Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 127 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.4K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Βασιλης
2 Αυγούστου 2016 23:43
Καλησπερα μιλησα με Συνάδελφο που υπηρετεί στο μ.τ.σ. , Και μου είπε μέχρι να γίνει το συμβούλιο στο τέλος Σεπτεμβρίου δεν δίνουν εφάπαξ , Εάν επικοινωνήσει κάποιος συνάδελφος με τον ΕΛΟΑΣ αυριο ασ κανει μια ερώτηση
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
2 Αυγούστου 2016 16:50
Καλησπερα σε ολους,μετα απο σημερινη επικοινωνια με ΕΛΟΑΣ ,με ημερ.πρωτ. 23 Ιουλ.2015 σειρα εφαπαξ 73.Προηγουμενη ενημερωση 1 Ιουλ.2016 σειρα εφαπαξ 175 και ακομα πιο πριν 14 Ιουν.2016 σειρα εφαπαξ 262
Καλησπέρα. Το θέμα είναι πότε θα αρχίσουν να δίνουν ΕΦΑΠΑΞ με το νέο τρόπο υπολογισμού για όσους διαγράφηκαν το 2015. Ρώτησες για αυτό ή απλώς ζήτησες τη σειρά σου;
Οχι φίλε Justice δεν ρώτησα. Αυτό που μου είχαν πει την 1 Ιουλ. είναι ότι κάνουν προσπάθεια μέχρι τέλος της χρονιάς να δώσουν σε αυτούς με ημερ. πρωτ. εώς Ιούλιο 2015
Φυλε καλησπέρα.Τι αριθμο προτοκολου εχεις.Και εγω 23/7.15. είμαι με αριθμο 2414.Επισεις σε παλιοτερη επικοινωνια με ΕΛΟΑΣ ο Λγος μου ειπε ότι δινονται εφάπαξ και με υπολογ του 15.Αυτο το ξερω γιατι φιλοι μου με αριθμούς μεσα στο 15 ο ενας πηρε το εφάπαξ και ο άλλος μεχρι της 20 του μηνα.Και η δυο προτοκολα τελος φεβ. του 15
ΣΠΥΡΟΣ
2 Αυγούστου 2016 14:09
ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ…ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ Η ΚΡΑΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΤΩΝ Ν2913-1 ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΟΕΜΣ????ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ…
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση 4.1 στις FAQ: “Η (απλή) φιλοσοφία του ασφαλιστικού συστήματος είναι ότι για να λάβει κάποιος μία συγκεκριμένη παροχή θα πρέπει να έχει πληρώσει τις ανάλογες εισφορές για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.”
Άρα για να πάρεις ΕΚΟΕΜΣ για το αναγνωριζόμενο διάστημα θα πρέπει να πληρώσεις τις αντίστοιχες εισφορές.
Μπορείς να δεις λεπτομέρειες και παραδείγματα στο έγγραφο “ΓΕΣ – Οδηγίες αναγνώρισης ετών” στη σελίδα “Έγγραφα”.
ΥΓ. Στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” το κόστος αναγνώρισης ανά μήνα αφορά το άθροισμα ΜΤΣ+ΕΚΟΕΜΣ (ποσοστό εισφοράς 4+1=5%).
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΧΙΛΛΕΑ.ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΚΟΕΜΣ ΜΕ ΕΧΕΙ ΜΕ 27 ΧΡΟΝΙΑ ΟΣΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ…ΕΝΩ ΤΟ ΜΤΣ ΜΕ 32..ΣΕΙΡΕΣ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΡΑΤΗΣΗ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΤΣ…ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Βασιλης
1 Αυγούστου 2016 14:18
Καλησπέρα σε σημερινή επικοινωνία με τον ελοας αριθμός πρωτοκόλλου 2393 σειρά εφάπαξ 91
εκ νέου ενημέρωση σήμερα το πρωί, την παρασκευή κατέβηκε αυτό http://www.opengov.gr/mindefence/?p=5536 το άρθρο 48 του άμυνας περί καταργημένων, που καταργεί το νόμο του υπουργείου εργασίας και θα πρέπει να συνταχθεί η οικονομική επιτροπή του ελοας για να δει αν το ταμείο μπορεί και σε ποιους να δώσει κατ εξαιρέσει εφάπαξ. προς το παρόν προχωράμε ως έχει…. για όσους τους ενδιαφέρει…
Φυλε Χρηστο όταν λες προχωράμε ως εχει τι εννοεις.Οι επιτροπή θα αποφασισει εάν το επιτρεπουν τα οικονομικα να δωσει κατ΄΄εξαιρεσει εφάπαξ.Αυτο λεει ο νομος, αν το καταλαβα καλα. Κανω καποιο λαθος η όχι.
Προς Stratos 73, Δημήτριος και κάθε ενδιαφερόμενο: Καταρχήν, καλό μήνα και καλή εβδομάδα! Αν βγει κάποιος σε σύνταξη και έχει (ως ε.ε) στεγαστικό, ή επισκευαστικό δάνειο, από το ΤΠΔ (Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων), θα πρέπει να συμπληρώσει μια αίτηση “Αποδέσμευση Εφάπαξ”, που την βρίσκει κάποιος στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο (στο μέσο της σελίδας, στην παράγρ. “Ε” ): http://www.tpd.gr/?p=939 Τι ενέργειες έκανα εγώ; Λίγες μέρες μετά την διαγραφή μου, αφού έκανα την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων- δικαιολογητικών για την συνταξιοδότησή μου, επισκέφθηκα το ΤΠΔ (Ακαδημίας 40), (2ος όροφος, Διεύθυνση Δ6, Τμήμα Α) (όλα αυτά διότι δεν απαντούσαν στους τηλεφωνικούς αριθμούς που είχα διαθέσιμους). Υπήρχαν τέσσερα με πέντε (4-5) γραφεία, με δύο υπαλλήλους το καθένα και εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο (με αριθμό προτεραιότητας (!), όπως στην τράπεζα). Οι υπάλληλοι δεν προλάβαιναν να απαντήσουν στα τηλεφωνήματα. Το γραφείο που με εξυπηρέτησε είχε τηλ. αριθμό: 213 211 6252 (Κος Τζαβάρας), (προϊστάμενος: 213 211 6292). Λογικά, o nikosmakk αναφέρει τηλ. αριθμούς από τα διπλανά γραφεία. Συμπληρώνουμε την αίτηση που ανέφερα παραπάνω (χωρίς να απαιτηθεί να επισκεφθούμε το Ταμείο) και την αποστέλνουμε με τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Συμβουλή: για… Διαβάστε τη συνέχεια »
Φοβερα κατατοποιστηκος Κωστας ΚΑΧ.Ευχαριστω πολυ.Μηπως μπορεις να μου γραψεις και ποια ειναι τα δικαιολογητικα που στελνεις μαζι με την αιτηση.Ευχαριστω και παλι.
Αν κατεβάσεις την αίτηση από τον ιστότοπο του ΤΠΔ, θα διαπιστώσεις ότι τα αναγράφει στη δεξιά πλευρά της αίτησης.
