Διακλαδικά

Σελίδα υπ' αριθ. 479 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.

guest

23.2K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Γιωργος
Γιωργος
22 Φεβ. 2026 19:04

Καλησπερα και χρονια πολλα, κ. καρασαβιδη και κ. GEORGIOSP σας ευχαριστω για τον χρόνο σας και Chris 21 για την συνεισφορα της εμπειριας σου, ακολουθησα τη προτροπη σας και εβαλα τα βασικα εξαμηνα που απαιτουταν για την 35ετια (23 απο τα 42+1 ΟΥΚ, υπαρχουν και 20+1 αλξπστη αλληλοκαλυπτωμενα και δεν προσμετρονται για τα χρονια της συνταξης) και προσαυξησα το ποσοστο αναπληρωσης. Παρατήρησα οτι με 23 εξαμηνα απο το +200 μέχρι και το +268 χιλιοστα , η εθνική κ ανταποδωτικη συμπιπτουν με το ενημερωτικο του 1/26 και η πληρωτεα συνταξη παραμενει ιδια αλλα μικρότερη απο το ενημερωτικο του1/26 ( διαφορετικο το πληρωτεο του Ν.4387/16 με καθε ποσοστοση ) Το ποσο της συνταξιοδοτικης πραξης επιτυγχάνεται αναμεσα στο +248 κ το +249( 1025% χιλιοστα ).Η πληρωτεα του ενημερωτικού 1/26 οπως η εθνική η ανταποδωτικη και η προσωπική διαφορά συμπιπτουν στο σεντ με 23 εξαμηνα ουκ και +408% δλδ στα 1185% χιλιοστα αλλα η συνταξη του γλκ2015 εχει ξεφύγει +270 ευρώ !. Να τα πετύχω όλα σωστά δεν το κατάφερα με κανένα συνδιασμο. Αν θεωρήσουμε τον υπολογισμο αυτο σωστο που συμπιπτει τον ΕΦΚΑ 26… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Μανώλης
Μανώλης
22 Φεβ. 2026 08:33

Καλημέρα σας και καλή σαρακοστή.
Ήθελα να ρωτήσω αν έχει πληρώσει κάποιος την 3τία του ΕΦΚΑ και έχει συνταξιοδοτηθεί πότε του καταβλήθηκε το ΕΦΑΠΑΞ, δλδ σε πόσο καιρό από την καταβολή της σύνταξης. Άκουσα για ένα χρόνο με τη δικαιολογία ότι προηγούνται όσοι έχουν υπηρετήσει αυτήν την 3τία. Παρακαλώ αν γνωρίζει κάποιος ας αναφέρει και το ταμείο.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Τάκης
Τάκης
Απάντηση σε  Μανώλης
22 Φεβ. 2026 11:51

Όταν καταθέτεις τα χαρτιά σου για να πάρεις το εφάπαξ παίρνεις αριθμό πρωτοκόλλου και συμφωνα με αυτόν όταν ερθει η σειρά σου θα το πάρεις. Εκείνο που ήξερα ήταν ότι προηγούνται αυτοί που συνταξιοδοτούνται με προβλήματα υγείας. Τουλάχιστον έτσι ίσχυε όταν πήρα εγώ εφάπαξ πριν απομερικά χρόνια.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Μανώλης
Μανώλης
Απάντηση σε  Τάκης
23 Φεβ. 2026 07:11

Ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Ξενοφών
Ξενοφών
16 Φεβ. 2026 17:23

Κύριε Καρασαββίδη καλησπέρα ευχαριστούμε πολύ για τις ενημερώσεις σας θα ήθελα να ρωτήσω στον υπολογισμό εφάπαξ στις κρατήσεις το 2 τοις εκατό τι είναι καινούργια κράτηση η η παλιά που πληρώνουμε ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιώργος
Γιώργος
16 Φεβ. 2026 06:56

Καλημέρα σας, στην εφαρμογή για υπολογισμό σύνταξης, υπάρχει τρόπος να επιλέξω τα έτη πανω στα οποία θα γίνει αναγνώρισης της πενταετίας? Πχ αναγνωρίζοντας τα πρώτα έτη (4 σχολής +1) προφανώς και το κόστος ειναι χαμηλότερο σε σχέση με επόμενα έτη. Ωστόσο, επειδή υποτίθεται ότι κατι τέτοιο μειώνει τον μέσο όρο αποδοχών (η κατάταξή μου ειναι μετά το 2002), δεν μου ειναι απολύτως ξεκάθαρο εάν με συμφέρει. Υπόψην ότι λόγω διπλών εξαμήνων (καταδυτικά) δεν μπορω να αναγνωρίσω πενταετία σε άλλο χρονικό παράθυρο πέραν της σχολής και του αμέσως επόμενου έτους.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Γιωργος
Γιωργος
15 Φεβ. 2026 18:50

Σχετικα με την προσωπικη διαφορα, ειμαι παλιος συνταξιουχος ,με 35/35 και προσωπικη διαφορα που δεν θα μηδενιστεί με την επομενη αυξηση του 2027. Απο ότι εχω καταλαβει θα μειωθεί κατα το 50% της αυξησης και μετα θα παγωσει/παγιωθει και απο το 2028 θα παιρνουμε αυξηση υπολογισμενη για το σύνολο της συνταξης (εθνικη + ανταποδωτικη + προσωπικη διαφορα).
Εχω δικαιωμα απο εξαμηνα αναγνωρισης για ακομα 8 ετη μετα απο αιτηση και πληρωμη των αναλογων εισφορών.
Το ερωτημα μου ειναι: Αν το κανω απο το 2028 και μετα παλι θα μειωθεί η προσωπικη διαφορα ή αυξηθει η ανταποδωτικη και το γενικο συνολο;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιωργος
16 Φεβ. 2026 07:41

Καλημέρα.
Η προσωπική διαφορά ¨πάγωσε¨ από 1/1/2026.
Από 1/1/2027 θα παίρνουμε αύξηση υπολογισμένη για το σύνολο της σύνταξης ( εθνική + ανταποδοτική ) και θα προστίθεται το ποσό της προσωπικής διαφοράς το οποίο δεν θα συμμετέχει στον υπολογισμό της αύξησης.
Η προσωπική διαφορά ¨πάγωσε¨ αλλά θα επανυπολογίζεται όταν υπάρξει λόγος μεταβολής της. Π.χ Μεταβολή του ποσού του ΕΟΒ ή αλλαγή των κρατήσεων/μειώσεων λόγω συμπλήρωσης κάποιου ορίου ηλικίας.
Η προσθήκη συντάξιμου χρόνου με την αναγνώριση εξαμήνων ανήκει στις περιπτώσεις που μεταβάλουν την προσωπική διαφορά. Για τα 8 χρόνια που αναφέρεις θα μειωθεί ή και θα μηδενιστεί.
Συμπλήρωσε την σελίδα Σύνταξη ΓΕΑ με τα στοιχεία σου. Αφού δεις τα ποσά που πληρώνεσαι σήμερα μπορείς να προσθέσεις τα εξάμηνα που θα αναγνωρίσεις για να δεις πως θα μεταβληθεί η σύνταξη σου.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιωργος
Γιωργος
18 Φεβ. 2026 16:52

κ Καρασαβιδη καλησπερα, αυτο ακριβως ρωταω, θα μείνει παγωμενη και αμεταβλητη ή θα μειωθεί με αντιστοιχη αυξηση της ανταποδοτικής μετα απο την επι πληρωμη αναγνωριση των επιπλεων ετων υπηρεσίας. Η εφαρμογη δυστυχώς δεν μπορει να το επαληθευσει (το κατανοω γιατι ειμαστε ελαχιστοι παλιοι συνταξιουχοι με αυτο το δικαιωμα ) καθως εχω επικαλυπτωμενα εξαμηνα καταδυτικα κ αλεξιπτωτιστη , τα οποια για να επαληθευσω το ποσο την συνταξιοδοτικης πραξης βαζω και στο πεδιο Εξ.ΟΥΚ-Αλεξ και στο πεδιο Εξ.Τεχν-Ε/Π-Κ/δ. Μέχρι εδώ καλα, αλλα στους επιπλεων υπολογισμους για την σημερνή συνταξη δεν διαχωριζει το 35/35 αλλα δεχεται οτι υπαρχει πληρης αναγνωριση με 58 χρονια( ή 51 αν παιξω μονο με το πεδιο Εξ.ΟΥΚ-Αλεξ ) αντι των 44 που μπορω να αναγνωρισω και δεν εχει αλλαγη το πληρωταιο αν παιξω με την ηλικια (Μείωση Ν.4002). Καθως απο οτι γνωρίζω τριπλο ετος αναγνωριζεται μονο σε πολεμικη περιοδο , οπως και κρατησεις διενεργουνται μόνο για το ενα απο τα οσα επικαλυπτωμενα διπλα εξαμηνα μηπως εχει αλλαξει κατι;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιωργος
19 Φεβ. 2026 10:06

Καλημέρα. α. Στην αρχική συνταξιοδοτική πράξη πόσα εξάμηνα φαίνονται για τον υπολογισμό της προσαύξησης των εξαμήνων; Για να κάνω πιο συγκεκριμένο το ερώτημα μου. Έστω ότι έχεις 30 εξάμηνα αλεξιπτωτιστή και 20 καταδυτικά τα οποία επικαλύπτονται με χρόνο υπηρεσίας που συμπλήρωνες αυτά του αλεξιπτωτιστή. Στην συνταξιοδοτική πράξη φαίνονται 30 ή 50; Αν φαίνονται 50 ίσως θα πρέπει να επικοινωνήσεις με την αρμόδια υπηρεσία του ΕΦΚΑ/Δημοσίου να διευκρινήσεις αν μπορείς να τα αναγνωρίσεις όλα. Έχεις δίκιο ότι ο χρόνος εξαμήνων αναγνωρίζεται στο τριπλάσιο σε πολεμική περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι αν σε ένα εξάμηνο συμπληρώσεις τις προϋποθέσεις (π.χ δύο άλματα) ο χρόνος αυτός θα μετρήσει διπλάσιος σε καιρό ειρήνης και τριπλάσιος και καιρό πολέμου. Όμως η περίπτωση να συμπληρώσεις και πτωτικό και καταδυτικό την ίδια χρονική περίοδο είναι κάτι διαφορετικό και όπως αναφέρεις και εσύ όχι συνηθισμένο. Δεν προβλέπεται ρητά ούτε απαγόρευση επικάλυψης διαφορετικών ειδών εξαμήνων ούτε και δυνατότητα αξιοποίησης στο ΠΔ169/2007. Πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να το ψάξεις. β. Ναι, θα μεταβληθεί (μειωθεί ή μηδενιστεί) η προσωπική διαφορά και θα αυξηθεί η ανταποδοτική σύνταξη. Δεν ξέρω τα ακριβή ποσά για… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Chris 21
Chris 21
19 Φεβ. 2026 08:37

Με την προσθήκη συντάξιμων ετών και τον επανυπολογισμό της αρχικής σύνταξης, θεωρώ ότι θα αυξηθεί το παλαιό ποσό σύνταξης (τρίτη στήλη αριστερά-σύνταξη ΓΛΚ) στο ενημερωτικό σημείωμα, με αποτέλεσμα την αύξηση της προσωπικής διαφοράς στις δύο επόμενες στήλες (επανυπολογισμός Ν.4387/16 και Ν.4670/20) και κατά συνέπεια του τελικού πληρωτέου ποσού. Κάτι αντίστοιχο που είχε συμβεί με την μείωση του Ν.4093/12, όπου αυξήθηκε πάλι το παλαιό ποσό σύνταξης, αυξήθηκε η προσωπική διαφορά και φυσικά το τελικό πληρωτέο ή κάτι αντίστοιχο (από την ανάποδη) όταν μειώνεται το οικογενειακό επίδομα λόγω ενηλικίωσης τέκνου (για όσους έχουν), με μείωση του καταλογιστέου παλαιού ποσού, μείωση της προσωπικής διαφοράς και τελικά μείωση του τελικού πληρωτέου. Δεν έχουμε δηλαδή εδώ την περίπτωση αύξησης λόγω εισοδηματικής πολιτικής με συμψηφισμό (μείωση) της προσωπικής διαφοράς, χωρίς να επηρεάζεται το τελικό πληρωτέο ποσό. Έτσι εάν δεν κάνω κάπου λάθος, η αναγνώριση εξαμήνων που δεν είχαν αναγνωριστεί έως τώρα, οδηγεί στην αύξηση του πληρωτέου ποσού για πάντα (λεφτά στην τσέπη δηλ.), με μόνο μειονέκτημα ότι αυτή η αύξηση επειδή θα αυξήσει την προσωπική διαφορά, δεν θα λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό των αυξήσεων που θα… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
19 Φεβ. 2026 10:36

@ Chris 21
Καλημέρα. Στις περισσότερες περιπτώσεις μεταβολής της παλαιάς σύνταξης ισχύουν αυτά που αναφέρεις.
Συνήθως όμως όταν υπάρχουν πολλά αναγνωρισμένα εξάμηνα η νέα σύνταξη είναι μεγαλύτερη από την παλαιά. Για αυτό στην περίπτωση του Γιώργου που τα συντάξιμα έτη θα αυξηθούν από 35 σε 44 ( ή ότι άλλο) το ποσό την προσωπικής διαφοράς θα μειωθεί ή θα μηδενιστεί.
Διάβασε την ενότητα Γ στο άρθρο https://enstoloi.net/allagi-prosmetrisi-5etias-kai-eksaminon/

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Chris 21
Chris 21
19 Φεβ. 2026 14:33

@GEORGIOSP Καλησπέρα και από ‘μένα. Έχετε δίκιο ότι θα μειωθεί ή θα μηδενιστεί η προσωπική διαφορά, γιατί στο σχόλιο μου και αυτό είναι λάθος μου, δεν έλαβα υπόψη την αύξηση της ανταποδοτικής σύνταξης, με παράλληλη μείωση της προσωπικής διαφοράς, από την αναγνώριση των επιπλέων εξαμήνων. Και αυτό με οδήγησε και σε ένα επιπλέον αυθαίρετο συμπέρασμα, ότι θα αυξηθεί το πληρωτέο της σύνταξης. Το κρίσιμο ερώτημα εδώ, που αφορά και τον Γιώργο που έθεσε το αρχικό ερώτημα, πιστεύω πως είναι το εξής: Η αναγνώριση των επιπλέον εξαμήνων με την αύξηση της ανταποδοτικής και την μείωση της προσωπικής διαφοράς στην στήλη επανυπολογισμού του Ν.4670/20 (δεξιά στήλη του ενημερωτικού σημειώματος) , θα οδηγήσει σε αύξηση του πληρωτέου ποσού της τρέχουσας σύνταξης ή δεν θα το επηρεάσει καθόλου; Εάν δεν το επηρεάσει, θεωρώ ότι είναι λάθος η αίτηση αναγνώρισης επιπλέον εξαμήνων, αφού θα υπάρξει επιβάρυνση (μείωση σύνταξης λόγω της κράτησης αναγνώρισης) χωρίς αντίκρισμα (παράλληλη αύξηση του πληρωτέου). Να σημειώσω εδώ ότι και εγώ έχω κάνει, από τον Νοε 24, αίτηση αναγνώρισης 14 πτητικών εξαμήνων στον ΕΦΚΑ, ώστε να ανεβάσω τα συντάξιμα χρόνια μου από… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
19 Φεβ. 2026 18:58

@ Chris 21 Το συμπέρασμα ότι το πληρωτέο θα αυξηθεί δεν είναι αυθαίρετο. Για την ακρίβεια εγώ έκανα λάθος όταν έγραψα ότι το ποσό την προσωπικής διαφοράς θα μειωθεί ή θα μηδενιστεί. Όχι μόνο μπορεί να μηδενιστεί η προσωπική διαφορά αλλά μπορεί και να αυξηθεί το πληρωτέο ποσό. Δεν υπάρχει όμως μια απάντηση ίδια για όλους. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα άλλη είναι η προσωπική διαφορά που έχει σήμερα κάποιος παλαιός συνταξιούχος με 35/35 που έφυγε με 32 χρόνια + 6 εξάμηνα και άλλη αυτή που έχει κάποιος με 25 χρόνια + 20 εξάμηνα. Αν υπολογίσουμε και την επίδραση που μπορεί να έχουν η ΕΑΣ και η μείωση του Ν4002, για όσους επηρεάζονται, είναι αδύνατον να υπάρξει μια ίδια έγκυρη απάντηση για όλους για το αν συμφέρει η αναγνώριση ή όχι. Συμπλήρωσε την σελίδα Σύνταξη ΓΕΣ με τα στοιχεία σου. Αφού δεις τα ποσά που πληρώνεσαι σήμερα μπορείς να προσθέσεις τα εξάμηνα που ζήτησες να αναγνωρίσεις για να δεις πως θα μεταβληθεί η σύνταξη σου. Αν λάβεις υπόψιν σου… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Chris 21
Chris 21
19 Φεβ. 2026 20:59

@ GEORGIOSP
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Να είστε καλά…

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Μανώλης
Μανώλης
14 Φεβ. 2026 09:59

Καλημέρα έχω κάνει αίτηση για αναγνώριση στρατιωτικης θητείας από 19/12/2016 μου το έχουν κοινοποίηση από το τμήμα συνταξιοδοτικών υποθέσεων της Αστυνομίας ότι εχει σταλεί στο γενικο λογιστήριο Απρίλιος του 2017 θα ήθελα να ρωτήσω με την αίτηση συνταξιοδότησης το πληρώνω με τις παλιές ασφαλιστικές εισφορές πριν του 2016 με 6,7 ;

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Nikos
Nikos
13 Φεβ. 2026 17:34

Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν κάποιος ήδη συνταξιούχος βγει με ποσοστό αναπηρίας 67% επηρεάζει την ήδη καταβληθεισα σύνταξη; Δύναται να δουλέψει ιδιωτικά ή υπάρχει περιορισμός; Επίσης αν γνωρίζετε δικαιούται επιπλέον επιδόματος; Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Απάντηση σε  Nikos
13 Φεβ. 2026 22:32

Δεν επηρεάζει ούτε την σύνταξη ούτε την εργασία.
Επίδομα ανάλογα την πάθηση – απόφαση και μόνο από τον ΟΠΕΚΑ, οπότε μπορείς να απευθυνθείς στο κέντρο κοινότητας του δήμου σου, για πληροφορίες ή αν απορρέει κάτι άλλο από την απόφαση (αν σε κάποια παράγραφο γράφει ΝΑΙ).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δημήτριος
Δημήτριος
10 Φεβ. 2026 20:48

κ.Καρασαββίδη, όταν έχεις διπλά εξάμηνα και υπερβαίνεις τα 40 συντάξιμα έτη με ηλικία κάτω των 60, ενεργοποιείται η κράτηση του Ν.4002/11;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Λευτέρης
Λευτέρης
10 Φεβ. 2026 17:36

Σε συνδυασμό με το περσινό σας άρθρο, Επιδόματα/ Εξάμηνα και μέσος όρος αποδοχών, για νέους ασφαλισμένους και εφόσον δε τίθεται θέμα αναγνώρισης για τη συμπλήρωση του συνόλου των εξαμήνων – σε περίπτωση που υφίστανται εξάμηνα στο σύνολο σχεδόν του εργασιακού βίου και σε συνδυασμό με πενταετία, ήθελα την άποψη σας για το παρακάτω:
– Υπάρχει κάποιου είδους ανταπόδοση (οικονομική) για την αναγνώριση των ετών 2002-2016; (Πάντα με δεδομένο ότι θα αναγνωριστούν τα έτη 2017 και μετά).
– Η εφαρμογή σύνταξης, υπολογίζει το ποσοστό αναπλήρωσης 0,5% για τα έτη 40-44 κ 2% για τα επόμενα επιπρόσθετα;
Ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Παναγιώτης
Παναγιώτης
10 Φεβ. 2026 14:08

Κατι δεν πάει καλά με εφαρμογή σύνταξης ΓΕΝ
ΕΜΘ με 35 χρόνια κ 30 μήνες ΙΚΑ 1560€
Από σμυν 31 κ 10 μήνες κ 30 μήνες ΙΚΑ 1630€
Ο ένας 30 μήνες ΙΚΑ 25€ περίπου
Ο άλλος 125€ περίπου

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
9 Φεβ. 2026 22:34

Καλησπέρα σας έχω διαπιστώσει στον υπολογισμό της σύνταξης μεταξύ παλαιού και νέου ασφαλισμένου στην πρόγνωση μέσου όρου η διαφορά είναι 200 ευρώ μπορεί η διαφορά αυτή να είναι σωστή η χρειάζεται κάποια διόρθωση .ΣΜΥ κατάταξη 1-11-93 Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωνσταντινος
Κωνσταντινος
10 Φεβ. 2026 10:10

Σας ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκρισή σας.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βασίλης
Βασίλης
9 Φεβ. 2026 15:17

Καλησπέρα σε όλη την εξαιρετική ομάδα.Να είστε πάντα καλά σε προσωπικό και οικογενειακό επίπεδο.Είμαι συνταξιούχος Ανθυπασπιστής ΕΜΘ τάξη 1995 και έχω λάβει την σύνταξη και τα μερίσματα και σε 5-6 μήνες (πρώτα ο Θεός) θα λάβω και το ΕΦΑΠΑΞ. Η ερώτηση μου είναι η εξής:
Η οφειλή εισφορά 2% στην εφαρμογή για το ΕΦΑΠΑΞ, αφορά όλες τις τάξεις των ΕΜΘ ή από κάποιες τάξεις και μετά είχε γίνει αυτεπάγγελτα αυτή η κράτηση; Γιατί δεν το έχω ερευνήσει το θέμα απλά είχα ακούσει ότι από την τάξη 1993 και μετά έχουμε ήδη πληρώσει την οφειλή. Ισχύει αυτό;
Αν γνωρίζει κάποιος και μπορεί να δώσει μια σαφή απάντηση.Ευχαριστώ πολύ.Καλή συνέχεια.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
andr
andr
Απάντηση σε  Βασίλης
9 Φεβ. 2026 23:30

Καλησπέρα.Βασιλη είμαστε ίδια σειρά εγώ προς το παρόν ακόμη ε.ε. Η κράτηση αυτή σε εμάς έχει πραγματοποιηθεί και φαίνεται στο φύλλο μισθοδοσίας του Ιουνίου 2002 με την ενδειξη Τ.Α.Σ 2% Ν.Δ.398/74 01.05.2002 Εάν έχεις τον φάκελο που μας είχαν δώσει από τα κτσ κοίταξε να βρεις το συγκεκριμένο φύλλο μισθοδοσίας.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΣΙΛΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ
Απάντηση σε  andr
10 Φεβ. 2026 19:47

Ευχαριστώ πολύ andr.Ναί έχω τον φάκελο από το αντίστοιχο ΚΤΕΘ και θα το κοιτάξω όπως μου είπες. Εύχομαι και εσύ με το καλό και με υγεία να βγείς και να απολαύσεις έναν καλό συντάξιμο βίο.Εγώ έφυγα συμπληρωμένος με καταδρομικά εξάμηνα.Πολύ καλή δουλειά εδώ μέσα.Καλή συνέχεια..

ΣΩΜΑ:
Στρατός
andr
andr
Απάντηση σε  ΒΑΣΙΛΗΣ
10 Φεβ. 2026 22:37

Ευχαριστώ Βασίλη.Παντα υγεία.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
fotis
fotis
6 Φεβ. 2026 16:53

Είμαι απόστρατος Αστυνομικός και αποστρατεύτηκα την 31-12-2017 με αυτεπάγγελτη αποστρατεία (55ο έτος ηλικίας) με 39 συντάξιμα έτη μαζί με την μάχιμη πενταετία, στα οποία συμπεριλαμβάνονται : Η στρατιωτική θητεία 22 μήνες, και 9 μήνες ΙΚΑ. Τον Ιούλιο του έτους 2025 περιήλθε στην κυριότητά μου ένα ΤΑΞΙ το οποίο δεν δουλεύω εγώ ο ίδιος αλλά το νοικιάζω. Έτσι είμαι αναγκασμένος να πληρώνω εισφορές στην πρώτη κατηγορία ως Ελεύθερος Επαγγελματίας και ταυτόχρονα να καταβάλλω και το 50% των ασφαλιστικών εισφορών ως μη ανταποδοτικό τέλος λόγω του ότι είμαι Συνταξιούχος. Θα ήθελα παρακαλώ να με ενημερώσει ή ο Κύριος Καρασαβίδης ή κάποιος που γνωρίζει καλά, πώς υπολογίζεται η σύνταξη όταν θα συμπεριλάβω στο μέλλον και αυτό τον χρόνο ασφάλισης; Ευχαριστώ για την δυνατότητα της επικοινωνίας αυτής και πολλά συγχαρητήρια στον Κύριο Καρασαβίδη για το πολύτιμο έργο του !!!

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
fotis
fotis
7 Φεβ. 2026 13:48

Ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου Αχιλλέα. Σκεφτόμουν μήπως έχοντας ένα έτος ως ελεύθερος επαγγελματίας πριν την συμπλήρωση των 40 ετών ενδεχομένως να είχα τον αυξημένο συντελεστή απόδοσης στην σύνταξή μου όταν θα συμπεριλάβω και αυτό τον χρόνο. Φαίνεται πως αυτό δεν ισχύει και απ΄ότι διαπιστώνεται « άνθρακας ο θησαυρός …» Χίλια Ευχαριστώ !!!

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  fotis
9 Φεβ. 2026 15:01

Καλησπέρα.
Σίγουρα δεν μιλάμε για θησαυρό. Όμως ο τρόπος υπολογισμού που ισχύει είναι ευνοϊκότερος σε σχέση με την ενσωμάτωση του καινούριου ασφαλιστικού χρόνου στην αρχική σύνταξη.
Αν τα συντάξιμα χρόνια ως ελεύθερος επαγγελματίας προστίθεντο στον αρχικό χρόνο ασφάλισης θα επηρέαζαν το ποσοστό αναπλήρωσης αλλά και τον μέσο όρο των αποδοχών.
Στην περίπτωση σου εκτός από το 40ο έτος που θα είχε ποσοστό αναπλήρωσης 2% τα επόμενα έτη θα είχαν 0,5%.
Στην περίπτωση αυτή θα είχες απώλειες και λόγω μείωσης του μέσου όρου των αποδοχών αλλά και του μειωμένου συντελεστή αναπλήρωσης για τα έτη >40ου.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
5 Φεβ. 2026 15:43

Είμαι ΕΜΘ ανθυποπλοίαρχος με ημερομηνία διαγραφής 31/12/2015.Έχω ανήλικο με ημερομηνία γέννησης 16/05/2015.Μπορώ να ζητήσω το ποσό της κράτησης να γίνεται στα επίπεδα του ποσού ως εν ενεργεία;

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
arvageo
arvageo
Απάντηση σε  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
5 Φεβ. 2026 23:10

Οι κρατήσεις υπέρ ΒΟΕΑ (Βοήθημα Οικογενειακής ή Επαγγελματικής Αυτοτέλειας) στο ΜΤΝ αφορούν την εγγραφή τέκνων και ανέρχονται σε 4% επί του βασικού μισθού για εν ενεργεία στελέχη, ενώ για τους απόστρατους ορίζεται στο 30% επί του μεικτού μηνιαίου μερίσματος κατά τη δήλωση. Η ασφάλιση τέκνων είναι υποχρεωτική.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
arvageo
arvageo
Απάντηση σε  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
5 Φεβ. 2026 23:12

Υπάρχει σχετικό άρθρο: https://enstoloi.net/allagi-posostou-eisforon-gia-to-voea-mtn/

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΠΑΝΟΣ
ΠΑΝΟΣ
3 Φεβ. 2026 13:22

κ. Καρασσαβίδη χρησιμοποιώντας τη νέα έκδοση της εφαρμογής σύνταξης ναι μεν υπάρχει μία μικρή σχετικά αύξηση (ανάλογα τα έτη υπηρεσίας) αλλά προκύπτει παράλληλα μία μείωση στο ΒΟΕΑ αρκετά σημαντική. Το ίδιο έχει συμβεί και σε άλλους συναδέλφους.Ισχύει ή απαιτείται κάποια διόρθωση στην εφαρμογή?ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός