Όρια ηλικίας δεν υπάρχουν στους στρατιωτικούς.
Το δικαίωμα λήψης σύνταξης εξαρτάται από το εάν διαθέτεις τα απαιτούμενα συντάξιμα έτη (ερώτηση 2.9 στις FAQ).
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
11 Μαΐου 2014 09:42
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΙΣΗΛΘΑ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ 12/1997 ΣΠΟΥΔΑΣΑ ΣΕ ΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 1993 ΕΩΣ 1997 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΟΜΩΣ ΤΕΛΕΙΩΝΩ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΠΑΙΡΝΩ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ.ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ;ΕΦΟΣΟΝ ΣΠΟΥΔΑΣΑ ΠΡΙΝ ΜΠΩ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ,ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΑ ΗΤΑΝ ΔΥΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αυτή είναι όντως εξειδικευμένη ερώτηση! Λογικά θα πρέπει να μπορείς να αναγνωρίσεις τα έτη σπουδών, γιατί ο νόμος αναφέρει ότι μπορεί να αναγνωριστεί ο απαιτούμενος χρόνος σπουδών, πχ. εάν ήταν 4ετής η σχολή και έκανες να την τελειώσεις 7 χρόνια μπορείς να αναγνωρίσεις μόνο τα 4 (προβλεπόμενα) έτη. Τώρα δεν γνωρίζω κάποια διάταξη που να προβλέπει κάτι διαφορετικό επειδή πήρες το πτυχίο κατά τη διάρκεια της εργασίας σου (δεν αναφέρεται πουθενά ανώτατο χρονικό όριο σπουδών), αλλά για να είσαι 100% σίγουρος θα πρέπει να ρωτήσεις το ΓΛΚ (τηλέφωνα στη σελίδα “Σύνδεσμοι”). Έτσι κι αλλιώς σε κάθε περίπτωση εμπίπτεις στην 40ετία και ακόμα και εάν μετρήσει το ΤΕΙ απαιτούνται για σένα 31 πραγματικά έτη (+4 ΤΕΙ + 5ετία), άρα δικαιούσαι να φύγεις το 2028 (1997+31), οπότε έχεις αρκετό καιρό για να το ψάξεις και φυσικά μέχρι τότε είναι αρκετά πιθανό να αλλάξει κάτι στο συνταξιοδοτικό. Από την άλλη εάν θέλεις να αναγνωρίσεις αυτό το χρόνο τώρα θα σου κοστίσει πολύ φθηνότερα, γιατί η αναγνώριση θα υπολογιστεί στο μισθό που παίρνεις τώρα, ενώ εάν τον αναγνωρίσεις το 2028 θα υπολογιστεί στο μισθό… Διαβάστε τη συνέχεια »
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ,ΔΙΑΝΥΩ ΤΟΝ 17ο ΧΡΟΝΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΠΗΓΑΙΝΩ ΓΙΑ 25 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΚΑΙ 14 ΠΤΗΤΙΚΑ ΕΞΑΜΗΝΑ ΕΤΣΙ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΧΙΜΗ 5ΕΤΙΑ ΝΑ ΦΘΑΣΩ ΤΑ 40/40
ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩ ΤΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΡΩ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΚΑΙ 14 ΠΤΗΤΙΚΑ ΕΞΑΜΗΝΑ,ΟΠΟΤΕ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΧΙΜΗ 5ΕΤΙΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑ ΦΤΑΣΩ ΣΤΑ 40/40
Σωστά τα έχεις υπολογίσει όλα, απλά με 25 πραγματικά + 5ετία + 7 (πτητικά) χρειάζεται να αναγνωρίσεις μόνο 3 έτη από το ΤΕΙ.
Ίσως θα πρέπει να αναβάλεις την αναγνώριση, εάν πχ. για οποιοδήποτε λόγο (μεγαλύτερος βασικός μισθός και χρονοεπίδομα) θελήσεις να παραμείνεις περισσότερο (πχ. 28 χρόνια), τότε δεν θα χρειαστεί να αναγνωρίσεις κανένα έτος από το ΤΕΙ.
Εάν έχεις αποφασίσει να φύγεις οπωσδήποτε στα 25 έτη, τότε καλύτερα να αναγνωρίσεις τα αναγκαία 3 έτη ΤΕΙ άμεσα (μόλις πάρεις το πτυχίο) ώστε να πληρώσεις την αναγνώριση με το μισθό που λαμβάνεις τώρα.
Εάν όμως πληρώσεις κάποια αναγνώριση στο ΓΛΚ (ΤΕΙ ή/και 5ετία) και τελικά υπερβείς τα 40 συντάξιμα έτη, δεν σου επιστρέφεται και πάει υπέρ πατρίδος!
ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΜΑΧΙΜΗ 5ΕΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΗΝ 25ΕΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ Η ΕΦΑΠΑΞ Η ΠΑΡΑΚΡΑΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΕ 60 ΙΣΟΠΟΣΕΣ ΔΟΣΕΙΣ
tasos
10 Μαΐου 2014 09:06
Καλημέρα σας.Θα ήθελα να ρωτήσω τους συναδέλφους που έλαβαν το ΕΦΑΠΑΞ σχετικά με την φορολογική ενημερώτητα.Υπέβαλα την φορολογική μου δήλωση και ήταν χρεωστική με το ποσό να πρέπει να καταβληθεί σε 3 δόσεις τον 7ο,9ο και 11ο μήνα.Τώρα το ΤΑΧΙΣΝΕΤ δεν μου εκδίδει ΦΕ αν και δεν είμαι ληξιπρόθεσμος.Πως μπορώ να πάρω ΦΕ ?(Δεν μου ζητήθηκε ακόμα αλλά εάν κάποιος συνάδελφος το αντιμετώπισε ας με διαφωτήσει.)
Εκανα ερώτηση στο ΤΑΞΙΣ για τον ίδιο λόγο φίλε Τάσο και περιμένω απάντηση, πιστεύω μέχρι Δευτέρα να μου απαντήσουν, γιατί φαίνεται ότι η ερώτηση βρίσκεται σε επεξεργασία.
Καλημέρα σας .Δυστυχώς η απάντηση που θα πάρεις είναι ότι πρέπει να πληρώσεις τις οφειλές σου έστω και αν δεν είναι ληξιπρόθεσμες προκειμένου να εισπράξεις χρήματα από το ΕΛΟΑΣ.
καλησπερα σας.πανω σε αυτο που λετε για την φορολ.ενημεροτητα….θα πρεπει να πατε στην δου.εκεινη να σας βγαλει τι χρωστατε.ο λογιστης να σας τα βγαλει σε δοσεις.κ αφου πληρωσετε μια δοση στην τραπεζα.μετα απο δυο μερες θα σας δωσουν την φορολ.ενημεροτητα με υποσημειωση τα λεφτα που χρωστατε να τα κρατησουν απο το εφαπαξ που θα παρετε…..
Οπως έγραψα μιλάμε για μη ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες είναι ήδη σε ρύθμιση από το taxis.
Δεν βλέπω τον λόγο να μη μπορούμε να παρουμε φορολογική ενημερότητα.
Όπως κι να έχει περιμένω απάντηση σε ερώτησή μου στο ΤΑΞΙΣ και θα ενημερώσω.
έχει αναφερθεί νομίζω και παλιότερα…..φορολογική ενημερότητα από το taxis ΔΕΝ μπορείς να πάρεις.
Από τη ΔΟΥ για να πάρεις φορολογική ενημερότητα, θα πρέπει να έχεις τον αριθμό του εντάλματος πληρωμής σύμφωνα με όσα αναφέρει ο bill εδώ http://enstoloi.net/stratos/comment-page-12/#comment-4563
Σας ενημερώνουμε ότι η Υπηρεσία εκτύπωσης φορολογικής ενημερότητας εξυπηρετεί μεγάλη πλειοψηφία φορολογουμένων.Σε κάποιες περιπτώσεις απαιτούνται έλεγχοι όπου το σύστημα δεν έχει προλάβει να ολοκληρώσει με αποτέλεσμα να μπορείτε να λάβετε προς το παρόν φορολογική ενημερότητα μόνο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Πάντα στη διάθεσή σας
Κέντρο Εξυπηρέτησης Ηλεκτρονικά Συναλλασσομένων
Γ.Γ.Δ.Ε. Υπουργείου Οικονομικών
Για να εκδοθεί φορολογική ενημερότητα γίνεται έλεγχος υποβολής δηλώσεων των τελευταίων 5 ετών.ΠΟΛ.1274/27.12.2013 (Αποδεικτικό Ενημερότητας άρθρου 12 ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170Α΄).
Σας ενημερώνουμε επίσης ότι η υπηρεσία εκτύπωσης φορολογικής ενημερότητας εξυπηρετεί μεγάλη πλειοψηφία φορολογούμενων. Σε κάποιες περιπτώσεις, απαιτούνται έλεγχοι όπου το σύστημα δεν έχει προλάβει να ολοκληρώσει, γι’ αυτό, προς το παρόν, έχετε τη δυνατότητα να λάβετε φορολογική ενημερότητα μόνο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Πάντα στη διάθεσή σας
Κέντρο Εξυπηρέτησης Ηλεκτρονικά Συναλλασσομένων
Γ.Γ.Δ.Ε. Υπουργείου Οικονομικών
εάν δεν την υποβάλω ακόμη τη φορολογική μου δήλωση και με δεδομένο ότι δεν έχω καμία οικονομική εκκρεμότητα, θα μπορέσω να πάρω από το ταξις τη φορολογική ενημερότητα;
ΓΙΩΡΓΟΣ
7 Μαΐου 2014 21:30
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΑΧΙΛΛΕΑ ΕΧΩ ΚΑΤΑΤΑΓΕΙ ΣΑΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΤΙΣ 25/1/1993 ΚΑΙ ΣΑΝ ΕΠΥ ΣΤΙΣ 19/5/1993 (ΝΕΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ) ΕΙΜΑΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΥΓΩ ΜΕ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Πατάς το κουτάκι “Δικαίωμα Σύνταξης” που βρίσκεται στα δεξιά και διαβάζεις τις 2 ερωτήσεις που αναφέρονται εκεί (οδηγίες χρήσης και ανάλυση υπολογισμών).
Αλέξανδρος
7 Μαΐου 2014 13:49
Καλημέρα σε όλους. Αχιλλέα παλαιότερα σε είχα ρωτήσει σχετικά με τον υπολογισμό του αθροίσματος των ασφαλιστέων αποδοχών τελευταίας πενταετίας, που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της σύνταξης και για το οποίο είχα μια μεγάλη διαφορά με το ΓΛΚ , σύμφωνα με τα φύλλα μισθοδοσίας μου.
(Αποστρατεύθηκα με το Δκο βαθμό Τχη, μισθολ. Ανχη και ζητησα τα 3/35.)
Στην απάντηση σου μου ζήτησες να σε ενημερώσω για τις διευκρινίσεις του ΓΛΚ.
Λοιπόν, το ΓΛΚ με ενημέρωσε ότι επειδή η σύνταξη μου κανονίστηκε βάσει των παραγράφων που αφορούν τους Ανθστές, μαζί με την από 3/35 προσαύξηση, για τον υπολογισμό των ασφαλιστέων αποδοχών τελευταίας πενταετίας λήφθηκαν υπόψη οι αποδοχές, βάσει των μισθολογικών προαγωγών που θα είχα κρινόμενος ως Ανθστής, σύμφωνα με τη βεβαίωση μισθολογικής διαφοράς που τους απέστειλε το ΓΕΣ/ΔΟΙ και την οποία μου κοινοποίησαν φυσικά.
Να και κάτι καινούριο που μαθαίνουμε.
Έχει φυσικά λογική αυτό που εφαρμόζει το ΓΛΚ, απλά δεν είχα φανταστεί ότι για τα έτη Κονδύλη, πέραν της αλλαγής του τελευταίου μισθολογικού βαθμού, υπολογίζουν και το “τεκμαρτό” εισόδημα 5ετίας που θα είχες κρινόμενος ως Ανθστής!
Αλέξανδρε ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Έχω κάνει κι εγώ αίτηση επανακαθορισμού στο ΓΛΚ, αλλά δεν έχω πάρει ακόμη απάντηση. Προφορικά μου είπαν ότι θα είναι αρνητική. Αναμένω την επίσημη απάντηση και θα ενημερώσω το site.
Για την περίπτωσή μου, το ΓΛΚ μου είπε ότι στους υπολογισμούς τελευταίας 5ετίας, εφαρμόζει τα τωρινά δεδομένα Βασικών Μισθών και επιδομάτων.
Δηλ. εισάγει στο πρόγραμμά του τις ημερομηνίες μισθολογικών προαγωγών (που παίρνει από το ΔΑΥΚ), υπολογίζει πόσους μήνες πληρωνόμουν ως Σμχος, ως 2/3 (Ταξχου-Σμχου), κτλ και πολλαπλασιάζει τους μήνες με το τωρινό (ισχύων) ποσό ΒΜ.
Επειδή οι ισχύοντες ΒΜ είναι μικρότεροι από αυτούς προ 3ετίας ή και 5ετίας, βγαίνει ως αποτέλεσμα μικρότερο άθροισμα.
Αυτά μου είπαν … αυτά σας μεταφέρω !
Αναμένω να μου τα πουν γραπτώς !
