Σελίδα υπ' αριθ. 35 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.
Τελευταία άρθρα
Πλοήγηση
Σελίδα υπ' αριθ. 35 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.
Καλησπέρα. Εάν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος… θα ήθελα να ρωτήσω για το επίδομα τέκνων που εισέπραξα το 2013 από τον ΟΓΑ, σε ποιον ΚΩΔ. δηλώνετε στην φορολογική δήλωση του 2014. Ευχαριστώ.
Στον κωδικό 657ή 658
Ευχαριστώ ΜΙΤΣΟΣ.
Εάν διαβάσει κανείς προσεκτικά τις οδηγίες του φυλλαδίου 2014 σελ 39, όπως γράφει και ο webmaster Αχιλλέας, το εφάπαξ μπαίνει ξεκάθαρα στον κωδικό 781.
Θα ήθελα όμως να ρωτήσω κάτι άλλο: Εαν σου έρθει η βεβαίωση εφάπαξ του ΜΤΑ με ημερομηνία 31/12/2013 και σου καταβληθεί το εφάπαξ τον Φεβρουάριο του 2014, σε ποιό οικονομικό έτος το βάζεις στη εφορία?
…Οσονούπω υποθέτω το 2013 ήτοι οικονομικό έτος 2014, δηλαδή… Κυριακή, κοντή γιορτή. Μήπως κάνω λάθος?
Γιωργο μαζι με την πραξη απονομης,ερχεται και η βεβαιωση για φορ.χρηση.Αν γραφει ημερομηνια 2013 τοτε το δηλωνεις το 2013
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος το ΒΟΕΑ σε ποιον κωδικό το δηλώνουμε;
Το ΒΟΕΑ πρέπει να το γράψετε στον κωδικό 657 (Εισοδήματα που εξαιρούνται της εισφοράς). Προσοχή το ΒΟΕΑ δηλώνεται από το τέκνο στη δήλωση του και όχι από τον γονέα.
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Προσωπικά νομίζω ότι από φέτος το ΒΟΕΑ θα πρέπει να δηλώνεται όπως και το εφάπαξ στον κωδικό 781 (πέρυσι δηλωνόταν και τα δύο στον κωδικό 657), αφού αυτό υποδεικνύει και το βιβλιαράκι της εφορίας για το 2014. Εννοείται φυσικά ότι δηλώνεται από αυτόν που το εισπράττει, δηλαδή από το παιδί.
Σύμφωνα με την παρακάτω γνωμοδότηση του ΝΣΚ, το ΒΟΕΑ θεωρείται φορολογικά ως εφάπαξ:
Γνωμοδότηση ΝΣΚ για ΒΟΕΑ ΜΤΝ
Όλα τα ποσά στον Πίνακα 6 (ποσά που μειώνουν την ετήσια δαπάνη) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για δικαιολόγηση με “ανάλωση κεφαλαίου προηγούμενων ετών”, σύμφωνα με το υπόδειγμα εδώ: http://www.taxnews.info/foros/analosi-kefalaioy/
Μήπως πρέπει αυτά να μπουν στα “Βοηθήματα”? ΄Εχουν διαχρονική αξία…
Συμφωνώ ! Εκτιμώ ότι θα βοηθηθούν αρκετοί συνάδελφοι αν τους υποδειχθεί (έγκυρα) σε ποιό κωδικό δηλώνονται το εφάπαξ και το ΒΟΕΑ.
Μία επισήμανση για τη δήλωση του εφάπαξ στο Ε1 που προέκυψε από τα σχόλια της Αεροπορίας.
Ο σωστός κωδικός για τη δήλωση του εφάπαξ φέτος είναι ο κωδικός 781.
Με τον τρόπο αυτό το εφάπαξ δεν λογίζεται ως εισόδημα και δεν επηρεάζει το ετήσιο εισόδημα για λήψη οικογενειακού επιδόματος.
Πέρυσι (οικ. έτος 2013) το βιβλιαράκι της εφορίας ανέφερε ως κωδικό για την εισαγωγή του εφάπαξ τον κωδικό 657 (σελίδα 34).
Φέτος (οικ. έτος 2014) το βιβλιαράκι υποδεικνύει την εισαγωγή του εφάπαξ στον κωδικό 781 (σελίδα 39).
Σε κανένα φορολογικό οδηγό ή ιστοσελίδα δεν είδα να επισημαίνει κάποιος αυτή τη (σημαντική) διαφορά!
Μάλλον έγινε η αλλαγή γιατί πέρυσι όσοι δήλωσαν (όπως προβλεπόταν τότε) το εφάπαξ στον κωδικό 657 έχασαν το οικογενειακό επίδομα.
κ.Αχιλλέα αν δηλωθεί στον 781 το επίδομα στήριξης τέκνων θα καταβληθεί;Διότι πέρυσι που το εφάπαξ δηλώθηκε κανονικά ως έπρεπε στον 657 ΔΕΝ καταβληθηκε
Σύμφωνα με το σχόλιο του συναδέλφου εδώ θα καταβληθεί: http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-19/#comment-5718
Φέτος αναγράφεται στο βιβλιαράκι ότι τα εφάπαξ στον κωδικό 781 ΔΕΝ θεωρούνται εισόδημα (πέρυσι δεν το έγραφε αυτό).
Ευχαριστω κ.Αχιλλέα και εσενα καθως και τον συναδελφο για την ενημερωση.Με γλυτωσε απο χασουρα 640 ευρω
Η ΔΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΔΕΚΤΗ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ 09/12/014
Ο Στρατός τι κλήσεις θα κόβει?
Είμαστε για κλάματα…..
5% ΑΠΟ ΚΛΗΣΕΙΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 100 Ε ΥΠΕΡ ΤΑΜΕΙΩΝ ΕΝΣΤΟΛΩΝ.ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑΜΕΙΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ.ΠΕΡΑΣΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ.ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ?
Mary 4/4/2014 at 19:16
<>.
Τι έγινε από τότε η απόφαση του Σ.Τ.Ε?
Εάν πάντως είναι όπως τα λέει ο/η mary σίγουρα θα ανακοινωθεί αμέσως μετά τις εκλογές για ευνόητους λόγους.
Αχιλλέα καλησπέρα και χρόνια πολλά.
Είμαι Πυροσβέστης και θα ήθελα να σε ρωτήσω αν τα ένσημα του ΙΚΑ 6 μήνες και 18 ημέρες που έχω πριν την 1-10-1990 (έχω εργασθεί στο Δημόσιο Δασαρχείο ), υπολογίζεται στα συντάξιμα έτη.
Ευχαριστώ πολύ.
Υπολογίζονται ως συντάξιμα έτη αλλά δεν μετράνε για τον καθορισμό της σύνταξης που δικαιούσαι από το Δημόσιο!
Για το λόγο αυτό δεν υπάρχει πεδίο εισαγωγής χρόνου ΙΚΑ στη σελίδα υπολογισμού σύνταξης.
Ως συντάξιμος χρόνος μετράει για τα εξής:
α. Θεωρείσαι παλιός ασφαλισμένος.
β. Προσμετράται για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος (στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”).
γ. Δικαιούσαι περίπου 10 € πρόσθετη σύνταξη (πληρωτέα από το ΙΚΑ μέσω του ΓΛΚ) όταν γίνεις 60 ετών.
Κοίταξε και την ερώτηση 4.2 στις FAQ.
Καλησπερα και χρονια πολλα σε ολους τους συναδελφους ε.ε και ε.α! Κυριε Καρασαββιδη θα ηθελα μια διευκρινηση ει δυνατον. Για τον Α.2 τροπο υπολογισμου της συνταξης δλδ αυτους που καταταγηκαν μετα το 1993 και θεμελιωνουν συνταξιοδοτικο δικαιωμα πριν το 2015, συμφωνα με τον ν3029/2002 αυτος υπολογιζεται με 2% για καθε συνταξιμο ετος, επι την τελευταια 5ετια. Υπαρχει καποιου ειδους πλαφον στα συνταξιμα ετη? Δλδ εστω οτι καποιος λογω πτητικων εξαμηνων, καθεται 27 πραγματικα χρονια και εχει αναγνωρισει 23 διπλα χρονια! Τοτε αυτος θα εχει: 27 πραγματικα+ 23 διπλα (λογω εξαμηνων)= 50 συνταξιμα!! Η συνταξη του θα ειναι 50χ2=100% της τελευταιας πενταετιας?? Μαλλον δεν γινεται αυτο!! Εψαξα στον νομο 3029/2002 να βρω καποια αναφορα για πλαφον, αλλα δεν μπορεσα να βρω κατι. Μπορειτε να μας εξηγησετε, σαν πιο εμπειρος και ειδικος επι των θεματων? Ευχαριστω εκ των προτερων.
“Μαλλον δεν γινεται αυτο!!” –> Εννοείται ότι δεν γίνεται αυτό!
Όπως εάν έχεις 33 χρόνια υπηρεσία δεν προστίθεται η μάχιμη 5ετία για να έχεις 38 συντάξιμα έτη (προστίθεται μόνο τα 2 για να φτάσεις τα 35)! Διάβασε την ερώτηση 3.4 στις FAQ.
Τα παραπάνω ισχύουν για όλες τις συντάξεις, για παλιούς και νέους ασφαλισμένους.
Το μέγιστο που μπορείς να πετύχεις είναι 35 x 2% = 70%.
Όμως η “Προσαύξηση Εξαμήνων” θα υπολογιστεί για όλα τα εξάμηνα (όπως γίνεται στις σελίδες της σύνταξης).
Επειδή βλέπω ότι το ψάχνεις αρκετά το θέμα, πρόσεξε ότι στην περίπτωση των νέων ασφαλισμένων (περίπτωση Α.2) ο μισθός αναφοράς είναι διαφορετικός από αυτόν των παλαιών ασφαλισμένων (Α.1) που εμφανίζεται στις σελίδες υπολογισμού σύνταξης!
Στον νομο 2084/1992 αρθρο 14 (Ανωτερη και Κατωτερη συνταξη) αναφερει οτι οπου συντρεχει προσαυξηση συνταξης κατα το αρθρο 43 Κωδικα Συνταξεων (λογω πτητικων εξαμηνων) ,τοτε στον ασφαλιστεο μηνιαιο μισθο συμπεριλαμβανεται και το 1/6 του 6μηνιαιου πτητικου επιδοματος του χρονου εξοδου, αρκει βεβαια να εχουν συμπληρωθει τουλαχιστον 28 πτητικα εξαμηνα!! Ισχυει κατι τετοιο και σημερα? Στον 3865/2010 δεν αναφερεται κατι, αρα ισχυει αυτο (δλδ η προσαυξηση του 1/6 του πτητικου στον ασφαλιστεο μηνιαιο μισθο) ?
Το λογικό είναι να ισχύει εάν δεν τροποποιήθηκε από άλλο νόμο, ο 3865 αναφέρεται μόνο στον τρόπο υπολογισμού για θεμελίωση μετά το 2015, δεν τροποποιεί τίποτε για τις άλλες περιπτώσεις.
Οι περιπτώσεις κάποιος να είναι νέος ασφαλισμένος και να θεμελιώνει πριν το 2014 είναι μόνο οι εξής δύο:
α. Να είναι τρίτεκνος και να εισήλθε από 1-1-1993 μέχρι 31-12-1994.
β. Να έχει αρκετά πτητικά εξάμηνα και να εισήλθε από 1-1-1993 μέχρι 31-12-1993.
Επειδή είναι ελάχιστος ο αριθμός των ενδιαφερομένων σε σχέση με το συνολικό αριθμό των ενστόλων, δεν ασχολήθηκα με τον υπολογισμό της σύνταξης σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ένας πρώτος έλεγχος που μπορεί να γίνει για να βρεις τον ασφαλιστέο μισθό είναι να διαιρέσεις τις κρατήσεις σύνταξης που πληρώνεις διά 0,0667.
Η κράτηση σύνταξης μισθωτών είναι 6,67% (ο Ν.2084 που ανέφερες), οπότε εάν έχεις πχ. κράτηση σύνταξης 100 €, ο ασφαλιστέος μισθός σου είναι 100/0,0667 = 1.499 €.
Σύγκρινε το ασφαλιστέο ποσό που θα βρεις με τις μηνιαίες αποδοχές σου, εάν είναι μεγαλύτερο θα οφείλεται στο ότι λαμβάνεται υπόψη και το 1/6 του πτητικού.
Εχετε δικιο, ο αριθμος των Νεων ασφαλισμενων (μετα το 1993) που θεμελιωνουν συνταξιοδοτικο δικαιωμα πριν την 1/1/2015 ειναι πολυ μικρος.Απλως εκρεμμει μια τροπολογια για τους κατατεγεντες 1990-1992,(βρισκεται στο συρταρι της κ.Γενημματα), που σε αντιφαση με τον τιτλο του θεματος, θα επηρεασει και αλλες πολλες κατηγοριες συναδελφων (ανθρωπους που κατεταγησαν μετα το 1993!!), αφου τον περιορισμο για θεμελιωση συνταξιοδοτικου δικαιωματος (τα παλια 24,5 συνταξιμα χρονια) μεχρι την 31/12/2014 ωστε να υπαγεσαι στον Α2 υπολογισμο της συνταξης, τον παρατεινει (αν φυσικα περασει ποτε αυτη η τροπολογια) μεχρι την 31/12/2019. Βεβαια επειδη με ενδιαφερει σημαντικα το θεμα εκανα καποιους ερασιτεχνικους υπολογισμους και με τους 2 τροπους (Α2 κ Β) και διαπιστωσα οτι ο σε βαθος χρονου, ο Β τροπος,αν και σε υποχρεωνει να συμπληρωσεις 40 συνταξιμα χρονια, σε τελικο αποτελεσμα η συνταξη σου βγαινει μεγαλυτερη απο τον απλο Α2 τροπο (δλδ 2% χ συνταξιμα χρονια χ τελευταια 5ετια) Στις χαμηλες δλδ συνταξεις, η βασικη συνταξη 360 ευρω,συν βεβαια το αναλογικο κομματι βαση των συνταξιμων ετων, σου ανεβαζει αρκετα το ποσο!!! (Αν θυμαμαι καλα κατι τετοιο ειχε δηλωσει και ο τοτε υπουργος,οταν ειχαν ξεσπασει… Διαβάστε τη συνέχεια »
Οσον αφορα τον ασφαλιστεο μισθο, εκανα αυτο που μου προτεινατε,και δυστυχως οι κρατησεις που μου γινονται για την συνταξη δημοσιου, ειναι ακριβως το 6,67% επι του αθροισματος των αποδοχων μου, χωρις να περιλαμαβανεται καθολου το 1/6 του πτητικου επιδοματος. Βεβαια ο νομος αναφερει οτι προστιθεται το 1/6 του πτητικου, της χρονιας εξοδου, οποτε ισως γινει καποιου ειδους εκκαθαριση στην τελευταια μισθοδοσια?? Ιδωμεν! Παντως αλλο πραγμα το 70% του 1500 και αλλο το 70% του 2100 !! Οποτε θελει ψαξιμο η δουλεια!!
“Παντως αλλο πραγμα το 70% του 1500 και αλλο το 70% του 2100 !”
Δεν αναφέρεται ξεκάθαρα βέβαια αλλά πιστεύω ότι εννοούν το 1/6 του μηνιαίου πτητικού (αφού μιλάμε πάντα για μηνιαίες αποδοχές).
Εάν το πτητικό σου είναι 3.600 € το εξάμηνο, δηλαδή 600 € το μήνα, το 1/6 είναι 100 € που φαίνεται αρκετά λογικό σαν ποσό.
ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ. ΜΠΗΚΑ ΣΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ ΣΤΙΣ 01/7/1994, ΕΙΜΑΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΣΗΜΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ (ΠΡΙΝ ΤΟ 1993). ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ: ΕΧΩ ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ; ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ.
Το πότε μπορείς να φύγεις θα το υπολογίσεις μόνος σου στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”, διαβάζοντας πρώτα προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που αναφέρονται εκεί.
Πρόσεξε όμως ότι η σελίδα υπολογίζει τη νωρίτερη ημ/νία σύνταξης, όχι τη συμφερότερη (ερώτηση 1.5 στις FAQ).
