Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 292 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Γιωργος
1 Μάρτιος 2021 11:08
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος κατι για τις προκαταβολές έναντι εφάπαξ;
Έβγαλε ανακοίνωση ο ΕΛΟΑΣ για τα ποσα που δικαιούμαστε αλλα συνεδρίαση δεν βλέπουμε να γινεται.
Μπες στην σελίδα του ΕΛΟΑΣ κ δες την ανακοίνωση σχετικα με τις προκαταβολές οπου καθόριζει τα ποσα που δίνονται σε σχέση με το πόσες προκαταβολές εχεις πάρει.
Kαλησπερα έχω εξαγοράσει 46 μήνες ήτοι 3 έτη και 10 μήνες χρόνια εκστρατειας-παραμεθοριου. Μπορώ να εξαγορασω τους υπόλοιπους 14 μήνες πλην όμως αυτοί οι μήνες δεν αφορούν χρόνια πραγματικης υπηρεσίας που έχω διατελέσει σε μονάδες εκστρατείας επικαλούμενος τον Νόμο που ορίζει εξαγορά υπηρεσίας παραμεθορίου ανεξάρτητου γεωγραφικού προσδιορισμου;
Επίσης έχω καταταγεί στις Ένοπλες Δυνάμεις από την 30/3/1993 και ο συνολικός συνταξιμος χρόνος μέχρι την 30/3/2021 ειναι 36 έτη και 4 μήνες όταν συμπληρώσω τα 37 έτη συνολικής συνταξιμης υπηρεσίας μπορώ να εξαγοράσω τρία 3 πρόσθετα έτη για συμπληρώσω 40 έτη; Και καταφατική περίπτωση μήπως γνωρίζεται το ετήσιο ποσό εξαγοράς;
Κατ’ αρχήν χρησιμοποίησε τη σελίδα και διάβασε το άρθρο που πρότεινε ο Γιάννης, γιατί τα νούμερα δεν βγαίνουν όπως τα λες (36 συντάξιμα έτη το 2021) και είτε παρέλειψες να αναφέρεις κάτι, είτε κάνεις λάθος υπολογισμούς.
Όσον αφορά το κόστος της τριετίας, ο κάθε μήνας αναγνώρισης κοστίζει το τριπλάσιο της κράτησης σύνταξης που έχεις στο μισθό σου το μήνα που υποβάλλεις την αίτηση.
Δεν μπορεί να αναγνωριστεί μάχιμος χρόνος πάνω από 5 έτη, ούτε χρόνος που δεν έγινε σε μάχιμη μονάδα.
Για να σιγουρευτείς μπορείς να κάνεις σχετική αίτηση στην υπηρεσία σου (και για τα 2 αιτήματα) και εκείνη είναι υποχρεωμένη να σου απαντήσει, ακόμη και αρνητικά (όπως αναμένεται).
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Αγγελος
27 Φεβρουάριος 2021 14:09
Καλημέρα υπάρχει κάποιος συναδελφος απόστρατος που να έλαβε το χρηματικό ποσο βράβευσης τέκνου Γ λυκείου ?
ΣΩΜΑ:
Στρατός
μαρια
27 Φεβρουάριος 2021 08:20
Καλημέρα σας, έχω ξανακάνει το ίδιο ερώτημα αλλά δεν μου απαντήσατε, σας παρακαλώ επειδή πλέον φτάνω στην αποστρατεία μου και χρειάζομαι αξιόπιστη βοήθεια, έχω τα εξής ερωτήματα:
Εχω καταταγεί το 1991 είχα ένσημα απο το ΙΚΑ ιδιωτικού τομέα απο το 89, έκανα την αίτηση για την βεβαίωση ασφάλισης μου, είναι να την πάρω σύντομα. Ποιες είναι οι ενεργειες που πρέπει να κάνω;
Να στείλω βεβαίωση στο ΚΤΣ έχει κάποια διαφορά μισθολογικά;
Να στείλω βεβαίωση και στο ΜΤΣ; τώρα πριν την αίτηση αποστρατειας μου;
και τελευταίο πρέπει να στείλω τώρα και ΓΛΚ ή κατά την αίτηση της αποστρατείας μου;
Σας παρακαλώ απαντήστε μου διότι είστε μια αξιόπιστη σελίδα και έχουμε χαθεί εμεις οι ΕΜΘ
Με την αποστρατεία θα δώσεις την βεβαίωση χρόνου ασφάλισης του ΙΚΑ ωστε να πάει με τα υπόλοιπα εγγραφα στον ΕΦΚΑ/ΓΛΚ και εφόσον είχες κρατήσεις και για επικουρικό τότε θα πρέπει να πάει και στο ΜΤΣ για την προσμέτρηση του στο μέρισμα.
Καλημέρα Μαρία, τα ένσημα είναι το ποιο εύκολο θέμα όσο αφορά τους ΕΜΘ. Κανείς ότι σού γράφει ο Γιάννης δίνεις μια φωτοτυπία μαζί με όλα τα έγγραφα κατά την διαδικασία τής αποστρατείας. Το μεγάλο θέμα είναι η πρώτη πενταετία πού ειμασταν στο ΙΚΑ, και να έχεις κάνει αίτηση στο μετοχικό σού για μεταφορά των ετών αυτών στο δημόσιο για να προσμετρηθουν στο μέρισμα και στο εφάπαξ. Η αίτηση αυτή ΠΡΈΠΕΙ να έχει γίνει έστω και ένα μήνα πριν την αίτηση αποστρατείας..
Ζήτα το email από τον διαχειριστή να σε ενημερώσω
ΥΠΕΡΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΝΑΙ ΤΗΝ 5ΕΤΙΑ ΤΗΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΕΜΑ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΤΣ ΚΑΙ ΠΗΡΑΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΟΜΩΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ; ΤΙ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;
Έστειλαν και στο ΚΤΣ τι ακριβώς, τα ένσημα του ΙΚΑ;
Κάποιοι που κατετάγησαν μετά το 1993 θεωρήθηκαν αρχικά νέοι ασφαλισμένοι, αλλά εάν διέθεταν ένσημα ΙΚΑ προ 1992 και τα κατέθεταν στην υπηρεσία άλλαζαν (προαιρετικά) ασφάλιση από νέος σε παλιός, έπαιρναν πίσω τη διαφορά εισφορών παλιού – νέου ασφαλισμένου και μετά βγαίνει μικρότερη η σύνταξη.
Όμως δεν σε αφορά αυτή η περίπτωση γιατί εσύ είσαι έτσι κι αλλιώς παλιά ασφαλισμένη ασχέτως ΙΚΑ.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Χρήστος Αγγ.
26 Φεβρουάριος 2021 18:47
Καλησπέρα σας , θα ήθελα να υποβάλλω το εξής ερώτημα : φέτος τον Νοέμβριο του 2021 συμπληρώνω 37 χρόνια συνταξιμης στρατιωτικής υπηρεσίας κατετάγη την 02/10/1994. Μπορώ να εξαγοράσω τρία ( 3) χρόνια πρόσθετης στρατιωτικής υπηρεσίας και σε καταφατική περίπτωση ποσο είναι το συνολικό ποσό εξαγοράς για την συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας; Σας ευχαριστώ.
Νομίζω με χρηση μαθηματικών δηλαδή ότι έχεις 27 πραγματικά 5 μαχιμα θέλεις εξαγορά 5ετιας ειδικοτητας(4609 αν εφαρμοστεί ) και 3 εστία καταταγεντων ως 1995. Άρα κατά τη γνώμη μου ανέμενε για 5ετια ειδικουητας
Βασίλη αν θέλεις σε παρακαλώ διάβασε το ιστορικό με τον νόμο 4609 που λέει για τη δυνατότητα αναγνώρισης 5 έτη σε Μονάδες ειδικότητας. Αυτό είπα και εγώ ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ γιατί η επίσημη απάντηση του αρμόδιου υπουργείου είναι απλά δε νομοθετήθηκε ορθά άρα έχουν την ευκαιρία να το διορθώσουν.
Ξαναλεω λοιπον οτι αυτος ο νομος εχει θεωρηθει ακυρος λογω κακης νομοθετησης. Αρα δεν υπαρχει διορθωση για κατι που δεν υπαρχει. Το μονο που θα μπορουσε να γινει ειναι να ελθει νομος στο ασφαλιστικο της χωρας απο το υπουργειο εργασιας οπου θα προβλεπεται κατι τετοιο κατι που φαινεται πολυ δυσκολο ιδιως μετα τις τελευταιες εξελιξεις με τον κορωνοιο και την επιβαρυνση του χρεους της χωρας. Μακαρι να κανω λαθος αλλα νομιζω οτι δεν υφισταται θεμα 2ης 5ετιας.
Καταλάβατε τι είπατε τώρα ότι έχει κριθεί άκυρος ο νόμος από ποιον από το ΕΦΚΑ? Εδώ όλα τα κόμματα της Βουλής τον ψήφισαν πέρασε από συνταγματική επιτροπή, δηλαδη με τέτοια αυξημένη πλειοψηφία μπορούσε να περάσει και αλλαγή πολιτεύματος και εσύ λες τον ακυρωσε μια υπηρεσία. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το συλλογισμό σου. Ο ΕΦΚΑ δεν είναι να κρίνει νόμους αλλά να τους εφαρμόζει όπως και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία εκτός αν έχει ενδοιασμούς να πάει στα δικαστήρια. Άκου κακη νομοθέτηση , εδώ υπάρχει κακο κράτος τι να κάνουμε να γίνουμε αναρχες?
Νομίζω ότι ο Χρήστος εννοεί ότι έχει 5 χρόνια ένσημα και τσάμπα το αναλύετε το θέμα. Λόγω οικονομικής κατάστασης δε πρόκειται να υπάρξει δεύτερη πενταετία και θα το πάρουν πίσω πιστεύω.
Δεξιά της ιστοσελίδας υπάρχει το κουτάκι Δικαίωμα Σύνταξης, συμπληρώνεις τα υπηρεσιακά σου δεδομένα και βλέπεις πότε θεμελειώνεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Διαβασε και το παρακάτω άρθρο https://enstoloi.net/themeliosi-sintaksis-me-paraitisi/
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΧΡΗΣΤΟΣ
26 Φεβρουάριος 2021 17:40
Υπαρχει καποια ενημερωση για την κρατηση 4093/2012, στα μερισματα ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ ?