Θεόδωρος
7 Μαΐου 2014 10:09
Καλημέρα σε όλους. Θέλω να ρωτήσω έχουμε κάποιο νέο για τον ν4093 ;
καταταχθηκα στις 19 μαιου το 1993 ειμαι γονεας με τρια ανηλικα τεκνα .θα ηθελα να ρωτησω αμα μπορω να αποστρατευτω εχω και 12 εξαμηνα αλεξιπτωτιστου?επειδη τυνχανει να ξερω καποιον που εχει καταθεσει τα χαρτια του για συνταξιοδοτηση με 18 και μισο χρονια καιθα παρει συνταξη και εφαπαξ. ευχαριστω
“… επειδη τυνχανει να ξερω καποιον …” –> Βάσει νομοθεσίας δικαιούσαι και εσύ ακριβώς ότι δικαιούται ο γνωστός σου εάν συντρέχουν ΟΛΕΣ οι παρακάτω προϋποθέσεις: 1. Έχεις αποφοιτήσει από στρατιωτική σχολή όπως ο γνωστός σου (αυτό το συμπέρανα αν και δεν το αναφέρεις). 2. Έχεις τα ίδια χρόνια υπηρεσίας ή περισσότερα. 3. Έχεις καταταγεί την ίδια χρονιά με εκείνον ή νωρίτερα. 4. Έχεις τα ίδια ή περισσότερα πλασματικά εξάμηνα με αυτόν. Η δυνατότητα αποστρατείας απαντιέται στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”, αλλά δεν είναι αυτή η σημαντικότερη ερώτηση! Επειδή υποψιάζομαι ότι δεν έχεις αρκετή ενημέρωση σχετικά με τα συνταξιοδοτικά θέματα, σου παραθέτω μία σειρά ερωτήσεων που θα έπρεπε να γνωρίζεις την απάντηση πριν πάρεις οποιαδήποτε απόφαση: 1. Με συμφέρει οικονομικά να αποστρατευθώ τώρα; 2. Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος για να παραιτηθώ; 3. Είναι σίγουρο ότι δικαιούμαι τώρα εφάπαξ και εάν όχι γιατί; 4. Δικαιούμαι τη μάχιμη 5ετία και εάν όχι γιατί; 5. Πως υπολογίζεται η σύνταξη; 6. Πως υπολογίζεται το εφάπαξ; Μάλλον ξεκίνησες λάθος την περιήγηση στο site αφού τα σχόλια είναι πάντα η κατάληξη και όχι η αρχή, γιατί όλες… Διαβάστε τη συνέχεια »
αυτον που αναφερω μπηκε κατα 2,5 χρονια αργοτερα απο μενα και ηταν ΕΜΘ οπως και εγω. και δεν εχει καθολου εξαμηνα ειναι απλα με 18 χρονια και εκανε τα χαρτια για συνταξιοδοτηση. εγω απλα θελω να μαθω αν μπορω να φυγω τωρα ?’ αν περνω συνταξη? και εφαπαξ?
Η πρώτη περίπτωση να δικαιούται σύνταξη είναι πριν γίνει ΕΜΘ να έχει τουλάχιστον 7 χρόνια ασφάλισης ΙΚΑ, θητείας ή αναγνώρισης ΑΕΙ/ΤΕΙ (ή συνδυασμό αυτών).
Η δεύτερη (και τελευταία) είναι να τον διώχνει η υπηρεσία για ιατρικούς λόγους.
Εάν δεν ισχύει τίποτε από τα παραπάνω και παραιτηθεί με 18 χρόνια δεν παίρνει ούτε σύνταξη και φυσικά ούτε εφάπαξ (ερωτήσεις 1.5 παρ. 3, 2.9 και 4.2 στις FAQ).
“… αν μπορω να φυγω τωρα ?’ αν περνω συνταξη? και εφαπαξ? … “ –> Το κάλυψα ήδη αυτό στην προτελευταία παράγραφο της προηγούμενης απάντησής μου.
Γιατί δεν επισκέπτεσαι τις σελίδες που σου πρότεινα;
Βρήκες στις σελίδες αυτές τι ισχύει για σένα στις ερωτήσεις 3 και 4 της προηγούμενης απάντησής μου;
Υπάρχει λόγος που χρησιμοποίησα τη συγκεκριμένη διατύπωση και το θέμα δεν είναι μία ξερή απάντηση αλλά να κατανοήσεις το γιατί.
nkal79
6 Μαΐου 2014 22:16
ΤΟ 1,2,3 ΚΑΙ 4 ΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ?
ΤΟ 1,2,3 ΚΑΙ 4 ΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ?
GIANNIS
6 Μαΐου 2014 21:09
FILE GIANNI EGO IXA IMEROMINIA 26/7/2013 KE AR.PROT. 3795 KE MOU ZITISAN FOR. ENIM. STIS 30/4/2013. ARA IPOLOGISE PERIPOY.
Γιάννης
6 Μαΐου 2014 18:20
Καλησπέρα σε όλους σας αποστρατεύτικα στις 28 Αυγούστου το 2013 .Για το εφάπαξ ακόμα τίποτα , πήγα το Γενάρη στον εολας και μου είπαν τον Απρίλη .Ημερομηνία πρωτοκόλλου 18 Σεπτεμβρίου 2013 , μπορεί κάνεις σας αν γνωρίζει κάτι;
AΓAΠΗΤΕ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΟΥ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΔΙΟΤΙ ΣΕ ΕΧΩ ΞΑΝΑΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΥΝ ΤΑΞΗΣ ΕΦΑΠΑΞ ΕΜΘ.ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΠΑΝΤΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΕΙΜΑΙ ΕΜΘ ΑΛΧΙΑΣ ΣΤΟ Σ.Ξ ΚΑΙ ΕΧΩ ΚΑΤΑΤΑΓΗ ΤΗΝ 23-3-1992 ΕΧΩ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗ 23 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ , ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΦ ΑΠΑΞ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΣΑΝ ΣΥΝΤΑΞΙΜΟ ΧΡΟΝΟ,ΕΧΩ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑ ΜΕ ΤΟ ΕΛΟΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΠΛΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΙΑΣΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΚΡΑΤΉΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΕΩΣ ΟΤΟΥ ΔΗΛΩΣΩ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ.
ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΩ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ(ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΠΙΑΝΕΤΕ ΟΤΙ ΕΦΥΓΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΓΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΦ ΑΠΑΞ)ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ;ΑΝ ΚΛΕΙΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ 23-3-15ΜΠΟ
“ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ” –> Όσο σου βγάζουν οι σελίδες υπολογιμού σύνταξης και εφάπαξ, εφόσον βέβαια τις συμπληρώσεις σωστά – εννοείται πχ. ότι δικαιούσαι ολόκληρη τη μάχιμη 5ετία, έτσι; Υποθέτοντας ότι 23-3-1992 είναι η κατάταξή σου στο στρατό (και όχι η θητεία στην αεροπορία), στη σύνταξη θα βάλεις “Ημ/νία εγγραφής” 23-3-1992 και θα εισάγεις 23 μήνες θητεία στο αντίστοιχο κουτάκι. Στο επάνω μέρος της παρούσας σελίδας αναγράφεται πως θα βρεις το υπόδειγμα συμπλήρωσης. Για το εφάπαξ θα βάλεις “Ημ/νία εγγραφής” 23-4-1990 (δηλαδή 23 μήνες πριν τις 23-3-1992) για να συνυπολογιστεί και ο αναγνωρισμένος (στον ΕΛΟΑΣ) χρόνος θητείας. Για την ημ/νία εάν δεν κατανοείς πλήρως τη νομοθεσία (ερώτηση 2.9 στις FAQ) μην προσπαθείς να προσθέτεις έτη γιατί δεν λαμβάνεις υπόψη όλα τα δεδομένα και οδηγείσαι σε λάθος συμπέρασμα (η ημ/νία 23-3-2015 που υπολογίζεις ΔΕΝ είναι η σωστή)! Χρησιμοποίησε τη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης” (κουτάκι στα δεξιά), αφού πρώτα διαβάσεις τις οδηγίες χρήσης. Δεν σου αναφέρω απλά μία ημερομηνία, γιατί πρέπει πρώτα να κατανοήσεις γιατί η ημ/νία που σου βγάζει η σελίδα είναι σωστή.… Διαβάστε τη συνέχεια »
Γιάννης
3 Μαΐου 2014 03:19
Ήθελα να ρωτήσω αν την πρώτη φορά που κατατίθεται η σύνταξη μαζί με τα αναδρομικά υπάρχει περίπτωση να κατατίθενται λιγότερα λόγω βαθμού τον οποίο πήρα πριν την αποστρατεία μου.Αναλυτικά μπορώ να το ελέγξω μόνο στο αναλυτικό χαρτί που θα μου στείλει το ΓΛΚ στο τρίμηνο;Ευχαριστώ.
