Συνάδελφοι καλημέρα προσπαθώ να σκεφτώ αν υπήρξε τα τελευταία χρόνια κάτι θετικό υπερ μέριμνας προσωπικού και δεν βρίσκω. Εχω την αισθηση οτι υπάρχει εμπαιγμός όλες οι απαντήσεις των αρμοδίων σε ερωτήσεις για μισθούς, ασφαλιστικό, κοινωνικά κριτήρια, μεταθεσεις, νυκτερινη αποζημιωση και άλλα είναι ξύλινες πολιτικές δηλώσεις οι οποίες παραπέμπουν συνεχώς σε άλλα υπουργεία.
Όπως το είπατε, εμπαιγμός. Έβγαλαν το νόμο για τις προαγωγές των ΕΜΘ και είναι για γέλια. Έχουμε γίνει Ανθλγοί από τον Οκτώβριο και δεν έχει βγει ακόμη η ΕΔΥΕΘΑ. Είπαν για μετά το Πάσχα. Όσες συμπλήρωσαν τα 30 χρόνια υπηρεσίας έως και Σεπτέμβριο έγιναν κανονικά. Αντίστοιχα, καθυστέρησαν ΠΟΤΕ τόσο πολύ οι προαγωγές των Αξκών;
Μισθολογικό κλιμάκιο για αυτή την κατηγορία Αξκων (ΕΜΘ); Ούτε καν.
Αποζημιώσεις 24ωρων υπηρεσιών, ανέκδοτο πλέον.
Νοσοκομεία;
Να περάσει ο καιρός, να φύγουμε, να έχουμε την υγεία μας.
Καλημερα,μηπως γνωριζετε καθε ποτε συνεδριαζουν οι επιτροπες?Θα καταθεσουμε αυτη τη βδομαδα…Ωστοσο δεν εχουμε ξαναπαρει προκαταβολη.Σε επικοινωνία με τον ελοας μου είπαν “Δεν ξερουμε”..Επίσης τι ποσα εγκρίνουν συνήθως και ποτε τα πέρνεις?Λαμβάνεις κάποια απόφαση?Ευχαριστω
Η επιτροπή μεχρι κ πέρυσι ανά δίμηνο περίπου το πολυ τρίμηνο συνεδρίαζε.φέτος αργήσανε παρα πολυ.θα συνεδριάσουν συντομα παντως απ οτι είπανε.τα ποσα ειναι ανάλογα με τον λόγο που τα ζητάς.κυμαίνονται απο 3000 έως 7000 περίπου!Καταβαλονται σε κανα δεκαήμερο αφου αποφασίσει η επιτροπή το ποσο που αντιστοιχεί στον καθέ αιτούντα.
Πέρυσι πήρα προκαταβολή 7000. Έκανα την αίτηση μετά τις 20-5 και 17-7 είχαν μπει. Έχει βγεί δγη η οποία αναφέρει πόσες φορές μπορείς να ζητήσεις προκαταβολή και τι θα πάρεις.
Ευχαριστω για τις απαντησεις!Σημερα καταθεσαμε και ειπαν οτι θα συνεδρειασουν μετα το Πάσχα….Δεν έχουμε ξαναπαρει…Ήλπιζα τουλάχιστον στις 10000….αλλα απογοητευτικα με αυτο που έγραψες…Όσον αφορα τη διαταγή ποσες φορές μπορείς να πάρεις και τι ποσα?Ξέρεις που μπορώ να τη βρω?Ευχαριστω!
Νομίζω είναι 3 φορές. 7000-6000 και 5000 την τρίτη φορά. Είναι πολύ πρόσφατο το έγγραφο, αλλά νομίζω θυμάμαι καλά. Θα το τσεκαρω και θα επανέλθω. Δεν ξέρω αν είναι απόλυτα δεσμευτικά τα ποσά που αναφέρθηκαν ή έχουν το δικαίωμα να δώσουν κάτι παραπάνω βάσει διαθεσιμότητας ποσών.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χάρης
5 Απριλίου 2021 10:55
Καλημέρα υπάρχει δυνατότητα να εκτυπώσουμε συνταξιοδοτική πράξη και η οποία δεν έχει αποσταλεί μετά από αρκετό χρονικό διάστημα. Υπόψιν πρόκειται για σύνταξη χηρείας.
Το έγγραφο της ΣΠ δεν αναρτάται on-line. Ελέγξτε μήπως είναι λάθος (ή άλλαξε) η διεύθυνση που έχει δηλωθεί στον ΕΦΚΑ και επικοινωνήστε για να μάθετε εναλλακτικό τρόπο αποστολής.
Ευχαριστώ για την απάντηση δυστυχώς έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες αλλά ακόμη δεν έχει αποσταλεί ενώ έχουν περάσει 18 μήνες με αποτέλεσμα να μην παίρνει τα ταμεία που κατά περίεργο τρόπο δεν έχει αποσταλεί όπως κανονικά έπρεπε ταυτόχρονη κοινοποίηση…
Καλημέρα είμαι εποπ 2η σειρά δεν μπορώ να πάρω προκαταβολη από το εφάπαξ γιατί δεν έχω συμπληρώσει την 20 ετια ..χρειάζομαι χρήματα για θέμα οικογενειακό..υπάρχει άλλος τρόπος και να τα κρατάνε από τον Μισθό μου
Καλησπέρα! Αυτό που γνωρίζω είναι μόνο τράπεζα εθνική δάνειο εξπρές 2000 ευρώ για άμεση ανάγκη! Υπηρεσιακά δεν παιζει τίποτα
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιώργος Κ.
2 Απριλίου 2021 17:00
Προς Ανδρέα και Γιώργο.
Το θέμα είναι ότι αναγκάζομαι να δημοσιεύω κάθε φορά αντίστοιχα κείμενα αφού οι περιβόητες ενώσεις που θεωρείται ότι εκπροσωπούν όλους τους συναδέλφους όσες φορές τους έχω στείλει αντίστοιχα κείμενα απλά δεν ασχολούνται. Έτσι ακολουθώ άλλο δρόμο, αυτόν της δημοσίευσης. Μόλις ανεβεί δημοσίευση αντίστοιχου άρθρου τότε αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να ασχοληθούν υποβάλλοντας ερωτήσεις μέσω βουλευτών προς την Πολιτική Ηγεσία, αντιγράφοντας ακόμη και ολόκληρες παραγράφους των άρθρων. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι ίδιος :Να πάρουν δημοσιότητα αντίστοιχα προβλήματα και αδικίες των στελεχών των ΕΔ που πέφτουν στην αντίληψη μου ,μήπως και βρεθεί για κάποιο από αυτά λύση. Αυτό είναι καραμπινάτος διαχωρισμός οπότε θέλω να ελπίζω ότι θα υπάρχουν εξελίξεις .
Πολύ καλό Ανδρέα. Αυτό προσπάθησα παλαιωτερα εκφράζοντας την άποψή μου, για το πως το κράτος δεν αντιμετωπίζει τον στρατιωτικό όπως πρέπει. Ενώ αντίθετα βλέπουμε τι συμβαίνει στο δημόσιο και το πόσα χρόνια μπορούν να αναγνωρίζουν με ευνοηκούς όρους. Το επάγγελμα του ενστολου είναι ειδικό και δεν έχει σχέση με δημόσιο.Οσο για τα 67 που λένε ότι αυξήθηκε κάλλιστα μπορεί να γίνει ακόμα και 55 53 ανάλογα με το τι δυνατότητα αναγνώρισης ετών που εχει ο καθενας.κι εγώ αν έχω μια φαρδιά καρέκλα και ένα φρεντο στο γραφείο και μισό 5νθημερο τι βδομαδα με απολαβες διπλασιες απο αυτες που θα επερνα εαν συνταξιοδοτομουν κάθομαι και στα 60 και 65 αλλά τρέχω σ ολη την Ελλάδα
Dion εάν αναφαιρεσαι στην παραπομπή του Ανδρέα, αυτή δεν λέει κάτι για την 5ετια που μας ενδιαφέρει, αλλά ο Ανδρέας νομίζω την φέρνει σαν παράδειγμα, πως θα μπορούσε να διευθετηθει και η λεγόμενη 5ετια ειδικότητας.
