Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 307 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.4K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Αλέξανδρος
11 Οκτωβρίου 2021 20:45
Καλησπέρα σας
Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος είμαι ΣΜΥ 94, μπορώ να αναγνωρίσω την τριετία; και τι ενέργειες πρέπει να κάνω ;;;;
αναγνωρίζω την 5ετια εδώ και ένα χρόνο
Κάτι δεν συζητιέται για μείωση στο 6 κάτι τις εκατό όπως ήταν πριν το 2016; δεν λέει να δώσουμε 20000€ το ένα τρίτο του εφάπαξ για την αναγνώριση. Έχουμε 3-4 χρόνια να ελπίζουμε ότι κάτι θα γίνει.
ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Μιχάλης
10 Οκτωβρίου 2021 13:02
Απάντηση στον αγαπητό συνάδελφο Κώστα. Θα συμφωνήσω σε αρκετά με αυτά που λες αλοιμονο. Από ενημέρωση σαφώς τίποτα. Καμιά ενημέρωση θα έλεγα εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις να ήταν κάποιος σε κάποιο επιτελείο και να μάθανε κάποια πράγματα περισσότερο, επίσης έπρεπε να υπάρχει ειδικό γραφείο ενημέρωσης για τέτοια ζητήματα. Η αναγνώριση που λες ΙΕΚ δεν αναγνωρίζεται ,όντως κακώς μάλιστα διότι αποτελεσε βασικό κριτήριο πρόσληψης σε μερικές ειδικότητες αν αναλογιστούμε ότι η κατηγορία των ΕΠΟΠ ανήκουν στην σφαίρα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για ποιο λόγο να μην μπορεί να αναγνωριστεί με εισφορές η διετία; Επίσης η θητεία ήταν για πολλά χρόνια με 6,67% ο μήνας αναγνώρισης ήτοι ένας που έκανε 18 μήνες πλήρωσε 1200€ πόσο δύνατε να αναγνωριστεί,τώρα έχει πάει με 20% ήτοι στα 5000€ όντως καθιστά απογορευτικό, η 5ετια παρέμενε βέβαια με κινήσεις και των ενώσεων που βοήθησαν και η αναγνώριση αγγιζει τα 3900€ περίπου αναλυτικά τα το διάστημα (βάζω από 2002-2007 που έχει λιγότερες εισφορές) κατ’ εμέ δεν θα έπρεπε καν να πληρώνουνε κάτι δεδομένο ότι έχουνε ατέλειωτες ώρες νυχτερινές απασχόλησης που δεν έχουν πληρωθεί άρα έχει ισοστάθμιση η πενταετία. Και… Διαβάστε τη συνέχεια »
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Κωνσταντίνος
6 Οκτωβρίου 2021 18:27
Μήπως γνωρίζει κάποιος όταν σε διώξει ο Στρατός στα 50 , τη σύνταξη θα την πάρεις αμέσως η πρέπει να περιμένεις μέχρι 60 και πάνω .
Συνάδελφε καλησπέρα, είναι απορίας άξιο ότι ακόμη μέχρι και σήμερα δεν γνωρίζει ο κόσμος ή παραπληροφορείτε δυστυχώς , όταν υπάρχει λοιπόν αυτεπάγγελτη αποστρατεια ήτοι σε αποστρατευει η Υπηρεσία χωρίς δικές σου ενέργειες το στέλεχος λαμβάνει άμεσα λήξη σύνταξης καθώς και λήψη εφαπαξ,πλην ( περιπτώσεων βαρέων πειθαρχικών καταστάσεων) κατά τις οποίες ισχύουν άλλες διατάξεις. Ήτοι οι επαγγελματίες οπλίτες μέχρι τον βαθμό του αρχιλοχία ισχύουν οι διατάξεις του νδ 1440/73 αποστρατεύονται στο 50ο έτος της ηλικίας και λαμβάνουν άμεσα σύνταξη όχι προσωρινή πλέον αλλά πλήρης μέσα σε διάστημα 1χρονου το μάξιμου σύμφωνα πάντα με πληροφορίες συναδελφων στο furum ( ως προς τον χρόνο αναμονής) . Όσο αφορά τώρα το ύψος εξαρτάται από πολλές παραμέτρους καθώς η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Σίγουρα θα λαμβάνεις 384€ την κυρία σύνταξη (εθνική σύνταξη δηλαδη + την αναλογική που προκυπτει από τα χρόνια Υπηρεσίας. Ενδεικτικά αναφέρω : πραγματικά χρόνια υπηρεσίας+ 5 έτη ως μάχιμη υπηρεσία στο διπλασιο εφόσον έχουν αναγνωριστεί, + στρατιωτική θητεία εφόσον και πάλι έχει αναγνωριστεί,+ χρόνος σπουδών ΑΕΙ/ΤΕΙ εφόσον κ πάλι έχουν αναγνωριστεί, + οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία δημόσια ή ιδιωτική υπήρχε πριν την ένταξη… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλησπέρα συνάδελφε αυτά να τα έλεγαν πριν μπει ο κόσμος μέσα και όχι να τον βάζουν μέσα να τον ξεζουμίζουν και να το πετάνε στα 50 Δικαίωμα του καθένα είναι να πάρει πλήρη σύνταξη με 40 συντάξιμα χρόνια .Τα 700-800 σύνταξη από που προκύπτουν ; Ένας που μπήκε στα 28 θα πάρει κάτω από 700.Επίσης για ποια σωματική καταπόνηση μιλάς ;υπάρχουν αρκετές ειδικότητες ΕΠΟΠ σε νοσοκομεία γραφεία οδηγοί κτλ κτλ που μια χαρά μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους και μετά τα 50.πχ ένα ΕΠΟΠ νοσοκόμος η β.μικροβιολόγου κτλ η στη στρατολογία η υλικών πολέμου και τόσες άλλες θέσεις δεν μπορεί να αποδίδει ;ο security ο 60 αρης πως αντέχει όρθιος η ο οικοδόμος .Πρέπει να δίνεται το δικαίωνα στην εργασία . Υπάρχει κόσμος με δάνεια με παιδιά και υποχρεώσεις που ρύθμιζε τη ζωή του με βάση ότι θα βγάλει μια πλήρη σύνταξη .Επίσης πολλά λέγονται εκ τους ασφαλούς τώρα παίρνεις το μισθός σου όταν ξαφνικά σε ένα βράδυ πέσεις κάτω από τα μισά από τα οποία παίρνεις τώρα και θα τα παίρνεις μέχρι το τέλος της ζωή σου να… Διαβάστε τη συνέχεια »
