Σελίδα υπ' αριθ. 39 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.
Τελευταία άρθρα
Πλοήγηση
Σελίδα υπ' αριθ. 39 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.
Και ένα γενικό σχόλιο.
Όσοι συνάδελφοι θα χρειαστούν στο επόμενο δίμηνο φορολογική ενημερότητα καλό θα ήταν αν δεν έχουν καταθέσει την δήλωση Ε1 στην εφορία να την τυπώσουν από το taxis γιατί μετά θα πρέπει να καταβάλουν όλο το υπόλοιπο του φόρου για να τους εκδοθεί.
Είναι σίγουρο αυτό G.G. ; Γιατί παλιότερα στη Δ.Ο.Υ. Αιγάλεω μου είχαν πει μόνο για ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν εκδίδεται Φ.Ε. Δηλαδή, αν δεν πληρώσω τη δόση μου μέχρι 31/7 θα είμαι ληξιπρόθεσμος την 01/08 και δεν θα μπορώ να εκδώσω Φ.Ε. μέχρι να πληρωθεί η 1η δόση του συνολικού ποσού οφειλής.
http://enstoloi.net/stratos/comment-page-17/#comment-5951
Συμφωνώ με G.G πλήρωσα για να μου δοθεί φορολογική ενημερότητα
Καλημέρα σε όλους τους φίλους του site. Δεν αμφισβητώ τίποτε από τα παραπάνω, απλά μου είχαν πει ότι μπορώ να πάρω Φ.Ε. από την Δ.Ο.Υ. (Όχι από TAXIS) αν δεν έχω ληξιπρόθεσμες. Αν ισχύει αυτό, επαναλαμβάνω αν ισχύει, είναι μια διέξοδος αποφυγής πληρωμής όλου του ποσού οφειλής για έκδοση Φ.Ε. Από ΔΟΥ όμως όχι από TAXIS.
Όταν έχεις βεβαιωμένες οφειλές στο κράτος ακόμα και αν δεν είναι ληξιπρόθεσμες (φόρος εισοδήματος-φόρος ακινήτων-τέλη κυκλοφορίας κ.α.) πρέπει να απευθυνθείς στην ΔΟΥ να καταβάλεις τις οφειλές σου για να σου εκδώσουν την φορολογική ενημερότητα. Από το taxis μπορείς αν δεν έχεις οφειλές γενικά γιαυτο το πρότεινα.Είμαι παθών και το ξέρω.
Είναι πολύ καλό G.G. που τα συζητάμε για να βγαίνουν σωστά συμπεράσματα και να βοηθιούνται οι συνάδελφοι και εμείς. Συμπεραίνω ότι πιθανότατα είχα λάθος πληροφόρηση από τον υπάλληλο της Δ.Ο.Υ. Ακούσια φυσικά από μέρους του έτσι.
Από την ΔΟΥ παίρνεις φορ. ενημερότητα, αν δεν έχεις ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Για να πάρεις “αυτόματη” φορ. ενημερότητα από το taxis, δεν πρέπει να χρωστάς τίποτα.
http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231303786
Ποιός ο λόγος της δυνατότητας ρύθμισης αν δεν μπορείς να πάρεις φορολογική ενημερότητα;
Αν δεν έχεις ληξιπρόθεσμες οφειλές , πηγαίνεις στην ΔΟΥ σου και παίρνεις κανονικά και με τον νόμο την φορολογική σου ενημερότητα, αν δεν σου την εκδίδει ο υπάλληλος πας στον διευθυντή και διεκδικείς το αυτονόητο.
