Φορολογία

Σελίδα υπ' αριθ. 71 για φορολογικά θέματα. Επισημαίνεται ότι οι πληροφορίες δίνονται από συναδέλφους, κατά συνέπεια αποτελούν προσωπικές εκτιμήσεις και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν έναν επαγγελματία λογιστή.

Subscribe
Notify of
guest

3.8K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Παναγιωτης
Παναγιωτης
9 Ιουνίου 2022 16:10

Αρχές του 2024 αλλάζει κάτι στην φορολογία του εφάπαξ ; Η φημολογία για 20% έχει βάσεις ;

ΣΩΜΑ:
Λιμενικό
Αλεξανδρος
Αλεξανδρος
Απάντηση σε  Παναγιωτης
9 Ιουνίου 2022 20:31

Τόσες φορές που το αναφέραμε στο τέλος έτσι θα μας κάνουν.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
pitis
pitis
Απάντηση σε  Παναγιωτης
10 Ιουνίου 2022 14:14

Αμάν πια, φτάνει με αυτήν την καραμέλα……
Καθε 3 και λίγο, κυκλοφορεί και μία τέτοια παπάντζα….
Επισύναψτε το link που το διαβάσατε, αλλιώς σταματήστε πια αυτήν την επικινδυνολογία….

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΑΠ
Αλεξανδρος
Αλεξανδρος
Απάντηση σε  pitis
10 Ιουνίου 2022 21:08

Πάω στοίχημα ότι όλο και κάποιος θα ξαναρωτησει για το ίδιο θέμα.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
pitis
pitis
Απάντηση σε  Αλεξανδρος
11 Ιουνίου 2022 14:32

Δεν το βάζω το στοίχημα, γιατί ξέρω ότι θα το χάσω.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΑΠ
Γεώργιος Μ.
Γεώργιος Μ.
9 Ιουνίου 2022 12:46

Καλημέρα. Το εφάπαξ υπόκειται σε φορολόγηση; Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
antony8048
antony8048
Απάντηση σε  Γεώργιος Μ.
9 Ιουνίου 2022 13:20

ΟΧΙ

ΣΩΜΑ:
Πυροσβεστική
Βασίλης
Βασίλης
7 Ιουνίου 2022 18:49

Καλησπέρα. Το τέκνο που ενηλικιώθηκε είναι υπόχρεο υποβολής φορ. δήλωσης?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Βασίλης
7 Ιουνίου 2022 19:13

Εαν εχει πραγματικό ή τεκμαρτό εστω και 0,01€, πρεπει να κάνει δήλωση Ε1

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βασίλης
Βασίλης
Απάντηση σε  Γιάννης.
8 Ιουνίου 2022 23:34

είναι σε στρατιωτική σχολή(1ο έτος) , αλλά στον πίνακα αποδοχών της εφορίας , φαίνεται με μηδενικό εισόδημα .

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Chris 21
Chris 21
Απάντηση σε  Βασίλης
9 Ιουνίου 2022 08:38

Εάν η πρώτη πληρωμή του ως μαθητής αφορούσε τον Ιανουάριο 22 μαζί με τους μήνες Σεπ – Δεκ 21 αναδρομικά, θα του εκδοθεί βεβαίωση αποδοχών του χρόνου και θα υποβάλει δήλωση το 2023, για τα εισοδήματα 2022 και μια τροποποιητική για το 2021 (για τους μήνες Σεπ-Δεκ).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
mimis
mimis
2 Ιουνίου 2022 13:08

Στην φορολογική δήλωση για το έτος 2021 δεν μου αναρτήθηκε το εφάπαξ βοήθημα το έχω από τον 4/2021 ,ξέρετε που πρέπει να απευθυνθώ για να ρωτήσω? Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  mimis
3 Ιουνίου 2022 22:19

Το συμπληρώνουμε εμεις το ποσό στον κωδ. 781

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βασίλης
Βασίλης
1 Ιουνίου 2022 19:26