Παρ΄όλα ταύτα, είναι τα κάτωθι:
α) Πράξη απονομής Σύνταξης (από Γ.Λ.Κ., με Φ/Α Συνταξ. Πράξης)
β) Φύλλο Διακοπής Μισθοδοσίας
γ) Βεβαίωση με πιθανή Σύνταξη (στο στέλνει το ΓΕΣ/ΔΟΙ χωρίς αίτηση) (δεν πάτησες το ανάλογο εικονίδιο, για να καταλάβω εάν είσαι του Σ.Ξ ή όχι)
δ) Βεβαίωση Μηνιαίων Αποδοχών
ε) ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ: Υπεύθυνη Δήλωση με αναγραφή των λόγων που αιτήστε την αποδέσμευση του Εφάπαξ από το Ταμείο σας και εάν επιθυμείτε νέα ρύθμιση του Δανείου σας.
Γενικά, διάβασε στοιχεία από τον ιστότοπο για περισσότερες λεπτομέρειες. Δεν απαιτείται κάτι επιπρόσθετο. Όλες οι ενέργειες γίνονται, χωρίς να απαιτείται να μεταβείς στην έδρα του ΤΠΔ ή σε άλλο υποκατάστημα του (συνήθως στον ίδιο όροφο της ΔΟΥ που υπάγεσαι, φορολογικώς).
καλησπερα κωστα! σε ευχαριστω πολυ! αν και εχω πολυ δρομο για συνταξη ακομα μου ελυσες την απορια! να ξερω στο μελλον τι με περιμενει μη μας φανε και το εφαπαξ αν προλαβουμε να παρουμε κιολας!
Πυράρχης
31 Ιουλίου 2016 12:00
Θα ήθελα να ρωτήσω τους συναδέλφους του Στρατού που έχουν αποστρατευτεί για λόγους υγείας:
Στην απόφαση που εκδίδεται μετά την αποστρατεία από την ΑΣΥΕ για το ποσοστό αναπηρίας, αναφέρεται στην απόφαση χρονική διάρκεια;
Σε εμάς του ΠΝ η ΑΝΥΕ δεν βάζει χρονική διάρκεια (δεν αναφέρει ούτε χρονικό διάστημα αλλά ούτε εφ΄όρου ζωής).
Αποτέλεσμα ότι αν και το ΓΛΚ προχώρησε κανονικά η ΔΟΥ δεν μου αναγνωρίζει το ποσοστό αναπηρίας !
Θεωρεί ότι στην απόφαση πρέπει να γράφετε ανυπερθέτως χρονική διάρκεια, και δεν μου κάνει εκκαθάριση της δήλωσης !
Καλημερα συναδελφε.Εγω αποστρατευτικα απο την ΑΣΥΕ τον Σεπ 15 και τον Μαι 16 κληθηκα απο την ΑΣΥΕ για να λαβω το ποσοστο αναπηριας μου.Τωρα που ελαβα το ποσοστο μπορεσα και εβαλα το χαρτι στην φορολογικη δηλωση και την περασε κανονικα.
Απο την http://www.gsis.gr (taxis), επέλεξε διαδοχικά
Φορολογικός οδηγός – Γενικές πληροφορίες – Εγχειρίδιο ερωτήσεων απαντήσεων σε φορολογικά θέματα – Την έκδοση του Ιουνίου 2016, και διάβασε το α/α 3 (σελ. 5), τι δικαιολογιτικό μπορείς να τους πας για να έχεις την μείωση των 200€, απο τον φόρο.
Το έχω κάνει αυτό. Πήγα στη ΔΟY δικαιολογητικά (Απόφαση ΑΝΥΕ, πράξη ΓΛΚ).
Το πρόβλημα είναι ότι στην απόφαση δεν αναγράφεται χρονικό όριο, ούτε εφ’ όρου ζωής.
Το ΓΛΚ προχώρησε κανονικά, η ΔΟΥ όμως θεωρεί την ισχύ του εξάμηνη! Πράγμα το οποίο δεν συμφώνησα (για να τελείωνε και καλά για φέτος) και δεν κάνουνε εκκαθάριση της δήλωσης.
Όπως αναμενόταν με τα τηλέφωνα δεν έβγαλα άκρη, οπότε θα πρέπει να πάω στην Αθήνα σε ΑΝΥΕ (γιατί δεν έκδίδουν δια βίου) και στο ΓΛΚ (για ισχύ-ενέργειες).
Πιθανολογώ ότι όλοι του Ναυτικού πρέπει να έχουν/ είχαν πρόβλημα, εκτός αν ήταν τυχεροί και τους το πέρασε έτσι η ΔΟΥ τους…
Ταλαιπωρία…..
Δημητριος
30 Ιουλίου 2016 20:40
Καλησπερα.Μηπως γνωριζει καποιος τηλ. απο το Παρακαταθηκων για να ρωτησω ποσο θα μου κρατησουν απο το εφαπαξ διοτι εχω στεγαστικο.Καθως και αν ξερει καποιον υπευθυνο?Ευχαριστω.
Φυλε καλησπέρα.Τα τηλ είναι 2132116100 το κεντρο,και τα 2132116295 και 2132116271 και 471 κυρια Κοκκινελλη η Κ Αρβανιτη αρκει να το απαντησουν.Θελει υπομονη.Επισεις νομιζω ότι πρεπει να κανεις αποδεσμευσει η αιτησει παρακρατισεις προτα αλλα δεν είμαι συγουρος.Ελπιζω να βοηθεισα.
καλησπερα σε ολους! Δημητρη επειδη εχω κι εγω στεγαστικο ηθελα να ρωτησω αν βγεις σε συνταξη το παρακαταθικων σου κραταει χρηματα απο το εφαπαξ? γιατι αφου το κραταει απο το μισθο σου και μετα απο τη συνταξη? εσυ το ζητησες αυτο?
Με αριστερό κλικ στο κουτάκι “Eπικοινωνία” ανοίγει το πρόγραμμα mail που τυχόν έχεις στον Η/Υ σου.
Εάν δεν χρησιμοποιείς πρόγραμμα mail, τότε με δεξί κλικ στο εικονίδιο μπορείς να αντιγράψεις τη διεύθυνση.
Επίσης εάν αφήσεις το ποντίκι πάνω στο εικονίδιο (χωρίς να πατήσεις τίποτε) φαίνεται η διεύθυνση mail κάτω αριστερά στην οθόνη.
JohnDim
29 Ιουλίου 2016 22:56
Και για να μην ζορίζονται εκεί στον ΕΛΟΑΣ με το ποιες είναι οι χρόνιες παθήσεις ας κάνουν ελεύθερη μετάφραση. Παθήσεις με ηλικία και κανείς δεν παίρνει μία.
φίλε μου ειναι τουλάχιστον ρατσιστικό το να παιζει ρόλο το ποσοστό αναπηρίας στην καταβολή του εφάπαξ, δηλαδή κάποιοι ειναι περισσότερο άρρωστοι από κάποιους άλλους αλλά χάνουν την δουλειά τους και οι δυο για λόγους υγείας.. υποκρισία…
εκ νέου ενημέρωση σήμερα το πρωί, την παρασκευή κατέβηκε αυτό http://www.opengov.gr/mindefence/?p=5536 το άρθρο 48 του άμυνας περί καταργημένων, που καταργεί το νόμο του υπουργείου εργασίας και θα πρέπει να συνταχθεί η οικονομική επιτροπή του ελοας για να δει αν το ταμείο μπορεί και σε ποιους να δώσει κατ εξαιρέσει εφάπαξ. προς το παρόν προχωράμε ως έχει….