Καλησπερα δεν αρκει μονο η προσπαθεια του συναδελφου του φωτη για την δευτερη πεντσετια θελει απο ολους μας προσπαθεια με διαφορους τροπους,τωρα για τον 3865 εφαρμοζετε επιλεκτικα και ειναι ψηφισμενος απο το 10.
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι η επιμονή ορισμένων στην εισηγητική έκθεση του νόμου όταν γνωρίζουν καλά ότι η νομοθετική διαδικασία έχει το νόημα να αλλάξει η διατύπωση του. Αν είναι έτσι όπως λένε γιατί δεν εφαρμόζεται τουλάχιστον με το νόημα της εισηγητικής? Αφού λοιπόν όλοι συμφωνούν με τη δεύτερη πενταετία (ΥΠΕΘΑ -Όπως επίσης και το ΥΠΕΚΑ λέει ότι αναφερεται σε δεύτερη πενταετία απλά δε νομοθετήθηκε ορθά) γιατί δεν το διορθώνουν και εκτίθενται δίνοντας απαντήσεις που παίζουν μαζί μας? Αφού απλά μπορούν….Άλλωστε ξέρουν να κοροϊδεύουν όπως το Μακεδονικό: ψήφισε το εσύ και εγώ θα το εφαρμόσω…Ρε σεις δε τα βλεπετε;
Καλημέρα. Ανδρεα σύμφωνα με την πιο πανω παραπομπή όπως εγώ την ερμηνεύω δεν χρειάζεται καν πληρωμή με 6,67% προκειμένου να μετρήσει ο χρόνος αυτός για θεμελίωση συνταξιοδοτικου δικαιώματος.
Ναι έχεις δίκιο αλλά θέλω να τονίσω πως μπορεί να διαχωριστεί ο τρόπος πληρωμής για τον λόγο που τον θέλει ο καθένας. Στην περίπτωση μας που άκουσα είναι ακριβή η αναγνώριση μπορεί να είναι μόνο του ασφαλισμένου 6,67% για θεμελίωση.
Γράφεις …. Στην περίπτωση μας που άκουσα είναι ακριβή η αναγνώριση μπορεί να είναι μόνο του ασφαλισμένου 6,67% για θεμελίωση. … αυτό πως τεκμηριώνεται στην εγκύκλιο ότι για θεμελίωση καταβαλεις 6,67%.
Δεν γράφει πουθενά αυτό αλλά αυτό που λέει ο Andr. Ξαναλέω είναι παράδειγμα πως μπορεί να διαχωριστεί η εξαγορά των πλασματικών . Αν όχι δωρεάν όπως στο παράδειγμα λέω ας το βάλουν 6,67%. Δεν ξέρω να στο αναλύσω αλλιώς…
ΟΚ…νόμιζα οτι αυτο έλεγε η εγκύκλιος δεν κατάλαβα οτι ηταν μια σκέψη σου.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιώργος
31 Μαρτίου 2021 00:35
Συγχορέστεμε αλλά ώφελος σε οικονομικά και συνταξιοδοτικά δεν είναι μόνο για τα μέλη και αυτό φάνηκε σε πολλά θέματα που κερδίθηκαν και εφαρμόζονται για όλο τον Ελληνικό Στρατό.Και όσο για τα συμπεράσματα δεν υποδεικνύω σε κανέναν τι να πιστέψει, εάν απευθύνεστε σε μένα. Απλά έχω την απόψη μου απέναντι σένα θέμα που καίει ένα μεγάλο κομμάτι ένστολων και δεν νομίζω ότι είναι κάτι που επιβαρύνει κατά την άποψη μου την υπόλοιπη κοινωνία όσο αφορά το συγκεκριμένο θέμα.Στο κάτω κάτω όλα πληρώνονται και πρώτη και δεύτερη αν δωθεί. Δεν είναι το ίδιο Στρατός και δημόσιοι 25 χρόνια στο Στρατό ισουτε με 35 στο δημόσιο χωρίς να έχω κάτι ούτε με την υπόλοιπη κοινωνία και τις δυσκολίες που περνάμε όλοι. Ο στρατιωτικός όμως και το γνωρίζεται πολύ καλά είναι αυτός που τρέχει με την οικογένειά του ποιο πολύ από όλους σε όλη την Ελλάδα υπηρετόντας τη πέραν του καθήκον. Πρωτος σε πλημμύρες πυρκαγιές χιόνια σεισμους μεταναστευτικό έχοντας υπηρεσίες, ασκήσεις, νυχτερινά (απλήρωτα),με όλη την ψυχολογική κούραση ταυτόχρονα.
Όντως δεν είναι ίδιο ο στρατός και οι ΔΥ, γι΄αυτό και το όριο ηλικίας των ΔΥ για λήψη σύνταξης αυξήθηκε σε 67 έτη.
Αυτή τη στιγμή οι στρατιωτικοί και τα σώματα ασφαλείας μπορούν να πάρουν σύνταξη σε ηλικία 50 ~ 55 ετών (είτε με όριο ηλικίας, είτε με 35 έτη + 5ετία).
Πόσα χρόνια διαφορά θα έπρεπε να υπάρχουν κατά τη γνώμη σου;
Το όριο συνταξιοδότησης στους Δ.Υ μπορεί να αυξηθηκε στα 67 αλλά έχουν την δυνατότητα αναγνώρισης έως και 10 χρόνια συνταξιμα (σε κάποιες περιπτώσεις 12 έτη) με πλασματικά και με άλλους τρόπους. Είπαμε ο στρατιωτικός ειναι ειδικό επάγγελμα και προς θεού υπάρχουν πάρα πολλά δύσκολα επαγγέλματα δεν θίγω κανένα. Νομίζω ότι σε οποιον αντιμετωπίζει προβλήματα μετακίνησης προς και από το χώρο εργασίας υγειονομικά και οικογενειακά προβληματα (και δεν μιλω για ελαφράς υπηρεσίας υπάρχουν άνθρωποι με 30 έτη στο στρατό και δεν μπορούν πλέων σωματικά και ψυχικά να αποδοσουν να είναι ) θα πρεπε να δίνεται δυνατότητα ως όριο ηλικίας τα 50 και από κει και πέρα αναγνώριση η μη της 1ης 5ετιας η και 2η ανάλογα το τι μπορεί ο καθένας. Το αν θέλει να παραμείνει στο στράτευμα είναι και πάλι δικαίωμα του καθενός και πέρα από τα 50 ανάλογα τη θέση και το πόστο του και τη σωματική ψυχική του δύναμη
Δεν είσαι σωστά ενημερωμένος, πολλά έχουν αλλάξει και στους δημοσίους υπαλλήλους, που κάνουν την αναγνώριση πολύ ακριβή σχεδόν απαγορευτική και με προϋποθέσεις, και δεν έχουν όλοι αυτή την δυνατότητα.
Το θέμα είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα. Το ίδιο ας ισχύσει και στον Στρατό υπό προϋποθέσεις, τώρα το αν θα είναι ακριβή αυτό είναι θέμα σοβαρό αλλά ας αφήσουν τον καθένα να το ρυθμίσει, με βάση τις δυνατότητες του.
Δεν υπάρχει η δυνατότητα για όλους, μετα τον 4336 εχουν αλλάξει πάρα πολλά. Μην παγιδευεσε σε γενικόλογες τοποθετήσεις χωρίς ουσία, δεν εχουμε απεναντι μας τους δημοσίους υπαλλήλους.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
30 Μαρτίου 2021 23:30
Ευχαριστώ πολύ. Καταλαβαίνω στο έπακρο πως λειτουργεί το ελληνικό κράτος. Μπορώ να ανεβάσω εδώ αρκετά παραδείγματα νόμων που στερούνται συνταγματικών διεργασιών όπως αυτή και δυστυχώς έχουν εκδοθεί υπουργικές αποφάσεις εφαρμογής. Επίσης το τι έγραφε η εισηγητική έκθεση ενός νομοσχεδίου και το πώς διατυπώθηκε στον ψηφισθεντα νομό είναι αρκετά σαφές. Αυτό δεν το λέω εγώ, το λέει το έγγραφο του συνηγόρου του Πολίτη, μετά από αναφορά μου, προς τον υπουργό εργασίας τον περασμένο Ιούλιο (το είχε ως σχετικό ο αναφέρων βουλευτης), όπως και ιδιωτική γνωμοδότηση ενός από τα πλέον γνωστά δικηγορικά γραφεία της χώρας μας (και εκτός αυτής) και την οποία ζήτησα εγώ. Η γνωμοδότηση αυτή είναι σε γνώση του υπουργού και του υφυπουργού. Τέλος όπως μου είπε στο τηλέφωνο η ΓΓ κοινωνικών ασφαλίσεων “είναι αποκλειστικά θέμα πολιτικής βούλησης. Εξυπακούεται πως δεν σταματάω την προσπάθεια για καθιέρωση μιας δεύτερης πενταετίας για τους στρατιωτικούς που εισήλθαν στο στράτευμα από τον Οκτ του 1990 και εντεύθεν. Μου ζήτησαν ήδη στοιχεία επί του θέματος από την Γενική Γραμματεία του πρωθυπουργού. Οψομεθα.
Αυτή η προσπάθεια είναι θεμιτή, όταν κάποια παροχή δικαιολογείται, γίνει μελέτη, κοστολογείται και νομοθετείται με την κανονική διαδικασία, τότε φυσικά και δεν μπορεί να θεωρηθεί “ρουσφέτι”.
Η κριτική μου εστιάζεται στην βιαστική, πρόχειρη, χωρίς τεκμηρίωση και εκτός νόμιμης διαδικασίας νομοθέτηση μόλις ένα μήνα πριν από τις εκλογές, αλλά δυστυχώς έτσι έχουμε συνηθίσει τις τελευταίες δεκαετίες.
Για να καταλάβετε το αστείο του πράγματος είναι ότι ο νυν υπουργός Εργασίας ανέφερε ότι το υπουργείο του δεν εφαρμόζει ψηφισμενη διαταξη (για την απονομή σύνταξης)…δηλαδή αντάρτικο…Όταν έχει χαθεί η μπάλα και η ντροπή τότε απαντάνε ότι ο νόμος δεν παράγει έννομα αποτελέσματα και ότι οι κακοί υπάλληλοι δεν τους ακούν….Αν θέλουν έστω και ίχνος αξιοπρέπειας επανανομοθετηση τώρα της δεύτερης πενταετίας.
Φώτη καλησπέρα. Είναι άλλο πράγμα μια διεκδίκηση από μια κατηγορία εργαζομένων και άλλο πράγμα ο τρόπος που πήγε να εφαρμοστεί από την ¨πίσω πόρτα¨ η θεσμοθέτηση μιας επιπλέον πενταετίας.
Η εισηγητική έκθεση και όλα τα συνοδευτικά έγγραφα που κατατέθηκαν στην βουλή έκαναν σαφές ότι ήθελαν να δώσουν την δυνατότητα σε στελέχη που δεν είχαν υπηρετήσει σε μονάδες που δικαιολογούσαν την προσμέτρηση της μάχιμης πενταετίας, να αναγνωρίσουν την πενταετία με μόνη προϋπόθεση να έχουν υπηρετήσει ασκώντας τα καθήκοντα της ειδικότητας τους.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης έγινε μια νομοτεχνική βελτίωση (βλ. σελ. 69) https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/es20190418.pdf .
Πουθενά στα πρακτικά της συζήτησης δεν αναφέρεται η πρόθεση του υπουργείου να δώσει την δυνατότητα αναγνώρισης μιας δεύτερης επιπλέον πενταετίας με αυτή την τροποποίηση. Ούτε από τον ΑΝΥΕΘΑ ούτε από κανέναν άλλο.
Κανένας λοιπόν , ούτε η τότε κυβέρνηση ούτε η τότε αντιπολίτευση ψήφισαν για μια δεύτερη πενταετία.
Αν λάβουμε υπόψιν το έγγραφο της ΠΟΕΣ με αριθ. πρωτ. 115/5-8-2019 http://poes.com.gr/poes-syntaxima-eti-stratiotikon-0 πρώτη αναφορά, από τον ΑΝΥΕΘΑ της πρώην κυβέρνησης, για μια επιπλέον πενταετία γίνεται με υπηρεσιακό σημείωμα μετά την 18/6/2019 και μάλιστα μετά την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών. Πρόσεξε με υπηρεσιακό σημείωμα, όχι διαταγή ή εγκύκλιο ή άλλου είδους έγγραφο. Από τότε συζητάμε συνεχώς για νομοθεσία που έχει ψηφιστεί και δεν εφαρμόζεται κτλ. Κατά την γνώμη μου ποτέ δεν ψηφίστηκε η δυνατότητα αναγνώρισης δεύτερης πενταετίας. Ακόμα και εσύ έχεις πει παλαιότερα ότι η αναφορά της πολιτικής ηγεσίας σε δεύτερη πενταετία, κάτι που έγινε δύο μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, σε ώθησε να ασχοληθείς περισσότερο με το θέμα https://enstoloi.net/stratos/comment-page-242/#comment-77665 . Αφού όμως ο νυν ΥΕΘΑ είναι θετικός στην προοπτική νομοθέτησης μιας δεύτερης πενταετίας https://www.staratalogia.gr/2021/03/5_23.html πιστεύω ότι οι προσπάθειες σου, και όλων όσων ενδιαφέρονται ατομικά ή μέσω ενώσεων, θα πρέπει να επικεντρωθούν σε νέα νομοθετική ρύθμιση. Κάθε αναφορά στην παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν4609/2019 θα δίνει την δυνατότητα στους αρμόδιους υπουργούς να ¨νίπτουν τας χείρας¨ και να χρησιμοποιούν… Διαβάστε τη συνέχεια »
GEORGIOSP η τοποθέτηση σου είναι πολύ εύστοχη, αναλωνόμαστε σε μια προεκλογική διάταξη (δέντρο) που αλλιώς ήρθε και αλλιώς κατέληξε, και με τον τρόπο που εγινε (λες και ήθελαν να είναι ανεφάρμοστη) και χάνουμε το δάσος.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Θανάσης
30 Μαρτίου 2021 18:17
Μία ερώτηση με τις προαγωγές αποστράτων! Πριν 3 μέρες αποστρατεύτηκα. Όμως δεν με έχουν προάγει στον επόμενο βαθμό. Για να σας κατατοπίσω: έχω συμπληρώσει 2 χρόνια στον βαθμό του ταγματάρχη, έχω συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως, και μπήκα στον στρατό τον 1 Νοεμβρίου του 1988. Αν έχει αλλάξει κάτι και πρέπει να από στρατευτώ με τον βαθμό που φέρω ΟΚ το αφήνω στην άκρη το όλο θέμα. Αν όμως έπρεπε να πάρω τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη που πρέπει να απευθυνθώ και πως να το τεκμηριώσω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε βοήθεια.
