Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 239 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
19.6K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Πετρος
12 Ιουνίου 2019 15:40
Καλησπέρα ,ειμαι απόστρατος απ’ το 2015, τελείωσε αυτόν τον μήνα η οφειλή για την αναγνώριση της πενταετίας, 81,00 ευρώ , θα δω κάποια αλλαγή στην σύνταξη μου;
Πως γινεται να τελειωσε σε σενα που εισαι αποστρατος απο το 2015 και η δικη μου να μην τελειωσε που ειμαι απο το 2014;Εισαι σιγουρος οτι τελειωσε;η διαφορα που θα δεις ειναι οτι το ποσό 81,00€ πλεον δεν θα κρατείται αλλά θα το πληρώνεσαι.
Κατ’ αρχήν εννοείται φυσικά ότι δεν θα αυξηθεί η σύνταξή σου κατά 81 €.
Από την ερώτησή σου υποψιάζομαι ότι ποτέ δεν συμπλήρωσες (σωστά) τη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ”.
Μέχρι σήμερα η σύνταξή σου ήταν αυτή που υπολογίζεται στο site εισάγοντας “Αναγνώριση (οφειλή)” 81,00 €.
Τώρα δεν θα εισάγεις καθόλου την αναγνώριση (δηλαδή μηδέν) και θα δεις το νέο πληρωτέο.
Είναι λάθος να βγάζεις συμπεράσματα από απαντήσεις που απευθύνονται σε άλλους συναδέλφους.
Εάν θέλεις να μάθεις πόσο θα αυξηθεί η δική σου σύνταξη όταν σταματήσουν οι δικές σου εισφορές, ακολουθείς την ίδια συμβουλή που έδωσα στον Γιώργο και συμπληρώνεις τη σελίδα με τα δικά σου στοιχεία.
κ.Καρασαβιδη ειναι δυνατό να ειναι Σύνταγμαματικος ο ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλο όταν ασφαλισμένοι που συνταξιοδοτούνται με 5-10 περισσότερα χρονια υπηρεσίας να λαμβάνουν σύνταξη ίδια η και μικρότερη απο όσους συνταξιοδοτήθηκαν πριν την 31-12-2018;
Kosagian φίλε ελπίζουμε να αλλάξει ο νόμος Κατρούγκαλου. Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω είναι το τι θα γίνει με όλους αυτούς που είναι συνταξιούχοι πριν τις 30-6-2016, δηλ τους παλιούς συνταξιούχους. Αυτοί ανήκουν ή όχι στον νόμο Κατρούγκαλου? Αλλάζοντας όντως το νόμο εννοεί για τους μετά τις 30-6-2016 ή 2017 κλπ? Άν γνωρίζει κάποιος παλιός του σάιτ παρακαλώ.
Καλησπέρα..sakis98 είσαι ε.α ή ε.ε; Σε ρωτώ γιατί εάν είσαι ε.ε εάν μπορείς να μας πεις σε ποσο καιρο αρχισε η κρατηση μετα την αιτηση σου για την αναγνωριση.
Καλημέρα κι απο μένα. ΕΜθ Ανθστής, 01/06/92, αναφορά για αναγνώριση μάχιμης πενταετίας Φεβ./19, έναρξη κράτησης με μισθό Μαΐου, συνολικό ποσό αναγνώρισης 1184.75, ποσό δόσης 19.74. Έτη προς αναγνώριση από 01/1993 έως και 01/1998. Ελπίζω να βοήθησα.. Συμφωνώ με το συμπέρασμα του άρθρου για αναγνώριση με την συνταξιοδότηση αλλά θεωρώ ότι δεν παρέχονται εκείνες οι εγγυήσεις ότι δεν θα αλλάξει προς το καλύτερο ή θα διατηρηθεί το ίδιο κόστος αναγνώρισης.
Νίκο Κ ευχαριστώ για την απάντηση σου.Βοηθησες γιατι κι εγώ θα μπω στην διαδικασία της αναγνώρισης από τώρα και όχι κατά την συνταξιοδότηση γιατι όπως επισημαίνεις κάνεις δεν ξέρει τι θα γίνει στη συνέχεια.
Φίλε μου andr πιστεύω ότι το ποσό για την αναγνώριση, ειδικά σε μηνιαίες δόσεις, είναι μικρό.. Αρκεί να συγκρίνει κανείς τις ασφαλιστικές εισφορές από το ΦΜ με το ποσό της δόσης.. Καλή συνέχεια.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Μανολης
9 Ιουνίου 2019 10:09
Κύριε Καρασσαβίδη.Θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση:Ειμαι ΕΜΘ Ανθστης υπηρέτω από 01/06/1992 έχω 3 ανήλικα παιδιά και σκέφτομαι να κάνω αίτημα αποστρατείας. Συμφέρει να φύγω τώρα?
Γεια σου φίλε Μανώλη.
Μην περιμένεις κάποιος στο συγκεκριμένο site να πάρει θέση για αν συμφέρει ή δεν συμφέρει η αίτηση αποστρατείας σου τώρα ή στο μέλλον.
Μην πιστεύεις ότι βαριούνται να σου απαντήσουν. Απλά είναι προσωπικό θέμα του καθενός.
Υπάρχει όμως η ενότητα “Τρόπος χρήσης και αξιοποίησης του site” καθώς και η ενότητα “FAQ” οι οποίες είναι θησαυρός και θα σε βοηθήσουν στις αποφάσεις σου.
Ακολούθησε το link του Γιάννη παρακάτω.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χρήστος
8 Ιουνίου 2019 17:23
Κύριε Καρασσαβίδη. Σας παραθέτω συνοπτικά τα δεδομένα και παρακαλώ εάν μπορείτε να τα εξετάσετε και να μου πείτε την άποψή σας: 1. Η σύζυγος αποστρατεύτηκε για λόγους υγείας. Ηταν ΕΜΘ-κατάταξη 7/5/93-αποστρατεία 28/8/2013. 2. Αναγνώρισε 5ετία προ του 2002 με εισφορές κατά το χρόνο απόλυσής της (τις μέγιστες δυνατές) 3. Αποπληρώνει με δόσεις και από το συνολικό κόστος αναγνώρισης 6956,40 ευρώ έχουν μείνει για αποπληρωμή μόνο 1000 ευρώ περίπου. Έχω συντάξει αίτηση επαναυπολογισμού 5ετίας με το σκεπτικό ότι, εφόσον με το νόμο Κατρούγκαλου πρόκειται να αναπροσαρμοστεί η σύνταξη της συζύγου, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΕΚΔΟΘΕΙ ΠΡΑΞΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ , θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν και τα έτη αναγνώρισης διότι ο ίδιος νόμος συνδέει τις εισφορές με τα έτη, πράγμα που δεν ήταν δυνατόν να γωρίζουμε το 2013. Άρα το γεγονός ότι έχει ήδη εκδοθεί πράξη αναγνώρισης 5ετίας δεν αποτελεί αίτιο μη αναπροσαρμογής διότι με αυτό το σκεπτικό δε θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί και η σύνταξή της εφόσον και γι αυτήν έχει εκδοθεί… Διαβάστε τη συνέχεια »
Χρήστο ο επανυπολογισμός των συντάξεων που είχαν εκδοθεί με τις προ του Ν4387/2016 διατάξεις θα γίνει με βάση τον συντάξιμο μισθό επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη σύμφωνα με την παρ. 1β του άρθρου 14 του Ν4387/2016 https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198367 . Βλ. και την σχετική εγκύκλιο εδώ https://diavgeia.gov.gr/doc/7Ν6Ψ465Θ1Ω-Ψ1Ι?inline=true (Άρθρο 1 παρ. 2 σελ. 2). Ο υπολογισμός του μέσου όρου των αποδοχών μετά το 2002 αφορά συντάξεις που θα κανονιστούν (ή έχουν κανονιστεί) μετά την ισχύ του Ν4387/2016. Μπορείς να υποβάλεις την αίτηση ζητώντας αναγνώριση παλαιάς (όσο πίσω γίνεται) πενταετίας με σκοπό με τον επανυπολογισμό των εισφορών να διαπιστωθεί ότι μέχρι την ημερομηνία αίτησης έχει εξοφληθεί το απαιτούμενο ποσό και να γλυτώσεις το υπόλοιπο των 1000€ που αναφέρεις. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ακόμα και αν υπήρχε η δυνατότητα να αναγνωριστεί η πενταετία 2008-2013 και να υπολογιστεί ο μέσος όρος των αποδοχών από το 2002 μέχρι την ημερομηνία αποστρατείας δεν θα έπρεπε να το κάνεις για κανένα λόγο. Όποιος και αν είναι ο μέσος όρος… Διαβάστε τη συνέχεια »
Γιώργο καταρχάς σε ευχαριστώ από καρδιάς για την άμεση απάντηση. Θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου για να γλυτώσουμε έστω και το τελευταίο χιλιάρικο! Θα σου ήμουν όμως υπόχρεος εάν μου διευκρίνιζες ένα σημείο για το οποίο όσο και αν έψαξα δεν έβγαλα άκρη: Αναφέρεις πολύ σωστά ότι”ο επανυπολογισμός των συντάξεων που είχαν εκδοθεί με τις προ του Ν4387/2016 διατάξεις θα γίνει με βάση τον συντάξιμο μισθό επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη” . Πήγα στο άρθρο που παραπέμπεις και διαβάζοντάς το, είδα ότι ακολουθεί η φράση”όπως αυτός είχε διαμορφωθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, με ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΜΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, που ίσχυαν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.” τι εννοεί ο ποιητής; Στη περίπτωση της συζύγου μου δεν υπήρχε η έννοια του τελευταίου συντάξιμου μισθού (παλαιοί ασφαλισμένοι) αλλά του “ασφαλιστέου μισθού” που υπολογίστηκε με βάση τις αποδοχές της τελευταίας 5ετίας. Υπολογίστηκε στο ύψος των 1770,79 ευρώ. Εάν θεωρήσουμε ότι αυτόν θα λάβουν… Διαβάστε τη συνέχεια »
Στους στρατιωτικούς η αναπροσαρμογή των συντάξεων γινόταν κάθε φορά που άλλαζαν οι βασικοί μισθοί των εν ενεργεία συναδέλφων. Από την αποστρατεία της συζύγου σου το 2013 μέχρι την ισχύ του Ν4387/2016 έχει γίνει μόνο μια αναπροσαρμογή με τον Ν4307/2014. Σε ένα συνάδελφο όμως που είχε φύγει π.χ από το 2001 είχαν γίνει περισσότερες αναπροσαρμογές σύνταξης, κάθε φορά που άλλαζε ο βασικός μισθός του ανθυπολοχαγού, και αυτές εννοεί ο Ν4387/2016 όταν λέει « με βάση τους κανόνες αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών του Δημοσίου». Τα ετήσια ποσοστά αναπροσαρμογής αφορούν άλλες κατηγορίες εργαζομένων. Όλα τα παραπάνω τα έχει λάβει υπόψιν του ο Αχιλλέας και μπορεί ο καθένας να δει την τελευταία αναπροσαρμοσμένη σύνταξη του στην αντίστοιχη σελίδα Σύνταξης. Στην στήλη Παλιά ΓΛΚ φαίνονται οι συντάξιμες αποδοχές με τις τελευταίες αναπροσαρμογές. Σε ότι αφορά το επίδομα μάλλον περιμένουν τη θέσπιση νέων, ενιαίων κανόνων για όλους τους ασφαλισμένους όπως προβλέπεται στο άρθρο 11 του Ν4387/2016 https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198350 άσχετα αν έπρεπε να είχαν καθιερώσει αυτούς τους νέους… Διαβάστε τη συνέχεια »
σε ευχαριστώ. Τώρα κατάλαβα τι γίνεται. καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ηλιας
7 Ιουνίου 2019 20:26
κ. Καρασσαβιδη, αφού ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου για όσα κάνετε, να υποβάλω μια ερώτηση : Στο φάκελο μισθοδοσίας μου με έχει κατηγορία Α13 και βασικό 2.245, ενώ στο site στο μισθολόγιο 2017 εμφανίζει άλλο βασικό και επομένως διαφορετικές αποδοχές. Μήπως μπορείτε να το εξηγήσετε? ΣΣΕ από 16/9/91, Ανχης από 2015, 2 τέκνα και χωρίς τίποτα άλλο, στη διάθεσή σας και το ΦΜ αν το χρειαστείτε, ευχαριστώ
Μήπως στο έτος αναφοράς έχεις επιλέξει 2019; Αν ναι βάλε 1-1-2019. Την επιλογή 2019 μπορείς να την κάνεις μετά την 16/9/2019 που συμπληρώνεις 28 έτη υπηρεσίας.
Ακριβώς όπως σου απάντησε ο GeorgiosP, η ημερομηνία 1-1-2019 αφορά το μισθό για το τρέχον χρονικό διάστημα μέχρι να πάρεις αύξηση και εμφανίζεται ο σωστός βασικός μισθός των 2.245 €.
Όταν επιλέγεις το έτος 2019 (σκέτο) θα δεις ότι ως ημερομηνία επάνω από την δεύτερη στήλη αναφέρεται η 16-9-2019 που ισχύει το επόμενο κλιμάκιο των 2.375 €.
Πολύ απλά γνωρίζεις από τώρα πόσο θα αυξηθεί ο μισθός σου το Σεπτέμβριο, όπως και όλα τα υπόλοιπα έτη μέχρι να αποστρατευθείς!
Ηλία σου απάντησα ήδη με mail διότι σίγουρα συμπληρώνεις λάθος τη σελίδα.
Το πληρωτέο στο φύλλο μισθοδοσίας σου είναι 1.783,40 και το πληρωτέο στη σελίδα είναι 1.783,40 !!!
Επίσης και οι 13 κρατήσεις, εισφορές αλλ/γγύης, φόρος κλπ είναι όλες σωστές μέχρι και το δεύτερο δεκαδικό !
