Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 185 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.5K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
PANOS
6 Δεκεμβρίου 2017 22:18
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΟ ΜΤΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΠΟΛΥ, ΑΡΑΓΕ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
ΖΑΧΟΣ
6 Δεκεμβρίου 2017 21:17
Εξαρτάται εάν είσαι αξιωματικός ή υπαξιωματικός. Είναι διαφορετικά τα τμήματα που τα χειρίζονται στο ΓΛΚ και με διαφορετικό φόρτο εργασίας. Ο χρόνος από την αυτεπάγγελτη αποστρατεία, λόγω απόφασης της ΑΣΥΕ, μέχρι την έκδοση προεδρικού διατάγματος αποστρατείας, η αποστολή από το ΓΕΣ στο ΓΛΚ των δικαιολογητικών, η ανάθεση σε εισηγητή και η απόδοση προσωρινής σύνταξης διαφέρει για κάθε ένα από εμάς, λόγω διαφορετικών συνθηκών. Εγώ αποστρατεύτηκα από την ΑΣΥΕ Απρίλιο, προεδρικό διάταγμα Ιούλιο και χρέωση σε εισηγητή τέλος Οκτωβρίου. Είδομεν για αναμονή προσωρινής.
Δηλαδή …λέω τώρα στο περίπου έτσι από το Προεδρικό διάταγμα που με το που το παίρνεις φεύγεις 3ήμινο με 5-6 μήνες κάνει η προσωρινή ??? ανέβηκε τόσο πολύ ο χρόνος ( ούτε τρίμηνες πλέον ούτε τίποτα ) και ζεις με αέρα ??. Δηλαδή να το πω ωμά πρεπει να έχεις απαραίτητα μια “καβάντζα ” τουλάχιστον για 1 6άμηνο ??
Να υπολογίσεις ένα έτος χονδρικά για να είναι λιγότερο. Υπόψιν ότι δεν δίνουν πλέον τρίμηνες αποδοχές, η αποστρατεία για λόγους υγείας εκδίδεται σχετικά γρήγορα, σε 1-3 μήνες. Όλα τα υπόλοιπα εξαρτώνται από το ΓΛΚ. Περαστικά με την υγεία σου.
Γιάννης
6 Δεκεμβρίου 2017 19:16
Καλησπέρα. Εν όψει επικείμενης αποστρατείας μου μετά από 30 συναπτά έτη ( για λόγους υγείας όχι ένεκα υπηρεσίας ) και μια και είμαστε με τις προσωρινές ακόμα. Θα ήθελα να ρωτήσω ποιος είναι ο χρόνος που δίνεται η προσωρινή από την μέρα αποστρατείας και μετά ( στο περίπου από τους συναδέλφους που έχουν πάρει ενοώ ) , και για εφάπαξ …πάλι πάνω κάτω με τα “σημερινά δεδομένα” πάντα. Ευχαριστώ
Καλησπέρα. Γιάννη για το ερώτημα σου δεν γνωρίζω να σου απαντήσω.Η παρέμβαση μου στο σχόλιο σου είναι για να σε ρωτήσω το εξής: εφόσον έχεις 30 χρόνια υπηρεσίας μήπως έχεις θεμελιώση δικαίωμα για κανονική σύνταξη; Και αν ναι, μήπως η κανονική συνταξη είναι μεγαλύτερη από το να βγεις στη συνταξη για λόγους υγείας;
Ναί έχω θεμελιώση για κανονική σύνταξη από το 2013. Απλά είμαι Ελαφράς Υπηρεσίας όπως και επέστρεψα στην υπηρεσία ( μια και ο μισθός έχει μεγάλη διαφορά) . Αλλά τα προβλήματα υγείας μου επιδεινώθηκαν και είναι πλέον δύσκολο για μένα να συνεχίσω ( μια που και ακόμα έτσι σε παιδεύουν στην υπηρεσία με διάφορα τερτίπια). Οπότε σκοπεύω να κάνω μια τελευταία ιατρική προσπάθεια βελτίωσης του θέματος υγείας μου το οποίο όμως και αυτόματα πλέον θα με οδηγήσει στην επιτροπή για τελικά αποστρατεία.Και απο όσο ξέρω είτε βγώ για λόγους υγείας είται κανονικά δεν θα έχει διαφορά η σύνταξη μου …εκτός και κάνω λάθος ( απλά δεν θέλω να περιμένω μεγάλο χρονικό διάστημα ) και απο όσο το “έψαξα” με συμφέρει να φύγω για λόγους υγείας και όχι κανονικά ..( με αναμονή αποστρατείας)
Γιάννη η προτροπή μου για να κοιτάξεις τι σε συμφέρει περισσότερο είναι γιατί με τον νόμο 4387/16 η εθνική σύνταξη μειώνεται ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας. Ολόκληρη η εθνική σύνταξη δίνεται με ποσοστό αναπηρίας 80% και πάνω.(δεν είμαι μόνο σίγουρος αν ισχύει και για Ε.Δ και Σ.Α). Μπορείς να μπεις στην παράγραφο των ερωτήσεων, και στην παράγραφο 2 ερωτ5 να εστιάσεις περισσότερο στο σημείο αλλαγές πρόσφατου ασφαλιστικού νομου όπου ο κύριος Καρασαββιδης αναλύει το θέμα πολύ διεξοδικά. Εύχομαι τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ για την υγεία σου.
Έχεις δίκιο σε αυτό που αναφέρεις και σε ευχαριστώ για την διευκρίνηση την οποία την διάβασα. Ναι δεν είναι γνωστό εάν ισχύει ή θα ισχύσει κάτι τέτοιο…αλλά επειδή την έβαλαν την ρημαδιασμένη παράγραφο το μόνο πιθανότερο είναι να ισχύσει οπότε μοναδική διέξοδος όπως το βλέπω είναι η αποστρατεία μου κατά επιλογή εφ όσων ρυθμίσω και εξετάσω το θέμα υγείας μου και αν έχω κάποια βελτίωση.
– Επιπρόσθετα μια και τα αναφέρω γνωρίζουμε περίπου χρονικό διάστημα πλέον που βγάζει αποστρατείες η υπηρεσία με δικιά μας επιλογή ?? γιατί κάποια στιγμή είχαν φτάσει και τους 10 μήνες έως και χρόνο ( το γνωρίζω από συνάδελφο κ συμμαθητή μου.)
4. Στους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω ανικανότητας με ποσοστό ανικανότητας από 67% έως και 79,99% χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης και με ποσοστό ανικανότητας από 50% έως και 66,99% χορηγείται το 50% αυτής. Στους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω ανικανότητας με ποσοστό aνικανότητας έως 49,99% χορηγείται το 40% της εθνικής σύνταξης. Στους συνταξιούχους με ποσοστό ανικανότητας 80% και άνω χορηγείται το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης. Οι προσαρμογές αυτές δεν έχουν εφαρμογή για όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 των άρθρων 1 και 26 του Π.δ. 169/2007 (Α΄ 210), είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσα από τα πρόσωπα αυτά συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του Ν. 2084/1992 (Α΄ 165).