Με λίγα λόγια εννοεί τα ποσά που δικαιούμαστε αναλόγως πόσες φορές έχεις πάρει προκαταβολή.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιώργος
26 Φεβρουάριος 2021 09:02
Καλησπέρα θα θελα να μου εξηγήσει κάποιος ένας τρίτεκνους που μπήκε στο στρατό το ’93 λογίζεται νέος ασφαλισμένος πως είναι δυνατόν να μην δικαιούται σύνταξη στα 30,5ετη, όταν το 2014 έχει πάνω από 20 έτη υπηρεσίας. Σύμφωνα με την εφαρμογή δεν δικαιούται σύνταξη λόγω ότι είναι νέος ασφαλισμένος τότε ποιοι (τρίτεκνοι) είναι αυτοί που το 2014 συμπληρώνουν 20 χρόνια και πάνω και δικαιούνται στα 30,5 ετη σύνταξη (σύμφωνα με την εφαρμογή και όπως αναγράφονται στον τρόπο θεμελίωσης σύνταξης)?
Πολύ σωστα αναγράφεται αναλυτικά στην 3.1και ευχαριστώ που το ανέλυσε και κ. Αχιλλεας αλλά συγνωμη δεν το καταλαβαίνω.
Εγώ ρωτάω ποιοι τριτεκνοι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία που με 20ετη 31/12/2014 ως δικαιούται σύνταξη στα 30,5?
Εφόσον οι ’93αριδες δεν δικαιούνται σαν νέοι ασφαλισμενοι (που 31/12/2014 έχουν πάνω από 20 ετη)για ποιους μαινει η κατηγορία αυτη; Αφού οι παλιοί ασφαλισμένοι καλύπτονται ούτως η άλλως από ποιο νωρις το 2013- 2012 -2011 οι ’93αρηδες ειναι οι αδικοιμενοι της υποθεσης;
Παλαιός ασφαλισμένος με δύο παιδιά και με κατάταξη το 1991 δεν έχει την 31/12/2014 24,5 έτη οπότε απαιτούνται 40 συντάξιμα για να φύγει. Αν αποκτήσει τρίτο παιδί το 2014 αποκτά την ιδιότητα του τρίτεκνου και αρκούν 20 έτη υπηρεσίας, τα οποία τα έχει ήδη, για να μπορεί να φύγει με 30,5 συντάξιμα.
Υπάρχουν 2 μεγάλες κατηγορίες τριτέκνων παλαιών ασφαλισμένων που δικαιούνται την 20ετία:
α. Όσοι κατετάγησαν από 1-7-1990 ~ 31-12-1992 (περίοδος 2,5 ετών), άρα δεν συμπληρώνουν 24,5 έτη στις 31-12-2014.
β. Όσοι έχουν έστω και 1 ένσημο ΙΚΑ προ 1992 (πχ. ΕΜΘ) και κατετάγησαν από 1-1-1993 ~ 31-12-2014 (περίοδος 2 ετών).
.
Όμως δεν έκανες τη σωστή ερώτηση “γιατί οι νέοι ασφαλισμένοι δεν δικαιούνται 20ετία”, η οποία συζήτηση απασχόλησε για μήνες το site ήδη από το 2014: Δεν ισχύει η 20ετία για τρίτεκνους μετά το 1993
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΣΤ.
26 Φεβρουάριος 2021 08:12
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ 3ΕΤΙΑ Η 5ΕΤΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΎΝΗ. ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΏΝΤΕΣ ΚΟΥΦΕΥΟΥΝ.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
25 Φεβρουάριος 2021 17:40
Συνάδελφοι για την 3ετια 93-95 υπάρχει κάποια εξέλιξη….η θα περιμένουμε φως στο τούνελ προεκλογικά!!!!!
Καλησπέρα. Με αυτή την 5ετία του 4609/19 σηκώνω τα χέρια ψηλά. Απορώ κυριολεκτικά με το υπουργείο εργασίας, τον ΕΦΚΑ και το ΥΕΘΑ. Και άντε δεν νομοθετήθηκε σωστά, όπως ανέφερε ο κ.Βρούτσης στη Βουλή, όταν έγινε κυβέρνηση τον 7/2019 που όμως ως αντιπολίτευση τον ψήφισε!!!. Σε 5 μήνες θα κλείνουν 2 χρόνια και δεν έκαναν ΤΙΠΟΤΑ!! Απλά και μόνο πετάνε το “μπαλάκι” το ένα υπουργείο στο άλλο. Αν δεν έχουν σκοπό να εφαρμόσουν το νόμο τουλάχιστον ας μας το πουν (φυσικά με το ανάλογο κόστος) ώστε να ξέρουν οι συνάδελφοι να προγραμματίσουν όσο το δυνατόν τη ζωή τους, όπως σωστά έγραψε ο Ανδρέας. Πάντως η απαξίωση-αδικία στα στελέχη των ΕΔ, κατά την γνώμη μου, είναι εμφανής, διαρκής και αλαζονική. Μακάρι να διαψευστώ και επιτέλους να εφαρμόσουν το Νόμο!!
Το σοβαρότερο θέμα είναι η τρέλα που του πράγματος. Ωραία δεν θες να εφαρμοστεί ο νόμος, μετάνιωσες το είδατε αλλιώς, όλα καλά καταργήστε τον.Μην συμπεριφέρεσαι σαν να μην έχει καμία συνέπεια σε ΑΝΘΡΏΠΟΥΣ, μην απαξιώνετε την πολιτεία τους νόμους και σε έναν πολίτη που υπηρέτησε την πατρίδα για χρόνια εφαρμόζοντας τους νόμους και τις διατάξεις να έρχεται μια υπηρεσία του Κράτους και να λεει: Δε με νοιάζει τι λέει ο νόμος για Α,Β λόγους ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΌΖΩ. Και κάθεστε και σκέφτεσαι πόσο μαλακας πρέπει να είναι κάποιος να δώσει μια έστω εμπιστοσύνη σε αυτό το κράτος. Όπως είπε τελικά ο ποιητής:Ο Ελληνισμός πέτυχε σαν ιδέα απέτυχε οικτρά σαν κράτος! Ντροπή και αηδία.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Απόστολος
24 Φεβρουάριος 2021 12:10
Καλησπέρα παραιτηθηκα το από το στρατό και η αποστρατεία μου έγινε 31-10-2009 έχοντας 21 χρονιά υπηρεσίας δούλεψα και άλλα τρία χρόνια στο ΙΚΑ δικαιούμαι σύνταξη τώρα παρουσιαστηκα στην ΣΜΥ στις 31-10-1988 ευχαριστώ
ΟΧΙ .. πας με τις διατάξεις του ΙΚΑ και θα πάρεις στα 67 ετη εφου εχεις μονο για 3 χρόνια ενσημα, και φυσικά τοτε θα υπολογίσουν και τα 21 του δημοσίου με τις διατάξεις της διαδοχικής.
Καλησπέρα Γιάννη ο Αποστόλης παραιτήθηκε στα 21, χωρίς να εμπλέκει τα 3 του ΙΚΑ, δεν μπορεί να πάρει σύνταξη σε 4 χρόνια δηλ. στα 35 με ότι δικαιούται για τα 21 του χρόνια? ( αφού λογίζεται και στους παλαιούς ασφαλισμένους, δεν χρειάζονται αναγνώριση 5 πλασματικά εκτός αν γίνεται και το θέλει ο ιδιος) γιατί θα πάρει σύνταξη στα 67?
Γιώργο τίποτε από ότι ανέφερες δεν ισχύει, από τη στιγμή που παραιτείται κάποιος χωρίς θεμελίωση δεν είναι πλέον στρατιωτικός και η ερώτηση του Απόστολου είναι ακριβώς ίδια με την παρακάτω: “Έχω 21 χρόνια εργασίας ως ταξιτζής και 3 χρόνια ΙΚΑ, πότε δικαιούμαι σύνταξη;”
Ευχαριστώ κύριε Αχιλλέα, και συγνώμη κι εγώ ερώτηση ταυτόχρονα εκανα στον Γιάννη, δεν είπα ότι ισχύει. Γιατί είχα συνάδελφο που παρετήθηκε (για δικούς του λόγους) και περίμενε κάποια χρόνια μέχρι τα 35 για να πάρει συνταξη.Προφανώς είχε θεμελειωσει σύνταξη.
Δικαίωμα λήψης σύνταξης στα 35 έτη προβλέπεται σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας λόγω πειθαρχικού παραπτώματος (ερώτηση 2.3 παρ. Γ.2 στην ενότητα FAQ).
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΓΙΩΡΓΟΣ
22 Φεβρουάριος 2021 18:50
Καλησπέρα σας μπορείτε να μου απαντήσετε σχετικά με την θητεία μου ως στρατιώτης
Για την αναγνώριση της στρατιωτική μου θητεία μπορώ να αποπληρώσω το ποσό σε όσους μήνες θέλω εγώ ή υπάρχει κάποιο χρονικό όριο? Προς το παρόν την έχω αναγνωρίσει μόνο μισθολογικά (φένεται στο φύλλο μισθοδοσίας) και μου είχαν ενημερώσει ότι δεν χρειάζεται να την πληρώσεις ακόμα, μπορείς και στην αποστρατεία σου.
Το κόστος αναγνώρισης υπολογίζεται επί του μισθού που ισχύει όταν κάνεις την αίτηση, άρα άλλο είναι το κόστος τώρα και άλλο για αίτηση μετά από 10 χρόνια.
Όμως εάν εμπίπτεις στην 40ετία, λόγω μεγάλου κόστους δεν συμφέρει να αναγνωρίσεις τη θητεία πάνω από τα 40 συντάξιμα έτη (35 + 5ετία + θητεία), έχει νόημα μόνο εάν θέλεις να αποστρατευθείς νωρίτερα (πχ. 33,5 + 5ετία + θητεία).
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Giannis
22 Φεβρουάριος 2021 16:15
Μίλησε κανείς με το ΕΛΟΑΣ σήμερα για τις προκαταβολές…
Καλούμε αλλα δεν απαντούν.Οποίος συνάδελφος εχει νεωτέρα ας ενημερώσει ωστε να μάθουμε κατι γιατι υπαρχουν θέματα υγείας πολυ σοβαρά που κρίνονται απο το τι ποσο θα δώσουν.
Ενημερώθηκε η σελίδα υπολογισμού αποδοχών Μισθολόγιο 2025 με την αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας από 1-7-2025: Μισθολόγιο 2025 με νέο επίδομα επικινδυνότητας
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 18-12-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος κατι για τις προκαταβολές έναντι εφάπαξ;
Έβγαλε ανακοίνωση ο ΕΛΟΑΣ για τα ποσα που δικαιούμαστε αλλα συνεδρίαση δεν βλέπουμε να γινεται.
Γιώργο που έμαθες για τα ποσά που δικαιούμαστε αφού δεν έγινε ακόμα η συνεδρίαση? Βγαίνουν νωρίτερα αυτά?
Μπες στην σελίδα του ΕΛΟΑΣ κ δες την ανακοίνωση σχετικα με τις προκαταβολές οπου καθόριζει τα ποσα που δίνονται σε σχέση με το πόσες προκαταβολές εχεις πάρει.
Καλημέρα και καλό Μήνα με Υγεία. Ανακοίνωση του ΜΤΣ. για τα συμπληρωματικά ΕΦΑΠΑΞ μας :
https://mts.army.gr/el/news/anakoinosi-eloas-epi-ton-aitimaton-horigisis-sympliromatikoy-efapax-voithimatos-katopin-toy-n
Kαλησπερα έχω εξαγοράσει 46 μήνες ήτοι 3 έτη και 10 μήνες χρόνια εκστρατειας-παραμεθοριου. Μπορώ να εξαγορασω τους υπόλοιπους 14 μήνες πλην όμως αυτοί οι μήνες δεν αφορούν χρόνια πραγματικης υπηρεσίας που έχω διατελέσει σε μονάδες εκστρατείας επικαλούμενος τον Νόμο που ορίζει εξαγορά υπηρεσίας παραμεθορίου ανεξάρτητου γεωγραφικού προσδιορισμου;
Επίσης έχω καταταγεί στις Ένοπλες Δυνάμεις από την 30/3/1993 και ο συνολικός συνταξιμος χρόνος μέχρι την 30/3/2021 ειναι 36 έτη και 4 μήνες όταν συμπληρώσω τα 37 έτη συνολικής συνταξιμης υπηρεσίας μπορώ να εξαγοράσω τρία 3 πρόσθετα έτη για συμπληρώσω 40 έτη; Και καταφατική περίπτωση μήπως γνωρίζεται το ετήσιο ποσό εξαγοράς;
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-292/#comment-97454
Κατ’ αρχήν χρησιμοποίησε τη σελίδα και διάβασε το άρθρο που πρότεινε ο Γιάννης, γιατί τα νούμερα δεν βγαίνουν όπως τα λες (36 συντάξιμα έτη το 2021) και είτε παρέλειψες να αναφέρεις κάτι, είτε κάνεις λάθος υπολογισμούς.
Όσον αφορά το κόστος της τριετίας, ο κάθε μήνας αναγνώρισης κοστίζει το τριπλάσιο της κράτησης σύνταξης που έχεις στο μισθό σου το μήνα που υποβάλλεις την αίτηση.
Δεν μπορεί να αναγνωριστεί μάχιμος χρόνος πάνω από 5 έτη, ούτε χρόνος που δεν έγινε σε μάχιμη μονάδα.
Για να σιγουρευτείς μπορείς να κάνεις σχετική αίτηση στην υπηρεσία σου (και για τα 2 αιτήματα) και εκείνη είναι υποχρεωμένη να σου απαντήσει, ακόμη και αρνητικά (όπως αναμένεται).
Καλημέρα υπάρχει κάποιος συναδελφος απόστρατος που να έλαβε το χρηματικό ποσο βράβευσης τέκνου Γ λυκείου ?
Καλημέρα σας, έχω ξανακάνει το ίδιο ερώτημα αλλά δεν μου απαντήσατε, σας παρακαλώ επειδή πλέον φτάνω στην αποστρατεία μου και χρειάζομαι αξιόπιστη βοήθεια, έχω τα εξής ερωτήματα:
Εχω καταταγεί το 1991 είχα ένσημα απο το ΙΚΑ ιδιωτικού τομέα απο το 89, έκανα την αίτηση για την βεβαίωση ασφάλισης μου, είναι να την πάρω σύντομα. Ποιες είναι οι ενεργειες που πρέπει να κάνω;
Να στείλω βεβαίωση στο ΚΤΣ έχει κάποια διαφορά μισθολογικά;
Να στείλω βεβαίωση και στο ΜΤΣ; τώρα πριν την αίτηση αποστρατειας μου;
και τελευταίο πρέπει να στείλω τώρα και ΓΛΚ ή κατά την αίτηση της αποστρατείας μου;
Σας παρακαλώ απαντήστε μου διότι είστε μια αξιόπιστη σελίδα και έχουμε χαθεί εμεις οι ΕΜΘ
Ευχαριστώ πολύ
Με την αποστρατεία θα δώσεις την βεβαίωση χρόνου ασφάλισης του ΙΚΑ ωστε να πάει με τα υπόλοιπα εγγραφα στον ΕΦΚΑ/ΓΛΚ και εφόσον είχες κρατήσεις και για επικουρικό τότε θα πρέπει να πάει και στο ΜΤΣ για την προσμέτρηση του στο μέρισμα.
Καλημέρα Μαρία, τα ένσημα είναι το ποιο εύκολο θέμα όσο αφορά τους ΕΜΘ. Κανείς ότι σού γράφει ο Γιάννης δίνεις μια φωτοτυπία μαζί με όλα τα έγγραφα κατά την διαδικασία τής αποστρατείας. Το μεγάλο θέμα είναι η πρώτη πενταετία πού ειμασταν στο ΙΚΑ, και να έχεις κάνει αίτηση στο μετοχικό σού για μεταφορά των ετών αυτών στο δημόσιο για να προσμετρηθουν στο μέρισμα και στο εφάπαξ. Η αίτηση αυτή ΠΡΈΠΕΙ να έχει γίνει έστω και ένα μήνα πριν την αίτηση αποστρατείας..
Ζήτα το email από τον διαχειριστή να σε ενημερώσω
Κοινοποιήθηκε το mail σου στη Μαρία.
ΣΑΣ ΥΠΕΡΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΥΠΕΡΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΝΑΙ ΤΗΝ 5ΕΤΙΑ ΤΗΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΕΜΑ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΤΣ ΚΑΙ ΠΗΡΑΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΟΜΩΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ; ΤΙ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;
Έστειλαν και στο ΚΤΣ τι ακριβώς, τα ένσημα του ΙΚΑ;
Κάποιοι που κατετάγησαν μετά το 1993 θεωρήθηκαν αρχικά νέοι ασφαλισμένοι, αλλά εάν διέθεταν ένσημα ΙΚΑ προ 1992 και τα κατέθεταν στην υπηρεσία άλλαζαν (προαιρετικά) ασφάλιση από νέος σε παλιός, έπαιρναν πίσω τη διαφορά εισφορών παλιού – νέου ασφαλισμένου και μετά βγαίνει μικρότερη η σύνταξη.
Όμως δεν σε αφορά αυτή η περίπτωση γιατί εσύ είσαι έτσι κι αλλιώς παλιά ασφαλισμένη ασχέτως ΙΚΑ.
Καλησπέρα σας , θα ήθελα να υποβάλλω το εξής ερώτημα : φέτος τον Νοέμβριο του 2021 συμπληρώνω 37 χρόνια συνταξιμης στρατιωτικής υπηρεσίας κατετάγη την 02/10/1994. Μπορώ να εξαγοράσω τρία ( 3) χρόνια πρόσθετης στρατιωτικής υπηρεσίας και σε καταφατική περίπτωση ποσο είναι το συνολικό ποσό εξαγοράς για την συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας; Σας ευχαριστώ.
Νομίζω με χρηση μαθηματικών δηλαδή ότι έχεις 27 πραγματικά 5 μαχιμα θέλεις εξαγορά 5ετιας ειδικοτητας(4609 αν εφαρμοστεί ) και 3 εστία καταταγεντων ως 1995. Άρα κατά τη γνώμη μου ανέμενε για 5ετια ειδικουητας
Ανδρεα με καθε σεβασμο δεν υπαρχει 5ετια ειδικοτητας που αναφερεις.
Βασίλη αν θέλεις σε παρακαλώ διάβασε το ιστορικό με τον νόμο 4609 που λέει για τη δυνατότητα αναγνώρισης 5 έτη σε Μονάδες ειδικότητας. Αυτό είπα και εγώ ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ γιατί η επίσημη απάντηση του αρμόδιου υπουργείου είναι απλά δε νομοθετήθηκε ορθά άρα έχουν την ευκαιρία να το διορθώσουν.
Ξαναλεω λοιπον οτι αυτος ο νομος εχει θεωρηθει ακυρος λογω κακης νομοθετησης. Αρα δεν υπαρχει διορθωση για κατι που δεν υπαρχει. Το μονο που θα μπορουσε να γινει ειναι να ελθει νομος στο ασφαλιστικο της χωρας απο το υπουργειο εργασιας οπου θα προβλεπεται κατι τετοιο κατι που φαινεται πολυ δυσκολο ιδιως μετα τις τελευταιες εξελιξεις με τον κορωνοιο και την επιβαρυνση του χρεους της χωρας. Μακαρι να κανω λαθος αλλα νομιζω οτι δεν υφισταται θεμα 2ης 5ετιας.
Καταλάβατε τι είπατε τώρα ότι έχει κριθεί άκυρος ο νόμος από ποιον από το ΕΦΚΑ? Εδώ όλα τα κόμματα της Βουλής τον ψήφισαν πέρασε από συνταγματική επιτροπή, δηλαδη με τέτοια αυξημένη πλειοψηφία μπορούσε να περάσει και αλλαγή πολιτεύματος και εσύ λες τον ακυρωσε μια υπηρεσία. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το συλλογισμό σου. Ο ΕΦΚΑ δεν είναι να κρίνει νόμους αλλά να τους εφαρμόζει όπως και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία εκτός αν έχει ενδοιασμούς να πάει στα δικαστήρια. Άκου κακη νομοθέτηση , εδώ υπάρχει κακο κράτος τι να κάνουμε να γίνουμε αναρχες?
Νομίζω ότι ο Χρήστος εννοεί ότι έχει 5 χρόνια ένσημα και τσάμπα το αναλύετε το θέμα. Λόγω οικονομικής κατάστασης δε πρόκειται να υπάρξει δεύτερη πενταετία και θα το πάρουν πίσω πιστεύω.
Δεξιά της ιστοσελίδας υπάρχει το κουτάκι Δικαίωμα Σύνταξης, συμπληρώνεις τα υπηρεσιακά σου δεδομένα και βλέπεις πότε θεμελειώνεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Διαβασε και το παρακάτω άρθρο https://enstoloi.net/themeliosi-sintaksis-me-paraitisi/
Υπαρχει καποια ενημερωση για την κρατηση 4093/2012, στα μερισματα ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ ?
Ανακοίνωση ΜΤΣ για προκαταβολή εφαπαξ https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/attachments/anakoinosi_eloas_prokat.pdf
Και απάντηση για την χορήγηση συμπληρωματικού εφαπαξ όσων αποχώρησαν το 2013 https://mts.army.gr/sites/mts.army.gr/files/attachments/anakoinosi_4575_18.pdf
Με λίγα λόγια εννοεί τα ποσά που δικαιούμαστε αναλόγως πόσες φορές έχεις πάρει προκαταβολή.
Καλησπέρα θα θελα να μου εξηγήσει κάποιος ένας τρίτεκνους που μπήκε στο στρατό το ’93 λογίζεται νέος ασφαλισμένος πως είναι δυνατόν να μην δικαιούται σύνταξη στα 30,5ετη, όταν το 2014 έχει πάνω από 20 έτη υπηρεσίας. Σύμφωνα με την εφαρμογή δεν δικαιούται σύνταξη λόγω ότι είναι νέος ασφαλισμένος τότε ποιοι (τρίτεκνοι) είναι αυτοί που το 2014 συμπληρώνουν 20 χρόνια και πάνω και δικαιούνται στα 30,5 ετη σύνταξη (σύμφωνα με την εφαρμογή και όπως αναγράφονται στον τρόπο θεμελίωσης σύνταξης)?
Ερώτηση 2.2 και 3.1 https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
Πολύ σωστα αναγράφεται αναλυτικά στην 3.1και ευχαριστώ που το ανέλυσε και κ. Αχιλλεας αλλά συγνωμη δεν το καταλαβαίνω.
Εγώ ρωτάω ποιοι τριτεκνοι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία που με 20ετη 31/12/2014 ως δικαιούται σύνταξη στα 30,5?
Εφόσον οι ’93αριδες δεν δικαιούνται σαν νέοι ασφαλισμενοι (που 31/12/2014 έχουν πάνω από 20 ετη)για ποιους μαινει η κατηγορία αυτη; Αφού οι παλιοί ασφαλισμένοι καλύπτονται ούτως η άλλως από ποιο νωρις το 2013- 2012 -2011 οι ’93αρηδες ειναι οι αδικοιμενοι της υποθεσης;
Παλαιός ασφαλισμένος με δύο παιδιά και με κατάταξη το 1991 δεν έχει την 31/12/2014 24,5 έτη οπότε απαιτούνται 40 συντάξιμα για να φύγει. Αν αποκτήσει τρίτο παιδί το 2014 αποκτά την ιδιότητα του τρίτεκνου και αρκούν 20 έτη υπηρεσίας, τα οποία τα έχει ήδη, για να μπορεί να φύγει με 30,5 συντάξιμα.
Υπάρχουν 2 μεγάλες κατηγορίες τριτέκνων παλαιών ασφαλισμένων που δικαιούνται την 20ετία:
α. Όσοι κατετάγησαν από 1-7-1990 ~ 31-12-1992 (περίοδος 2,5 ετών), άρα δεν συμπληρώνουν 24,5 έτη στις 31-12-2014.
β. Όσοι έχουν έστω και 1 ένσημο ΙΚΑ προ 1992 (πχ. ΕΜΘ) και κατετάγησαν από 1-1-1993 ~ 31-12-2014 (περίοδος 2 ετών).
.
Όμως δεν έκανες τη σωστή ερώτηση “γιατί οι νέοι ασφαλισμένοι δεν δικαιούνται 20ετία”, η οποία συζήτηση απασχόλησε για μήνες το site ήδη από το 2014: Δεν ισχύει η 20ετία για τρίτεκνους μετά το 1993
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ 3ΕΤΙΑ Η 5ΕΤΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΎΝΗ. ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΏΝΤΕΣ ΚΟΥΦΕΥΟΥΝ.
Συνάδελφοι για την 3ετια 93-95 υπάρχει κάποια εξέλιξη….η θα περιμένουμε φως στο τούνελ προεκλογικά!!!!!
https://www.poes.gr/index.php/enhmerwsh-1/koinoboyleytikh-drasthriothta/1823-i-epipleon-pentaetia-ton-stratiotikon-ksana-sti-vte-synexizetai-i-piesi-mexri-tin-efarmogi-tou-nomou?fbclid=IwAR0QmmwpXAc5MjBuSER5sv30FzvClloZU49ROV6qk4QFkrXRM_fqthVPEGM
Κύριοι αν μετά από 2 χρόνια δεν μπορούν να απαντήσουν/διορθώσουν στον νόμο 4609/19 για την πενταετια ειδικότητας νομίζω ότι το κράτος είναι στα όρια του φρενοκομείου. Ελπίζω να το λύσουν σύντομα ώστε να μπορούν οι συνάδελφοι να προγραμματίσουν όσο το δυνατόν τη ζωή τους.
ΜΑ!!!!ΕΙΝΑΙ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ,ΛΙΑΝ ΕΠΙΕΙΚΩΣ.ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Καλησπέρα. Με αυτή την 5ετία του 4609/19 σηκώνω τα χέρια ψηλά. Απορώ κυριολεκτικά με το υπουργείο εργασίας, τον ΕΦΚΑ και το ΥΕΘΑ. Και άντε δεν νομοθετήθηκε σωστά, όπως ανέφερε ο κ.Βρούτσης στη Βουλή, όταν έγινε κυβέρνηση τον 7/2019 που όμως ως αντιπολίτευση τον ψήφισε!!!. Σε 5 μήνες θα κλείνουν 2 χρόνια και δεν έκαναν ΤΙΠΟΤΑ!! Απλά και μόνο πετάνε το “μπαλάκι” το ένα υπουργείο στο άλλο. Αν δεν έχουν σκοπό να εφαρμόσουν το νόμο τουλάχιστον ας μας το πουν (φυσικά με το ανάλογο κόστος) ώστε να ξέρουν οι συνάδελφοι να προγραμματίσουν όσο το δυνατόν τη ζωή τους, όπως σωστά έγραψε ο Ανδρέας. Πάντως η απαξίωση-αδικία στα στελέχη των ΕΔ, κατά την γνώμη μου, είναι εμφανής, διαρκής και αλαζονική. Μακάρι να διαψευστώ και επιτέλους να εφαρμόσουν το Νόμο!!
Το σοβαρότερο θέμα είναι η τρέλα που του πράγματος. Ωραία δεν θες να εφαρμοστεί ο νόμος, μετάνιωσες το είδατε αλλιώς, όλα καλά καταργήστε τον.Μην συμπεριφέρεσαι σαν να μην έχει καμία συνέπεια σε ΑΝΘΡΏΠΟΥΣ, μην απαξιώνετε την πολιτεία τους νόμους και σε έναν πολίτη που υπηρέτησε την πατρίδα για χρόνια εφαρμόζοντας τους νόμους και τις διατάξεις να έρχεται μια υπηρεσία του Κράτους και να λεει: Δε με νοιάζει τι λέει ο νόμος για Α,Β λόγους ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΌΖΩ. Και κάθεστε και σκέφτεσαι πόσο μαλακας πρέπει να είναι κάποιος να δώσει μια έστω εμπιστοσύνη σε αυτό το κράτος. Όπως είπε τελικά ο ποιητής:Ο Ελληνισμός πέτυχε σαν ιδέα απέτυχε οικτρά σαν κράτος! Ντροπή και αηδία.
Καλησπέρα παραιτηθηκα το από το στρατό και η αποστρατεία μου έγινε 31-10-2009 έχοντας 21 χρονιά υπηρεσίας δούλεψα και άλλα τρία χρόνια στο ΙΚΑ δικαιούμαι σύνταξη τώρα παρουσιαστηκα στην ΣΜΥ στις 31-10-1988 ευχαριστώ
ΟΧΙ .. πας με τις διατάξεις του ΙΚΑ και θα πάρεις στα 67 ετη εφου εχεις μονο για 3 χρόνια ενσημα, και φυσικά τοτε θα υπολογίσουν και τα 21 του δημοσίου με τις διατάξεις της διαδοχικής.
Καλησπέρα Γιάννη ο Αποστόλης παραιτήθηκε στα 21, χωρίς να εμπλέκει τα 3 του ΙΚΑ,
δεν μπορεί να πάρει σύνταξη σε 4 χρόνια δηλ. στα 35 με ότι δικαιούται για τα 21 του χρόνια? (αφού λογίζεται και στους παλαιούς ασφαλισμένους, δεν χρειάζονται αναγνώριση 5 πλασματικά εκτός αν γίνεται και το θέλει ο ιδιος) γιατί θα πάρει σύνταξη στα 67?Απο τις συχνές ερωτήσεις την 2.3 παραγ. Γ1 https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
Γιώργο τίποτε από ότι ανέφερες δεν ισχύει, από τη στιγμή που παραιτείται κάποιος χωρίς θεμελίωση δεν είναι πλέον στρατιωτικός και η ερώτηση του Απόστολου είναι ακριβώς ίδια με την παρακάτω:
“Έχω 21 χρόνια εργασίας ως ταξιτζής και 3 χρόνια ΙΚΑ, πότε δικαιούμαι σύνταξη;”
Ευχαριστώ κύριε Αχιλλέα, και συγνώμη κι εγώ ερώτηση ταυτόχρονα εκανα στον Γιάννη, δεν είπα ότι ισχύει. Γιατί είχα συνάδελφο που παρετήθηκε (για δικούς του λόγους) και περίμενε κάποια χρόνια μέχρι τα 35 για να πάρει συνταξη.Προφανώς είχε θεμελειωσει σύνταξη.
Δικαίωμα λήψης σύνταξης στα 35 έτη προβλέπεται σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας λόγω πειθαρχικού παραπτώματος (ερώτηση 2.3 παρ. Γ.2 στην ενότητα FAQ).
Καλησπέρα σας μπορείτε να μου απαντήσετε σχετικά με την θητεία μου ως στρατιώτης
Για την αναγνώριση της στρατιωτική μου θητεία μπορώ να αποπληρώσω το ποσό σε όσους μήνες θέλω εγώ ή υπάρχει κάποιο χρονικό όριο? Προς το παρόν την έχω αναγνωρίσει μόνο μισθολογικά (φένεται στο φύλλο μισθοδοσίας) και μου είχαν ενημερώσει ότι δεν χρειάζεται να την πληρώσεις ακόμα, μπορείς και στην αποστρατεία σου.
Μπορείς όσους μήνες θέλεις με την αποστρατεία σου.
Το κόστος αναγνώρισης υπολογίζεται επί του μισθού που ισχύει όταν κάνεις την αίτηση, άρα άλλο είναι το κόστος τώρα και άλλο για αίτηση μετά από 10 χρόνια.
Όμως εάν εμπίπτεις στην 40ετία, λόγω μεγάλου κόστους δεν συμφέρει να αναγνωρίσεις τη θητεία πάνω από τα 40 συντάξιμα έτη (35 + 5ετία + θητεία), έχει νόημα μόνο εάν θέλεις να αποστρατευθείς νωρίτερα (πχ. 33,5 + 5ετία + θητεία).
Μίλησε κανείς με το ΕΛΟΑΣ σήμερα για τις προκαταβολές…
Καλούμε αλλα δεν απαντούν.Οποίος συνάδελφος εχει νεωτέρα ας ενημερώσει ωστε να μάθουμε κατι γιατι υπαρχουν θέματα υγείας πολυ σοβαρά που κρίνονται απο το τι ποσο θα δώσουν.
Μίλησε κανείς με το ΕΛΟΑΣ
Βγήκε ανακοίνωση για τις προκαταβολές