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, τελικά κατάλαβα τι έκανα λάθος και μάλλον θα το έχουν προσέξει και άλλοι που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές σας. Ανοίγοντας την εφαρμογή Μισθολόγιο εχει προσυμπληρωμενα στοιχεία (υποθέτω από κάποια δοκιμή του κ. Καρασσαβιδη) και πρέπει φυσικά να βάλει ο καθένας τα δικά του, στη δική μου περίπτωση είχε 18 μήνες θητεία (που δεν έχω) με αποτέλεσμα να μην συμπεφτει το ποσό του ΦΜ με της εφαρμογής, η οποία φυσικά είναι ολοσωστη!. Ευχαριστώ για τη βοήθεια
Ναι, η αρχική φόρμα είναι πάντα προ-συμπληρωμένη με κάποια στοιχεία και ειδικά όποτε ενημερώνεται κάποια σελίδα πρέπει να γίνεται επανέλεγχος όλων των στοιχείων.
Το ίδιο ισχύει και με όλες τις σελίδες υπολογισμού σύνταξης.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΠΑΥΛΟΣ
6 Ιουνίου 2019 23:34
Καλησπέρα σας!!
είμαι Ανστης και παίρνω μετάθεση για χρόνο διοικήσεως. Μπορώ να κάνω προσφυγή για την ακύρωση της?
ευχαριστω
ΣΩΜΑ:
Στρατός
atitel3
6 Ιουνίου 2019 22:26
Ευχαριστώ κ. Καρασσαβίδη, πραγματικά η βοήθειά σας σε όλα τα στελέχη είναι πολύτιμη και συμπληρώνετε την ανυπαρξία της υπηρεσίας μας.
Κατάλαβα τι ήθελες να πεις την πρώτη φορά και ευχαριστώ! 🙂
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Παναγιώτης
6 Ιουνίου 2019 20:48
Καλησπέρα
Εν Ενεργεία συνάδελφος ΣΜΥ 89. Άκουσα πρόσφατα τη φράση “Το 2021 να μη σε βρει εν ενεργεία”. Γνωρίζει κάποιος κάτι σχετικά μ΄αυτό? Έχει ψηφιστεί κάτι σχετικά με τη συνταξιοδότηση? Αφορά και τους παλαιούς ασφαλισμένους?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας.
Με εκτίμηση…
Φίλε Παναγιώτη είμαι ΣΜΥ 90.. δυστυχώς άμα φύγουμε τώρα υπολόγιζε 850€ προσωρινή για 2 χρόνια…..μετά 1030€ περίπου οριστική με μερίσματα 150€ σύνολο 1180€….. Τώρα όμως που παίρνουμε 1740€ περίπου…. Και όσο καθόμαστε εν ενεργεία… αυξάνεται… Ο μισθός…….. Στο τέλος θα παρακαλάμε να μείνουμε και ΕΟΘ!
ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΛΥΟΥΝ ΑΠΟΡΙΕΣ. ΕΝΩ Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ.(ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ ΠΡΙΝ Η ΜΕΤΑ ΤΟ 2002).
Ξαναδιάβασε το άρθρο γιατί άλλαξε ριζικά μετά από σχετική υπόδειξη του συναδέλφου GeorgiosP. Νομίζω ότι με τις αλλαγές και τη νέα δομή έγινε κάπως πιο κατανοητό (όσο μπορεί να γίνει κατανοητό ένα τέτοιο θέμα).
Πραγματικά είναι ένα δύσκολο θέμα και ευχαριστούμε πολύ για την ανάλυσή σας. Η εγκύκλιος δίνει στα στελέχη τη δυνατότητα να επιλέξουν το διάστημα που θέλουν να αναγνωρίσουν και πραγματικά δεν έχουν από κανέναν άλλον ενημέρωση τι πραγματικά πρέπει να κάνουν για το συμφέρον τους. Έχουμε υπηρετήσει για χρόνια σε παραμεθόριες περιοχές, έχουμε πάρει μεταθέσεις και στο τέλος για καίρια θέματα του επαγγελματικού μας βίου ΔΕΝ υπάρχει κανείς που να μας κατευθύνει. Ευχαριστούμε και πάλι και να έχετε υγεία!!
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΗΛΙΑΣ
6 Ιουνίου 2019 12:59
Καλησπέρα,προς Nik στην προηγούμενη σελίδα έχω γράψει το email.
Φυλε Ηλια καλησπέρα.Δεν μπορω αυτή τη στιγμη να σου στειλω το email.Εχεις μαθει κατι σχετικα με το θεμα της 5ετιας.Προσπαθω σημερα στο τηλ 210 3329254 και δεν το απανταει κανεις.
Καλησπέρα,Νik όχι δεν έχω μάθει, σήμερα δεν δουλεύει ούτε το τηλεφωνικό κέντρο. 2103329000 .Όποτε μπορείς στείλε το email.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
atirel3
6 Ιουνίου 2019 09:17
Κε Καρασαββίδη καλημέρα. Σχετικά με τη μάχιμη πενταετία. Αναγνώριση χρόνων πριν το 2002 που οι εισφορές είναι σαφώς μικρότερες, αν έχω καταλάβει καλά, είναι χωρίς αντίκρισμα. Ισχύει κάτι τέτοιο; Σύμφωνα με όσα γράφετε στο άρθρο και αναφέρει και η εγκύκλιος, μόνο χρόνια μετά το 2002 προσαυξάνουν τον μέσο όρο αποδοχών. Τα χρόνια πριν το 2002 δεν ωφελούν σε τίποτα και αν τα αναγνωρίσουμε θα πληρώσουμε χωρίς να ωφεληθούμε σε τίποτα; Επίσης αν επιλέξουμε τα χρόνια με τη μεγαλύτερη κράτηση Ν2084/92 είναι σαν να βάζουμε στο “κουμπαρά” της σύνταξης περισσότερα και έτσι η οριστική σύνταξη θα είναι και κατά κάτι λίγο μεγαλύτερη ή δεν παίζει κανένα λόγο στους υπολογισμούς; Το παράδειγμα της εγκυκλίου Φ10042/οικ.13567/329/2018 αναφέρει στο τέλος της ότι “το ποσό που έχει καταβληθεί για την εξαγορά δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών” και παραθέτει παράδειγμα αύξησης του ποσοστού αναπλήρωσης. Η ερώτηση αφορά εμάς που έχουνε χρόνια να επιλέξουμε (πριν ή μετά το 2002) και πραγματικά έχουμε μπερδευτεί… Διαβάστε τη συνέχεια »
Είναι μεγάλο λάθος να μπερδεύουμε τον μέσο όρο των αποδοχών με το ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης.
Διάβασε την συζήτηση που είχαμε παλαιότερα εδώ https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-218/#comment-73741 .
Αναγνωρίζοντας συντάξιμα έτη, άσχετα αν αυτά είναι πριν ή μετά το 2002 αυξάνεται ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ το ποσοστό αναπλήρωσης της ανταποδοτικής σύνταξης.
Αν διαβάσεις προσεκτικά το άρθρο του Αχιλλέα «Αναγνώριση διπλάσιου χρόνου υπηρεσίας» της 23/5/2019 λέει ξεκάθαρα ότι αυξάνονται τα συντάξιμα έτη και το ποσοστό αναπλήρωσης (σημ: επομένως και η ανταποδοτική σύνταξη) αλλά για τους χρόνους πριν το 2002 δεν επηρεάζεται ο μέσος όρος των αποδοχών. Δεν προκύπτει από πουθενά, ούτε από τα άρθρα του Αχιλλέα ούτε από τις δύο εγκυκλίους, ότι τα χρόνια πριν το 2002 δεν ωφελούν σε τίποτα όσους τα αναγνωρίσουν.
Καλημέρα.. atirel3 εκτός από τις σωστές επισημάνσεις του GEORGIOSP θα ήθελα να συμπληρώσω ότι οι υπολογισμοί που γίνονται στη σελίδα των συντάξεων το ποσό που βγάζει είναι με υπολογισμό εισφορών 5ετιας πριν το 2002.(ηταν απάντηση του κυρίου Καρασαββιδη σε σχετική ερώτηση μου.)
Σίγουρα θα είναι αυξημένο .Αλλά είναι άγνωστο( τουλάχιστον σε εμένα ) εάν το ποσό θα είναι τόσο αυξημένο ώστε να συμφέρει να αναγνωρίσεις την 5ετια μετά το 2002. Εκτος εαν προσληφθηκες σχετικα κοντα στο 2002 οποτε οι εισφορες θα ειναι σχεδον ιδιες και αρα συμφέρει να ανγνωρισεις την 5ετια από το 2002 και μετά.
Περισυ(2018) τετοια εποχη ειχα στειλει αιτηση μεσω δικηγορικου γραφειου(μου κοστισε 20 ευρω) να επανυπολογιστει το ποσο που καταβαλλω για μαχιμη πενταετια. Τηλεφωνικα(στη δικηγορο μου) ειχαν πει οτι δεν ξερουν και πολλα(τοτε) και οτι το αιτημα μου θ’ αργησει πολυ να εξεταστει(θα μπει και το 2019). Τελικα σημερα πηρα την αποφαση και εκανα αυτο που συμβουλευει και ο δχστης του site και δεν κοστιζει παρα μονο ο φακελλος και το ταχυδρομειο. Εκτυπωσα το εντυπο που μνημονευεται παρακατω , εγραψα για επανυπολογισμο ,τους κοτσαρα συνημμενα φ/α την εγκυκλιο και την τοτε αποφαση με την οποια μου κρατανε απο την συνταξη μου για αναγνωριση της μαχιμης πενταετιας , το φακελλωσα……το σταυρωσα και εφυγε με courrier για Κανιγγος. Αποστρατευτηκα 13/1/2016……εναρξη κρατησεων 4/2016….86,14 ευρω/μηνα…..ληξη 31/12/2022(ζωη να’χουμε).
Σωτήρη ακόμη και εάν απορριφθεί τελικά η αίτηση, τι ακριβώς θα χάσεις;
Τα 2,5 € που κοστίζει η αποστολή ενός συστημένου στο ΓΛΚ;
Δηλαδή έχοντας να επιλέξεις ανάμεσα στις παρακάτω 2 λύσεις:
α. Να περιμένεις πρώτα να βγάλει ανακοίνωση (ή εγκύκλιο) το ΓΛΚ και μετά να κάνεις αίτηση.
β. Να κάνεις αίτηση ασχέτως πιθανότητας επιτυχίας πληρώνοντας 2,5 € για μία συστημένη επιστολή. … ειλικρινά σκέφτεσαι ακόμη τι από τα 2 θα κάνεις;
.
ΥΓ. Ο Γεώργιος είπε ότι πληρώνει 86,14 από το 2016 (παλιές εισφορές) και έκανε σήμερα αίτηση επανυπολογισμού.
Καλησπέρα Κε Καρασαββίδη!Ανησυχώ μην πάμε για μαλλί και βγούμε κουρεμένοι που λέει η παροιμία!Δηλαδή να πούνε α μόνο 70,43€ πληρωνες;χρωστάς κιόλας…δεν έχω καταλάβει τον νόμο.
Σωτήρη κατ’ αρχήν για να αναρωτιέσαι ακόμη εάν συμφέρει ή όχι ο επανακαθορισμός των εισφορών, σίγουρα δεν έχεις διαβάσει κανένα από τα άρθρα του παρόντος site σχετικά με το θέμα.
Κατά δεύτερον αυτό που δεν έχεις σκεφθεί είναι ότι εάν υπάρξει μεγάλος αριθμός αιτήσεων, αυτό και μόνο θα προκαλέσει τη γρηγορότερη αντίδραση του ΓΛΚ.
Πχ. εάν ήσουν διοικητής σε μία Μονάδα με πολλούς στρατεύσιμους και έκανε ένας παράπονα για το φαγητό το πιθανότερο είναι να μην έκανες απολύτως τίποτε, όμως εάν έκαναν παράπονα εκατό δεν θα αντιδρούσες;
Αντίστοιχα εάν ήσουν προϊστάμενος στο ΓΛΚ, θα αντιδρούσες το ίδιο γρήγορα (με εγκύκλιο ή οδηγίες) εάν υποβάλλονταν πχ. μόνο 5 αιτήσεις επανακαθορισμού σε σχέση με το να υποβληθούν πεντακόσιες;
Καλησπέρα ,ειμαι απόστρατος απ’ το 2015, τελείωσε αυτόν τον μήνα η οφειλή για την αναγνώριση της πενταετίας, 81,00 ευρώ , θα δω κάποια αλλαγή στην σύνταξη μου;
Πως γινεται να τελειωσε σε σενα που εισαι αποστρατος απο το 2015 και η δικη μου να μην τελειωσε που ειμαι απο το 2014;Εισαι σιγουρος οτι τελειωσε;η διαφορα που θα δεις ειναι οτι το ποσό 81,00€ πλεον δεν θα κρατείται αλλά θα το πληρώνεσαι.
Καλησπέρα 1η δόση 12ος του 2015 ,297,57 κ τελευταία 6/2019 81,90.
Κατ’ αρχήν εννοείται φυσικά ότι δεν θα αυξηθεί η σύνταξή σου κατά 81 €.
Από την ερώτησή σου υποψιάζομαι ότι ποτέ δεν συμπλήρωσες (σωστά) τη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ”.
Μέχρι σήμερα η σύνταξή σου ήταν αυτή που υπολογίζεται στο site εισάγοντας “Αναγνώριση (οφειλή)” 81,00 €.
Τώρα δεν θα εισάγεις καθόλου την αναγνώριση (δηλαδή μηδέν) και θα δεις το νέο πληρωτέο.
Καλησπέρα, όχι δεν συμπληρωσα καν την σελίδα κύριε Καρασαββίδη κ θα το κάνω τώρα, κ ευχαριστώ για την απάντηση
Καλησπέρα κύριε Αχιλλέα, δηλαδή δεν θα δει καμία αύξηση στη σύνταξή του από το τέλος καταβολής της πενταετίας;
Είναι λάθος να βγάζεις συμπεράσματα από απαντήσεις που απευθύνονται σε άλλους συναδέλφους.
Εάν θέλεις να μάθεις πόσο θα αυξηθεί η δική σου σύνταξη όταν σταματήσουν οι δικές σου εισφορές, ακολουθείς την ίδια συμβουλή που έδωσα στον Γιώργο και συμπληρώνεις τη σελίδα με τα δικά σου στοιχεία.
Υψος ΒΟΕΑ 2019 απο ΜΤΣ
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%A7936-7%CE%98%CE%A0?inline=true
κ.Καρασαβιδη ειναι δυνατό να ειναι Σύνταγμαματικος ο ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλο όταν ασφαλισμένοι που συνταξιοδοτούνται με 5-10 περισσότερα χρονια υπηρεσίας να λαμβάνουν σύνταξη ίδια η και μικρότερη απο όσους συνταξιοδοτήθηκαν πριν την 31-12-2018;
Kosagian φίλε ελπίζουμε να αλλάξει ο νόμος Κατρούγκαλου. Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω είναι το τι θα γίνει με όλους αυτούς που είναι συνταξιούχοι πριν τις 30-6-2016, δηλ τους παλιούς συνταξιούχους. Αυτοί ανήκουν ή όχι στον νόμο Κατρούγκαλου? Αλλάζοντας όντως το νόμο εννοεί για τους μετά τις 30-6-2016 ή 2017 κλπ? Άν γνωρίζει κάποιος παλιός του σάιτ παρακαλώ.
Νομίζω δεν ανήκουν
ΜΗΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ Η ΟΧΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ? ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ.
Ανήκουν και όλοι οι παλιοί, τι νόμιζες θα τη γλυτώσουν?
Τίτλος προτελευταίου άρθρου (επάνω δεξιά) –> “Αναλυτικός υπολογισμός σύνταξης [ΕΦΚΑ 2017]“.
Παιδιά το ποσό που βλέπω όταν βάζω ολα μου τα δεδομένα στο πληρωτέα σύνταξη είναι μαζί με την εθνικη(384)e
η χωρίς αυτό το ποσό; Ευχαριστώ
Είναι μαζί με την εθνική.
Ευχαριστώ
Αναγνώριση πενταετίας 1999-2003 μικτα 66€ το μήνα καθαρά 50€.
Καλησπέρα..sakis98 είσαι ε.α ή ε.ε; Σε ρωτώ γιατί εάν είσαι ε.ε εάν μπορείς να μας πεις σε ποσο καιρο αρχισε η κρατηση μετα την αιτηση σου για την αναγνωριση.
Καλημέρα κι απο μένα. ΕΜθ Ανθστής, 01/06/92, αναφορά για αναγνώριση μάχιμης πενταετίας Φεβ./19, έναρξη κράτησης με μισθό Μαΐου, συνολικό ποσό αναγνώρισης 1184.75, ποσό δόσης 19.74. Έτη προς αναγνώριση από 01/1993 έως και 01/1998. Ελπίζω να βοήθησα.. Συμφωνώ με το συμπέρασμα του άρθρου για αναγνώριση με την συνταξιοδότηση αλλά θεωρώ ότι δεν παρέχονται εκείνες οι εγγυήσεις ότι δεν θα αλλάξει προς το καλύτερο ή θα διατηρηθεί το ίδιο κόστος αναγνώρισης.
Νίκο Κ ευχαριστώ για την απάντηση σου.Βοηθησες γιατι κι εγώ θα μπω στην διαδικασία της αναγνώρισης από τώρα και όχι κατά την συνταξιοδότηση γιατι όπως επισημαίνεις κάνεις δεν ξέρει τι θα γίνει στη συνέχεια.
Φίλε μου andr πιστεύω ότι το ποσό για την αναγνώριση, ειδικά σε μηνιαίες δόσεις, είναι μικρό.. Αρκεί να συγκρίνει κανείς τις ασφαλιστικές εισφορές από το ΦΜ με το ποσό της δόσης.. Καλή συνέχεια.
Κύριε Καρασσαβίδη.Θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση:Ειμαι ΕΜΘ Ανθστης υπηρέτω από 01/06/1992 έχω 3 ανήλικα παιδιά και σκέφτομαι να κάνω αίτημα αποστρατείας. Συμφέρει να φύγω τώρα?
Διαβάζεις το παρακάτω κάνεις τους υπολογισμούς σου και λαμβάνεις την ποιό συμφέρουσα αποφάση για το τί θα κάνεις.
https://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/
Γεια σου φίλε Μανώλη.
Μην περιμένεις κάποιος στο συγκεκριμένο site να πάρει θέση για αν συμφέρει ή δεν συμφέρει η αίτηση αποστρατείας σου τώρα ή στο μέλλον.
Μην πιστεύεις ότι βαριούνται να σου απαντήσουν. Απλά είναι προσωπικό θέμα του καθενός.
Υπάρχει όμως η ενότητα “Τρόπος χρήσης και αξιοποίησης του site” καθώς και η ενότητα “FAQ” οι οποίες είναι θησαυρός και θα σε βοηθήσουν στις αποφάσεις σου.
Ακολούθησε το link του Γιάννη παρακάτω.
Κύριε Καρασσαβίδη. Σας παραθέτω συνοπτικά τα δεδομένα και παρακαλώ εάν μπορείτε να τα εξετάσετε και να μου πείτε την άποψή σας: 1. Η σύζυγος αποστρατεύτηκε για λόγους υγείας. Ηταν ΕΜΘ-κατάταξη 7/5/93-αποστρατεία 28/8/2013. 2. Αναγνώρισε 5ετία προ του 2002 με εισφορές κατά το χρόνο απόλυσής της (τις μέγιστες δυνατές) 3. Αποπληρώνει με δόσεις και από το συνολικό κόστος αναγνώρισης 6956,40 ευρώ έχουν μείνει για αποπληρωμή μόνο 1000 ευρώ περίπου. Έχω συντάξει αίτηση επαναυπολογισμού 5ετίας με το σκεπτικό ότι, εφόσον με το νόμο Κατρούγκαλου πρόκειται να αναπροσαρμοστεί η σύνταξη της συζύγου, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΕΚΔΟΘΕΙ ΠΡΑΞΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ , θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν και τα έτη αναγνώρισης διότι ο ίδιος νόμος συνδέει τις εισφορές με τα έτη, πράγμα που δεν ήταν δυνατόν να γωρίζουμε το 2013. Άρα το γεγονός ότι έχει ήδη εκδοθεί πράξη αναγνώρισης 5ετίας δεν αποτελεί αίτιο μη αναπροσαρμογής διότι με αυτό το σκεπτικό δε θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί και η σύνταξή της εφόσον και γι αυτήν έχει εκδοθεί… Διαβάστε τη συνέχεια »
Χρήστο ο επανυπολογισμός των συντάξεων που είχαν εκδοθεί με τις προ του Ν4387/2016 διατάξεις θα γίνει με βάση τον συντάξιμο μισθό επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη σύμφωνα με την παρ. 1β του άρθρου 14 του Ν4387/2016 https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198367 . Βλ. και την σχετική εγκύκλιο εδώ https://diavgeia.gov.gr/doc/7Ν6Ψ465Θ1Ω-Ψ1Ι?inline=true (Άρθρο 1 παρ. 2 σελ. 2). Ο υπολογισμός του μέσου όρου των αποδοχών μετά το 2002 αφορά συντάξεις που θα κανονιστούν (ή έχουν κανονιστεί) μετά την ισχύ του Ν4387/2016. Μπορείς να υποβάλεις την αίτηση ζητώντας αναγνώριση παλαιάς (όσο πίσω γίνεται) πενταετίας με σκοπό με τον επανυπολογισμό των εισφορών να διαπιστωθεί ότι μέχρι την ημερομηνία αίτησης έχει εξοφληθεί το απαιτούμενο ποσό και να γλυτώσεις το υπόλοιπο των 1000€ που αναφέρεις. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ακόμα και αν υπήρχε η δυνατότητα να αναγνωριστεί η πενταετία 2008-2013 και να υπολογιστεί ο μέσος όρος των αποδοχών από το 2002 μέχρι την ημερομηνία αποστρατείας δεν θα έπρεπε να το κάνεις για κανένα λόγο. Όποιος και αν είναι ο μέσος όρος… Διαβάστε τη συνέχεια »
Γιώργο καταρχάς σε ευχαριστώ από καρδιάς για την άμεση απάντηση. Θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου για να γλυτώσουμε έστω και το τελευταίο χιλιάρικο! Θα σου ήμουν όμως υπόχρεος εάν μου διευκρίνιζες ένα σημείο για το οποίο όσο και αν έψαξα δεν έβγαλα άκρη: Αναφέρεις πολύ σωστά ότι”ο επανυπολογισμός των συντάξεων που είχαν εκδοθεί με τις προ του Ν4387/2016 διατάξεις θα γίνει με βάση τον συντάξιμο μισθό επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη” . Πήγα στο άρθρο που παραπέμπεις και διαβάζοντάς το, είδα ότι ακολουθεί η φράση”όπως αυτός είχε διαμορφωθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, με ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΜΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, που ίσχυαν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.” τι εννοεί ο ποιητής; Στη περίπτωση της συζύγου μου δεν υπήρχε η έννοια του τελευταίου συντάξιμου μισθού (παλαιοί ασφαλισμένοι) αλλά του “ασφαλιστέου μισθού” που υπολογίστηκε με βάση τις αποδοχές της τελευταίας 5ετίας. Υπολογίστηκε στο ύψος των 1770,79 ευρώ. Εάν θεωρήσουμε ότι αυτόν θα λάβουν… Διαβάστε τη συνέχεια »
Στους στρατιωτικούς η αναπροσαρμογή των συντάξεων γινόταν κάθε φορά που άλλαζαν οι βασικοί μισθοί των εν ενεργεία συναδέλφων. Από την αποστρατεία της συζύγου σου το 2013 μέχρι την ισχύ του Ν4387/2016 έχει γίνει μόνο μια αναπροσαρμογή με τον Ν4307/2014. Σε ένα συνάδελφο όμως που είχε φύγει π.χ από το 2001 είχαν γίνει περισσότερες αναπροσαρμογές σύνταξης, κάθε φορά που άλλαζε ο βασικός μισθός του ανθυπολοχαγού, και αυτές εννοεί ο Ν4387/2016 όταν λέει « με βάση τους κανόνες αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών του Δημοσίου». Τα ετήσια ποσοστά αναπροσαρμογής αφορούν άλλες κατηγορίες εργαζομένων. Όλα τα παραπάνω τα έχει λάβει υπόψιν του ο Αχιλλέας και μπορεί ο καθένας να δει την τελευταία αναπροσαρμοσμένη σύνταξη του στην αντίστοιχη σελίδα Σύνταξης. Στην στήλη Παλιά ΓΛΚ φαίνονται οι συντάξιμες αποδοχές με τις τελευταίες αναπροσαρμογές. Σε ότι αφορά το επίδομα μάλλον περιμένουν τη θέσπιση νέων, ενιαίων κανόνων για όλους τους ασφαλισμένους όπως προβλέπεται στο άρθρο 11 του Ν4387/2016 https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/198350 άσχετα αν έπρεπε να είχαν καθιερώσει αυτούς τους νέους… Διαβάστε τη συνέχεια »
σε ευχαριστώ. Τώρα κατάλαβα τι γίνεται. καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι
κ. Καρασσαβιδη, αφού ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου για όσα κάνετε, να υποβάλω μια ερώτηση : Στο φάκελο μισθοδοσίας μου με έχει κατηγορία Α13 και βασικό 2.245, ενώ στο site στο μισθολόγιο 2017 εμφανίζει άλλο βασικό και επομένως διαφορετικές αποδοχές. Μήπως μπορείτε να το εξηγήσετε? ΣΣΕ από 16/9/91, Ανχης από 2015, 2 τέκνα και χωρίς τίποτα άλλο, στη διάθεσή σας και το ΦΜ αν το χρειαστείτε, ευχαριστώ
Μήπως στο έτος αναφοράς έχεις επιλέξει 2019; Αν ναι βάλε 1-1-2019. Την επιλογή 2019 μπορείς να την κάνεις μετά την 16/9/2019 που συμπληρώνεις 28 έτη υπηρεσίας.
Ακριβώς όπως σου απάντησε ο GeorgiosP, η ημερομηνία 1-1-2019 αφορά το μισθό για το τρέχον χρονικό διάστημα μέχρι να πάρεις αύξηση και εμφανίζεται ο σωστός βασικός μισθός των 2.245 €.
Όταν επιλέγεις το έτος 2019 (σκέτο) θα δεις ότι ως ημερομηνία επάνω από την δεύτερη στήλη αναφέρεται η 16-9-2019 που ισχύει το επόμενο κλιμάκιο των 2.375 €.
Πολύ απλά γνωρίζεις από τώρα πόσο θα αυξηθεί ο μισθός σου το Σεπτέμβριο, όπως και όλα τα υπόλοιπα έτη μέχρι να αποστρατευθείς!
Σας ευχαριστώ και τους 2, όμως το πληρωτεο είναι τελείως διαφορετικό πόσο…. θα προσπαθήσω να σας στείλω με email το ΦΜ
Ηλία σου απάντησα ήδη με mail διότι σίγουρα συμπληρώνεις λάθος τη σελίδα.
Το πληρωτέο στο φύλλο μισθοδοσίας σου είναι 1.783,40 και το πληρωτέο στη σελίδα είναι 1.783,40 !!!
Επίσης και οι 13 κρατήσεις, εισφορές αλλ/γγύης, φόρος κλπ είναι όλες σωστές μέχρι και το δεύτερο δεκαδικό !
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, τελικά κατάλαβα τι έκανα λάθος και μάλλον θα το έχουν προσέξει και άλλοι που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές σας. Ανοίγοντας την εφαρμογή Μισθολόγιο εχει προσυμπληρωμενα στοιχεία (υποθέτω από κάποια δοκιμή του κ. Καρασσαβιδη) και πρέπει φυσικά να βάλει ο καθένας τα δικά του, στη δική μου περίπτωση είχε 18 μήνες θητεία (που δεν έχω) με αποτέλεσμα να μην συμπεφτει το ποσό του ΦΜ με της εφαρμογής, η οποία φυσικά είναι ολοσωστη!. Ευχαριστώ για τη βοήθεια
Ναι, η αρχική φόρμα είναι πάντα προ-συμπληρωμένη με κάποια στοιχεία και ειδικά όποτε ενημερώνεται κάποια σελίδα πρέπει να γίνεται επανέλεγχος όλων των στοιχείων.
Το ίδιο ισχύει και με όλες τις σελίδες υπολογισμού σύνταξης.
Καλησπέρα σας!!
είμαι Ανστης και παίρνω μετάθεση για χρόνο διοικήσεως. Μπορώ να κάνω προσφυγή για την ακύρωση της?
ευχαριστω
Ευχαριστώ κ. Καρασσαβίδη, πραγματικά η βοήθειά σας σε όλα τα στελέχη είναι πολύτιμη και συμπληρώνετε την ανυπαρξία της υπηρεσίας μας.
καλύπτετε εννοούσα, χρησιμοποίησα μάλλον λάθος έκφραση
Κατάλαβα τι ήθελες να πεις την πρώτη φορά και ευχαριστώ! 🙂
Καλησπέρα
Εν Ενεργεία συνάδελφος ΣΜΥ 89. Άκουσα πρόσφατα τη φράση “Το 2021 να μη σε βρει εν ενεργεία”. Γνωρίζει κάποιος κάτι σχετικά μ΄αυτό? Έχει ψηφιστεί κάτι σχετικά με τη συνταξιοδότηση? Αφορά και τους παλαιούς ασφαλισμένους?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας.
Με εκτίμηση…
https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-299/#comment-75348
κ.Καρασαββίδη σας ευχαριστώ πολύ!!! Καλό καλοκαίρι!!!
Φίλε Παναγιώτη είμαι ΣΜΥ 90.. δυστυχώς άμα φύγουμε τώρα υπολόγιζε 850€ προσωρινή για 2 χρόνια…..μετά 1030€ περίπου οριστική με μερίσματα 150€ σύνολο 1180€….. Τώρα όμως που παίρνουμε 1740€ περίπου…. Και όσο καθόμαστε εν ενεργεία… αυξάνεται… Ο μισθός…….. Στο τέλος θα παρακαλάμε να μείνουμε και ΕΟΘ!
Δυστυχώς έχεις απόλυτο δίκιο.
ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΛΥΟΥΝ ΑΠΟΡΙΕΣ. ΕΝΩ Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ.(ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ ΠΡΙΝ Η ΜΕΤΑ ΤΟ 2002).
Ξαναδιάβασε το άρθρο γιατί άλλαξε ριζικά μετά από σχετική υπόδειξη του συναδέλφου GeorgiosP. Νομίζω ότι με τις αλλαγές και τη νέα δομή έγινε κάπως πιο κατανοητό (όσο μπορεί να γίνει κατανοητό ένα τέτοιο θέμα).
Πραγματικά είναι ένα δύσκολο θέμα και ευχαριστούμε πολύ για την ανάλυσή σας. Η εγκύκλιος δίνει στα στελέχη τη δυνατότητα να επιλέξουν το διάστημα που θέλουν να αναγνωρίσουν και πραγματικά δεν έχουν από κανέναν άλλον ενημέρωση τι πραγματικά πρέπει να κάνουν για το συμφέρον τους. Έχουμε υπηρετήσει για χρόνια σε παραμεθόριες περιοχές, έχουμε πάρει μεταθέσεις και στο τέλος για καίρια θέματα του επαγγελματικού μας βίου ΔΕΝ υπάρχει κανείς που να μας κατευθύνει. Ευχαριστούμε και πάλι και να έχετε υγεία!!
Καλησπέρα,προς Nik στην προηγούμενη σελίδα έχω γράψει το email.
Φυλε Ηλια καλησπέρα.Δεν μπορω αυτή τη στιγμη να σου στειλω το email.Εχεις μαθει κατι σχετικα με το θεμα της 5ετιας.Προσπαθω σημερα στο τηλ 210 3329254 και δεν το απανταει κανεις.
Καλησπέρα,Νik όχι δεν έχω μάθει, σήμερα δεν δουλεύει ούτε το τηλεφωνικό κέντρο. 2103329000 .Όποτε μπορείς στείλε το email.
Κε Καρασαββίδη καλημέρα. Σχετικά με τη μάχιμη πενταετία. Αναγνώριση χρόνων πριν το 2002 που οι εισφορές είναι σαφώς μικρότερες, αν έχω καταλάβει καλά, είναι χωρίς αντίκρισμα. Ισχύει κάτι τέτοιο; Σύμφωνα με όσα γράφετε στο άρθρο και αναφέρει και η εγκύκλιος, μόνο χρόνια μετά το 2002 προσαυξάνουν τον μέσο όρο αποδοχών. Τα χρόνια πριν το 2002 δεν ωφελούν σε τίποτα και αν τα αναγνωρίσουμε θα πληρώσουμε χωρίς να ωφεληθούμε σε τίποτα; Επίσης αν επιλέξουμε τα χρόνια με τη μεγαλύτερη κράτηση Ν2084/92 είναι σαν να βάζουμε στο “κουμπαρά” της σύνταξης περισσότερα και έτσι η οριστική σύνταξη θα είναι και κατά κάτι λίγο μεγαλύτερη ή δεν παίζει κανένα λόγο στους υπολογισμούς; Το παράδειγμα της εγκυκλίου Φ10042/οικ.13567/329/2018 αναφέρει στο τέλος της ότι “το ποσό που έχει καταβληθεί για την εξαγορά δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών” και παραθέτει παράδειγμα αύξησης του ποσοστού αναπλήρωσης. Η ερώτηση αφορά εμάς που έχουνε χρόνια να επιλέξουμε (πριν ή μετά το 2002) και πραγματικά έχουμε μπερδευτεί… Διαβάστε τη συνέχεια »
Είναι μεγάλο λάθος να μπερδεύουμε τον μέσο όρο των αποδοχών με το ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης.
Διάβασε την συζήτηση που είχαμε παλαιότερα εδώ https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-218/#comment-73741 .
Αναγνωρίζοντας συντάξιμα έτη, άσχετα αν αυτά είναι πριν ή μετά το 2002 αυξάνεται ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ το ποσοστό αναπλήρωσης της ανταποδοτικής σύνταξης.
Αν διαβάσεις προσεκτικά το άρθρο του Αχιλλέα «Αναγνώριση διπλάσιου χρόνου υπηρεσίας» της 23/5/2019 λέει ξεκάθαρα ότι αυξάνονται τα συντάξιμα έτη και το ποσοστό αναπλήρωσης (σημ: επομένως και η ανταποδοτική σύνταξη) αλλά για τους χρόνους πριν το 2002 δεν επηρεάζεται ο μέσος όρος των αποδοχών. Δεν προκύπτει από πουθενά, ούτε από τα άρθρα του Αχιλλέα ούτε από τις δύο εγκυκλίους, ότι τα χρόνια πριν το 2002 δεν ωφελούν σε τίποτα όσους τα αναγνωρίσουν.
Ευχαριστώ GEORGIOSP. Αν έχω την δυνατότητα να διαλέξω πριν από το 2002 και μετά το 2009 τι είναι πιο σωστό να κάνω;
Καλημέρα.. atirel3 εκτός από τις σωστές επισημάνσεις του GEORGIOSP θα ήθελα να συμπληρώσω ότι οι υπολογισμοί που γίνονται στη σελίδα των συντάξεων το ποσό που βγάζει είναι με υπολογισμό εισφορών 5ετιας πριν το 2002.(ηταν απάντηση του κυρίου Καρασαββιδη σε σχετική ερώτηση μου.)
Ευχαριστώ. Οπότε αν καταλαβαίνω καλά με αναγνώριση χρόνων μετά το 2002 το τελικό ποσό της σύνταξης θα είναι κατά κάτι πιο αυξημένο.
Σίγουρα θα είναι αυξημένο .Αλλά είναι άγνωστο( τουλάχιστον σε εμένα ) εάν το ποσό θα είναι τόσο αυξημένο ώστε να συμφέρει να αναγνωρίσεις την 5ετια μετά το 2002. Εκτος εαν προσληφθηκες σχετικα κοντα στο 2002 οποτε οι εισφορες θα ειναι σχεδον ιδιες και αρα συμφέρει να ανγνωρισεις την 5ετια από το 2002 και μετά.
Επειδή η απάντηση δεν χωράει σε ένα σχόλιο: Αναγνώριση πενταετίας πριν ή μετά το 2002
Περισυ(2018) τετοια εποχη ειχα στειλει αιτηση μεσω δικηγορικου γραφειου(μου κοστισε 20 ευρω) να επανυπολογιστει το ποσο που καταβαλλω για μαχιμη πενταετια. Τηλεφωνικα(στη δικηγορο μου) ειχαν πει οτι δεν ξερουν και πολλα(τοτε) και οτι το αιτημα μου θ’ αργησει πολυ να εξεταστει(θα μπει και το 2019). Τελικα σημερα πηρα την αποφαση και εκανα αυτο που συμβουλευει και ο δχστης του site και δεν κοστιζει παρα μονο ο φακελλος και το ταχυδρομειο. Εκτυπωσα το εντυπο που μνημονευεται παρακατω , εγραψα για επανυπολογισμο ,τους κοτσαρα συνημμενα φ/α την εγκυκλιο και την τοτε αποφαση με την οποια μου κρατανε απο την συνταξη μου για αναγνωριση της μαχιμης πενταετιας , το φακελλωσα……το σταυρωσα και εφυγε με courrier για Κανιγγος. Αποστρατευτηκα 13/1/2016……εναρξη κρατησεων 4/2016….86,14 ευρω/μηνα…..ληξη 31/12/2022(ζωη να’χουμε).
Γεώργιος καλησπέρα! Δηλαδή ποιος ήταν ο επανυπολογισμος που έκανε το ΓΛΚ;τώρα πληρώνεις 86,14€ τον μήνα και πριν πόσο; βοήθησέ μας…
Σωτήρη ακόμη και εάν απορριφθεί τελικά η αίτηση, τι ακριβώς θα χάσεις;
Τα 2,5 € που κοστίζει η αποστολή ενός συστημένου στο ΓΛΚ;
Δηλαδή έχοντας να επιλέξεις ανάμεσα στις παρακάτω 2 λύσεις:
α. Να περιμένεις πρώτα να βγάλει ανακοίνωση (ή εγκύκλιο) το ΓΛΚ και μετά να κάνεις αίτηση.
β. Να κάνεις αίτηση ασχέτως πιθανότητας επιτυχίας πληρώνοντας 2,5 € για μία συστημένη επιστολή.
… ειλικρινά σκέφτεσαι ακόμη τι από τα 2 θα κάνεις;
.
ΥΓ. Ο Γεώργιος είπε ότι πληρώνει 86,14 από το 2016 (παλιές εισφορές) και έκανε σήμερα αίτηση επανυπολογισμού.
Καλησπέρα Κε Καρασαββίδη!Ανησυχώ μην πάμε για μαλλί και βγούμε κουρεμένοι που λέει η παροιμία!Δηλαδή να πούνε α μόνο 70,43€ πληρωνες;χρωστάς κιόλας…δεν έχω καταλάβει τον νόμο.
Έτσι ακριβώς κύριε Καρασαββιδη.
Σωτήρη κατ’ αρχήν για να αναρωτιέσαι ακόμη εάν συμφέρει ή όχι ο επανακαθορισμός των εισφορών, σίγουρα δεν έχεις διαβάσει κανένα από τα άρθρα του παρόντος site σχετικά με το θέμα.
Κατά δεύτερον αυτό που δεν έχεις σκεφθεί είναι ότι εάν υπάρξει μεγάλος αριθμός αιτήσεων, αυτό και μόνο θα προκαλέσει τη γρηγορότερη αντίδραση του ΓΛΚ.
Πχ. εάν ήσουν διοικητής σε μία Μονάδα με πολλούς στρατεύσιμους και έκανε ένας παράπονα για το φαγητό το πιθανότερο είναι να μην έκανες απολύτως τίποτε, όμως εάν έκαναν παράπονα εκατό δεν θα αντιδρούσες;
Αντίστοιχα εάν ήσουν προϊστάμενος στο ΓΛΚ, θα αντιδρούσες το ίδιο γρήγορα (με εγκύκλιο ή οδηγίες) εάν υποβάλλονταν πχ. μόνο 5 αιτήσεις επανακαθορισμού σε σχέση με το να υποβληθούν πεντακόσιες;
Κε Καρασαββίδη διάβασα και αυτο : https://enstoloi.net/nees-eisfores-anagnorisis-pentaetias-eksaminon/ και αυτο:https://enstoloi.net/anagnorisi-diplasiou-xronou-upiresias/ και αυτο https://www.scribd.com/document/411139462/%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%8E%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82#from_embed….λέει 6,67% κρατήσεις και παρόλο που εξηγείτε οτι 1ον θα υπολογιζεται με τον αρχικο μισθο που ελαβε χωρα η 5ετια,2) οι *συνταξιμες* αποδοχες παλιων ασφαλισμενων ηταν πολυ μικροτερες και 3)οι μισθοι ηταν μικροτεροι τοτε….εγω δεν καταλαβαινω την εξηγηση διοτι δεν προκυπτει καποιου ειδους ”διαφορα” ωστε να καταλαβω την διαφορα γιατι ταυτοχρονα βλεπω το χαρτι του ΓΛΚ ετους 2014 που ξεκινησε να μου κραταει 70,43€ τον μηνα,ποσο που προκύπτει απο συντελεστη 6,67%(και τοτε) Χ 1400€(εγω δεν επαιρνα τοσα) τα έτη 1998-2003 που διυνήθηκε η μαχιμη πενταετία…ξερω αν εγινε κατανοητη η εξηγηση….συγνωμη που σας απασχολω τοσο…
Σημερα εστειλα την αιτηση στο ΓΛΚ ομως συμφωνα με τις οδηγιες σας.