GEORGIOSP
6 Δεκεμβρίου 2017 15:21
Για να μπορέσεις να υπολογίσεις το ΒΟΕΑ πρέπει να ξέρεις: α) τον αριθμό των μεριδίων του μερίσματος που δικαιούται ο γονέας που ασφαλίζει το παιδί αν αυτός είναι μερισματούχος (εα) ή τον αριθμό των μεριδίων που θα δικαιούτο ο γονέας αν αποστρατευόταν την ημερομηνία αίτησης χορήγησης του βοηθήματος σε περίπτωση που αυτός είναι μέτοχος (εε). https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/meridia2016.pdf β) Τον τρόπο υπολογισμού του ΒΟΕΑ/ΜΤΣ που προβλέπεται στην υπουργική απόφαση 2412/Φ.951/360/431347 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β74/15-2-1984 όπως έχει κατά καιρούς τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα σε συνδυασμό με την υπουργική απόφαση Φ.951.1/34/984850/Σ.2738 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β1918/1-6-2017. Συνδυάζοντας τα παραπάνω καταλήγουμε ότι ο τύπος υπολογισμού είναι: ΒΟΕΑ = Αριθμός δικαιούμενων μεριδίων*τιμή μεριδίου*60*Χ/25 όπου Χ=έτη πληρωμής εισφορών ΒΟΕΑ και τιμή μεριδίου για το 2017=7,6190€ Για την ευκολία μας ο Αχιλλέας έχει ενσωματώσει στις σελίδες του όλες αυτές τις πληροφορίες και μπορεί ο καθένας να υπολογίσει το ΒΟΕΑ χωρίς κόπο και με απόλυτη ακρίβεια βάζοντας απλά τα προσωπικά του στοιχεία. Όσο αφορά το δεύτερο ερώτημα σου, έχεις δίκιο ότι κλειδώνουν βασικά δεδομένα υπολογισμού του ΒΟΕΑ αλλά υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που δεν λαμβάνεις υπόψιν σου.… Διαβάστε τη συνέχεια »
Είσαι μάγκας ρε φίλε. Σε ευχαριστώ. Σε αυτό το τύπο έχω καταλήξει και εγώ αλλά δεν συμφωνεί το ποσό που βγάζω με αυτό του Αχιλλέα. δλδ : 33,60*60*7,619*25/25 = 15.359,90, ενώ η εφαρμογή λέει: 13.714,02. Για κάνε το κόπο να ρίξεις μια ματιά.
Αναφορικά με την απάντηση σου στο δεύτερο ερώτημά μου, συμπαιρένω ότι έχει προνόμιο ο συνταξιούχος, αφού πληρώνει ΒΟΕΑ μόνο το 5% επί του μερίσατος (δλδ 7-8 ευρώ ανά μήνα) μέχρι το παιδί να γίνει δικαιούχος (25 ετών), ενώ αν ήταν ε.ε. θα πλήρωνε πολλά παραπάνω.
Βέβαια ο ε.α. μειονεκτεί στο ότι τα βασικά δεδομένα υπολογισμού του ΒΟΕΑ έχουν κλειδώσει με την αποστρατεία του.
Αυτά που αναφέρει ο GEORGIOSP ισχύουν μόνο για τα μετοχικά ταμεία ΜΤΝ – ΜΤΑ και όχι για το ΜΤΣ.
Το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ υπολογίζεται με τα μερίδια των 25 ετών (όχι αυτά που εμφανίζονται στη σελίδα γιατί αφορούν όλα τα έτη). Όσο και να αυξάνουν τα έτη υπηρεσίας πάνω από τα 25 το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ μένει σταθερό, ενώ το βοήθημα των ΜΤΝ και ΜΤΑ αυξάνεται μέχρι τα 35 έτη, πιθανώς αυτός να είναι ο λόγος που η αντίστοιχη κράτηση στο μέρισμα ΜΤΣ είναι πολύ μικρή. Γενικά δεν μπορεί να εξαχθεί κανένα συμπέρασμα συγκρίνοντας ταμεία με διαφορετικά ποσοστά κράτησης και διαφορετικό τρόπο υπολογισμού.
Αχιλλέα δεν γνωρίζω αρκετά τα θέματα του ΜΤΣ (ούτε και του ΜΤΝ) και δεν αμφισβητώ ότι το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ υπολογίζεται όπως λες. Αυτά που ανέφερα παραπάνω όμως αφορούν το ΜΤΣ και όχι τα άλλα ΜΤ. Οι υπουργικές αποφάσεις 2412/Φ.951/360/431347 (ΦΕΚ Β74/15-2-1984) Φ.951.1/32/310287/Σ.630 (ΦΕΚ Β210/31-1-2002) Φ.951.1/120/875101/Σ.5291 (ΦΕΚ Β1357/1-9-2010) Φ.951.1/129/705717/Σ.7101 (ΦΕΚ Β2268/12-9-2013) Φ.951/42/133589/Σ.1544 (ΦΕΚ Β2673/21-10-2013) Άρθρο 1 ΜΤΣ άρθρο 2 ΜΤΝ άρθρο 3 ΜΤΑ Φ.951.1/23/839455/Σ.1318/2014 (ΦΕΚ Β592/10-3-2014) Φ.951.1/46/814758/Σ.3044/2015 (ΦΕΚ Β1126/12-6-2015) Φ.951.1/97/920650/Σ.6329/2016 (ΦΕΚ Β3049/23-9-2016) Φ.951.1/34/984850/Σ.2738/2017 (ΦΕΚ Β1918/1-6-2017) είναι αποφάσεις που αφορούν μόνο το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ και όχι των άλλων δύο ταμείων. Με το άρθρο 1 της Φ.951.1/120/875101/Σ.5291 (ΦΕΚ Β1357/1-9-2010) ορίζεται ότι «Το ύψος του βοηθήματος είναι ίσο με το γινόμενο των 60 αρτίων (1000/1000) μηνιαίων μερισμάτων του βαθμού που κατά τις κείμενες διατάξεις του Ταμείου δικαιούται μέρισμα ο μέτοχος ή μερισματούχος επί τόσα 25/25 όσα τα χρόνια ασφάλισης του παιδιού κατά το χρόνο της καταβολής του δικαιούμενου ποσού. Ως δικαιούμενο μέρισμα εν προκειμένω θεωρείται το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.1106/80.» Η αίτηση του δικαιούχου τέκνου υποβάλλεται με βάση τις διατάξεις της παραπάνω απόφασης (βλ. https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/aitisi_teknoy_metohoy_me_sympl_25_eton.pdf ) Ότι… Διαβάστε τη συνέχεια »
Ο χαρακτηρισμός “άρτιο” μέρισμα σημαίνει το δικαιούμενο μέρισμα ακριβώς στα 25 χρόνια.
Εάν έλειπε η λέξη “άρτιο” (έγραφε σκέτο μέρισμα) ο υπολογισμός θα γινόταν όπως στο ΜΤΝ και στο ΜΤΑ.
Ευχαριστώ Αχιλλέα. Νομίζω ότι κατάλαβα πως υπολογίζεται το ΒΟΕΑ. Τελικά για πλήρες (25/25) ΒΟΕΑ στο ΜΤΣ το μόνο που μετράει είναι ο μισθολογικός βαθμός του γονέα και δεν επηρεάζουν καθόλου τα χρόνια υπηρεσίας. Σε όλες τις περιπτώσεις ο υπολογισμός γίνεται με τα μερίδια που φαίνονται στον πίνακα του ΜΤΣ για τον επόμενο μισθολογικό βαθμό (αφού το χρονοεπίδομα είναι πάνω από 44%) στην σειρά με τα 1000/1000.
Παναγιώτης Στεφανιδάκης
5 Δεκεμβρίου 2017 17:43
Καλησπέρα! Πολύ αξιόλογη η προσπάθεια σας! Θα ήθελα να σας ρωτήσω πως υπολογίζουμε στο νεο μισθολόγιο τα ”νυχτερινά”. Έχετε στην εφαρμογή επιλέμένο το 48ώρες. Τι ακριβώς σημαίνει; Έχει σχέση με τις μηνιαίες υπηρεσίες; Ευχαριστώ.
Τα νυχτερινά προβλέφθηκαν στο νέο μισθολόγιο κατ’ αντιστοιχία του ποσού που λαμβάνουν εδώ και χρόνια τα σώματα ασφαλείας.
Στα ΣΑ συνήθως δίνονται ανά 8ωρο νυχτερινής απασχόλησης (μπορεί όμως να είναι και μεμονωμένες ώρες), αλλά για να δοθούν και στις ένοπλες δυνάμεις απαιτείται έκδοση σχετικής ΚΥΑ με τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησης.
Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να εκδοθεί αυτή η ΚΥΑ δεν θα δοθεί αυτή η αποζημίωση, αλλά θα συνεχίσει να δίνεται επ’ αόριστον το επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας μονάδων, όπως δινόταν και πριν.
Άρα αν υποθέσουμε ότι τέλος του μήνα που θα πληρωθούμε για τον Ίαν 18 (όπου υποτίθεται ξεκινάει η εφαρμογή του νέου μισθολογίου) όσοι δεν περνουν επχσιακης ετοιμότητας βάζουν 0 ευρώ για να υπολογίσουν τις νέες τους απολαβές. Καλά τα λέω; ευχαριστώ και πάλι.
Χαρίλαος
5 Δεκεμβρίου 2017 09:35
Επί της ευκαιρίας και σχετικά με το Μ.Τ.Σ. μήπως κάποιος γνωρίζει, ή ο Αχιλλέας, τον τύπο υπολογισμού του ΒΟΕΑ & γιατί οι συνταξιούχοι πληρώνουν κρατήσεις ΒΟΕΑ 5% επί του μερίσματος για κάθε παιδί (εάν έχουν παιδί με ΒΟΕΑ, αλλιώς δεν πληρώνουν κρατήσεις ΒΟΕΑ). Υπόψη ότι η κράτηση αυτή (5% επί του μερίσματος), είναι αμελητέα (5-6 ευρώ) και δεν θεωρώ ότι κρατήται για να αποδοθεί αργότερα στο παιδί σαν ΒΟΕΑ, αφού οι ε.ε. πληρώνουν 50 ή 60 ευρώ ΒΟΕΑ.
Χαριλαε σε αναμονή απάντησης από κάποιον που γνωρίζει για τον τύπο υπολογισμού, προσωπικά θα σου πρότεινα να μπεις στην σελίδα υπολογισμού σύνταξη αστυνομίας να βάλεις ημερομηνία εισόδου στην υπηρεσία και ημερομηνία αποστρατειας μαζί με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που ζητάει και κοίταξε πόσο είναι το δικαιούμενο βοεα μέχρι εκείνη την στιγμή. Τώρα για το δικαιούμενο βοεα για την περίοδο που είσαι ε.α λογαριασε πόσο πληρώνεις για ΒΕΑ σε έναν χρόνο επί τα χρόνια που απομένουν για να πάρει το βοηθήμα το παιδί.(γιατί στην χειρότερη περίπτωση θα πάρει τις εισφορές πίσω άτοκες). Πρόχειρος τρόπος αλλά πιστεύω
θα σου βγάλει το ποσό κατά προσέγγιση.
“Τον τύπο υπολογισμού τον γνωρίζει κάποιος?” –> Κάποιος θα πρέπει να τον γνωρίζει αφού το ποσό ΒΟΕΑ υπολογίζεται στη σελίδα “Σύνταξη τ.Χ/Φ”!
Όντως υπάρχει δυσαρμονία στις κρατήσεις ΒΟΕΑ στο μέρισμα ΜΤΣ, όχι επειδή το ποσοστό είναι πολύ μικρότερο από το ΜΤΝ και το ΜΤΑ, αλλά γιατί το ΒΟΕΑ εξοφλείται με βάση το (μεγαλύτερο) μέρισμα του 2011, αλλά οι κρατήσεις γίνονται με βάση το πολύ μικρότερο τρέχον μέρισμα του 2017!
Τα άλλα 2 ταμεία (ΜΤΝ και ΜΤΑ) κάνουν ποσοστιαία κράτηση ΒΟΕΑ επί των παλαιότερων (μεγαλύτερων) μερισμάτων.
Οικονομοτεχνικά η παρακράτηση ΒΟΕΑ στο μέρισμα του ΜΤΣ φαίνεται εκ πρώτης όψεως να είναι ετεροβαρής (σε βάρος των εν ενεργεία), αλλά μόνο με πλήρη αναλογιστική μελέτη μπορεί να βγει σωστό συμπέρασμα.
Andr σ΄ ευχαριστώ. Είμαι ε.ε. και γνωρίζω τη δυνατότητα να υπολογίσω το ΒΟΕΑ στη σελίδα “σύνταξη τ. Χ/Φ”.
Αχιλλέα και εσένα σ΄ευχαριστώ, αυτονόητο είναι να γνωρίζει κάποιος τον τύπο αφού έχει εισαχθεί στις σελίδες. Μη με υποτιμάτε λοιπόν, ειρωνεύοντάς με. Επίσης δεν μίλησα για ΒΟΕΑ Μ.Τ.Ν., ή Μ.Τ.Α., ούτε για τις κρατήσεις αυτών, ούτε ακόμα – ακόμα για τις κρατήσεις των ε.ε. στο Μ.Τ.Σ.
Ρώτησα : A) Ποιός ο τύπος υπολογισμού BOEA & Β) Για ποιό λόγο κρατείτε ποσό για ΒΟΕΑ από τους συνταξιούχους που έχουν παιδιά δικαιούχα, αφού υποθέτω ότι με τη αποστρατεία τους κλειδώνουν τα βασικά δεδομένα υπολογισμού του ΒΟΕΑ (έτη υπηρεσίας, μισθολογικός βαθμός αποχώρησης).
Επλίζω να είμαι σαφής, αν όχι συνχωρέστεμε, δεν μπορώ να γίνω σαφέστερος.
Β. Χρ.
4 Δεκεμβρίου 2017 19:43
Κε Καρασσαβιδη καλησπερα.Αξιολογη και ιδιαιτερα διευκρινιστικη η παρουσια σας. Θα μπορουσατε να σχολιασετε γιατι στο υπολογισμο του ΜΤΣ ο υπολογισμος της κρατησης του ν.4093 γινεται στο καταλογιστεο (15%*172,33€) και οχι μετα την αφαιρεση των υποχρεοτικων κρατησεων υπερ ΕΑΑΣ,ΝΙΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ?Σας ευχαριστω εκ των προτερων.
Πολύ σωστή παρατήρηση και δεν γνωρίζω το λόγο γιατί η ΗΔΙΚΑ χρησιμοποιεί τα μικτά ποσά.
Αυτή υπολογίζει την κράτηση Ν.4093 και το φόρο στα μερίσματα και στη συνέχεια γνωστοποιεί τα ποσά στα μετοχικά ταμεία.
Ίσως να φταίει και το γεγονός ότι κανένας μέχρι σήμερα δεν έκανε ένσταση ή προσφυγή για το θέμα!
Τουλάχιστον για να βγάλει το φόρο λαμβάνει υπόψη το καθαρό ποσό (αφαιρεί όλες τις κρατήσεις και το ΒΟΕΑ).