Πχ. μπορείς να φύγεις στην ημ/νία που σου βγάζει η σελίδα (έχεις το δικαίωμα), αλλά τότε δεν δικαιούσαι την 5ετία!
Επίσης απαιτούνται ελάχιστα χρόνια εισφορών στο ΤΕΑΠΑΣΑ για να δικαιούσαι μέρισμα (ερωτήσεις 4.1 και 4.7 στις FAQ).
Μην βιαστείς να πάρεις οποιαδήποτε απόφαση πριν να είσαι πλήρως ενημερωμένος για τα πάντα!
ΥΓ. Θητεία δεν έχεις κάνει;
Κύριε Καρασαββίδη χρόνια σας πολλά. θα ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζετε, οι διατάξεις του νόμου 4024/11 που αφορούν μειώσεις συντάξεων 40% για όσους είναι κάτω των 55 ετών, έως ποιο έτος έχουν ψηφιστεί να ισχύουν ?
Ευχαριστώ.
Δυστυχώς δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης στο νόμο (με πιάνει και εμένα).
Η κράτηση θα αλλάξει όταν κλείσεις τα 55 έτη!
Μόνο με ψήφιση νέου νόμου (ή τροπολογίας) μπορεί να αλλάξει κάτι.
Υπολογισμός εκκαθαριστικού εφορίας 2014
Κάντε κλικ στο link και μετά στο κουμπί Download για να κατεβάσετε τη νέα έκδοση, 2.7.31, της εφαρμογής eFN (eTax2014) από το γρήγορο RapidShare. Ο μόνος περιορισμός είναι ότι δεν μπορεί να γίνει ταυτόχρονο κατέβασμα από πολλούς, οπότε σε περίπτωση λάθους ξαναπροσπαθήστε αργότερα.
“http://www.nextech.gr/Main.aspx”
Για πιο αργό αλλά ίσως πιο απλό κατέβασμα κάντε κλικ στο πιο κάτω link
“http://www.nextech.gr/data/eTax2014_2_7_31_Setup.msi”
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση, σου άλλαξα το link του Rapidshare με αυτό της σελίδας της εταιρείας δημιουργίας του προγράμματος, γιατί κάπου αναφέρει ότι απαγορεύεται η άνευ άδειας αναδιανομή του προγράμματος.
Αφού η εταιρεία προσφέρει δωρεάν το πρόγραμμα τουλάχιστον να διαφημίσουμε τα υπόλοιπα προϊόντα της!
Εκτός από το παραπάνω πρόγραμμα (όπου μπορείς να σώζεις τα δεδομένα), υπάρχει on-line υπολογισμός του φόρου στην παρακάτω σελίδα:
http://www.taxnews.info/demo/
Να προσθέσω και το link που μας δίνει δωρεάν την εφαρμογή “Δήλωση Φόρου 2014” που είχε το περιοδικό PC-Magazine στο τεύχος Απριλίου.
XXXX://ΧΧΧΧΧΧ/versions/ΧΧΧΧΧΧ/dnldnewpcmagverΣημείωση admin: Το ανωτέρω link παραπέμπει σε παράνομα αντιγραμμένο λογισμικό.
Την αρχική εφαρμογή που ζητάει στο παραπάνω link θα την βρείτε εδω :
Σου αφαίρεσα το σύνδεσμο dropbox γιατί το PC Magazine δεν διαθέτει την εφαρμογή δωρεάν μέσω διαδικτύου αλλά μόνο μέσω του περιοδικού, οπότε δεν επιτρέπεται η διάθεσή του χωρίς τη συγκατάθεση του δημιουργού.
Εάν κάποιος θέλει μπορεί να ψάξει στο Google τη φράση “δωρεάν εφαρμογή φόρου 2014”.
Καλό Πάσχα σε όλους σας ε.ε και ε.α
Εύχομαι σε όλους τους συναδέλφους εν/εν και ε.α Καλή Ανάσταση.
Καλημέρα και καλό Πάσχα σε όλους.
………………………………………………………………
Το ερώτημα μεταφέρθηκε στα σχόλια του Ναυτικού.
Καλό Πάσχα σε όλους σας.