Φορολογία

Σελίδα υπ' αριθ. 53 για φορολογικά θέματα. Επισημαίνεται ότι οι πληροφορίες δίνονται από συναδέλφους, κατά συνέπεια αποτελούν προσωπικές εκτιμήσεις και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν έναν επαγγελματία λογιστή.

Subscribe
Notify of
guest

4K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
20 Απριλίου 2020 22:22

Χρόνια πολλά, έκανα ένα λάθος στην Φ.Δ. Πότε ανοίγει η τροποποιητική ωστε να μπορεσω να το διορθώσω;

ΣΩΜΑ:
Πυροσβεστική
Γιάννης
Γιάννης
Απάντηση σε  ΓΕΩΡΓΙΟΣ
20 Απριλίου 2020 22:31

Κατά τον Ιούνιο…συνήθως.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΣΙΛΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ
20 Απριλίου 2020 17:51

Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη σε όλους.Σημερα πήγα να κάνω την Φ.Δ. και στην οριστική υποβολή μου έβγαλε μήνυμα να ξαναπροσπαθήσω σε λίγες μέρες.Η αρχική εκκαθάριση ήταν πιστωτική.Εχει τύχει και σε άλλον αυτό; Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Γιάννης
Γιάννης
Απάντηση σε  ΒΑΣΙΛΗΣ
20 Απριλίου 2020 19:38

Δεν κάνει εκκαθάριση…τώρα. Υπάρχει πρόβλημα με διαφορες βεβαιωσεις διαφορων ταμείων
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-53/#comment-85899

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ilias
Ilias
Απάντηση σε  ΒΑΣΙΛΗΣ
21 Απριλίου 2020 10:15

Χριστός Ανέστη Υγεία σε όλους. Και σε μένα για 21 ευρώ επιστροφή δεν δέχεται να υποβάλεις δήλωση μάλλον δεν υπάρχει χρήμα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
A. Λ.
A. Λ.
20 Απριλίου 2020 16:53

Τι γίνεται με τις αλλαγές στις ταυτότητες που έχουν λήξει θα περαστούν αυτόματα στο στην εφορία έχω δύο μήνες και δεν άλλαξαν τίποτα;

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
20 Απριλίου 2020 16:34

Καλησπερα θα ηθελα να ρωτησω στην κοινη φορολογικη δηλωση με την συζυγο η οποια δουλευει με εργοσημα ικα διανομες διαφημιστικων φυλλαδιων εχει μπει αυτοματα ποσο οτι πηρε 209.000 ευρω αντι για 2500 ευρω πως διορθωνεται το λαθος?

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ
20 Απριλίου 2020 16:41

Εχουν γίνει κάποια λάθη. στην δική μου σύζυγο μισθωτή ενώ προχτές φαινόταν κανονικά το εισόδημα της τώρα το έχουν αφαίρεση το εισόδημα στο Ε1, ένα μπάχαλο.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
ΚΑΡ. Κων/νος
ΚΑΡ. Κων/νος
20 Απριλίου 2020 11:42

Καλημέρα, Χριστός Ανέστη.
Για τους GEORGIOSP και G.G., χωρίς να εξαιρώ και τους λοιπούς γνωρίζοντες το θέμα Συναδέλφους:
Την 01-11-2019 μετακόμισα με την οικογένειά μου. Υπέβαλα, ηλεκτρονικά, το έντυπο Μ1 (αλλαγή στοιχείων μητρώου) για εμένα, πλην της συζύγου, θεωρώντας ότι επειδή εγώ είμαι ο υπόχρεος (η σύζυγος δεν έχει εισόδημα) η αλλαγή στα στοιχεία μητρώου της συζύγου, στην νέα διεύθυνση κατοικίας,θα ήταν δεδομένα, πλην όμως αυτό δεν έγινε.
Ανοίγοντας την προς ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ υποβολή Δήλωση, για το έτος 2020, στον τόπο κατοικίας της συζύγου αναφέρεται η προηγούμενη διεύθυνση κατοικίας μας, με αποτέλεσμα να μην κάνω ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ. Η σύζυγος ΔΕΝ έχει ατομικούς κωδικούς πρόσβασης.
Διερωτώμαι: Τι κάνω σε αυτή την περίπτωση? 1)Εκδίδει Κλειδάριθμο και ατομικούς κωδικούς πρόσβασης η σύζυγος (μπορεί να το κάνει ηλεκτρονικά), 2) πηγαίνει στην αρμόδια Εφορία και καταθέτει έντυπο Μ1?, ή 3) το αφήνω ως έχει και κάνω ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ, χωρίς να το λάβω υπ΄ όψη μου?
Μπορώ να κάνω κάποια άλλη ενέργεια?

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΑΠ
G.G.
G.G.
Απάντηση σε  ΚΑΡ. Κων/νος
20 Απριλίου 2020 12:50

Αν και το θέμα είναι απλά τυπικό από την στιγμή που δεν έχει κάποιο εισόδημα μπορεί να υποβάλει αίτηση ηλεκτρονικά ώστε να της εκδοθεί κλειδάριθμος.
Απαραίτητη προϋπόθεση να έχει e-mail, λογαριασμό σε τράπεζα (έστω και συνδικαιούχος) και να έχει δηλώσει κάποιο κινητό τηλέφωνο στην τράπεζα.
Όταν εκδοθεί ο κλειδάριθμος θα αλλάξει τα στοιχεία της στο μητρώο και μετά θα κάνεις επιβεβαίωση στο Ε1.
.
Υποβολή αίτησης (αρχική εγγραφή – φυσικό πρόσωπο).
https://www1.aade.gr/registration/chooseRegistrationType.htm
.
Οδηγίες υποβολής αίτησης.
https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-04/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3%20%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%A4%CE%97%CE%9D%20%CE%91%CE%99%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%97%20%CE%A8%CE%97%CE%A6%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%97%CE%A3%20%CE%A7%CE%9F%CE%A1%CE%97%CE%93%CE%97%CE%A3%CE%97%CE%A3%20%CE%9A%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%94%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%98%CE%9C%CE%9F%CE%A5.pdf

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΚΑΡ. Κων/νος
20 Απριλίου 2020 13:55

Η τυπική και σωστή διαδικασία είναι αυτή που περιγράφει ο G.G.
Αυτή την περίοδο όμως δεν διεκπεραιώνονται αιτήματα μεταβολής διεύθυνσης λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την πανδημία https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-04/α1077.pdf .
Αν υπάρχει λόγος που θέλεις να προχωρήσεις στην επιβεβαίωση των στοιχείων άμεσα, με τα στοιχεία που φαίνονται, μπορείς να το κάνεις και αργότερα να δηλώσεις την αλλαγή για την σύζυγο. Από πέρυσι κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης εκδίδεται εκκαθαριστικό χωριστά για κάθε σύζυγο ακόμα και αν υποβάλλεται κοινή φορολογική δήλωση. Στο εκκαθαριστικό της συζύγου αναγράφονται τα στοιχεία (και η διεύθυνση) του συζύγου.
Δεν υπάρχει προθεσμία για την δήλωση μεταβολής διεύθυνσης. Ο μόνος περιορισμός που υπάρχει είναι ότι ¨Ο φορολογούμενος δεν μπορεί να επικαλείται έναντι της Φορολογικής Διοίκησης τις μεταβολές των στοιχείων του μέχρι τον χρόνο ενημέρωσής της.¨ (παρ. 3α του άρθρου 10 του Ν4174/2013 όπως ισχύει σήμερα).

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
ΚΑΡ. Κων/νος
ΚΑΡ. Κων/νος
Απάντηση σε  GEORGIOSP
20 Απριλίου 2020 14:17

Ευχαριστώ πολύ τους κ.κ. ανωτέρω Συναδέλφους. Πάντα ενημερωμένοι και ταχύτατοι στις ερωτήσεις μας.
Καλή Ανάσταση, με Υγεία σε σας και τις οικογένειές σας.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΑΠ
ΓΙΏΡΓΟΣ
ΓΙΏΡΓΟΣ
20 Απριλίου 2020 11:11

Καλημέρα και Χριστός ανέστη. Έκανα σήμερα την φορολογική μου δήλωση το μοναδικό μου εισόδημα είναι ο μισθός μου. Μπήκα μετά κατά τύχη στην εφαρμογή του οπεκα για τα οικογενειακά επιδόματα και για μεγάλη μου έκπληξη είδα πως στο συνολικό οικογενειακό εισόδημα είχαν προσθεση και το επίδομα τέκνον,με αποτέλεσμα να δικαιούμαι λιγότερο επίδομα τέκνον για το 2020. Εννοείται πως ο μισθός μου δεν ξεπερνά το όριο για να έχω λιγότερο επίδομα. Έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με τις άλλες χρονιές, το έχει παρατήρησή και κάποιος άλλος αυτό. Συγνώμη αν σας κούρασα θα ήθελα την γνώμη σας τι να κάνω γιατί η μείωση του επιδόματος δεν είναι αμελητέα. Και πάλι Χριστός ανέστη

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Απάντηση σε  ΓΙΏΡΓΟΣ
20 Απριλίου 2020 19:18

Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Συνεχίζει να ισχύει το άρθρο 214 του Ν4512/2018 και στην παράγραφο 12 ορίζεται ότι το επίδομα ¨δεν προσμετράται στο συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, οικογενειακό εισόδημα παρά μόνον εάν ρητά προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο οικονομικών ενισχύσεων κοινωνικής προστασίας¨.
Όμως έχεις δίκιο. Έχουν συμπεριλάβει στα εισοδήματα του 2019 και το επίδομα τέκνων που έχει δοθεί πέρυσι. Το επιβεβαίωσα στην αίτηση Α21 γνωστού μου. Στην περίπτωση του η προσμέτρηση δεν επηρέαζε το ποσό του επιδόματος και δεν είχαμε δώσει σημασία. Μετά το σχόλιο σου ρίξαμε μια πιο προσεκτική ματιά και διαπιστώσαμε το λάθος.
Στην θέση σου, για αρχή, θα επικοινωνούσα με τον ΟΠΕΚΑ https://opeka.gr/epikoinonia/ και την ΑΑΔΕ https://www.aade.gr/menoy/aade/epikoinonia αναφέροντας το πρόβλημα.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΓΙΏΡΓΟΣ
ΓΙΏΡΓΟΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
21 Απριλίου 2020 04:56

Ευχαριστώ πολυ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  ΓΙΏΡΓΟΣ
25 Απριλίου 2020 01:50

Ισχύει Γιώργο. Έχουν κάνει σοβαρό λάθος. Προσθέτουν και το περσινό οικογενειακό επίδομα που δεν θα έπρεπε. Να το προσέξουν όλοι όσοι υποβάλλουν την φορολογική τους δήλωση ξανατσεκάροντας τη δήλωση Α21 στην εφαρμογή του ΟΠΕΚΑ. Να επικοινωνήσουμε όλοι με τον ΟΠΕΚΑ για επιδιόρθωση του προβλήματος.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Θεόδωρος
Θεόδωρος
18 Απριλίου 2020 20:36

Γνωρίζει κάποιος σε ποιον κωδικό του Ε1 μπαίνει το ποσό οικογενειακής αυτοτέλειας(προικοδότηση);

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
18 Απριλίου 2020 20:27

Γνωρίζει κάποιος σε ποιον κωδ. του Ε1 δηλώνεται η δαπάνη του εξοικονομώ.
Ευχαριστώ και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ σε όλους.

ΣΩΜΑ:
Λιμενικό
Βασίλης
Βασίλης
18 Απριλίου 2020 00:10

Χρονια Πολλα. Για δανειο απο ΤΕΑΠΑΣΑ το βαζουμε σε καποιο κωδικο; χρειαζομαστε βεβαιωση; Ευχαριστω

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
17 Απριλίου 2020 22:51

Το εφαπαξ που πηρα το 2019 πρεπει να το περασω σε καποιο κωδικο του ε1? Σε ποιον? Γνωριζει καποιος?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
17 Απριλίου 2020 23:27
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Σπύρος
18 Απριλίου 2020 13:38

Ευχαριστω Σπυρο. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝΙΚΟΣ
ΝΙΚΟΣ
17 Απριλίου 2020 19:40

Κατά την είσοδο μου για τη φορολογική δήλωση έτους 2020, στην απαραίτητη επιβεβαίωση των στοιχείων μου και στον εμφανιζόμενο πίνακα, πατώντας ναι δεν κάνει αποδοχή και εμφανίζονται ερωτηματικά..έχει αντιμετωπίσει κάποιος το ίδιο πρόβλημα?

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Απάντηση σε  ΝΙΚΟΣ
17 Απριλίου 2020 21:19

Πριν το Ναι εχει ενα κουτάκι να τσεκάρης (αριστερά πάνω απο το ναι)

ΣΩΜΑ:
Στρατός
NIKOS
NIKOS
Απάντηση σε  Γιάννης
17 Απριλίου 2020 21:38

Το έχω τσεκάρει…

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Απάντηση σε  NIKOS
17 Απριλίου 2020 22:46

Τα στοιχεία σου ειναι ολα συμπληρωμένα και σωστα, θέλει και email να δηλώσεις

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  NIKOS
17 Απριλίου 2020 23:29

Διαβασε τις συχνες ερωτήσεις κατι λέει για το λογιστικό οτι δεν είναι συμβατο, οταν βγάζει ??? Για δοκίμασε απο αλλη συσκευη, κινητο ταμπλετ ή αλλο υπολογιστή.
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-52/#comment-85766

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Σταθης
Σταθης
17 Απριλίου 2020 19:04

Κατόπιν πιο λεπτομερούς εξέτασης διαπίστωσα ότι εκτός από την 13η και το μέρισμα του ΜΤΑ (Χριστούγεννα) η κλίμακα μου πέρασε πάνω από το ποσό των 20000 οπότε αλλάζουν πολύ τα δεδομένα τα οποία αρχικά φαίνονται στα μηνιαία ενημερωτικά.καλη Ανάσταση σε όλους !!!

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Σπύρος
Σπύρος
17 Απριλίου 2020 14:25

Η 13 σύνταξη που πήρα το Μάιο ήταν 306 ευρώ, αλλά στην βεβαίωση δεν μπορώ να βγάλω άκρη πως τα υπολόγισαν σε μένα, βλέπω διαφορά στα νούμερα.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Σπύρος
17 Απριλίου 2020 15:23

Τα 306€ που πληρώθηκες είναι το πληρωτέο της 13ης σύνταξης. Το φορολογητέο που αντιστοιχεί σε αυτό το ποσό είναι 392,31€ (306:0,78) και οι ακαθάριστες αποδοχές 417,35€ (392,31:0,94). Αυτά είναι τα ποσά που πρέπει να προσθέσεις στα αντίστοιχα που υπολογίζεις από τα 12 μηνιαία ενημερωτικά του 2019.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  GEORGIOSP
17 Απριλίου 2020 18:31

Ευχαριστώ πολύ, τώρα συμφωνούν οι υπολογισμοί

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Σταθης
Σταθης
17 Απριλίου 2020 10:58

Συμφωνώ με την άποψη του Δημήτρη ότι κάτι συμβαίνει με τα οικονομικά στοιχεία που υπέβαλε ο εφκα .Στην δική μου δήλωση ενώ το πληρώτεο δεν έχει μεταβληθεί καθόλου ,έχει σημαντική αλλαγή το φορολογητέο. χρειαζεται η εξέταση από ειδικούς σε αυτά εάν συμβαίνει και σε αλλους.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Απάντηση σε  Σταθης
17 Απριλίου 2020 11:30

Και εγώ κάπου δεν τα έβγαζα σωστά και προβληματιζομουν, άλλα μετά υπολόγισα και την 13 (την είχα ξεχάσει) και μου βγαίνουν οκ.
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-53/#comment-85809

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Σταθης
17 Απριλίου 2020 13:15

Σε εμένα τα ποσά είναι σωστά σύμφωνα με το σχόλιο του G.G. που αναφέρει ο Γιάννης.
Στο φορολογητέο ποσό της σύνταξης περιλαμβάνεται η 13η σύνταξη που πήραμε τον Μάϊο και στο αντίστοιχο ποσό του μερίσματος περιλαμβάνεται το έκτακτο μέρισμα που πήραμε από το ΜΤΑ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
17 Απριλίου 2020 00:04

Ειναι λάθος η βεβαίωση αποδοχών (προφανώς από λάθος του ΕΦΚΑ), όσον αφορά την κύρια σύνταξη όπως φαίνεται στο TAXIS (τουλάχιστον σε εμένα τα ποσά είναι αυξημένα σε ακαθάριστες αποδοχές, φορολογητέο ποσό και ποσό παρακρατούμενου φόρου). Ας το ψάξουν λίγο οι συνάδελφοι μήπως συμβαίνει και σε άλλους.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Dani
Dani
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ
17 Απριλίου 2020 00:57

Υπολόγισε και το ποσό που λάβαμε τον Μάιο 2019 πριν τις εκλογές και επίσης λάβε υπόψη ότι το φορολογητέο ποσό είναι μεγαλύτερο από το πληρωτέο. (Συμπεριλαμβάνει τον παρακρατούμενο φόρο)

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Απάντηση σε  Dani
17 Απριλίου 2020 02:24

Φίλε Dani ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Όχι, δεν έλαβα κανένα ποσό το Μάιο 2019 πριν τις εκλογές, όπως και τόσοι άλλοι φυσικά, για διάφορους λόγους (όχι οπωσδήποτε οικονομικούς) και φυσικά έχω υπολογίσει στο φορολογητέο ποσό τον παρακρατουμενο φόρο, όπως επίσης και την εισφ. αλληλεγγύης. Το συνολικό ετήσιο φορολογητέο ποσό πρέπει να είναι: Πληρωτέο μηνός (συμπεριλαμβάνονται τυχόν δάνεια) Χ 12 + παρακρατούμενος φόρος μηνός Χ 12 + εισφ. αλληλεγγύης μηνός Χ 12. Οι ακαθάριστες αποδοχές του ετους πρέπει να είναι σύνολο μικτών αποδοχών (από το μηνιαίο ενημερωτικό πληρωμής σύνταξης) Χ 12. Εννοείται φυσικά ότι στις ακαθάριστες αποδοχές, όπως και στο ετήσιο φορολογητέο προστίθενται τυχόν άλλα εισοδήματα (στη δική μου περίπτωση δεν υπάρχει κανένα άλλο ποσό). Δηλαδή σε μένα είναι ακαθάριστ. αποδοχές έτους (της βεβαίωσης αποδοχών) > από το σύνολο μικτών μηνιαίων αποδοχών (απο το μηνιαίο ενημερ.) Χ 12. Με ενδεχόμενο λάθος αυξάνεται το εισοδ. και χάνονται διάφ. επιδόματα (τέκνων κλπ)

ΣΩΜΑ:
Στρατός
G.G.
G.G.
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ
17 Απριλίου 2020 09:07

Εαν έλαβες την 13 σύνταξη περιλαμβάνεται και αυτή στις μικτές αποδοχές σου, καθώς και στο αντίστοιχο ποσό του φόρου.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
G.G.
G.G.
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ
17 Απριλίου 2020 10:53

Και για να μην γίνει κάποια παρανόηση φυσικά περιλαμβάνεται και στο φορολογητέο ποσό (στην 13 σύνταξη, δεν είχε επιβληθεί κράτηση για ειδική εισφορά αλληλεγγύης κατά την καταβολή της).
.
Επίσης όσοι λάβαμε το έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων από τα μετοχικά, περιλαμβάνεται και αυτό στο φορολογητέο ποσό στα αντίστοιχα εισοδήματα από τα μετοχικά ταμεία (σε αυτό δεν είχε επιβληθεί φόρος κατά την καταβολή του).

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία