Σελίδα υπ' αριθ. 16 για φορολογικά θέματα. Επισημαίνεται ότι οι πληροφορίες δίνονται από συναδέλφους, κατά συνέπεια αποτελούν προσωπικές εκτιμήσεις και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν έναν επαγγελματία λογιστή.
Τελευταία άρθρα
Πλοήγηση
Σελίδα υπ' αριθ. 16 για φορολογικά θέματα. Επισημαίνεται ότι οι πληροφορίες δίνονται από συναδέλφους, κατά συνέπεια αποτελούν προσωπικές εκτιμήσεις και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν έναν επαγγελματία λογιστή.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΥΠΕΒΑΛΛΑ ΣΗΜΕΡΑ 12-5-17 ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΟΥ ΔΗΛΩΣΗ,ΣΤΟ ΤΑΧΙS, Η ΟΠΟΙΑ ΕΚΑΘΘΑΡΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΩΣ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ.
Από παντού εξοικονόμηση χρημάτων. http://www.bloko.gr/2017/05/4000000.html
Καβούρια έχουν οι τσέπες του Κράτους συνάδελφε!
Το ΤΟΠ του άρθρου:
“…μέσω του νέου πληροφοριακού συστήματος θα πραγματοποιεί κάθε χρόνο αυτόματους συμψηφισμούς των επιστροφών φόρου με τις μηνιαίες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή αν δεν υπάρχουν δόσεις για τα ακίνητα που εκκρεμούν θα γίνεται συμψηφισμός με χρέη προηγούμενων ετών. Εάν ούτε προηγούμενες οφειλές υπάρχουν τα χρήματα θα παρακρατούνται για την αποπληρωμή δόσεων του επόμενου έτους….”
ΥΓ: …και ύστερα σου λένε “Κράτος Πρόνοιας”!!!!
Θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας, στο θέμα της υποβολής τροποποιητικής φορολογικής δήλωσης για την δήλωση των αναδρομικών αποδοχών του ΣΤΕ (50%) που καταβλήθηκαν το έτος 2016. Στην βεβαίωση αποδοχών του ΓΛΚ έτους 2016, εκτός των αποδοχών του 2016, βεβαιώνεται και η καταβολή αναδρομικών του ΣΤΕ (50%) που αντιστοιχούν στο έτος 2014, για τα οποία θα πρέπει (όπως πέρυσι) να υποβάλλουμε τροποποιητική φορολογική δήλωση. Υπενθυμίζω ότι και στην περσινή βεβαίωση αποδοχών (χρήσης 2015), τα καταβληθέντα αναδρομικά του ΣΤΕ που καταβλήθηκαν το έτος 2015 χρεώθηκαν από το ΓΛΚ στο έτος 2014. Σημειώνω ότι από τον Ιανουάριο 2015 μέχρι και τον Ιανουάριο 2018 καταβάλλονται αναδρομικά του ΣΤΕ (50%) που καλύπτουν το διάστημα από τον Αύγουστο του 2012 ως και τον Δεκέμβριο του 2014. Δεν είναι δυνατόν τα αναδρομικά αυτά που ουσιαστικά αφορούν 3 έτη (2012-2013 και 2014), να χρεωθούν όλα στο 2014. Αυτό θα οδηγούσε σε υπερφορολόγηση του έτους 2014 αφού σε αρκετούς συναδέλφους θα ανέβαζε φορολογικό κλιμάκιο, με αποτέλεσμα καταλογισμό μεγαλύτερου φόρου και ίσως και έκτακτης εισφοράς. Έχει κανένας συνάδελφος… Διαβάστε τη συνέχεια »
Ως ημερομηνία λήψης των αναδρομικών θεωρείται η ημερομηνία που γεννάται το δικαίωμα λήψης τους, οπότε για εμάς η αντίστοιχη ημερομηνία είναι ο Νοέμβριος 2014 που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος (τα λίγα αναδρομικά δόθηκαν εφάπαξ).
Οπότε δυστυχώς όλα θα πρέπει να δηλωθούν στο 2014 (και με την τροποποιητική του 2018).
Λογικά τα αναδρομικά θα σταματήσουν το Νοέμβριο 2017 (με την πληρωμή της σύνταξης Δεκεμβρίου 2017).
Η τελευταία δόση αναδρομικών θα είναι με την πληρωμή της σύνταξης του Ιανουαρίου 2018 (ΦΕΚ 3093/18-11-2014 – Άρθρο “2”), που θα πληρωθεί τον Δεκ. 2017. Δηλαδή θα κάνουμε τροποποιητική και το 2019 (για τα εισοδήματα του 2018).
Αχιλλέα, μήπως ξέρεις σε ποιο θεσμικό κείμενο προβλέπεται ότι η φορολόγηση αναδρομικών παρελθόντων ετών θα πρέπει να γίνεται στο έτος που γεννάται το δικαίωμα λήψης τους και όχι στα συγκεκριμένα έτη που ανάγονται? Είναι εξαιρετικά άδικο!!!
Με βάση τον παλαιό ΚΦΕ (Ν. 2238/1994), ο φορολογούμενος μπορούσε να επιλέξει να φορολογηθεί είτε στα έτη αναγωγής των αναδρομικών, είτε στο έτος που τα εισέπραξε με έκπτωση 20% (Άρθρο 45, παρ “4”).
Δεν ξέρω τι προβλέπει ο καινούργιος ΚΦΕ (Ν.4172/2013)
Έχεις δίκιο όταν λες ότι θα πρέπει να κάνουμε τροποποιητική και για τον Ιανουάριο του 2018.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Ν4172/2013) χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξής του (άρθρο 8 παρ. 4). Το δικαίωμα είσπραξης το αποκτήσαμε με την δημοσίευση του νόμου 4307/2014 με τον οποίο έγινε αναπροσαρμογή κατά 50% στο μισθολόγιο των στρατιωτικών.
GEORGIOSP, με βάση την πολύτιμη υπόδειξή σου για τον ΚΦΕ (Ν4172/2013), παραθέτω αυτούσια την παράγραφο “4” του Άρθρου “8”:
”
4. Χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που ο δικαιούχος απέκτησε το δικαίωμα είσπραξής του. Κατ’ εξαίρεση, για τις ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές που εισπράττει καθυστερημένα ο δικαιούχος εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις σε φορολογικό έτος μεταγενέστερο, χρόνος απόκτησης του εν λόγω εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που εισπράττονται, εφόσον αναγράφονται διακεκριμένα στην ετήσια βεβαίωση αποδοχών που χορηγείται στον δικαιούχο.”
Αν κατάλαβα σωστά, εμείς με βάση την αναφερόμενη “εξαίρεση” μπορούμε να φορολογηθούμε για τα αναδρομικά το έτος που εισπράχθηκαν. Δηλαδή τα αναδρομικά του 2014 που αναφέρονται στη βεβαίωση αποδοχών του 2016, που εισπράχθηκαν το 2016, να προστεθούν και να φορολογηθούν με τα εισοδήματα του 2016.
Υπάρχει κάποιος λόγος που η περίπτωσή μας δεν μπορεί να ενταχθεί στην ανωτέρω “εξαίρεση”???
Γιατί δεν είναι “ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές” αφού είχες πληρωθεί κανονικά από τον εργοδότη σου (το κράτος) ολόκληρο το μισθό ή σύνταξη που προβλεπόταν τότε.
Τα αναδρομικά είναι αποδοχές που τις δικαιούσαι λόγω ειδικής νομοθετικής ρύθμισης.
Δικαίωμα στην λήψη αναδρομικών αποκτήσαμε με την ψήφιση και δημοσίευση του Ν4307/2014 την 15/11/2014. Άρα μέχρι τότε δεν υπήρχαν ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές. Άσχετα λοιπόν με το αν τα αναδρομικά αφορούν τα έτη 2012 έως 2014 θεωρούνται και φορολογούνται σαν εισόδημα του 2014. Με αυτό το σκεπτικό το ΓΛΚ έχει εκδώσει τις βεβαιώσεις αποδοχών των αποστράτων για τα έτη 2015 και 2016 καταχωρώντας το σύνολο των αναδρομικών στο έτος 2014.
Αντίθετα τα επιτελεία ( τουλάχιστον το ΓΕΑ) έχουν επιμερίσει τα αναδρομικά στις αντίστοιχες βεβαιώσεις κατά έτος 2012, 2013 κτλ. Δύο διαφορετικές λύσεις για το ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Το θέμα αυτό το είχαμε συζητήσει και το 2016 εδώ https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-5/#comment-27440 και εδώ https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-5/#comment-28526
GEORGIOSP, όπως είπες:
— “ Δικαίωμα στην λήψη αναδρομικών αποκτήσαμε με την ψήφιση και δημοσίευση του Ν4307/2014 την 15/11/2014. Άρα μέχρι τότε δεν υπήρχαν ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές.” —
Πολύ σωστά. Όμως από την 15/11/2014 γεννήθηκαν “ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές” που εισπράξαμε (και θα εισπράξουμε) καθυστερημένα, σε φορολογικά έτη μεταγενέστερα του χρόνου απόκτησης του εισοδήματος (15/11/2014). [χρησιμοποιώ την διατύπωση της παραγράφου «4», του Άρθρου «8» του νέου ΚΦΕ]
Με την παραπάνω ερμηνεία, ίσως θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε την φορολόγηση των αναδρομικών στα έτη που εισπράχθηκαν.
Αντιλαμβάνομαι ότι το επιχείρημα δεν είναι ακλόνητο, αλλά μήπως πρέπει να το προσπαθήσουμε? Αν χρεωθούν στο 2014 τα αναδρομικά 3 ετών (2012, 2013 και 2014), ο λογαριασμός θα είναι βαρύς για όλους μας.
Φίλε Στάθη καλημέρα. Το επιχείρημα σου είναι λογικό. Συνεχίζω να πιστεύω ότι η ερμηνεία που δίνει στον νόμο το ΓΛΚ είναι η σωστή χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θεωρώ σωστό τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει ο νόμος την περίπτωση μας. Παρόλα αυτά όπως έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο μου το ίδιο ακριβώς θέμα έχει αντιμετωπιστεί διαφορετικά από επίσημες δημόσιες υπηρεσίες (ΓΛΚ και ΟΛΚΑ). Αν προσπαθήσουμε να διεκδικήσουμε κάποια αλλαγή, η πιθανή απάντηση από ΓΛΚ θα είναι ίδια με αυτήν που δώσαμε παραπάνω ο Αχιλλέας και εγώ. Σε περίπτωση που επικαλεστούμε την διαφορετική αντιμετώπιση του θέματος από τα επιτελεία για τους ε.ε, ίσως αντί να ικανοποιηθεί το δικό μας αίτημα να προκαλέσουμε αλλαγή στην αντιμετώπιση των αναδρομικών των ε.ε και έτσι αντί να αποκτήσουμε εμείς μια κατσίκα να ψοφήσει και η κατσίκα του γείτονα.
Στάθη,
τόσο ο Αχιλλέας όσο και ο GEORGIOSP σου εξήγησαν τα πράγματα ως έχουν. Τελεία και παύλα!
Προσωπικά και επί της ουσίας, συμφωνώ μαζί σου δηλαδή στην πράξη τα χρήματα εισπράχθηκαν π.χ. το 2016 οπότε τότε θα έπρεπε να είχαν φορολογηθεί άσχετα αν αφορούσαν το 2014!!!! Τότε πιθανώς να δημιουργούσαν υπερφορολόγηση του 2016 σε κάποιους, μπορεί… αλλά το σωστό είναι αυτό, γιατί τότε έβαλα στην τσέπη μου το χρήμα και όχι το 2014 που θα φορολογηθώ…
Αλλά γιατί άραγε να μην υπήρχε πεδίο στο TAXISNET που να με αφήνει να υποβάλλω τις τροποποιητικές παρελθόντων ετών (πέραν του προηγούμενου έτους) ηλεκτρονικά? τόσο δύσκολο είναι να φτιαχτεί κάτι τέτοιο για στάνταρντ περιπτώσεις όπως τις δικές μας? Αφού άλλωστε ο έφορος όταν του δίνω τις χειρόγραφες τροποποιητικές, τις περνάει ηλεκτρονικά στο σύστημα…
Αν είχα φύγει στο εξωτερικό οικογενειακώς για να ζήσω εκεί, θα έπρεπε να ερχόμουν κάθε χρόνο μέχρι και το 2019 για να πηγαίνω στον έφορο και να κάνω χειρόγραφα τις τροποποιητικές? Αναρωτιέμαι…
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ. ΟΤΑΝ ΕΛΑΒΑ ΤΟ 2016 ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΒΟΗΘΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΤΝ/ΕΛΟΑΝ ΜΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΟΥ ΕΛΕΓE:
1. ΒΕΒΑΙΟΥΤΑΙ ΟΤΙ Ο …..ΕΛΑΒΕ ΑΠΟ ΤΟΝ Ε.ΛΟ.ΑΝ ΕΦΑΠΑΞ ΒΟΗΘΗΜΑ ΠΟΣΟΥ Χ ΕΥΡΩ
2. ΣΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΟΣΟ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ:
ΚΡΑΤ.ΔΙΑΦ.ΠΡΟΑΓ.ΤΑΝ 64,00 ΕΥΡΩ
ΚΡΑΤ.ΔΙΑΦ.ΠΡΟΑΓ.ΜΤΝ 80,00 ΕΥΡΩ
ΚΡΑΤ.ΥΠΕΡ ΤΑΝ 1480,76 ΕΥΡΩ
ΔΙΑΦ.ΠΡΟΑΓ.ΓΑΜΟΥ 264,12 ΕΥΡΩ
ΤΕΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ 1888,88 ΕΥΡΩ
ΗΤΟΙ ΕΛΑΒΕ ΤΟ ΠΟΣΟ Χ-1888,88=Ψ ΕΥΡΩ
3. Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΥΤΗ ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΤΕΛΩΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΧΡΗΣΗ.
ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΚΑΛΑ ΤΟ ΚΑΘΑΡΟ Ψ ΠΟΣΟ ΕΦΑΠΑΞ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑ ΜΕ ΕΠΙΤΑΓΗ ΤΟ ΑΝΑΓΡΑΦΩ ΣΤΟ ΚΩΔΙΚΟ 781. ΣΩΣΤΑ; Η ΑΝΑΓΡΑΦΩ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ Χ ΠΟΣΟ;
ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 1888,88 ΕΥΡΩ ΤΩΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΩΔΙΚΟ 351. ΣΩΣΤΑ Η ΛΑΘΟΣ;
Μπορεί να δηλωθεί στον κωδικό 351, αλλά θα πρέπει να έχεις λάβει ξεχωριστή βεβαίωση για τις εισφορές από τον ΕΛΟΑΝ “για φορολογική χρήση”, όπου θα αναφέρεται ότι πλήρωσες το συγκεκριμένο ποσό ως υποχρεωτικές εισφορές παρελθόντων ετών.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΧΙΛΛΕΑ, ΟΜΩΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΔΗΛΩΝΩ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ 781 ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΠΟΣΟ Η ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ;
Πολύ καλή ερώτηση αλλά δεν είμαι σίγουρος για την απάντηση!
Επειδή αυτό το ποσό μπορείς να το επικαλεστείς ως ανάλωση κεφαλαίου, θεωρώ (προσωπικά) ότι πρέπει να βάλεις το καθαρό ποσό που εισέπραξες, όπως γίνεται και στο καθαρό ποσό μισθού ή σύνταξης που εισάγουμε στη δήλωση (όπου έχουν αφαιρεθεί όλες οι εισφορές υπέρ ταμείων).
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΧΙΛΛΕΑ
Καλησπέρα.
Είμαι συνταξιούχος , αποστρατευθείς από την ΑΣΥΕ και με πρώτη καταβολή σύνταξης τον Νοέμβριο του 2015.
Προκειμένου να υποβάλω αίτηση για βρεφονηπιακό σταθμό μέσω ΕΣΠΑ εντός του Μαΐου 2017 για το τεσσάρων ετών τέκνο μου, πρέπει να έχει εκκαθαρισθεί η φορολογική μου δήλωση.
Μόνο που για να εκκαθαρισθεί και για να μην χάσω τα 200 ευρώ έκπτωση φόρου που δικαιούμαι από τον κωδικό 009 (αναπηρία κάτω του 67%), αιτήθηκα εδώ και 1 εβδομάδα από το ΓΛΚ αποστολή σχετικής βεβαίωσης. Η εκκαθάριση γίνεται μόλις υποβάλω προσωπικά τη βεβαίωση που θα λάβω, στην εφορία μου.
Επειδή παίζω με τις προθεσμίες και πιθανολογώ ότι η βεβαίωση από το ΓΛΚ θα καθυστερήσει, τι μου προτείνεται να κάνω ;
Νομίζω ότι εάν υποβάλεις τροποποιητική φορολογική δήλωση εντός της προθεσμίας υποβολής της αρχικής φορολογικής δήλωσης, τότε δεν υπάρχει κάποιο πρόστιμο.
Εάν ισχύει αυτό (ρώτησε κάποιον λογιστή) μπορείς να υποβάλλεις τώρα τη δήλωση χωρίς την αναπηρία (ώστε να γίνει εκκαθάριση) και όταν λάβεις το δικαιολογητικό να υποβάλλεις τροποποιητική δήλωση δηλώνοντας την αναπηρία μέχρι 30-6-2017.
Αυτό και θα κάνω. Απλά θα περιμένω όσο με παίρνει, μέχρι και την τελευταία στιγμή.Και πέρσι έκανα τροποποιητική (για άλλο λόγο). Το ζητούμενο για μένα να λάβω ένα εκκαθαριστικό,από το οποίο για την αίτηση του ΕΣΠΑ ζητούμενο είναι μόνο και μόνο το εισόδημα.
Ευχαριστώ και πάλι Αχιλλέα για την άμεση απόκριση.
Θα πρέπει ο αριθμός μητρώου της σύνταξης σου να αρχίζει από 3 ή 4.
Αυτό αποδεικνύει ότι λαμβάνεις σύνταξη ως αναπήρου από το δημόσιο και η εφορία κάνει δεκτό το μηνιαίο ενημερωτικό της σύνταξης σαν αποδεικτικό στοιχείο, προκείμενου να έχεις την μείωση του φόρου, και δεν χρειάζεται η σχετική βεβαίωση από το ΓΛΚ.
Αυτό ισχύει για τους ανάπηρους αξιωματικούς ή οπλίτες από πολεμική αιτία.
Καλησπέρα Αχιλλέα και συνάδελφοι. Μεταφέρω ένα ερώτημα που είχα κάνει σε λάθος ενότητα. Οι εισφορές που παρακρατάθηκαν υποχρεωτικά από το ΜΤΣ το έτος 2016 για αναγνώριση αποστρατευτικών βαθμών και γάμου, δηλώνονται στον κωδικό 351 ή όχι ??
Νομίζω ότι δηλώνεται κανονικά στον 351 και θα πρέπει να έχει εκδώσει σχετική βεβαίωση το ΜΤΣ.
Εγώ προσωπικά θα δηλώσω τις αναδρομικές κρατήσεις λόγω του “παγώματος” των μερισμάτων, με βάση σχετική βεβαίωση που στάλθηκε από το ΜΤΑ για φορολογική χρήση.
Ομοίως για τους εν ενεργεία όταν πληρώνουν πχ. εισφορά ενός βασικού για κάθε προαγωγή, τότε το ποσό αφαιρείται από το φορολογητέο ποσό.
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση Αχιλλέα! Το ποσό γράφεται ολόκληρο στην ετήσια βεβαίωση (Το συνολικό ποσό) ως “ΕΞΑΓΟΡΕΣ”.
Πρόσεξε μόνο μήπως έχει αφαιρεθεί ήδη αυτό το ποσό από το ακαθάριστο σύνολο μερίσματος για να προκύψει το καθαρό, διότι τότε θα είναι σαν να αφαιρείται η κράτηση 2 φορές.
Σου παραθέτω το άθροισμα που βγαίνει όπως αναγράφονται: ΜΕΙΚΤΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ = ΛΟΙΠΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ+ΕΞΑΓΟΡΕΣ+ΚΑΘΑΡΟ ΠΟΣΟ.
Έτσι όπως το αναφέρεις έχει ήδη αφαιρεθεί η εξαγορά από το ταμείο και δεν πρέπει να την δηλώσεις πουθενά.
Εάν πχ. έχεις 2000 = 400 + 1000 + 600, σημαίνει ότι φορολογείσαι μόνο για τα 600 € (κωδικός 321) αφού έχει ήδη αφαιρεθεί η εξαγορά των 1.000 €.
Μόνο εάν το καθαρό ποσό στον κωδικό 321 ήταν 1.600 €, τότε θα έπρεπε να εισάγεις τα 1.000 € στον κωδικό 351.
Έχεις απόλυτο δίκιο…τα τσέκαρα όλα ξανά…τι να πώ?? “Στεναχωριέμαι” γιατί είχα υπολογίσει άλλη εκκαθάριση φόρου, αλλά χαίρομαι γιατί μόνο στον δικό σου ιστότοπο βρήκα άκρη!!
Επίσης,
αυτός ο τραγέλαφος με τη συνέχιση ακόμα και σήμερα του υπολογισμού του αφορολόγητου στα 1900 ευρώ (ως διαζευγμένος – εσφαλμένα για τους εγγάμους) ελπίζω να διαπιστωθεί και να διορθωθεί στον επανυπολογισμό των κυρίων συντάξεων από τον ΕΦΚΑ.
Προσωπικά μου στοιχίζει ετησίως 89,40 μείωση στο πληρωτέο πιστεύοντας ότι θα εκληφθεί υπόψη στην εκκαθάριση του υπολογισμού του φόρου με τη φορολογική δήλωση.
ΥΓ: Πάντως, βλέποντας (και όχι αναλύοντας, αφού δεν είμαι σίγουρος πώς…) τα ποσά φόρου στις αποδοχές μου, δεν έχω πειστεί ότι για τους μήνες του 2016 που λάμβανα αφορολόγητο διαζευγμένου, μου έχει εκκαθαριστεί ορθώς τώρα στη δήλωση… ίσως και να κάνω λάθος…
Αυτό είναι “φορολογικό” σχόλιο και από ότι φαίνεται υπολογίζεται σωστά ο φόρος:
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-14/#comment-49662
Έχεις δίκιο, αφορά φορολογικό σχόλιο αλλά το ανέφερα εδώ με το γενικότερο σκεπτικό του υπολογισμού των νέων μέτρων, όπου θεωρώ κατάλληλη την ευκαιρία εκ μέρους του ΕΦΚΑ να προβεί και σε κάποιες διορθώσεις του συστήματος κατά τη διαδικασία του επανυπολογισμού των συντάξεων.
Sorry για την μη κατανόηση αλλά δεν την κατέθεσα ακόμα.
Έκανα μερικές δοκιμές στο πρόγραμμα που μας έδωσε δωρεάν σε link ο συνάδελφος στα “φορολογικά σχόλια”. Τίποτε περισσότερο.
Στο εδάφιο που μου λες δηλαδή θα γράφει την οικογενειακή μου κατάσταση και το φόρο που μου μειώθηκε για αυτό. Έπειτα τι πρέπει να κάνω για να επιβεβαιώσω ότι το αποτέλεσμα που μου δίνει είναι ορθό και έχει συμπεριληφθεί προς όφελος μου η μεγαλύτερη παρακράτηση λόγω σφάλματος στον υπολογισμό της κύριας σύνταξής μου για τους αντίστοιχους μήνες του 2016?
(αυτό συνεχίζεται και το 2017!)
Ευχαριστώ.
ΥΓ: Αχιλλέα, μπορείς αν θέλεις να μεταφέρεις τη συγκεκριμένη συζήτηση στα “φορολογικά”.
*δεν έχω πειστεί ότι για τους μήνες του 2016 που λάμβανα αφορολόγητο διαζευγμένου, μου έχει εκκαθαριστεί ορθώς τώρα στη δήλωση… ίσως και να κάνω λάθος…*
Φίλε Johnny…… Εφόσον όπως λες κατέθεσες Ε1 για να δεις τι ακριβώς σου υπολόγισαν, θα ανατρέξεις στο εκκαθαριστικό στην ενότητα
Δ. ANAΛYΣH EIΣOΔHMATΩN, EKΠTΩΣEΩN AΠO TO EIΣOΔHMA, MEIΩΣEΩN ΦOPΩN…, KTΛ.
Στην παράγραφο 4. Εκπτώσεις – Μειώσεις, θα σου γράφει το ποσό που μειώθηκε ο φόρος σύμφωνα με την οικογενειακή σου κατάσταση, με την ένδειξη μείωση φόρου άρθρου 16.
* Αχιλλέα για άλλη μια φορά, ΕΥΓΕ……
Θέλω να πω ότι εκεί που μου λες θα πρέπει να γράφει ΕΓΓΑΜΟΣ ΜΕ ΔΥΟ ΤΕΚΝΑ – ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΥ: 2000 ευρώ. Σωστά? Αυτό μονάχα?
Έτσι θα καταλάβω ότι π.χ. τα συνολικά 89,40 ευρώ που έχουν παρακρατηθεί ετησίως λόγω σφάλματος θα έχουν συνυπολογιστεί στον τελικό φόρο? ή θέλει και άλλες πράξεις για να κάνω επαλήθευση? (π.χ. υπολογισμό φόρου με τη φορολογική κλίμακα που μου αναλογεί μείον 2000 ευρώ και συν την έκτακτη εισφορά και συν όποιον άλλο φόρο από λοιπά έσοδα για να μου δίνει το σωστό υπόλοιπο στον αναλογούντα φόρο?)
Δες το περσινό σου εκκαθαριστικό σαν παράδειγμα.
Στον πίνακα Δ – 4 θα έχει τα 2.000 € (2 τέκνα) με την ένδειξη μείωση φόρου άρθρου 16 (εννοεί του ν. 4172/13 όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 112 του ν. 4387/16).
Στον πίνακα Δ – 2 θα σου αφαιρεί από τον φόρο κλίμακας εισοδήματος αυτό το ποσό.
Στον πίνακα Δ – 5 έχει τον φόρο που σου παρακρατήθηκε (είναι και τα 89,40 € μέσα).
Όλα τα παραπάνω ποσά, αποτυπώνονται στον πίνακα Γ1 ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ Φ.Ε. για τον τελικό προσδιορισμό του φόρου που σου αναλογεί.
Ευχαριστώ πολύ G.G. και αυτό θα κάνω μόλις την υποβάλλω. Πραγματικά, θέλω να σιγουρευτώ ότι το σύστημα διορθώνει το λάθος του τελικά.
ΥΓ: Αν (λέω αν) δεν συμφωνούν τα νούμερα, τότε τι κάνω? Στέλνω ηλεκτρονικό ερώτημα μέσω TAXIS ή στο site του ΕΦΚΑ? ή πώς αλλιώς?
Αν υπάρξει πρόβλημα αρμόδια είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ πρώην ΓΓΔΕ)
Θα πρέπει ειτε να απευθυνθείς αυτοπροσώπως στην εφορία σου (το συνιστώ)
ή να υποβάλεις ερώτημα στην σχετική φόρμα επικοινωνίας.
https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm
Eρωτήσεις φορολογικού περιεχομένου:
1. Τα μερίσματα από τα μετοχικά ταμεία γνωρίζει κανείς σε ποιο κωδικό του Ε1 τα γράφουμε;
2. Οι τρίμηνες αποδοχές ελειξαν τον Οκτώβριο και το Φεβρουάριο πήρα σύνταξη αναδρομικά από τότε. Το ΓΛΚ όμως δεν εμφάνισε το ποσό στο Ε1 μέχρι τώρα ούτε τα μοίρασε τα ποσά στα δύο έτη 2016 ,2017 .
Γνωρίζει κανείς συνάδελφος τι πρέπει να κάνουμε;
Ο καθε φορεας εχει υποχρεωση να τα καταχωρησει στο Ε1. Αν δεν το εχουν κανει θα πρεπει να τους παρεις τηλεφωνο για να το κανουν. Δεν μπορουμε να τα συμπληρωσουμε εμεις.
Καλησπέρα. Μήπως γνωρίζει κάποιος το συμπληρωματικό ΕΦΑΠΑΞ σε ποιό κωδικό δηλώνεται στην Φ.Δ.;
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-15/#comment-49999
Υπάρχει ενότητα Σχόλια –> Φορολογία, όπου θα μεταφερθεί και αυτή η συνομιλία.
Ευχαριστώ.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΑΝ ΘΑ ΑΠΟΣΤΑΛΟΥΝ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΒΟΕΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ 351 “Εισφορές σε ασφαλιστικούς οργανισμούς υποχρεωτικής ασφάλισης που αποδίδονται από τον ίδιο τον ασφαλισμένο”
Οι κρατήσεις για το ΒΟΕΑ διενεργούνται από την μισθοδοσία στους ε.ε. και από το μέρισμα στους ε.α.
Το αντίστοιχο ποσό των κρατήσεων για ΒΟΕΑ συμπεριλαμβάνεται στην βεβαίωση αποδοχών που σου εκδόθηκε.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ε.α ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΑΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΒΟΕΑ. ΠΕΡΥΣΙ ΕΙΧΑΝ ΣΤΕΙΛΕΙ
Μήπως το 2015 είχες καταβάλει εφάπαξ κάποιο ποσό αναδρομικών εισφορών για ΒΟΕΑ στο ΜΤΑ, και γι αυτό σου εκδώσαν πρόσθετη βεβαίωση.
Στις μηνιαίες βεβαιώσεις αποδοχών του ΜΤΑ για το 2016 δεν υπάρχει κράτηση για ΒΟΕΑ ?
Αν έχεις κάποια αμφιβολία, κάνε μια πρόσθεση από τις μηνιαίες βεβαιώσεις του ΜΤΑ το σύνολο των κρατήσεων που είχες, για να δεις αν συμφωνούν με το ποσό που αναγράφεται στην βεβαίωση αποδοχών του 2016.
Καλημέρα, σήμερα είδα την βεβαίωση αποδοχών της Υπηρεσίας(Π.Α) για το έτος 2016, . Διαγράφηκα 27-11-15,και τώρα μου αφαιρούν 2500ευρω από το 2015΄και μου προσθέτουν 5000 στο 2016 (ανακαταλογίζουν τις τρίμηνες ; ) Εχει συμβεί και σε άλλους; Τι πρέπει να κάνω;
Δωρεάν πρόγραμμα υπολογισμού φόρου
http://www.nextech.gr/eTax2017.aspx
http://www.nextech.gr/data/eTax2017_Free_Setup.msi
Ευχαριστούμε villas!
ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ 781 ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΠΛΗΡΩΤΕΟ ΠΟΣΟ Η ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟΚΟΥΣ?
Γράφεις αυτό που σου καταβλήθηκε το 2016.
Στη βεβαίωση αποδοχών ετους 2016 “ο φόρος που αναλογεί” στο καθαρό ποσό είναι μικρότερος από το κανονικό με αποτέλεσμα στην εκκαθάριση Φορολ. δήλωσης 2017 να έχω αρκετά αυξημένο φόρο, έχουν σχέση η τρίμηνες που πήρα με το μισθό του Δεκ.16 (κρατήσανε λιγότερο φόρο μάλλον)?
Δεν βρίσκω παλαιότερο σχόλιο όπου αναφερόταν όσοι πέρνανε τρίμηνες τέλος του έτους είχαν αυξημένο φόρο.
Στην ουσια φοροληθηκες για 15 μηνιατικα αφου οι τριμηνες προστεθηκαν, με αποτελεσμα να εχεις μεγαλυτερο φορο (αλλαγη κλιμακας και μειωση αφορολογιτου κατα 100 € ανα 1000€ ειδοδηματος)
Τα αναδρομικά που αφορούν τα προηγούμενα έτη θα δηλωθούν με τροποποιητική δήλωση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ στα έτη που αφορούν. Ωστόσο εάν τα αναδρομικά αφορούν το φορολογικό έτος 2015 η τροποποιητική δήλωση υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Οι δηλώσεις αυτές υποβάλλονται εμπρόθεσμα μέχρι 31/12/2017.
Αν εννοείς τα αναδρομικά του 50%, αυτά αφορούν μόνο τα έτη 2012, 2013 και 2014, άσχετα πότε τα λαμβάνουμε, οπότε ισχύει έως σήμερα η χειρόγραφη.
Αλλά ας μην βιαστούμε μήπως υπάρξει κάποια εξέλιξη.
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-15/#comment-49941