Στρατός Ξ.

Σελίδα υπ' αριθ. 329 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).

Subscribe
Notify of
guest

20.4K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
aris
aris
29 Αυγούστου 2022 17:42

Ευχαριστώ πολύ Φώτη για την ενημέρωση για τη δεύτερη πενταετία. Εννοείται και θα πιέσουμε όπως μπορούμε σε ένα δίκαιο αίτημα. Αν το δούμε ψυχρά οικονομικά βεβαίως και θα εισρεύσει στα ταμεία εισόδημα από τις εισφορές οπότε με κάποια κυβέρνηση που θα έχει την πολιτική βούληση μπορεί να γίνει. Ευχαριστούμε πολύ!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Giorgos M.
Giorgos M.
Απάντηση σε  aris
29 Αυγούστου 2022 18:57

Καλησπέρα συνάδελφε. Δικαιότατο ακριβώς αίτημα για την 2η 5ετία για όλους, αν σκεφτούμςε ότι όλοι από 90 και πίσω είχαν δικαίωμα να φύγουν στα 25 χωρίς δραχμή και όχι στα 32 πληρώνοντας 8 έτη ‘μαμησιάτικα’ (μάχιμη 5ετία και 3ετία ν.2010).Ας δούνε και λίγο 90 – 95 που γεράσανε να φοράνε στολή…

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  aris
29 Αυγούστου 2022 19:48

Πάντως αυτή την στιγμή οι μόνες σκέψεις που υπάρχουν είναι η επέκταση της πενταετίας σε αυτούς που δεν την δικαιούνται μέχρι τώρα, λόγω των γεωγραφικών περιορισμών που έχουν τεθεί από τον νομοθέτη (αφορά κυρίως στελέχη του ΠΝ και της ΠΑ, όπως και κάποιους συναδέλφους του υγειονομικού που δεν έχουν πάει σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου και δεν έχουν ανέβει βορειότερα από την Αττική. Θέλει πολύ πίεση.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
29 Αυγούστου 2022 09:28

Καλημερα θα ηθελα να ρωτησω η κορη μου παει Γ ΛΥΚΕΙΟΥ και το φεβρουαριο γινεται 18 ετων το επιδομα τεκνων θα συνεχισω να το παιρνω πρεπει να κανω καποια ενεργεια ειμαι συνταξιουχος στρατου

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΝΙΚΟΛΑΟΣ
30 Αυγούστου 2022 11:02

Καλημέρα.
Διάβασε την ενότητα 2.5 στην σελίδα https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
2 Σεπτεμβρίου 2022 12:40

Ευχαριστω

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Nick
Nick
28 Αυγούστου 2022 17:56

Φώτη καλησπέρα, με την πενταετία μπορεί να υπάρξει κάποια εξέλιξη η τελείωσε το θέμα? Μπορούμε να κάνουμε κάτι?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Nick
28 Αυγούστου 2022 22:32

Καλησπέρα. Για την δεύτερη πενταετία λέτε ή για αυτούς που δεν μπορούν να θεμελιώσουν την πρώτη;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Nick
Nick
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
28 Αυγούστου 2022 23:44

Για τη δεύτερη 4609/19, από ΕΦΚΑ μου είπαν δε νομοθετηθηκε σωστά κτλ. Επί της ουσίας ο υπουργός που το κατέθεσε σε έγγραφο του έλεγε για δεύτερη. Το είδα επίσης στις επιδειωξεις του ΥΠΕΘΑ αλλά τίποτε άλλο. Τι νομίζετε ότι μπορούνε να κάνουμε?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Nick
29 Αυγούστου 2022 10:29

Πάνω στο θέμα της δεύτερης πενταετίας του Ν.4609 δεν έχω σταματήσει να το προσπαθώ. Δεν υπάρχει βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου που να μην τον έχω ενοχλήσει λιγότερες από 3 φορές τουλάχιστον για το θέμα. Ο υπουργός εργασίας δε, κάθε δύο με τρεις μήνες ενοχλείται από εμένα για αυτό το θέμα. Αυτό που έχω μάθει ανεπίσημα είναι ότι θέλουν να νομοθετήσουν την επέκταση της λεγόμενης μάχιμης πενταετίας σε όλους. Για την δεύτερη πενταετία τους τρομάζει το κόστος που τυχόν θα αναλάβει ο εφκα με μαζικές αποστρατείες. Χρειάζεται λένε αναλογιστική μελέτη και άλλα τέτοια. Το μόνο θετικό είναι ότι υπέρ της χορήγησης της είναι όλοι οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου εργασίας, οι οποίοι θεωρούν πως υπάρχει “χώρος” στον εφκα για μερικές χιλιάδες συντάξεις επιπλέον των αναμενόμενων, αλλά όπως μου τόνισε μια αρμόδια γενικη διευθύντρια του υπουργείου είναι θέμα πολιτικής βούλησης. Αυτό σημαίνει πως θέλει πίεση στους πολιτικούς. Είμαι ένας όμως. Εδώ θέλει πίεση από πολλές μεριές. Επίσης θέλει και συνεχή πίεση από τους συνδικαλιστές μας.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Nikos
Nikos
Απάντηση σε  Nick
29 Αυγούστου 2022 16:46

Εδώ έχει ατονήσει το θέμα της μείωσης των κρατήσεων της 3ετιας ν.3865/10, σιγά μην δώσουν 2η 5ετια.

ΣΩΜΑ:
ΑΓΝΩΣΤΟ
Σάββας
Σάββας
27 Αυγούστου 2022 18:07

Γειά σας.Ειμαι εμθ Αλχιας και υπηρετώ από 27/12/97 και σε 4ης μήνες κλείνω 25 έτη. Μπορώ να αναγνωρίσω τα 5 πλασματικά από τώρα ή πρέπει να έχω κλειστά τα 25 ετη

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Σάββας
27 Αυγούστου 2022 18:52

Οπότε θες τα αναγνωρίζεις. Εγώ που είμαι εμθ με ημερομηνία έναρξης της εργασίας δύο μέρες αργότερα από εσένα σχεδόν έχω τελειώσει την καταβολή των χρημάτων της αναγνώρισης τους. Κάπου 90 ευρώ μου έμειναν ακόμα. Εάν θες μπορείς να τα εξαγοράσεις και με την κατάθεση των δικαιολογητικών συνταξιοδότησης όταν έρθει η ώρα και τότε επειδή οι κρατήσεις θα υπολογιστούν από την σύνταξη η οποία είναι μικρότερη από τον μισθό η κράτηση θα είναι μικρότερη. Βέβαια αυτό ενέχει έναν κίνδυνο που δεν είχε περάσει ποτέ από το μυαλό μου, μέχρι που το είδα να συμβαίνει.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
27 Αυγούστου 2022 21:57

Τι μπορεί να πάει στραβά Φώτη; Αν η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης της 5ετίας ταυτόχρονα με την αίτηση αποστρατείας μπορεί επιφέρει πρόβλημα ίσως θα πρέπει να ενημερωθούν οι συνάδελφοι που επιλέγουν να αφήσουν την αναγνώριση για το τέλος.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
27 Αυγούστου 2022 23:32

Συνάδελφος απεβίωσε λίγο πριν από την συμπλήρωση 26 ετών υπηρεσίας. Η σύνταξη χηρείας που έλαβε η σύζυγος (το 70% που της αναλογεί) , ήταν χωρίς την πενταετία η οποία δεν μπορούσε να αναγνωριστεί μετά θάνατον και έτσι χάθηκαν από την σύνταξη 5 έτη στο ποσοστό αναπλήρωσης. Άλλο το 70% της σύνταξης με ποσοστό αναπλήρωσης 25 ετών (λίγο πριν τα 26) και άλλο το 70% ποσοστού αναπλήρωσης των 31 ετών εάν είχε εκδοθεί η πράξη αναγνώρισης δημοσίου χρόνου υπηρεσίας της πενταετίας.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
27 Αυγούστου 2022 23:43

Ακραίο μεν, υπαρκτό δε. Επειδή το είδα το ανέφερα. Αν βρουν οι άνθρωποι κάποια νομική λύση με τον εφκα θα δείξει.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
28 Αυγούστου 2022 01:13

Φώτη ευχαριστώ για την ενημέρωση. Δες την παράγραφο 6 του άρθρου 50 του ΠΔ169/2007 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/393111 όπως ισχύει σήμερα ¨Κάθε αίτηση που αφορά την αναγνώριση δικαιώματος σύνταξης, την αύξησή της ή την προσμέτρηση χρόνου συντάξιμης υπηρεσίας υποβάλλεται από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον μετά τη γέννηση του δικαιώματος¨ (παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν1489/1984). Σημ: Στην παράγραφο 6 του άρθρου 50 του ΠΔ169/2007 αναφέρονται οι παραπομπές στους νόμους που όρισαν τις διατάξεις αυτές. ¨Αρθρο 50 παρ. 1 Α.Ν. 1854/51, όπως αντικ. με τα άρθρα 18 παρ. 3 Ν.1489/84 και 3 παρ. 3 Ν.3075/02¨. Η παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν3075/02 καταργήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 5 του Ν4488/2017 και επομένως ισχύει πλέον το απόσπασμα που σου παράθεσα παραπάνω. Δεν έχω νομικές γνώσεις αλλά πιστεύω ότι από την στιγμή που η χήρα δικαιώθηκε σύνταξης χηρείας έχει έννομο συμφέρον και μπορεί να υποβάλει αίτηση αναγνώρισης και προσμέτρησης χρόνου συντάξιμης υπηρεσίας. Αν γνωρίζεις τους οικείους του συναδέλφου που αποβίωσε θα μπορούσες να τους πεις να υποβάλουν αίτηση αναγνώρισης με την βοήθεια… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
28 Αυγούστου 2022 21:48

Ευχαριστώ. Θα τους το πω. Έχουν ζητήσει σε αυτή την φάση την συνδρομή του συνηγόρου του Πολίτη (γιατί από λεφτά οι άνθρωποι είναι και δύσκολα), έχει περάσει και περί το ένα έτος που λαμβάνει την σύνταξη, μπορεί και παραπάνω (έτσι όπως ήταν μόνο την σύνταξη και την πενταετία δεν μπορούσαν να σκεφτούν), τι να πω. Ήταν κάτι που δεν είχε περάσει ποτέ από το μυαλό μου σαν περίπτωση ειλικρινά (φαντάζομαι και από κανέναν). Στην Ελλάδα τελικά πρέπει να έχεις έναν γνώστη δικηγόρο συνέχεια από δίπλα γιατί τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Ευχαριστώ ξανά πάντως.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σάββας
Σάββας
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
28 Αυγούστου 2022 10:25

Φίλε μου Φώτη σε ευχαριστω

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ζήσης
Ζήσης
26 Αυγούστου 2022 17:02

Θα ήθελα να ρωτήσω παρουσιάστηκα στο στρατό ξηράς το 1997ως ΕΠΥ.Τι ισχύει για εμάς 35 χρόνια ή 53 και ανθυπολοχαγός . Ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  Ζήσης
26 Αυγούστου 2022 20:20

Αποστρατευεσε με 35ετια+ εξαγορά μάχιμης 5ετιας ή παραμένεις ως τα 40 χρόνια αν είσαι νέος ασφαλισμένος. Δεν εμπίπτει ο θεσμός τών ΕΠΥ-ΕΜΘ στον νόμο με τά όρια ηλικίας εφόσον έχεις μονιμοποιηθεί.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Ζήσης
Ζήσης
Απάντηση σε  ΚΩΣΤΑΣ
26 Αυγούστου 2022 20:42

Κώστα ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Ζήσης
26 Αυγούστου 2022 21:51

Έχει ρυθμιστεί νομοθετικά το θέμα. Στα 35 έτη πραγματικής εργασίας αποστρατευεσαι αυτεπαγγέλτως λόγω κατάληψης του μέγιστου χρόνου παραμονής.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ιωάννης
Ιωάννης
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
26 Αυγούστου 2022 23:51

Σωστά, ν.3883/10.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
25 Αυγούστου 2022 16:02

Καλησπέρα σας, υπάρχει κάποιο εργαλείο που υπολογίζει τα οδοιπορικά έξοδα ( λόγω αποστρατείας) , ευχαριστώ πολύ

ΣΩΜΑ:
ΑΓΝΩΣΤΟ
Ανδρέας
Ανδρέας
25 Αυγούστου 2022 13:46

Καλησπέρα. Το ζήτημα αφορά στην εργασία συνταξιούχων (πριν το 2016) στρατιωτικών προελεύσεως ΣΤΡΑΤΟΥ. Έχω διαβάσει αρκετά άρθρα για το θέμα αυτό και επίσης έχω πάρει αρκετά τηλέφωνα σε διάφορες υπηρεσίες (ΕΦΚΑ, ΜΤΣ κλπ) και οι απαντήσεις ήταν τουλάχιστον διφορούμενες. Σίγουρα ισχύει η μείωση 30% στην μικτή κύρια σύνταξη. Αυτή η μείωση σε ποιο μικτό ποσό υπολογίζεται (στο παλιό μικτό, που συνεχίζει να αναγράφεται στα μηνιαία σημειώματα, και στη συνέχεια υπολογίζεται η αντίστοιχη νέα μειωμένη σύνταξη ή κατευθείαν στο νέο μικτό (ΕΘΝΙΚΗ + ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ + ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ); Επίσης η μείωση 30% στη βασική συμπαρασύρει και ανάλογη μείωση στο μέρισμα ΜΤΣ και βοήθημα ΕΚΟΕΜΣ;
Δεν ξέρω εάν υπάρχει κάποιο εργαλείο στο site που να υπολογίζει αυτές τις μειώσεις ή κάποια παραδείγματα. Πάντως θα βοηθούσε πολύ, στο να αποφασίσει κάποιος να δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Ανδρέας
25 Αυγούστου 2022 14:24

Στην τρίτη στήλη στο Μεικτες Αποδοχές, βάζεις επιλογή εργασία.
https://enstoloi.net/calculation/sintaxi-ges/

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ανδρέας
Ανδρέας
Απάντηση σε  Γιάννης.
25 Αυγούστου 2022 15:27

Ευχαριστώ πολύ Γιάννη. “Παίζοντας” λίγο με την εφαρμογή διαπίστωσα τα εξής:
α) Το -30% εφαρμόζεται μόνο στο μικτό ΕΘΝΙΚΗ + ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ, ενώ η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ παραμένει η ίδια και προστίθεται στο κουρεμένο ποσό.
β) Φαίνεται ότι το μικτό ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ δεν μειώνεται, άρα δεν εφαρμόζεται σε αυτά το -30% (πολύ σημαντικό) και
γ) Σε περίπτωση εργασίας η κράτηση περίθαλψης (6%) υπολογίζεται στο αρχικό μικτό ποσό και όχι στο κουρεμένο με 30%, οπότε παραμένει η ίδια σε αντίθεση με το φόρο, ο οποίος μειώνεται αναλογικά.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ανδρέας
Ανδρέας
25 Αυγούστου 2022 19:29

Ευχαριστώ πολύ Αχιλλέα. Επίσης νομίζω ότι θα μπορούσε να προστεθεί ένα πεδίο για την αναγνώριση έξτρα χρόνων στο ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ (πέραν αυτών της σχολής) διότι σε αυτή την περίπτωση ο οικονομικός βαθμός αποστρατείας διαφέρει από τον αντίστοιχο της βασικής σύνταξης επηρεάζοντας την τιμή των δικαιούμενων μεριδίων.
Όσον αφορά στην περικοπή των μερισμάτων ή όχι σε εργαζόμενους συνταξιούχους, το ΜΤΣ μου απάντησε τηλεφωνικά, ότι και τα μερίσματα ακολουθούν την περικοπή της βασικής σύνταξης.
Άλλος συνάδελφος πάντως που εργάζεται μου είπε ότι ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ δεν κόβονται. Τώρα δεν ξέρω αν αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχει ενημερωθεί το ΜΤΣ για την έναρξη εργασίας ή ενημερώνεται από άλλο φορέα (ΕΦΚΑ, ΗΔΙΚΑ κλπ). Μύλος… Αν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος ας εισφέρει την εμπειρία του.
Επίσης βλέπω ότι στο ΜΗΝΙΑΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ οι παροχές ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ αναφέρονται (βαφτίζονται) “επικουρικές”.
Τέλος, επειδή αυτό το θέμα με την περικοπή των μερισμάτων ή όχι αποτελεί ένα μυστήριο, η στήλη παρατηρήσεις εδώ https://enstoloi.net/voithimata/apascholisi/ έχει σχέση κάποια σχέση με το θέμα;
Ευχαριστώ και συγγνώμη για τη φλυαρία.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ανδρέας
Ανδρέας
25 Αυγούστου 2022 22:59

Αναγνώρισα ότι είχα τη δυνατότητα. Για το ΜΤΣ συγκεκριμένα 9 χρόνια (4 σχολής + 5 πλασματικά). Αυτό μου δίνει 33,6 μερίδια (Αντιστρατήγου με 31 χρόνια) τα οποία παίρνω ήδη, ενώ στην εφαρμογή μου δίνει 31,20 (Αντιστρατήγου με 27 χρόνια) παρότι επιλέγω μάχιμη πενταετία 5 χρόνια και 4 σχολής. Όλα τα υπόλοιπα νούμερα (σύνταξης) είναι απολύτως ακριβή. Στην ουσία για το ΜΤΣ η εφαρμογή λαμβάνει υπόψη μόνο τα 4 χρόνια της σχολής και όχι τα επιπλέον 5 πλασματικά που μπορείς να αναγνωρίσεις στο ΜΤΣ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας Μ.
Κώστας Μ.
25 Αυγούστου 2022 11:07

Καλημέρα σας. Έχω την εξής απορία όσον αφορά την αναγνώριση 5ετίας στο διπλάσιο με καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχούν σε αυτή. Αν κάποιος μέσα στην 5ετία που θέλει να αναγνωρίσει, έχει αποσπαστεί από Μονάδα εκστρατείας σε ΕΥΕ, (ΚFOR, Βοσνία κλπ), και επέστρεψε στην Μονάδα μετά την λήξη της απόσπασης, το συγκεκριμένο διάστημα στην ΕΥΕ αναγνωρίζεται κανονικά στο διπλάσιο ή εξαιρείται; Υπάρχει νομοθεσία/δγη γι΄αυτό;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Κώστας Μ.
25 Αυγούστου 2022 12:41

Εμένα μου υπολόγισαν και το διάστημα που έλειπα στο Κόσοβο το 1999-2000. Κανονικά δεν γίνεται βάση νόμου αλλά το έκαναν. Οπότε δεν μιλάω και δεν διαμαρτύρομαι

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας Μ.
Κώστας Μ.
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
25 Αυγούστου 2022 15:13

Ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝΙΚ
ΝΙΚ
Απάντηση σε  Κώστας Μ.
25 Αυγούστου 2022 12:56

Ο ΟΛΚΕΣ βλέπει που είσαι από τη μισθοδοσία πχ για όσους ήταν Βοσνία ισχύει η μονάδα που υπηρετούσαν στην Ελλάδα, για Κόσσοβο σε βλέπει στο Κιλκίς. Όλα εξαρτώνται από τη διεύθυνση τι θα στείλει.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας Μ.
Κώστας Μ.
Απάντηση σε  ΝΙΚ
25 Αυγούστου 2022 15:13

Ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστής
Κωστής
23 Αυγούστου 2022 11:37

Από την τριετία 1990-95 έχω δικαιωμα να κάνω χρήση μέρος αυτής, ας πούμε 15-16 μηνες ή υποχρεωτικά και τους 36 ή τιποτα

ΣΩΜΑ:
Στρατός
stratos73
stratos73
25 Αυγούστου 2022 18:08

Έχει ακουστεί ότι αν κάνεις αναφορά για την αναγνώριση της τριετίας πληρωνεις και τους μήνες που υπηρετείς μέχρι τη διαγραφή σου. Ισχύει κάτι τέτοιο κι αν ναι δεν είναι άδικο αυτό?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΣΙΛΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ
Απάντηση σε  stratos73
27 Αυγούστου 2022 15:00

Φυσικά και συμβαίνει και δεν είναι μόνο άδικο, είναι και ανήθικο. Η σύνταξη να αντιστοιχεί σε 40 έτη υπηρεσίας (32 πραγματικά και 8 πληρωμένα) και η διαγραφή σου να έρχεται μετά από 32 (πραγματικά) και εφτά (περίπου) μήνες. Που σημαίνει ότι θα έχεις συμπληρώσει 40 έτη και 7 μήνες (τότε έρχεται η διαγραφή σου) και θα πληρωθείς μόνο για τα 40 έτη. Στην ουσία, έχεις συμπληρώσει τον μέγιστο χρόνο παραμονής στο Στρατό και παραμένεις (!) για ακόμα 7 μήνες μέχρι να έρθει η πολυπόθητη διαγραφή. Και δεν πρόκειται ν’ αλλάξει ποτέ αυτό. Από την άλλη, αν υποβάλλεις ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ (χωρίς δηλαδή να έχεις θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης) η διαγραφή σου έρχεται σε είκοσι ΜΕΡΕΣ το πολύ (το έχω δει να γίνεται…) Γιατί; Γιατί εδώ είναι Ελλαδιστάν. ‘Ηταν, είναι και θα είναι.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
stratos73
stratos73
Απάντηση σε  ΒΑΣΙΛΗΣ
27 Αυγούστου 2022 16:08

Συμβαίνουν απίστευτα πράγματα. Τι άλλο θα δούμε και θα ακούσουμε δε ξέρω.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΣΙΛΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ
Απάντηση σε  stratos73
27 Αυγούστου 2022 17:27

Το κάθε κλιμάκιο διοίκησης, έχει δικαίωμα να κρατήσει τη αίτηση αποστρατείας σου για 15 μέρες και συνηθίζεται να το εξαντλεί. Ταξιαρχία, Μεραρχία, Σώμα, Στρατιά, ΓΕΣ. Αυτό από μόνο του μας κάνει 2,5 μήνες. Στη συνέχεια απαιτούνται άλλοι 3-4 μήνες (!) μέχρι να εκδοθεί η ΕΔΥΕΘΑ διαγραφής (ενώ αν παραιτηθείς χωρίς να έχεις να παίρνεις τίποτα, όλα αυτά γίνονται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος). Κάποιοι λένε ότι σωστά (!) καθυστερούν για την περίπτωση που θα το μετανιώσεις (!) Μα τι να μετανιώσω ρε παιδιά; ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ (32+8) συμπλήρωσα και υπέβαλλα αίτηση αποστρατείας. Δε μπορώ να παραμείνω παραπάνω, ακόμα κι αν ήθελα τώρα πια. ΤΟ ΤΕΡΜΑΤΗΣΑ. Μέσα σε μια εβδομάδα το πολύ θα έπρεπε να είμαι ιδιώτης. Το να με κρατάτε για 7 ολόκληρους μήνες επιπλέον είναι ΑΝΗΘΙΚΟ και δε με νοιάζουν οι λόγοι γι’ αυτό. Τελεία και παύλα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Giorgos M.
Giorgos M.
Απάντηση σε  ΒΑΣΙΛΗΣ
27 Αυγούστου 2022 18:57

Βασίλη καλησπέρα.Συμφωνώ ότι είναι άδικο αφού εξαγοράζουμε 8 όλοι εμείς που θέλουμε να φύγουμε στα 32 ‘γιατί έτσι μας αρέσει’, απλά για τους 7 μήνες που λες, πληρωνόμαστε μέχρι την διαγραφή.Θα συμφωνήσω ότι αργεί να έρθει η διαγραφή, αν και κατά την γνώμη μου, τα επόμενα 2 με 3 χρόνια βλέπω να γίνεται faster η διαγραφή μέσα σε 1 με 2 μήνες και απονομή σύνταξης, με αποτέλεσμα να πληρώσουμε 33 με 34 στους 36 μήνες.Και για μένα είναι καλύτερο αυτό που λες πάντως, γιατί δεν σκοπεύω να κάτσω παραπάνω από 1 με 2 μήνες το πολύ σε σχέση με την ημερομηνία θεμελίωσης δικαιώματος σύνταξης.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Giorgos M.
Giorgos M.
Απάντηση σε  stratos73
27 Αυγούστου 2022 18:48

Στράτο καλησπέρα.Επειδή έχω μιλήσει με αρμόδιο υπάλληλο στο ΕΦΚΑ, επειδή και εγώ έχω κάνει αίτηση αναγνώρισης 3ετίας εκεί, πλέον αν δεν διαγραφείς δεν εξετάζεται καθόλου η αίτηση.Συνεπώς όταν θα πάει η διαγραφή σου/μου/μας στον ΕΦΚΑ, τότε σε βάζουν να κάνεις αίτηση χ μήνες/36.Σίγουρο αυτό που σου λέω και τσεκαρισμένο.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΑΣΙΛΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ
Απάντηση σε  Giorgos M.
27 Αυγούστου 2022 19:48

Κι επειδή σε πληρώνουν μέχρι τη διαγραφή, νομιμοποιούνται να σε κρατάνε πάνω από τον ΜΕΓΙΣΤΟ χρόνο παραμονής; Έστω και για μια ημέρα; Δε νομίζω. Υπηρέτησα όσο ήταν να υπηρετήσω, πλήρωσα όσα ήταν να πληρώσω, ΦΕΥΓΩ. Τόσο απλά. Κι αυτό που λες ότι η αίτηση δεν εξετάζεται πριν τη διαγραφή από που προκύπτει;. Η δική μου αίτηση έχει εξεταστεί, έχει εκκαθαριστεί το οφειλόμενο ποσό και έχω αρχίσει να την πληρώνω. Έχω ήδη πληρώσει 3 δόσεις από τις 36. Η διαγραφή μου θα έρθει τον Ιούνιο του 2024 και μέχρι τότε θα έχω πληρώσει 24-25 δόσεις από τις 36. Πως λοιπόν “δεν εξετάζεται καθόλου η αίτηση αν δε διαγραφείς;” Στην περίπτωση μου προφανέστατα ΔΕΝ ισχύει κάτι τέτοιο.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Giorgos M.
Giorgos M.
Απάντηση σε  ΒΑΣΙΛΗΣ
28 Αυγούστου 2022 12:51

Καλημέρα Βασίλη. Προφανώς για να εξεταστεί η δική σου αίτηση που έκανες λογικά το 2015 ή το 2016 στον ΕΦΚΑ και ξεκίνησαν πριν από 3 μήνες να σου κρατάνε μηνιαίες δόσεις, έστειλες κάποιο εξώδικο στον ΕΦΚΑ για να εκκινήσει την διαδικασία ή κάποια άλλη ενέργεια που εσύ γνωρίζεις. Εγώ μίλησα για την δική μου την περίπτωση (αίτηση το 2022) με τον ΕΦΚΑ και συγκεκριμένα συνάδελφο της ΠΑ που βγάζει συντάξεις στη Δ’ Διεύθυνση και μου είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσει να μου κρατάει 36 δόσεις από τώρα, γιατί θα πληρώσω έξτρα μήνες μέχρι να έρθει η πολυπόθητη διαγραφή και εγώ επίσης παίζω με ποσά πάνω από 17000 ευρώ λόγω 20%. Επειδή γνωρίζω και άλλες ελάχιστες περιπτώσεις σαν τη δική σου, που αιτήθηκαν στον ΕΦΚΑ και έστειλαν εξώδικα, προκειμένου να αρχίσουν άμεσα οι παρακρατήσεις, για αυτό και αν θες λίγο βιαστικά είπα στο παραπάνω post ότι δεν εξετάζεται η αίτηση κάποιου αν δεν διαγραφεί πρώτα. Εξετάζεται λοιπόν όπως είπες νωρίτερα για περιπτώσεις σαν τη δική σου (αίτηση 2015 –… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
stratos73
stratos73
Απάντηση σε  Giorgos M.
29 Αυγούστου 2022 09:08

Καλημέρα Γιώργο! Εύχομαι να τακτοποιηθεί το θέμα αυτό να κάνει την εκκαθάριση ο ΕΦΚΑ και μετά να βγάζουν το υπόλοιπο που μας μένει να πληρωσουμε για την τριετία!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Giorgos M.
Giorgos M.
Απάντηση σε  stratos73
30 Αυγούστου 2022 23:40

Στράτο καλησπέρα.
Για μας μέχρι και 95 είτε τώρα είτε με την διαγραφή το σημαντικό είναι ότι έχουμε ευτυχώς το δικαίωμα
να φύγουμε στα 32, έστω και ακριβά.Η μεγάλη αδικία εκτός από την βαθμολογική για ΑΣΣΥ αοό 91 και μετά, είναι ότι δεν εφαρμόζεται ως τώρα όπως έχει ψηφιστεί η 2η 5ετία από το 2019, αφενός για να φύγουμε ‘εχθές’ και ααφετέρου για να γλυτώσουμε τα ακριβά 3 χρόνια οι περισσότεροι…

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Συνάδελφος
Συνάδελφος
23 Αυγούστου 2022 07:56

Καλημέρα. Η διακοπή της κράτησης του ΒΟΕΑ από το φύλλο μισθοδοσίας πότε γίνεται; Ο γιός μου έχει πάρει εδώ και 2 μήνες τα χρήματα αλλά ακόμη εξακολουθεί να μου γίνεται η συγκεκριμένη κράτηση. Μήπως πρέπει να κάνω αναφορά; Και αν έπρεπε ήδη να διακοπεί, αυτό γίνεται από την ημερομηνία καταβολής των χρημάτων ή από την ημερομηνία αίτησης του τέκνου;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χρηστος
Χρηστος
Απάντηση σε  Συνάδελφος
23 Αυγούστου 2022 09:11

Συνάδελφε θα σου δώσουν τα αναδρομικά από τις κρατησεις

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Συνάδελφος
Συνάδελφος
Απάντηση σε  Χρηστος
23 Αυγούστου 2022 14:19

Ευχαριστώ, μήπως ξέρεις αν θα το κάνουν μόνοι τους ή πρέπει να υποβάλω αναφορά;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χρηστος
Χρηστος
Απάντηση σε  Συνάδελφος
23 Αυγούστου 2022 17:44

Πάρε ένα τηλεφωνο

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Χρηστος
Χρηστος
Απάντηση σε  Συνάδελφος
23 Αυγούστου 2022 17:47

Μόνοι τους το κάνουν αλλά πάρε ένα τηλεφωνο να του ς το θυμησεις

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
22 Αυγούστου 2022 15:15

Καλησπέρα.
Θα ήθελα να μάθω από κάποιον που γνωρίζει για ποιον λόγο κάθε φορά με προαγωγή κρατάνε λεφτά πόσους μήνες.
Σαφώς και είναι κάποιος νόμος αυτός, αλλά θέλω να γνωρίζω τι ακριβώς λέει αυτός ο νόμος.
Προς τι αυτά τα λεφτά.
Για στολές που δεν μας δίνουν,για όλα αυτά που πρέπει καί πάλι δεν μας δίνουν ή για κάποιον μυστικό λόγο τον οποίο κανείς συνάδερφος δεν γνωρίζει.
Παρά
μόνο όλοι λένε.
Ε έτσι γίνεται σε όλους.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Κωνσταντίνος
22 Αυγούστου 2022 20:50

Όπως λες υπάρχει νόμος για να γίνονται κρατήσεις σε κάθε προαγωγή.
Για να δεις τις υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν τον τρόπο και το ποσοστό των κρατήσεων διάβασε εδώ https://www.e-nomothesia.gr/kat-astynomikos-astynomia/misthologika-oikonomika-tekhnika/koine-upourgike-apophase-ph-950-59-32019-s-6451-2018.html και εδώ https://www.e-nomothesia.gr/kat-enoples-dynameis/koine-upourgike-apophase-ph-952-6-32024-s6454-2018.html .
Τα χρήματα αυτά δεν πάνε σε κανένα μυστικό σκοπό αλλά πηγαίνουν στον κουμπαρά από τον οποίο αργότερα θα πάρεις μέρισμα, ΕΚΟΕΜΣ και εφάπαξ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
Απάντηση σε  GEORGIOSP
24 Αυγούστου 2022 14:48

Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον. Επίσης να πω πως μυστικός σκοπός είναι ο σκοπός που παραμένει άγνωστος στο μεγαλύτερο ποσοστό συναδέλφων όλων των κατηγοριών και βαθμίδων για πολλά χρόνια αφότου βγήκε ο νόμος.
Μηπως θα έπρεπε εκτός από το να τρέχουμε όλη μέρα σαν τους χαζούς μες στη δουλειά,να μας ενημερώνει κάποιος αρμόδιος για πολλά και διάφορα θέματα μέσω της εφαρμογής του ΓΕΣ|ΓΕΑ/ΓΕΝ και όχι να αναζητούμε νόμους και συζητήσεις μέσω ίντερνετ.
Πάντως και πάλι ευχαριστώ για τον κόπο σας και για την απορία που μου λύσατε.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Κωνσταντίνος
22 Αυγούστου 2022 21:39

Πάνε ως πόροι στα μετοχικά ταμεία. Δεν θεωρούνται ως ασφάλιση αλλά ως “δωρεά” προς τα ταμεία για να τα βοηθήσουν να μην χρεοκοπήσουν και να έχουν χρήματα να μας τα δίνουν ως συνταξιουχους. Τώρα πως γίνεται με τόσους πόρους να έχει υπάρξει τόσο σοβαρό πρόβλημα στο μετοχικό ταμείο στρατού δεν είναι κάποιο μυστικό.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
22 Αυγούστου 2022 22:42

ΠΔ της 20/7/1926 ΦΕΚ Α 241
Άρθρο 14
Αναφέρονται αναλυτικά οι πόροι (πηγές χρηματοδότησης) του ΜΤΣ.
Τα α/α 1, 2 και 3 αφορούν την κράτηση ποσοστού από τις μηνιαίες αποδοχές των μετόχων, κράτηση διαφοράς προαγωγής και κράτηση μισθολογικής προαγωγής αντίστοιχα. Δεν είναι ¨δωρεές¨ προς το ταμείο αλλά οι κύριες εισφορές των μετόχων στο ταμείο έναντι μελλοντικών αποδοχών. Έχεις δίκιο ότι δεν είναι ασφαλιστικές εισφορές αφού τα μετοχικά ταμεία δεν είναι ασφαλιστικοί οργανισμοί. Είναι όμως θεσμοθετημένοι πόροι των ταμείων από συστάσεως τους και δεν καθιερώθηκαν για να μην χρεοκοπήσουν τα ταμεία.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
24 Αυγούστου 2022 14:48

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΕΜΘ Ανθλγός
ΕΜΘ Ανθλγός
22 Αυγούστου 2022 13:44

Καλησπέρα. Θα καταχραστώ το σχόλιο του συναδέλφου, γιατί μού δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες. Με σύνταξη 1200 και ποσό αναγνώρισης 10700 (για τα 2 έτη από την τριετία) βγαίνει ποσό δόσης 300 ευρώ για 36 μήνες, περίπου. Μπορώ να αποπληρώσω το μισό της οφειλής με το εφάπαξ και να βάλω δόσεις για το υπολοιπο; Ξέρω τί θα μού πείτε, να ρωτήσω στον ΕΦΚΑ, ε;;; Ευχαριστώ για το χρόνο σας!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΕΜΘ Ανθλγός
22 Αυγούστου 2022 20:33

Καλησπέρα.
Αν λέγοντας ¨να αποπληρώσω το μισό της οφειλής με το εφάπαξ και να βάλω δόσεις για το υπόλοιπο;¨ εννοείς να κάνεις κάποιου είδους συμψηφισμό του ποσού της αναγνώρισης με το εφάπαξ του ΜΤΣ δεν υπάρχει η δυνατότητα.
Η πληρωμή του ποσού προβλέπεται να γίνει είτε με δόσεις είτε εφάπαξ με έκπτωση.
¨Το συνολικό ποσό της κατά τα ανωτέρω εξαγοράς καταβάλλεται σε τόσες μηνιαίες δόσεις, όσοι είναι οι μήνες που αναγνωρίζονται. Το ποσό αυτό μπορεί να καταβληθεί εφάπαξ, οπότε παρέχεται έκπτωση 2% για κάθε έτος εξαγοράς ¨ Παράγραφος 1β του άρθρου 15 του Ν4387/2016 όπως ισχύει σήμερα.
Δεν φαίνεται να υπάρχει δυνατότητα για κάτι ενδιάμεσο π.χ τα μισά εφάπαξ και τα υπόλοιπα με δόσεις.
Όμως έχεις δίκιο 😊. Δεν χάνεις τίποτα να κάνεις ένα ερώτημα στο 1555 του ΕΦΚΑ. Είτε τηλεφωνικά είτε με ηλεκτρονικό ερώτημα εδώ https://ticketing.1555.gov.gr/odigosUI/page/service-view?cid=2eb969d9-22cf-41e5-ab0d-45328b4407aa

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΕΜΘ Ανθλγός
ΕΜΘ Ανθλγός
Απάντηση σε  GEORGIOSP
22 Αυγούστου 2022 23:51

Ευχαριστώ για την απάντησή σας.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Παναγιώτης
Παναγιώτης
20 Αυγούστου 2022 23:54

Καλησπέρα,
ήθελα να ρωτήσω εάν ο χρόνος υπηρεσίας στην ΕΛΔΥΚ δύναται να αναγνωριστεί ως διπλός στην μάχιμη πενταετία.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Μάνος
Μάνος
Απάντηση σε  Παναγιώτης
21 Αυγούστου 2022 13:23

Γιατι να αναγνωριστει ως διπλος;Προβλεπεται καπου; Δεν νομιζω Παναγιωτη

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Παναγιώτης
Παναγιώτης
Απάντηση σε  Μάνος
22 Αυγούστου 2022 21:33

Να αναγνωριστεί διπλός γιατί αφορά υπηρεσία σε Μονάδα εκστρατείας όπως και στην Ελλάδα. Δε μιλάω για Επιτελείο. Η απορία μου είναι αν υπάρχει θέμα επειδή η Μονάδα είναι στο εξωτερικό και όχι στην Ελλάδα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Μάνος
22 Αυγούστου 2022 21:41

Γιατί δεν προβλέπεται στην νομοθεσία να μετρήσει ως διπλός χρόνος αφού είναι εξωτερικό. Ενώ αντίθετα π.χ στην Λαμία μετράει ως διπλός χρόνος για την συμπλήρωση των πέντε ετών.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Παναγιώτης
Παναγιώτης
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
22 Αυγούστου 2022 22:23

Οκ, ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Πανος
Πανος
20 Αυγούστου 2022 19:04

Καλησπέρα,συγχαρητήρια για την εκπληκτική δουλειά που κάνετε εδώ
Είμαι εμθ ανθυπασπιστής με 25 και μισό χρόνια,αν υποβάλλω παραίτηση τώρα γνωρίζετε πάνω κάτω τι δικαιούμαι?
Ευχαριστώ για το χρόνο σας

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
Γιωργος
Απάντηση σε  Πανος
21 Αυγούστου 2022 17:05
Μπα
Μπα
20 Αυγούστου 2022 18:04

Καλησπέρα σκέφτομαι να κάνω χρήση την άδεια ανατροφής τέκνου άνευ αποδοχών (τα δύο έτη),αλλά έχω κάποιες απορίες αν γνωρίζει κάποιος και θέλει ας μου απαντησει
Εχω 29 χρόνια υπηρεσίας έχω αναγνωρίσει 5 έτη εκστρατείας θα κάνω εξαγορα τα 3 έτη(1990-95) και σκέφτομαι να πάρω τα 2 έτη ανατροφής άνευ αποδοχων.αρα αν δεν κάνω κάποιο μεγαλο λάθος 29+5+3+2=39

Ερώτησεις:
α.σε ένα χρόνο έχω δικαίωμα υποβολής αίτησης συνταξιοδότησης?
β.ειναι αναγνωρίσιμος ο χρόνος άνευ αποδοχών?αν ναι
β.ποσο κοστίζει?(εχω μεικτές αποδοχές 2.250€)
γ.ποιες κρατήσεις του φακέλου μισθοδοσίας πληρώνω όσο βρίσκομαι σε Α.Α.τεκνου άνευ
κι αν αυτό το ποσό αφαιρείται σε περίπτωση αναγνώρισης?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Μπα
Μπα
Απάντηση σε  Μπα
20 Αυγούστου 2022 18:20

Συγγνώμη απ τα 31 έτη και με την λήξη της άδειας εννοώ μετά από ένα χρόνο εν ενεργεία αν μπορώ να κάνω αίτηση?κι αν υπάρχει κάποιος τρόπος υπολογισμού στα εργαλεία του site?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Nick
Nick
Απάντηση σε  Μπα
21 Αυγούστου 2022 09:15

https://www.efka.gov.gr/el/egkyklioi-kai-genika-eggrapha/egkyklios-29-29072022 Με αυτή την εγκύκλιο μπορείς να συνεχίσεις την ασφάλιση πληρώνοντας τις εισφορές και να συνταξιοδοτηθείς.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Nick
21 Αυγούστου 2022 11:42

Αλλο ρώτησε και η εγκυκλιος δεν τον αφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση..η σωστή απάντηση ειναι αυτή του GEORGIOSP, που εδωσε παρακάτω.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aris
aris
Απάντηση σε  Γιάννης.
22 Αυγούστου 2022 16:10

Αν δεν κατάλαβες δίνουμε στο συνάδελφο μια άλλη λύση να φύγει τώρα και να συνεχίσει την ασφάλιση για λίγα χρόνια. Οικονομικά είναι το ίδιο.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Μπα
Μπα
Απάντηση σε  aris
22 Αυγούστου 2022 19:14

Συγγνώμη αλλά δεν το καταλαβαίνω πως μπορεί να γίνει αυτό?έχω 29 χρόνια χρειάζομαι την 5 ετια εκστρατείας την 3 ετια 1990-95 και θα έχω 37 ετη υπάρχει κάποιος ποιο οικονομικός τρόπος για έξοδο από την υπηρεσία να καλύψω τα εναπομείναντα 3 χρόνια ώστε να φτάσω τα 40 ετη?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  aris
22 Αυγούστου 2022 22:11

aris προφανώς εσύ και ο Nick αναφέρεστε στην προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης του άρθρου 18 του Ν4387/2016. https://enstoloi.net/stratos/comment-page-265/#comment-87191 Όμως κάνετε δύο λάθη. α. Η εγκύκλιος στην οποία αναφέρθηκε ο Nick έχει σχέση με την προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης αλλά αφορά άλλη κατηγορία εργαζομένων. https://www.efka.gov.gr/sites/default/files/2022-07/EGK_29_2022.pdf Αν διαβάσετε στην δεύτερη σελίδα της εγκυκλίου στην ενότητα Προϋποθέσεις αναγνώρισης γράφει ¨ Προκειμένου οι ανωτέρω ασφαλισμένοι να αναγνωρίσουν χρόνο ασφάλισης σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι κάτωθι προϋποθέσεις: – Να έχουν συμπληρώσει το 67 έτος της ηλικίας τους μέχρι την 31/12/2022……¨ Είναι σαφές ότι δεν μπορεί να αφορά τον Μπα ή όποιον άλλο συνάδελφο. β. Η εγκύκλιος του 2018 (βλ. παραπάνω σχόλιο) αφορά τους στρατιωτικούς. Προβλέπει όμως την έκδοση οδηγιών για την εφαρμογή της. Τέτοιες οδηγίες δεν έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα. Αν κάποιος συνάδελφος θέλει πραγματικά να χρησιμοποιήσει αυτή την δυνατότητα και επιμείνει θα δικαιωθεί. Μέχρι όμως να εκδώσει ο ΕΦΚΑ τις οδηγίες ή μέχρι να βρεθεί ο συνάδελφος που θα αποφασίσει να αφιερώσει χρόνο και (πιθανόν) χρήμα για να… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
aris
aris
Απάντηση σε  GEORGIOSP
23 Αυγούστου 2022 16:41

Κ.Γιώργο νομίζω ότι αφορά στρατιωτικούς στην περιπτωση ΙΙ αναφέρει:
Στην προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης της ανωτέρω διάταξης μπορούν να υπαχθούν ασφαλισμένοι σε π. φορείς κοινωνικής ασφάλισης που εντάχθηκαν στον e – Ε.Φ.Κ.Α.
Οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή είναι οι ακόλουθες :
– Να έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης.
– Να έχουν ασφαλισθεί για τουλάχιστον 500 ημέρες εργασίας όσον αφορά τους μισθωτούή είκοσι (20) μήνες όσον αφορά τους μη μισθωτούς εντός ημερολογιακής περιόδου πέντε
– ετών πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.
– Να έχουν διακόψει την ασφάλιση στον e-ΕΦΚΑ
Θα εκτιμούσα ένα σχόλιο σας που τόσο μας βοηθά σε αυτό το θέμα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  aris
23 Αυγούστου 2022 21:40

Καλησπέρα Άρη. Έχεις δίκιο. Στο προηγούμενο σχόλιο μου επικεντρώθηκα στην περίπτωση Ι της εγκυκλίου και δεν κοίταξα καθόλου την περίπτωση ΙΙ. Για αυτό εστίασα στο όριο ηλικίας της Ι περίπτωσης που θεώρησα ότι ήταν το πιο προφανές στοιχείο που άφηνε απέξω τους στρατιωτικούς. Όμως συνολικά η εγκύκλιος αυτή, κατά την γνώμη μου, δεν αφορά τους υπαλλήλους του δημοσίου (και τους στρατιωτικούς). Στις ενότητες Υπακτέα πρόσωπα και των δύο περιπτώσεων αναφέρει ότι υπάγονται ασφαλισμένοι ¨σε π. Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης που εντάχθηκαν στον e-ΕΦΚΑ.¨. Όταν μια διάταξη ή εγκύκλιος αφορά υπαλλήλους του δημοσίου τους αναφέρει διακριτά από τους ασφαλισμένους σε π. Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Για παράδειγμα βλ. στην σελίδα 2 της εγκυκλίου https://www.efka.gov.gr/sites/default/files/2018-05/EGK_3_2018.pdf . Προσωπικά πιστεύω ότι όποιος ενδιαφέρεται σοβαρά για την δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης θα πρέπει αρχικά να επικοινωνήσει με τον ΕΦΚΑ αναφέροντας την παραπάνω εγκύκλιο του 2018 και τις αναμενόμενες οδηγίες για εφαρμογή του άρθρου 18 του Ν4387/2016 στους στρατιωτικούς. Ειδικά αυτή την περίοδο που λειτουργεί η διαδικτυακή σελίδα του 1555 είναι εύκολο να υποβληθεί ένα ηλεκτρονικό ερώτημα.… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Μπα
21 Αυγούστου 2022 11:21

Καλημέρα.
Αν κατάλαβα καλά το ερώτημα σου. Θέλεις να πάρεις διετή άδεια άνευ αποδοχών και όταν επιστρέψεις να παραμείνεις ένα ακόμη χρόνο και μετά να υποβάλεις αίτηση αποστρατείας.
Ναι μπορείς να το κάνεις με την προϋπόθεση να αναγνωρίσεις την τριετία και τα δύο χρόνια της άδειας άνευ αποδοχών. Τότε θα έχεις 30 συντάξιμα + 2 άδειας + 3ετία + 5 μάχιμη = 40.
Το κόστος αναγνώρισης του χρόνου αδείας άνευ αποδοχών θα είναι το ποσό που φαίνεται κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης στο μηνιαίο ενημερωτικό μισθοδοσίας ως ΕΦΚΑ Σύνολο επί τους μήνες που αναγνωρίζεις. Όπως είναι και το κόστος της τριετίας.
Συμπληρωματικά, αν σε ενδιαφέρει, μπορείς να πληρώσεις το ποσό που αντιστοιχεί στις κρατήσεις για περίθαλψη ώστε να συνεχίσεις να έχεις ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κατά την διάρκεια της άδειας. Το ποσό πληρώνεται συνολικά και εφάπαξ πριν την έναρξη της άδειας.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Μπα
Μπα
Απάντηση σε  GEORGIOSP
21 Αυγούστου 2022 13:56

Σ ευχαριστώ Ναι αυτό θέλω να γυρίσω για όσο χρόνο απομείνει και να ρίξω παραίτηση.τωρα επειδή θα συμπέσει η αναγνώριση της τριετίας καθώς και της ανατροφής και αν υποθέσουμε ότι είναι περίπου 25000€ η αναγνώριση των 3+2 και με σύνταξη κοντά στα 1000€ η αποπληρωμή μπορεί να ξεκινήσει τον 1ο μήνα της σύνταξης χωρίς να έχω δώσει καθόλου χρήματα μέχρι τότε?αν.ναι τι ποσό μηνιαίο περίπου θα βγαίνει και για πόσο διάστημα?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Μπα
21 Αυγούστου 2022 20:38

Θα υποβάλεις την αίτηση αναγνώρισης της άδειας και της 3ετίας λίγο πριν υποβάλεις την αίτηση αποστρατείας. Πιθανότατα δεν θα προλάβεις να αρχίσεις να πληρώνεις όσο είσαι εν/εν. Από πληροφορίες συναδέλφου που έχει μιλήσει με αρμόδιο υπάλληλο του ΕΦΚΑ η παρακράτηση θα είναι ¼ της μεικτής σύνταξης. Βλ. https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-367/#comment-110705 (διάβασε όλη την συζήτηση).
Σύμφωνα με την παραπάνω πληροφορία, με υποθετικό ποσό αναγνώρισης 25000€ και σύνταξης 1000€, θα πληρώσεις 100 δόσεις των 250€.
Διάβασε επίσης και το άρθρο https://enstoloi.net/giati-oles-i-anagnorisis-ine-22-tois-ekato-fthinoteres/

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία