Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 272 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Αρης
19 Αύγουστος 2020 12:39
Ειμαι αποστρατος απο το 2013 και εργαστηκα στον ιδιωτικο τομεα απο 2016 εως φεβ 2020 με 1000 ενσημα γνωριζει κανεις εαν αυτο μπορει να αυξησει τη συνταξη?
Το ΓΛΚ μου ειπε σε τηλεφωνικη επικοινωνια οτι μετα την αποστρατεια δε μετραει ο χρονος ασφαλισης του εφκα.
Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις ανάλογα με το αν:
∙ Η έναρξη εργασίας άρχισε πριν ή μετά την 12/5/2016.
∙∙ Αν άρχισε πριν την 12/5/2016 αν συνεχίστηκε χωρίς διακοπή μέχρι την λήξη της εργασιακής σχέσης.
∙∙∙ Πότε έγινε η λήξη της εργασιακής σχέσης 28/2 ή 29/2;
Συμφωνώ Γιάννη. Πιθανότατα είναι έτσι. Αλλά υπάρχει και η περίπτωση να ήταν εργασία με λιγότερες ημέρες ανά μήνα. Αν ισχύει η έναρξη εργασίας τέλος 2016 είναι περίεργο που η απάντηση του ΓΛΚ ήταν αρνητική.
Άρη αφού είχες έναρξη εργασίας πριν την ισχύ του Ν4387/2016 είχες εξαιρεθεί από τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν4387/2016 και έτσι δεν έχεις την δυνατότητα αξιοποίησης του χρόνου ασφάλισης που προβλεπόταν από την παρ. 4 του άρθρου 20 όπως ίσχυε μέχρι την 27/2/2020. Βλ. την παρ. 6 https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198405/2016-05-13 .
Για εσένα συνέχισαν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 10 του Ν3865/2010 οι οποίες επίσης δεν προέβλεπαν αξιοποίηση του χρόνου ασφάλισης μετά την συνταξιοδότηση https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/57050 .
Τα παραπάνω αποτελούν προσωπική εκτίμηση και θα ήταν καλό να πάρεις πληροφορίες από τον ΕΦΚΑ της περιοχής σου όπως προτείνει ο G.G. Αν επικοινωνήσεις μαζί τους θα πρέπει να κάνεις σαφές ότι είσαι συνταξιούχος του δημοσίου επειδή ένας συνταξιούχος του ιδιωτικού τομέα με τις υπόλοιπες προϋποθέσεις ίδιες με τις δικές σου έχει δικαίωμα να αξιοποιήσει τον χρόνο ασφάλισης.
@ Αρης
Απο την στιγμή που εργάστηκες στον ιδιωτικό τομέα ο ΕΦΚΑ/ΓΛΚ δεν έχει αρμοδιότητα απονομής σύνταξης λογω της εργασίας ως συνταξιούχος (μόνο εαν εργαζόσουν στο δημόσιο θα είχε). Κατά 99,99% θα πρέπει να υποβάλεις εσυ ηλεκτρονικά αίτηση στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ τόσο για κύρια οσο και για την επικουρική. Καλό θα ήταν να πάς στον ΕΦΚΑ της περιοχής σου για πρόσθετες πληροφορίες. Μπορείς να μπείς στην σχετική εφαρμογή του ΕΦΚΑ υποβολή αιτησης συνταξης (χωρις να την υποβάλεις) ωστε να δείς εαν έχουν περασμένο το χρόνο εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, (στην ενότητα ασφαλιστικός χρόνος).
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Mitsos72
18 Αύγουστος 2020 09:21
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους. Ποια είναι η κατάσταση για αυτούς που παίρνουν προσωρινή σύνταξη από τον ΕΦΚΑ;
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βασιλης
17 Αύγουστος 2020 07:55
Καλημερα !! Εάν μπορεί κάποιος να διαφωτιση.Αποστράτευση 20 – 4 – 2016 Δικαιούμαι αναδρομικά σύμφωνα με τα Ισχύοντα??
Ευχαριστώ πολυ κ Γιαννη οποτε ισως κάτι πάρω κ εγω..ισως σε δόσεις η εφάπαξ.. ..
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Θωμάς
16 Αύγουστος 2020 14:53
καλησπέρα, γνωρίζει κάποιος αν ισχύει το ΠΑΡΑΛΟΓΟ: Αξκος με 29 έτη υπηρεσίας
α) Αν αποταθεί από πειθαρχικό συμβούλιο λαμβάνει σύνταξη σε 6 έτη
β) Αν παραιτηθεί σε 13 έτη.
Φυσικά και ισχύει, αλλά προς το χειρότερο.
Διότι στη δεύτερη περίπτωση η σύνταξη καταβάλλεται σε 20 έτη κι όχι σε 13 αν υποθέσουμε ότι ο συγκεκριμένος είναι 47 χρονών. Πρέπει να φτάσει 67 χρονών για να πάρει σύνταξη δηλαδή.
Καλησπέρα σε όλους , στις 4 Μαρ 2020 η ασυε με έκρινε μη ικανό στρατιωτικής υπηρεσίας , δήλωσα ότι δεν επιθυμώ να παραμείνω στην διεύθυνση ως ελαφράς υπηρεσίας . Στις 6 Μαρ 2020 βγήκε διάθεση σε μονάδα μέχρι την αποστρατεία μου . Από τότε έχουν περάσει σχεδόν 6 μηνες και δεν έχει βγει το ΦΕΚ . Ξέρει κάποιος πόσο χρονικό διάστημα απαιτείται? Είμαι εμθ αλχιας ( κατάταξη 2000). Ευχαριστώ
περασα ΑΣΥΕ 5 Μαρτ 2019…βγηκε η προαγωγη…ΦΕΚ τον Οκτ και η αποστρατεια το ΦΕΚ Φεβ του 2020…12 Μαρ 2020 η οριστικη αποστρατεια…και 30 Ιουλ πηρα και την κανονικη συνταξη και Εφαπαξ
ΜΑΡΚ Καλημέρα, δεν ισχύει το παραπάνω. Πολλοί συνάδελφοι έχουν μπερδευτεί με τη λήξη των ετών για προσμετρηση εξαμήνων βάση Ν. 3865/10, επίσης το δημοσίευμα που επισυναφθηκε παρακάτω απο εφημερίδα μέχρι τη μέση λέει ασυναρτησίες και από τη μέση ως το τέλος λέει το Ν. 3865/10. Το τελευταίο άρθρο του Αχιλλέα αν το διαβάσεις θα σου λύσει κάθε απορία.
Καλησπέρα σας!
Είμαι απόφοιτος ΣΜΥ του χρόνου (2021) συμπληρώνω 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας. Για 11 έτη ήμουν στις ειδικές δυνάμεις και εκτέλεσα 20 εξάμηνα αλεξιπτωτιστή τα οποία και πλήρωσα/αναγνώρισα. Από ότι έχω διαβάσει μπορώ να αναγνωρίσω και την 5ετία σε μονάδες εκστρατείας για το χρονικό διάστημα που δεν συμπίπτει με αυτό που εκτελούσα άλματα αλεξιπτωτιστή (όταν υπηρετούσα δηλ. στο όπλο μου).