Συνάδελφε καλημέρα, έκανα μια αποτύπωση με τίτλους τι ισχύει για έναν άλλον συνάδελφο ως προς το ύψος έφερα ένα παράδειγμα τα ,~700€ μέρα ελάχιστα χρόνια υπηρεσίας ήτοι τα 23+5 η μάχιμη πενταετία ήτοι 28 χρονια . Ένας που μπήκε 18 ετών ως ΕΠΟΠ θα έχει 32 χρόνια υπηρεσίας + η μάχιμη πενταετία ητοι 37 άρα; Ακόμη κ ένας που μπήκε στα 23 μπορεί να έχει θητεία μπορεί να έχει σπουδές ΑΕΙ ΤΕΙ μπορεί να έχει εργασιακό βίο στον ιδιωτικό τομέα. Για έναν πρόχειρο υπολογισμό ναι είναι στα ~ 700 € κατά προσέγγιση με 23 χρόνια υπηρεσίας άλλωστε ποιος σου δίνει σήμερα με 23+5 μάχιμη πενταετία είναι ~ 700€ + τα επικουρικά + εφάπαξ στα 50ετη. Ξεχνάς ότι σε μια νύχτα έκοψαν την 25τια . Άλλωστε για εμένα το ποιο ηθικά καιδίκαιο, είναι μόνο με αίτηση του εάν κ εφόσον το επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος να παραμένει στην Υπηρεσία. Ποτέ μα ποτέ δεν πρέπει να ζητάμε να ανέβουν τα ηλικία όρια. Άλλωστε ποιος έχει εξουσιοδοτηση για τέτοιες ενέργειες που θίγουν μερίδα συμφέροντα των ενδιαφερομένων στρατιωτικών, θα υπάρξει θιχασμός . Στο κάτω κάτω… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλημέρα συνάδελφε τα 5 πλασματικα έτη κτλ δεν στα δίνουν τσάμπα τα πληρώνεις και αρκετά μάλιστα όπως και τη στρατιωτική θητεία κτλ .Δεν έχει όλος ο κόσμος την ευκαιρία να πληρώσει αυτά τα χρήματα γιατί είναι παρά πολλά πχ η θητεία 18 μηνών με τα σημερινά δεδομένα το κοστος ειναι πάνω από 6000e ,επίσης τα 5 πλασματικά έτη και αυτά έχουν ένα κοστος .Αν μπει κάποιος στη διαδικασία να κάνει εξαγορές τότε θα δώσει ολο το εφάπαξ . και στον ιδιωτικό τομέα μπορεις να πληρώσεις χρόνος σπουδών ΙΕΚ .ΑΕΙ κτλ ακόμα και χρόνια ανεργίας η μητρότητας .Οι χρόνοι σπουδών ΙΕΚ κτλ δεν μετράνε στο στρατό έχω 2 χρόνια ΙΕΚ και δεν γίνεται έχω ρωτήσει ,μετράνε μόνο αν το πτυχίο σου ήταν τυπικό προσόν για να μπεις δλδ αφορά ελάχιστους .Επίσης αυτοί που θα θελήσουν να φύγουν με 700-800 από το στρατό σημαίνει ότι δεν έχουν υποχρεώσεις παιδιά κτλ η έχουν άλλες πηγές εισοδημάτων .Εγω αυτό που έχω καταλάβει ειναι αυτοί που λενε να φύγουμε στα 50 είναι οικονομικά καλά οι περισσότεροι όμως είναι σε άσκηση οικονομική κατάσταση .Εγώ προσωπικά αν… Διαβάστε τη συνέχεια »
Δεν πρέπει να σε απασχολεί αν θα πάρεις σύνταξη αλλά το ύψος της σύνταξης .Οι ΕΠΟΠ αν τελικά δεν αλλάξει κάτι θα είναι η μοναδική κατηγορία προσωπικού του στενού πυρήνα του κράτους που δεν θα πάρουν πλήρη σύνταξη .Δυστυχώς αν φύγουν στα 50 θα υπάρξει κατάρρευση του θεσμού αυτού γιατί οι συντάξεις που θα βγάλουν θα γίνουν παράδειγμα για τους νεωτερους ΕΠΟΠ αλλά και για τους μελοντικους υποψηφιουσ για το τι τους περιμένει έτσι ώστε να βρουν κάποια άλλη επαγγελματική λύση .Το ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ καθεστώς των ΕΠΟΠ αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για αυτό δεν πρέπει να ρωτάμε αν θα πάρουμε σύνταξη αλλά το να αλλάξει ο νόμος που αποτελεί μια αδικία και υπάρχει σαφή διάκριση χωρίς αίσθηση δικαιοσύνης μεταξύ των στρατιωτικών διαφορετικών προελεύσεων .Το σωστό ήταν οι ΕΠΟΠ να ενημερώνονται για το ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ καθεστώς τους πριν μπούνε η έστω με τη μονιμοποίηση τους και όχι να αναφέρεται ότι ισχύουν τα ίδια με τους ομοιοβαθμους υπαξιωματικούς μη παραγωγικών σχολών δλδ του ΕΜΘ ενώ στη πράξη δεν ισχύει .
ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Ilias
6 Οκτωβρίου 2021 13:28
Καλησπέρα κ. Αχιλλέα μετά τις αλλαγές που έγιναν στη σύνταξη ΓΕΣ , το αποτέλεσμα παρουσιάζει μία μείωση 80 ευρώ περίπου σε σχέση με τους μέχρι τώρα υπολογισμούς που συμφωνούσαν και με την σύνταξη που μου καταβάλει ο ΕΦΚΑ .
Σε ευχαριστώ GEORGIOSP το πρόβλημα εντοπίστηκε στο ότι αναφέρει αναγνώριση οφειλή 100 ευρώ, χωρίς να χρωστάω και πρέπει να το δεις και να το αφαιρέσης μόνος σου.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Παντελης
6 Οκτωβρίου 2021 08:02
Καλημερα!Για αλλαγη τραπεζας,στην καταβολη Μονο της Συνταξης (οχι τα,μερισματα) τι χρειαζεται; και σε ποσο καιρο γινεται ; Πρεπει να,ενημερωθει και ο e -efka?
απ΄ότι θυμάμαι που το έκανα προ 5ετίας, το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να πας στη νέα τράπεζα με ένα ενημερωτικό σύνταξης. η νέα τράπεζα κανονίζει τα υπόλοιπα. μόνο για τα μερίσματα απαιτείται ενέργεια προς ΜΤΣ.
Καλημέρα συνάδελφε. Θα πάτε στην ΝΕΑ τράπεζα που επιθυμείτε να κατατίθεται από τούδε και στο εξής η σύνταξή σας και αναλαμβάνουν ΑΥΤΟΙ την διαδικασία. Για τα Μερίσματα, απαιτείται να υποβάλετε (ηλεκτρονικά, για την διευκόλυνσή σας) μια αναφορά για αλλαγή στην τράπεζα που επιθυμείτε.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωνσταντίνος
5 Οκτωβρίου 2021 22:01
Καλησπέρα σας γνωρίζει κάποιος εαν με διώξουν από το Στρατό στα 50 με τον νόμο πού υπάρχει θα δικαιούμαι κανονικά τα 5 πλασματικά.Να επισημάνω πως είμαι ΕΠ.ΟΠ και σε ερώτηση που έκανα στο τμήμα συντάξεων του ΓΕΣ μου απάντησαν πως εάν ο Στρατός σε διώξει τοτε δικαιούσαι τα πάντα ενώ αν δηλώσεις παραίτηση τότε απαιτούνται 25 . Γνωρίζει κάποιος να πει κάτι για το Θέμα.Ευχαριστω.
Επίσης ήθελα να ρωτήσω σε περίπτωση απόστρατου με δηλωμένη εργασία μπορεί αργότερα ο χρόνος αυτός να προσμετρηθεί στην ήδη σύνταξή του; Να γίνει δηλ. επανυπολογισμός στη σύνταξή του με τους μήνες που δούλεψε στον ιδιωτικό τομέα;
Ναι ο χρόνος εργασίας ενός αποστράτου μπορεί να αξιοποιηθεί με αίτηση του και να προσαυξήσει την σύνταξη του. Όμως ο χρόνος αυτός δεν προστίθεται στον χρόνο της αρχικής σύνταξης για να γίνει επανυπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης. Γίνεται υπολογισμός, όπως γίνεται για την ανταποδοτική, μόνο για τον χρόνο εργασίας μετά την σύνταξη, και υπολογίζεται ένα ποσό το οποίο προστίθεται στην σύνταξη που ήδη λαμβάνει.
Βλ. https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/626972 και το παράδειγμα της παραγράφου 4 εδώ https://diavgeia.gov.gr/doc/634%CE%93465%CE%A7%CE%A0%CE%99-%CE%92%CE%980?inline=true .
ΝΑΙ .. μετά το τέλος της εργασίας θα υποβάλεις αίτηση συνταξιοδότησης (για κύρια και επικουρική εάν είχες κρατήσεις) από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ.
Θα υπολογίσουν τη σύνταξη που σου αναλογεί με τον χρόνο αυτό, και θα στον προσθέσουν στην καταβαλλόμενη σύνταξη.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΜΑΡΙΑ
5 Οκτωβρίου 2021 16:35
Καλησπέρα να κάνω μια ερώτηση παρακαλώ γιατί έχω μπερδευτεί με τους νόμους;
Είμαι παλιά ασφαλισμένη εν ενεργεία με κατάταξη στο Σ.Ξ 1989. Αν δηλώσω παραίτηση πριν την συμπλήρωση της 35ετίας θα συνταξιοδοτηθώ άμεσα ανεξαρτήτου ηλικίας ή θα πρέπει να συμπληρώσω το 67ο έτος για να πάρω τη σύνταξη; Γνωρίζει κανείς τι ισχύει μέχρι τώρα; Έχει αλλάξει κάτι για εμάς; Σας ευχαριστώ.
Βάζοντας τα δεδομένα σου εδώ https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/
διαπιστώνεις ότι έχεις ήδη θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Όποτε και να υποβάλεις αίτηση αποστρατείας, θα συνταξιοδοτηθείς άμεσα.
Τα περί 67ου έτους ισχύουν για τους δημ. υπαλλήλους, όχι για στρατιωτικούς.
.
Επειδή όμως βλέπω ότι υπάρχουν βασικά πράγματα που δεν γνωρίζεις,
σου συνιστώ να μελετήσεις εδώ https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
καθώς και να “πειραματισθείς” εδώ https://enstoloi.net/calculation/sintaxi-ges/
ώστε να αποκτήσεις σφαιρική γνώση του θέματος.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Thanasis
5 Οκτωβρίου 2021 14:00
Καλησπέρα σας!! Είμαι εποπ επχιας και μπηκα το 2004,αν φύγω στα 18-19 χρόνια ξέρει κανεις να μου πεις ποσα θα πάρω κ πως βγαίνει αυτό;;ευχαριστώ πολύ!!
Βρες μία ανάλυση αποδοχών αρχές του 2015 (στο μέσο της θητείας σου μόλις άλλαξε το μισθολόγιο) και πολλαπλασίασε την κράτηση ΕΛΟΑΣ επί τους μήνες που υπηρέτησες (πχ. 19 x 12 = 228 μήνες x κράτηση μισθού).
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΑΣΙΛΗΣ
5 Οκτωβρίου 2021 12:51
Καλημέρα, σας παρακαλώ να μου λύσετε μία απορία. Είμαι Σχης τάξεως 95, με ημερομηνία εισαγωγής στη ΣΣΕ, τον Σεπ 91. Έγινα τρίτεκνος το 2019. Η εφαρμογή δικαιώματος σύνταξης μου βγάζει ότι δεν δικαιούμαι σύνταξη πριν τα 32 (πέντε και τρία), ενώ η εφαρμογή σύνταξης του ΓΕΣ μου βγάζει ποσό κανονικά χωρίς να ληφθεί υπόψη η τριετία. Τελικά δικαιούμαι σύνταξη πριν τα 32 έτη υπηρεσίας. Σας ευχαριστώ.
Η εφαρμογή “Σύνταξη ΓΕΣ” έκανε γενικό (όχι εμπεριστατωμένο) έλεγχο θεμελίωσης και λάμβανε υπόψη την τριτεκνία αλλά όχι το έτος γέννησης των τέκνων (πριν ή μετά το 2014), γι’ αυτό θεωρούσε (λανθασμένα) ότι θεμελίωσες το 2014.
Σήμερα (νέα ημ/νία εφαρμογής 5-10-2021) ενσωματώθηκε και αυτή η παράμετρος και δεν σου βγάζει πλέον σύνταξη!
.
Πάντως υπάρχει και μία άποψη ότι ίσως να επωφελούνται γενικά οι τρίτεκνοι ασχέτως έτους γέννησης τρίτου παιδιού, αλλά αυτό θα πρέπει να το ελέγξεις με την υπηρεσία σου (ή τον ΕΦΚΑ), γιατί στο παρόν site σε περίπτωση διφορούμενης ερμηνείας λαμβάνεται πάντα υπόψη το δυσμενέστερο ενδεχόμενο για λόγους ασφάλειας.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Τηλεμαχος
4 Οκτωβρίου 2021 20:52
Μήπως γνωρίζει κάποιος συνάδελφος ποσό κάνει να γίνει η καταβολή του εφάπαξ από την στιγμή που θα «τραβήξουν» από το ΥΠΕΘΑ , φορολογική ενημερότητα ;
Ναι φαίνεται στις στις e ενημερώσεις ή κοινοποιήσεις αν θυμάμαι καλά
ΣΩΜΑ:
Στρατός
STYLIANOS
4 Οκτωβρίου 2021 15:07
Kαλημερα, εχω αρνητικη προσωπικη διαφορα και με τον υπολογισμο ΕΦΚΑ 2020, θα επρεπε ο συντελεστης αναπληρωσης της συνταξης μου να μειωθει κατα 0,29%. Αντι γι’ αυτο ελαβα στις 29/9 με ξεχωριστη πληρωμη 48 ευρω σαν αναδρομικα, που δεν επρεπε να υπαρχουν. Γνωριζει καποιος τι αφορουν? Εκτιμω (εαν βεβαια δεν εχει γινει καποιο λαθος) οτι δεν θα ειμαι ο μονος.
Φαίνεται ότι ανήκεις στην περίπτωση της παρ. Γ.3 στο άρθρο: Σύγκριση προηγούμενου και νέου ασφαλιστικού
Ακόμη και ένα εξάμηνο να μετρήσει διαφορετικά θα αλλάξει λίγο η ακαθάριστη σύνταξη και πιθανότατα υπάρχει μικροδιαφορά στον υπολογισμό της αναπλήρωσης από τον ΕΦΚΑ σε σχέση με την παρ. Γ του ανωτέρω άρθρου, αλλά αυτό δεν μπορεί να ελεγχθεί χωρίς την καινούρια ανάλυση αποδοχών τον επόμενο μήνα.
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω εάν στο πεδίο ”Αναγνώριση (οφειλή)”, κατά τον υπολογισμό της σύνταξης ΓΕΣ, μπορώ να συμπληρώσω το άθροισμα ΕΦΚΑ ασφαλισμένου και εργοδότη (230 ευρώ) όπως αυτά ίσχυαν την ημερομηνία που κατέθεσα την αίτηση αναγνώρισης στο ΓΛΚ (Μάιος 2017).
Αν ναι, τότε συμπληρώνοντας το ποσό των 230 ευρώ εμφανίζεται ως μηνιαίο πληρωτέο το ποσό των 1335 ευρώ αντί του 1500 χωρίς την αναγνώριση. Σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή με αναγνώριση της τριετίας, γιατί ως πληρωτέο δεν εμφανίζεται το ποσό των 1270 (1500-230) ευρώ αλλά προκύπτει το ποσό των 1335 ευρώ ? Προς τι λοιπόν η 28% περίπου διαφορά ? (165 αντί 230)
Είναι σωστό το συμπέρασμά σου και εάν διαβάσεις το άρθρο που πρότεινε ο GEORGIOSP θα καταλάβεις πως προκύπτει η “έκπτωση” του 28% (η οποία φυσικά ίσχυε με τον ίδιο τρόπο και όταν εργαζόσουν).
Γενικά ο ΕΦΚΑ φαίνεται ότι παρακρατά το 75% της μηνιαίας δόσης και θα βάλεις στο πεδίο “Αναγνώριση” 172,5 € (= 230 x 0,75), αλλά ταυτόχρονα επιμηκύνεται αντίστοιχα ο χρόνος παρακράτησης, πχ. οι 18 μήνες γίνονται 24 ( =18 / 0,75).
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις σαφέστατες απαντήσεις σας !!!
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Πέτρος
30 Σεπτεμβρίου 2021 11:42
Καλημέρα θα ήθελα σας παρακαλώ πολύ να μου πει κάποιος τις ενέργειες που πρέπει να κάνω για προκαταβολή εφάπαξ, είμαι Εμθ με 22ετη. Εν ενέργεια είμαι, κάνω κάτι μέσο της Μονάδας μου η όλες οι ενέργειες και τα έγγραφα που θα χρειαστεί τα στέλνω ταχυδρομικά στον ΕΛΟΑΣ?
Ταχυδρομικά προς ελοας ,υπεύθυνη δήλωση ότι ζητάς προκαταβολή για τους παρακάτω λόγους…τα υπόλοιπα έγγραφα που ζητάει τα βρισκης στην σελίδα του μτς στο ελοας
Ενημέρωση προς όλους τους ενδιαφερόμενους συναδέλφους. Απόστρατος με δηλωμένη εργασία τον Δεκέμβριο στον ΕΦΚΑ με αριθμό πρωτοκόλλου και ακόμη να γίνει η κράτηση (30%) από τη σύνταξη. Αν το γνώριζα από την αρχή δεν θα είχα προβεί σε καμία ενέργεια. Φανταστείτε σε μελλοντική απόλυση πόση διάρκεια θα υπάρξει για να επανέλθει η σύνταξη;
Καλημέρα Γιάννη.
Έχεις δίκιο να αγανακτείς με την καθυστέρηση στην ανταπόκριση του ΕΦΚΑ στις περιπτώσεις περικοπής σύνταξης λόγω εργασίας. Είναι ένα χρόνιο πρόβλημα και ανέκαθεν υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση. Θα έπρεπε μετά από τόσα χρόνια να είχαν τυποποιήσει τις διαδικασίες και να εφαρμόζεται η περικοπή (και η επαναφορά) το συντομότερο δυνατόν ώστε να μπορεί και ο ασφαλισμένος να κάνει τον οικογενειακό / οικονομικό προγραμματισμό του.
Πιστεύω όμως ότι είναι καλό που δεν γνώριζες για την καθυστέρηση γιατί αν δεν δήλωνες την έναρξη εργασίας, όπως λες, κάποια στιγμή θα σε εύρισκαν. Τότε το πρόβλημα θα ήταν μεγαλύτερο και πιο επώδυνο από την ανασφάλεια που προκαλεί η καθυστέρηση στην εφαρμογή της περικοπής. https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/626974
Κάθε μήνα ο εργοδότης υποβάλει ΑΠΔ με τους εργαζόμενους του, πόσο δύσκολο είναι άραγε να ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα για το ποιος εργάζεται σε πραγματικό χρόνο.??
Καλησπέρα Γιάννη.
Δεν νομίζω ότι είναι τόσο εύκολο να ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα μέσω των ΑΠΔ. Πιστεύω ότι είναι εύκολο να γίνει διασταύρωση όλων των ΑΦΜ των εργαζομένων που δηλώνονται στον ΕΦΚΑ μέσω των ΑΠΔ με τα ΑΦΜ των συνταξιούχων ώστε να εντοπιστούν οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι. Όμως μετά θα έπρεπε να γίνει φιλτράρισμα για να αφαιρεθούν όσοι πιθανόν ανήκουν σε κατηγορίες που εξαιρούνται από την περικοπή για να μπορεί να εφαρμοστεί η αυτόματη ενημέρωση και να γίνεται η περικοπή ή η άρση της περικοπής. Αν κρίνουμε από τον 1ο επανυπολογισμό του Ν4387/2016 όταν κάναμε πάνω από 10 μήνες να δούμε τα μηνιαία ενημερωτικά συντάξεων ή τον 2ο επανυπολογισμό του Ν4670/2020 που πέρασε περίπου 1,5 έτος για να αρχίσει να κινείται φαντάσου πόσο χρόνο θα έπαιρνε να ξεκινήσει προσπάθεια αυτόματης περικοπής σύνταξης λόγω εργασίας.
Γιώργο εν έτη 2021 και στον οργασμό της ηλεκτρονικής πληροφόρησης, ένα κουτάκι χρειάζεται με την ένδειξη συνταξιούχος, τόσο στην υποβολή έναρξης εργασίας από τον εργοδότη στην Εργάνη (άρα ο ΕΦΚΑ ενημερώνεται για κάποιον εργαζόμενο δηλαδή γίνεται έναρξη εργασίας – πρόσληψη), όσο και στην υποβολή της ΑΠΔ.
Τώρα αν τα βήματα είναι χελώνας ή ποιος θα το κάνει, είναι άλλο θέμα.
Δεν διαφωνώ Γιάννη. Τεχνικά είναι εφικτό. Όμως σε περίπτωση που τσεκάρεις την ένδειξη συνταξιούχος θα πρέπει να υπάρχει και άλλο κουτάκι που να δηλώνεις αν είσαι δικαιούχος απαλλαγής από την περικοπή ή όχι. Και αν δηλώσεις ναι θα πρέπει να συνυποβάλεις τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Αν ζητηθεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο από τους λογιστές του ιδιωτικού τομέα θα ανέβουν στα κάγκελα και θα έχουν δίκιο. Συμφωνώ μαζί σου ότι στην σημερινή εποχή θα έπρεπε όλα αυτά να γίνονται αυτόματα. Όμως σε πολλές περιπτώσεις η χελώνα φαντάζει να τρέχει με διαστημικές ταχύτητες σε σχέση με το δημόσιο. Για παράδειγμα. Ούτε αυτό τον μήνα δεν εφαρμόστηκε η αναπροσαρμογή των συντάξεων με βάση τον Ν4670/2020. Δεν μιλάω για δύσκολες ή περίεργες περιπτώσεις. Συνταξιούχος προ του 2016 με >30 έτη, χωρίς διαδοχική, ΙΚΑ ή έξτρα αναγνωρίσεις κτλ. Το μόνο που θα αλλάξει είναι το ποσοστό αναπλήρωσης της ανταποδοτικής και θα μειωθεί η προσωπική διαφορά. Ο Αχιλλέας έχει ενσωματώσει την αλλαγή από την ψήφιση του νόμου. Ο ΕΦΚΑ ακόμη παλεύει να ολοκληρώσει τις διαδικασίες. Μιλάμε για απλή αλλαγή στους πίνακες αναπλήρωσης. Που να τους βάλεις να… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλησπέρα σας
Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος είμαι ΣΜΥ 94, μπορώ να αναγνωρίσω την τριετία; και τι ενέργειες πρέπει να κάνω ;;;;
αναγνωρίζω την 5ετια εδώ και ένα χρόνο
https://enstoloi.net/themeliosi-sintaksis-me-paraitisi/
Θα πρεπει να περιμενεις μεχρι το 2026 που συμπληρωνεις 32 χρονια και μετα να κανεις χρηση για συμπληρωση 40 ετων
Το 2024 συμπληρώνω τα 32
Σορρυ αρα το 2024 μπορεις να κανεις χρηση τριετιας για 40 ετη συμπληρωσης με 20 τις εκατο
Υπομονη μαζι θα τα κανουμε
Κάτι δεν συζητιέται για μείωση στο 6 κάτι τις εκατό όπως ήταν πριν το 2016; δεν λέει να δώσουμε 20000€ το ένα τρίτο του εφάπαξ για την αναγνώριση. Έχουμε 3-4 χρόνια να ελπίζουμε ότι κάτι θα γίνει.
Απάντηση στον αγαπητό συνάδελφο Κώστα. Θα συμφωνήσω σε αρκετά με αυτά που λες αλοιμονο. Από ενημέρωση σαφώς τίποτα. Καμιά ενημέρωση θα έλεγα εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις να ήταν κάποιος σε κάποιο επιτελείο και να μάθανε κάποια πράγματα περισσότερο, επίσης έπρεπε να υπάρχει ειδικό γραφείο ενημέρωσης για τέτοια ζητήματα. Η αναγνώριση που λες ΙΕΚ δεν αναγνωρίζεται ,όντως κακώς μάλιστα διότι αποτελεσε βασικό κριτήριο πρόσληψης σε μερικές ειδικότητες αν αναλογιστούμε ότι η κατηγορία των ΕΠΟΠ ανήκουν στην σφαίρα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για ποιο λόγο να μην μπορεί να αναγνωριστεί με εισφορές η διετία; Επίσης η θητεία ήταν για πολλά χρόνια με 6,67% ο μήνας αναγνώρισης ήτοι ένας που έκανε 18 μήνες πλήρωσε 1200€ πόσο δύνατε να αναγνωριστεί,τώρα έχει πάει με 20% ήτοι στα 5000€ όντως καθιστά απογορευτικό, η 5ετια παρέμενε βέβαια με κινήσεις και των ενώσεων που βοήθησαν και η αναγνώριση αγγιζει τα 3900€ περίπου αναλυτικά τα το διάστημα (βάζω από 2002-2007 που έχει λιγότερες εισφορές) κατ’ εμέ δεν θα έπρεπε καν να πληρώνουνε κάτι δεδομένο ότι έχουνε ατέλειωτες ώρες νυχτερινές απασχόλησης που δεν έχουν πληρωθεί άρα έχει ισοστάθμιση η πενταετία. Και… Διαβάστε τη συνέχεια »
Μήπως γνωρίζει κάποιος όταν σε διώξει ο Στρατός στα 50 , τη σύνταξη θα την πάρεις αμέσως η πρέπει να περιμένεις μέχρι 60 και πάνω .
Εξαρτάται για ποιον λόγο θα φύγεις. Εάν σε διώξει για πειθαρχικά παραπτώματα δεν λαμβάνεις σύνταξη επειδή σε αποπεμπουν.
Όχι μιλάω με νομο που υπάρχει να μας διώξουν στα 50 αυτεπάγγελτα
Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Σε περίπτωση που αποστρατευτείς αυτεπάγγελτα λόγω κατάληψης από το όριο ηλικίας του βαθμού σου δικαιούσαι άμεσα σύνταξη.
Βλ. περίπτωση β εδώ https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/659859 και κατέβασε από εδώ http://www.army.gr/el/themata-prosopikoy/monimoi/oikonomika/parohes-syntaxeis-0 το Ενημερωτικό Δελτίο Συνταξιοδοτικών Θεμάτων Στρατιωτικού Προσωπικού και διάβασε την παράγραφο 2δ(4) στην σελίδα 2.
Συνάδελφε καλησπέρα, είναι απορίας άξιο ότι ακόμη μέχρι και σήμερα δεν γνωρίζει ο κόσμος ή παραπληροφορείτε δυστυχώς , όταν υπάρχει λοιπόν αυτεπάγγελτη αποστρατεια ήτοι σε αποστρατευει η Υπηρεσία χωρίς δικές σου ενέργειες το στέλεχος λαμβάνει άμεσα λήξη σύνταξης καθώς και λήψη εφαπαξ,πλην ( περιπτώσεων βαρέων πειθαρχικών καταστάσεων) κατά τις οποίες ισχύουν άλλες διατάξεις. Ήτοι οι επαγγελματίες οπλίτες μέχρι τον βαθμό του αρχιλοχία ισχύουν οι διατάξεις του νδ 1440/73 αποστρατεύονται στο 50ο έτος της ηλικίας και λαμβάνουν άμεσα σύνταξη όχι προσωρινή πλέον αλλά πλήρης μέσα σε διάστημα 1χρονου το μάξιμου σύμφωνα πάντα με πληροφορίες συναδελφων στο furum ( ως προς τον χρόνο αναμονής) . Όσο αφορά τώρα το ύψος εξαρτάται από πολλές παραμέτρους καθώς η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Σίγουρα θα λαμβάνεις 384€ την κυρία σύνταξη (εθνική σύνταξη δηλαδη + την αναλογική που προκυπτει από τα χρόνια Υπηρεσίας. Ενδεικτικά αναφέρω : πραγματικά χρόνια υπηρεσίας+ 5 έτη ως μάχιμη υπηρεσία στο διπλασιο εφόσον έχουν αναγνωριστεί, + στρατιωτική θητεία εφόσον και πάλι έχει αναγνωριστεί,+ χρόνος σπουδών ΑΕΙ/ΤΕΙ εφόσον κ πάλι έχουν αναγνωριστεί, + οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία δημόσια ή ιδιωτική υπήρχε πριν την ένταξη… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλησπέρα συνάδελφε αυτά να τα έλεγαν πριν μπει ο κόσμος μέσα και όχι να τον βάζουν μέσα να τον ξεζουμίζουν και να το πετάνε στα 50 Δικαίωμα του καθένα είναι να πάρει πλήρη σύνταξη με 40 συντάξιμα χρόνια .Τα 700-800 σύνταξη από που προκύπτουν ; Ένας που μπήκε στα 28 θα πάρει κάτω από 700.Επίσης για ποια σωματική καταπόνηση μιλάς ;υπάρχουν αρκετές ειδικότητες ΕΠΟΠ σε νοσοκομεία γραφεία οδηγοί κτλ κτλ που μια χαρά μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα τους και μετά τα 50.πχ ένα ΕΠΟΠ νοσοκόμος η β.μικροβιολόγου κτλ η στη στρατολογία η υλικών πολέμου και τόσες άλλες θέσεις δεν μπορεί να αποδίδει ;ο security ο 60 αρης πως αντέχει όρθιος η ο οικοδόμος .Πρέπει να δίνεται το δικαίωνα στην εργασία . Υπάρχει κόσμος με δάνεια με παιδιά και υποχρεώσεις που ρύθμιζε τη ζωή του με βάση ότι θα βγάλει μια πλήρη σύνταξη .Επίσης πολλά λέγονται εκ τους ασφαλούς τώρα παίρνεις το μισθός σου όταν ξαφνικά σε ένα βράδυ πέσεις κάτω από τα μισά από τα οποία παίρνεις τώρα και θα τα παίρνεις μέχρι το τέλος της ζωή σου να… Διαβάστε τη συνέχεια »
Συνάδελφε καλημέρα, έκανα μια αποτύπωση με τίτλους τι ισχύει για έναν άλλον συνάδελφο ως προς το ύψος έφερα ένα παράδειγμα τα ,~700€ μέρα ελάχιστα χρόνια υπηρεσίας ήτοι τα 23+5 η μάχιμη πενταετία ήτοι 28 χρονια . Ένας που μπήκε 18 ετών ως ΕΠΟΠ θα έχει 32 χρόνια υπηρεσίας + η μάχιμη πενταετία ητοι 37 άρα; Ακόμη κ ένας που μπήκε στα 23 μπορεί να έχει θητεία μπορεί να έχει σπουδές ΑΕΙ ΤΕΙ μπορεί να έχει εργασιακό βίο στον ιδιωτικό τομέα. Για έναν πρόχειρο υπολογισμό ναι είναι στα ~ 700 € κατά προσέγγιση με 23 χρόνια υπηρεσίας άλλωστε ποιος σου δίνει σήμερα με 23+5 μάχιμη πενταετία είναι ~ 700€ + τα επικουρικά + εφάπαξ στα 50ετη. Ξεχνάς ότι σε μια νύχτα έκοψαν την 25τια . Άλλωστε για εμένα το ποιο ηθικά καιδίκαιο, είναι μόνο με αίτηση του εάν κ εφόσον το επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος να παραμένει στην Υπηρεσία. Ποτέ μα ποτέ δεν πρέπει να ζητάμε να ανέβουν τα ηλικία όρια. Άλλωστε ποιος έχει εξουσιοδοτηση για τέτοιες ενέργειες που θίγουν μερίδα συμφέροντα των ενδιαφερομένων στρατιωτικών, θα υπάρξει θιχασμός . Στο κάτω κάτω… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλημέρα συνάδελφε τα 5 πλασματικα έτη κτλ δεν στα δίνουν τσάμπα τα πληρώνεις και αρκετά μάλιστα όπως και τη στρατιωτική θητεία κτλ .Δεν έχει όλος ο κόσμος την ευκαιρία να πληρώσει αυτά τα χρήματα γιατί είναι παρά πολλά πχ η θητεία 18 μηνών με τα σημερινά δεδομένα το κοστος ειναι πάνω από 6000e ,επίσης τα 5 πλασματικά έτη και αυτά έχουν ένα κοστος .Αν μπει κάποιος στη διαδικασία να κάνει εξαγορές τότε θα δώσει ολο το εφάπαξ . και στον ιδιωτικό τομέα μπορεις να πληρώσεις χρόνος σπουδών ΙΕΚ .ΑΕΙ κτλ ακόμα και χρόνια ανεργίας η μητρότητας .Οι χρόνοι σπουδών ΙΕΚ κτλ δεν μετράνε στο στρατό έχω 2 χρόνια ΙΕΚ και δεν γίνεται έχω ρωτήσει ,μετράνε μόνο αν το πτυχίο σου ήταν τυπικό προσόν για να μπεις δλδ αφορά ελάχιστους .Επίσης αυτοί που θα θελήσουν να φύγουν με 700-800 από το στρατό σημαίνει ότι δεν έχουν υποχρεώσεις παιδιά κτλ η έχουν άλλες πηγές εισοδημάτων .Εγω αυτό που έχω καταλάβει ειναι αυτοί που λενε να φύγουμε στα 50 είναι οικονομικά καλά οι περισσότεροι όμως είναι σε άσκηση οικονομική κατάσταση .Εγώ προσωπικά αν… Διαβάστε τη συνέχεια »
Δεν πρέπει να σε απασχολεί αν θα πάρεις σύνταξη αλλά το ύψος της σύνταξης .Οι ΕΠΟΠ αν τελικά δεν αλλάξει κάτι θα είναι η μοναδική κατηγορία προσωπικού του στενού πυρήνα του κράτους που δεν θα πάρουν πλήρη σύνταξη .Δυστυχώς αν φύγουν στα 50 θα υπάρξει κατάρρευση του θεσμού αυτού γιατί οι συντάξεις που θα βγάλουν θα γίνουν παράδειγμα για τους νεωτερους ΕΠΟΠ αλλά και για τους μελοντικους υποψηφιουσ για το τι τους περιμένει έτσι ώστε να βρουν κάποια άλλη επαγγελματική λύση .Το ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ καθεστώς των ΕΠΟΠ αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για αυτό δεν πρέπει να ρωτάμε αν θα πάρουμε σύνταξη αλλά το να αλλάξει ο νόμος που αποτελεί μια αδικία και υπάρχει σαφή διάκριση χωρίς αίσθηση δικαιοσύνης μεταξύ των στρατιωτικών διαφορετικών προελεύσεων .Το σωστό ήταν οι ΕΠΟΠ να ενημερώνονται για το ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ καθεστώς τους πριν μπούνε η έστω με τη μονιμοποίηση τους και όχι να αναφέρεται ότι ισχύουν τα ίδια με τους ομοιοβαθμους υπαξιωματικούς μη παραγωγικών σχολών δλδ του ΕΜΘ ενώ στη πράξη δεν ισχύει .
Καλησπέρα κ. Αχιλλέα μετά τις αλλαγές που έγιναν στη σύνταξη ΓΕΣ , το αποτέλεσμα παρουσιάζει μία μείωση 80 ευρώ περίπου σε σχέση με τους μέχρι τώρα υπολογισμούς που συμφωνούσαν και με την σύνταξη που μου καταβάλει ο ΕΦΚΑ .
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-263/#comment-86341
Σε ευχαριστώ GEORGIOSP το πρόβλημα εντοπίστηκε στο ότι αναφέρει αναγνώριση οφειλή 100 ευρώ, χωρίς να χρωστάω και πρέπει να το δεις και να το αφαιρέσης μόνος σου.
Καλημερα!Για αλλαγη τραπεζας,στην καταβολη Μονο της Συνταξης (οχι τα,μερισματα) τι χρειαζεται; και σε ποσο καιρο γινεται ; Πρεπει να,ενημερωθει και ο e -efka?
απ΄ότι θυμάμαι που το έκανα προ 5ετίας, το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να πας στη νέα τράπεζα με ένα ενημερωτικό σύνταξης. η νέα τράπεζα κανονίζει τα υπόλοιπα. μόνο για τα μερίσματα απαιτείται ενέργεια προς ΜΤΣ.
Καλημέρα συνάδελφε. Θα πάτε στην ΝΕΑ τράπεζα που επιθυμείτε να κατατίθεται από τούδε και στο εξής η σύνταξή σας και αναλαμβάνουν ΑΥΤΟΙ την διαδικασία. Για τα Μερίσματα, απαιτείται να υποβάλετε (ηλεκτρονικά, για την διευκόλυνσή σας) μια αναφορά για αλλαγή στην τράπεζα που επιθυμείτε.
Καλησπέρα σας γνωρίζει κάποιος εαν με διώξουν από το Στρατό στα 50 με τον νόμο πού υπάρχει θα δικαιούμαι κανονικά τα 5 πλασματικά.Να επισημάνω πως είμαι ΕΠ.ΟΠ και σε ερώτηση που έκανα στο τμήμα συντάξεων του ΓΕΣ μου απάντησαν πως εάν ο Στρατός σε διώξει τοτε δικαιούσαι τα πάντα ενώ αν δηλώσεις παραίτηση τότε απαιτούνται 25 . Γνωρίζει κάποιος να πει κάτι για το Θέμα.Ευχαριστω.
Σωστά σου τα είπαν από το ΓΕΣ.
Σε ευχαριστώ για την απάντηση .
Επίσης ήθελα να ρωτήσω σε περίπτωση απόστρατου με δηλωμένη εργασία μπορεί αργότερα ο χρόνος αυτός να προσμετρηθεί στην ήδη σύνταξή του; Να γίνει δηλ. επανυπολογισμός στη σύνταξή του με τους μήνες που δούλεψε στον ιδιωτικό τομέα;
Ναι ο χρόνος εργασίας ενός αποστράτου μπορεί να αξιοποιηθεί με αίτηση του και να προσαυξήσει την σύνταξη του. Όμως ο χρόνος αυτός δεν προστίθεται στον χρόνο της αρχικής σύνταξης για να γίνει επανυπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης. Γίνεται υπολογισμός, όπως γίνεται για την ανταποδοτική, μόνο για τον χρόνο εργασίας μετά την σύνταξη, και υπολογίζεται ένα ποσό το οποίο προστίθεται στην σύνταξη που ήδη λαμβάνει.
Βλ. https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/626972 και το παράδειγμα της παραγράφου 4 εδώ https://diavgeia.gov.gr/doc/634%CE%93465%CE%A7%CE%A0%CE%99-%CE%92%CE%980?inline=true .
Σε ευχαριστώ Γιώργο.
ΝΑΙ .. μετά το τέλος της εργασίας θα υποβάλεις αίτηση συνταξιοδότησης (για κύρια και επικουρική εάν είχες κρατήσεις) από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ.
Θα υπολογίσουν τη σύνταξη που σου αναλογεί με τον χρόνο αυτό, και θα στον προσθέσουν στην καταβαλλόμενη σύνταξη.
Καλησπέρα να κάνω μια ερώτηση παρακαλώ γιατί έχω μπερδευτεί με τους νόμους;
Είμαι παλιά ασφαλισμένη εν ενεργεία με κατάταξη στο Σ.Ξ 1989. Αν δηλώσω παραίτηση πριν την συμπλήρωση της 35ετίας θα συνταξιοδοτηθώ άμεσα ανεξαρτήτου ηλικίας ή θα πρέπει να συμπληρώσω το 67ο έτος για να πάρω τη σύνταξη; Γνωρίζει κανείς τι ισχύει μέχρι τώρα; Έχει αλλάξει κάτι για εμάς; Σας ευχαριστώ.
Βάζοντας τα δεδομένα σου εδώ https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/
διαπιστώνεις ότι έχεις ήδη θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Όποτε και να υποβάλεις αίτηση αποστρατείας, θα συνταξιοδοτηθείς άμεσα.
Τα περί 67ου έτους ισχύουν για τους δημ. υπαλλήλους, όχι για στρατιωτικούς.
.
Επειδή όμως βλέπω ότι υπάρχουν βασικά πράγματα που δεν γνωρίζεις,
σου συνιστώ να μελετήσεις εδώ https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
καθώς και να “πειραματισθείς” εδώ https://enstoloi.net/calculation/sintaxi-ges/
ώστε να αποκτήσεις σφαιρική γνώση του θέματος.
Καλησπέρα σας!! Είμαι εποπ επχιας και μπηκα το 2004,αν φύγω στα 18-19 χρόνια ξέρει κανεις να μου πεις ποσα θα πάρω κ πως βγαίνει αυτό;;ευχαριστώ πολύ!!
Διάβασε την ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1 στην ενότητα FAQ.
Από ΕΛΟΑΣ ναι αλλά πως τα υπολογίζουμε δεν ξέρω…
Βρες μία ανάλυση αποδοχών αρχές του 2015 (στο μέσο της θητείας σου μόλις άλλαξε το μισθολόγιο) και πολλαπλασίασε την κράτηση ΕΛΟΑΣ επί τους μήνες που υπηρέτησες (πχ. 19 x 12 = 228 μήνες x κράτηση μισθού).
Καλημέρα, σας παρακαλώ να μου λύσετε μία απορία. Είμαι Σχης τάξεως 95, με ημερομηνία εισαγωγής στη ΣΣΕ, τον Σεπ 91. Έγινα τρίτεκνος το 2019. Η εφαρμογή δικαιώματος σύνταξης μου βγάζει ότι δεν δικαιούμαι σύνταξη πριν τα 32 (πέντε και τρία), ενώ η εφαρμογή σύνταξης του ΓΕΣ μου βγάζει ποσό κανονικά χωρίς να ληφθεί υπόψη η τριετία. Τελικά δικαιούμαι σύνταξη πριν τα 32 έτη υπηρεσίας. Σας ευχαριστώ.
Η εφαρμογή “Σύνταξη ΓΕΣ” έκανε γενικό (όχι εμπεριστατωμένο) έλεγχο θεμελίωσης και λάμβανε υπόψη την τριτεκνία αλλά όχι το έτος γέννησης των τέκνων (πριν ή μετά το 2014), γι’ αυτό θεωρούσε (λανθασμένα) ότι θεμελίωσες το 2014.
Σήμερα (νέα ημ/νία εφαρμογής 5-10-2021) ενσωματώθηκε και αυτή η παράμετρος και δεν σου βγάζει πλέον σύνταξη!
.
Πάντως υπάρχει και μία άποψη ότι ίσως να επωφελούνται γενικά οι τρίτεκνοι ασχέτως έτους γέννησης τρίτου παιδιού, αλλά αυτό θα πρέπει να το ελέγξεις με την υπηρεσία σου (ή τον ΕΦΚΑ), γιατί στο παρόν site σε περίπτωση διφορούμενης ερμηνείας λαμβάνεται πάντα υπόψη το δυσμενέστερο ενδεχόμενο για λόγους ασφάλειας.
Μήπως γνωρίζει κάποιος συνάδελφος ποσό κάνει να γίνει η καταβολή του εφάπαξ από την στιγμή που θα «τραβήξουν» από το ΥΠΕΘΑ , φορολογική ενημερότητα ;
15-20 μέρες το αργότερο
Δεν το καταλάβα το ερώτημα σου; Μπορείς να δεις μέσα από το taxisnet πότε θα ζητήσουν από το ΥΠΕΘΑ φορολογική ενημερότητα;
Ενοητε, όχι όμως ποτέ θα ζητήσουν ,δεν ζητάνε απλός βγάζουν οπότε και βλέπεις το ανάλογο μηνημα.
Ναι φαίνεται στις στις e ενημερώσεις ή κοινοποιήσεις αν θυμάμαι καλά
Kαλημερα, εχω αρνητικη προσωπικη διαφορα και με τον υπολογισμο ΕΦΚΑ 2020, θα επρεπε ο συντελεστης αναπληρωσης της συνταξης μου να μειωθει κατα 0,29%. Αντι γι’ αυτο ελαβα στις 29/9 με ξεχωριστη πληρωμη 48 ευρω σαν αναδρομικα, που δεν επρεπε να υπαρχουν. Γνωριζει καποιος τι αφορουν? Εκτιμω (εαν βεβαια δεν εχει γινει καποιο λαθος) οτι δεν θα ειμαι ο μονος.
Η αποστρατεία ήταν πριν το 2016, την περίοδο 2016 ~ 2018 ή μετά το 2019;
Αποστρατευτικα πριν το 2016, με 47/05/17.
Φαίνεται ότι ανήκεις στην περίπτωση της παρ. Γ.3 στο άρθρο: Σύγκριση προηγούμενου και νέου ασφαλιστικού
Ακόμη και ένα εξάμηνο να μετρήσει διαφορετικά θα αλλάξει λίγο η ακαθάριστη σύνταξη και πιθανότατα υπάρχει μικροδιαφορά στον υπολογισμό της αναπλήρωσης από τον ΕΦΚΑ σε σχέση με την παρ. Γ του ανωτέρω άρθρου, αλλά αυτό δεν μπορεί να ελεγχθεί χωρίς την καινούρια ανάλυση αποδοχών τον επόμενο μήνα.
Ευχαριστω παρα πολυ για την ενημερωση!
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω εάν στο πεδίο ”Αναγνώριση (οφειλή)”, κατά τον υπολογισμό της σύνταξης ΓΕΣ, μπορώ να συμπληρώσω το άθροισμα ΕΦΚΑ ασφαλισμένου και εργοδότη (230 ευρώ) όπως αυτά ίσχυαν την ημερομηνία που κατέθεσα την αίτηση αναγνώρισης στο ΓΛΚ (Μάιος 2017).
Αν ναι, τότε συμπληρώνοντας το ποσό των 230 ευρώ εμφανίζεται ως μηνιαίο πληρωτέο το ποσό των 1335 ευρώ αντί του 1500 χωρίς την αναγνώριση. Σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή με αναγνώριση της τριετίας, γιατί ως πληρωτέο δεν εμφανίζεται το ποσό των 1270 (1500-230) ευρώ αλλά προκύπτει το ποσό των 1335 ευρώ ? Προς τι λοιπόν η 28% περίπου διαφορά ? (165 αντί 230)
Καλημέρα.
Για το ποσό που πρέπει να βάλεις στο πεδίο ”Αναγνώριση (οφειλή)” δεν γνωρίζω κάτι.
Για την διαφορά που βλέπεις στο πληρωτέο ποσό διάβασε το άρθρο:
Γιατί όλες οι αναγνωρίσεις κοστίζουν 22 ~ 30% φθηνότερα
Είναι σωστό το συμπέρασμά σου και εάν διαβάσεις το άρθρο που πρότεινε ο GEORGIOSP θα καταλάβεις πως προκύπτει η “έκπτωση” του 28% (η οποία φυσικά ίσχυε με τον ίδιο τρόπο και όταν εργαζόσουν).
Γενικά ο ΕΦΚΑ φαίνεται ότι παρακρατά το 75% της μηνιαίας δόσης και θα βάλεις στο πεδίο “Αναγνώριση” 172,5 € (= 230 x 0,75), αλλά ταυτόχρονα επιμηκύνεται αντίστοιχα ο χρόνος παρακράτησης, πχ. οι 18 μήνες γίνονται 24 ( =18 / 0,75).
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις σαφέστατες απαντήσεις σας !!!
Καλημέρα θα ήθελα σας παρακαλώ πολύ να μου πει κάποιος τις ενέργειες που πρέπει να κάνω για προκαταβολή εφάπαξ, είμαι Εμθ με 22ετη. Εν ενέργεια είμαι, κάνω κάτι μέσο της Μονάδας μου η όλες οι ενέργειες και τα έγγραφα που θα χρειαστεί τα στέλνω ταχυδρομικά στον ΕΛΟΑΣ?
Ταχυδρομικά προς ελοας ,υπεύθυνη δήλωση ότι ζητάς προκαταβολή για τους παρακάτω λόγους…τα υπόλοιπα έγγραφα που ζητάει τα βρισκης στην σελίδα του μτς στο ελοας
Αίτηση για προκαταβολή έναντι εφάπαξ χρηματικού βοηθήματος
https://mts.army.gr/el/aitiseis
Ενημέρωση προς όλους τους ενδιαφερόμενους συναδέλφους. Απόστρατος με δηλωμένη εργασία τον Δεκέμβριο στον ΕΦΚΑ με αριθμό πρωτοκόλλου και ακόμη να γίνει η κράτηση (30%) από τη σύνταξη. Αν το γνώριζα από την αρχή δεν θα είχα προβεί σε καμία ενέργεια. Φανταστείτε σε μελλοντική απόλυση πόση διάρκεια θα υπάρξει για να επανέλθει η σύνταξη;
Καλημέρα Γιάννη.
Έχεις δίκιο να αγανακτείς με την καθυστέρηση στην ανταπόκριση του ΕΦΚΑ στις περιπτώσεις περικοπής σύνταξης λόγω εργασίας. Είναι ένα χρόνιο πρόβλημα και ανέκαθεν υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση. Θα έπρεπε μετά από τόσα χρόνια να είχαν τυποποιήσει τις διαδικασίες και να εφαρμόζεται η περικοπή (και η επαναφορά) το συντομότερο δυνατόν ώστε να μπορεί και ο ασφαλισμένος να κάνει τον οικογενειακό / οικονομικό προγραμματισμό του.
Πιστεύω όμως ότι είναι καλό που δεν γνώριζες για την καθυστέρηση γιατί αν δεν δήλωνες την έναρξη εργασίας, όπως λες, κάποια στιγμή θα σε εύρισκαν. Τότε το πρόβλημα θα ήταν μεγαλύτερο και πιο επώδυνο από την ανασφάλεια που προκαλεί η καθυστέρηση στην εφαρμογή της περικοπής.
https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/626974
Κάθε μήνα ο εργοδότης υποβάλει ΑΠΔ με τους εργαζόμενους του, πόσο δύσκολο είναι άραγε να ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα για το ποιος εργάζεται σε πραγματικό χρόνο.??
Καλησπέρα Γιάννη.
Δεν νομίζω ότι είναι τόσο εύκολο να ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα μέσω των ΑΠΔ. Πιστεύω ότι είναι εύκολο να γίνει διασταύρωση όλων των ΑΦΜ των εργαζομένων που δηλώνονται στον ΕΦΚΑ μέσω των ΑΠΔ με τα ΑΦΜ των συνταξιούχων ώστε να εντοπιστούν οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι. Όμως μετά θα έπρεπε να γίνει φιλτράρισμα για να αφαιρεθούν όσοι πιθανόν ανήκουν σε κατηγορίες που εξαιρούνται από την περικοπή για να μπορεί να εφαρμοστεί η αυτόματη ενημέρωση και να γίνεται η περικοπή ή η άρση της περικοπής. Αν κρίνουμε από τον 1ο επανυπολογισμό του Ν4387/2016 όταν κάναμε πάνω από 10 μήνες να δούμε τα μηνιαία ενημερωτικά συντάξεων ή τον 2ο επανυπολογισμό του Ν4670/2020 που πέρασε περίπου 1,5 έτος για να αρχίσει να κινείται φαντάσου πόσο χρόνο θα έπαιρνε να ξεκινήσει προσπάθεια αυτόματης περικοπής σύνταξης λόγω εργασίας.
Γιώργο εν έτη 2021 και στον οργασμό της ηλεκτρονικής πληροφόρησης, ένα κουτάκι χρειάζεται με την ένδειξη συνταξιούχος, τόσο στην υποβολή έναρξης εργασίας από τον εργοδότη στην Εργάνη (άρα ο ΕΦΚΑ ενημερώνεται για κάποιον εργαζόμενο δηλαδή γίνεται έναρξη εργασίας – πρόσληψη), όσο και στην υποβολή της ΑΠΔ.
Τώρα αν τα βήματα είναι χελώνας ή ποιος θα το κάνει, είναι άλλο θέμα.
Δεν διαφωνώ Γιάννη. Τεχνικά είναι εφικτό. Όμως σε περίπτωση που τσεκάρεις την ένδειξη συνταξιούχος θα πρέπει να υπάρχει και άλλο κουτάκι που να δηλώνεις αν είσαι δικαιούχος απαλλαγής από την περικοπή ή όχι. Και αν δηλώσεις ναι θα πρέπει να συνυποβάλεις τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Αν ζητηθεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο από τους λογιστές του ιδιωτικού τομέα θα ανέβουν στα κάγκελα και θα έχουν δίκιο. Συμφωνώ μαζί σου ότι στην σημερινή εποχή θα έπρεπε όλα αυτά να γίνονται αυτόματα. Όμως σε πολλές περιπτώσεις η χελώνα φαντάζει να τρέχει με διαστημικές ταχύτητες σε σχέση με το δημόσιο. Για παράδειγμα. Ούτε αυτό τον μήνα δεν εφαρμόστηκε η αναπροσαρμογή των συντάξεων με βάση τον Ν4670/2020. Δεν μιλάω για δύσκολες ή περίεργες περιπτώσεις. Συνταξιούχος προ του 2016 με >30 έτη, χωρίς διαδοχική, ΙΚΑ ή έξτρα αναγνωρίσεις κτλ. Το μόνο που θα αλλάξει είναι το ποσοστό αναπλήρωσης της ανταποδοτικής και θα μειωθεί η προσωπική διαφορά. Ο Αχιλλέας έχει ενσωματώσει την αλλαγή από την ψήφιση του νόμου. Ο ΕΦΚΑ ακόμη παλεύει να ολοκληρώσει τις διαδικασίες. Μιλάμε για απλή αλλαγή στους πίνακες αναπλήρωσης. Που να τους βάλεις να… Διαβάστε τη συνέχεια »
Ειλικρινά Γιώργο αν το γνώριζα από την αρχή δεν θα εργαζόμουν καθόλου. Σε καμία περίπτωση αδήλωτος.
Σε απάντηση σας
Με δηλωμένη την έναρξη από καλοκαίρι 2020 και κατόπιν επίσκεψης στον ΕΦΚΑ με ενημέρωσαν ότι τώρα ξεκινάνε του 2020.