Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 358 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
ΣΟΦΙΑ
7 Μαΐου 2023 01:10
Καλημέρα. Ήθελα να ρωτήσω αν δικαιούμαι συμπληρωματικο εφάπαξ. Έχω αποστρατευθεί το 2014 για λόγους υγείας.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σταυρος
6 Μαΐου 2023 11:22
Καλησπέρα Αχιλλέα και σε όλους σας ήθελα να ρωτήσω για την προαιρετικη ασφάλιση σε περίπτωση παραίτησης. Έκανα θητεία Σεπτ93 εως Απρ95 στη συνέχεια ΙΚΑ 1997 εως 2000 και κατατάχτηκα ΕΠΥ-ΕΜΘ το 2000 εως σήμερα. Σε περίπτωση παραίτησης και ενεργοποίηση της προαιρετικής ασφάλισης μπορώ να βάλω προαιρετική ασφάλιση και τα εντελώς κενό διάστημα που ήμουν ανασφάλιστος δηλαδή Απρ95(που τελείωσα τη θητεία μου) εως το 1997 (που ασφαλίστηκα στο ΙΚΑ) έτσι ώστε να συμπληρώσω πιο γρήγορα τα 40 έτη εργασίας ;
Το νόημα της προαιρετικής ασφάλισης δεν είναι να καταργηθούν τα ισχύοντα όρια ηλικίας!
Προαιρετική ασφάλιση είναι η συνέχιση της ασφάλισης όταν αυτή διακόπτεται, δηλαδή πρώτα κάνεις την αίτηση και μετά αρχίζεις να πληρώνεις εισφορές για να συνεχίσει η ασφάλισή σου μετά την αίτηση.
Αχιλλέα σας ευχαριστώ για την αμεσότατη απάντηση τα γνωρίζω αυτά που μου απαντήσατε πάλι μέσο του σάιτ σας από προηγούμενες αναρτήσεις απλά θέλω να δω αν μπορώ δηλαδή με κάποιον τρόπο να αναγνωρίσω συντάξιμα εκείνο το κενό χρονικό διάστημα που ήμουν ανασφάλιστος να μην πάει χαμένος ο χρόνος αυτός μέσω της προεραιτικής ασφάλισης(αν γινεται).
Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Με την προαιρετική ασφάλιση δεν γίνεται όπως είπε ο Αχιλλέας παραπάνω.
Προβλέπεται, για νέους ασφαλισμένους, από τον ΕΦΚΑ η αναγνώριση κενού ασφαλιστικού χρόνου αλλά η προϋπόθεση είναι αυτός να βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ασφαλιστικές περιόδους. Δηλαδή ο χρόνος αυτός να είναι μετά την πρώτη σου ασφάλιση σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα.
Βλ. το 1 στ στο άρθρο 40 εδώ https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/61725/nomos-3996-2011 και στην τρίτη σελίδα στο πλαίσιο ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ την έκτη περίπτωση εδώ https://www.inegsee.gr/wp-content/uploads/2013/11/plasmatikoi_xronoi_asfalisis.pdf .
Λογικά αν η πρώτη σου ασφάλιση ήταν το 1997 δεν μπορείς να αναγνωρίσεις την περίοδο αυτή.
Μπορείς όμως να απευθύνεις ένα ερώτημα στον ΕΦΚΑ ή κάποιον ειδικό για πιο έγκυρη πληροφόρηση.
Καλησπέρα εάν μάθεις κάτι παραπάνω σε παρακαλω και δεν σου κάνει κόπο ενημέρωσέ με. Διότι ίδια περίπτωση είμαι και εγώ . Ευχαριστώ!
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
5 Μαΐου 2023 10:42
Καλημέρα παιδιά. Απο προχθές προσπαθώ να επικοινωνήσω με το τμήμα στρατού ξηράς στον εφκα για να πάρω Αρ. Πρωτοκόλλου για την αναγνώριση 3ετιας και δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα. Μήπως υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να επικοινωνήσουμε;
Και εγώ προσπαθώ εδώ και 20 ημέρες για ένα θέμα του πεθερού μου, και κανένας δεν σηκώνει κανένα τηλέφωνο, και έκλεισα ραντεβού για ερχόμενη Πέμπτη να πάω από εκεί.
Πάρε στο 2103329900 που είναι το κέντρο μήπως βγάλεις άκρη.
Γιώργο καλησπέρα. Σου ‘στειλαν τον αριθμό πρωτοκόλλου μέσω email; Πoσο γρήγορα σου απάντησαν στο δικό σου email; Τους έστειλα και ενώ από εχθές. Έχουμε καθένα τηλ επικοινωνίας.
Η Μόνη Λύση είναι να πας εκεί. Αλλιώς δεν βγάζεις Άκρη.
Αν δεν Βιάζεσαι όμως θα σου Απαντήσουν σε 10 Ημέρες περίπου στείλε εδώ: [email protected] [email protected] [email protected]
Στείλε και στα Τρία ώστε να Λάβεις Απάντηση.
Το Καλύτερο είναι να Μεταβείς εσύ εκεί.
Πλατεία Κάνιγγος.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
4 Μαΐου 2023 10:44
Καλημέρα σε όλους.Μηπως μπορεί κάποιος να μου πει τι γίνεται με τις προκαταβολές στην αποστρατεία;Μπορώ να πάρω τρεις μισθούς προκαταβολή και να μου κρατηθεί η διαφορά όταν αρχίσει να μπαίνει η σύνταξη;
Όχι Κώστα, συγνώμη που το γράφω έτσι ψυχρά.Η πρέπει να έχεις αποταμίευση δική σου, ή δάνειο από τράπεζα για να πορευτείς 3 μήνες, έως ότου αρχίσει να τρέχει ή σύνταξή σου.Καλημερα.
Καλημέρα πρέπει να έχεις στην Άκρη Χρήματα για Μεγάλο Διάστημα.
Διότι ίσως γίνει Λάθος όπως και σε Εμένα και Έκανα “Μειωμένη” στους Δεκατέσσερις (14) Μήνες και την Κανονική στους Δεκαεννέα (19) Μήνες.
Κι αφού πήγα στην Αθήνα και Μάζεψα Μόνος τα Δικαιολογητικά διότι Κάνανε Βόλτα από το Γ.Ε.Σ.(ΌΠΛΟ) στην Διεύθυνση Ιστορίας, ταυτόχρονα η Διεύθυνση του Όπλου μετακόμισε στο Λουτράκι και ύστερα στην Α.Σ.Δ.Υ.Σ. Διεύθυνση Οικονομικού, ξανά στο Γ.Λ.Κ. τότε, μετά πάλι στο ΓΕΣ, ώσπου Τακτοποιήθηκε Χάρη ενός Συναδέλφου, Σπυρόπουλος (ΑΣΔΥΣ), πού Ανέλαβε να τα πάει “Χέρι-Χέρι” όπου Χρειαζόταν και στον Αείμνηστο Γεωργακάκο πού ήταν στο ΓΛΚ.
ΔΑΝΕΙΚΑ, Οικογένεια και Φίλοι με Βοήθησαν Οικονομικά.
Καλησπέρα, είμαι είμαι Ανθστης προελεύσεως ΕΜΘ του ΣΞ και στις 31 Μαϊου αποστρατευομαι μετά από αιτηση μου.
Προαχθηκα στο βαθμό του Ανθστη στις 27 Δεκ 21,περασα το σχολείο Ανθστων το 2022 και συμπλήρωσα και τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως στον βαθμό (14 μήνες).
Δικαιούμαι τον αποστρατευτικο βαθμό του Ανθγου;;;
Αντίστοιχα υπξκοι που αποστρατευονται π.χ Αλχιες τους απονέμεται ο αποστρατευτικος βαθμός του Ανθστη.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
2 Μαΐου 2023 16:50
Καλησπέρα σε όλους.Μπηκα στην εφαρμογή υπολογισμού εφάπαξ στρατού. Στο πρώτο τμήμα εφάπαξ κατάλαβα πως γίνεται ο υπολογισμός στο δεύτερο τμήμα όχι. Μηπως ξέρει κάποιος να μου πει πως βγαίνει το δεύτερο τμήμα;ευχαριστώ.
Ανέβηκαν τα μηνιαία ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ μηνός Μαΐου.
Από αυτόν τον μήνα μου σταμάτησε η κράτηση γάμου που είχα από τον Ιαν του 2015 μηνιαίως στο ΜΤΣ καθόσον εξωφλήθη, οπότε το πληρωταίο ποσό αυξήθηκε κατά 13 ευρώ περίπου.
Γνωρίζει κανένας συνάδελφος εάν πρέπει να προβώ σε κάποια ενέργεια ή ότι χρειάζεται θα γίνει αυτόματα από το ΜΤΣ?
Ευχαριστώ
Ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.δ ~ ζ.1 στην ενότητα FAQ. Για τις εισφορές ΕΛΟΑΣ πάρε μία ανάλυση μισθού στο μέσον της θητείας σου (πχ. το 2012) και πολλαπλασίασε την κράτηση επί τους μήνες που υπηρέτησες.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Κωστας
26 Απριλίου 2023 18:29
Καλησπέρα σε όλους.Πριν κάποιους μήνες έκανα αναφορά για αναγνώριση πενταετίας.Απο σήμερα που πληρωθηκαμε άρχισε η κράτηση της πρώτης από τις 60 δόσεις και είναι 62 ευρώ.Στο φύλλο μισθοδοσίας φαίνεται όμως στο εικονίδιο που γράφει “αναγνώριση υπηρεσίας”μπήκα εκεί και γράφει ότι δεν υπαρχει καμία εισφορά.Μπορει κανείς να μου δώσει μια εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό;ευχαριστώ.
Χαλάρωσε ρε φιλε!!Τόσο μεγάλη ανάγκη έχεις ένα 100σταρικο;Δεν θα λύσεις το οικονομικό σου πρόβλημα της ζωής σου με αυτό. Όταν είναι ετοιμο το ΜΤΣ, θα το δώσει.Μακάρι να βρίσκεται το ταμείο σε καλή οικ.κατάσταση,να δίνει καθε χρόνο.
Κ. Συνάδελφε ο κάθε ένας εξ υμών έχει τις ανάγκες του.
Εάν έχω λοιπόν ανάγκη τόσο το 100 ευρώ ή όχι είναι δικό μου αποκλειστικά θέμα.
Τώρα για να βάλλουμε τα πράγματα στην θέση τους διαβάστε παρακάτω.
Δεν παρακαλούμε για τιποτα, είναι απόφαση και νόμος του κράτους, δεν είναι επίδομα επαιτείας, θα έπρεπε να έχει καταβληθεί, θα έπρεπε να έχουν τελειώσει οι ενέργειες των φορέων σε σύντομο και λογικό διάστημα.
Αυτά βέβαια ισχύουν , εκ του αποτελέσματος κρίνονται οι Υπηρεσίες, για συγκροτημένους φορείς!!!!
Καλή σας συνέχεια.
JR63 μαλλον καπου κανεις λαθος.Δεν υπάρχει νομος που να επιβάλει στο ΜΤΣ να δώσει έκτακτο μέρισμα!!!Δύναται να καταβάλει εαν και εφόσον……Στα εξηγεί αναλυτικά πιο κάτω ο κ.Αχιλλέας.
Επειδή το ανωτέρω σχόλιο έκφρασης παραπόνων οφείλεται σε παρανόηση και παρερμηνεία νόμων, θα πρέπει να βάλουμε (σωστά) τα πράγματα στη θέση τους:
Κανένας νόμος δεν υπάρχει που να λέει ότι το ΜΤΣ υποχρεούται να δώσει έκτακτο μέρισμα τον Απρίλιο.
Κανένας νόμος δεν υπάρχει που να λέει ότι το ΜΤΣ υποχρεούται να δώσει έκτακτο μέρισμα γενικώς!
.
Υπάρχει αυτός ο νόμος –> https://i.imgur.com/awdU6oD.png
που δίνει το δικαίωμα στο ΜΤΣ, εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά του, να δίνει μέχρι ένα έκτακτο μέρισμα για κάθε οικονομικό έτος.
Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι το ΜΤΣ επιτρέπεται να δώσει ή όχι έκτακτο μέρισμα (η απόφαση ανήκει στο ταμείο), ενώ φυσικά πουθενά δεν προβλέπεται οποιαδήποτε ημερολογιακή προθεσμία. Εάν αποφασίσει το ταμείο, μπορεί να δοθεί έκτακτο μέρισμα χρήσης 2022 πχ. τον Αύγουστο 2023.
Κ. Καρασαββιδη ευχαριστώ πολύ για τις διορθώσεις και για την ενημέρωση.
Θα έπρεπε, να είμαι είδη ενήμερος.
Λάθος μου!!
Βέβαια την πολύ καλή ανάλυση και επεξήγηση του νόμου, πιστεύω ότι θα έπρεπε να έχει κάνει στους Μερισματουχους το ΜΤΣ.
Καλό τριήμερο σε όλους.
Και μετα απο αυτα, το ποιο κρισιμο και ουσιαστικο ερωτημα ειναι: ΓΙΑΤΙ το ΜΤΣ , ειναι το ΜΟΝΟ απο τα μετοχικα (ΜΤΝ, ΜΤΑ) που απο οτι φαινεται δυσκολευεται-για να το πω κομψα- στα οικονομικα του?
Για την ακρίβεια και μόνο της πληροφορίας το άρθρο 30 δίνει την δυνατότητα, όχι υποχρέωση όπως αναλύει Αχιλλέας πιο πάνω, στο ΜΤΣ να δίνει από εδώ και πέρα έκτακτο μέρισμα με βάση τα αποτελέσματα ενεαμήνου. Δηλαδή στο τέλος του 2023 θα δουν τα αποτελέσματα ΙΑΝ 2023/ΣΕΠ 2023 και θα αποφασίσουν αν δώσουν έκτακτο μέρισμα τον ΔΕΚ 2023.
Ειδικά για την χρήση 2022 δίνεται η δυνατότητα, με τις ίδιες προϋποθέσεις, να δοθεί έκτακτο μέρισμα με την παρ. 5 του άρθρου 96 του Ν5018/2023.
¨Ειδικά για τη χρήση του έτους 2022, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 30, δύναται να καταβληθεί στους μερισματούχους του Μετοχικού Ταμείου Στρατού έκτακτο μέρισμα εντός της χρήσης του έτους 2023.¨ https://www.taxheaven.gr/law/5018/2023
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Κ. ΜΑΡΙΑ
24 Απριλίου 2023 20:04
Ήθελα να ρωτήσω όταν αποστρατεύεται μπορείς να κρατήσεις το βιβλιαρίου του στρατού σαν μελος
Καλημέρα σας Συνάδελφε,
όταν διαγράφεται το μόνιμο προσωπικό λόγω αποστρατείας το 1οΕΓ ή Γρ του Επιτελείου ή της Μονάδας – ανεξάρτητης Υπομοναδας ή ΤΣ-ΛΣ ή Υπηρεσια που είστε εγγεγραμμένη και τηρεί τα ατομικά σας έγγραφα έχει μια Πα.Δ, βάσει της οποίας ακολουθούνται διάφορες διαδικασίες (ατομικά έγγραφα, ταυτότητα, βιβλιάριο υγείας, βεβαιώσεις κλπ) προκειμένου να σας διαγράψει και να σας δώσει οδηγίες του τι ακριβώς πρέπει να κάνετε.
Καλή Σύνταξη λοιπόν, με υγεία και χωρίς άγχος.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
22 Απριλίου 2023 18:05
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ σας κ χρόνια πολλά σε ολους… μια ερώτηση σε ότι αφορά την προαιρετική συνέχιση ασφάλισης. Είμαι 45 ετών και εχω συμπληρωσει 28 ετη πραγματικής υπηρεσίας + 5 ετη εκστρατείας = 32 έτη συνολικα. Με αίτηση παραίτησης κ κάνοντας χρήση της προαιρετικής συνεχισης ασφάλισης σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο του νόμου 4387/16 άρθρο 18 που επεκτάθηκε και στις ΕΔ για 8 ακόμη έτη κ πληρώνοντας τις αντίστοιχες εισφορές(σίγουρα μεγάλο ποσό περίπου 360 ευρώ/μήνα αν υπολογίζω σωστα) θα συνταξιοδοτηθω αμέσως μετά από τα 8 αυτά χρόνια δλδ 45+8=53 ετων ή θα πάει στα 60 ετη και θα συνταξιοδοτηθω για 32 ή 40 ετη;;;;παρακαλώ αν γνωρίζει κάποιος;;;ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΥ….
Καλησπέρα Παναγιώτη, αυτό είναι το νόημα της προαιρετικής όπως αναφέρεται στον νόμο: Με τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν.4387/2016, όπως ισχύει, προβλέφθηκε, από 1/1/2017, για πρώτη φορά η επέκταση εφαρμογής του θεσμού αυτού και στους εργαζόμενους του Δημοσίου Τομέα, οι οποίοι, μετά τη λύση της υπαλληλικής τους σχέσης ή αποστρατείας για τους στρατιωτικούς, και εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να υπαχθούν στην προαιρετική συνέχιση της ασφάλισής τους, προκειμένου να συμπληρώσουν τον απαιτούμενο χρόνο για τη συνταξιοδότησή τους. Αφού έχεις θεμελειώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα 25 χρόνια πραγματικής τότε θα μπορείς να λάβεις σύνταξη είτε στα 60 είτε στα 40 συνταξιοδοτικά όταν τα συμπληρώσεις με τα της προαιρετικής. Από το συνταξιοδοτικό ογηγό λέγεται: β. Ως χρόνος ασφάλισης στον Ε.Φ.Κ.Α., λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των παρακάτω χρόνων: (1) Χρόνος πραγματικής ασφάλισης στον Ε.Φ.Κ.Α. ή στους εντασσόμενους σε αυτόν φορείς, τομείς και κλάδους για τον οποίο έχουν καταβληθεί εισφορές. Για τους μισθωτούς, ως χρόνος ασφάλισης αναγνωρίζεται και ο χρόνος για τον οποίο οφείλονται εισφορές. (2) Λογιζόμενος χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας (πχ. εξάμηνα… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλημέρα.
Συμφωνώ με τον Πέτρο.
Όμως υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου πριν πάρεις μια τέτοια απόφαση.
α. Το ποσό που υπολογίζεις (360 ευρώ/μήνα) μου φαίνεται μικρό. Θα πρέπει να πολλαπλασιάσεις το ποσό που πληρώνεις για Κύρια Σύνταξη (ΕΦΚΑ) Χ 3 κατά την ημερομηνία ένταξης στην προαιρετική ασφάλιση.
β. Αυτό το ποσό θα πληρώνεις για όσα χρόνια παραμείνεις στην προαιρετική ασφάλιση. Με αυτό το ποσό θα υπολογιστεί ο μέσος όρος των αποδοχών σου για τον καθορισμό της ανταποδοτικής σύνταξης σου.
γ. Δεν μπορείς να ασφαλιστείς σε άλλο ασφαλιστικό φορέα. Αν μετά την αποστρατεία σου εργαστείς θα διακοπεί η προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης. Αν θελήσεις να ενταχθείς ξανά θα ισχύουν οι τελευταίες ασφαλιστικές εισφορές και τα όρια ηλικίας που προβλέπονται από τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
δ. Οι εισφορές που αναφέρονται παραπάνω ότι θα πληρώνεις δεν περιλαμβάνουν ασφάλιση ασθένειας. Αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος ασφάλισης (π.χ εργαζόμενη σύζυγος) θα πρέπει να υπολογίσεις και το κόστος αυτό.
GeorgiosP σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μου έδωσες. Το κατανοώ ότι είναι μεγάλο το κόστος αλλά αν απομένουν λιγότερα έτη για συμπλήρωση των 40 ίσως είναι μια επιλογή για κάποιον που θέλει να φύγει κ να συνταξιοδοτηθει στα 53 του χρόνια με 40 συνολικά συνταξιμα.
… και όντως το κόστος τριπλασιαζοντας τις κρατήσεις ΕΦΚΑ για σύνταξη είναι περίπου 547 ευρώ το μήνα… κάτι το οποίο ίσως είναι απαγορευτικό κόστος για τους περισσότερους αν δεν υπάρχουν άλλες πηγές εισοδημάτων.
Είναι άλλο πράγμα αν μπορείς (που ισχύει), και άλλο πράγμα αν σε συμφέρει οικονομικά, εκτός και αν έχεις τέτοια οικονομική επιφάνεια (αφού η νόμιμη εργασία απαγορεύεται) που να μπορείς να αντεπεξέλθεις (δόση + μηνιαία έξοδα διαβίωσης) μέχρι να λάβεις σύνταξη μετά από 8 έτη και που σίγουρα δεν θα είναι τόση όση θα ελάμβανες εάν έμενες.
Ναι το ποσό των εισφορών είναι μεγαλύτερο , ασφαλισμένου και εργοδότη μαζί κατά μέσο όρο μετά τόσα χρόνια είναι 650 και ευρώ, χωρίς υγειονομική περίθαλψη. Επίσης δεν επιστρέφονται αν κάποια στιγμή αλλάξει γνώμη .
Συμφωνώ με τα λεγόμενα σου Γιάννη κ σευχαριστω για τη συνεισφορά σου κι επειδή σίγουρα θα απασχολήσει κι άλλα στελέχη μελλοντικά το θέμα της προαιρετικής συνεχιστής της ασφάλισης.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Μανος
22 Απριλίου 2023 05:23
Ποιος ειναι ο μεγιστος χρονοσ παραμονης στην υπηρεσια ως εν ενεργεια στελεχος κάποιος από τον θεσμό των εμθ, υποσημείωση έχω αναγνωρίσει 5ετια εκστρατειας και 1 χρόνο στον ικα.Εχω δικαιωμα να παραμείνω 40 πραγματικη+5εκστρατειας +1 ικα? Ηλικιακά θα είμαι με αυτούς τους χρονους 59 ετων
Καλησπερα! ειμαι Αξκος στο ΣΞ και διαβαζω παρακατω οτι για να χορηγηθει το εφαπαξ προυποθεση ειναι να εχει βγει η συνταξιοδοτικη πραξη. Δηλαδη οταν κλεισω 35 χρονια πραγματικης υπηρεσιας και συνεχισω να παραμεινω στην υπηρεσια ,χωρις να βγω στη συνταξη, δε θα μου αποδοθει το εφαπαξ αν το αιτηθω τοτε? Πρεπει να αποστρατευτω, να βγω στη συνταξη και μετα θα το παρω?
Καλημέρα.
Αν έχεις την δυνατότητα παραμονής μετά τα 35 χρόνια υπηρεσίας, κάτι που δεν ισχύει για τους περισσότερους, μπορείς να αιτηθείς την λήψη εφάπαξ με την προϋπόθεση ότι θα έχεις συμπληρώσει 35ετή μετοχική σχέση με το ΜΤΣ. Προσοχή. Είναι άλλο πράγμα η 35ετής υπηρεσία και άλλο η μετοχική σχέση με το ΜΤΣ.
Διάβασε επίσης το άρθρο https://enstoloi.net/lipsi-efapax-35etia-kai-sinexisi-asfalisis/
μπηκα στη ΣΣΕ το 1994 μετα απο πανελλαδικες. Το 2029 συμπληρωνω 35 ετη πραγματικης υπηρεσιας, δεν εχω ποτε παρει αδειες αναρρωτικες ή ανατροφης ή ανευ αποδοχων κλπ κλπ. Μετα το 2029 θα εχω συμπληρωσει 35 ετη μετοχικης σχεσης με το ΜΤΣ? Και αρα θα δικαιουμαι το εφαπαξ?
Καλησπέρα. Λογικά μετά την έξοδο από την σχολή πρέπει να έχει γίνει αυτεπάγγελτα η αναγνώριση του χρόνου της σχολής στον ΕΛΟΑΣ για το εφάπαξ.
Βλ. την παρ. 5 του άρθρου 10 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/337005/n.d.-398-1974 .
Δεν γνωρίζω αν στον ΣΞ το εφάρμοζαν αυτό. Αν έχει αναγνωριστεί ο χρόνος σχολής στον ΕΛΟΑΣ ναι μετά την συμπλήρωση των 35 χρόνων υπηρεσίας μπορείς να πάρεις το εφάπαξ που αναλογεί στα χρόνια υπηρεσίας που έχεις.
Διάβασε και τις ενότητες Δ και Ε1 στο παραπάνω άρθρο.
παντως στην εφαρμογη για τον υπολογισμο του εφαπαξ για το Στρατο Ξηρας πουθενα δε σε ρωταει αν εχει ή δεν εχει γινει αναγνωριση των χρονων της παραγωγικης σχολης. Απλα βαζεις την ημερομηνια καταταξεως και την ημερομηνια αποχωρησης. Εκτιμω οτι θεωρειται δεδομενη η αναγνωριση.
Ενημερώθηκε η σελίδα υπολογισμού αποδοχών Μισθολόγιο 2025 με την αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας από 1-7-2025: Μισθολόγιο 2025 με νέο επίδομα επικινδυνότητας
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 18-12-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Καλημέρα. Ήθελα να ρωτήσω αν δικαιούμαι συμπληρωματικο εφάπαξ. Έχω αποστρατευθεί το 2014 για λόγους υγείας.
Καλησπέρα Αχιλλέα και σε όλους σας ήθελα να ρωτήσω για την προαιρετικη ασφάλιση σε περίπτωση παραίτησης. Έκανα θητεία Σεπτ93 εως Απρ95 στη συνέχεια ΙΚΑ 1997 εως 2000 και κατατάχτηκα ΕΠΥ-ΕΜΘ το 2000 εως σήμερα. Σε περίπτωση παραίτησης και ενεργοποίηση της προαιρετικής ασφάλισης μπορώ να βάλω προαιρετική ασφάλιση και τα εντελώς κενό διάστημα που ήμουν ανασφάλιστος δηλαδή Απρ95(που τελείωσα τη θητεία μου) εως το 1997 (που ασφαλίστηκα στο ΙΚΑ) έτσι ώστε να συμπληρώσω πιο γρήγορα τα 40 έτη εργασίας ;
Το νόημα της προαιρετικής ασφάλισης δεν είναι να καταργηθούν τα ισχύοντα όρια ηλικίας!
Προαιρετική ασφάλιση είναι η συνέχιση της ασφάλισης όταν αυτή διακόπτεται, δηλαδή πρώτα κάνεις την αίτηση και μετά αρχίζεις να πληρώνεις εισφορές για να συνεχίσει η ασφάλισή σου μετά την αίτηση.
Αχιλλέα σας ευχαριστώ για την αμεσότατη απάντηση τα γνωρίζω αυτά που μου απαντήσατε πάλι μέσο του σάιτ σας από προηγούμενες αναρτήσεις απλά θέλω να δω αν μπορώ δηλαδή με κάποιον τρόπο να αναγνωρίσω συντάξιμα εκείνο το κενό χρονικό διάστημα που ήμουν ανασφάλιστος να μην πάει χαμένος ο χρόνος αυτός μέσω της προεραιτικής ασφάλισης(αν γινεται).
Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Με την προαιρετική ασφάλιση δεν γίνεται όπως είπε ο Αχιλλέας παραπάνω.
Προβλέπεται, για νέους ασφαλισμένους, από τον ΕΦΚΑ η αναγνώριση κενού ασφαλιστικού χρόνου αλλά η προϋπόθεση είναι αυτός να βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ασφαλιστικές περιόδους. Δηλαδή ο χρόνος αυτός να είναι μετά την πρώτη σου ασφάλιση σε οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα.
Βλ. το 1 στ στο άρθρο 40 εδώ https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/61725/nomos-3996-2011 και στην τρίτη σελίδα στο πλαίσιο ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ την έκτη περίπτωση εδώ https://www.inegsee.gr/wp-content/uploads/2013/11/plasmatikoi_xronoi_asfalisis.pdf .
Λογικά αν η πρώτη σου ασφάλιση ήταν το 1997 δεν μπορείς να αναγνωρίσεις την περίοδο αυτή.
Μπορείς όμως να απευθύνεις ένα ερώτημα στον ΕΦΚΑ ή κάποιον ειδικό για πιο έγκυρη πληροφόρηση.
Σας ευχαριστώ πολύ .
Καλησπέρα εάν μάθεις κάτι παραπάνω σε παρακαλω και δεν σου κάνει κόπο ενημέρωσέ με. Διότι ίδια περίπτωση είμαι και εγώ . Ευχαριστώ!
Καλημέρα παιδιά. Απο προχθές προσπαθώ να επικοινωνήσω με το τμήμα στρατού ξηράς στον εφκα για να πάρω Αρ. Πρωτοκόλλου για την αναγνώριση 3ετιας και δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα. Μήπως υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να επικοινωνήσουμε;
Και εγώ προσπαθώ εδώ και 20 ημέρες για ένα θέμα του πεθερού μου, και κανένας δεν σηκώνει κανένα τηλέφωνο, και έκλεισα ραντεβού για ερχόμενη Πέμπτη να πάω από εκεί.
Πάρε στο 2103329900 που είναι το κέντρο μήπως βγάλεις άκρη.
Μπορείς να στείλεις ένα email στο [email protected] και το πιθανότερο είναι να σου απαντήσουν
Και email… απο τις 10-4-23 απάντηση καμία.
καλημερα παιδια. τελικα εστειλα email σε αυτο που γραφει ποιο πανω ο νικος και μου απαντησαν. Ευχαριστω.
Γιώργο καλησπέρα. Σου ‘στειλαν τον αριθμό πρωτοκόλλου μέσω email; Πoσο γρήγορα σου απάντησαν στο δικό σου email; Τους έστειλα και ενώ από εχθές. Έχουμε καθένα τηλ επικοινωνίας.
Το σχόλιο του Νίκου είναι στις 5 Μαΐου 2023 16:15
Δηλαδή έστειλες εχτές Παρασκευή μετά τις 16:15 που είδες το σχόλιο, και σου απάντησαν κιόλας…???
πριν δω το σχολιο του νικου ειχα στειλει email παρασκευη πρωι.
καλημερα βασιλη. μεσα σε 20 λεπτα μου απαντησαν. ποιο μπροστα ειχα επικοινωνησει στο 1555 μου ειπε να στειλω email εστειλα και σε 20 λεπτα ειχα απαντηση.
Καλημέρα. Όλος ο κόσμος το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει. Κάθε μέρα ακούω παράπονα για το ίδιο θέμα. Απεριόριστη υπομονή χρειάζεται δυστυχώς.
Η Μόνη Λύση είναι να πας εκεί. Αλλιώς δεν βγάζεις Άκρη.
Αν δεν Βιάζεσαι όμως θα σου Απαντήσουν σε 10 Ημέρες περίπου στείλε εδώ: [email protected]
[email protected]
[email protected]
Στείλε και στα Τρία ώστε να Λάβεις Απάντηση.
Το Καλύτερο είναι να Μεταβείς εσύ εκεί.
Πλατεία Κάνιγγος.
Καλημέρα σε όλους.Μηπως μπορεί κάποιος να μου πει τι γίνεται με τις προκαταβολές στην αποστρατεία;Μπορώ να πάρω τρεις μισθούς προκαταβολή και να μου κρατηθεί η διαφορά όταν αρχίσει να μπαίνει η σύνταξη;
Όχι Κώστα, συγνώμη που το γράφω έτσι ψυχρά.Η πρέπει να έχεις αποταμίευση δική σου, ή δάνειο από τράπεζα για να πορευτείς 3 μήνες, έως ότου αρχίσει να τρέχει ή σύνταξή σου.Καλημερα.
Ευχαριστώ.
Οι τρίμηνες αποδοχές (μετά τη διαγραφή) έχουν καταργηθεί για όλους από 1-1-2017.
Ευχαριστω
Καλημέρα πρέπει να έχεις στην Άκρη Χρήματα για Μεγάλο Διάστημα.
Διότι ίσως γίνει Λάθος όπως και σε Εμένα και Έκανα “Μειωμένη” στους Δεκατέσσερις (14) Μήνες και την Κανονική στους Δεκαεννέα (19) Μήνες.
Κι αφού πήγα στην Αθήνα και Μάζεψα Μόνος τα Δικαιολογητικά διότι Κάνανε Βόλτα από το Γ.Ε.Σ.(ΌΠΛΟ) στην Διεύθυνση Ιστορίας, ταυτόχρονα η Διεύθυνση του Όπλου μετακόμισε στο Λουτράκι και ύστερα στην Α.Σ.Δ.Υ.Σ. Διεύθυνση Οικονομικού, ξανά στο Γ.Λ.Κ. τότε, μετά πάλι στο ΓΕΣ, ώσπου Τακτοποιήθηκε Χάρη ενός Συναδέλφου, Σπυρόπουλος (ΑΣΔΥΣ), πού Ανέλαβε να τα πάει “Χέρι-Χέρι” όπου Χρειαζόταν και στον Αείμνηστο Γεωργακάκο πού ήταν στο ΓΛΚ.
ΔΑΝΕΙΚΑ, Οικογένεια και Φίλοι με Βοήθησαν Οικονομικά.
Καταβολή έκτακτου μερίσματος ΜΤΣ την Παρασκευή 5/5 https://mts.army.gr/anakoinoseis/chorigisi-ektaktou-epidomatos/
Καλησπέρα, είμαι είμαι Ανθστης προελεύσεως ΕΜΘ του ΣΞ και στις 31 Μαϊου αποστρατευομαι μετά από αιτηση μου.
Προαχθηκα στο βαθμό του Ανθστη στις 27 Δεκ 21,περασα το σχολείο Ανθστων το 2022 και συμπλήρωσα και τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως στον βαθμό (14 μήνες).
Δικαιούμαι τον αποστρατευτικο βαθμό του Ανθγου;;;
Αντίστοιχα υπξκοι που αποστρατευονται π.χ Αλχιες τους απονέμεται ο αποστρατευτικος βαθμός του Ανθστη.
Καλησπέρα σε όλους.Μπηκα στην εφαρμογή υπολογισμού εφάπαξ στρατού. Στο πρώτο τμήμα εφάπαξ κατάλαβα πως γίνεται ο υπολογισμός στο δεύτερο τμήμα όχι. Μηπως ξέρει κάποιος να μου πει πως βγαίνει το δεύτερο τμήμα;ευχαριστώ.
Παρ. Β εδώ: Εφάπαξ στρατιωτικών με νέο μισθολόγιο 2017
Ανέβηκαν τα μηνιαία ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ μηνός Μαΐου.
Από αυτόν τον μήνα μου σταμάτησε η κράτηση γάμου που είχα από τον Ιαν του 2015 μηνιαίως στο ΜΤΣ καθόσον εξωφλήθη, οπότε το πληρωταίο ποσό αυξήθηκε κατά 13 ευρώ περίπου.
Γνωρίζει κανένας συνάδελφος εάν πρέπει να προβώ σε κάποια ενέργεια ή ότι χρειάζεται θα γίνει αυτόματα από το ΜΤΣ?
Ευχαριστώ
Δηλαδή για 8 χρόνια κρατούσαν για το γάμο…για να πάρεις 13€. αύξηση στο μέρισμα;
Γεια σας κύριοι συνάδελφοι γνωρίζει κάποιος πόσα χρήματα θα πάρω πίσω μετά από 20 χρόνια που ήμουνα στο στρατό
Ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.δ ~ ζ.1 στην ενότητα FAQ. Για τις εισφορές ΕΛΟΑΣ πάρε μία ανάλυση μισθού στο μέσον της θητείας σου (πχ. το 2012) και πολλαπλασίασε την κράτηση επί τους μήνες που υπηρέτησες.
Καλησπέρα σε όλους.Πριν κάποιους μήνες έκανα αναφορά για αναγνώριση πενταετίας.Απο σήμερα που πληρωθηκαμε άρχισε η κράτηση της πρώτης από τις 60 δόσεις και είναι 62 ευρώ.Στο φύλλο μισθοδοσίας φαίνεται όμως στο εικονίδιο που γράφει “αναγνώριση υπηρεσίας”μπήκα εκεί και γράφει ότι δεν υπαρχει καμία εισφορά.Μπορει κανείς να μου δώσει μια εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό;ευχαριστώ.
θέλει λίγο καιρό.
Ευχαριστω
Καλημέρα. Τι έγινε βρε παιδιά αυτό το επιπλέον μέρισμα ως δώρο που θα μας έδιναν από τις 7 Απρ? Χάθηκε στο δρόμο?
Δυστυχώς, ακόμα ψάχνουν τον δρόμο τους.
Ντροπή!!Η τελευταία ενημέρωση λέει
https://www.staratalogia.gr/2023/04/2022_26.html?m=1
Χαλάρωσε ρε φιλε!!Τόσο μεγάλη ανάγκη έχεις ένα 100σταρικο;Δεν θα λύσεις το οικονομικό σου πρόβλημα της ζωής σου με αυτό. Όταν είναι ετοιμο το ΜΤΣ, θα το δώσει.Μακάρι να βρίσκεται το ταμείο σε καλή οικ.κατάσταση,να δίνει καθε χρόνο.
Κ. Συνάδελφε ο κάθε ένας εξ υμών έχει τις ανάγκες του.
Εάν έχω λοιπόν ανάγκη τόσο το 100 ευρώ ή όχι είναι δικό μου αποκλειστικά θέμα.
Τώρα για να βάλλουμε τα πράγματα στην θέση τους διαβάστε παρακάτω.
Δεν παρακαλούμε για τιποτα,
είναι απόφαση και νόμος του κράτους, δεν είναι επίδομα επαιτείας,θα έπρεπε να έχει καταβληθεί, θα έπρεπε να έχουν τελειώσει οι ενέργειες των φορέων σε σύντομο και λογικό διάστημα.Αυτά βέβαια ισχύουν , εκ του αποτελέσματος κρίνονται οι Υπηρεσίες, για συγκροτημένους φορείς!!!!
Καλή σας συνέχεια.
JR63 μαλλον καπου κανεις λαθος.Δεν υπάρχει νομος που να επιβάλει στο ΜΤΣ να δώσει έκτακτο μέρισμα!!!Δύναται να καταβάλει εαν και εφόσον……Στα εξηγεί αναλυτικά πιο κάτω ο κ.Αχιλλέας.
Επειδή το ανωτέρω σχόλιο έκφρασης παραπόνων οφείλεται σε παρανόηση και παρερμηνεία νόμων, θα πρέπει να βάλουμε (σωστά) τα πράγματα στη θέση τους:
Κανένας νόμος δεν υπάρχει που να λέει ότι το ΜΤΣ υποχρεούται να δώσει έκτακτο μέρισμα τον Απρίλιο.
Κανένας νόμος δεν υπάρχει που να λέει ότι το ΜΤΣ υποχρεούται να δώσει έκτακτο μέρισμα γενικώς!
.
Υπάρχει αυτός ο νόμος –> https://i.imgur.com/awdU6oD.png
που δίνει το δικαίωμα στο ΜΤΣ, εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά του, να δίνει μέχρι ένα έκτακτο μέρισμα για κάθε οικονομικό έτος.
Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι το ΜΤΣ επιτρέπεται να δώσει ή όχι έκτακτο μέρισμα (η απόφαση ανήκει στο ταμείο), ενώ φυσικά πουθενά δεν προβλέπεται οποιαδήποτε ημερολογιακή προθεσμία.
Εάν αποφασίσει το ταμείο, μπορεί να δοθεί έκτακτο μέρισμα χρήσης 2022 πχ. τον Αύγουστο 2023.
Κ. Καρασαββιδη ευχαριστώ πολύ για τις διορθώσεις και για την ενημέρωση.
Θα έπρεπε, να είμαι είδη ενήμερος.
Λάθος μου!!
Βέβαια την πολύ καλή ανάλυση και επεξήγηση του νόμου, πιστεύω ότι θα έπρεπε να έχει κάνει στους Μερισματουχους το ΜΤΣ.
Καλό τριήμερο σε όλους.
Και μετα απο αυτα, το ποιο κρισιμο και ουσιαστικο ερωτημα ειναι: ΓΙΑΤΙ το ΜΤΣ , ειναι το ΜΟΝΟ απο τα μετοχικα (ΜΤΝ, ΜΤΑ) που απο οτι φαινεται δυσκολευεται-για να το πω κομψα- στα οικονομικα του?
Όταν μιλάμε για μέρισμα (έκτακτο) συμπεριλαμβάνεται και το του ΕΚΟΕΜΣ ή μόνο του ΜΤΣ? Ευχαριστώ!
“Μέρισμα” είναι μόνο το ΜΤΣ, το ΕΚΟΕΜΣ λέγεται “οικονομική ενίσχυση”.
Είναι 2 διαφορετικά ταμεία και ο νόμος αφορά μόνο το πρώτο.
Για την ακρίβεια και μόνο της πληροφορίας το άρθρο 30 δίνει την δυνατότητα, όχι υποχρέωση όπως αναλύει Αχιλλέας πιο πάνω, στο ΜΤΣ να δίνει από εδώ και πέρα έκτακτο μέρισμα με βάση τα αποτελέσματα ενεαμήνου. Δηλαδή στο τέλος του 2023 θα δουν τα αποτελέσματα ΙΑΝ 2023/ΣΕΠ 2023 και θα αποφασίσουν αν δώσουν έκτακτο μέρισμα τον ΔΕΚ 2023.
Ειδικά για την χρήση 2022 δίνεται η δυνατότητα, με τις ίδιες προϋποθέσεις, να δοθεί έκτακτο μέρισμα με την παρ. 5 του άρθρου 96 του Ν5018/2023.
¨Ειδικά για τη χρήση του έτους 2022, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 30, δύναται να καταβληθεί στους μερισματούχους του Μετοχικού Ταμείου Στρατού έκτακτο μέρισμα εντός της χρήσης του έτους 2023.¨
https://www.taxheaven.gr/law/5018/2023
Ήθελα να ρωτήσω όταν αποστρατεύεται μπορείς να κρατήσεις το βιβλιαρίου του στρατού σαν μελος
Όχι, ασφαλίζεσαι στον ΕΦΚΑ
Καλημέρα σας Συνάδελφε,
όταν διαγράφεται το μόνιμο προσωπικό λόγω αποστρατείας το 1οΕΓ ή Γρ του Επιτελείου ή της Μονάδας – ανεξάρτητης Υπομοναδας ή ΤΣ-ΛΣ ή Υπηρεσια που είστε εγγεγραμμένη και τηρεί τα ατομικά σας έγγραφα έχει μια Πα.Δ, βάσει της οποίας ακολουθούνται διάφορες διαδικασίες (ατομικά έγγραφα, ταυτότητα, βιβλιάριο υγείας, βεβαιώσεις κλπ) προκειμένου να σας διαγράψει και να σας δώσει οδηγίες του τι ακριβώς πρέπει να κάνετε.
Καλή Σύνταξη λοιπόν, με υγεία και χωρίς άγχος.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ σας κ χρόνια πολλά σε ολους… μια ερώτηση σε ότι αφορά την προαιρετική συνέχιση ασφάλισης. Είμαι 45 ετών και εχω συμπληρωσει 28 ετη πραγματικής υπηρεσίας + 5 ετη εκστρατείας = 32 έτη συνολικα. Με αίτηση παραίτησης κ κάνοντας χρήση της προαιρετικής συνεχισης ασφάλισης σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο του νόμου 4387/16 άρθρο 18 που επεκτάθηκε και στις ΕΔ για 8 ακόμη έτη κ πληρώνοντας τις αντίστοιχες εισφορές(σίγουρα μεγάλο ποσό περίπου 360 ευρώ/μήνα αν υπολογίζω σωστα) θα συνταξιοδοτηθω αμέσως μετά από τα 8 αυτά χρόνια δλδ 45+8=53 ετων ή θα πάει στα 60 ετη και θα συνταξιοδοτηθω για 32 ή 40 ετη;;;;παρακαλώ αν γνωρίζει κάποιος;;;ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΠΟΛΥ….
Καλησπέρα Παναγιώτη, αυτό είναι το νόημα της προαιρετικής όπως αναφέρεται στον νόμο: Με τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν.4387/2016, όπως ισχύει, προβλέφθηκε, από 1/1/2017, για πρώτη φορά η επέκταση εφαρμογής του θεσμού αυτού και στους εργαζόμενους του Δημοσίου Τομέα, οι οποίοι, μετά τη λύση της υπαλληλικής τους σχέσης ή αποστρατείας για τους στρατιωτικούς, και εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να υπαχθούν στην προαιρετική συνέχιση της ασφάλισής τους, προκειμένου να συμπληρώσουν τον απαιτούμενο χρόνο για τη συνταξιοδότησή τους. Αφού έχεις θεμελειώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα 25 χρόνια πραγματικής τότε θα μπορείς να λάβεις σύνταξη είτε στα 60 είτε στα 40 συνταξιοδοτικά όταν τα συμπληρώσεις με τα της προαιρετικής. Από το συνταξιοδοτικό ογηγό λέγεται: β. Ως χρόνος ασφάλισης στον Ε.Φ.Κ.Α., λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των παρακάτω χρόνων: (1) Χρόνος πραγματικής ασφάλισης στον Ε.Φ.Κ.Α. ή στους εντασσόμενους σε αυτόν φορείς, τομείς και κλάδους για τον οποίο έχουν καταβληθεί εισφορές. Για τους μισθωτούς, ως χρόνος ασφάλισης αναγνωρίζεται και ο χρόνος για τον οποίο οφείλονται εισφορές. (2) Λογιζόμενος χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας (πχ. εξάμηνα… Διαβάστε τη συνέχεια »
Σε ευχαριστώ πολύ Πέτρο για τις σημαντικές επισημάνσεις κ διευκρινήσεις σου.
Καλημέρα.
Συμφωνώ με τον Πέτρο.
Όμως υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου πριν πάρεις μια τέτοια απόφαση.
α. Το ποσό που υπολογίζεις (360 ευρώ/μήνα) μου φαίνεται μικρό. Θα πρέπει να πολλαπλασιάσεις το ποσό που πληρώνεις για Κύρια Σύνταξη (ΕΦΚΑ) Χ 3 κατά την ημερομηνία ένταξης στην προαιρετική ασφάλιση.
β. Αυτό το ποσό θα πληρώνεις για όσα χρόνια παραμείνεις στην προαιρετική ασφάλιση. Με αυτό το ποσό θα υπολογιστεί ο μέσος όρος των αποδοχών σου για τον καθορισμό της ανταποδοτικής σύνταξης σου.
γ. Δεν μπορείς να ασφαλιστείς σε άλλο ασφαλιστικό φορέα. Αν μετά την αποστρατεία σου εργαστείς θα διακοπεί η προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης. Αν θελήσεις να ενταχθείς ξανά θα ισχύουν οι τελευταίες ασφαλιστικές εισφορές και τα όρια ηλικίας που προβλέπονται από τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
δ. Οι εισφορές που αναφέρονται παραπάνω ότι θα πληρώνεις δεν περιλαμβάνουν ασφάλιση ασθένειας. Αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος ασφάλισης (π.χ εργαζόμενη σύζυγος) θα πρέπει να υπολογίσεις και το κόστος αυτό.
GeorgiosP σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μου έδωσες. Το κατανοώ ότι είναι μεγάλο το κόστος αλλά αν απομένουν λιγότερα έτη για συμπλήρωση των 40 ίσως είναι μια επιλογή για κάποιον που θέλει να φύγει κ να συνταξιοδοτηθει στα 53 του χρόνια με 40 συνολικά συνταξιμα.
… και όντως το κόστος τριπλασιαζοντας τις κρατήσεις ΕΦΚΑ για σύνταξη είναι περίπου 547 ευρώ το μήνα… κάτι το οποίο ίσως είναι απαγορευτικό κόστος για τους περισσότερους αν δεν υπάρχουν άλλες πηγές εισοδημάτων.
Είναι άλλο πράγμα αν μπορείς (που ισχύει), και άλλο πράγμα αν σε συμφέρει οικονομικά, εκτός και αν έχεις τέτοια οικονομική επιφάνεια (αφού η νόμιμη εργασία απαγορεύεται) που να μπορείς να αντεπεξέλθεις (δόση + μηνιαία έξοδα διαβίωσης) μέχρι να λάβεις σύνταξη μετά από 8 έτη και που σίγουρα δεν θα είναι τόση όση θα ελάμβανες εάν έμενες.
Ναι το ποσό των εισφορών είναι μεγαλύτερο , ασφαλισμένου και εργοδότη μαζί κατά μέσο όρο μετά τόσα χρόνια είναι 650 και ευρώ, χωρίς υγειονομική περίθαλψη. Επίσης δεν επιστρέφονται αν κάποια στιγμή αλλάξει γνώμη .
Συμφωνώ με τα λεγόμενα σου Γιάννη κ σευχαριστω για τη συνεισφορά σου κι επειδή σίγουρα θα απασχολήσει κι άλλα στελέχη μελλοντικά το θέμα της προαιρετικής συνεχιστής της ασφάλισης.
Ποιος ειναι ο μεγιστος χρονοσ παραμονης στην υπηρεσια ως εν ενεργεια στελεχος κάποιος από τον θεσμό των εμθ, υποσημείωση έχω αναγνωρίσει 5ετια εκστρατειας και 1 χρόνο στον ικα.Εχω δικαιωμα να παραμείνω 40 πραγματικη+5εκστρατειας +1 ικα? Ηλικιακά θα είμαι με αυτούς τους χρονους 59 ετων
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-368/#comment-111182
Καλησπερα! ειμαι Αξκος στο ΣΞ και διαβαζω παρακατω οτι για να χορηγηθει το εφαπαξ προυποθεση ειναι να εχει βγει η συνταξιοδοτικη πραξη. Δηλαδη οταν κλεισω 35 χρονια πραγματικης υπηρεσιας και συνεχισω να παραμεινω στην υπηρεσια ,χωρις να βγω στη συνταξη, δε θα μου αποδοθει το εφαπαξ αν το αιτηθω τοτε? Πρεπει να αποστρατευτω, να βγω στη συνταξη και μετα θα το παρω?
Καλημέρα.
Αν έχεις την δυνατότητα παραμονής μετά τα 35 χρόνια υπηρεσίας, κάτι που δεν ισχύει για τους περισσότερους, μπορείς να αιτηθείς την λήψη εφάπαξ με την προϋπόθεση ότι θα έχεις συμπληρώσει 35ετή μετοχική σχέση με το ΜΤΣ. Προσοχή. Είναι άλλο πράγμα η 35ετής υπηρεσία και άλλο η μετοχική σχέση με το ΜΤΣ.
Διάβασε επίσης το άρθρο https://enstoloi.net/lipsi-efapax-35etia-kai-sinexisi-asfalisis/
μπηκα στη ΣΣΕ το 1994 μετα απο πανελλαδικες. Το 2029 συμπληρωνω 35 ετη πραγματικης υπηρεσιας, δεν εχω ποτε παρει αδειες αναρρωτικες ή ανατροφης ή ανευ αποδοχων κλπ κλπ. Μετα το 2029 θα εχω συμπληρωσει 35 ετη μετοχικης σχεσης με το ΜΤΣ? Και αρα θα δικαιουμαι το εφαπαξ?
Καλησπέρα. Λογικά μετά την έξοδο από την σχολή πρέπει να έχει γίνει αυτεπάγγελτα η αναγνώριση του χρόνου της σχολής στον ΕΛΟΑΣ για το εφάπαξ.
Βλ. την παρ. 5 του άρθρου 10 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/337005/n.d.-398-1974 .
Δεν γνωρίζω αν στον ΣΞ το εφάρμοζαν αυτό. Αν έχει αναγνωριστεί ο χρόνος σχολής στον ΕΛΟΑΣ ναι μετά την συμπλήρωση των 35 χρόνων υπηρεσίας μπορείς να πάρεις το εφάπαξ που αναλογεί στα χρόνια υπηρεσίας που έχεις.
Διάβασε και τις ενότητες Δ και Ε1 στο παραπάνω άρθρο.
παντως στην εφαρμογη για τον υπολογισμο του εφαπαξ για το Στρατο Ξηρας πουθενα δε σε ρωταει αν εχει ή δεν εχει γινει αναγνωριση των χρονων της παραγωγικης σχολης. Απλα βαζεις την ημερομηνια καταταξεως και την ημερομηνια αποχωρησης. Εκτιμω οτι θεωρειται δεδομενη η αναγνωριση.
Καλημέρα.
Είναι σωστή η εκτίμηση σου.