κ. Αχιλλέα θα ήθελε να σας θέσω το εξής ερώτημα, για να μου πείτε τη γνώμη σας. Διαγράφηκα τον Οκτώβριο του 2012 και το εφάπαξ ήταν φυσικά μειωμένο λόγω του ν. 4093/2012, καθόσον ο υπόψη νόμος ίσχυσε αναδρομικά από τον Αύγουστο του 2012. Τώρα που ο νόμος κρίθηκε αντισυνταγματικός και υποτίθεται ότι οι μισθοί θα επανέλθουν στα επίπεδα του Ιουλίου 2012, δεν θα πρέπει λογικά ο ΕΛΟΑΣ να μου καταβάλει το ποσό του εφάπαξ που μου κράτησε: Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Εγώ (όπως και αρκετοί άλλοι) έφυγα την περίοδο του “παγώματος” με μικρότερο βαθμό από αυτόν που δικαιούμουν, με σχετικό νόμο έλαβα ήδη αναδρομικά το μεγαλύτερο βαθμό, εκδόθηκε από το ΓΕΑ νέο Φύλλο Διακοπής Μισθοδοσίας, το ΓΛΚ ήδη αναπροσάρμοσε τη σύνταξη μου, αλλά ο ΕΛΟΑΑ (όπως και ο ΕΛΟΑΣ στις αντίστοιχες περιπτώσεις) αρνείται να αναπροσαρμόσει το εφάπαξ: http://enstoloi.net/aporripsi-anaprosarmogis-merismaton-mta/
Βέβαια το σκεπτικό του ταμείου έχει κάποια βάση σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του ΝΣΚ και σε πολλές περιπτώσεις το λογικό, το δίκαιο και το νόμιμο δεν συμπίπτουν!
Προσωπικά πιστεύω ότι κανένα ταμείο δεν θα δώσει αναδρομικό εφάπαξ, οπότε απομένει μόνο η λύση της δικαστικής διεκδίκησης (για τους αισιόδοξους και υπομονετικούς).
Βέβαια όλα τα παραπάνω βασίζονται σε εικασίες, γιατί ακόμα δεν δημοσιεύτηκε επίσημα η απόφαση του ΣτΕ και κανένας δεν γνωρίζει πραγματικά τι προβλέπει!
http://www.sastya.gr/index.php/2009-06-04-19-56-44/517-sxetika-me-tin-apofasi-tou-ste
κ. Αχιλλέα ευχαριστώ για την απάντηση αν και αναφέρεστε στο ”πάγωμα” το οποίο δεν με πιάνει, καθότι αποστρατεύτηκα όταν αυτό είχε αρθεί. Πληροφοριακά να αναφέρω ότι, ο δικηγόρος κος Αντωνακόπουλος σήμερα σε συνέντευξή του στο onalert, διευκρίνισε ότι, τα ταμεία με την απόφαση του ΣΤΕ, υποχρεούνται στη καταβολή των χρημάτων που έκοψαν από τα εφάπαξ των στρατιωτικών.
http://www.onalert.gr/LiveEvent.html?l=1 και σε χρόνο 20:16
Το γνωρίζω ότι είναι άλλη υπόθεση, αλλά σου παρέθεσα τα στοιχεία για να επισημάνω ότι και το πάγωμα είναι παρόμοια υπόθεση με την απόφαση του ΣτΕ.
Και το “πάγωμα” ήταν ένας νόμος που ακυρώθηκε εκ των υστέρων από το κράτος (απλά έγινε χωρίς προσφυγές), αναπροσαρμόστηκαν ανάλογα οι συντάξεις από το κράτος μετά την ακύρωση του νόμου (όπως μάλλον θα αναπροσαρμοστούν τώρα οι μισθοί και οι συντάξεις των ενστόλων), αλλά το ΜΤΣ και το ΜΤΑ δεν αναπροσάρμοσαν τα εφάπαξ, παρά το γεγονός ότι ο νόμος του “παγώματος” ακυρώθηκε με νεώτερο νόμο.
Δεν υποστηρίζω ότι δεν είναι δίκαιο να αναπροσαρμοστούν τα εφάπαξ (όπως ήταν δίκαιο να γίνει και στην περίπτωση του παγώματος), αλλά λέω ότι κρίνοντας από τις αποφάσεις του παρελθόντος πιστεύω ότι τα ταμεία θα αρνηθούν την αναπροσαρμογή.