Καλησπέρα.Έχω τέκνο που μπήκε τον Σεπτέμβριο στη ΣΑΝ. .Του έχω νοικιάσει σπίτι , με το συμβόλαιο στο όνομά μου ,και θα το δηλώσω φοιτητική στέγη , καθώς και το τέκνο προστατευόμενο μέλος.Τώρα θα υποβάλει φορολογική δήλωση λόγο εισοδήματος(μηνιαίο επίδομα). Που θα δηλώσει Α΄ μόνιμη κατοικία ? Το δικό μου σπίτι , ή αυτό της Αθήνας?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Βασίλης
2 Ιουνίου 2022 07:42

Καλημέρα.
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-33/#comment-74314

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  GEORGIOSP
2 Ιουνίου 2022 08:05

updated
Για το παιδί συμπληρώνεται ο κωδικός 801 (ΑΦΜ πατέρα) και 092 (φιλοξενία). Στον κωδικό 091 μπορεί να βάλει τα τετραγωνικά όποιας από τις δύο κατοικίες θέλει. Εγώ θα προτιμούσα να βάλω αυτά που αντιστοιχούν στην κατοικία που βρίσκεται στην περιοχή που σπουδάζει.
Την νοικιασμένη κατοικία την δηλώνει ο πατέρας στον πίνακα 5.1 σαν δευτερεύουσα και στο αα 12 του πίνακα 6.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βασίλης
Βασίλης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
3 Ιουνίου 2022 18:53

Εχω την εντύπωση πως φέτος κάτι έχει αλλάξει με τους κωδικούς.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Βασίλης
3 Ιουνίου 2022 23:03

Έχεις δίκιο. Από χρόνο σε χρόνο υπάρχουν μικρές αλλαγές στους κωδικούς του Ε1. Τα παραπάνω όμως ισχύουν φέτος.
https://www.aade.gr/sites/default/files/2022-03/odogies_fefp_2021.pdf

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
7 Ιουνίου 2022 19:37

Καλησπέρα GEORGIOSP, έτσι ακριβώς έκανα την φετινή δήλωση, όμως ακούγονται ότι για την επιδότηση του powerpass προκειμένου μαζί με την κυρία να επιδοτηθεί και η φοιτητική κατοικία, δεν θα ληφθούν υπόψη οι δευτερεύουσες και εξοχικές κατοικίες. Έχω δηλώσει την μισθομενη φοιτητική κατοικία του παιδιού μου που σπουδάζει σε άλλη πόλη σαν δευτερεύουσα στον πίνακα 5.1. Και σκέφτομαι μήπως ήταν καλύτερα να την δήλωνα σαν ΛΟΙΠΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ για να μην έχουμε πρόβλημα. Ποια η γνώμη σου;

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΙΩΑΝΝΗΣ
7 Ιουνίου 2022 21:53

Καλησπέρα.
Σωστά έχεις δηλώσει την φοιτητική κατοικία ως δευτερεύουσα οικογενειακή κατοικία στον πίνακα 5.1 και στο αα 12 του πίνακα 6.
Βλ. την παράγραφο 5 του άρθρου 2 στην σελίδα 3 (28011) και 8β του ίδιου άρθρου στην σελίδα 4 (28012) εδώ https://www.in.gr/wp-content/uploads/2022/06/FEK-EPIDOMA-REYMATOS-1.pdf
Επιδοτούνται οι κύριες και οι φοιτητικές κατοικίες.
Αν δηλώσεις την φοιτητική κατοικία σαν δευτερεύουσα οικογενειακή και το ενοίκιο στο αα 13 του πίνακα 6 σαν λοιπή κατοικία δεν θα δικαιούσαι επιδότηση επειδή δεν θα φαίνεται σαν φοιτητική.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
7 Ιουνίου 2022 22:36

