Το άρθρο 40 λέει ¨Ο παραπάνω διπλασιασμός δεν ισχύει εφόσον η έξοδος από την υπηρεσία γίνεται με αίτηση του ενδιαφερομένου πριν από τη συμπλήρωση 25ετούς πραγματικής υπηρεσίας.¨. https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/620735 και όχι 24,5.
Παλαιότερα σίγουρα προσμετρούσες την πενταετία με 24 έτη 6 μήνες και μία ημέρα γιατί τότε θεμελίωνες συνταξιοδοτικό δικαίωμα και μετρούσες 25 συντάξιμα έτη. Μετά την εφαρμογή του Ν3865/2010 (άρθρο 20) με το οποίο η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος πήγε στα 40 έτη και του Ν4387/2016 (άρθρο 15) που κατάργησε το 6 μήνες + 1 ημέρα = ολόκληρο έτος, είναι ασφαλέστερο να θεωρείς υποχρεωτική την συμπλήρωση 25 ετών για να κατοχυρώσεις το δικαίωμα χρήσης της πενταετίας.
Έτσι και αλλιώς αν συμπλήρωσες τα 24,5 έτη μετά το 2015 για να θεμελιώσεις συνταξιοδοτικό δικαίωμα απαιτούνται 40 έτη και λογικά θα σου είναι αδιάφορο αν ξεκλειδώνει η πενταετία στα 24,5 έτη ή στα 25. Εκτός αναφέρεσαι σε κάποια πιο ιδιαίτερη περίπτωση.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Mike
26 Μαΐου 2020 08:12
υπολογισμό του χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο του άρθρου 40 του Π.Δ.169/2007 (Μονάδες εκστρατείας) απαιτείται για τους άνδρες 24 ½ χρόνια πραγματικής υπηρεσίας και για τις τρίτεκνες γυναίκες, όταν θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα τριτεκνία
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
25 Μαΐου 2020 23:54
Γεια σας και απο μενα ηθελα και εγω να ρωτησω σχετικα με την μαχιμη 5ετια.Αν έχω 24 χρόνια υπηρεσίας και αναγνωρίσω την θητεία μου που είναι 18 μήνες τοτε δικαιουμαι ΤΗΝ μάχιμη 5ετια?Παρακαλώ όποιος ξέρει ας απαντησει
Καλησπερα σε ολους
Ειμαι 53 ετων, αποστρατευθηκα το 2008 με 25+5 χρονια και θα ξεκινησω εποχιακη εργασια σε νησι αυτο το καλοκαιρι και καθε καλοκαιρι. Πηγα σημερα στον ΕΦΚΑ και με στειλανε στο Λογιστηριο. Παω στο Λογιστηριο και ειναι κλειστο. Ξερει καποιος να μου πει που παω να δηλωσω την εργασια, ποτε πρεπει να παω πριν την εγγραφη μου στην νεα δουλεια και τι περικοπες θα εχω? Εχω μπερδευτει με ολα αυτα που γραφονται. Επισης θα πρεπει καθε φορα να πηγαινω να κανω ακυρωση και εκκινηση απο την αρχη της εργασιας οταν τελειωνω και ξαναρχιζω την εργασια στο νησι?
Ευχαριστω πολυ
Οταν γίνει η προσληψη και η απολυση θα στείλεις την γενικη αιτηση βλέπε σχόλιο https://enstoloi.net/stratos/comment-page-265/#comment-87184
Απο την σύνταξη ΓΕΣ στην μεσαια στήλη (δικαιούμενη σύνταξη) βάζεις επιλογή εργασια και θα δείς τι θα πέρνεις
Επισης δες και το κουτάκι δεξιά απασχόληση
Καλησπερα σε όλους
Σκοπευω από τον Ιουνιο να ξεκινησω εποχιακη εργασια σε νησι. Που πρεπει να το δηλωσω και σε ποιο χρονο πριν την επισημη προσληψη στο ξενοδοχειο που θα δουλεψω? Ειμαι αποστρατος με 25 χρονια + 5 πλασματικα που τα εξαγορασα. Αποστρατευθηκα το 2008 και ειμαι 53 ετων. Επισης αν γνωριζει καποιος να μου πει τι περικοπες θα εχω στην συνταξη και στα ταμεια θα με βοηθουσε πολυ. Πηγα σημερα στον ΕΦΚΑ και μου ειπαν να παω στο λογιστηριο. Πηγα στο Λογιστηριο και ηταν κλειστο. Τα εχω χαμενα!
Ευχαριστω πολυ
Παυσανια καλημερα
Αδ. Αλέξανδρος εδω απο Διαβιβασεις. Ποιος εισαι? Και δεν ξερω αν εδω μπορουμε να το κανουμε αυτο εδω. Αν δημιουργω προβλημα ζητω εκ των προτερων συγγνωμη.
Έστειλα e-mail στον διαχειριστή να μου προωθήσει το email σου Αλέκο.
Θα το βρεις στην αρχική σελίδα στην επικοινωνία.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Captain John
25 Μαΐου 2020 16:33
Τα μερίσματα απ’ότι φαίνεται θα χορηγηθούν στις 28 Μαΐου και η σύνταξη στις 29 Μαΐου . Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ανακοίνωση από το ΜΤΣ. Πάντως η καταβολή τής σύνταξης την τελευταία εργάσιμη τού μήνα δεν είναι σωστό και σύννομο. Να δούμε τι θα γίνει τον άλλο μήνα. Μπορεί και να μας πληρώσουν και Ιούλιο και να λένε για πρόωρη καταβολή και πάλι.
