Γι’ αυτό θέλει προσοχή η περίοδος υποβολής παραίτησης.
Για 20 ημέρες έχασες 4% χρονοεπίδομα και έναν μισθολογικό βαθμό.
Εάν ήσουν ΕΜΘ θα έχανες και το εφάπαξ, γιατί χρειάζονται 25 πλήρη έτη!
Στεργιος
2 Οκτωβρίου 2013 13:56
Καλησπέρα. Αυριο κατα πάσα περίπτωση αναμενεται η εκδοση της ΕΔΥΕΘΑ αποστρατείας. Υπάρχουν καποιες ενεργειες/διαδικασίες (εκτός από την αποστολή υπευθυνης δηλωσης για 3μηνες αποδοχές) που μπορουν να γίνουν κατα το διαστημα αυτο μεχρι την διαγραφή ή απαραίτητη προυπόθεση ειναι να εχει εκδοθει το ΦΔΜΤ για την εναρξη όλων των διαδικασιων στα ΓΕΣ/ΔΟΙ, ΜΤΣ κτλ όπως αναφερει ο Ηλιας στον οδηγό του?
Mπορείς να κάνεις ότι αναφέρεται στην πρώτη σελιδα του οδηγού (ταυτότητα, ΦΠ, διαχειριστικές εκκρεμότητες κλπ), μέχρι και τα βιβλιάρια υγείας…
Γιάννης
30 Σεπτεμβρίου 2013 16:51
Με το βιβλιάριο που εκδίδουμε μετά την αποστρατεία από τον ΟΠΑΔ συνεχίζουμε να πηγαίνουμε στα στρατιωτικά νοσοκομεία με την ίδια διαδικασία όπως τα εν ενεργεία στελέχη;
Ισχύουν ότι και πριν και για τον ενδιαφερόμενο και για τα μέλη.
Στο νοσοκομείο θα δηλώνεις ότι είσαι απόστρατος (στο βιβλιάριο αναγράφεται και ο βαθμός αποστρατείας σου).
Τα μέλη θα δηλώνουν απλώς τη σχέση τους με τον απόστρατο ασφαλισμένο.
Απλά να ξέρετε ότι στα εξωτερικά ιατρεία προηγούνται πάντα οι εν ενεργεία (να οπλιστείτε με υπομονή πηγαίνοντας στο νοσοκομείο)!
Καλό θα ήταν να έχετε μαζί σας και την κάρτα αποστράτου για να μπαινοβγαίνετε πιο εύκολα από την πύλη.
Από την επίσημη ένωση αποστράτων (ΕΑΑΣ).
Δεν είναι υποχρεωτικό να γραφείς στην ένωση αποστράτων (υπάρχει και σχετική κράτηση μία φορά το χρόνο), αλλά με την κάρτα μπορείς να εισέρχεσαι σε λέσχες, θέρετρα, ΚΑΑΥ, στρατιωτικά πρατήρια κλπ.
Ομολογώ ότι δεν το γνωρίζω.
Μέχρι σήμερα όλοι όσοι αποστρατεύονταν ήταν αξιωματικοί (ακόμα και οι προερχόμενοι από σχολή Υπξκών ή ανακαταταγέντες), οπότε δεν υπήρχε θέμα. Ακόμα και οι ΕΜΘ νομίζω ότι αποστρατεύονται ως Ανθστές, οι οποίοι λογίζονται ως Αξκοί.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα: “Τακτικά μέλη των Ενώσεων καθίστανται υποχρεωτικά, οι εν αποστρατεία Αξιωματικοί και Ανθυπασπιστές των Κλάδων των ΕΔ, της Χωροφυλακής και του Λιμενικού Σώματος, οι λαμβάνοντες μέρισμα από κάποιο των Μετοχικών Ταμείων ΣΞ, ΠΝ, ΠΑ.”
Τώρα για τους ΕΠΟΠ μάλλον θα πρέπει να ερωτηθεί η ΕΑΑΣ/Ν/Α κατά περίπτωση.
Αχιλέα αφου δεν ειναι υποχρεωτικο να γραφτεις στην ενωση αποστρατων,γιατι γινεται υποχρεωτικη η κρατηση για αυτη,στα μερισματα;Υπαρχει η δυνατοτηταν α δηλωσεις οτι δεν θελεις να γραφτεις στην ενωση αποστρατων και να μην σου γινεται η παρακρατηση;
Οι αποστρατοι υπαξκοι μπορουν να γραφτουν στις ενωσεις αποστρατων και να παρτουν τετοια ταυτοτητα,αλαλ εγγραφονται ως μη τακτικα μελη,και εχουν την υποχρεωση να καταβαλουν 49 ευρω το χρονο αν δεν κανω λαθος για το ποσο,συνδρομη!!!Η γνωμη μου;Δεν αξιζει τον κοπο,πιειτε καμια μπυρα με τα 49 ευρω,παρα να τα δωσετε σε αυτους!!!
Προς Δημήτρη:
Έχεις απόλυτο δίκιο και θα έπρεπε να μπορούσαμε να διαλέξουμε.
Κάπου διάβασα ότι ένας απόστρατος του Ναυτικού έκανε αίτηση να διαγραφεί από την Ένωση Αποστράτων, αλλά δεν γνωρίζω τη συνέχεια.
Η συνδρομή νομίζω είναι ίδια για όλους και κρατείται από το μέρισμα Ιανουαρίου. Όταν υπήρχε δώρο Χριστουγέννων κανένας δεν καταλάβαινε καν ότι υπάρχει αυτή η κράτηση, τώρα όμως το ποσό είναι σημαντικό.
Νικος
29 Σεπτεμβρίου 2013 21:54
Αποστρατεύομαι μέσα στο 2013 με Βαθμό Σχη και μισθολογικό 2/3 Ταξχου…έχω 25 χρόνια…αν δεν αναγνωρίσω τα χρόνια της Σχολής και τα έτη εκστρατείας για το ΜΤΣ και η σύνταξη είναι μεγαλύτερη και με τα μερίσματα συνολικά κατά 70 ευρώ περίπου….σίγουρα μετά το 2022 όταν θα τελειώσουν οι εισφορές, αν αναγνωρίσω τα παραπάνω…θα αλλάξει…αξίζει να τα αναγνωρίσω ΝΑΙ ή ΟΧΙ?
Έχεις όλα τα στοιχεία για να αποφασίσεις μόνος σου:
1. Πόσο παίρνεις χωρίς αναγνώριση.
2. Πόσο θα παίρνεις το 2022 με αναγνώριση (βάζοντας ΝΑΙ στην αναγνώριση).
3. Βλέπεις τη διαφορά και αποφασίζεις εάν αξίζει τον κόπο.
Πάντως τα μερίσματα μπορεί να μειωθούν και άλλο ενώ θα πληρώνεις εισφορές με τις ισχύουσες τιμές τώρα.
Βέβαια με μεγαλύτερο μέρισμα ΜΤΣ αυξάνει το μέγιστο ποσό ΒΟΕΑ που δικαιούνται τα τέκνα (κάνε δοκιμές για 26 έτη και πάνω).
Η σελίδα σου δίνει όλα τα αριθμητικά στοιχεία για όλα τα ενδεχόμενα, δεν μπορεί και να αποφασίσει για σένα! 😉
YPOLOGISTIS
28 Σεπτεμβρίου 2013 12:32
Σευχαριστω πολυ!
YPOLOGISTIS
28 Σεπτεμβρίου 2013 11:58
εφυγα με 25 πραγματικα διοικητικο λοχαγου και μισθολογικο ανχη 52 χρονοεπιδομα
Βάζεις ΕΞ ΥΠΞΚΩΝ και παίρνεις επιπλέον 3 έτη, αλλά ο οικονομικός μισθός υπολογισμού της σύνταξης θα είναι Τχης.
Επεξήγηση στην ερώτηση 2.5 του FAQ.
ΥΓ. Το ΓΛΚ θα υπολογίσει και τις 2 περιπτώσεις:
α. Με μισθό Ανχη χωρίς τα 3 έτη Κονδύλη.
β. Με μισθό Τχη και τα 3 έτη Κονδύλη.
και θα επιλέξει το μεγαλύτερη σύνταξη (που είναι η “β”).
Μπορείς να το ελέγξεις στη σελίδα βάζοντας εναλλακτικά ΕΞ ΥΠΞΚΩΝ και ΟΧΙ στην 3ετία Κονδύλη (θα δεις να αλλάζει στον πίνακα ο μισθός υπολογισμού της σύνταξης)
YPOLOGISTIS
27 Σεπτεμβρίου 2013 21:33
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΡΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ.ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΜΟΥ.ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:
ΕΧΩ ΚΑΤΑΤΑΓΕΙ ΣΤΟΝ ΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΩΝ ΤΟΥ 1977 ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΘΑ ΒΑΛΩ ΕΞ ΥΠΑΞ Η΄ΑΝΘ/ΕΜΘ??
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!
Διάβασα εδώ για τις συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις.Αναφέρει κάπου για μη αναστολή της σύνταξης εφόσον δουλεύουν για όσους έχουν απολυθεί ή αποστρατευθεί αυτεπάγγελτα χωρίς υπαιτιότητα τους.Σε αυτή την κατηγορία δεν βρίσκονται κι όσοι έχουν αποστρατευτεί αυτεπάγγελτα λόγω σωματικής ανικανότητας χωρίς ευθύνη της υπηρεσίας;Θέλω διευκρίνηση από όποιον γνωρίζει σίγουρα γιατί υπάρχει κι η αυτεπάγγελτη αποστρατεία λόγω σωματικής ανικανότητας με ευθύνη της υπηρεσίας,αλλά νομίζω ότι και στην πρώτη περίπτωση δεν ευθύνεται ο αποστρατευόμενος,απλά δεν φέρει την ευθύνη για την ανικανότητά του η υπηρεσία.
giannhss
26 Σεπτεμβρίου 2013 00:25
Αχιλλέα καλησπέρα.Ειμαι ΕΜΘ της ΠΑ με κατάταξη 29/6/92, εχω 18 μηνες θητεία απο τον ΣΞ , και 1 πτητικό εξάμηνο τεχνικού, το οποιο φαίνεται στο ΓΕΑ oτι υπάρχει αλλα δεν μου εχουν γινει κρατήσεις οπως θα επρεπε, εκανα κινηση να αναγνωρίσω και να πληρωσω τον στρατο και το πτητικο, για τον στρατο δεν υπαρχει προβλημα ,το θεμα ειναι με το πτητικό με ενημερωσαν απο το ΟΛΚΑ οτι δεν μπορουν να μου κάνουν κρατήσεις, γιατι το πτητικό ειναι παλιό, μονο αν ηταν της τελευταίας πενταετίας θα μπορούσαν να μου γινουν κρατήσεις.Δυο ερωτήσεις.
,EΡΩΤΗΣΗ 1) αεροπορία συν θητεια συν 1 πτητικο εξάμηνο προλαβαίνω να θεμελιώσω μεχρι 31/12/14: ΕΡΩΤΗΣΗ 2)παρολο που εγω δεν μπορω να αναγνωρίσω και να πληρώσω το πτητικο τωρα, ο χρονος αυτος αναγνωρίζεται ως χρονος προυπηρεσίας ωστε να θεμελιωσω στις 31/12/14 η χανω το δικαίωμα , πιστευω να μην έθεσα πολύπλοκα το ολο θεμα, ευχαριστώ!!!
Όπως θα είδες στο “Δικαίωμα σύνταξης”, το θέμα είναι ότι με το εξάμηνο αυτό συμπληρώνεις 24,5 έτη και 3 ημέρες εντός του 2014 (χωρίς χρήση 5ετίας που τη δικαιούσαι στα 24,5 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας).
Χωρίς αυτό το εξάμηνο έχεις μόνο 24 έτη και 3 ημέρες μέχρι 31-12-2014, οπότε δεν θεμελιώνεις.
Δεν γνωρίζω πως μπορείς να αναγνωρίσεις το εξάμηνο, αλλά εάν δεν γίνει αυτό υποθέτω ότι δεν θα συμπεριληφθεί καν στην προϋπηρεσία σου (θα είναι ως μη γενόμενο),οπότε στα χαρτιά που θα σταλούν από την Αεροπορία στο ΓΛΚ θα εμφανίζεσαι με συνολική υπηρεσία 24 ετών (και φυσικά δεν θα δικαιούσαι σύνταξη).
ταξιαρχος
25 Σεπτεμβρίου 2013 20:43
Αχιλλεα οσοι ειναι πριν το 1997 στο ΕΚΟΕΜΣδεν γινεται κρατηση πλασματικων ετων αλλα γινεται κρατηση μονο στο ΜΤΣ αρα πρεπει να κανεις δυο πινακες με η χωρις κρατηση πλασματ ετων
Δεν θα χρειαστούν 2 πίνακες, θα το βάλω να επιλέγεται αυτόματα ανάλογα την ημ/νία.
Δύο ερωτήσεις:
1. Πριν το 1997 εννοείς να έχουν διαγραφή μέχρι 31-12-1997;
2. Η κράτηση στο ΜΤΣ είναι 4% ή 5% (4% ΜΤΣ +1% ΕΚΟΕΜΣ);
Μπορείς να την υπολογίσεις από την ετήσια βεβαίωση 2012 του ΜΤΣ για τη φορολογική δήλωση (ή ακόμα καλύτερα να μου στείλεις με mail τα νούμερα της ετήσιας βεβαίωσης).
Σίγουρα μιλάμε για αυτούς που μπήκαν μετά το 1997 και όχι για αυτούς που βγήκαν;
Γιατί από το 1997 πέρασαν μόλις 16 έτη και μου έχουν στείλει ανάλυση μερισμάτων ΜΤΣ αποστράτου με κρατήσεις και στα 2 μερίσματα.
Εσύ διαγράφηκες πριν ή μετά το 1997;
το 1997 ειναι οροσημο γιατι τοτε δημιουργηθηκε το ΕΚΟΕΜΣ και οι παλιοι αξκοι πληρωνουν μονο στο ΜΤΣ, οι νεοι δηλ αυτοι που μπηκαν στο στρατο μετα το 1997 πληρωνουν και στα δυο.
Αυτό δεν εξηγεί το γεγονός ότι υπάρχουν απόστρατοι Συνταγματάρχες που πληρώνουν κρατήσεις αναγνώρισης και στα δύο, σύμφωνα με τη βεβαίωση ΜΤΣ έτους 2012 που μου έστειλαν!
Από το 1997 μέχρι σήμερα έχουν περάσει μόνο 16 χρόνια και δεν δικαιούται σύνταξη κανένας – όσοι μπήκαν μετά το 1997 δικαιούνται σύνταξη το νωρίτερο το 2029!
Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το 1997 είναι ορόσημο, απλά ρωτάω μήπως είναι ορόσημο για αυτούς που έφυγαν μετά το 1997 και όχι για αυτούς που μπήκαν.
Δεν αναφέρεις εάν εσύ έχεις αποστρατευθεί πριν ή μετά το 1997.
Πρόσεξε την παρ. 5 της απάντησής μου.
Στη βεβαίωση ΜΤΣ έτους 2012 που πήρες εσύ για την εφορία, δεν υπήρχε καμία κράτηση του Ν.2913/01 στο ΕΚΟΕΜΣ;
Εάν είναι σωστοί οι υπολογισμοί μου, το ανωτέρω ποσό στο ΕΚΟΕΜΣ (Ν.2913/01) θα πρέπει να είναι ακριβώς το 25% της αντίστοιχης κράτησης στο ΜΤΣ (πάλι Ν.2913/01).
Γιατί μου φαίνεται περίεργο το ΜΤΣ να εφαρμόζει 2 μέτρα και 2 σταθμά, σε άλλους να κρατάει εισφορές και από ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ και σε άλλους μόνο από το ΜΤΣ.
Υπήρχε ένα λάθος που το διόρθωσα σήμερα μετά την παρατήρησή σου, όμως δεν αφορούσε την 5ετία αλλά τους μήνες σχολής, οι οποίοι μετρούσαν 2 φορές με την επιλογή “ΝΑΙ” ή “ΕΓΙΝΕ”. Τώρα πρέπει να είναι σωστά τα αποτελέσματα.
Επί τη ευκαιρία διορθώθηκε και η επιλογή έτους ΒΟΕΑ (2011~2013) μετά την πρόσφατη απόφαση του ΜΤΣ για πάγωμα στα επίπεδα του 2011.
Στην αναγνώριση των μηνών στρ. σχολής στο ΜΤΣ εισάγεις:
ΝΑΙ – όταν αναγνωρίζεις τώρα τη σχολή και θα πληρώσεις εισφορές (εφάπαξ ή σε δόσεις).
ΟΧΙ – εάν δεν θέλεις να αναγνωρίσεις τη σχολή.
ΕΓΙΝΕ – εάν αναγνώρισες τη σχολή πληρώνοντας εισφορές στο παρελθόν.
ΥΓ. Η σχολή πάντα μετράει αυτόματα στη σύνταξη χωρίς να χρειάζεται καμία αναγνώριση.
Χρήστος
24 Σεπτεμβρίου 2013 06:30
Ήθελα να ρωτήσω επίσης όποιον γνωρίζει.Διάβασα κάπου στα δικαιολογητικά για τα έξοδα οριστικής διαμονής μετά την αποστρατεία,για Ε9.Δεν φτάνει απλά ο λογαριασμός ΔΕΗ;Επειδή το Ε9 είναι για περιουσιακά στοιχεία.Όποιος νοικιάζει στον τόπο που θα δηλώσει διαμονή δεν δικαιούται να πάρει έξοδα εγκατάστασης;
Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, το Ε9 είναι εναλλακτικό με το συμβόλαιο ενοικίασης, δεν απαιτούνται και τα δύο.
Εάν νοικιάζεις προσκομίζεις συμβόλαιο ενοικίασης (θεωρημένο από εφορία) και ΔΕΗ.
Εάν έχεις δικό σου σπίτι προσκομίζεις το Ε9 και ΔΕΗ.
ΚΏΣΤΑΣ
22 Σεπτεμβρίου 2013 19:00
Αχχιλέα δεν πρέπει να έγινα κατανοητός ίσως να μην διατύπωσα το ερώτημα σωστά.Με ενδιαφέρει όχι τόσο απο πλευράς μερίσματος όσο απο πλευράς βαθμολογικής και μισθολογικής.Συγκεκριμενα με κλειστά τα 30 πραγματικά προάγεσαι στον βαθμό του τχη εν ενεργεία με συνέπεια και την αυτόματη μισθολογική προαγωγή πράγμα που δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε μένα και τους συμμαθητές μου αλλά το προσπαθούμε.Αλλ.α απαραίτητη προυπόθεση ακόμα και εάν περάσει η τποπολογία της προαγωγής θα πρέπει να έχουμε κλειστά 30.Γιαυτό ρωτάω εάν προμετρούνται τα διπλά χρόνια έτσι ώστε να περάσω τα 30.
Όχι, δεν μπορούν να προσμετρηθούν τα πλασματικά για να δικαιούσαι βαθμό.
Εάν γινόταν αυτό στα 24,5 έτη όταν όλοι παίρνουμε τα 5 έτη εκστρατείας θα έπρεπε να παίρνουμε όλοι μισθολογική αύξηση τουλάχιστον 2 βαθμών παραπάνω!
Τα πλασματικά έτη αποτελούν παροχή του κράτους για έμμεση αύξηση της σύνταξης, δεν δίνονται για αύξηση του μισθού.
Θέλει προσοχή στο χρόνο υποβολής της παραίτησης, είναι γνωστό ότι και το χρονοεπίδομα και τις μισθολογικές προαγωγές τις δικαιούσαι όταν συμπληρώσεις ακριβώς τον απαιτούμενο χρόνο.
Πχ. εάν φύγει κάποιος στα 29 έτη παρά 10 ημέρες χάνει το χρονοεπίδομα 60%!
Πάντως από αυτά που αναφέρεις δεν έχει νόημα η προαγωγή, γιατί ως Τχης με 30 έτη ΔΕΝ παίρνεις μισθολογική προαγωγή!
Τχης με 30 έτη υπηρεσίας παίρνει μισθό Σχη, όσο παίρνει και ο Λγός!
Θα έπρεπε να είσαι Ασχης με 30 έτη ή Τχης με 31 έτη για να πάρεις 1/3 Ταξχου, άρα γιατί αγχώνεστε;
ΚΏΣΤΑΣ
22 Σεπτεμβρίου 2013 11:33
Καλημέρα Αχχιλέα και συγχαρητήρια για το έργο σου.Θα ήθελα να σε ρωτήσω εάν σε περίπτωση που έχω 30 χρόνια παρά δέκα μέρες πραγματικά πρίν την διαγραφή μου μπορώ να προσθέσω κάποια απο τα εξάμηνα που έχω για να περάσω τα 30 χρόνια?Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Είτε βάλεις 29,51 έτη, είτε 30, είτε 30,49 θα δεις ότι η σελίδα σου υπολογίζει τα ίδια 30 “Συντάξιμα Έτη” (πράσινη γραμματοσειρά).
Οι τελευταίοι 6 μήνες και 1 ημέρα μετράνε πάντα για 1 έτος.
Όμως εάν περάσεις τα 30 έτη θα έχεις 1 παραπάνω μερίδιο στα μερίσματα (δες στον πίνακα δεξιά “Αναγνώριση ετών στο ΜΤΣ” πόσα “Υπολογιζόμενα έτη” -μπλε γραμματοσειρά- βγάζεις για 29,9 πραγματικά έτη και πόσα για 30,1 έτη).
Τα ανωτέρω νούμερα που εμφανίζονται στη σελίδα δεν είναι απλά στρογγυλεύσεις, είναι τα δικαιούμενα κατά περίπτωση έτη με τα οποία υπολογίζεται η σύνταξη και τα μερίσματα!
Σύμφωνα με το ΠΔ 200/1993 τα έξοδα μετάθεσης καθορίζονται ακόμη με βάση το παλιό μισθολόγιο, οπότε δημιουργήθηκε νέα εφαρμογή για τον υπολογισμό τους: Οδοιπορικά έξοδα μετάθεσης εσωτερικού
.
Ως πρώτη προσπάθεια υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο λαθών, οπότε εάν υπάρχει οποιαδήποτε διαφορά με τα πραγματικά ποσά θα πρέπει να αναφέρεται στα σχόλια με λεπτομέρειες (στοιχεία που εισάγονται) για έλεγχο και διόρθωση εάν απαιτείται.
Η ΕΔΥΕΘΑ διαγραφής μου έχει σαν ημερομηνία διαγραφής την 11 Οκτ.
Εγώ αλλάζω ΕΧΥ και μισθολογική προαγωγή την 1 Νοε (25 χρόνια). Μπορώ να κάνω κάτι;;;
Γι’ αυτό θέλει προσοχή η περίοδος υποβολής παραίτησης.
Για 20 ημέρες έχασες 4% χρονοεπίδομα και έναν μισθολογικό βαθμό.
Εάν ήσουν ΕΜΘ θα έχανες και το εφάπαξ, γιατί χρειάζονται 25 πλήρη έτη!
Καλησπέρα. Αυριο κατα πάσα περίπτωση αναμενεται η εκδοση της ΕΔΥΕΘΑ αποστρατείας. Υπάρχουν καποιες ενεργειες/διαδικασίες (εκτός από την αποστολή υπευθυνης δηλωσης για 3μηνες αποδοχές) που μπορουν να γίνουν κατα το διαστημα αυτο μεχρι την διαγραφή ή απαραίτητη προυπόθεση ειναι να εχει εκδοθει το ΦΔΜΤ για την εναρξη όλων των διαδικασιων στα ΓΕΣ/ΔΟΙ, ΜΤΣ κτλ όπως αναφερει ο Ηλιας στον οδηγό του?
Mπορείς να κάνεις ότι αναφέρεται στην πρώτη σελιδα του οδηγού (ταυτότητα, ΦΠ, διαχειριστικές εκκρεμότητες κλπ), μέχρι και τα βιβλιάρια υγείας…
Με το βιβλιάριο που εκδίδουμε μετά την αποστρατεία από τον ΟΠΑΔ συνεχίζουμε να πηγαίνουμε στα στρατιωτικά νοσοκομεία με την ίδια διαδικασία όπως τα εν ενεργεία στελέχη;
Να συμπληρώσω το ερώτημα….και για τα μέλη της οικογένειας? Τι ισχύει γι΄αυτά?
Ισχύουν ότι και πριν και για τον ενδιαφερόμενο και για τα μέλη.
Στο νοσοκομείο θα δηλώνεις ότι είσαι απόστρατος (στο βιβλιάριο αναγράφεται και ο βαθμός αποστρατείας σου).
Τα μέλη θα δηλώνουν απλώς τη σχέση τους με τον απόστρατο ασφαλισμένο.
Απλά να ξέρετε ότι στα εξωτερικά ιατρεία προηγούνται πάντα οι εν ενεργεία (να οπλιστείτε με υπομονή πηγαίνοντας στο νοσοκομείο)!
Καλό θα ήταν να έχετε μαζί σας και την κάρτα αποστράτου για να μπαινοβγαίνετε πιο εύκολα από την πύλη.
Η κάρτα αυτή από που εκδίδεται;
Από την επίσημη ένωση αποστράτων (ΕΑΑΣ).
Δεν είναι υποχρεωτικό να γραφείς στην ένωση αποστράτων (υπάρχει και σχετική κράτηση μία φορά το χρόνο), αλλά με την κάρτα μπορείς να εισέρχεσαι σε λέσχες, θέρετρα, ΚΑΑΥ, στρατιωτικά πρατήρια κλπ.
αχιλλέα δικαιούνται και οι απόστρατοι υπαξιωματικοί τέτοια ταυτότητα
και αν ναι που απευθύνονται στην EAAΣ?
Ομολογώ ότι δεν το γνωρίζω.
Μέχρι σήμερα όλοι όσοι αποστρατεύονταν ήταν αξιωματικοί (ακόμα και οι προερχόμενοι από σχολή Υπξκών ή ανακαταταγέντες), οπότε δεν υπήρχε θέμα. Ακόμα και οι ΕΜΘ νομίζω ότι αποστρατεύονται ως Ανθστές, οι οποίοι λογίζονται ως Αξκοί.
Σύμφωνα με τα ισχύοντα: “Τακτικά μέλη των Ενώσεων καθίστανται υποχρεωτικά, οι εν αποστρατεία Αξιωματικοί και Ανθυπασπιστές των Κλάδων των ΕΔ, της Χωροφυλακής και του Λιμενικού Σώματος, οι λαμβάνοντες μέρισμα από κάποιο των Μετοχικών Ταμείων ΣΞ, ΠΝ, ΠΑ.”
Τώρα για τους ΕΠΟΠ μάλλον θα πρέπει να ερωτηθεί η ΕΑΑΣ/Ν/Α κατά περίπτωση.
Αχιλέα αφου δεν ειναι υποχρεωτικο να γραφτεις στην ενωση αποστρατων,γιατι γινεται υποχρεωτικη η κρατηση για αυτη,στα μερισματα;Υπαρχει η δυνατοτηταν α δηλωσεις οτι δεν θελεις να γραφτεις στην ενωση αποστρατων και να μην σου γινεται η παρακρατηση;
Οι αποστρατοι υπαξκοι μπορουν να γραφτουν στις ενωσεις αποστρατων και να παρτουν τετοια ταυτοτητα,αλαλ εγγραφονται ως μη τακτικα μελη,και εχουν την υποχρεωση να καταβαλουν 49 ευρω το χρονο αν δεν κανω λαθος για το ποσο,συνδρομη!!!Η γνωμη μου;Δεν αξιζει τον κοπο,πιειτε καμια μπυρα με τα 49 ευρω,παρα να τα δωσετε σε αυτους!!!
Προς Δημήτρη:
Έχεις απόλυτο δίκιο και θα έπρεπε να μπορούσαμε να διαλέξουμε.
Κάπου διάβασα ότι ένας απόστρατος του Ναυτικού έκανε αίτηση να διαγραφεί από την Ένωση Αποστράτων, αλλά δεν γνωρίζω τη συνέχεια.
Η συνδρομή νομίζω είναι ίδια για όλους και κρατείται από το μέρισμα Ιανουαρίου. Όταν υπήρχε δώρο Χριστουγέννων κανένας δεν καταλάβαινε καν ότι υπάρχει αυτή η κράτηση, τώρα όμως το ποσό είναι σημαντικό.
Αποστρατεύομαι μέσα στο 2013 με Βαθμό Σχη και μισθολογικό 2/3 Ταξχου…έχω 25 χρόνια…αν δεν αναγνωρίσω τα χρόνια της Σχολής και τα έτη εκστρατείας για το ΜΤΣ και η σύνταξη είναι μεγαλύτερη και με τα μερίσματα συνολικά κατά 70 ευρώ περίπου….σίγουρα μετά το 2022 όταν θα τελειώσουν οι εισφορές, αν αναγνωρίσω τα παραπάνω…θα αλλάξει…αξίζει να τα αναγνωρίσω ΝΑΙ ή ΟΧΙ?
εντελώς προσωπική άποψη……αν τα αναγνωρίσεις, κινδυνεύεις να πληρώνεις για 9 χρόνια για κάτι που θα έχει εκμηδενιστεί μέχρι τότε
Έχεις όλα τα στοιχεία για να αποφασίσεις μόνος σου:
1. Πόσο παίρνεις χωρίς αναγνώριση.
2. Πόσο θα παίρνεις το 2022 με αναγνώριση (βάζοντας ΝΑΙ στην αναγνώριση).
3. Βλέπεις τη διαφορά και αποφασίζεις εάν αξίζει τον κόπο.
Πάντως τα μερίσματα μπορεί να μειωθούν και άλλο ενώ θα πληρώνεις εισφορές με τις ισχύουσες τιμές τώρα.
Βέβαια με μεγαλύτερο μέρισμα ΜΤΣ αυξάνει το μέγιστο ποσό ΒΟΕΑ που δικαιούνται τα τέκνα (κάνε δοκιμές για 26 έτη και πάνω).
Η σελίδα σου δίνει όλα τα αριθμητικά στοιχεία για όλα τα ενδεχόμενα, δεν μπορεί και να αποφασίσει για σένα! 😉
Σευχαριστω πολυ!
εφυγα με 25 πραγματικα διοικητικο λοχαγου και μισθολογικο ανχη 52 χρονοεπιδομα
Βάζεις ΕΞ ΥΠΞΚΩΝ και παίρνεις επιπλέον 3 έτη, αλλά ο οικονομικός μισθός υπολογισμού της σύνταξης θα είναι Τχης.
Επεξήγηση στην ερώτηση 2.5 του FAQ.
ΥΓ. Το ΓΛΚ θα υπολογίσει και τις 2 περιπτώσεις:
α. Με μισθό Ανχη χωρίς τα 3 έτη Κονδύλη.
β. Με μισθό Τχη και τα 3 έτη Κονδύλη.
και θα επιλέξει το μεγαλύτερη σύνταξη (που είναι η “β”).
Μπορείς να το ελέγξεις στη σελίδα βάζοντας εναλλακτικά ΕΞ ΥΠΞΚΩΝ και ΟΧΙ στην 3ετία Κονδύλη (θα δεις να αλλάζει στον πίνακα ο μισθός υπολογισμού της σύνταξης)
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΡΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ.ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΜΟΥ.ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:
ΕΧΩ ΚΑΤΑΤΑΓΕΙ ΣΤΟΝ ΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΩΝ ΤΟΥ 1977 ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΘΑ ΒΑΛΩ ΕΞ ΥΠΑΞ Η΄ΑΝΘ/ΕΜΘ??
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!
Με πόσα πραγματικά έτη έφυγες και με τι διοικητικό και μισθολογικό βαθμό;
http://www.policenet.gr/%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82
Διάβασα εδώ για τις συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις.Αναφέρει κάπου για μη αναστολή της σύνταξης εφόσον δουλεύουν για όσους έχουν απολυθεί ή αποστρατευθεί αυτεπάγγελτα χωρίς υπαιτιότητα τους.Σε αυτή την κατηγορία δεν βρίσκονται κι όσοι έχουν αποστρατευτεί αυτεπάγγελτα λόγω σωματικής ανικανότητας χωρίς ευθύνη της υπηρεσίας;Θέλω διευκρίνηση από όποιον γνωρίζει σίγουρα γιατί υπάρχει κι η αυτεπάγγελτη αποστρατεία λόγω σωματικής ανικανότητας με ευθύνη της υπηρεσίας,αλλά νομίζω ότι και στην πρώτη περίπτωση δεν ευθύνεται ο αποστρατευόμενος,απλά δεν φέρει την ευθύνη για την ανικανότητά του η υπηρεσία.
Αχιλλέα καλησπέρα.Ειμαι ΕΜΘ της ΠΑ με κατάταξη 29/6/92, εχω 18 μηνες θητεία απο τον ΣΞ , και 1 πτητικό εξάμηνο τεχνικού, το οποιο φαίνεται στο ΓΕΑ oτι υπάρχει αλλα δεν μου εχουν γινει κρατήσεις οπως θα επρεπε, εκανα κινηση να αναγνωρίσω και να πληρωσω τον στρατο και το πτητικο, για τον στρατο δεν υπαρχει προβλημα ,το θεμα ειναι με το πτητικό με ενημερωσαν απο το ΟΛΚΑ οτι δεν μπορουν να μου κάνουν κρατήσεις, γιατι το πτητικό ειναι παλιό, μονο αν ηταν της τελευταίας πενταετίας θα μπορούσαν να μου γινουν κρατήσεις.Δυο ερωτήσεις.
,EΡΩΤΗΣΗ 1) αεροπορία συν θητεια συν 1 πτητικο εξάμηνο προλαβαίνω να θεμελιώσω μεχρι 31/12/14: ΕΡΩΤΗΣΗ 2)παρολο που εγω δεν μπορω να αναγνωρίσω και να πληρώσω το πτητικο τωρα, ο χρονος αυτος αναγνωρίζεται ως χρονος προυπηρεσίας ωστε να θεμελιωσω στις 31/12/14 η χανω το δικαίωμα , πιστευω να μην έθεσα πολύπλοκα το ολο θεμα, ευχαριστώ!!!
Όπως θα είδες στο “Δικαίωμα σύνταξης”, το θέμα είναι ότι με το εξάμηνο αυτό συμπληρώνεις 24,5 έτη και 3 ημέρες εντός του 2014 (χωρίς χρήση 5ετίας που τη δικαιούσαι στα 24,5 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας).
Χωρίς αυτό το εξάμηνο έχεις μόνο 24 έτη και 3 ημέρες μέχρι 31-12-2014, οπότε δεν θεμελιώνεις.
Δεν γνωρίζω πως μπορείς να αναγνωρίσεις το εξάμηνο, αλλά εάν δεν γίνει αυτό υποθέτω ότι δεν θα συμπεριληφθεί καν στην προϋπηρεσία σου (θα είναι ως μη γενόμενο),οπότε στα χαρτιά που θα σταλούν από την Αεροπορία στο ΓΛΚ θα εμφανίζεσαι με συνολική υπηρεσία 24 ετών (και φυσικά δεν θα δικαιούσαι σύνταξη).
Αχιλλεα οσοι ειναι πριν το 1997 στο ΕΚΟΕΜΣδεν γινεται κρατηση πλασματικων ετων αλλα γινεται κρατηση μονο στο ΜΤΣ αρα πρεπει να κανεις δυο πινακες με η χωρις κρατηση πλασματ ετων
Δεν θα χρειαστούν 2 πίνακες, θα το βάλω να επιλέγεται αυτόματα ανάλογα την ημ/νία.
Δύο ερωτήσεις:
1. Πριν το 1997 εννοείς να έχουν διαγραφή μέχρι 31-12-1997;
2. Η κράτηση στο ΜΤΣ είναι 4% ή 5% (4% ΜΤΣ +1% ΕΚΟΕΜΣ);
Μπορείς να την υπολογίσεις από την ετήσια βεβαίωση 2012 του ΜΤΣ για τη φορολογική δήλωση (ή ακόμα καλύτερα να μου στείλεις με mail τα νούμερα της ετήσιας βεβαίωσης).
Αφορα αυτους που μπηκαν στο στρατο πριν το 1997 και η αναγνωριση πλασματικων ετων ειναι οπως το ειχες δηλ. μονο στις κρατησεις του ΜΤΣ
ενω για αυτους που μπηκαν μετα το 1997 οι κρατηση γινεται και σταδυο ΜΤΣ ΕΚΟΕΜΣ
Σίγουρα μιλάμε για αυτούς που μπήκαν μετά το 1997 και όχι για αυτούς που βγήκαν;
Γιατί από το 1997 πέρασαν μόλις 16 έτη και μου έχουν στείλει ανάλυση μερισμάτων ΜΤΣ αποστράτου με κρατήσεις και στα 2 μερίσματα.
Εσύ διαγράφηκες πριν ή μετά το 1997;
το 1997 ειναι οροσημο γιατι τοτε δημιουργηθηκε το ΕΚΟΕΜΣ και οι παλιοι αξκοι πληρωνουν μονο στο ΜΤΣ, οι νεοι δηλ αυτοι που μπηκαν στο στρατο μετα το 1997 πληρωνουν και στα δυο.
Αυτό δεν εξηγεί το γεγονός ότι υπάρχουν απόστρατοι Συνταγματάρχες που πληρώνουν κρατήσεις αναγνώρισης και στα δύο, σύμφωνα με τη βεβαίωση ΜΤΣ έτους 2012 που μου έστειλαν!
Από το 1997 μέχρι σήμερα έχουν περάσει μόνο 16 χρόνια και δεν δικαιούται σύνταξη κανένας – όσοι μπήκαν μετά το 1997 δικαιούνται σύνταξη το νωρίτερο το 2029!
Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το 1997 είναι ορόσημο, απλά ρωτάω μήπως είναι ορόσημο για αυτούς που έφυγαν μετά το 1997 και όχι για αυτούς που μπήκαν.
Δεν αναφέρεις εάν εσύ έχεις αποστρατευθεί πριν ή μετά το 1997.
εγω εχω αποστρατευτει το 2011 και μονο στο ΜΤΣ μου κανουν κρατηση για αναγνωριση πλασματικων ετων
Αυτή είναι η απάντηση απόστρατου Σχη με θητεία από 10-8-82 έως 30-10-2009, όπου αναλύει τα μερίσματά του σύμφωνα με τη βεβαίωση που πήρε από το ΜΤΣ για το έτος 2012:
http://enstoloi.net/comments/comment-page-15/#comment-2130
Πρόσεξε την παρ. 5 της απάντησής μου.
Στη βεβαίωση ΜΤΣ έτους 2012 που πήρες εσύ για την εφορία, δεν υπήρχε καμία κράτηση του Ν.2913/01 στο ΕΚΟΕΜΣ;
Εάν είναι σωστοί οι υπολογισμοί μου, το ανωτέρω ποσό στο ΕΚΟΕΜΣ (Ν.2913/01) θα πρέπει να είναι ακριβώς το 25% της αντίστοιχης κράτησης στο ΜΤΣ (πάλι Ν.2913/01).
Γιατί μου φαίνεται περίεργο το ΜΤΣ να εφαρμόζει 2 μέτρα και 2 σταθμά, σε άλλους να κρατάει εισφορές και από ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ και σε άλλους μόνο από το ΜΤΣ.
Αχιλλεα το μονο που ξερω και αυτο ειναι σιγουρο εμενα μου κρατανε μονο στο ΜΤΣ κρατηση για αναγνωριση πλασματικων ετων. Ευχαριστω για την συνομιλια.
Στη Διαυγεια
http://et.diavgeia.gov.gr/f/ypetha/ada/%CE%92%CE%9B9%CE%946-%CE%A1%CE%9E%CE%94
Καθορισμός της τιμής μεριδίου του ΜΤΣ για το έτος 2013 στο
ύψος των 5,1999 €, ήτοι μειωμένης έναντι της αντίστοιχης του έτους 2012 (5,7142 €) κατά ποσοστό 9%.
Ευχαριστώ για την ενημέρωση, η πληροφορία μπήκε στη σελίδα “Ημερολόγιο” και αναρτήθηκε σχετικό post στην πρώτη σελίδα.
Aχιλλέα καλημέρα γιατί όταν κάνω αναγνώριση 5 πλασματικών στο προγραμμα χωρίς εφαπαξ καταβολή μου βγάζει περας κρατήσεων σε 6,5 χρόνια
Υπήρχε ένα λάθος που το διόρθωσα σήμερα μετά την παρατήρησή σου, όμως δεν αφορούσε την 5ετία αλλά τους μήνες σχολής, οι οποίοι μετρούσαν 2 φορές με την επιλογή “ΝΑΙ” ή “ΕΓΙΝΕ”. Τώρα πρέπει να είναι σωστά τα αποτελέσματα.
Επί τη ευκαιρία διορθώθηκε και η επιλογή έτους ΒΟΕΑ (2011~2013) μετά την πρόσφατη απόφαση του ΜΤΣ για πάγωμα στα επίπεδα του 2011.
Στην αναγνώριση των μηνών στρ. σχολής στο ΜΤΣ εισάγεις:
ΝΑΙ – όταν αναγνωρίζεις τώρα τη σχολή και θα πληρώσεις εισφορές (εφάπαξ ή σε δόσεις).
ΟΧΙ – εάν δεν θέλεις να αναγνωρίσεις τη σχολή.
ΕΓΙΝΕ – εάν αναγνώρισες τη σχολή πληρώνοντας εισφορές στο παρελθόν.
ΥΓ. Η σχολή πάντα μετράει αυτόματα στη σύνταξη χωρίς να χρειάζεται καμία αναγνώριση.
Ήθελα να ρωτήσω επίσης όποιον γνωρίζει.Διάβασα κάπου στα δικαιολογητικά για τα έξοδα οριστικής διαμονής μετά την αποστρατεία,για Ε9.Δεν φτάνει απλά ο λογαριασμός ΔΕΗ;Επειδή το Ε9 είναι για περιουσιακά στοιχεία.Όποιος νοικιάζει στον τόπο που θα δηλώσει διαμονή δεν δικαιούται να πάρει έξοδα εγκατάστασης;
Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, το Ε9 είναι εναλλακτικό με το συμβόλαιο ενοικίασης, δεν απαιτούνται και τα δύο.
Εάν νοικιάζεις προσκομίζεις συμβόλαιο ενοικίασης (θεωρημένο από εφορία) και ΔΕΗ.
Εάν έχεις δικό σου σπίτι προσκομίζεις το Ε9 και ΔΕΗ.
Αχχιλέα δεν πρέπει να έγινα κατανοητός ίσως να μην διατύπωσα το ερώτημα σωστά.Με ενδιαφέρει όχι τόσο απο πλευράς μερίσματος όσο απο πλευράς βαθμολογικής και μισθολογικής.Συγκεκριμενα με κλειστά τα 30 πραγματικά προάγεσαι στον βαθμό του τχη εν ενεργεία με συνέπεια και την αυτόματη μισθολογική προαγωγή πράγμα που δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε μένα και τους συμμαθητές μου αλλά το προσπαθούμε.Αλλ.α απαραίτητη προυπόθεση ακόμα και εάν περάσει η τποπολογία της προαγωγής θα πρέπει να έχουμε κλειστά 30.Γιαυτό ρωτάω εάν προμετρούνται τα διπλά χρόνια έτσι ώστε να περάσω τα 30.
Όχι, δεν μπορούν να προσμετρηθούν τα πλασματικά για να δικαιούσαι βαθμό.
Εάν γινόταν αυτό στα 24,5 έτη όταν όλοι παίρνουμε τα 5 έτη εκστρατείας θα έπρεπε να παίρνουμε όλοι μισθολογική αύξηση τουλάχιστον 2 βαθμών παραπάνω!
Τα πλασματικά έτη αποτελούν παροχή του κράτους για έμμεση αύξηση της σύνταξης, δεν δίνονται για αύξηση του μισθού.
Θέλει προσοχή στο χρόνο υποβολής της παραίτησης, είναι γνωστό ότι και το χρονοεπίδομα και τις μισθολογικές προαγωγές τις δικαιούσαι όταν συμπληρώσεις ακριβώς τον απαιτούμενο χρόνο.
Πχ. εάν φύγει κάποιος στα 29 έτη παρά 10 ημέρες χάνει το χρονοεπίδομα 60%!
Πάντως από αυτά που αναφέρεις δεν έχει νόημα η προαγωγή, γιατί ως Τχης με 30 έτη ΔΕΝ παίρνεις μισθολογική προαγωγή!
Τχης με 30 έτη υπηρεσίας παίρνει μισθό Σχη, όσο παίρνει και ο Λγός!
Θα έπρεπε να είσαι Ασχης με 30 έτη ή Τχης με 31 έτη για να πάρεις 1/3 Ταξχου, άρα γιατί αγχώνεστε;
Καλημέρα Αχχιλέα και συγχαρητήρια για το έργο σου.Θα ήθελα να σε ρωτήσω εάν σε περίπτωση που έχω 30 χρόνια παρά δέκα μέρες πραγματικά πρίν την διαγραφή μου μπορώ να προσθέσω κάποια απο τα εξάμηνα που έχω για να περάσω τα 30 χρόνια?Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Είτε βάλεις 29,51 έτη, είτε 30, είτε 30,49 θα δεις ότι η σελίδα σου υπολογίζει τα ίδια 30 “Συντάξιμα Έτη” (πράσινη γραμματοσειρά).
Οι τελευταίοι 6 μήνες και 1 ημέρα μετράνε πάντα για 1 έτος.
Όμως εάν περάσεις τα 30 έτη θα έχεις 1 παραπάνω μερίδιο στα μερίσματα (δες στον πίνακα δεξιά “Αναγνώριση ετών στο ΜΤΣ” πόσα “Υπολογιζόμενα έτη” -μπλε γραμματοσειρά- βγάζεις για 29,9 πραγματικά έτη και πόσα για 30,1 έτη).
Τα ανωτέρω νούμερα που εμφανίζονται στη σελίδα δεν είναι απλά στρογγυλεύσεις, είναι τα δικαιούμενα κατά περίπτωση έτη με τα οποία υπολογίζεται η σύνταξη και τα μερίσματα!