Διακλαδικά

Σελίδα υπ' αριθ. 286 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.

Subscribe
Notify of
guest

21.3K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Σταύρος
Σταύρος
13 Απριλίου 2020 12:57

καλή Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε , καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα με υγεία

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Νάσος
Νάσος
13 Απριλίου 2020 09:34

Καλημέρα. Μετά από 24,5 χρόνια υπηρεσίας, πήρα την απόφαση να ξεκινήσω διαδικασία υπαγωγής υπηρεσίας εδάφους . Πάσχω από σοβαρή αρθρίτιδα ποδοκνημικής με δυσκαμψία και μελλοντική αρθροθεσια, απόρροια τροχαίου ατυχήματος προ 20ετιας .
Όσο πλησιάζει η μέρα που θα στείλει η ΑΑΥΕ τη γνωμάτευση στο Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο,με ζώνουν τα μαύρα φίδια.
Θέλω να ρωτήσω , υπάρχει καποιος συνάδελφος που να πέρασε από αυτή την διαδικασία;
Υπάρχει κίνδυνος να με διώξουν από την Υπηρεσία;
Έχουν διώξει κάποιον συνάδελφο παρά τη θέληση του;
Ευχαριστώ!!!

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  Νάσος
13 Απριλίου 2020 21:59

οχι νασο μην εχεις αγχος γιαυτο. μονο αν θες εσυ φευγεις. καλη ανασταση.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΠΕΤΡΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ
12 Απριλίου 2020 19:19

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ.ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ : Η ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΜΟΥ ΛΗΓΕΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ 18 ΕΤΟΣ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΗΣ (4/8), ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΕΑΝ ΘΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΗ;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Dani
Dani
Απάντηση σε  ΠΕΤΡΟΣ
13 Απριλίου 2020 01:34

Εφόσον η συμπλήρωση των 18 ετών είναι πριν την εγγραφή σε ΑΕΙ η ανανέωση Ασφαλιστικής Ικανότητας γίνεται στο κατάστημα ΕΦΚΑ εντοπιότητας :
α) Εάν είναι στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Λύκειο) με αντίστοιχη Βεβαίωση.
β) Εάν δεν φοιτά με Βεβαίωση συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
γ) Βεβαίωση Ανεργίας για όσους δεν συμμετέχουν στις Πανελλήνιες
Μαζί σου ΑΜΚΑ και πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΠΕΤΡΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ
Απάντηση σε  Dani
13 Απριλίου 2020 09:48

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Contributor
Απάντηση σε  ΠΕΤΡΟΣ
13 Απριλίου 2020 02:18
Αντώνης
Αντώνης
12 Απριλίου 2020 12:34

Αυτά είναι τα τελικά ποσά για συντάξεις και αναδρομικά
https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/557326-ta-telika-posa-se-anadromika-kai-syntaxeis-poioi-kerdizoun-kai-poioi-xanoun/

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Contributor
Απάντηση σε  Αντώνης
13 Απριλίου 2020 01:59

Για την πλήρη ενημέρωσή σου για το τι θα πάρεις και τι ισχύει διαβάζεις τα άρθρα του enstoloi και υπολογίζεις απο την σύνταξη ΓΕΑ (που υπάρχουν εδώ και καιρό στην παρούσα ιστοσελίδα).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Άρης
Άρης
12 Απριλίου 2020 12:26

Εκκαθαριστικό συντάξεων 2019 πότε θα εκδοθεί από ΕΦΚΑ?

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΠΑΝΟΣ
ΠΑΝΟΣ
12 Απριλίου 2020 10:26

Καλημέρα σας. Τα Ενημερωτικά Σημειώματα Συντάξεων μηνός Απριλίου πότε θα εμφανιστούν??