Αυξήσεις θα μας δώσουν όπως Ανακοίνωσαν για τις Επικουρικές;
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ιωάννης
25 Μαΐου 2020 11:08
Καλημέρα σας.
Αποστρατεύτηκα τον Δεκέμβριο του 2016.
Μου στείλανε μήνυμα από Δικηγορικό Γραφείο για τα Αναδρομικά της 13ης και 14ης Σύνταξης (Δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας).
Συμφέρει προβώ στην Ενέργεια αυτήν και να κάνω Αγωγή;
Μου ζήτησαν 121€ Προκαταβολή και 5% Αμοιβή όταν Επιδικασθεί και Δικαιωθεί η Απόφαση.
Έκανε κάποιος για αυτό το θέμα Αγωγή;
Ή θα γίνει για όλους η Επιστροφή Ασχέτως Αγωγής να Δικαιωθούμε;
Οταν έδωσε η τότε κυβερνηση το υπόλοιπο 50% (ετσι οπως το εδωσε) οσοι ηταν σε κάποια δικηγορικα και είχαν κάνει ενέργειες τους ζητούσαν την προμήθεια και χωρις να εχει γίνει κάποια δίκη.
Αυτό σκέφτηκα κι εγώ, ότι θέλουν Λεφτά οι Δικηγόροι, απλώς ήθελα μία Γνώμη παραπάνω.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
24 Μαΐου 2020 23:57
Ξέρεις κάποιος να μας πει αν αυτές οι 8ΗΕΕ που έδωσε ο υπουργός σας προχθές στους υπηρετούντες στον Έβρο και σε όσους συνέδραμαν είναι από τον προϋπολογισμό του Κράτους η από το ευρωπαϊκό ταμείο συνόρων(πρώτη φορά το ακούω);
Τα στοιχεία είναι από το bloko.gr…
Καλημέρα ξέρει κανείς που θα βρω την αίτηση για τον ΕΦΚΑ (εννοώ αν υπάρχει κάπου αναρτημένη) σε περίπτωση δήλωση εργασίας μου (είμαι απόστρατος του Σ.Ξ). Ευχαριστώ.
Σε ευχαριστώ πολύ.
Αριθμό πρωτοκόλλου πως θα πάρουμε; Να τη στείλω με courier και να ζητήσω και Αρ. Πρωτοκόλλου;
Θεωρώ πως έτσι είναι καλύτερα, για να είμαστε σίγουροι.
Μπορεί η χρέωση να είναι μεγαλύτερη αλλά αξίζει.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ακης
23 Μαΐου 2020 00:25
Αχιλλεα καλησπερα…εχω ψαξει σε ολες τις συχνες ερωτησεις αλλα δεν βρηκα κάτι παρόμοιο…εχω παραιτηθεί στα 27.5 έτη υπηρεσίας με ετος εισαγωγης στο ΣΞ το 1990. Πριν την εισαγωγή μου στο ΣΞ εργάστηκα 2 μήνες άλλα δίχως δυστυχώς ένσημα με αποτέλεσμα να μη δικαιούμαι σύνταξη μέχρι τα 60 μου έτη…γνωρίζει κανένας αν ο τότε εργοδότης μου συμφωνεί, πληρώνοντας οτιδήποτε χρειαστεί, να μου αναγνωρίσει τους 2 μήνες ετεροχρονισμένα η μπορώ να εξαγόρασε από κάποιον 2 μήνες ενσήμων να αναγνωριστούν από τον ΕΦΞΑ μετά τόσα χρόνια? Ευχαριστω
@ Τάκης
Σύμφωνα με τα ισχύοντα θα μπορούσες να διεκδίκησης τα ένσημα σου μέσα σε μια 10ετια από την αποχώρηση σου, και με προϋποθέσεις.
Είναι σαφές ότι αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί γιατί, πρώτον ο εργοδότης θα παραδεχόταν εμμέσως ότι παρανόμησε έχοντας ανασφάλιστο εργαζόμενο και δεύτερον ότι όλοι θα μπορούσαν μετά από αρκετά χρόνια να βρουν κάποιον να τους αναγνωρίσει κάποια ένσημα ώστε να εμπίπτουν σε ευνοϊκότερες διατάξεις.
https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
Παραίτηση= μη δικαίωση σύνταξης, αρα τι να περικόψουν αφου δεν θα πέρνει σύνταξη. Εαν εννοεί αποστρατεία είναι αλλο θέμα και η απάντηση – αποφαση μπορεί να δωθεί μόνο απο την ιδια (μετα τα 5 χρονια τι; πόσα απο τα 2000 θα μένουν εσοδα μειων εξοδα)
Ναι Συνονόματε, δεν ξεκαθάρισε πώς θα φύγει ούτε την Ηλικία της, αλλά μόνο, αν “Συμφέρει” να πάει για Εργασία στην Ισπανία.
Έχει 28 έτη Υπηρεσίας.
Πόσα Πλασματικά δεν λέει.
Ανέφερα αν Αποστρατευθεί και Λαμβάνει Σύνταξη.
Καταρχάς πρέπει να κοιτάξεις λίγο το κόστος ζωής στην Ισπανία (διαμονή βασικά και φορολογία εισοδήματος) το ποσό που λες δεν είναι κάτι τρομερό ιδιαίτερα στο εξωτερικό και μάλιστα δεν γνωρίζω αν μιλάς για μικτές αποδοχές.