Εδώ θα είμαστε να το ξανασυζητήσουμε όταν προκύψει κάτι νεώτερο!
Δήλωση επιδόματος τριτέκνων και πολυτέκνων : http://www.poes.gr/index.php/enimerosi/epikairotita/233-epidoma-triteknon-kai-polyteknon
Με την στρατιωτικη θητεία,μετρα κανονικα στα χρονια. η ειναι ξεχωριστο κοματη.Δηλαδή καταταγει στο στρατο ως στρ το 1990 και ως ΟΠΥ το 1991 χωρίς να εχω φυγει .Απο ποτε μετραω τα 25 απο το 90 η το 91.???
Ποια ακριβώς παροχή αφορά η ερώτηση: τη σύνταξη, το μέρισμα ή το εφάπαξ;
Διάβασε πρώτα την ερώτηση 4.1 στις FAQ.
Όσον αφορά τη σελίδα υπολογισμού σύνταξης υπάρχει υπόδειγμα με επεξηγήσεις (ερώτηση 2.1 στις FAQ).
Ευχαριστώ για την απαντηση.αλλα δεν γραφη κατι για αυτο που ρωτησα.Επιδη στης 15/5/2015 καθ λογο τρητεκνοιας κλεινω τα 25 χρονια,(μαζί με την θητεία ) δικαιουμε το ΕΦΑΠΑΞ ? Η θητεία υπολογίζεται χωρια και πρεπει να κατσω ενα χρονο ακομα.(η θητεία ειναι πληρωμενη)
Άρα ρωτάς για την αναγνώριση της θητείας στο εφάπαξ – δεν το είχες αναφέρει αυτό, ούτε ότι ήδη πλήρωσες εισφορές θητείας για τη σύνταξη!
Νομίζω ότι το ΜΤΣ/ΕΛΟΑΣ είναι το μοναδικό ταμείο που επιτρέπει την αναγνώριση της θητείας για το εφάπαξ, πληρώνοντας φυσικά τις αντίστοιχες εισφορές.
Θα πρέπει να επικοινωνήσεις με το ΜΤΣ/ΕΛΟΑΣ για τις λεπτομέρειες (διαδικασία αίτησης, κόστος κλπ).
Αχιλέα το ΕΛΟΑΣ καθωςκαι το ΜΤΣ σου κρατάει αυτοματα την αναγνωριση της θητείας με τον πρωτη καταβολη των μερισμάτων.Το ιδιο κανει και το ΓΛΚ με την πρωτη καταβολλη των αναδρομικων της συνταξης
Ευχαριστώ κ.Αχιλλεα για την απαντηση.Με αυτο που διαβασα δικαίωμα γισ συνταξι εχω.Για το ΕΦΑΠΑΞ πρεπει να κλεισω τα 25 λογο του οτι ειμαι ΕΜΘ?
Ακριβώς, σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 11 του Ν. 2936/2001 (Επαγγελµατίες Οπλίτες και άλλες διατάξεις):
“Το δικαίωμα λήψης βοηθήματος από τα Ταμεία Αλληλοβοηθείας θεμελιώνεται μετά τη συμπλήρωση είκοσι πέντε (25) ετών πραγματικής υπηρεσίας.
Έξοδος εκ των τάξεων του στρατεύματος πριν τα είκοσι πέντε (25) έτη για οποιονδήποτε λόγο, εκτός των περιπτώσεων λόγω υγείας ή θανάτου, τους αποστερεί από το δικαίωμα λήψης εφάπαξ βοηθήματος, επιστρέφονται δε οι κρατήσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους λοιπούς μετόχους.”
Καλημέρα .Ειμαι ΕΜΘ ΑΛΧΙΑΣ ΜΕ 24 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΊΑΣ (ΑΝΑΓΝΏΡΙΣΗ ΘΗΤΕΊΑ ΑΠΟ 15/5/1990) Και ΑΠΟ ΟΠΥ 24/7/1991 ΧΩΡΊΣ ΝΑ ΕΧΩ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΊΑ.ΕΧΩ ΤΡΙ ΠΑΙΔΙΑ 20-17-13 ΧΡΟΝΟΝ.ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΥΓΩ.???ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ
Κατ’ αρχήν η ερώτηση “ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΥΓΩ.?” θα έπρεπε να ήταν “πότε συμφέρει να φύγω”;
Πχ. ένας τρίτεκνος ΕΜΘ μπορεί να φύγει με 20 έτη υπηρεσίας, αλλά δεν θα πάρει τη μάχιμη 5ετία ούτε το εφάπαξ!
Διαβάζεις πρώτα όσες ερωτήσεις από την ενότητα FAQ σε αφορούν (για να απαντηθεί η ανωτέρω σωστή ερώτηση) και μετά πατάς το κουτάκι στα δεξιά “Δικαίωμα Σύνταξης”, αφού διαβάσεις τις οδηγίες χρήσης (ερώτηση 2.8).
Εχουμε κάποια πληροφορία για το ποτε θα βγάλει το ΜΤΑ τις ετήσιες βεβαιώσεις μερίσματος για όλους?
Σε εμένα τουλάχιστον δεν μου τις εμφανίζει όταν κάνω login (μόνο τα μηνιαία μερίσματα), ούτε φυσικά είναι προσυμπληρωμένο το ποσό στο πεδίο 321 του Ε1.
Ευχαριστώ
ΤΟ ΣΤΕ ΕΒΓΑΛΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ.
Τι γράφηκε για τις αποφάσεις του ΣΤΕ για τις περικοπές.
“http://www.protothema.gr/greece/article/387052/ste-adisudagmatikes-oi-meioseis-ton-apodohon-ton-enstolon/”
και http://www.capital.gr/News.asp?id=2040320
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Μέχρι αυτή την ώρα αυτό που βρίσκω : http://www.thetoc.gr/koinwnia/article/oi-apofaseis-tou-ste-gia-ta-anadromika-twn-enstolwn. Στη σελίδα του ΣΤΕ είναι : http://www.ste.gr/portal/page/portal/StE/ProsfatesApofaseis, μέχρι τώρα δεν έχει κάτι.
Δευτέρα τα νεότερα : http://www.poes.gr/index.php/enimerosi/epikairotita/228-epeigousa-anakoinosi-gia-tin-apofasi-tou-ste
Αναρτήθηκε σχετικό post στην πρώτη σελίδα.
Πιστεύω από Δευτέρα θα κατακλυστούμε από πληροφορίες!
Είναι περίεργο όμως που το site του ΣτΕ αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί!
Σιγουρα δεν περιμενουμε οι συνταξεις να ανεβουν πολυ λογω των πολλων κρατησεων που παρεμβαινουν,ομως το εφαπαξ πρεπει να ξαναυπολογιστει απο το ΜΤΑ με σεβαστο ποσο για οσους εφυγαν απο τον 8/2012.
Δεν νομίζω ότι θα δοθούν αναδρομικά εφάπαξ σε κανέναν (μόνο εάν υπάρξει δικαστική δικαίωση μετά από προσφυγές).
Εδώ δεν δόθηκαν αναδρομικά εφάπαξ (ούτε καν μερίσματα) ακόμα στις περιπτώσεις που αναπροσαρμόστηκαν οι συντάξεις με νόμο του κράτους: http://enstoloi.net/aporripsi-anaprosarmogis-merismaton-mta/
Αχιλλέα τελικά το ΜΤΣ κανει ολες τις απαραιτητες ενέργειες και θα αναπροσαρμόσει ολα τα μερίσματα ,εξαιτίας του παγώματος.
Αυτή είναι καλή είδηση, αλλά μέχρι σήμερα η (προφορική) ενημέρωση που είχαν συνάδελφοι από το ΜΤΑ ήταν αρνητική για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ οι αντίστοιχες αιτήσεις δεν έχουν απαντηθεί ακόμα εγγράφως (ούτε θετικά ούτε αρνητικά).
καλημερα σε ολους. τελευταια ενημερωση σχετικα με επιδομα ΟΓΑ .
αρμοδιος φορεας ειναι το κεντρικο του ΟΓΑ στην Αθηνα. Οποιος μπορει ας παει απο κοντα γιατι τηλ. δεν σηκωνουν με τιποτα. τους εστειλα βεβαια ενα “μελο” mail και ιδωμεν…
Καλημέρα σε όλους. Μήπως γνωρίζει κάποιος συνάδελφος για τη νέα ΔΙΑΥΓΕΙΑ λεπτομέρειες χρήσης ; Προσωπικά δεν μου ανοίγει τίποτα (Δηλ. σύνδεσμος για ΥΠΕΘΑ κ.λ.π.)
Όταν μπεις στην ιστοσελίδα της Διαύγειας κάτω αριστερά πάτα στην ένδειξη εκπαιδευτικό υλικό.
Έχει κάποιες πληροφορίες αναζήτησης που ίσως σε βοηθήσουν.
Να συμπληρώσω ότι όταν πατήσεις στο εκπαιδευτικό υλικό στην ιστοσελίδα που θα σου βγάλει έχει και βίντεο παρουσίασης αλλά και οδηγίες χρήσης στο επάνω μέρος.
Ευχαριστώ για την απάντηση G.G. Μάλλον έχω και πρόβλημα με τα cookies που φορτώνει η νέα σελίδα της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ.
Μετά το ερώτημα του aero, για το πως γραφεται το -ΜΙΤΣΟΣ- με (ι) ή (η), διαπίστωσα ότι στο site, υπάρχει και άλλος που δηλώνεται ως MHTSOS. Για να μην γίνεται κάποιο λάθος αλλάζω το όνομα μου από ΜΙΤΣΟΣ σε ΜΙΤΣΟΣ-ΕΛ.ΑΣ
Δηλωνω πως και εγω αλλαζω το ονομα μου απο ΔΗΜΗΤΡΗΣ σε ΔΥΜΕΙΤΡΟΙΣ γιατι γινεται μεγάλο μπερδεμα τελικα!!!Οργανωθειτε ρε παιδια!!!
Πέρα από την πλάκα !
Αχιλλέα δεν βάζεις μια κατάσταση με τα “κατοχυρωμένα” ονόματα;
Να ξέρουμε και πόσοι είμαστε στην enstoloi παρέα !
Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορεί να γίνει αυτό (καταγραφή όλων των ονομάτων), αλλά είναι καλή ιδέα η συλλογή κάποιων στατιστικών στοιχείων για τα σχόλια, ίσως γίνει κάτι μέσω της google που κρατάει στοιχεία για την επισκεψιμότητα του site – θα το ψάξω σύντομα!
Καλησπέρα.
Μια ερώτηση σχετικά με το θέμα της απασχόλησης.
Σκέφτομαι να ανοίξω το ξυλουργείο, που είχα παλιά στο όνομα της γυναίκας μου. Είμαι πάνω από 47 ετών, αλλά όσο και αν ψάχνω στον ΟΑΕΕ δεν βρίσκω τι εισφορές θα πρέπει να πληρώσω.
Στο site, Αχιλλέα γράφεις:
Προβλεπόμενες από
ΟΑΕΕ ή ΕΤΑΑ
με προσαύξηση 50%
Δηλαδή αν κάποιος ξυλουργός πληρώνει 400 ευρώ στον ΟΑΕΕ
εγώ θα πρέπει να πληρώσω 600;
Οι ασφ. εισφορές αναγράφονται στους πίνακες:
https://www.oaee.gr/eisfores.asp?c5eis_id=257&cat_id=0&c_eis_id=189&cpeis=&cateis_id=186&cp5eis=189&cat_parenteis=161&banner_pgc=5&ctn_id=2&ctnsnd_id=1
Η πρώτη στήλη αφορά την ασφάλιση για σύνταξη και η δεύτερη την ασφ. υγείας. Επειδή έχεις ασφ. υγείας (Δημοσίου), ζητάς να μην πληρώνεις ασφ. υγείας.
Ως καινούργιος εντάσεσαι στην 001 κλάση (εισφορές 152,41€ το μήνα).
Ο Αχιλλέας θεωρεί ότι οι ήδη συνταξιούχοι έχουν προσαύξηση 50%. Εδώ διαφωνώ. Αυτό το ρώτησα στον τοπικό ΟΑΕΕ και μου είπαν ότι δεν ισχύει για εμάς (συνταξ. Δημοσίου), αλλά για τους συνταξιούχους του ΟΑΕΕ που συνεχίζουν να εργάζονται.
Ούτως ή άλλως μια επίσκεψη στον τοπικό ΟΑΕΕ https://www.oaee.gr/belong.asp
και μια “κουβέντα” με λογιστή, είναι απαραίτητη !
Για την (μη) προσαύξηση 50%, κοίτα και σελ. 4 της Εγκυκλίου 31/2011
https://www.oaee.gr/eggk.asp?categgk_id=446&cat_id=0&banner_pgc=4&ctn_id=6
(εκεί που λέει ΠΡΟΣΟΧΗ !)
ΠΡΟΣΟΧΗ!
– Με μεταγενέστερη διάταξη του άρθρου 10 του Ν. 3865/10, εξαιρούνται από την καταβολή προσαυξημένων εισφορών και οι συνταξιούχοι του Δημοσίου (Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους).
Αυτό γράφει, αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν θα το γνωρίζουν στον ΟΑΕΕ εδώ στα Τρίκαλα….
… μην είσαι προκατειλημμένος με τους υπαλλήλους του ΟΑΕΕ.
Το πολύ να έχεις μαζί σου ένα αντίγραφο της Εγκυκλίου 31/2011 και να τους ρωτήσεις αν έχει καταργηθεί από νεώτερη διάταξη.
Αφού το αποφάσισες πρέπει να περάσεις αυτοπροσώπως από τον ΟΑΕΕ για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση!
Έχω διαβάσει την εγκύκλιο που αναφέρει ο συνάδελφος aero και ενώ αναφέρει ότι “Με μεταγενέστερη διάταξη του άρθρου 10 του Ν. 3865/10, εξαιρούνται … “, εγώ δεν βγάζω το ίδιο συμπέρασμα γιατί διαβάζοντας το άρθρο 10 του Ν.3865/10 ερμηνεύω ότι ισχύουν και για το Δημόσιο οι αυξημένες εισφορές κατά 50% που αναφέρονται στον τελευταίο πίνακα της πρώτης ιστοσελίδας που αναφέρει ο aero (οι οποίες σίγουρα ισχύουν για συνταξιούχους ΙΚΑ και ΟΑΕΕ).
Όταν πληροφορηθείς για το τι ισχύει τελικά (από λογιστή ή από τον ΟΑΕΕ) ενημέρωσέ μας για να τροποποιήσω ανάλογα τον πίνακα στη σελίδα “Απασχόληση”.
Εννοείται ότι θα ενημερώσω και ευχαριστώ που ασχοληθήκατε με το θέμα μου.
Επικοινώνησα με τον ΟΑΕΕ και ενημερώθηκα πλήρως από ένα πολύ κατατοπιστικό και ενημερωμένο υπάλληλο “μπράβο του”.
Οι εισφορές για αυτοαπασχολούμενο στρατιωτικό είναι υποχρεωτικές χωρίς την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δηλαδή για την πείπτωσή μου γύρω στα 150 ευρώ μηνιαίως.
Και δεν ισχύει σε καμία περίπτωση (για συνταξιούχους του δημοσίου) ο ΟΓΑ για περιοχές κάτω των 2000 κατοίκων, θα πρέπει υποχρεωτικά να εγγραφούν στον ΟΑΕΕ.
Αν η σύζυγος είναι ασφαλισμένη στο ΙΚΑ (όπως η δική μου) μπορεί να ανοίξει επιχείρηση χωρίς επιπλέον εισφορές σε άλλον ασφαλιστικό οργανισμό.
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση!
Άρα είχε δίκιο ο aero (για μη προσαύξηση 50%) και πιστεύω το τελικό ποσό εισφορών των 150 € περίπου (152,41 € για πρώτη κλάση) είναι αυτό που ενδιαφέρει όλους!
Σας ευχαριστώ πολύ.Καλη σας μέρα
Αφου έχει “ανοίξει” η περίοδος κατάθεσης φορολ. δηλώσεων (Ε1), να θέσω κι εγώ 3 ερωτήματα ;
1) Στον Πίνακα 7 , Κωδικό 051, βάζουμε το άθροισμα των αποδείξεων που έχουμε από φαρμακεία ;
2) Οι (πενιχρές) αμοιβές από διδασκαλία σε ΚΕΚ, μπαίνουν στον Πίνακα 4 Δ, Κωδικό 507 – 508 ;
3) Ο αντίστοιχα παρακρατηθείς φόρος, μπαίνει στον Πίνακα 8, Κωδικό 605 – 606 ;
Για το (1) ΝΑΙ, αλλά μόνο τα φάρμακα (όχι σαγιονάρες, βιταμίνες κλπ).
Για τα άλλα 2 δεν γνωρίζω.
Ένας καλός οδηγός για τους συναδέλφους που δεν έχουν υποβάλλει ακόμη την φορολογική δήλωση : http://foroline.gr/data/documents/forologikos_odigos_ekdosi_2014.pdf
Εφαρμογή συμπλήρωσης του εντύπου Ε1 και υπολογισμού του καταβλητέου φόρου
για το Οικονομικό Έτος 2014 (χρήση 2013).
http://foros.in.gr/
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Μήπως υπάρχει κάποια γνώμη-γνώση για τα ερωτήματα 2) και 3) ;
aero, όπως ακριβώς τα αναφέρεις, δηλαδή 507-508 και 605-606.
Ευχαριστώ
( τελικά το Μίτσος γράφεται με γιώτα ή με ήτα ; )
Είναι θέμα κωδικού. Κανονικά γράφεται με (η).
Για ενημέρωση αναδρομικών, απάντηση από ΓΠΣΣ:
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά για το ερώτημα σας ότι εάν τα αναδρομικά δεν είναι προσυμπληρωμένα τότε η επιλογή που δίνεται είναι:
<> στην περίπτωση αυτή δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής του ποσού, και πρέπει να γίνει Συμπληρωματική -Τροποποιητική Δήλωση στην Δ.Ο.Υ.
Το ίδιο μου απάντησαν και σε εμένα.
Προσπάθησα να δηλώσω τα αναδρομικά στον κωδικό 343 και να βάλω διαφορετικό ΑΦΜ αντί για αυτό που αναγραφόταν στη βεβαίωση του ΓΛΚ (βρήκα άλλο ΑΦΜ του ΓΛΚ στο διαδίκτυο), αλλά δεν γινόταν δεκτό ούτε αυτό το ΑΦΜ από το σύστημα, δοκίμασα ακόμα και με ΑΦΜ του ΜΤΑ και του ΓΕΑ, παντού τζίφος – δεν υπάρχει δυνατότητα δήλωσης του συμπληρωματικού ποσού.
Δηλαδή για 200 € αναδρομικά και 15 € φόρο μας αναγκάζουν να κάνουμε χειρόγραφη τροποποιητική δήλωση για το προηγούμενο έτος, όπου όμως θα πρέπει να προσκομιστούν στην εφορία όλα τα περσινά στοιχεία (βεβαιώσεις, αποδείξεις κλπ).