Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 389 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
20.7K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Ιάσονας
27 Φεβρουαρίου 2024 09:25
Αίτηση αποστρατειας μετά από 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας (μαζί με τα 4 έτη ΣΝΔ) παρέχει και κάποια καταβολή σύνταξης? Αυτή θα ληφθεί στα 63 ή με την αποστρατεία?
Αίτηση αποστρατείας υποβάλλεται μόνο όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις σύνταξης, αλλιώς υποβάλλεται παραίτηση, η οποία αναλύεται στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1 στην ενότητα FAQ.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Nikos
27 Φεβρουαρίου 2024 07:21
Θα ήθελα να ρωτήσω εάν καταθέσω αίτηση αποστρατείας στα 32 χρόνια, με 5ετια και 3ετια, και δύο χρόνια στον βαθμό του Πλωτάρχη παίρνω αποστρατευτικο βαθμο? (Κατάταξη 1993 οπότε εμπιίπτω στον 2439/96) ευχαριστώ.
Όχι. Με αίτηση συνταξιοδότησης, αποστρατεύσαι με το βαθμό που φέρεις. Δηλαδή Πλωτάρχης. Ο αποστρατευτικός βαθμός του Πλοιάρχου αποδίδεται μόνο ως ¨Ευδοκίμως τερματίσας την υπηρεσία¨.
Στην εφαρμογή υπολογισμού της σύνταξης, ως αιτία συνταξιοδότησης δεν θα βάλεις “Ηλικία – 35ετία – Κρίσεις” αλλά “Άίτηση αποστρατείας” κι από κάτω στην ηλικία (έτη) θα βάλεις “Μέχρι 54”. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μία επιπλέον κράτηση τη “Μείωση Ν.4002/11” μέχρι την ηλικία των 60 ετών.
Προσωπική μου άποψη, δεν συμφέρει να φύγεις στα 32 χρόνια αλλά να περιμένεις άλλα 3 χρονιά να σε αποστρατεύσουν λόγω κρίσεων. Εκτός κι αν υπάρχουν πολλοί σοβαροί λόγοι.
Καλημέρα.
Σε ότι αφορά τον αποστρατευτικό βαθμό.
Δεν γνωρίζω αν άλλαξε κάτι και ισχύουν τώρα αυτά που αναφέρει ο arvageo.
Μέχρι πριν ένα χρόνο στο ΠΝ, για αξιωματικούς που υπάγονται στον Ν2439/1996 γινόταν απονομή αποστρατευτικού βαθμού Αντιπλοιάρχου. ¨ Προάγονται στον βαθμό του Αντιπλοιάρχου σε αποστρατεία, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 2439/1996 και το άρθρο 91 του ν. 3883/2010, οι παρακάτω Πλωτάρχες Ειδικοτήτων (ΑΣΣΥ),….¨
¨ Τίθενται σε αποστρατεία, σύμφωνα με το άρθρο 34 του ν.δ. 1400/1973, την παρ. 9 του άρθρου 21 του ν. 2439/1996 και το άρθρο 91 του ν. 3883/2010, οι παρακάτω Αντιπλοίαρχοι Ειδικοτήτων (ΑΣΣΥ) σε αποστρατεία, μετά την αποδοχή από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας των αιτήσεων αποστρατείας (1)* παραίτησής (2)* τους: ….¨
Βλ. ΦΕΚ Γ00982/2023 (1)* ΦΕΚ Γ01013/2023 (2)*
Και πιο πρόσφατη (01/2024) απονομή αποστρατευτικού βαθμού στο ΠΝ ΦΕΚ Γ00030/2024
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΙΤ
25 Φεβρουαρίου 2024 10:34
Αχιλλέα καλημέρα. Οι κρατήσεις στη σύνταξη που αναφέρονται στις παραγράφους Δ-Ζ του link: ΓΛΚ-Νομοθεσία Μνημονιακών Κρατήσεων έχουν καταργηθεί? Και με δεδομένο ότι δε τις βλέπω στην εφαρμογή.
Δηλαδή έχουν απομείνει 1) η ΕΑΣ, 2) ν.4002/11 για όσους εμπίπτουν και 3) εισφορές υπέρ υγείας?
Η απάντηση είναι “εξαρτάται από αυτόν που ρωτάει” ! Τρεις από αυτές καταργήθηκαν για σένα το 2016, αλλά φυσικά υπάρχουν και συνταξιούχοι πριν το 2016.
Δεν φαίνονται σε σένα αλλά φαίνονται σε αυτούς, γιατί η εφαρμογή δεν δείχνει τα ίδια στοιχεία σε όλους.
Βάλε δοκιμαστικά διαγραφή πχ. το έτος 2015 για να δεις όλες τις κρατήσεις μαζί δίπλα – δίπλα.
Ευχαριστω για τις απαντησεις σας αλλα δεν καταλαβα τι ισχυει τελικα…
προσμετρατε ή οχι η τριτια
ισχυει το αρθρο τις 15/2? γιατι η συνταξη ουσιαστικα δεν αλλαζει εκτος (και ειναι καλο αυτο) η εισφορα αναλογα με το ετος καταθεσης αιτησης…
συγνωμη εαν κατι δεν εγινε κατανοητο απο πλευρας μου
Προσμετράται κανονικά, αλλά εάν πχ. είσαι ΕΜΘ και δεν αλλάζεις κλιμάκιο τα έτη που δοκιμάζεις (πχ. 2024, 2025, 2026) τότε δεν αλλάζουν οι εισφορές τριετίας.
Επίσης για αιτήσεις από 2023 και μετά δεν γίνεται (στην εφαρμογή) αναπροσαρμογή λόγω πληθωρισμού, διότι φυσικά δεν είναι γνωστός ο πληθωρισμός του μέλλοντος.
Το ίδιο ισχύει γενικά για την ακαθάριστη σύνταξη, η οποία πάντα θα αλλάζει ετησίως κάθε Δεκέμβριο, όταν ανακοινώνεται το ποσοστό αύξησης από την κυβέρνηση. Το ποσό σύνταξης στην εφαρμογή ισχύει μόνο για διαγραφή μέχρι και το 2024 και φέτος το Δεκέμβριο θα αλλάξει ξανά για τις συντάξεις του 2025, όπως άλλαξε το Δεκέμβριο 2023 και το Δεκέμβριο 2022 και το ίδιο θα γίνεται κάθε χρόνο.
Το ερωτημα μου ηταν , οτι ακριβώς μετα το αρθρο εβγαζα συνταξη συν 70 ευρω περιπου με ημερ εκδοσης 15/2 , ενω τωρα επανηλθε στα ποσα που μας υπολογιζατε πριν το αρθρο σας.
ΣΜΥ 1995 Ετος καταταξης 11/1993
Πριν το αρθρο, με συνταξη να παρω περιπου τον 3 /26, γυρω στα 1565 με μερισματα.
Για μια βδομαδα μετα το αρθρο σας πηγε στα 1630
Και τωρα ξανα με εκδοση σας 22/2 βγαζει 1570
Μπορείς εύκολα να δεις τη διαφορά των εισφορών 3ετίας με ένα απλό “τρικ”.
Αρχικά συμπληρώνεις τα στοιχεία σου με τις εισφορές τριετίας και έχεις πχ. αυτό το αποτέλεσμα:
Μέσος όρος 2.485 € = Σύνταξη 1.669 € –> https://i.imgur.com/pYGwtIh.png
.
Μετά μηδενίζεις την τριετία και εισάγεις τον ίδιο χρόνο ως μήνες ΟΑΕΕ που δεν επηρεάζουν το μέσο όρο:
Μέσος όρος 2.463 € = Σύνταξη 1.658 € –> https://i.imgur.com/scsFb3Q.png
.
Πέρα από την τριετία, επειδή είσαι νέος ασφαλισμένος ο μέσος όρος αποδοχών επηρεάζεται αρκετά από το έτος γέννησης των (πιθανών) τέκνων και τυχόν γάμου, λόγω του επιδόματος τέκνων, του επιδόματος εξομάλυνσης (παλιό μισθολόγιο ως 2016) και των ειδικών συνθηκών (νέο μισθολόγιο από 2017).
Εάν δεν ελέγχεις ή δεν αλλάζεις αυτά τα πεδία κάθε φορά που ενημερώνεται η σελίδα, τότε κάθε φορά το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό!
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Στέλλα
23 Φεβρουαρίου 2024 12:31
Καλημέρα κύριε Καρασαββίδη.Σήμερα μπηκα στο συστημα να υπολογισω την συνταξη μου και με τα ιδια ακριβως στοιχεια μου βγαζει 80 ευρω μειον όσο εβγαζε δηλαδη πριν 2 εβδομαδες.Τι γινεται καθε μερα αλλαζει το πινακακι?
Κάθε φορά που αλλάζει η εφαρμογή πιθανώς να αλλάξουν οι προεπιλεγμένες τιμές.
Έλεγξε μήπως η συντάξιμη υπηρεσία που εμφανίζεται είναι μικρότερη των 40 ετών και εμφανίζεται το μήνυμα “Δεν δικαιούστε σύνταξη διότι απαιτείται 40ετία!” –> https://i.imgur.com/mJ8hpx6.png
Είμαι Ταγματάρχης ΑΣΣΥ και διαγράφομαι 29/2/2024. Έχω 32,4 πραγματικά, την μάχιμη πενταετία και 2,6 από την τριετία. Παρατήρησα την αλλαγή στο enstoloi.net του τρόπου προσμέτρησης του χρόνου της τριετίας στο μέσο όρο αποδοχών. Η ερώτησή μου είναι αν ο ΕΦΚΑ έχει κάνει ανάλογη προσαρμογή του λογισμικού του ή βγάζει ακόμη με το παλιό σύστημα του ΓΛΚ που δεν προσμετρώνται οι αποδοχές της τριετίας ;
Ο ΕΦΚΑ υπολογίζει κανονικά τις αποδοχές της τριετίας και ο λόγος που προστέθηκε τώρα αυτή η δυνατότητα στην εφαρμογή είναι ότι ένας συνάδελφος μου έστειλε στοιχεία εκδοθείσας σύνταξης με τριετία.
Εννοείται όμως ότι η προσμέτρηση τριετίας στην εφαρμογή γίνεται προσεγγιστικά, διότι πχ. εάν αλλάξει το κλιμάκιο ή το επίδομα τέκνων ή το επίδομα παραμεθορίου λίγο πριν από την αίτηση αναγνώρισης τότε αλλάζουν οι αποδοχές αναφοράς.
Για το λόγο αυτό ως μισθός τριετίας λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος του έτους που δηλώνεται και πάντα θα υπάρχει μία (σχετικά μικρή) απόκλιση.
Καλημερα δεν έχει γίνει καμια αναπροσαρμογή ως προς την τριετία δηλαδή εγώ διαγράφηκαν Ιουλιο 23 πληρωθηκα οκτ 23 και περνω ως σήμερα ότι γράφατε παλιοτερα και όχι μόνο εγώ αλλά και άλλοι δυο συνάδελφοι που αποστρατευτηκαμε κοντα
Η ΣΠ που μου στάλθηκε αφορά διαγραφή τον Οκτώβριο, ίσως να ενεργοποιήθηκε τότε το λογισμικό.
Μάλλον πρέπει να επικοινωνήσετε με τον ΕΦΚΑ για να ρωτήσετε εάν προγραμματίστηκε η προσμέτρηση.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Δημήτριος
21 Φεβρουαρίου 2024 18:53
Καλησπέρα! Παραιτήθηκα πριν 1 έτος στα 20 χρόνια υπηρεσίας ΕΠΟΠ Επιλοχιας. Χρειάζομαι την βεβαίωση προυπηρεσίας από τον e-ΕΦΚΑ και όταν την εκδίδω βλέπω ότι πριν το 2020 δεν υπάρχω πουθενά, ουσιαστικά φαίνεται ότι άρχισα να υπηρετώ το 2020… Είναι γνωστό αυτό το πρόβλημα; το έχει αντιμετωπίσει και άλλος συνάδελφος;
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας
21 Φεβρουαρίου 2024 18:07
καλησπέρα σας αποστρατεύτηκα 30 νοεμβριου 2023 είμαι σειρά οπυ από 24 ιουλίου 1991 έχω παραλάβει τώρα την συνταξιοδοτικη μου πράξη η οποία υπολογίστηκε η σύνταξη που θα πάρω με εφκα 2020 έχω ζητήσει να γίνει εφάπαξ πληρωμής της τριετίας στην απόφαση το έκαναν με δοσεις τεσπα αυτό θα ήθελα να ρωτήσω τώρα έαν έπρεπε να υπολογιστεί η σύνταξη μου με εφκα 2024 γιατί διάβασα σε ένα σημείο που αναφέρετε ότι μέχρι 31 νοεμβρίου 2023 θα έχουμε αύξηση 3%στην εθνική σύνταξη +3% στην ανταποδοτική σύνταξη γιατί με τον καινούριο πίνακα που κάνατε μου βγάζει συνταξιμες αποδοχές παραπάνω και σκεφτομαι μήπως πρεπει να κάνω κάποια έφεση της απόφασης αυτής που έχει προθεσμία για 2 μήνες και δεν γνωρίζω εάν αυτό είναι λάθος και θα διορθωθεί από τον εφκα αργότερα ευχαριστώ
Υπάρχουν διάφοροι πιθανοί λόγοι που θα δικαιολογούσαν αυτή τη διαφορά στο μέσο όρο, αλλά χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία δεν μπορεί να ελεγχθεί οτιδήποτε.
Εάν θέλεις στείλε τη ΣΠ με mail (εικονίδιο “Επικοινωνία” στα δεξιά) αφού σβήσεις όλα τα προσωπικά στοιχεία σου για να αναπαράγω και να ελέγξω το αποτέλεσμα.
Α. Από τα στοιχεία που μου έστειλες προέκυψε ο λόγος που διαφέρει ο μέσος όρος του ΕΦΚΑ με τη σελίδα. Στην Πράξη Αναγνώρισης Τριετίας αναγράφεται “Διάρκεια Από …. 1998 Έως ….. 2000”, δηλαδή η αναγνώριση τριετίας αφορά (λανθασμένα) τα έτη 1998 ~ 2000 και όχι το έτος της αίτησης! Έτσι οι εισφορές δεν μέτρησαν καθόλου στο μέσο όρο, παρά το ότι υπολογίστηκαν με τις αποδοχές 2023 ! . Β. Πουθενά στο N.4387/16 δεν προβλέπεται αναγνώριση συγκεκριμένης περιόδου για την τριετία. Αντίθετα, για πλασματικούς χρόνους αναγνώρισης ισχύει το άρθρο 8 παρ. 1.β. του Ν.4387/16: “β. Για τον χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά, κατόπιν καταβολής του προβλεπόμενου ποσού εξαγοράς, ως συντάξιμες αποδοχές ορίζεται το ποσό που θα αποτελούσε τον ασφαλιστέο μηνιαίο μισθό εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά κάθε μήνα ασφάλισης.” . Γ. Η τριετία θεσπίστηκε με το άρθρο 22 του Ν.3865/10 όπου αναφέρεται: “Ο χρόνος αυτός αναγνωρίζεται σύμφωνα με την προαναφερόμενη διαδικασία αναγνώρισης του χρόνου σπουδών.” Στις σελίδες 5 και 6 της εγκυκλίου 72ΩΕΗ-ΩΔΞ… Διαβάστε τη συνέχεια »
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
sakis
20 Φεβρουαρίου 2024 15:01
Κατατάχτηκα στις 23-03-92 ως ΟΠΥ και διαγράφομαι τέλος του 2024, με 40 χρόνια.( 32 πραγματικά, αναγνώριση 5νταετιας, και εξαγορά 3ετίας) και θέλω να ρωτήσω. Ποια σύνταξη παίρνω απ αυτές που βλέπω στον πίνακα αυτή που γράφει ¨Πληρωτέα Σύνταξη¨ ή στο κάτω μέρος του πινάκα που γράφει ¨Μηνιαίο εισόδημα¨; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
Καλησπέρα.sakis ισχύουν και τα δύο που γράφεις.Η πληρωταια σύνταξη είναι το ποσό της συνταξης που θα πιστώνεται κάθε μήνα στο λογαριασμό σου και το μηνιαίο εισόδημα είναι το συνολικό εισόδημα που θα έχεις κάθε μήνα αφού εκτός από την συνταξη θα πιστώνεται στον λογαριασμό σου και τα ποσά από τα μερίσματα (ΜΤΣ-ΕΚΟΕΜΣ)
με τα νεα δεδομενα περι 3ετιας η συνταξη ανεβενει περι τα 75-80 ευρω πραγματικα ομως δεν συμβαινει κατι τετοιο ..τι πρεπει να κανω για να βρω το σωστο ποσο που μου αναλογει;
Καλημέρα. Όσα λιγότερα χρόνια της 3ετιας χρησιμοποιείς για συμπλήρωση των 40 χρόνων υπηρεσίας μειώνεται ανάλογα και το τελικό ποσό της σύνταξης.π.χ εάν χρησιμοποιήσεις και τα 3 χρόνια το ποσό της αύξησης θα είναι περίπου αυτό που αναφερεις ενώ εάν χρησιμοποιήσεις τα 2 χρόνια το ποσό θα μειωθεί αναλογα κ.ο.κ
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΓΙΑΝΝΗΣ
19 Φεβρουαρίου 2024 08:23
Καλημέρα επειδή το ξαναρωτάω και απάντηση δεν έλαβα, αν γνωρίζει κάποιος, στην περίπτωση ανάληψης εργασίας συνταξιούχου πλην του ΕΦΚΑ, οφείλουμε να ενημερώσουμε και το ΜΤΣ; Το αναφέρεται στο site σας στην ενότητα απασχόληση.
Νομίζεις ότι δεν έχω πάρει; Μια δεν το σηκώνουν και απο την άλλη μου δίνουν κάτι τηλέφωνα που δεν απαντάνε και σήμερα μου λένε “μάλλον όχι”. Άντε βγάλε άκρη.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΙΤ
18 Φεβρουαρίου 2024 18:55
Αχιλλέα, μία ακόμη διευκρίνηση θα ήθελα.
Η μείωση του Ν.4002/11 στην εφαρμογή για τη σύνταξη ΓΕΣ είναι ενεργή? Και στο ρωτάω γιατί όταν βάζω την επιλογή “Ηλικία-35ετία-Κρίσεις” και “Αίτηση αποστρατείας” βγαίνει το ίδιο ποσό, άσχετα από το ποια από τις 3 ηλικιακές επιλογές που δίνεις κι αν επιλέξω στη 2η περίπτωση της “Αίτησης αποστρατείας”.
Φυσικά είναι ενεργή και εξαρτάται από την ηλικία, οπότε εάν δεν βλέπεις πεδίο ηλικίας σημαίνει ότι δεν σε πιάνει. Εάν προσθέσεις καμιά 20αριά εξάμηνα θα τη δεις να εμφανίζεται, μαζί με το πεδίο της ηλικίας!
.
Οι μνημονιακές κρατήσεις αναλύονται στο link “ΓΛΚ – Νομοθεσία μνημονιακών κρατήσεων” στη σελίδα “Σύνδεσμοι” και η κράτηση Ν.4002 αναλύεται στην παρ. Γ, δηλαδή εφαρμόζεται πάνω από τα 1.700 €.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γεώργιος
18 Φεβρουαρίου 2024 15:26
Καλήσπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω, εφόσον η ΑΣΥΕ σε κρίνει ως Ελαφράς Υπηρεσίας, ποιο μπορεί να είναι το κριτήριο για να σε αποστρατεύσει το ΑΣΣ; (π.χ. χαμηλές βαθμολογίες, ειδικότητα, κ.λπ.). Ισχύει κάτι;
Συμφωνώ. Αλλά δεν τους αποστρατεύουν όλους! Πως καθορίζονται οι υπηρεσιακές ανάγκες, ώστε κάποιους να τους κρατάνε και κάποιους όχι! Τι ισχύει; (Συγγνώμη που ρωτάω επίμονα).
το νομοσχεδιο υπεθα 2023 αλλαξε την δυνατοτητα που σου δινοταν εσυ να επιλεξεις αν μετα αφου κριθεις ελαφρας υπηρεσιας να παραμεινεις η οχι,τωρα ειναι στην αποφαση της ΑΣΥΕ και του ΑΣΣ,αλλα εαν διαβασεις τα φεκ φυσικα και ελαφρας να βγεις σε αποστρατευουν απο το ΑΣΣ,εννοω τα τελευταια φεκ αυτεπαγγελτων αποστρατειων μετα το νομοσχεδιο,εαν οχι ολους οσους κρινονται ΕΥ ενα μεγαλο ποσοστο,κατα την δικια μου γνωμη δεν υπαρχει κριτηριο αλλα κατευθυνση.
Ενημερώθηκαν οι σελίδες υπολογισμού σύνταξης με την αναπροσαρμογή 2,4% που ανακοινώθηκε ότι θα ισχύσει από 1-1-2025, καθώς και με τις αλλαγές στην ΕΑΣ (εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων) και στη μείωση Ν.4002/11: Αναπροσαρμογή συντάξεων 2025
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης σε όλες τις σελίδες σύνταξης είναι 22-11-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Αίτηση αποστρατειαςμετά από 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας (μαζί με τα 4 έτη ΣΝΔ) παρέχει και κάποια καταβολή σύνταξης? Αυτή θα ληφθεί στα 63 ή με την αποστρατεία?Αίτηση αποστρατείας υποβάλλεται μόνο όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις σύνταξης, αλλιώς υποβάλλεται παραίτηση, η οποία αναλύεται στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1 στην ενότητα FAQ.
Θα ήθελα να ρωτήσω εάν καταθέσω αίτηση αποστρατείας στα 32 χρόνια, με 5ετια και 3ετια, και δύο χρόνια στον βαθμό του Πλωτάρχη παίρνω αποστρατευτικο βαθμο? (Κατάταξη 1993 οπότε εμπιίπτω στον 2439/96) ευχαριστώ.
Όχι. Με αίτηση συνταξιοδότησης, αποστρατεύσαι με το βαθμό που φέρεις. Δηλαδή Πλωτάρχης. Ο αποστρατευτικός βαθμός του Πλοιάρχου αποδίδεται μόνο ως ¨Ευδοκίμως τερματίσας την υπηρεσία¨.
Στην εφαρμογή υπολογισμού της σύνταξης, ως αιτία συνταξιοδότησης δεν θα βάλεις “Ηλικία – 35ετία – Κρίσεις” αλλά “Άίτηση αποστρατείας” κι από κάτω στην ηλικία (έτη) θα βάλεις “Μέχρι 54”. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μία επιπλέον κράτηση τη “Μείωση Ν.4002/11” μέχρι την ηλικία των 60 ετών.
Προσωπική μου άποψη, δεν συμφέρει να φύγεις στα 32 χρόνια αλλά να περιμένεις άλλα 3 χρονιά να σε αποστρατεύσουν λόγω κρίσεων. Εκτός κι αν υπάρχουν πολλοί σοβαροί λόγοι.
Καλημέρα.
Σε ότι αφορά τον αποστρατευτικό βαθμό.
Δεν γνωρίζω αν άλλαξε κάτι και ισχύουν τώρα αυτά που αναφέρει ο arvageo.
Μέχρι πριν ένα χρόνο στο ΠΝ, για αξιωματικούς που υπάγονται στον Ν2439/1996 γινόταν απονομή αποστρατευτικού βαθμού Αντιπλοιάρχου.
¨ Προάγονται στον βαθμό του Αντιπλοιάρχου σε αποστρατεία, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 2439/1996 και το άρθρο 91 του ν. 3883/2010, οι παρακάτω Πλωτάρχες Ειδικοτήτων (ΑΣΣΥ),….¨
¨ Τίθενται σε αποστρατεία, σύμφωνα με το άρθρο 34 του ν.δ. 1400/1973, την παρ. 9 του άρθρου 21 του ν. 2439/1996 και το άρθρο 91 του ν. 3883/2010, οι παρακάτω Αντιπλοίαρχοι Ειδικοτήτων (ΑΣΣΥ) σε αποστρατεία, μετά την αποδοχή από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας των αιτήσεων αποστρατείας (1)* παραίτησής (2)* τους: ….¨
Βλ. ΦΕΚ Γ00982/2023 (1)* ΦΕΚ Γ01013/2023 (2)*
Ευχαριστώ, θα δείξει όταν φύγω, εξάλλου δεν είναι αυτός αποτρεπτικός παράγοντας στο να καταθέσω αίτηση αποστρατείας στα 32. Απλά ήμουν περίεργος.
Και πιο πρόσφατη (01/2024) απονομή αποστρατευτικού βαθμού στο ΠΝ ΦΕΚ Γ00030/2024
Αχιλλέα καλημέρα. Οι κρατήσεις στη σύνταξη που αναφέρονται στις παραγράφους Δ-Ζ του link: ΓΛΚ-Νομοθεσία Μνημονιακών Κρατήσεων έχουν καταργηθεί? Και με δεδομένο ότι δε τις βλέπω στην εφαρμογή.
Δηλαδή έχουν απομείνει 1) η ΕΑΣ, 2) ν.4002/11 για όσους εμπίπτουν και 3) εισφορές υπέρ υγείας?
Η απάντηση είναι “εξαρτάται από αυτόν που ρωτάει” !
Τρεις από αυτές καταργήθηκαν για σένα το 2016, αλλά φυσικά υπάρχουν και συνταξιούχοι πριν το 2016.
Δεν φαίνονται σε σένα αλλά φαίνονται σε αυτούς, γιατί η εφαρμογή δεν δείχνει τα ίδια στοιχεία σε όλους.
Βάλε δοκιμαστικά διαγραφή πχ. το έτος 2015 για να δεις όλες τις κρατήσεις μαζί δίπλα – δίπλα.
Ναι το είδα. Ευχαριστώ.
Ευχαριστω για τις απαντησεις σας αλλα δεν καταλαβα τι ισχυει τελικα…
προσμετρατε ή οχι η τριτια
ισχυει το αρθρο τις 15/2? γιατι η συνταξη ουσιαστικα δεν αλλαζει εκτος (και ειναι καλο αυτο) η εισφορα αναλογα με το ετος καταθεσης αιτησης…
συγνωμη εαν κατι δεν εγινε κατανοητο απο πλευρας μου
Προσμετράται κανονικά, αλλά εάν πχ. είσαι ΕΜΘ και δεν αλλάζεις κλιμάκιο τα έτη που δοκιμάζεις (πχ. 2024, 2025, 2026) τότε δεν αλλάζουν οι εισφορές τριετίας.
Επίσης για αιτήσεις από 2023 και μετά δεν γίνεται (στην εφαρμογή) αναπροσαρμογή λόγω πληθωρισμού, διότι φυσικά δεν είναι γνωστός ο πληθωρισμός του μέλλοντος.
Το ίδιο ισχύει γενικά για την ακαθάριστη σύνταξη, η οποία πάντα θα αλλάζει ετησίως κάθε Δεκέμβριο, όταν ανακοινώνεται το ποσοστό αύξησης από την κυβέρνηση.
Το ποσό σύνταξης στην εφαρμογή ισχύει μόνο για διαγραφή μέχρι και το 2024 και φέτος το Δεκέμβριο θα αλλάξει ξανά για τις συντάξεις του 2025, όπως άλλαξε το Δεκέμβριο 2023 και το Δεκέμβριο 2022 και το ίδιο θα γίνεται κάθε χρόνο.
Το ερωτημα μου ηταν , οτι ακριβώς μετα το αρθρο εβγαζα συνταξη συν 70 ευρω περιπου με ημερ εκδοσης 15/2 , ενω τωρα επανηλθε στα ποσα που μας υπολογιζατε πριν το αρθρο σας.
ΣΜΥ 1995 Ετος καταταξης 11/1993
Πριν το αρθρο, με συνταξη να παρω περιπου τον 3 /26, γυρω στα 1565 με μερισματα.
Για μια βδομαδα μετα το αρθρο σας πηγε στα 1630
Και τωρα ξανα με εκδοση σας 22/2 βγαζει 1570
Ετος πρωτοκολλου τριετιας 2022
Αυτο ρωτησα οπως κ καποιοι αλλοι το ιδιο
Το αλλαξατε εσεις κ ειναι το σωστο ή η εφαρμογη εχει καποιο θεμα γιατι αν προσμετρατε δεν εχει σχεδον καμια αυξηση οπ ως προειπα…
Ευχαριστω
Μπορείς εύκολα να δεις τη διαφορά των εισφορών 3ετίας με ένα απλό “τρικ”.
Αρχικά συμπληρώνεις τα στοιχεία σου με τις εισφορές τριετίας και έχεις πχ. αυτό το αποτέλεσμα:
Μέσος όρος 2.485 € = Σύνταξη 1.669 € –> https://i.imgur.com/pYGwtIh.png
.
Μετά μηδενίζεις την τριετία και εισάγεις τον ίδιο χρόνο ως μήνες ΟΑΕΕ που δεν επηρεάζουν το μέσο όρο:
Μέσος όρος 2.463 € = Σύνταξη 1.658 € –> https://i.imgur.com/scsFb3Q.png
.
Πέρα από την τριετία, επειδή είσαι νέος ασφαλισμένος ο μέσος όρος αποδοχών επηρεάζεται αρκετά από το έτος γέννησης των (πιθανών) τέκνων και τυχόν γάμου, λόγω του επιδόματος τέκνων, του επιδόματος εξομάλυνσης (παλιό μισθολόγιο ως 2016) και των ειδικών συνθηκών (νέο μισθολόγιο από 2017).
Εάν δεν ελέγχεις ή δεν αλλάζεις αυτά τα πεδία κάθε φορά που ενημερώνεται η σελίδα, τότε κάθε φορά το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό!
Καλημέρα κύριε Καρασαββίδη.Σήμερα μπηκα στο συστημα να υπολογισω την συνταξη μου και με τα ιδια ακριβως στοιχεια μου βγαζει 80 ευρω μειον όσο εβγαζε δηλαδη πριν 2 εβδομαδες.Τι γινεται καθε μερα αλλαζει το πινακακι?
https://enstoloi.net/naftiko/comment-page-64/#comment-126706
Καλημερα
Συνταξη ΓΕΣ με ημερ εκδοσης 22.2.24δεν βγαζει τιποτα ολα μηδενικα
Ευχαριστω
Κάθε φορά που αλλάζει η εφαρμογή πιθανώς να αλλάξουν οι προεπιλεγμένες τιμές.
Έλεγξε μήπως η συντάξιμη υπηρεσία που εμφανίζεται είναι μικρότερη των 40 ετών και εμφανίζεται το μήνυμα “Δεν δικαιούστε σύνταξη διότι απαιτείται 40ετία!” –> https://i.imgur.com/mJ8hpx6.png
Γνωριζω κ ειχα κανει οτι οδηγιες δινετε κατα καιρους
Εβγαζε την λεξη dynamic στον βαθμο και μηδεν σε ολα τα πεδια
Φτιαχθηκε τωρα πιυ ξαναμπηκα
Ομως εχει αλλαξει παλι η συνταξη μετην τριετια και επανηλθα περιπου σταιδια ποσα πριν γινει ολο αυτο
Την περασμενη βδομαδα ειχα μια αυξηση 70 ευρω περιπου
Τωρα γυρω στα 8 σε σχεση με αυτα που επαιρνα πριν ττο αρθρο σας για τριετια
Ευχαριστω
https://enstoloi.net/naftiko/comment-page-64/#comment-126706
σας έχω στέιλει σε 2 email την ΣΠ περιμένω ελπίζω να είναι όλα καλά και να μην χρειαστεί να κάνω έφεση στον εφκα ευχαριστώ
Εδώ είναι η απάντησή μου στο ερώτημα: https://enstoloi.net/stratos/comment-page-389/#comment-126738
Είμαι Ταγματάρχης ΑΣΣΥ και διαγράφομαι 29/2/2024. Έχω 32,4 πραγματικά, την μάχιμη πενταετία και 2,6 από την τριετία. Παρατήρησα την αλλαγή στο enstoloi.net του τρόπου προσμέτρησης του χρόνου της τριετίας στο μέσο όρο αποδοχών. Η ερώτησή μου είναι αν ο ΕΦΚΑ έχει κάνει ανάλογη προσαρμογή του λογισμικού του ή βγάζει ακόμη με το παλιό σύστημα του ΓΛΚ που δεν προσμετρώνται οι αποδοχές της τριετίας ;
Ο ΕΦΚΑ υπολογίζει κανονικά τις αποδοχές της τριετίας και ο λόγος που προστέθηκε τώρα αυτή η δυνατότητα στην εφαρμογή είναι ότι ένας συνάδελφος μου έστειλε στοιχεία εκδοθείσας σύνταξης με τριετία.
Εννοείται όμως ότι η προσμέτρηση τριετίας στην εφαρμογή γίνεται προσεγγιστικά, διότι πχ. εάν αλλάξει το κλιμάκιο ή το επίδομα τέκνων ή το επίδομα παραμεθορίου λίγο πριν από την αίτηση αναγνώρισης τότε αλλάζουν οι αποδοχές αναφοράς.
Για το λόγο αυτό ως μισθός τριετίας λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος του έτους που δηλώνεται και πάντα θα υπάρχει μία (σχετικά μικρή) απόκλιση.
Καλημερα δεν έχει γίνει καμια αναπροσαρμογή ως προς την τριετία δηλαδή εγώ διαγράφηκαν Ιουλιο 23 πληρωθηκα οκτ 23 και περνω ως σήμερα ότι γράφατε παλιοτερα και όχι μόνο εγώ αλλά και άλλοι δυο συνάδελφοι που αποστρατευτηκαμε κοντα
Η ΣΠ που μου στάλθηκε αφορά διαγραφή τον Οκτώβριο, ίσως να ενεργοποιήθηκε τότε το λογισμικό.
Μάλλον πρέπει να επικοινωνήσετε με τον ΕΦΚΑ για να ρωτήσετε εάν προγραμματίστηκε η προσμέτρηση.
Καλησπέρα! Παραιτήθηκα πριν 1 έτος στα 20 χρόνια υπηρεσίας ΕΠΟΠ Επιλοχιας. Χρειάζομαι την βεβαίωση προυπηρεσίας από τον e-ΕΦΚΑ και όταν την εκδίδω βλέπω ότι πριν το 2020 δεν υπάρχω πουθενά, ουσιαστικά φαίνεται ότι άρχισα να υπηρετώ το 2020… Είναι γνωστό αυτό το πρόβλημα; το έχει αντιμετωπίσει και άλλος συνάδελφος;
καλησπέρα σας αποστρατεύτηκα 30 νοεμβριου 2023 είμαι σειρά οπυ από 24 ιουλίου 1991 έχω παραλάβει τώρα την συνταξιοδοτικη μου πράξη η οποία υπολογίστηκε η σύνταξη που θα πάρω με εφκα 2020 έχω ζητήσει να γίνει εφάπαξ πληρωμής της τριετίας στην απόφαση το έκαναν με δοσεις τεσπα αυτό θα ήθελα να ρωτήσω τώρα έαν έπρεπε να υπολογιστεί η σύνταξη μου με εφκα 2024 γιατί διάβασα σε ένα σημείο που αναφέρετε ότι μέχρι 31 νοεμβρίου 2023 θα έχουμε αύξηση 3%στην εθνική σύνταξη +3% στην ανταποδοτική σύνταξη γιατί με τον καινούριο πίνακα που κάνατε μου βγάζει συνταξιμες αποδοχές παραπάνω και σκεφτομαι μήπως πρεπει να κάνω κάποια έφεση της απόφασης αυτής που έχει προθεσμία για 2 μήνες και δεν γνωρίζω εάν αυτό είναι λάθος και θα διορθωθεί από τον εφκα αργότερα ευχαριστώ
Υπάρχουν διάφοροι πιθανοί λόγοι που θα δικαιολογούσαν αυτή τη διαφορά στο μέσο όρο, αλλά χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία δεν μπορεί να ελεγχθεί οτιδήποτε.
Εάν θέλεις στείλε τη ΣΠ με mail (εικονίδιο “Επικοινωνία” στα δεξιά) αφού σβήσεις όλα τα προσωπικά στοιχεία σου για να αναπαράγω και να ελέγξω το αποτέλεσμα.
Α. Από τα στοιχεία που μου έστειλες προέκυψε ο λόγος που διαφέρει ο μέσος όρος του ΕΦΚΑ με τη σελίδα. Στην Πράξη Αναγνώρισης Τριετίας αναγράφεται “Διάρκεια Από …. 1998 Έως ….. 2000”, δηλαδή η αναγνώριση τριετίας αφορά (λανθασμένα) τα έτη 1998 ~ 2000 και όχι το έτος της αίτησης! Έτσι οι εισφορές δεν μέτρησαν καθόλου στο μέσο όρο, παρά το ότι υπολογίστηκαν με τις αποδοχές 2023 ! . Β. Πουθενά στο N.4387/16 δεν προβλέπεται αναγνώριση συγκεκριμένης περιόδου για την τριετία. Αντίθετα, για πλασματικούς χρόνους αναγνώρισης ισχύει το άρθρο 8 παρ. 1.β. του Ν.4387/16: “β. Για τον χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά, κατόπιν καταβολής του προβλεπόμενου ποσού εξαγοράς, ως συντάξιμες αποδοχές ορίζεται το ποσό που θα αποτελούσε τον ασφαλιστέο μηνιαίο μισθό εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά κάθε μήνα ασφάλισης.” . Γ. Η τριετία θεσπίστηκε με το άρθρο 22 του Ν.3865/10 όπου αναφέρεται: “Ο χρόνος αυτός αναγνωρίζεται σύμφωνα με την προαναφερόμενη διαδικασία αναγνώρισης του χρόνου σπουδών.” Στις σελίδες 5 και 6 της εγκυκλίου 72ΩΕΗ-ΩΔΞ… Διαβάστε τη συνέχεια »
Κατατάχτηκα στις 23-03-92 ως ΟΠΥ και διαγράφομαι τέλος του 2024, με 40 χρόνια.( 32 πραγματικά, αναγνώριση 5νταετιας, και εξαγορά 3ετίας) και θέλω να ρωτήσω. Ποια σύνταξη παίρνω απ αυτές που βλέπω στον πίνακα αυτή που γράφει ¨Πληρωτέα Σύνταξη¨ ή στο κάτω μέρος του πινάκα που γράφει ¨Μηνιαίο εισόδημα¨; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
Καλησπέρα.sakis ισχύουν και τα δύο που γράφεις.Η πληρωταια σύνταξη είναι το ποσό της συνταξης που θα πιστώνεται κάθε μήνα στο λογαριασμό σου και το μηνιαίο εισόδημα είναι το συνολικό εισόδημα που θα έχεις κάθε μήνα αφού εκτός από την συνταξη θα πιστώνεται στον λογαριασμό σου και τα ποσά από τα μερίσματα (ΜΤΣ-ΕΚΟΕΜΣ)
¨Μηνιαίο εισόδημα¨
με τα νεα δεδομενα περι 3ετιας η συνταξη ανεβενει περι τα 75-80 ευρω πραγματικα ομως δεν συμβαινει κατι τετοιο ..τι πρεπει να κανω για να βρω το σωστο ποσο που μου αναλογει;
Καλημέρα. Όσα λιγότερα χρόνια της 3ετιας χρησιμοποιείς για συμπλήρωση των 40 χρόνων υπηρεσίας μειώνεται ανάλογα και το τελικό ποσό της σύνταξης.π.χ εάν χρησιμοποιήσεις και τα 3 χρόνια το ποσό της αύξησης θα είναι περίπου αυτό που αναφερεις ενώ εάν χρησιμοποιήσεις τα 2 χρόνια το ποσό θα μειωθεί αναλογα κ.ο.κ
Καλημέρα επειδή το ξαναρωτάω και απάντηση δεν έλαβα, αν γνωρίζει κάποιος, στην περίπτωση ανάληψης εργασίας συνταξιούχου πλην του ΕΦΚΑ, οφείλουμε να ενημερώσουμε και το ΜΤΣ; Το αναφέρεται στο site σας στην ενότητα απασχόληση.
Το καλύτερο είναι να πάρεις τηλέφωνο το ΜΤΣ να ενημερωθείς από πρώτο χερι
Νομίζεις ότι δεν έχω πάρει; Μια δεν το σηκώνουν και απο την άλλη μου δίνουν κάτι τηλέφωνα που δεν απαντάνε και σήμερα μου λένε “μάλλον όχι”. Άντε βγάλε άκρη.
Αχιλλέα, μία ακόμη διευκρίνηση θα ήθελα.
Η μείωση του Ν.4002/11 στην εφαρμογή για τη σύνταξη ΓΕΣ είναι ενεργή? Και στο ρωτάω γιατί όταν βάζω την επιλογή “Ηλικία-35ετία-Κρίσεις” και “Αίτηση αποστρατείας” βγαίνει το ίδιο ποσό, άσχετα από το ποια από τις 3 ηλικιακές επιλογές που δίνεις κι αν επιλέξω στη 2η περίπτωση της “Αίτησης αποστρατείας”.
Φυσικά είναι ενεργή και εξαρτάται από την ηλικία, οπότε εάν δεν βλέπεις πεδίο ηλικίας σημαίνει ότι δεν σε πιάνει. Εάν προσθέσεις καμιά 20αριά εξάμηνα θα τη δεις να εμφανίζεται, μαζί με το πεδίο της ηλικίας!
.
Οι μνημονιακές κρατήσεις αναλύονται στο link “ΓΛΚ – Νομοθεσία μνημονιακών κρατήσεων” στη σελίδα “Σύνδεσμοι” και η κράτηση Ν.4002 αναλύεται στην παρ. Γ, δηλαδή εφαρμόζεται πάνω από τα 1.700 €.
Καλήσπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω, εφόσον η ΑΣΥΕ σε κρίνει ως Ελαφράς Υπηρεσίας, ποιο μπορεί να είναι το κριτήριο για να σε αποστρατεύσει το ΑΣΣ; (π.χ. χαμηλές βαθμολογίες, ειδικότητα, κ.λπ.). Ισχύει κάτι;
Έχω δει σε δημοσιευμένες αυτεπαγγέλτως αποστρατειες για λόγους υγείας το ” λόγω μη ύπαρξης υπηρεσιακών αναγκών ”.
Συμφωνώ. Αλλά δεν τους αποστρατεύουν όλους! Πως καθορίζονται οι υπηρεσιακές ανάγκες, ώστε κάποιους να τους κρατάνε και κάποιους όχι! Τι ισχύει; (Συγγνώμη που ρωτάω επίμονα).
το νομοσχεδιο υπεθα 2023 αλλαξε την δυνατοτητα που σου δινοταν εσυ να επιλεξεις αν μετα αφου κριθεις ελαφρας υπηρεσιας να παραμεινεις η οχι,τωρα ειναι στην αποφαση της ΑΣΥΕ και του ΑΣΣ,αλλα εαν διαβασεις τα φεκ φυσικα και ελαφρας να βγεις σε αποστρατευουν απο το ΑΣΣ,εννοω τα τελευταια φεκ αυτεπαγγελτων αποστρατειων μετα το νομοσχεδιο,εαν οχι ολους οσους κρινονται ΕΥ ενα μεγαλο ποσοστο,κατα την δικια μου γνωμη δεν υπαρχει κριτηριο αλλα κατευθυνση.