Σελίδα υπ' αριθ. 92 με σχόλια ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Τελευταία άρθρα
Πλοήγηση
Σελίδα υπ' αριθ. 92 με σχόλια ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
ΑΛΛΟ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ?ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΦΟΡΑ?
Τα διαθέσιμα είναι αυτά που έχεις στο ταμείο.
Τα αποθεματικά είναι αυτά που έχεις στην τράπεζα (αποταμίευση).
Έχω την εντύπωση . ότι καλό θα ήταν να δημιουργηθεί ένα άλλο site , στο οποίο θα κουβεντιάζουν μεταξύ τους 3-4 άτομα , τα οποία έχουν τόσο σοβαρούς προβληματισμούς και απορίες… Έχουμε ξεμείνει απο φυσική κατάσταση οι υπόλοιποι !!!!
Έκπληξη και προβληματισμό μου προκαλούν ορισμένες τοποθετήσεις – απαντήσεις στο προηγούμενο σχόλιό μου, οι οποίες έχουν μεγάλο ειδικό βάρος όταν προέρχονται από τον διαχειριστή της ιστοσελίδας. Θα ήθελα να επισημάνω λοιπόν τα κάτωθι: 1) Εν αρχή εκφράστηκε η ΣΙΓΟΥΡΙΑ και η ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ότι τα ταμεία πρέπει να κρατούν αποθεματικά. Στην συνέχεια υπήρξε μία αναδίπλωσης θέσης [«δεν έχουμε σπουδάσει οικονομική θεωρία και δεν μπορούμε εκ του ασφαλούς (χωρίς να έχουμε ευθύνες) να κρίνουμε εάν και πόσο αποθεματικό χρειάζεται να υπάρχει»]. Αυτό προφανώς συνέβη μετά την παραδοχή ότι τα αποθεματικά δημιουργούνται όταν το διενεμητικό σύστημα το επιτρέπει (δηλαδή όταν υπάρχει πλεόνασμα μεταξύ εισφορών – εσόδων και πληρωμών-εξόδων) και βέβαια δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να δημιουργείται αποθεματικό επειδή υφίστανται μόνο εισφορές και …σταγονομετρικές παροχές (εφάπαξ εν προκειμένω). Τα ερωτηματικά που προσωπικά μου δημιουργούνται έχουν σχέση με την ευκολία να δικαιολογηθούν καθολικά, όλες οι ενέργειες του ταμείου παραβλέποντας τους απαράδεκτα μεγάλους χρόνους καταβολής των υποχρεώσεών του. 2) Εξέφρασα τον προβληματισμό μου γιατί « σε ένα διαρκώς επιδεινούμενο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, τηρείται αποθεματικό μεγάλου ύψους στην Τράπεζα της Ελλάδος, με κίνδυνο να υποστεί… Διαβάστε τη συνέχεια »
1. Δεν σχολίασες το γεγονός ότι οι εισφορές των εν ενεργεία επαρκούν μόνο για 25 εφάπαξ μηνιαίως. 2. Δεν σχολίασες το γεγονός ότι από το 2008 μέχρι το 2013 (σε 6 χρόνια δηλαδή) η διαφορά μεταξύ κύριων εξόδων – εσόδων του ΕΛΟΑΑ είναι 130.000.000 € (ολογράφως: εκατόν τριάντα εκατομμύρια ευρώ)! Έχεις να προτείνεις κάτι ουσιαστικό για τα ανωτέρω 2 δεδομένα; Έχεις να προτείνεις ένα τρόπο ώστε και ο σημερινός Ανθυποσμηναγός να πάρει εφάπαξ όταν έρθει η ώρα; Επίσης με το σχόλιό σου ειρωνεύεσαι την τοποθέτησή μου ότι όλοι σχολιάζουμε χωρίς να έχουμε καμία γνώση οικονομικής νομοθεσίας, πλαισίου λειτουργίας των ταμείων, υποχρεωτικών διαδικασιών κλπ. Και όμως σε αυτή ακριβώς την έλλειψη γνώσεων οφείλεται το λανθασμένο συμπέρασμά σου σχετικά με την αντίφαση της εκδοθείσας ΠΝΠ και την αίτηση του ΕΛΟΑΑ για αποδέσμευση αποθεματικών. Σε ενημερώνω λοιπόν ότι η ΠΝΠ αφορά τα “διαθέσιμα” των ταμείων, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με τα “αποθεματικά”. Οπότε εάν θέλεις να γίνεις αυτόκλητος τιμητής και κατήγορος των εν ενεργεία συναδέλφων (που κάνουν ότι μπορούν για να πάρεις τα λεφτά σου όσο το δυνατόν νωρίτερα), θα πρέπει… Διαβάστε τη συνέχεια »
Πολύ ευχαρίστως να τα σχολιάσω Κε Καρασαββίδη: 1. Τα πραγματικά, προϋπολογιστικά, έξοδα για απόδοση εφάπαξ (που ο ΕΛΟΑΑ ανακοίνωσε, ΔΕΝ ΤΟ ΒΓΑΖΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ μου) είναι 31.378.000 € (διότι δεν υφίστανται ΜΟΝΟ οι εισφορές αλλά και τα λογιστικά προστιθέμενα ποσά των προκαταβολών και λοιπών εσόδων της χρήσης του προηγούμενου έτους). Κάνοντας λοιπόν τις σχετικές αναγωγές θα διαπιστώσεις ΟΤΙ ΜΕ ΤΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝΤΑ ΠΟΣΑ (31.378.000 € ) από τον ΕΛΟΑΑ (και όχι, επαναλαμβάνω, βγαλμένα από την δική μου καλπάζουσα φαντασία) τα κονδύλια αυτά ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ 50 ΕΦΑΠΑΞ ΜΗΝΙΑΙΩΣ. Ας τελειώσει, επιτέλους αυτό το παραμύθι των 20 εφάπαξ/μηνιαίως… 2. Τα τελευταία (6) έτη (2008-2013) αποστρατεύθηκαν περί τα 5.500 άτομα. Την προηγούμενη εξαετία (2002-2007) αποστρατεύθηκαν κάτω από 2.000 άτομα. Λογικότατη λοιπόν η απόκλιση των 130.000.000 €…. (εάν απαιτείται περαιτέρω επεξήγηση θα σου την εκφέρω επίσης ολογράφως αλλά δεν θεωρώ ότι χρειάζεται, εύκολα μπορείς να κάνεις τις σχετικές αναγωγές και να διαπιστώσεις του “λόγου το αληθές” ) Για τα υπόλοιπα, απλά ξαναεκπλήσσομαι: α) Θέλεις να προτείνω πως ο σημερινός Ανθσγος του 2015, θα λάβει το εφάπαξ του, μετά από 35 χρόνια (το… Διαβάστε τη συνέχεια »
Για τις επισημάνσεις σου: α) Αυτό που λέω είναι ότι δεν υπάρχει καμία λογική στην πλήρη ανάλωση του αποθεματικού προτού ξεκαθαριστεί ο νέος τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ (με ή χωρίς ρήτρα βιωσιμότητας και αξιόμαχου). Το ότι χρησιμοποιείς το γεγονός ότι εγώ εισέπραξα το εφάπαξ αποδεικνύει ένδεια επιχειρημάτων και δεν σε τιμά. Δηλαδή οι δεκάδες χιλιάδες απόστρατοι της αεροπορίας που ήδη πήραν το εφάπαξ, με το σκεπτικό σου απλά δεν δικαιούνται να εκφράσουν την άποψή τους και έχουν εκ προοιμίου άδικο. β) Η ουσιώδης διαφορά μας είναι ότι εγώ δεν αυτο-αποκαλούμαι οικονομολόγος και δεν βγάζω αυθαίρετα συμπεράσματα (ορθολογιστικά κατά τη γνώμη σου) όταν δεν γνωρίζω σε βάθος ένα θέμα. γ) Η διαφορά αυτή καταρρίπτει το επιχείρημά σου ότι η αίτηση λήψης αποθεματικών ήταν μάταιη μετά την ΠΝΠ. δ) Δεν νομίζω ότι υπερβάλλω ούτε στο ελάχιστο όταν επισημαίνω ότι καταφέρεσαι κατά συναδέλφων. Όταν κατηγορείς “το ταμείο” ότι δεν κάνει σωστά τη δουλειά του ποιους ακριβώς κατηγορείς; Ποιους χαρακτηρίζεις “καπεταναίους” και τους μέμφεσαι για την καθυστέρηση στην πληρωμή του εφάπαξ σου; Με ποιους ακριβώς έρχεσαι σε αντιπαράθεση, αν όχι με τους εν ενεργεία… Διαβάστε τη συνέχεια »
Για τα ουσιώδη δεν εξέφρασες καμία άποψη οπότε εκλαμβάνω ότι προφανώς συμφωνούμε στα κάτωθι: – Ότι το ταμείο έχει την δυνατότητα διπλάσιου αριθμού χορήγησης εφάπαξ από τα 20-25/μηνιαίως που αρχικά εκτιμούσες. – Ότι κατά την εξαετία 2008-2013, ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ ΥΠΕΚΥΨΕ μία διαφορά €130.000.000, λόγω του απρόβλεπτα μεγάλου αριθμού αποστρατειών της περιόδου. – Είναι τουλάχιστον παράδοξο το γεγονός της ΜΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ούτε ΕΝΟΣ ΕΦΑΠΑΞ του 2014, παρά το γεγονός ότι τα χρήματα έχουν προϋπολογιστεί και υπάρχουν. Για τα λοιπά θα σου πω την άποψή μου: α) Ναι, έχω ένδεια επιχειρημάτων, όπως ισχυρίζεσαι, όταν καλούμαι να απαντήσω σε ερωτήσεις: «Έχεις να προτείνεις ένα τρόπο ώστε και ο σημερινός Ανθυποσμηναγός να πάρει εφάπαξ όταν έρθει η ώρα;» !!!!! Επιζητείς απάντηση για τον σημερινό Ανθσγό οποίος ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΤΟ 2055-2060 (αφού εκτιμώ ότι ίσως έως τότε η 35ετία ίσως γίνει 40-45ετία) Τι να σου απαντήσω; 🙂 Επίσης, διαπίστωσες πολλούς απόστρατους να εκφράζουν τις δικές σου απόψεις; Υπάρχει κάποια ανάρτηση από άλλον απόστρατο που λέει αυτό που λες άμεσα εσύ «το θέμα είναι να επιλυθεί ο γόρδιος δεσμός των εφάπαξ συνολικά για όλους και… Διαβάστε τη συνέχεια »
Σε βρίσκω πολύ σωστό φίλε Dp. Το ΕΛΟΑΝ έχει αποδείξει κατ’ επανάληψη ότι είναι δραστήριο μακράν του ΕΛΟΑΑ. Και δεν μιλάμε μόνο από πλευράς ενημέρωσης βέβαια, δεν το συζητάμε καν. Από εκεί και έπειτα βλέπουμε ότι εκμεταλλεύεται τα διαθέσιμα του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πως; Απλά με το να εκταμιεύει συστηματικά εφάπαξ στους απόστρατους, ώστε να μην δημιουργεί υπέρογκα αποθεματικά που είναι πιο επιρρεπή στον αφανισμό. ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PSI ΤΟ ΕΜΑΘΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ.
