Διακλαδικά

Σελίδα υπ' αριθ. 169 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.

Subscribe
Notify of
guest

21K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ
16 Ιουνίου 2018 17:14

Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τις κρατήσεις για σύνταξη(ΕΦΚΑ) σε συνδυασμό με τα επιδόματα επικίνδυνου και τη νέα εγκύκλιο.
Οι κρατήσεις που γίνονται αφορούν το σύνολο των αποδοχών (ΒΜ+Επ.Ιδιαιτ.Συνθ.+επ.τεκν+επιδ.επικινδ.) Χ 6,67% ώστε να προκύπτει το ποσό εισφοράς, Ν.4488/2017 αρ.3.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι εφόσον γίνονται κρατήσεις ως μηνιαίες τακτικές αποδοχές, στα ποσά των επιδομάτων αυτών θα θεωρούνται ως συντάξιμες αποδοχές. Με συνέπεια να υπολογίζονται στο σύνολο των συντάξιμων αποδοχών κατ έτος(μέσο όρο)?
Στην περίπτωση επιλογής αναγνώρισης του διπλού χρόνου κατ΄ έτος (2018 και μετά), θα υπάρχει διπλασιασμός του συνόλου όλων των παραπάνω ΦΕΚ Β’ 4005/2016 και ανάλογη αύξηση στο μέσο όρο αποδοχών?

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΓΙΑΝΝΗΣ
17 Ιουνίου 2018 12:35

Στην περίπτωση επιλογής αναγνώρισης του διπλού χρόνου κατ΄ έτος (2018 και μετά), θα υπάρχει διπλασιασμός του συνόλου όλων των παραπάνω αποδοχών και διαίρεση του συνολικού ποσού με διπλάσιο αριθμό ετών. Επομένως ο μέσος όρος αποδοχών θα παραμείνει ίδιος αλλά θα αυξηθεί (ανάλογα με τον αριθμό των εξαμήνων) το ποσοστό αναπλήρωσης. Μπορείς να κάνεις υπολογισμούς (με διάφορα σενάρια) βάζοντας τα στοιχεία σου στην σελίδα Σύνταξη ΕΦΚΑ μεταβάλλοντας των αριθμό των εξαμήνων.
Υ.Γ Επειδή είδα ότι προέρχεσαι από τα σώματα ασφαλείας υπενθυμίζω ότι τα παραπάνω αφορούν τα επιδόματα κινδύνου που θα πραγματοποιηθούν μετά την 1-1-2018 και όχι την μάχιμη πενταετία για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
17 Ιουνίου 2018 21:35

Άρα η αναγνώριση εξαμήνων από την 1-1-2018 και μετά γίνετε ακριβότερη σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΓΙΑΝΝΗΣ
18 Ιουνίου 2018 00:24

Δεν θα έλεγα ότι η αναγνώριση εξαμήνων γίνετε ακριβότερη σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς. Το κόστος παραμένει 6,67% των συντάξιμων αποδοχών πριν και μετά την 1-1-2018 και κάθε έτος που αναγνωρίζεται αυξάνει το ποσοστό αναπλήρωσης της ανταποδοτικής σύνταξης. Βέβαια σε απόλυτες τιμές αν κάποιος αναγνωρίσει μια πενταετία στην περίοδο 2010-2014 και μια πενταετία στην περίοδο 2018-2022 το κόστος της δεύτερης θα είναι μεγαλύτερο για λόγους που αναφέρει ο Αχιλλέας στην παράγραφο Β.1. ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΜΕΧΡΙ 31-12-2017) στο άρθρο «Νέες εισφορές αναγνώρισης πενταετίας και εξαμήνων»

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
18 Ιουνίου 2018 12:49

Το ύψος του εκάστοτε επιδόματος επικίνδυνου πλέον διαμορφώνει και διαφορετικές κατηγορίες συντάξιμων αποδοχών κατ έτος σε αντίθεση με την προσαύξηση των εξαμήνων. Η αναγνώριση παραμένει στο 6,67% αλλά καθίσταται ακριβότερη για τις κατηγορίες με χαμηλά επιδόματα όπως σωστά αναφέρει ο κ. Αχιλλέας.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΓΙΑΝΝΗΣ
18 Ιουνίου 2018 15:18

Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί το ύψος του επιδόματος να διαμορφώνει τις συντάξιμες αποδοχές. Ίσως να κάνω λάθος αλλά νομίζω ότι οι συντάξιμες αποδοχές εξαρτώνται από τις ακαθάριστες αποδοχές του νέου μισθολογίου και μόνο.
Επίσης δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λες ότι η αναγνώριση παραμένει στο 6,67% αλλά καθίσταται ακριβότερη για τις κατηγορίες με χαμηλά επιδόματα. Αν εννοείς ότι σε περίπτωση δύο συναδέλφων με ακριβώς ίδιες συντάξιμες αποδοχές αυτός που παίρνει επίδομα μικρότερης κατηγορίας θα πληρώσει αναλογικά μεγαλύτερο ποσοστό του επιδόματος για την αναγνώριση συμφωνώ. Θα πληρώσουν και οι δύο το ίδιο ποσό για την αναγνώριση (αφού έχουν τις ίδιες συντάξιμες αποδοχές) αλλά αυτός με το μικρότερο επίδομα θα πάρει στο χέρι αναλογικά λιγότερα χρήματα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυξήθηκε το κόστος για κανένα από τους δύο και επίσης στο τέλος (αν όλες οι άλλες παράμετροι είναι ίδιες) θα έχουν και οι δύο την ίδια προσαύξηση στο ποσοστό αναπλήρωσης της σύνταξης.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOS
GEORGIOS
15 Ιουνίου 2018 12:21

Καλησπέρα συνάδελφοι…….Τελικά αν κάποιος αναγνωρίσει την 5ετία σε μονάδες εκστρατείας αλλά τελικά υπηρετήσει 40 πραγματικά χρόνια θα πάρει σύνταξη για 45 ή υπάρχει πλαφόν ? Για τα 3 επίπλέον χρόνια που δικαιούνται όσοι κατατάχτηκαν πριν το 1995 τι κρατήσεις ισχυουν τελικά ?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
kostastam
kostastam
Contributor
Απάντηση σε  GEORGIOS
15 Ιουνίου 2018 14:36

Γιώργο γειά σου. Να διευκρινήσουμε ότι και τα δυο σενάρια δεν μπορείς να τα “κάνεις”. δλδ και να αναγνωρίσεις τη 3ετία και να υπηρετήσεις 40 πραγματικά. Η 3ετία δίδεται μόνο για την συμπλήρωση των 40 και μόνο.
Τέλος, ταβάνι τα συντάξιμα έτη δεν έχουν. Στο https://enstoloi.net/calculation/sintaxi-txf/ βάλε όσα έτη θες, για να δεις δίπλα το ποσοστό αναπλήρωσης.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOS
GEORGIOS
Απάντηση σε  kostastam
15 Ιουνίου 2018 15:23

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου kostastam …μήπως γνωρίζεις αν οι κρατησεις για την 3ετία υπολογιστουν με το ιδιο καθεστός όπως η 5ετία ή αν ισχυσουν μεγαλύτερες κρατήσεις ?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Antonio
Antonio
Απάντηση σε  GEORGIOS
15 Ιουνίου 2018 17:21

Σε παλαιότερη ερωτηση μου στο αεα μου ειχαν πει θα αναγνωρίζεται οπως τα πτυχια…

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOS
GEORGIOS
Απάντηση σε  Antonio
18 Ιουνίου 2018 19:17

ευχαριστό πολύ Antonio

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ
15 Ιουνίου 2018 10:43

Καλημέρα!!!!Καλή είδηση για του δανειολήπτες του ΤΠ@Δ http://www.tpd.gr/wp-content/uploads/2018/epivravefsi_3.pdf

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Κώστας ΚΑΧ
Κώστας ΚΑΧ
Απάντηση σε  ΣΤΕΦΑΝΟΣ
15 Ιουνίου 2018 11:55

Σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση! Θα επανέλθω, όταν μου πιστωθεί το ποσό που μου αναλογεί.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Απάντηση σε  Κώστας ΚΑΧ
16 Ιουνίου 2018 11:30

Πιστώθηκαν σήμερα στην ΕΤΕ εμένα και στην alpha της συζύγου…..

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Απάντηση σε  ΣΤΕΦΑΝΟΣ
15 Ιουνίου 2018 16:32

Γιατί δεν συμψηφίζουν το ποσό της επιστροφής με το άληκτο κεφάλαιο? Ετσι δεν θα απαιτείται να συγκεντρώνουν στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών και ταυτόχρονα τα χρήματα θα μένουν στο ΤΠΔ.

ΣΩΜΑ:
ΑΓΝΩΣΤΟ
ΓΙΩΡΓΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ
Απάντηση σε  ΣΤΕΦΑΝΟΣ
18 Ιουνίου 2018 23:04

Το ποσό επιστροφής πιστώθηκε στον λογαριασμό μου στην Πειραιώς την 15-6-2018!!!

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΤΑΚΗΣ
ΤΑΚΗΣ
15 Ιουνίου 2018 00:39

“Παράθυρο” από Αχτσιόγλου για να μη μειωθούν οι συντάξεις – Τι είπε για την προσωπική διαφορά
2:09 μμ, Τετάρτη 13 Ιουν 2018
Η υπουργός επεσήμανε ότι οι περικοπές στις συντάξεις το 2019, αφορούν μόνο την προσωπική διαφορά, έχουν νομοθετηθεί, αλλά η κυβέρνηση συνεχίζει και εκτιμά ότι οι συντάξεις στην Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χαμηλότερες στην Ευρώπη και το σύστημα είναι ήδη βιώσιμο (κάτι το οποίο συμμερίζεται και η ΕΕ, αλλά το ΔΝΤ επέμενε πριν από ένα έτος).

Mήπως ξέρει κανείς τι ακριβώς εννοεί σχετικά με τη προσωπική διαφορά?

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Antonio
Antonio
Απάντηση σε  ΤΑΚΗΣ
15 Ιουνίου 2018 00:51

Για να τη πιστεψουμε φιλε μου να βγει με εγραφο στο χερι να το δουμε…..λογια του αερα ….

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
nikos 60
nikos 60
Απάντηση σε  ΤΑΚΗΣ
15 Ιουνίου 2018 01:21

Συνάδελφε, δεν είπε κάτι διαφορετικό από ότι μέχρι τώρα λένε. “οι περικοπές στις συντάξεις το 2019, αφορούν μόνο την προσωπική διαφορά” .Δηλαδή η προσωπική διαφορά εξανεμίζεται. Σε περίπτωση που είναι μεγαλύτερη του 18% της σημερινής σύνταξης ,απλά κόβεται μόνο το 18%. Όσο για τις “προσπάθειες” που θα καταβληθούν μετά την “καθαρή έξοδο” ,μάλλον νομίζουν ότι βλέπουμε δράκους……… Αν σκεφθείς τι έχουνε πει μέχρι τώρα και ειδικά τελευταία με το θέμα των Σκοπίων ,δεν νομίζω ότι πρέπει να τους θεωρούμε σοβαρούς για να μην πω κάτι άλλο πολύ πιο βαρύ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΝΙΚΟΣ
ΝΙΚΟΣ
Απάντηση σε  nikos 60
15 Ιουνίου 2018 09:20

Φίλε Νίκο καλημέρα. Έτσι όπως το διαβασα το άρθρο στον ΕΝΙΚΟ κατάλαβα ότι εννοεί το ποσό της προσωπικής διαφοράς και όχι της καταβαλλόμενησ σύνταξης [ωστε να μετριασθούν κατά πολύ οι μειώσεις και να γλυκαθούν οι παλαιοί συνταξιούχοι. Βέβαια έχεις δίκιο για το θέμα των Σκοπίων, αλλά εδώ μιλάμε για το τελευταίο στάδιο για να ξαναβγούν για άλλα 4 χρόνια και θα κ,ανουν τα πάντα σύμφωνα με τις έξωτερικές εντολές να ξαναβγούν. Είδομεν.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΑΠ
nikos 60
nikos 60
Απάντηση σε  ΝΙΚΟΣ
15 Ιουνίου 2018 15:55

Συνάδελφε,στις 20/5/2018 ο ανεκδιήγητος Νεφελούδης είπε ότι η περικοπή θα γίνεται επί της προσωπικής διαφοράς.Σου παραθέτω το link.
http://www.ert.gr/eidiseis/ellada/kinonia/nefeloydis-epi-tis-prosopikis-diaforas-tha-ypologizetai-to-pososto-tis-perikopis-video/
Από αυτό και μόνο καταλαβαίνεις ότι δεν γνωρίζουν τι έχουν ήδη ψηφίσει. Όσο για τις προσπάθειες επανεκλογής, θα προσπαθήσουν να μας πείσουν ότι δεν έγιναν, ανεξάρτητα αν χάσουμε μηνιαία 200 ++ ευρώ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΤΑΚΗΣ
ΤΑΚΗΣ
14 Ιουνίου 2018 23:06

ΕΝΙΚΟΣ 14-6-2018 “Παράθυρο” από Αχτσιόγλου για να μη μειωθούν οι συντάξεις – Τι είπε για τηνπροσωπική διαφορά
2:09 μμ, Τετάρτη Ιουν 2018.
Η υπουργός επεσήμανε ότι οι περικοπές στις συντάξεις το 2019, αφορούν μόνο την προσωπική διαφορά, έχουν νομοθετηθεί, αλλά η κυβέρνηση συνεχίζει και εκτιμά ότι οι συντάξεις στην Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χαμηλότερες στην Ευρώπη και το σύστημα είναι ήδη βιώσιμο (κάτι το οποίο συμμερίζεται και η ΕΕ, αλλά το ΔΝΤ επέμενε πριν από ένα έτος).

Τι εννοει ρε παιδιά μ΄αυτό που λέει η κυρία για τη προσωπική διαφορά? Μήπως ότι κόψουν μόνο από τη προσωπική διαφορά το 18% ή απ΄ολη τη καταβαλλόμενη σύνταξη?

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
G.G.
G.G.
14 Ιουνίου 2018 12:20

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΙΑΤΡΟ ΤΟΥ ΕΣΥ
Η σχετική ανακοίνωση
http://www.idika.gr/files/Informative_temp.pdf
Η σχετική εφαρμογή για την εγγραφή που μπορούμε να την βρούμε στην ΗΔΙΚΑ, (e-ραντεβού, Είσοδος για Πολίτες)
https://www.e-syntagografisi.gr/p-rv/p
ΥΣ. Όλα τα παραπάνω ισχύουν εάν και εφόσον υπάρχει οικογενειακός γιατρός που θα καλύπτει την περιοχή κατοικίας μας (στην δική μου δεν υπάρχει ακόμα).

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Johnny B.
Johnny B.
Απάντηση σε  G.G.
15 Ιουνίου 2018 11:25

Ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Κάναμε και εμείς την εγγραφή/έλεγχο στοιχείων αλλά και σε μας δεν υπήρχε διαθέσιμος οικογενειακός γιατρός στην πόλη μας! Ίσως δεν έχουν ακόμα οριστεί ή ίσως οι λίγοι που ορίστηκαν συμπλήρωσαν ήδη το ανώτατο πληθυσμιακό όριο. Το παρακολουθούμε…

ΥΓ1: Δεν έχω καταλάβει πως θα λειτουργεί για ανήλικα τέκνα χωρίς δικό τους ΑΦΜ.
ΥΓ2: Τα ραντεβού για συνταγογράφηση ή εξετάσεις με εξειδικευμένους γιατρούς μέσω Μονάδων
του ΕΣΥ παύουν πλέον να είναι διαθέσιμα? Μόνο μέσω του οικογενειακού γιατρού θα πηγαίνει κάποιος? (ειδικά στους ηλικιωμένους ή χρόνια παθούντες που η τρίμηνη συνταγογράφηση είναι στάνταρντ και απαιτούμενη, δεν έχω καταλάβει το νόημα της παρέμβασης του οικογενειακού γιατρού για παραπεμπτικό)

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
12 Ιουνίου 2018 17:13

Σε κάποιον όπου με την προσωπική διαφορά πρέπει να πάρει κάποια αύξηση, τι γίνεται?

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ
12 Ιουνίου 2018 18:46

Όλες οι συντάξεις που καταβαλλόντουσαν την 12-5-2016 θα επανυπολογιστούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν4387/2016. Αυτό ήδη έχει γίνει αλλά δεν έχει ανακοινωθεί στους ενδιαφερόμενους για ευνόητους λόγους.
Αν η νέα σύνταξη είναι μικρότερη από την καταβαλλόμενη (μείωση σύνταξης), η διαφορά (καταβαλλόμενη σύνταξη – νέα σύνταξη) αποτελεί την προσωπική διαφορά. Αυτή θα πάψει να καταβάλλεται από 1-1-2019. Αν όμως το ποσό της προσωπικής διαφοράς υπερβαίνει το 18% της καταβαλλόμενης η μείωση θα περιοριστεί στο 18% και το υπόλοιπο της προσωπικής διαφοράς θα συνεχίσει να καταβάλλεται μέχρι να μηδενιστεί με συμψηφισμό με μελλοντικές αυξήσεις από 1-1-2023!!!!!
Αν η νέα σύνταξη είναι μεγαλύτερη από την καταβαλλόμενη (αύξηση σύνταξης) η διαφορά (νέα σύνταξη – καταβαλλόμενη σύνταξη) θα καταβληθεί σε πέντε ισόποσες ετήσιες δόσεις.
(Ν4387/2016 άρθρο 14 παρ. 2α και 2β όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 1 του Ν4472/2017).

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
G.G.
G.G.
Contributor
Απάντηση σε  GEORGIOSP
13 Ιουνίου 2018 10:41

[ Όλες οι συντάξεις που καταβαλλόντουσαν την 12-5-2016 θα επανυπολογιστούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν4387/2016. ]

Δηλαδή αυτοί που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 6 (σελ. 3) της παρακάτω εγκυκλίου θα υπαχθούν σύμφωνα με το σχόλιο σου, στους μετά την 12-5-2016 ?
https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%94%CE%A16%CE%97-921?inline=true

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  G.G.
13 Ιουνίου 2018 12:07

Καλημέρα G.G.
Αναφέρθηκα στην γενική ημερομηνία ισχύος του Ν4387/2018.
Πράγματι θα έπρεπε να αναφέρω ότι για αποχώρηση των στρατιωτικών και των άνδρών των σωμάτων ασφαλείας η ημερομηνία που ισχύει είναι η 30-6-2016 για να αποφύγω οποιαδήποτε παρερμηνεία. Κάτι που έκανα άλλες φορές στο παρελθόν (π.χ https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-123/#comment-44110 και την 9-6-2018 21:09 παρακάτω). Δυστυχώς μερικές φορές κάποια πράγματα που γνωρίζει κάποιος θεωρεί αυτονόητο να τα γνωρίζουν και οι συνομιλητές του. Αυτό το λάθος έκανα και εγώ σε αυτό το σχόλιο και σε ευχαριστώ που το επισήμανες. Δεν θα ήθελα με τίποτα να προκαλέσω ανησυχία σε συναδέλφους που αποχώρησαν από 12-5-2016 έως 30-6-2016.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
13 Ιουνίου 2018 14:23

Ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Νίκος T
Νίκος T
11 Ιουνίου 2018 17:01

Προς Ενημέρωση των συναδέλφων γι αυτούς που έχουν λάβει στεγαστικά δάνεια από το Παρακαταθηκών η από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (τώρα EUROBANK) . Είχα δυο στεγαστικά δάνεια το ένα συμπληρωματικό του άλλου από το Ταχ. Ταμιευτήριο. Το ένα από το 1998 (σε δραχμές) και το άλλο από το 2003 τα οποία εξυπηρετούνται κανονικά μέχρι σήμερα. Ζητώντας λοιπόν το αποδεσμευτικό έγγραφο από την EUROBANK στην οποία ανήκει πλέον το ΤΑΧ.ΤΑΜ για να λάβω το Εφάπαξ από τον ΕΛΟΑΑ άμεσα απέστειλαν έγγραφο προς ΤΑΣΑ-ΕΛΟΑΑ με κοινοποίηση σε εμένα και τους ζητάνε να παρακρατήσουν όλο το ποσό και από τα δυο δάνεια και να το αποδώσουν στην τράπεζα. Στο παλαιό δάνειο σε δραχμές στη σύμβαση υπάρχει ο όρος ότι: «Σε περίπτωση της εξόδου από την Υπηρεσία του πριν από την ολική αποπληρωμή του δανείου ο οφειλέτης εκχωρεί από τώρα τα 3/4 από το εφάπαξ βοήθημα που θα λάβει ή από την αποζημίωση που θα καταβληθεί σ’ αυτόν, σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία, ή οποιαδήποτε άλλη αιτία επί ποσού επιστρεφομένου για οποιοδήποτε λόγο στον δανειολήπτη… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Νίκος
Νίκος
Απάντηση σε  Νίκος T
12 Ιουνίου 2018 00:55

Φίλε μου και γω πήρα δάνειο από το πρώην ταχυδρομικό ταμιευτήριο το 2008 ως δημόσιος υπάλληλος παραμεθόριων περιοχων αλλά στη σύμβαση δεν αναγράφεται κάτι για παρακράτηση εφάπαξ κτλ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ
Απάντηση σε  Νίκος T
12 Ιουνίου 2018 17:06

Το εφάπαξ εν μέρη παρακρατείται, αν τα 3/10 από τις τακτικές μηνιαίες απολαβές δεν επαρκούν για την κάλυψη της τοκοχρεωλυτικής δόσης του δανείου(ΦΕΚ Β’ 677/2012), μη υπολογιζόμενου του ποσού που τυχόν λαμβάνει ως προσωπική διαφορά κατ’εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του Ν. 4024/2011.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
andr
andr
10 Ιουνίου 2018 19:55

Καλησπέρα.Μια ερώτηση προς όποιον συνάδελφο γνωρίζει. Σχετικα με την τελευταία εγκύκλιο περί αναγνώρισης της πενταετιας σε μονάδες εκστρατείας τι ισχύει τελικά: Πληρώνει το στέλεχος συνολικά τις εισφορές εργαζόμενου και εργοδότη (20% συνολικά); ή μόνο τις εισφορές εργαζόμενου (6,67%);

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  andr
11 Ιουνίου 2018 16:57
andr
andr
Απάντηση σε  GEORGIOSP
11 Ιουνίου 2018 19:10

Ευχαριστώ GEORGIOSP. Η ανακοίνωση λύνει πολλές απορίες.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γεώργιος
Γεώργιος
10 Ιουνίου 2018 13:46

Η εισφορά για την αναγνώριση υπολογίζεται με βάση τα ποσοστά εισφορών κλάδου σύνταξης και τις συντάξιμες αποδοχές που ίσχυαν όταν πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη κάθε φορά υπηρεσία. To ερωτημα μου ειναι το εξης; θα επανυπολογισουν το ποσο που κληθηκα να πληρωσω οταν συνταξιοδοτηθηκα(13/1/2016………86 ευρω περιπου το μηνα για 6,5 χρονια) με βαση τις αποδοχες μου την περιοδο 1992-1997 οπου εγραψα τα χρονια εκστρατειας(τα πρωτα);

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
10 Ιουνίου 2018 10:05

Καλημέρα!Με τα 3 χρόνια του Κονδύλη και τον επαναϋπολογισμό των συντάξεων τι γίνεται; Μας έκοψαν δύο μισθολογικούς βαθμούς προκειμένου να μας δώσουν αυτά τα 3 χρόνια.Εάν μας τα αφαιρέσουν πρέπει να μας δώσουν τους δύο μισθολογικούς βαθμούς πίσω. Να πάρουμε δηλαδή το μισθολογικό βαθμό με τον οποίο αποστρατευτήκαμε.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σωτήρης Κ.
Σωτήρης Κ.
9 Ιουνίου 2018 16:00

Όπως ανέφερε και ο φίλος GEORGIOSP πιο πριν, εκδόθηκε η εγκύκλιος 7ΑΛ2465Θ1Ω-Α46 του ΕΦΚΑ που τελικώς έχει ευχάριστα νέα για την αναγνώριση της 5ετίας και των εξαμήνων κινδύνου, σε πείσμα πολλών και διαφόρων “καλών συναδέλφων” που ήταν του πνεύματος, “να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα”. Εν ολίγοις λοιπόν: 1) «Ο υπολογισμός διπλάσιου χρόνου υπηρεσίας των πολιτικών και στρατιωτικών υπαλλήλων», δηλαδή ο υπολογισμός του συντελεστή αναπλήρωσης γίνεται για ΟΛΑ τα συντάξιμα έτη. Επισημαίνεται ότι περιλαμβάνονται και τα 5 έτη εκστρατείας, με θετικό αντίκτυπο στον υπολογισμό της σύνταξης, για την συντριπτική πλειοψηφία των αποστράτων. 2) Περιελήφθη η αναγκαία διάταξη, ώστε να είναι σαφές το θέμα των εισφορών. Αναφέρει λοιπόν η εγκύκλιος «Σημειώνουμε ότι αν πρόκειται για διορισμένους έως 30.09.1990, αναγνώριση του χρόνου των υπηρεσιών στο διπλάσιο μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, εξακολουθεί να γίνεται χωρίς καταβολή εισφορών». 3) Για αναγνώριση συντάξιμων ετών όσων διορίστηκαν μετά τις 30/9/1990, προβλεπόταν να υπολογίζεται η αντίστοιχη εισφορά με τα ποσοστά που ισχύουν την ημερομηνία αίτησης αναγνώρισης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τεράστια και ασύμφορη οικονομική επιβάρυνση για τον… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Antonio
Antonio
Απάντηση σε  Σωτήρης Κ.
9 Ιουνίου 2018 17:48

Σωστα αυτα που λες σωτηρη …αλλα νωμιζω οτι πηγε η ποασυ μαζι με ολους τους προεδρους των ένστολων και οχι η πος οπως ανεφερες…γιατι μονο η ποασυ εβγαλε εγκαιρα ενημερωση εαν δε κανω λαθος…

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Σωτήρης Κ.
Σωτήρης Κ.
Απάντηση σε  Antonio
9 Ιουνίου 2018 19:14

Antonio, δε θα διαφωνήσω μαζί σου και όσοι έχουν ασχοληθεί με το θέμα πρέπει να επικροτηθούν και να το γνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοι.
Απλά ανέφερα την ΠΟΣ διότι έχει ασχοληθεί πολύ με αυτό το θέμα τουλάχιστον μια 2ετία τώρα από ότι γνωρίζω και έχει κάνει αρκετές συναντήσεις με τον Πετρόπουλο τον Υφυπουργό όπως και με την Γεν. Γραμματέα του υπουργείου Εργασίας.
Η ισχύς εν τη ενώσει λοιπόν!!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Antonio
Antonio
Απάντηση σε  Σωτήρης Κ.
9 Ιουνίου 2018 20:26

Το 2015 οντως εκανε η ΠΟΣ..προταση…ΑΠΛΑ ολα τα προβληματα ξεκινησαν το μαιο του 16 με τον Νομο του κατρουγκαλου και επρεπε να γινει ολο αυτο δηλ.συναντηση με γ.γ για να πει τοτε προφορικά οτι δέχεται τις προτασεις ολων των ενστόλων μεχρι να βγει η κυα…βγηκε λοιπον και τωρα πρεπει να γινουν καποιες διευκρινήσεις για να γινει πληρως κατανοητό…..απ ολους μας…..Και για να μη παρεξηγηθω δε το εγραψα κακοπροαίρετα το προηγουμενο σχόλιο ….

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Antonio
9 Ιουνίου 2018 21:09

Η ΠΟΣ είχε επαφές το 2016 με στελέχη των υπουργείων Εργασίας και Οικονομικών μετά την ψήφιση του Ν4387/2017. Βλ. σχετική ανακοίνωση της οποίας οι πληροφορίες επαληθεύτηκαν τόσο όσο αφορά την εφαρμογή των διατάξεων του Ν4387/2016 για στρατιωτικούς και Σ.Α από 30/6/2016 όσο και για τις κρατήσεις αναγνώρισης της πενταετίας και των εξαμήνων κινδύνου.
http://www.hellasmil.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=722:2016-07-05-16-47-17&catid=30:2012-03-08-11-16-52&Itemid=63
Ταυτόχρονα (και παράλληλα) οι ομοσπονδίες των Σ.Α έκαναν τους δικούς τους αγώνες, με κινητοποιήσεις και επαφές με αρμοδίους από την ημέρα της κατάθεσης του νομοσχεδίου. Τελευταία επαφή είναι αυτή που αναφέρεται στην ανακοίνωση των ομοσπονδιών της 23/2/2018.
Όπως λέει και ο Σωτήρης μόνο ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας.
Υ.Γ Μεταξύ μας, ίσως βοήθησε και το γεγονός ότι διανύουμε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο και τα αποτελέσματα δείχνουν να είναι καλύτερα από αυτά που περίμεναν και οι πιο αισιόδοξοι.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Antonio
Antonio
Απάντηση σε  GEORGIOSP
9 Ιουνίου 2018 22:19

Συμφωνώ GEORGIOSP δε το εχω γραψει καλοπροαίρετα επαναλαμβανω…απλα και εγκυκλιος οπως ειναι γραμμένη θελει πολλες επεξηγησεις…..π.χ.τι θα ισχυσει για τις αναγνωρησεις εως το 2002 οπως καποιοι εχουν κανει για το στρατό τι ειναι η αναγνωρηση η επιπλεον με 6.67 διπλη πενταετια μηπως εχτρα ..απλα τα γραφω αυτα γιατι βγαζουν ενα νομο ο οποιος θα ειναι σε αναμονή μεχρι να βγουν οι επεξηγησεις….μια φορα επιτελους να γινει κατι και να λεει ο νομος ειναι αυτος γινεται αυτο με αυτον τον τροπο…..και αυτο γιατι οντως ειναι προεκλογικη περιοδος και θελουν παντα να μας εχουν με οποιοδηποτε τροπο σε αναμονή…….γι αυτο εγραψα πριν για την πος και την ποασυ….γιατι και αυτοι τωρα θα βαλουν τους νομικους τους για να ξεκαθαρισει η κατασταση….

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Antonio
9 Ιουνίου 2018 23:45

Antonio δε μου πέρασε ούτε μια στιγμή από το μυαλό ότι έκανες τα σχόλια σου κακοπροαίρετα. Άλλωστε ίσως να υπάρχουν και άλλοι που δούλεψαν για να υπάρξει αυτό το αποτέλεσμα και με την συζήτηση μας να τους αδικούμε μιας και δεν τους αναφέρουμε.
Όσο αφορά σε θέματα που θα χρειαστούν παραπάνω επεξηγήσεις πιστεύω ότι αυτά θα ξεκαθαρίσουν σιγά σιγά. Λογικά τώρα τα επιτελεία θα εκδώσουν τις απαραίτητες διαταγές ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία αναγνώρισης από τους ενδιαφερόμενους. Όπου υπάρξει κώλυμα θα ζητηθούν οδηγίες και ίσως πάρει χρόνο ακόμα μέχρι να ξεκαθαρίσει οριστικά το τοπίο αλλά η αρχή έγινε και αυτό είναι το σημαντικό.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΤΑΣΟΣ
ΤΑΣΟΣ
Απάντηση σε  Σωτήρης Κ.
11 Ιουνίου 2018 10:27

2) Περιελήφθη η αναγκαία διάταξη, ώστε να είναι σαφές το θέμα των εισφορών. Αναφέρει λοιπόν η εγκύκλιος «Σημειώνουμε ότι αν πρόκειται για διορισμένους έως 30.09.1990, αναγνώριση του χρόνου των υπηρεσιών στο διπλάσιο μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, εξακολουθεί να γίνεται χωρίς καταβολή εισφορών».

ΣΩΤΗΡΗ διαβάζοντας το παραπανω κείμενο απο το αρθρο σου βγαίνει το συμπέρασμα οτι το “μεχρι την ανωτερω ημερομηνια” αφορα την 30-9-1990,διαβαζοντας ομως ολοκληρη την εγκύκλιο καταλαβαίνει κανεις οτι αφορα την 31-12-2017 τουλαχιστον κατα την αποψη μου.
Χρειαζεται προσοχη οταν παραθετουμε αποσπασματα απο νομικα κειμενα!!

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Σωτήρης Κ.
Σωτήρης Κ.
Απάντηση σε  ΤΑΣΟΣ
11 Ιουνίου 2018 16:33

Φίλε Τάσο, χρειάζεται προσοχή όμως να διαβάζουμε και σωστά ότι διαβάζουμε….και το συγκεκριμένο κομμάτι της εγκυκλίου είναι ξεκάθαρο ως προς την εν λόγω ημερομηνία.
Δηλαδή, όσοι έχουν προσληφθεί μέχρι και τις 30-9-90 δεν καταβάλουν εισφορές (όπως και δεν κατέβαλαν) για να αναγνωρίσουν συντάξιμο χρόνο στο διπλάσιο όπως την μάχιμη πενταετία, πτωτικά, πτητικά,καταδυτικά κλπ.
Αυτά τα έτη λοιπόν προσμετρούνται στον υπολογισμό της αναλογικής σύνταξης, ενώ όσοι έχουν προσληφθεί από την 1-10-90 και μετά πρέπει να καταβάλουν εισφορές για την αναγνώριση αυτών των ετών και την προσμέτρησή τους ως συντάξιμο.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
8 Ιουνίου 2018 19:59

Επιτέλους εκδόθηκε η πολυαναμενόμενη εγκύκλιος που καθορίζει τις κρατήσεις για την αναγνώριση της πενταετίας και των εξαμήνων κινδύνου.
https://diavgeia.gov.gr/doc/7ΑΛ2465Θ1Ω-Α46?inline=true
Από μια πρώτη ανάγνωση τα νέα μοιάζουν ευχάριστα.
Οι συνάδελφοι των Σ.Α διαβάστε την παράγραφο Η2 στις σελίδες 11-12.
Πρώτη ενημέρωση από τον συνάδελφο telis εδώ:
https://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-244/#comment-64937

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γεωργιος Κωστοπουλος
Γεωργιος Κωστοπουλος
6 Ιουνίου 2018 12:53

Ελλάς το μεγαλείο σου . Θέλω ιδέες , τα γράφω εν συντομία . Έφυγα 26/12/ 2016 ήμουν από τους τελευταίους,που πήραν τις τρίμηνες αποδοχές. βγαίνει η προσωρινή σύνταξη κάνει τα συν πλην τον 7/2017 μετά από 7 μήνες χρωστούσα κιόλας οκ αυτό. έρχεται η ώρα της εφορίας, στους πινάκες με τα ποσά, που έλαβα έχει από το ναυτικό το τρίμηνο και από το ΓΛΚ το ποσο που μου έδωσε μαζί με το τρίμηνο του ναυτικού. δηλαδή 2 φόρες το ίδιο πόσο, σε επικοινωνία και φαξ όπως ζήτησε το ΓΛΚ η απάντηση ναι το ξέρουμε δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι και εγώ σαν μονογονεας πρέπει να χάσω επίδομα παιδιού κοινωνικό τιμολόγιο ΔΕΗ, να πληρώσω για την τροφή στο παιδικό, να πληρώσω παραπάνω φόρο, γιατί κατά τα άλλα το γνωρίζουν ,άλλα δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Η εφορία το μόνο που μου λέει είναι να κάνω την δήλωση με επιφύλαξη και να πάω όλα τα χαρτιάμου, που το ποιο πιθανό είναι ότι δεν θα κάνουν κάτι γιατί είναι φορέας του δημόσιου και… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ
6 Ιουνίου 2018 15:33

Μπορείς να γράψεις την ακριβή απάντηση του ΓΛΚ που αναφέρεις ότι έλαβες, και εάν η απάντηση αυτή είναι έγγραφη ή προφορική.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Γιώργος
Γιώργος
6 Ιουνίου 2018 19:32

Συνονόματε πήγαινε σε έναν καλό λογιστή πες του όλη την ιστορία και αν είναι καλός θα λυθεί το θέμα

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝικοςΜ
ΝικοςΜ
7 Ιουνίου 2018 00:55

Τα έχω αναφέρει προ ημερών , μεγάλη κοροϊδία. Το ΓΛΚ δεν δίνει βεβαίωση για τις τρίμηνες ώστε να την πας στο ΓΕΝ, διότι στο τέλος του 2017 δεν είχαν τελειώσει οι δόσεις παρακράτησης.Του χρόνου τροποποιητική και άντε βγάλε άκρη. Αλήτες και άσχετοι

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
STR
STR
9 Ιουνίου 2018 07:13

Γιώργο καλημέρα. Μην ανησυχείς, θα σου παραθέσω τη δική μου περίπωση και θα δείς ότι η λύση είναι σχετικά απλή. Εγώ συνηδητοποίησα το πρόβλημα μέσω του λογιστή μου ο οποίος με ενημέρωσε ότι οι τρίμηνες φαίνονταν μόνο ως καταβληθείσες καιι οι παρακρατηθήσες δεν εμφανίζονταν πουθενά. Αμμέσως επικοινώνησα με το ΚΤΣ της περιοχής μου οι οποίοι με βοήθησαν (αφού τους έστειλα τα απαραίτητα χαρτιά, ηλεκτρονικά φυσικά), και σε μία εβδομάδα επικοινώνησε κάποιος από το ΟΛΚΕΣ μαζί μου δίνοντάς μου νέα βεβαίωση, στην οποία φαίνονταν και η παρακράτηση. Μία εβδομάδα μετά μου έστειλε βεβαίωση παρακρατηθέντων και το ΓΛΚ!!!
Ενοείται πως τις νέες βεβαιώσεις τις έδωσα στο λογιστή μου και φυσικά βεβαιώθηκα πως οι αλλαγές έιχαν περάσει στο TAXIS.
Οπότε φίλε Γιώργο κάνε τις παραπάνω κινήσεις και φαντάζομαι να μην αντιμετωπίσεις πρόβλημα.
Ελπίσω να βοήθησα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝικοςΜ
ΝικοςΜ
Απάντηση σε  STR
9 Ιουνίου 2018 11:03

Το ΠΝ ζητάει βεβαίωση από το ΓΛΚ για το ποια ποσά των τριμήνων ακριβώς παρακράτησε. ΤΟ ΓΛΚ, επειδή το ποσό των τριμήνων που παρακράτησε το 2017 είναι μεγάλο, το έσπασε σε δόσεις των 100 Ε περίπου , οι οποίες λήγουν περίπου τον Αύγουστο 2018. Αφού ολοκληρωθεί η εξόφληση των δόσεων, το ΓΛΚ θα δώσει την βεβαίωση για την παρακράτηση των τριμήνων του 2017, η οποία θα δοθεί στο ΓΕΝ να μας εκδώσει νέα βεβαίωση 2017 (χωρίς τις τρίμηνες). Mετά, με τροποποιητική (του χρόνου ή φέτος με κάποιο κόστος), θα κάνουν οι …καμένοι τροποποιητική δήλωση , για το φορολογικό έτος 2017,να πάρουν τα… κλοπιμαία πίσω.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΤΑΚΗΣ
ΤΑΚΗΣ
4 Ιουνίου 2018 16:13

Κύριε Καρασαββίδη καλησπέρα σας. Σήμερα έλαβα την πράξη απονομής εφάπαξ η οποία είναι ελάχιστα μικρότερη (περίπου 120 ευρώ) από τον υπλογιασμό του site. Επίσης οι κρατήσεις της θητείας για μετοχικά και εφάπαξ μου βγαίνουν περίπου 1000 ευρώ μεγαλύτερες απ΄ότι τις υπολόγισα χωρίς να γνωρίζω αν έχω κάνει κάποιο λάθος. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους που σκέφτονται να αναγνωρίσουν χρόνους όπως η θητεία για μερίσματα ότι δεν συμφέρει με τίποτα γιατί απλά θα πληρώσουν πάρα πολλά λεφτά με μηδαμινές αποδοχές, σε μένα προσωπικά η διαφορά στα μερίσματα μετά την αναγνώριση της θητείας είναι 5,5 ευρώ μηνιαίως ενώ οι κρατήσεις ήταν πάνω από 3000 ευρώ αν δεν τα υπολόγισα λάθος. Σας στέλνω την πράξη απονομής εφάπαξ, κύριε Καρασαββίδη για να ενημερωθείτε μήπως χρειαστεί να κάνετε κάποιες διορθώσεις. Μετά και την λήψη των μερισμάτων και του εφάπαξ ολοκληρώθηκε η διαδικασία συνταξιοδότησής μου. Από τις 27/6/2016 που υπέβαλα αίτησης αποστρατείας, ο πιο έγκυρος και αξιόπιστος σύμβουλος μου ήταν το συγκεκριμένο site. Ούτε δικηγόροι, ούτε διάφοροι επιτήδιοι παντογνώστες και πολύ… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Magik
Magik
Απάντηση σε  ΤΑΚΗΣ
4 Ιουνίου 2018 20:42

κ Τακη τα οδoιπορικά αποστρατείας τα πηρατε ;

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
ΤΑΚΗΣ
ΤΑΚΗΣ
Απάντηση σε  Magik
5 Ιουνίου 2018 09:34

Όχι δεν τα πήρα φίλε Magik. Υπηρετούσα τελευταία υπηρεσία στην Αθήνα και έφυγα για μόνιμη διαμονή στον τόπο καταγωγής της συζύγου μου στην επαρχία όπου και έχουμε δικιά μας κατοικία στο όνομα της συζύγου μου. Όμως επειδή η ΔΕΗ ήταν στο όνομα του πεθερού μου, που έχτισε το σπίτι, κι επειδή ο άνθρωπος δεν ζει πια και λόγω κάποιων μικρών διαφορών σε θέματα πολεοδομίας (4 τετραγωνικά μεγαλύτερο το σπίτι από την πρώτη άδεια) αναγκαστήκαμε να μπούμε στο νόμο περί νομιμοποίησης αυθαιρέτων ώστε να μεταφερθεί η ΔΕΗ στο όνομα της συζύγου μου. Η διαδικασία υπήρξε χρονοβόρα και δαπανηρή κι έτσι παρήλθε το ένα έτος από τη διαγραφή μου και δεν έλαβα τα οδοιπορικά αποστρατείας. Θα μπορούσα βέβαια να δηλώσω ψευδώς ότι νοικιάζω κάποιου συγγενή μου, όπως κάνουν πάρα πολλοί άλλοι (και καλά κάνουν), απλά δεν ήθελα να το κάνω.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό