Σελίδα υπ' αριθ. 140 με σχόλια ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Τελευταία άρθρα
Πλοήγηση
Σελίδα υπ' αριθ. 140 με σχόλια ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΕ ΣΧ ΙΚΑΡΩΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΣΕ 53 ΑΤΟΜΑ-ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΟΥΝ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΓΑΛΟ-ΓΙΑ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΗ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΕ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΚΑΙ ΓΕΕΘΑ ΟΣΟΙ ΕΧΟΕΜΕ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ.
Εσύ πώς το βλέπεις?
Θα ήθελες να υπήρχαν λιγότεροι μεγαλόβαθμοι και περισσότεροι χαμηλόβαθμοι συνάδελφοι για να υπήρχαν λιγότερα κρατικά έξοδα σε μισθούς ενστόλων?
Ξέρεις ότι ο βαθμός είναι συνδεδεμένος με τα χρόνια υπηρεσίας οπότε αν έμενες χαμηλόβαθμος για να γίνεται “οικονομία” στους μισθούς τότε θα έφευγες με το χαμηλό βαθμό που θα είχες στον ώμο σου…και τότε θα έκλαιγες για τη χαμηλή σύνταξη που θα έβγαζες!
Εσύ μάλλον τα θέλεις όλα! Καλή σύνταξη, χαμηλούς μισθούς …μεγάλο εφάπαξ (έτσι?)….ζεις σε μια ΟΥΤΟΠΙΑ!!!
Εκτός και αν εννοείς να περιοριστούν οι Στρατηγοί και να εναρμονιστούν ποσοτικά στο μέγεθος του στρατεύματος. Αυτό ευσταθεί! Αλλά και τότε θα έπρεπε να γίνει “ψαλίδισμα” τις ιεραρχίας οπότε πάλι οι χαμηλόβαθμοι θα την πλήρωναν….. διάλεξε…
Απολογισμός – Ισολογισμός των Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοήθειας Αεροπορίας (Ε.ΛΟ.Α.Α. – Ε.Λ.Χ.Α.Ο.Σ. -Ε.Λ.Χ.Α.Ο.Ι.Α.) Οικονομικού Έτους 2013.
https://diavgeia.gov.gr/doc/7ΙΒ76-Υ4Δ?inline=true
Και παρακάτω ο Π/Υ του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοηθείας Αεροπορίας (Ε.ΛΟ.Α.Α. – Ε.Λ.Χ.Α.Ο.Σ.) Οικονομικού Έτους 2014 μετά την Α’ τροποποίηση για σύγκριση με 2013 και 2015, (δεν έχει κατατεθεί ακόμα Απολογισμός – Ισολογισμός).
https://diavgeia.gov.gr/luminapi/api/decisions/Ω1ΓΩ6-ΕΨΣ/document?inline=true
Διαβάζοντας τον απολογισμό ισολογισμό μένω στις παραγράφους β & γ και με τα λίγα οικονομικά που γνωρίζω (ας διορθώσει κάποιος αν είναι διαφορετικά) το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι τέλος του 2013 ήταν πλεονασματικός και ότι η περιούσια του που έχει σχηματιστεί ήταν 72 εκατ.
β. Το Λογαριασμό Αποτελεσμάτων Χρήσεως, από όπου προκύπτει
λογιστικό αποτέλεσμα χρήσης ύψους 567.805,14 €, το οποίο προστέθηκε στο
αποθεματικό του ΕΛΟΑΑ.
γ. Τον Ισολογισμό της 31 εκ 13, από όπου προκύπτει ότι η συνολική
περιουσία του ΕΛΟΑΑ, συμπεριλαμβανομένων των δύο (2) ανεξάρτητων Ειδικών
Λογαριασμών (ΕΛΧΑΟΣ – ΕΛΧΑΟΪΑ), ανέρχεται στο ποσό των 72.263.973,26 €.
ΥΣ. Τελικά είσαι τρομερός συνάδελφε G.G. που πήγες και τα ξετρύπωσες, εγώ έψαχνα εδώ και ένα 6μηνο να τα βρω.
Takis,
στη Δι@υγεια ( https://diavgeia.gov.gr/ ) τα βρίσκεις εύκολα, βάζοντας στην αναζήτηση π.χ. Απολογισμός ΕΛΟΑΑ.
Για “βαθύτερες αναζητήσεις” υπάρχει και η υπερ-διαύγεια
https://yperdiavgeia.gr/
Για τις τελευταίες (χρονολογικά) αναρτήσεις του ΜΤΑ, εδώ:
https://diavgeia.gov.gr/f/mta
Καλό ψάξιμο!
Αν βαριέσαι να ψάχνεις …
το κάνει άλλος για σένα ( http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/ )
και ότι βρίσκει το αναρτά εδώ:
http://aeroporiapostratos.blogspot.gr/search/label/%CE%9C%CE%A4%CE%91
Σε ευχαριστώ aero για την πληροφόρηση. Αυτό με την υπέρ διαύγεια δεν το ήξερα.
Όσο για το aeroporiapostratos το παρακολουθώ αλλά τις περισσότερες φορές αυτά που αναρτώνται εδώ μετά από μερικές μέρες τα βλέπω και σε αυτούς (μάλλον από εδώ τα αλιεύει).
Ως περιουσία του ΕΛΟΑΑ νοείται και η αντικειμενική αξία των ακινήτων που διαθέτει, η οποία με τις σημερινές αντικειμενικές αξίες είναι εικονική πραγματικότητα.
