Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 337 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.9K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Jiannis
2 Δεκεμβρίου 2022 08:39
Κε Καρασαββίδη καλημέρα.
Σαν ε.ε. μου γίνονται οι παρακάτω κρατήσεις.
1. Στη στήλη υπέρ δημοσίου :
α) ΕΙΔ.ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛ. ΑΡ.43Α Ν.4172/13
β) ΕΙΔ.ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛ. ΑΡ.38 Ν.3986/11
2. Στη στήλη υπέρ ΜΤΣ
α) ΕΙΔ.ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡ.38(ΠΑΡ.2Β) Ν.3986/11.
Διάβασα την κεντρική σελίδα που γράφεται ποιες Ειδ. Εισφορές θα καταργηθούν αλλά δεν αντιστοιχούν ακριβώς με το φύλλο μισθοδοσίας.
Θα μπορούσατε να μου πείτε ποιες καταργούνται σύμφωνα με αυτά που έγραψα?
Ευχαριστώ.
Για την ιστορία, η εισφορά 1.α. στο συνολικό εισόδημα (που καταργείται), θεσμοθετήθηκε με το Ν.3986/11 άρθρο 29 και έτσι αναγράφεται στις περισσότερες υπηρεσίες, όπως και στην ανάλυση συντάξεων του ΕΦΚΑ.
Αρχικά προοριζόταν να διαρκέσει μέχρι το 2014, πήρε πρώτα μία παράταση για το 2015, και τελικά με το νέο ασφαλιστικό (Ν.4387/16) αυτή η εισφορά έγινε μόνιμη και προστέθηκε νέο άρθρο 43Α στο Ν.4172/13, ο οποίος είναι ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος.
Προστέθηκε και αυτή η εναλλακτική ένδειξη μόνο στους εν ενεργεία (ειδικά για το στρατό), αν και σε παλαιότερες αναλύσεις που διαθέτω αναγράφεται “ΑΡ. 29 Ν.3986/11” –> https://i.imgur.com/WMGK4b6.png
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Παντελής
1 Δεκεμβρίου 2022 12:06
Καλημέρα !!Σε περίπτωση έναρξης εργασίας τι ενέργειες πρέπει να κάνω (εγώ δια ζώσης στο ΓΛΚ στη φιλελλήνων ή ο λογιστής της εταιρείας που θα εργαστώ θα αποστείλει την πρόσληψη?). έχουν γραφτεί πιο παλαιά εδώ αλλά έχω ξεχάσει τις ενέργειες. Παρακαλώ τη βοήθεια σας.
Πέρα από τα γενικά που γνωρίζουμε περί ενημέρωσης τόσο του ΕΦΚΑ όσο και του ταμείου όταν αναλάβουμε εργασία…
Σε εφαρμογή της ΥΑ με Αριθμ. οικ. 48351/2021
και επί των άρθρων 1, παρ. 5 (αν υπάρχει τυποποιημένη δήλωση ή αν αρκεί μια δήλωση π.χ. θεωρημένη από ΚΕΠ ή το gov ή τι χρειάζεται να προσκομίσεις και πότε)
και άρθρου 2 (σε ότι αφορά τον εργοδότη που εκτιμώ θα γνωρίζει)
Εάν δεν υπάρχει συνάδελφος που να έκανε έναρξη εργασίας ώστε να το γνωρίζει και να σε ενημερώσει τι ακριβώς χρειάζεται, η επικοινωνία σου με τον τηλ. που σου έδωσα ή με ηλεκτρονικό ερώτημα στο 1555, θα είναι μονόδρομος.
Τη θυτεια μου σαν εφεδρος αξιωματικος 2 ετη συνολο. Πληρωνω με δοσεις για την αναγνωρηση σε ΜΤΝ και λογιστηριο του κρατους, Ερωτηση 1} οταν πληρωνομουν σαν εφεδρος δεν κραταγανε εισφορες για τα ασφαλιστικα? Διοτι στο φυλο μισθοδοσιας μου κανανε κρατησεις διαφορες ,,, Ετος θυτειας μου ως ΔΕΑ ΚΑΙ Ανθυπολοχαγος τον τελευταιο μηνα 1989-1991.Γιατι ξαναπληρωνω εισφορες ξανα ? μηπως ξερει κανεις να μου απαντησει ? ευχαριστω
Όπως απάντησε ο ΝΙΚ, όταν υπηρετούσες δεν πλήρωνε εισφορές σύνταξης κανένας δημόσιος υπάλληλος!
Αλλά ακόμη και μετά το Ν.2084/92 ο μισθός των ΔΕΑ δεν είχε εισφορές σύνταξης.
Όμως ο μισθός των ΔΕΑ έχει εισφορές υπέρ μετοχικών ταμείων και μπορείς να μεταφέρεις αυτό το χρόνο στο ΜΤΝ για αύξηση των μερισμάτων και του ΒΟΕΑ.
Σε ευχαριστω πολυ κ Καρασαββιδη και ειλικρινα συχαρητηρια για οτι εχεις δημιουργησει εδω ,, προσφερεις την ενημερωση σε πολλα στελεχη ολων των σωματων και μας δινεις λυση σε πολλα θεματα που δεν γνωριζουμε και εχουμε αγνεια ,,,,,
ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Κωστας Δημητροπουλος
30 Νοεμβρίου 2022 23:38
Καλημερα.κ.Καρασαββίδη μηπως γνωρίζετε αν καταργείται η μνημονιακή μηνιαία κράτηση του 1% υπέρ ΜΤΝ.
Καταργήθηκε με τον 4997/2022 στο Άρθρο 84
1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται:
α) Η ειδική εισφορά της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), περί δημοσιονομικών ρυθμίσεων.
Σήμερα ανέβηκε σχετικό άρθρο για αυτό ακριβώς το θέμα.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βάγγος
29 Νοεμβρίου 2022 20:27
Καλησπέρα.Εχω ένα ερώτημα, οποίος γνωρίζει η το έπραξε νωρίτερα να με καθοδηγήσει,έχω πληρώσει εφάπαξ αναγνώριση θητείας, σπουδών με έκπτωση 10% .Στην φορολογική δήλωση που θα κάνω, μπορώ να δηλώσω το ποσό που πλήρωσα (κώδ 351)για να έχω επιπλέον επιστροφή φόρου ?Αν ναι με τι αποδεικτικό θα είμαι καλυμμένος στην εφορία? Ευχαριστώ εκ τον προτέρων.
Ναι! Σαν αποδεικτικό θα έχεις την απόφαση πληρωμής που θα φαίνεται το ποσό, θα είναι ασφαλιστικές εισφορές που πρέπει να αφαιρεθούν από το φορολογούμενο ετήσιο εισόδημα! Και πρέπει να αναγράφεται ( στην απόφαση) ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε φορολογική χρήση!
Κώστα η πράξη αναγνώρισης από ΕΦΚΑ αναγραφει το ποσό πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών ,την έκπτωση 10%που αναφέρω παραπάνω ,δεν γράφει πουθενά ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για φορολογική χρήση ,δεν ξέρω αν αρκούν αυτά που γράφει για να γίνει δεκτό στη φορολογική δήλωση(για αυτό και προσπαθώ να μάθω τι ακριβώς χρειάζεται)ΟΛΚΕΣ που πήρα τηλ μου είπαν …..ότι δεν εκδίδουν βεβαίωση για φορολογική χρήση ,δεν χρειάζεται μου είπανε(αφού δεν τα πλήρωσα σε αυτούς).Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου.
Τότε Βάλτα στην δήλωση με ότι έχεις ( ειδικά αν γράφει αυτό που έχεις ότι είναι ασφαλιστικές εισφορές) και αν σε φωνάξουν στην ΔΟΥ και δεν δεχτούν το έγγραφο ζητάς από εφκα ότι θα σου πουν από ΔΟΥ ( είναι κάτι ανάλογο με τις εισφορές που κρατούν από το εφάπαξ για τους ΕΜΘ, όταν πας στην ΔΟΥ όλα λύνονται)
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΕΜΘ Ανθλγός
29 Νοεμβρίου 2022 16:41
Καλησπέρα.
Έχει ακούσει κάποιος-α εκεί στα επιτελεία, αν θα δώσουν Φύλλα Πορείας για Χριστούγεννα; Λογικά, την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου ζητάνε καταστάσεις από τα 1α Γραφεία.
ΓΚ … λοιπόν ΦΠ .δγη αποστρατείας . δγη οριστικής διαμονής. Ε9 της οικίας που θα μείνεις ή μισθωτηριο από taxisnet και λογαριασμό ρεύματος στο όνομα σου. Υπόψη τα χρήματα δεν δίδονται ως προκαταβολή παρά μόνο με την εκκαθάριση των δικαιολογητικών σε 2 μήνες περίπου.
Καλημέρα, τώρα που ψηφίστηκε η εφαρμογή της 5ετιας χωρίς γεωγραφικό προσδιορισμό, όσοι έχουμε ζητήσει την αναγνώριση και την πληρώνουμε (είμαι εε) θα μας επαναπροσδιοριστεί αυτόματα η αναπροσαρμογή (μείωση) ή να κάνουμε αναφορά?
Ως προέλευσης ΣΣΕ τα πρώτα χρόνια μετά τη Σχολή έχουμε τα βασικά σχολεία όποτε η πρώτη 5ετια ποτέ δεν ήταν ολόκληρη σε μονάδες εκστρατείας.
Ευχαριστώ.
Φίλε Ηλία και εμένα με απασχολεί το ίδιο θέμα από την πρώτη στιγμή της κατάθεσης του νομοσχεδίου. Επικοινώνησα με το ΟΛΚΕΣ και δεν ξέρουν ακόμη περιμένουν διευκρινιστική εγκύκλιο. Η καλή εκδοχή είναι να το κάνουν αυτόματα. Σε διαφορετική περίπτωση μάλλον θέλει αναφορά για διακοπή και επανεκκίνηση μετά τον επανυπολογισμό. Κάνε αν θέλεις κι εσύ ένα τηλ. να φανεί ότι υπάρχει ενδιαφέρον και πίεση.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σάββας Κελ.
27 Νοεμβρίου 2022 10:42
Αγαπητέ συνάδελφε Αχιλλέα, θα ήθελα πρώτα να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για αυτή τη υπέροχη σελίδα που έκανες. Το ερώτημά μου είναι, πριν λίγους μήνες βάζοντας τα στοιχεία μου για τον υπολογισμό της σύνταξης, μου έβγαζε ένα μεγαλύτερο ποσό. Ενώ τώρα βγάζει λιγότερο. Να σου πω ότι έχω 40 εξάμηνα αλεξιπτωτιστή και έχω πληρώσει ήδη τα 30 και σκέφτομαι να πληρώσω και τα υπόλοιπα. Έχω πληρώσει βέβαια και την μάχιμη πενταετία. Έχει αλλάξει κάτι? Υπάρχει κάποια μείωση η πλαφόν στα συντάξημα χρόνια? Ευχαριστώ.
Κανονικά το ακαθάριστο ποσό σύνταξης πρέπει να είναι ίδιο γιατί δεν άλλαξαν οι υπολογισμοί.
Μία πιθανότητα είναι να χρειάζεται αλλαγή κάποια προσυμπληρωμένη τιμή σε κάποιο πεδίο.
Εάν αναφέρεσαι στο πληρωτέο ποσό, αυτό άλλαξε γιατί άλλαξαν τα μερίσματα στο ενδιάμεσο και ως “γνωστόν” όταν αλλάζουν τα μερίσματα αλλάζει και η πληρωτέα σύνταξη (ερώτηση 3.7 στις FAQ).
.
Πάντως ειδικά για σένα ο υπολογισμός σύνταξης ποτέ δεν θα είναι ακριβής διότι δεν λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές λόγω εξαμήνων (θα χρειαζόταν ξεχωριστή εφαρμογή και πολλά πρόσθετα δεδομένα).
Επίσης κάποια στιγμή το Δεκέμβριο θα αλλάξουν όλοι οι υπολογισμοί, καθώς θα ενσωματωθεί η αύξηση 7,75% στις συντάξεις που αποφασίστηκε πρόσφατα.
Συμπληρωματικά στην απάντηση του Αχιλλέα.
Υπάρχει πλαφόν. Η ανταποδοτική σύνταξη δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% των συντάξιμων αποδοχών. Αυτό συμβαίνει περίπου στα 68 με 69 συντάξιμα έτη.
Υποθέτω ότι δεν τα έχεις για να σε πιάσει αυτό το πλαφόν.
Ίσως όμως η σύνταξη να υπερβαίνει τα 1400€ και να ενεργοποιείται η ΕΑΣ Ν3865/10.
Διάβασε το σχόλιο https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-550/#comment-111103 .
Μπορεί η διαφορά που βλέπεις να οφείλεται στην ΕΑΣ.
Σε ευχαριστώ πολύ Αχιλλέα, και τους άλλους συναδέλφους. Είστε πολύ κατατοπιστικοί. Να είστε καλά.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Nick
27 Νοεμβρίου 2022 07:28
Επεκταση ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ :Τίθεται λοιπόν ένα ερώτημα. Πως θα δικαιωθεί το προσωπικό που υπηρετεί στα σύνορα από το σύνολο; Ποια είναι η δικαιοσύνη, η αντικειμενική αντιμετώπιση, η αξιοκρατία, η αναγνώριση της προσφοράς όσων διακρίνονται έναντι άλλων; Πως λοιπόν θα διατηρηθεί το φρόνημα των στελεχών όταν τα εξισώνουμε όλα; Ναι στην αναγνώριση της προσφοράς, αλλά με δίκαιο τρόπο, όχι με οριζόντια κατανομή αμοιβών.
Για τον σκοπό αυτό, ορθότερο και δικαιότερο θεωρείται να προστεθεί μία επιπλέον 5ετία στα στελέχη που όντως έχουν υπηρετήσει σε συγκεκριμένες μονάδες. Ως εκ τούτου, προτείνεται να συμπληρωθεί σχετική διάταξη στο άρθρο 11 του ν.4609
Αγαπητέ συνάδελφε συμφωνώ με τα λεγόμενα σου και σου απαντώ πως δικαιοσύνη δεν υπάρχει ποτέ καθώς υπάρχει προσωπικό που κάνει 5 υπηρεσίες άλλοι κάνουν 1 άλλοι καθόλου (ειδικες κατηγορίες), κάποιοι είναι σε όλες τις ασκήσεις κάποιοι όχι (παραμενοντες στη μονάδα , ειδικές κατηγορίες κ.α) και στη σύνταξη όλα είναι ίδια .Όλοι λεγόμαστε Στρατιωτικοί εκεί.
Εχεις δίκαιο Nick αλλα τη να την κανω την εξτρα 5ετια απο την στιγμη που δεν μειωνει τον εργασιακο βιο λογω οτι ειναι πλασματικη.Και η αποδοση που θα εχει στην συνταξη θα ειναι μικρη σε σχεση με αυτα που θα δωσω λογω οτι μετα τα 40 ετη πεφτει δραματικα το ποσοστο αναπληρωσης.Διορθώστε με αν κανω λαθος.
Εγω θα προτεινα δωρεαν η΄ με καποια γενναία εκπτωση για τις μοναδες εκστρατειας και για τους υπολοιπους πληρωμη.
Καλησπέρα.Θαναση συγνώμη αλλά θα διαφωνήσω στο ότι η 5ετια θα έχει μικρή ανταποδωση στην σύνταξη και αυτό θα το δεις στην εφαρμογή Συνταξη ΓΕΑ και δοκίμασε αποστρατεία με σκέτη 35ετια και αποστρατεία με 35+5 θα δεις ότι είναι τουλάχιστον +110ευρω η διαφορά. Αυτό που γράφεις ότι έχει μικρή ανταποδωση ισχύει εάν κάποιος υπηρετήσει 40 πραγματικά μόνο τότε δεν έχει όφελος η 5ετια.Επισης η εν λόγο 5ετια δεν θεωρείται πλασματικη αλλά πραγματική υπηρεσία.
Καλησπερα.εγω λεω για μια ακομη δευτερη πενταετια που προτείνει ο Nick ως επιβραβευση για το προσωπικο που ειναι στις μοναδες εκστρατείας.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
IΤ
26 Νοεμβρίου 2022 12:50
Άρθρο 84, παρ 1, περίπτωση α), αφορά τους εε, με κατάργηση της κράτησης υπέρ ΜΤΣ και εφαρμογή από την ψήφισή του. Ψίχουλα είναι….αλλά ας αρχίσουμε από κάπου.
Μετά την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης απέμεινε μόνο το 2% υπέρ ανέργων, που είναι μεγάλη κράτηση.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δήμος
25 Νοεμβρίου 2022 11:07
Καλημέρα σε όλους.Θελω να ρωτήσω Γιάννη το εξής:Είμαι ΕΜΘ από Μαρτιο του 1992.Εχω αναγνωρίσει την πενταετία, έχω καταθέσει τα χαρτιά στον ΕΦΚΑ και έχω πάρει αριθμό πρωτοκόλλου για την τριετία και έχω ένα ανήλικο τέκνο.Υπαρχει περίπτωση να μπορώ να φύγω σε σύνταξη πριν τα 32 χρόνια;
Επίσης διαβάζοντας το παρακάτω θα έχεις μια πλήρη ενημέρωση περί του συνταξιοδοτικού, και μπορείς να κανείς όποιες δοκιμές θέλεις (παρ. Β) για να δεις τι ακριβώς θα λαμβάνεις μένοντας, σε σχέση με αυτά που θα χάσεις φεύγοντας, και να αποφασίσεις τι σε συμφέρει να κάνεις. https://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βάγγος
22 Νοεμβρίου 2022 19:16
Γιάννη για αναγνωρίσεις εφάπαξ πχ στρατιωτικής θητείας,σπουδών.Θα πρέπει να τους γνωστοποιήσω ότι έχω κάνει εφάπαξ πληρωμή της θητείας για να μου εκδώσουν βεβαίωση για φορολογική χρήση?Η διαδικασία ποια είναι?Αν γνωρίζεις?
Καλημέρα Γιάννη,προς ενημέρωση,σήμερα πήρα τηλέφωνο στο ΟΛΚΕΣ στο αρμόδιο τμήμα και ρώτησα για βεβαίωση για φορολογική χρήση εφόσον εχω πληρώσει με εφάπαξ ποσό την θητεία ,μου είπανε πως δεν χρειάζεται για να δηλώσω το ποσό στη φορολογική δήλωση να έχω βεβαίωση(ο λογιστής θα βάλει το ποσό στον κωδικό που πρεπει).Την πράξη αναγνώρισης της θητείας με το αποδεικτικό πληρωμής θα τα καταθέσω όταν έρθει η ώρα συνταξιοδοτησης.
Όταν υποβάλουμε δήλωση Ε1 και συμπληρώνουμε τον κωδικό 351 (καταβολή ασφαλιστικών εισφορών από εμάς τους ίδιους) η ΑΑΔΕ θέτει την δήλωση σε αναμονή εκκαθάρισης και μας ζητά να τους υποβάλουμε από την εφαρμογη ΄΄ Τα Αιτήματα μου΄΄ το σχετικό παραστατικό που να δικαιολογεί το ποσό που γράψαμε προκειμένου να κάνουν εκκαθάριση της δήλωσης.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Νικος
22 Νοεμβρίου 2022 18:54
Γνωριζει κανεις σε ποσο χρονο το ΜΤΣ δινει το βοηθημα θανατου σε χηρα αποστρατου μετα το θανατο του συζυγου? Και σε ποσο χρονο αρχιζουν να καταβαλλονται τα μερισματα? Εννοειται εχει βγει η συνταξη χηρειας και εχει σταλει η αποφαση στο ΜΤΣ για επεξεργασια. Επισης για να δωθουν τα μερισματα απο το ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜ πρεπει να γινουν δυο ξεχωριστες αιτησεις μεταφορας τους στη χηρα ή αρκει μια προς το ΜΤΣ?
Καλημέρα!!Γιατί δεν παίρνετε απευθείας τηλέφωνο το ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜΣ!! Τα τηλεφωνά τους είναι διαθέσιμα σε όλους και η εξυπηρέτηση πολύ καλή. Εάν ΖΕΊΤΕ ΑΘΗΝΑ μπορείτε και να τα επισκεφθείτε. https://mts.army.gr/.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΙΤ
22 Νοεμβρίου 2022 13:55
Γνωρίζει κανείς που εξαγόρασε την μάχιμη πενταετία στον ΣΞ, αν ο ΟΛΚΕΣ δίνει με το πέρας της εξόφλησης κάποια βεβαίωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εφορία, όπως αναφέρει ο Αντώνης για την αεροπορία?
Αφορά ΜΟΝΟ την εξόφληση εφάπαξ απο εμας τους ιδιους, και οχι με δόσεις απο τον μισθό. Εκδίδουν βεβαίωση για φορολογική χρήση, για το ποσό που πληρώσαμε και τα δηλώνουμε στο Ε1 (κωδ. 351).
ΙΤ και τώρα που μίλαγα με ένα συνάδελφο πρόσφατα της Αεροπορίας για να εξαγοράσει εφάπαξ την 5ετία, μου είπε ότι δεν δίνει (όπως παλιότερα σε εμένα και άλλους) την δυνατότητα εφάπαξ καταβολής του ποσού που αντιστοιχεί.Δεν γνωρίζω τον λόγο που ενώ πέρυσι γινόταν, δεν γίνεται φέτος.Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ, είναι μήπως περιμένουν να ψηφιστεί ο νέος νόμος Χατζηδάκη για την 5ετία.Εγώ πέρυσι επειδή γενικά δεν τους έχω καμία εμπιστοσύνη και μπέσα και επειδή το 2016 την πάτησα που δεν έκανα αναφορά και για την 3ετία με 6.67%, είπα τα πληρώνω τώρα με 6.67% αφού σκοπεύω να φύγω πριν τα 35 και ηρέμησα.Όπως δεν περιμένω και τίποτα για την 3ετία από αυτούς, οπότε και θα την πληρώσω εφάπαξ με ένα δάνειο που θα πάρω από μια τράπεζα πριν φύγω και μόλις πάρω το εφάπαξ με το καλό θα τα ακουμπήσω στην Τράπεζα και θα φύγω όποτε εγώ επιλέξω στα 32+.4 χρονάκια μου μείνανε μαξ.Θα κερδίσω την υγεία μου παιδιά και ας χάσω λεφτά…Έχει και συνέχεια η ζωή μετά τα 50…
Και εγώ αυτό θα κάνω Αντώνη, έχω μπει στο 30ο έτος και στα 3- χρόνια που μου έμειναν ελπίζω μήπως κάτι γίνει και μειωθεί το ποσό. Πιστεύω οι ένοπλες δυνάμεις θα έπρεπε να σπρώχνουν κατώτερα στελέχη, δλδ κάτω από βαθμό Πλοιάρχου, να φεύγουν στα 32 έτη, ότι είχες να δώσεις το έδωσες, και βλέπεις στο Ναυτικό για παράδειγμα, όπου πετάξεις πέτρα χτυπαγες Αντχους εοθ, και τώρα γενικά αξιωματικούς (Ε) και δεν βλέπεις υπαξιωματικούς.
Νικο θα ηθελα να εξηγησεις εαν θελεις τι εννοεις με το,,,,να σπρωχνουν κατωτερα στελεχη στην αποστρατια????και με ποιον τροπο????και ποιοι θα το κανουν???? οσο για τα 32 ετη στρατιωτικης υπηρεσιας ,,,,πως εσυ ξερεις τι μπορει και τι οχι και εως σε ποια ηλικια, ενα στελεχος μπορει να αποδώσει,,,,πες μου αν θελεις και την γνωμη σου (γιατι αναφερεσαι μονο στα στελεχη απο ΣΜΥΝ) για τους Αξιωματικους βαθμου Πλοιαρχου απο ΣΝΔ, θα πεταξεις και σε αυτους πετρες??? οι οποιοι ειναι αρκετοι και εχουν 33,34,η ακομα και 35 ετη και θα δυσκολευτουν αρκετα να προαχθουν,,,,προσφατα νεος νομος τους χαρισε δυο χρονια στον βαθμο τους για να μην αποστρατευτουν με οριο ηλικιας. Για το εαν υπαρχουν κενα στελεχωσης μοναδων η Υπηρεσιων σε Υπαξιωματικους αρμοδια να το λύσει ειναι η Ηγεσια. Καταταχθηκα το 1985, ειμαι Πλοιαρχος Ε.Ε. ΕΟΘ, στις τελευταίες κρισεις κριθηκα μη διατηρητεος και περιμενω την διαγραφη μου. Θα εκτιμησω καθε απαντηση σου.
Γιάννη σωστά και επιπλέον είναι υποχρεωμένοι από τον ΟΛΚΑ υπηρεσιακά να ενημερώσουν την Β1 του ΓΕΑ για την εν λόγω υπηρεσιακή μεταβολή.Εγώ προσωπικά ‘έσφιξα’ (όπως λέμε στην Αεροπορία) και μια μη υπηρεσιακή αναφορά προς ΓΕΑ/Β1 για ενημέρωση του ΑΒΜ μου, επισυνάπτοντας βεβαίωση από το ΟΛΚΑ (τα 5 έτη από … έως …) και διπλότυπο της ΔΟΥ μου που κατέβαλα το ποσό εφάπαξ με αιτιολογία (τα 5 έτη από … έως …).
Κε Καρασαββίδη καλημέρα.
Σαν ε.ε. μου γίνονται οι παρακάτω κρατήσεις.
1. Στη στήλη υπέρ δημοσίου :
α) ΕΙΔ.ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛ. ΑΡ.43Α Ν.4172/13
β) ΕΙΔ.ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛ. ΑΡ.38 Ν.3986/11
2. Στη στήλη υπέρ ΜΤΣ
α) ΕΙΔ.ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡ.38(ΠΑΡ.2Β) Ν.3986/11.
Διάβασα την κεντρική σελίδα που γράφεται ποιες Ειδ. Εισφορές θα καταργηθούν αλλά δεν αντιστοιχούν ακριβώς με το φύλλο μισθοδοσίας.
Θα μπορούσατε να μου πείτε ποιες καταργούνται σύμφωνα με αυτά που έγραψα?
Ευχαριστώ.
1α και 2α.
Συμπλήρωσε και την σελίδα https://enstoloi.net/ergalia/neo-misthologio-2017/ .
Θα δεις και τις κρατήσεις που μηδενίζονται και την επίδραση στο πληρωτέο ποσό.
Ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκριση – απάντηση.
Για την ιστορία, η εισφορά 1.α. στο συνολικό εισόδημα (που καταργείται), θεσμοθετήθηκε με το Ν.3986/11 άρθρο 29 και έτσι αναγράφεται στις περισσότερες υπηρεσίες, όπως και στην ανάλυση συντάξεων του ΕΦΚΑ.
Αρχικά προοριζόταν να διαρκέσει μέχρι το 2014, πήρε πρώτα μία παράταση για το 2015, και τελικά με το νέο ασφαλιστικό (Ν.4387/16) αυτή η εισφορά έγινε μόνιμη και προστέθηκε νέο άρθρο 43Α στο Ν.4172/13, ο οποίος είναι ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος.
Προστέθηκε και αυτή η εναλλακτική ένδειξη μόνο στους εν ενεργεία (ειδικά για το στρατό), αν και σε παλαιότερες αναλύσεις που διαθέτω αναγράφεται “ΑΡ. 29 Ν.3986/11” –> https://i.imgur.com/WMGK4b6.png
Καλημέρα !!Σε περίπτωση έναρξης εργασίας τι ενέργειες πρέπει να κάνω (εγώ δια ζώσης στο ΓΛΚ στη φιλελλήνων ή ο λογιστής της εταιρείας που θα εργαστώ θα αποστείλει την πρόσληψη?). έχουν γραφτεί πιο παλαιά εδώ αλλά έχω ξεχάσει τις ενέργειες. Παρακαλώ τη βοήθεια σας.
Θα πάρεις στο τηλ. 210-3329900 είναι του ΕΦΚΑ/ΓΛΚ, και θα σου πουν την διαδικασία.
ευχαριστώ αλλά δεν είναι απάντηση αυτή!!!
Πέρα από τα γενικά που γνωρίζουμε περί ενημέρωσης τόσο του ΕΦΚΑ όσο και του ταμείου όταν αναλάβουμε εργασία…
Σε εφαρμογή της ΥΑ με Αριθμ. οικ. 48351/2021
και επί των άρθρων 1, παρ. 5 (αν υπάρχει τυποποιημένη δήλωση ή αν αρκεί μια δήλωση π.χ. θεωρημένη από ΚΕΠ ή το gov ή τι χρειάζεται να προσκομίσεις και πότε)
και άρθρου 2 (σε ότι αφορά τον εργοδότη που εκτιμώ θα γνωρίζει)
Εάν δεν υπάρχει συνάδελφος που να έκανε έναρξη εργασίας ώστε να το γνωρίζει και να σε ενημερώσει τι ακριβώς χρειάζεται, η επικοινωνία σου με τον τηλ. που σου έδωσα ή με ηλεκτρονικό ερώτημα στο 1555, θα είναι μονόδρομος.
https://www.taxheaven.gr/circulars/37005/48351-8-7-2021
Τη θυτεια μου σαν εφεδρος αξιωματικος 2 ετη συνολο. Πληρωνω με δοσεις για την αναγνωρηση σε ΜΤΝ και λογιστηριο του κρατους, Ερωτηση 1} οταν πληρωνομουν σαν εφεδρος δεν κραταγανε εισφορες για τα ασφαλιστικα? Διοτι στο φυλο μισθοδοσιας μου κανανε κρατησεις διαφορες ,,, Ετος θυτειας μου ως ΔΕΑ ΚΑΙ Ανθυπολοχαγος τον τελευταιο μηνα 1989-1991.Γιατι ξαναπληρωνω εισφορες ξανα ? μηπως ξερει κανεις να μου απαντησει ? ευχαριστω
Δεν πληρώνεις ξανά εισφορές. Οι ΔΕΑ δεν έχουν εισφορές για κυρία σύνταξη. Στους ε.ε. στρατιωτικούς εφαρμόστηκαν με τον Ν.2084/92.
Όπως απάντησε ο ΝΙΚ, όταν υπηρετούσες δεν πλήρωνε εισφορές σύνταξης κανένας δημόσιος υπάλληλος!
Αλλά ακόμη και μετά το Ν.2084/92 ο μισθός των ΔΕΑ δεν είχε εισφορές σύνταξης.
Όμως ο μισθός των ΔΕΑ έχει εισφορές υπέρ μετοχικών ταμείων και μπορείς να μεταφέρεις αυτό το χρόνο στο ΜΤΝ για αύξηση των μερισμάτων και του ΒΟΕΑ.
Σε ευχαριστω πολυ κ Καρασαββιδη και ειλικρινα συχαρητηρια για οτι εχεις δημιουργησει εδω ,, προσφερεις την ενημερωση σε πολλα στελεχη ολων των σωματων και μας δινεις λυση σε πολλα θεματα που δεν γνωριζουμε και εχουμε αγνεια ,,,,,
Καλημερα.κ.Καρασαββίδη μηπως γνωρίζετε αν καταργείται η μνημονιακή μηνιαία κράτηση του 1% υπέρ ΜΤΝ.
Καταργήθηκε με τον 4997/2022 στο Άρθρο 84
1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται:
α) Η ειδική εισφορά της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), περί δημοσιονομικών ρυθμίσεων.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-377/#comment-113436
Σήμερα ανέβηκε σχετικό άρθρο για αυτό ακριβώς το θέμα.
Καλησπέρα.Εχω ένα ερώτημα, οποίος γνωρίζει η το έπραξε νωρίτερα να με καθοδηγήσει,έχω πληρώσει εφάπαξ αναγνώριση θητείας, σπουδών με έκπτωση 10% .Στην φορολογική δήλωση που θα κάνω, μπορώ να δηλώσω το ποσό που πλήρωσα (κώδ 351)για να έχω επιπλέον επιστροφή φόρου ?Αν ναι με τι αποδεικτικό θα είμαι καλυμμένος στην εφορία? Ευχαριστώ εκ τον προτέρων.
Ναι! Σαν αποδεικτικό θα έχεις την απόφαση πληρωμής που θα φαίνεται το ποσό, θα είναι ασφαλιστικές εισφορές που πρέπει να αφαιρεθούν από το φορολογούμενο ετήσιο εισόδημα! Και πρέπει να αναγράφεται ( στην απόφαση) ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε φορολογική χρήση!
Κώστα η πράξη αναγνώρισης από ΕΦΚΑ αναγραφει το ποσό πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών ,την έκπτωση 10%που αναφέρω παραπάνω ,δεν γράφει πουθενά ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για φορολογική χρήση ,δεν ξέρω αν αρκούν αυτά που γράφει για να γίνει δεκτό στη φορολογική δήλωση(για αυτό και προσπαθώ να μάθω τι ακριβώς χρειάζεται)ΟΛΚΕΣ που πήρα τηλ μου είπαν …..ότι δεν εκδίδουν βεβαίωση για φορολογική χρήση ,δεν χρειάζεται μου είπανε(αφού δεν τα πλήρωσα σε αυτούς).Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου.
Τότε Βάλτα στην δήλωση με ότι έχεις ( ειδικά αν γράφει αυτό που έχεις ότι είναι ασφαλιστικές εισφορές) και αν σε φωνάξουν στην ΔΟΥ και δεν δεχτούν το έγγραφο ζητάς από εφκα ότι θα σου πουν από ΔΟΥ ( είναι κάτι ανάλογο με τις εισφορές που κρατούν από το εφάπαξ για τους ΕΜΘ, όταν πας στην ΔΟΥ όλα λύνονται)
Καλησπέρα.
Έχει ακούσει κάποιος-α εκεί στα επιτελεία, αν θα δώσουν Φύλλα Πορείας για Χριστούγεννα; Λογικά, την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου ζητάνε καταστάσεις από τα 1α Γραφεία.
‘Ετσι “ακούγεται” …
https://www.kranosgr.com/%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83/?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery
Άντε να δούμε…..
Μήπως μπορεί κάποιος να ενημερώσει για τα δικαιολογητικά (οδοιπορικά έξοδα μετακίνησης και εγκατάστασης ) λόγω αποστρατείας.
ΓΚ … λοιπόν ΦΠ .δγη αποστρατείας . δγη οριστικής διαμονής. Ε9 της οικίας που θα μείνεις ή μισθωτηριο από taxisnet και λογαριασμό ρεύματος στο όνομα σου. Υπόψη τα χρήματα δεν δίδονται ως προκαταβολή παρά μόνο με την εκκαθάριση των δικαιολογητικών σε 2 μήνες περίπου.
Καλημέρα. Αλεξιε αυτά τα δικαιολογητικά ποτε και που τα καταθετεις?
Andr στο οικείο κτσ του Φρουραρχείο που έχεις δηλώσει.
Ευχαριστω
Καλημέρα, τώρα που ψηφίστηκε η εφαρμογή της 5ετιας χωρίς γεωγραφικό προσδιορισμό, όσοι έχουμε ζητήσει την αναγνώριση και την πληρώνουμε (είμαι εε) θα μας επαναπροσδιοριστεί αυτόματα η αναπροσαρμογή (μείωση) ή να κάνουμε αναφορά?
Ως προέλευσης ΣΣΕ τα πρώτα χρόνια μετά τη Σχολή έχουμε τα βασικά σχολεία όποτε η πρώτη 5ετια ποτέ δεν ήταν ολόκληρη σε μονάδες εκστρατείας.
Ευχαριστώ.
Φίλε Ηλία και εμένα με απασχολεί το ίδιο θέμα από την πρώτη στιγμή της κατάθεσης του νομοσχεδίου. Επικοινώνησα με το ΟΛΚΕΣ και δεν ξέρουν ακόμη περιμένουν διευκρινιστική εγκύκλιο. Η καλή εκδοχή είναι να το κάνουν αυτόματα. Σε διαφορετική περίπτωση μάλλον θέλει αναφορά για διακοπή και επανεκκίνηση μετά τον επανυπολογισμό. Κάνε αν θέλεις κι εσύ ένα τηλ. να φανεί ότι υπάρχει ενδιαφέρον και πίεση.
Αγαπητέ συνάδελφε Αχιλλέα, θα ήθελα πρώτα να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για αυτή τη υπέροχη σελίδα που έκανες. Το ερώτημά μου είναι, πριν λίγους μήνες βάζοντας τα στοιχεία μου για τον υπολογισμό της σύνταξης, μου έβγαζε ένα μεγαλύτερο ποσό. Ενώ τώρα βγάζει λιγότερο. Να σου πω ότι έχω 40 εξάμηνα αλεξιπτωτιστή και έχω πληρώσει ήδη τα 30 και σκέφτομαι να πληρώσω και τα υπόλοιπα. Έχω πληρώσει βέβαια και την μάχιμη πενταετία. Έχει αλλάξει κάτι? Υπάρχει κάποια μείωση η πλαφόν στα συντάξημα χρόνια? Ευχαριστώ.
Κανονικά το ακαθάριστο ποσό σύνταξης πρέπει να είναι ίδιο γιατί δεν άλλαξαν οι υπολογισμοί.
Μία πιθανότητα είναι να χρειάζεται αλλαγή κάποια προσυμπληρωμένη τιμή σε κάποιο πεδίο.
Εάν αναφέρεσαι στο πληρωτέο ποσό, αυτό άλλαξε γιατί άλλαξαν τα μερίσματα στο ενδιάμεσο και ως “γνωστόν” όταν αλλάζουν τα μερίσματα αλλάζει και η πληρωτέα σύνταξη (ερώτηση 3.7 στις FAQ).
.
Πάντως ειδικά για σένα ο υπολογισμός σύνταξης ποτέ δεν θα είναι ακριβής διότι δεν λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές λόγω εξαμήνων (θα χρειαζόταν ξεχωριστή εφαρμογή και πολλά πρόσθετα δεδομένα).
Επίσης κάποια στιγμή το Δεκέμβριο θα αλλάξουν όλοι οι υπολογισμοί, καθώς θα ενσωματωθεί η αύξηση 7,75% στις συντάξεις που αποφασίστηκε πρόσφατα.
Συμπληρωματικά στην απάντηση του Αχιλλέα.
Υπάρχει πλαφόν. Η ανταποδοτική σύνταξη δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% των συντάξιμων αποδοχών. Αυτό συμβαίνει περίπου στα 68 με 69 συντάξιμα έτη.
Υποθέτω ότι δεν τα έχεις για να σε πιάσει αυτό το πλαφόν.
Ίσως όμως η σύνταξη να υπερβαίνει τα 1400€ και να ενεργοποιείται η ΕΑΣ Ν3865/10.
Διάβασε το σχόλιο https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-550/#comment-111103 .
Μπορεί η διαφορά που βλέπεις να οφείλεται στην ΕΑΣ.
Σε ευχαριστώ πολύ Αχιλλέα, και τους άλλους συναδέλφους. Είστε πολύ κατατοπιστικοί. Να είστε καλά.
Επεκταση ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ :Τίθεται λοιπόν ένα ερώτημα. Πως θα δικαιωθεί το προσωπικό που υπηρετεί στα σύνορα από το σύνολο; Ποια είναι η δικαιοσύνη, η αντικειμενική αντιμετώπιση, η αξιοκρατία, η αναγνώριση της προσφοράς όσων διακρίνονται έναντι άλλων; Πως λοιπόν θα διατηρηθεί το φρόνημα των στελεχών όταν τα εξισώνουμε όλα; Ναι στην αναγνώριση της προσφοράς, αλλά με δίκαιο τρόπο, όχι με οριζόντια κατανομή αμοιβών.
Για τον σκοπό αυτό, ορθότερο και δικαιότερο θεωρείται να προστεθεί μία επιπλέον 5ετία στα στελέχη που όντως έχουν υπηρετήσει σε συγκεκριμένες μονάδες. Ως εκ τούτου, προτείνεται να συμπληρωθεί σχετική διάταξη στο άρθρο 11 του ν.4609
https://imgur.com/a/OUuga8d
Αγαπητέ συνάδελφε συμφωνώ με τα λεγόμενα σου και σου απαντώ πως δικαιοσύνη δεν υπάρχει ποτέ καθώς υπάρχει προσωπικό που κάνει 5 υπηρεσίες άλλοι κάνουν 1 άλλοι καθόλου (ειδικες κατηγορίες), κάποιοι είναι σε όλες τις ασκήσεις κάποιοι όχι (παραμενοντες στη μονάδα , ειδικές κατηγορίες κ.α) και στη σύνταξη όλα είναι ίδια .Όλοι λεγόμαστε Στρατιωτικοί εκεί.
Πολύ σωστό και λογικό, άρα αποκλείεται να γίνει!!
Εχεις δίκαιο Nick αλλα τη να την κανω την εξτρα 5ετια απο την στιγμη που δεν μειωνει τον εργασιακο βιο λογω οτι ειναι πλασματικη.Και η αποδοση που θα εχει στην συνταξη θα ειναι μικρη σε σχεση με αυτα που θα δωσω λογω οτι μετα τα 40 ετη πεφτει δραματικα το ποσοστο αναπληρωσης.Διορθώστε με αν κανω λαθος.
Εγω θα προτεινα δωρεαν η΄ με καποια γενναία εκπτωση για τις μοναδες εκστρατειας και για τους υπολοιπους πληρωμη.
Καλησπέρα.Θαναση συγνώμη αλλά θα διαφωνήσω στο ότι η 5ετια θα έχει μικρή ανταποδωση στην σύνταξη και αυτό θα το δεις στην εφαρμογή Συνταξη ΓΕΑ και δοκίμασε αποστρατεία με σκέτη 35ετια και αποστρατεία με 35+5 θα δεις ότι είναι τουλάχιστον +110ευρω η διαφορά. Αυτό που γράφεις ότι έχει μικρή ανταποδωση ισχύει εάν κάποιος υπηρετήσει 40 πραγματικά μόνο τότε δεν έχει όφελος η 5ετια.Επισης η εν λόγο 5ετια δεν θεωρείται πλασματικη αλλά πραγματική υπηρεσία.
Καλησπερα.εγω λεω για μια ακομη δευτερη πενταετια που προτείνει ο Nick ως επιβραβευση για το προσωπικο που ειναι στις μοναδες εκστρατείας.
Άρθρο 84, παρ 1, περίπτωση α), αφορά τους εε, με κατάργηση της κράτησης υπέρ ΜΤΣ και εφαρμογή από την ψήφισή του. Ψίχουλα είναι….αλλά ας αρχίσουμε από κάπου.
Μετά την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης απέμεινε μόνο το 2% υπέρ ανέργων, που είναι μεγάλη κράτηση.
Καλημέρα σε όλους.Θελω να ρωτήσω Γιάννη το εξής:Είμαι ΕΜΘ από Μαρτιο του 1992.Εχω αναγνωρίσει την πενταετία, έχω καταθέσει τα χαρτιά στον ΕΦΚΑ και έχω πάρει αριθμό πρωτοκόλλου για την τριετία και έχω ένα ανήλικο τέκνο.Υπαρχει περίπτωση να μπορώ να φύγω σε σύνταξη πριν τα 32 χρόνια;
Οι χρόνοι που μπορούμε να αναγνωρίσουμε είναι οι παρακάτω
https://enstoloi.net/themeliosi-sintaksis-me-paraitisi/
Από την παρακάτω εφαρμογη συμπληρώνεις τα στοιχεία σου – χρόνους που έχεις ή δικαιούσαι και βλέπεις το ενδεικτικό κόστος αναγνώρισης και την ημερομηνία θεμελίωσης σύνταξης.
https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/
Επίσης διαβάζοντας το παρακάτω θα έχεις μια πλήρη ενημέρωση περί του συνταξιοδοτικού, και μπορείς να κανείς όποιες δοκιμές θέλεις (παρ. Β) για να δεις τι ακριβώς θα λαμβάνεις μένοντας, σε σχέση με αυτά που θα χάσεις φεύγοντας, και να αποφασίσεις τι σε συμφέρει να κάνεις.
https://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/
Γιάννη για αναγνωρίσεις εφάπαξ πχ στρατιωτικής θητείας,σπουδών.Θα πρέπει να τους γνωστοποιήσω ότι έχω κάνει εφάπαξ πληρωμή της θητείας για να μου εκδώσουν βεβαίωση για φορολογική χρήση?Η διαδικασία ποια είναι?Αν γνωρίζεις?
Την ακριβή διαδικασία και τι ακριβώς θα σου ζητήσουν δεν την γνωρίζω, πάρε ένα τηλέφωνο να τους ρωτήσεις.
Καλημέρα Γιάννη,προς ενημέρωση,σήμερα πήρα τηλέφωνο στο ΟΛΚΕΣ στο αρμόδιο τμήμα και ρώτησα για βεβαίωση για φορολογική χρήση εφόσον εχω πληρώσει με εφάπαξ ποσό την θητεία ,μου είπανε πως δεν χρειάζεται για να δηλώσω το ποσό στη φορολογική δήλωση να έχω βεβαίωση(ο λογιστής θα βάλει το ποσό στον κωδικό που πρεπει).Την πράξη αναγνώρισης της θητείας με το αποδεικτικό πληρωμής θα τα καταθέσω όταν έρθει η ώρα συνταξιοδοτησης.
Όταν υποβάλουμε δήλωση Ε1 και συμπληρώνουμε τον κωδικό 351 (καταβολή ασφαλιστικών εισφορών από εμάς τους ίδιους) η ΑΑΔΕ θέτει την δήλωση σε αναμονή εκκαθάρισης και μας ζητά να τους υποβάλουμε από την εφαρμογη ΄΄ Τα Αιτήματα μου΄΄ το σχετικό παραστατικό που να δικαιολογεί το ποσό που γράψαμε προκειμένου να κάνουν εκκαθάριση της δήλωσης.
Γνωριζει κανεις σε ποσο χρονο το ΜΤΣ δινει το βοηθημα θανατου σε χηρα αποστρατου μετα το θανατο του συζυγου? Και σε ποσο χρονο αρχιζουν να καταβαλλονται τα μερισματα? Εννοειται εχει βγει η συνταξη χηρειας και εχει σταλει η αποφαση στο ΜΤΣ για επεξεργασια. Επισης για να δωθουν τα μερισματα απο το ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜ πρεπει να γινουν δυο ξεχωριστες αιτησεις μεταφορας τους στη χηρα ή αρκει μια προς το ΜΤΣ?
Καλημέρα!!Γιατί δεν παίρνετε απευθείας τηλέφωνο το ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜΣ!! Τα τηλεφωνά τους είναι διαθέσιμα σε όλους και η εξυπηρέτηση πολύ καλή. Εάν ΖΕΊΤΕ ΑΘΗΝΑ μπορείτε και να τα επισκεφθείτε. https://mts.army.gr/.
Γνωρίζει κανείς που εξαγόρασε την μάχιμη πενταετία στον ΣΞ, αν ο ΟΛΚΕΣ δίνει με το πέρας της εξόφλησης κάποια βεβαίωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εφορία, όπως αναφέρει ο Αντώνης για την αεροπορία?
Αφορά ΜΟΝΟ την εξόφληση εφάπαξ απο εμας τους ιδιους, και οχι με δόσεις απο τον μισθό. Εκδίδουν βεβαίωση για φορολογική χρήση, για το ποσό που πληρώσαμε και τα δηλώνουμε στο Ε1 (κωδ. 351).
Κατάλαβα εμένα πάντως δεν μου έδωσαν τέτοια επιλογή από το ΟΛΚΕΣ. Μου τα έβαλαν υποχρεωτικά στη μισθοδοσία σε δόσεις.
ΙΤ και τώρα που μίλαγα με ένα συνάδελφο πρόσφατα της Αεροπορίας για να εξαγοράσει εφάπαξ την 5ετία, μου είπε ότι δεν δίνει (όπως παλιότερα σε εμένα και άλλους) την δυνατότητα εφάπαξ καταβολής του ποσού που αντιστοιχεί.Δεν γνωρίζω τον λόγο που ενώ πέρυσι γινόταν, δεν γίνεται φέτος.Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ, είναι μήπως περιμένουν να ψηφιστεί ο νέος νόμος Χατζηδάκη για την 5ετία.Εγώ πέρυσι επειδή γενικά δεν τους έχω καμία εμπιστοσύνη και μπέσα και επειδή το 2016 την πάτησα που δεν έκανα αναφορά και για την 3ετία με 6.67%, είπα τα πληρώνω τώρα με 6.67% αφού σκοπεύω να φύγω πριν τα 35 και ηρέμησα.Όπως δεν περιμένω και τίποτα για την 3ετία από αυτούς, οπότε και θα την πληρώσω εφάπαξ με ένα δάνειο που θα πάρω από μια τράπεζα πριν φύγω και μόλις πάρω το εφάπαξ με το καλό θα τα ακουμπήσω στην Τράπεζα και θα φύγω όποτε εγώ επιλέξω στα 32+.4 χρονάκια μου μείνανε μαξ.Θα κερδίσω την υγεία μου παιδιά και ας χάσω λεφτά…Έχει και συνέχεια η ζωή μετά τα 50…
Και εγώ αυτό θα κάνω Αντώνη, έχω μπει στο 30ο έτος και στα 3- χρόνια που μου έμειναν ελπίζω μήπως κάτι γίνει και μειωθεί το ποσό. Πιστεύω οι ένοπλες δυνάμεις θα έπρεπε να σπρώχνουν κατώτερα στελέχη, δλδ κάτω από βαθμό Πλοιάρχου, να φεύγουν στα 32 έτη, ότι είχες να δώσεις το έδωσες, και βλέπεις στο Ναυτικό για παράδειγμα, όπου πετάξεις πέτρα χτυπαγες Αντχους εοθ, και τώρα γενικά αξιωματικούς (Ε) και δεν βλέπεις υπαξιωματικούς.
Νικο θα ηθελα να εξηγησεις εαν θελεις τι εννοεις με το,,,,να σπρωχνουν κατωτερα στελεχη στην αποστρατια????και με ποιον τροπο????και ποιοι θα το κανουν???? οσο για τα 32 ετη στρατιωτικης υπηρεσιας ,,,,πως εσυ ξερεις τι μπορει και τι οχι και εως σε ποια ηλικια, ενα στελεχος μπορει να αποδώσει,,,,πες μου αν θελεις και την γνωμη σου (γιατι αναφερεσαι μονο στα στελεχη απο ΣΜΥΝ) για τους Αξιωματικους βαθμου Πλοιαρχου απο ΣΝΔ, θα πεταξεις και σε αυτους πετρες??? οι οποιοι ειναι αρκετοι και εχουν 33,34,η ακομα και 35 ετη και θα δυσκολευτουν αρκετα να προαχθουν,,,,προσφατα νεος νομος τους χαρισε δυο χρονια στον βαθμο τους για να μην αποστρατευτουν με οριο ηλικιας. Για το εαν υπαρχουν κενα στελεχωσης μοναδων η Υπηρεσιων σε Υπαξιωματικους αρμοδια να το λύσει ειναι η Ηγεσια. Καταταχθηκα το 1985, ειμαι Πλοιαρχος Ε.Ε. ΕΟΘ, στις τελευταίες κρισεις κριθηκα μη διατηρητεος και περιμενω την διαγραφη μου. Θα εκτιμησω καθε απαντηση σου.
Μαζί με την αίτηση αναγνώρισης υποβάλουμε και υπεύθυνη δήλωση που δηλώνουμε στον ΕΦΚΑ/ΓΛΚ τον τρόπο εξόφλησης της αναγνώρισης (σε δόσεις ή εφάπαξ).
Γιάννη σωστά και επιπλέον είναι υποχρεωμένοι από τον ΟΛΚΑ υπηρεσιακά να ενημερώσουν την Β1 του ΓΕΑ για την εν λόγω υπηρεσιακή μεταβολή.Εγώ προσωπικά ‘έσφιξα’ (όπως λέμε στην Αεροπορία) και μια μη υπηρεσιακή αναφορά προς ΓΕΑ/Β1 για ενημέρωση του ΑΒΜ μου, επισυνάπτοντας βεβαίωση από το ΟΛΚΑ (τα 5 έτη από … έως …) και διπλότυπο της ΔΟΥ μου που κατέβαλα το ποσό εφάπαξ με αιτιολογία (τα 5 έτη από … έως …).