Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 397 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.2K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
ΧΡΗΣΤΟΣ
25 Μαΐου 2024 20:45
Καλησπέρα σε όλους . Θα ήθελα εάν γνωρίζει κάποιος , να με ενημερώσει ,πότε θα καταβληθούν τα αναδρομικά στους αποστράτους ; Σας ευχαριστώ , εκ των προτέρων .
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
25 Μαΐου 2024 20:01
Καλησπέρα σε όλους.Με αφορμή τα σχόλια περί αυτεπάγγελτης αποστρατειας λόγο υγείας ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας μου γεννήθηκε το ερώτημα για το αν η εθνική σύνταξη μειώνεται και πόσο αφού οποίο ποσοστό αναπηρίας και .έβαζα μου έβγαζε το ίδιο ποσό 427€.Αυτό που είδα να αλλάζει ήτανε η ανταποδοτική σύνταξη.Κανω την ερώτηση γιατί είδα σε πιο κάτω σχόλια ότι αν η αναπηρία είναι πχ 40 με 55 τις 100 η εθνική συνταξη μειώνεται πολύ.Η εφαρμογή μου βγάζει όμως το ίδιο ποσό για όλα τα ποσοστά.Γνωριζει κάποιος τι γίνεται.Ευχαριστω.
Τα σχόλια που διάβασες αφορούν τους συναδέλφους με κατάταξη μετά το 2011 λόγω ασφάλισης στο ΙΚΑ.
Οι εφαρμογές δεν καλύπτουν αυτές τις περιπτώσεις, διότι βασικά δεν είναι ακόμη σίγουρο ούτε καν εάν αποδίδεται άμεσα σύνταξη ανικανότητας, οπότε το ποσό είναι ήσσονος σημασίας!
Θα υπάρξει στο μέλλον άρθρο με τις νομοθετικές εκκρεμότητες για αυτούς τους συναδέλφους.
Σύνταξη αναπηρίας ΙΚΑ, από κοινή νόσο. Για να πάρει κάποιος σύνταξη αναπηρίας, πρέπει να υπάρχουν 3 προϋποθέσεις, απόφαση ΚΕΠΑ, να διαθέτη τον ασφαλιστικό χρόνο, και να μην εργάζεται. Για απόφαση ΚΕΠΑ υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση. Ο θεράπων ιατρός συντάσσει και υποβάλει ηλεκτρονικά ιατρικό φάκελο της πάθησης (υπάρχει περιθώριο 6 μηνών) και μετά την οριστικοποίηση το χρονικό διάστημα να περάσει κάποιος επιτροπή είναι 3 με 4 μήνες. Εφόσον η απόφαση καθορίσει ποσοστό αναπηρίας άνω του 50% δικαιούται αναπηρική σύνταξη. Ο ασφαλιστικός χρόνος που πρέπει να έχει κάποιος είναι 15 έτη (4500 ένσημα) ή 5 έτη (1500 ένσημα) εκ των οποίων 2 έτη (600 ένσημα) εντός των τελευταίων 5 ετών από την έναρξη της αναπηρίας. Εάν δεν έχει τα παραπάνω αθροιστικά δικαιούται επίδομα από τον ΟΠΕΚΑ. Η έναρξη καταβολής της σύνταξης εφόσον υποβάλει αίτηση εντός 4 μηνών από την έκδοση της απόφασης ΚΕΠΑ ανατρέχει στην ημερομηνία έναρξης που γράφει η απόφαση. Ο μόνος χρόνος που μπορεί να αναγνωρίσει κάποιος είναι ο στρατός, με καταβολή εισφορών. Άρα αν συνυπολογίσουμε όλο αυτό το διάστημα μέχρι… Διαβάστε τη συνέχεια »
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δημήτρης
25 Μαΐου 2024 13:31
καλησπέρα κύριε Καρασαββιδη θα ήθελα να μου πείτε, στον υπολογισμό εφάπαξ εχει την επιλογή έγγαμος με παιδιά κ άγαμος , δεν υπάρχει η επιλογή διαζευγμένος με παιδιά όπως στην σύνταξη. Πως θα μπορούσαμε να το υπολογίσουμε? Σας ευχαριστώ.
Δεν υπάρχει επιλογή γιατί δεν υπάρχει καμία διαφορά στο μισθό έγγαμου με παιδιά και διαζευγμένου με παιδιά. Υπάρχει διαφορά στο μισθό μόνο όταν ενηλικιωθούν τα τέκνα, καθώς οι έγγαμοι συνεχίζουν να λαμβάνουν προσαύξηση στο επίδομα συνθηκών ενώ οι διαζευγμένοι όχι.
Όμως στο εφάπαξ λαμβάνεται πάντα υπόψη το μέγιστο επίδομα συνθηκών που έχει ληφθεί, ασχέτως εάν έχουν ενηλικιωθεί τα τέκνα –> https://i.imgur.com/ZrJf0hT.png
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΙΩΑΝΝΗΣ
23 Μαΐου 2024 13:33
Εαν ειναι εφικτο κ καρασσαβιδη και μπορειτε και θελετε να μου γραψετε πως μπορω να δω τον νομο αυτεπαγελτη αποστρατεια εποπ στα 50 που το λεει ρητα οτι περνουν συνταξη απευθειας γνωριζω οτι περνουμε απειυθειας αλλα λογου τον τευλευταιων γεγονοτων και περι τροπολογιας τσαγκλογλου και παραπληροφορησης εχουν τρελανουν πολυ κοσμο δεν θα παρουμε στα 50 μονο αν αλλαξουν τον νομο και τα ηλικιακα ορια η κανουν 35 συν 5 τοτε δεν θα παρουμε στα 50και παμε οπως ολοι οι υπολοιποι εννοειτε αυτη η συνταξη που θα παρουμε ειναι αναλογα με τα χρονια που εχουμε
Καλημέρα σας.
Θα ήθελα να ρωτήσω. Είμαι ε.ε. Άξκος ΣΜΥ ’93. Έχω κλείσει συνολικά 33 χρόνια. Θέλω να αναγνωρίσω την πλασματική 5 ετία και τα 2 από την πλασματική 3ετία. Πώς μπορώ να υποβάλλω αναφορά Αποστρατείας και να αιτηθώ την εφάπαξ παρακράτηση των εισφορών από το εφάπαξ από τον ΕΛΟΑΣ.
ΙΩΑΝΝΗΣ μην ανχωνεσαι.Συνταξη θα παρετε κανονικα αν σας αποστρατευσει η υπηρεσια λογω συμπληρωσης οριου ηλικιας.Οτι διαφορετικο γράφεται, αποτελει απλα παραπληροφορηση των στρατοσυνδικαλιστων που απλα θελουν πελατακια.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
22 Μαΐου 2024 18:09
Καλησπέρα. Είμαι απόστρατος και τον άλλο μήνα θα εργαστώ στον ιδιωτικό τομέα. Εκτος από τον ΕΦΚΑ θα πρέπει να ενημερωθεί και το ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜΣ ευχαριστώ.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Giorgos
21 Μαΐου 2024 10:45
Καλησπέρα ,είμαι φοιτητής σε παραγωγική σχολη αξιωματικών .Ειμαι στο 3 έτος σπουδών και θέλω να παραιτηθώ.Τι επιλογές έχω ;
μπορεις να παραιτηθεις ανα πασα στιγμη μεχρι να ορκιστεις …Απλα θα πρεπει να πληρωσεις το χρονο παραμονης στη σχολη απο το 2ο ετος και μετα …
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΙΤ
20 Μαΐου 2024 13:41
Αχιλλέα στα παρακάτω άρθρα στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο νομίζω ότι υπονοείται ότι θα επέλθει μείωση του εφάπαξ για τον πρώτο τμήμα του μέχρι 31-12-2014. Μπορείς μήπως να καταλάβεις εσύ τι εννοεί ο νομοθέτης και να μας εξηγήσεις?
Άρθρο 61
Προσδιορισμός της μέγιστης προσαύξησης για τον υπολογισμό του ύψους του εφάπαξ βοηθήματος –
Τροποποίηση άρθρου 17 ν.δ. 398/1974
Καλησπέρα GEORGIOSP, στην εγκύκλιο του υπουργείου εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης που μου έστειλες την 15-5-2024 και ώρα 18:58 με οδηγίες για τη χορήγηση αναπηρίας από κοινή νόσο όσων υπάγονται στο ΙΚΑ, σύμφωνα με το άρθρο 26 του Ν.4997/2022, κάπου στην 12η σελίδα αναφέρει ότι <> :
στρατιωτικοί που αποστρατεύονται εξαιτίας σωματικής ανικανότητας μη οφειλόμενης στην υπηρεσία εξακολουθούν να εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Π.Δ 169/2007.
Βάσει αυτού δεν θα μπορούσα κατά την εμπειρία σου να περάσω για ποσοστό ανικανότητας από την ΑΣΥΕ και όχι από τα ΚΕΠΑ; Πουθενά δεν αναφέρει για ημερομηνίες κατάταξης πριν το 2011 η μετά το 2011
Καλημέρα zp. Δεν έχω εμπειρία σε περιπτώσεις αποστρατείας στρατιωτικών με κατάταξη από 1/1/2011. Πιστεύω ότι είναι κάτι πρωτόγνωρο για τους περισσότερους από εμάς. Το απόσπασμα της εγκυκλίου που αναφέρεις περιέχεται σε ενότητα που έχει τίτλο ¨ α) Περιπτώσεις ασφαλισμένων του Δημοσίου που καλύπτονται από τις διατάξεις του π.δ. 169/2007 οι οποίες εξακολουθούν ισχύουσες.¨ Ο τίτλος αυτός θα μπορούσε να έχει δύο αναγνώσεις: α. Οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου (όλοι) εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του π.δ.169/2007. β. Υπάρχουν περιπτώσεις ασφαλισμένων του Δημοσίου που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του π.δ.169/2007 που εξακολουθούν να ισχύουν για αυτούς. Με την ερμηνεία αυτή συμπεραίνεται ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις του π.δ.169/2007. Προσωπικά πιστεύω ότι ισχύει η δεύτερη. Δεν έχω υπόψιν μου κάποιο έγγραφο που να τεκμηριώνει αυτή την άποψη. Βασίζομαι μόνο σε ενδείξεις. Αυτές είναι: i. Η επιλογή του ΓΕΣ να στείλει την αλληλογραφία στον ΕΦΚΑ/ΙΚΑ και όχι στον ΕΦΚΑ/Δημόσιο. Για να αλλάζουν την διαδικασία μετά από δεκαετίες θα έχουν οδηγίες εφαρμογής για αυτές τις περιπτώσεις. . ii.… Διαβάστε τη συνέχεια »
Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου, αλλά το ΓΕΣ δεν έχει καμία οδηγία γιατί εάν είχαν κάτι, δεν θα έστελναν τα χαρτιά μου στην αρχή στο ΕΦΚΑ /Δημοσίου και στην συνέχεια στο ΙΚΑ μετά την επιστροφή των δικαιολογητικών από το ΕΦΚΑ/δημοσίου. Τελικά δεν υπάρχει τίποτα τεκμηριωμένο. Τι περίμεναν τόσα χρόνια από το 2010 που μας μετέφεραν σε μια νύχτα στο ΙΚΑ; κανένας δεν ασχολήθηκε, ούτε οι ένοπλες δυνάμεις για το προσωπικό τους.
Έχεις δίκιο ότι το ΓΕΣ δεν φαίνεται να έχει οδηγίες για αυτές τις περιπτώσεις. Όμως το γεγονός ότι ο ΕΦΚΑ/Δημόσιο επέστρεψε τον φάκελο σου, θεωρώντας προφανώς ότι είναι αναρμόδιος, συμφωνεί με την άποψη ότι υπάρχει διαφορά στις διατάξεις που διέπουν τους πριν και μετά την 1/1/2011 καταταγέντες.
Φυσιολογικά τα, πολλά κατά την γνώμη μου, προβλήματα θα αργούσαν αρκετά χρόνια να εμφανιστούν. Πιστεύω ότι ούτε οι ασφαλισμένοι, ούτε οι ΕΔ ως εργοδότης ούτε και ο ΕΦΚΑ γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει.
Για αυτό σε κάθε ευκαιρία που τίθεται ένα ερώτημα που αφορά καταταγέντες μετά την 1/1/2011 τονίζω ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές και υπάρχουν πολλά κενά. https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-422/#comment-124916
Η ένταξη των εργαζομένων στο Δημόσιο στο ΙΚΑ το 2010 και η ενιαιοποίηση των ασφαλιστικών κανόνων εντός του ΕΦΚΑ προσπαθούν να ενώσουν δύο εντελώς ασύμβατους κόσμους.
Ίσως κάποιοι από τους ενδιαφερόμενους αρχίσουν να ανακινούν σιγά σιγά το θέμα μέσω ενώσεων, ομοσπονδιών κτλ.
Δυστυχώς περιπτώσεις όπως η δική σου θα κάνουν το πρόβλημα επίκαιρο πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Στην περίπτωση του συναδέλφου υφίσταται και θέμα με την έναρξη καταβολής της σύνταξης.
Από την στιγμή που η σύνταξη ανατρέχει στην ημερομηνία υποβολής της αίτησης πιστοποίησης προς τα ΚΕΠΑ ή από την έναρξη της αναπηρίας που θα αναγράφει η ΓΑΠΑ που θα εκδοθεί, για το διάστημα από την διαγραφή έως την αίτηση δεν θα πληρωθεί.
Επίσης αν η απόφαση δεν είναι εφόρου ζωής, και έχει συγκεκριμένη διάρκεια, θα πρέπει να περνά ξανά ΚΕΠΑ υποβάλλοντας αίτηση παράτασης, για την ανανέωση της αναπηρίας και καταβολής της σύνταξης, και θα περιμένει είτε να μονιμοποιηθεί η αναπηρική, είτε να την μετατρέψει σε γήρατος όταν φτάσει στην ηλικία.
Καλησπέρα Γιάννη. Στις σωστές παρατηρήσεις σου θα πρόσθετα και το ποσό της εθνικής σύνταξης το οποίο για ασφαλισμένους του ΙΚΑ εξαρτάται από το ποσοστό αναπηρίας. Και δεν είναι μόνο αυτά τα πιθανά προβλήματα. Το πρόβλημα αρχίζει να γίνεται εμφανές με την περίπτωση του συναδέλφου που αφορά αυτεπάγγελτη αποστρατεία για λόγους υγείας όμως αφορά όλους τους συναδέλφους με ημερομηνία κατάταξης από 1/1/2011. Για όσους ασφαλισμένους υπάγονται στη συνταξιοδοτική προστασία του Δημοσίου ισχύουν, ανάλογα την περίπτωση, οι διατάξεις των Ν2084/1992, ΠΔ169/2007 και Ν3865/2010. Για όσους ασφαλίζονται στο πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ισχύουν οι συνταξιοδοτικές διατάξεις του ιδιωτικού τομέα. Η μόνη παλαιά διάταξη, του ΠΔ169/2007, που ισχύει για αυτούς είναι η παρ. 5 του άρθρου 40 που δίνει το δικαίωμα της αναγνώρισης της πενταετίας και στους ασφαλισμένους του πρώην ΙΚΑ. Τυπικά όλα τα άλλα, από αυτά που γνωρίζαμε, δεν ισχύουν. Είτε αποστρατεία με αίτηση και 40 συντάξιμα είτε αυτεπάγγελτη (κάθε τύπου) θα έχει πρόβλημα. Υποθετικά ένα στέλεχος που αποστρατεύεται αυτεπάγγελτα με την συμπλήρωση 35ετίας, αν προέρχεται από σχολή, θα έχει ηλικία 53-55 ετών. Το όριο… Διαβάστε τη συνέχεια »
GEORGIOSP Πολύ σωστές οι επισημάνσεις σου.
Για να πάρει κάποιος πλήρη εθνική 426,17€ πρέπει να έχει 20 έτη και ποσοστό άνω του 80% η οποία μειώνετε κατά 2% για κάθε έτος έως τα 15 έτη, αν έχει 15 έτη ή λιγότερα θα πάρει την κατώτερη 383,55€.
Αντίστοιχα με 67% και έως 79,99% με 20 έτη θα είναι 319,63€ και με ως 15 έτη 287,67€.
Για δε κάτω από 67% εκεί είναι τραγικά 213,08€ και 191,77€ αντίστοιχα.
Επίσης σύμφωνα με την νομοθεσία του ΙΚΑ ο χρόνος που μπορεί να αναγνωρίσει κάποιος είναι μόνο της θητείας, και εδώ τίθενται άλλο ένα θέμα ως προς την 5ετια αν θα μπορεί να την αναγνωρίσει κάποιος.
Όπως είπες και εσύ είναι παρα πολλά τα ζητήματα που προκύπτουν.
Οι χρόνοι που αναγνωρίζονται προβλέπονται στο άρθρο 40 του Ν2084/1992 όπως ισχύει σήμερα.
Συνολικά μπορεί να αναγνωριστούν μέχρι επτά έτη και σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και η πενταετία (παρ. 6). Γίνεται ειδική επισήμανση για την πενταετία και στο τελευταίο έγγραφο με διευκρινήσεις για την αναγνώριση της (ΑΔΑ: Ψ5ΒΙ46ΜΑΠΣ-4Α4 τελευταία σελίδα).
Δεν υπάρχει λοιπόν πρόβλημα με την αναγνώριση της πενταετίας για όσους είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ. Αντίθετα για τα εξάμηνα υπάρχει διπλό πρόβλημα. Πρώτον δεν προβλέπονται από νομοθεσία που αφορά το πρώην ΙΚΑ και δεύτερον το όριο των επτά συνολικών ετών είναι πολύ μικρό για όσους ¨γράφουν¨ πολλά εξάμηνα λόγω ειδικότητας.
Το ωραίο εδώ είναι ότι ενώ έχει κυκλοφορήσει έγγραφο του υπουργείου εργασίας (ΑΔΑ: 7Μ6Ξ465Θ1Ω-ΦΒΖ) από το 2019 που λέει ότι μπορούν να αναγνωρίζουν τις διπλάσιες υπηρεσίες, φρόντισαν (το 2022) να τροποποιήσουν το άρθρο 40 του ΠΔ169/2007 για την πενταετία αλλά δεν έκαναν το ίδιο και για το άρθρο 41.
Πολλά κενά, πολλά προβλήματα.
Καλημέρα Γιάννη.
Έχεις δίκιο. Δεν το γνώριζα αυτό.
Όσο το συζητάμε τόσο θα ξεπροβάλουν προβλήματα.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βαγγέλης
17 Μαΐου 2024 10:48
Κ. Αχιλλέα καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζεται τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει ο επανυπολογισμός των συντάξεων, που αφορά την επιστροφή του ποσού που έγιναν, σε αυτές σύμφωνα με την κράτηση Ν.4093/12. Αν προσμετράτε σε αυτό και το ποσό των μερισμάτων που λαμβάνω σήμερα και πιο είναι αυτό (Μικτό ή πληρωτέο?).
Δικαιούσαι εφόσον στον τόπο μονιμης διαμονής έχεις δικό σου σπίτι (Ε9) ή έχεις μισθώσει και υπάρχει μισθωτήριο συμβόλαιο στο όνομα σου. Επίσης πρέπει να έχεις ηλεκτρικό ρεύμα στο όνομα σου.
Καλησπέρα!Αν έχω σπίτι στο Ε9 και το λογαριασμό του νερού στο όνομα μου δε γίνεται για να λάβω τα έξοδα οριστικής διαμονής? Θα πρέπει να είναι του ρεύματος απαραίτητα?
Καλησπέρα! Αν έχω σπίτι στο Ε9 και το λογαριασμό νερού στο όνομα μου στο τόπο οριστικής διαμονής αντί για ρεύμα γίνεται για τα έξοδα μόνιμης διαμονής ή χρειάζεται απαραίτητα λογαριασμό ρεύματος στο όνομα μου?
Ναι! Εφόσον η μόνιμη διαμονή σού είναι εκτός νόμου από την τελευταία μονάδα σου.Και εφόσον διαθέτης ιδιόκτητη κατοικία εσύ ή σύζυγό σου.Η εφόσον ενοικιάσεις στο όνομα σου και αναρτηθεί το συμβόλαιο στο taxis net., Για τα υπόλοιπα δικαιολογητικά το κοντινότερο προς εσένα Φρουραρχείο έχει την λίστα με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσεις.
Όλα τα παραπάνω που είπαν οι συνάδελφοι ισχύουν αν ο τόπος διαμονής είναι εκτός φρουράς της τελευταίας μονάδας που ανήκεις, δηλαδή ισχύει ότι και στις μεταθέσεις.
Γεια σας .Οταν ειναι να φυγω με αποστρατεια σε 5 μηνες ,Αν στο σπιτι εχω την επικαρπια αλλα η Δεη ειναι στον πατερα μου θα εχω προβλημα για να παρω το φυλλο πορειας.Θα παμε να μεινουμε με τους Γονεις μου εκει μολις αποστρατευτω.
Ευχαριστω
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Σπυρίδων Γ.
16 Μαΐου 2024 08:20
Καλημέρα σας..Συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνετε…Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής..Εαν κάποιος πάρει σύνταξη ανικανότητας με ποσοστό άνω του 50% (νέος ασφαλισμένος) λόγω τραυματισμού του στην υπηρεσία και έχει πληρώσει την μάχιμη πενταετία θα πάρει 35+5 ???..Εάν έχει και δυο χρόνια ΙΚΑ 35+5+2??? Αν ΟΧΙ τις εισφορές που έχει καταβάλει τις χάνει??Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων…Καλή δύναμη και καλή συνέχεια…
Καλημέρα.
Αν η αποστρατεία έγινε για λόγους που οφείλονται στην υπηρεσία η σύνταξη κανονίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις που προϋπήρχαν του Ν4387/2016.
Υπολογίζεται με δύο τρόπους (βλ. παρ. 2 και 3 τού άρθρου 10 του Ν2084/1992) και απονέμεται το ποσό που είναι μεγαλύτερο. https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/47100/nomos-2084-1992
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Χς
15 Μαΐου 2024 17:39
Καλησπέρα σας και Χρόνια Πολλά στον κ. Αχιλλέα για την ονομαστική του εορτή. Υπόδειγμα παραίτησης πριν τα 25 χρόνια που μπορώ να βρω, δεν είμαι σε μονάδα και ξέρετε. Ποια είναι η διαδικασία; Σας ευχαριστώ πολύ
ΣΩΜΑ:
Στρατός
zp
15 Μαΐου 2024 16:00
Σε συνέχεια των από 15-5-2024 ερωτήσεων μου, σας γνωρίζω ότι αποστρατεύτηκα όχι ένεκα της υπηρεσίας, επίσης θέλω να ρωτήσω εάν σωστά την αλληλογραφία την έστειλε το ΓΕΣ στο ΙΚΑ, καθόσον μπορεί υποχρεωτικά να υπάγομαι στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αλλά για ασθένεια , επικουρική σύνταξη, και εφάπαξ βοήθημα ασφαλιζόμαστε στον οικείο φορέα μας (άρθρο 2 παράγραφος 1β και παράγραφος 2 του Ν.3865/2010)
Καλησπέρα.
Α. Μπορείς να βρεις τις πιο πρόσφατες οδηγίες για χορήγηση σύνταξης αναπηρίας για όσους υπάγονται στην ασφάλιση του ΙΚΑ εδώ. https://www.efka.gov.gr/el/egkyklioi-kai-genika-eggrapha/geniko-eggrapho-616259-15112023
Κατέβασε και τα τρία αρχεία.
Οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες συνταξιοδότησης είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές που ισχύουν για όσους έχουν ημερομηνία κατάταξης μέχρι 31/12/2010 (ΠΔ169/2007). Για αυτόν τον λόγο είναι πολύ δύσκολο να ξέρουμε τί ακριβώς ισχύει και πως θα εφαρμοστεί στους στρατιωτικούς.
Όπως σου είχα γράψει και σε παλαιότερο σχόλιο η δική σου εμπειρία θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για μελλοντικές περιπτώσεις συναδέλφων.
Β. Οι διατάξεις που αναφέρεις σε αυτό το σχόλιο σου (άρθρο 2 παράγραφος 1β και παράγραφος 2 του Ν.3865/2010) λένε ότι σε ότι αφορά τις παροχές για περίθαλψη (νοσήλια, φάρμακα κτλ) καλύπτεσαι ως εν/εν από το δημόσιο, ασφαλίζεσαι για μέρισμα στο ΜΤΣ και για εφάπαξ στον ΕΛΟΑΣ. Συνταξιοδοτικά όμως υπάγεσαι στο ΙΚΑ/ΕΦΚΑ και σωστά το ΓΕΣ έστειλε την αλληλογραφία στο ΙΚΑ.
Στο Ν.4387/16 αναφέρονταν η προοπτική θέσπισης ενιαίων κανόνων για το δημόσιο και τους άλλους φορείς για συνταξιοδότηση λόγω ανικανότητας –> Άρθρο 11 Ν.4387/16
Αυτοί οι ενιαίοι κανόνες δεν θεσμοθετήθηκαν ποτέ και όπως φαίνεται τουλάχιστον για τα διαδικαστικά ακολουθούνται οι διατάξεις του ΙΚΑ για σένα, για τις οποίες προσωπικά δεν είμαι καθόλου ενημερωμένος.
Η περίπτωσή σου παραπέμφθηκε στο ΙΚΑ προφανώς διότι αφορά συνταξιοδοτικό θέμα (προϋπόθεση απονομής σύνταξης) και όχι την ασφάλιση για περίθαλψη (ασθένεια).
.
Οτιδήποτε υπάρχει στο site (άρθρα, σχόλια, ενότητα FAQ κλπ) αφορά τη νομοθεσία του δημοσίου και κυρίως τον Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/07), ο οποίος εκ των πραγμάτων δεν ισχύει για ασφαλισμένους στο ΙΚΑ.
Διάβασε σχετικά την παρ. Β στο άρθρο: Διευκρινιστικό έγγραφο αναγνώρισης πενταετίας
Γενικά οι ερωτήσεις σου είναι δύσκολο να απαντηθούν καθώς αφορούν τις καταστατικές διατάξεις του ΙΚΑ και όπως ανέφερε ο GEORGIOSP μάλλον εσύ θα μας ενημερώνεις (!) διότι πιθανότατα είσαι ο πρώτος καταταχθείς μετά το 2011 που θα πάρει σύνταξη έχοντας ασφαλιστεί στο ΙΚΑ.
Δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 26 του ν. 4997/2022.
α) Περιπτώσεις ασφαλισμένων του Δημοσίου που καλύπτονται από τις διατάξεις του π.δ. 169/2007 οι οποίες εξακολουθούν ισχύουσες. Οι δημόσιοι υπάλληλοι, λειτουργοί και οι στρατιωτικοί που απολύονται ή αποστρατεύονται, αντίστοιχα, εξαιτίας σωματικής ή διανοητικής ανικανότητας μη οφειλόμενης στην υπηρεσία, αφετέρου και όσοι εκ των ανωτέρω απομακρύνονται ή αποστρατεύονται λόγω τραύματος ή νόσου οφειλόμενου στην υπηρεσία ή σε υπηρεσία που επάγεται αυξημένο κίνδυνο ή από απρόοπτο συμβάν κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους εξακολουθούν να εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του π.δ.169/2007. https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%A17946%CE%9D%CE%9B%CE%94%CE%93-%CE%96%CE%A51?inline=true
Και επειδή η σύνταξη εάν εφαρμοστούν αυτά που είπανε, θα μετράει από τότε που υπέβαλες αίτηση στα ΚΕΠΑ κάνε σήμερα μια αίτηση για αξιολόγηση. https://epan.gov.gr/e_kepa
Ενημερώθηκε η σελίδα υπολογισμού αποδοχών Μισθολόγιο 2025 με την αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας από 1-7-2025: Μισθολόγιο 2025 με νέο επίδομα επικινδυνότητας
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 18-12-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Καλησπέρα σε όλους . Θα ήθελα εάν γνωρίζει κάποιος , να με ενημερώσει ,πότε θα καταβληθούν τα αναδρομικά στους αποστράτους ; Σας ευχαριστώ , εκ των προτέρων .
Καλησπέρα σε όλους.Με αφορμή τα σχόλια περί αυτεπάγγελτης αποστρατειας λόγο υγείας ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας μου γεννήθηκε το ερώτημα για το αν η εθνική σύνταξη μειώνεται και πόσο αφού οποίο ποσοστό αναπηρίας και .έβαζα μου έβγαζε το ίδιο ποσό 427€.Αυτό που είδα να αλλάζει ήτανε η ανταποδοτική σύνταξη.Κανω την ερώτηση γιατί είδα σε πιο κάτω σχόλια ότι αν η αναπηρία είναι πχ 40 με 55 τις 100 η εθνική συνταξη μειώνεται πολύ.Η εφαρμογή μου βγάζει όμως το ίδιο ποσό για όλα τα ποσοστά.Γνωριζει κάποιος τι γίνεται.Ευχαριστω.
Τα σχόλια που διάβασες αφορούν τους συναδέλφους με κατάταξη μετά το 2011 λόγω ασφάλισης στο ΙΚΑ.
Οι εφαρμογές δεν καλύπτουν αυτές τις περιπτώσεις, διότι βασικά δεν είναι ακόμη σίγουρο ούτε καν εάν αποδίδεται άμεσα σύνταξη ανικανότητας, οπότε το ποσό είναι ήσσονος σημασίας!
Θα υπάρξει στο μέλλον άρθρο με τις νομοθετικές εκκρεμότητες για αυτούς τους συναδέλφους.
Σύνταξη αναπηρίας ΙΚΑ, από κοινή νόσο. Για να πάρει κάποιος σύνταξη αναπηρίας, πρέπει να υπάρχουν 3 προϋποθέσεις, απόφαση ΚΕΠΑ, να διαθέτη τον ασφαλιστικό χρόνο, και να μην εργάζεται. Για απόφαση ΚΕΠΑ υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση. Ο θεράπων ιατρός συντάσσει και υποβάλει ηλεκτρονικά ιατρικό φάκελο της πάθησης (υπάρχει περιθώριο 6 μηνών) και μετά την οριστικοποίηση το χρονικό διάστημα να περάσει κάποιος επιτροπή είναι 3 με 4 μήνες. Εφόσον η απόφαση καθορίσει ποσοστό αναπηρίας άνω του 50% δικαιούται αναπηρική σύνταξη. Ο ασφαλιστικός χρόνος που πρέπει να έχει κάποιος είναι 15 έτη (4500 ένσημα) ή 5 έτη (1500 ένσημα) εκ των οποίων 2 έτη (600 ένσημα) εντός των τελευταίων 5 ετών από την έναρξη της αναπηρίας. Εάν δεν έχει τα παραπάνω αθροιστικά δικαιούται επίδομα από τον ΟΠΕΚΑ. Η έναρξη καταβολής της σύνταξης εφόσον υποβάλει αίτηση εντός 4 μηνών από την έκδοση της απόφασης ΚΕΠΑ ανατρέχει στην ημερομηνία έναρξης που γράφει η απόφαση. Ο μόνος χρόνος που μπορεί να αναγνωρίσει κάποιος είναι ο στρατός, με καταβολή εισφορών. Άρα αν συνυπολογίσουμε όλο αυτό το διάστημα μέχρι… Διαβάστε τη συνέχεια »
καλησπέρα κύριε Καρασαββιδη θα ήθελα να μου πείτε, στον υπολογισμό εφάπαξ εχει την επιλογή έγγαμος με παιδιά κ άγαμος , δεν υπάρχει η επιλογή διαζευγμένος με παιδιά όπως στην σύνταξη. Πως θα μπορούσαμε να το υπολογίσουμε? Σας ευχαριστώ.
Δεν υπάρχει επιλογή γιατί δεν υπάρχει καμία διαφορά στο μισθό έγγαμου με παιδιά και διαζευγμένου με παιδιά. Υπάρχει διαφορά στο μισθό μόνο όταν ενηλικιωθούν τα τέκνα, καθώς οι έγγαμοι συνεχίζουν να λαμβάνουν προσαύξηση στο επίδομα συνθηκών ενώ οι διαζευγμένοι όχι.
Όμως στο εφάπαξ λαμβάνεται πάντα υπόψη το μέγιστο επίδομα συνθηκών που έχει ληφθεί, ασχέτως εάν έχουν ενηλικιωθεί τα τέκνα –> https://i.imgur.com/ZrJf0hT.png
Εαν ειναι εφικτο κ καρασσαβιδη και μπορειτε και θελετε να μου γραψετε πως μπορω να δω τον νομο αυτεπαγελτη αποστρατεια εποπ στα 50 που το λεει ρητα οτι περνουν συνταξη απευθειας γνωριζω οτι περνουμε απειυθειας αλλα λογου τον τευλευταιων γεγονοτων και περι τροπολογιας τσαγκλογλου και παραπληροφορησης εχουν τρελανουν πολυ κοσμο δεν θα παρουμε στα 50 μονο αν αλλαξουν τον νομο και τα ηλικιακα ορια η κανουν 35 συν 5 τοτε δεν θα παρουμε στα 50και παμε οπως ολοι οι υπολοιποι εννοειτε αυτη η συνταξη που θα παρουμε ειναι αναλογα με τα χρονια που εχουμε
–> Π.Δ. 169/2007 άρθρο 26 παρ. (γ)
Το ανωτέρω ΠΔ δεν ισχύει για κατάταξη μετά το 2011 λόγω ασφάλισης στο ΙΚΑ (τότε όντως υπάρχει θέμα).
ευχαριστω πολυ
Καλημέρα σας.
Θα ήθελα να ρωτήσω. Είμαι ε.ε. Άξκος ΣΜΥ ’93. Έχω κλείσει συνολικά 33 χρόνια. Θέλω να αναγνωρίσω την πλασματική 5 ετία και τα 2 από την πλασματική 3ετία. Πώς μπορώ να υποβάλλω αναφορά Αποστρατείας και να αιτηθώ την εφάπαξ παρακράτηση των εισφορών από το εφάπαξ από τον ΕΛΟΑΣ.
ΙΩΑΝΝΗΣ μην ανχωνεσαι.Συνταξη θα παρετε κανονικα αν σας αποστρατευσει η υπηρεσια λογω συμπληρωσης οριου ηλικιας.Οτι διαφορετικο γράφεται, αποτελει απλα παραπληροφορηση των στρατοσυνδικαλιστων που απλα θελουν πελατακια.
Καλησπέρα. Είμαι απόστρατος και τον άλλο μήνα θα εργαστώ στον ιδιωτικό τομέα. Εκτος από τον ΕΦΚΑ θα πρέπει να ενημερωθεί και το ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜΣ ευχαριστώ.
Καλησπέρα ,είμαι φοιτητής σε παραγωγική σχολη αξιωματικών .Ειμαι στο 3 έτος σπουδών και θέλω να παραιτηθώ.Τι επιλογές έχω ;
μπορεις να παραιτηθεις ανα πασα στιγμη μεχρι να ορκιστεις …Απλα θα πρεπει να πληρωσεις το χρονο παραμονης στη σχολη απο το 2ο ετος και μετα …
Αχιλλέα στα παρακάτω άρθρα στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο νομίζω ότι
υπονοείται ότι θα επέλθει μείωση του εφάπαξ για τον πρώτο τμήμα του μέχρι 31-12-2014. Μπορείς μήπως να καταλάβεις εσύ τι εννοεί ο νομοθέτης και να μας εξηγήσεις?Άρθρο 61
Προσδιορισμός της μέγιστης προσαύξησης για τον υπολογισμό του ύψους του εφάπαξ βοηθήματος –
Τροποποίηση άρθρου 17 ν.δ. 398/1974
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-395/#comment-128097
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-396/#comment-128239
Καλησπέρα GEORGIOSP, στην εγκύκλιο του υπουργείου εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης που μου έστειλες την 15-5-2024 και ώρα 18:58 με οδηγίες για τη χορήγηση αναπηρίας από κοινή νόσο όσων υπάγονται στο ΙΚΑ, σύμφωνα με το άρθρο 26 του Ν.4997/2022, κάπου στην 12η σελίδα αναφέρει ότι <> :
στρατιωτικοί που αποστρατεύονται εξαιτίας σωματικής ανικανότητας μη οφειλόμενης στην υπηρεσία εξακολουθούν να εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Π.Δ 169/2007.
Βάσει αυτού δεν θα μπορούσα κατά την εμπειρία σου να περάσω για ποσοστό ανικανότητας από την ΑΣΥΕ και όχι από τα ΚΕΠΑ; Πουθενά δεν αναφέρει για ημερομηνίες κατάταξης πριν το 2011 η μετά το 2011
Καλημέρα zp. Δεν έχω εμπειρία σε περιπτώσεις αποστρατείας στρατιωτικών με κατάταξη από 1/1/2011. Πιστεύω ότι είναι κάτι πρωτόγνωρο για τους περισσότερους από εμάς. Το απόσπασμα της εγκυκλίου που αναφέρεις περιέχεται σε ενότητα που έχει τίτλο ¨ α) Περιπτώσεις ασφαλισμένων του Δημοσίου που καλύπτονται από τις διατάξεις του π.δ. 169/2007 οι οποίες εξακολουθούν ισχύουσες.¨ Ο τίτλος αυτός θα μπορούσε να έχει δύο αναγνώσεις: α. Οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου (όλοι) εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του π.δ.169/2007. β. Υπάρχουν περιπτώσεις ασφαλισμένων του Δημοσίου που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του π.δ.169/2007 που εξακολουθούν να ισχύουν για αυτούς. Με την ερμηνεία αυτή συμπεραίνεται ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις του π.δ.169/2007. Προσωπικά πιστεύω ότι ισχύει η δεύτερη. Δεν έχω υπόψιν μου κάποιο έγγραφο που να τεκμηριώνει αυτή την άποψη. Βασίζομαι μόνο σε ενδείξεις. Αυτές είναι: i. Η επιλογή του ΓΕΣ να στείλει την αλληλογραφία στον ΕΦΚΑ/ΙΚΑ και όχι στον ΕΦΚΑ/Δημόσιο. Για να αλλάζουν την διαδικασία μετά από δεκαετίες θα έχουν οδηγίες εφαρμογής για αυτές τις περιπτώσεις. . ii.… Διαβάστε τη συνέχεια »
Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου, αλλά το ΓΕΣ δεν έχει καμία οδηγία γιατί εάν είχαν κάτι, δεν θα έστελναν τα χαρτιά μου στην αρχή στο ΕΦΚΑ /Δημοσίου και στην συνέχεια στο ΙΚΑ μετά την επιστροφή των δικαιολογητικών από το ΕΦΚΑ/δημοσίου. Τελικά δεν υπάρχει τίποτα τεκμηριωμένο. Τι περίμεναν τόσα χρόνια από το 2010 που μας μετέφεραν σε μια νύχτα στο ΙΚΑ; κανένας δεν ασχολήθηκε, ούτε οι ένοπλες δυνάμεις για το προσωπικό τους.
Έχεις δίκιο ότι το ΓΕΣ δεν φαίνεται να έχει οδηγίες για αυτές τις περιπτώσεις. Όμως το γεγονός ότι ο ΕΦΚΑ/Δημόσιο επέστρεψε τον φάκελο σου, θεωρώντας προφανώς ότι είναι αναρμόδιος, συμφωνεί με την άποψη ότι υπάρχει διαφορά στις διατάξεις που διέπουν τους πριν και μετά την 1/1/2011 καταταγέντες.
Φυσιολογικά τα, πολλά κατά την γνώμη μου, προβλήματα θα αργούσαν αρκετά χρόνια να εμφανιστούν. Πιστεύω ότι ούτε οι ασφαλισμένοι, ούτε οι ΕΔ ως εργοδότης ούτε και ο ΕΦΚΑ γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει.
Για αυτό σε κάθε ευκαιρία που τίθεται ένα ερώτημα που αφορά καταταγέντες μετά την 1/1/2011 τονίζω ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές και υπάρχουν πολλά κενά.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-422/#comment-124916
Η ένταξη των εργαζομένων στο Δημόσιο στο ΙΚΑ το 2010 και η ενιαιοποίηση των ασφαλιστικών κανόνων εντός του ΕΦΚΑ προσπαθούν να ενώσουν δύο εντελώς ασύμβατους κόσμους.
Ίσως κάποιοι από τους ενδιαφερόμενους αρχίσουν να ανακινούν σιγά σιγά το θέμα μέσω ενώσεων, ομοσπονδιών κτλ.
Δυστυχώς περιπτώσεις όπως η δική σου θα κάνουν το πρόβλημα επίκαιρο πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Στην περίπτωση του συναδέλφου υφίσταται και θέμα με την έναρξη καταβολής της σύνταξης.
Από την στιγμή που η σύνταξη ανατρέχει στην ημερομηνία υποβολής της αίτησης πιστοποίησης προς τα ΚΕΠΑ ή από την έναρξη της αναπηρίας που θα αναγράφει η ΓΑΠΑ που θα εκδοθεί, για το διάστημα από την διαγραφή έως την αίτηση δεν θα πληρωθεί.
Επίσης αν η απόφαση δεν είναι εφόρου ζωής, και έχει συγκεκριμένη διάρκεια, θα πρέπει να περνά ξανά ΚΕΠΑ υποβάλλοντας αίτηση παράτασης, για την ανανέωση της αναπηρίας και καταβολής της σύνταξης, και θα περιμένει είτε να μονιμοποιηθεί η αναπηρική, είτε να την μετατρέψει σε γήρατος όταν φτάσει στην ηλικία.
Καλησπέρα Γιάννη. Στις σωστές παρατηρήσεις σου θα πρόσθετα και το ποσό της εθνικής σύνταξης το οποίο για ασφαλισμένους του ΙΚΑ εξαρτάται από το ποσοστό αναπηρίας. Και δεν είναι μόνο αυτά τα πιθανά προβλήματα. Το πρόβλημα αρχίζει να γίνεται εμφανές με την περίπτωση του συναδέλφου που αφορά αυτεπάγγελτη αποστρατεία για λόγους υγείας όμως αφορά όλους τους συναδέλφους με ημερομηνία κατάταξης από 1/1/2011. Για όσους ασφαλισμένους υπάγονται στη συνταξιοδοτική προστασία του Δημοσίου ισχύουν, ανάλογα την περίπτωση, οι διατάξεις των Ν2084/1992, ΠΔ169/2007 και Ν3865/2010. Για όσους ασφαλίζονται στο πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ισχύουν οι συνταξιοδοτικές διατάξεις του ιδιωτικού τομέα. Η μόνη παλαιά διάταξη, του ΠΔ169/2007, που ισχύει για αυτούς είναι η παρ. 5 του άρθρου 40 που δίνει το δικαίωμα της αναγνώρισης της πενταετίας και στους ασφαλισμένους του πρώην ΙΚΑ. Τυπικά όλα τα άλλα, από αυτά που γνωρίζαμε, δεν ισχύουν. Είτε αποστρατεία με αίτηση και 40 συντάξιμα είτε αυτεπάγγελτη (κάθε τύπου) θα έχει πρόβλημα. Υποθετικά ένα στέλεχος που αποστρατεύεται αυτεπάγγελτα με την συμπλήρωση 35ετίας, αν προέρχεται από σχολή, θα έχει ηλικία 53-55 ετών. Το όριο… Διαβάστε τη συνέχεια »
GEORGIOSP Πολύ σωστές οι επισημάνσεις σου.
Για να πάρει κάποιος πλήρη εθνική 426,17€ πρέπει να έχει 20 έτη και ποσοστό άνω του 80% η οποία μειώνετε κατά 2% για κάθε έτος έως τα 15 έτη, αν έχει 15 έτη ή λιγότερα θα πάρει την κατώτερη 383,55€.
Αντίστοιχα με 67% και έως 79,99% με 20 έτη θα είναι 319,63€ και με ως 15 έτη 287,67€.
Για δε κάτω από 67% εκεί είναι τραγικά 213,08€ και 191,77€ αντίστοιχα.
Επίσης σύμφωνα με την νομοθεσία του ΙΚΑ ο χρόνος που μπορεί να αναγνωρίσει κάποιος είναι μόνο της θητείας, και εδώ τίθενται άλλο ένα θέμα ως προς την 5ετια αν θα μπορεί να την αναγνωρίσει κάποιος.
Όπως είπες και εσύ είναι παρα πολλά τα ζητήματα που προκύπτουν.
Οι χρόνοι που αναγνωρίζονται προβλέπονται στο άρθρο 40 του Ν2084/1992 όπως ισχύει σήμερα.
Συνολικά μπορεί να αναγνωριστούν μέχρι επτά έτη και σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και η πενταετία (παρ. 6). Γίνεται ειδική επισήμανση για την πενταετία και στο τελευταίο έγγραφο με διευκρινήσεις για την αναγνώριση της (ΑΔΑ: Ψ5ΒΙ46ΜΑΠΣ-4Α4 τελευταία σελίδα).
Δεν υπάρχει λοιπόν πρόβλημα με την αναγνώριση της πενταετίας για όσους είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ. Αντίθετα για τα εξάμηνα υπάρχει διπλό πρόβλημα. Πρώτον δεν προβλέπονται από νομοθεσία που αφορά το πρώην ΙΚΑ και δεύτερον το όριο των επτά συνολικών ετών είναι πολύ μικρό για όσους ¨γράφουν¨ πολλά εξάμηνα λόγω ειδικότητας.
Το ωραίο εδώ είναι ότι ενώ έχει κυκλοφορήσει έγγραφο του υπουργείου εργασίας (ΑΔΑ: 7Μ6Ξ465Θ1Ω-ΦΒΖ) από το 2019 που λέει ότι μπορούν να αναγνωρίζουν τις διπλάσιες υπηρεσίες, φρόντισαν (το 2022) να τροποποιήσουν το άρθρο 40 του ΠΔ169/2007 για την πενταετία αλλά δεν έκαναν το ίδιο και για το άρθρο 41.
Πολλά κενά, πολλά προβλήματα.
Το ΙΚΑ για σύνταξη αναπηρική (και όχι γήρατος) το μόνο χρόνο που αναγνωρίζει είναι του στρατού, και κανένα άλλο χρόνο.
Καλημέρα Γιάννη.
Έχεις δίκιο. Δεν το γνώριζα αυτό.
Όσο το συζητάμε τόσο θα ξεπροβάλουν προβλήματα.
Κ. Αχιλλέα καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζεται τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει ο επανυπολογισμός των συντάξεων, που αφορά την επιστροφή του ποσού που έγιναν, σε αυτές σύμφωνα με την κράτηση Ν.4093/12. Αν προσμετράτε σε αυτό και το ποσό των μερισμάτων που λαμβάνω σήμερα και πιο είναι αυτό (Μικτό ή πληρωτέο?).
Καλημέρα.
https://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-391/#comment-124321
Καλησπέρα σε όλους θα ήθελα να ρωτήσω δικαιούμαστε φύλλο πορείας και έξοδα μόνιμης διαμονής στην αποστρατεία?
Δικαιούσαι εφόσον στον τόπο μονιμης διαμονής έχεις δικό σου σπίτι (Ε9) ή έχεις μισθώσει και υπάρχει μισθωτήριο συμβόλαιο στο όνομα σου. Επίσης πρέπει να έχεις ηλεκτρικό ρεύμα στο όνομα σου.
Καλησπέρα!Αν έχω σπίτι στο Ε9 και το λογαριασμό του νερού στο όνομα μου δε γίνεται για να λάβω τα έξοδα οριστικής διαμονής? Θα πρέπει να είναι του ρεύματος απαραίτητα?
Καλησπέρα! Αν έχω σπίτι στο Ε9 και το λογαριασμό νερού στο όνομα μου στο τόπο οριστικής διαμονής αντί για ρεύμα γίνεται για τα έξοδα μόνιμης διαμονής ή χρειάζεται απαραίτητα λογαριασμό ρεύματος στο όνομα μου?
Ναι! Εφόσον η μόνιμη διαμονή σού είναι εκτός νόμου από την τελευταία μονάδα σου.Και εφόσον διαθέτης ιδιόκτητη κατοικία εσύ ή σύζυγό σου.Η εφόσον ενοικιάσεις στο όνομα σου και αναρτηθεί το συμβόλαιο στο taxis net., Για τα υπόλοιπα δικαιολογητικά το κοντινότερο προς εσένα Φρουραρχείο έχει την λίστα με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσεις.
Εάν είσαι παντρεμένος κάνουν και της συζύγου σου..Ε9 που φαίνεται η ιδιοκτησία και λογαριασμός κοινής ωφέλειας..
Όλα τα παραπάνω που είπαν οι συνάδελφοι ισχύουν αν ο τόπος διαμονής είναι εκτός φρουράς της τελευταίας μονάδας που ανήκεις, δηλαδή ισχύει ότι και στις μεταθέσεις.
Γεια σας .Οταν ειναι να φυγω με αποστρατεια σε 5 μηνες ,Αν στο σπιτι εχω την επικαρπια αλλα η Δεη ειναι στον πατερα μου θα εχω προβλημα για να παρω το φυλλο πορειας.Θα παμε να μεινουμε με τους Γονεις μου εκει μολις αποστρατευτω.
Ευχαριστω
Καλημέρα σας..Συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνετε…Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής..Εαν κάποιος πάρει σύνταξη ανικανότητας με ποσοστό άνω του 50% (νέος ασφαλισμένος) λόγω τραυματισμού του στην υπηρεσία και έχει πληρώσει την μάχιμη πενταετία θα πάρει 35+5 ???..Εάν έχει και δυο χρόνια ΙΚΑ 35+5+2??? Αν ΟΧΙ τις εισφορές που έχει καταβάλει τις χάνει??Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων…Καλή δύναμη και καλή συνέχεια…
Καλημέρα.
Αν η αποστρατεία έγινε για λόγους που οφείλονται στην υπηρεσία η σύνταξη κανονίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις που προϋπήρχαν του Ν4387/2016.
Υπολογίζεται με δύο τρόπους (βλ. παρ. 2 και 3 τού άρθρου 10 του Ν2084/1992) και απονέμεται το ποσό που είναι μεγαλύτερο.
https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/47100/nomos-2084-1992
Καλησπέρα σας και Χρόνια Πολλά στον κ. Αχιλλέα για την ονομαστική του εορτή. Υπόδειγμα παραίτησης πριν τα 25 χρόνια που μπορώ να βρω, δεν είμαι σε μονάδα και ξέρετε. Ποια είναι η διαδικασία; Σας ευχαριστώ πολύ
Σε συνέχεια των από 15-5-2024 ερωτήσεων μου, σας γνωρίζω ότι αποστρατεύτηκα όχι ένεκα της υπηρεσίας, επίσης θέλω να ρωτήσω εάν σωστά την αλληλογραφία την έστειλε το ΓΕΣ στο ΙΚΑ, καθόσον μπορεί υποχρεωτικά να υπάγομαι στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αλλά για ασθένεια , επικουρική σύνταξη, και εφάπαξ βοήθημα ασφαλιζόμαστε στον οικείο φορέα μας (άρθρο 2 παράγραφος 1β και παράγραφος 2 του Ν.3865/2010)
Καλησπέρα.
Α. Μπορείς να βρεις τις πιο πρόσφατες οδηγίες για χορήγηση σύνταξης αναπηρίας για όσους υπάγονται στην ασφάλιση του ΙΚΑ εδώ.
https://www.efka.gov.gr/el/egkyklioi-kai-genika-eggrapha/geniko-eggrapho-616259-15112023
Κατέβασε και τα τρία αρχεία.
Οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες συνταξιοδότησης είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές που ισχύουν για όσους έχουν ημερομηνία κατάταξης μέχρι 31/12/2010 (ΠΔ169/2007). Για αυτόν τον λόγο είναι πολύ δύσκολο να ξέρουμε τί ακριβώς ισχύει και πως θα εφαρμοστεί στους στρατιωτικούς.
Όπως σου είχα γράψει και σε παλαιότερο σχόλιο η δική σου εμπειρία θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για μελλοντικές περιπτώσεις συναδέλφων.
Β. Οι διατάξεις που αναφέρεις σε αυτό το σχόλιο σου (άρθρο 2 παράγραφος 1β και παράγραφος 2 του Ν.3865/2010) λένε ότι σε ότι αφορά τις παροχές για περίθαλψη (νοσήλια, φάρμακα κτλ) καλύπτεσαι ως εν/εν από το δημόσιο, ασφαλίζεσαι για μέρισμα στο ΜΤΣ και για εφάπαξ στον ΕΛΟΑΣ. Συνταξιοδοτικά όμως υπάγεσαι στο ΙΚΑ/ΕΦΚΑ και σωστά το ΓΕΣ έστειλε την αλληλογραφία στο ΙΚΑ.
Στο Ν.4387/16 αναφέρονταν η προοπτική θέσπισης ενιαίων κανόνων για το δημόσιο και τους άλλους φορείς για συνταξιοδότηση λόγω ανικανότητας –> Άρθρο 11 Ν.4387/16
Αυτοί οι ενιαίοι κανόνες δεν θεσμοθετήθηκαν ποτέ και όπως φαίνεται τουλάχιστον για τα διαδικαστικά ακολουθούνται οι διατάξεις του ΙΚΑ για σένα, για τις οποίες προσωπικά δεν είμαι καθόλου ενημερωμένος.
Η περίπτωσή σου παραπέμφθηκε στο ΙΚΑ προφανώς διότι αφορά συνταξιοδοτικό θέμα (προϋπόθεση απονομής σύνταξης) και όχι την ασφάλιση για περίθαλψη (ασθένεια).
.
Οτιδήποτε υπάρχει στο site (άρθρα, σχόλια, ενότητα FAQ κλπ) αφορά τη νομοθεσία του δημοσίου και κυρίως τον Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (ΠΔ 169/07), ο οποίος εκ των πραγμάτων δεν ισχύει για ασφαλισμένους στο ΙΚΑ.
Διάβασε σχετικά την παρ. Β στο άρθρο: Διευκρινιστικό έγγραφο αναγνώρισης πενταετίας
Γενικά οι ερωτήσεις σου είναι δύσκολο να απαντηθούν καθώς αφορούν τις καταστατικές διατάξεις του ΙΚΑ και όπως ανέφερε ο GEORGIOSP μάλλον εσύ θα μας ενημερώνεις (!) διότι πιθανότατα είσαι ο πρώτος καταταχθείς μετά το 2011 που θα πάρει σύνταξη έχοντας ασφαλιστεί στο ΙΚΑ.
Δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 26 του ν. 4997/2022.
α) Περιπτώσεις ασφαλισμένων του Δημοσίου που καλύπτονται από τις διατάξεις του π.δ. 169/2007 οι οποίες εξακολουθούν ισχύουσες. Οι δημόσιοι υπάλληλοι, λειτουργοί και οι στρατιωτικοί που απολύονται ή αποστρατεύονται, αντίστοιχα, εξαιτίας σωματικής ή διανοητικής ανικανότητας μη οφειλόμενης στην υπηρεσία, αφετέρου και όσοι εκ των ανωτέρω απομακρύνονται ή αποστρατεύονται λόγω τραύματος ή νόσου οφειλόμενου στην υπηρεσία ή σε υπηρεσία που επάγεται αυξημένο κίνδυνο ή από απρόοπτο συμβάν κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους εξακολουθούν να εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του π.δ.169/2007.
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%A17946%CE%9D%CE%9B%CE%94%CE%93-%CE%96%CE%A51?inline=true
Αν ισχύει αυτό που σου είπαν θα πρέπει να περάσεις από ΚΕΠΑ να υποβάλεις αίτηση για αξιολόγηση, να βγει η απόφαση και να πάρεις σύνταξη.
Υπολόγιζε σε κάνα 9 μηνο η καλύτερη περίπτωση.
https://ekepa.epan.gov.gr/kepa/web/content/files/kepa_manual.pdf
Και επειδή η σύνταξη εάν εφαρμοστούν αυτά που είπανε, θα μετράει από τότε που υπέβαλες αίτηση στα ΚΕΠΑ κάνε σήμερα μια αίτηση για αξιολόγηση.
https://epan.gov.gr/e_kepa
Χρόνια σας πολλά κύριε Αχιλλέα