Εννοούσα σαν ΛΟΙΠΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ στον πίνακα 5.1 και όχι ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑ. Στον πίνακα 6 είναι σωστά τοποθετημένα στο αα12.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΙΩΑΝΝΗΣ
7 Ιουνίου 2022 23:10

Στον πίνακα 5.1 εκεί που λέει λοιπές κατοικίες εννοεί λοιπές δευτερεύουσες κατοικίες (πέραν της δεύτερης δευτερεύουσας) που δεν χωράνε να εγγραφούν στον πίνακα.
Βλ. Την σημείωση Προσοχή …. Στην σελίδα 63 εδώ https://www.aade.gr/sites/default/files/2022-03/odogies_fefp_2021.pdf .
Γενικά κάθε κατοικία που χρησιμοποιεί η οικογένεια πέραν της κύριας θεωρείται δευτερεύουσα.
Αν μια δευτερεύουσα κατοικία μισθώνεται για τις ανάγκες τέκνου που σπουδάζει σε άλλη πόλη χαρακτηρίζεται φοιτητική.
Για την επιδότηση του power pass θα ληφθούν υπόψιν μόνο οι κύριες και από τις δευτερεύουσες μόνο όσες χαρακτηριστούν φοιτητικές.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
7 Ιουνίου 2022 23:26

Ευχαριστώ πολύ. Έχεις δίκιο.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
NIKOS
NIKOS
30 Μαΐου 2022 22:32

Καλησπέρα.Έχω τέκνο 24 ετών το 2021 μεταπτυχιακός φοιτητής, Πια η διαφορά να τον δηλώσω προστατευομενο ή φιλοξενούμενο

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δημήτρης
Δημήτρης
Απάντηση σε  NIKOS
1 Ιουνίου 2022 13:03

Η επεξήγηση που δίνει η εφορία στους κωδικούς 007-008 για μένα δεν είναι ξεκάθαρη…

Προφανώς σπουδάζει στην ίδια πόλη οπότε δεν νοικιάζει σπίτι… Σε αυτήν την περίπτωση και εάν δεν συντρέχει ακόμα λόγος να κάνει ο ίδιος φορολογική δήλωση (χωρίς εισοδήματα κλπ), τότε τον δηλώνεις εσύ σαν προστατευόμενο και τέλος.

Εάν πρέπει να κάνει δήλωση και επειδή θα πρέπει να δηλώσει κατοικία στον δικό του πίνακα έξι(6), τότε θα αποδεχθείς τη φιλοξενία (ή το ανάποδο) και θα τον δηλώσεις και στον δικό σου πίνακα οκτώ(8) εφόσον το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά του είναι στα όρια που θέτει η εφορία.

Έτσι ακριβώς τα έκανα και εγώ όσες φορές χρειάστηκε μέχρι σήμερα και ας λέει ότι θέλει στους κωδικούς 007-008.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Ηλίας
Ηλίας
29 Μαΐου 2022 17:50

Μια βοήθεια παρακαλώ, θέλω να δηλώσω στην φορολογική δήλωση την μισθωμένη κατοικία μου, όντας σε διάσταση, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως την εισάγω (σαν δευτερεύουσα) στον πίνακα 5.1
Συγκεκριμένα όταν πατάω στο κίτρινο κουτί να την εισαγάγω, εμφανίζει μόνο εμένα κ την εν διάσταση σύζυγό μου ως ιδιοκτήτες κ δεν μπορώ να βρω πως να εισαγάγω τον πραγματικότητα ιδιοκτήτη

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Ηλίας
29 Μαΐου 2022 21:03

Δηλώνεις, στον πίνακα 5, την κατοικία σαν πρώτη δευτερεύουσα κατοικία συμπληρώνοντας τον πίνακα με τα στοιχεία που σου ζητάει.
Μετά πας στον πίνακα 6 στο ¨13. Ενοίκιο ακινήτων εκτός από κύρια κατοικία και κατοικία παιδιών που σπουδάζουν¨ και πατάς πάνω στο κωδικό 417. Βάζεις το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και στον πίνακα που ανοίγει τα υπόλοιπα στοιχεία που σου ζητάει. Προσοχή στο ποσό ενοικίου βάζεις το συνολικό ποσό που πλήρωσες το 2021 στον ιδιοκτήτη και όχι το μηνιαίο ενοίκιο.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ηλίας
Ηλίας
Απάντηση σε  GEORGIOSP
30 Μαΐου 2022 11:35

Καταρχάς ευχαριστώ για την άμεση απάντηση, ως προς το σκέλος του ποσού που δηλώνουμε είμαι καλυμμένος
Όμως στον πίνακα 5 όταν ανοίγει νέο παράθυρο, στην 1η στήλη στην δευτερεύουσα κατοικίας εμφανίζει σε drope Down μενού Μόνο εμένα και την εν διάσταση σύζυγό μου, δεν μπορώ να καταχωρήσω έτσι τον πραγματικό ιδιοκτήτη του σπιτιού που νοικιάζω…

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Ηλίας
30 Μαΐου 2022 13:29

Δεν χρειάζεται στον πίνακα 5 να βάλεις τον ιδιοκτήτη του σπιτιού. Ο πίνακας 5 αφορά τα τεκμήρια και η χρήση της κατοικίας σαν δευτερεύουσα χρεώνεται σε έναν εκ των δύο ή και στους δύο 50/50 για να υπολογιστεί το τεκμήριο διαβίωσης της οικογένειας.
Ο διοκτητης φαίνεται στον πίνακα 6 που καταχωρείς το ενοίκιο.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Ηλίας
30 Μαΐου 2022 20:20

Υποθέτω ότι σε προβληματίζει στον πίνακα που ανοίγει όταν πατάς το κίτρινο πλαίσιο το ότι σου ζητάει ποσοστό συνιδιοκτησίας στον κωδικό 220.
Αναφέρει για λόγους χώρου την συνιδιοκτησία αλλά ο κωδικός 220 συμπληρώνεται με βάση …το ποσοστό της συνιδιοκτησίας ή το ποσοστό συμμετοχής στη δαπάνη ενοικίου βάσει του μισθωτηρίου συμβολαίου σε περίπτωση μισθωμένης κατοικίας,… όπως μπορείς να δεις στο τέλος της σελίδας 62 εδώ https://www.aade.gr/sites/default/files/2022-03/odogies_fefp_2021.pdf
Έτσι στο drope down μενού θα επιλέξεις το όνομα σου ή της συζύγου σου ανάλογα με το ποιος εμφανίζεται στο μισθωτήριο συμβόλαιο.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ηλίας
Ηλίας
Απάντηση σε  GEORGIOSP
30 Μαΐου 2022 21:30

Τώρα το κατάλαβα!!!! Ευχαριστώ πολύ!!!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Papadam
Papadam
25 Μαΐου 2022 10:49

Εάν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος σε ποιο κωδικό του Ε1 βάζουμε την Γονική Παροχή σε χρήμα για την αγορά πρώτης κατοικίας τέκνου.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Papadam
25 Μαΐου 2022 11:23

Υποθέτω ότι ήδη γνωρίζεις ότι και ο γονέας και το τέκνο έχουν την υποχρέωση να δηλώσουν την γονική παροχή με δήλωση που θα κάνουν και οι δύο και η οποία είναι ανεξάρτητη από την δήλωση φόρου εισοδήματος.
Αν έχουν γίνει οι προβλεπόμενες διαδικασίες (εντός του 2021) ο γονέας δηλώνει το ποσό της γονικής παροχής στον κωδικό 725 (βλ. σελ. 78) και το τέκνο στον κωδικό 781 (βλ. σελ. 94).
https://www.aade.gr/sites/default/files/2022-03/odogies_fefp_2021.pdf

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Papadam
Papadam
Απάντηση σε  GEORGIOSP
25 Μαΐου 2022 14:20

Ευχαριστώ πολύ GEORGIOSP. Ναι έχουν γίνει όλες οι ενέργειες και υποχρεώσεις που αναφέρεις ηλεκτρονικά μέσω συμβολαιογράφου, εκτός από την δήλωσή μου στο Ε1.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΑΣΙΛΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ
24 Μαΐου 2022 15:08

Ερωτηση.Πως ακυρωνεται μια τροποπιητικη Ε1[περασμενου ετους,που πηγα να ”δοκιμασω ” να δω εαν γραφει κατι,τωρα,χωρις ομως να κανω τιποτα]η οποια δεν εχει υποβληθει οριστικα?[απο περιεργια πατησα ”τροποποιητικη ετους 2017”….]…

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  ΒΑΣΙΛΗΣ
24 Μαΐου 2022 19:01

Εαν δεν εκανες υποβολή δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΣΙΛΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ
Απάντηση σε  Γιάννης.
24 Μαΐου 2022 23:50

Ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση….παντως εστειλα στην Γ.Γ.Π.Σ μηνυμα για να ακυρωσουν την ”προσωρινη αποθηκευση τροποποιητικης”ως μη ποτε γινομενη,διοτι δεν εκανα-πειραξα κατι,απλως πατησα την παραγραφο ”νεα τροποποιητικη”…..απο περιεργια!!!! τι θα δω…[συνηθως απαντουν σε καποιες εργασιμες μερες].

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
21 Μαΐου 2022 18:58

@ Στάθης @ Βαγγέλης
Σύμφωνα με https://www.cnn.gr/oikonomia/story/313085/misthotoi-syntaxioyxoi-h-ora-tis-eforias-gia-ta-anadromika και https://www.powergame.gr/forologia/250014/aade-anoixe-i-platforma-gia-ta-anadromika-ton-eton-2015-2019/ θα δηλωθούν και τα αναδρομικά των κληρονόμων στο έτος που ανάγονται.
Όπως είχε πει ο Γιάννης.
https://enstoloi.net/sxolia/forologia/comment-page-71/#comment-108310

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Στάθης
Στάθης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
11 Ιουνίου 2022 13:16

Καλημέρα @GEORGIOSP, Επανέρχομαι στο θέμα για να ενημερώσω ότι παρά τα δημοσιεύματα που παρέθεσες, σύμφωνα με τα οποία άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων από συνταξιούχους και κληρονόμους τους, για τα αναδρομικά των ετών 2015 -2019 που εισέπραξαν το 2021, αυτό δεν ισχύει για τους κληρονόμους. Συγκεκριμένα, το 2021 εισέπραξα 1081 Ευρώ ως κληρονόμος του πατέρα μου. Το ποσό αυτό δεν αναγράφεται στην βεβαίωση αποδοχών της χρήσης του 2021 ( με υποχρέωση δήλωσης στο έτος που αφορά). Επιπλέον στην εφαρμογή υποβολής δηλώσεων Ε1, πήγα στις δηλώσεις κάθε έτους από το 2016 (χρήση 2015) ως και το 2021 (χρήση 2020). Επέλεξα “τροποποιητική” σε κάθε έτος ξεχωριστά, αλλά πουθενά δεν υπάρχουν τα μπλε γράμματα “Δηλώσεις Αναδρομικών Ε1” Για να είμαι ακριβής, υπάρχουν μόνο στο έτος 2021 (χρήση 2020), αλλά αφορά ποσό αναδρομικών 72 Ευρώ που εισέπραξα από τη δική μου σύνταξη, το οποίο αναγράφεται και στην βεβαίωση αποδοχών της χρήσης 2021 με υποχρέωση υποβολής τροποιητικής δήλωσης στο έτος που αφορά (2020). Μετά τα παραπάνω θεωρώ ότι το αρχικό σου σχόλιο… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
21 Μαΐου 2022 18:43

Άνοιξε η πλατφόρμα για δήλωση αναδρομικών αποδοχών 2015-2019.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΣΤΈΦΑΝΟΣ
ΣΤΈΦΑΝΟΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
22 Μαΐου 2022 12:33

Καλημέρα σας!!! Μπορείτε να δώσετε κάποια διευκρίνηση ;Που βρισκω την πλατφόρμα; Ευχαριστώ!!!

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΣΤΈΦΑΝΟΣ
22 Μαΐου 2022 12:45

Καλημέρα.
Πας στην εφαρμογή υποβολής δηλώσεων Ε1.
Αν έχεις αναδρομικά έτους 2015 θα πας στις δηλώσεις έτους 2016, για αναδρομικά έτους 2016 στις δηλώσεις έτους 2017 κ.ο.κ.
Θα επιλέξεις τροποποιητική και θα δεις με μπλε γράμματα Δηλώσεις Αναδρομικών Ε1. Ελέγχεις αν έχουν περαστεί σωστά τα ποσά και προχωράς στην υποβολή.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΣΤΈΦΑΝΟΣ
ΣΤΈΦΑΝΟΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
22 Μαΐου 2022 13:04

Ευχαριστώ πολύ αγαπητέ!!!

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Στάθης
Στάθης
14 Μαΐου 2022 19:27

Καλησπέρα. Μήπως γνωρίζει κάποιος σε ποιο κωδικό του Ε-1, δηλώνονται από τους κληρονόμους τα αναδρομικά της σύνταξης θανόντος συνταξιούχου?

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βαγγέλης
Βαγγέλης
Απάντηση σε  Στάθης
15 Μαΐου 2022 08:27

Καλημέρα Στάθη επειδή θέλω και εγώ νά δηλώσω τά αναδρομικά τής σύνταξης του πατέρα μου πως φαίνονται γιατί βεβαίωση ακόμη από τό ΙΚΑ δεν δώσανε , ή φαίνονται κατευθείαν Στην δηλώση στο Ε 1;

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Στάθης
Στάθης
Απάντηση σε  Βαγγέλης
15 Μαΐου 2022 11:07

Καλημέρα Βαγγέλη. Δεν φαίνονται στη δήλωση του Ε-1, γιαυτό ρωτάω σε ποιο κωδικό πρέπει να τα καταχωρίσουμε. Αναφορικά με τη βεβαίωση, εγώ εκτύπωσα τη φόρμα από την πλατφόρμα που κάναμε την αίτηση για να τα πάρουμε.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Στάθης
15 Μαΐου 2022 11:29

Εφόσον αφορούν αναδρομικές αποδοχές θα δηλωθούν στα έτη που ανάγονται και θα είναι προσυμπληρωμένα όταν ανοίξουν τα συγκεκριμένα έτη για υποβολή.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Στάθης
Στάθης
Απάντηση σε  Γιάννης.
15 Μαΐου 2022 17:05

Φίλε Γιάννη, δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό, διότι τότε θα έπρεπε να φαίνονται στη βεβαίωση αποδοχών του φορολογικού έτους 2021 με ξεχωριστή εγγραφή και αναφορά στο έτος που αφορούν. Η περίπτωση της είσπραξης από τους κληρονόμους των αναδρομικών της σύνταξης θανόντα συνταξιούχου, μοιάζει περισσότερο με είσπραξη κληρονομιάς, αλλά δεν ξέρω σε ποιο κωδικό του Ε-1 πρέπει να δηλωθεί. Ελπίζω να μας βοήθησει κάποιος φίλος, που γνωρίζει καλύτερα τα φορολογικά.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Στάθης
16 Μαΐου 2022 10:55

Καλημέρα.
Τα αναδρομικά σύνταξης θανόντων συνταξιούχων οι κληρονόμοι που τα εισέπραξαν τα δηλώνουν ως ποσά κληρονομιάς στον κωδικό 781. Δεν φορολογούνται σαν εισοδήματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη τεκμηρίων.
Βλ. σελ. 93-94 εδώ https://www.aade.gr/sites/default/files/2022-03/odogies_fefp_2021.pdf
Επίσης κανονικά οι κληρονόμοι θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση κληρονομιάς, να συνυπολογιστούν τα ποσά στην τυχόν υπόλοιπη κληρονομιά και να φορολογηθούν (αν προκύπτει φόρος).
Εδώ ένα σχετικό άρθρο https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/oikonomia/foros-ke-alla-agkathia-sta-anadromika-ton-klironomon/
Προσωπικά πιστεύω ότι κανείς δεν πρόκειται να ασχοληθεί με την φορολόγηση των ποσών ως κληρονομιάς. Ειδικά για μικρά ποσά αναδρομικών.
Κάθε ένας θα πρέπει να αποφασίσει μόνος του τι πρέπει/θέλει να κάνει.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Δημητριος
Δημητριος
13 Μαΐου 2022 10:31

Τα δυο(2) προηγούμενα χρόνια πλήρωνα ΕΝΦΙΑ 250 euro .Φέτος μου ήρθε να πληρώσω 233 euro αλλά μου έχει λέει έχει και έκπτωση 100 euro .Ποια μείωση και πράσινα άλογα ;

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Νικος
Νικος
Απάντηση σε  Δημητριος
13 Μαΐου 2022 18:44

Eχετε ουσιαστικα μια πραγματικα μειωση 17 ευρω. Αυτο τι ειναι;

ΣΩΜΑ:
ΑΓΝΩΣΤΟ
Ilias
Ilias
Απάντηση σε  Δημητριος
14 Μαΐου 2022 08:01

Έχουν αλλάξει/ αυξηθεί από πέρυσι οι αντικειμενικές αξίες βάση των οποίων υπολογίζεται ο ΕΝΦΙΑ και θα έπρεπε να πληρώσουμε πολύ παραπάνω , στην περιπτωσή σου 100 ευρώ.Και εγώ μείωση 10% περίπου είχα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΓΙΩΡΓΟΣ15
ΓΙΩΡΓΟΣ15
12 Μαΐου 2022 02:26

Αναρτήθηκαν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ 2022, για όσους ενδιαφέρονται..

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΗP
ΗP
2 Μαΐου 2022 00:21

αγαπητοι συνάδελφοι, γνωρίζετε αν το ποσό πληρωμης εισφορών του χρόνου εκστρατείας που αναγράφεται στην πράξη αναγνώρισης του ΕΦΚΑ. δηλώνεται στην φορολογική μας δήλωση?

ΣΩΜΑ:
ΑΓΝΩΣΤΟ
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  ΗP
2 Μαΐου 2022 12:20

Εαν στα κρατάνε απο τον μισθό ή την σύνταξη…ΟΧΙ. Μόνο στην περίπτωση που πληρωθούν εφάπαξ με ταυτότητα πληρωμής απο εσένα τον ιδιο.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
hp
hp
Απάντηση σε  Γιάννης.
2 Μαΐου 2022 13:16

ευχαριστω Γιαννη για την απάντηση,ναι πληρωθηκαν εφαπαξ με παρακρατηση μέρους των δικαιουμένων αναδρομικών.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  hp
3 Μαΐου 2022 12:12

Δες την βεβαίωση αποδοχών σε ότι αφορά τα αναδρομικά, εάν το ποσό που πλήρωσες (παρακρατήσαν για την αναγνώριση) έχει αφαιρεθεί δηλαδή έχει μειωθεί το φορολογητέο, δηλαδή το έχουν συμπεριλάβει στις μειώσεις, τότε αυτο το ποσό δεν θα το γράψεις και στον κωδικό 351.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
hp
hp
Απάντηση σε  Γιάννης.
3 Μαΐου 2022 20:30

ευχαριστώ πολύ Γιάννη.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό