Διακλαδικά

Σελίδα υπ' αριθ. 368 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.

Subscribe
Notify of
guest

21K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Nec
Nec
29 Αυγούστου 2022 18:52

Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους ξέρει κανεις την τυχη του Ν4093/12

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Nec
Nec
30 Αυγούστου 2022 11:06

Κατάλαβα

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Αντωνης
Αντωνης
29 Αυγούστου 2022 13:16

ΥΕΘΑ: Ικανοποιούμε αίτημα του ΓΛΚ και περικόπτουμε ποσά που αποδίδονται στα MT από εξοπλιστικά-Σαβ 27 Αυγ 2022.
https://www.mod.mil.gr/wp-content/uploads/2022/08/3579-%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%94%CE%9F%CE%A3%CE%97-%CE%A0%CE%9F%CE%A3%CE%9F%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A5-%CE%91%CE%A0%CE%9F-%CE%A4%CE%91-%CE%95%CE%9E%CE%9F%CE%A0%CE%9B%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%91-%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91-%CE%A3%CE%A4%CE%91-%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%9F%CE%A7%CE%99%CE%9A%CE%91-%CE%A4%CE%91%CE%9C%CE%95%CE%99%CE%91-%CE%A4%CE%A9%CE%9D-%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A0%CE%9B%CE%A9%CE%9D-%CE%94%CE%A5%CE%9D%CE%91%CE%9C%CE%95%CE%A9%CE%9D_signed.pdf
H κράτηση 4 % έχει θεσμοθετηθεί ως αντιστάθμισμα στην ανύπαρκτη εργοδοτική εισφορά που για όλους τους άλλους υπαλλήλους και τους δημόσιους λειτουργούς, ακόμη και για τους αστυνομικούς υπαλλήλους, >πλην των στρατιωτικών<, ανέρχεται σε 3 %.
Οι στρατιωτικοί είναι οι μόνοι δημόσιοι λειτουργοί που δεν έχουν επίσημη επικουρική ασφάλιση και οι μόνοι για τους οποίους δεν καταβάλλει η πολιτεία εργοδοτική εισφορά ύψους 3 %.
Εάν η Πολιτεια την 9ετία 2011-2019 εδινε στα Μετοχικά Ταμεία την εργοδοτική εισφορά, τα Μετοχικα Ταμεια θα έπαιρναν 750 εκατομμύρια ευρώ και αντί αυτού πήραν 165 εκατομμύρια ευρώ.
Η αριθμητική αυτή διαφορά δεν σηκώνει ουδεμία αμφισβήτηση!"

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Δημήτρης
Δημήτρης
29 Αυγούστου 2022 10:32

καλημέρα σας και καλή εβδομάδα ,

είμαι σε αποστρατεία και εχω δηλώσει μόνιμη κατοικία απο Αθήνα στα Χανιά , σε ερώτηση μου προς την 115ΠΜ τι καλύπτεται απο εισιτήρια ωστε να κάνω κράτηση εισιτήριων για το πλοιο (ατομικά και οχήματος) μου απάντησαν οτι δεν καλύπτεται το εισιτήριο παρα μονο η χιλιομετρική απόσταση.
όντως ισχύει αυτό;
και αλλο ενα ερώτημα , πέραν της χιλιομετρικής απόστασης καλύπτεται και η μιλιομετρική απόσταση;;;
υπάρχει κάποια διαταγή που θα μπορούσα να τα υπολογίσω ή εφαρμογή;

ευχαριστώ πολύ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Σπύρος
Σπύρος
Απάντηση σε  Δημήτρης
29 Αυγούστου 2022 19:38

Αν πας στο οκονομικό της Μονάδας σου θα σου πουν ακριβώς τι θα πάρεις. Εγω το 2013 εγγαμος με δυο παιδιά απο Αθηνα για 115 πηρα 2150.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιωργος
Γιωργος
28 Αυγούστου 2022 14:56

Καλημέρα θα ήθελα να ρωτήσω εάν κάποιος γνωριζει σε περιπτωση είτε υπηρεσιακής είτε μη υπηρεσιακής αναφοράς από τη στιγμη που θα έχεις λάβει γνώση για το θέμα της αναφοράς που θα συντάξεις εάν υπάρχει κάποια προθεσμία υποβολής και από που προβλέπεται και αυτό το ρωτάω γιατί πιστεύω και ξέρω ότι κάθε ένστολος μόλις αντιληφθεί κατι παράτυπο η μεμπτό το αναφέρει αμέσως στην υπηρεσια του χωρις χρονοτριβή και οχι όποτε αυτος το αποφασίσει.Ευχαριστω

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GiorgosKr
GiorgosKr
Απάντηση σε  Γιωργος
28 Αυγούστου 2022 16:14

Γεια σας κ. Συναδελφε .
Θα σας παραθέσω κάποιες σκέψεις ως αστυνομικός, με επιφύλαξη και εύχομαι να βοηθήσουν.

Το άρθρο 10 του Συντάγματος, είναι το δικαίωμα της αναφοράς στις Αρχές.

Το άρθρο 37 του κώδικα ποινικής δικονομίας γράφει για την ενημέρωση των εισαγγελικών αρχών για τα αυτεπαγγέλτως διωκόμενα ποινικά αδικήματα.

Ισως και ο κανονισμός πειθαρχιας ο δικος σας ο 20-1 εχει κατι επ αυτού.

Επίσης, ίσως να υπαρχουν και ειδικοτερες διατάξεις για τα θέματα αυτά.

Τελος δε, όπως πολύ σωστά προαναφέρατε, καλό είναι ( μερικές φορές ίσως και επιβεβλημένο), να το αναφέρετε (εγγράφως) άμεσα στον ιεραρχικά προϊστάμενο σας .

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΑΠ
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Γιωργος
28 Αυγούστου 2022 21:40

Ανάλογα. Εάν ζητάτε την χορήγηση εγγράφων, πιστοποιητικών, αντιγράφων, κ.α, ο κώδικας διοικητικής διαδικασίας προβλέπει αυτά να γίνονται το συντομότερο με μέγιστο τις 10 ημέρες. Εάν απευθύνεται ερώτημα ή την έκδοση κάποιας πράξης ο κώδικας διοικητικής διαδικασίας προβλέπει μέγιστη προθεσμία των 50 ημερών. Εάν αφορά θέμα προσωπικών δεδομένων (δικαίωμα πρόσβασης, αντίρρησης, διαγραφής δεδομένων, κ.α) ο ΓΚΠΔ που έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο, προβλέπει ως μέγιστη προθεσμία τις 30 ημέρες. Τέλος εάν αφορά σε θέμα πειθαρχικού ή αυτεπαγγέλτως διωκόμενου ποινικού αδικήματος, αυτό πρέπει να αναφέρεται αμεσα στους αρμόδιους φορείς, προφορικά ή γραπτά, χωρίς όμως να υπάρχει ενημέρωση προς εσάς για την πορεία της καταγγελίας σας (εκτός εάν είστε παθών/εγκαλων).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
Γιωργος
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
28 Αυγούστου 2022 22:03

Κατ αρχας ευχαριστω πολύ ολους με βοηθήσατε πραγματικά πολύ κατι τελευταίο που θα ήθελα όσον αφορά το ότι πρέπει να το αναφερουμε αμεσα οτιδήποτε πειθαρχικό υποπέσει στην αντίληψη μας υπάρχει κάποια διαταγή που το προβλέπει;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Γιωργος
28 Αυγούστου 2022 22:18

Εδώ για αυτή την περίπτωση ισχύει το συγκεκριμένο άρθρο του διακλαδικου κανονισμού πειθαρχίας
Άρθρο 45
Μέριμνα για την τήρηση των κανόνων πειθαρχίας
1. Κάθε βαθμοφόρος έχει καθήκον να φροντίζει σε κάθε τόπο και χρόνο για την τήρηση των γενικών κανόνων πειθαρχίας και συμπεριφοράς από όλους τους κατωτέρους του, σε οποιαδήποτε Μονάδα ή Κλάδο των ΕΔ και αν ανήκουν.

2. Αξιωματικός, ανθυπασπιστής ή υπαξιωματικός που αντιλαμβάνεται οποιοδήποτε παράπτωμα το οποίο διαπράττεται από κατώτερό του, παρεμβαίνει με σκοπό να επαναφέρει τον παραβάτη στην τάξη, την πειθαρχία και την κοσμιότητα.

3. Εάν το παράπτωμα δεν συνιστά ταυτόχρονα και ποινικό αδίκημα, ο ανώτερος που το αντιλήφθηκε κάνει συστάσεις στον παραβάτη και λαμβάνει τα στοιχεία της ταυτότητάς του. Εν συνεχεία μπορεί να υποβάλει στη Μονάδα του αναφορά με την οποία εκθέτει τα περιστατικά και τις συνθήκες υπό τις οποίες τελέστηκε το παράπτωμα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Γιωργος
28 Αυγούστου 2022 22:20

Είναι το μοναδικό βλέπω που προβλέπει ο διακλαδικος κανονισμός πειθαρχίας. Εσείς μιλάτε για συγκεκριμένο πειθαρχικό παράπτωμα, πέραν από τους γενικούς κανόνες πειθαρχίας;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
Γιωργος
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
28 Αυγούστου 2022 22:45

Αφορά εξύβριση και δυσφήμιση ανώτερου από συναδελφο που είμαστε στην ίδια μοναδα και ο λόγος που έκανα αυτήν την ερώτηση επειδη αυτά είναι και πειθαρχικά παραπτώματα αφορά στο ότι ο παθών έκανε μη υπηρεσιακή αναφορά και ενέπλεξε την υπηρεσια και εμένα 4 μήνες μετά και αφου είχαν ήδη αλληλομηνυθει μεταξύ τους.Εάν εγώ προσωπικά είχα θίγει και είχα δίκιο θα εκανα αμέσως ενώ πρέπει να επισημάνω ότι το περιστατικό έλαβε χώρα εκτός μονάδος.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Γιωργος
28 Αυγούστου 2022 23:18

Τότε μιλάμε και για ποινικό αδίκημα. Οπότε έχει εφαρμογή το άρθρο 37 του ΚΠΔ και στα πειθαρχικά θέματα (άμεση γνώση του παραπτώματος). Δεν υπάρχει προθεσμία καταγγελίας πειθαρχικού παραπτώματος, αφού αυτά έχουν πενταετή παραγραφή. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως μπορεί ο άλλον να θυμηθεί μετά από 3-4 χρόνια για παράδειγμα γιατί εκεί υπάρχει η συνταγματική διάταξη περί κατάχρησης δικαιώματος (άρθρο 25 παρ. 3)

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
Γιωργος
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
29 Αυγούστου 2022 10:49

Ευχαριστω πολύ το άρθρο 37 λέει χωρις χρονοτριβή αναφερουμε το παράπτωμα που υπέπεσε στην αντίληψη μας επομένως ισχύει αυτό που είπα εξαρχής ότι δηλαδή αναφερουμε αμεσα οτιδήποτε μεμπτό.
Ευχαριστω και πάλι

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δημήτρης
Δημήτρης
28 Αυγούστου 2022 13:19

Αναρτήθηκε το ενημερωτικό Σεπτ ΄22 του Μ.Τ.Α. Δείτε τις νέες αυξημένες μηνιαίες κρατήσεις ν.4093/12 στα μερίσματα +ΕΚΟΕΜΑ
http://aeroporiapostratos.blogspot.com/2022/08/22-409312.html
Στους ε.α ανώτατους: ξεπέρασε τα 90 ευρώ μηνιαίως από τα 80 ευρώ περίπου και στους ε.α. Ανωτέρους: οι αντίστοιχες κρατήσεις ξεπέρασαν τα 75 ευρώ από τα 60 ευρώ .

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βαγγέλης
Βαγγέλης
26 Αυγούστου 2022 23:02

Καλησπερα, Αξκοι προελευσης ΕΜΘ με καταταξη απο το Β’ εξαμηνο 1990 και μετα, αποστρατευονται αυτεπαγγελτα με ηλικιακο οριο ή ισχυει η υποχρεωση συμπληρωσης 40 συνταξιμων ετων ? Ευχαριστω.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ιωάννης
Ιωάννης
Απάντηση σε  Βαγγέλης
26 Αυγούστου 2022 23:49

Αποστρατεύονται αυταπάγγελτα με 35ετία.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βαγγέλης
Βαγγέλης
Απάντηση σε  Ιωάννης
27 Αυγούστου 2022 10:51

Ευχαριστω για την απαντηση, αλλά διαβαζοντας αυτο: https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-347/#comment-103137 , τα πραγματα φαινονται διαφορετικα. Ρωταω για περιπτωσεις συμπληρωσης 25 ετων μετα την 31/12/2015

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Βαγγέλης
27 Αυγούστου 2022 12:38

Καλημέρα Βαγγέλη.
Ότι λέει ο Ιωάννης ισχύει. Αξιωματικός προέλευσης ΕΜΘ με κατάταξη το 1990 υπάγεται στις διατάξεις του Ν3883/2010 στις οποίες δεν προβλέπεται όριο ηλικίας ανά βαθμό.
Θα αποστρατευτεί αυτεπάγγελτα με την συμπλήρωση 35ετίας.
Τα ίδια αναφέρονται και στην συζήτηση που παραπέμπεις.
Υ.Γ Με νεότερη νομοθετική ρύθμιση (από την ημερομηνία της παραπάνω συζήτησης) δεν καταλαμβάνονται από τα όρια ηλικίας πριν την συμπλήρωση 35 ετών υπηρεσίας και όσοι υπάγονται στις διατάξεις του Ν2439/1996.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βαγγέλης
Βαγγέλης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
27 Αυγούστου 2022 13:21

και παλι ευχαριστω… εγραψα καταταξη Β’ εξαμηνο 1990 και μετα… δλδ απο 1/7/90 και μετα… μηπως αυτα ισχυουν για νωριτερα εντος του 1990 ?… δε σας αμφιβητω, προσπαθω να βγαλω ακρη.. να’στε καλα.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Βαγγέλης
27 Αυγούστου 2022 14:03

Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης Βαγγέλη. Όταν μιλάμε για αποστρατεία με τους Ν2439/1996 και Ν3883/2010 εννοούμε περιπτώσεις που η υπηρεσία μας αποστρατεύει αυτεπάγγελτα για διάφορους λόγους. Όριο ηλικίας, συμπλήρωση 35ετίας κτλ. Ανάλογα με την ημερομηνία κατάταξης και την προέλευση κάθε ένας από εμάς υπάγεται στις διατάξεις του ενός εκ των δύο νόμων. Οι περιπτώσεις αυτές αφορούν συναδέλφους που θέλουν να παραμείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο εν/εν και να αποχωρήσουν όταν έλθει η ώρα με πρωτοβουλία της υπηρεσίας. Η 1/7/1990 είναι η ημερομηνία κατάταξης μετά από την οποία για να αποχωρήσει κάποιος με αίτηση του (και όχι αυτεπάγγελτα) πρέπει να έχει συμπληρώσει είτε 40 συντάξιμα έτη είτε το εξηκοστό έτος ηλικίας. Αφορά αυτούς που θέλουν να αποστρατευτούν πριν την υποχρεωτική αυτεπάγγελτη αποστρατεία που αναφέρεται πιο πάνω. Για την διευκόλυνση αυτής της κατηγορίας συναδέλφων, ο Αχιλλέας έχει φτιάξει την σελίδα https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/ την οποία συμπληρώνει ο ενδιαφερόμενος για να βρει την συντομότερη ημερομηνία που μπορεί να αποχωρήσει χωρίς να χρειαστεί να περιμένει να… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βαγγέλης
Βαγγέλης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
27 Αυγούστου 2022 15:40

ωραια, τα διαβιβασα στον ενδιαφερομενο… εγω τωρα, Αξκος ΕΜΘ με καταταξη 1991 αφου λογικα υπαγομαι στον 3883/10 αποστρατευομαι αυτεπαγγελτα επισης στα 35 ? … η αναγνωρισμενη 5ετια θα δωσει 40/35 ? ευχαριστω και συγχωριστε μου την αγνοια.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Βαγγέλης
27 Αυγούστου 2022 18:47

Δεν υπάρχουν 35α και τέτοια. Η σύνταξη είναι μια και αποτελείται από δύο κομμάτια, την εθνική που είναι στανταρ και την αναλογική που έχει να κάνει με τον μεσο όρο των αποδοχών από το 2002 και έναν συντελεστή αναπλήρωσης ανάλογα τα χρόνια ασφάλισης.
Σύμφωνα με την ασφαλιστική νομοθεσία για την λήψη σύνταξης απαιτούνται 40 έτη ασφάλισης αλλά οι στρατιωτικοί λαμβάνουμε την σύνταξη μας ανεξάρτητα αυτών των ετών όταν αποστρατευομαστε αυτεπάγγελτα (κατάληψη ορίου ηλικίας, λόγους υγείας, συμπλήρωση 35 ετών).
Οπότε εάν δεν υπαρχει περίπτωση ως ΕΜΘ να φτάσεις πρώτα στο 58ο έτος ηλικίας ή να φύγεις για λόγους υγείας, τότε υπάρχει η αυτεπάγγελτη αποστρατεία στα 35 χρόνια πραγματικής εργασίας στο στράτευμα (φυσικά δεν εξετάζω το ενδεχόμενο τυχόν θέσης ως ΕΟΘ μετά την 35ετια).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βαγγέλης
Βαγγέλης
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
27 Αυγούστου 2022 19:25

μαλιστα… πολυ ξεκαθαρος, ευχαριστω πολυ !

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
27 Αυγούστου 2022 21:51

Μια μόνο παρατήρηση Φώτη.
Δεν υπάρχει δυνατότητα θέσης σε ΕΟΘ μετά την συμπλήρωση 35 ετών υπηρεσίας για όσους υπάγονται στις διατάξεις του Ν3883/2010. Δηλαδή για την περίπτωση ΕΜΘ δεν μπορούν να τεθούν σε θέση ΕΟΘ όσοι έχουν ημερομηνία κατάταξης από 1/1/1988 και μετά.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
27 Αυγούστου 2022 23:26

Για αυτό το έβαλα σε παρένθεση και δεν ήθελα να πω κάτι παραπάνω. Σωστή όμως η επεξήγηση για αποφυγή κάποιας παρερμηνείας από συνάδελφο που δεν γνωρίζει.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
26 Αυγούστου 2022 14:39

Καλησπέρα. Αναρτήθηκε το ενημερωτικό σημείωμα μερίσματος ΣΕΠΤ.2022 του Μ.Τ.Σ.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος
25 Αυγούστου 2022 09:42

Καλημέρα, με αυτή την προσωπική διαφορά, πραγματικά δεν έχω καταλάβει τι συμβαίνει; το 2019 το ενημερωτικό δείχνει – 226
2020 δείχνει – 146
2021 δείχνει 151 μέχρι και σήμερα
Τα χρήματα είναι ίδια που περνω αυτά τα χρόνια
Τελικά τι ισχύει;

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Αλέξανδρος
25 Αυγούστου 2022 18:08

Καλησπέρα.
Τον Οκτώβριο του 2019, όταν είδαμε πρώτη φορά τα μηνιαία ενημερωτικά με υπολογισμένη την προσωπική διαφορά, είχαν χρησιμοποιηθεί λάθος συντάξιμες αποδοχές σε αρκετούς από εμάς.
Βλ. https://enstoloi.net/lathi-kai-adikies-stis-nees-sintaxeis-efka/
Το λάθος διορθώθηκε τον Μάρτιο του 2020.
Βλ. https://enstoloi.net/diorthosi-syntaksimou-misthou-apo-efka/
Τον Νοέμβριο του 2021 έγινε η αναπροσαρμογή των συντάξεων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν4670/2020.
Λογικά, αν οι μεταβολές της προσωπικής διαφοράς που αναφέρεις οφείλονται στα παραπάνω, θα βλέπεις αλλαγή στα μηνιαία ενημερωτικά Μάρτιος 2020 και Νοέμβριος 2021.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιώργος
Γιώργος
24 Αυγούστου 2022 18:11

Καλησπέρα!Έχω καταταγεί το 93(ΑΣΣΥ) θα ήθελα να ρωτήσω αν ισχύουν για την περίπτωση μου τα όρια ηλικίας για τον κάθε βαθμό ή η 40ετια ανεξαρτήτου ορίων;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιώργος
25 Αυγούστου 2022 07:21
Γιαννης
Γιαννης
24 Αυγούστου 2022 07:54

Καλημέρα.Με τη νέα σύμβαση της τράπεζας Πειραιώς έγινε τιποτα;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Γιαννης
24 Αυγούστου 2022 10:01

Λογικά, θα το μάθουμε σε ένα μήνα https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-366/#comment-110215

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιαννης
Γιαννης
Απάντηση σε  aero
24 Αυγούστου 2022 12:28

Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Themis
Themis
23 Αυγούστου 2022 13:54

Αχιλλέα παρατηρώ ότι από τα ταμεία έχετε αφαιρέσει την 4093/12 σωστά;

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Σταύρος
Σταύρος
Απάντηση σε  Themis
28 Αυγούστου 2022 01:13

σ’ εμάς συνεχίζεται κανονικά η κράτηση

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
Γιωργος
22 Αυγούστου 2022 13:22

Καλημέρα θα ήθελα να ρωτήσω εάν σε τρία χρόνια που κλείνω 32 χρόνια πληρώνοντας την τριετία θεμελιώνω δικαίωμα συνταξιοδότησης.Ευχαριστω πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες που μας παρέχετε για διαφορά κρίσιμα θέματα που αφορούν ολους τους συναδελφους.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
andr
andr
Απάντηση σε  Γιωργος
22 Αυγούστου 2022 14:38

Καλησπέρα.Γιωργο για να έχεις δικαίωμα συνταξης σε 3 χρόνια πρέπει εκτός την αναγνώριση της 3ετιας να αναγνωρίσεις και την 5ετια από μονάδες εκστρατείας. (32+3+5=40)

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
Γιωργος
Απάντηση σε  andr
22 Αυγούστου 2022 15:20

Ευχαριστω πολύ άρα με την 5ετια θεμελιώνω δικαίωμα σύνταξης συγγνώμη που δεν το έγραψα το θεώρησα ως δεδομενο

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Γιωργος
22 Αυγούστου 2022 18:02

Βάζοντας τα στοιχεία σας, εδώ https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/
βλέπετε την ακριβή ημερομηνία θεμελίωσης δικαιώματος σύνταξης.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΧΑΡΗΣ
ΧΑΡΗΣ
21 Αυγούστου 2022 19:13

Χαίρετε,στο άρθρο σας 29 Ιουλ.22 με θέμα την ημερομηνία έναρξης πληρωμής σύνταξης,αναφέρετε ότι ο σχετικός νόμος 4554/2018 δεν εφαρμοζόταν στους στρατιωτικούς κ σώματα ασφαλείας.Παρακαλώ κ. Καρασαββίδη βάση ποιας εγκυκλίου ή άλλης απόφασης δεν εφαρμοζόταν,ρωτώ διότι έχουμε συνομιλήσει ξανά εδώ,προφανώς λόγω του προβλήματος μου έγινε θέμα κ σας ευχαριστούμε,έχω ραντεβού στο ΓΛΚ για την αδικία που υπέστη διαγραφείς 5 Μαΐου 2022 να μου αποδοθεί σύνταξη απο 1 Ιουνίου,χάνοντας μια ολόκληρη σύνταξη,παρακαλώ όποια πληροφορία έχετε θα μου-μας φανεί χρήσιμη,ευχαριστώ.ΥΓ. Όποιος συνάδελφος συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα παρακαλώ ας αναφέρει ημερομηνία διαγραφής του κ ημερομηνία καταβολής σύνταξης,ευχαριστώ για το χρόνο σας.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Παναγιωτης
Παναγιωτης
Απάντηση σε  ΧΑΡΗΣ
22 Αυγούστου 2022 17:11

Με διαγραφή (ευτυχώς) προς τα τέλη του μήνα δηλαδή 22 Απρ. 22,ημερομηνία έναρξης καταβολής σύνταξης από 01 Μαΐου του 22.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Χρήστος
Χρήστος
20 Αυγούστου 2022 12:42

Καλημέρα, θα ήθελα να ρωτήσω εάν το μετοχικό ταμείο στρατού δίνει προκαταβολή έναντι ΒΟΕΑ σε τέκνο 18 ετών για λόγους υγείας

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χρήστος
Χρήστος
20 Αυγούστου 2022 13:39

Ευχαριστώ πολύ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Χρήστος
20 Αυγούστου 2022 13:46

Ναι,μπορεί να δοθεί με απόφαση του ΔΣ του ΜΤΣ, το ποσό που δικαιούται μέχρι τώρα. Πρέπει να ετοιμάσετε έναν πλήρη ιατρικό φάκελο μαζί με την αίτηση (γνωμοδοτήσεις σχετικά με την νόσο και την βαρύτητα αυτής, ο λόγος που αναγκαία η καταβολή των χρημάτων, κ.α).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χρήστος
Χρήστος
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
20 Αυγούστου 2022 15:39

Μπορεί να πάρει ένα μέρος του ποσού και το υπόλοιπο στα 25;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Χρήστος
20 Αυγούστου 2022 19:34

Φυσικά. Αφού θα συνεχίσουν οι κρατήσεις από εσάς στα 25 θα λάβει την διαφορά που θα έχει υπάρξει.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Χρήστος
20 Αυγούστου 2022 20:11

Δεν πρόκειται για προκαταβολή αλλά για πρόωρη καταβολή του δικαιούμενου βοηθήματος.
https://mts.army.gr/voithima-oikog-epang-aftoteleias/
Το ποσό θα είναι 18/25 του πλήρους ποσού όπως αναφέρει ο Αχιλλέας.
Θεωρώ απίθανο μετά την καταβολή να συνεχιστεί η ασφάλιση του παιδιού. Πουθενά στην σελίδα του ΜΤΣ δεν φαίνεται η δυνατότητα προκαταβολής.
Για πιο ασφαλή πληροφόρηση επικοινώνησε με το τμήμα παροχών του ΜΤΣ https://mts.army.gr/epikoinonia/

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Μάνος
Μάνος
Απάντηση σε  Χρήστος
21 Αυγούστου 2022 13:21

Δεν υπαρχει προκαταβολη!!!Απλα αιτειται το παιδι την χορηγηση του ΒΟΕΑ για σοβαρους λογους υγειας,επισυναπτοντας ολα τα απαραιτητα δικαιολογητικα που αναλυτικα αναφερονται στη σελιδα του ΜΤΣ/Ειδικες Παροχες/Βοηθ.Επαγγ.Αυτοτελειας.Μολις καταβληθει το αναλογουν ποσο,τον επομενο μηνα σου σταματανε και οι κρατησεις ΒΟΕΑ και ΤΕΛΟΣ!!!Αυτο ηταν,δεν εχει αλλο τιποτα!!!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δημήτρης
Δημήτρης
19 Αυγούστου 2022 12:11

Καλημέρα, θα ήθελα να ρωτήσω το εξής, έχω βγει εδώ κι ένα χρόνο ελαφράς υπηρεσίας λόγω προβλημάτων υγείας που έχω.Ενώ έχω υποβάλλει αναφορά δύο φορές εδώ κι ένα χρόνο δεν έχω μετατεθεί στην μονάδα επιθυμίας μου και μάλιστα το χειρότερο από όλα είναι ότι πριν από δύο μήνες περίπου είχα σοβαρή υποτροπή στο νόσημά μου.Τελικά τί προβλέπεται; Σκέφτομαι ακόμα και την έσχατη λύση να κινηθώ νομικά μήπως δικαιωθώ. Ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Δημήτρης
19 Αυγούστου 2022 13:17

Σε τόπο συμφερόντων σας όμως σας έβαλαν; Ρωτάω γιατί δεν δεσμεύονται και στην μονάδα που θα σε βάλουν. Μόνο σε δήμο -φρουρα

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δημήτρης
Δημήτρης
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
19 Αυγούστου 2022 18:47

Όχι δεν είμαι σε δήμο συμφερόντων μου παρόλο που το ζήτησα δύο φορές δεν έχει γίνει το παραμικρό

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Δημήτρης
19 Αυγούστου 2022 23:54

Περίεργο αυτό όντως. Μόνο μια περίπτωση τέτοια έχω ξανα ακουσει αλλά αφορούσε την Καρδίτσα που έχει ελάχιστο στρατό και είχαν στείλει συνάδελφο στην Λάρισα.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Δημήτρης
20 Αυγούστου 2022 10:42

Καλημέρα. Εύχομαι να ξεπεράσεις σύντομα τα όποια προβλήματα υγείας έχεις. Τα θέματα μεταθέσεων καθορίζονται από τον Ν3883/2010 όπως ισχύει σήμερα. https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/57615 Τα στελέχη που υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο προτίμησης τους αναφέρονται στις παραγράφους 1α(2)(α) και 2 του άρθρου 5. Στις παραπάνω κατηγορίες δεν περιλαμβάνονται τα στελέχη ελαφράς υπηρεσίας. Προβλέπεται όμως να υπηρετούν υποχρεωτικά στον τόπο προτίμησης τους στελέχη που πάσχουν από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα. Μπορείς να πάρεις μια ιδέα ποια νοσήματα χαρακτηρίζονται ανίατα στο ΦΕΚ Β1224_2022 και ποια δυσίατα στο ΦΕΚ Β1386_2001. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει νεότερη ενημερωμένη λίστα για τα δυσίατα νοσήματα. Άσχετα όμως από το αν δικαιούσαι, ανάλογα με το είδος του νοσήματος, να υπηρετήσεις στον τόπο προτίμησης σου ή όχι αφού έχεις υποβάλεις ήδη δύο φορές αναφορά θα έπρεπε να σου έχουν απαντήσει. Αν δεν περιλαμβάνεσαι στις κατηγορίες που δικαιούνται μετάθεσης να σε ενημερώσουν να μην αναμένεις άδικα, αν πάλι είσαι δικαιούχος και δεν μπορεί να υλοποιηθεί η μετάθεση σου για υπηρεσιακούς λόγους να σου κοινοποιήσουν… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ιωάννης
Ιωάννης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
20 Αυγούστου 2022 12:52

Για να υπαχθεί κάποιος στις κατηγορίες Ε.Υ, Υ.Ξ. Υ.Ε πρέπει το νόσημα του να είναι είτε ανίατο είτε δυσιατο.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
20 Αυγούστου 2022 13:16

Τα δυσιατα και ανιατα νοσήματα περιγράφονται στο προεδρικό διάταγμα 11/2014, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Για να κριθεί κάποιος ως ελαφράς υπηρεσίας ή υπηρεσίας γραφείου πρέπει να έχει κάποιο από τα νοσήματα του προεδρικού διατάγματος. Οπότε είναι δεδομένο πως ο ελαφράς υπηρεσίας/υπηρεσίας γραφείου, πάσχει από δυσιατο ή ανίατο νόσημα, οπότε έχει πλήρη εφαρμογή σε αυτόν η νομοθεσία για την μετάθεση του σε τόπο της επιλογής του (Ν. 3883/10, 4609/10, νέα υπουργική απόφαση περί μεταθέσεων, κ.α). Εάν δεν υπάρχει κάτι άλλο σε αυτά που μας γνώρισε ο συνάδελφος, έχει συντελεσθεί αυθαιρεσία στο θέμα της μετάθεσης του και τουλάχιστον ένα πειθαρχικό και ποινικό αδίκημα (ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος) λόγω μη απάντησης σε αιτήματα του από την διοίκηση (σύμφωνα με τον κώδικα διοικητικής διαδικασίας).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΦΩΤΗΣ
20 Αυγούστου 2022 14:57

Αν διαβάσουμε την παράγραφο 6 του άρθρου 24 του ΝΔ1400/1973 όπως ισχύει σήμερα https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/526162 θα δούμε ότι μπορεί κάποιος να ενταχθεί σε κατάσταση ελαφράς υπηρεσίας/υπηρεσίας γραφείου αν κριθεί ανίκανος για την ενεργό υπηρεσία λόγω τραύματος που έχει ιαθεί αλλά η φύση του τραύματος τον καθιστά σωματικά ανίκανο για τη στρατιωτική υπηρεσία.
Επομένως αν κάποιος πάσχει από νόσημα δυσίατο ή ανίατο εντάσσεται στις ειδικές καταστάσεις αλλά δεν ισχύει απόλυτα και το αντίστροφο.
Συμφωνώ ότι δεν ξέρουμε όλες τις παραμέτρους του προβλήματος του συναδέλφου επομένως δεν μπορούμε να έχουμε άποψη για το αν δικαιούται ή όχι εφαρμογή της νομοθεσίας για την μετάθεση του σε τόπο της επιλογής του. Συμφωνώ επίσης ότι σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να έχουν απαντηθεί τα αιτήματα που έχει υποβάλει.
Υ.Γ Στο ΠΔ11/2014 περιγράφονται νοσήματα, παθήσεις και βλάβες που επηρεάζουν την κρίση της σωματικής ικανότητας και τον χαρακτηρισμό του στρατιωτικού ως ανίκανου για την ενεργό υπηρεσία. Δεν ορίζει ποιες παθήσεις χαρακτηρίζονται ανίατες ή δυσίατες.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Δημήτρης
Δημήτρης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
20 Αυγούστου 2022 20:35

Κατά πρώτον το νόσημα που έχω είναι μόνιμη επιληψία συνέπεια χτυπήματος στο κεφάλι.Στον πίνακα που αναφέρεται στα δυσίατα νοσήματα γράφει για ανθεκτική επιληψία.Το θέμα είναι ότι αφενός έγραψα στην αναφορά μου ότι το νόσημά μου είναι δυσίατο και αφετέρου ο συνάδελφος που την ανέγνωσε δεν είναι γιατρός για να κρίνει την κατηγορία που ανήκω.
Κατά δεύτερον εγώ προσωπικά (και γι’αυτό το λόγο θα μιλήσω με δικηγόρο για κινηθώ νομικά) θεωρώ απαράδεκτο και αντισυναδελφικό εδώ και πάνω από έναν χρόνο να μην έχουν απαντήσει στην αναφορά μου. Κάτι το οποίο είναι λογικό να μου έχει κινήσει υποψίες.

ΣΩΜΑ:
Στρατός