M
4 Δεκεμβρίου 2017 17:55
Καλησπερα,μηπως γνωριζει καποιος συναδελφος ποτε θα βγουν οι τελικες συνταξεις για εμας που διαγραφηκαμε το Δεκεμβριο 2016.Το μεγαλο προβλημα ειναι οτι δεν μας χορηγουνται τα μερισματα.Αντιθετος στην αεροπορια και το ναυτικο τους τα δινουν
Κώστας
4 Δεκεμβρίου 2017 12:43
Χρήστο καλημέρα.δεν υπάρχει κάρτα ΑΜΕΑ. μόνο με το χαρτί της απόφασης σου δίνουν προτεραιότητα.και αυτό εξαρτάται πάλι. υπάρχει κάρτα για το αυτοκίνητο αλλά το δίνουν σε μερικές περιπτώσεις αναπηρίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ
4 Δεκεμβρίου 2017 12:30
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ 67%
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΚΑΙ ΤΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΡΤΑΣ ΑΜΕΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ;
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Παρακαλω πολυ οποιος γνωριζει ας με διαφωτισει…! θελω να εργαστω στο εξωτερικο…ειμαι συνταξιουχοσ του στρατου…θα εχω περικοπες…?? κ αν δεν το αναφερω στον ΕΦΚΑ θα με βρουν?? ο τομεας που μπορει να απασχοληθω ειναι σε εργοστασιο… εντος ευρωπαικης ενωσης!
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ.:33, Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 20 του Ν. 4387/2016 περί απασχόλησης συνταξιούχων λόγω γήρατος.
Α. ΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ-ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
2. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 20 δεν εφαρμόζονται στους συνταξιούχους:
β) οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία/δραστηριότητα για την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ, ακόμα και αν προκύπτει εισόδημα.
Συνεπώς δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 20, αφού οποιαδήποτε εργασία στο εξωτερικό δεν υπάγεται ασφαλιστικά στον ΕΦΚΑ.
Πάντως το ορθότερο είναι η ενημέρωση από τους αρμόδιους ΓΛΚ – ΕΦΚΑ.
Δεν υπάρχουν γενικοί κανόνες για να βγάλετε συμπεράσματα από συντάξεις άλλων και η αναφορά ποσών δεν έχει νόημα.
Ο κάθε συνταξιούχος έχει εντελώς διαφορετικά δεδομένα από τους άλλους (προέλευση, έτη υπηρεσίας, παραίτηση, ημ/νία διαγραφής, εξάμηνα, διοικητικός βαθμός, μισθολογικός βαθμός, ΕΧΥ, παιδιά κλπ), και κανένα ποσό ενός συνταξιούχου δεν ταιριάζει με οποιονδήποτε άλλον, εκτός εάν έχουν απολύτως ίδια όλα τα ανωτέρω δεδομένα, το οποίο είναι απίθανο!
ΥΓ. Επειδή όσοι πήραν μικρό ποσό επιστροφής μπορεί να απογοητεύτηκαν, ας σκεφτούν ότι στην πραγματικότητα αυτοί είναι οι πραγματικά τυχεροί, διότι η μικρή επιστροφή ποσού σημαίνει ότι δεν τους επιβάλλονται μεγάλες μνημονιακές μειώσεις, άρα “κερδίζουν” κάθε μήνα!
Όσοι έλαβαν μεγάλο ποσό επιστροφής είναι όσοι έχουν μεγάλες μνημονιακές μειώσεις κάθε μήνα στη σύνταξή τους.
ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΥΡΙΕ ΑΧΙΛΛΕΑ…..ΝΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΥΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΑΣ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ……..ΩΡΑΙΑ ΛΟΓΙΚΗ…ΠΟΙΟΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΑΡΑΓΕ ;;;;;;;;Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΕΧΕΙ 500 ΕΥΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΠΗΡΕ 270…ΤΟΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΥΧΕΡΟ;;;;;;;;
Τους μόνους που εξυπηρετεί ο κύριος Αχιλλέας είναι τα ε.ε και ε.α στελέχη των ενοπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας γιατί χωρίς καμία επιβάρυνση μας μας προσφέρει πλήρη και εγκυροτατη πληροφόρηση.
Σε ποιό σημείο ο Αχιλλέας λέει: “ΝΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΥΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΑΣ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ” ?
Εσείς ποιόν πιστεύετε ότι εξυπηρετεί?
Παρακολουθώ αυτό το site από τη γένεσή του
και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που υπάρχει ένας άνθρωπος
που ανιδιοτελώς μας προσφέρει έγκυρη ενημέρωση
και με μεγάλη υπομονή λύνει τις απορίες μας.
Αν ο σύζυγός σας έχει 500€ μείωση σίγουρα δεν είναι “τυχερός”
αλλά ούτε και περισσότερο αδικημένος από τους χιλιάδες συνταξιούχους συναδέλφους
(και τα εκατομμύρια ανέργους και απολυμένους του ιδιωτικού τομέα).
Σταυρούλα αφού έβγαλες τόσο εύκολα και αβίαστα συμπέρασμα για μένα, θα μου επιτρέψεις να παραθέσω το δικό μου συμπέρασμα, ότι δεν κατανοείς (τουλάχιστον στο βαθμό που πρέπει) τα γραπτά κείμενα που διαβάζεις, κρίνεις επιπόλαια και βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα που δεν προκύπτουν από πουθενά. Το σχόλιό μου που δεν κατάλαβες (το ξαναγράφω επιγραμματικά μήπως μπορέσεις να το κατανοήσεις) είναι το εξής: Όσο λιγότερη επιστροφή είχε κάποιος, τόσο λιγότερες μνημονιακές μειώσεις είχε (αυτό ακριβώς ήταν το σχόλιο). Πχ. ο συνάδελφος που έλαβε μόνο 140 €: https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-193/#comment-58848 δεν πρέπει να παραπονιέται ότι πήρε τη μισή επιστροφή σε σχέση με τον άντρα σου, διότι αυτό σημαίνει οι μνημονιακές μειώσεις κάθε μήνα στη σύνταξή του είναι ακριβώς οι μισές σε σχέση με του άντρα σου. Δηλαδή στην πραγματικότητα δεν πρέπει να αισθάνεται “ριγμένος” σε σχέση με τον άντρα σου, διότι αυτός χάνει 250 € κάθε μήνα από τη σύνταξή του, ενώ ο άντρας σου χάνει κάθε μήνα 500 €. Τα παραπάνω αποτελούν καθαρά μαθηματική ανάλυση των ποσών και εκ των πραγμάτων δεν έχουν καμία θετική ή αρνητική κρίση (όπως δεν μπορώ να κρίνω το γεγονός… Διαβάστε τη συνέχεια »
Δημήτρη τα μερίσματα μπαίνουν μετά την δεύτερη εργάσιμη κάθε μήνα αυτά πρέπει να είναι τα αναδρομικά τα παράνομα παρακρατηθέντα ΕΟΠΠ, Εμένα μπήκαν 388 ευρώ σύνολο+σύνταξη
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΟ ΜΤΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΠΟΛΥ, ΑΡΑΓΕ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ
Εξαρτάται εάν είσαι αξιωματικός ή υπαξιωματικός. Είναι διαφορετικά τα τμήματα που τα χειρίζονται στο ΓΛΚ και με διαφορετικό φόρτο εργασίας. Ο χρόνος από την αυτεπάγγελτη αποστρατεία, λόγω απόφασης της ΑΣΥΕ, μέχρι την έκδοση προεδρικού διατάγματος αποστρατείας, η αποστολή από το ΓΕΣ στο ΓΛΚ των δικαιολογητικών, η ανάθεση σε εισηγητή και η απόδοση προσωρινής σύνταξης διαφέρει για κάθε ένα από εμάς, λόγω διαφορετικών συνθηκών. Εγώ αποστρατεύτηκα από την ΑΣΥΕ Απρίλιο, προεδρικό διάταγμα Ιούλιο και χρέωση σε εισηγητή τέλος Οκτωβρίου. Είδομεν για αναμονή προσωρινής.
Δηλαδή …λέω τώρα στο περίπου έτσι από το Προεδρικό διάταγμα που με το που το παίρνεις φεύγεις 3ήμινο με 5-6 μήνες κάνει η προσωρινή ??? ανέβηκε τόσο πολύ ο χρόνος ( ούτε τρίμηνες πλέον ούτε τίποτα ) και ζεις με αέρα ??. Δηλαδή να το πω ωμά πρεπει να έχεις απαραίτητα μια “καβάντζα ” τουλάχιστον για 1 6άμηνο ??
Να υπολογίσεις ένα έτος χονδρικά για να είναι λιγότερο. Υπόψιν ότι δεν δίνουν πλέον τρίμηνες αποδοχές, η αποστρατεία για λόγους υγείας εκδίδεται σχετικά γρήγορα, σε 1-3 μήνες. Όλα τα υπόλοιπα εξαρτώνται από το ΓΛΚ. Περαστικά με την υγεία σου.
Καλησπέρα. Εν όψει επικείμενης αποστρατείας μου μετά από 30 συναπτά έτη ( για λόγους υγείας όχι ένεκα υπηρεσίας ) και μια και είμαστε με τις προσωρινές ακόμα. Θα ήθελα να ρωτήσω ποιος είναι ο χρόνος που δίνεται η προσωρινή από την μέρα αποστρατείας και μετά ( στο περίπου από τους συναδέλφους που έχουν πάρει ενοώ ) , και για εφάπαξ …πάλι πάνω κάτω με τα “σημερινά δεδομένα” πάντα. Ευχαριστώ
Καλησπέρα. Γιάννη για το ερώτημα σου δεν γνωρίζω να σου απαντήσω.Η παρέμβαση μου στο σχόλιο σου είναι για να σε ρωτήσω το εξής: εφόσον έχεις 30 χρόνια υπηρεσίας μήπως έχεις θεμελιώση δικαίωμα για κανονική σύνταξη; Και αν ναι, μήπως η κανονική συνταξη είναι μεγαλύτερη από το να βγεις στη συνταξη για λόγους υγείας;
Ναί έχω θεμελιώση για κανονική σύνταξη από το 2013. Απλά είμαι Ελαφράς Υπηρεσίας όπως και επέστρεψα στην υπηρεσία ( μια και ο μισθός έχει μεγάλη διαφορά) . Αλλά τα προβλήματα υγείας μου επιδεινώθηκαν και είναι πλέον δύσκολο για μένα να συνεχίσω ( μια που και ακόμα έτσι σε παιδεύουν στην υπηρεσία με διάφορα τερτίπια). Οπότε σκοπεύω να κάνω μια τελευταία ιατρική προσπάθεια βελτίωσης του θέματος υγείας μου το οποίο όμως και αυτόματα πλέον θα με οδηγήσει στην επιτροπή για τελικά αποστρατεία.Και απο όσο ξέρω είτε βγώ για λόγους υγείας είται κανονικά δεν θα έχει διαφορά η σύνταξη μου …εκτός και κάνω λάθος ( απλά δεν θέλω να περιμένω μεγάλο χρονικό διάστημα ) και απο όσο το “έψαξα” με συμφέρει να φύγω για λόγους υγείας και όχι κανονικά ..( με αναμονή αποστρατείας)
Γιάννη η προτροπή μου για να κοιτάξεις τι σε συμφέρει περισσότερο είναι γιατί με τον νόμο 4387/16 η εθνική σύνταξη μειώνεται ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας. Ολόκληρη η εθνική σύνταξη δίνεται με ποσοστό αναπηρίας 80% και πάνω.(δεν είμαι μόνο σίγουρος αν ισχύει και για Ε.Δ και Σ.Α). Μπορείς να μπεις στην παράγραφο των ερωτήσεων, και στην παράγραφο 2 ερωτ5 να εστιάσεις περισσότερο στο σημείο αλλαγές πρόσφατου ασφαλιστικού νομου όπου ο κύριος Καρασαββιδης αναλύει το θέμα πολύ διεξοδικά. Εύχομαι τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ για την υγεία σου.
Έχεις δίκιο σε αυτό που αναφέρεις και σε ευχαριστώ για την διευκρίνηση την οποία την διάβασα. Ναι δεν είναι γνωστό εάν ισχύει ή θα ισχύσει κάτι τέτοιο…αλλά επειδή την έβαλαν την ρημαδιασμένη παράγραφο το μόνο πιθανότερο είναι να ισχύσει οπότε μοναδική διέξοδος όπως το βλέπω είναι η αποστρατεία μου κατά επιλογή εφ όσων ρυθμίσω και εξετάσω το θέμα υγείας μου και αν έχω κάποια βελτίωση.
– Επιπρόσθετα μια και τα αναφέρω γνωρίζουμε περίπου χρονικό διάστημα πλέον που βγάζει αποστρατείες η υπηρεσία με δικιά μας επιλογή ?? γιατί κάποια στιγμή είχαν φτάσει και τους 10 μήνες έως και χρόνο ( το γνωρίζω από συνάδελφο κ συμμαθητή μου.)
Γιάννη δεν γνωρίζω να σου απαντήσω στο συγκεκριμένο ερώτημα σου.
4. Στους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω ανικανότητας με ποσοστό ανικανότητας από 67% έως και 79,99% χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης και με ποσοστό ανικανότητας από 50% έως και 66,99% χορηγείται το 50% αυτής. Στους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω ανικανότητας με ποσοστό aνικανότητας έως 49,99% χορηγείται το 40% της εθνικής σύνταξης. Στους συνταξιούχους με ποσοστό ανικανότητας 80% και άνω χορηγείται το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης. Οι προσαρμογές αυτές δεν έχουν εφαρμογή για όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 των άρθρων 1 και 26 του Π.δ. 169/2007 (Α΄ 210), είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσα από τα πρόσωπα αυτά συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του Ν. 2084/1992 (Α΄ 165).
Για να μπορέσεις να υπολογίσεις το ΒΟΕΑ πρέπει να ξέρεις: α) τον αριθμό των μεριδίων του μερίσματος που δικαιούται ο γονέας που ασφαλίζει το παιδί αν αυτός είναι μερισματούχος (εα) ή τον αριθμό των μεριδίων που θα δικαιούτο ο γονέας αν αποστρατευόταν την ημερομηνία αίτησης χορήγησης του βοηθήματος σε περίπτωση που αυτός είναι μέτοχος (εε). https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/meridia2016.pdf β) Τον τρόπο υπολογισμού του ΒΟΕΑ/ΜΤΣ που προβλέπεται στην υπουργική απόφαση 2412/Φ.951/360/431347 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β74/15-2-1984 όπως έχει κατά καιρούς τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα σε συνδυασμό με την υπουργική απόφαση Φ.951.1/34/984850/Σ.2738 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β1918/1-6-2017. Συνδυάζοντας τα παραπάνω καταλήγουμε ότι ο τύπος υπολογισμού είναι: ΒΟΕΑ = Αριθμός δικαιούμενων μεριδίων*τιμή μεριδίου*60*Χ/25 όπου Χ=έτη πληρωμής εισφορών ΒΟΕΑ και τιμή μεριδίου για το 2017=7,6190€ Για την ευκολία μας ο Αχιλλέας έχει ενσωματώσει στις σελίδες του όλες αυτές τις πληροφορίες και μπορεί ο καθένας να υπολογίσει το ΒΟΕΑ χωρίς κόπο και με απόλυτη ακρίβεια βάζοντας απλά τα προσωπικά του στοιχεία. Όσο αφορά το δεύτερο ερώτημα σου, έχεις δίκιο ότι κλειδώνουν βασικά δεδομένα υπολογισμού του ΒΟΕΑ αλλά υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που δεν λαμβάνεις υπόψιν σου.… Διαβάστε τη συνέχεια »
Είσαι μάγκας ρε φίλε. Σε ευχαριστώ. Σε αυτό το τύπο έχω καταλήξει και εγώ αλλά δεν συμφωνεί το ποσό που βγάζω με αυτό του Αχιλλέα. δλδ : 33,60*60*7,619*25/25 = 15.359,90, ενώ η εφαρμογή λέει: 13.714,02. Για κάνε το κόπο να ρίξεις μια ματιά.
Αναφορικά με την απάντηση σου στο δεύτερο ερώτημά μου, συμπαιρένω ότι έχει προνόμιο ο συνταξιούχος, αφού πληρώνει ΒΟΕΑ μόνο το 5% επί του μερίσατος (δλδ 7-8 ευρώ ανά μήνα) μέχρι το παιδί να γίνει δικαιούχος (25 ετών), ενώ αν ήταν ε.ε. θα πλήρωνε πολλά παραπάνω.
Βέβαια ο ε.α. μειονεκτεί στο ότι τα βασικά δεδομένα υπολογισμού του ΒΟΕΑ έχουν κλειδώσει με την αποστρατεία του.
Αυτά που αναφέρει ο GEORGIOSP ισχύουν μόνο για τα μετοχικά ταμεία ΜΤΝ – ΜΤΑ και όχι για το ΜΤΣ.
Το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ υπολογίζεται με τα μερίδια των 25 ετών (όχι αυτά που εμφανίζονται στη σελίδα γιατί αφορούν όλα τα έτη). Όσο και να αυξάνουν τα έτη υπηρεσίας πάνω από τα 25 το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ μένει σταθερό, ενώ το βοήθημα των ΜΤΝ και ΜΤΑ αυξάνεται μέχρι τα 35 έτη, πιθανώς αυτός να είναι ο λόγος που η αντίστοιχη κράτηση στο μέρισμα ΜΤΣ είναι πολύ μικρή. Γενικά δεν μπορεί να εξαχθεί κανένα συμπέρασμα συγκρίνοντας ταμεία με διαφορετικά ποσοστά κράτησης και διαφορετικό τρόπο υπολογισμού.
Αχιλλέα δεν γνωρίζω αρκετά τα θέματα του ΜΤΣ (ούτε και του ΜΤΝ) και δεν αμφισβητώ ότι το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ υπολογίζεται όπως λες. Αυτά που ανέφερα παραπάνω όμως αφορούν το ΜΤΣ και όχι τα άλλα ΜΤ. Οι υπουργικές αποφάσεις 2412/Φ.951/360/431347 (ΦΕΚ Β74/15-2-1984) Φ.951.1/32/310287/Σ.630 (ΦΕΚ Β210/31-1-2002) Φ.951.1/120/875101/Σ.5291 (ΦΕΚ Β1357/1-9-2010) Φ.951.1/129/705717/Σ.7101 (ΦΕΚ Β2268/12-9-2013) Φ.951/42/133589/Σ.1544 (ΦΕΚ Β2673/21-10-2013) Άρθρο 1 ΜΤΣ άρθρο 2 ΜΤΝ άρθρο 3 ΜΤΑ Φ.951.1/23/839455/Σ.1318/2014 (ΦΕΚ Β592/10-3-2014) Φ.951.1/46/814758/Σ.3044/2015 (ΦΕΚ Β1126/12-6-2015) Φ.951.1/97/920650/Σ.6329/2016 (ΦΕΚ Β3049/23-9-2016) Φ.951.1/34/984850/Σ.2738/2017 (ΦΕΚ Β1918/1-6-2017) είναι αποφάσεις που αφορούν μόνο το ΒΟΕΑ του ΜΤΣ και όχι των άλλων δύο ταμείων. Με το άρθρο 1 της Φ.951.1/120/875101/Σ.5291 (ΦΕΚ Β1357/1-9-2010) ορίζεται ότι «Το ύψος του βοηθήματος είναι ίσο με το γινόμενο των 60 αρτίων (1000/1000) μηνιαίων μερισμάτων του βαθμού που κατά τις κείμενες διατάξεις του Ταμείου δικαιούται μέρισμα ο μέτοχος ή μερισματούχος επί τόσα 25/25 όσα τα χρόνια ασφάλισης του παιδιού κατά το χρόνο της καταβολής του δικαιούμενου ποσού. Ως δικαιούμενο μέρισμα εν προκειμένω θεωρείται το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.1106/80.» Η αίτηση του δικαιούχου τέκνου υποβάλλεται με βάση τις διατάξεις της παραπάνω απόφασης (βλ. https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/aitisi_teknoy_metohoy_me_sympl_25_eton.pdf ) Ότι… Διαβάστε τη συνέχεια »
Ο χαρακτηρισμός “άρτιο” μέρισμα σημαίνει το δικαιούμενο μέρισμα ακριβώς στα 25 χρόνια.
Εάν έλειπε η λέξη “άρτιο” (έγραφε σκέτο μέρισμα) ο υπολογισμός θα γινόταν όπως στο ΜΤΝ και στο ΜΤΑ.
Ευχαριστώ Αχιλλέα. Νομίζω ότι κατάλαβα πως υπολογίζεται το ΒΟΕΑ. Τελικά για πλήρες (25/25) ΒΟΕΑ στο ΜΤΣ το μόνο που μετράει είναι ο μισθολογικός βαθμός του γονέα και δεν επηρεάζουν καθόλου τα χρόνια υπηρεσίας. Σε όλες τις περιπτώσεις ο υπολογισμός γίνεται με τα μερίδια που φαίνονται στον πίνακα του ΜΤΣ για τον επόμενο μισθολογικό βαθμό (αφού το χρονοεπίδομα είναι πάνω από 44%) στην σειρά με τα 1000/1000.
Καλησπέρα! Πολύ αξιόλογη η προσπάθεια σας! Θα ήθελα να σας ρωτήσω πως υπολογίζουμε στο νεο μισθολόγιο τα ”νυχτερινά”. Έχετε στην εφαρμογή επιλέμένο το 48ώρες. Τι ακριβώς σημαίνει; Έχει σχέση με τις μηνιαίες υπηρεσίες; Ευχαριστώ.
Τα νυχτερινά προβλέφθηκαν στο νέο μισθολόγιο κατ’ αντιστοιχία του ποσού που λαμβάνουν εδώ και χρόνια τα σώματα ασφαλείας.
Στα ΣΑ συνήθως δίνονται ανά 8ωρο νυχτερινής απασχόλησης (μπορεί όμως να είναι και μεμονωμένες ώρες), αλλά για να δοθούν και στις ένοπλες δυνάμεις απαιτείται έκδοση σχετικής ΚΥΑ με τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησης.
Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να εκδοθεί αυτή η ΚΥΑ δεν θα δοθεί αυτή η αποζημίωση, αλλά θα συνεχίσει να δίνεται επ’ αόριστον το επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας μονάδων, όπως δινόταν και πριν.
Άρα αν υποθέσουμε ότι τέλος του μήνα που θα πληρωθούμε για τον Ίαν 18 (όπου υποτίθεται ξεκινάει η εφαρμογή του νέου μισθολογίου) όσοι δεν περνουν επχσιακης ετοιμότητας βάζουν 0 ευρώ για να υπολογίσουν τις νέες τους απολαβές. Καλά τα λέω; ευχαριστώ και πάλι.
Επί της ευκαιρίας και σχετικά με το Μ.Τ.Σ. μήπως κάποιος γνωρίζει, ή ο Αχιλλέας, τον τύπο υπολογισμού του ΒΟΕΑ & γιατί οι συνταξιούχοι πληρώνουν κρατήσεις ΒΟΕΑ 5% επί του μερίσματος για κάθε παιδί (εάν έχουν παιδί με ΒΟΕΑ, αλλιώς δεν πληρώνουν κρατήσεις ΒΟΕΑ). Υπόψη ότι η κράτηση αυτή (5% επί του μερίσματος), είναι αμελητέα (5-6 ευρώ) και δεν θεωρώ ότι κρατήται για να αποδοθεί αργότερα στο παιδί σαν ΒΟΕΑ, αφού οι ε.ε. πληρώνουν 50 ή 60 ευρώ ΒΟΕΑ.
Χαριλαε σε αναμονή απάντησης από κάποιον που γνωρίζει για τον τύπο υπολογισμού, προσωπικά θα σου πρότεινα να μπεις στην σελίδα υπολογισμού σύνταξη αστυνομίας να βάλεις ημερομηνία εισόδου στην υπηρεσία και ημερομηνία αποστρατειας μαζί με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που ζητάει και κοίταξε πόσο είναι το δικαιούμενο βοεα μέχρι εκείνη την στιγμή. Τώρα για το δικαιούμενο βοεα για την περίοδο που είσαι ε.α λογαριασε πόσο πληρώνεις για ΒΕΑ σε έναν χρόνο επί τα χρόνια που απομένουν για να πάρει το βοηθήμα το παιδί.(γιατί στην χειρότερη περίπτωση θα πάρει τις εισφορές πίσω άτοκες). Πρόχειρος τρόπος αλλά πιστεύω
θα σου βγάλει το ποσό κατά προσέγγιση.
“Τον τύπο υπολογισμού τον γνωρίζει κάποιος?” –> Κάποιος θα πρέπει να τον γνωρίζει αφού το ποσό ΒΟΕΑ υπολογίζεται στη σελίδα “Σύνταξη τ.Χ/Φ”!
Όντως υπάρχει δυσαρμονία στις κρατήσεις ΒΟΕΑ στο μέρισμα ΜΤΣ, όχι επειδή το ποσοστό είναι πολύ μικρότερο από το ΜΤΝ και το ΜΤΑ, αλλά γιατί το ΒΟΕΑ εξοφλείται με βάση το (μεγαλύτερο) μέρισμα του 2011, αλλά οι κρατήσεις γίνονται με βάση το πολύ μικρότερο τρέχον μέρισμα του 2017!
Τα άλλα 2 ταμεία (ΜΤΝ και ΜΤΑ) κάνουν ποσοστιαία κράτηση ΒΟΕΑ επί των παλαιότερων (μεγαλύτερων) μερισμάτων.
Οικονομοτεχνικά η παρακράτηση ΒΟΕΑ στο μέρισμα του ΜΤΣ φαίνεται εκ πρώτης όψεως να είναι ετεροβαρής (σε βάρος των εν ενεργεία), αλλά μόνο με πλήρη αναλογιστική μελέτη μπορεί να βγει σωστό συμπέρασμα.
Andr σ΄ ευχαριστώ. Είμαι ε.ε. και γνωρίζω τη δυνατότητα να υπολογίσω το ΒΟΕΑ στη σελίδα “σύνταξη τ. Χ/Φ”.
Αχιλλέα και εσένα σ΄ευχαριστώ, αυτονόητο είναι να γνωρίζει κάποιος τον τύπο αφού έχει εισαχθεί στις σελίδες. Μη με υποτιμάτε λοιπόν, ειρωνεύοντάς με. Επίσης δεν μίλησα για ΒΟΕΑ Μ.Τ.Ν., ή Μ.Τ.Α., ούτε για τις κρατήσεις αυτών, ούτε ακόμα – ακόμα για τις κρατήσεις των ε.ε. στο Μ.Τ.Σ.
Ρώτησα : A) Ποιός ο τύπος υπολογισμού BOEA & Β) Για ποιό λόγο κρατείτε ποσό για ΒΟΕΑ από τους συνταξιούχους που έχουν παιδιά δικαιούχα, αφού υποθέτω ότι με τη αποστρατεία τους κλειδώνουν τα βασικά δεδομένα υπολογισμού του ΒΟΕΑ (έτη υπηρεσίας, μισθολογικός βαθμός αποχώρησης).
Επλίζω να είμαι σαφής, αν όχι συνχωρέστεμε, δεν μπορώ να γίνω σαφέστερος.
Κε Καρασσαβιδη καλησπερα.Αξιολογη και ιδιαιτερα διευκρινιστικη η παρουσια σας. Θα μπορουσατε να σχολιασετε γιατι στο υπολογισμο του ΜΤΣ ο υπολογισμος της κρατησης του ν.4093 γινεται στο καταλογιστεο (15%*172,33€) και οχι μετα την αφαιρεση των υποχρεοτικων κρατησεων υπερ ΕΑΑΣ,ΝΙΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ?Σας ευχαριστω εκ των προτερων.
Πολύ σωστή παρατήρηση και δεν γνωρίζω το λόγο γιατί η ΗΔΙΚΑ χρησιμοποιεί τα μικτά ποσά.
Αυτή υπολογίζει την κράτηση Ν.4093 και το φόρο στα μερίσματα και στη συνέχεια γνωστοποιεί τα ποσά στα μετοχικά ταμεία.
Ίσως να φταίει και το γεγονός ότι κανένας μέχρι σήμερα δεν έκανε ένσταση ή προσφυγή για το θέμα!
Τουλάχιστον για να βγάλει το φόρο λαμβάνει υπόψη το καθαρό ποσό (αφαιρεί όλες τις κρατήσεις και το ΒΟΕΑ).
Καλησπερα,μηπως γνωριζει καποιος συναδελφος ποτε θα βγουν οι τελικες συνταξεις για εμας που διαγραφηκαμε το Δεκεμβριο 2016.Το μεγαλο προβλημα ειναι οτι δεν μας χορηγουνται τα μερισματα.Αντιθετος στην αεροπορια και το ναυτικο τους τα δινουν
Χρήστο καλημέρα.δεν υπάρχει κάρτα ΑΜΕΑ. μόνο με το χαρτί της απόφασης σου δίνουν προτεραιότητα.και αυτό εξαρτάται πάλι. υπάρχει κάρτα για το αυτοκίνητο αλλά το δίνουν σε μερικές περιπτώσεις αναπηρίας.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ 67%
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΚΑΙ ΤΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΡΤΑΣ ΑΜΕΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ;
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
http://amea-blog.blogspot.gr/2010/08/blog-post.html
Χορήγηση Δελτίου Μετακίνησης σε Άτομα με Αναπηρίες για το έτος 2017
https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%9D%CE%A08465%CE%981%CE%A9-5%CE%A1%CE%98?inline=true
Διευκρινιστική Εγκύκλιος για την χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2017 από τις Περιφερειακές Ενότητες (εκτός της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης)
https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%919%CE%A3465%CE%981%CE%A9-%CE%A9%CE%A4%CE%93?inline=true
Παρακαλω πολυ οποιος γνωριζει ας με διαφωτισει…! θελω να εργαστω στο εξωτερικο…ειμαι συνταξιουχοσ του στρατου…θα εχω περικοπες…?? κ αν δεν το αναφερω στον ΕΦΚΑ θα με βρουν?? ο τομεας που μπορει να απασχοληθω ειναι σε εργοστασιο… εντος ευρωπαικης ενωσης!
Όντως κάποια στιγμή θα πρέπει να απαντηθεί αυτό το ερώτημα ή τουλάχιστον να ανοίξει σχετική συζήτηση:
https://enstoloi.net/ergasia-sto-exoteriko-kai-perikopi-sintaxis/
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ.:33, Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 20 του Ν. 4387/2016 περί απασχόλησης συνταξιούχων λόγω γήρατος.
Α. ΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ-ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
2. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 20 δεν εφαρμόζονται στους συνταξιούχους:
β) οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία/δραστηριότητα για την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ, ακόμα και αν προκύπτει εισόδημα.
Συνεπώς δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 20, αφού οποιαδήποτε εργασία στο εξωτερικό δεν υπάγεται ασφαλιστικά στον ΕΦΚΑ.
Πάντως το ορθότερο είναι η ενημέρωση από τους αρμόδιους ΓΛΚ – ΕΦΚΑ.
https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/26993
Πολύ καλή επισήμανση αυτή η εγκύκλιος και τροποποιήθηκε ανάλογα το τελευταίο άρθρο.
Αστο Αχιλλεα να εισαι καλα που αφιερωνεις χρονο και βοηθας ολους τους συναδελφους
Νομίζω δουλεύει και είναι σχετικά απλό, δοκιμάστε το για αναδρομικά ΕΦΚΑ
https://www.dropbox.com/s/4u778sgmpjyi96c/%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%94%CE%A1%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%9A%CE%91%20%CE%95%CE%A6%CE%9A%CE%91.xlsx?dl=0
Δεν υπάρχουν γενικοί κανόνες για να βγάλετε συμπεράσματα από συντάξεις άλλων και η αναφορά ποσών δεν έχει νόημα.
Ο κάθε συνταξιούχος έχει εντελώς διαφορετικά δεδομένα από τους άλλους (προέλευση, έτη υπηρεσίας, παραίτηση, ημ/νία διαγραφής, εξάμηνα, διοικητικός βαθμός, μισθολογικός βαθμός, ΕΧΥ, παιδιά κλπ), και κανένα ποσό ενός συνταξιούχου δεν ταιριάζει με οποιονδήποτε άλλον, εκτός εάν έχουν απολύτως ίδια όλα τα ανωτέρω δεδομένα, το οποίο είναι απίθανο!
Το μόνο που έχει σημασία είναι το άθροισμα των μνημονιακών μειώσεων που είχατε, το οποίο είναι εντελώς ξεχωριστό για τον καθένα: https://enstoloi.net/epistrofi-eisforon-perithalpsis/
ΥΓ. Επειδή όσοι πήραν μικρό ποσό επιστροφής μπορεί να απογοητεύτηκαν, ας σκεφτούν ότι στην πραγματικότητα αυτοί είναι οι πραγματικά τυχεροί, διότι η μικρή επιστροφή ποσού σημαίνει ότι δεν τους επιβάλλονται μεγάλες μνημονιακές μειώσεις, άρα “κερδίζουν” κάθε μήνα!
Όσοι έλαβαν μεγάλο ποσό επιστροφής είναι όσοι έχουν μεγάλες μνημονιακές μειώσεις κάθε μήνα στη σύνταξή τους.
ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΥΡΙΕ ΑΧΙΛΛΕΑ…..ΝΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΥΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΑΣ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ……..ΩΡΑΙΑ ΛΟΓΙΚΗ…ΠΟΙΟΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΑΡΑΓΕ ;;;;;;;;Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΕΧΕΙ 500 ΕΥΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΠΗΡΕ 270…ΤΟΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΥΧΕΡΟ;;;;;;;;
Τους μόνους που εξυπηρετεί ο κύριος Αχιλλέας είναι τα ε.ε και ε.α στελέχη των ενοπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας γιατί χωρίς καμία επιβάρυνση μας μας προσφέρει πλήρη και εγκυροτατη πληροφόρηση.
@ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Σε ποιό σημείο ο Αχιλλέας λέει: “ΝΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΥΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΑΣ ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ” ?
Εσείς ποιόν πιστεύετε ότι εξυπηρετεί?
Παρακολουθώ αυτό το site από τη γένεσή του
και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που υπάρχει ένας άνθρωπος
που ανιδιοτελώς μας προσφέρει έγκυρη ενημέρωση
και με μεγάλη υπομονή λύνει τις απορίες μας.
Αν ο σύζυγός σας έχει 500€ μείωση σίγουρα δεν είναι “τυχερός”
αλλά ούτε και περισσότερο αδικημένος από τους χιλιάδες συνταξιούχους συναδέλφους
(και τα εκατομμύρια ανέργους και απολυμένους του ιδιωτικού τομέα).
Σταυρούλα αφού έβγαλες τόσο εύκολα και αβίαστα συμπέρασμα για μένα, θα μου επιτρέψεις να παραθέσω το δικό μου συμπέρασμα, ότι δεν κατανοείς (τουλάχιστον στο βαθμό που πρέπει) τα γραπτά κείμενα που διαβάζεις, κρίνεις επιπόλαια και βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα που δεν προκύπτουν από πουθενά. Το σχόλιό μου που δεν κατάλαβες (το ξαναγράφω επιγραμματικά μήπως μπορέσεις να το κατανοήσεις) είναι το εξής: Όσο λιγότερη επιστροφή είχε κάποιος, τόσο λιγότερες μνημονιακές μειώσεις είχε (αυτό ακριβώς ήταν το σχόλιο). Πχ. ο συνάδελφος που έλαβε μόνο 140 €: https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-193/#comment-58848 δεν πρέπει να παραπονιέται ότι πήρε τη μισή επιστροφή σε σχέση με τον άντρα σου, διότι αυτό σημαίνει οι μνημονιακές μειώσεις κάθε μήνα στη σύνταξή του είναι ακριβώς οι μισές σε σχέση με του άντρα σου. Δηλαδή στην πραγματικότητα δεν πρέπει να αισθάνεται “ριγμένος” σε σχέση με τον άντρα σου, διότι αυτός χάνει 250 € κάθε μήνα από τη σύνταξή του, ενώ ο άντρας σου χάνει κάθε μήνα 500 €. Τα παραπάνω αποτελούν καθαρά μαθηματική ανάλυση των ποσών και εκ των πραγμάτων δεν έχουν καμία θετική ή αρνητική κρίση (όπως δεν μπορώ να κρίνω το γεγονός… Διαβάστε τη συνέχεια »
Εγώ στην θέση σου Αχιλλέα δεν θα απαντούσα καν. Και πολύ ασχολήθηκες. Για άλλη μια φορά σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση που μας προσφέρεις.
KAI ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΤΑ ΠΗΡΕ!!! ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ!!!
Μόνο τα μερίσματα μπήκαν σε εμένα ,, πριν από λίγο που πήγα τράπεζα..Οι συντάξεις έχουν πιστωθεί…
Δημήτρη τα μερίσματα μπαίνουν μετά την δεύτερη εργάσιμη κάθε μήνα αυτά πρέπει να είναι τα αναδρομικά τα παράνομα παρακρατηθέντα ΕΟΠΠ, Εμένα μπήκαν 388 ευρώ σύνολο+σύνταξη
ευχαριστώ για την απάντηση Χηστο άλλα ήταν τα μερίσματα μετά από 25 λεπτά εμφάνισε την σύνταξη με αναδρομικά 48,90 ευρώ …
πριν λιγο ειδα καταθεση 409 ευρω