JohnDim
29 Ιουλίου 2016 19:57
Φίλε GEORGIOSP, πολύ σωστά όσα λες αλλά παρακάμπτεις την διευκρινιστική εγκύκλιο που αναφέρει πιο κάτω ο Αχιλλέας: Άρθρο 10: … η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι είτε: α) άτομα με αναπηρία, είτε β) άτομα με χρόνιες παθήσεις, είτε γ) γονείς και νόμιμοι κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία, ………. Σημειώνεται ότι, για την εφαρμογή των περιπτώσεων αναπηρίας (α και γ), είναι αναγκαίο να προκύπτει αποδεδειγμένα αναπηρία ποσοστού τουλάχιστον 50%.” Και για την ορθή ενημέρωση των ατόμων που είναι στην αναμονή για το εφάπαξ και έχουν αποστρατευθεί από την ΑΣΥΕ για λόγους σωματικής ικανότητας, μετά από πρωινή επικοινωνία μου με τον ΕΛΟΑΣ μου είπαν τα εξής: α. Έχουν ενημερωθεί όλοι όσοι έχουν αποστρατευθεί από την ΑΣΥΕ μέχρι και 31 Δεκ 2015, για αποστολή τής απόφασης της όπου και εμφαίνεται το ποσοστό αναπηρίας του καθενός. Βέβαια το ποσοστό αυτό φαίνεται και στην τροποποιητική πράξη συνταξιοδότησης που έχει σταλεί στις οικίες μας από το ΓΛΚ. β. Μέσα με τέλη Σεπτεμβρίου 2016 στο συμβούλιο για απονομή εφάπαξ που θα γίνει, θα είναι ‘’μέσα’’ και όσοι έχουν αποστρατευθεί… Διαβάστε τη συνέχεια »
Φίλε JohnDim δεν παρακάμπτω την εγκύκλιο που αναφέρει ο Αχιλλέας. Την αναφέρω και έχω βάλει και link που παραπέμπει σε αυτήν (μετά από αρχική αναφορά σε αυτήν από τον G.G). Χωρίς να έχω καθόλου νομικές γνώσεις και μόνο με την ματιά του απλού αναγνώστη θεωρώ ότι από όλη την εγκύκλιο (και το άρθρο 35 παρ 10 του Ν4387) μόνο η παράγραφος 8ε (και όχι η 8δ που από λάθος έγραψα στην προηγούμενη ανάρτηση μου) αφορά τους στρατιωτικούς. Αν οι παράγραφοι 8α και 8γ αφορούσαν και τους στρατιωτικούς ποιος είναι λόγος ψήφισης του άρθρου 35 παρ. 2 του Ν4407 που νομοθετεί ουσιαστικά τα ίδια πράγματα με τον Ν4387 αρθρο35 παρ 10; Όλα τα παραπάνω είναι η προσωπική μου άποψη στο θέμα και σε καμία περίπτωση δεν θέλω να παραπλανήσω τους ενδιαφερόμενους συναδέλφους σε σχέση με τις διαδικασίες και τον τρόπο εφαρμογής του νόμου από τα ΜΤ. Δεν μου αρέσει όμως το γεγονός ότι με μικρά αλλά σταθερά βήματα το υπουργείο εργασίας παίρνει αποφάσεις σε θέματα ΜΤ των ΕΔ των οποίων δεν έχει την αρμοδιότητα. Στην ουσία συμφωνώ με την ανάρτηση σου… Διαβάστε τη συνέχεια »
Εχω περάσει ΑΣΥΕ τον Φεβ του 16 μου δώσανε ποσοστό 78%, από τον μήνα Μάιο παίρνω και το επίδομα αλλά δεν μου έχει έρθει η απόφαση απο το ΓΛΚ προσπαθώ να επικοινωνήσω δεν απαντάει κανένας , έστειλα μήνυμα απο την εφαρμογή του ΓΛΚ απάντηση καμία. Στο ΕΛΟΑΣ θα έχει πάει η απόφαση? εμένα πάντως δεν με ειδοποίησαν για αποστολή και έχω ημερομηνία 23/9/15. Εκανα κι εγώ αναφορά προς το ΕΛΟΑΣ και μου απάντησαν ότι περιμένουν την διευκρινιστική απόφαση.
Βασίλη η απόφαση έχει βγει αφου παίρνω το επίδομα εδω και 4 μήνες με το μισθό του Μαίου (Απρίλιο δηλαδή) και δεν μένω Αθήνα αλλά Καβάλα οπότε ένα ταξίδι είναι μάλλον δύσκολο
Η τροποιητική πράξη συνταξιοδότησης θα έπρεπε να είχε έρθει ήδη στη διεύθυνση σου. Εγώ πέρασα ΑΣΥΕ για ποσοστό αναπηρίας τον Μάρτιο και πήρα την απόφαση από το ΓΛΚ τον Μάϊο. Μόνη λύση η προσπάθεια για τηλεφωνική επικοινωνία.
Αν όταν είχες κάνει αναφορά είχες βάλει συνημμένη κάποια απόφαση (πχ της ΑΣΥΕ που φαίνεται το ποσοστό αναπηρίας) δεν είχαν λόγο να σου την ξαναζητήσουν.
Δεν γνωρίζω αν πηγαίνει στον ΕΛΟΑΣ η απόφαση.
Καλησπέρα φυλε.Η αποφαση με το ποσοστο δεν παει στον ΕΛΟΑΣ.Παει μονο ΓΛΚ.Εμενα με πηραν τηλ και εστειλα χθες την τροποποιητικη πραξη στον ΕΛΟΑΣ γιατη η ΑΣΥΕ δεν στελνει αποφαση στον ασθενη παρα μονο στο ΓΛΚ.
Καλησπέρα Εφη.Θα σου πω αυριο τηλ από ΓΛΚ να επικοινωνισεις με τον κυριο Γεωργακακο.Δεν σου εχει ερθει η τπροποποιητικη πραξη που γραφει το ποσοστο.Θα επρεπε παντος.Μηπως πηγε καπου αλλου.
Με τον κύριο Γεωργακάκο προσπαθώ να επικοινωνήσω με αυτόν τον αξιόλογο άνθρωπο, για μένα που προσπαθεί πάντα να εξυπηρετήσει τους πάντες και τα πάντα.. Εδώ στο χωριό που ζω μετά την αποστρατεία μου ο ταχυδρόμος έρχετε μία φορά την εβδομάδα οπότε αποκλείετε να μην με έβρισκε, το χειρότερο είναι οτι επικοινωνώ με το ΓΛΚ μέσω της φόρμας που έχουνε έστω να μου τη στείλουν με email και απάντηση καμία..
effie εάν θέλεις γράψε μου το mail σου να σου απαντήσω διευκρινιστικά σχετικά με τις απορίες σου.
Για λόγους υγείας και εγώ απόστρατος. [email protected]
ΠΡΟΣ Κ.Αχιλέα αν μπορείτε να βγαλουμε μια ακρη.
Ο νόμος 4387-16, ΦΕΚ 85 Α 12-05-2016 για το νέο ασφαλιστικό…που μου δωσανε απο ελοας…. και μετα με στελνει στο υπουργειο εργασιας απ οπου βγαζει το ποσοστο ειναι δικαιο και σωστο αυτο……???
10. Η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία ή σε όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του Ν. 612/1977 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α’ της παρ. 1 των άρθρων 1 και 26 του Π.δ. 169/2007 (Α΄ 210) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσους λαμβάνουν επίδομα, σύμφωνα με το άρθρο 42 του Ν. 1140/1981, όπως ισχύει για τις κύριες και επικουρικές συντάξεις.
Από την διευκρινιστική εγκύκλιο που παρέθεσε ο G.G. (προηγούμενο σχόλιο Γιάννη):
“Άρθρο 10: … η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι είτε:
α) άτομα με αναπηρία, είτε
β) άτομα με χρόνιες παθήσεις, είτε
γ) γονείς και νόμιμοι κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία,
……….
Σημειώνεται ότι, για την εφαρμογή των περιπτώσεων αναπηρίας (α και γ), είναι αναγκαίο να προκύπτει αποδεδειγμένα αναπηρία ποσοστού τουλάχιστον 50%.”
Και έρχεται έπειτα το ΦΕΚ 134 (Α΄) 27 Ιουλ 2016 Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής `Αμυνας και άλλες διατάξεις, που αναφέρει ότι αρκεί μόνο η αυτεπάγγελτη αποστρατεία του δικαιούχου λόγω σωματικής ανικανότητάς του, κατόπιν απόφασης της οικείας κατά κλάδο Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής για να έχει προτεραιότητα στη λήψη του εφάπαξ. Μόνο που λέει αν το επιτρέπουν οι οικονομικές δυνατότητες του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοηθείας.
Τι πρέπει κανονικά να εφαρμόσει ο ΕΛΟΑΣ;
Ο Ν4387/2016 στο άρθρο 35 ασχολείται με τα εφάπαξ του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. στο οποίο δεν έχουν υπαχθεί τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ. Από όλο το άρθρο μόνο δύο παράγραφοι αφορούν τους στρατιωτικούς: Α. Η παράγραφος 9, η οποία κανονίζει τον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ και μάλιστα σε αυτή τονίζεται ότι η χορήγηση του γίνεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις των οικείων καταστατικών διατάξεων (NΔ398/1974). Β. Η παράγραφος 10 με την οποία ορίζεται ότι, η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι είτε : ……στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α’ της παρ. 1 των άρθρων 1 και 26 του ΠΔ 169/2007 (Α΄ 210). Εδώ λοιπόν φαίνεται ότι προτεραιότητα δίνεται στους στρατιωτικούς που πληρούν πολύ συγκεκριμένα κριτήρια (άρθρο 26 παρ1 4ο εδάφιο). “Για τους στρατιωτικούς που είναι παντελώς τυφλοί, παραπληγικοί ή τετραπληγικοί, καθώς και για όσους πάσχουν από Βήτα ομόζυγο μεσογειακή ή δρεπανοκυτταρική αναιμία και υποβάλλονται σε μετάγγιση ή από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν υποστεί μεταμόσχευση νεφρού, εφόσον για τις περιπτώσεις αυτές συντρέχει ποσοστό αναπηρίας… Διαβάστε τη συνέχεια »
effie
29 Ιουλίου 2016 01:49
NOMOΣ ΥΠ΄ΑΡΙΘΜ. 4407 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ´ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 35
Χορήγηση εφάπαξ βοηθήματος Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοηθείας Στρατού,Ναυτικού και Αεροπορίας
2. Στο άρθρο 16 του N.δ. 398/1974 προστίθεται νέα παράγραφος 9 ως εξής:
«9. Αν το επιτρέπουν οι οικονομικές δυνατότητες του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοηθείας, η οικεία Διοικούσα Επιτροπή μπορεί να εγκρίνει τη χορήγηση του εφάπαξ βοηθήματος, κατά προτεραιότητα έναντι άλλων δικαιούχων που έχουν υποβάλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την καταβολή του σε αυτούς, στις εξής,κατά μεταξύ τους σειρά προβαδίσματος, περιπτώσεις:
α) αυτεπάγγελτη αποστρατεία του δικαιούχου λόγω θανάτου του,
β) αυτεπάγγελτη αποστρατεία του δικαιούχου λόγω σωματικής ανικανότητάς του, κατόπιν απόφασης της οικείας κατά κλάδο Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής,
γ) αναπηρία μέλους της οικογένειας του αποστρατευόμενου (σύζυγος –τέκνα) σε ποσοστό από εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, που πιστοποιείται από την κατά περίπτωση αρμόδια πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή.» http://www.et.gr/index.php/2013-01-28-14-06-23/2013-01-29-08-13-13 φεκ Α 134 αυτο λέει ο νόμος ούτε για ποσοστά δεν αναφέρει ούτε τίποτα, μονο αυτεπάγγελτη αποστρατεία για λόγους υγείας.
καλήμερα σε κουβέντα πάλι με ελοας σήμερα η απάντηση ήταν πάλι η ίδια για τα ποσοστά…. και μου είπε ο κύριος εκεί να μπω στο διαύγεια του υπουργείου εργασίας και να ψάξω εκεί για να δω από που βγάζει το ποσοστό….
Ευτυχια καλησπέρα.Η ΑΣΥΕ στελνει τα χαρτια με την αποφαση στο ΓΛΚ και στον ΕΛΟΑΣ, αλλα στον ΕΛΟΑΣ δεν στελνει την αποφαση μαλλον με το ποσοστο αναπηριας γιατη εγω την εστειλα σημερα γιατι δεν την ειχαν απ΄΄ότι μου ειπαν.Αυτά γνωριζω.
Καλησπέρα nikosmakk.. κατάλαβα τι εννοείς, μάλλον πήγε η απάντηση στο ΕΛΟΑΣ από το έγγραφο που είχαν στείλει (αν υπάρχει προτεραιότητα στο εφάπαξ για τα άτομα που έφυγαν για λόγους υγείας), απλά με μπέρδεψε αυτά που έγραψαν γιατί και εγώ για λόγους υγείας έφυγα και δεν μου ζήτησαν κάτι επιπλέον, προφανώς μέχρι να πάρουν απάντηση στο ΕΛΟΑΣ ήρθε κανονικά η σειρά μου.
Ευτυχια καλησπέρα.Αυτη η αλλαγη στην προτεραιοτητα εγινε με το τελευταιο νομοσχεδιο του Υπ Αμυνας και ισχυει από 26 ιουλιου που πηρε ΦΕΚ.Τι προελευσεις εισουν αν επιτρεπεται.
Καλησπερα μιλησα με Συνάδελφο που υπηρετεί στο μ.τ.σ. , Και μου είπε μέχρι να γίνει το συμβούλιο στο τέλος Σεπτεμβρίου δεν δίνουν εφάπαξ , Εάν επικοινωνήσει κάποιος συνάδελφος με τον ΕΛΟΑΣ αυριο ασ κανει μια ερώτηση
Καλησπερα σε ολους,μετα απο σημερινη επικοινωνια με ΕΛΟΑΣ ,με ημερ.πρωτ. 23 Ιουλ.2015 σειρα εφαπαξ 73.Προηγουμενη ενημερωση 1 Ιουλ.2016 σειρα εφαπαξ 175 και ακομα πιο πριν 14 Ιουν.2016 σειρα εφαπαξ 262
Καλησπέρα. Το θέμα είναι πότε θα αρχίσουν να δίνουν ΕΦΑΠΑΞ με το νέο τρόπο υπολογισμού για όσους διαγράφηκαν το 2015. Ρώτησες για αυτό ή απλώς ζήτησες τη σειρά σου;
Οχι φίλε Justice δεν ρώτησα. Αυτό που μου είχαν πει την 1 Ιουλ. είναι ότι κάνουν προσπάθεια μέχρι τέλος της χρονιάς να δώσουν σε αυτούς με ημερ. πρωτ. εώς Ιούλιο 2015
Φυλε καλησπέρα.Τι αριθμο προτοκολου εχεις.Και εγω 23/7.15. είμαι με αριθμο 2414.Επισεις σε παλιοτερη επικοινωνια με ΕΛΟΑΣ ο Λγος μου ειπε ότι δινονται εφάπαξ και με υπολογ του 15.Αυτο το ξερω γιατι φιλοι μου με αριθμούς μεσα στο 15 ο ενας πηρε το εφάπαξ και ο άλλος μεχρι της 20 του μηνα.Και η δυο προτοκολα τελος φεβ. του 15
ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ…ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ Η ΚΡΑΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΤΩΝ Ν2913-1 ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΟΕΜΣ????ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ…
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση 4.1 στις FAQ: “Η (απλή) φιλοσοφία του ασφαλιστικού συστήματος είναι ότι για να λάβει κάποιος μία συγκεκριμένη παροχή θα πρέπει να έχει πληρώσει τις ανάλογες εισφορές για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.”
Άρα για να πάρεις ΕΚΟΕΜΣ για το αναγνωριζόμενο διάστημα θα πρέπει να πληρώσεις τις αντίστοιχες εισφορές.
Μπορείς να δεις λεπτομέρειες και παραδείγματα στο έγγραφο “ΓΕΣ – Οδηγίες αναγνώρισης ετών” στη σελίδα “Έγγραφα”.
ΥΓ. Στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” το κόστος αναγνώρισης ανά μήνα αφορά το άθροισμα ΜΤΣ+ΕΚΟΕΜΣ (ποσοστό εισφοράς 4+1=5%).
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΧΙΛΛΕΑ.ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΚΟΕΜΣ ΜΕ ΕΧΕΙ ΜΕ 27 ΧΡΟΝΙΑ ΟΣΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ…ΕΝΩ ΤΟ ΜΤΣ ΜΕ 32..ΣΕΙΡΕΣ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΡΑΤΗΣΗ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΤΣ…ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Καλησπέρα σε σημερινή επικοινωνία με τον ελοας αριθμός πρωτοκόλλου 2393 σειρά εφάπαξ 91
Βασίλη ,ημερομηνια πρωτοκόλλησης και προηγούμενη σειρά εφάπαξ;
Φιλε 23-7-2015, προηγουμενη σειρα δεν γνωριζω
εκ νέου ενημέρωση σήμερα το πρωί, την παρασκευή κατέβηκε αυτό http://www.opengov.gr/mindefence/?p=5536 το άρθρο 48 του άμυνας περί καταργημένων, που καταργεί το νόμο του υπουργείου εργασίας και θα πρέπει να συνταχθεί η οικονομική επιτροπή του ελοας για να δει αν το ταμείο μπορεί και σε ποιους να δώσει κατ εξαιρέσει εφάπαξ. προς το παρόν προχωράμε ως έχει…. για όσους τους ενδιαφέρει…
Φυλε Χρηστο όταν λες προχωράμε ως εχει τι εννοεις.Οι επιτροπή θα αποφασισει εάν το επιτρεπουν τα οικονομικα να δωσει κατ΄΄εξαιρεσει εφάπαξ.Αυτο λεει ο νομος, αν το καταλαβα καλα. Κανω καποιο λαθος η όχι.
ναι Νίκο προχωράμε με την υπάρχουσα σειρά χωρίς εξαιρέσεις και αν το επιτρέπουν τα οικονομικά θα δούνε…
Χρηστο μιλησες με ΕΛΟΑΣ και στο ειπαν αυτό.Εισαι στο περιμενε για το εφάπαξ και εσυ.
Ναι με ΕΛΟΑΣ με τον Λγο…
αριθμ. πρωτοκολου για εφαπαξ 17-2-16 σειρα 523
Προς Stratos 73, Δημήτριος και κάθε ενδιαφερόμενο: Καταρχήν, καλό μήνα και καλή εβδομάδα! Αν βγει κάποιος σε σύνταξη και έχει (ως ε.ε) στεγαστικό, ή επισκευαστικό δάνειο, από το ΤΠΔ (Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων), θα πρέπει να συμπληρώσει μια αίτηση “Αποδέσμευση Εφάπαξ”, που την βρίσκει κάποιος στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο (στο μέσο της σελίδας, στην παράγρ. “Ε” ): http://www.tpd.gr/?p=939 Τι ενέργειες έκανα εγώ; Λίγες μέρες μετά την διαγραφή μου, αφού έκανα την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων- δικαιολογητικών για την συνταξιοδότησή μου, επισκέφθηκα το ΤΠΔ (Ακαδημίας 40), (2ος όροφος, Διεύθυνση Δ6, Τμήμα Α) (όλα αυτά διότι δεν απαντούσαν στους τηλεφωνικούς αριθμούς που είχα διαθέσιμους). Υπήρχαν τέσσερα με πέντε (4-5) γραφεία, με δύο υπαλλήλους το καθένα και εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο (με αριθμό προτεραιότητας (!), όπως στην τράπεζα). Οι υπάλληλοι δεν προλάβαιναν να απαντήσουν στα τηλεφωνήματα. Το γραφείο που με εξυπηρέτησε είχε τηλ. αριθμό: 213 211 6252 (Κος Τζαβάρας), (προϊστάμενος: 213 211 6292). Λογικά, o nikosmakk αναφέρει τηλ. αριθμούς από τα διπλανά γραφεία. Συμπληρώνουμε την αίτηση που ανέφερα παραπάνω (χωρίς να απαιτηθεί να επισκεφθούμε το Ταμείο) και την αποστέλνουμε με τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Συμβουλή: για… Διαβάστε τη συνέχεια »
Φοβερα κατατοποιστηκος Κωστας ΚΑΧ.Ευχαριστω πολυ.Μηπως μπορεις να μου γραψεις και ποια ειναι τα δικαιολογητικα που στελνεις μαζι με την αιτηση.Ευχαριστω και παλι.
Αν κατεβάσεις την αίτηση από τον ιστότοπο του ΤΠΔ, θα διαπιστώσεις ότι τα αναγράφει στη δεξιά πλευρά της αίτησης.
Παρ΄όλα ταύτα, είναι τα κάτωθι:
α) Πράξη απονομής Σύνταξης (από Γ.Λ.Κ., με Φ/Α Συνταξ. Πράξης)
β) Φύλλο Διακοπής Μισθοδοσίας
γ) Βεβαίωση με πιθανή Σύνταξη (στο στέλνει το ΓΕΣ/ΔΟΙ χωρίς αίτηση) (δεν πάτησες το ανάλογο εικονίδιο, για να καταλάβω εάν είσαι του Σ.Ξ ή όχι)
δ) Βεβαίωση Μηνιαίων Αποδοχών
ε) ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ: Υπεύθυνη Δήλωση με αναγραφή των λόγων που αιτήστε την αποδέσμευση του Εφάπαξ από το Ταμείο σας και εάν επιθυμείτε νέα ρύθμιση του Δανείου σας.
Γενικά, διάβασε στοιχεία από τον ιστότοπο για περισσότερες λεπτομέρειες. Δεν απαιτείται κάτι επιπρόσθετο. Όλες οι ενέργειες γίνονται, χωρίς να απαιτείται να μεταβείς στην έδρα του ΤΠΔ ή σε άλλο υποκατάστημα του (συνήθως στον ίδιο όροφο της ΔΟΥ που υπάγεσαι, φορολογικώς).
Και παλι ευχαριστω
καλησπερα κωστα! σε ευχαριστω πολυ! αν και εχω πολυ δρομο για συνταξη ακομα μου ελυσες την απορια! να ξερω στο μελλον τι με περιμενει μη μας φανε και το εφαπαξ αν προλαβουμε να παρουμε κιολας!
Θα ήθελα να ρωτήσω τους συναδέλφους του Στρατού που έχουν αποστρατευτεί για λόγους υγείας:
Στην απόφαση που εκδίδεται μετά την αποστρατεία από την ΑΣΥΕ για το ποσοστό αναπηρίας, αναφέρεται στην απόφαση χρονική διάρκεια;
Σε εμάς του ΠΝ η ΑΝΥΕ δεν βάζει χρονική διάρκεια (δεν αναφέρει ούτε χρονικό διάστημα αλλά ούτε εφ΄όρου ζωής).
Αποτέλεσμα ότι αν και το ΓΛΚ προχώρησε κανονικά η ΔΟΥ δεν μου αναγνωρίζει το ποσοστό αναπηρίας !
Θεωρεί ότι στην απόφαση πρέπει να γράφετε ανυπερθέτως χρονική διάρκεια, και δεν μου κάνει εκκαθάριση της δήλωσης !
Καλημερα συναδελφε.Εγω αποστρατευτικα απο την ΑΣΥΕ τον Σεπ 15 και τον Μαι 16 κληθηκα απο την ΑΣΥΕ για να λαβω το ποσοστο αναπηριας μου.Τωρα που ελαβα το ποσοστο μπορεσα και εβαλα το χαρτι στην φορολογικη δηλωση και την περασε κανονικα.
Καλό μεσημέρι, στην τροποποιητική πράξη του ΓΛΚ στις παρατηρήσεις, γράφει το ποσοστό αναπηρίας κ εφ’ όρου ζωής.
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Απο την http://www.gsis.gr (taxis), επέλεξε διαδοχικά
Φορολογικός οδηγός – Γενικές πληροφορίες – Εγχειρίδιο ερωτήσεων απαντήσεων σε φορολογικά θέματα – Την έκδοση του Ιουνίου 2016, και διάβασε το α/α 3 (σελ. 5), τι δικαιολογιτικό μπορείς να τους πας για να έχεις την μείωση των 200€, απο τον φόρο.
Το έχω κάνει αυτό. Πήγα στη ΔΟY δικαιολογητικά (Απόφαση ΑΝΥΕ, πράξη ΓΛΚ).
Το πρόβλημα είναι ότι στην απόφαση δεν αναγράφεται χρονικό όριο, ούτε εφ’ όρου ζωής.
Το ΓΛΚ προχώρησε κανονικά, η ΔΟΥ όμως θεωρεί την ισχύ του εξάμηνη! Πράγμα το οποίο δεν συμφώνησα (για να τελείωνε και καλά για φέτος) και δεν κάνουνε εκκαθάριση της δήλωσης.
Όπως αναμενόταν με τα τηλέφωνα δεν έβγαλα άκρη, οπότε θα πρέπει να πάω στην Αθήνα σε ΑΝΥΕ (γιατί δεν έκδίδουν δια βίου) και στο ΓΛΚ (για ισχύ-ενέργειες).
Πιθανολογώ ότι όλοι του Ναυτικού πρέπει να έχουν/ είχαν πρόβλημα, εκτός αν ήταν τυχεροί και τους το πέρασε έτσι η ΔΟΥ τους…
Ταλαιπωρία…..
Καλησπερα.Μηπως γνωριζει καποιος τηλ. απο το Παρακαταθηκων για να ρωτησω ποσο θα μου κρατησουν απο το εφαπαξ διοτι εχω στεγαστικο.Καθως και αν ξερει καποιον υπευθυνο?Ευχαριστω.
Φυλε καλησπέρα.Τα τηλ είναι 2132116100 το κεντρο,και τα 2132116295 και 2132116271 και 471 κυρια Κοκκινελλη η Κ Αρβανιτη αρκει να το απαντησουν.Θελει υπομονη.Επισεις νομιζω ότι πρεπει να κανεις αποδεσμευσει η αιτησει παρακρατισεις προτα αλλα δεν είμαι συγουρος.Ελπιζω να βοηθεισα.
Eυχαριστω πολυ nikosmakk θα προσπαθησω
καλησπερα σε ολους! Δημητρη επειδη εχω κι εγω στεγαστικο ηθελα να ρωτησω αν βγεις σε συνταξη το παρακαταθικων σου κραταει χρηματα απο το εφαπαξ? γιατι αφου το κραταει απο το μισθο σου και μετα απο τη συνταξη? εσυ το ζητησες αυτο?
Εγω θελω να μαθω απο ποιο ποσο και ανω μηνιαιας δοσης κρατανε και αν τμημα του εφαπαξ
Καλημέρα κύριε καρασαββιδη θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι προσωπικό παρακαλώ μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου ευχαριστω
Με αριστερό κλικ στο κουτάκι “Eπικοινωνία” ανοίγει το πρόγραμμα mail που τυχόν έχεις στον Η/Υ σου.
Εάν δεν χρησιμοποιείς πρόγραμμα mail, τότε με δεξί κλικ στο εικονίδιο μπορείς να αντιγράψεις τη διεύθυνση.
Επίσης εάν αφήσεις το ποντίκι πάνω στο εικονίδιο (χωρίς να πατήσεις τίποτε) φαίνεται η διεύθυνση mail κάτω αριστερά στην οθόνη.
Και για να μην ζορίζονται εκεί στον ΕΛΟΑΣ με το ποιες είναι οι χρόνιες παθήσεις ας κάνουν ελεύθερη μετάφραση. Παθήσεις με ηλικία και κανείς δεν παίρνει μία.
φίλε μου ειναι τουλάχιστον ρατσιστικό το να παιζει ρόλο το ποσοστό αναπηρίας στην καταβολή του εφάπαξ, δηλαδή κάποιοι ειναι περισσότερο άρρωστοι από κάποιους άλλους αλλά χάνουν την δουλειά τους και οι δυο για λόγους υγείας.. υποκρισία…
εκ νέου ενημέρωση σήμερα το πρωί, την παρασκευή κατέβηκε αυτό http://www.opengov.gr/mindefence/?p=5536 το άρθρο 48 του άμυνας περί καταργημένων, που καταργεί το νόμο του υπουργείου εργασίας και θα πρέπει να συνταχθεί η οικονομική επιτροπή του ελοας για να δει αν το ταμείο μπορεί και σε ποιους να δώσει κατ εξαιρέσει εφάπαξ. προς το παρόν προχωράμε ως έχει….
Φίλε GEORGIOSP, πολύ σωστά όσα λες αλλά παρακάμπτεις την διευκρινιστική εγκύκλιο που αναφέρει πιο κάτω ο Αχιλλέας: Άρθρο 10: … η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι είτε: α) άτομα με αναπηρία, είτε β) άτομα με χρόνιες παθήσεις, είτε γ) γονείς και νόμιμοι κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία, ………. Σημειώνεται ότι, για την εφαρμογή των περιπτώσεων αναπηρίας (α και γ), είναι αναγκαίο να προκύπτει αποδεδειγμένα αναπηρία ποσοστού τουλάχιστον 50%.” Και για την ορθή ενημέρωση των ατόμων που είναι στην αναμονή για το εφάπαξ και έχουν αποστρατευθεί από την ΑΣΥΕ για λόγους σωματικής ικανότητας, μετά από πρωινή επικοινωνία μου με τον ΕΛΟΑΣ μου είπαν τα εξής: α. Έχουν ενημερωθεί όλοι όσοι έχουν αποστρατευθεί από την ΑΣΥΕ μέχρι και 31 Δεκ 2015, για αποστολή τής απόφασης της όπου και εμφαίνεται το ποσοστό αναπηρίας του καθενός. Βέβαια το ποσοστό αυτό φαίνεται και στην τροποποιητική πράξη συνταξιοδότησης που έχει σταλεί στις οικίες μας από το ΓΛΚ. β. Μέσα με τέλη Σεπτεμβρίου 2016 στο συμβούλιο για απονομή εφάπαξ που θα γίνει, θα είναι ‘’μέσα’’ και όσοι έχουν αποστρατευθεί… Διαβάστε τη συνέχεια »
Φίλε JohnDim δεν παρακάμπτω την εγκύκλιο που αναφέρει ο Αχιλλέας. Την αναφέρω και έχω βάλει και link που παραπέμπει σε αυτήν (μετά από αρχική αναφορά σε αυτήν από τον G.G). Χωρίς να έχω καθόλου νομικές γνώσεις και μόνο με την ματιά του απλού αναγνώστη θεωρώ ότι από όλη την εγκύκλιο (και το άρθρο 35 παρ 10 του Ν4387) μόνο η παράγραφος 8ε (και όχι η 8δ που από λάθος έγραψα στην προηγούμενη ανάρτηση μου) αφορά τους στρατιωτικούς. Αν οι παράγραφοι 8α και 8γ αφορούσαν και τους στρατιωτικούς ποιος είναι λόγος ψήφισης του άρθρου 35 παρ. 2 του Ν4407 που νομοθετεί ουσιαστικά τα ίδια πράγματα με τον Ν4387 αρθρο35 παρ 10; Όλα τα παραπάνω είναι η προσωπική μου άποψη στο θέμα και σε καμία περίπτωση δεν θέλω να παραπλανήσω τους ενδιαφερόμενους συναδέλφους σε σχέση με τις διαδικασίες και τον τρόπο εφαρμογής του νόμου από τα ΜΤ. Δεν μου αρέσει όμως το γεγονός ότι με μικρά αλλά σταθερά βήματα το υπουργείο εργασίας παίρνει αποφάσεις σε θέματα ΜΤ των ΕΔ των οποίων δεν έχει την αρμοδιότητα. Στην ουσία συμφωνώ με την ανάρτηση σου… Διαβάστε τη συνέχεια »
Εχω περάσει ΑΣΥΕ τον Φεβ του 16 μου δώσανε ποσοστό 78%, από τον μήνα Μάιο παίρνω και το επίδομα αλλά δεν μου έχει έρθει η απόφαση απο το ΓΛΚ προσπαθώ να επικοινωνήσω δεν απαντάει κανένας , έστειλα μήνυμα απο την εφαρμογή του ΓΛΚ απάντηση καμία. Στο ΕΛΟΑΣ θα έχει πάει η απόφαση? εμένα πάντως δεν με ειδοποίησαν για αποστολή και έχω ημερομηνία 23/9/15. Εκανα κι εγώ αναφορά προς το ΕΛΟΑΣ και μου απάντησαν ότι περιμένουν την διευκρινιστική απόφαση.
Εφη καλησπερα , για δοκιμασε σε αυτον τον αριθμο 2106552783
Εφη σορρυ σου εστειλα το τηλ του ελοας, καλο θα ηταν εαν μενεις Αθηνα να πηγαινες γλκ, η αποφαση κανει να βγει κοντα 3 μηνες
Βασίλη η απόφαση έχει βγει αφου παίρνω το επίδομα εδω και 4 μήνες με το μισθό του Μαίου (Απρίλιο δηλαδή) και δεν μένω Αθήνα αλλά Καβάλα οπότε ένα ταξίδι είναι μάλλον δύσκολο
Η τροποιητική πράξη συνταξιοδότησης θα έπρεπε να είχε έρθει ήδη στη διεύθυνση σου. Εγώ πέρασα ΑΣΥΕ για ποσοστό αναπηρίας τον Μάρτιο και πήρα την απόφαση από το ΓΛΚ τον Μάϊο. Μόνη λύση η προσπάθεια για τηλεφωνική επικοινωνία.
Αν όταν είχες κάνει αναφορά είχες βάλει συνημμένη κάποια απόφαση (πχ της ΑΣΥΕ που φαίνεται το ποσοστό αναπηρίας) δεν είχαν λόγο να σου την ξαναζητήσουν.
Δεν γνωρίζω αν πηγαίνει στον ΕΛΟΑΣ η απόφαση.
Καλησπέρα φυλε.Η αποφαση με το ποσοστο δεν παει στον ΕΛΟΑΣ.Παει μονο ΓΛΚ.Εμενα με πηραν τηλ και εστειλα χθες την τροποποιητικη πραξη στον ΕΛΟΑΣ γιατη η ΑΣΥΕ δεν στελνει αποφαση στον ασθενη παρα μονο στο ΓΛΚ.
Καλησπέρα Εφη.Θα σου πω αυριο τηλ από ΓΛΚ να επικοινωνισεις με τον κυριο Γεωργακακο.Δεν σου εχει ερθει η τπροποποιητικη πραξη που γραφει το ποσοστο.Θα επρεπε παντος.Μηπως πηγε καπου αλλου.
Με τον κύριο Γεωργακάκο προσπαθώ να επικοινωνήσω με αυτόν τον αξιόλογο άνθρωπο, για μένα που προσπαθεί πάντα να εξυπηρετήσει τους πάντες και τα πάντα.. Εδώ στο χωριό που ζω μετά την αποστρατεία μου ο ταχυδρόμος έρχετε μία φορά την εβδομάδα οπότε αποκλείετε να μην με έβρισκε, το χειρότερο είναι οτι επικοινωνώ με το ΓΛΚ μέσω της φόρμας που έχουνε έστω να μου τη στείλουν με email και απάντηση καμία..
effie εάν θέλεις γράψε μου το mail σου να σου απαντήσω διευκρινιστικά σχετικά με τις απορίες σου.
Για λόγους υγείας και εγώ απόστρατος.
[email protected]
[email protected] σε ευχαριστώ και περιμένω
ΠΡΟΣ Κ.Αχιλέα αν μπορείτε να βγαλουμε μια ακρη.
Ο νόμος 4387-16, ΦΕΚ 85 Α 12-05-2016 για το νέο ασφαλιστικό…που μου δωσανε απο ελοας…. και μετα με στελνει στο υπουργειο εργασιας απ οπου βγαζει το ποσοστο ειναι δικαιο και σωστο αυτο……???
10. Η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία ή σε όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του Ν. 612/1977 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α’ της παρ. 1 των άρθρων 1 και 26 του Π.δ. 169/2007 (Α΄ 210) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσους λαμβάνουν επίδομα, σύμφωνα με το άρθρο 42 του Ν. 1140/1981, όπως ισχύει για τις κύριες και επικουρικές συντάξεις.
Από την διευκρινιστική εγκύκλιο που παρέθεσε ο G.G. (προηγούμενο σχόλιο Γιάννη):
“Άρθρο 10: … η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι είτε:
α) άτομα με αναπηρία, είτε
β) άτομα με χρόνιες παθήσεις, είτε
γ) γονείς και νόμιμοι κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία,
……….
Σημειώνεται ότι, για την εφαρμογή των περιπτώσεων αναπηρίας (α και γ), είναι αναγκαίο να προκύπτει αποδεδειγμένα αναπηρία ποσοστού τουλάχιστον 50%.”
Και έρχεται έπειτα το ΦΕΚ 134 (Α΄) 27 Ιουλ 2016 Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής `Αμυνας και άλλες διατάξεις, που αναφέρει ότι αρκεί μόνο η αυτεπάγγελτη αποστρατεία του δικαιούχου λόγω σωματικής ανικανότητάς του, κατόπιν απόφασης της οικείας κατά κλάδο Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής για να έχει προτεραιότητα στη λήψη του εφάπαξ. Μόνο που λέει αν το επιτρέπουν οι οικονομικές δυνατότητες του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοηθείας.
Τι πρέπει κανονικά να εφαρμόσει ο ΕΛΟΑΣ;
Ο Ν4387/2016 στο άρθρο 35 ασχολείται με τα εφάπαξ του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π. στο οποίο δεν έχουν υπαχθεί τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ. Από όλο το άρθρο μόνο δύο παράγραφοι αφορούν τους στρατιωτικούς: Α. Η παράγραφος 9, η οποία κανονίζει τον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ και μάλιστα σε αυτή τονίζεται ότι η χορήγηση του γίνεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις των οικείων καταστατικών διατάξεων (NΔ398/1974). Β. Η παράγραφος 10 με την οποία ορίζεται ότι, η εφάπαξ παροχή καταβάλλεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι είτε : ……στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α’ της παρ. 1 των άρθρων 1 και 26 του ΠΔ 169/2007 (Α΄ 210). Εδώ λοιπόν φαίνεται ότι προτεραιότητα δίνεται στους στρατιωτικούς που πληρούν πολύ συγκεκριμένα κριτήρια (άρθρο 26 παρ1 4ο εδάφιο). “Για τους στρατιωτικούς που είναι παντελώς τυφλοί, παραπληγικοί ή τετραπληγικοί, καθώς και για όσους πάσχουν από Βήτα ομόζυγο μεσογειακή ή δρεπανοκυτταρική αναιμία και υποβάλλονται σε μετάγγιση ή από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν υποστεί μεταμόσχευση νεφρού, εφόσον για τις περιπτώσεις αυτές συντρέχει ποσοστό αναπηρίας… Διαβάστε τη συνέχεια »
NOMOΣ ΥΠ΄ΑΡΙΘΜ. 4407 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ´ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 35
Χορήγηση εφάπαξ βοηθήματος Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοηθείας Στρατού,Ναυτικού και Αεροπορίας
2. Στο άρθρο 16 του N.δ. 398/1974 προστίθεται νέα παράγραφος 9 ως εξής:
«9. Αν το επιτρέπουν οι οικονομικές δυνατότητες του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοηθείας, η οικεία Διοικούσα Επιτροπή μπορεί να εγκρίνει τη χορήγηση του εφάπαξ βοηθήματος, κατά προτεραιότητα έναντι άλλων δικαιούχων που έχουν υποβάλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την καταβολή του σε αυτούς, στις εξής,κατά μεταξύ τους σειρά προβαδίσματος, περιπτώσεις:
α) αυτεπάγγελτη αποστρατεία του δικαιούχου λόγω θανάτου του,
β) αυτεπάγγελτη αποστρατεία του δικαιούχου λόγω σωματικής ανικανότητάς του, κατόπιν απόφασης της οικείας κατά κλάδο Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής,
γ) αναπηρία μέλους της οικογένειας του αποστρατευόμενου (σύζυγος –τέκνα) σε ποσοστό από εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, που πιστοποιείται από την κατά περίπτωση αρμόδια πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή.»
http://www.et.gr/index.php/2013-01-28-14-06-23/2013-01-29-08-13-13 φεκ Α 134 αυτο λέει ο νόμος ούτε για ποσοστά δεν αναφέρει ούτε τίποτα, μονο αυτεπάγγελτη αποστρατεία για λόγους υγείας.
καλήμερα σε κουβέντα πάλι με ελοας σήμερα η απάντηση ήταν πάλι η ίδια για τα ποσοστά…. και μου είπε ο κύριος εκεί να μπω στο διαύγεια του υπουργείου εργασίας και να ψάξω εκεί για να δω από που βγάζει το ποσοστό….
Προφανώς εννοεί αυτή την εγκύκλιο που είχε αναρτηθεί από Υ. Εργασίας, και μας είχε ενημερώσει ο συνάδελφος G.G. όπου και κάνει λόγο για ποσοστό 50%.
http://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-107/#comment-33183
ναι Γιάννη κάτι τέτοιο μάλλον ευχαριστώ!
Ευτυχια καλησπέρα.Η ΑΣΥΕ στελνει τα χαρτια με την αποφαση στο ΓΛΚ και στον ΕΛΟΑΣ, αλλα στον ΕΛΟΑΣ δεν στελνει την αποφαση μαλλον με το ποσοστο αναπηριας γιατη εγω την εστειλα σημερα γιατι δεν την ειχαν απ΄΄ότι μου ειπαν.Αυτά γνωριζω.
Καλησπέρα nikosmakk.. κατάλαβα τι εννοείς, μάλλον πήγε η απάντηση στο ΕΛΟΑΣ από το έγγραφο που είχαν στείλει (αν υπάρχει προτεραιότητα στο εφάπαξ για τα άτομα που έφυγαν για λόγους υγείας), απλά με μπέρδεψε αυτά που έγραψαν γιατί και εγώ για λόγους υγείας έφυγα και δεν μου ζήτησαν κάτι επιπλέον, προφανώς μέχρι να πάρουν απάντηση στο ΕΛΟΑΣ ήρθε κανονικά η σειρά μου.
Ευτυχια καλησπέρα.Αυτη η αλλαγη στην προτεραιοτητα εγινε με το τελευταιο νομοσχεδιο του Υπ Αμυνας και ισχυει από 26 ιουλιου που πηρε ΦΕΚ.Τι προελευσεις εισουν αν επιτρεπεται.
Δεν το ήξερα αυτό.. ΕΠΥ 90 ήμουν.
Και εγω ειμουν του 90 του Μηχανικου.Εφυγα Ιουνιο του 15 και περιμενω το εφάπαξ.Εσυ το εχεις παρει η και εσυ περιμενεις.
http://enstoloi.net/stratos/comment-page-126/#comment-34776