Γνωρίζετε κάποια υπηρεσία ή εσείς αν όντως ισχύει αυτό; Δηλ. 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας + 10 χρόνια αλεξιπτωτιστή (20 εξάμηνα) + 5 έτη σε μονάδες εκστρατείας = 40 έτη υπηρεσίας.
Φυσικά ισχύει και μπορείς να το ελέγξεις στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”, από όπου έπρεπε να ξεκινήσεις πρώτα, όπως και να διαβάσεις το τελευταίο άρθρο του site “Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση (ανακεφαλαίωση)”.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Λάμπρος Σκρεκας
11 Αύγουστος 2020 11:01
Καλησπέρα σάς θα ήθελα αν μπορείτε να με ενημερώσετε αν δικαιούμαι σύνταξη Έχω ασφάλεια από το 1992 3 μήνες στην αλλοδαπή την οποία έχω αναγνωρίσει Στο Στρατό κατατάχθηκα 19/5/1993 καί έχω πληρώσει για την πενταετία τα διπλά χρόνια σε μονάδα εκστρατείας Σήμερα με τα 5 διπλά χρόνια πού έχω αναγνωρίσει έχω συνολικά 32 χρόνια καί 3 μήνες Έχω δικαίωμα να πάρω σύνταξη αν δηλώσω παραίτηση Αναφέρομαι στο νόμο πού λέει ότι έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης αυτοί πού το 2020 έχουν 30,5 χρόνια η μόνο για τα πραγματικά χρόνια αναφέρει ο νόμος και όχι και τα 5 εκστρατείας πού έχω αναγνωρίσει
Λάμπρο δεν υπάρχει νόμος που να λέει ότι έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης αυτοί πού το 2020 έχουν 30,5 χρόνια. Ο νόμος λέει ότι όποιος την 31/12/2014 είχε θεμελιώσει (με τα τότε δεδομένα) συνταξιοδοτικό δικαίωμα δηλ. είχε 24,5 συντάξιμα έτη θα πρέπει να συμπληρώσει 30,5 συντάξιμα για να έχει το δικαίωμα να φύγει με αίτηση του.
Εσύ την 31/12/2014 είχες 21,6 χρόνια υπηρεσίας. Τότε δεν μπορούσες να προσμετρήσεις την πενταετία ακόμα και αν την είχες ήδη πληρωμένη. Επομένως ανήκεις στην κατηγορία που συμπλήρωσε τα 24,5 συντάξιμα από την 1/1/2015 και μετά και απαιτούνται 40 συντάξιμα για να αποχωρήσεις με αίτηση σου.
Αν προσέξεις στο άρθρο που υπέδειξε ο AndreaS αναφέρεται ότι για τα 24,5 έτη συνυπολογίζονται χρόνοι ασφάλισης σε άλλους φορείς, θητεία και έτη σπουδών ενώ τα διπλά έτη συνυπολογίζονται στο σύνολο των ετών ΜΕΤΑ τα 24,5.
Όλα αυτά βέβαια λαμβάνονται υπόψιν στην σελίδα που υπέδειξε ο Πάνος.
Αν και πιστεύω ότι θα μπορούσε να μην είναι ενημερωμένη η εφημερίδα, έχει συμβεί άλλες φορές, στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν λέω αυτό. Σωστό είναι το άρθρο στην εφημερίδα αλλά δεν αφορά περίπτωση όπως αυτή του Λάμπρου.
Αν κάποιος έχει την 31/12/2014 23 χρόνια υπηρεσίας και πληρώσει για αναγνώριση θητείας 18 μήνες θεωρείται ότι έχει 24,5 έτη την 31/12/2014 και η απαίτηση για αυτόν είναι 30,5 έτη. Τέτοιο είναι το παράδειγμα της εφημερίδας.
Αν κάποιος έχει την 31/12/2014 23 χρόνια υπηρεσίας και πληρώσει για αναγνώριση της πενταετίας θα συνεχίσει να έχει 23 χρόνια υπηρεσίας την 31/12/2014. Τα χρόνια εκστρατείας θα προστεθούν στα συντάξιμα του όταν θα συμπληρώσει 25 έτη υπηρεσίας, δηλαδή την 1/7/2016 οπότε θα έχει πλέον 30 συντάξιμα έτη. Δηλαδή την 30/6/2016 έχει 24,99 συντάξιμα έτη και την 1/7/2016 30 . Σε κάθε περίπτωση όμως την 31/12/2014 είχε 23 συντάξιμα και όχι 24,5.
Το δημοσίευμα δείχνει να είναι λάθος. Υπάρχει θέμα με ερμηνείες των νόμων καθώς με εν ισχύ νόμο που δίνει το δικαίωμα για 5+5 (εκστρατείας και ειδικότητας), ο οποίος δεν έχει κριθεί αντισυνταγματικός, δείχνει ίσως προς μελλοντική τροπολογία ώστε οι παλιοί ασφαλισμένοι που έχουν εγκλωβιστεί στα 40 χρόνια να πιάσουν το όριο των 24,5 ετών πριν το 2014. Μην ξεχνάμε πως ισχύουν περιορισμοί στην εισαγωγή στις παραγωγικές σχολές αξιωματικών και υπαξιωματικών και οι ανακοινώσεις για αύξηση πρέπει να συνδυαστούν με αποχωρήσεις.
Ιωάννη με μπέρδεψες.
Το αρχικό ερώτημα του Λάμπρου, και παλαιότερο δικό σου, αφορά περιπτώσεις συναδέλφων που επιθυμούν να φύγουν νωρίτερα και ψάχνουν να δουν αν έχουν θεμελιώσει με τις παλαιότερες διατάξεις (25ετία) ή με αυτές του Ν3865/2010 (40ετία).
Αντίθετα το θέμα των ΕΟΘ αφορά συναδέλφους που επιθυμούν να παραμείνουν και ζητούν να μην αποστρατευτούν για διάφορους λόγους (κρίσεις, όρια ηλικίας, 35ετία) αλλά να συνεχίσουν στην ενέργεια ώστε να συμπληρώσουν περισσότερα συντάξιμα χρόνια.
Παρακαλώ Γιώργο, αν μπορούσες να μου προτείνετε τρόπο να φύγω με 27 πραγματικά (Εισαγωγή Σχολή 93) και 5 πλασματικά, θα ήμουν κυριολεκτικά υπόχρεος.. Έχω δει την επιλογή για δεύτερη 5ετια, προαιρετική συνέχιση για 5 χρονια, να δω ένα πρόβλημα υγείας που έχω αν υπάγεται σε έξοδο, αλλιώς παραίτηση …
Ιωάννη δεν έχω κάποια ιδέα άλλη από αυτές που αναφέρεις και εσύ.
α. Η δεύτερη πενταετία μέχρι στιγμής δεν υφίσταται σαν επιλογή. Μέχρι (και αν) ευοδωθούν οι προσπάθειες των συναδέλφων που ενδιαφέρονται θα περάσει αρκετός χρόνος.
β. Η προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης για μια πενταετία είναι μια δυνατότητα που υπάρχει και για την οποία μας ενημέρωσε ο συνάδελφος G.G.εδώ https://enstoloi.net/stratos/comment-page-265/#comment-87191 . Αν διαβάσεις τα σχόλια στην σελίδα του στρατού από το παραπάνω σχόλιο του G.G. μέχρι την 3/6/2020 θα δεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Πρέπει να έχεις υπόψιν ότι το κόστος για μία πενταετία είναι μεγάλο και ΠΡΙΝ αποφασίσεις την οποιαδήποτε κίνηση θα σου πρότεινα να ζητήσεις έγγραφες πληροφορίες από τον ΕΦΚΑ για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσεις.
γ. Η πιο φθηνή και σίγουρη λύση είναι η αποχώρηση για λόγους υγείας. Εγώ προσωπικά δεν σου το εύχομαι.
δ. Βλέπω στο σχόλιο σου ότι υπολογίζεις σαν έσχατη λύση την παραίτηση. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπολογίσεις ότι αν παραμείνεις στην υπηρεσία θα έχεις το δικαίωμα αποχώρησης μετά από πέντε έτη , με αναγνώριση της τριετίας του Ν3865/2010. Αν φύγεις θα πρέπει να περιμένεις να γίνεις 60-62 ετών, ανάλογα με το αν εργαστείς ενδιάμεσα ή όχι, για να συνταξιοδοτηθείς μετά από 15ετία περίπου.
Εσύ γνωρίζεις τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες σου και μόνο εσύ μπορείς να πάρεις μια τόσο σημαντική απόφαση.
Αντρέα καλησπέρα.
Από το δημοσίευμα διάβασα μόνο όσα τμήματα αφορούσαν το αρχικό ερώτημα του Λάμπρου και σε αυτά δεν διαπίστωσα λάθος.
Το παράδειγμα που ανέφερε ο Ιωάννης πράγματι μπορεί να μπερδέψει κάποιον αλλά σίγουρα δεν αφορά την πενταετία.
Κάθε μελλοντική πρωτοβουλία/τροπολογία για να απεγκλωβιστούν συνάδελφοι από την 40ετία πιστεύω ότι θα είναι ευπρόσδεκτη από όλους. Μέχρι να υλοποιηθεί όμως θα πρέπει όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται να έχουν υπόψιν τους αυτά που ισχύουν σήμερα.
Σε ότι υπάρχει αμφισβήτηση ή απορία η σωστή λύση είναι αυτή που κατέφυγε ο Λάμπρος. Μια ερώτηση στον ΕΦΚΑ, τον αρμόδιο για αυτά τα θέματα φορέα, που θα λύσει τις όποιες απορίες και μετά οι αποφάσεις.
Το λάθος κατά την γνώμη μου είναι ότι δεν υπάρχει νομικό κείμενο που να προβλέπει ότι εάν αναγνωρίσω την 5ετία τότε υπολογίζεται ότι στις 31/12/2014 αντί π.χ. τα 23 χρόνια γίνονται 28…
Αν κάποιος το έχει δει τότε σίγουρα υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που θα ενδιαφερθούν.
Δεν υπάρχει τέτοιο κείμενο Αντρέα. Αντίθετα υπάρχει εγκύκλιος που δείχνει ότι δεν είναι δυνατή η προσμέτρηση διπλάσιων ετών αν δεν έχουν συμπληρωθεί τα απαιτούμενα κατά περίπτωση χρόνια.
Δες το παράδειγμα γ στην σελίδα 8 της εγκυκλίου https://diavgeia.gov.gr/doc/4%CE%91%CE%9B3%CE%97-4%CE%92?inline=true
Λέει ότι επειδή δεν είχαν συμπληρωθεί τα (τότε) 18 απαιτούμενα χρόνια δεν μπορεί να γίνει ο κατά τα ανωτέρω διπλασιασμός παρά μόνο μετά την συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών.
Σημ: Στο παράδειγμα αναφέρονται 25 απαιτούμενα χρόνια για τα πτητικά επειδή η εγκύκλιος είχε εκδοθεί πριν ψηφιστεί το μεταβατικό στάδιο (για τα πτητικά) από 19,5 έτη το 2011 μέχρι 25 το 2015.
συμφωνώ αλλά τότε γιατί μας λένε ποια πενταετία θέλετε να αναγνωρίσετε? Αν τώρα το 2020 κοιτάξω πίσω θα δώ ότι 1999-2004 έχω διπλά έτη άρα την 31/12/2014 26 συντάξιμα έτη. Εαν αναγνωριζα πενταετία από 2014 και μετά φυσικά δε θα είχα δικαίωμα.
Ιωάννη είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Μπορείς να αναγνωρίσεις όποια πενταετία θέλεις και μάλιστα πληρώνοντας τις εισφορές που ίσχυαν όταν υπηρετήθηκε. Όμως ακόμα και αν έχεις ήδη πληρώσει, δεν μπορείς να την προσμετρήσεις (είναι σαν να μην την έχεις), πριν συμπληρώσεις τα ελάχιστα απαιτούμενα έτη τα οποία είναι 25.
Είναι θέμα ερμηνείας που νομίζω ότι μπορεί να διευθετηθεί με νεα εγκύκλιο και δίνει μια διεύρυνση για πρόωρη συνταξιοδότηση σε αυτούς που έχουν προσληφθεί έως το 1995 και δεν θα χρησιμοποιηθεί η μπόνους 3ετια που τους έχει δοθεί.
Αυτό οικονομικά είναι ισολογισμένο διότι όπως στην περίπτωσή μου θα φύγω τώρα με 32 έτη και οχι σε 5 χρόνια με 40 έτη.
Ευχαριστώ όλους για τίς απαντήσεις Βλέπω ότι πράγματι αυτό το θέμα ενδιαφέρει πολλούς συναδέλφους γι’αυτό όταν έχω απάντηση από τόν ΕΦΚΑ θα ενημερώσω για το τι πραγματικά ισχύει
Πασχάλη τουλάχιστον από ΜΤΑ όταν ρώτησα το ίδιο μου απάντησαν ότι οι κρατήσεις του ΒΟΕΑ είναι 25 έτη και ένας μήνας επιπλέον, αν κάποιος συνάδελφος γνωρίζει κάτι άλλο ας ενημερώσει.
Η κράτηση σταματά στο τέλος του μήνα που συμπληρώνονται οι προϋποθέσεις για την καταβολή του. Δηλαδή εαν το τέκνο γίνεται 25 ετών στις 20-8 η κράτηση θα γίνει εως και τον Αύγουστο, και τυχών περαιτέρω κρατήσεις επιστρέφονται στον μέτοχο – μερισματούχο.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Paschalis
9 Αύγουστος 2020 20:53
Καλησπέρα. Ο υιός μου 16/7/2020 συμπλήρωσε το 25ο έτος , έκανε την αίτηση λήψης ΒΕΑ στο ΜΤΣ. Στο μέρισμα Αυγούστου ακόμη γίνεται κράτηση ΒΕΑ 5%. Γνωρίζει κάποιος (ιδιαίτερα αν είχε παρόμοια περίπτωση), να με διαφωτίσει αν η παύση της κράτησης γίνεται αυτόματα από το ΜΤΣ ή πρέπει να κάνω κάποια αίτηση;
Καλησπέρα. Πασχάλη σε ερώτηση μου προς το ΜΤΣ για το εάν πρέπει να κάνω εγώ Κάποια ενέργεια για να σταματήσει η κράτηση ΒΕΑ όταν το παιδί το αιτηθεί η απάντηση ήταν ότι η κράτηση θα σταματήσει χωρίς καμία δική μας ενέργεια και αν συνεχιστεί θα μας επιστραφεί αναδρομικά.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
8 Αύγουστος 2020 17:41
Καλησπερα.Για αναγνωριση 5 ετων εκστρατειας(τα εχω ηδη πληρωσει για την περιοδο 1996 2001) σε ερωτηση μου στο ΓΛΚ πριν ενα χρονο μου απαντησε οτι απαιτουνται 24,5 τουλαχιστον ετων πραγματικης υπηρεσιας(δηλ μαζι με την διαγραφη).Οτι νομο εχω διαβασει,κειμενο,αρθρο αναφερει παντου 25 ετη πραγματικης υπηρεσιας.Υπαρχει καποιος που να εχει αναγνωρισει ή να γνωριζει αν οντως ισχυει το 24,5?
Μπορείς να αναγνωρίσεις την πενταετία οποτεδήποτε. Για να μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον αναγνωρισμένο χρόνο, στην περίπτωση που αποστρατευτείς με αίτηση σου, θα πρέπει να έχεις συμπληρώσει 25ετή πραγματική υπηρεσία βλ. την πέμπτη παράγραφο του εδαφίου 5γ εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/393392 .
Παλαιότερα όταν αποστρατευόσουν με 24,5 έτη (τότε λέγαμε 24 χρόνια 6 μήνες και μια ημέρα) λογιζόταν ότι είχες 25 πλήρη έτη και έτσι αποκτούσες το δικαίωμα να προσμετρήσεις και την πενταετία. Αυτό ίσχυε για τους παλιούς ασφαλισμένους σύμφωνα με το ΝΔ169/2007 άρθρο 39 παρ. 2 και με τον Ν2084/1992 άρθρο 8 παρ. 5 για τους νέους ασφαλισμένους.
Με την εφαρμογή του Ν4387/2016 καταργήθηκαν οι παραπάνω διατάξεις βλ. παρ. 3 εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198371 . Από τότε όταν κάποιος φεύγει με αίτηση του με 24 χρόνια 7 μήνες και 3 ημέρες έχει 24 χρόνια 7 μήνες και 3 ημέρες συντάξιμα και όχι 25 χρόνια οπότε δεν μπορεί να προσμετρήσει την πενταετία.
Σας χαιρετω ολους.Ειμαι συνταξιουχος απο το 2015 τον ιουνιο.Στα αναδρομικα του ΣΤΕ περιλαμβανομαστε εμεις η οχι.Ας μου απαντισει σχετικα οπιως γνωριζει.Ευχαριστω.
Καλημέρα. Μηπως καποιος εχει την καλοσύνη να με πληροφορησει, επειδή δεν γνωρίζω, με ποιόν τροπο μπορω να υπολογισω τη συνταξη? “ΕΦΚΑ 2020” η “Συνταξη ΓΕΣ” ?. ΣΞ από Σεπ 1986. Ευχαριστω.
Ερώτηση 5.2.α στην ενότητα FAQ, όπου υπάρχουν και υποδείγματα συμπλήρωσης.
Εάν δεν είσαι αξκός σχολής η σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” έχει ακρίβεια περίπου 99% (απόκλιση σύνταξης κάτω από 10 €).
Αλλιώς ξεκινάς από τη σελίδα “ΕΦΚΑ 2020” για την ακαθάριστη σύνταξη και μετά συνεχίζεις στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” (Στάδιο Β της ερώτησης 5.2.α) για το πληρωτέο, τα μερίσματα, το ΒΟΕΑ κλπ.
Ενημερώθηκε η σελίδα υπολογισμού αποδοχών Μισθολόγιο 2025 με την αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας από 1-7-2025: Μισθολόγιο 2025 με νέο επίδομα επικινδυνότητας
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 18-12-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Ειμαι αποστρατος απο το 2013 και εργαστηκα στον ιδιωτικο τομεα απο 2016 εως φεβ 2020 με 1000 ενσημα γνωριζει κανεις εαν αυτο μπορει να αυξησει τη συνταξη?
Το ΓΛΚ μου ειπε σε τηλεφωνικη επικοινωνια οτι μετα την αποστρατεια δε μετραει ο χρονος ασφαλισης του εφκα.
Δικαιούσαι προσαύξηση της σύνταξής σου για το χρόνο αυτό
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-304/#comment-89995
Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις ανάλογα με το αν:
∙ Η έναρξη εργασίας άρχισε πριν ή μετά την 12/5/2016.
∙∙ Αν άρχισε πριν την 12/5/2016 αν συνεχίστηκε χωρίς διακοπή μέχρι την λήξη της εργασιακής σχέσης.
∙∙∙ Πότε έγινε η λήξη της εργασιακής σχέσης 28/2 ή 29/2;
Διόρθωση 27/2 ή 28/2;
1000 ενσημα εως 2/2020, αρα πρόσληψη τέλος 2016
Συμφωνώ Γιάννη. Πιθανότατα είναι έτσι. Αλλά υπάρχει και η περίπτωση να ήταν εργασία με λιγότερες ημέρες ανά μήνα. Αν ισχύει η έναρξη εργασίας τέλος 2016 είναι περίεργο που η απάντηση του ΓΛΚ ήταν αρνητική.
Αρχισε 6/1/2016 και εληξε 20/2/2020
Άρη αφού είχες έναρξη εργασίας πριν την ισχύ του Ν4387/2016 είχες εξαιρεθεί από τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν4387/2016 και έτσι δεν έχεις την δυνατότητα αξιοποίησης του χρόνου ασφάλισης που προβλεπόταν από την παρ. 4 του άρθρου 20 όπως ίσχυε μέχρι την 27/2/2020. Βλ. την παρ. 6 https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198405/2016-05-13 .
Για εσένα συνέχισαν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 10 του Ν3865/2010 οι οποίες επίσης δεν προέβλεπαν αξιοποίηση του χρόνου ασφάλισης μετά την συνταξιοδότηση https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/57050 .
Τα παραπάνω αποτελούν προσωπική εκτίμηση και θα ήταν καλό να πάρεις πληροφορίες από τον ΕΦΚΑ της περιοχής σου όπως προτείνει ο G.G. Αν επικοινωνήσεις μαζί τους θα πρέπει να κάνεις σαφές ότι είσαι συνταξιούχος του δημοσίου επειδή ένας συνταξιούχος του ιδιωτικού τομέα με τις υπόλοιπες προϋποθέσεις ίδιες με τις δικές σου έχει δικαίωμα να αξιοποιήσει τον χρόνο ασφάλισης.
@ Αρης
Απο την στιγμή που εργάστηκες στον ιδιωτικό τομέα ο ΕΦΚΑ/ΓΛΚ δεν έχει αρμοδιότητα απονομής σύνταξης λογω της εργασίας ως συνταξιούχος (μόνο εαν εργαζόσουν στο δημόσιο θα είχε). Κατά 99,99% θα πρέπει να υποβάλεις εσυ ηλεκτρονικά αίτηση στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ τόσο για κύρια οσο και για την επικουρική. Καλό θα ήταν να πάς στον ΕΦΚΑ της περιοχής σου για πρόσθετες πληροφορίες. Μπορείς να μπείς στην σχετική εφαρμογή του ΕΦΚΑ υποβολή αιτησης συνταξης (χωρις να την υποβάλεις) ωστε να δείς εαν έχουν περασμένο το χρόνο εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, (στην ενότητα ασφαλιστικός χρόνος).
Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους. Ποια είναι η κατάσταση για αυτούς που παίρνουν προσωρινή σύνταξη από τον ΕΦΚΑ;
Καλημερα !! Εάν μπορεί κάποιος να διαφωτιση.Αποστράτευση 20 – 4 – 2016 Δικαιούμαι αναδρομικά σύμφωνα με τα Ισχύοντα??
Διόρθωση με 27 έτη υπηρεσίας κ 5 πλασματικα
Τα αναδρομικά όταν και αν, αφορούν το 11μηνο απο Ιούνιο 2015 έως Απρίλιο 2016
Ευχαριστώ πολυ κ Γιαννη οποτε ισως κάτι πάρω κ εγω..ισως σε δόσεις η εφάπαξ.. ..
καλησπέρα, γνωρίζει κάποιος αν ισχύει το ΠΑΡΑΛΟΓΟ: Αξκος με 29 έτη υπηρεσίας
α) Αν αποταθεί από πειθαρχικό συμβούλιο λαμβάνει σύνταξη σε 6 έτη
β) Αν παραιτηθεί σε 13 έτη.
Φυσικά και ισχύει, αλλά προς το χειρότερο.
Διότι στη δεύτερη περίπτωση η σύνταξη καταβάλλεται σε 20 έτη κι όχι σε 13 αν υποθέσουμε ότι ο συγκεκριμένος είναι 47 χρονών. Πρέπει να φτάσει 67 χρονών για να πάρει σύνταξη δηλαδή.
ΖΗΤΩ ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ
Καλησπέρα σε όλους , στις 4 Μαρ 2020 η ασυε με έκρινε μη ικανό στρατιωτικής υπηρεσίας , δήλωσα ότι δεν επιθυμώ να παραμείνω στην διεύθυνση ως ελαφράς υπηρεσίας . Στις 6 Μαρ 2020 βγήκε διάθεση σε μονάδα μέχρι την αποστρατεία μου . Από τότε έχουν περάσει σχεδόν 6 μηνες και δεν έχει βγει το ΦΕΚ . Ξέρει κάποιος πόσο χρονικό διάστημα απαιτείται? Είμαι εμθ αλχιας ( κατάταξη 2000). Ευχαριστώ
Γιατί αργεί τόσο???
Δεν ξέρω γι’αυτό ρωτάω . Μου φαίνεται πολύ μεγάλο το διάστημα
Εχω δει εδυεθα που απεχουν μεχρι και 8 μηνες απο τις αναφορες παραιτησεως. Αλλα ψαξτο και λιγο.
Δεν είναι αναφορα παραιτήσεως είναι αποστρατεία λόγων υγείας από ασυε
περασα ΑΣΥΕ 5 Μαρτ 2019…βγηκε η προαγωγη…ΦΕΚ τον Οκτ και η αποστρατεια το ΦΕΚ Φεβ του 2020…12 Μαρ 2020 η οριστικη αποστρατεια…και 30 Ιουλ πηρα και την κανονικη συνταξη και Εφαπαξ
Είσαι υπαξιωματικός η αξιωματικός ? Γιατί στους αξιωματικούς πρέπει να βγει προεδρικό διάταγμα ενώ στους υπαξιωματικούς όχι .
Η μάχιμη πενταετία αποτελεί πραγματική υπηρεσία και λογίζεται στον χρόνο που διανύθηκε ανεξαρτήτως του χρόνου που υποβλήθηκε αναφορά αναγνώρισης https://www.google.com/amp/s/www.armyvoice.gr/2018/06/machimi-pentaetia-analitika-i-episimes-odigies-tis-gdosi/
Λέει η συνημμένη εγκύκλιος της ΓΔΟΣΥ . Οπότε Άσχετα αν υποβληθεί αίτημα αναγνώρισης μετά το 2014 λογίζεται σαν πριν το 2014 στα 24,5 ετη για θεμελίωση στα 30,5.
ΜΑΡΚ Καλημέρα, δεν ισχύει το παραπάνω. Πολλοί συνάδελφοι έχουν μπερδευτεί με τη λήξη των ετών για προσμετρηση εξαμήνων βάση Ν. 3865/10, επίσης το δημοσίευμα που επισυναφθηκε παρακάτω απο εφημερίδα μέχρι τη μέση λέει ασυναρτησίες και από τη μέση ως το τέλος λέει το Ν. 3865/10. Το τελευταίο άρθρο του Αχιλλέα αν το διαβάσεις θα σου λύσει κάθε απορία.
https://www.google.com/amp/s/amp.forin.gr/articles/article/31507/efka-egk-10-2020 Αυτό δεν τεκμηριώνει την προαιρετική ασφαλιση στρατιωτικών;
Αφορά την αποστολή στοιχείων στον ΕΦΚΑ των αποδοχών των στρατιωτικών, την λεγόμενη ΑΠΔ, και δεν αφορά την προαιρετική ασφάλιση
https://enstoloi.net/sxolia/epikerotita/comment-page-61/#comment-84686
Καλησπέρα σας!
Είμαι απόφοιτος ΣΜΥ του χρόνου (2021) συμπληρώνω 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας. Για 11 έτη ήμουν στις ειδικές δυνάμεις και εκτέλεσα 20 εξάμηνα αλεξιπτωτιστή τα οποία και πλήρωσα/αναγνώρισα. Από ότι έχω διαβάσει μπορώ να αναγνωρίσω και την 5ετία σε μονάδες εκστρατείας για το χρονικό διάστημα που δεν συμπίπτει με αυτό που εκτελούσα άλματα αλεξιπτωτιστή (όταν υπηρετούσα δηλ. στο όπλο μου).
Γνωρίζετε κάποια υπηρεσία ή εσείς αν όντως ισχύει αυτό; Δηλ. 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας + 10 χρόνια αλεξιπτωτιστή (20 εξάμηνα) + 5 έτη σε μονάδες εκστρατείας = 40 έτη υπηρεσίας.
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-272/#comment-89883
Φυσικά ισχύει και μπορείς να το ελέγξεις στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”, από όπου έπρεπε να ξεκινήσεις πρώτα, όπως και να διαβάσεις το τελευταίο άρθρο του site “Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση (ανακεφαλαίωση)”.
Καλησπέρα σάς θα ήθελα αν μπορείτε να με ενημερώσετε αν δικαιούμαι σύνταξη Έχω ασφάλεια από το 1992 3 μήνες στην αλλοδαπή την οποία έχω αναγνωρίσει Στο Στρατό κατατάχθηκα 19/5/1993 καί έχω πληρώσει για την πενταετία τα διπλά χρόνια σε μονάδα εκστρατείας Σήμερα με τα 5 διπλά χρόνια πού έχω αναγνωρίσει έχω συνολικά 32 χρόνια καί 3 μήνες Έχω δικαίωμα να πάρω σύνταξη αν δηλώσω παραίτηση Αναφέρομαι στο νόμο πού λέει ότι έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης αυτοί πού το 2020 έχουν 30,5 χρόνια η μόνο για τα πραγματικά χρόνια αναφέρει ο νόμος και όχι και τα 5 εκστρατείας πού έχω αναγνωρίσει
Συμπληρώνεις την εφαρμογή με τους χρόνους που έχεις και βλέπεις πότε θεμελιώνεις
https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/
Τα πράγματα είναι ρευστά για να ξέρεις αν δικαιούσαι σύνταξη. Σύμφωνα με το άρθρο https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/612790-ayxiseis-kai-anadromika-gia-enstoloys-poioi-prolabainoyn-fetos-tin-exodo-me-305-eti-asfalisis/amp/?fbclid=IwAR14BZj6QzTaDXa7H2I1syG_zcQAYhtb8CXVN5L_AP0A4y7bFp9HqRFOOF8 έχεις 32 χρόνια υπηρεσίας. Είναι κάτι που θέλει άμεση διερεύνηση…
Αυτό βλέπω καί εγώ γι’αυτό έστειλα μήνυμα στον ΕΦΚΑ σχετικά με το θέμα καί περιμένω απάντηση
Σε παρόμοια απορία εδώ στο site μου απαντησαν οχι αλλά έχω μια επιφύλαξη https://enstoloi.net/stratos/comment-page-271/#comments&gsc.tab=0
Λάμπρο δεν υπάρχει νόμος που να λέει ότι έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης αυτοί πού το 2020 έχουν 30,5 χρόνια. Ο νόμος λέει ότι όποιος την 31/12/2014 είχε θεμελιώσει (με τα τότε δεδομένα) συνταξιοδοτικό δικαίωμα δηλ. είχε 24,5 συντάξιμα έτη θα πρέπει να συμπληρώσει 30,5 συντάξιμα για να έχει το δικαίωμα να φύγει με αίτηση του.
Εσύ την 31/12/2014 είχες 21,6 χρόνια υπηρεσίας. Τότε δεν μπορούσες να προσμετρήσεις την πενταετία ακόμα και αν την είχες ήδη πληρωμένη. Επομένως ανήκεις στην κατηγορία που συμπλήρωσε τα 24,5 συντάξιμα από την 1/1/2015 και μετά και απαιτούνται 40 συντάξιμα για να αποχωρήσεις με αίτηση σου.
Αν προσέξεις στο άρθρο που υπέδειξε ο AndreaS αναφέρεται ότι για τα 24,5 έτη συνυπολογίζονται χρόνοι ασφάλισης σε άλλους φορείς, θητεία και έτη σπουδών ενώ τα διπλά έτη συνυπολογίζονται στο σύνολο των ετών ΜΕΤΑ τα 24,5.
Όλα αυτά βέβαια λαμβάνονται υπόψιν στην σελίδα που υπέδειξε ο Πάνος.
https://www.google.com/amp/s/eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/612790-ayxiseis-kai-anadromika-gia-enstoloys-poioi-prolabainoyn-fetos-tin-exodo-me-305-eti-asfalisis/
Γεώργιε δε μπορεί η εφημερίδα να μην είναι ενημερωμένη. Το λέει καθαρά έχει κάποιος 23 έτη το 2014 και 29 το 2020 αναγνωρίζει 1,5 έτος και είναι οκ. Όμοια έχοντας 21 το 2014 και 27 το 2020 αναγνωρίζει 4 και είναι οκ.
Αν και πιστεύω ότι θα μπορούσε να μην είναι ενημερωμένη η εφημερίδα, έχει συμβεί άλλες φορές, στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν λέω αυτό. Σωστό είναι το άρθρο στην εφημερίδα αλλά δεν αφορά περίπτωση όπως αυτή του Λάμπρου.
Αν κάποιος έχει την 31/12/2014 23 χρόνια υπηρεσίας και πληρώσει για αναγνώριση θητείας 18 μήνες θεωρείται ότι έχει 24,5 έτη την 31/12/2014 και η απαίτηση για αυτόν είναι 30,5 έτη. Τέτοιο είναι το παράδειγμα της εφημερίδας.
Αν κάποιος έχει την 31/12/2014 23 χρόνια υπηρεσίας και πληρώσει για αναγνώριση της πενταετίας θα συνεχίσει να έχει 23 χρόνια υπηρεσίας την 31/12/2014. Τα χρόνια εκστρατείας θα προστεθούν στα συντάξιμα του όταν θα συμπληρώσει 25 έτη υπηρεσίας, δηλαδή την 1/7/2016 οπότε θα έχει πλέον 30 συντάξιμα έτη. Δηλαδή την 30/6/2016 έχει 24,99 συντάξιμα έτη και την 1/7/2016 30 . Σε κάθε περίπτωση όμως την 31/12/2014 είχε 23 συντάξιμα και όχι 24,5.
Το δημοσίευμα δείχνει να είναι λάθος. Υπάρχει θέμα με ερμηνείες των νόμων καθώς με εν ισχύ νόμο που δίνει το δικαίωμα για 5+5 (εκστρατείας και ειδικότητας), ο οποίος δεν έχει κριθεί αντισυνταγματικός, δείχνει ίσως προς μελλοντική τροπολογία ώστε οι παλιοί ασφαλισμένοι που έχουν εγκλωβιστεί στα 40 χρόνια να πιάσουν το όριο των 24,5 ετών πριν το 2014. Μην ξεχνάμε πως ισχύουν περιορισμοί στην εισαγωγή στις παραγωγικές σχολές αξιωματικών και υπαξιωματικών και οι ανακοινώσεις για αύξηση πρέπει να συνδυαστούν με αποχωρήσεις.
Αυτό έχει μια λογική αλλά βρήκαν την τριπλα με τους ΕΟΘ(Εκτός Οργανικών Θέσεων)
Ιωάννη με μπέρδεψες.
Το αρχικό ερώτημα του Λάμπρου, και παλαιότερο δικό σου, αφορά περιπτώσεις συναδέλφων που επιθυμούν να φύγουν νωρίτερα και ψάχνουν να δουν αν έχουν θεμελιώσει με τις παλαιότερες διατάξεις (25ετία) ή με αυτές του Ν3865/2010 (40ετία).
Αντίθετα το θέμα των ΕΟΘ αφορά συναδέλφους που επιθυμούν να παραμείνουν και ζητούν να μην αποστρατευτούν για διάφορους λόγους (κρίσεις, όρια ηλικίας, 35ετία) αλλά να συνεχίσουν στην ενέργεια ώστε να συμπληρώσουν περισσότερα συντάξιμα χρόνια.
ΕΟΘ ανέφερα διότι έτσι παραμένουν εν ενεργεία χωρίς να λογίζονται στην οροφή των ΕΔ, στο σχόλιο του Αντρέα.
Ευχαριστώ Ιωάννη. Κατάλαβα τι ήθελες να πεις. Ευχαριστώ για την διευκρίνηση.
Παρακαλώ Γιώργο, αν μπορούσες να μου προτείνετε τρόπο να φύγω με 27 πραγματικά (Εισαγωγή Σχολή 93) και 5 πλασματικά, θα ήμουν κυριολεκτικά υπόχρεος.. Έχω δει την επιλογή για δεύτερη 5ετια, προαιρετική συνέχιση για 5 χρονια, να δω ένα πρόβλημα υγείας που έχω αν υπάγεται σε έξοδο, αλλιώς παραίτηση …
Ιωάννη δεν έχω κάποια ιδέα άλλη από αυτές που αναφέρεις και εσύ.
α. Η δεύτερη πενταετία μέχρι στιγμής δεν υφίσταται σαν επιλογή. Μέχρι (και αν) ευοδωθούν οι προσπάθειες των συναδέλφων που ενδιαφέρονται θα περάσει αρκετός χρόνος.
β. Η προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης για μια πενταετία είναι μια δυνατότητα που υπάρχει και για την οποία μας ενημέρωσε ο συνάδελφος G.G.εδώ https://enstoloi.net/stratos/comment-page-265/#comment-87191 . Αν διαβάσεις τα σχόλια στην σελίδα του στρατού από το παραπάνω σχόλιο του G.G. μέχρι την 3/6/2020 θα δεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Πρέπει να έχεις υπόψιν ότι το κόστος για μία πενταετία είναι μεγάλο και ΠΡΙΝ αποφασίσεις την οποιαδήποτε κίνηση θα σου πρότεινα να ζητήσεις έγγραφες πληροφορίες από τον ΕΦΚΑ για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσεις.
γ. Η πιο φθηνή και σίγουρη λύση είναι η αποχώρηση για λόγους υγείας. Εγώ προσωπικά δεν σου το εύχομαι.
δ. Βλέπω στο σχόλιο σου ότι υπολογίζεις σαν έσχατη λύση την παραίτηση. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπολογίσεις ότι αν παραμείνεις στην υπηρεσία θα έχεις το δικαίωμα αποχώρησης μετά από πέντε έτη , με αναγνώριση της τριετίας του Ν3865/2010. Αν φύγεις θα πρέπει να περιμένεις να γίνεις 60-62 ετών, ανάλογα με το αν εργαστείς ενδιάμεσα ή όχι, για να συνταξιοδοτηθείς μετά από 15ετία περίπου.
Εσύ γνωρίζεις τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες σου και μόνο εσύ μπορείς να πάρεις μια τόσο σημαντική απόφαση.
Ευχαριστώ πάρα πολύ!
Αντρέα καλησπέρα.
Από το δημοσίευμα διάβασα μόνο όσα τμήματα αφορούσαν το αρχικό ερώτημα του Λάμπρου και σε αυτά δεν διαπίστωσα λάθος.
Το παράδειγμα που ανέφερε ο Ιωάννης πράγματι μπορεί να μπερδέψει κάποιον αλλά σίγουρα δεν αφορά την πενταετία.
Κάθε μελλοντική πρωτοβουλία/τροπολογία για να απεγκλωβιστούν συνάδελφοι από την 40ετία πιστεύω ότι θα είναι ευπρόσδεκτη από όλους. Μέχρι να υλοποιηθεί όμως θα πρέπει όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται να έχουν υπόψιν τους αυτά που ισχύουν σήμερα.
Σε ότι υπάρχει αμφισβήτηση ή απορία η σωστή λύση είναι αυτή που κατέφυγε ο Λάμπρος. Μια ερώτηση στον ΕΦΚΑ, τον αρμόδιο για αυτά τα θέματα φορέα, που θα λύσει τις όποιες απορίες και μετά οι αποφάσεις.
Το λάθος κατά την γνώμη μου είναι ότι δεν υπάρχει νομικό κείμενο που να προβλέπει ότι εάν αναγνωρίσω την 5ετία τότε υπολογίζεται ότι στις 31/12/2014 αντί π.χ. τα 23 χρόνια γίνονται 28…
Αν κάποιος το έχει δει τότε σίγουρα υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που θα ενδιαφερθούν.
Δεν υπάρχει τέτοιο κείμενο Αντρέα. Αντίθετα υπάρχει εγκύκλιος που δείχνει ότι δεν είναι δυνατή η προσμέτρηση διπλάσιων ετών αν δεν έχουν συμπληρωθεί τα απαιτούμενα κατά περίπτωση χρόνια.
Δες το παράδειγμα γ στην σελίδα 8 της εγκυκλίου https://diavgeia.gov.gr/doc/4%CE%91%CE%9B3%CE%97-4%CE%92?inline=true
Λέει ότι επειδή δεν είχαν συμπληρωθεί τα (τότε) 18 απαιτούμενα χρόνια δεν μπορεί να γίνει ο κατά τα ανωτέρω διπλασιασμός παρά μόνο μετά την συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών.
Σημ: Στο παράδειγμα αναφέρονται 25 απαιτούμενα χρόνια για τα πτητικά επειδή η εγκύκλιος είχε εκδοθεί πριν ψηφιστεί το μεταβατικό στάδιο (για τα πτητικά) από 19,5 έτη το 2011 μέχρι 25 το 2015.
συμφωνώ αλλά τότε γιατί μας λένε ποια πενταετία θέλετε να αναγνωρίσετε? Αν τώρα το 2020 κοιτάξω πίσω θα δώ ότι 1999-2004 έχω διπλά έτη άρα την 31/12/2014 26 συντάξιμα έτη. Εαν αναγνωριζα πενταετία από 2014 και μετά φυσικά δε θα είχα δικαίωμα.
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-271/#comment-89735
Ιωάννη είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Μπορείς να αναγνωρίσεις όποια πενταετία θέλεις και μάλιστα πληρώνοντας τις εισφορές που ίσχυαν όταν υπηρετήθηκε. Όμως ακόμα και αν έχεις ήδη πληρώσει, δεν μπορείς να την προσμετρήσεις (είναι σαν να μην την έχεις), πριν συμπληρώσεις τα ελάχιστα απαιτούμενα έτη τα οποία είναι 25.
Είναι θέμα ερμηνείας που νομίζω ότι μπορεί να διευθετηθεί με νεα εγκύκλιο και δίνει μια διεύρυνση για πρόωρη συνταξιοδότηση σε αυτούς που έχουν προσληφθεί έως το 1995 και δεν θα χρησιμοποιηθεί η μπόνους 3ετια που τους έχει δοθεί.
Αυτό οικονομικά είναι ισολογισμένο διότι όπως στην περίπτωσή μου θα φύγω τώρα με 32 έτη και οχι σε 5 χρόνια με 40 έτη.
Ευχαριστώ όλους για τίς απαντήσεις Βλέπω ότι πράγματι αυτό το θέμα ενδιαφέρει πολλούς συναδέλφους γι’αυτό όταν έχω απάντηση από τόν ΕΦΚΑ θα ενημερώσω για το τι πραγματικά ισχύει
ΒΟΕΑ ΜΤΣ: Συγκροτήθηκε επιτροπή για υπολογισμό-καταβολή του υπολειπόμενου ποσού
https://www.staratalogia.gr/2020/08/blog-post_42.html
Η επιτροπή να περαιτώσει…….μέχρι 26 Ιουνίου 2020.
.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-297/#comment-88364
Πασχάλη τουλάχιστον από ΜΤΑ όταν ρώτησα το ίδιο μου απάντησαν ότι οι κρατήσεις του ΒΟΕΑ είναι 25 έτη και ένας μήνας επιπλέον, αν κάποιος συνάδελφος γνωρίζει κάτι άλλο ας ενημερώσει.
Η κράτηση σταματά στο τέλος του μήνα που συμπληρώνονται οι προϋποθέσεις για την καταβολή του. Δηλαδή εαν το τέκνο γίνεται 25 ετών στις 20-8 η κράτηση θα γίνει εως και τον Αύγουστο, και τυχών περαιτέρω κρατήσεις επιστρέφονται στον μέτοχο – μερισματούχο.
Καλησπέρα. Ο υιός μου 16/7/2020 συμπλήρωσε το 25ο έτος , έκανε την αίτηση λήψης ΒΕΑ στο ΜΤΣ. Στο μέρισμα Αυγούστου ακόμη γίνεται κράτηση ΒΕΑ 5%. Γνωρίζει κάποιος (ιδιαίτερα αν είχε παρόμοια περίπτωση), να με διαφωτίσει αν η παύση της κράτησης γίνεται αυτόματα από το ΜΤΣ ή πρέπει να κάνω κάποια αίτηση;
ΘΑ ΔΙΑΚΟΠΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΥΧΟΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΥΝ.
Συνάδελφε ισχύει ακριβώς αυτό που αναφέρεις στην απάντηση σου προς τον Πασχάλη. Δεν είδα το σχόλιο σου γι αυτό απάντησα κι εγώ.
Καλησπέρα. Πασχάλη σε ερώτηση μου προς το ΜΤΣ για το εάν πρέπει να κάνω εγώ Κάποια ενέργεια για να σταματήσει η κράτηση ΒΕΑ όταν το παιδί το αιτηθεί η απάντηση ήταν ότι η κράτηση θα σταματήσει χωρίς καμία δική μας ενέργεια και αν συνεχιστεί θα μας επιστραφεί αναδρομικά.
Καλησπερα.Για αναγνωριση 5 ετων εκστρατειας(τα εχω ηδη πληρωσει για την περιοδο 1996 2001) σε ερωτηση μου στο ΓΛΚ πριν ενα χρονο μου απαντησε οτι απαιτουνται 24,5 τουλαχιστον ετων πραγματικης υπηρεσιας(δηλ μαζι με την διαγραφη).Οτι νομο εχω διαβασει,κειμενο,αρθρο αναφερει παντου 25 ετη πραγματικης υπηρεσιας.Υπαρχει καποιος που να εχει αναγνωρισει ή να γνωριζει αν οντως ισχυει το 24,5?
Μπορείς να αναγνωρίσεις την πενταετία οποτεδήποτε. Για να μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον αναγνωρισμένο χρόνο, στην περίπτωση που αποστρατευτείς με αίτηση σου, θα πρέπει να έχεις συμπληρώσει 25ετή πραγματική υπηρεσία βλ. την πέμπτη παράγραφο του εδαφίου 5γ εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/393392 .
Παλαιότερα όταν αποστρατευόσουν με 24,5 έτη (τότε λέγαμε 24 χρόνια 6 μήνες και μια ημέρα) λογιζόταν ότι είχες 25 πλήρη έτη και έτσι αποκτούσες το δικαίωμα να προσμετρήσεις και την πενταετία. Αυτό ίσχυε για τους παλιούς ασφαλισμένους σύμφωνα με το ΝΔ169/2007 άρθρο 39 παρ. 2 και με τον Ν2084/1992 άρθρο 8 παρ. 5 για τους νέους ασφαλισμένους.
Με την εφαρμογή του Ν4387/2016 καταργήθηκαν οι παραπάνω διατάξεις βλ. παρ. 3 εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198371 . Από τότε όταν κάποιος φεύγει με αίτηση του με 24 χρόνια 7 μήνες και 3 ημέρες έχει 24 χρόνια 7 μήνες και 3 ημέρες συντάξιμα και όχι 25 χρόνια οπότε δεν μπορεί να προσμετρήσει την πενταετία.
Ευχαριστω πολυ για την ενημερωση!!
Σας χαιρετω ολους.Ειμαι συνταξιουχος απο το 2015 τον ιουνιο.Στα αναδρομικα του ΣΤΕ περιλαμβανομαστε εμεις η οχι.Ας μου απαντισει σχετικα οπιως γνωριζει.Ευχαριστω.
Ρίξε μια ματιά http://www.enikonomia.gr/economy/237463,ta-psila-grammata-gia-na-parete-ta-anadromika-10-erotiseis-kai-ap.html
Καλημέρα. Μηπως καποιος εχει την καλοσύνη να με πληροφορησει, επειδή δεν γνωρίζω, με ποιόν τροπο μπορω να υπολογισω τη συνταξη? “ΕΦΚΑ 2020” η “Συνταξη ΓΕΣ” ?. ΣΞ από Σεπ 1986. Ευχαριστω.
Ερώτηση 5.2.α στην ενότητα FAQ, όπου υπάρχουν και υποδείγματα συμπλήρωσης.
Εάν δεν είσαι αξκός σχολής η σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” έχει ακρίβεια περίπου 99% (απόκλιση σύνταξης κάτω από 10 €).
Αλλιώς ξεκινάς από τη σελίδα “ΕΦΚΑ 2020” για την ακαθάριστη σύνταξη και μετά συνεχίζεις στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” (Στάδιο Β της ερώτησης 5.2.α) για το πληρωτέο, τα μερίσματα, το ΒΟΕΑ κλπ.
Ευχαριστω πολυ κ. Καρασαββιδη!