“… υπάρχει περίπτωση να κατατίθενται λιγότερα λόγω βαθμού …” –> δεν κατάλαβα ακριβώς την ερώτηση, η σύνταξή σου θα υπολογιστεί με το βαθμό αποστρατείας σου και τη δικαιούσαι από την ημ/νία που λήγουν οι τρίμηνες αποδοχές (εάν πήρες).
Εάν δεν πήρες τρίμηνες (κακώς!), θα αφαιρεθεί τυχόν μισθός που έλαβες από την υπηρεσία σου για χρόνο μετά τη διαγραφή σου.
το 2013 νοεμβριο ειχα 24.5 αρα με πανε στα 29 τα οποια 4 επιπλεον αφαιρουνται αν εχεις 4 χρονια σε μαχιμη μοναδα(παραμεθωριο) σωστα?..εγω αυτο λεω εχω μονο 3 χρονια σε μοναδα θα πρεπει να αναγνωρισω το εναν χρονο?….και τι γινεται? οπως ειπα και πριν εχω και καποια ενσημα πριν μου πιανουν ολο τον χρονο απο την στιγμη που εχω 35 ενσημα αρχες του 89 πριν καταταγω στις 12/5/89? τι ισχυει?ειναι λιγο μπερδεμα…
Δεν αφαιρείται τίποτα και δεν προστίθεται τίποτα, υπάρχει το εκάστοτε όριο για σύνταξη και υπάρχουν τα συντάξιμα χρόνια σου – τίποτε από τα δύο δεν αλλάζει.
Όταν τα συντάξιμα χρόνια φτάσουν το ισχύον όριο τότε θεμελιώνεις δικαίωμα.
Σου ξαναπροτείνω να χρησιμοποιήσεις τη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης” και να τη συμπληρώσεις αφού πρώτα διαβάσεις τις 2 ερωτήσεις FAQ που αναφέρονται εκεί.
Για να αναγνωρίσεις οποιοδήποτε χρόνο πρέπει να υπάρχει αντίστοιχο κουτάκι στη σελίδα.
Για τα 35 ένσημα βάλε απλά 1,4 μήνες ΙΚΑ (25 ένσημα = 1 μήνας).
Θα βάλεις μόνο 3 (ή όσα έχεις) έτη εκστρατείας.
Και θα δεις την απάντηση – τόσο απλό είναι!
Που ακριβώς μπερδεύεσαι στη σελίδα που σου ανέφερα;
Εάν τη συμπληρώσεις σωστά καταγράφονται αναλυτικά όλα τα συντάξιμα έτη σου.
smanos
2 Μαΐου 2014 17:40
γνωρίζει κάποιος κάθε πότε συνεδριάζει ο ΕΛΟΑΣ για τα εφαπαξ και πόσα άτομα περιλαμβάνει την κάθε φορά;
costas
2 Μαΐου 2014 14:39
Κύριε Αχιλλέα καλημέρα και από μένα. Είμαι τάξη ΣΣΕ 94 και θα ήθελα να μάθω εαν υπάρχει κανένα νεότερο για το συνταξιοδοτικό μας. Επίσης και με δεδομένο οτι δεν εισήλθα αμέσως μετά την αποφοίτησή μου από το Λύκειο στη σχολή, εαν υπάρχει η δυνατότητα αναγνώρισης πλασματικού έτους για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Ευχαριστώ και πολλά συγχαρητήρια για την καλή δουλειά που κάνετε…
Οι χρόνοι που αναγνωρίζονται για τους στρατιωτικούς είναι αυτοί που εμφανίζονται στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης” (1 έως 6).
Επίσης αναφέρονται στην ερώτηση 4.2 στις FAQ με τίτλο “Αναγνωριζόμενα έτη στον υπολογισμό της Βασικής Σύνταξης” και ερώτηση 4.8 με τίτλο “Τι σημαίνει πραγματική / πλασματική / συντάξιμη υπηρεσία;”.
Εάν και εφόσον ψηφιστεί οποιαδήποτε αλλαγή στο ισχύον συνταξιοδοτικό πιστεύω θα το μάθουμε αμέσως αφού σίγουρα θα γίνει πρώτη είδηση σε όλα τα μέσα!
Κανένα νεότερο μετά το έγγραφο της ΑΝΥΕΘΑ το 2013. Τις τελευταίες ημέρες έχει στείλει πάλι ερώτημα η ΠΟΕΣ (poes.gr). Το μόνο θετικό με τους καταταγέντες 90-92 είναι ότι θεωρούνται παλαιοί ασφαλισμένοι από το ΓΛΚ (κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει ) και εξαιτίας αυτού του γεγονότος ίσως υπάρξουν θετικές εξελίξεις. Αφορά πολύ κόσμο και σίγουρα από το site Αχιλλέα θα υπάρξει ενημέρωση για την οποιαδήποτε αλλαγή στο ασφαλιστικό καθεστώς των ΕΔ.
Δεν χρειάζεται, έτσι κι αλλιώς ανέφερες και μία πληροφορία (για το ερώτημα της ΠΟΕΣ) που δεν το γνώριζα και πιστεύω ούτε και ο Κώστας.
Η τάξη του Κώστα (εισαγωγή φθινόπωρο 1990) είναι η πρώτη που εμπίπτει στην 40ετία (32 πραγματικά) και λογικό είναι να ελπίζει σε κάποια αλλαγή.
ΥΓ. Εφόσον κάποιος θεμελιώνει μετά το 2015 δεν έχει καμία διαφορά εάν είναι παλιός ή νέος ασφαλισμένος, η σύνταξη υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο και για τους δύο (περίπτωση “Β” στον πίνακα της σελίδας “Δικαίωμα Σύνταξης”).
Συμφωνώ μαζί σου Αχιλλέα σε όλο το σκεπτικό.
Υ.Γ. Για τους παλιούς ασφαλισμένους υπάρχουν επιμέρους ευνοϊκές διατάξεις ( Λόγοι υγείας, εισφορές για αναγνώριση κ.λ.π. )
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΧΙΛΕΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΙΤΕΚΝΟΥΣ ΜΕ 25 ΕΤΗ.
Όρια ηλικίας δεν υπάρχουν στους στρατιωτικούς.
Το δικαίωμα λήψης σύνταξης εξαρτάται από το εάν διαθέτεις τα απαιτούμενα συντάξιμα έτη (ερώτηση 2.9 στις FAQ).
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΙΣΗΛΘΑ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ 12/1997 ΣΠΟΥΔΑΣΑ ΣΕ ΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 1993 ΕΩΣ 1997 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΟΜΩΣ ΤΕΛΕΙΩΝΩ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΠΑΙΡΝΩ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ.ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ;ΕΦΟΣΟΝ ΣΠΟΥΔΑΣΑ ΠΡΙΝ ΜΠΩ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ,ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΑ ΗΤΑΝ ΔΥΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αυτή είναι όντως εξειδικευμένη ερώτηση! Λογικά θα πρέπει να μπορείς να αναγνωρίσεις τα έτη σπουδών, γιατί ο νόμος αναφέρει ότι μπορεί να αναγνωριστεί ο απαιτούμενος χρόνος σπουδών, πχ. εάν ήταν 4ετής η σχολή και έκανες να την τελειώσεις 7 χρόνια μπορείς να αναγνωρίσεις μόνο τα 4 (προβλεπόμενα) έτη. Τώρα δεν γνωρίζω κάποια διάταξη που να προβλέπει κάτι διαφορετικό επειδή πήρες το πτυχίο κατά τη διάρκεια της εργασίας σου (δεν αναφέρεται πουθενά ανώτατο χρονικό όριο σπουδών), αλλά για να είσαι 100% σίγουρος θα πρέπει να ρωτήσεις το ΓΛΚ (τηλέφωνα στη σελίδα “Σύνδεσμοι”). Έτσι κι αλλιώς σε κάθε περίπτωση εμπίπτεις στην 40ετία και ακόμα και εάν μετρήσει το ΤΕΙ απαιτούνται για σένα 31 πραγματικά έτη (+4 ΤΕΙ + 5ετία), άρα δικαιούσαι να φύγεις το 2028 (1997+31), οπότε έχεις αρκετό καιρό για να το ψάξεις και φυσικά μέχρι τότε είναι αρκετά πιθανό να αλλάξει κάτι στο συνταξιοδοτικό. Από την άλλη εάν θέλεις να αναγνωρίσεις αυτό το χρόνο τώρα θα σου κοστίσει πολύ φθηνότερα, γιατί η αναγνώριση θα υπολογιστεί στο μισθό που παίρνεις τώρα, ενώ εάν τον αναγνωρίσεις το 2028 θα υπολογιστεί στο μισθό… Διαβάστε τη συνέχεια »
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ,ΔΙΑΝΥΩ ΤΟΝ 17ο ΧΡΟΝΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΠΗΓΑΙΝΩ ΓΙΑ 25 ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΚΑΙ 14 ΠΤΗΤΙΚΑ ΕΞΑΜΗΝΑ ΕΤΣΙ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΧΙΜΗ 5ΕΤΙΑ ΝΑ ΦΘΑΣΩ ΤΑ 40/40
ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩ ΤΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΡΩ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΚΑΙ 14 ΠΤΗΤΙΚΑ ΕΞΑΜΗΝΑ,ΟΠΟΤΕ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΧΙΜΗ 5ΕΤΙΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑ ΦΤΑΣΩ ΣΤΑ 40/40
Σωστά τα έχεις υπολογίσει όλα, απλά με 25 πραγματικά + 5ετία + 7 (πτητικά) χρειάζεται να αναγνωρίσεις μόνο 3 έτη από το ΤΕΙ.
Ίσως θα πρέπει να αναβάλεις την αναγνώριση, εάν πχ. για οποιοδήποτε λόγο (μεγαλύτερος βασικός μισθός και χρονοεπίδομα) θελήσεις να παραμείνεις περισσότερο (πχ. 28 χρόνια), τότε δεν θα χρειαστεί να αναγνωρίσεις κανένα έτος από το ΤΕΙ.
Εάν έχεις αποφασίσει να φύγεις οπωσδήποτε στα 25 έτη, τότε καλύτερα να αναγνωρίσεις τα αναγκαία 3 έτη ΤΕΙ άμεσα (μόλις πάρεις το πτυχίο) ώστε να πληρώσεις την αναγνώριση με το μισθό που λαμβάνεις τώρα.
Εάν όμως πληρώσεις κάποια αναγνώριση στο ΓΛΚ (ΤΕΙ ή/και 5ετία) και τελικά υπερβείς τα 40 συντάξιμα έτη, δεν σου επιστρέφεται και πάει υπέρ πατρίδος!
ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΜΑΧΙΜΗ 5ΕΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΗΝ 25ΕΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ Η ΕΦΑΠΑΞ Η ΠΑΡΑΚΡΑΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΕ 60 ΙΣΟΠΟΣΕΣ ΔΟΣΕΙΣ
Καλημέρα σας.Θα ήθελα να ρωτήσω τους συναδέλφους που έλαβαν το ΕΦΑΠΑΞ σχετικά με την φορολογική ενημερώτητα.Υπέβαλα την φορολογική μου δήλωση και ήταν χρεωστική με το ποσό να πρέπει να καταβληθεί σε 3 δόσεις τον 7ο,9ο και 11ο μήνα.Τώρα το ΤΑΧΙΣΝΕΤ δεν μου εκδίδει ΦΕ αν και δεν είμαι ληξιπρόθεσμος.Πως μπορώ να πάρω ΦΕ ?(Δεν μου ζητήθηκε ακόμα αλλά εάν κάποιος συνάδελφος το αντιμετώπισε ας με διαφωτήσει.)
Μπορείς να απευθυνθείς στη ΔΟΥ σου για έκδοση φορ. ενημερότητας
Κατι χρωστας και για αυτο δεν σου δινει ΦΕ το Ταξις!!Ριξε μια ματια στο Taxis ,προσωποποιημενη πληροφορηση μηπως εχεις καποια οφειλη και δεν το ξερεις
Εκανα ερώτηση στο ΤΑΞΙΣ για τον ίδιο λόγο φίλε Τάσο και περιμένω απάντηση, πιστεύω μέχρι Δευτέρα να μου απαντήσουν, γιατί φαίνεται ότι η ερώτηση βρίσκεται σε επεξεργασία.
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας και θα περιμένω την ενημέρωση απο τον συνάδελφο ΣΓΟ ΤΤΗ όταν του απαντήσουν απο το ΤΑΞΙΣ
Καλημέρα σας .Δυστυχώς η απάντηση που θα πάρεις είναι ότι πρέπει να πληρώσεις τις οφειλές σου έστω και αν δεν είναι ληξιπρόθεσμες προκειμένου να εισπράξεις χρήματα από το ΕΛΟΑΣ.
καλησπερα σας.πανω σε αυτο που λετε για την φορολ.ενημεροτητα….θα πρεπει να πατε στην δου.εκεινη να σας βγαλει τι χρωστατε.ο λογιστης να σας τα βγαλει σε δοσεις.κ αφου πληρωσετε μια δοση στην τραπεζα.μετα απο δυο μερες θα σας δωσουν την φορολ.ενημεροτητα με υποσημειωση τα λεφτα που χρωστατε να τα κρατησουν απο το εφαπαξ που θα παρετε…..
Οπως έγραψα μιλάμε για μη ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες είναι ήδη σε ρύθμιση από το taxis.
Δεν βλέπω τον λόγο να μη μπορούμε να παρουμε φορολογική ενημερότητα.
Όπως κι να έχει περιμένω απάντηση σε ερώτησή μου στο ΤΑΞΙΣ και θα ενημερώσω.
έχει αναφερθεί νομίζω και παλιότερα…..φορολογική ενημερότητα από το taxis ΔΕΝ μπορείς να πάρεις.
Από τη ΔΟΥ για να πάρεις φορολογική ενημερότητα, θα πρέπει να έχεις τον αριθμό του εντάλματος πληρωμής σύμφωνα με όσα αναφέρει ο bill εδώ
http://enstoloi.net/stratos/comment-page-12/#comment-4563
Μου ήρθε η απάντηση :
Αξιότιμε κύριε,
Σας ενημερώνουμε ότι η Υπηρεσία εκτύπωσης φορολογικής ενημερότητας εξυπηρετεί μεγάλη πλειοψηφία φορολογουμένων.Σε κάποιες περιπτώσεις απαιτούνται έλεγχοι όπου το σύστημα δεν έχει προλάβει να ολοκληρώσει με αποτέλεσμα να μπορείτε να λάβετε προς το παρόν φορολογική ενημερότητα μόνο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Πάντα στη διάθεσή σας
Κέντρο Εξυπηρέτησης Ηλεκτρονικά Συναλλασσομένων
Γ.Γ.Δ.Ε. Υπουργείου Οικονομικών
και σε μένα
Αξιότιμε κύριε,
Για να εκδοθεί φορολογική ενημερότητα γίνεται έλεγχος υποβολής δηλώσεων των τελευταίων 5 ετών.ΠΟΛ.1274/27.12.2013 (Αποδεικτικό Ενημερότητας άρθρου 12 ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170Α΄).
Σας ενημερώνουμε επίσης ότι η υπηρεσία εκτύπωσης φορολογικής ενημερότητας εξυπηρετεί μεγάλη πλειοψηφία φορολογούμενων. Σε κάποιες περιπτώσεις, απαιτούνται έλεγχοι όπου το σύστημα δεν έχει προλάβει να ολοκληρώσει, γι’ αυτό, προς το παρόν, έχετε τη δυνατότητα να λάβετε φορολογική ενημερότητα μόνο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Πάντα στη διάθεσή σας
Κέντρο Εξυπηρέτησης Ηλεκτρονικά Συναλλασσομένων
Γ.Γ.Δ.Ε. Υπουργείου Οικονομικών
Πήγαινε στη ΔΟΥ σου, θα βρείς λύση !
εάν δεν την υποβάλω ακόμη τη φορολογική μου δήλωση και με δεδομένο ότι δεν έχω καμία οικονομική εκκρεμότητα, θα μπορέσω να πάρω από το ταξις τη φορολογική ενημερότητα;
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΑΧΙΛΛΕΑ ΕΧΩ ΚΑΤΑΤΑΓΕΙ ΣΑΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΤΙΣ 25/1/1993 ΚΑΙ ΣΑΝ ΕΠΥ ΣΤΙΣ 19/5/1993 (ΝΕΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ) ΕΙΜΑΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΥΓΩ ΜΕ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Πατάς το κουτάκι “Δικαίωμα Σύνταξης” που βρίσκεται στα δεξιά και διαβάζεις τις 2 ερωτήσεις που αναφέρονται εκεί (οδηγίες χρήσης και ανάλυση υπολογισμών).
Καλημέρα σε όλους. Αχιλλέα παλαιότερα σε είχα ρωτήσει σχετικά με τον υπολογισμό του αθροίσματος των ασφαλιστέων αποδοχών τελευταίας πενταετίας, που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της σύνταξης και για το οποίο είχα μια μεγάλη διαφορά με το ΓΛΚ , σύμφωνα με τα φύλλα μισθοδοσίας μου.
(Αποστρατεύθηκα με το Δκο βαθμό Τχη, μισθολ. Ανχη και ζητησα τα 3/35.)
Στην απάντηση σου μου ζήτησες να σε ενημερώσω για τις διευκρινίσεις του ΓΛΚ.
Λοιπόν, το ΓΛΚ με ενημέρωσε ότι επειδή η σύνταξη μου κανονίστηκε βάσει των παραγράφων που αφορούν τους Ανθστές, μαζί με την από 3/35 προσαύξηση, για τον υπολογισμό των ασφαλιστέων αποδοχών τελευταίας πενταετίας λήφθηκαν υπόψη οι αποδοχές, βάσει των μισθολογικών προαγωγών που θα είχα κρινόμενος ως Ανθστής, σύμφωνα με τη βεβαίωση μισθολογικής διαφοράς που τους απέστειλε το ΓΕΣ/ΔΟΙ και την οποία μου κοινοποίησαν φυσικά.
Να και κάτι καινούριο που μαθαίνουμε.
Έχει φυσικά λογική αυτό που εφαρμόζει το ΓΛΚ, απλά δεν είχα φανταστεί ότι για τα έτη Κονδύλη, πέραν της αλλαγής του τελευταίου μισθολογικού βαθμού, υπολογίζουν και το “τεκμαρτό” εισόδημα 5ετίας που θα είχες κρινόμενος ως Ανθστής!
Θα ειδοποιήσω με mail τους συμμετέχοντες στην παρακάτω συζήτηση, γιατί θεωρούν ότι τους αδίκησε το ΓΛΚ:
http://enstoloi.net/comments/comment-page-24/#comment-4585
Αλέξανδρε ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Έχω κάνει κι εγώ αίτηση επανακαθορισμού στο ΓΛΚ, αλλά δεν έχω πάρει ακόμη απάντηση. Προφορικά μου είπαν ότι θα είναι αρνητική. Αναμένω την επίσημη απάντηση και θα ενημερώσω το site.
Ομολογώ πως δεν πολυκατάλαβα τι εφαρμόζει το ΓΛΚ
Για την περίπτωσή μου, το ΓΛΚ μου είπε ότι στους υπολογισμούς τελευταίας 5ετίας, εφαρμόζει τα τωρινά δεδομένα Βασικών Μισθών και επιδομάτων.
Δηλ. εισάγει στο πρόγραμμά του τις ημερομηνίες μισθολογικών προαγωγών (που παίρνει από το ΔΑΥΚ), υπολογίζει πόσους μήνες πληρωνόμουν ως Σμχος, ως 2/3 (Ταξχου-Σμχου), κτλ και πολλαπλασιάζει τους μήνες με το τωρινό (ισχύων) ποσό ΒΜ.
Επειδή οι ισχύοντες ΒΜ είναι μικρότεροι από αυτούς προ 3ετίας ή και 5ετίας, βγαίνει ως αποτέλεσμα μικρότερο άθροισμα.
Αυτά μου είπαν … αυτά σας μεταφέρω !
Αναμένω να μου τα πουν γραπτώς !
Καλημέρα σε όλους. Θέλω να ρωτήσω έχουμε κάποιο νέο για τον ν4093 ;
Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο νέο που περιμένουμε;
καταταχθηκα στις 19 μαιου το 1993 ειμαι γονεας με τρια ανηλικα τεκνα .θα ηθελα να ρωτησω αμα μπορω να αποστρατευτω εχω και 12 εξαμηνα αλεξιπτωτιστου?επειδη τυνχανει να ξερω καποιον που εχει καταθεσει τα χαρτια του για συνταξιοδοτηση με 18 και μισο χρονια καιθα παρει συνταξη και εφαπαξ. ευχαριστω
“… επειδη τυνχανει να ξερω καποιον …” –> Βάσει νομοθεσίας δικαιούσαι και εσύ ακριβώς ότι δικαιούται ο γνωστός σου εάν συντρέχουν ΟΛΕΣ οι παρακάτω προϋποθέσεις: 1. Έχεις αποφοιτήσει από στρατιωτική σχολή όπως ο γνωστός σου (αυτό το συμπέρανα αν και δεν το αναφέρεις). 2. Έχεις τα ίδια χρόνια υπηρεσίας ή περισσότερα. 3. Έχεις καταταγεί την ίδια χρονιά με εκείνον ή νωρίτερα. 4. Έχεις τα ίδια ή περισσότερα πλασματικά εξάμηνα με αυτόν. Η δυνατότητα αποστρατείας απαντιέται στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”, αλλά δεν είναι αυτή η σημαντικότερη ερώτηση! Επειδή υποψιάζομαι ότι δεν έχεις αρκετή ενημέρωση σχετικά με τα συνταξιοδοτικά θέματα, σου παραθέτω μία σειρά ερωτήσεων που θα έπρεπε να γνωρίζεις την απάντηση πριν πάρεις οποιαδήποτε απόφαση: 1. Με συμφέρει οικονομικά να αποστρατευθώ τώρα; 2. Πότε είναι ο καλύτερος χρόνος για να παραιτηθώ; 3. Είναι σίγουρο ότι δικαιούμαι τώρα εφάπαξ και εάν όχι γιατί; 4. Δικαιούμαι τη μάχιμη 5ετία και εάν όχι γιατί; 5. Πως υπολογίζεται η σύνταξη; 6. Πως υπολογίζεται το εφάπαξ; Μάλλον ξεκίνησες λάθος την περιήγηση στο site αφού τα σχόλια είναι πάντα η κατάληξη και όχι η αρχή, γιατί όλες… Διαβάστε τη συνέχεια »
αυτον που αναφερω μπηκε κατα 2,5 χρονια αργοτερα απο μενα και ηταν ΕΜΘ οπως και εγω. και δεν εχει καθολου εξαμηνα ειναι απλα με 18 χρονια και εκανε τα χαρτια για συνταξιοδοτηση. εγω απλα θελω να μαθω αν μπορω να φυγω τωρα ?’ αν περνω συνταξη? και εφαπαξ?
Η πρώτη περίπτωση να δικαιούται σύνταξη είναι πριν γίνει ΕΜΘ να έχει τουλάχιστον 7 χρόνια ασφάλισης ΙΚΑ, θητείας ή αναγνώρισης ΑΕΙ/ΤΕΙ (ή συνδυασμό αυτών).
Η δεύτερη (και τελευταία) είναι να τον διώχνει η υπηρεσία για ιατρικούς λόγους.
Εάν δεν ισχύει τίποτε από τα παραπάνω και παραιτηθεί με 18 χρόνια δεν παίρνει ούτε σύνταξη και φυσικά ούτε εφάπαξ (ερωτήσεις 1.5 παρ. 3, 2.9 και 4.2 στις FAQ).
“… αν μπορω να φυγω τωρα ?’ αν περνω συνταξη? και εφαπαξ? … “ –> Το κάλυψα ήδη αυτό στην προτελευταία παράγραφο της προηγούμενης απάντησής μου.
Γιατί δεν επισκέπτεσαι τις σελίδες που σου πρότεινα;
Βρήκες στις σελίδες αυτές τι ισχύει για σένα στις ερωτήσεις 3 και 4 της προηγούμενης απάντησής μου;
Υπάρχει λόγος που χρησιμοποίησα τη συγκεκριμένη διατύπωση και το θέμα δεν είναι μία ξερή απάντηση αλλά να κατανοήσεις το γιατί.
ΤΟ 1,2,3 ΚΑΙ 4 ΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ?
ΤΟ 1,2,3 ΚΑΙ 4 ΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ?
FILE GIANNI EGO IXA IMEROMINIA 26/7/2013 KE AR.PROT. 3795 KE MOU ZITISAN FOR. ENIM. STIS 30/4/2013. ARA IPOLOGISE PERIPOY.
Καλησπέρα σε όλους σας αποστρατεύτικα στις 28 Αυγούστου το 2013 .Για το εφάπαξ ακόμα τίποτα , πήγα το Γενάρη στον εολας και μου είπαν τον Απρίλη .Ημερομηνία πρωτοκόλλου 18 Σεπτεμβρίου 2013 , μπορεί κάνεις σας αν γνωρίζει κάτι;
Γιατι δεν παιρνεις ενα τηλεφωνο στον ΕΛΟΑΣ;
AΓAΠΗΤΕ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΟΥ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΔΙΟΤΙ ΣΕ ΕΧΩ ΞΑΝΑΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΥΝ ΤΑΞΗΣ ΕΦΑΠΑΞ ΕΜΘ.ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΠΑΝΤΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΕΙΜΑΙ ΕΜΘ ΑΛΧΙΑΣ ΣΤΟ Σ.Ξ ΚΑΙ ΕΧΩ ΚΑΤΑΤΑΓΗ ΤΗΝ 23-3-1992 ΕΧΩ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗ 23 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ , ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΦ ΑΠΑΞ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΣΑΝ ΣΥΝΤΑΞΙΜΟ ΧΡΟΝΟ,ΕΧΩ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑ ΜΕ ΤΟ ΕΛΟΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΠΛΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΙΑΣΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΚΡΑΤΉΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΕΩΣ ΟΤΟΥ ΔΗΛΩΣΩ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ.
ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΩ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ(ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΠΙΑΝΕΤΕ ΟΤΙ ΕΦΥΓΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΓΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΦ ΑΠΑΞ)ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ;ΑΝ ΚΛΕΙΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ 23-3-15ΜΠΟ
“ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟ ΕΦ ΑΠΑΞ” –> Όσο σου βγάζουν οι σελίδες υπολογιμού σύνταξης και εφάπαξ, εφόσον βέβαια τις συμπληρώσεις σωστά – εννοείται πχ. ότι δικαιούσαι ολόκληρη τη μάχιμη 5ετία, έτσι; Υποθέτοντας ότι 23-3-1992 είναι η κατάταξή σου στο στρατό (και όχι η θητεία στην αεροπορία), στη σύνταξη θα βάλεις “Ημ/νία εγγραφής” 23-3-1992 και θα εισάγεις 23 μήνες θητεία στο αντίστοιχο κουτάκι. Στο επάνω μέρος της παρούσας σελίδας αναγράφεται πως θα βρεις το υπόδειγμα συμπλήρωσης. Για το εφάπαξ θα βάλεις “Ημ/νία εγγραφής” 23-4-1990 (δηλαδή 23 μήνες πριν τις 23-3-1992) για να συνυπολογιστεί και ο αναγνωρισμένος (στον ΕΛΟΑΣ) χρόνος θητείας. Για την ημ/νία εάν δεν κατανοείς πλήρως τη νομοθεσία (ερώτηση 2.9 στις FAQ) μην προσπαθείς να προσθέτεις έτη γιατί δεν λαμβάνεις υπόψη όλα τα δεδομένα και οδηγείσαι σε λάθος συμπέρασμα (η ημ/νία 23-3-2015 που υπολογίζεις ΔΕΝ είναι η σωστή)! Χρησιμοποίησε τη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης” (κουτάκι στα δεξιά), αφού πρώτα διαβάσεις τις οδηγίες χρήσης. Δεν σου αναφέρω απλά μία ημερομηνία, γιατί πρέπει πρώτα να κατανοήσεις γιατί η ημ/νία που σου βγάζει η σελίδα είναι σωστή.… Διαβάστε τη συνέχεια »
Ήθελα να ρωτήσω αν την πρώτη φορά που κατατίθεται η σύνταξη μαζί με τα αναδρομικά υπάρχει περίπτωση να κατατίθενται λιγότερα λόγω βαθμού τον οποίο πήρα πριν την αποστρατεία μου.Αναλυτικά μπορώ να το ελέγξω μόνο στο αναλυτικό χαρτί που θα μου στείλει το ΓΛΚ στο τρίμηνο;Ευχαριστώ.
“… υπάρχει περίπτωση να κατατίθενται λιγότερα λόγω βαθμού …” –> δεν κατάλαβα ακριβώς την ερώτηση, η σύνταξή σου θα υπολογιστεί με το βαθμό αποστρατείας σου και τη δικαιούσαι από την ημ/νία που λήγουν οι τρίμηνες αποδοχές (εάν πήρες).
Εάν δεν πήρες τρίμηνες (κακώς!), θα αφαιρεθεί τυχόν μισθός που έλαβες από την υπηρεσία σου για χρόνο μετά τη διαγραφή σου.
Ανάλυση ΓΛΚ υπάρχει πλέον στο διαδίκτυο (“Πρόσφατα άρθρα” δεξιά): http://enstoloi.net/veveosis-apodochon-analisi-misthodosias/
το 2013 νοεμβριο ειχα 24.5 αρα με πανε στα 29 τα οποια 4 επιπλεον αφαιρουνται αν εχεις 4 χρονια σε μαχιμη μοναδα(παραμεθωριο) σωστα?..εγω αυτο λεω εχω μονο 3 χρονια σε μοναδα θα πρεπει να αναγνωρισω το εναν χρονο?….και τι γινεται? οπως ειπα και πριν εχω και καποια ενσημα πριν μου πιανουν ολο τον χρονο απο την στιγμη που εχω 35 ενσημα αρχες του 89 πριν καταταγω στις 12/5/89? τι ισχυει?ειναι λιγο μπερδεμα…
Δεν αφαιρείται τίποτα και δεν προστίθεται τίποτα, υπάρχει το εκάστοτε όριο για σύνταξη και υπάρχουν τα συντάξιμα χρόνια σου – τίποτε από τα δύο δεν αλλάζει.
Όταν τα συντάξιμα χρόνια φτάσουν το ισχύον όριο τότε θεμελιώνεις δικαίωμα.
Σου ξαναπροτείνω να χρησιμοποιήσεις τη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης” και να τη συμπληρώσεις αφού πρώτα διαβάσεις τις 2 ερωτήσεις FAQ που αναφέρονται εκεί.
Για να αναγνωρίσεις οποιοδήποτε χρόνο πρέπει να υπάρχει αντίστοιχο κουτάκι στη σελίδα.
Για τα 35 ένσημα βάλε απλά 1,4 μήνες ΙΚΑ (25 ένσημα = 1 μήνας).
Θα βάλεις μόνο 3 (ή όσα έχεις) έτη εκστρατείας.
Και θα δεις την απάντηση – τόσο απλό είναι!
Που ακριβώς μπερδεύεσαι στη σελίδα που σου ανέφερα;
Εάν τη συμπληρώσεις σωστά καταγράφονται αναλυτικά όλα τα συντάξιμα έτη σου.
γνωρίζει κάποιος κάθε πότε συνεδριάζει ο ΕΛΟΑΣ για τα εφαπαξ και πόσα άτομα περιλαμβάνει την κάθε φορά;
Κύριε Αχιλλέα καλημέρα και από μένα. Είμαι τάξη ΣΣΕ 94 και θα ήθελα να μάθω εαν υπάρχει κανένα νεότερο για το συνταξιοδοτικό μας. Επίσης και με δεδομένο οτι δεν εισήλθα αμέσως μετά την αποφοίτησή μου από το Λύκειο στη σχολή, εαν υπάρχει η δυνατότητα αναγνώρισης πλασματικού έτους για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Ευχαριστώ και πολλά συγχαρητήρια για την καλή δουλειά που κάνετε…
Οι χρόνοι που αναγνωρίζονται για τους στρατιωτικούς είναι αυτοί που εμφανίζονται στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης” (1 έως 6).
Επίσης αναφέρονται στην ερώτηση 4.2 στις FAQ με τίτλο “Αναγνωριζόμενα έτη στον υπολογισμό της Βασικής Σύνταξης” και ερώτηση 4.8 με τίτλο “Τι σημαίνει πραγματική / πλασματική / συντάξιμη υπηρεσία;”.
Εάν και εφόσον ψηφιστεί οποιαδήποτε αλλαγή στο ισχύον συνταξιοδοτικό πιστεύω θα το μάθουμε αμέσως αφού σίγουρα θα γίνει πρώτη είδηση σε όλα τα μέσα!
Κανένα νεότερο μετά το έγγραφο της ΑΝΥΕΘΑ το 2013. Τις τελευταίες ημέρες έχει στείλει πάλι ερώτημα η ΠΟΕΣ (poes.gr). Το μόνο θετικό με τους καταταγέντες 90-92 είναι ότι θεωρούνται παλαιοί ασφαλισμένοι από το ΓΛΚ (κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει ) και εξαιτίας αυτού του γεγονότος ίσως υπάρξουν θετικές εξελίξεις. Αφορά πολύ κόσμο και σίγουρα από το site Αχιλλέα θα υπάρξει ενημέρωση για την οποιαδήποτε αλλαγή στο ασφαλιστικό καθεστώς των ΕΔ.
Αχιλλέα sorry αλλά έγραφα την ώρα που ανάρτησες την απάντηση σου. Σβήσε τη δικιά μου.
Δεν χρειάζεται, έτσι κι αλλιώς ανέφερες και μία πληροφορία (για το ερώτημα της ΠΟΕΣ) που δεν το γνώριζα και πιστεύω ούτε και ο Κώστας.
Η τάξη του Κώστα (εισαγωγή φθινόπωρο 1990) είναι η πρώτη που εμπίπτει στην 40ετία (32 πραγματικά) και λογικό είναι να ελπίζει σε κάποια αλλαγή.
Από τον Οκτώβριο 2013 δημοσιοποιήθηκε το θέμα:
http://enstoloi.net/comments/comment-page-17/#comment-2893
αλλά η άποψή μου είναι ότι για την ώρα αποτελεί απλά ευσεβή πόθο χωρίς πολλές πιθανότητες υλοποίησης:
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-11/#comment-2985
ΥΓ. Εφόσον κάποιος θεμελιώνει μετά το 2015 δεν έχει καμία διαφορά εάν είναι παλιός ή νέος ασφαλισμένος, η σύνταξη υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο και για τους δύο (περίπτωση “Β” στον πίνακα της σελίδας “Δικαίωμα Σύνταξης”).
Συμφωνώ μαζί σου Αχιλλέα σε όλο το σκεπτικό.
Υ.Γ. Για τους παλιούς ασφαλισμένους υπάρχουν επιμέρους ευνοϊκές διατάξεις ( Λόγοι υγείας, εισφορές για αναγνώριση κ.λ.π. )