Καλησπέρα, έχει αλλάξει πριν 3-4 χρόνια με νόμο του 1979 σύμφωνα με τον οποίο σε περίπτωση αίτησης αποστρατείας (φαντάζομαι ότι έτσι έφυγες) φεύγεις με τον φέροντα βαθμό. Ήταν ανεφάρμοστος νόμος ουσιαστικά μέχρι πριν 3-4 χρόνια τον οποίο ενεργοποίησε κάποιος για να αναρριχηθεί σε πολιτικά μονοπάτια (αν καταλαβαίνεις). Πάντως από ότι έχω διαπιστώσει, πλην του εφάπαξ, στην σύνταξη ΕΦΚΑ ρόλο παίζουν κυρίως τα έτη εργασίας και όχι ο βαθμός.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιώργος
30 Μαρτίου 2021 17:02
Καλησπέρα
όλες οι πιέσεις και προτάσεις από ενώσεις προς τον υπουργό είναι για 2 πενταετία, και δεν νομίζω όλοι αυτοί να πιέζουν για εναν λανθασμενο ψηφησμενο νομο και για λανθασμένη ερμηνεία αρθρων. Η αρχική διατιπωση είναι σαφής μιλάει κανονικά για διπλάσιο και τριπλασιο της πενταετία ανεξάρτητα το που υπηρετεί ο καθένας πάνω στην ειδικότητα του. Και σε μια κυβέρνηση το κάθε υπουργείο έχει άμεση επαφή σε θέματα και νόμους που αφορούν και τους δυο. Οπότε κανένα υπουργείο δεν ψηφίζει νόμους που δεν ειναι αποδεκτοί από όλη την κυβερνηση και από την αντιπολιτευση *(σημερινή κυβέρνηση). Οπότε τον νομο που ψηφίστηκε τον κανουν καλότούμπες που κάνουν σε πολλά θέματα της κοινωνίας και τώρα εμεις διατυπωνουνε και ψάχνουμε ερμηνιες και νόμους….
Προσωπικά δεν δέχομαι να μου υποδεικνύουν άλλοι τι συμπεράσματα να βγάλω διαβάζοντας ένα κείμενο.
Έτσι κι αλλιώς όλες οι ενώσεις και όλοι οι συνδικαλιστές δεν είναι αντικειμενικοί παρατηρητές, διότι εξ’ ορισμού η αποστολή τους είναι να προωθούν αποφάσεις επ’ ωφελεία μόνο των μελών τους, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να λαμβάνουν υπόψη την υπόλοιπη κοινωνία ή εάν κάποια παροχή είναι δίκαια ή όχι.
Το επίμαχο άρθρο ξεκινάει “Για την εφαρμογή των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 20 του ν. 3865/2010 …”
το οποίο σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι όλο το κείμενο στη συνέχεια είναι (μερική) τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν.3865/10 και όχι προσθήκη, δηλαδή τροποποιεί τη μία και μοναδική πενταετία που γνωρίζουμε όλοι.
Εάν στο άρθρο δεν υπήρχε ρητή αναφορά στην εφαρμογή της υφιστάμενης πενταετίας, τότε ίσως υπήρχε περιθώριο ερμηνείας πρόσθετης 5ετίας.
Νομιζω οτι το πνευμα της εν λογω τροποποιησης στοχευε στο να συμπεριληφθουν στο δικαιωμα αναγνωρισεις πλασματικων ετων και συναδελφοι που λογω ειδικοτητας (Υγεινομικοι, Οικονομικοι κτλ) δεν υπηρετησαν σε παραμεθοριο φρουρα. Οταν λοιπον το ολο θεμα χρησιμοποιηθηκε ως βαση για την διεκδιηση μιας επιπλεον πενταετιας οι διαδικασια σταματισε με αποτελεσμα να παραμενει το κενο για τους εν λογω συναδελφους
Προσωπικά συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυσή σου και θα πρέπει κάποια στιγμή να επανεξεταστεί το θέμα για επέκταση της υφιστάμενης πενταετίας ανεξαρτήτως γεωγραφικών περιορισμών.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
30 Μαρτίου 2021 10:55
Εφόσον δεν δίνουν δεύτερη 5ετια ας ξεμπλοκάρουν το θέμα της 3ετιασ 1993-1995 .Να μειώσουν το ποσό στο 6,67% . Αλλά και για αυτό δεν υπάρχει διάθεση !!!!!!!!!
Μία ερώτηση με τις προαγωγές αποστράτων! Πριν 3 μέρες αποστρατεύτηκα. Όμως δεν με έχουν προάγει στον επόμενο βαθμό. Για να σας κατατοπίσω: έχω συμπληρώσει 2 χρόνια στον βαθμό του ταγματάρχη, έχω συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως, και μπήκα στον στρατό τον 1 Νοεμβρίου του 1988. Αν έχει αλλάξει κάτι και πρέπει να από στρατευτώ με τον βαθμό που φέρω ΟΚ το αφήνω στην άκρη το όλο θέμα. Αν όμως έπρεπε να πάρω τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη που πρέπει να απευθυνθώ και πως να το τεκμηριώσω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε βοήθεια.
Καλησπερα και καλος πολιτης… απο προσφατη ερωτηση μου, λογω επικειμενης αποστρατειας με το βαθμο του Ανχη και εχοντας συμπληρωση τα τυπικα προσοντα προαγωγης, πληροφορηθηκα οτι ολες οι αποστρατευτικες προαγωγες απο το βαθμο Ανχη και κατω εχουν καταργηθει…. αυτο επιρεαζει το μερισμα που θα παρουμε αλλα η διαφορα δεν ειναι και τραγικη…
Ελπιζω να βοηθησα…
Γενικά Κώστα δεν υπάρχει διάθεση πολλών θεμάτων που μας αφορούν. Είμαστε πάντα η εύκολη λύση χωρίς ανταμοιβή δυστυχώς και η φωνή μας περνά εύκολα απαρατήρητη χωρίς να νοιάζεται κανένας από πολιτικής άποψης πάντα μιλάω. Ας ελπίσουμε στο μέλλον μήπως μας αξιολογήσουν όπως μας αξίζει και όχι σαν θύματα γιατί έχουμε κι εμείς οικογένειες και πολλά προβλήματα όπως όλη η κοινωνία. Δεν είμαστε άτρωτοι.
Ενημερώθηκε η σελίδα υπολογισμού αποδοχών Μισθολόγιο 2025 με την αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας από 1-7-2025: Μισθολόγιο 2025 με νέο επίδομα επικινδυνότητας
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 18-12-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Ανακοίνωση του ΜΤΣ για κρατήσεις του Ν.4093/12 https://mts.army.gr/el/news/enimerosi-merismatoyhon-toy-mts-epi-kratiseon-sta-merismata-poy-efarmozontai-apo-01-01-2013-me αυτό που γράφει στην α παράγραφο ‘όπως ισχύει σημερα’ μάλλον άσχετος το έγραψε.
Συνάδελφοι καλημέρα προσπαθώ να σκεφτώ αν υπήρξε τα τελευταία χρόνια κάτι θετικό υπερ μέριμνας προσωπικού και δεν βρίσκω. Εχω την αισθηση οτι υπάρχει εμπαιγμός όλες οι απαντήσεις των αρμοδίων σε ερωτήσεις για μισθούς, ασφαλιστικό, κοινωνικά κριτήρια, μεταθεσεις, νυκτερινη αποζημιωση και άλλα είναι ξύλινες πολιτικές δηλώσεις οι οποίες παραπέμπουν συνεχώς σε άλλα υπουργεία.
Όπως το είπατε, εμπαιγμός. Έβγαλαν το νόμο για τις προαγωγές των ΕΜΘ και είναι για γέλια. Έχουμε γίνει Ανθλγοί από τον Οκτώβριο και δεν έχει βγει ακόμη η ΕΔΥΕΘΑ. Είπαν για μετά το Πάσχα. Όσες συμπλήρωσαν τα 30 χρόνια υπηρεσίας έως και Σεπτέμβριο έγιναν κανονικά. Αντίστοιχα, καθυστέρησαν ΠΟΤΕ τόσο πολύ οι προαγωγές των Αξκών;
Μισθολογικό κλιμάκιο για αυτή την κατηγορία Αξκων (ΕΜΘ); Ούτε καν.
Αποζημιώσεις 24ωρων υπηρεσιών, ανέκδοτο πλέον.
Νοσοκομεία;
Να περάσει ο καιρός, να φύγουμε, να έχουμε την υγεία μας.
Η επιτομή είναι η πλασματική πενταετία…
Εσύ τώρα το κατάλαβες;
Περί των προκαταβολών έναντι του εφάπαξ,μετα απο σημερινή επικοινωνία με ΕΛΟΑΣ συνεδρίαση θα γινει τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου.
Μεγάλη εβδομάδα και Πάσχα; Χλωμό, όχι απίθανο βέβαια
Καλημερα,μηπως γνωριζετε καθε ποτε συνεδριαζουν οι επιτροπες?Θα καταθεσουμε αυτη τη βδομαδα…Ωστοσο δεν εχουμε ξαναπαρει προκαταβολη.Σε επικοινωνία με τον ελοας μου είπαν “Δεν ξερουμε”..Επίσης τι ποσα εγκρίνουν συνήθως και ποτε τα πέρνεις?Λαμβάνεις κάποια απόφαση?Ευχαριστω
Η επιτροπή μεχρι κ πέρυσι ανά δίμηνο περίπου το πολυ τρίμηνο συνεδρίαζε.φέτος αργήσανε παρα πολυ.θα συνεδριάσουν συντομα παντως απ οτι είπανε.τα ποσα ειναι ανάλογα με τον λόγο που τα ζητάς.κυμαίνονται απο 3000 έως 7000 περίπου!Καταβαλονται σε κανα δεκαήμερο αφου αποφασίσει η επιτροπή το ποσο που αντιστοιχεί στον καθέ αιτούντα.
Πέρυσι πήρα προκαταβολή 7000. Έκανα την αίτηση μετά τις 20-5 και 17-7 είχαν μπει. Έχει βγεί δγη η οποία αναφέρει πόσες φορές μπορείς να ζητήσεις προκαταβολή και τι θα πάρεις.
Ευχαριστω για τις απαντησεις!Σημερα καταθεσαμε και ειπαν οτι θα συνεδρειασουν μετα το Πάσχα….Δεν έχουμε ξαναπαρει…Ήλπιζα τουλάχιστον στις 10000….αλλα απογοητευτικα με αυτο που έγραψες…Όσον αφορα τη διαταγή ποσες φορές μπορείς να πάρεις και τι ποσα?Ξέρεις που μπορώ να τη βρω?Ευχαριστω!
Νομίζω είναι 3 φορές. 7000-6000 και 5000 την τρίτη φορά. Είναι πολύ πρόσφατο το έγγραφο, αλλά νομίζω θυμάμαι καλά. Θα το τσεκαρω και θα επανέλθω. Δεν ξέρω αν είναι απόλυτα δεσμευτικά τα ποσά που αναφέρθηκαν ή έχουν το δικαίωμα να δώσουν κάτι παραπάνω βάσει διαθεσιμότητας ποσών.
Καλημέρα υπάρχει δυνατότητα να εκτυπώσουμε συνταξιοδοτική πράξη και η οποία δεν έχει αποσταλεί μετά από αρκετό χρονικό διάστημα. Υπόψιν πρόκειται για σύνταξη χηρείας.
Το έγγραφο της ΣΠ δεν αναρτάται on-line. Ελέγξτε μήπως είναι λάθος (ή άλλαξε) η διεύθυνση που έχει δηλωθεί στον ΕΦΚΑ και επικοινωνήστε για να μάθετε εναλλακτικό τρόπο αποστολής.
Ευχαριστώ για την απάντηση δυστυχώς έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες αλλά ακόμη δεν έχει αποσταλεί ενώ έχουν περάσει 18 μήνες με αποτέλεσμα να μην παίρνει τα ταμεία που κατά περίεργο τρόπο δεν έχει αποσταλεί όπως κανονικά έπρεπε ταυτόχρονη κοινοποίηση…
Παλαιοτέρα όταν ήταν το ΓΛΚ εάν πήγαινες στο ισόγειο στις πληροφορίες σου τύπωναν την συνταξιοδοτική πράξη, πάρε ένα τηλέφωνο να ρωτήσεις https://www.efka.gov.gr/el/genike-dieythynse-syntaxeon-demosioy-tomea
Καλημέρα είμαι εποπ 2η σειρά δεν μπορώ να πάρω προκαταβολη από το εφάπαξ γιατί δεν έχω συμπληρώσει την 20 ετια ..χρειάζομαι χρήματα για θέμα οικογενειακό..υπάρχει άλλος τρόπος και να τα κρατάνε από τον Μισθό μου
Καλησπέρα! Αυτό που γνωρίζω είναι μόνο τράπεζα εθνική δάνειο εξπρές 2000 ευρώ για άμεση ανάγκη! Υπηρεσιακά δεν παιζει τίποτα
Προς Ανδρέα και Γιώργο.
Το θέμα είναι ότι αναγκάζομαι να δημοσιεύω κάθε φορά αντίστοιχα κείμενα αφού οι περιβόητες ενώσεις που θεωρείται ότι εκπροσωπούν όλους τους συναδέλφους όσες φορές τους έχω στείλει αντίστοιχα κείμενα απλά δεν ασχολούνται. Έτσι ακολουθώ άλλο δρόμο, αυτόν της δημοσίευσης. Μόλις ανεβεί δημοσίευση αντίστοιχου άρθρου τότε αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να ασχοληθούν υποβάλλοντας ερωτήσεις μέσω βουλευτών προς την Πολιτική Ηγεσία, αντιγράφοντας ακόμη και ολόκληρες παραγράφους των άρθρων. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι ίδιος :Να πάρουν δημοσιότητα αντίστοιχα προβλήματα και αδικίες των στελεχών των ΕΔ που πέφτουν στην αντίληψη μου ,μήπως και βρεθεί για κάποιο από αυτά λύση. Αυτό είναι καραμπινάτος διαχωρισμός οπότε θέλω να ελπίζω ότι θα υπάρχουν εξελίξεις .
Συγχαρητήρια από εμένα έχετε την στήριξη μου . Αποδεικνύετε ότι υπάρχουν άτομα που μπορεί να κάνουν τη διαφορά από οποιοδήποτε μετερίζι!
Εξαιρετικά…Θα πρέπει όλοι να βοηθήσουμε…
https://www.staratalogia.gr/2021/04/blog-post_2.html?fbclid=IwAR2BB1hGksha7OfIBOITFMzhnQ0CYeVuui-KHZuPm-ejCX10jUywdGRvCQ8&m=1
Αυτός είναι διαχωρισμός…κοινώς το σύστημα μας έχει για πλάκα κύριοι ένστολοι….
Πολύ καλό Ανδρέα. Αυτό προσπάθησα παλαιωτερα εκφράζοντας την άποψή μου, για το πως το κράτος δεν αντιμετωπίζει τον στρατιωτικό όπως πρέπει. Ενώ αντίθετα βλέπουμε τι συμβαίνει στο δημόσιο και το πόσα χρόνια μπορούν να αναγνωρίζουν με ευνοηκούς όρους. Το επάγγελμα του ενστολου είναι ειδικό και δεν έχει σχέση με δημόσιο.Οσο για τα 67 που λένε ότι αυξήθηκε κάλλιστα μπορεί να γίνει ακόμα και 55 53 ανάλογα με το τι δυνατότητα αναγνώρισης ετών που εχει ο καθενας.κι εγώ αν έχω μια φαρδιά καρέκλα και ένα φρεντο στο γραφείο και μισό 5νθημερο τι βδομαδα με απολαβες διπλασιες απο αυτες που θα επερνα εαν συνταξιοδοτομουν κάθομαι και στα 60 και 65 αλλά τρέχω σ ολη την Ελλάδα
Γιατι λεει ειδικοτητα.
Dion εάν αναφαιρεσαι στην παραπομπή του Ανδρέα, αυτή δεν λέει κάτι για την 5ετια που μας ενδιαφέρει, αλλά ο Ανδρέας νομίζω την φέρνει σαν παράδειγμα, πως θα μπορούσε να διευθετηθει και η λεγόμενη 5ετια ειδικότητας.
Έτσι είναι.
Καλημέρα.Κανενα νέο για τις προκαταβολές υπάρχει.
Καλησπερα δεν αρκει μονο η προσπαθεια του συναδελφου του φωτη για την δευτερη πεντσετια θελει απο ολους μας προσπαθεια με διαφορους τροπους,τωρα για τον 3865 εφαρμοζετε επιλεκτικα και ειναι ψηφισμενος απο το 10.
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι η επιμονή ορισμένων στην εισηγητική έκθεση του νόμου όταν γνωρίζουν καλά ότι η νομοθετική διαδικασία έχει το νόημα να αλλάξει η διατύπωση του. Αν είναι έτσι όπως λένε γιατί δεν εφαρμόζεται τουλάχιστον με το νόημα της εισηγητικής? Αφού λοιπόν όλοι συμφωνούν με τη δεύτερη πενταετία (ΥΠΕΘΑ -Όπως επίσης και το ΥΠΕΚΑ λέει ότι αναφερεται σε δεύτερη πενταετία απλά δε νομοθετήθηκε ορθά) γιατί δεν το διορθώνουν και εκτίθενται δίνοντας απαντήσεις που παίζουν μαζί μας? Αφού απλά μπορούν….Άλλωστε ξέρουν να κοροϊδεύουν όπως το Μακεδονικό: ψήφισε το εσύ και εγώ θα το εφαρμόσω…Ρε σεις δε τα βλεπετε;
Έτσι είναι μια καλή πρόταση πλασματική δεύτερης πενταετίας https://www.taxheaven.gr/circulars/35620/egkyklios-efka-11-2021?fbclid=IwAR320DkaRvu_-eStSLBJvLIMEGODJ5h3aFfa6qcEHFdNSZRrxQDdGRmWUp0
Με 2 επιλογές: 20% για προσμετρηση στα έτη για υπολογισμό σύνταξης και 6,67% για θεμελίωση απλή.
Καλημέρα. Ανδρεα σύμφωνα με την πιο πανω παραπομπή όπως εγώ την ερμηνεύω δεν χρειάζεται καν πληρωμή με 6,67% προκειμένου να μετρήσει ο χρόνος αυτός για θεμελίωση συνταξιοδοτικου δικαιώματος.
Ναι έχεις δίκιο αλλά θέλω να τονίσω πως μπορεί να διαχωριστεί ο τρόπος πληρωμής για τον λόγο που τον θέλει ο καθένας. Στην περίπτωση μας που άκουσα είναι ακριβή η αναγνώριση μπορεί να είναι μόνο του ασφαλισμένου 6,67% για θεμελίωση.
Σε ποιά παράγραφο…γράφει αυτά που ερμηνεύεις..;;
Καλησπέρα. Γιάννη εάν αναφέρεσαι στο δικό μου σχόλιο αναγράφεται στο τέλος της παραγράφου 1.(κοινοποιουμενες διατάξεις)
Γράφεις …. Στην περίπτωση μας που άκουσα είναι ακριβή η αναγνώριση μπορεί να είναι μόνο του ασφαλισμένου 6,67% για θεμελίωση. … αυτό πως τεκμηριώνεται στην εγκύκλιο ότι για θεμελίωση καταβαλεις 6,67%.
Συγνώμη δεν αναφερόσουν στο δικό μου σχόλιο αλλά στο σχόλιο του Ανδρεα
Δεν γράφει πουθενά αυτό αλλά αυτό που λέει ο Andr. Ξαναλέω είναι παράδειγμα πως μπορεί να διαχωριστεί η εξαγορά των πλασματικών . Αν όχι δωρεάν όπως στο παράδειγμα λέω ας το βάλουν 6,67%. Δεν ξέρω να στο αναλύσω αλλιώς…
ΟΚ…νόμιζα οτι αυτο έλεγε η εγκύκλιος δεν κατάλαβα οτι ηταν μια σκέψη σου.
Συγχορέστεμε αλλά ώφελος σε οικονομικά και συνταξιοδοτικά δεν είναι μόνο για τα μέλη και αυτό φάνηκε σε πολλά θέματα που κερδίθηκαν και εφαρμόζονται για όλο τον Ελληνικό Στρατό.Και όσο για τα συμπεράσματα δεν υποδεικνύω σε κανέναν τι να πιστέψει, εάν απευθύνεστε σε μένα. Απλά έχω την απόψη μου απέναντι σένα θέμα που καίει ένα μεγάλο κομμάτι ένστολων και δεν νομίζω ότι είναι κάτι που επιβαρύνει κατά την άποψη μου την υπόλοιπη κοινωνία όσο αφορά το συγκεκριμένο θέμα.Στο κάτω κάτω όλα πληρώνονται και πρώτη και δεύτερη αν δωθεί. Δεν είναι το ίδιο Στρατός και δημόσιοι 25 χρόνια στο Στρατό ισουτε με 35 στο δημόσιο χωρίς να έχω κάτι ούτε με την υπόλοιπη κοινωνία και τις δυσκολίες που περνάμε όλοι. Ο στρατιωτικός όμως και το γνωρίζεται πολύ καλά είναι αυτός που τρέχει με την οικογένειά του ποιο πολύ από όλους σε όλη την Ελλάδα υπηρετόντας τη πέραν του καθήκον. Πρωτος σε πλημμύρες πυρκαγιές χιόνια σεισμους μεταναστευτικό έχοντας υπηρεσίες, ασκήσεις, νυχτερινά (απλήρωτα),με όλη την ψυχολογική κούραση ταυτόχρονα.
Όντως δεν είναι ίδιο ο στρατός και οι ΔΥ, γι΄αυτό και το όριο ηλικίας των ΔΥ για λήψη σύνταξης αυξήθηκε σε 67 έτη.
Αυτή τη στιγμή οι στρατιωτικοί και τα σώματα ασφαλείας μπορούν να πάρουν σύνταξη σε ηλικία 50 ~ 55 ετών (είτε με όριο ηλικίας, είτε με 35 έτη + 5ετία).
Πόσα χρόνια διαφορά θα έπρεπε να υπάρχουν κατά τη γνώμη σου;
Το όριο συνταξιοδότησης στους Δ.Υ μπορεί να αυξηθηκε στα 67 αλλά έχουν την δυνατότητα αναγνώρισης έως και 10 χρόνια συνταξιμα (σε κάποιες περιπτώσεις 12 έτη) με πλασματικά και με άλλους τρόπους. Είπαμε ο στρατιωτικός ειναι ειδικό επάγγελμα και προς θεού υπάρχουν πάρα πολλά δύσκολα επαγγέλματα δεν θίγω κανένα. Νομίζω ότι σε οποιον αντιμετωπίζει προβλήματα μετακίνησης προς και από το χώρο εργασίας υγειονομικά και οικογενειακά προβληματα (και δεν μιλω για ελαφράς υπηρεσίας υπάρχουν άνθρωποι με 30 έτη στο στρατό και δεν μπορούν πλέων σωματικά και ψυχικά να αποδοσουν να είναι ) θα πρεπε να δίνεται δυνατότητα ως όριο ηλικίας τα 50 και από κει και πέρα αναγνώριση η μη της 1ης 5ετιας η και 2η ανάλογα το τι μπορεί ο καθένας. Το αν θέλει να παραμείνει στο στράτευμα είναι και πάλι δικαίωμα του καθενός και πέρα από τα 50 ανάλογα τη θέση και το πόστο του και τη σωματική ψυχική του δύναμη
Δεν είσαι σωστά ενημερωμένος, πολλά έχουν αλλάξει και στους δημοσίους υπαλλήλους, που κάνουν την αναγνώριση πολύ ακριβή σχεδόν απαγορευτική και με προϋποθέσεις, και δεν έχουν όλοι αυτή την δυνατότητα.
Σε μερικά χρόνια οι περισσότεροι δεν θα παίρνουν πλήρη σύνταξη .Πόσα χρόνια θα μείνει κάποιος Ταξίαρχος ή Υπ/γος .
Το θέμα είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα. Το ίδιο ας ισχύσει και στον Στρατό υπό προϋποθέσεις, τώρα το αν θα είναι ακριβή αυτό είναι θέμα σοβαρό αλλά ας αφήσουν τον καθένα να το ρυθμίσει, με βάση τις δυνατότητες του.
Δεν υπάρχει η δυνατότητα για όλους, μετα τον 4336 εχουν αλλάξει πάρα πολλά. Μην παγιδευεσε σε γενικόλογες τοποθετήσεις χωρίς ουσία, δεν εχουμε απεναντι μας τους δημοσίους υπαλλήλους.
Ευχαριστώ πολύ. Καταλαβαίνω στο έπακρο πως λειτουργεί το ελληνικό κράτος. Μπορώ να ανεβάσω εδώ αρκετά παραδείγματα νόμων που στερούνται συνταγματικών διεργασιών όπως αυτή και δυστυχώς έχουν εκδοθεί υπουργικές αποφάσεις εφαρμογής. Επίσης το τι έγραφε η εισηγητική έκθεση ενός νομοσχεδίου και το πώς διατυπώθηκε στον ψηφισθεντα νομό είναι αρκετά σαφές. Αυτό δεν το λέω εγώ, το λέει το έγγραφο του συνηγόρου του Πολίτη, μετά από αναφορά μου, προς τον υπουργό εργασίας τον περασμένο Ιούλιο (το είχε ως σχετικό ο αναφέρων βουλευτης), όπως και ιδιωτική γνωμοδότηση ενός από τα πλέον γνωστά δικηγορικά γραφεία της χώρας μας (και εκτός αυτής) και την οποία ζήτησα εγώ. Η γνωμοδότηση αυτή είναι σε γνώση του υπουργού και του υφυπουργού. Τέλος όπως μου είπε στο τηλέφωνο η ΓΓ κοινωνικών ασφαλίσεων “είναι αποκλειστικά θέμα πολιτικής βούλησης. Εξυπακούεται πως δεν σταματάω την προσπάθεια για καθιέρωση μιας δεύτερης πενταετίας για τους στρατιωτικούς που εισήλθαν στο στράτευμα από τον Οκτ του 1990 και εντεύθεν. Μου ζήτησαν ήδη στοιχεία επί του θέματος από την Γενική Γραμματεία του πρωθυπουργού. Οψομεθα.
Αυτή η προσπάθεια είναι θεμιτή, όταν κάποια παροχή δικαιολογείται, γίνει μελέτη, κοστολογείται και νομοθετείται με την κανονική διαδικασία, τότε φυσικά και δεν μπορεί να θεωρηθεί “ρουσφέτι”.
Η κριτική μου εστιάζεται στην βιαστική, πρόχειρη, χωρίς τεκμηρίωση και εκτός νόμιμης διαδικασίας νομοθέτηση μόλις ένα μήνα πριν από τις εκλογές, αλλά δυστυχώς έτσι έχουμε συνηθίσει τις τελευταίες δεκαετίες.
Για να καταλάβετε το αστείο του πράγματος είναι ότι ο νυν υπουργός Εργασίας ανέφερε ότι το υπουργείο του δεν εφαρμόζει ψηφισμενη διαταξη (για την απονομή σύνταξης)…δηλαδή αντάρτικο…Όταν έχει χαθεί η μπάλα και η ντροπή τότε απαντάνε ότι ο νόμος δεν παράγει έννομα αποτελέσματα και ότι οι κακοί υπάλληλοι δεν τους ακούν….Αν θέλουν έστω και ίχνος αξιοπρέπειας επανανομοθετηση τώρα της δεύτερης πενταετίας.
Φώτη καλησπέρα. Είναι άλλο πράγμα μια διεκδίκηση από μια κατηγορία εργαζομένων και άλλο πράγμα ο τρόπος που πήγε να εφαρμοστεί από την ¨πίσω πόρτα¨ η θεσμοθέτηση μιας επιπλέον πενταετίας.
Η εισηγητική έκθεση και όλα τα συνοδευτικά έγγραφα που κατατέθηκαν στην βουλή έκαναν σαφές ότι ήθελαν να δώσουν την δυνατότητα σε στελέχη που δεν είχαν υπηρετήσει σε μονάδες που δικαιολογούσαν την προσμέτρηση της μάχιμης πενταετίας, να αναγνωρίσουν την πενταετία με μόνη προϋπόθεση να έχουν υπηρετήσει ασκώντας τα καθήκοντα της ειδικότητας τους.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης έγινε μια νομοτεχνική βελτίωση (βλ. σελ. 69) https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/es20190418.pdf .
Πουθενά στα πρακτικά της συζήτησης δεν αναφέρεται η πρόθεση του υπουργείου να δώσει την δυνατότητα αναγνώρισης μιας δεύτερης επιπλέον πενταετίας με αυτή την τροποποίηση. Ούτε από τον ΑΝΥΕΘΑ ούτε από κανέναν άλλο.
Κανένας λοιπόν , ούτε η τότε κυβέρνηση ούτε η τότε αντιπολίτευση ψήφισαν για μια δεύτερη πενταετία.
Αν λάβουμε υπόψιν το έγγραφο της ΠΟΕΣ με αριθ. πρωτ. 115/5-8-2019 http://poes.com.gr/poes-syntaxima-eti-stratiotikon-0 πρώτη αναφορά, από τον ΑΝΥΕΘΑ της πρώην κυβέρνησης, για μια επιπλέον πενταετία γίνεται με υπηρεσιακό σημείωμα μετά την 18/6/2019 και μάλιστα μετά την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών. Πρόσεξε με υπηρεσιακό σημείωμα, όχι διαταγή ή εγκύκλιο ή άλλου είδους έγγραφο. Από τότε συζητάμε συνεχώς για νομοθεσία που έχει ψηφιστεί και δεν εφαρμόζεται κτλ. Κατά την γνώμη μου ποτέ δεν ψηφίστηκε η δυνατότητα αναγνώρισης δεύτερης πενταετίας. Ακόμα και εσύ έχεις πει παλαιότερα ότι η αναφορά της πολιτικής ηγεσίας σε δεύτερη πενταετία, κάτι που έγινε δύο μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, σε ώθησε να ασχοληθείς περισσότερο με το θέμα https://enstoloi.net/stratos/comment-page-242/#comment-77665 . Αφού όμως ο νυν ΥΕΘΑ είναι θετικός στην προοπτική νομοθέτησης μιας δεύτερης πενταετίας https://www.staratalogia.gr/2021/03/5_23.html πιστεύω ότι οι προσπάθειες σου, και όλων όσων ενδιαφέρονται ατομικά ή μέσω ενώσεων, θα πρέπει να επικεντρωθούν σε νέα νομοθετική ρύθμιση. Κάθε αναφορά στην παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν4609/2019 θα δίνει την δυνατότητα στους αρμόδιους υπουργούς να ¨νίπτουν τας χείρας¨ και να χρησιμοποιούν… Διαβάστε τη συνέχεια »
GEORGIOSP η τοποθέτηση σου είναι πολύ εύστοχη, αναλωνόμαστε σε μια προεκλογική διάταξη (δέντρο) που αλλιώς ήρθε και αλλιώς κατέληξε, και με τον τρόπο που εγινε (λες και ήθελαν να είναι ανεφάρμοστη) και χάνουμε το δάσος.
Μία ερώτηση με τις προαγωγές αποστράτων! Πριν 3 μέρες αποστρατεύτηκα. Όμως δεν με έχουν προάγει στον επόμενο βαθμό. Για να σας κατατοπίσω: έχω συμπληρώσει 2 χρόνια στον βαθμό του ταγματάρχη, έχω συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως, και μπήκα στον στρατό τον 1 Νοεμβρίου του 1988. Αν έχει αλλάξει κάτι και πρέπει να από στρατευτώ με τον βαθμό που φέρω ΟΚ το αφήνω στην άκρη το όλο θέμα. Αν όμως έπρεπε να πάρω τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη που πρέπει να απευθυνθώ και πως να το τεκμηριώσω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε βοήθεια.
Καλησπέρα, έχει αλλάξει πριν 3-4 χρόνια με νόμο του 1979 σύμφωνα με τον οποίο σε περίπτωση αίτησης αποστρατείας (φαντάζομαι ότι έτσι έφυγες) φεύγεις με τον φέροντα βαθμό. Ήταν ανεφάρμοστος νόμος ουσιαστικά μέχρι πριν 3-4 χρόνια τον οποίο ενεργοποίησε κάποιος για να αναρριχηθεί σε πολιτικά μονοπάτια (αν καταλαβαίνεις). Πάντως από ότι έχω διαπιστώσει, πλην του εφάπαξ, στην σύνταξη ΕΦΚΑ ρόλο παίζουν κυρίως τα έτη εργασίας και όχι ο βαθμός.
Καλησπέρα
όλες οι πιέσεις και προτάσεις από ενώσεις προς τον υπουργό είναι για 2 πενταετία, και δεν νομίζω όλοι αυτοί να πιέζουν για εναν λανθασμενο ψηφησμενο νομο και για λανθασμένη ερμηνεία αρθρων. Η αρχική διατιπωση είναι σαφής μιλάει κανονικά για διπλάσιο και τριπλασιο της πενταετία ανεξάρτητα το που υπηρετεί ο καθένας πάνω στην ειδικότητα του. Και σε μια κυβέρνηση το κάθε υπουργείο έχει άμεση επαφή σε θέματα και νόμους που αφορούν και τους δυο. Οπότε κανένα υπουργείο δεν ψηφίζει νόμους που δεν ειναι αποδεκτοί από όλη την κυβερνηση και από την αντιπολιτευση *(σημερινή κυβέρνηση). Οπότε τον νομο που ψηφίστηκε τον κανουν καλότούμπες που κάνουν σε πολλά θέματα της κοινωνίας και τώρα εμεις διατυπωνουνε και ψάχνουμε ερμηνιες και νόμους….
Προσωπικά δεν δέχομαι να μου υποδεικνύουν άλλοι τι συμπεράσματα να βγάλω διαβάζοντας ένα κείμενο.
Έτσι κι αλλιώς όλες οι ενώσεις και όλοι οι συνδικαλιστές δεν είναι αντικειμενικοί παρατηρητές, διότι εξ’ ορισμού η αποστολή τους είναι να προωθούν αποφάσεις επ’ ωφελεία μόνο των μελών τους, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να λαμβάνουν υπόψη την υπόλοιπη κοινωνία ή εάν κάποια παροχή είναι δίκαια ή όχι.
Το επίμαχο άρθρο ξεκινάει “Για την εφαρμογή των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 20 του ν. 3865/2010 …”
το οποίο σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι όλο το κείμενο στη συνέχεια είναι (μερική) τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν.3865/10 και όχι προσθήκη, δηλαδή τροποποιεί τη μία και μοναδική πενταετία που γνωρίζουμε όλοι.
Εάν στο άρθρο δεν υπήρχε ρητή αναφορά στην εφαρμογή της υφιστάμενης πενταετίας, τότε ίσως υπήρχε περιθώριο ερμηνείας πρόσθετης 5ετίας.
Νομιζω οτι το πνευμα της εν λογω τροποποιησης στοχευε στο να συμπεριληφθουν στο δικαιωμα αναγνωρισεις πλασματικων ετων και συναδελφοι που λογω ειδικοτητας (Υγεινομικοι, Οικονομικοι κτλ) δεν υπηρετησαν σε παραμεθοριο φρουρα. Οταν λοιπον το ολο θεμα χρησιμοποιηθηκε ως βαση για την διεκδιηση μιας επιπλεον πενταετιας οι διαδικασια σταματισε με αποτελεσμα να παραμενει το κενο για τους εν λογω συναδελφους
Προσωπικά συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυσή σου και θα πρέπει κάποια στιγμή να επανεξεταστεί το θέμα για επέκταση της υφιστάμενης πενταετίας ανεξαρτήτως γεωγραφικών περιορισμών.
Εφόσον δεν δίνουν δεύτερη 5ετια ας ξεμπλοκάρουν το θέμα της 3ετιασ 1993-1995 .Να μειώσουν το ποσό στο 6,67% . Αλλά και για αυτό δεν υπάρχει διάθεση !!!!!!!!!
Μία ερώτηση με τις προαγωγές αποστράτων! Πριν 3 μέρες αποστρατεύτηκα. Όμως δεν με έχουν προάγει στον επόμενο βαθμό. Για να σας κατατοπίσω: έχω συμπληρώσει 2 χρόνια στον βαθμό του ταγματάρχη, έχω συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως, και μπήκα στον στρατό τον 1 Νοεμβρίου του 1988. Αν έχει αλλάξει κάτι και πρέπει να από στρατευτώ με τον βαθμό που φέρω ΟΚ το αφήνω στην άκρη το όλο θέμα. Αν όμως έπρεπε να πάρω τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη που πρέπει να απευθυνθώ και πως να το τεκμηριώσω; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε βοήθεια.
Καλησπερα και καλος πολιτης… απο προσφατη ερωτηση μου, λογω επικειμενης αποστρατειας με το βαθμο του Ανχη και εχοντας συμπληρωση τα τυπικα προσοντα προαγωγης, πληροφορηθηκα οτι ολες οι αποστρατευτικες προαγωγες απο το βαθμο Ανχη και κατω εχουν καταργηθει…. αυτο επιρεαζει το μερισμα που θα παρουμε αλλα η διαφορα δεν ειναι και τραγικη…
Ελπιζω να βοηθησα…
Γενικά Κώστα δεν υπάρχει διάθεση πολλών θεμάτων που μας αφορούν. Είμαστε πάντα η εύκολη λύση χωρίς ανταμοιβή δυστυχώς και η φωνή μας περνά εύκολα απαρατήρητη χωρίς να νοιάζεται κανένας από πολιτικής άποψης πάντα μιλάω. Ας ελπίσουμε στο μέλλον μήπως μας αξιολογήσουν όπως μας αξίζει και όχι σαν θύματα γιατί έχουμε κι εμείς οικογένειες και πολλά προβλήματα όπως όλη η κοινωνία. Δεν είμαστε άτρωτοι.
Ας πάει τότε και ο κάθε Έλληνας δίνοντας 80 ευρώ το μήνα να αγοράζει συνταξιμο χρόνο για να περνάει συνταξη ισοβια