Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 271 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.5K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Νίκος
7 Αυγούστου 2020 15:27
Καλησπέρα κύριοι συνάδελφοι… Μια ερώτηση αν κάποιος γνωρίζει: Προέρχομαι από Σχ Αξκων,νέος ασφαλισμένος και θα ήθελα να αναγνωρίσω 4,5 – 5 μάχιμα χρόνια εκστρατείας από 1/1/2014 (δε μπορώ πιο πριν λόγω διπλών αλεξ/του). Ισχύει ότι το ποσοστό εισφορών είναι στο 6,67% επί του συντάξιμού μισθού για χρονική περίοδο αναγνώρισης μέχρι τέλους 2017 και μετά εκτοξέυεται στο 20%?? Ευχαριστώ
Καλησπέρα κι ευχαριστω για την απάντηση. Δυστυχώς μάλλον δεν είναι έτσι, πριν λίγους μήνες το ΟΛΚΕΣ μου γύρισε πίσω την αναφορά αιτησης αναγνώρισης μάχιμης 5ετίας διότι ήθελα να αναγνωρίσω διπλό και το 18. Γράφουν επι λέξει: “Για το διάστημα μετά την 31 Δεκ 17 αναμένονται σχετικές οδηγίες”
Μου είπαν να κάνω αναφορά αναγνώρισης για 4ετία (ως 31 Δεκ 17), έκανα προ προ εξαμήνου, και κρατήσεις ακόμα να αρχίσουν. Θεωρώ ότι είναι λίγο φλού η κατάσταση και δεν έχει ξεκαθαρίσει. Το 20% που γράφω παραπάνω το είδα σε ένα έγγραφο του ΠΝ για το ίδιο θέμα
Συμπληρωματικά στην σωστή πληροφορία του Σπύρου θα πρέπει να έχεις υπόψιν σου ότι για την περίοδο 1/1/2014 – 31/12/2017 θα πληρώσεις ποσοστό 6,67% των συντάξιμων αποδοχών που είχες εκείνη την περίοδο όποτε και αν αιτηθείς την αναγνώριση, ακόμα και κατά την συνταξιοδότηση. Για τον πέμπτο χρόνο (από 1/1/2018) θα πληρώσεις 6,67% των συντάξιμων αποδοχών που θα έχεις κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης.
Βλ. σχετικά στην εγκύκλιο https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%91%CE%9B2465%CE%981%CE%A9-%CE%9146?inline=true την ενότητα Η παρ. 1β για την τετραετία και 1α (τρίτη παράγραφος) για την περίοδο μετά την 1/1/2018.
Καλημέρα σας..Η ΔΟΙ έστειλε τα έγγραφα της σύνταξης μου στον ΕΦΚΑ και στο ΓΛΚ στις 9 Απρ. Έγινε εκκαθάριση της σύνταξης 7 Ιουλ κ πληρώθηκα την συνταξη Αυγ μαζί με τα αναδρομικά. Όταν η ΔΟΙ μου έκανε διακοπή μισθοδοσίας στις 12 Μαρτίου μου έβγαζε κ ένα αρνητικό – 1040 ευρω. Τα χρηματα αυτα εχουν κρατηθεί αναδρομικά; Δεν βλέπω στην συνταξιοδοτική πράξη κάτι τέτοιο.. Μόνο σύνολο κρατήσεων κ Φόρος 700 ευρώ που δεν μπορώ να καταλάβω σε τι αναλογεί.
Μάλλον είναι ο μισθός από 13~31 Μαρτίου που τον προπληρώθηκες ολόκληρο στο τέλος Φεβρουαρίου (αλλά δεν τον δούλεψες γιατί διαγράφηκες) και κανονικά θα έπρεπε να κρατηθεί από τα αναδρομικά.
Καλησπέρα έχω ένσημα τού έτους 1992 θέλω να ρωτήσω εάν μπορώ να περάσω στους παλιούς ασφαλισμένους επίσης έχω ένσημα τού 95-96 το 97 καταταχηκα ός ΕΠΥ με αυτά τα ένσημα τού 95 96 τί πρέπει να κάνω για να αναγνωρίστουν ός συνταξημα
Διάβασε τις συχνές ερωτήσεις(κουτάκι δεξιά) 2.Ασφαλιστικό 2.2 για το εάν είσαι παλιός η νέος.Τα ένσημα δεν χρειάζονται πλέον αναγνώριση γιατί όλοι ανήκουμε πλέον στον ΕΦΚΑ. Πριν βγεις σε σύνταξη(1-2 χρόνια )ζητάς από το ΙΚΑ της περιοχής σου να σου δοθεί προ-συνταξιοδοτική βεβαίωση καταμέτρησης ενσήμων.Στην εφαρμογή https://www.gsis.gr/dimosia-dioikisi/pliromes-eispraxeis/eapν( Προσωποποιημένη πληροφόρηση μισθοδοτούμενων)-πρέπει να έχεις κωδικούς ΤΑΧΙS-βλέπεις στο φύλλο μισθοδοσίας σου πως σε αναγνωρίζει το σύστημα(παλιό ή νέο).
Κατ’ αρχήν είσαι σίγουρος εάν είσαι παλιός ή νέος ασφαλισμένος;
Στη σελίδα “Μισθολόγιο 2017” με ποια επιλογή ταιριάζει ο μισθός που λαμβάνεις τώρα – Παλιός ή Νέος;
Ακόμη και εάν γινόταν αυτή η αλλαγή (που δεν γίνεται) δεν σε συμφέρει να γίνεις παλιός ασφαλισμένος, αφού εάν κάνεις μία απλή δοκιμή στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” θα δεις ότι η σύνταξη των νέων ασφαλισμένων είναι μεγαλύτερη, διότι είναι και σωστό και δίκαιο (για όσους έχουν κατανοήσει το νέο ασφαλιστικό).
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
vasilis
5 Αυγούστου 2020 21:48
Καλησπερα. Υπαρχει καποιος να ξερει σε ποσο καιρο επιστρεφονται οι κρατησεις που μας γινονται για το εφαπαξ σε περιπτωση παραιτησεως; Μιλαω για παραιτηση, οποτε οχι για καταβολη εφαπαξ απλα επιστροφη εισφορων. Ευχαριστω.
Παραίτηση με διαγραφή 8/2017 έλαβε επιστροφή των εισφορών 5/2018.
Δεν είμαι 100% σίγουρος αλλά έχω την εντύπωση ότι είχε μπει στην ίδια σειρά με τους αναμένοντες το κανονικό εφάπαξ.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ανδρέας
5 Αυγούστου 2020 16:57
Καλησπέρα είμαι ΕΜΘ 1993 έχω 24 εξάμηνα κ αναγνώρισα κ πενταετία σε διαφορετικό χρόνο . ερώτηση : τελικά μπορώ να αναγνωρίσω κ τα δύο ? Ευχαριστώ.
Μπορείς σε διαφορετικό χρονικό διάστημα και καλά έκανες
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης
4 Αυγούστου 2020 10:51
Καλημέρα είμαι ΕΜΘ και συμπληρώνω τα 53 έτη ζωής τον Οκτώβριο, θα ήθελα να ρωτήσω ισχύ όριο ηλικίας για τους ΕΜΘ, δηλαδή τα 54 έτη ή έχει αλλάξει κάτι? Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Μαρκ ο Ν4609 είναι ένα πολυνομοσχέδιο. Μπορεί κάλλιστα κάτι να μην είναι νομοθετημένο καλά και κάτι άλλο να μην έχει πρόβλημα. Έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν. Για παράδειγμα έχουν κριθεί αντισυνταγματικές διατάξεις των Ν4051/2012, 4093/2012 και του Ν4387/2016 αλλά οι υπόλοιπες διατάξεις των νόμων αυτών εφαρμόζονται χωρίς κωλύματα.
Κατά την γνώμη μου ο Ν4609/2019 είναι ένα προχειροφτιαγμένο νομοθέτημα το οποίο έκανε καλό σε αρκετούς συναδέλφους ΕΜΘ π.χ κατάργηση ορίων ηλικίας μονιμοποιημένων ΕΜΘ, δυνατότητα προαγωγής στον βαθμό του ανθυπολοχαγού, αποστρατευτικό βαθμό υπολοχαγού, δυνατότητα παραμονής ΕΟΘ σε μη μονιμοποιημένους ΕΜΘ αλλά είχε και αρκετές παραξενιές. Για παράδειγμα τροποποιήθηκε μια διάταξη παλαιότερου νόμου δύο φορές σε δύο διαφορετικά άρθρα του Ν4609/2010 με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο.
Βλ. εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/513862 και εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/513948 .
Ο Ν.4609 δεν άλλαξε τα όρια ηλικίας, αλλά έδωσε τη δυνατότητα παραμονής ως ΕΟΘ μέχρι να συμπληρωθεί συντάξιμη υπηρεσία 35 ετών, εφόσον το επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος και συμφωνεί η υπηρεσία.
Όμως υπάρχει μία σχετική ασάφεια στον όρο “συντάξιμη υπηρεσία”, διότι εάν συμπεριλαμβάνεται η μάχιμη πενταετία τότε η δυνατότητα παραμονής μειώνεται αρκετά.
Αχιλλέα ο Φώτης έχει δίκιο. Ο Ν4609/2019 κατάργησε τα όρια ηλικίας που ισχύουν για τους υπαξιωματικούς βάσει του άρθρου 39 του ΝΔ445/1974 για όσους ΕΜΘ είχαν μονιμοποιηθεί σύμφωνα με το άρθρο 69 του Ν3883/2010.
Βλ. την παρ. 4 εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/131312 .
Στην συντάξιμη υπηρεσία κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να μετρήσει η μάχιμη πενταετία. Αυτή μπορεί να αναγνωριστεί κατά την συνταξιοδότηση και είναι προαιρετική η αναγνώριση. Οπότε τι θα πει η υπηρεσία; Έχεις 30 πραγματικά συντάξιμα αλλά αν αναγνωρίσεις τα 5 μάχιμα θα έχεις 35 και δεν σε κρατάω ΕΟΘ; Ερωτηματικό κατά την γνώμη μου είναι αν στην συντάξιμη υπηρεσία συμπεριλαμβάνεται η τυχόν προϋπηρεσία π.χ ΙΚΑ η οποία έχει ήδη δηλωθεί στην υπηρεσία.
Έχεις δίκιο για τα όρια ηλικίας αλλά είναι κακογραμμένος ο νόμος, γιατί κάποιοι ήδη αναγνώρισαν την 5ετία ή/και τη θητεία και κάποιοι άλλοι όχι, ενώ υπάρχουν ακόμη τα διπλά εξάμηνα και το ΙΚΑ.
Οπότε η φράση “συντάξιμη υπηρεσία 35 ετών” είναι διάτρητη και υπόκειται στην κρίση της υπηρεσίας.
Ο χαρακτηρισμός κακογραμμένος είναι πολύ επιεικής για τον Ν4609/2019.
Σε ότι αφορά την συντάξιμη υπηρεσία που προβλέπεται στο άρθρο 5 όντως δεν είναι ξεκάθαρος ο ορισμός της και υπάρχουν τα προβλήματα που αναφέρεις. Πιστεύω όμως ότι ολόκληρο το άρθρο 5 αφορά ένα πολύ μικρό αριθμό συναδέλφων ΕΜΘ. Όσοι έχουν μονιμοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 69 του Ν3883/2010 δεν μπορούν, δεν έχουν λόγο και δεν τους συμφέρει να ζητήσουν να παραμείνουν ΕΟΘ.
Επομένως το άρθρο 5 του Ν4609/2019 αφορά μόνο ΕΜΘ που δεν έχουν ζητήσει να μονιμοποιηθούν από το 2010 που είχαν την δυνατότητα μέχρι σήμερα. Δεν ξέρω πόσοι μπορεί να είναι σε αυτή την κατηγορία αλλά είμαι σίγουρος ότι είναι ελάχιστοι.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ιωάννης
2 Αυγούστου 2020 07:05
Καλημέρα, θα ήθελα να μου πείτε αν γνωρίζετε με ημνια εισαγωγής σε στρατιωτική σχολή το 1993 και αναγνώριση 5ετιας 1999 2004 το 2014 είχα 26 χρόνια συνταξιμα άρα έχω θεμελιώσει σύνταξη?
Όχι Ιωάννη, θα έπρεπε την 31/12/2014 να έχεις 24,5 έτη πραγματική συντάξιμη υπηρεσία, δηλαδή υπηρεσία στις Ε.Δ. ή και σε άλλο μεγάλο ασφαλιστικό φορέα ως ιδιώτης (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κτλ), στρατιωτική θητεία. Τα 5 έτη εκστρατείας, ακόμα κι αν τα αναγνώρισες, δεν λογίζονται ως χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας παρά μόνο αφότου συμπληρώσεις 25 πραγματικά έτη σύμφωνα με τα παραπάνω. Εκτος κι αν έχεις εξάμηνα απο αλεξίπτωτα, ΟΥΚ, ΤΕΝΞ κτλ. και συμπληρώνεις την 31/12/2014 τα απαιτούμενα έτη για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Εάν διαβάσεις πρώτα το τελευταίο άρθρο “Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση”, μετά διαβάσεις τις ερωτήσεις 3.1 και 3.2 στην ενότητα FAQ και μετά χρησιμοποιήσεις τη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”, θα μάθεις σχεδόν τα πάντα για το πότε θεμελιώνεις και κυρίως γιατί.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Θοδωρης
1 Αυγούστου 2020 00:53
Καλημερα.Τι ισχύει με την μαχιμη πενταετία για καποιον που τα 5 χρονια ειναι πριν το 2002 μονο.Αν τα αναγνωρισει πληρωνοντας τις αντιστοιχες εισφορες π.χ εχω πενταετια απο 1995 εως το 2000 και 37 πτητικα εξαμηνα απο το 2001 εως σημερα . Αυτα τα 5 χρονια εισφορων δεν μετρανε ως προς τον υπολογισμο την ανταποδοτικης συνταξης αλλα μετρανε μονο ως προς το ποσοστο αναπληρωσης ??? δηλαδη με 25 χρονια πραγματικης υπηρεσιας + 37 πτητικα + 5 μαχιμη πενταετια (πριν το 2002) θα εχω συνολο 48,5 περιπου συνταξιμα ετη και το ποσοστο αναπληρωσης θα ειναι 56,01% με τον νεο νομο ???????
Αυτό που μπορώ να σου πω σίγουρα είναι ότι με εγκύκλιο του υπουργείου εργασίας η πενταετία μετράει μόνο ως ποσοστό αναπλήρωσης. Δεν υπολογίζεται στο ποσό της διαδοχικής σύνταξης. Κακώς κατά τη γνώμη μου αφού ην αναγνωρίζουν ως χρόνο πραγματικής υπηρεσίας αλλά έτσι είναι τα δεδομένα αυτή τη στιγμή
Φώτη σωστά λες ότι η αναγνώριση πενταετίας για χρονικό διάστημα προ του 2002 επηρεάζει (αυξάνει) το ποσοστό αναπλήρωσης για την ανταποδοτική σύνταξη και δεν επηρεάζει τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών. Όμως αυτό είναι καλό. Αν επηρέαζε τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών αυτός θα γινόταν μικρότερος και θα μείωνε το τελικό ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης.
Αν διαβάσεις το άρθρο https://enstoloi.net/anagnorisi-pentaetias-prin-meta-2002/#gsc.tab=0 θα καταλάβεις τον τρόπο που μεταβάλλεται ο μέσος όρος των συντάξιμων αποδοχών ανάλογα με το ποια πενταετία αναγνωρίζουμε (παλαιότερη-νεότερη).
Η πρόβλεψη λοιπόν της εγκυκλίου με ΑΔΑ: 7ΑΛ2465Θ1Ω-Α46 που καθορίζει ότι οι εισφορές για αναγνώριση χρόνων προ του 2002 δεν λαμβάνονται υπόψιν για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών είναι προς όφελος του προσωπικού και όχι εις βάρος του.
Καλησπέρα! Εγώ δηλαδή που αναγνώρισα 1992-1995 και 2002-2004 γιατί έλεγαν ότι από το 2002 και μετά θά έχεις όφελος στη σύνταξη είμαι χαμένος? Το έκανα αυτό γιατί είχα ήδη καταβάλει παραπανω εισφορές οπότε έλεγα ότι ήμουν τυχερός που έγινε έτσι εκεί που θα ήμουν χαμένος 950 ευρώ θα βγώ και κερδισμένος στη σύνταξη! Μπερδεμένα πραγματα!
Γιώργο καλημέρα θα πρέπει να γίνουν κάποιες διευκρινίσεις για να μην μπερδεύεται και ο κόσμος ….Όλα έχουν να κάνουν με τον βαθμό και την περίοδο που αναγνωρίσεις …για τον θεσμό τον δικό μου πχ των ΕΜΘ όσο πιο κοντά στο 2016 αναγνωρίσεις τα 5 χρόνια τοσο το καλύτερο είναι από πλευράς ανταποδοτικοτητας ,το πρόβλημα είναι στους αξιωματικούς που μπορεί να αναγνωρίσουν χρόνια στον βαθμό του λοχαγού πχ αλλά φεύγοντας με τον βαθμό του Σχη χάνουν γιατί πετάνε μέσα 5 χρόνια ασφαλιστικών εισφορών με μικρότερο βαθμό και μικρότερες εισφορές με αποτέλεσμα να χάνουν .
Άλλωστε η σύνταξή βγαίνει με τον μέσο όρο από το 2002 και μετά άρα ότι αναγνωρίσεις πριν δεν έχει ανταποδοτικοτητα απλά είναι χρόνια αναπλήρωσης.
Γι’αυτό λέει το άρθρο ότι ο καλύτερος χρόνος για να αναγνωρίσεις είναι το 2011 με 2016 …γιατί ύστερα ανεβαίνει και το 6,67% ετσι δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε.
Γι’αυτό θα πρέπει να λέμε ότι ο καθένας ανάλογα την προέλευση θα πρέπει να το κοίτα ξεχωριστά.
Γιάννη καλησπέρα.
Θα συμφωνήσω μαζί σου μόνο στο ότι ο καθένας θα πρέπει να υπολογίζει με τα δικά του δεδομένα και να παίρνει τις αποφάσεις του.
Για τα υπόλοιπα θα πρέπει όντως να γίνουν διευκρινήσεις για να μην μπερδεύεται ο κόσμος.
α. Για αρχή δεν έχει σημασία η προέλευση (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ κτλ.). Η ανταποδοτική σύνταξη υπολογίζεται για όλους με τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών από το 2002 μέχρι την ημερομηνία αποστρατείας. Για παράδειγμα εσύ άλλο μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών είχες το 2002 και άλλο το 2019. Από το 2002 μεσολάβησαν μισθολογικές προαγωγές και χρονοεπίδομα με το παλιό μισθολόγιο και αλλαγή κλιμακίων με το νέο. Το ίδιο ισχύει για όλους ανεξάρτητα από την προέλευση τους.
Συνέχεια…
β. Η ανταποδοτική σύνταξη υπολογίζεται με βάση το σύνολο των συντάξιμων ετών ΚΑΙ τον μέσο όρο των αποδοχών από το 2002 έως σήμερα. Όταν αναγνωρίζεις έτη υπηρεσίας πριν από το 2002 ΔΕΝ επηρεάζεις τον μέσο όρο αποδοχών αλλά ΑΥΞΑΝΕΙΣ το ποσοστό αναπλήρωσης. Τελικά αυξάνεις την ανταποδοτική σου σύνταξη (αρκετά) επομένως δεν ισχύει το ¨ότι αναγνωρίσεις πριν δεν έχει ανταποδοτικότητα¨.
γ. Το 6,67% δεν ανεβαίνει. Για την πενταετία και τους υπόλοιπους λογιζόμενους χρόνους στο διπλάσιο οι ασφαλιστικές εισφορές παραμένουν 6,67% για τον ασφαλισμένο και το υπόλοιπο το πληρώνει ο εργοδότης (3,33% το 2017 έως 13,33% το 2020 και μετά).
δ. Το άρθρο δεν λέει ότι ο καλύτερος χρόνος να αναγνωρίσεις είναι το 2011 με 2016. Λέει ότι αν αναγνωρίσεις αυτή την περίοδο δεν θα μεταβάλεις τον μέσο όρο των αποδοχών ενώ θα έχεις πληρώσει πολλαπλάσιες εισφορές.
Συνέχεια……
Η καλύτερη κατά την γνώμη μου επιλογή, για κάποιον που έχει την δυνατότητα, είναι να αναγνωρίσει την παλαιότερη πενταετία πριν το 2002 και αυτό ισχύει για όλους.
Ο μόνος τρόπος να αυξήσεις τον μέσο όρο αποδοχών είναι να αναγνωρίσεις πενταετία πολύ κοντά στο τέλος του υπηρεσιακού σου βίου. Αν πάρουμε το παράδειγμα του Φώτη που για την πενταετία πλήρωσε (πιστώθηκε) 3600€ βλ. https://enstoloi.net/stratos/comment-page-271/#comment-89676 και είναι σειρά 97 θα πρέπει να αναγνωρίσει, για να αυξήσει τον μέσο όρο, την πενταετία 2028 – 2032 με ασφαλιστικές εισφορές 155€ μηνιαίως δηλ. 155€Χ60=9300€. Θα πρέπει δηλαδή να πληρώσει 5700€ περισσότερα για να αυξήσει τον μέσο όρο των αποδοχών και την ανταποδοτική του σύνταξη. Εδώ ο καθένας πρέπει να κάνει μόνος του τους υπολογισμούς, να υπολογίσει σε πόσα χρόνια θα κάνει απόσβεση αυτού του ποσού και να επιλέξει το καλύτερο σενάριο κατά την κρίση του.
Έγραψες πολλά και σε πολλά μνμ και δεν σε πρόλαβα… Δεν ξέρω αν μας επιτρέπεται να ανεβάσουμε αποσματα από νόμους και άλλα σχετικά…. Ανέφερα ότι μετά τον 5/16και σύμφωνα με τις κατευθευντηριες οδηγίες τις ΓΔΟΣΥ αλλάζει το ποσοστό κατάβολης… Αν θες στείλε ένα email να στις περάσω…. Ότι συμβαίνει και με τον χρόνο αναγνωρίσης της Στρατιωτικής θητείας που αυξάνεται. Ανέφερα το 2011με το 2016γιατι απλά μέχρι τότε συμφέρει να αναγνωρίσει ένας εμθ χρόνια στο διπλάσιο και λόγο βαθμού και λόγο ποσοστών…. Και για τον λόγο ότι δεν παίρνεις τόσους βαθμούς όσο ένας ΑΣΣΥ για να έχει διαφορά… Το θέμα είναι ότι ο καθένας ατομικά πρέπει να δει τι τον συμφέρει.
Γιάννη γεια σου και πάλι.
Επιμένω ότι στο μόνο που συμφωνούμε είναι ότι ο καθένας ατομικά πρέπει να δει τι τον συμφέρει.
Το ποσοστό καταβολής για την πενταετία και τους διπλάσιους χρόνους ΔΕΝ αλλάζει μετά τον 5/2016.
Στην εγκύκλιο του ΕΦΚΑ https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%91%CE%9B2465%CE%981%CE%A9-%CE%9146?inline=true αναφέρεται σαφέστατα
α) Χρόνοι υπηρεσίας που θα πραγματοποιηθούν από 1/1/2018 και εφεξής
….θα πρέπει να καταβληθεί διπλή εισφορά τόσο από τον ασφαλισμένο (2Χ6,67%) όσο και από τον εργοδότη με βάση τα μεταβατικά ποσοστά….. Βλέπε σελ. 10. Λέει ξεκάθαρα 6,67% ο εργαζόμενος και το υπόλοιπο ο εργοδότης.
Λίγο πιο κάτω λέει ότι αν ο εργαζόμενος έχει υποβάλει δήλωση να μην του παρακρατούνται διπλές εισφορές και μετανιώσει θα καταβάλει τις εισφορές που του ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ (όχι όλες) όπως ισχύουν κατά τον χρόνο της νέας αίτησης.
Τα ίδια αναφέρει και έγγραφο του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ με αριθ. Φ.846/27/47849/ Σ.10634/ 21 Ιουν 2018 στην παρ. ε.
Αν έχεις κάποιο άλλο έγγραφο της ΓΔΟΣΥ που λέει άλλα από τα παραπάνω θα ήθελα να μου το στείλεις.
Όσο για το ότι συμφέρει τους ΕΜΘ να αναγνωρίσουν την πενταετία μέσα στην περίοδο 2011-2016 κάνεις λάθος. Αν εσύ ή ένας συνάδελφος της ίδιας κατηγορίας έχετε τα μηνιαία ενημερωτικά μισθοδοσίας της περιόδου 1992-1996 και 2011-2015 υπολογίστε τις εισφορές που πρέπει να πληρωθούν για την κάθε περίοδο και την διαφορά που θα έχει η ανταποδοτική σύνταξη. Όπως είπαμε, ο καθένας πρέπει μόνος του να δει τι τον συμφέρει.
Επίσης μπορείς να βρεις ένα συνάδελφο που γράφει πτωτικά εξάμηνα και ρώτησε τον αν για την αναγνώριση του εξαμήνου του κρατάνε 6,67% των συντάξιμων αποδοχών για κάθε μήνα ή 20%.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΝΙΚΟΛΑΣ
1 Αυγούστου 2020 00:45
Αξιότιμε κύριε Καρασαββίδη Αχιλ.
επιτρέψτε μου να σας εκφράσω συγχαρητήρια για το νέο σας άρθρο το οποίο με κόπο και αναλώνοντας πολύτιμο χρόνο από την προσωπική σας ζωή, αναρτήσατε για την ενημέρωση των συναδέλφων, ε.ε και ε.α.
Παρότι το σύνολο σχεδόν είναι στις παραλίες απολαμβάνοντας τα μπάνια του , εσείς εδώ παρόν για την <> των μελλοντικών απόστρατων.
Μπράβο σας !!!!
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Θοδωρης
1 Αυγούστου 2020 00:44
Καλημερα.στο υπολογιστικο φυλλο ΕΦΚΑ 2017 ενω εχω συμπληρωσει 45,09 συνταξιμα ετη με 37 διπλά εξαμηνα το ποσοστο αναλογικης που μου βγάζει ειναι 52,69% ενω με βαση τον νεο νομο Ν.4670/2020 επρεπε να μου βγαζει ποσοστο αναπληρωσης 54,51%.Τα ποσοστα αναπληρωσης για καθε ετος μετα το τεσσαρακοστό πέμπτο(45) των ειδικων κατηγοριών στρατιωτικών που τελουν σε κατάσταση πτητικης ενέργειας προσαυξάνονται απο 01 ΟΚΤ 19 κατα ποσοστο 1,5% επιπλεον.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΔΜ
31 Ιουλίου 2020 11:06
Μήπως γνωρίζει κάποιος συνάδελφος μετά την αίτηση φορολογικής ενημερωτητας από την υπηρεσία ποτε περιπου πιστωνεται το συμπληρωματικό εφάπαξ περιοδου 2011-2012?
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
30 Ιουλίου 2020 20:47
Είμαι εποπ καταταγείς Ιανουάριο 2004.Πληρωνω εδώ κ 5 μήνες για την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου 5ετιας αλλά δεν θα μπορώ να συμπληρώσω 25ετια μέχρι 50 ετών που αποστρατευομαι με τον ισχύοντα νόμο. Τι ισχύει; να συνεχίσω να πληρώνω ή όχι και τι γίνεται με τα λεφτά που πλήρωσα ήδη εάν κάνω άρση της αιτήσεως μου.
Γεια σου κωστα μηπως σου ειναι ευκολο να πεις ποσο ειναι ολο το ποσο για τα 5 πλασματικα που θα πληρωσεις?Γιατι και εγω σκεφτομαι να κανω αναφορα να τα πληρωσω,ευχαριστω εκ των προτερων
Συνολικά βγαίνει 4.849 αλλά αντί για για 60 μήνες να σε κρατάνε 80,81 ευρώ τελικό ποσό που μου κρατάνε είναι 58 ευρώ και αυτό γιατί είναι κάποιες κρατήσεις που δεν πληρώνεις.
Όταν ξεκαθαρίσει το θέμα και με τους δημοσίους υπαλλήλους (ποιες περικοπές αφορούν τα αναδρομικά), θα δημιουργηθεί σχετική εφαρμογή μετά τις διακοπές του Αυγούστου!
Η κόρη μου τον Αύγουστο κλείνει τα 25 χρόνια (όπου θα υποβάλει τα δικαιολογητικά για να της πιστωθούν τα χρήματα που της αναλογούν), το Μ.Τ.Σ θα σταματήσει να μου κάνει κρατήσεις για το ΒΟΕΑ από τα στοιχεία που έχει η θα πρέπει να τους πάρω τηλέφωνο και να τους ενημερώσω.
Καλησπέρα.. Χρήστο σε τηλεφωνική επικοινωνία με το ΜΤΣ για το ίδιο θέμα η υπάλληλος με ενημέρωσε ότι η διακοπή της κράτησης θα γίνει αυτόματα χωρίς καμία δική μας παιρετερω ενέργεια και ότι εάν τύχει και γίνει κράτηση για επιπλέον μήνα θα μας επστραφει. Επί πλέον εάν δεν το γνωρίζεις στα δικαιολογητικά εκτός από το τελευταίο φύλλο μισθοδοσίας χρειάζεται και το φύλλο μισθοδοσίας του ΔΕΚ 2017.
Καλησπέρα κύριοι συνάδελφοι… Μια ερώτηση αν κάποιος γνωρίζει: Προέρχομαι από Σχ Αξκων,νέος ασφαλισμένος και θα ήθελα να αναγνωρίσω 4,5 – 5 μάχιμα χρόνια εκστρατείας από 1/1/2014 (δε μπορώ πιο πριν λόγω διπλών αλεξ/του). Ισχύει ότι το ποσοστό εισφορών είναι στο 6,67% επί του συντάξιμού μισθού για χρονική περίοδο αναγνώρισης μέχρι τέλους 2017 και μετά εκτοξέυεται στο 20%?? Ευχαριστώ
Η μάχιμη πενταετία ειναι στο 6,67% ανεξαρτήτος χρόνου αίτησης αναγνώρισης.
Καλησπέρα κι ευχαριστω για την απάντηση. Δυστυχώς μάλλον δεν είναι έτσι, πριν λίγους μήνες το ΟΛΚΕΣ μου γύρισε πίσω την αναφορά αιτησης αναγνώρισης μάχιμης 5ετίας διότι ήθελα να αναγνωρίσω διπλό και το 18. Γράφουν επι λέξει: “Για το διάστημα μετά την 31 Δεκ 17 αναμένονται σχετικές οδηγίες”
Μου είπαν να κάνω αναφορά αναγνώρισης για 4ετία (ως 31 Δεκ 17), έκανα προ προ εξαμήνου, και κρατήσεις ακόμα να αρχίσουν. Θεωρώ ότι είναι λίγο φλού η κατάσταση και δεν έχει ξεκαθαρίσει. Το 20% που γράφω παραπάνω το είδα σε ένα έγγραφο του ΠΝ για το ίδιο θέμα
Συμπληρωματικά στην σωστή πληροφορία του Σπύρου θα πρέπει να έχεις υπόψιν σου ότι για την περίοδο 1/1/2014 – 31/12/2017 θα πληρώσεις ποσοστό 6,67% των συντάξιμων αποδοχών που είχες εκείνη την περίοδο όποτε και αν αιτηθείς την αναγνώριση, ακόμα και κατά την συνταξιοδότηση. Για τον πέμπτο χρόνο (από 1/1/2018) θα πληρώσεις 6,67% των συντάξιμων αποδοχών που θα έχεις κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης.
Βλ. σχετικά στην εγκύκλιο https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%91%CE%9B2465%CE%981%CE%A9-%CE%9146?inline=true την ενότητα Η παρ. 1β για την τετραετία και 1α (τρίτη παράγραφος) για την περίοδο μετά την 1/1/2018.
Ευχαριστώ πολύ. Κατατοπιστικότατος!
Καλημέρα σας..Η ΔΟΙ έστειλε τα έγγραφα της σύνταξης μου στον ΕΦΚΑ και στο ΓΛΚ στις 9 Απρ. Έγινε εκκαθάριση της σύνταξης 7 Ιουλ κ πληρώθηκα την συνταξη Αυγ μαζί με τα αναδρομικά. Όταν η ΔΟΙ μου έκανε διακοπή μισθοδοσίας στις 12 Μαρτίου μου έβγαζε κ ένα αρνητικό – 1040 ευρω. Τα χρηματα αυτα εχουν κρατηθεί αναδρομικά; Δεν βλέπω στην συνταξιοδοτική πράξη κάτι τέτοιο.. Μόνο σύνολο κρατήσεων κ Φόρος 700 ευρώ που δεν μπορώ να καταλάβω σε τι αναλογεί.
Μάλλον είναι ο μισθός από 13~31 Μαρτίου που τον προπληρώθηκες ολόκληρο στο τέλος Φεβρουαρίου (αλλά δεν τον δούλεψες γιατί διαγράφηκες) και κανονικά θα έπρεπε να κρατηθεί από τα αναδρομικά.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-302/#comment-89609
Καλησπέρα έχω ένσημα τού έτους 1992 θέλω να ρωτήσω εάν μπορώ να περάσω στους παλιούς ασφαλισμένους επίσης έχω ένσημα τού 95-96 το 97 καταταχηκα ός ΕΠΥ με αυτά τα ένσημα τού 95 96 τί πρέπει να κάνω για να αναγνωρίστουν ός συνταξημα
Διάβασε τις συχνές ερωτήσεις(κουτάκι δεξιά) 2.Ασφαλιστικό 2.2 για το εάν είσαι παλιός η νέος.Τα ένσημα δεν χρειάζονται πλέον αναγνώριση γιατί όλοι ανήκουμε πλέον στον ΕΦΚΑ. Πριν βγεις σε σύνταξη(1-2 χρόνια )ζητάς από το ΙΚΑ της περιοχής σου να σου δοθεί προ-συνταξιοδοτική βεβαίωση καταμέτρησης ενσήμων.Στην εφαρμογή https://www.gsis.gr/dimosia-dioikisi/pliromes-eispraxeis/eapν( Προσωποποιημένη πληροφόρηση μισθοδοτούμενων)-πρέπει να έχεις κωδικούς ΤΑΧΙS-βλέπεις στο φύλλο μισθοδοσίας σου πως σε αναγνωρίζει το σύστημα(παλιό ή νέο).
Κατ’ αρχήν είσαι σίγουρος εάν είσαι παλιός ή νέος ασφαλισμένος;
Στη σελίδα “Μισθολόγιο 2017” με ποια επιλογή ταιριάζει ο μισθός που λαμβάνεις τώρα – Παλιός ή Νέος;
Ακόμη και εάν γινόταν αυτή η αλλαγή (που δεν γίνεται) δεν σε συμφέρει να γίνεις παλιός ασφαλισμένος, αφού εάν κάνεις μία απλή δοκιμή στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” θα δεις ότι η σύνταξη των νέων ασφαλισμένων είναι μεγαλύτερη, διότι είναι και σωστό και δίκαιο (για όσους έχουν κατανοήσει το νέο ασφαλιστικό).
Καλησπερα. Υπαρχει καποιος να ξερει σε ποσο καιρο επιστρεφονται οι κρατησεις που μας γινονται για το εφαπαξ σε περιπτωση παραιτησεως; Μιλαω για παραιτηση, οποτε οχι για καταβολη εφαπαξ απλα επιστροφη εισφορων. Ευχαριστω.
Παραίτηση με διαγραφή 8/2017 έλαβε επιστροφή των εισφορών 5/2018.
Δεν είμαι 100% σίγουρος αλλά έχω την εντύπωση ότι είχε μπει στην ίδια σειρά με τους αναμένοντες το κανονικό εφάπαξ.
Καλησπέρα είμαι ΕΜΘ 1993 έχω 24 εξάμηνα κ αναγνώρισα κ πενταετία σε διαφορετικό χρόνο . ερώτηση : τελικά μπορώ να αναγνωρίσω κ τα δύο ? Ευχαριστώ.
Μπορείς σε διαφορετικό χρονικό διάστημα και καλά έκανες
Καλημέρα είμαι ΕΜΘ και συμπληρώνω τα 53 έτη ζωής τον Οκτώβριο, θα ήθελα να ρωτήσω ισχύ όριο ηλικίας για τους ΕΜΘ, δηλαδή τα 54 έτη ή έχει αλλάξει κάτι? Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Ν. 4609/2019 όλο το άρθρο 5
Εφόσον είσαι μονιμοποιημενος, πρώην εμθ (βάζω το πρώην γιατί δεν νοείται να είσαι και εθελοντής και μόνιμος) έχει αλλάξει το όριο με τον Ν.4609/19
Δηλαδή εδώ ο 4609 είναι καλά νομοθετημενος;
Μαρκ ο Ν4609 είναι ένα πολυνομοσχέδιο. Μπορεί κάλλιστα κάτι να μην είναι νομοθετημένο καλά και κάτι άλλο να μην έχει πρόβλημα. Έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν. Για παράδειγμα έχουν κριθεί αντισυνταγματικές διατάξεις των Ν4051/2012, 4093/2012 και του Ν4387/2016 αλλά οι υπόλοιπες διατάξεις των νόμων αυτών εφαρμόζονται χωρίς κωλύματα.
Κατά την γνώμη μου ο Ν4609/2019 είναι ένα προχειροφτιαγμένο νομοθέτημα το οποίο έκανε καλό σε αρκετούς συναδέλφους ΕΜΘ π.χ κατάργηση ορίων ηλικίας μονιμοποιημένων ΕΜΘ, δυνατότητα προαγωγής στον βαθμό του ανθυπολοχαγού, αποστρατευτικό βαθμό υπολοχαγού, δυνατότητα παραμονής ΕΟΘ σε μη μονιμοποιημένους ΕΜΘ αλλά είχε και αρκετές παραξενιές. Για παράδειγμα τροποποιήθηκε μια διάταξη παλαιότερου νόμου δύο φορές σε δύο διαφορετικά άρθρα του Ν4609/2010 με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο.
Βλ. εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/513862 και εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/513948 .
Ο Ν.4609 δεν άλλαξε τα όρια ηλικίας, αλλά έδωσε τη δυνατότητα παραμονής ως ΕΟΘ μέχρι να συμπληρωθεί συντάξιμη υπηρεσία 35 ετών, εφόσον το επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος και συμφωνεί η υπηρεσία.
Όμως υπάρχει μία σχετική ασάφεια στον όρο “συντάξιμη υπηρεσία”, διότι εάν συμπεριλαμβάνεται η μάχιμη πενταετία τότε η δυνατότητα παραμονής μειώνεται αρκετά.
Αχιλλέα ο Φώτης έχει δίκιο. Ο Ν4609/2019 κατάργησε τα όρια ηλικίας που ισχύουν για τους υπαξιωματικούς βάσει του άρθρου 39 του ΝΔ445/1974 για όσους ΕΜΘ είχαν μονιμοποιηθεί σύμφωνα με το άρθρο 69 του Ν3883/2010.
Βλ. την παρ. 4 εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/131312 .
Στην συντάξιμη υπηρεσία κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να μετρήσει η μάχιμη πενταετία. Αυτή μπορεί να αναγνωριστεί κατά την συνταξιοδότηση και είναι προαιρετική η αναγνώριση. Οπότε τι θα πει η υπηρεσία; Έχεις 30 πραγματικά συντάξιμα αλλά αν αναγνωρίσεις τα 5 μάχιμα θα έχεις 35 και δεν σε κρατάω ΕΟΘ; Ερωτηματικό κατά την γνώμη μου είναι αν στην συντάξιμη υπηρεσία συμπεριλαμβάνεται η τυχόν προϋπηρεσία π.χ ΙΚΑ η οποία έχει ήδη δηλωθεί στην υπηρεσία.
Έχεις δίκιο για τα όρια ηλικίας αλλά είναι κακογραμμένος ο νόμος, γιατί κάποιοι ήδη αναγνώρισαν την 5ετία ή/και τη θητεία και κάποιοι άλλοι όχι, ενώ υπάρχουν ακόμη τα διπλά εξάμηνα και το ΙΚΑ.
Οπότε η φράση “συντάξιμη υπηρεσία 35 ετών” είναι διάτρητη και υπόκειται στην κρίση της υπηρεσίας.
Ο χαρακτηρισμός κακογραμμένος είναι πολύ επιεικής για τον Ν4609/2019.
Σε ότι αφορά την συντάξιμη υπηρεσία που προβλέπεται στο άρθρο 5 όντως δεν είναι ξεκάθαρος ο ορισμός της και υπάρχουν τα προβλήματα που αναφέρεις. Πιστεύω όμως ότι ολόκληρο το άρθρο 5 αφορά ένα πολύ μικρό αριθμό συναδέλφων ΕΜΘ. Όσοι έχουν μονιμοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 69 του Ν3883/2010 δεν μπορούν, δεν έχουν λόγο και δεν τους συμφέρει να ζητήσουν να παραμείνουν ΕΟΘ.
Επομένως το άρθρο 5 του Ν4609/2019 αφορά μόνο ΕΜΘ που δεν έχουν ζητήσει να μονιμοποιηθούν από το 2010 που είχαν την δυνατότητα μέχρι σήμερα. Δεν ξέρω πόσοι μπορεί να είναι σε αυτή την κατηγορία αλλά είμαι σίγουρος ότι είναι ελάχιστοι.
Καλημέρα, θα ήθελα να μου πείτε αν γνωρίζετε με ημνια εισαγωγής σε στρατιωτική σχολή το 1993 και αναγνώριση 5ετιας 1999 2004 το 2014 είχα 26 χρόνια συνταξιμα άρα έχω θεμελιώσει σύνταξη?
κλικαροντας στο κουτακι δεξια ”Δικαιωμα Συνταξης” εισαγεις ολα τα στοιχεια σου και βλεπεις ποτε θεμελιωνεις.
Όχι Ιωάννη, θα έπρεπε την 31/12/2014 να έχεις 24,5 έτη πραγματική συντάξιμη υπηρεσία, δηλαδή υπηρεσία στις Ε.Δ. ή και σε άλλο μεγάλο ασφαλιστικό φορέα ως ιδιώτης (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κτλ), στρατιωτική θητεία. Τα 5 έτη εκστρατείας, ακόμα κι αν τα αναγνώρισες, δεν λογίζονται ως χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας παρά μόνο αφότου συμπληρώσεις 25 πραγματικά έτη σύμφωνα με τα παραπάνω. Εκτος κι αν έχεις εξάμηνα απο αλεξίπτωτα, ΟΥΚ, ΤΕΝΞ κτλ. και συμπληρώνεις την 31/12/2014 τα απαιτούμενα έτη για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Εάν διαβάσεις πρώτα το τελευταίο άρθρο “Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση”, μετά διαβάσεις τις ερωτήσεις 3.1 και 3.2 στην ενότητα FAQ και μετά χρησιμοποιήσεις τη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”, θα μάθεις σχεδόν τα πάντα για το πότε θεμελιώνεις και κυρίως γιατί.
Καλημερα.Τι ισχύει με την μαχιμη πενταετία για καποιον που τα 5 χρονια ειναι πριν το 2002 μονο.Αν τα αναγνωρισει πληρωνοντας τις αντιστοιχες εισφορες π.χ εχω πενταετια απο 1995 εως το 2000 και 37 πτητικα εξαμηνα απο το 2001 εως σημερα . Αυτα τα 5 χρονια εισφορων δεν μετρανε ως προς τον υπολογισμο την ανταποδοτικης συνταξης αλλα μετρανε μονο ως προς το ποσοστο αναπληρωσης ??? δηλαδη με 25 χρονια πραγματικης υπηρεσιας + 37 πτητικα + 5 μαχιμη πενταετια (πριν το 2002) θα εχω συνολο 48,5 περιπου συνταξιμα ετη και το ποσοστο αναπληρωσης θα ειναι 56,01% με τον νεο νομο ???????
Αυτό που μπορώ να σου πω σίγουρα είναι ότι με εγκύκλιο του υπουργείου εργασίας η πενταετία μετράει μόνο ως ποσοστό αναπλήρωσης. Δεν υπολογίζεται στο ποσό της διαδοχικής σύνταξης. Κακώς κατά τη γνώμη μου αφού ην αναγνωρίζουν ως χρόνο πραγματικής υπηρεσίας αλλά έτσι είναι τα δεδομένα αυτή τη στιγμή
Φώτη σωστά λες ότι η αναγνώριση πενταετίας για χρονικό διάστημα προ του 2002 επηρεάζει (αυξάνει) το ποσοστό αναπλήρωσης για την ανταποδοτική σύνταξη και δεν επηρεάζει τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών. Όμως αυτό είναι καλό. Αν επηρέαζε τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών αυτός θα γινόταν μικρότερος και θα μείωνε το τελικό ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης.
Αν διαβάσεις το άρθρο https://enstoloi.net/anagnorisi-pentaetias-prin-meta-2002/#gsc.tab=0 θα καταλάβεις τον τρόπο που μεταβάλλεται ο μέσος όρος των συντάξιμων αποδοχών ανάλογα με το ποια πενταετία αναγνωρίζουμε (παλαιότερη-νεότερη).
Η πρόβλεψη λοιπόν της εγκυκλίου με ΑΔΑ: 7ΑΛ2465Θ1Ω-Α46 που καθορίζει ότι οι εισφορές για αναγνώριση χρόνων προ του 2002 δεν λαμβάνονται υπόψιν για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών είναι προς όφελος του προσωπικού και όχι εις βάρος του.
Έχεις δίκιο
Καλησπέρα! Εγώ δηλαδή που αναγνώρισα 1992-1995 και 2002-2004 γιατί έλεγαν ότι από το 2002 και μετά θά έχεις όφελος στη σύνταξη είμαι χαμένος? Το έκανα αυτό γιατί είχα ήδη καταβάλει παραπανω εισφορές οπότε έλεγα ότι ήμουν τυχερός που έγινε έτσι εκεί που θα ήμουν χαμένος 950 ευρώ θα βγώ και κερδισμένος στη σύνταξη! Μπερδεμένα πραγματα!
Γιώργο καλημέρα θα πρέπει να γίνουν κάποιες διευκρινίσεις για να μην μπερδεύεται και ο κόσμος ….Όλα έχουν να κάνουν με τον βαθμό και την περίοδο που αναγνωρίσεις …για τον θεσμό τον δικό μου πχ των ΕΜΘ όσο πιο κοντά στο 2016 αναγνωρίσεις τα 5 χρόνια τοσο το καλύτερο είναι από πλευράς ανταποδοτικοτητας ,το πρόβλημα είναι στους αξιωματικούς που μπορεί να αναγνωρίσουν χρόνια στον βαθμό του λοχαγού πχ αλλά φεύγοντας με τον βαθμό του Σχη χάνουν γιατί πετάνε μέσα 5 χρόνια ασφαλιστικών εισφορών με μικρότερο βαθμό και μικρότερες εισφορές με αποτέλεσμα να χάνουν .
Άλλωστε η σύνταξή βγαίνει με τον μέσο όρο από το 2002 και μετά άρα ότι αναγνωρίσεις πριν δεν έχει ανταποδοτικοτητα απλά είναι χρόνια αναπλήρωσης.
Γι’αυτό λέει το άρθρο ότι ο καλύτερος χρόνος για να αναγνωρίσεις είναι το 2011 με 2016 …
γιατί ύστερα ανεβαίνει και το 6,67% ετσι δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε.Γι’αυτό θα πρέπει να λέμε ότι ο καθένας ανάλογα την προέλευση θα πρέπει να το κοίτα ξεχωριστά.
Γιάννη καλησπέρα.
Θα συμφωνήσω μαζί σου μόνο στο ότι ο καθένας θα πρέπει να υπολογίζει με τα δικά του δεδομένα και να παίρνει τις αποφάσεις του.
Για τα υπόλοιπα θα πρέπει όντως να γίνουν διευκρινήσεις για να μην μπερδεύεται ο κόσμος.
α. Για αρχή δεν έχει σημασία η προέλευση (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ κτλ.). Η ανταποδοτική σύνταξη υπολογίζεται για όλους με τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών από το 2002 μέχρι την ημερομηνία αποστρατείας. Για παράδειγμα εσύ άλλο μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών είχες το 2002 και άλλο το 2019. Από το 2002 μεσολάβησαν μισθολογικές προαγωγές και χρονοεπίδομα με το παλιό μισθολόγιο και αλλαγή κλιμακίων με το νέο. Το ίδιο ισχύει για όλους ανεξάρτητα από την προέλευση τους.
Συνέχεια…
β. Η ανταποδοτική σύνταξη υπολογίζεται με βάση το σύνολο των συντάξιμων ετών ΚΑΙ τον μέσο όρο των αποδοχών από το 2002 έως σήμερα. Όταν αναγνωρίζεις έτη υπηρεσίας πριν από το 2002 ΔΕΝ επηρεάζεις τον μέσο όρο αποδοχών αλλά ΑΥΞΑΝΕΙΣ το ποσοστό αναπλήρωσης. Τελικά αυξάνεις την ανταποδοτική σου σύνταξη (αρκετά) επομένως δεν ισχύει το ¨ότι αναγνωρίσεις πριν δεν έχει ανταποδοτικότητα¨.
γ. Το 6,67% δεν ανεβαίνει. Για την πενταετία και τους υπόλοιπους λογιζόμενους χρόνους στο διπλάσιο οι ασφαλιστικές εισφορές παραμένουν 6,67% για τον ασφαλισμένο και το υπόλοιπο το πληρώνει ο εργοδότης (3,33% το 2017 έως 13,33% το 2020 και μετά).
δ. Το άρθρο δεν λέει ότι ο καλύτερος χρόνος να αναγνωρίσεις είναι το 2011 με 2016. Λέει ότι αν αναγνωρίσεις αυτή την περίοδο δεν θα μεταβάλεις τον μέσο όρο των αποδοχών ενώ θα έχεις πληρώσει πολλαπλάσιες εισφορές.
Συνέχεια……
Η καλύτερη κατά την γνώμη μου επιλογή, για κάποιον που έχει την δυνατότητα, είναι να αναγνωρίσει την παλαιότερη πενταετία πριν το 2002 και αυτό ισχύει για όλους.
Ο μόνος τρόπος να αυξήσεις τον μέσο όρο αποδοχών είναι να αναγνωρίσεις πενταετία πολύ κοντά στο τέλος του υπηρεσιακού σου βίου. Αν πάρουμε το παράδειγμα του Φώτη που για την πενταετία πλήρωσε (πιστώθηκε) 3600€ βλ. https://enstoloi.net/stratos/comment-page-271/#comment-89676 και είναι σειρά 97 θα πρέπει να αναγνωρίσει, για να αυξήσει τον μέσο όρο, την πενταετία 2028 – 2032 με ασφαλιστικές εισφορές 155€ μηνιαίως δηλ. 155€Χ60=9300€. Θα πρέπει δηλαδή να πληρώσει 5700€ περισσότερα για να αυξήσει τον μέσο όρο των αποδοχών και την ανταποδοτική του σύνταξη. Εδώ ο καθένας πρέπει να κάνει μόνος του τους υπολογισμούς, να υπολογίσει σε πόσα χρόνια θα κάνει απόσβεση αυτού του ποσού και να επιλέξει το καλύτερο σενάριο κατά την κρίση του.
Έγραψες πολλά και σε πολλά μνμ και δεν σε πρόλαβα… Δεν ξέρω αν μας επιτρέπεται να ανεβάσουμε αποσματα από νόμους και άλλα σχετικά…. Ανέφερα ότι μετά τον 5/16και σύμφωνα με τις κατευθευντηριες οδηγίες τις ΓΔΟΣΥ αλλάζει το ποσοστό κατάβολης… Αν θες στείλε ένα email να στις περάσω…. Ότι συμβαίνει και με τον χρόνο αναγνωρίσης της Στρατιωτικής θητείας που αυξάνεται. Ανέφερα το 2011με το 2016γιατι απλά μέχρι τότε συμφέρει να αναγνωρίσει ένας εμθ χρόνια στο διπλάσιο και λόγο βαθμού και λόγο ποσοστών…. Και για τον λόγο ότι δεν παίρνεις τόσους βαθμούς όσο ένας ΑΣΣΥ για να έχει διαφορά… Το θέμα είναι ότι ο καθένας ατομικά πρέπει να δει τι τον συμφέρει.
Γιάννη γεια σου και πάλι.
Επιμένω ότι στο μόνο που συμφωνούμε είναι ότι ο καθένας ατομικά πρέπει να δει τι τον συμφέρει.
Το ποσοστό καταβολής για την πενταετία και τους διπλάσιους χρόνους ΔΕΝ αλλάζει μετά τον 5/2016.
Στην εγκύκλιο του ΕΦΚΑ
https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%91%CE%9B2465%CE%981%CE%A9-%CE%9146?inline=true αναφέρεται σαφέστατα
α) Χρόνοι υπηρεσίας που θα πραγματοποιηθούν από 1/1/2018 και εφεξής
….θα πρέπει να καταβληθεί διπλή εισφορά τόσο από τον ασφαλισμένο (2Χ6,67%) όσο και από τον εργοδότη με βάση τα μεταβατικά ποσοστά….. Βλέπε σελ. 10. Λέει ξεκάθαρα 6,67% ο εργαζόμενος και το υπόλοιπο ο εργοδότης.
Λίγο πιο κάτω λέει ότι αν ο εργαζόμενος έχει υποβάλει δήλωση να μην του παρακρατούνται διπλές εισφορές και μετανιώσει θα καταβάλει τις εισφορές που του ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ (όχι όλες) όπως ισχύουν κατά τον χρόνο της νέας αίτησης.
Τα ίδια αναφέρει και έγγραφο του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ με αριθ. Φ.846/27/47849/ Σ.10634/ 21 Ιουν 2018 στην παρ. ε.
Αν έχεις κάποιο άλλο έγγραφο της ΓΔΟΣΥ που λέει άλλα από τα παραπάνω θα ήθελα να μου το στείλεις.
Όσο για το ότι συμφέρει τους ΕΜΘ να αναγνωρίσουν την πενταετία μέσα στην περίοδο 2011-2016 κάνεις λάθος. Αν εσύ ή ένας συνάδελφος της ίδιας κατηγορίας έχετε τα μηνιαία ενημερωτικά μισθοδοσίας της περιόδου 1992-1996 και 2011-2015 υπολογίστε τις εισφορές που πρέπει να πληρωθούν για την κάθε περίοδο και την διαφορά που θα έχει η ανταποδοτική σύνταξη. Όπως είπαμε, ο καθένας πρέπει μόνος του να δει τι τον συμφέρει.
Επίσης μπορείς να βρεις ένα συνάδελφο που γράφει πτωτικά εξάμηνα και ρώτησε τον αν για την αναγνώριση του εξαμήνου του κρατάνε 6,67% των συντάξιμων αποδοχών για κάθε μήνα ή 20%.
Αξιότιμε κύριε Καρασαββίδη Αχιλ.
επιτρέψτε μου να σας εκφράσω συγχαρητήρια για το νέο σας άρθρο το οποίο με κόπο και αναλώνοντας πολύτιμο χρόνο από την προσωπική σας ζωή, αναρτήσατε για την ενημέρωση των συναδέλφων, ε.ε και ε.α.
Παρότι το σύνολο σχεδόν είναι στις παραλίες απολαμβάνοντας τα μπάνια του , εσείς εδώ παρόν για την <> των μελλοντικών απόστρατων.
Μπράβο σας !!!!
Καλημερα.στο υπολογιστικο φυλλο ΕΦΚΑ 2017 ενω εχω συμπληρωσει 45,09 συνταξιμα ετη με 37 διπλά εξαμηνα το ποσοστο αναλογικης που μου βγάζει ειναι 52,69% ενω με βαση τον νεο νομο Ν.4670/2020 επρεπε να μου βγαζει ποσοστο αναπληρωσης 54,51%.Τα ποσοστα αναπληρωσης για καθε ετος μετα το τεσσαρακοστό πέμπτο(45) των ειδικων κατηγοριών στρατιωτικών που τελουν σε κατάσταση πτητικης ενέργειας προσαυξάνονται απο 01 ΟΚΤ 19 κατα ποσοστο 1,5% επιπλεον.
Μήπως γνωρίζει κάποιος συνάδελφος μετά την αίτηση φορολογικής ενημερωτητας από την υπηρεσία ποτε περιπου πιστωνεται το συμπληρωματικό εφάπαξ περιοδου 2011-2012?
Είμαι εποπ καταταγείς Ιανουάριο 2004.Πληρωνω εδώ κ 5 μήνες για την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου 5ετιας αλλά δεν θα μπορώ να συμπληρώσω 25ετια μέχρι 50 ετών που αποστρατευομαι με τον ισχύοντα νόμο. Τι ισχύει; να συνεχίσω να πληρώνω ή όχι και τι γίνεται με τα λεφτά που πλήρωσα ήδη εάν κάνω άρση της αιτήσεως μου.
Να μην κάνεις άρση της αίτησης σου. Αν αποστρατευτείς αυτεπάγγελτα λόγω ορίου ηλικίας δεν απαιτούνται 25 έτη υπηρεσίας για να μετρήσει η πενταετία.
Γεια σου κωστα μηπως σου ειναι ευκολο να πεις ποσο ειναι ολο το ποσο για τα 5 πλασματικα που θα πληρωσεις?Γιατι και εγω σκεφτομαι να κανω αναφορα να τα πληρωσω,ευχαριστω εκ των προτερων
Αυτό διαφέρει στον καθένα ,αναλόγως της ημερομηνίας που άρχισες να “γράφεις” μάχιμα χρόνια και ποια θέλεις να αναγνωρίσεις.
Εγώ, εμθ του 97 κάτι λιγότερο από 3600 ευρώ
Συνολικά βγαίνει 4.849 αλλά αντί για για 60 μήνες να σε κρατάνε 80,81 ευρώ τελικό ποσό που μου κρατάνε είναι 58 ευρώ και αυτό γιατί είναι κάποιες κρατήσεις που δεν πληρώνεις.
Η διαφορά εξηγείται αναλυτικά εδώ https://enstoloi.net/giati-oles-i-anagnorisis-ine-22-tois-ekato-fthinoteres/#gsc.tab=0
Αγαπητέ κύριε Καρασσαβιδη, καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχετε εικόνα σχετικά με τα αναδρομικά που ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Με εκτίμηση.
Αναμένουμε αποφάσεων
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-302/#comment-89618
Όταν ξεκαθαρίσει το θέμα και με τους δημοσίους υπαλλήλους (ποιες περικοπές αφορούν τα αναδρομικά), θα δημιουργηθεί σχετική εφαρμογή μετά τις διακοπές του Αυγούστου!
Σας ευχαριστώ.
Η κόρη μου τον Αύγουστο κλείνει τα 25 χρόνια (όπου θα υποβάλει τα δικαιολογητικά για να της πιστωθούν τα χρήματα που της αναλογούν), το Μ.Τ.Σ θα σταματήσει να μου κάνει κρατήσεις για το ΒΟΕΑ από τα στοιχεία που έχει η θα πρέπει να τους πάρω τηλέφωνο και να τους ενημερώσω.
Καλησπέρα.. Χρήστο σε τηλεφωνική επικοινωνία με το ΜΤΣ για το ίδιο θέμα η υπάλληλος με ενημέρωσε ότι η διακοπή της κράτησης θα γίνει αυτόματα χωρίς καμία δική μας παιρετερω ενέργεια και ότι εάν τύχει και γίνει κράτηση για επιπλέον μήνα θα μας επστραφει. Επί πλέον εάν δεν το γνωρίζεις στα δικαιολογητικά εκτός από το τελευταίο φύλλο μισθοδοσίας χρειάζεται και το φύλλο μισθοδοσίας του ΔΕΚ 2017.
Ευχαριστώ πολύ ,είμαι απόστρατος από Δεκ.2013
Θα πάρει κανονικά το ΒΟΕΑ οσο δικαιούται αφου είσαι αποστρατος πριν το νέο μισθολόγιο.
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος γιατί καθυστερεί η χορήγηση του ΒΟΕΑ 2020??
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-301/#comment-89567
….
Επίσης, για το θέμα έχει κατατεθεί ερώτηση στη Βουλή με αρ. πρωτ. 7774/29-6-2020
https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=6183a4ae-6dfd-4f48-a746-abea00e9976a
αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει απαντήσει το ΥΠΕΘΑ.