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Nick
Nick
11 Απριλίου 2020 21:12
GIANNIS
GIANNIS
11 Απριλίου 2020 13:43

Σύμφωνα με την υπαριθ. Φ.80000/οικ.12151/274/19-3-2018 εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας παρέχονταν οδηγίες εφαρμογής του άρθρου 20 του ν.4387/2016 για την απασχόληση συνταξιούχων και προβλέπονταν για τους συνταξιούχους που ασκούσαν αγροτική δραστηριότητα ότι :
α) Οι ‘’παλαιοί’’ συνταξιούχοι λοιπών ασφαλιστικών φορέων (Δημοσίου, ΟΑΕΕ, κλπ) δεν είναι υπόχρεοι καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΦΚΑ και δεν έχουν επιπτώσεις στη σύνταξή τους.
β) Οι νέοι συνταξιούχοι (μετά την 13/5/2016) λοιπών ασφαλιστικών φορέων (Δημοσίου, ΟΑΕΕ, κλπ) που έχουν καθαρό εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα το οποίο δεν ξεπερνά σε ετήσια βάση τις 4.923,12 ευρώ, δεν έχουν επιπτώσεις στη σύνταξή τους, καθότι το ανωτέρω εισόδημα δεν θεωρείται επανένταξη στην αγορά εργασίας του συνταξιούχου, αλλά διατήρηση της αγροτικής του περιουσίας
ΕΡΩΤΗΣΗ :Ισχύουν τα παραπάνω μετά την ψήφιση του άρθρου 27 του Ν.4670/2020, σύμφωνα με τις διατάξεις του οποίου αντικαταστάθηκε το άρθρο 20 του ν.4387/2016;

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  GIANNIS
11 Απριλίου 2020 14:37

Κουτάκι απασχόληση δεξιά της ιστοσελίδας οπου είναι ενημερωμένο με τις νέες αλλαγές.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GIANNIS
GIANNIS
12 Απριλίου 2020 22:58

Πολλή καλή ανάλυση.Θεωρώ σίγουρο ότι θα επανέλθει ο αρθρογράφος μόλις διαπιστώσει, ότι δεν ψηφίσθηκε η κατά τον μήνα Φεβρουάριο υπόσχεση ότι δεν μειώνεται το ποσόν της σύνταξης των συνταξιούχων του Δημοσίου, ΟΑΕΕ, εφόσον το ετήσιο εισόδημά τους από απασχόληση στον αγροτικό τομέα ως αγροτών, μελισσοκόμων, κτηνοτρόφων, πτηνοτρόφων και αλιέων δεν υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Γιάννης
Γιάννης
Contributor
Απάντηση σε  GIANNIS
13 Απριλίου 2020 02:05

Η περικοπή δεν ισχύει εως τα 10000 €, και η επιφύλαξη του αρθρου είναι στο αν θα καταβάλονται ασφαλιστικές εισφορές.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GIANNIS
GIANNIS
Απάντηση σε  Γιάννης
13 Απριλίου 2020 21:00

Γιάννη, νομίζω ότι δεν ψηφίσθηκε ακόμη η μη περικοπή συντάξεων έως τα 10000 €. Είναι το μόνο λάθος στο πληρέστατο άρθρο.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
G.G.
G.G.
11 Απριλίου 2020 12:23

Τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία εφαρμογή για την δυνατότητα υποβολής απονομής ψηφιακής σύνταξης στον e-ΕΦΚΑ, μόνο σε αυτούς που έχουν αποκλειστικά χρόνο ασφάλισης στον τ. ΟΓΑ.
Καθώς και σε όλους όσους δικαιούνται Μεταβίβαση Σύνταξης Λόγω Θανάτου Συνταξιούχου.
https://apps.efka.gov.gr/atlasAppl/resources/docs/eEfka-Atlas-manual-1-0.pdf

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Δημήτρης
Δημήτρης
9 Απριλίου 2020 23:13

Το καλύτερο σχετικά για την εργασία είμαι και εγώ για λόγους υγείας είναι να πάρουμε τηλέφωνο τον εφκα

ΣΩΜΑ:
Λιμενικό
Captain John
Captain John
9 Απριλίου 2020 20:42

Προσωπική μου άποψη Γεράσιμε Παπαχ. είναι ότι δεν πρέπει να έχεις καμία μείωση στη σύνταξη σου, καθόσον από τα συμφραζόμενα υποθέτω ότι λαμβάνεις επίδομα του άρθρου 54 του πδ 169/2007, το οποίο σύμφωνα με τη γνωστοποίηση διατάξεων άρθρου 27 του ν. 4670/2020 για την απασχόληση συνταξιούχων και συγκεκριμένα στην παράγραφο ΣΤ. και υποπαράγραφο 5, αυτό αναφέρει ξεκάθαρα. Και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 54 παρ.1 ο στρατιωτικός συνταξιούχος με ανικανότητα μεγαλύτερη του 25% λαμβάνει μηνιαίο αμεταβίβαστο επίδομα υπολογιζόμενο στον εκάστοτε μηνιαίο βασικό μισθό του λοχαγού. Άρα σε όποιον φαίνεται στο μηνιαίο ενημερωτικό σύνταξης του ΕΦΚΑ στην Ανάλυση Πληρωμής η χορήγηση ”Επίδομα Ανικανότητας/Απολ.Αναπηρίας/Εξωιδρυματικό” δεν θα πρέπει να έχει την αναφερόμενη μείωση. Εάν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με, γιατί είμαι κι εγώ άμεσα ενδιαφερόμενος.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  Captain John
9 Απριλίου 2020 21:32

Έτσι όπως είναι γραμμένη η εγκύκλιος, χρειάζεται νέα εγκύκλιο που να εξηγεί την εγκύκλιο, τι να πω δεν μπορούν να χωρίσουν σε δυο γαϊδούρια άχυρο.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Captain John
10 Απριλίου 2020 17:48

Captain
Στο Άρθρο 54, παρ.1 του ΠΔ 169/2007, αναφέρει:
“… σύνταξη από πάθημα το οποίο προήλθε πρόδηλα και αναμφισβήτητα εξαιτίας της υπηρεσίας”.
Ο Γεράσιμος μας είπε ότι: “… ο λόγος της αποστρατείας μου δεν οφείλεται στην υπηρεσία”.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-286/#comment-85546

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γεράσιμος Παπαχ.
Γεράσιμος Παπαχ.
9 Απριλίου 2020 08:42

Θα ήθελα την βοήθεια σας σε ένα ερώτημα που έχω αν μπορείτε.
Αποστρατεύτηκα για λόγους υγείας στις 15.8.2015 με τον βαθμό του Υπλγου. Δεν έχω ποσοστό αναπηρίας πάνω από 67% και ο λόγος της αποστρατείας μου δεν οφείλεται στην υπηρεσία. ( αποστρατεύτηκα με 24.5 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας και αναγνώρισα και τα 5 πλασματικά) Διαβάζοντας πολλά χρόνια το site σας έχοντας πάντα απορία αν μπορώ να εργαστώ χωρίς να υπάρχει μείωση της σύνταξης κατά 60%, ώστε να συμπληρώσω το εισόδημά μου, βλέπω πως αναφέρεται ότι χρειάζεται περαιτέρω διευκρίνηση . Υποβάλλω ένα άρθρο που νομίζω διευκρινίζει την παρούσα κατάσταση .

https://www.taxheaven.gr/news/48232/apasxolhsh-syntaxioyxwn-to-neo-plaisio-odhgies-gia-thn-efarmogh-toy-n-46702020?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

https://www.kodiko.gr/nomologia/document_navigation/393111/p.d.-169-2007

Τι πιστεύεται ότι ισχύει?
Σας ευχαριστώ πολύ!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Γεράσιμος Παπαχ.
9 Απριλίου 2020 11:55

Ισχύει ότι γράφει το άρθρο.
(το οποίο αποτελεί αντιγραφή της Εγκυκλίου με ΑΔΑ: ΩΔΞ446ΜΤΛΚ-ΓΒΞ
που εκδόθηκε στις 3-4-2020)
Υπόψη, η μείωση είναι 30% (το 60% ίσχυε με την προηγούμενη νομοθεσία).
Την εγκύκλιο μας την είχε κοινοποιήσει ο G.G.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-285/#comment-85422
και ο Αχιλλέας έχει ήδη επικαιροποιήσει το https://enstoloi.net/voithimata/apascholisi/
και τις σελίδες υπολογισμών https://enstoloi.net/calculation/sintaxi-ges/
(στη μεσαία στήλη υπάρχει επιλογή “Δικαιούμενη σύνταξη” πλήρης, εργασία κτλ)

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γεράσιμος Παπαχ.
Γεράσιμος Παπαχ.
Απάντηση σε  aero
9 Απριλίου 2020 12:13

Σας ευχαριστώ για την απάντηση σας ,για τις μειώσεις κατά 30% δεν έχω γνώση ( προφανώς και είναι ευνοϊκή διάταξη) , επίσης δεν καταλαβαίνω όσο αφορά την δική μου περίπτωση τι ισχύει. Εννοώ ότι ανήκω σε συνταξιούχο με λόγο συνταξιοδότησης ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΜΗ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ έτσι γράφει η πράξη συνταξιοδότησης. Μπορώ να εργαστώ χωρίς παρακράτηση του 30% ? Αυτή είναι η ερώτηση μου. Αν μπορείτε να μου απαντήσετε σε αυτό το ερώτημα ή όποιος άλλος μπορεί θα σας ήμουν υπόχρεος.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Γεράσιμος Παπαχ.
9 Απριλίου 2020 12:37

Στην προαναφερθείσα Εγκύκλιο
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%94%CE%9E446%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%9A-%CE%93%CE%92%CE%9E?inline=true
και συγκεκριμένα στην παραγρ. ΣΤ. Πρόσωπα που εξαιρούνται από τη μείωση του ποσού της σύνταξης
(προτελευταία σελίδα) αναφέρει συγκεκριμένα ποιοί εξαιρούνται.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γεράσιμος Παπαχ.
Γεράσιμος Παπαχ.
Απάντηση σε  aero
9 Απριλίου 2020 12:54

γ) Αν απολυθεί για σωματική ή διανοητική ανικανότητα, η οποία δεν οφείλεται στην υπηρεσία και έχει πενταετή τουλάχιστον πραγματική συντάξιμη υπηρεσία. Η ανικανότητα βεβαιώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά. (Αρθρο 1 παρ. 1 περ. γ` Α.Ν. 1854/51, όπως τροποπ. με άρθρο 1 Ν.Δ. 208/74 και 3 παρ. 7 Ν.2227/94)

Άρα και οι λαμβάνοντες σύνταξη Αναπηρίας όχι εξαιτίας της υπηρεσίας εξαιρούνται της μείωσης της σύνταξης.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Γεράσιμος Παπαχ.
9 Απριλίου 2020 13:18

Στην εγκύκλιο που σας προανέφερα και συγκεκριμένα στην παραγρ. ΣΤ. 7.
αναφέρει: “… όσοι λαμβάνουν σύνταξη λόγω αναπηρίας ή λόγω θανάτου
που προήλθε πρόδηλα και αναμφισβήτητα εξαιτίας της υπηρεσίας και ένεκα ταύτης”.
.
Το εδάφιο που γράφετε, αναφέρεται σε απόλυση.
.
Σίγουρα χρειάζεται να το διερευνήσετε περαιτέρω και κυρίως αν η σύνταξή σας είναι “γήρατος”.
Ίσως μπορεί να βοηθήσει με τις τεκμηριωμένες γνώσεις του κάποιος άλλος σχολιαστής
στο site.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γεράσιμος Παπαχ.
Γεράσιμος Παπαχ.
Απάντηση σε  aero
9 Απριλίου 2020 13:40

Στην ίδια παράγραφο ΣΤ αναφέρεται :
4. Οι πολιτικοί και στρατιωτικοί συνταξιούχοι του δημοσίου που λαμβάνουν σύνταξη ως πάσχοντες
από παρα-τετραπληγία και και τις λοιπές παθήσεις που αναφέρονται στο τέταρτο εδάφιο της παρ.1
του άρθρου 1 και του άρθρου 26 του πδ 169/2007. Πηγαίνοντας στο πδ169/2007 βρίσκω αυτό που σας έχω γράψει παραπάνω.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Γεράσιμος Παπαχ.
9 Απριλίου 2020 14:02

Παθήσεις που αναφέρονται στο τέταρτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 1
και (στο τέταρτο εδάφιο) του άρθρου 26 του πδ 169/2007.
Αν αναφερόταν σε ΟΛΟ το άρθρο 26, τότε η διατύπωση θα ήταν:
στο τέταρτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 1 και ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 26 του πδ 169/2007.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γεράσιμος Παπαχριστόπουλος
Γεράσιμος Παπαχριστόπουλος
Απάντηση σε  aero
9 Απριλίου 2020 14:15

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
9 Απριλίου 2020 14:34

Μάλλον σας στεναχώρησα αλλά… τί να κάνουμε …
Βλέπετε ένα γράμμα αλλάζει όλο το νόημα.
Πάντως, επειδή δεν είμαι ειδικός, δεν χάνετε τίποτα να πάρετε
και μια “δεύτερη γνώμη”.
Να’στε καλά και Καλό Πάσχα!

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Contributor
9 Απριλίου 2020 14:39

Το τέταρτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 26, αναφέρεται στις παρακάτω παθήσεις.
.
Για τους στρατιωτικούς που είναι παντελώς τυφλοί, παραπληγικοί ή τετραπληγικοί, καθώς και για όσους πάσχουν από Βήτα ομόζυγο μεσογειακή ή δρεπανοκυπαρική αναιμία και υποβάλλονται σε μετάγγιση ή από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση ή έχουν υποστεί μεταμόσχευση νεφρού, εφόσον για τις περιπτώσεις αυτές συντρέχει ποσοστό αναπηρίας 67%.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Γιάννης
9 Απριλίου 2020 17:02

Για την ακρίβεια γράφει (επιπλέον):
“Για τους στρατιωτικούς που είναι παντελώς τυφλοί, …….
……. ή έχουν υποστεί μεταμόσχευση νεφρού, “μυελού των οστών ή συμπαγών οργάνων (καρδιά, πνεύμονες, ήπαρ, πάγκρεας και νεφρό) ή πάσχουν από αιμορροφιλία Ακαι Β ή μυασθένεια – μυοπάθεια ή έχουν υποστεί ακρωτηριασμό των άνω ή κάτω άκρων ή του ενός άνω και του ενός κάτω άκρου” εφόσον για τις περιπτώσεις αυτές συντρέχει ποσοστό αναπηρίας 67%, αρκεί δεκαπενταετής πλήρης πραγματική συντάξιμη υπηρεσία.
(Αρθρο 3 παρ.2 Ν.2227/94, όπως αντικ. με το άρθρο 2 παρ. 2α του Ν.3234/04)
.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 παρ.1β ,2του Ν.3865/2010 (ΦΕΚ 120 Β΄/21.7.2010)
.
Πηγή: https://www.kodiko.gr/nomologia/document_navigation/393111/p.d.-169-2007

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Contributor
Απάντηση σε  aero
9 Απριλίου 2020 20:09

Ζητώ συγνώμη για το προηγούμενο σχόλιο μου, και για την ορθή διόρθωση από τον συνάδελφο aero, δεν είχα υπόψη μου την τροποποίηση του με τον Ν.3865
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-286/#comment-85560

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GIANNIS
GIANNIS
8 Απριλίου 2020 12:39

Από την παρ.7 του άρθρου 27 προβλέπεται υποχρέωση των συνταξιούχων που αναλαμβάνουν εργασία για γνωστοποίηση της εργασίας ή της αυτοαπασχόλησης. Συγκεκριμένα, οι συνταξιούχοι πριν την ανάληψη της μισθωτής εργασίας ή της αυτοαπασχόλησης ή της άσκησης του ελευθέρου επαγγέλματος ή της δραστηριότητας της ασφαλιστέας στον πρώην ΟΓΑ υποχρεούνται στην υποβολή σχετικής δήλωσης στις καθ’ ύλην αρμόδιες για την κύρια και την επικουρική σύνταξη Υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί η σχετική δήλωση, καθιερώνεται αυστηρό πρόστιμο το οποίο αντιστοιχεί σε 12 μηνιαίες κύριες και επικουρικές συντάξεις. Το ποσό αυτό καταλογίζεται σε κάθε περίπτωση μη δήλωσης της απασχόλησης εκ μέρους του συνταξιούχου.ΔΗΛΑΔΉ η παράβαση αυτή είναι το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ έγκλημα του συνταξιούχου.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  GIANNIS
8 Απριλίου 2020 13:30

Και γιατί να μην την δηλώσεις που είναι το πρόβλημα…..μην προσπαθούμε να εφευρισκουμε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GIANNIS
GIANNIS
Απάντηση σε  Σπύρος
8 Απριλίου 2020 14:37

Λάθος κατάλαβες.Έγραψα ότι είναι παράβαση και ότι για την παράβαση προβλέπεται υπερβολική ποινή.Άλλωστε πάντα ήταν παράβαση και μπορείς να ενημερωθείς ποια ποινή προβλέπονταν την τελευταία εικοσαετία.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Γιάννης
Γιάννης
Contributor
Απάντηση σε  GIANNIS
8 Απριλίου 2020 15:07

Συμφωνώ απόλυτα με τον Σπύρο.
Και καλά κάνουν όσο θα υπάρχουν Αντώνηδες, που κλέβουν την δουλειά της γυναίκας του/σου/μας, του παιδιού του/σου/μας , της μητέρας του/σου/μας, του πατέρας του/σου/μας, του εγγονού του/σου/μας, αλλά όταν δεν θα βρίσκει δουλειά το παιδί του/σου/μας τοτε θα τα βάζει με τους άλλους Αντώνηδες.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-285/#comment-85469
Σιγά να μην στενοχωρηθούμε κιόλας για τον κάθε παράνομο, και αν είναι υπερβολική (αυτό σε πείραξε. Αλήθεια για εσένα ποια θα ήταν η ιδανική ποινή δηλαδή …δεν μας είπες ???).
.
Το αν είναι σωστό το ύψος της περικοπής ή όχι είναι άλλο θέμα και δεν αναφέρομαι σε αυτό, για να καταλαβαινόμαστε γιατί μιλάμε.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GIANNIS
GIANNIS
Απάντηση σε  Γιάννης
8 Απριλίου 2020 16:01

Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί η σχετική δήλωση και συνεπώς οι φορείς δεν προβούν σε περικοπή ή αναστολή της σύνταξης, γίνεται καταλογισμός σε βάρος του συνταξιούχου του ποσού που έπρεπε να παρακρατηθεί , ενώ το καταλογισθέν ποσό επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 4,56%. Αυτό προβλέπονταν για το ύψος του προστίμου.Για τα υπόλοιπα που γράφετε ,ούτε έγραψα ,ούτε θα γράψω.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Γιάννης
8 Απριλίου 2020 20:14

Πολύ επιθετικός είστε. Ένα σχόλιο έκανε ο άνθρωπος και εσείς μόνο που δεν τον δείρατε (διαδικτυακά πάντα). Δεν γνώριζα ότι εδώ μέσα υπάρχει ”αστυνομία ηθικής και έκφρασης”. Συγνώμη για την παρέμβαση μου αλλά δεν μπορώ τις προσωπικές επιθέσεις σε έναν συνάνθρωπο που απλά έγραψε μια απορία/παράπονο.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Αντωνης
Αντωνης
Απάντηση σε  Γιάννης
8 Απριλίου 2020 22:22

Ισως δεν καταλαβατε το γραφομενο γιατι ποιο πολυ σας νοιαζει το ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ανεργο οχι η νομιμοτητα που επικαλεισθε Επειδη δεν ξερετε ειναι φανερο σας γραφω οτι υπαρχουν εταιριες με πολυ καλο μισθο ΕΛΛΑΔΑ αλλα με εδρα εξωτερικο offshore που εισαι νομιμοτατος.Τα 1430 ειναι λιγα σιγα τα λεφτα,αν δεν εχετε γνωριμιες ….γιαλα νταλα.Οι προσωπικές επιθέσεις γινονται απο κακια φθονου λογω ανεργιας ΠΑΙΔΙΩΝ νομιζοντας οτι οσοι φευγουν παιζουν ταβλι σε κεφενε ενος χωριου κλπ .Με το ετσι θελω απο το 2010 και 2012-2013 ειχαν μεωσεις συναδελφοι ΜΑΣ με το ετσι θελω θα τα λαβουν καποιοι πισω.Τροποι υπαρχουν. Εσεις αν ειχατε φιλο με πολυ καλη προσφερομενη δουλεια θα λεγατε να την παρει αλλος ειτε θα το…δηλωσω να στα φανε τα μισα οι ανεργοι ; Ειναι λογικο οταν χτυπας ελεφαντες και βουβαλια θα την πληρωσουν ασχημα τα ποντικια δημιουργωντας νεους/ες ανεργους.Εχω βολεψει με δουλεια αρκετους συναδελφους.Οποιος θελει ας το λαβει κατα νου,οι υπολοιποι σεβαστη αλλα μη αποδεκτη η αποψη τους.-Ευχαριστω

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Contributor
Απάντηση σε  Αντωνης
8 Απριλίου 2020 22:42

Οτι και να πείς αστο δεν το σώζεις ΦΩΤΗ…συγνώμη Αντώνη ήθελα να πώ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
8 Απριλίου 2020 11:37

Σκέψεις αναφορικά με την περικοπή για τους συνταξιούχους που εργάζονται.
Α) Στον καταργημένο Νόμο 4387/2016 (Άρθρο 20) έγραφε:
«…. 1. Στους …. συνταξιούχους του Δημοσίου, …. οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία ……. οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 60% για όσο χρόνο απασχολούνται …».
Α1) Στις ερμηνευτικές εγκυκλίους του Ν 4387/2016, ερμηνευόταν το «για όσο χρόνο απασχολούνται» ως ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ περικοπή.
Δείτε παράδειγμα 2, στο https://www.taxheaven.gr/circulars/28339
Α2) Ομοίως και για την εργασία για λίγες ώρες (π.χ. στο κλάδο θεαμάτων-ακροαμάτων)
σύμφωνα με εγκύκλιο https://www.taxheaven.gr/circulars/31128
«…γίνεται αναλογική περικοπή της σύνταξής τους, η οποία αντιστοιχεί στις ώρες αυτές.»

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  aero
8 Απριλίου 2020 11:39

……..
Β) Στον ισχύοντα Νόμο 4670/2020 (Άρθρο 27), γράφει:
Αντικατάσταση του άρθρου 20 του ν. 4387/2016 Απασχόληση συνταξιούχων
1.α. Στους εξ ιδίου δικαιώματος συνταξιούχους του Ε.Φ.Κ.Α., οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες κατά ποσοστό 30% για όσο χρονικό διάστημα απασχολούνται …».
Β1) Στην εγκύκλιο της 3-4-2020
https://www.e-nomothesia.gr/nomikes-plirofories/ph-80000-oik-14032-571-2020.html
αυτό το «Χρονικό διάστημα», ερμηνεύεται ως: «… δεν υφίσταται η δυνατότητα αναλογικής περικοπής της σύνταξής του βάσει των ημερών απασχόλησής του ανά μήνα»
.
Αναρωτιέμαι λοιπόν:
Αφού και στους δύο νόμους υπάρχει η ίδια διατύπωση,
Δεν είναι αυθαίρετη η ερμηνεία της εγκυκλίου της 3-4-2020 ?
.
Νομίζω ότι «θα υπάρξει συνέχεια» στα δικαστήρια.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
G.G.
G.G.
Contributor
Απάντηση σε  aero
8 Απριλίου 2020 11:58

….εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα για 2 ημέρες τον μήνα, με πλήρες ωράριο….
άρα 2 ένσημα το μήνα, άρα περικοπή εργασίας 2 ασφαλιστικών ήμερων.
.
Δεδομένου, δε, ότι και στην απασχόληση συνταξιούχων, οι ημέρες ασφάλισης υπολογίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις οικείες καταστατικές, γενικές ή ειδικές διατάξεις, και πάντως μέχρι 25 ημέρες ανά μήνα, …..προκειμένου να εξευρεθεί το ποσό της σύνταξης που αναλογεί σε κάθε ημέρα ανάληψης ασφαλιστέας εργασίας ή δραστηριότητας…..(δηλαδή πόσα ένσημα αντιστοιχούν για την εργασία που παράσχει), αυτό θα επιμερίζεται στις 25 ως άνω ημέρες. Στη συνέχεια, θα περικόπτεται κατά 60% ή θα αναστέλλεται το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε ημέρα για την οποία απασχολήθηκε και ασφαλίστηκε ο απασχολούμενος συνταξιούχος.
….Σε κάθε περίπτωση, ως ημέρες απασχόλησης εκλαμβάνονται αυτές που αντιστοιχούν στην ασφάλιση της οικείας εργασίας ή δραστηριότητας…
https://www.taxheaven.gr/circulars/28339

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  G.G.
8 Απριλίου 2020 12:32

G,G.
αυτά που αναφέρεις ίσχυαν για τον καταργημένο ν. 4387/2016.
Τώρα, η ερμηνευτική Βρούτση, για τον ν. 4670/2020, αποκλείει την αναλογική περικοπή.
30% μείωση στις συντάξεις, είτε δουλεύει κάποιος με πλήρες ωράριο,
είτε δουλεύει ως μπουζουξής για 4 ώρες δυο φορές τη βδομάδα!
.
OK, ο νόμος είναι νόμος!
Όμως δεν μπορεί να ερμηνεύεται από την εκτελεστική εξουσία “κατά το δοκούν”.
Τώρα θα μου πείς … νομοθετική εξουσία (Βουλή που ψηφίζει)
και εκτελεστική εξουσία (Υπουργοί) ταυτίζονται (μερικώς).
Γι’ αυτό υποπτεύομαι πως θα υπάρξει συνέχεια στα Δικαστήρια.
Είδομεν…

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
G.G.
G.G.
Contributor
Απάντηση σε  aero
8 Απριλίου 2020 14:41

Όταν έγραφα το σχόλιο δεν είχε ανέβει το δεύτερο. Η απάντηση μου ήταν στο να ξεδιαλύνουμε τι ίσχυε και πως περικόπτεται η σύνταξη σε μερική απασχόληση με τις προγενέστερες διατάξεις.
Στο σύνολο των σχολίων σου εκτιμώ ότι κανένα δικαστήριο δεν πρόκειται να δικαιώσει κάποιον επειδή με προγενέστερο καθεστώς είχε μικρότερη περικοπή στην σύνταξη του (χαμένοι σε απόλυτα νούμερα είναι μόνο όσοι είχαν εργασία με λιγότερα ένσημα από 15 ημέρες το μήνα).

Άλλωστε το επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι θέλουν να πατάξουν την μαύρη εργασία σε οποιαδήποτε μορφή απασχόλησης (άλλες ώρες εργαζόσουν και άλλες σε δήλωναν) και να αποθαρρύνουν την εργασία των συνταξιούχων ώστε στην αγορά εργασίας να μην υπάρχει τόσο μεγάλος ανταγωνισμός ως προς την θέση εργασίας.
Δηλαδή για την ίδια εργασία (600€ με 25 ένσημα) ο συνταξιούχους θα δεχόταν 200€ με 10 ένσημα το μήνα (λαμβάνοντας αλλά 300€ μαύρα), αλλά ένας άνεργος θα ήθελε τα 600€, και να του κολλάνε τα σωστά ένσημα ώστε κάποια στιγμή να βγει στην σύνταξη.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  G.G.
8 Απριλίου 2020 17:40

G.G.
πολύ εύστοχα τα σχόλιά σου.
Απλά θεωρώ νομικά σωστότερο η πρόταση:
«… δεν υφίσταται η δυνατότητα αναλογικής περικοπής της σύνταξής του
βάσει των ημερών απασχόλησής του ανά μήνα»
να είχε γραφτεί στο νόμο.
Κατά τα άλλα συμφωνώ με το σκεπτικό σου.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΤΑΣ.ΛΑΖ
ΤΑΣ.ΛΑΖ
8 Απριλίου 2020 10:03

Κ. Καρασαββίδη είμαι συνταξιούχος εργαζόμενος από τον Ιούνιο του 2018 με τετράωρη μερική απασχόληση (8 ημέρες μηνιαίως). Την μείωση της συντάξεως την υπολόγιζα βάση της προηγούμενης εγκυκλίου αφού είχα συμβουλευθεί και εργατολόγο. Έως τώρα δεν μου έχει γίνει καμία μείωση συντάξεως, που προφανώς θα γίνει αναδρομικά. Τις ημέρες εργασίες μου τις δήλωνα και δηλώνω ταχυδρομώντας μηνιαίως στο ΓΛΚ φωτοτυπία της ΑΠΔ που λαμβάνω από τον λογιστή της επιχειρήσεως. Αυτό που ρωτώ είναι:
α. Το ΓΛΚ θα υπολογίσει τις ημέρες εργασίας ως πλήρες;
β. Το 30% της μειώσεως στο σύνολο της συντάξεως μου θα ξεκινήσει μετά από ένα έτος;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΤΑΣ.ΛΑΖ
ΤΑΣ.ΛΑΖ
10 Απριλίου 2020 09:56

Ευχαριστώ Κ. Καρασαββίδη για την απάντησή σας. Δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι φόβοι μου, όταν θα μου γίνει αναδρομικά η μείωση θα ενημερώσω το SITE. Πλέον ανατρέπονται όλα στα οποία υπολόγιζα, οπότε δεν συμφέρει να εργάζεται κάποιος με μερική απασχόληση .

ΣΩΜΑ:
Στρατός