Dp πάλι και πάλι με βρίσκεις σύμφωνο με τη λογική των επιχειρημάτων σου. 1. « σε ένα διαρκώς επιδεινούμενο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, τηρείται αποθεματικό μεγάλου ύψους στην Τράπεζα της Ελλάδος, με κίνδυνο να υποστεί ένα νέο, ανεπάντεχο PSI ή να διαμορφωθεί σε ταμειακό διαθέσιμο, ΟΤΑΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΥΧΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ» Ξεκάθαρο και σε μένα! Ποιός τεχνικο-οικονομικός λόγος μπορεί να το αναιρέσει? Ο G.G. το εξήγησε επίσης ξεκάθαρα! Μόνο ο ίδιος ο Υπουργός μπορεί να το αναιρέσει επειδή αφορά πολιτική απόφαση. Ας το κάνει αν δεν τα θέλει για άλλο σκοπό… 2. “ότι το αποθεματικό των € 10.000.000 που προτίθεται να εκταμιεύσει ” Προφανέστατα δεν υπάρχουν μόνο 10 εκατ. στο αποθεματικό του ΕΛΟΑΑ, υπάρχουν και άλλα, πόσα όμως? Σαν μερισματούχος δεν πρέπει να το ξέρω? Πόσοι τόκοι λαμβάνονται ετησίως από την Τράπεζα και πού πηγαίνουν οι τόκοι? Δεν πρέπει να το ξέρω και αυτό? (ας βγάλουν ένα ετήσιο απολογιστικό non-paper με νούμερα που να περιλαμβάνουν και αυτά τα ποσά και τις προοπτικές-στόχους…π.χ. για να πάρει ο νεαρός Ανθσγός εφάπαξ αποταμιεύονται 50 εκατ σήμερα…) 3. “Ο ΕΛΟΑΑ ακόμα δεν έχει αποδώσει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΦΑΠΑΞ… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλημέρα.Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που έχει πάρει συμπληρωματικό εφάπαξ, για να δούμε αν ξεκινήσανε και μέχρι που έχουν φθάσει?
Εγώ έχω διαγραφεί 28-3-2013
Η μόνη ενημέρωση που υπάρχει μέχρι στιγμής
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-66/#comment-15754
Mary,
διαγράφηκες 28-3-2013 αλλά πότε κατέθεσες τα δικαιολογητικά για εφάπαξ ? Αυτό έχει σημασία
mary συναδελφος με διαγραφη 18-11-2012 κατατεθηκαν τα χρηματα 27-4-2014.Εγω με διαγραφη 13-1-2013 ενημερωθηκα απο εναν ευγενεστατο κυριο στο ΜΤΑ τηλ.5065 οτι τις επομενες ημερες θα επικοινωνησουν μαζι μου για να προσκομισω τα δικαιολογητικα που θα μου ζητησουν.Αυτα τα ολιγα και συμφωνω απολυτα με τον Μαριο.
Καλημέρα ,έχω μια απορία η οποία έγινε ανησυχία σήμερα ….η αναγνώριση της πενταετίας για εφάπαξ δεν γίνετε δεκτή εφόσον υποβληθεί μετά τη διαγραφή : Υπέβαλα την αίτηση αναγνώρισης σχεδόν αμέσως μετά την διαγραφή μου μαζί με το μητρώο από ΓΕΑ/Β4 που ζητούσαν. Μάλιστα ο συνάδερφος που χειριζόταν την υπόθεση τότε, με είχε διαβεβαιώσει ότι η αναγνώριση θα γίνει ταυτόχρονα με την απονομή του εφάπαξ αφού γίνουν οι κρατήσεις ( περίπου 2000 ευρώ) .Σήμερα με άλλο συνάδερφο που μίλησα στο ΕΛΟΑΑ (ευγενικότατος και εξυπηρετικός) μου είπε ότι αναγνώριση μετά την διαγραφή δε γίνετε. Αχιλλέα η κάποιος συνάδερφος αν γνωρίζει κάτι περισσότερο ?
Κανένας :
Για δες εδώ ένα σχετικό σχόλιο μήπως ταιριάζει στην περίπτωσή σου.
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-66/#comment-15772
Μετά την διαγραφή μου εντός του 2014 κατέβαλα στο ΜΤΑ το ποσό των 668 Ε για την έναρξη καταβολής των μερισμάτων και του εκοεμα.
Το ποσό αυτό δεν θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στις κρατήσεις του ταμείου τόσο στην πρώτη πληρωμή με τα αναδρομικά όσο και στην ετήσια βεβαίωση του 2014.
Όταν παλαιοτέρα το ποσό αυτό το κρατούσαν από την πρώτη καταβολή των μερισμάτων (όταν η καταβολή ήταν κάθε τρεις μήνες) το ποσό αυτό το είχαν συμπεριλάβει στις κρατήσεις στην πρώτη εκκαθάριση – καταβολή.
θυμάται κάποιος συνάδελφος ή γνωρίζει τι γίνεται με αυτή την καταβολή ?
Εκτυπώστε την ετήσια Βεβαίωση Μερισμάτων Μ.Τ.Α. & ΕΚΟΕΜΑ 2014 για την εφορία .
https://www.mta.haf.gr/Login
Την καλησπέρα μου και ευχαριστώ αλλά ακόμα δεν θα πάρω…θα δω πότε θα πληρώσω την “διαφορά” των 1330 ευρώ που μου ζητάνε και βλέπουμε! Οι 36 δόσεις των 50% αναδρομικών μου προσφέρουν τα 2/3 του μερίσματος+ΕΚΟΕΜΑ, αναμένω να δω την τύχη των “επικουρικών” (γενικός όρος που επικαλούνται για περικοπές οι εταίροι!)
ΥΓ: Έλπιζα ότι η Καβάλα να σας έκανε την “ζημιά” για να περάσουμε μπροστά….την άλλη φορά όμως…
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΙΣ ΕΤΗΣΙΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ?
Ειναι ΟΚ, και του ΜΤΑ και του ΓΛΚ.
Καλημέρα. εμένα έχει θέμα με τα ποσά των κρατήσεων και του καθαρού ποσού (είναι μεγαλύτερα με βάση των μηνιαίων ενημερωτικών σημειωμάτων ) , μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με το Γ.Λ.Κ (τηλεφωνικό κέντρο ) δεν μπόρεσαν να μου δώσουν λύση, απλά μου είπανε να τους στείλω το αίτημα μου με φαξ στο ΄2103329774΄ Προς Διεύθυνση 45Γ για επανέλεγχο της βεβαίωσης αποδοχών .όπως και με το ΜΤΑ , με το οποίο θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω σήμερα για διευκρινίσεις ως προς τα καθαρά ποσά.
Το καθαρό ποσό της ετήσιας βεβαίωσης, είναι το πληρωτέο που λάμβανες κάθε μήνα (αυτό που έγραφαν τα μηνιαία) αφού προσθέσεις και το φόρο.
Το ποσό των κρατήσεων της ετήσιας βεβαίωσης, είναι το σύνολο των κρατήσεων αφού αφαιρέσεις τον φόρο.
Μετά από επικοινωνία με το Μ.Τ.Α που είχα τα ποσά της βεβαίωσης είναι οκ !!. Με τη συνάδελφο που μίλησα ( παρεμπιπτόντως ήτανε πολύ εξυπηρετική) μου ανέλυσε όλα τα ποσά της βεβαίωσης. Τώρα περιμένω μόνο το ΓΛΚ να μου απάντηση και να δούμε πότε…
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Για το που επενδύονται – αξιοποιούνται – χρησιμοποιούνται, κάποια από τα αποθεματικά του ΜΤΑ.
Πάντως εκτός από την αγορά µεριδίων του Κοινού Κεφαλαίου ΝΠΔΔ και Ασφαλιστικών Φορέων, 1 εκ. όπως είχε αναρτηθεί στο παρακάτω.
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-57/#comment-14511
έχουμε και άλλες δύο αποφάσεις για αγορά μεριδίων όσο και μετοχών, που αναρτήθηκαν στην διαύγεια.
Αθήνα 02/01/2015
Αριθµ.Πρωτ. 01 / 9854
Αποφασίζουµε
Εγκρίνουµε τη δέσµευση πίστωσης ύψους ΕΥΡΩ ENA ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΤΡΙΑΚΟΣΙΕΣ ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ( 1.390.000,00 €) για την πληρωµή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισµού εξόδων του ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ υπό Κ.Α.Ε 9854 οικ. έτος 2015 για Αγορά αξιών (αγορά µεριδίων του Κοινού Κεφαλαίου ΝΠΔΔ και Ασφαλιστικών Φορέων)
Αθήνα 02/01/2015
Αριθµ.Πρωτ. 01 / 9852
Αποφασίζουµε
Εγκρίνουµε τη δέσµευση πίστωσης ύψους ΕΥΡΩ ΠΕΝΤΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ( 500.000,00 €) για την πληρωµή ισόποσης δαπάνης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισµού εξόδων του ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ υπό Κ.Α.Ε 9852 οικ. έτος 2015 για Αγορά Μετοχών.
Spuros μας έφτιαξες πρωί πρωί
1.000.000+1.390.000+500.000=2.890.000 Ε, μια χαρά το πάμε.
Να δούμε αν θα μείνει σε αυτό ή θα έχουμε και αύξηση του.
ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ.ΦΤΑΙΕΙ Ο ΕΝΑΣ.ΦΤΑΙΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ.ΒΑΣΙΚΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΛΟΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΒΕΒΑΙΩΣ-ΒΕΒΑΙΩΣ.ΤΩΡΑ ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΨΗΦΗΖΑ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΘΕΣΟΥΛΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟΙ.Ε ΤΩΡΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΑΜΑ ΠΑΡΩ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΣΙΓΑ ΤΙ ΕΓΙΝΕ.ΥΓΕΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ.
Γιώργο αυτές είναι πικρές αλήθειες…
Λες “σιγά τί έγινε?”
Αλλά όμως έγινε, έγινε…όταν έχεις π.χ. δάνειο (καταναλωτικό για αυτοκίνητο πριν το 2010 για 10 χρόνια! και μάλιστα σε ΙΧ 2000 κυβικών! πανάθεμά του…) να ξεχρεώσεις. όταν έχεις παιδιά στο Λύκειο για φροντιστήρια να πληρώσεις. όταν έχεις παιδιά να σπουδάζουν σε άλλη πόλη και βλέπεις ότι το ΒΟΕΑ ίσως τελικά να έρθει πριν το εφάπαξ…όλα αυτά καίνε τον καθένα μας.
Μακάρι να μην είναι 5 χρόνια αλλά μόνο 2-2.5 (εύχομαι να μην μπω στο 2018) και να μην έχουμε σαν κράτος άλλο απρόοπτο (δραχμή..) και αν μπορούσα να πάρω μιά καλή μπροστάτζα χωρίς τόκο και χωρίς ακραίες αιτιολογίες (αρρώστειες κλπ) και χωρίς γλυψίματα (κάνε μου σου κάνω…), αυτό θα με ανακούφιζε για καλά. Στο λέω με κάθε ειλικρίνεια.
Φίλε aero,
αναφορικά με τα υπόλοιπο 50% της απόφασης ΣτΕ και τα αναδρομικά τους που συζητούσαμε εδώ
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-68/#comment-16295
Υπάρχει αυτό εδώ ως κάποιο νέο
http://staratalogia.blogspot.gr/2015/04/12.html
και με αυτό
http://staratalogia.blogspot.gr/2015/04/blog-post_72.html
Να σου πω την αλήθεια, λιγάκι μπερδεύτηκα γιατί δεν ξεκαθαρίζει αν τα δύο αναδρομικά “παντρευτούν” σ’ ένα των 24 δόσεων ή αν τρέχουν δύο διαφορετικές δόσεις.
Επίσης, δεν καταλαβαίνω αν με τις προτεινόμενες “τροποποιήσεις” του εγγράφου ίσως τελικά πρόκειται να αλλάξουν ξανά το νέο μισθολόγιο (προς τα κάτω), οπότε φτου και από την αρχή τα Α’ αναδρομικά και επαναπροσδιορισμός συντάξεων κλπ κλπ???
Εδώ το θέμα θέλει τον G.G. του…
Αυτό παντός που κάνει εντύπωση στην όλη κατάσταση είναι ότι ενώ όλες οι παροχές και διαχείριση των χρημάτων του ΜΤΑ γίνονται και παίρνονται αποφάσεις από το ΔΣ του ταμείου, ο μόνος λογαριασμός που ελέγχεται από το ΓΕΑ με πρόεδρο τον Υπαρχηγό (Διοικούσα Επιτροπή) είναι ο ΕΛΟΑΑ. Αλήθεια ποιος ο σκοπός και τι να εξυπηρετεί μια τέτοια απόφαση – εποπτεία ?
Spuros, ένας που γνωρίζει αρκετά πράγματα για θέματα ΕΛΟΑΑ είναι ο φίλος G.G. και θα ήθελα να ακούσω την “ειδική” άποψη του για το θέμα των αποθεματικών, διαχείρισης κλπ που συζητάμε εδώ.
Αγαπητέ φίλε Johnny B. καλημέρα σε σένα και όλους τους συνάδελφους. Βλέπω ότι μετά την αναζήτηση σου από τον άλλο καλό φίλο aero έκανες την επανεμφάνιση σου αρκετά δυναμικά. Επειδή για το συγκεκριμένο θέμα έχουν διατυπωθεί αρκετές και ενδιαφέρουσες απόψεις από τους καλούς συναδέλφους αυτό που έχω να προσθέσω είναι ότι. Σύμφωνα με τα άρθρα 23 (Διάθεση πόρων) και άρθρο 24 (Τοποθέτηση κεφαλαίων) του Ν.Δ. 398/1974 με το οποίο συστάθηκε και διέπετε η λειτουργία του ΕΛΟΑΑ αποσαφηνίζει τον τρόπο διαχείρισης των πόρων αλλά και των αποθεματικών του λογαριασμού. Ο πρώτος νόμος σχετικά με την κατάθεση των αποθεματικών είναι ο Α.Ν. 1611/1950 και πάνω σε αυτόν πατούν κατά καιρούς όλοι οι υπόλοιποι νόμοι για την αξιοποίηση των αποθεματικών έως και σήμερα. Όλα τα παραπάνω φυσικά τελούν από την καθοδήγηση και έλεγχο του εκάστοτε ΥΕΘΑ, συνεπώς όπως καταλαβαίνεις η κάθε απόφαση είναι πολιτική και ίσως ο κάθε ΥΕΘΑ να θέλει να έχουν αποθεματικά τα ταμεία που εποπτεύει (κεντρική πολιτική γραμμή), για παν ενδεχόμενο (βλέπε πρόσφατη πράξη νομοθετικού περιεχομένου), ή όπως παλαιοτέρα δυστυχώς έγιναν μετοχές την εποχή του χρηματιστηρίου, είτε καταθέτονταν άτοκα, είτε… Διαβάστε τη συνέχεια »
Την καλησπέρα μου και καλώς σας βρήκα ξανά μετά από την παρακίνηση του φίλου aero αποφάσισα ότι οι καιροί είναι δύσκολοι και όλες οι πληροφορίες είναι πλέον πολύ σημαντικές. Οι πληροφορίες συγκεντρώνονται κάνοντας ερωτήσεις σε ανθρώπους που ξέρουν κάτι παραπάνω από την επικαιρότητα σε θέματα ΜΤΑ, οπότε να ‘μαι πάλι και ελπίζω σπό εδώ και πέρα να προκύπτουν για όλους μας μόνο ευχάριστα μαντάτα!
Είδα ότι Αχιλλέας έκανε μιά φιλότιμη προσπάθεια για να εξηγήσει τα ανεξήγητα που διαβάζουμε και συζητάμε για το ΜΤΑ, όμως μου φαίνεται ότι η δική σου ερμηνεία ακούγεται πιό ρεαλιστική (στα αυτιά μου).
Θέλω να πιστεύω ότι σύντομα θα ανακάμψει η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας αλλιώς δεν έχει ουσία να συζητάμε αν θα πάρουμε ΒΟΕΑ, εφάπαξ, μερίσματα, πλήρη σε ευρώ ή βρεθούμε στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης αναζητώντας υπεύθυνους για την καταστροφή. Ελπίζω να κυριαρχήσει η λογική και το γενικό συμφέρον (και ας έχει κάποιο κόστος).
Κατανοώ την αγωνία όσων περιμένουν να λάβουν το εφάπαξ, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία (εμού συμπεριλαμανομένου) δεν είναι οικονομικής ειδικότητας και δεν γνωρίζουμε όλη τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία των μετοχικών ταμείων. Επίσης δεν έχουμε σπουδάσει οικονομική θεωρία και δεν μπορούμε εκ του ασφαλούς (χωρίς να έχουμε ευθύνες) να κρίνουμε εάν και πόσο αποθεματικό χρειάζεται να υπάρχει. Προσωπικά δεν νομίζω ότι έχει οποιοδήποτε νόημα να ψάχνουμε γιατί κατατίθενται τα αποθεματικά στην Τράπεζα της Ελλάδος και όχι στην Eurobank. Ομοίως δεν είχα ενδιαφερθεί ποτέ γιατί τα χρήματα της μισθοδοσίας μου (και τώρα της σύνταξής μου) κατατίθενται στην Τράπεζα της Ελλάδος και όχι στην Alpha Bank. Ούτε έχει σημασία γιατί έγινε κάποιο έγγραφο τον Απρίλιο και όχι το Φεβρουάριο (αμέσως μετά τις εκλογές και λίγο πριν τις κρίσεις). Κατά τη γνώμη μου (πάντα) η καθυστέρηση απόδοσης του εφάπαξ ΕΛΟΑΑ είναι το δέντρο και όχι το δάσος. Οι υπηρεσίες της αεροπορίας (ΜΤΑ, ΕΛΟΑΑ, ΓΕΑ) έχουν υποχρέωση έναντι όλων των εν ενεργεία συναδέλφων να διασφαλίσουν ότι και αυτοί θα λάβουν τις προβλεπόμενες παροχές, όποτε και εάν αποστρατευθούν. Εάν αυτό θα γίνει με εξεύρεση νέων… Διαβάστε τη συνέχεια »
Αχιλλέα καλή η προσπάθειά σου αλλά αντί να μας λύσεις απορίες μας δημιουργείς περισσότερες! Εγώ δεν έχω πάρει ακόμα σειρά για εφάπαξ και βλέπω πολλά άλυτα μυστήρια μπροστά μου και είναι εύλογο να αναρωτιέμαι…
Προτείνω
1. Ζήτησε από τον κ. Δόντσιο να μας εξηγήσει τα βασικά. Δεν θέλουμε να μας αποκαλύψει τα μυστικά του ΜΤΑ αλλά να μας εξηγήσει τα προφανή!
2. (Αν δεν γίνεται και δεν έχεις άλλον στο νου σου που να τα ξέρει καλά) Ζήτησε από τον ΔΗΜΗΤΡΗΣ να μας τα πει αυτός (με χαμηλούς τους τόνους…)
3. Άσε μας να αναρωτιόμαστε μέχρι να το λάβουμε ή να λαβωθούμε!
Η επίσημη ενημέρωση είναι όντως ένα θέμα που μπορεί να βελτιωθεί, όμως επί της ουσίας δεν θα σε βοηθήσει.
Δηλαδή εάν σου εξηγήσουν οικονομοτεχνικά τους λόγους της καθυστέρησης και σου απαντήσουν επίσημα ότι όντως θα λάβεις εφάπαξ σε 2 χρόνια θα νιώσεις καλύτερα;
Όσον αφορά την ενημέρωση για τα οικονομικά των ταμείων έχουν υπάρξει αρκετές επίσημες ανακοινώσεις.
Όπως η επίσημη ανάλυση που περιέχει πληθώρα οικονομικών στοιχείων και για τα 3 μετοχικά ταμεία, η οποία παρατίθεται εδώ και μήνες στη σελίδα “Έγγραφα” (Στοιχεία Μετοχικών Ταμείων 2014), αλλά την έχουν κατεβάσει ελάχιστοι. Δεν χρειάζεται να είσαι οικονομολόγος για να καταλάβεις την κατάσταση, αρκεί να δεις τα νούμερα στη σελίδα 31 από το 2008 και μετά (κύρια έσοδα – έξοδα).
Μπακαλίστικα τα βασικά οικονομικά στοιχεία κατά τη γνώμη μου είναι αυτά:
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-49/#comment-13634
@ Αχιλλέας Καρασαββίδης Λόγω της προφανούς σοβαρότητας του θέματος των αποθεματικών, θα έπρεπε ίσως να προσδιορίσουμε επαρκώς ποιες είναι οι «συγκεκριμένες διατάξεις» και « οι νόμοι» για την τήρηση των αποθεματικών από τα ταμεία. Στην χώρα μας, αυτό που γνωρίζω είναι ότι τα αποθεματικά που διαχειρίζονται τα ταμεία ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΔΙΕΝΕΜΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ ( δηλαδή όταν τα έσοδα που συγκεντρώνονται από τις εισφορές είναι μεγαλύτερα από το ποσό που διατίθεται για τις πληρωμές, δηλαδή των εφάπαξ εν προκειμένω). Σκοπός των αποθεματικών είναι η χρηματοδότηση των μελλοντικών υποχρεώσεων, όταν οι εισφορές δεν θα επαρκούν για την πληρωμή των υποχρεώσεών τους. (Σημείωση: Γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο, καθώς και λόγω PSI, τα αποθεματικά των ταμείων από 25 δις € το 2009, μειώθηκαν στα … 4,5 δις € το 2014) Εδώ διαπιστώνουμε ότι, παρά τις απεγνωσμένες και απέλπιδες κραυγές αγωνίας εκατοντάδων συναδέλφων , ώστε να εξευρεθεί λύση και πόροι, για να μειωθεί ο απαράδεκτα, πλέον, μεγάλος χρόνος απόδοσης του εφάπαξ, εντελώς ξαφνικά αποκαλύπτεται ότι προωθείται εισήγηση για «ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ €10.000.000 ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΛΟΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» !!! Παρακαλώ, προσέξτε… Διαβάστε τη συνέχεια »
Ζωγράφε μου εσύ! Πάλι τα είπες ωραία και σταράτα!
Ας βγει το ΜΤΑ να μας πει μέσω του haf.gr με επιστολή πόσα αποθετικά έχει στο ΕΛΟΑΑ, γιατί τα έχει και γιατί δεν τα διαθέτει ακόμα όταν υπάρχουν 700 και περισσότεροι συνάδελφοι στην ουρά, πέραν τα συμπληρωματικά και τους ΕΜΘ?
Πρακτικά θα πρέπει να τα διαθέσει ΟΛΑ τώρα! (πριν γίνουν “ταμειακά διαθέσιμα”…). Όταν ξεμπλοκάρει σε 1-2 χρονάκια η κατάσταση επειδή το 2014 και το 2015 έφυγαν και θα φύγουν λίγοι, τότε ας ξαναφτιάξει απόθεμα!
Οι εσωτερικοί κανονισμοί βγήκαν για να εξυπηρετήσουν εμάς και όχι να φτιάχνουν αποθεματικά που σίγουρα θα τοκίζονται…και οι τόκοι π.χ. από 10 εκατ. ευρώ που πάνε? στους μερισματούχους? ιδέα δεν έχω!
Σοφά τα λες φίλε DP κανείς δεν ξέρει τι γίνεται στα ταμεία του αν δεις και το έγγραφο της ΕΑΑΣ που λέει οτι έχει αποθεματικά 3.780.000 ευρώ περίπου ειναι να απορείς. Τι τα θέλει τόσα μια ένωση αποστράτων που τα χρησιμοποιεί ; Γιαυτό κόπτονται κάποιοι για να μπουν στο προεδρείο και μας θυμούνται άτομα που δεν μας μιλούσαν ποτέ όταν έχει εκλογές η ΕΑΑΣ;
Πολύ σωστά τα λες και βλέπω ότι το παζλ σιγά σιγά δένει. Αν εξετάσουμε τα τεκταινόμενα των τελευταίων ημερών με κάποιες αποφάσεις που είχαν ληφθεί πέρυσι καταλαβαίνουμε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο.
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-35/#comment-11136
Εγώ πάντως δεν το καταλαβαίνω, πως είναι δυνατόν ενώ γνώριζαν ότι η θητεία της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΛΟΑΑ θα έληγε αρχές Μαρτίου (3-3-15), γιατί τον Φεβρουάριο πήραν απόφαση να χορηγήσουν μόνο αναδρομικά εφάπαξ, και όχι και για τρέχοντα και καθόμαστε δυο μήνες τώρα και περιμένουμε να ξεκινήσουν να δίνουν και από του 2014, και να μας τσαμπουνάνε την δικαιολογία ότι δεν υπάρχει Διοικούσα Επιτροπή.
Και αλήθεια από ποια χρήματα τα προϋπολόγισαν για τα 150 αναδρομικά, από του Φεβρουάριου (που έλεγαν ότι με αυτά θα πλήρωναν τα του 2013) ή από του Μαρτίου που ακόμα δεν είχαν εισπράξει ? και γιατί δεν έδωσαν 50 αναδρομικά και έστω 10 από τα τρέχοντα ?
Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι μας κοροϊδεύουν ασύστολα.
Άστα Γιάννη! Τα ‘χουμε ξαναπεί αυτά….νομίζω ότι τα μυστήρια της Εκκλησίας είναι κατά πολύ λιγότερα από αυτά του ΜΤΑ!!!!
Θα μπορούσαν ας πούμε να δανειστούν από τον ΕΛΧΑΟΣ όπως έκαναν και πέρυσι, μεταφέροντας (δανεικά) ποσό 5.000.000 Ε.
Λύσεις πάντα υπάρχουν αν θέλουν.
http://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-35/#comment-11123
Μάλλον φέτος δεν έμειναν πολλά στο ΕΛΧΑΟΣ γιατί από πληροφορίες έμαθε ότι έγινε ΧΑΟΣ φέτος με τους απόστρατους (αιτίες το στρες, κατάθλιψη, εγκεφαλικά κλπ) και εκταμιεύτηκαν αρκετές πιστώσεις δυστυχώς…!!!
Τα ταμεία λειτουργούν βάσει συγκεκριμένων διατάξεων και υποχρεώνονται από το νόμο να τηρούν αποθεματικό, διότι υπάρχουν και μελλοντικοί δικαιούχοι. Δεν είναι νομικά δυνατόν να δοθεί τώρα όλο το αποθεματικό ενός ταμείου για να ικανοποιηθούν αυτοί που περιμένουν και οι υπόλοιποι να μην έχουν να πάρουν τίποτε. Τα ίδια ισχύουν σε όλα τα μετοχικά ταμεία (ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΤΕΑΠΑΣΑ) αλλά και στα υπόλοιπα συνταξιοδοτικά ταμεία (ΙΚΑ, ΕΤΕΑ, Δημ. Υπαλλήλων κλπ). Όλα έχουν ελλείμματα και καθυστερούν να αποδώσουν τις παροχές που πρέπει παρά το γεγονός ότι όλα έχουν αποθεματικό, διότι δεν επιτρέπεται να το μηδενίσουν. Έτσι δουλεύει και το κράτος – δεν εξοφλεί άμεσα όλες τις υποχρεώσεις του για να έχει πάντα διαθέσιμα. Υπάρχουν συνεχώς χρόνιες οφειλές σε ιδιώτες, εφημερίες γιατρών, προμηθευτές κλπ, αλλά το κράτος δεν τις εξοφλεί πλήρως για να μπορεί να έχει αποθεματικά (τα οποία χρησιμοποιούνται τους τελευταίους 2 μήνες για μισθούς και συντάξεις). Η ιδέα για σταδιακή απόδοση του εφάπαξ είναι καλή, αλλά θα πρέπει να ψηφιστεί σχετικός νόμος που να το προβλέπει (κατ’ αντιστοιχία με την προσωρινή σύνταξη 50% στους δημοσίους υπαλλήλους). Όμως δεν νομίζω ότι έχει νόημα… Διαβάστε τη συνέχεια »
Συμφωνώ απόλυτα με το σκεπτικό σου. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να μπουν σε τάξη πριν νομοθετήσουν για τμηματική ή άλλου είδους καταβολής εφάπαξ στους Δ.Υ. (τα κεφάλια μέσα προς το παρόν!) Ευτυχώς που υπάρχουν και αποθεματικά και πληρωνόμαστε όπως λες… το καταλαβαίνω αυτό, ωστόσο για τον ΕΛΟΑΑ γιατί πρέπει να υπάρχει αποθεματικό? Πώς θα οφελούσε τους μελλοντικούς συνταξιούχους όταν οι τωρινοί ξεπαγιάζουν άφραγκοι? Εκτιμώ ότι πρόκειται για την “ρύτρα μηδενικού ελλείματος” (που θέλει να καταργήσει η κυβέρνηση) και όχι για κανονισμό διατήρησης αποθεματικού βάσει νόμου (μιλάω για τον ΕΛΟΑΑ). Αντίθετα, με τον ΕΚΟΕΜΑ μπορεί να αποθεματοποιεί “συνειδητά” για μελλοντικές υποχρεώσεις εφόσον δεν έχει ελλείματα (κάποτε το είχε φέρει στο προσκήνιο κάποιος σχολιαστής), αν και εκεί δημιουργούνται οι σοβαρές υποψίες για τα repos. Υπάρχουν όμως αποθεματικά στον ΕΚΟΕΜΑ όταν το ΜΤΑ παρουσιάζει ελλείματα? ή δεν παρουσιάζει? Όμως, όπως και να έχει το πράγμα, άλλο να τηρούμε αποθεματικό στον ΕΚΟΕΜΑ και άλλο να έχουμε αποθεματικό στον ΕΛΟΑΑ. Χαλαρώνοντας λιγάκι τη συζήτηση και διαβάζοντας ότι το κράτος προτιμάει να διατηρεί αποθέματα από το να πληρώνει τις υποχρεώσεις του (γιατρούς, προμηθευτές κλπ) θυμίζει περίπτωση… Διαβάστε τη συνέχεια »
Συμφωνώ μαζί σου Johnny B σχετικά με τα ταμειακά διαθέσιμα – αποθεματικό στον ΕΛΟΑΑ αν υπάρχει.
Και εμείς μελλοντικοί δεν είμαστε σε σχέση με αυτούς που έφυγαν πριν από μερικά χρόνια ?
Και ποιος είναι αυτός που αποφασίζει για ποιους μελλοντικούς θα είναι ?
Και αφού θα πρέπει να χορηγηθούν και τα αναδρομικά, δεν είναι μια κρίσιμη στιγμή ώστε να αποδεσμεύσουν κάποιο ποσό ?
Για ποιο σκοπό τότε υπάρχει ?
Αυτά λέω και εγώ, Spuros!