Ψάξε λίγο online υπάρχουν blogs που δίνουν αρκετές πληροφορίες, επίσης δεν αναφέρεις αν θα πας μόνη σου…
Δεν ξέρω αν θα φύγεις με σύνταξη, αλλά αν δικαιούσαι σύνταξη από Ελλάδα, υπολόγισε 2000€ επιπλέον φόρο εισοδήματος εδώ, δηλαδή 2 συντάξεις στην καλύτερη περίπτωση…
Και μια προσωπική άποψη, η ξενιτιά δεν είναι εύκολη….. Αυτή η χώρα όσο μπάχαλο και αν είναι λείπει κάθε μέρα……
Κε Καρασαββίδη, μήπως αν ο παραιτηθείς στρατιωτικός δεν κολλήσει ούτε ένα ένσημο στον μετέπειτα ιδιωτικό του βίο και πάει για συνταξιοδότηση μόνο με την ένστολη υπηρεσία συν τα 5 έτη εκστρατείας, ισχύουν τα όρια ηλικίας που αναφέρονται στην παράγραφο που παραπέμψατε τον Μαρκ ή πάει με όριο ηλικίας τα 60 καθώς δεν έχει διαδοχική ασφάλιση? Σας ρωτάω επειδή η συζυγός μου παραιτήθηκε με 27,5 έτη πραγματικής υπηρεσίας συν τα 5 και το ΓΛΚ, στην απορριπτική απόφαση, της ανάφερε να ξανακάνει αίτηση στα 60.
Καλησπέρα…Είμαι ακριβώς στην ίδια κατάσταση με 27.5 + 5 πλασματικά + 3 εξαγορασιμα και σε αναμονή των 5 επιπλεον 4609/19…οποτε 40+ και ξανα αιτηση στον ΕΦΚΑ…σε περιπτωση που δεν καρποφορησει η διπλή πενταετία τότε στα 60
Αυτό νόμιζα και εγώ αλλά όπως βλέπεις παραπάνω ο κ. Αχιλλέας λέει ότι καταπίπτει σε διαδοχική ασφάλιση με 62 μειωμένη και 67 πλήρη. Δύσκολη απόφαση που πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλοι παράγοντες…Οσο για τον 4609/19 τι να πω ..ούτε ένα νόμος δε μπορούμε να κάνουμε!
Τάκη καλημέρα. Έτσι όπως λέει η απόφαση είναι. Η προϋπόθεση συνταξιοδότησης για το δημόσιο είναι 60 ετών ή 40 συντάξιμα έτη. Η σύζυγος σου δεν πληρούσε καμία από τις δύο προϋποθέσεις και απορρίφθηκε ή αίτηση συνταξιοδότησης. Μπορεί να επανέλθει όταν γίνει 60 ετών και τότε θα υπολογιστεί η σύνταξη με όσα συντάξιμα χρόνια είχε κατά την αποχώρηση της. Αν όμως ασφαλιστεί έστω και μία ημέρα σε άλλο φορέα/τμήμα του ΕΦΚΑ θα πρέπει να συμπληρώσει το όριο ηλικίας του τελευταίου φορέα για να μπορέσει να υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης με βάση την διαδοχική ασφάλιση (ΙΚΑ 62 , ΟΑΕΕ 60 κτλ.) βλ. σελ. 5 https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΞ0Β465ΧΠΙ-Ρ3Σ?inline=true .
Όμως με τον Ν4670/2020 έγιναν μεγάλες αλλαγές στις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν4387/2016 και δεν έχει ακόμα εκδοθεί εγκύκλιος με οδηγίες εφαρμογής των νέων διατάξεων. https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/601560
Αν και πιστεύω ότι σε περιπτώσεις όπως της συζύγου σου θα ισχύουν τα ίδια ας περιμένουμε την εγκύκλιο γιατί είναι αρκετές οι φορές που οι εγκύκλιοι κρύβουν εκπλήξεις (άλλοτε ευχάριστες και άλλοτε δυσάρεστες).
Η τελευταία εγκύκλιος που εκδόθηκε επί του άρθρου (σελ. 2) αναγράφει:
Οδηγίες εφαρμογής για την προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης των προσώπων της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 4387/16, ήτοι των υπαλλήλων-λειτουργών του Δημοσίου και των στρατιωτικών καθώς και προσώπων που περιλαμβάνονται στις διατάξεις του άρθρου 53 και δεν αντιμετωπίζονται με την παρούσα (π.χ. ΝΑΤ, ΤΑΥΤΕΚΩ) θα δοθούν με νεότερο έγγραφο. https://www.efka.gov.gr/sites/default/files/2018-05/EGK_3_2018.pdf
.
Εκτιμώ ότι κάποιος ενδιαφερόμενος θα μπορούσε να υποβάλει ερώτημα επί του θέματος ώστε να έχει πλήρη εικόνα για το τι ακριβώς ισχύει (εάν έχουν υπάρξει νεότερες οδηγίες) ώστε ασφαλιζόμενος καταβάλλοντας τις εισφορές ο ίδιος (εάν και εφόσον αυτό συμφέρει οικονομικά) να θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τον αναγνωριζόμενο χρόνο.
Αν και ακριβή είναι πολύ καλή λύση για τέτοιες περιπτώσεις. Ειδικά αν μπορεί να συνδυαστεί με εξαγορά της πρόσθετης τριετίας θα έχει και γρήγορη απόσβεση. Συμφωνώ μαζί σου ότι αν κάποιος μπορεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές απαιτήσεις της αναγνώρισης και πάρει τις απαιτούμενες διευκρινίσεις από τον ΕΦΚΑ/ΓΛΚ αξίζει να διερευνήσει την δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης.