Δεν υπάρχουν 72 εκατ. σε ρευστό (μακάρι να υπήρχαν), τα αποθεματικά του ΕΛΟΑΑ είναι περίπου 10 εκατ. ευρώ.
Η σημαντική πληροφορία είναι στο δεύτερο έγγραφο (τροποποίηση προϋπολογισμού), όπου με βάση τις οδηγίες του ΥΠΟΙΚ για μηδενικό έλλειμμα ο Π/Υ του ΕΛΟΑΑ (έσοδα – έξοδα) μειώνεται από 54 σε 36 εκατ. ευρώ, δηλαδή μείωση 33%.
Αχιλλέα,
ο ΕΛΟΑΑ διαθέτει ακίνητα?
Ρωτάω διότι ενώ το ΜΤΑ καταγράφει την ακίνητη περιουσία του
https://www.haf.gr/structure/gea/mta/periousia/
ο ΕΛΟΑΑ δεν αναφέρει περιουσία (ή πόρους από ενοίκια)
https://www.haf.gr/structure/gea/mta/tasa/#poroi
Υπέθεσα ότι θα υπάρχουν ακίνητα από την κατηγορία “Οι δωρεές και τα κληροδοτήματα υπέρ του Ταμείου”.
Ομοίως στον ΕΛΧΑΟΣ “… περιέχονται επίσης οι τυχόν δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες ή άλλες παροχές …”.
Ίσως βέβαια να μην υπάρχει κανέναν ακίνητο σε αυτές τις κατηγορίες, μπορεί να μας διαφωτίσει κάποιος οικονομικής ειδικότητας.
Γι’ αυτό έχω αναφέρει ξανά ότι δεν έχω βρει κανέναν αναλυτικό απολογισμό του ΕΛΟΑΑ για κανένα έτος.
Ένα έγγραφο που αναφέρει απλά δύο νούμερα (έσοδα – έξοδα) δεν προσφέρει καμία ουσιαστική πληροφορία.
Ο αντίστοιχος αναλυτικός απολογισμός 2012 του ΜΤΑ αποτελείται από 44 σελίδες!
Η περιουσία του ΜΤΑ αποτελείται από διαθέσιμα (μετρητά), μετοχές και ακίνητα:
https://www.haf.gr/structure/gea/mta/periousia/
Αν έχουν μπλέξει τις 3 “οντότητες” και δεν ξέρουν ποιος έχει τι τότε είμαστε για κλάματα….πάντως, αυτά λένε ότι έχουν….
Για την “οντότητα” του ΕΛΟΑΑ γράφει:
Το Ταμείο εκτός από τις εισφορές των μετόχων έχει επίσης και ορισμένους άλλους πόρους, οι κυριότεροι των οποίων είναι :
Κράτηση 2%, από τις πληρωμές των δαπανών που γίνονται σε βάρος του προϋπολογισμού της Π.Α για :
Προμήθεια υλικών και εφοδίων.
Επισκευές, μετασκευές, κατασκευές και μεταφορές υλικών και εφοδίων.
Ανέγερση κτιρίων και κατασκευές εγκαταστάσεων ως και μετασκευές και επισκευές αυτών.
Μισθώματα που καταβάλλονται από την Π.Α .
Οι δωρεές και τα κληροδοτήματα υπέρ του Ταμείου.
Οι τόκοι και οι λοιποί πρόσοδοι της περιουσίας του Ε.ΛΟ.Α.Α..
Ετήσια επιχορήγηση του Κράτους, που παρέχεται σε ειδικές περιπτώσεις.
Τι εννοεί με τα:
Οι δωρεές και τα κληροδοτήματα υπέρ του Ταμείου.
Εδώ χρειάζεται ερμηνεία….
Στην περιουσία με τα ακίνητα του καταγράφει το ΜΤΑ είναι και ένα του ΕΛΟΑΑ (προφανώς είναι το μοναδικό αλλιώς θα έγραφε και τα υπόλοιπα).
Κατά καιρούς διαβάζω σχόλια που στηλιτεύουν τη Διοίκηση του ΜΤΑ για καθυστέρηση στην απονομή εφάπαξ, αδιαφάνεια, ατασθαλίες κτλ.
Προτείνω, λοιπόν, στους ανώνυμους σχολιαστές να απευθύνουν τα ερωτήματά τους προς το ΜΤΑ και να μας ενημερώσουν κι εμάς για τις απαντήσεις που θα λάβουν.
Ας παραδειγματισθούν από την αντίστοιχη αίτηση ενημέρωσης που έκανε απόστρατος του ΣΞ προς το Ταμείο του (ΜΤΣ) στις 9-11-2015
http://apostolospapaparisis.blogspot.gr/2015/11/9-2015.html?spref=fb
και την απάντηση που έλαβε σε μόλις 3 μέρες! (12-11-2015).
http://apostolospapaparisis.blogspot.gr/2015/11/blog-post_67.html
Αυτό αποτελεί έγκυρη ενημέρωση.
Η εκτόξευση ανώνυμων και αστήρικτων κατηγοριών είναι απλά «trollαρισμα».
Οι περισσότεροι από εμάς ανησυχούμε από τη “σιγή ασυρμάτου” που για μεγάλα διαστήματα τηρεί το ΜΤΑ και για να είμαι πιο συγκεκριμένος η “οντότητα” του ΕΛΟΑΑ…. ένα ταμείο που κανείς δεν ξέρει που θα ανήκει λίαν συντόμως και κανείς δεν ξέρει αν κριθεί βιώσιμο ή όχι, ή αν ενσωματωθεί με τ’ άλλα ταμεία παροχής εφάπαξ ή αν μείνει αυτεξούσιο για να συνεχίσει να δίνει τα ίδια εφάπαξ με τα σημερινά και εντός του 2016 (και έπειτα…).
Αυτό από μόνο του δημιουργεί νευρικότητα σε όσους αναγκάζονται να περιμένουν επί χρόνια να εισπράξουν και στο ενδιάμεσο προκύπτουν διαφόρων ειδών οικονομικές μεταρρυθμίσεις…. η “σιγή ασυρμάτου” συνεχίζεται και ο εκνευρισμός “φουντώνει”!
Αυτό που ζητάει ο “μέσος” δικαιούχος είναι μια τακτική ενημέρωση για τα τρέχοντα και τις τυχόν επιπτώσεις στο ταμείο…
Όσο δεν γίνεται αυτό τόσο οι “νευρικοί” αναμένοντες επί μακρώ συνάδελφοι θα βγάζουν (βγάζουμε…και εγώ μέσα!) σενάρια που θα ανησυχούν και όσους μέχρι τώρα είναι “εφησυχασμένοι” ότι όλα “πάνε καλά”….
Αυτό είναι το ζητούμενο νομίζω!!! Να αρχίσουν να επικοινωνούν μέσω τακτικών ανακοινώσεων με τους δικαιούχους….
Και για ενημέρωση για το πώς διαχειρίζονται τα χρήματα μας.
Π/Υ της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας (ΕΑΑΑ) μετά την Α’ τροποποίηση του Οικονομικού Έτους 2014
https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΕΩ96-ΔΑ6?inline=true
Απολογισμός Ισολογισμός οικονομικού έτους 2013
https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΒΒΔΟΡΛΔ-9ΡΙ?inline=true
Απολογισμός Ισολογισμός οικονομικού έτους 2012
https://diavgeia.gov.gr/luminapi/api/decisions/6Δ0ΖΟΡΛΔ-1Ι7/document?inline=true
Με αφορμή τις εκλογές που γίνονται σήμερα στην ΕΑΑΑ,θα ήθελα να ευχαρηστήσω .….την απερχόμενη διοίκηση της ,για τον διαχωρισμό που εκανε στους αποστρατους, σε νέους και παλαιούς. Αφησε φοβερό έργο πίσω της.
Εδώ Αχιλλέα “έπιασες λαβράκι”:
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-104/#comment-21425
…όπως τα ‘πες έγινε….
ΥΓ: Κύριοι, για να λέμε και του “στραβού το δίκιο”! Φυσικά μόνο στραβός δεν είναι αλλά και μας ξεστραβώνει…!!!!!
Συνάδελφοι, εδώ υπάρχoυν πολύτιμες πληροφορίες για ενημέρωση όσων δεν τα γνωρίζουν (όπως και εγώ), ο Αχιλλέας τα λέει όλα ξεκάθαρα! http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-107/#comment-21940 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ….το ΜΤΑ είναι εντελώς διαφορετικό ταμείο από το ΕΚΟΕΜΑ και τον ΕΛΟΑΑ, ενώ διέπεται από διαφορετική νομοθεσία (το ΜΤΑ είναι ΝΠΔΔ ενώ τα άλλα 2 όχι). Ερώτηση: Τα άλλα δύο που ανήκουν? Μπορεί να ενσωματωθεί το ΜΤΑ ως ΝΠΔΔ στο ενιαίο ταμείο που ετοιμάζουν ενώ τα άλλα δύο να μην ενσωματωθούν και να παραμείνουν αυτεξούσια? Διοικούνται όλα από το ίδιο διοικητικό συμβούλιο, αλλά είναι διαφορετικές “εταιρίες”. Ερώτηση: Συμβαίνει πουθενά αλλού (εκτός ΕΔ) κάτι τέτοιο? και γιατί το έχουν κάνει έτσι? Δεν υπάρχουν κοινές εισπράξεις και έξοδα για τα ταμεία γιατί είναι διαφορετικές οντότητες -προφανώς εννοείς τα ΜΤΑ, ΕΚΟΕΜΑ και ΕΛΟΑΑ και όχι τα τρία μετοχικά ταμεία…οπότε Ερώτηση: Λογικό μεν να έχουν ξεχωριστό λογαριασμό εξόδων και εισπράξεων αλλά αυτό από μόνο του δικαιολογεί το γιατί πρέπει να είναι ξεχωριστές οντότητες? Δεν καταλαβαίνω τον λόγο? Σε τι βοηθάει να είναι ξεχωριστές οντότητες? Επειδή το καθένα έχει διαφορετικές πηγές εσόδων και διαφορετικές παροχές (οπότε και διαφορετικό συντελεστή βιωσιμότητας), εντελώς θεωρητικά θα… Διαβάστε τη συνέχεια »
@ S. Stefanos
[ Γιατί τα άλλα δυο ταμεία είναι τόσο μπροστά στις πληρωμές; ]
Για τον απλό λόγο ότι είχαν λιγότερες αποστρατείες άρα και λιγότερα εφάπαξ να χορηγήσουν.
[ Γιατί τα άλλα ταμεία έχουν διαδικασίες ποιο διαφανείς ; ]
Σίγουρα το ΜΤΝ ενημερώνει με ανακοινώσεις τους μέτοχους – μερισματούχους του σε σχέση με το ΜΤΑ, αλλά άλλο η ενημέρωση και άλλο η διαφάνεια. Δεν σημαίνει ότι επειδή ενημερώνει είναι και ποιο διαφανές, ούτε προκύπτει από κάπου ότι το ΜΤΑ είναι αδιαφανές.
Τα πράγματα είναι απλά φίλε Στέφανε, μην βλέπουμε παντού δράκους και κακές μάγισσες.
Γιάννης
θα συμφωνήσω μαζί σου. 😀
Και επειδή τα πράγματα είναι απλά, φίλε μου
Για πες και σε μας, πόσα άτομα αποστρατεύτηκαν στη ΠΑ ;
την περίοδο που ενδιαφερόμαστε;
Γνωρίζεις κάτι στα σίγουρα ; σε έχει ενημέρωση το ταμείο σου (ΜΤΑ)
ή προσπαθείς και εσύ να βολευτείς με παραμύθια;
Και φίλε μου εγώ έγραψα για «Διαφανής Ενημέρωση»,
τα υπόλοιπα τα έχω καταθέσει εκεί που πρέπει, εν καιρώ.
ΝΑΙ τα πράγματα είναι απλά φίλε Γιάννη,
ΔΕΝ βλέπω παντού δράκους και κακές μάγισσες, αλλά
ΔΕΝ ζω και στα παραμύθια των άλλων….
[ Για πες και σε μας, πόσα άτομα αποστρατεύτηκαν στη ΠΑ ;
την περίοδο που ενδιαφερόμαστε; ]
Δεν διαθέτω αριθμητικά δεδομένα αλλά από δημοσιεύματα της εποχής που αν δεν κάνω λάθος είχε αναρτήσει και ο aero ήταν διπλάσιες περίπου οι αποστρατείες στην ΠΑ σε σχέση με το ΠΝ.
[ Γνωρίζεις κάτι στα σίγουρα ; σε έχει ενημέρωση το ταμείο σου (ΜΤΑ)
ή προσπαθείς και εσύ να βολευτείς με παραμύθια; ]
Όχι το ταμείο μου δεν με έχει ενημερώσει, και αυτό όπως θα διάβασες το στηλιτεύω και εγώ. Πάντως ούτε και τα άλλα ταμεία έχουν ενημερώσει.
[ Και φίλε μου εγώ έγραψα για «Διαφανής Ενημέρωση»,
τα υπόλοιπα τα έχω καταθέσει εκεί που πρέπει, εν καιρώ. ]
Γιατί δεν μας λες και σε εμάς ποιες είναι οι ατασθαλίες ώστε να τις γνωρίζουμε, όλοι είμαστε στην ίδια πλευρά και σίγουρα αν είναι κάτι το επιλήψιμο καλό θα ήταν να το μάθουμε.
ΥΣ Αγαπητέ συνάδελφε Johnny συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, με την ανάλυση που έκανες και τους προβληματισμούς σου.
Γιάννη,
δεν αξίζει να γίνεται αντιπαράθεση με τον Στέφανο για κάτι που δεν ξέρουμε….προφανώς, ο συνάδελφος S. Stefanos έχει ζήσει την “κόλασή” του με το ΜΤΑ και αυτό το διακρίνω από τα λεγόμενά του “τα υπόλοιπα τα έχω καταθέσει εκεί που πρέπει, εν καιρώ.”…
Ας είμαστε πιο επιφυλακτικοί σε περιπτώσεις όπως του Στέφανου γιατί δυστυχώς όλοι μας κατά καιρούς έχουμε ζήσει με το Δημόσιο σε διάφορες “μικρο-κολάσεις” που για κάποιους άλλους φαίνεται αδιανόητο…
Αν υπάρχει “παράγκα” και σοβαρές “ατασθαλίες” που λέει, θα αποδειχθεί δικαστικώς και θα το μάθουμε για να ξέρουμε και εμείς.
Αν θυμάμαι καλά από παλαιότερες αναρτήσεις του Στέφανου είχε κάνει κάποιες καταγγελίες σχετικά με τα εφάπαξ που δόθηκαν τον 8/2012 και δεν τα δικαιούνταν κάποιοι συνάδελφοι. Αλλά χωρίς να αναφέρει κάτι συγκεκριμένο. Έψαξα αλλά δεν μπόρεσα να βρω τις αναρτήσεις του.
Γιάννη,
δεν σε πρόλαβα την προηγούμενη φορά αλλά έγραψες αυτό:
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-103/#comment-21274
Αυτά βέβαια τα βλέπουμε στη σελίδα ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΕΑ όπου αναγράφονται οι παράμετροι ποσοτικοποιημένοι σε σύνδεση με το μισθολόγιο αλλά και με τα έτη υπηρεσίας. Όπου ανάλογα και με τα χιλιοστά, προκύπτει η “μεικτή” κύρια σύνταξη στο πινακάκι. Μέχρι εδώ όλα καλά….
Βέβαια, αυτό που κάνει τους περισσότερους να αναρωτιούνται, είναι πως από τα “μεικτά” με τροποποίηση του ποσοστού αναπλήρωσης (που για τους περισσότερους μας είναι δύο ποσοστά) μπορεί να υπολογίσει κάποιος “σοφός” τη νέα του σύνταξη.
Η ενσωμάτωση επιδομάτων στο βασικό μισθό ή η κατάργηση κάποιων επιδομάτων, μπορεί εύκολα να υπολογιστεί στα αρχικά δεδομένα της σύνταξης.
Σκέψου τώρα να θέλεις να “βάλεις τα δύσκολα”… δηλαδή, αλλαγή ποσοστού αναπλήρωσης και ταυτόχρονη κατάργηση/ενσωμάτωση στο βασικό μισθό κάποιων επιδομάτων …..!!!!
Θεωρώντας ότι τα παλιότερα μνημονιακά ηλικιακά πέναλτυ και τα ποσοστά των λοιπών κρατήσεων δεν αλλάζουν (ας μην το κάνουμε χαοτικό!)
Τότε μπορείς να βρεις το αποτέλεσμα της νέας σύνταξής σου?
ΥΓ: Σκέψου δηλαδή πόσο ΑΛΧΗΜΙΣΤΗΣ πρέπει να γίνει το Κράτος για να το “παίξει δίκαιο” με τις περικοπές…..
Σύμφωνα με το Ενιαίο Σύστημα Ελέγχου και Πληρωμών Συντάξεων «ΗΛΙΟΣ»,
Οι ασφαλισμένοι του ΜΤΑ τον Ιαν. 2015 ήταν 14.220, ενώ τον Ιαν. 2014 ήταν 13558.
Δηλαδή αυξήθηκαν κατά 662 σε ένα χρόνο.
Αντίστοιχα στο ΜΤΝ:
Ιαν. 2015 , 15391 ασφαλισμένοι
Ιαν. 2014 , 15011 ασφαλισμένοι. Δηλαδή αυξήθηκαν κατά 380 σε ένα χρόνο.
Πηγή:
http://www.idika.gr/files/20%CE%B7_%CE%B5%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7_%CE%97%CE%9B%CE%99%CE%9F%CE%A3_.pdf
http://www.idika.gr/files/8_report_January_final.pdf
Άρα το Ναυτικό ενώ έχει 8% περισσότερους ενεργούς ασφαλισμένους (που πληρώνουν εισφορές) είχε 43% λιγότερες αποχωρήσεις από την Αερπορία.
Καίρια και αδιαμφισβήτητη ενημέρωση, αλλά μην νομίζεις ότι κατάφερες να πείσεις τους οπαδούς των θεωριών συνομωσίας!
Και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, ΚΑΝΕΝΑ ταμείο δεν παρουσιάζει πλήρη στοιχεία για τα εφάπαξ.
Τα ταμεία στρατού, αεροπορίας, αστυνομίας, λιμενικού και πυροσβεστικής δεν εκδίδουν καμία ανακοίνωση για τα εφάπαξ.
Το ναυτικό εκδίδει μεν ανακοίνωση με τον τελευταίο αριθμό πρωτοκόλλου που ικανοποιείται, αλλά δεν ανακοινώνει τον αριθμό των εφάπαξ που δίνονται (μπορεί να είναι 5 ή 10 ή 20), οπότε δεν υπάρχει απόλυτη “διαφάνεια”.
Όσο πιθανό είναι να παρεισφρύουν άσχετοι εμβόλιμα στη σειρά στα άλλα ταμεία (θεωρία συνομωσίας Νο 1), το ίδιο πιθανό είναι και για το ταμείο του ναυτικού.
Θέλω αν μπορείς να κάνεις διευκρίνιση στο θέμα των συνολικά ασφαλισμένων ανά έτος.
Οι 662 περισσότεροι στο ΜΤΑ μεταξύ 2014-2015 δεν σημαίνει ότι συνταξιοδοτήθηκαν μόνο 662 αλλά σίγουρα περισσότεροι! (παρουσιάζεις την “απόλυτη τιμή” της αύξησης) επειδή π.χ. κάποιοι ασφαλισμένοι απεβίωσαν και αφαιρέθηκαν από το σύνολο του 2014.
Επομένως, για να είμαστε πιο ακριβείς στις προσεγγίσεις μας θα πρέπει να έχουμε ολοκληρωμένη “εικόνα”.
Τι σου ζητάω? Θα πρέπει να βρεις και να μας παρουσιάσεις (αν μπορείς) πόσοι ασφαλισμένοι αφαιρέθηκαν από τη “δύναμη” λόγω θανάτου και ίσως άλλων λόγων (αποτάξεων κλπ) και έτσι θα μπορέσουμε να έχουμε την ακριβή “εικόνα” των ετήσιων μεταβολών και άρα και των συνταξιοδοτήσεων….
(τι σου λέω τώρα….αμ πώς!)
Παρουσίασα τα στοιχεία που υπάρχουν στις μηνιαίες εκθέσεις του “ΗΛΙΟΣ”, για να αποδείξω ότι το 2014 συνταξιοδοτήθηκαν σχεδόν διπλάσιοι αεροπόροι απ’ ότι ναυταίοι. Υπόψη ότι οι συνταξιοδοτούμενοι τους πρώτους μήνες του 2014, είχαν ήδη απστρατευθεί το 2013. Αν προχωρήσουμε τις συγκρίσεις με πιό πρόσφατα στοιχεία (Ιουλ. 2014 – Ιουλ. 2015) διαπιστώνουμε ότι οι συνταξιούχοι ΜΤΑ αυξήθηκαν κατά 292 και του ΜΤΝ κατά 188. Δηλαδή διαπιστώνουμε, αυτό που όλοι εμπειρικά γνωρίζουμε, ότι μετά το peak του 2013 (και αρχές 2014) οι αποστρατείες πήραν την κατιούσα και κυμαίνονται σε χαμηλώτερα επίπεδα από τα κανονικά. ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1: θεωρώ “κανονικό” ρυθμό αποστρατειών τις 500 / έτος. Ο αριθμός αυτός προκύπτει από την παραδοχή ότι τα 19.000 στελέχη της ΠΑ θα αποστρατεύονται στα 35 χρόνια. Και … φυσικά η ΠΑ να “προσλαμβάνει” 500 νέους κάθε χρόνο ώστε να διατηρεί σταθερή την οροφή. ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2: θεωρώ ότι οι διαγραφές συνταξιούχων λόγω θανάτου είναι περίπου σταθερές κατ’ έτος. ΣΗΜΕΙΩΣΗ 3: σκεφτόμενος ως “μπακάλης-αναλογιστής”: Για να δωθούν 500 εφάπαξ κατ’ έτος χρειάζονται περίπου 32 εκατ.€ (500×65.000€). Αν αυτά τα 32 εκατ.€ τα καταβάλουν ΜΟΝΟ οι εν ενεργεία, θα… Διαβάστε τη συνέχεια »
Μου άρεσε η απάντησή σου….σωστός!
Ακόμα χαμογελάω με τη σημείωση 3…
Με τη σημείωση 2 δεν συμφωνώ, μέσα στην κρίση έχει ανέβει εκθετικά η θνησιμότητα συνταξιούχων όλων των ηλικιών (θα σου βρω και σχετικό άρθρο)! …ίσως να φταίνε και τα γενόσημα που λέει ένας μπάρμπας στη γειτονιά μου…
Δικιά μου σημείωση: Τώρα που πήρες το εφάπαξ έγινες απαισιόδοξος ή “το είχες” και από πριν?…πάντως δεν είναι σίγουρο ότι αν “κόψουν” τα εφάπαξ θα ξεκινήσουν υποχρεωτικά από τους 8/14 και έπειτα…πριν κάτι μήνες που το “συζητούσαν” το θέμα, ακουγόταν να “παίξει” ποσοστό περικοπής και από τους παλιούς! Είτε μέσω κρατήσεων (αν το “έφαγαν”) είτε μέσω άμεσης επιστροφής του ποσοστού (αν υπάρχει ακόμα “διαθέσιμο” σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά του). Οπότε προλαβαίνεις για κάνα ταξιδάκι ακόμα…. (κακίες! ζήλιες!)
Δεν είμαι απαισιόδοξος γενικά.
Όπως έγραψα, είμαι απαισιόδοξος για το μέλλον των εφάπαξ.
Μακάρι να μην υπάρξουν μεταβολές και να πάρεις κι εσύ το “τρέχον” εφάπαξ (κι εμένα να μην μου ζητήσουν λεφτά πίσω!!!!)
Σιωπηλά εδώ και μήνες έχουν περάσει τη γραμμή της “υπομονής” για να δικαιολογήσουν τα “κενά” στις ετήσιες παροχές που περιγράφεις (αν υπάρχουν κενά!)….
Το σενάριο βασίζεται στο διάλογο: ΕΛΟΑΑ:”φίλε δεν φτάνουν τα χρήματα για φέτος ίσως τα πάρεις του χρόνου ίσως του παραχρόνου, σε πειράζει? αλλιώς…”, ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ:”όχι, όχι….θα περιμένω!”
Αν η αναλογιστική μελέτη για το ΕΛΟΑΑ (νομίζω ότι οι αναλογιστές θα πιάσουν και τα 3 ταμεία μας, σωστά?) είναι “οριακά ελπιδοφόρα” (θεϊκός προσδιορισμός!) και δεν υπάρξει ενσωματώσει του ΕΛΟΑΑ σε κάποιο ενιαίο ταμείο χορήγησης εφάπαξ δημοσίων υπαλλήλων (με χορήγηση ποσών εφάπαξ βάσει της θεωρίας των “συγκοινωνούντων δοχείων”…) τότε κάτι μπορεί να γίνει για “μας” που περιμένουμε ακόμα με το “νέο” μαθηματικό τύπο που σκαρφίζονται, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, την π…τσ…σαμε!
ΥΓ: Οι κακίες και οι ζήλιες μας νομίζω ότι δεν θα περάσουν…δηλαδή δεν θα χρειαστεί να σου “πάρουν πίσω” ποσοστό του εφάπαξ, άλλωστε πότε έγινε κάτι τέτοιο για να γίνει τώρα…???
Συναδελφοι… να κανω μια ερωτηση….? ποιοι δικαιουνται συμπληρωματικο εφαπαξ?
Οσοι αποστρατεύτικαν μετα τον 8/2012και έλαβαν εφάπαξ με τα οικονομικά δεδομένα πριν την αποκατάσταση του 50% σε μισθούς και συντάξεις
Σχετικά με την εκτέλεση Π/Υ του ΕΚΟΕΜΑ να καταθέσω και την δική μου άποψη με τα λίγα που γνωρίζω και έτσι όπως τα αντιλαμβάνομαι, λαμβάνοντας υπόψη και τα προηγούμενα σχόλια των αγαπητών συναδέλφων. α. Το ποσό των 15.000.000 € αναφέρεται στα ετήσια προϋπολογισθέντα έσοδα, δηλαδή σε αυτά που θα εισπράξουμε. Αν με μια απλουστευμένη λογιστική υπολογίσουμε, 15.000.000 € : 12 μήνες = 1.250.000 € έσοδα το μήνα Χ 9 μήνες = 11.250.000 € έσοδα προϋπολογισθέντα. β. Από την εκτέλεση βλέπουμε ότι τα πραγματοποιηθέντα έσοδα – πραγματικά του 9μηνου είναι 9.000.000 € δηλαδή υπολείπονται από τα προϋπολογισθέντα του 9μηνου κατά 20%. γ. Αν όμως λάβουμε υπόψη μας τα πραγματικά αποτελέσματα χρήσης του πρώτου 9μηνου θα δούμε ότι τα έσοδα είναι 9.000.000 € έναντι εξόδων 8.000.000 €, δηλαδή αυτή την στιγμή ο πραγματικός προϋπολογισμός είναι πλεονασματικός κατά 1.000.000 € ή 10% επί των πραγματικών εσόδων. Όλα τα παραπάνω είναι αυτά που ισχύουν τώρα (τέλος Σεπτεμβρίου). Άλλωστε αυτό που μας ενδιαφέρει στο τέλος του έτους είναι να μην είναι ελλειμματικός επί της πραγματικής χρήσης όλου του έτους, και να εκτελεστεί όσο το δυνατόν… Διαβάστε τη συνέχεια »
Μου αρέσει όπως τα λες. Με νούμερα και σε όλο το εύρος τους.
Δεν χρυσώνεις το χάπι ούτε γίνεσαι αρνητής και καχύποπτος.
Ζυγισμένο και πολύ ξεκάθαρο για άλλη μια φορά το σκεπτικό σου, εύγε συνάδελφε!
Όλα καλά, όλα ωραία, περνάμε καλά
και περνούμε πολλά χάπια τύπου «ΝΙΡΒΑΝΑ, ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΟΥ»
Γιατί τα άλλα δυο ταμεία είναι τόσο μπροστά στις πληρωμές;
Γιατί τα άλλα ταμεία έχουν διαδικασίες ποιο διαφανείς ;
ΔΕΝ μπορούμε και ΔΕΝ πρέπει, την ανικανότητα του ΜΤΑ και κυρίως των Διοικούντων, να την δικαιολογούμε με την «δήθεν συναδελφικότητα»
Η συναδελφικότητα είναι αμφίδρομη, που είναι η Διαφανής Ενημέρωση του ΜΤΑ ;
«Παράγκα» λέγετε για να μην γράψω τίποτε βαρύτερο.
Κάποιος πρέπει να κάνει το ρόλο του «Απέναντι» το επιτάσσει ο δημοκρατικός διάλογος
…άϊντε…
Αν και δεν είμαι ειδικός (δεν έχω γνώση) επί των οικονομικών, βλέπω μια άκρως ρεαλιστική προσέγγιση επί του προϋπολογισμού.
Όσο για τα υπόλοιπα τα προσυπογράφω 100%.
Η παρουσίαση του G.G.είναι με νούμερα και θέλω να ξέρω αν κάποιος δεν συμφωνεί με αυτά και γιατί…..
Στέφανε εμένα με πείθουν τα στοιχεία του. Δεν αρκεί να κατηγορούμε το ΜΤΑ “ξερά”…. πρέπει να το αποδεικνύουμε με συγκεκριμένα γεγονότα.
Βλέπεις ότι και εγώ έχω κοντράρει έντονα (όχι χυδαία όπως κάποιοι άλλοι) τον Αχιλλέα με τις αμφιβολίες μου και του έχω προτείνει να γίνει λιγάκι πιο “αντιδραστικός” στις απόψεις του με το ΜΤΑ αλλά αυτό είναι δικό του θέμα. Δεν θα του πω τι να κάνει!!!!
Πάντως και ο Αχιλλέας και ο G.G. και ο aero δεν λένε “αερολογίες” και ομολογώ ότι πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί στα γραφόμενά μας και να μην βγάζουμε τον κακό μας εαυτό και μόνο….
Πάντως ότι ο Αχιλλέας δέχεται όλο αυτόν τον διάλογο με στωικότητα θα πρέπει να του το αναγνωρίσω στα πολύ θετικά του. Άντε βγείτε σε άλλο site και χώστε τα στον admin να δείτε πόσο “μαύρο” θα “φάτε”!
Συνεχίζουμε καλώς αναμένοντας το νέο ασφαλιστικό και ας λέμε και καμιά κουβέντα παραπάνω… δεν θίγουμε άτομα αλλά καταστάσεις…..
(δεν θίγουμε άτομα αλλά καταστάσεις….) εδώ πάντως έθιξες άτομα http://enstoloi.net/stratos/comment-page-64/#comment-22284
Κωστή αναφερόμουν στο MTA και τις αποφάσεις του Δ.Σ.
Ο Κ.Ι. υποκινεί διαμάχες και είναι εμπρηστικός. Αντιγράφει λόγια από άλλα σχόλια και τα παρουσιάζει για δικά του. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί επιτίθεται σε συναδέλφους αντί να επικεντρώνεται στο πρόβλημα που συζητάει. Ο καθένας εδώ μέσα έχει τις απόψεις του και δεν τον ρίχνουμε στην πυρά εξαιτίας των απόψεων του. Να γιατί…
ΚΥΡΙΟΙ ΕΙΣΤΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Ο ΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΕΙΔΙΚΑ Ο κ ΑΧΙΛΕΑΣ-ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ-ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ
Aγαπητοι συναδελφοι ΚΑΛΗΜΕΡΑ παρακαλω θα χρειαστω μια βοηθεια …με πηραν τηλεφωνο απο τον ΕΛΟΟΑ για το συμπληρωματικο εφαπαξ … που μπορω να βρω την αιτηση και οτι αλλο δικαιολογητικο χρειαζεται ? προσπαθω να επικοινωνησω μαζι τους στο τηλεφωνο που με καλεσαν αλλα δεν απαντουν . Ευχαριστω !!!
καλημερα παυλο, στην σελιδα http://www.haf.gr/structure/gea/mta/documents/ θα βρεις τα απαιτουμενα δικαιολογητικα και την αιτηση θα την βρεις στα εντυπα….
Στο
https://www.haf.gr/structure/gea/mta/forms/
το τελευταίο κάτω-κάτω.
Σας ευχαριστω πολυ … κατι τελευταιο αν υπαρχουν οφειλες στην εφορια τι γινεται σ αυτη τη περιπτωση ? και αν δεχονται λογαριασμο απο ολες τις τραπεζες ?
Από το:
http://www.gsis.gr/gsis/info/gsis_site/Services/polites.html
πήγαινε εκεί που λέει: Εκδοση Αποδεικτικού Ενημερότητας.
Αν δεν μπορείς να βγάλεις “αυτόματα” φορ. ενημερότητα από το taxis (με τον παταπάνω τρόπο), θα πρέπει να επισκευθεις την εφορία σου, να κάνεις διακανονισμό και να σου εκδώσουν φορ. ενημερότητα με manual τρόπο.
Για τις τράπεζες δέχονται λογαριασμό από όλες αρκεί να είσαι πρώτος δικαιούχος.
Τι ημερομηνία κατέθεσες Σ.Π και πότε πήρες το κανονικό ? Και καλοφάγωτο….
ευχαριστω πολυ…
Ιουλιο του 2013 ΣΠ και Δεκεμβριο του 2013 το εφαπαξ .
ΘΕΜΑ: ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΑΑΑ Ενόψει των μεθαυριανών εκλογών (15 Νοε.) για ανάδειξη νέου ΔΣ της ΕΑΑΑ, θέλω να παραθέσω ορισμένες προσωπικές απόψεις. Ξεκαθαρίζω εξ αρχής ότι δεν είμαι υποψήφιος ούτε σχετίζομαι με κανέναν από τους υποψηφίους. 1. Δεν έχω βρει στοιχεία από παλιότερες εκλογές αλλά πιστεύω ότι η συμμετοχή βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Έτσι επιτρέπουμε σε λίγους (επιτήδειους?) να αποφασίζουν για όλους μας (είμαστε περισσότεροι από 13.000 απόστρατοι αεροπόροι), κι αυτό δεν είναι καλό. 2. Δεν είδα να δημοσιεύεται απολογισμός- πεπραγμένα- τρέχουσα οικονομική κατάσταση, κι αυτό δεν είναι καλό. (το ΔΣ διαχειρίζεται περιουσία άνω των 2 εκατ. €, ενώ έχει έσοδα περίπου 600 χιλ. € ετησίως). 3. Είμαι βαθιά απογοητευμένος που (τουλάχιστον για το θέμα του παραθερισμού) δεν με αντιμετωπίζουν ισότιμα αλλά με κατέταξαν στους «νέους συνταξιούχους». 4. Είμαι βαθιά απογοητευμένος επειδή στο site της ΕΑΑΑ δεν αναρτώνται οι αποφάσεις του ΔΣ, ενώ και στη στήλη «ΑΠΟΨΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ» δεν έχει αναρτηθεί τίποτα! 5. Είμαι απογοητευμένος από τα «βιογραφικά» πολλών από τους υποψηφίους. Δεν μας καταθέτουν τις απόψεις τους και ποιο το όραμά τους για το μέλλον την ΕΑΑΑ αλλά μας παρουσιάζουν… Διαβάστε τη συνέχεια »
Συμφωνώ aero!
Αυτούς τους προβληματισμούς έχω και εγώ έτσι σκέφτομαι να ψηφίσω. Είδα στα ψηφοδέλτια της περιοχής μου αξιόλογους συναδέλφους που από τη Σχολή είχαν όραμα και ήταν δραστήριοι, φέτος κατεβαίνουν για πρώτη φορά και θέλω να τους δώσω την ευκαιρία μπας και αλλάξουν κάπως αυτά που λες.
Δεν έχω ακόμα ξεκαθαρίσει πόσους σταυρούς ανά κατηγορία μπορείς να βάλεις και αν υπάρχουν δύο ψηφοδέλτια, ένα για την περιφέρεια και ένα για τα κεντρικά….δεν τα έχω ψάξει και αντί να ρωτάω εκείνη τη στιγμή λέω μήπως έχεις κάποια ιδέα (μάλλον ο Αχιλλέας θα μπορούσε να βοηθήσει καλύτερα λόγω περιοχής).
Στην ΗΧΩ στην σελίδα 6 γράφει για την διαδικασία
Ξέρει κανείς που βρισκόμαστε με τα λεγόμενα συμπληρωματικά εφάπαξ ? Μήνας – Ετος
Χθεσινή επικοινωνία με το ΕΛΟΑΑ. Ημερομηνία διαγραφής 28-3-13 και ημερομηνία κατάθεσης ΣΠ 1-9-13 μου είπαν ότι έχω σειρά 46. Δηλαδή μέσα στο Δεκέμβριο λογικά.
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-109/#comment-22268
thanos,
δεν ξέρω αν σε βοηθά, πάντως εγώ που κατέθεσα συνταξ. πράξη τον Μαρτ. 2014 έχω σειρά 600+ για συμπληρωματικό εφάπαξ.
Φίλε johnny B , όπως λες τα προβλήματα είναι πολλά ,πλασματικά-πτητικά-θέματα ιεραρχίας που θα προκύψουν σίγουρα με τα 58 έτη, αλλά το τελικό αποτέλεσμα λίγο-πολύ το γνωρίζουμε και αυτό είναι οι συνεχόμενες μειώσεις, συγνώμη “διαρθρωτικές αλλαγές ” ήθελα να πω. Ένα γνωμικό λένε στα χωριά μας …”” τον λύκο τον βλέπουμε, τον ντορό ψάχνουμε να βρούμε ?? “”