Καλησπερα.Απ οσο γνωριζω για την καταβολη ΒΟΕΑ στους εν ενεργεια δινεται στο τεκνο το 85% περιπου ενω στους αποστρατους ολο το ποσο.Αυτη η εκκρεμοτητα ειναι απο το 2017.Γνωριζει καποιος τι ειναι αυτο που για 3χρ. δεν μπορει να επιλυθει για τους εν ενεργεια?Αν κανω λαθος σε κατι διορθωστεμαι.Σας ευχαριστω.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χρηστος Κ
13 Νοεμβρίου 2019 12:40
Κ.Καρασσαβιδη στην εφαρμογη εφαπαξ γες βαζοντας ημ.εγγραφης και διαγραφης 3-12-86 30-3-12 δεν υπολογιζει το εφαπαξ βγαζει το Nan
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
13 Νοεμβρίου 2019 09:51
Οχι κ.Καρασαββιδη!!Για οσους εφυγαν απο 1/8/12 εως 31/12/16 καμια αδικια δεν εχει αποκατασταθει!Αλλο πραγμα εινα ιαυτο που βαζετε,και ρυθμιστηκε με το νομο Αποστολακη!!
Όντως το προηγούμενο σχόλιo ισχύει ως “αποκαταστάθηκε η αδικία για την περίοδο 1/7/2011 ως 31-7-2012”.
Η εκκρεμότητα με τα εφάπαξ μετά την 1-8-2012 συνεχίζει να ισχύει.
Για διεκδίκηση συμπληρωματικού εφάπαξ από τον ΕΛΟΑΣ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του .Ν.4575 Νοε 2018(ΦΕΚ/Α 192/2018) και αφορά όσους αποστρατεύτηκαν από 2012-2016.
Υπάρχει μία ανακοίνωση του ΕΛΟΑΣ (δεκ 2018) https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/anakoinosi_epi_aitimaton_sympliromatikon_efapax_katopin_n_4575-2018.prdf που λέει ότι έθεσε ερώτημα στην εποπτεύουσα αρχή επί του θέματος και μετά τίποτα.
Για το παραπάνω θέμα που έθεσα πριν καμιά βδομάδα πήρα σήμερα την εποπτευουσα αρχή που είναι στο ΥΠΕΘΑ η ΓΔΟΣΥ και με ενημέρωσε μια συνάδελφος πως έχει γίνει πρόταση προς τον υπουργό και το θέμα είναι στον ΥΕΘΑ.
Πότε θα δωθει απάντηση αν δικαιούμαστε ή όχι άγνωστο, οπότε αναμένουμε τον ΥΕΘΑ.
Οσοι εφυγαν απο 1/8/12 εως 31/12/16 ειναι η μοναδικη κατηγορια στελεχων που ελαβαν μειωμενο εφαπαξ.
Οσοι εφυγαν πριν κα μετα το εφαπαξ που ελαβαν υπολογιζεται επι του κανονικου Β.Μ!!!
Αν αυτο δεν ειναι ΚΛΟΠΗ τι αλλο μπορει να ειναι;
ΟΚ, διορθώθηκε η ημερομηνία, θα έπρεπε να το φανταστώ ότι μόνο προεκλογικά θα λυνόταν το ζήτημα!
Για τη φόρμα είναι καλή ιδέα, αν και τώρα είναι πολύ εύκολο να υπολογίσει κάποιος το ποσό, υπολογίζοντας το εφάπαξ και με τον λανθασμένο βαθμό και με το σωστό και βλέποντας τη διαφορά.
Λογικά θα παρακρατηθούν και πρόσθετες εισφορές λόγω αλλαγής τελευταίου μισθολογικού βαθμού.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ευτυχία
12 Νοεμβρίου 2019 00:29
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: από τη στιγμή που το τέκνο καταθέσει φορολογική ενημερότητα για την καταβολή του ΒΟΕΑ, σε πόσο χρονικό διάστημα γίνεται η κατάθεση του ποσού?
Kαλησπέρα και συγχαρητήρια για την σελίδα σας.Είμαι υπαξιωματικός (Επαγγελματίας οπλίτης) και θα ηθελα να μαθω αν ισχυει το οριο ηλικιας στα 50,Αν ναι θα έχω τότε 24,5 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας χώρις να έχω εξαγοράσει το στρατιωτικό και τα 5 πλασματικά.Θα έχω κατοχυρώσει σύνταξη και θα την πληρωθώ ή θα περίμενω κάποιο ορίο ηλικίας? Παρακαλώ θα ήθελα να μαθω επίσης αν εχω δικαίωμα να δουλεύω σαν συνταξιόυχος στρατιωτικός
Ευχαριστώ πολύ.
Ναι το όριο ηλικίας ισχύει.
Αν αποστρατευτείς αυτεπάγγελτα συνταξιοδοτείσαι άμεσα και δεν περιμένεις κανένα όριο ηλικίας.
Μην αμελήσεις για κανένα λόγο να αναγνωρίσεις τα έτη εκστρατείας (πενταετία). Για την θητεία δεν έχω άποψη , πρέπει να δεις το κόστος και αν πραγματικά σε συμφέρει προχωράς στην αναγνώριση. Γενικότερα όσα περισσότερα συντάξιμα τόσο το καλύτερο.
Με τα σημερινά δεδομένα αν εργαστείς μετά την συνταξιοδότηση σου θα έχεις περικοπή 60% της σύνταξης. Για περισσότερες λεπτομέρειες διάβασε εδώ https://enstoloi.net/eksaireseis-perikopis-gia-ergasia-sintaxiouxon/ και για την περίπτωση μερικής απασχόλησης την παρ. 7 του παραπάνω άρθρου. Φημολογείται ότι θα γίνουν αλλαγές στους περιορισμούς για την εργασία συνταξιούχων αλλά μέχρι τότε ισχύουν τα αναφερόμενα στο άρθρο αυτό.
ΛΑΘΟΣ
Τα 25 έτη υπηρεσίας είναι προϋπόθεση για την αναγνώριση της πενταετίας σε περίπτωση που αποχωρήσει με αίτηση του.
βλ. τέταρτο εδάφιο της παρ. 5γ εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/393397
Η ερώτηση του ΙΩΑΝΝΗ αφορά περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας λόγω ορίου ηλικίας.
Θα φυγεις με οριο ηλικιας και θα παρεις την συνταξη που σου αναλογει,ανεξαρτητα αν εχεις κατωχυρωσει συντ.δικαιωμα.η συνταξη θα σου καταβληθει αμεσα,οπως και στους υπολοιπους συνταξιουχους στρατιωτικους.Και βεβαια εχεις δικαιωμα να εργαστεις,με τις ισχυουσες διαταξεις παντα
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝΙΚΟΣ
6 Νοεμβρίου 2019 10:23
Καλημέρα, θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος συνάδερφος να μας ενημερώσει για τα ποσοστά αναπλήρωσης που πρόκειται να αλλάξουν (τα ποσοστά τα διάβασα), θα αφορούν μόνο στα πραγματικά υπηρετισιμα χρόνια η στα συνολικά συνταξιμα? Π.χ. κάποιος με 27 πραγματικά έτη + 5 εκστρατείας + 6 πτητικά = 38 συνταξιμα θα είναι στην κατηγορία της αύξησης ποσοστού αναπλήρωσης με 27 η 38 χρόνια? Ευχαριστώ.
Mε τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας η Λόγω τέλεσης γάμου η κατ εξαιρεση σε περιπτωση που επαψε οριστικα η καταβολη αποδοχων η μερισματος(δεν στο ευχομαι αυτο)
Απόστολε,
όταν αποστρατεύεσαι, το Μετ. Ταμείο συνεχίζει να σου κρατάει (από το μέρισμα)
τις κρατήσεις για το ΒΟΕΑ, μέχρι το τέλος του μήνα που το τέκνο κλείνει τα 25.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Θωμάς
5 Νοεμβρίου 2019 19:25
Καλησπέρα σας. Προσπάθησα να υπολογίσω το ΒΟΕΑ παιδιού σύμφωνα με τον υπολογισμό το δικό σας και διαπίστωσα ότι : Με καταταξη στη ΣΜΥ 25/10/82 και διαγραφή 24/9/17(35 χρόνια) με διοικητικό βαθμό Ανχη και αποστρατειας Σχη και μισθό Ταξχου το ΒΟΕΑ παιδιού είναι 11800 ενώ αν υποθέσω ότι έφυγα το 2016, δηλαδή ένα χρόνο πριν(34 χρόνια) το ΒΟΕΑ θα ήταν 13800. Μήπως κάνω κάποιο λάθος??? Σας ευχαριστώ πολύ.
Υπολογισμός ΒΟΕΑ με διαγραφή στελεχών 2017 και μετεπειτα. Κύριε Αχιλλέα επειδή το 2017 η εφαρμογή παραπέμπει σε υπολογισμό με το νέο μισθολόγιο, μήπως είναι λάθος η εφαρμογή, ως προς το ΒΟΕΑ, από το 2017 και μετέπειτα και έτσι δίνει 2000€+++ αν βάλω την διαγραφή μου ένα έτος νωρίτερα ??
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιώργος_Δ
4 Νοεμβρίου 2019 22:18
Νίκο και Γιώργο,
Ας πάμε κατευθείαν σε ότι έχει σημασία. Η αιτιολόγηση ενός νόμου δεν επικρατεί αφενός του νόμου, αφετέρου είναι πιθανώς ανοιχτή σε ερμηνεία. Για παράδειγμα, όταν διαβάζω ότι η εν λόγω ρύθμιση διασφαλίζει το δικαίωμα των 35+5 ετών και για όσους δεν είχαν τη δυνατότητα των “μάχιμων” ετών, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτό δεν λειτουργεί ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ για τους υπόλοιπους. Επιπλέον, το άρθρο 11 του 4609/19 (αυτό με τα +5 χρόνια λόγω ειδικότητας ανεξαρτήτως γεωγραφικού προσδιορισμού) ΔΕΝ αντικαθιστά ΟΥΤΕ τροποποιεί τον νόμο με τα “μαχιμα” και ήδη κατοχυρωμένα +5 έτη.
Επιτρέψτε μου να το ξαναγράψω για να το τονίσω και σας παρακαλώ να το προσέξετε ίσως λίγο παραπάνω: Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΟΥΤΕ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΩΣ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ!
Γιώργο καλημέρα.
Να πάρουμε τα πράγματα ένα ένα.
Συμφωνώ ότι η αιτιολόγηση ενός νόμου δεν επικρατεί του ίδιου του νόμου. Είναι γνωστό άλλωστε ότι πολλές φορές κατά την συζήτηση στην βουλή γίνονται αλλαγές. Αυτό που μετράει είναι το τι ψηφίζεται στο τέλος. Ποτέ δεν είπα το αντίθετο.
Επίσης ποτέ δεν είπα ότι η παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν4609/2019 τροποποιεί ή αντικαθιστά κάποιον άλλο νόμο. Κατά την γνώμη μου συμπληρώνει τους Ν3865/2010 και 3883/2010.
Σε ότι αφορά την ερμηνεία της αιτιολογικής έκθεσης και του ψηφισμένου νόμου έχουμε εντελώς διαφορετική αντίληψη. Καταλαβαίνω την οπτική με την οποία βλέπεις την συγκεκριμένη διάταξη και σέβομαι την άποψη σου. Όμως δεν συμφωνώ με την ερμηνεία που δίνεις.
Συνονόματε, καλησπέρα.
Και εγώ καταλαβαίνω την οπτική σου. Σαν ένα τελευταίο σχόλιο μόνο σε αυτή, θα πρόσθετα ότι ένα δικαίωμα θα πρέπει πάνω από όλα δίκαιο. Και δίκαιο ΔΕΝ είναι να αναγνωρίζουν τα ίδια χρόνια, και ο συνάδερφος που στάλθηκε και υπηρέτησε στο Καστελόριζο, στη Σαμοθράκη, ή στα Ρίζια του Έβρου, με τον συνάδερφο ο οποίος δεν μετακινήθηκε ποτέ (για οποιοδήποτε λόγο) από το σπίτι του. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι της πρώτης κατηγορίας. Βέβαια όντως απλώς απόψεις καταθέτουμε και η συνέχεια (αναγκαστικά) από το υπουργείο εργασίας, η οποία δεν νομίζω να αργήσει.
Εν αναμονή λοιπόν.
Εγώ πιστεύω ότι η διάταξη αυτή ψηφίστηκε για να δώσει την δυνατότητα στους συναδέλφους που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για αναγνώριση της μάχιμης πενταετίας να την αναγνωρίσουν με μόνη προϋπόθεση την απασχόληση τους σε καθήκοντα της ειδικότητας τους χωρίς να ελέγχεται αν υπηρέτησαν σε μονάδες και υπηρεσίες που προβλέπονται από την παρ. 5 του άρθρου 40 του Π.Δ169/2007.
Δεν έχει όμως καμία σημασία τί πιστεύω εγώ ή τι πιστεύεις εσύ. Έχει τεθεί το ερώτημα από το ΥΠΕΘΑ προς το αρμόδιο υπουργείο και αναμένονται οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή της διάταξης αυτής. Μέχρι τότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ανταλλάσσουμε απόψεις.
Με εκτίμηση ο συνονόματος σου
Γιώργος
Καλημέρα.GEORGIOSP απάντηση του υπεθα (στην οποία μας παραπέμπει ο vasilis σε προηγούμενη ανάρτηση του) σε σχετική ερώτηση για την αναγνωριση της εν λόγω 5ετιας στη δεύτερη παράγραφο αναφέρει οτι: η καθ υλη αρμοδια διεύθυνση του υπεθα και προκειμένου το εν λόγω άρθρο να ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ Ε.Δ θα υποβάλει σχετικό ερώτημα στο υπουργείο Εργασίας…..
Andr γεια σου και πάλι.
Το θέμα αυτό το έχουμε ξανασυζητήσει (και εμείς οι δύο) και έχουμε καταλήξει ότι θα πρέπει να περιμένουμε τις απoφάσεις του υπουργείου εργασίας και του ΕΦΚΑ. Εκτός από το ΥΠΕΘΑ θα θυμάσαι ότι και ένας τουλάχιστον συνάδελφος (Φώτης) έχει κάνει έγγραφο ερώτημα στον ΕΦΚΑ και το υπουργείο εργασίας και αναμένει απάντηση. Θεωρώ ότι το θέμα , μέχρι να έχουμε επίσημη απάντηση, έχει εξαντληθεί. Για αυτό τον λόγο δεν θα παρέμβαινα καθόλου στην ερώτηση του Αλέξανδρου. Ο μόνος λόγος που σχολίασα ήταν η προτροπή του Γιώργου προς στον Νίκο https://enstoloi.net/stratos/comment-page-248/#comment-80126 . Νομίζω ότι το σχόλιο του Νίκου βασίστηκε σε επίσημο έγγραφο το οποίο έφερε την υπογραφή του τότε ΑΝΥΕΘΑ και δεν αποτελούσε έκφραση γνώμης.
Καλησπέρα. Ο ΕΦΚΑ δεν μου έχει απαντήσει ακόμα. Για αυτόν τον λόγω έκανα αναφορά στον συνήγορο του Πολίτη για την μη τήρηση των προθεσμιών που ορίζει ο κώδικας διοικητικής διαδικασίας. Περιμένω αποτελέσματα.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΤΠ
4 Νοεμβρίου 2019 21:09
Καλησπέρα σας.Εισηλθα στον Στρατο Ξηρας το 1993 (ΣΜΥ) και όπως διαβασα σε καποια απο τα σχολια, έχω την επιλογή προκειμενου να συνταξιοδοτηθω νωρίτερα, να αναγνωρίσω / εξαγοράσω την μάχιμη πενταετία + την 3ετία bonus.Επειδή δεν βρισκομαι στην Αθηνα και τηλεφωνικά δεν ειναι ευκολο να αντλησω της πληροφοριες απο το ΓΛΚ, θα ηταν ευκολο σε καποιον που αναγνωρισε αυτα τα ετη να μας πει τις ενεργειες που ακολουθησε (δικαιολογητικα , αιτησεις ,αναφορες)και εαν δυνατο το ποσό που κατέβαλε;
Καλησπέρα.ΤΠ για την αναγνωριση της μαχιμης 5ετιας πρέπει να καταθέσεις αναφορά προς την μονάδα σου που να αιτείσαι την αναγνωριση στο διπλασιο του χρονου υπηρεσιας που εχεις διανύσει σε μοναδες εκστρατειας για τα πεντε πρωτα ετη με παρακρατηση ισοποσων δοσεων απο την μισθοδοσια σου.( εαν επιθυμεις σε δοσεις).Επίσης εάν επιθυμείς μπορείς αντί για συνεχόμενη 5ετια να αναγνωρισεις και διαδοχικές χρονολογίες Π.χ Φεβ 94- Φεβ 96, Μαρ 99-Μαρ 2000 κ.τ.λ. ( προσωπικα αναγνωρισα την πρωτη ημερολογιακα 5ετια).Για να δεις το μηνιαίο κόστος κοίταξε το αντίστοιχο μηνιαιο φύλλο μισθοδοσίας της τότε χρονολογίας και το ποσό είναι ίσο με την κράτηση του Ν.2084/92 μείον 22%. Εάν π.χ Η κράτηση είναι 70 εύρο στο καθαρό πληρωτέο κάθε μήνα δεν θα έχεις μείωση 70 αλλά σχεδόν 55. Το κόστος της 3ετιας υπολογίζεται διαφορετικά και είναι αρκετά υψηλό.
Ότι σου είπε ο Andr (την πενταετία να την αναγνωρίσεις ακόμη και εάν φύγεις με 40 πραγματικά έτη), αλλά για την 3ετία πρέπει να έχεις ήδη 37 συντάξιμα ώστε να φτάσεις τα 40. Αυτός είναι ο βασικός λόγος (πέραν του σημαντικού κόστους) που μέχρι σήμερα δεν έχει αναγνωρίσει κανένας την 3ετία.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Αποστολος
4 Νοεμβρίου 2019 11:31
Καλημέρα σε ολους. Σε προσωρινη συνταξη απο μαιο 17 κ Να ναι απάντησε το τμήμα στο γλκ κ μαλιστα με την πρώτη κ αφού εδωσα αριθμο πρωτόκολλου μου είπε οτι μεχρι της γιορτές θα ειναι ετοιμο το πρόγραμμα κ απ το νεο έτος θα εκδίδουν συντάξεις. Δεν ξερω τι αλλο να πω τωρα. Ακομη κ η λεξη κουραγιο κ υπομονη κάποια στιγμη καταντάει βαρετη.
ΑΠΟΣΤΟΛΕ Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ..ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ..ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΕΛΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ…ΕΣΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ…ΤΟ ΓΛΚ/ΕΦΚΑ ΚΟΡΟΔΕΥΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ …ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ….ΕΛΕΟΣ…
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιωργος
2 Νοεμβρίου 2019 16:35
Οι άνθρωποι είναι ανεκδιηγητοι .Εκδόθηκε ενημερωτικό σημείωμα Φεβρουαρίου με τα ίδια λάθη του Ιανουαρίου Παρότι στην από 16/10/2019 αίτηση- ένσταση τους έγραφα αναλυτικά που είναι το λάθος τους.. Δεν παίζονται.(Συνταξιούχος από 11/10/2013).
@ Ηλίας
Διευκρίνηση: Αναφέρομαι στους διαγραφέντες από 1-8-2012 έως 13-11-2014
για τους οποίους έχει υπολογιστεί λάθος ο συντάξιμος μισθός
και πρέπει να κάνουν ένσταση.
(Περίπτωση Β3 στο https://enstoloi.net/lathi-kai-adikies-stis-nees-sintaxeis-efka/ )
Σε αυτή την κατηγορία υπάγεται ο Γιώργος.
Αλεξανδρε και Βασιλη, δεν υπαρχουν 5+5 παρα μονο 5 ετη. Αν στο αρθρο 11 του 4609/19 σας μπερδευει το (η τριπλασιο) ειναι μονο για περιοδους πολεμικων επιχειρησεων.
Βασικα περιμενουμε τον υπουργειο εργασιας να αποφανθει αν μπορουμε να αναγνωριζουμε 5 ετη σε μοναδες εκστρατειας Ή 5 ετη σε ειδικοτητα ή αν μπορουμε να αναγνωριζουμε 5 ετη σε μοναδες εκστρατειας ΚΑΙ 5 ετη σε ειδικοτητα. Το ερωτημα το κανει το ιδιο το υπουργειο μας στο υπουργειο εργασιας. https://staratalogia.blogspot.com/2019/09/blog-post_48.html?m=1
Αρθρο 11 στην αιτιολογικη εκθεση –> https://i.imgur.com/B6KAF6Q.png
Επομενως το σκεπτικο της ρυθμισης ειναι η δυνατοτητα αναγνωρισης 5 ετων σε ολους , ανεξαρτητα αν υπηρετησαν σε μοναδες εκστρατειας και οχι 5+5 στο συνολο.
καλό είναι να χρησιμοποιούμε τις λέξεις “νομίζω” και “κατά τη γνώμη μου”, όταν αναφερόμαστε για πράγματα που ΔΕΝ είμαστε απόλυτα βέβαιοι ή τουλάχιστον η γνώμη μας έρχεται σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τη διατυπωμένη σε έγγραφο θέση του υπουργού εθνικής άμυνας που έφερε το συγκεκριμένο νόμο!
Για το θέμα αυτό έχω πει την γνώμη μου σε παλαιότερη συζήτηση και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε την απάντηση του υπουργείου εργασίας όπως φαίνεται στα έγγραφα που μας κοινοποίησε ο vasilis.
Στο σχόλιο σου συνονόματε Γιώργο υποδεικνύεις, και καλά κάνεις, στον Nickolas να χρησιμοποιεί τις εκφράσεις “νομίζω” και “κατά τη γνώμη μου” όταν η γνώμη μας έρχεται σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τη διατυπωμένη σε έγγραφο θέση του υπουργού εθνικής άμυνας που έφερε το συγκεκριμένο νόμο. Όμως ο Nickolas μας παραπέμπει στην αιτιολογική έκθεση για τον Ν4609/2019 την οποία υπογράφει, μαζί με το μισό υπουργικό συμβούλιο, και ο ΑΝΥΕΘΑ (βλ. σελ 12 και 50 εδώ https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/10992896.pdf ). Τι ποιο επίσημο και έγκυρο;
Δεν αμφισβητώ την ύπαρξη του εγγράφου με την θέση του ΑΝΥΕΘΑ που αναφέρεις αλλά αυτό δεν έχει δημοσιευτεί πουθενά και η μόνη δημόσια αναφορά σε αυτό γίνεται στην ανακοίνωση της ΠΟΕΣ εδώ http://www.poes.gr/poes-syntaxima-eti-stratiotikon .
Αν διαβάσουμε την αιτιολογική έκθεση και την ερμηνεία που κατά την ΠΟΕΣ δίνει ο ΑΝΥΕΘΑ στην συγκεκριμένη διάταξη θα διαπιστώσουμε ότι δεν έρχεται σε αντίθεση η γνώμη του Nickolas με αυτή του υπουργού. Έρχεται σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ η διάταξη που έστειλε για ψήφιση ο υπουργός στην Βουλή (με την υπογραφή του) με την ερμηνεία που δίνει ο ίδιος στην διάταξη αυτή σε ένα υπηρεσιακό σημείωμα.
Και εδώ θα θέσω εγώ ένα ερώτημα. Τι είναι νομικά ισχυρότερο, μια ψηφισμένη από το κοινοβούλιο διάταξη βασισμένη σε προβλεπόμενες εκθέσεις ( αιτιολογική και ΓΛΚ) ή ένα υπηρεσιακό σημείωμα;
Καλημέρα Nickolas.
Κατά την γνώμη μου δεν ήταν απαραίτητη η χρήση του ¨νομίζω¨ γιατί αναφερόσουν σε συγκεκριμένο επίσημο έγγραφο. Ο Γιώργος έχει δίκιο όταν λέει ότι πρέπει να διευκρινίζουμε πως αυτά που γράφουμε αποτελούν προσωπικές μας απόψεις. Στην συγκεκριμένη όμως περίπτωση μας παρέπεμψες σε έγγραφο που απεικόνιζε την γνώμη του υπουργικού συμβουλίου και όχι την δική σου.
Καλησπέρα σας ξέρει να μου πει κάποιος που δηλώνεται το ποσό του εοβ που λαμβάνει ένα τέκνο κωδ στο Ε1
Αν και του χρόνου ισχύουν τα ιδια με φέτος, στον κωδικό 781 στο Ε1 του τέκνου
@ Κώστας
Ελπίζω ότι με τον όρο “εοβ” εννοείς το ΒΟΕΑ.
ναι βοεα εννοώ
Καλησπερα.Απ οσο γνωριζω για την καταβολη ΒΟΕΑ στους εν ενεργεια δινεται στο τεκνο το 85% περιπου ενω στους αποστρατους ολο το ποσο.Αυτη η εκκρεμοτητα ειναι απο το 2017.Γνωριζει καποιος τι ειναι αυτο που για 3χρ. δεν μπορει να επιλυθει για τους εν ενεργεια?Αν κανω λαθος σε κατι διορθωστεμαι.Σας ευχαριστω.
Κ.Καρασσαβιδη στην εφαρμογη εφαπαξ γες βαζοντας ημ.εγγραφης και διαγραφης 3-12-86 30-3-12 δεν υπολογιζει το εφαπαξ βγαζει το Nan
Οχι κ.Καρασαββιδη!!Για οσους εφυγαν απο 1/8/12 εως 31/12/16 καμια αδικια δεν εχει αποκατασταθει!Αλλο πραγμα εινα ιαυτο που βαζετε,και ρυθμιστηκε με το νομο Αποστολακη!!
Υπενθύμιση από ΠΣΑΕΜΘ προς τον ΥΕΘΑ για το θέμα. Μπράβο.
https://staratalogia.blogspot.com/2019/11/blog-post_13.html
Όντως το προηγούμενο σχόλιo ισχύει ως “αποκαταστάθηκε η αδικία για την περίοδο 1/7/2011 ως 31-7-2012”.
Η εκκρεμότητα με τα εφάπαξ μετά την 1-8-2012 συνεχίζει να ισχύει.
Σωστα και μονο η ΠΣΑΕΜΘ ασχολειται σοβαρα!
Για διεκδίκηση συμπληρωματικού εφάπαξ από τον ΕΛΟΑΣ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του .Ν.4575 Νοε 2018(ΦΕΚ/Α 192/2018) και αφορά όσους αποστρατεύτηκαν από 2012-2016.
Υπάρχει μία ανακοίνωση του ΕΛΟΑΣ (δεκ 2018) https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/anakoinosi_epi_aitimaton_sympliromatikon_efapax_katopin_n_4575-2018.prdf που λέει ότι έθεσε ερώτημα στην εποπτεύουσα αρχή επί του θέματος και μετά τίποτα.
Για το παραπάνω θέμα που έθεσα πριν καμιά βδομάδα πήρα σήμερα την εποπτευουσα αρχή που είναι στο ΥΠΕΘΑ η ΓΔΟΣΥ και με ενημέρωσε μια συνάδελφος πως έχει γίνει πρόταση προς τον υπουργό και το θέμα είναι στον ΥΕΘΑ.
Πότε θα δωθει απάντηση αν δικαιούμαστε ή όχι άγνωστο, οπότε αναμένουμε τον ΥΕΘΑ.
Οσοι εφυγαν απο 1/8/12 εως 31/12/16 ειναι η μοναδικη κατηγορια στελεχων που ελαβαν μειωμενο εφαπαξ.
Οσοι εφυγαν πριν κα μετα το εφαπαξ που ελαβαν υπολογιζεται επι του κανονικου Β.Μ!!!
Αν αυτο δεν ειναι ΚΛΟΠΗ τι αλλο μπορει να ειναι;
Πλέον η αδικία έχει αποκατασταθεί: Λήψη εφάπαξ την περίοδο του παγώματος αποδοχών
Για τους απόστρατους από 1/8/12 – 31/12/2016 περίμενουμε απάντηση αν δικαιουμαστε
Κύριε Καρασαββιδη ευχαριστώ για την άμεση πληροφόρηση.
2 Επισημάνσεις μόνο
α. Σε ότι αφορά την ανάρτηση για το ξεπάγωμα διορθωστε το 2017 σε 2019 δηλ. Άρθρο 17 Ν. 4609/2019.
β. Αν μπορείτε να αναρτήσετε την φόρμα υπολογισμού του συμπληρωματικού εφάπαξ.
Ευχαριστώ ιδιαίτερα
ΟΚ, διορθώθηκε η ημερομηνία, θα έπρεπε να το φανταστώ ότι μόνο προεκλογικά θα λυνόταν το ζήτημα!
Για τη φόρμα είναι καλή ιδέα, αν και τώρα είναι πολύ εύκολο να υπολογίσει κάποιος το ποσό, υπολογίζοντας το εφάπαξ και με τον λανθασμένο βαθμό και με το σωστό και βλέποντας τη διαφορά.
Λογικά θα παρακρατηθούν και πρόσθετες εισφορές λόγω αλλαγής τελευταίου μισθολογικού βαθμού.
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: από τη στιγμή που το τέκνο καταθέσει φορολογική ενημερότητα για την καταβολή του ΒΟΕΑ, σε πόσο χρονικό διάστημα γίνεται η κατάθεση του ποσού?
Ευτυχια υπολογιζε το πολυ ενα μηνα
Kαλησπέρα και συγχαρητήρια για την σελίδα σας.Είμαι υπαξιωματικός (Επαγγελματίας οπλίτης) και θα ηθελα να μαθω αν ισχυει το οριο ηλικιας στα 50,Αν ναι θα έχω τότε 24,5 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας χώρις να έχω εξαγοράσει το στρατιωτικό και τα 5 πλασματικά.Θα έχω κατοχυρώσει σύνταξη και θα την πληρωθώ ή θα περίμενω κάποιο ορίο ηλικίας? Παρακαλώ θα ήθελα να μαθω επίσης αν εχω δικαίωμα να δουλεύω σαν συνταξιόυχος στρατιωτικός
Ευχαριστώ πολύ.
Ναι το όριο ηλικίας ισχύει.
Αν αποστρατευτείς αυτεπάγγελτα συνταξιοδοτείσαι άμεσα και δεν περιμένεις κανένα όριο ηλικίας.
Μην αμελήσεις για κανένα λόγο να αναγνωρίσεις τα έτη εκστρατείας (πενταετία). Για την θητεία δεν έχω άποψη , πρέπει να δεις το κόστος και αν πραγματικά σε συμφέρει προχωράς στην αναγνώριση. Γενικότερα όσα περισσότερα συντάξιμα τόσο το καλύτερο.
Με τα σημερινά δεδομένα αν εργαστείς μετά την συνταξιοδότηση σου θα έχεις περικοπή 60% της σύνταξης. Για περισσότερες λεπτομέρειες διάβασε εδώ https://enstoloi.net/eksaireseis-perikopis-gia-ergasia-sintaxiouxon/ και για την περίπτωση μερικής απασχόλησης την παρ. 7 του παραπάνω άρθρου. Φημολογείται ότι θα γίνουν αλλαγές στους περιορισμούς για την εργασία συνταξιούχων αλλά μέχρι τότε ισχύουν τα αναφερόμενα στο άρθρο αυτό.
Αν δεν θα εχει 25 ,κατα την ημερομηνια διαγραφης ΔΕΝ μπορει να αναγνωρισει τα 5 ετη εκστρατειας
ΛΑΘΟΣ
Τα 25 έτη υπηρεσίας είναι προϋπόθεση για την αναγνώριση της πενταετίας σε περίπτωση που αποχωρήσει με αίτηση του.
βλ. τέταρτο εδάφιο της παρ. 5γ εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/393397
Η ερώτηση του ΙΩΑΝΝΗ αφορά περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας λόγω ορίου ηλικίας.
GEORGIOSP ναι πολυ σωστα.
Θα φυγεις με οριο ηλικιας και θα παρεις την συνταξη που σου αναλογει,ανεξαρτητα αν εχεις κατωχυρωσει συντ.δικαιωμα.η συνταξη θα σου καταβληθει αμεσα,οπως και στους υπολοιπους συνταξιουχους στρατιωτικους.Και βεβαια εχεις δικαιωμα να εργαστεις,με τις ισχυουσες διαταξεις παντα
Καλημέρα, θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος συνάδερφος να μας ενημερώσει για τα ποσοστά αναπλήρωσης που πρόκειται να αλλάξουν (τα ποσοστά τα διάβασα), θα αφορούν μόνο στα πραγματικά υπηρετισιμα χρόνια η στα συνολικά συνταξιμα? Π.χ. κάποιος με 27 πραγματικά έτη + 5 εκστρατείας + 6 πτητικά = 38 συνταξιμα θα είναι στην κατηγορία της αύξησης ποσοστού αναπλήρωσης με 27 η 38 χρόνια? Ευχαριστώ.
Τα ποσοστά αναπλήρωσης υπολογίζονται επί των συντάξιμων ετών.
Καλησπέρα το βοεα το παιρνει το τέκνο στρατιωτικού μονο οταν μπει στο 25ο έτος η ισχύει κατι αλλο οταν αποστρατεύεται ο στρατιωτικός; Ευχαριστώ
Mε τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας η Λόγω τέλεσης γάμου η κατ εξαιρεση σε περιπτωση που επαψε οριστικα η καταβολη αποδοχων η μερισματος(δεν στο ευχομαι αυτο)
Απόστολε,
όταν αποστρατεύεσαι, το Μετ. Ταμείο συνεχίζει να σου κρατάει (από το μέρισμα)
τις κρατήσεις για το ΒΟΕΑ, μέχρι το τέλος του μήνα που το τέκνο κλείνει τα 25.
Καλησπέρα σας. Προσπάθησα να υπολογίσω το ΒΟΕΑ παιδιού σύμφωνα με τον υπολογισμό το δικό σας και διαπίστωσα ότι : Με καταταξη στη ΣΜΥ 25/10/82 και διαγραφή 24/9/17(35 χρόνια) με διοικητικό βαθμό Ανχη και αποστρατειας Σχη και μισθό Ταξχου το ΒΟΕΑ παιδιού είναι 11800 ενώ αν υποθέσω ότι έφυγα το 2016, δηλαδή ένα χρόνο πριν(34 χρόνια) το ΒΟΕΑ θα ήταν 13800. Μήπως κάνω κάποιο λάθος??? Σας ευχαριστώ πολύ.
Υπολογισμός ΒΟΕΑ με διαγραφή στελεχών 2017 και μετεπειτα. Κύριε Αχιλλέα επειδή το 2017 η εφαρμογή παραπέμπει σε υπολογισμό με το νέο μισθολόγιο, μήπως είναι λάθος η εφαρμογή, ως προς το ΒΟΕΑ, από το 2017 και μετέπειτα και έτσι δίνει 2000€+++ αν βάλω την διαγραφή μου ένα έτος νωρίτερα ??
Νίκο και Γιώργο,
Ας πάμε κατευθείαν σε ότι έχει σημασία. Η αιτιολόγηση ενός νόμου δεν επικρατεί αφενός του νόμου, αφετέρου είναι πιθανώς ανοιχτή σε ερμηνεία. Για παράδειγμα, όταν διαβάζω ότι η εν λόγω ρύθμιση διασφαλίζει το δικαίωμα των 35+5 ετών και για όσους δεν είχαν τη δυνατότητα των “μάχιμων” ετών, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτό δεν λειτουργεί ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ για τους υπόλοιπους. Επιπλέον, το άρθρο 11 του 4609/19 (αυτό με τα +5 χρόνια λόγω ειδικότητας ανεξαρτήτως γεωγραφικού προσδιορισμού) ΔΕΝ αντικαθιστά ΟΥΤΕ τροποποιεί τον νόμο με τα “μαχιμα” και ήδη κατοχυρωμένα +5 έτη.
Επιτρέψτε μου να το ξαναγράψω για να το τονίσω και σας παρακαλώ να το προσέξετε ίσως λίγο παραπάνω: Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΟΥΤΕ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΩΣ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ!
Γιώργο καλημέρα.
Να πάρουμε τα πράγματα ένα ένα.
Συμφωνώ ότι η αιτιολόγηση ενός νόμου δεν επικρατεί του ίδιου του νόμου. Είναι γνωστό άλλωστε ότι πολλές φορές κατά την συζήτηση στην βουλή γίνονται αλλαγές. Αυτό που μετράει είναι το τι ψηφίζεται στο τέλος. Ποτέ δεν είπα το αντίθετο.
Επίσης ποτέ δεν είπα ότι η παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν4609/2019 τροποποιεί ή αντικαθιστά κάποιον άλλο νόμο. Κατά την γνώμη μου συμπληρώνει τους Ν3865/2010 και 3883/2010.
Σε ότι αφορά την ερμηνεία της αιτιολογικής έκθεσης και του ψηφισμένου νόμου έχουμε εντελώς διαφορετική αντίληψη. Καταλαβαίνω την οπτική με την οποία βλέπεις την συγκεκριμένη διάταξη και σέβομαι την άποψη σου. Όμως δεν συμφωνώ με την ερμηνεία που δίνεις.
Συνονόματε, καλησπέρα.
Και εγώ καταλαβαίνω την οπτική σου. Σαν ένα τελευταίο σχόλιο μόνο σε αυτή, θα πρόσθετα ότι ένα δικαίωμα θα πρέπει πάνω από όλα δίκαιο. Και δίκαιο ΔΕΝ είναι να αναγνωρίζουν τα ίδια χρόνια, και ο συνάδερφος που στάλθηκε και υπηρέτησε στο Καστελόριζο, στη Σαμοθράκη, ή στα Ρίζια του Έβρου, με τον συνάδερφο ο οποίος δεν μετακινήθηκε ποτέ (για οποιοδήποτε λόγο) από το σπίτι του. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι της πρώτης κατηγορίας. Βέβαια όντως απλώς απόψεις καταθέτουμε και η συνέχεια (αναγκαστικά) από το υπουργείο εργασίας, η οποία δεν νομίζω να αργήσει.
Εν αναμονή λοιπόν.
Εγώ πιστεύω ότι η διάταξη αυτή ψηφίστηκε για να δώσει την δυνατότητα στους συναδέλφους που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για αναγνώριση της μάχιμης πενταετίας να την αναγνωρίσουν με μόνη προϋπόθεση την απασχόληση τους σε καθήκοντα της ειδικότητας τους χωρίς να ελέγχεται αν υπηρέτησαν σε μονάδες και υπηρεσίες που προβλέπονται από την παρ. 5 του άρθρου 40 του Π.Δ169/2007.
Δεν έχει όμως καμία σημασία τί πιστεύω εγώ ή τι πιστεύεις εσύ. Έχει τεθεί το ερώτημα από το ΥΠΕΘΑ προς το αρμόδιο υπουργείο και αναμένονται οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή της διάταξης αυτής. Μέχρι τότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ανταλλάσσουμε απόψεις.
Με εκτίμηση ο συνονόματος σου
Γιώργος
Καλημέρα.GEORGIOSP απάντηση του υπεθα (στην οποία μας παραπέμπει ο vasilis σε προηγούμενη ανάρτηση του) σε σχετική ερώτηση για την αναγνωριση της εν λόγω 5ετιας στη δεύτερη παράγραφο αναφέρει οτι: η καθ υλη αρμοδια διεύθυνση του υπεθα και προκειμένου το εν λόγω άρθρο να ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ Ε.Δ θα υποβάλει σχετικό ερώτημα στο υπουργείο Εργασίας…..
Andr γεια σου και πάλι.
Το θέμα αυτό το έχουμε ξανασυζητήσει (και εμείς οι δύο) και έχουμε καταλήξει ότι θα πρέπει να περιμένουμε τις απoφάσεις του υπουργείου εργασίας και του ΕΦΚΑ. Εκτός από το ΥΠΕΘΑ θα θυμάσαι ότι και ένας τουλάχιστον συνάδελφος (Φώτης) έχει κάνει έγγραφο ερώτημα στον ΕΦΚΑ και το υπουργείο εργασίας και αναμένει απάντηση. Θεωρώ ότι το θέμα , μέχρι να έχουμε επίσημη απάντηση, έχει εξαντληθεί. Για αυτό τον λόγο δεν θα παρέμβαινα καθόλου στην ερώτηση του Αλέξανδρου. Ο μόνος λόγος που σχολίασα ήταν η προτροπή του Γιώργου προς στον Νίκο https://enstoloi.net/stratos/comment-page-248/#comment-80126 . Νομίζω ότι το σχόλιο του Νίκου βασίστηκε σε επίσημο έγγραφο το οποίο έφερε την υπογραφή του τότε ΑΝΥΕΘΑ και δεν αποτελούσε έκφραση γνώμης.
Καλησπέρα. Ο ΕΦΚΑ δεν μου έχει απαντήσει ακόμα. Για αυτόν τον λόγω έκανα αναφορά στον συνήγορο του Πολίτη για την μη τήρηση των προθεσμιών που ορίζει ο κώδικας διοικητικής διαδικασίας. Περιμένω αποτελέσματα.
Καλησπέρα σας.Εισηλθα στον Στρατο Ξηρας το 1993 (ΣΜΥ) και όπως διαβασα σε καποια απο τα σχολια, έχω την επιλογή προκειμενου να συνταξιοδοτηθω νωρίτερα, να αναγνωρίσω / εξαγοράσω την μάχιμη πενταετία + την 3ετία bonus.Επειδή δεν βρισκομαι στην Αθηνα και τηλεφωνικά δεν ειναι ευκολο να αντλησω της πληροφοριες απο το ΓΛΚ, θα ηταν ευκολο σε καποιον που αναγνωρισε αυτα τα ετη να μας πει τις ενεργειες που ακολουθησε (δικαιολογητικα , αιτησεις ,αναφορες)και εαν δυνατο το ποσό που κατέβαλε;
Καλησπέρα.ΤΠ για την αναγνωριση της μαχιμης 5ετιας πρέπει να καταθέσεις αναφορά προς την μονάδα σου που να αιτείσαι την αναγνωριση στο διπλασιο του χρονου υπηρεσιας που εχεις διανύσει σε μοναδες εκστρατειας για τα πεντε πρωτα ετη με παρακρατηση ισοποσων δοσεων απο την μισθοδοσια σου.( εαν επιθυμεις σε δοσεις).Επίσης εάν επιθυμείς μπορείς αντί για συνεχόμενη 5ετια να αναγνωρισεις και διαδοχικές χρονολογίες Π.χ Φεβ 94- Φεβ 96, Μαρ 99-Μαρ 2000 κ.τ.λ. ( προσωπικα αναγνωρισα την πρωτη ημερολογιακα 5ετια).Για να δεις το μηνιαίο κόστος κοίταξε το αντίστοιχο μηνιαιο φύλλο μισθοδοσίας της τότε χρονολογίας και το ποσό είναι ίσο με την κράτηση του Ν.2084/92 μείον 22%. Εάν π.χ Η κράτηση είναι 70 εύρο στο καθαρό πληρωτέο κάθε μήνα δεν θα έχεις μείωση 70 αλλά σχεδόν 55. Το κόστος της 3ετιας υπολογίζεται διαφορετικά και είναι αρκετά υψηλό.
Ότι σου είπε ο Andr (την πενταετία να την αναγνωρίσεις ακόμη και εάν φύγεις με 40 πραγματικά έτη), αλλά για την 3ετία πρέπει να έχεις ήδη 37 συντάξιμα ώστε να φτάσεις τα 40. Αυτός είναι ο βασικός λόγος (πέραν του σημαντικού κόστους) που μέχρι σήμερα δεν έχει αναγνωρίσει κανένας την 3ετία.
Καλημέρα σε ολους. Σε προσωρινη συνταξη απο μαιο 17 κ Να ναι απάντησε το τμήμα στο γλκ κ μαλιστα με την πρώτη κ αφού εδωσα αριθμο πρωτόκολλου μου είπε οτι μεχρι της γιορτές θα ειναι ετοιμο το πρόγραμμα κ απ το νεο έτος θα εκδίδουν συντάξεις. Δεν ξερω τι αλλο να πω τωρα. Ακομη κ η λεξη κουραγιο κ υπομονη κάποια στιγμη καταντάει βαρετη.
ΑΠΟΣΤΟΛΕ Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ..ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ..ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΕΛΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ…ΕΣΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ…ΤΟ ΓΛΚ/ΕΦΚΑ ΚΟΡΟΔΕΥΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ …ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ….ΕΛΕΟΣ…
Οι άνθρωποι είναι ανεκδιηγητοι .Εκδόθηκε ενημερωτικό σημείωμα Φεβρουαρίου με τα ίδια λάθη του Ιανουαρίου Παρότι στην από 16/10/2019 αίτηση- ένσταση τους έγραφα αναλυτικά που είναι το λάθος τους.. Δεν παίζονται.(Συνταξιούχος από 11/10/2013).
Αν αλλαζαν θα ηταν υποχρεωμενοι να σου δωσουν περισσοτερα ΚΑΙ αναδρομικα του 2019
@ Ηλίας
Δεν νομίζω! Απλά αν τα άλλαζαν θα ανέγραφαν
μεγαλύτερο ποσό ανταποδοτικής σύνταξης και μικρότερη προσωπική διαφορά.
Σε αυτούς που έχουν ΘΕΤΙΚΗ διαφορά …στους άλλους ????? πχ εγω
Εμένα ΔΕΝ εχει βγει ακόμα του Φεβ
@ Ηλίας
Διευκρίνηση: Αναφέρομαι στους διαγραφέντες από 1-8-2012 έως 13-11-2014
για τους οποίους έχει υπολογιστεί λάθος ο συντάξιμος μισθός
και πρέπει να κάνουν ένσταση.
(Περίπτωση Β3 στο https://enstoloi.net/lathi-kai-adikies-stis-nees-sintaxeis-efka/ )
Σε αυτή την κατηγορία υπάγεται ο Γιώργος.
Και εγώ εκει ειμαι
Καλησπέρα έχουμε τίποτα νεότερο όσον αφορά την διευκρίνιση για τα πέντε επιπλέον χρόνια αν θα έχουμε δικαίωμα να εξαγορασουμε 5+5;
Ακομα οχι δυστυχως.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-248/#comment-79518
Αλεξανδρε και Βασιλη, δεν υπαρχουν 5+5 παρα μονο 5 ετη. Αν στο αρθρο 11 του 4609/19 σας μπερδευει το (η τριπλασιο) ειναι μονο για περιοδους πολεμικων επιχειρησεων.
Βασικα περιμενουμε τον υπουργειο εργασιας να αποφανθει αν μπορουμε να αναγνωριζουμε 5 ετη σε μοναδες εκστρατειας Ή 5 ετη σε ειδικοτητα ή αν μπορουμε να αναγνωριζουμε 5 ετη σε μοναδες εκστρατειας ΚΑΙ 5 ετη σε ειδικοτητα. Το ερωτημα το κανει το ιδιο το υπουργειο μας στο υπουργειο εργασιας.
https://staratalogia.blogspot.com/2019/09/blog-post_48.html?m=1
Βασίλη για αυτό ρώτησα και εγώ αν έχουμε τίποτα ευχάριστες εξελίξεις
Αρθρο 11 στην αιτιολογικη εκθεση –> https://i.imgur.com/B6KAF6Q.png
Επομενως το σκεπτικο της ρυθμισης ειναι η δυνατοτητα αναγνωρισης 5 ετων σε ολους , ανεξαρτητα αν υπηρετησαν σε μοναδες εκστρατειας και οχι 5+5 στο συνολο.
καλό είναι να χρησιμοποιούμε τις λέξεις “νομίζω” και “κατά τη γνώμη μου”, όταν αναφερόμαστε για πράγματα που ΔΕΝ είμαστε απόλυτα βέβαιοι ή τουλάχιστον η γνώμη μας έρχεται σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τη διατυπωμένη σε έγγραφο θέση του υπουργού εθνικής άμυνας που έφερε το συγκεκριμένο νόμο!
Καλημερα Γιωργο.Ποια ειναι αυτη η διατυπωμενη θεση του ΥΠΕΘΑ και σε ποιο εγγραφο?
Για το θέμα αυτό έχω πει την γνώμη μου σε παλαιότερη συζήτηση και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε την απάντηση του υπουργείου εργασίας όπως φαίνεται στα έγγραφα που μας κοινοποίησε ο vasilis.
Στο σχόλιο σου συνονόματε Γιώργο υποδεικνύεις, και καλά κάνεις, στον Nickolas να χρησιμοποιεί τις εκφράσεις “νομίζω” και “κατά τη γνώμη μου” όταν η γνώμη μας έρχεται σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τη διατυπωμένη σε έγγραφο θέση του υπουργού εθνικής άμυνας που έφερε το συγκεκριμένο νόμο. Όμως ο Nickolas μας παραπέμπει στην αιτιολογική έκθεση για τον Ν4609/2019 την οποία υπογράφει, μαζί με το μισό υπουργικό συμβούλιο, και ο ΑΝΥΕΘΑ (βλ. σελ 12 και 50 εδώ https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/10992896.pdf ). Τι ποιο επίσημο και έγκυρο;
Δεν αμφισβητώ την ύπαρξη του εγγράφου με την θέση του ΑΝΥΕΘΑ που αναφέρεις αλλά αυτό δεν έχει δημοσιευτεί πουθενά και η μόνη δημόσια αναφορά σε αυτό γίνεται στην ανακοίνωση της ΠΟΕΣ εδώ http://www.poes.gr/poes-syntaxima-eti-stratiotikon .
Αν διαβάσουμε την αιτιολογική έκθεση και την ερμηνεία που κατά την ΠΟΕΣ δίνει ο ΑΝΥΕΘΑ στην συγκεκριμένη διάταξη θα διαπιστώσουμε ότι δεν έρχεται σε αντίθεση η γνώμη του Nickolas με αυτή του υπουργού. Έρχεται σε ΑΝΤΙΘΕΣΗ η διάταξη που έστειλε για ψήφιση ο υπουργός στην Βουλή (με την υπογραφή του) με την ερμηνεία που δίνει ο ίδιος στην διάταξη αυτή σε ένα υπηρεσιακό σημείωμα.
Και εδώ θα θέσω εγώ ένα ερώτημα. Τι είναι νομικά ισχυρότερο, μια ψηφισμένη από το κοινοβούλιο διάταξη βασισμένη σε προβλεπόμενες εκθέσεις ( αιτιολογική και ΓΛΚ) ή ένα υπηρεσιακό σημείωμα;
Καλημερα GEORGIOSP.Συμφωνω με οσα προανεφερες.Οσον αφορα το ανωτερω σχολιο μου , εκ παραδρομης δεν εγραψα το “νομιζω”.Αλλωστε την αποψη την ειχα αναφερει και παλαιοτερα εδω.https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-248/#comment-79526
Καλημέρα Nickolas.
Κατά την γνώμη μου δεν ήταν απαραίτητη η χρήση του ¨νομίζω¨ γιατί αναφερόσουν σε συγκεκριμένο επίσημο έγγραφο. Ο Γιώργος έχει δίκιο όταν λέει ότι πρέπει να διευκρινίζουμε πως αυτά που γράφουμε αποτελούν προσωπικές μας απόψεις. Στην συγκεκριμένη όμως περίπτωση μας παρέπεμψες σε έγγραφο που απεικόνιζε την γνώμη του υπουργικού συμβουλίου και όχι την δική σου.