Κ. Γιώργο έχει πέσει στην αντίληψή σας αν υπάρχει η δυνατότητα συνέχισης εθελοντικής ασφάλισης για λίγα χρόνια 3-4 για συμπλήρωση 40ετίας από στρατιωτικό γιατί όντως είναι ένας δρόμος. Σας ευχαριστούμε για τη σκέψη που μοιράζεστε!
Η ιδέα/σκέψη είναι του G.G. Η εγκύκλιος αφορά και τους στρατιωτικούς βλ. σελ. 2 της εγκυκλίου. Όπως αναφέρει και στο σχόλιο του οι οδηγίες εφαρμογής για τους στρατιωτικούς θα δοθούν με νεότερο έγγραφο. Μέχρι σήμερα τέτοιες οδηγίες δεν έχουν δοθεί ή δεν έχουν δημοσιευτεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν ισχύει η δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης. Όποιος ενδιαφέρεται θα πρέπει να απευθυνθεί στον ΕΦΚΑ για διευκρινήσεις.
Θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι για την συνέχιση της ασφάλισης θα πληρώνονται εισφορές εργοδότη και εργαζομένου + εισφορά περίθαλψης. Δηλαδή για μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών του τελευταίου έτους 1800€ το κόστος θα είναι 1800Χ22,55%=405,9€ ανά μήνα.
Οι παράγοντες που επηρεάζουν την λήψη μιας τέτοιας επιλογής είναι ο αριθμός των ετών που πρέπει να συνεχιστεί η ασφάλιση, η ηλικία του ενδιαφερόμενου και η δυνατότητα του να πληρώνει τις εισφορές χωρίς να εργάζεται. Κάθε ένας πρέπει να σταθμίσει μόνος του τις παραμέτρους και να πάρει τις αποφάσεις του.
Γεια σας ,στρατιωτικος δηλώνει παραίτηση ,συνεχίζει εργασία στον ιδιωτικό τομέα και βγαίνεις σε σύνταξη στα 62 χρονια με 40 συνταξημα .Αν ο στρατιωτικος είχε πτητικά εξάμηνα κατα τη στρατιωτική του σταδιοδρομία ,προσμετρούνται στη σύνταξη του τελευταίου ασφαλιστικού φορέα ;Ρωταω γιατί οι κρατήσεις πτητικών θεωρούνται κρατήσεις κυρίας συνταξης και τα ποσά δεν επιστρέφονται .
Η ορθή διατύπωση είναι ότι χρόνους αναγνωρίζονται κατά την ημερομηνία της διαγραφής σου. Δηλαδή εάν είχες π.χ. 5 πολεμικά αλλά διαγράφηκες στα 24 έτη δεν μπορούν να προσμετρήσουν γιατί δεν είχες 25 έτη υπηρεσίας.
Ενημερώθηκε η σελίδα υπολογισμού αποδοχών Μισθολόγιο 2025 με την αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας από 1-7-2025: Μισθολόγιο 2025 με νέο επίδομα επικινδυνότητας
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 18-12-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
@ Μike, Διάβασε απο τις Συχνές Ερωτήσεις την 3.1 για το τι ισχύει https://enstoloi.net/comments/faq-erotisis/
Καλημέρα σε ολους δηλαδή το παρακατω άρθρο δεν ισχυει στα 24,6 χρονια πραγματικης υπηρεσίας?
Το άρθρο 40 λέει ¨Ο παραπάνω διπλασιασμός δεν ισχύει εφόσον η έξοδος από την υπηρεσία γίνεται με αίτηση του ενδιαφερομένου πριν από τη συμπλήρωση 25ετούς πραγματικής υπηρεσίας.¨. https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/620735 και όχι 24,5.
Παλαιότερα σίγουρα προσμετρούσες την πενταετία με 24 έτη 6 μήνες και μία ημέρα γιατί τότε θεμελίωνες συνταξιοδοτικό δικαίωμα και μετρούσες 25 συντάξιμα έτη. Μετά την εφαρμογή του Ν3865/2010 (άρθρο 20) με το οποίο η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος πήγε στα 40 έτη και του Ν4387/2016 (άρθρο 15) που κατάργησε το 6 μήνες + 1 ημέρα = ολόκληρο έτος, είναι ασφαλέστερο να θεωρείς υποχρεωτική την συμπλήρωση 25 ετών για να κατοχυρώσεις το δικαίωμα χρήσης της πενταετίας.
Έτσι και αλλιώς αν συμπλήρωσες τα 24,5 έτη μετά το 2015 για να θεμελιώσεις συνταξιοδοτικό δικαίωμα απαιτούνται 40 έτη και λογικά θα σου είναι αδιάφορο αν ξεκλειδώνει η πενταετία στα 24,5 έτη ή στα 25. Εκτός αναφέρεσαι σε κάποια πιο ιδιαίτερη περίπτωση.
υπολογισμό του χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο του άρθρου 40 του Π.Δ.169/2007 (Μονάδες εκστρατείας) απαιτείται για τους άνδρες 24 ½ χρόνια πραγματικής υπηρεσίας και για τις τρίτεκνες γυναίκες, όταν θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα τριτεκνία
Γεια σας και απο μενα ηθελα και εγω να ρωτησω σχετικα με την μαχιμη 5ετια.Αν έχω 24 χρόνια υπηρεσίας και αναγνωρίσω την θητεία μου που είναι 18 μήνες τοτε δικαιουμαι ΤΗΝ μάχιμη 5ετια?Παρακαλώ όποιος ξέρει ας απαντησει
Χρειάζονται 25 ετη πραγματικής υπηρεσίας δηλαδή σχολή+υπηρεσία+θητεία+ενσημα+ΑΕΙ/ΤΕΙ, οτι με τα παραπάνω συμπληρώνεις 25 χρόνια μετράει και η 5ετια
Καλησπέρα αν κάποιος γνωρίζει παρακαλώ εαν η μαχιμη πενταετία ξεκλειδωνει στα 24,6
χρόνια πραγματικής υπηρεσίας .η χρειαζεται 25 ακριβως?
Στα 25
Ευχαριστώ Σπύρο!
Καλησπερα σε ολους
Ειμαι 53 ετων, αποστρατευθηκα το 2008 με 25+5 χρονια και θα ξεκινησω εποχιακη εργασια σε νησι αυτο το καλοκαιρι και καθε καλοκαιρι. Πηγα σημερα στον ΕΦΚΑ και με στειλανε στο Λογιστηριο. Παω στο Λογιστηριο και ειναι κλειστο. Ξερει καποιος να μου πει που παω να δηλωσω την εργασια, ποτε πρεπει να παω πριν την εγγραφη μου στην νεα δουλεια και τι περικοπες θα εχω? Εχω μπερδευτει με ολα αυτα που γραφονται. Επισης θα πρεπει καθε φορα να πηγαινω να κανω ακυρωση και εκκινηση απο την αρχη της εργασιας οταν τελειωνω και ξαναρχιζω την εργασια στο νησι?
Ευχαριστω πολυ
Οταν γίνει η προσληψη και η απολυση θα στείλεις την γενικη αιτηση βλέπε σχόλιο https://enstoloi.net/stratos/comment-page-265/#comment-87184
Απο την σύνταξη ΓΕΣ στην μεσαια στήλη (δικαιούμενη σύνταξη) βάζεις επιλογή εργασια και θα δείς τι θα πέρνεις
Επισης δες και το κουτάκι δεξιά απασχόληση
ευχαριστω πολυ Γιαννη!
Καλησπερα σε όλους
Σκοπευω από τον Ιουνιο να ξεκινησω εποχιακη εργασια σε νησι. Που πρεπει να το δηλωσω και σε ποιο χρονο πριν την επισημη προσληψη στο ξενοδοχειο που θα δουλεψω? Ειμαι αποστρατος με 25 χρονια + 5 πλασματικα που τα εξαγορασα. Αποστρατευθηκα το 2008 και ειμαι 53 ετων. Επισης αν γνωριζει καποιος να μου πει τι περικοπες θα εχω στην συνταξη και στα ταμεια θα με βοηθουσε πολυ. Πηγα σημερα στον ΕΦΚΑ και μου ειπαν να παω στο λογιστηριο. Πηγα στο Λογιστηριο και ηταν κλειστο. Τα εχω χαμενα!
Ευχαριστω πολυ
Καλησπέρα Αλέξανδρε.
Είσαι ο Αδάμος ο Διαβιβαστης από Καρδίτσα;
Παυσανια καλημερα
Αδ. Αλέξανδρος εδω απο Διαβιβασεις. Ποιος εισαι? Και δεν ξερω αν εδω μπορουμε να το κανουμε αυτο εδω. Αν δημιουργω προβλημα ζητω εκ των προτερων συγγνωμη.
Ζητήστε από τον Διαχειριστή της σελίδας να ανταλλάξετε τα “e-mail”, ώστε να επικοινωνήσετε μεταξύ σας.
Και απο που το ζηταμε αυτο Ιωαννη? Δεν βγαζω ακρη οσο και να εψαξα….
Ζήτησέ το εδώ από τον Διαχειριστή της Σελίδας κύριο Αχιλλέα Καρασαββίδη ο οποίος “Βλέπει” τα e-mail όλων μας και θα έρθει σε επαφή μαζί σου .
Καλημέρα. Εντάξει; Βρήκατε αυτό που θέλατε;
Σας έδωσε τα e-mail ο Διαχειριστής;
Οχι. Δεν καταλαβα που να μιλησω μες τον Κ. Καρασαβιδη. Αν το διαβαζει αυτο ας επικοινωνησει αν μπορει μαζι μου στο email μου.η και εδω. Ευχαριστω
Μαθητής σου στην σχολή και πατριώτης σου.6972xxxxxx
Έστειλα e-mail στον διαχειριστή να μου προωθήσει το email σου Αλέκο.
Θα το βρεις στην αρχική σελίδα στην επικοινωνία.
Τα μερίσματα απ’ότι φαίνεται θα χορηγηθούν στις 28 Μαΐου και η σύνταξη στις 29 Μαΐου . Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ανακοίνωση από το ΜΤΣ. Πάντως η καταβολή τής σύνταξης την τελευταία εργάσιμη τού μήνα δεν είναι σωστό και σύννομο. Να δούμε τι θα γίνει τον άλλο μήνα. Μπορεί και να μας πληρώσουν και Ιούλιο και να λένε για πρόωρη καταβολή και πάλι.
Για την σύνταξη (28 απόγευμα)
https://www.efka.gov.gr/el/deltia-typoy/deltio-typoy-12
Αυξήσεις θα μας δώσουν όπως Ανακοίνωσαν για τις Επικουρικές;
Καλημέρα σας.
Αποστρατεύτηκα τον Δεκέμβριο του 2016.
Μου στείλανε μήνυμα από Δικηγορικό Γραφείο για τα Αναδρομικά της 13ης και 14ης Σύνταξης (Δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας).
Συμφέρει προβώ στην Ενέργεια αυτήν και να κάνω Αγωγή;
Μου ζήτησαν 121€ Προκαταβολή και 5% Αμοιβή όταν Επιδικασθεί και Δικαιωθεί η Απόφαση.
Έκανε κάποιος για αυτό το θέμα Αγωγή;
Ή θα γίνει για όλους η Επιστροφή Ασχέτως Αγωγής να Δικαιωθούμε;
Να μην κανεις τιποτα.Λεφτα θελουν οι δικηγοροι.Οτι αναδρομια δοθοθν,αν δοθουν θα δοθουν σε ολους.
Οταν έδωσε η τότε κυβερνηση το υπόλοιπο 50% (ετσι οπως το εδωσε) οσοι ηταν σε κάποια δικηγορικα και είχαν κάνει ενέργειες τους ζητούσαν την προμήθεια και χωρις να εχει γίνει κάποια δίκη.
Το έχουν στο Αίμα τους να παίρνουν Λεφτά χωρίς να Ιδρώσουν.
Αυτό σκέφτηκα κι εγώ, ότι θέλουν Λεφτά οι Δικηγόροι, απλώς ήθελα μία Γνώμη παραπάνω.
Ξέρεις κάποιος να μας πει αν αυτές οι 8ΗΕΕ που έδωσε ο υπουργός σας προχθές στους υπηρετούντες στον Έβρο και σε όσους συνέδραμαν είναι από τον προϋπολογισμό του Κράτους η από το ευρωπαϊκό ταμείο συνόρων(πρώτη φορά το ακούω);
Τα στοιχεία είναι από το bloko.gr…
http://www.mopocp.gov.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=4115&Itemid=534&lang=
Αρα ειναι απο τον προυπολογισμο του κρατους αφου το εν λογω ταμειο απο το 2013 δεν υφισταται σωστα;
Απο τον Π/Υ του ΥΠΕΘΑ
ευχαριστω…
Καλησπερα στον υπολογισμο της συνταξης ειναι και η επικουρικη μεσα?Ευχαριστω
Δεξιά πλευρά: πληρωτέα σύνταξη + μέρισμα ΜΤΣ + ΕΚΟΕΜΣ = ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ (πληρωτέο / μήνα) κάτω δεξιά.
*Στο μέρισμα ΜΤΣ βάζεις ΝΑΙ.
Καλημέρα ξέρει κανείς που θα βρω την αίτηση για τον ΕΦΚΑ (εννοώ αν υπάρχει κάπου αναρτημένη) σε περίπτωση δήλωση εργασίας μου (είμαι απόστρατος του Σ.Ξ). Ευχαριστώ.
Στέλνεις την γενική αίτηση από εδώ https://www.minfin.gr/web/31341/ypodeigmata-aiteseon-stratiotikon κατάλληλα συμπληρωμένη στην διεύθυνση
ΕΦΚΑ/ΓΛΚ
Δ/ΝΣΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
Τμήμα Διενέργειας Μεταβολών και Δειγματοληπτικών Ελέγχων
ΚΑΝΙΓΓΟΣ 29 – Τ.Θ. 1116
101 10 ΑΘΗΝΑ
Σε ευχαριστώ πολύ.
Αριθμό πρωτοκόλλου πως θα πάρουμε; Να τη στείλω με courier και να ζητήσω και Αρ. Πρωτοκόλλου;
Θεωρώ πως έτσι είναι καλύτερα, για να είμαστε σίγουροι.
Μπορεί η χρέωση να είναι μεγαλύτερη αλλά αξίζει.
Αχιλλεα καλησπερα…εχω ψαξει σε ολες τις συχνες ερωτησεις αλλα δεν βρηκα κάτι παρόμοιο…εχω παραιτηθεί στα 27.5 έτη υπηρεσίας με ετος εισαγωγης στο ΣΞ το 1990. Πριν την εισαγωγή μου στο ΣΞ εργάστηκα 2 μήνες άλλα δίχως δυστυχώς ένσημα με αποτέλεσμα να μη δικαιούμαι σύνταξη μέχρι τα 60 μου έτη…γνωρίζει κανένας αν ο τότε εργοδότης μου συμφωνεί, πληρώνοντας οτιδήποτε χρειαστεί, να μου αναγνωρίσει τους 2 μήνες ετεροχρονισμένα η μπορώ να εξαγόρασε από κάποιον 2 μήνες ενσήμων να αναγνωριστούν από τον ΕΦΞΑ μετά τόσα χρόνια? Ευχαριστω
Απίθανο να μπορεί να αναγνωριστεί εργασία μετά από 30 χρόνια … Έστω ένα παραστατικό αν είχες νομίζω κάτι θα γινόταν..
@ Τάκης
Σύμφωνα με τα ισχύοντα θα μπορούσες να διεκδίκησης τα ένσημα σου μέσα σε μια 10ετια από την αποχώρηση σου, και με προϋποθέσεις.
Είναι σαφές ότι αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί γιατί, πρώτον ο εργοδότης θα παραδεχόταν εμμέσως ότι παρανόμησε έχοντας ανασφάλιστο εργαζόμενο και δεύτερον ότι όλοι θα μπορούσαν μετά από αρκετά χρόνια να βρουν κάποιον να τους αναγνωρίσει κάποια ένσημα ώστε να εμπίπτουν σε ευνοϊκότερες διατάξεις.
για πενταετές συμβόλαιο, Ισπανία
Διαβάζεις – υπολογίζεις και λαμβάνεις την αποφαση σου
https://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/
Σε Συμφέρει.
Στο Εξωτερικό δεν έχει Καμία Περικοπή στην Σύνταξη.
@Γιάννης συνονόματε
Ερωτηση 3.2 παρ Γ
https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
Παραίτηση= μη δικαίωση σύνταξης, αρα τι να περικόψουν αφου δεν θα πέρνει σύνταξη. Εαν εννοεί αποστρατεία είναι αλλο θέμα και η απάντηση – αποφαση μπορεί να δωθεί μόνο απο την ιδια (μετα τα 5 χρονια τι; πόσα απο τα 2000 θα μένουν εσοδα μειων εξοδα)
Το σωστό είναι Ερώτηση 2.3. παρ Γ (εγινε λάθος – αναγραμματισμός στο παραπάνω)
Ναι Συνονόματε, δεν ξεκαθάρισε πώς θα φύγει ούτε την Ηλικία της, αλλά μόνο, αν “Συμφέρει” να πάει για Εργασία στην Ισπανία.
Έχει 28 έτη Υπηρεσίας.
Πόσα Πλασματικά δεν λέει.
Ανέφερα αν Αποστρατευθεί και Λαμβάνει Σύνταξη.
παραίτηση θα είναι, θα ψάξω την προαιρετική που ανέφερε ο G G πιο κάτω. Ευχαριστώ
Καταρχάς πρέπει να κοιτάξεις λίγο το κόστος ζωής στην Ισπανία (διαμονή βασικά και φορολογία εισοδήματος) το ποσό που λες δεν είναι κάτι τρομερό ιδιαίτερα στο εξωτερικό και μάλιστα δεν γνωρίζω αν μιλάς για μικτές αποδοχές.
Ψάξε λίγο online υπάρχουν blogs που δίνουν αρκετές πληροφορίες, επίσης δεν αναφέρεις αν θα πας μόνη σου…
Δεν ξέρω αν θα φύγεις με σύνταξη, αλλά αν δικαιούσαι σύνταξη από Ελλάδα, υπολόγισε 2000€ επιπλέον φόρο εισοδήματος εδώ, δηλαδή 2 συντάξεις στην καλύτερη περίπτωση…
Και μια προσωπική άποψη, η ξενιτιά δεν είναι εύκολη….. Αυτή η χώρα όσο μπάχαλο και αν είναι λείπει κάθε μέρα……
Αν είναι 50 χρονών έχει βάση η απόφαση της διότι 5+5 που είναι συνήθως τα συμβόλαια θα επιστρέψει με δικαίωμα συνταξιοδότησης.
Με 28 πραγματικά χρόνια συμφέρει να παραιτηθεί κάποια για εργασία 2.000? στο εξωτερικό?
Νομίζω ότι
θα πάρεις τότε συνταξη στα 60Ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1 στις FAQ.
Κε Καρασαββίδη, μήπως αν ο παραιτηθείς στρατιωτικός δεν κολλήσει ούτε ένα ένσημο στον μετέπειτα ιδιωτικό του βίο και πάει για συνταξιοδότηση μόνο με την ένστολη υπηρεσία συν τα 5 έτη εκστρατείας, ισχύουν τα όρια ηλικίας που αναφέρονται στην παράγραφο που παραπέμψατε τον Μαρκ ή πάει με όριο ηλικίας τα 60 καθώς δεν έχει διαδοχική ασφάλιση? Σας ρωτάω επειδή η συζυγός μου παραιτήθηκε με 27,5 έτη πραγματικής υπηρεσίας συν τα 5 και το ΓΛΚ, στην απορριπτική απόφαση, της ανάφερε να ξανακάνει αίτηση στα 60.
Καλησπέρα…Είμαι ακριβώς στην ίδια κατάσταση με 27.5 + 5 πλασματικά + 3 εξαγορασιμα και σε αναμονή των 5 επιπλεον 4609/19…οποτε 40+ και ξανα αιτηση στον ΕΦΚΑ…σε περιπτωση που δεν καρποφορησει η διπλή πενταετία τότε στα 60
Αυτό νόμιζα και εγώ αλλά όπως βλέπεις παραπάνω ο κ. Αχιλλέας λέει ότι καταπίπτει σε διαδοχική ασφάλιση με 62 μειωμένη και 67 πλήρη. Δύσκολη απόφαση που πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλοι παράγοντες…Οσο για τον 4609/19 τι να πω ..ούτε ένα νόμος δε μπορούμε να κάνουμε!
Τάκη καλημέρα. Έτσι όπως λέει η απόφαση είναι. Η προϋπόθεση συνταξιοδότησης για το δημόσιο είναι 60 ετών ή 40 συντάξιμα έτη. Η σύζυγος σου δεν πληρούσε καμία από τις δύο προϋποθέσεις και απορρίφθηκε ή αίτηση συνταξιοδότησης. Μπορεί να επανέλθει όταν γίνει 60 ετών και τότε θα υπολογιστεί η σύνταξη με όσα συντάξιμα χρόνια είχε κατά την αποχώρηση της. Αν όμως ασφαλιστεί έστω και μία ημέρα σε άλλο φορέα/τμήμα του ΕΦΚΑ θα πρέπει να συμπληρώσει το όριο ηλικίας του τελευταίου φορέα για να μπορέσει να υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης με βάση την διαδοχική ασφάλιση (ΙΚΑ 62 , ΟΑΕΕ 60 κτλ.) βλ. σελ. 5 https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΞ0Β465ΧΠΙ-Ρ3Σ?inline=true .
Όμως με τον Ν4670/2020 έγιναν μεγάλες αλλαγές στις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν4387/2016 και δεν έχει ακόμα εκδοθεί εγκύκλιος με οδηγίες εφαρμογής των νέων διατάξεων.
https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/601560
Αν και πιστεύω ότι σε περιπτώσεις όπως της συζύγου σου θα ισχύουν τα ίδια ας περιμένουμε την εγκύκλιο γιατί είναι αρκετές οι φορές που οι εγκύκλιοι κρύβουν εκπλήξεις (άλλοτε ευχάριστες και άλλοτε δυσάρεστες).
Επικουρικά των ανωτέρω.
Ν. 4387/2016, άρθρο 18, Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198383
.
Η τελευταία εγκύκλιος που εκδόθηκε επί του άρθρου (σελ. 2) αναγράφει:
Οδηγίες εφαρμογής για την προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης των προσώπων της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 4387/16, ήτοι των υπαλλήλων-λειτουργών του Δημοσίου και των στρατιωτικών καθώς και προσώπων που περιλαμβάνονται στις διατάξεις του άρθρου 53 και δεν αντιμετωπίζονται με την παρούσα (π.χ. ΝΑΤ, ΤΑΥΤΕΚΩ) θα δοθούν με νεότερο έγγραφο.
https://www.efka.gov.gr/sites/default/files/2018-05/EGK_3_2018.pdf
.
Εκτιμώ ότι κάποιος ενδιαφερόμενος θα μπορούσε να υποβάλει ερώτημα επί του θέματος ώστε να έχει πλήρη εικόνα για το τι ακριβώς ισχύει (εάν έχουν υπάρξει νεότερες οδηγίες) ώστε ασφαλιζόμενος καταβάλλοντας τις εισφορές ο ίδιος (εάν και εφόσον αυτό συμφέρει οικονομικά) να θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τον αναγνωριζόμενο χρόνο.
Αν και ακριβή είναι πολύ καλή λύση για τέτοιες περιπτώσεις. Ειδικά αν μπορεί να συνδυαστεί με εξαγορά της πρόσθετης τριετίας θα έχει και γρήγορη απόσβεση. Συμφωνώ μαζί σου ότι αν κάποιος μπορεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές απαιτήσεις της αναγνώρισης και πάρει τις απαιτούμενες διευκρινίσεις από τον ΕΦΚΑ/ΓΛΚ αξίζει να διερευνήσει την δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης.
Κ. Γιώργο έχει πέσει στην αντίληψή σας αν υπάρχει η δυνατότητα συνέχισης εθελοντικής ασφάλισης για λίγα χρόνια 3-4 για συμπλήρωση 40ετίας από στρατιωτικό γιατί όντως είναι ένας δρόμος. Σας ευχαριστούμε για τη σκέψη που μοιράζεστε!
Διαβασε….Ενα σχόλιο παραπάνω
Η ιδέα/σκέψη είναι του G.G. Η εγκύκλιος αφορά και τους στρατιωτικούς βλ. σελ. 2 της εγκυκλίου. Όπως αναφέρει και στο σχόλιο του οι οδηγίες εφαρμογής για τους στρατιωτικούς θα δοθούν με νεότερο έγγραφο. Μέχρι σήμερα τέτοιες οδηγίες δεν έχουν δοθεί ή δεν έχουν δημοσιευτεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν ισχύει η δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης. Όποιος ενδιαφέρεται θα πρέπει να απευθυνθεί στον ΕΦΚΑ για διευκρινήσεις.
Θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι για την συνέχιση της ασφάλισης θα πληρώνονται εισφορές εργοδότη και εργαζομένου + εισφορά περίθαλψης. Δηλαδή για μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών του τελευταίου έτους 1800€ το κόστος θα είναι 1800Χ22,55%=405,9€ ανά μήνα.
Οι παράγοντες που επηρεάζουν την λήψη μιας τέτοιας επιλογής είναι ο αριθμός των ετών που πρέπει να συνεχιστεί η ασφάλιση, η ηλικία του ενδιαφερόμενου και η δυνατότητα του να πληρώνει τις εισφορές χωρίς να εργάζεται. Κάθε ένας πρέπει να σταθμίσει μόνος του τις παραμέτρους και να πάρει τις αποφάσεις του.
Γεια σας ,στρατιωτικος δηλώνει παραίτηση ,συνεχίζει εργασία στον ιδιωτικό τομέα και βγαίνεις σε σύνταξη στα 62 χρονια με 40 συνταξημα .Αν ο στρατιωτικος είχε πτητικά εξάμηνα κατα τη στρατιωτική του σταδιοδρομία ,προσμετρούνται στη σύνταξη του τελευταίου ασφαλιστικού φορέα ;Ρωταω γιατί οι κρατήσεις πτητικών θεωρούνται κρατήσεις κυρίας συνταξης και τα ποσά δεν επιστρέφονται .
Οτι προβλέπεται απο τις διατάξεις του δημοσίου είτε μέ ή χωρίς καταβολή εισφορών κατα την διάρκεια που είσουν στο ΠΝ θα προσμετρηθεί
Η ορθή διατύπωση είναι ότι χρόνους αναγνωρίζονται κατά την ημερομηνία της διαγραφής σου. Δηλαδή εάν είχες π.χ. 5 πολεμικά αλλά διαγράφηκες στα 24 έτη δεν μπορούν να προσμετρήσουν γιατί δεν είχες 25 έτη υπηρεσίας.
δηλαδή αν βγεισ σε σύνταξη από τον ιδιωτικό τομέα,οι κρατήσεις που είχες δώσει για πτητικά χάνονται και δεν υπολογίζονται πουθενά ?