Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 37 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
19.8K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
lakantis
12 Οκτωβρίου 2014 17:59
Κανένα νέο για τους απόστρατους?Θα γίνει αναπροσαρμογή της σύνταξης και από πότε?Θα δοθούν τα αναδρομικά και από πότε?Ότι κυκλοφορεί αφορά τους εν ενεργεία (χρονικές λεπτομέρειες).Με τους αναμένοντες εφάπαξ?Θα στείλει το ΟΛΚΕΣ καινούργια?
Γιωργος
12 Οκτωβρίου 2014 12:06
Καλημέρα,ειμαι ΕΜΘ με ημερομηνία κατάταξης 24/11/1989.Στις 24/11/2014 κλεινω 25 χρόνια ,μπορώ να φύγω;κατι που ακούγετε για 6 μήνες ποινή ισχύει;
Ίσως στην αρχική σελίδα θα μπορούσες να αναφέρεις κάτι αντίστοιχο, σαν ανακοίνωση ίσως αλλά να είναι πάντα πρώτη στη σειρά. Έτσι θα το διαβάζουν όλοι όσοι μπαίνουν στο site
Καλή ιδέα, θα σκεφτώ πως μπορεί να υλοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα.
dimitris
12 Οκτωβρίου 2014 11:13
ΕΙΣΗΛΘΑ ΣΤΗ ΣΜΥ ΣΤΙΣ 25-11- 1987. ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΩ ΕΩΣ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2015. ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ”ΦΕΥΓΩ” ΚΑΙ ΕΑΝ ΜΕ ΤΗΝ 1Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ; ΑΝ ΟΧΙ, ΠΟΤΕ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΙΔΟΝΤΑΙ; , ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΙΡΩΝ.
28 έτη = 2/3 Σχη. Πρέπει να διαγραφείς τουλάχιστον 1 μήνα μετά την συμπλήρωση 30 ετών έτσι ώστε να πάρεις την μισθολογική προαγωγή. Εγώ για 15 ημέρες έχασα μισθολογική προαγωγή και 5000 στο εφάπαξ.
παντως εγω κραταω μια επιφυλαξη καθοτι ο 3865/10 αναφερει ξεκαθαρα οτι η διαταξη για τους τριτεκνους ισχυει ανεξαρτητα απο την ημερομηνια καταταξης. Δεν ξερω αν ο 2084 που ειναι του 92 μπορει να ακυρωσει τον μεταγενεστερο 3065. Αναμενω επισημη απαντηση απο το γλκ και επειτα θα απευθυνθω σε εργατολογο.
Κ Αχιλλεα ο 2084 αναφερει οτι το 3ο εδαφιο της παραγραφου που αφορα τους τριτεκνους δεν ισχυει για τους μετα του 93. Ο 3865 ομως εχει καταργησει το 2ο εδαφιο επομενως σαν 2ο πλεον ειναι το 3ο και επομενως ο 2084 καταργει το 3ο το οποιο πλεον δεν υπαρχει. Επισης ο 3865 αναφερει «Κατ’ εξαίρεση για τους στρατιωτικούς ΓΕΝΙΚΑ, που έχουν…… ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από το χρόνο κατάταξής τους.» Επισης η διευκρινηστικη του ΓΛΚ http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/11935 αναφερει α) <> και πιο κατω που αφορα τους τριτεκνους <> συμπαιρενουμε λοιπον οτι ο ορος γενικα χρησιμοποιειτε για να περιγραψει τους νεους και παλιους ασφαλισμενους. Νομιζω οτι πρεπει να ειμαστε επιφυλακτικοι σχετικα με το τι ισχυει καθως νομιζω οτι ο 2084 δεν εχει εφαρμογη στη συγκεκριμενη περιπτωση αντιθετα με οτι συμβαινει για δημοσιους υπαλληλους. Ισως εκει υπαρχει και η συγχηση με το ΓΛΚ αν και η διευκρινηστικη που εχει εκδοσει το ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: 47η Νομ/κής Εργασίας & Ενστάσεων ΤΜΗΜΑ :Α’ και εχω αναρτησει πιο πανω ειναι ξεκαθαρη και οριζει οτι… Διαβάστε τη συνέχεια »
“Ο 3865 ομως εχει καταργησει το 2ο εδαφιο …” –> Πιστεύω ότι αυτό είναι λάθος συμπέρασμα.
Όλοι οι νόμοι συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι να υπάρξει σαφής διατύπωση ακύρωσής τους.
Δηλαδή ένας νόμος (ή διάταξη νόμου) καταργείται μόνο εφόσον αναγράφεται σε νεώτερο νόμο η φράση “… η παρ. (x) του νόμου ΧΧΧΧ καταργείται” ή “… η παρ. (x) του νόμου ΧΧΧΧ αντικαθίσταται με …” ή “… από τη δημοσίευση του παρόντος παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του νόμου ΧΧΧΧ”.
Εάν δεν υπάρχει αυτή (ή παρόμοια φράση), όλοι οι νόμοι συνεχίζουν να ισχύουν (αιωνίως), ακόμη και εάν βγουν νέοι νόμοι που αναφέρονται στο ίδιο θέμα.
Φυσικά πολλές φορές διαφορετικοί νόμοι αναφέρονται στο ίδιο θέμα και τότε είτε το κράτος εκδίδει σχετικές εγκυκλίους ερμηνείας ή το θέμα απασχολεί τη δικαιοσύνη.
Το θέμα με τους τρίτεκνους μετά το 1993 σίγουρα δεν είναι ξεκάθαρο και θα πρέπει να το κυνηγήσεις.
αυτο ακριβως λεω. Ο 3865 αναφερει στην παρ 1β αρθρο 6 ”β. Το δεύτερο εδάφιο της περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 26 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α΄) καταργείται από 1.1.2011 και οι διατάξεις του τρίτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης αντικαθίστανται, από 1.1.2011, ως εξής:”
επομενως δευτερο εδαφιο πλεον ειναι αυτο που αναφερει τους τριτεκνους. Ο 2084 καταργει το 3ο το οποιο πλεον δεν υπαρχει. Οπως και να εχει ομως απαιτειται νομικη εξηγηση και ισως δικαστικη αποφαση. Αν υπαρχουν αλλοι τριτεκνοι του 93 που ενδιαφερονται ας βρεθει ενας τροπος επικοινωνιας μεσα απο το site μηπως και μπορεσουμε να διεκδικησουμε κατι δικαστικα.
Ο Ν.3865 δεν καταργεί το τρίτο εδάφιο αλλά απλά το τροποποιεί (οπότε αυτό συνεχίζει να ισχύει με νέα διατύπωση), για αυτό το λόγο χρησιμοποιείται η λέξη “αντικαθίστανται” και όχι “καταργούνται”.
Επειδή καταργήθηκε το δεύτερο εδάφιο δεν σημαίνει ότι αλλάζει η αρίθμηση των εδαφίων και το τρίτο εδάφιο δεν γίνεται δεύτερο!
Ο Ν.2084 σε ελεύθερη μετάφραση λέει ότι, σε περίπτωση που είσαι νέος ασφαλισμένος, δεν χρειάζεται να διαβάσεις καν το τρίτο εδάφιο διότι οτιδήποτε και εάν προβλέπει δεν έχει εφαρμογή για σένα.
Ακόμη και εάν το τρίτο εδάφιο τροποποιηθεί ξανά στο μέλλον με άλλο νόμο, πάλι δεν θα ισχύει για τους νέους ασφαλισμένους!
Αναγραφεται στην ιστοσελιδα του ΜΤΣ :”Εφάπαξ βοηθήματος δικαιούνται όσοι μέτοχοι έχουν δεκαετή τουλάχιστον συμμετοχή στον Ειδικό Λογαριασμό Αλληλοβοηθείας
Όσοι έχουν μικρότερο χρόνο συμμετοχής δικαιούνται να λάβουν πίσω άτοκα τις πάγιες εισφορές που πράγματι κατέβαλαν.
Οι παραιτούμενοι, οι τιθέμενοι σε απόταξη και οι οριστικώς εξερχόμενοι του στρατεύματος συνέπεια καταδίκης, μετά ή άνευ εκπτώσεως του βαθμού τους, δικαιούνται εφάπαξ βοηθήματος μόνο εφόσον δικαιωθούν συντάξεως από το Δημόσιο. Οι μη δικαιούμενοι συντάξεως λαμβάνουν ατόκως τις πράγματι καταβληθείσες εισφορές.”
Ερώτηση Εαν στέλεχος παραιτηθει με 16 χρόνια υπηρεσίας δικαιούται συνταξη στα 65 (πάνω απο 15 χρόνια υπηρεσία) και εφαπαξ παλι στα 65 αν δεν κάνω λάθος. Αν όμως θέλει να λάβει τις κρατήσεις του εφαπαξ άτοκα πίσω έχει αυτην την δυνατότητα η την έχουν μόνο όσοι έχουν λιγότερα απο 10 χρόνια στο ΜΤΣ ή όσοι δεν δικαιούνται σύνταξης?
Ευχαριστώ
Γνωρίζω προσωπικά συνάδελφο ( ΣΣΕ ) που έφυγε όταν είχε 17 έτη υπηρεσίας με αίτηση παραιτήσεως. Πήρε το εφάπαξ που του αναλογούσε (όχι επιστροφή εισφορών) γιατί θεμελίωσε σύνταξη στα 65 (15 έτη υπηρεσίας) και τίποτε άλλο. Καλό είναι να κάνεις και ένα τηλέφωνο στον ΕΛΟΑΣ.
Αυτό πολυ πιθανό να ίσχυε μέχρι πρόσφατα.
Με τον πρόσφατο νόμο για το εφάπαξ των ΕΜΘ οι προϋποθέσεις είναι πλέον ίδιες για όλους τους στρατιωτικούς: http://enstoloi.net/miosi-apaitoumenou-chronou-efapax-emth/
Ν.4284/14 άρθρο 7 παρ. 1:
“Οι παραιτούµενοι ……. δικαιούνται εφάπαξ βοηθήµατος, εφόσον προσκοµίσουν πράξη κανονισµού σύνταξης από το ∆ηµόσιο ή άλλο συνταξιοδοτικό φορέα κύριας ασφάλισης.”
Άρα πρέπει να έχεις στα χέρια σου την πράξη κανονισμού σύνταξης και δεν αρκεί η θεμελίωση δικαιώματος όπως πρώτα.
Αχιλλέα καλησπέρα. Δεν το είχα προσέξει, έχεις δίκιο. Τον συνάδελφο που πήρε το εφάπαξ μετά από παραίτηση τότε (2006) δεν του ζήτησαν τίποτε. Μάλιστα το πήρε σε 1.5 μήνα από την διαγραφή !
ΒΑΣΗΛΗΣ
9 Οκτωβρίου 2014 18:49
ΤΟ ΒΟΗΘΗΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΡΑΤΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΔΟΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΜΕ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΜΕ?
απο οσο ξερω οχι. Ειχα ρωτησει καποτε ενα συναδελφο του οικονομικου που ηθελε και ο ιδιος να το διακοψει αλλα δε γινετε μου ειπε ειναι υποχρεοτικο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
9 Οκτωβρίου 2014 13:56
κ. Βασιλη δωστο μου να σε παρω σε παρακαλω
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
9 Οκτωβρίου 2014 13:26
κ. Καρασαββίδη αποστρατευτηκα απο ΑΣΥΕ για λογους υγειας με 25 χρονια κλειστα και διοικ βαθμο Σχη. Τι βαθμο μισθολογικο δικαουμαι(ημουν στα 2/3 ταξιαρχου πριν)Η αποστατεια μου οφειλεται σε παθηση ενεκα της υπηρεσιας μετα απο ΕΔΕ που διενεργειθηκε.
ΕΓΩ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΑΠΟ ΑΣΥΕ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΕΣΕΡΙΣ ΜΕΡΕΣ ΒΓΗΚΕ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ
VAS 37
8 Οκτωβρίου 2014 15:25
ΜΠΗΚΑ ΣΤΗ ΣΣΕ ΤΟ 1995.ΕΙΜΑΙ ΤΧΗΣ ΜΕ 19 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΘΕΛΩ Ν ΑΠΟΧΩΡΗΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑ.ΔΙΚΑΙΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΗ(ΠΕΡΙΠΟΥ)?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!ΠΟΤΕ ΘΕΜΕΛΙΩΝΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ?
1. Όχι, παίρνεις πίσω μόνο τις κρατήσεις που πληρωσες για το εφάπαξ (άτοκα).
2. Πηγαίνεις στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”.
Δημητρης
7 Οκτωβρίου 2014 21:39
Καλησπερα κ.Καρασαβιδη.θα ηθελα να σας ρωτησω το εξης:εχω 24,2 χρονια και υπαρχει περιπτωση για αποστρατεια απο ΑΣΥΕ(ηδη ειμαι σε ΜΑΑ).τι επιπτωσεις υπαρχουν αν φυγω πριν κλεισω 25ετια;απαντηση στο email παρακαλω.
εχω την εντυπωση οτι ο συναδελφος δε δικαιουται προωρης συνταξιοδοτησης λογω τριτεκνιας διοτι το δικαιωμα του ως τριτεκνος γεννατε απο το 2014 και μετα, ημερομηνια κατα την οποια δεν ισχυει ευνοικη ρυθμιση για τους τριτεκνους. Οι τελευταιοι δικαουμενοι ειναι οσοι το 13 ειχαν 3 παιδια και τουλαχιστο 20 χρονια υπηρεσιας (πλην καταταγεντες 1-1-93 και μετα).
Απο την αναγνωση του σχετικου νομου αυτα συμπερανα.
ΘΑΝΑΣΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΛΕΕΙ *ΟΣΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ (ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ) ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ 20ΕΤΙΑ ΤΟ 2014 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ* ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΣΟΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΤΟ 2014 ΚΑΙ ΜΕΤΑ τι δηλ. ΕΠΕΙΔΗ ΕΓΙΝΑ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ ΤΟ 2014 ΠΑΥΩ ΝΑ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ???? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
οχι δεν παυεις να εισαι παλιος ασφαλισμενος. αλλα οι τριτεκνοι μετα το 14 δεν δικαιουνται προωρης συνταξιοδοτησης.
πρεπει να ρωτησεις το ΓΛΚ για να παρεις υπευθυνη ερμηνια
Πιστεύω ότι συμπληρώνοντας την 20ετία το 2014 εμπίπτεις στα παλιά δεδομένα (30,5 συντάξιμα έτη) και όχι στην 40ετία, διότι στην εγκύκλιο του νόμου Ν.3865/10, στη σελίδα 6 υπάρχει πίνακας όπου αναφέρεται: “Έτος συμπλήρωσης των 24 ½ ετών συντάξιμης υπηρεσίας ή των 20 ετών για τρίτεκνους” και υπάρχει πρόβλεψη για όλα τα έτη από 2011 ~ 2014.”
Η εγκύκλιος υπάρχει στη σελίδα “Έγγραφα”.
BASILIS
6 Οκτωβρίου 2014 13:05
Αχιλλεα καλημερα.ΕΛΟΑΣ Αρι.Πρωτ.5319/24/10/2013 Σημερα πηρανε τηλ για ενημερωτητα για ενημερωση των συναδελφων
Κανένα νέο για τους απόστρατους?Θα γίνει αναπροσαρμογή της σύνταξης και από πότε?Θα δοθούν τα αναδρομικά και από πότε?Ότι κυκλοφορεί αφορά τους εν ενεργεία (χρονικές λεπτομέρειες).Με τους αναμένοντες εφάπαξ?Θα στείλει το ΟΛΚΕΣ καινούργια?
Καλημέρα,ειμαι ΕΜΘ με ημερομηνία κατάταξης 24/11/1989.Στις 24/11/2014 κλεινω 25 χρόνια ,μπορώ να φύγω;κατι που ακούγετε για 6 μήνες ποινή ισχύει;
http://enstoloi.net/voithimata/dikaioma-sintaxis/
Και το “καλωσόρισμα” για τους νέους επισκέπτες του site!
http://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/
Ίσως στην αρχική σελίδα θα μπορούσες να αναφέρεις κάτι αντίστοιχο, σαν ανακοίνωση ίσως αλλά να είναι πάντα πρώτη στη σειρά. Έτσι θα το διαβάζουν όλοι όσοι μπαίνουν στο site
Καλή ιδέα, θα σκεφτώ πως μπορεί να υλοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα.
ΕΙΣΗΛΘΑ ΣΤΗ ΣΜΥ ΣΤΙΣ 25-11- 1987. ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΩ ΕΩΣ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2015. ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ”ΦΕΥΓΩ” ΚΑΙ ΕΑΝ ΜΕ ΤΗΝ 1Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ; ΑΝ ΟΧΙ, ΠΟΤΕ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΙΔΟΝΤΑΙ; , ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΙΡΩΝ.
28 έτη = 2/3 Σχη. Πρέπει να διαγραφείς τουλάχιστον 1 μήνα μετά την συμπλήρωση 30 ετών έτσι ώστε να πάρεις την μισθολογική προαγωγή. Εγώ για 15 ημέρες έχασα μισθολογική προαγωγή και 5000 στο εφάπαξ.
Για το β’ σκέλος της ερώτησης: τα μερίσματα (όσα θα υπάρχουν τότε) δίνονται περίπου μετά την 1η σύνταξη.
Και η πρώτη σύνταξη 3 μήνες μετά τη διαγραφή.
Διορθώνω: ….δίνονται περίπου 3 μήνες μετά την 1η σύνταξη.
http://enstoloi.net/den-ischii-20etia-gia-triteknous-meta-to-1993/
Συμπεραςμα ! Για τους καινούργιους ασφαλισμένους ΔΕΝ ισχύει η 20ετια ! Γιατι δεν το λες ποιο απλά και γράφεις ολόκληρη έκθεση;
παντως εγω κραταω μια επιφυλαξη καθοτι ο 3865/10 αναφερει ξεκαθαρα οτι η διαταξη για τους τριτεκνους ισχυει ανεξαρτητα απο την ημερομηνια καταταξης. Δεν ξερω αν ο 2084 που ειναι του 92 μπορει να ακυρωσει τον μεταγενεστερο 3065. Αναμενω επισημη απαντηση απο το γλκ και επειτα θα απευθυνθω σε εργατολογο.
Πάντως είναι περίεργη σύμπτωση που αυτή την επεξήγηση του νόμου που ζητούσαμε τόσο καιρό από το ΓΛΚ, δόθηκε μόλις τώρα μετά από την ανάρτηση:
http://enstoloi.net/den-ischii-20etia-gia-triteknous-meta-to-1993/
Κ Αχιλλεα ο 2084 αναφερει οτι το 3ο εδαφιο της παραγραφου που αφορα τους τριτεκνους δεν ισχυει για τους μετα του 93. Ο 3865 ομως εχει καταργησει το 2ο εδαφιο επομενως σαν 2ο πλεον ειναι το 3ο και επομενως ο 2084 καταργει το 3ο το οποιο πλεον δεν υπαρχει. Επισης ο 3865 αναφερει «Κατ’ εξαίρεση για τους στρατιωτικούς ΓΕΝΙΚΑ, που έχουν…… ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από το χρόνο κατάταξής τους.» Επισης η διευκρινηστικη του ΓΛΚ http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/11935 αναφερει α) <> και πιο κατω που αφορα τους τριτεκνους <> συμπαιρενουμε λοιπον οτι ο ορος γενικα χρησιμοποιειτε για να περιγραψει τους νεους και παλιους ασφαλισμενους. Νομιζω οτι πρεπει να ειμαστε επιφυλακτικοι σχετικα με το τι ισχυει καθως νομιζω οτι ο 2084 δεν εχει εφαρμογη στη συγκεκριμενη περιπτωση αντιθετα με οτι συμβαινει για δημοσιους υπαλληλους. Ισως εκει υπαρχει και η συγχηση με το ΓΛΚ αν και η διευκρινηστικη που εχει εκδοσει το ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: 47η Νομ/κής Εργασίας & Ενστάσεων ΤΜΗΜΑ :Α’ και εχω αναρτησει πιο πανω ειναι ξεκαθαρη και οριζει οτι… Διαβάστε τη συνέχεια »
“Ο 3865 ομως εχει καταργησει το 2ο εδαφιο …” –> Πιστεύω ότι αυτό είναι λάθος συμπέρασμα.
Όλοι οι νόμοι συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι να υπάρξει σαφής διατύπωση ακύρωσής τους.
Δηλαδή ένας νόμος (ή διάταξη νόμου) καταργείται μόνο εφόσον αναγράφεται σε νεώτερο νόμο η φράση “… η παρ. (x) του νόμου ΧΧΧΧ καταργείται” ή “… η παρ. (x) του νόμου ΧΧΧΧ αντικαθίσταται με …” ή “… από τη δημοσίευση του παρόντος παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του νόμου ΧΧΧΧ”.
Εάν δεν υπάρχει αυτή (ή παρόμοια φράση), όλοι οι νόμοι συνεχίζουν να ισχύουν (αιωνίως), ακόμη και εάν βγουν νέοι νόμοι που αναφέρονται στο ίδιο θέμα.
Φυσικά πολλές φορές διαφορετικοί νόμοι αναφέρονται στο ίδιο θέμα και τότε είτε το κράτος εκδίδει σχετικές εγκυκλίους ερμηνείας ή το θέμα απασχολεί τη δικαιοσύνη.
Το θέμα με τους τρίτεκνους μετά το 1993 σίγουρα δεν είναι ξεκάθαρο και θα πρέπει να το κυνηγήσεις.
αυτο ακριβως λεω. Ο 3865 αναφερει στην παρ 1β αρθρο 6 ”β. Το δεύτερο εδάφιο της περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 26 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α΄) καταργείται από 1.1.2011 και οι διατάξεις του τρίτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης αντικαθίστανται, από 1.1.2011, ως εξής:”
επομενως δευτερο εδαφιο πλεον ειναι αυτο που αναφερει τους τριτεκνους. Ο 2084 καταργει το 3ο το οποιο πλεον δεν υπαρχει. Οπως και να εχει ομως απαιτειται νομικη εξηγηση και ισως δικαστικη αποφαση. Αν υπαρχουν αλλοι τριτεκνοι του 93 που ενδιαφερονται ας βρεθει ενας τροπος επικοινωνιας μεσα απο το site μηπως και μπορεσουμε να διεκδικησουμε κατι δικαστικα.
Ο Ν.3865 δεν καταργεί το τρίτο εδάφιο αλλά απλά το τροποποιεί (οπότε αυτό συνεχίζει να ισχύει με νέα διατύπωση), για αυτό το λόγο χρησιμοποιείται η λέξη “αντικαθίστανται” και όχι “καταργούνται”.
Επειδή καταργήθηκε το δεύτερο εδάφιο δεν σημαίνει ότι αλλάζει η αρίθμηση των εδαφίων και το τρίτο εδάφιο δεν γίνεται δεύτερο!
Ο Ν.2084 σε ελεύθερη μετάφραση λέει ότι, σε περίπτωση που είσαι νέος ασφαλισμένος, δεν χρειάζεται να διαβάσεις καν το τρίτο εδάφιο διότι οτιδήποτε και εάν προβλέπει δεν έχει εφαρμογή για σένα.
Ακόμη και εάν το τρίτο εδάφιο τροποποιηθεί ξανά στο μέλλον με άλλο νόμο, πάλι δεν θα ισχύει για τους νέους ασφαλισμένους!
Αναλογιστική μελέτη και για τον ΕΛΟΑΣ : http://www.mts-mod.gr/index.php/104-prosklisi_ekdilosis_endiaferontos
Αναγραφεται στην ιστοσελιδα του ΜΤΣ :”Εφάπαξ βοηθήματος δικαιούνται όσοι μέτοχοι έχουν δεκαετή τουλάχιστον συμμετοχή στον Ειδικό Λογαριασμό Αλληλοβοηθείας
Όσοι έχουν μικρότερο χρόνο συμμετοχής δικαιούνται να λάβουν πίσω άτοκα τις πάγιες εισφορές που πράγματι κατέβαλαν.
Οι παραιτούμενοι, οι τιθέμενοι σε απόταξη και οι οριστικώς εξερχόμενοι του στρατεύματος συνέπεια καταδίκης, μετά ή άνευ εκπτώσεως του βαθμού τους, δικαιούνται εφάπαξ βοηθήματος μόνο εφόσον δικαιωθούν συντάξεως από το Δημόσιο. Οι μη δικαιούμενοι συντάξεως λαμβάνουν ατόκως τις πράγματι καταβληθείσες εισφορές.”
Ερώτηση Εαν στέλεχος παραιτηθει με 16 χρόνια υπηρεσίας δικαιούται συνταξη στα 65 (πάνω απο 15 χρόνια υπηρεσία) και εφαπαξ παλι στα 65 αν δεν κάνω λάθος. Αν όμως θέλει να λάβει τις κρατήσεις του εφαπαξ άτοκα πίσω έχει αυτην την δυνατότητα η την έχουν μόνο όσοι έχουν λιγότερα απο 10 χρόνια στο ΜΤΣ ή όσοι δεν δικαιούνται σύνταξης?
Ευχαριστώ
Να τις λάβει ατοκα πίσω για να τις λάβει άμεσα και οχι στα 65 σε περιπτωση που δεν έγινα αντιληπτος.
Γνωρίζω προσωπικά συνάδελφο ( ΣΣΕ ) που έφυγε όταν είχε 17 έτη υπηρεσίας με αίτηση παραιτήσεως. Πήρε το εφάπαξ που του αναλογούσε (όχι επιστροφή εισφορών) γιατί θεμελίωσε σύνταξη στα 65 (15 έτη υπηρεσίας) και τίποτε άλλο. Καλό είναι να κάνεις και ένα τηλέφωνο στον ΕΛΟΑΣ.
Αυτό πολυ πιθανό να ίσχυε μέχρι πρόσφατα.
Με τον πρόσφατο νόμο για το εφάπαξ των ΕΜΘ οι προϋποθέσεις είναι πλέον ίδιες για όλους τους στρατιωτικούς:
http://enstoloi.net/miosi-apaitoumenou-chronou-efapax-emth/
Ν.4284/14 άρθρο 7 παρ. 1:
“Οι παραιτούµενοι ……. δικαιούνται εφάπαξ βοηθήµατος, εφόσον προσκοµίσουν πράξη κανονισµού σύνταξης από το ∆ηµόσιο ή άλλο συνταξιοδοτικό φορέα κύριας ασφάλισης.”
Άρα πρέπει να έχεις στα χέρια σου την πράξη κανονισμού σύνταξης και δεν αρκεί η θεμελίωση δικαιώματος όπως πρώτα.
Αχιλλέα καλησπέρα. Δεν το είχα προσέξει, έχεις δίκιο. Τον συνάδελφο που πήρε το εφάπαξ μετά από παραίτηση τότε (2006) δεν του ζήτησαν τίποτε. Μάλιστα το πήρε σε 1.5 μήνα από την διαγραφή !
ΤΟ ΒΟΗΘΗΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΡΑΤΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΔΟΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΜΕ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΜΕ?
απο οσο ξερω οχι. Ειχα ρωτησει καποτε ενα συναδελφο του οικονομικου που ηθελε και ο ιδιος να το διακοψει αλλα δε γινετε μου ειπε ειναι υποχρεοτικο.
κ. Βασιλη δωστο μου να σε παρω σε παρακαλω
κ. Καρασαββίδη αποστρατευτηκα απο ΑΣΥΕ για λογους υγειας με 25 χρονια κλειστα και διοικ βαθμο Σχη. Τι βαθμο μισθολογικο δικαουμαι(ημουν στα 2/3 ταξιαρχου πριν)Η αποστατεια μου οφειλεται σε παθηση ενεκα της υπηρεσιας μετα απο ΕΔΕ που διενεργειθηκε.
ΝΑ ΣΟΥ ΔΟΣΩ ΤΟ ΤΗΛΕΦΟΝΟ ΜΟΥ ΝΑ ΜΕ ΠΑΡΕΙΣ? Η ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΔΩΣΕΙ Ο ΑΧΗΛΕΑΣ
στειλτο μου σε παρακαλω
6977612302
Βασιλη μπορεις να μου δωσεις το email σου να σε ρωτησω καποια πραγματα;
ΣΟΥ ΑΦΗΣΑ ΤΟ ΤΗΛΕΦΟΝΟ ΜΟΥ
Βασίλη μπορείς μέσω email να μου δώσεις κάποιες πληροφορίες;
υπάρχει κανείς που αποστρατεύτηκε αυτεπάγγελτα (ΑΣΥΕ);
ΕΓΩ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΑΠΟ ΑΣΥΕ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΕΣΕΡΙΣ ΜΕΡΕΣ ΒΓΗΚΕ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ
ΜΠΗΚΑ ΣΤΗ ΣΣΕ ΤΟ 1995.ΕΙΜΑΙ ΤΧΗΣ ΜΕ 19 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΘΕΛΩ Ν ΑΠΟΧΩΡΗΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑ.ΔΙΚΑΙΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΗ(ΠΕΡΙΠΟΥ)?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!ΠΟΤΕ ΘΕΜΕΛΙΩΝΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ?
1. Όχι, παίρνεις πίσω μόνο τις κρατήσεις που πληρωσες για το εφάπαξ (άτοκα).
2. Πηγαίνεις στη σελίδα “Δικαίωμα Σύνταξης”.
Καλησπερα κ.Καρασαβιδη.θα ηθελα να σας ρωτησω το εξης:εχω 24,2 χρονια και υπαρχει περιπτωση για αποστρατεια απο ΑΣΥΕ(ηδη ειμαι σε ΜΑΑ).τι επιπτωσεις υπαρχουν αν φυγω πριν κλεισω 25ετια;απαντηση στο email παρακαλω.
Καμία (εάν σε αποστρατεύσουν χωρίς αίτησή σου).
Αυτό θα ισχύει και με το νέο νόμο περί εξέλιξης του Κωσταράκου?
κατάταξη το ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ του 1990 (ΕΜΘ ΑΛΧΙΑΣ) Εγινα τρίτεκνος το 2014. Πότε έχω δικαίωμα υποβολής συνταξιοδότησης? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
http://enstoloi.net/voithimata/dikaioma-sintaxis/
εχω την εντυπωση οτι ο συναδελφος δε δικαιουται προωρης συνταξιοδοτησης λογω τριτεκνιας διοτι το δικαιωμα του ως τριτεκνος γεννατε απο το 2014 και μετα, ημερομηνια κατα την οποια δεν ισχυει ευνοικη ρυθμιση για τους τριτεκνους. Οι τελευταιοι δικαουμενοι ειναι οσοι το 13 ειχαν 3 παιδια και τουλαχιστο 20 χρονια υπηρεσιας (πλην καταταγεντες 1-1-93 και μετα).
Απο την αναγνωση του σχετικου νομου αυτα συμπερανα.
ΘΑΝΑΣΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΛΕΕΙ *ΟΣΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ (ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ) ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ 20ΕΤΙΑ ΤΟ 2014 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ* ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΣΟΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΤΟ 2014 ΚΑΙ ΜΕΤΑ τι δηλ. ΕΠΕΙΔΗ ΕΓΙΝΑ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ ΤΟ 2014 ΠΑΥΩ ΝΑ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ???? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
οχι δεν παυεις να εισαι παλιος ασφαλισμενος. αλλα οι τριτεκνοι μετα το 14 δεν δικαιουνται προωρης συνταξιοδοτησης.
πρεπει να ρωτησεις το ΓΛΚ για να παρεις υπευθυνη ερμηνια
Πιστεύω ότι συμπληρώνοντας την 20ετία το 2014 εμπίπτεις στα παλιά δεδομένα (30,5 συντάξιμα έτη) και όχι στην 40ετία, διότι στην εγκύκλιο του νόμου Ν.3865/10, στη σελίδα 6 υπάρχει πίνακας όπου αναφέρεται:
“Έτος συμπλήρωσης των 24 ½ ετών συντάξιμης υπηρεσίας ή των 20 ετών για τρίτεκνους” και υπάρχει πρόβλεψη για όλα τα έτη από 2011 ~ 2014.”
Η εγκύκλιος υπάρχει στη σελίδα “Έγγραφα”.
Αχιλλεα καλημερα.ΕΛΟΑΣ Αρι.Πρωτ.5319/24/10/2013 Σημερα πηρανε τηλ για ενημερωτητα για ενημερωση των συναδελφων
Το ίδιο και σε μένα
Εγω έφυγα 10 Οκτ 2013 πότε ενδέχεται να πάρω εφάπαξ και ο αριθμός πρωτοκόλλου ΕΛΟΑΣ που είναι γραμμένος?