Διακλαδικά

Σελίδα 124 για ερωτήσεις και σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.



5.838 Responses to Διακλαδικά

  1. ΣπυροςΣπυρος λέει:

    Καλη χρονια ευχομαι σε ολους τους συναδελφους με υγεια ευτυχια

  2. georgiosgeorgios λέει:

    Χρόνια Πολλά και ευτυχισμένο το νέο έτος.

  3. ΝΙΚC_ΝΙΚC_ λέει:

    ➡ Μακάρι το 2017 να είναι μια πραγματικά ΚΑΛΉ ΧΡΟΝΙΆ, με λιγότερα προβλήματα και γεμάτο υγεία για όλους τους εν.εν & τους απόστρατους συναδέλφους. !!
    ➡ Αγαπητέ Αχιλλέα και το 2017 να’σαι πάντα καλά με υγεία, δύναμη και ζωντάνια, ώστε να συνεχίσεις να μας ενημερώνεις αμερόληπτα, μέσω της ωραίας ιστοσελίδας σου. !!

    https://happynewyear2017.wiki/wp-content/uploads/2016/10/Happy-New-Year-2017-GIF-Images.gif

  4. Custom avatarGEORGIOSP λέει:

    Εύχομαι Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλους τους συναδέλφους εε και εα.

  5. ΙΤΙΤ λέει:

    Αχιλλέα καλησπέρα.
    Είμαι απόφοιτος της ΣΣΑΣ (στρατιωτικός ιατρός εν ενεργεία) και ασφαλιζόμαι προαιρετικά και στο ΤΣΑΥ. Έχω ήδη πληρώσει στο ΤΣΑΥ 16 χρόνια με σκοπό να λάβω στο μέλλον δεύτερη σύνταξη. Τι γίνεται με τον νέο ασφαλιστικό νόμο? Χάνω αυτά τα χρήματα που έδωσα μια και το ΤΣΑΥ γίνεται ΕΦΚΑ και είναι πλέον υποχρεωτικό για όλους τους ιατρούς που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα?
    Ξέρεις τι θα ισχύσει από εδώ και πέρα?

    • Custom avatarGEORGIOSP λέει:

      Τα χρήματα που έδωσες δεν τα χάνεις. Κοίτα την εγκύκλιο http://www.tsay.gr/Documents2/ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ%20ΓΙΑ%20ΑΡΘΡΟ%2036%20Ν.4387.pdf. Από όσα μπορώ να καταλάβω, όσοι είναι ασφαλισμένοι σε δύο φορείς μπορούν είτε να πάρουν μία σύνταξη από τον ΕΦΚΑ, από τον φορέα που θα επιλέξουν να συνταξιοδοτηθούν και να έχουν προσαύξηση της σύνταξης ανάλογα με τα χρόνια και το ποσοστό εισφορών στον άλλο φορέα ή να συνεχίσουν την προαιρετική ασφάλιση στον άλλο φορέα μέχρι να συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις για χορήγηση ανταποδοτικής σύνταξης από τον δεύτερο φορέα. Κοίτα τα παραδείγματα 7 και 8 της εγκυκλίου.

  6. Custom avatarnikos 60 λέει:

    Εύχομαι σε όλους Χρόνια πολλά και καλή χρονιά με υγεία.

  7. ΚΩΣΤΑΣΚΩΣΤΑΣ λέει:

    ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΘΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΖΕΥΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ .ΟΤΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΞΗΣΗ ΧΡΟΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΘΑ ΤΟ ΧΑΣΕΙΣ ΑΜΕΣΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΑΕΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ .ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΑ ΕΦΑΠΑΞ ΤΑ ΠΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ.

    • Custom avatarkostastam λέει:

      Μέγα λάθος φίλε Κώστα.
      Κέρδος 1ο : Με τον επανυπολογισμό των συντάξεων όσοι έχουν πολλά έτη υπηρεσίας θα είναι πάρουν παραπάνω σύνταξη.
      Κέρδος 2ο : Το εφάπαξ θα είναι ανταποδοτικό. Από το 2014 και εντεύθεν όσα δίνεις θα πάρεις.
      Κέρδος 3ο : Πάνω από 500 ευρώ η διαφορά μισθού – σύνταξης.

      • ΝίκοςΜΝίκοςΜ λέει:

        Αγαπητέ kostastam, όσον αφορά στα κέρδη 1,3 συμφωνώ. Στο κέρδος 2 όμως, αποτυπώνεις την κατάσταση που ισχύει το έτος 2016, η οποία είναι τελείως δυναμική και υπάρχουν τρεις ενδεχόμενες υποπεριπτώσεις:
        Α.Η μισθολογική κατάσταση να παραμείνει ως έχει => Εφάπαξ όπως το ανέφερες.
        Β. Να εφαρμοστούν κάποιες μειώσεις σε μισθούς ή μη (αλλά με εμφάνιση της προσωπικής διαφοράς ) => Εφάπαξ μειωμένο, λογαριθμικά θα έλεγα.
        Γ. Μετά από κάποια χρόνια, η καταβολή εφάπαξ να γίνεται με επιπλέον φορολογήσεις , είτε με άλλες μορφές, π.χ. ομόλογα.
        Επίσης από την αντίπερα όχθη, θα πρόσθετα την ισχνή περίπτωση, κατά την οποία κάποιος μπορεί να βρει μια μορφή απασχόλησης.
        Όπως επίσης, το εφάπαξ μπορεί να επενδυθεί ώστε να δίνει κάποια έσοδα (όπως και να χαθεί βεβαίως-βεβαίως).
        Τον λογαριασμό τον υπολογίζουμε ασφαλώς όταν απολυθούν ευδοκίμως οι συμμαθητές μας, κατά περίπτωση.

      • δημητρηςδημητρης λέει:

        ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥς ΣΑΣ , ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΚΟΣΤΑΣΤΑΜ ΣΤΟ ΜΟΝΟ ΔΥΣΤΗΧΩς ΠΟΥ ΕΧΕΙς ΔΙΚΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΝΕΡΓΟς ΟΤΑΝ ΘΑ ΦΥΓΕΙς ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΣΗΜΕΡΑ ΟΣΟΙ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΣΥΝΤΑΧΗ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ,ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΒΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ Η ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ,ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΦΚΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ!!!!

    • δημητρηςδημητρης λέει:

      ΚΩΣΤΑ Ο Γ. ΑΥΤΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ …. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΦΤΩΧΟΤΕΡΑ

  8. ΚΩΣΤΑΣΚΩΣΤΑΣ λέει:

    ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΠΟΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΙΑΒΑΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ?ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΥΤΟ?

    • δημητρηςδημητρης λέει:

      ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΠ ΑΠΟ ΤΙ ΑΛΛΟ ? ΠΡΙΝ 30-6-2016 ΑΝ ΗΤΑΝ ΔΕΝ ΘΑ ΦΕΥΓΑΜΕ ΘΑ ΚΑΘΟΜΑΣΤΑΝ ΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ?
      Ο Κ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΕΠ ΑΥΤΟΥ!

      και για τουλογου το αληθεσ μπεσ στον υπολογισμο συνταξησ με νομοθεσια 2014 και με ν 2016

      • Μάλλον η διαφωνία οφείλεται σε λάθος ορολογία, όπως γίνεται συνήθως!
        Ο Κώστας αναφέρεται στην προσωπική διαφορά που σαφώς θα υπάρχει για όλους όσους διαγραφούν μέχρι και το 2018.
        Από την άλλη πιστεύω ότι ο Δημήτρης αναφέρεται στον επανυπολογισμό και των παλαιών συντάξεων που προβλέπει ο Ν.4387, ο οποίος (λογικά) σε εμάς θα βγάλει το ίδιο αποτέλεσμα με πριν (στην παλιά σύνταξη).
        Αλλά Δημήτρη αυτό το όριο +-5% που αναφέρεται στο νόμο όσον αφορά τον επανυπολογισμό των παλιών συντάξεων δεν ονομάζεται «προσωπική διαφορά». Η ερμηνευτική εγκύκλιος που περιμένατε ήταν εάν για την ισχύ του νόμου από 1-7-2016 θα μετρούσε η ημερομηνία παραίτησης ή η ημερομηνία διαγραφής.

        • δημητρηςδημητρης λέει:

          καλησπερα κ καρασαββιδη,σωστα γιατι παιζοταν αν θα ηταν με ν 2014 η 2016,τωρα αν καταλαβα καλα οι συνταξεις που εδοθησαν με ν 2014 δεν θα θιγουν οπωσ θα γινει μετα το 2018 που οπως ειχαρε πει θα χρειαστουμε αγχωλυτικα χαπια,

  9. ΠΈΤΡΟΣ ΑΠΈΤΡΟΣ Α λέει:

    Να θυμίσω ότι σε επίσκεψη μου στο ΓΛΚ 2 Νοεμβρίου ο κύριος Γεωργακακος (628 γραφείο) ήταν απόλυτος ότι στην εξαγορά της πενταετίας δεν υπάρχει όριο στον υπολογισμό των συντάξιμων ετών, θα υπολογίζονται και πάνω από τα 35 ή 40 έτη αντίστοιχα.
    Χαρακτηριστικά μου είπε ότι ο νέος ασφαλιστικός νόμος μιλά για συνταξιμα έτη και όχι για χρόνια υπηρεσίας. Χρόνια πολλά καλή πρωτοχρονιά με υγεία.

    • Προστέθηκε η παράγραφος «ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ 5ΕΤΙΑ & ΕΞΑΜΗΝΑ» στο τελευταίο άρθρο «Έκδοση εγκυκλίων για το νέο ασφαλιστικό».

      • Custom avatarGEORGIOSP λέει:

        Αχιλλέα μια παρατήρηση για την προσθήκη της παραγράφου «ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ 5ΕΤΙΑ & ΕΞΑΜΗΝΑ».
        Όσοι έχουν καταταγεί πριν την 1/10/1990 έχουν ήδη συμπληρώσει τα 24,5 απαιτούμενα χρόνια και δικαιούνται την μάχιμη πενταετία χωρίς εισφορές. Άσχετα λοιπόν με το αν έχουν πληρωθεί ή όχι εισφορές τα χρόνια αυτά είναι κατοχυρωμένα και δεν στέκει η άρνηση της πολιτείας να τα αναγνωρίσει. Πιστεύω ότι σε παρόμοια περίπτωση αναφέρεται και το παράδειγμα του ασφαλισμένου με 45 χρόνια συνολικό χρόνο ασφάλισης στην εγκύκλιο 7Τ67465Θ1Ω-ΑΝ9 (Β1 πέμπτη παράγραφος). Αν αντίστοιχα δούμε περίπτωση συναδέλφου που έχει αποστρατευτεί με 35 πραγματικά χρόνια, ας πούμε το 2004. Αυτός πήρε σύνταξη με 35/35 και δεν χρησιμοποιήθηκαν τα έτη εκστρατείας. Τώρα κατά τον επανυπολογισμό θα πρέπει στον φάκελο του να καταχωρηθεί η πρόσθετη πληροφορία ότι ο συνολικός χρόνος ασφάλισης είναι 40 έτη. Ακόμα και αν η συγκεκριμένη εγκύκλιος δεν αφορά τους στρατιωτικούς θα πρέπει όταν εκδοθεί η αντίστοιχη για τους στρατιωτικούς να ακολουθηθεί η ίδια πολιτική με την 7Τ67465Θ1Ω-ΑΝ9.

        • Custom avatarJohnny B. λέει:

          Γιώργο,

          η δυνατότητα εξαγοράς συντάξιμων ετών εκστρατείας/πτητικών άνω των 35 συνολικά για τους «παλιούς» μπερδεύει την όλη κατάσταση!

          Αν λέμε, αν, κάποιος απόστρατος πριν το νέο ασφαλιστικό έφυγε με «μεικτά» 35 συντάξιμα έτη όπως προέβλεπε ο τότε νόμος (δεν μιλάμε για καθαρό χρόνο υπηρεσίας) τότε με το σκεπτικό του ΓΛΚ στον επανυπολογισμό ξαφνικά θα του λείπουν τουλάχιστον 5 έτη για τα 40/40 ή ακόμα περισσότερα αν δεν του προσμετρηθούν τα έτη εκστρατείας και άλλα παρόμοια.

          Μιλάμε ότι «άνετα» μπορεί να διεκδικηθεί με αγωγή το «δικαίωμα» της επιλογής ειδικά σε όσους είχαν περισσότερα από 35 μεικτά συντάξιμα έτη ή μπορούσαν να τα εξαγοράσουν τότε αλλά δεν το προέβλεπε ο νόμος.

          Ας δώσουν «επιλογές» να «αναπληρωθεί» (και να πληρωθεί!) το «κενό» συντάξιμων ετών… αλλά δεν νομίζω να ισχύσουν στην πράξη αυτά τα «περίεργα» που λένε τώρα οι «κύριοι υπάλληλοι» του ΓΛΚ αν πρώτα οι παλιές συντάξεις δεν μεταπέσουν στα «χέρια» του ΕΦΚΑ και αρχίσουν τις διαδικασίες επανυπολογισμού των στρατιωτικών συντάξεων με ότι «τεχνικά προβλήματα» ανακύψουν όταν «τρέξουν» την εφαρμογή με τα όποια δεδομένα τους.

          ΥΓ: Σε πρώτη φάση, ας περάσουμε «χαλαρά» τις γιορτινές αυτές μέρες και να ευχηθούμε στους νέους συνταξιούχους που περιμένουν από το καλοκαίρι να λάβουν την όποια κύρια σύνταξη τους υπολογιστεί, να ξεμπερδέψουν γρήγορα και να δουν κανένα φράγκο στην τσέπη τους για να δώσουν λίγη χαρά στην ταλαιπωρημένη οικογένειά τους…

          • Custom avatarGEORGIOSP λέει:

            Χρόνια πολλά Γιάννη.
            Για τους «παλιούς» (κατάταξη πριν την 1/10/1990) δεν προβλέπεται καταβολή εισφοράς ούτε για τα εκστρατείας ούτε για τα επικινδυνότητας. Στον φάκελο συνταξιοδότησης του κάθε ενός από εμάς φαίνονται όλα τα συντάξιμα χρόνια, άσχετα με το αν χρησιμοποιήθηκαν μόνο τα 35 από αυτά. Όσοι από αυτούς που έφυγαν με 35/35 και έχουν περισσότερα από 35, κατά τον επανυπολογισμό της σύνταξης τους θα πρέπει να τους προσμετρηθούν όλα και θα έχουν 36,37,40 ή περισσότερα συντάξιμα. Κανείς από τους παλιούς δεν είχε θέμα επιλογής αναγνώρισης ή όχι. Αυτό πιστεύω ότι είναι και το πνεύμα της εγκυκλίου 7Τ67465Θ1Ω-ΑΝ9.
            Για τους νεώτερους τα πράγματα είναι πιο απλά αφού είναι ξεκάθαρο ότι για τον καθορισμό της ανταποδοτικής σύνταξης θα μετράνε όλα τα χρόνια για τα οποία έχουν πληρωθεί ασφαλιστικές εισφορές.

          • Custom avatarJohnny B. λέει:

            Χρόνια Πολλά Γιώργο,

            το ζήτημα που εγείρω έγκειται στο εξής πρόβλημα:

            Εφόσον είχε συμπληρώσει κάποιος «παλιός συνταξιούχος» 35/35 μεικτά συντάξιμα έτη τότε αν μεταπέσει στον επανυπολογισμό της κλίμακας των 40/40:

            α. κάποια έτη ΙΚΑ ή πανεπιστημίου ή θητείας κλπ δεν υπήρχε λόγος να τα αναγνωρίσει ή να τα εξαγοράσει μιας και ήταν ήδη full συμπληρωμένος. Τώρα αν τον «ρίξουν» στο «πακέτο» των 40/40 πώς θα βρει τα π.χ. 5 χρόνια που θα του λείπουν? θα του τα αναγνωρίσουν αυτομάτως? δεν νομίζω.. μάλλον θα αναγκαστεί να κάνει αγωγή για να ασκήσει το δικαίωμά του στην εκ των υστέρων αναγνώρισή τους σε παλιές τιμές εξαγοράς και τον εκ νέου επαναπροσδιορισμό της κύριας σύνταξης μετά την αναγνώρισή τους από τον ΕΦΚΑ

            β. αν δεν τα έχει τα 5 έτη σύνταξης από τα 35/35 μέχρι τα 40/40 επειδή όταν έφυγε δεν ίσχυε ότι κάποτε θα τον βάλουν σε αυτόν τον οικονομικό προβληματισμό έμμεσης περικοπής… και θεωρούσε ότι έφυγε full συμπληρωμένος με τα 35/35 μεικτά, τώρα εφόσον τα χρειάζεται για καθαρά οικονομικούς λόγους θα αναγκαστεί να καταφύγει δικαστικώς για να τα αποκτήσει και διατηρήσει την πλήρη σύνταξή του μόνο αν επιστρέψει στην ενεργό υπηρεσία ως έφεδρος και εφόσον είναι ακόμα κάτω των 60 ετών! …ώστε να πιάσει τα 40/40 του νέου συστήματος…

            ΥΓ: Πάντως, δεν μου δίνεται η εντύπωση ότι με τις όποιες διευκρινιστικές είναι πλέον «de facto» η μετάπτωση των παλιών συνταξιούχων των 35/35 στο σύστημα των 40/40 με της μεθόδου της διαφοράς των 5 ετών. Νομίζω ότι καλό θα ήταν να περιμένουμε όταν ο ΕΦΚΑ ξεκινήσει τους επαναπροσδιορισμούς των στρατιωτικών συντάξεων για να δούμε πώς θα καθοριστεί η «συντάξιμος» ηλικία του καθενός απόστρατου και έπειτα πράττουμε δικαστικώς αν αξίζει τα χρήματα…

          • Custom avatarGEORGIOSP λέει:

            Δεν υπάρχει σύστημα 40/40. Με το νέο ασφαλιστικό δεν φαίνεται πουθενά ανώτατο όριο και το παράδειγμα της εγκυκλίου μιλάει για 45 συντάξιμα. Όπως είπα και προηγούμενα τα λογιζόμενα πραγματικά (εκστρατείας και επικινδυνότητας) υπάρχουν στον φάκελο μας ακόμα και αν δεν χρησιμοποιήθηκαν οπότε για αυτά δεν χρειάζεται τίποτα. Για έτη σπουδών , θητεία κτλ., όντως θα χρειαστεί διευκρίνηση (για ήδη συνταξιούχους) αν υπήρχε δυνατότητα αναγνώρισης που δεν χρησιμοποιήθηκε λόγω συμπλήρωσης των 35/35 χωρίς αυτά. Σε αυτή την περίπτωση είναι λογικό να δοθεί μια λογική προθεσμία και οι ενδιαφερόμενοι να αποφασίσουν αν τους συμφέρει να αναγνωρίσουν τώρα για να αυξήσουν τα συντάξιμα χρόνια τους και την ανταποδοτική σύνταξη.
            Συμφωνώ μαζί σου ότι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τους πρώτους επανυπολογισμούς για να καταλάβουμε πως θα λειτουργήσει. Επίσης δεν είπα ότι θα γίνει «de facto» η αναγνώριση των «παραπανίσιων» ετών για τους παλαιούς συνταξιούχους αλλά ότι πρέπει να γίνει έτσι και ότι η εγκύκλιος 7Τ67465Θ1Ω-ΑΝ9 μάλλον δείχνει προς αυτή την κατεύθυνση.

          • Custom avatarJohnny B. λέει:

            Γιώργο, δεν αμφισβητώ τίποτε από αυτά που αναφέρεις, μάλιστα είναι ιδιαίτερα επιβοηθητικά!

            Αυτό που γνωρίζω (διόρθωσε με αν κάνω λάθη) είναι ότι:

            Η αναλογική σύνταξη (Α.Σ). Θα είναι το γινόμενο του Συντάξιμου Μισθού (Σ.Μ) επί το ποσοστό αναπλήρωσης (Π.Α) ανάλογα με τα χρόνια. Σ.Μ * Π.Α= Αναλογική

            Α1. ο Συντάξιμος Μισθός (Σ.Μ) : Θα υπολογίζεται σε όλο τον εργάσιμο βίο όπου υπάρχουν στοιχεία ή από το 2002 και μετά χωρίς (ή με) τον υπολογισμό των δώρων( 12 μισθοί ή 14).

            Β1. Ποσοστό Αναπλήρωσης (Π.Α): Θεσπίζονται νέοι χαμηλοί συντελεστές αναπλήρωσης. Για τα 15 έτη ασφάλισης ο σχετικός συντελεστής είναι 0,77, ενώ ανέρχεται στο 2, για 40 χρόνια προϋπηρεσίας.

            Έτη – ΠΑ%
            15 – 11,55
            18 – 14,07
            19 – 14,97
            20 – 15,87
            23 – 18,69
            25 – 20,68
            27 – 22,74
            29 – 25,16
            31 – 27,79
            33 – 30,63
            35 – 33,81
            37 – 35,40
            38 – 39,00
            39 – 40,80
            40 – 42,80
            42 – 46,80

            Αναφερόμουν στα νέα ποσοστά αναπλήρωσης (συντελεστές αναπλήρωσης) με 35 πραγματικά συντάξιμα έτη σε παλιό συνταξιούχο σε σχέση με τα έτη εκστρατείας/πτητικά με το όριο των 35 μεικτών συντάξιμων που ισχύει μέχρι σήμερα ώστε να δούμε αν αυτός που έφυγε με τα 35 πραγματικά θα παραμείνει στα 35 μεικτά ή θα τους προσμετρηθούν «αυτόματα» (χωρίς προσφυγή σε ένδικα μέσα) τα 5 πολεμικά και μεταπέσει έτσι στα 40 συντάξιμα συνολικά έτη (ή περισσότερα αν έχει και πτητικά).

            Το «de facto» που έλεγα αναφέρεται στο ποιος θα είναι τελικά ο τρόπος μετάπτωσης των παλιών συνταξιούχων στο νέο ασφαλιστικό με τα ορθά συντάξιμα έτη ανά κατηγορία ασφαλισμένου.

            Εκτιμώ ότι θα υπάρξουν και νέες διευκρινιστικές οδηγίες πάνω στις διευκρινιστικές που κυκλοφορούν όταν φτάσουν στους στρατιωτικούς. Επειδή τα λόγια που λένε τώρα οι υπάλληλοι του ΓΛΚ είναι σίγουρα άξια συζήτησης αλλά δεν είναι δεσμευτικά.

            Όταν ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός από τον ΕΦΚΑ (στα τέλη του 2017?), τότε ο κάθε απόστρατος ανάλογα με τα αποτελέσματα, εκτιμώ ότι θα μπορεί να προσφύγει στα ένδικα μέσα για τυχόν διορθώσεις ή αδικίες που θα διαπιστώσει.

            Απλώς δεν γνωρίζω αν υπάρξει επίσημη κοινοποίηση των αποτελεσμάτων επανυπολογισμού κατ’ άτομο μέσω του taxisnet (πριν προβούν σε όποιες περικοπές προσωπικής διαφοράς από 1/1/18 ή αργότερα η νωρίτερα ένεκα νέου μνημονίου ΔΝΤ που υποβόσκει…) ώστε να μπορεί να ελέγξει έγκαιρα ο κάθε συνταξιούχος αν υπάρχουν λάθη, αδικίες ή ελλείψεις.

            Μέχρι τότε Καλή Χρονιά σε όλους!!!

            (ας κάνουμε την κάθε μέρα μας ξεχωριστή και να χαιρόμαστε με την οικογένειά μας τα όσα αγαθά μπορούμε να απολαμβάνουμε ακόμα υγιείς, άλλωστε το μέλλον είναι αναπόφευκτο όσο και να μην το ποθούμε με τις παρούσες καταστάσεις…)

          • GEORGIOSPGEORGIOSP λέει:

            Α1. Για τις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις πριν την έναρξη ισχύος του νέου νόμου θα λαμβάνεται υπόψη ο συντάξιμος μισθός επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη. Άρθρο 14 Ν4387. Ο μέσος όρος από το 2002 ισχύει για συντάξεις που θα κανονιστούν από 1/7/2016 και μετά. Θα συνυπολογίζονται τα δώρα αν για αυτά έχουν πληρωθεί ασφαλιστικές εισφορές.
            Για το θέμα των >35 ετών για τους παλιούς έχω ήδη τοποθετηθεί παραπάνω και πιστεύω ότι ο υπολογισμός θα γίνει αυτόματα. Σε αντίθετη περίπτωση συμφωνώ μαζί σου ότι θα πρέπει να διεκδικηθούν δικαστικά.
            Για την ενημέρωση μας μετά τον επανυπολογισμό πιστεύω ότι στην χειρότερη περίπτωση θα ενημερωθούμε από την σελίδα του ΓΛΚ ή του ΕΦΚΑ αν μέχρι τότε έχει γίνει η μετάβαση στον νέο φορέα.

    • δημητρηςδημητρης λέει:

      ΧΑΙΡΕΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ,ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ 9-2017 ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ ΓΙΑΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥΣ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΕΤΣΙ ΤΟΤΕ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ? ,ΟΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΖΩ ΑΚΡΗ

      • Custom avatarΧάρης` λέει:

        Δεν θα γίνει επανυπολογισμός φίλε Δημήτρη για καλό και ούτε έχει να κάνει με την προσωπική διαφορά.
        Επανυπολογισμός θα γίνει για την άρση αδικιών που θα έχουν συντελεστεί. όπως π.χ.:
        α) αυτοί που φύγανε 12 Μαΐου 2016 (παλιό) με αυτούς που φύγανε 13 Μαΐου 2016 (νέο).
        β) ίδιες σειρές ο ένας με 27 πραγματικά παίρνει 1.500 και ο άλλος με 30 πραγματικά 1.300.
        γ) παραιτήσεις πριν ή μετά τις 30-6-2016.
        δ) όποιος είχε φύγει με 35 ή 40 έτη θα του προστεθούν τα επιπλέον (εάν είχε), και θα πάει 40 ή 45 έτη αντίστοιχα. κ.τ.λ. κ.τ.λ.

  10. ΠαντελήςΠαντελής λέει:

    Καλημέρα. Είμαι συνταξιούχος Σ.Ξ. άνω τον 47 ετών ξέρει κανείς να μου πει εάν αποκτήσω ποσοστό 1% σε μια εταιρεία θα έχω περικοπή στην σύνταξη μου?

  11. ΚΩΣΤΑΣΚΩΣΤΑΣ λέει:

    ποιος είναι ο νόμος που ορίζει ότι η μάχιμη πενταετία πρέπει να εξαγοράζεται για να αναγνωριστεί ως συντάξιμος χρόνος για όσους κατατάσσονται από 1-10-1990 και μετά?Αφού πρόκειται για πραγματική συντάξιμη υπηρεσία σύμφωνα με το π.δ 169/2007.

  12. GIANNHSGIANNHS λέει:

    ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ, ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΔΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ Ν.4024/12,ΗΤΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ 20%>1200 ΚΑΙ 40%>1000.

  13. Custom avatarΠΣΑΕΜΘ λέει:

    Αξιοτιμοι κύριοι ΣΥΝΆΔΕΛΦΟΙ

    https://www.youtube.com/watch?v=To10rTH-4t8&app=desktop

    το σπιτι που καηκε στη Χιο την 20 Δεκ.2016 ανηκε στον συναδελφο μας και μελος της μεγάλης μας οικογένειας ,ε.α Ανθστη(ΤΘ) Δημοσθένη Καλούδη του Νικολάου που το ειχε αποκτησει με δανειο απο το ΤΠΔ και το πληρωνει ακομα.
    Ο συνάδελφος ειναι πολυτεκνος με 5 παιδια.Τωρα φιλοξενειται σε ενα μικρο διαμερισμα-κελι που του παραχωρησε η ενορια του.Οι ανθρωποι εχασαν τα ΠΑΝΤΑ .Ο ΠΣΑΕΜΘ θα μεριμήσει αμεσα για την βοηθεια στον συναδελφο μας .Περιμένουμε απο τον καθένα να δειξει την ευαισθησία του, οπως πάντα πράττει και να κινητοποιηθεί για την στήριξη της οικογένειας αυτης.
    Απο οικιακο εξοπλισμο δεν εχει τιποτα!!!Θα προτειναμε να του στειλουμε σαν συλλογος καποιες ηλεκτρ.συσκευες πχ ενα ψυγειο η ενα πλυντηριο .Οποιος συναδελφος θελει να βοηθησει για το σκοπο αυτο μπορει να βαλει οτι ποσο επιθυμει στο λογαριασμο του συλλογου μας μεχρι την Πεμπτη 29 Δεκεμβριου 2016 ,οτι μπορει για το σκοπο αυτο.Εμεις θα ερθουμε σε συνενοηση με τον Κωτσοβολο Χιου να του δωσουν ΑΜΕΣΑ οτι ηλ.συσκευη θα του στειλουμε.
    ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Αρ. λογαριασμού: 5354-014426-315 ΙΒΑΝ : GR51 0172 3540 0053 5401 4426 315 ειναι ο λογαριασμος του συλλόγου μας και περιμενουμε την εμπρακτη συμπαρασταση για τον συνάδελφο μας.Σας ευχαριστουμε και σας ευχομαστε Χρονια Πολλα .Ειμαστε δυνατοι και δεν το βαζουμε κατω με ΤΙΠΟΤΑ!!!

    Χρονια σας Πολλά

    εκ του ΔΣ ΠΣΑΕΜΘ

    • Custom avatarΠΣΑΕΜΘ λέει:

      Αγαπητοί συνάδελφοι

      το Δ.Σ του συλλόγου μας ,και μετά από απαίτηση των μελών και των φίλων του συλλόγου μας,που επιθυμούν να συνεισφέρουν για να βοηθήσουν στην προσπάθεια του ΠΣΑΕΜΘ για την ενίσχυση του συναδέλφου μας από τη Χίο που κάηκε το σπίτι του,αποφάσισε να παρατείνει για μιά ακόμα ημέρα την προθεσμία κατάθεσης στο λογαριασμό του συλλόγου μας χρημάτων για όποιον επιθυμεί και δεν πρόλαβε να το κάνει μέχρι της Πεμπτη,λόγω υποχρεώσεων και μεγάλης κίνησης στίς τράπεζες.
      Έτσι λοιπόν όποιος θέλει να βοηθήσει μπορεί να το κάνει μέχρι και σήμερα Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016.

      Ευχαριστούμε από καρδιάς

      Εκ του Δ.Σ

    • Custom avatarΠΣΑΕΜΘ λέει:

      Oσοι συνάνθρωποι δεν πρόλαβαν λόγω φόρτου να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του συλλόγου μας, και επιθυμούν να συνεισφέρουν στην οικογένεια του συναδέλφου για την επισκευή της οικίας να μην καταθέτουν πλέον χρήματα στο λογαριασμό του συλλόγου μας αλλά απευθείας στην οικογένεια στον παρακάτω λογαριασμό:

      ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 5702-082708-271
      GR7201727020005702082708271
      BIC PIRBGRAA
      ΚΑΛΟΥΔΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ

  14. Custom avatarTanasen λέει:

    Καλησπερα και χρονια πολλα σε ολο τον κοσμο! Ευχαριστουμε πολυ για την αμεση και εμπεριστατωμενη ενημερωση στο θολο τοπιο του συνταξιοδοτικου κυριε Αχιλλεα. Θα ηθελα να σας κανω μια ερωτηση..Στον νεο νομο Κατρουγκαλου, για τους «τυχερους¨που υποβαλλουν αιτηση αποστρατειας μετα την 1/7 υπολογιζεται η προσαυξηση συνταξης λογω εξαμηνων που προβλεπετα στο αρθρο 43 του ΠΔ 169/2007? Αναγραφεται καπου στον νεο νομο οτι αυτη καταργειται? Ρωταω γιατι στον υπολογισμο της σελιδας με τον νεο τροπο 2016 διαπιστωνω οτι δεν υπολογιζεται καθολου..Επι ευκαιριας θα ηθελα να επικρινω την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και αυθαιρετη αποφαση των αρμοδιων οτι οι καταταγεντες μετα το (καταραμενο) 1993 ΔΕΝ δικαιουνται τριμηνες αποδοχες,ποσο μαλλον σε αυτους τους ανθρωπους των οποιων η συνταξη προβλεπεται να καθυστερησει να εκδοθει για τουλαχιστον 6 μηνες με ενα χρονο στο καλυτερο σεναριο!! Ειναι πραγματικα ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.. Ευχαριστω πολυ εκ των προτερων.

    • Κατ’ αρχήν η πρόσθετη αποζημίωση προσμετρά τουλάχιστον για την προσωπική διαφορά, γιατί για διαγραφές μέχρι 31-12-2018 θα υπολογιστεί η σύνταξη και με τις παλιές διατάξεις.
      Ακριβώς επειδή πουθενά στο νόμο δεν αναφέρεται τίποτε για πρόσθετη αποζημίωση, προκύπτει η ασάφεια της παρ. 3.β εδώ: http://enstoloi.net/asafeies-asfalistikou-nomou-pros-dieukrinisi/

      Υπάρχει όμως η πιθανότητα τελικά τα εξάμηνα να μετρήσουν χωρίς ανώτατο όριο και τότε το κέρδος θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από την πρόσθετη αποζημίωση (που μάλλον καταργείται).
      Σε αυτή την περίπτωση επειδή 2 εξάμηνα = 1 συντάξιμο έτος, προκαλείται αύξηση του ποσοστού αναπλήρωσης 2% επί των συντάξιμων αποδοχών (άρα 1% ανά εξάμηνο). Ποσοστό 1% για κάθε εξάμηνο αντιστοιχεί σε ποσό σύνταξης περίπου 15 ~ 20 € (ανάλογα με το μέσο όρο αποδοχών), το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από την πρόσθετη αποζημίωση (~ 9 €).

  15. Custom avatarmajor65 λέει:

    Σε αυτά που αναφέρει ο κος Καρασαββίδης για τα πλασματικά έτη και το χρόνο ασφάλισης που λογίζεται για τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης, υπάρχουν νομίζω κάποιες επεξηγήσεις στο άρθρο 34 του Ν.4387/16.

    • Custom avatarGEORGIOSP λέει:

      Το άρθρο 34 αφορά ασφαλισμένους στον ιδιωτικό τομέα. Για τον δημόσιο τομέα ισχύει το άρθρο 15. Ο Αχιλλέας έχει δίκιο ότι η εγκύκλιος για τα πλασματικά έτη δεν αναφέρεται ρητά στους στρατιωτικούς και ότι ίσως θα χρειαστούν και άλλες διευκρινήσεις. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο λογιζόμενος στο διπλάσιο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας των στρατιωτικών θα λαμβάνεται υπόψιν για τον καθορισμό του χρόνου ασφάλισης στον ΕΦΚΑ και για το ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης. Δεν ξέρω όμως πως θα αντιμετωπίσει το υπουργείο οικονομικών την περίπτωση που περιγράφει ο Αχιλλέας στην περίπτωση 3 ii εδώ http://enstoloi.net/asafeies-asfalistikou-nomou-pros-dieukrinisi/ . Πιστεύω ότι όταν σχεδίαζαν και ψήφισαν τον Ν4387 δεν είχαν στο νου τους ότι μπορεί να υπάρξουν ποσοστά αναπλήρωσης που θα οδηγούσαν σε συντάξεις μεγαλύτερες του συντάξιμου μισθού.

      • Custom avatarmajor65 λέει:

        Δεν αφορά μόνο τον ιδιωτικό τομέα, δες παρ. 1β,γ (άρθρο 34).

        • Custom avatarGEORGIOSP λέει:

          Πριν το άρθρο 27 υπάρχει η έναρξη του τρίτου κεφαλαίου.
          ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΤΟΥ Ι∆ΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ.
          Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 34 ξεκινάει «Χρόνος ασφάλισης στον Ε.Φ.Κ.Α. για τους ασφαλισμένους του Κεφαλαίου αυτού είναι:» Επομένως το άρθρο 34 αφορά τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα. Υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι που έχουν παραιτηθεί με π.χ 10-20 χρόνια, δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης από το δημόσιο και συνεχίζουν τον εργασιακό τους βίο στον ιδιωτικό τομέα. Αυτοί θα μπορούν να αναγνωρίσουν τυχόν χρόνια λογιζόμενα σαν συντάξιμα και αναφέρονται στο άρθρο 34 παρ.1β.
          Έτσι και αλλιώς για τους δημοσίους υπαλλήλους υπάρχει το άρθρο 15 του Β κεφαλαίου που καθορίζει με τον ίδιο τρόπο το θέμα του λογιζόμενου στο διπλάσιο χρόνου συντάξιμης υπηρεσίας των στρατιωτικών.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar