Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 318 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.5K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Στεφανος
3 Μαρτίου 2022 11:22
Καλημέρα. Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει τι γίνεται σε περίπτωση που βγεις Ελαφράς Υπηρεσίας στα 12 χρονια υπηρεσίας μου στο στρατό? Θα πρεπει να συμπληρωθεί καποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να μπορείς να βγεις? Ευχαριστώ.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Θεόδωρος
2 Μαρτίου 2022 19:11
Καλησπέρα Κ. Καρασαββίδη. Στην ανάρτηση των συντάξεων η ΠΔ διαφορά παρέμεινε στα 172 ευρώ δηλαδή ίδια. Παρακαλώ μια εξήγηση. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντησή σας.
Καλησπέρα είμαι απόστρατος Αξκος προέλευση ΣΜΥ 1990 από 2013. Μπορώ να αναγνωρίσω τώρα τους μήνες της σχολής και να τους πληρώσω, για να πάρουν τα παιδιά μου μεγαλύτερο ΒΟΕΑ και μέρισμα. Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας
2 Μαρτίου 2022 13:57
Καλησπέρα,
Μπαίνω γρήγορα στο θέμα:
Έτος κατάταξης: 1995
Αίτηση για αναγνώριση πρόσθετης 3ετίας: 2017
Επικοινωνία με ΕΦΚΑ (για να δώ την πορεία της αίτησης) όπου ενημερώθηκα ότι έχει λάβει αριθμό πρωτοκόλλο (μου κοινοποιήθηκε) αλλά έχουν χαθεί τα έντυπα (αίτηση, υπεύθυνη δήλωση) λόγω της συγχώνευσης με το ΓΛΚ.
Καταλήγοντας με προέτρεψαν να ξαναστείλω ξανά την αίτηση με τις τότε ημερομηνίες και βλέπουμε, τονίζοντας ότι το προσωπικό εναλλάσεται και δεν είναι σίγουρο ότι θα ασχοληθεί κάποιος.
Γνωρίζει κάποιος τι πρέπει να κάνω;
Ευχαριστώ.
Παιρνεις τηλ στο 2103275132 τους λες τον αριθμο πρωτοκολλου και τους ζητας ενα φαχ η μαιλ για να τους στειλεις ξανα τα δικαιολογητικα για να πιαστει με το 10 τις εκατο που χες κανει το 2017 .Θα ασχοληθουν του χρονου φετος εχουν πιασει τις αιτησεις του 2016
Γεια σας θα ήθελα κάποιος να μου πει με σιγουριά ισχύει τα ηλικιακό όριο του Ανθυπολοχαγού στα 53 στους ΕΜΘ ?
Είμαι 2000 σειρά 48 ετων σημερα γίνομαι Ανθυπολοχαγός στα 56 θα αποστρατευτώ στα 53 ?
Στη δημόσια διαβουλευση και στην τροποποίηση που αναφέρεται δεν ξεχωρίζει τους ΕΜΘ και ειναι ξεκαθαρη 8. Οι αξιωματικοί που συμπληρώνουν τα παρακάτω όρια ηλικίας του βαθμού τους αποστρατεύονται μέσα σ’ ένα (1) μήνα από τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας:
α. Ανθυπολοχαγοί, Σημαιοφόροι, Ανθυποσμηναγοί: 53 .
Ρωτάω ποιος είναι ακόμα ανθυπολοχαγός από το 87 κατάταξης? Και κόβονται τόσο ώστε να το αναφέρουν στην Δ.Δ για ποιους Ανθλγους αναφέρεται?εφόσον ο νόμος 3883/2010 δεν προβλέπει όρια ηλικίας?μηπώς τροποποιήται για όλους?
Καλημέρα.
Εφόσον έχεις μονιμοποιηθεί δεν ισχύουν για εσένα τα όρια ηλικίας στους βαθμούς αρχιλοχία και ανθυπασπιστή του ΝΔ445/1974.
Στα 30 χρόνια υπηρεσίας θα προαχθείς στον βαθμό του ανθυπολοχαγού και θα υπάγεσαι στις διατάξεις του Ν3883/2010 στις οποίες δεν προβλέπονται όρια ηλικίας για τους αξιωματικούς.
Βλ. την παρ. 4 εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/131312
Σας ευχαριστώ πολύ άρα αν κατάλαβα καλά το ηλικιακό όριο των ΕΜΘ Ανθυπολοχαγών στα 53 δεν ισχύει και ισχύει στους Ανθυπολοχαγούς παραγωγικών σχολών σωστά?
Όχι Σταύρο. Με τον Ν3883/2010 δεν υπάρχει όριο ηλικίας για κανένα αξιωματικό. Για όσους (παλαιότερους) υπάγονται στον Ν2439/1996 δεν υπάρχει ανθυπολοχαγός παραγωγικής σχολής 53 ετών.
Καλημέρα GEORGIOSP,
δηλαδή αυτός ο νόμος που είναι για διαβούλευση τώρα και αναφέρει αποστρατεία αξιωματικών σε ένα μήνα ανάλογα με την ηλικία που έχουν σε κάποιο βαθμό αφορά όσους υπάγονται στον Ν2439/1996..??? Αυτοί που υπάγονται στον Ν3883/2010 έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν ως τα 58 όπου τότε θα τους αποστρατευσει η υπηρεσία υποχρεωτικά ?
Καλημέρα Γιώργο.
Ναι η προτεινόμενη αλλαγή τροποποιεί ένα τμήμα της παρ. 8 του άρθρου 21 του Ν2439/1996 και αφορά μόνο όσους υπάγονται ακόμα στις διατάξεις αυτού του νόμου.
Εδώ είναι η παράγραφος 8 όπως ισχύει σήμερα https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/209306 και εδώ όπως θα διαμορφωθεί όταν/αν ψηφιστούν οι προτεινόμενες αλλαγές http://www.opengov.gr/ypes/?p=8139 .
Όσοι υπάγονται στον Ν3883/2010 δεν επηρεάζονται από τις παραπάνω διατάξεις του Ν2439/1996 (τροποποιημένες ή μη).
Όσοι υπάγονται στις διατάξεις του Ν3883/2010 αποστρατεύονται όταν συμπληρωθούν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις και πουθενά δεν υπάρχει κριτήριο ηλικίας (ούτε η ηλικία των 58 ετών).
Μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει αυτεπάγγελτες αποστρατείες με 35ετία με βάση τις διατάξεις του Ν3883/2010 και δεν μπορώ να είμαι σίγουρος πως θα εφαρμοστούν.
Όπως καταλαβαίνω εγώ τις διατάξεις αυτές https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/57615 ισχύει:
Οι αξιωματικοί με τον Ν3883/2010 κρίνονται σύμφωνα με την παρ. 2α του άρθρου 20 όταν συμπληρωθούν τα όρια παραμονής στον βαθμό που φαίνονται στο άρθρο 27 (παρ. 3 και 4).
Αν ο αξιωματικός έχει συμπληρώσει τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής του άρθρου 27 ΚΑΙ 35 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας ή 31 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας (ανάλογα με την προέλευση) κρίνεται ευδοκίμως τερματίσας και αποστρατεύεται (άρθρο 25 παράγραφοι 7α και 7β).
Δηλαδή τα μόνα κριτήρια είναι η συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στον βαθμό σε συνδυασμό με την 35ετή υπηρεσία χωρίς να έχει σχέση η ηλικία του αξιωματικού.
ΣΗΜ: Η παράγραφος 7β του άρθρου 25 είναι υπό τροποποίηση με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου που είναι σε διαβούλευση και μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στα παραπάνω.
Η προτεινόμενη ρύθμιση/τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 21 του Ν2439/1996 δεν επηρεάζει σε τίποτα τους ΕΜΘ με κατάταξη το 1990.
Γενικά η ρύθμιση αυτή επηρεάζει ελάχιστους αξιωματικούς.
Υπάρχει περίπτωση να επηρεαστούν οι ΕΜΘ με κατάταξη από 1/1/1988 και μετά από την τροποποίηση που προτείνεται στην παρ. 7 του άρθρου 25 του Ν2439/1996. Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό των αλλαγών ούτε πως μπορεί να λειτουργήσει η αποστρατεία των ΕΜΘ αν υλοποιηθούν αυτές οι αλλαγές.
Σήμερα ισχύει η παρ. 7β εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/514305
Εδώ φαίνεται η προτεινόμενη αλλαγή (παρ. 7) http://www.opengov.gr/ypes/?p=8136
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γρηγόρης
28 Φεβρουαρίου 2022 10:26
Είμαι απόστρατος από 28 Δεκ 2016,(από ΣΜΥ τάξη 1991). Γνωρίζω ότι βάση της αίτησης αποστρατείας μου (λίγες μέρες μετά από κάποιους συμμαθητές μου από την Σχολή) και παρά το γεγονός ότι μπήκαμε την ίδια μέρα στο Στρατό και αποστρατευτήκαμε την ίδια μέρα !!!! υπάρχει μια διαφορά 150 ευρώ πάνω κάτω λιγότερα τον μήνα στην σύνταξη μου. Έχω να περιμένω κάποια διόρθωση προς όφελός μου? Μπορώ να κάνω κάτι για αυτήν την διαφορά που την θεωρώ το λιγότερο άδικη?
Κύριε Καρασαββίδη καλησπέρα σας. Είμαι ΕΜΘ Ανθυπασπιστής με κατάταξη 23-3-92. Το 2008 και το 2010 αναγνώρισα την Στρατιωτική μου θητεία (23 μηνών και 13 ημερών) ως συντάξιμη στο ΓΛΚ και ως χρόνο μετοχικής σχέσης με το ΜΤΣ. Στην σελίδα σας υπολογισμός εφάπαξ, διαπιστώνω με συμφέρει να την αναγνωρίσω και και ως χρόνο μετοχικής σχέσης με τον ΕΛΟΑΣ. Το κόστος αναγνώρισης αν υπολογίζω σωστά, είναι το ποσό που αναγράφετε στο στο φύλλο μισθοδοσίας κρατήσεις εργαζομένου ΕΛΟΑΣ Χ τους μήνες θητείας; Η πληρωμή αναγνώρισης μπορεί να γίνει με πληρωμή όλου του ποσού, και όχι με δόσεις;
Είναι σωστά όλα όσα αναφέρεις και νομίζω ότι εάν μέχρι την διαγραφή δεν έχει εξοφληθεί όλο το ποσό, τότε θα αφαιρεθεί το υπολειπόμενο ποσό από το εφάπαξ.
Όταν γίνει αυτό θα πρέπει να δηλώσεις μόνος σου το ποσό αυτό στη φορολογική δήλωση για να μειωθεί ο φόρος εκείνης της χρονιάς.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Χρηστος.Κ.
25 Φεβρουαρίου 2022 21:39
Καλησπερα.01 μαρτιου κλεινω τα 55 δεν επρεπε στη σημερινη συνταξη να σταματησει το 40 τις εκατο των κρατησεων η θα γινει τον επομενο μηνα με αναδρομικοτητα του μηνα μαρτιου
Καλημέρα.
Αν είχες μείωση 40% για ποσά >1000€ θα αλλάξει το ποσό της μείωσης σε 20% για ποσά >1200€ από τον επόμενο μήνα. Άσχετα με το αν συμπληρώνεις τα 55 έτη 1/3 ή 31/3 η αλλαγή αρχίζει να ισχύει από τον επόμενο μήνα.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΤΑΣΟΣ.Β
25 Φεβρουαρίου 2022 21:31
Κύριε Καρασαββίδη το μερίδιο αυξήθηκε στα 7,6190 άρα και το ΒΟΕΑ θα αυξηθεί σωστά ή ισχύει κάτι άλλο;
Τάσο δεν αυξήθηκε το μερίδιο.
Όπως είπε ο Αχιλλέας το μερίδιο του μερίσματος του ΜΤΣ μέχρι το 2011 ήταν 7,619€ και μετά μειώθηκε στα 4,9865€. Για να μην μειωθεί δραματικά και το ΒΟΕΑ το οποίο υπολογίζεται με βάση την τιμή του μεριδίου του μερίσματος, το ΜΤΣ αποφάσισε ότι παρόλο που το μερίδιο του μερίσματος ήταν 4,9865€ να υπολογίζεται το ΒΟΕΑ με την τιμή του μεριδίου που ίσχυε το 2011.
Το ίδιο έγινε και με τα άλλα ταμεία ΜΤΝ και ΜΤΑ. Ενώ όμως τα ΜΤΝ και ΜΤΑ έχουν καθορίσει (από το 2012 και 2013 αντίστοιχα) την τιμή μεριδίου με βάση την οποία υπολογίζεται το δικαιούμενο ΒΟΕΑ με μια εφάπαξ υπουργική απόφαση, για το ΜΤΣ εκδίδεται κάθε χρόνο υπουργική απόφαση που ισχύει μόνο για το τρέχον έτος.
Η ΚΥΑ στην οποία παραπέμπει ο Γιάννης. πιο κάτω είναι η φετινή που απλά καθορίζει την τιμή με την οποία θα υπολογιστεί το ΒΟΕΑ για το 2022 και η οποία είναι η ίδια που ισχύει τα τελευταία 11 χρόνια.
Η τιμή μεριδίου ΒΟΕΑ δεν βγαίνει αυθαίρετα, αλλά κανονικά είναι ίση με την τιμή μεριδίου ΜΤΣ, η οποία το 2011 ήταν 7,619 € και από τότε έπεσε σταδιακά στα 4,9865 €, αλλά το ΒΟΕΑ υπολογίζεται με την τιμή μερίσματος 2011.
Άρα μόνο εάν το μέρισμα ΜΤΣ αυξηθεί πάνω από 53% (από 4,9865 σε πάνω από 7,619 €) μπορεί να αυξηθεί κάποτε και το ΒΟΕΑ, γεγονός που είναι εντελώς απίθανο να συμβεί στο ορατό μέλλον.
Δεν είναι πίνακας υπολογισμού ΒΟΕΑ. Είναι πίνακας πληροφοριών που αφορούν το ΜΤΣ και η τιμή 4,9865€ είναι η τιμή που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του μηνιαίου μερίσματος.
Ο υπολογισμός του ΒΟΕΑ γίνεται με τιμή μεριδίου 7,619€.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΑΣΙΛΗΣ.Δ
25 Φεβρουαρίου 2022 13:20
Καλησπέρα σας κ.Καρασαββίδη.Συγχαρητήρια σε εσάς και σε όλους τους συνεργάτες σας.Είμαι Ανθστης ΕΜΘ καταταγείς την 1-12-1995 και φέτος τον Δεκέμβριο θα κλείσω 27 έτη υπηρεσίας.Είμαι ελαφράς υπηρεσίας απο τις 11 Απρίλιου 2006.Έχω 12 πτωτικά εξάμηνα απο τις καταδρομές που σημαίνει 6 επιπλέον πλασματικά έτη τα οποία έχω αναγνωρίσει και ταυτόχρονα αναγνωρίζω και την πλασματική 5ετία σε μονάδες εκστρατείας.Αυτό σημαίνει ότι την 1-12-2024 θεμελιώνω συνταξιοδοτικό δικαίωμα ώστε να υποβάλλω αίτηση αποστρατείας με 29 πραγματικά και 11 πλασματικά(Σύνολο 40 έτη).Η ερώτηση μου όμως είναι η εξής: Μπορώ να απευθυνθώ στην ΑΣΥΕ τώρα που μιλάμε στην παρούσα περίοδο και να αιτηθώ κατόπιν των προβλεπομένων διαδικασιών αποστρατεία για σύνταξη λόγω ανικανότητας (που δεν οφείλεται στην υπηρεσία ); Και αυτό με σκοπό να αποχωρήσω νωρίτερα απο την προαναφερόμενη ημερομηνία θεμελίωσης. Και εάν τελικά εγκρίνει η επιτροπή το αίτημα μου η καταβολή της σύνταξης θα είναι άμεση;Έκανα τους υπολογισμούς μου στον πίνακα σας και τα ποσά της αποδιδόμενης σύνταξης είναι σχετικά ικανοποιητικά σε αυτή την περίπτωση.’Εχω δικαίωμα να το κάνω αυτό;Γνωρίζετε τέτοιες περιπτώσεις εσείς απο την μέχρι τώρα εμπειρία σας;Ευχαριστώ πολύ.
Μπορείς να αιτηθείς εξέταση από την ΑΣΥΕ οποτεδήποτε , αλλά το εάν είσαι σε θέση να εκτελέσεις ή όχι τα καθήκοντά σου μπορούν να το εκτιμήσουν μόνο γιατροί (= ΑΣΥΕ) και όχι εσύ, όπως είναι και το λογικό. Δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να αποφασίζει ο καθένας μόνος του ότι έχει ιατρικό πρόβλημα και για το λόγο αυτό δικαιούται σύνταξη!
Καλησπέρα σας. Κύριε Καρασαββίδη στην ανανεωμένη σελίδα σύνταξη ΓΕΣ δεν είναι λειτουργική η διόρθωση πρόγνωσης μέσου όρου για τον υπολογισμό των εξαμήνων του καθενός από το 2017 και μετά. Ευχαριστώ.
Έχετε δίκιο εκεί εμπίπτω. Αλλά όπως ήταν πριν μπορούσαμε να υπολογίσουμε με ακρίβεια την πρόγνωση οι συνάδελφοι που είμαστε στο όριο κύριας και ανταποδοτικής 1700 ευρώ. Διότι με αναγνώριση 1 με 2 εξάμηνα παραπάνω (2200 ΕΥΡΩ) παίρνουμε σύνταξη 40 με 50 ευρώ κάτω λόγω του διπλασιασμού της ΕΑΣ. Αν μπορείτε να μας πείτε το εξής: Αν γνωρίζω τη διόρθωση πρόγνωσης πως μπορώ να διορθώσω το τμήμα της ανταποδοτικής) γιατί αυτό γινόταν μέχρι τώρα. Ευχαριστώ πολύ.
Καλημέρα. Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει τι γίνεται σε περίπτωση που βγεις Ελαφράς Υπηρεσίας στα 12 χρονια υπηρεσίας μου στο στρατό? Θα πρεπει να συμπληρωθεί καποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να μπορείς να βγεις? Ευχαριστώ.
Καλησπέρα Κ. Καρασαββίδη. Στην ανάρτηση των συντάξεων η ΠΔ διαφορά παρέμεινε στα 172 ευρώ δηλαδή ίδια. Παρακαλώ μια εξήγηση. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντησή σας.
Στον κάτω πίνακα?
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-357/#comment-106678
Καλησπέρα είμαι απόστρατος Αξκος προέλευση ΣΜΥ 1990 από 2013. Μπορώ να αναγνωρίσω τώρα τους μήνες της σχολής και να τους πληρώσω, για να πάρουν τα παιδιά μου μεγαλύτερο ΒΟΕΑ και μέρισμα. Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει
Καλησπέρα,
Μπαίνω γρήγορα στο θέμα:
Έτος κατάταξης: 1995
Αίτηση για αναγνώριση πρόσθετης 3ετίας: 2017
Επικοινωνία με ΕΦΚΑ (για να δώ την πορεία της αίτησης) όπου ενημερώθηκα ότι έχει λάβει αριθμό πρωτοκόλλο (μου κοινοποιήθηκε) αλλά έχουν χαθεί τα έντυπα (αίτηση, υπεύθυνη δήλωση) λόγω της συγχώνευσης με το ΓΛΚ.
Καταλήγοντας με προέτρεψαν να ξαναστείλω ξανά την αίτηση με τις τότε ημερομηνίες και βλέπουμε, τονίζοντας ότι το προσωπικό εναλλάσεται και δεν είναι σίγουρο ότι θα ασχοληθεί κάποιος.
Γνωρίζει κάποιος τι πρέπει να κάνω;
Ευχαριστώ.
Παιρνεις τηλ στο 2103275132 τους λες τον αριθμο πρωτοκολλου και τους ζητας ενα φαχ η μαιλ για να τους στειλεις ξανα τα δικαιολογητικα για να πιαστει με το 10 τις εκατο που χες κανει το 2017 .Θα ασχοληθουν του χρονου φετος εχουν πιασει τις αιτησεις του 2016
Ευχαριστώ.
Γεια σας θα ήθελα κάποιος να μου πει με σιγουριά ισχύει τα ηλικιακό όριο του Ανθυπολοχαγού στα 53 στους ΕΜΘ ?
Είμαι 2000 σειρά 48 ετων σημερα γίνομαι Ανθυπολοχαγός στα 56 θα αποστρατευτώ στα 53 ?
Συγνώμη λάθος θα αποστρατευτω στα 56 όταν θα γίνω Ανθυπολοχαγός ?
Για τους εμθ δεν ισχύουν ηλικιακά όρια. Άρθρο 10 παράγραφος 23 2019.
Ποιος Νόμος:
Στη δημόσια διαβουλευση και στην τροποποίηση που αναφέρεται δεν ξεχωρίζει τους ΕΜΘ και ειναι ξεκαθαρη 8. Οι αξιωματικοί που συμπληρώνουν τα παρακάτω όρια ηλικίας του βαθμού τους αποστρατεύονται μέσα σ’ ένα (1) μήνα από τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας:
α. Ανθυπολοχαγοί, Σημαιοφόροι, Ανθυποσμηναγοί: 53 .
Ρωτάω ποιος είναι ακόμα ανθυπολοχαγός από το 87 κατάταξης? Και κόβονται τόσο ώστε να το αναφέρουν στην Δ.Δ για ποιους Ανθλγους αναφέρεται?εφόσον ο νόμος 3883/2010 δεν προβλέπει όρια ηλικίας?μηπώς τροποποιήται για όλους?
Καλημέρα.
Εφόσον έχεις μονιμοποιηθεί δεν ισχύουν για εσένα τα όρια ηλικίας στους βαθμούς αρχιλοχία και ανθυπασπιστή του ΝΔ445/1974.
Στα 30 χρόνια υπηρεσίας θα προαχθείς στον βαθμό του ανθυπολοχαγού και θα υπάγεσαι στις διατάξεις του Ν3883/2010 στις οποίες δεν προβλέπονται όρια ηλικίας για τους αξιωματικούς.
Βλ. την παρ. 4 εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/131312
Δηλαδή πόσο ετών αποστρατευετε ένας εμθ ανθυπολοχαγος??
Σας ευχαριστώ πολύ άρα αν κατάλαβα καλά το ηλικιακό όριο των ΕΜΘ Ανθυπολοχαγών στα 53 δεν ισχύει και ισχύει στους Ανθυπολοχαγούς παραγωγικών σχολών σωστά?
Όχι Σταύρο. Με τον Ν3883/2010 δεν υπάρχει όριο ηλικίας για κανένα αξιωματικό. Για όσους (παλαιότερους) υπάγονται στον Ν2439/1996 δεν υπάρχει ανθυπολοχαγός παραγωγικής σχολής 53 ετών.
Καλημέρα GEORGIOSP,
δηλαδή αυτός ο νόμος που είναι για διαβούλευση τώρα και αναφέρει αποστρατεία αξιωματικών σε ένα μήνα ανάλογα με την ηλικία που έχουν σε κάποιο βαθμό αφορά όσους υπάγονται στον Ν2439/1996..??? Αυτοί που υπάγονται στον Ν3883/2010 έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν ως τα 58 όπου τότε θα τους αποστρατευσει η υπηρεσία υποχρεωτικά ?
Καλημέρα Γιώργο.
Ναι η προτεινόμενη αλλαγή τροποποιεί ένα τμήμα της παρ. 8 του άρθρου 21 του Ν2439/1996 και αφορά μόνο όσους υπάγονται ακόμα στις διατάξεις αυτού του νόμου.
Εδώ είναι η παράγραφος 8 όπως ισχύει σήμερα https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/209306 και εδώ όπως θα διαμορφωθεί όταν/αν ψηφιστούν οι προτεινόμενες αλλαγές http://www.opengov.gr/ypes/?p=8139 .
Όσοι υπάγονται στον Ν3883/2010 δεν επηρεάζονται από τις παραπάνω διατάξεις του Ν2439/1996 (τροποποιημένες ή μη).
Όσοι υπάγονται στις διατάξεις του Ν3883/2010 αποστρατεύονται όταν συμπληρωθούν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις και πουθενά δεν υπάρχει κριτήριο ηλικίας (ούτε η ηλικία των 58 ετών).
Μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει αυτεπάγγελτες αποστρατείες με 35ετία με βάση τις διατάξεις του Ν3883/2010 και δεν μπορώ να είμαι σίγουρος πως θα εφαρμοστούν.
Όπως καταλαβαίνω εγώ τις διατάξεις αυτές https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/57615 ισχύει:
Οι αξιωματικοί με τον Ν3883/2010 κρίνονται σύμφωνα με την παρ. 2α του άρθρου 20 όταν συμπληρωθούν τα όρια παραμονής στον βαθμό που φαίνονται στο άρθρο 27 (παρ. 3 και 4).
Αν ο αξιωματικός έχει συμπληρώσει τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής του άρθρου 27 ΚΑΙ 35 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας ή 31 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας (ανάλογα με την προέλευση) κρίνεται ευδοκίμως τερματίσας και αποστρατεύεται (άρθρο 25 παράγραφοι 7α και 7β).
Δηλαδή τα μόνα κριτήρια είναι η συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στον βαθμό σε συνδυασμό με την 35ετή υπηρεσία χωρίς να έχει σχέση η ηλικία του αξιωματικού.
ΣΗΜ: Η παράγραφος 7β του άρθρου 25 είναι υπό τροποποίηση με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου που είναι σε διαβούλευση και μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στα παραπάνω.
Ευχαριστώ πολύ!!!!
Το ηλικιακό όριο των 53 ετών ισχύει για ανθυπολοχαγούς ΕΜΘ με ημερομηνία κατάταξης μέχρι 31/12/1987.
GEORGIOSP σας ευχαριστώ για τις άμεσες απαντήσεις σας.
ΛΑΣΠΗ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.!!!!!!
Ερώτηση :Τα Όρια ηλικίας αποστρατείας αξιωματικών – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 21 ν. 2439/1996 επηρεάζουν αυτούς ΕΜΘ με κατάταξη Σεπ 1990?Μπορεί κάποιος να μας διαφωτίσει?
Η προτεινόμενη ρύθμιση/τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 21 του Ν2439/1996 δεν επηρεάζει σε τίποτα τους ΕΜΘ με κατάταξη το 1990.
Γενικά η ρύθμιση αυτή επηρεάζει ελάχιστους αξιωματικούς.
Υπάρχει περίπτωση να επηρεαστούν οι ΕΜΘ με κατάταξη από 1/1/1988 και μετά από την τροποποίηση που προτείνεται στην παρ. 7 του άρθρου 25 του Ν2439/1996. Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό των αλλαγών ούτε πως μπορεί να λειτουργήσει η αποστρατεία των ΕΜΘ αν υλοποιηθούν αυτές οι αλλαγές.
Σήμερα ισχύει η παρ. 7β εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/514305
Εδώ φαίνεται η προτεινόμενη αλλαγή (παρ. 7) http://www.opengov.gr/ypes/?p=8136
Είμαι απόστρατος από 28 Δεκ 2016,(από ΣΜΥ τάξη 1991). Γνωρίζω ότι βάση της αίτησης αποστρατείας μου (λίγες μέρες μετά από κάποιους συμμαθητές μου από την Σχολή) και παρά το γεγονός ότι μπήκαμε την ίδια μέρα στο Στρατό και αποστρατευτήκαμε την ίδια μέρα !!!! υπάρχει μια διαφορά 150 ευρώ πάνω κάτω λιγότερα τον μήνα στην σύνταξη μου. Έχω να περιμένω κάποια διόρθωση προς όφελός μου? Μπορώ να κάνω κάτι για αυτήν την διαφορά που την θεωρώ το λιγότερο άδικη?
Η σύνταξή σας συμφωνεί με τον υπολογισμό του
https://enstoloi.net/calculation/sintaxi-ges/
αν βάλετε προσεκτικά τα στοιχεία σας?
https://enstoloi.net/diorthosi-selidon-sintaxis-ekdosi-sp/
Κύριε Καρασαββίδη καλησπέρα σας. Είμαι ΕΜΘ Ανθυπασπιστής με κατάταξη 23-3-92. Το 2008 και το 2010 αναγνώρισα την Στρατιωτική μου θητεία (23 μηνών και 13 ημερών) ως συντάξιμη στο ΓΛΚ και ως χρόνο μετοχικής σχέσης με το ΜΤΣ. Στην σελίδα σας υπολογισμός εφάπαξ, διαπιστώνω με συμφέρει να την αναγνωρίσω και και ως χρόνο μετοχικής σχέσης με τον ΕΛΟΑΣ. Το κόστος αναγνώρισης αν υπολογίζω σωστά, είναι το ποσό που αναγράφετε στο στο φύλλο μισθοδοσίας κρατήσεις εργαζομένου ΕΛΟΑΣ Χ τους μήνες θητείας; Η πληρωμή αναγνώρισης μπορεί να γίνει με πληρωμή όλου του ποσού, και όχι με δόσεις;
Είναι σωστά όλα όσα αναφέρεις και νομίζω ότι εάν μέχρι την διαγραφή δεν έχει εξοφληθεί όλο το ποσό, τότε θα αφαιρεθεί το υπολειπόμενο ποσό από το εφάπαξ.
Όταν γίνει αυτό θα πρέπει να δηλώσεις μόνος σου το ποσό αυτό στη φορολογική δήλωση για να μειωθεί ο φόρος εκείνης της χρονιάς.
Καλησπερα.01 μαρτιου κλεινω τα 55 δεν επρεπε στη σημερινη συνταξη να σταματησει το 40 τις εκατο των κρατησεων η θα γινει τον επομενο μηνα με αναδρομικοτητα του μηνα μαρτιου
Καλημέρα.
Αν είχες μείωση 40% για ποσά >1000€ θα αλλάξει το ποσό της μείωσης σε 20% για ποσά >1200€ από τον επόμενο μήνα. Άσχετα με το αν συμπληρώνεις τα 55 έτη 1/3 ή 31/3 η αλλαγή αρχίζει να ισχύει από τον επόμενο μήνα.
Κύριε Καρασαββίδη το μερίδιο αυξήθηκε στα 7,6190 άρα και το ΒΟΕΑ θα αυξηθεί σωστά ή ισχύει κάτι άλλο;
Τάσο δεν αυξήθηκε το μερίδιο.
Όπως είπε ο Αχιλλέας το μερίδιο του μερίσματος του ΜΤΣ μέχρι το 2011 ήταν 7,619€ και μετά μειώθηκε στα 4,9865€. Για να μην μειωθεί δραματικά και το ΒΟΕΑ το οποίο υπολογίζεται με βάση την τιμή του μεριδίου του μερίσματος, το ΜΤΣ αποφάσισε ότι παρόλο που το μερίδιο του μερίσματος ήταν 4,9865€ να υπολογίζεται το ΒΟΕΑ με την τιμή του μεριδίου που ίσχυε το 2011.
Το ίδιο έγινε και με τα άλλα ταμεία ΜΤΝ και ΜΤΑ. Ενώ όμως τα ΜΤΝ και ΜΤΑ έχουν καθορίσει (από το 2012 και 2013 αντίστοιχα) την τιμή μεριδίου με βάση την οποία υπολογίζεται το δικαιούμενο ΒΟΕΑ με μια εφάπαξ υπουργική απόφαση, για το ΜΤΣ εκδίδεται κάθε χρόνο υπουργική απόφαση που ισχύει μόνο για το τρέχον έτος.
Η ΚΥΑ στην οποία παραπέμπει ο Γιάννης. πιο κάτω είναι η φετινή που απλά καθορίζει την τιμή με την οποία θα υπολογιστεί το ΒΟΕΑ για το 2022 και η οποία είναι η ίδια που ισχύει τα τελευταία 11 χρόνια.
Άρα το ΒΟΕΑ για το 2022 θα υπολογισθεί με 7,619 σωστά;
Σωστά. Όπως υπολογίζεται με αυτή την τιμή και στην σελίδα Σύνταξη ΓΕΣ.
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-318/#comment-106546
Καλησπέρα σας. Ξέρει κάποιος εάν αυξήθηκε η τιμή του μεριδίου του ΜΤΣ που αφορά τα ΒΟΕΑ;
Η τιμή του είναι 7,6190€ https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%93%CE%98%CE%946-%CE%A9%CE%A17?inline=true
Η τιμή μεριδίου ΒΟΕΑ δεν βγαίνει αυθαίρετα, αλλά κανονικά είναι ίση με την τιμή μεριδίου ΜΤΣ, η οποία το 2011 ήταν 7,619 € και από τότε έπεσε σταδιακά στα 4,9865 €, αλλά το ΒΟΕΑ υπολογίζεται με την τιμή μερίσματος 2011.
Άρα μόνο εάν το μέρισμα ΜΤΣ αυξηθεί πάνω από 53% (από 4,9865 σε πάνω από 7,619 €) μπορεί να αυξηθεί κάποτε και το ΒΟΕΑ, γεγονός που είναι εντελώς απίθανο να συμβεί στο ορατό μέλλον.
Στον πίνακα υπολογισμού ΒΟΕΑ ο υπολογισμός γίνεται με 4,9865 θα αλλάξει αυτό;
Δεν είναι πίνακας υπολογισμού ΒΟΕΑ. Είναι πίνακας πληροφοριών που αφορούν το ΜΤΣ και η τιμή 4,9865€ είναι η τιμή που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του μηνιαίου μερίσματος.
Ο υπολογισμός του ΒΟΕΑ γίνεται με τιμή μεριδίου 7,619€.
Καλησπέρα σας κ.Καρασαββίδη.Συγχαρητήρια σε εσάς και σε όλους τους συνεργάτες σας.Είμαι Ανθστης ΕΜΘ καταταγείς την 1-12-1995 και φέτος τον Δεκέμβριο θα κλείσω 27 έτη υπηρεσίας.Είμαι ελαφράς υπηρεσίας απο τις 11 Απρίλιου 2006.Έχω 12 πτωτικά εξάμηνα απο τις καταδρομές που σημαίνει 6 επιπλέον πλασματικά έτη τα οποία έχω αναγνωρίσει και ταυτόχρονα αναγνωρίζω και την πλασματική 5ετία σε μονάδες εκστρατείας.Αυτό σημαίνει ότι την 1-12-2024 θεμελιώνω συνταξιοδοτικό δικαίωμα ώστε να υποβάλλω αίτηση αποστρατείας με 29 πραγματικά και 11 πλασματικά(Σύνολο 40 έτη).Η ερώτηση μου όμως είναι η εξής: Μπορώ να απευθυνθώ στην ΑΣΥΕ τώρα που μιλάμε στην παρούσα περίοδο και να αιτηθώ κατόπιν των προβλεπομένων διαδικασιών αποστρατεία για σύνταξη λόγω ανικανότητας (που δεν οφείλεται στην υπηρεσία ); Και αυτό με σκοπό να αποχωρήσω νωρίτερα απο την προαναφερόμενη ημερομηνία θεμελίωσης. Και εάν τελικά εγκρίνει η επιτροπή το αίτημα μου η καταβολή της σύνταξης θα είναι άμεση;Έκανα τους υπολογισμούς μου στον πίνακα σας και τα ποσά της αποδιδόμενης σύνταξης είναι σχετικά ικανοποιητικά σε αυτή την περίπτωση.’Εχω δικαίωμα να το κάνω αυτό;Γνωρίζετε τέτοιες περιπτώσεις εσείς απο την μέχρι τώρα εμπειρία σας;Ευχαριστώ πολύ.
Ερώτηση 2.4 https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
Μπορείς να αιτηθείς εξέταση από την ΑΣΥΕ οποτεδήποτε , αλλά το εάν είσαι σε θέση να εκτελέσεις ή όχι τα καθήκοντά σου μπορούν να το εκτιμήσουν μόνο γιατροί (= ΑΣΥΕ) και όχι εσύ, όπως είναι και το λογικό. Δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να αποφασίζει ο καθένας μόνος του ότι έχει ιατρικό πρόβλημα και για το λόγο αυτό δικαιούται σύνταξη!
Τό μέρισμα ΜΤΣ Μάρτιου 22 πότε κατατίθεται ;
https://mts.army.gr/el/news/imerominies-katavolis-merismatos-mts-kai-oikonomikis-enishysis-ekoems-etoys-2022
ΜΟΛΙΣ ΜΠΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
Μολις εχει κατατεθει στη Eurobank
Καλησπέρα σας. Κύριε Καρασαββίδη στην ανανεωμένη σελίδα σύνταξη ΓΕΣ δεν είναι λειτουργική η διόρθωση πρόγνωσης μέσου όρου για τον υπολογισμό των εξαμήνων του καθενός από το 2017 και μετά. Ευχαριστώ.
Μήπως εμπίπτεις στην περίπτωση της παρ. Β.2 στο τελευταίο άρθρο που αναλύει τις αλλαγές στις σελίδες;
Έχετε δίκιο εκεί εμπίπτω. Αλλά όπως ήταν πριν μπορούσαμε να υπολογίσουμε με ακρίβεια την πρόγνωση οι συνάδελφοι που είμαστε στο όριο κύριας και ανταποδοτικής 1700 ευρώ. Διότι με αναγνώριση 1 με 2 εξάμηνα παραπάνω (2200 ΕΥΡΩ) παίρνουμε σύνταξη 40 με 50 ευρώ κάτω λόγω του διπλασιασμού της ΕΑΣ. Αν μπορείτε να μας πείτε το εξής: Αν γνωρίζω τη διόρθωση πρόγνωσης πως μπορώ να διορθώσω το τμήμα της ανταποδοτικής) γιατί αυτό γινόταν μέχρι τώρα. Ευχαριστώ πολύ.