Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 439 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
22K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Λάκης
27 Ιουνίου 2025 13:46
Τα χαρτιά για την σύνταξη μου φτάσανε στην αρμόδια γραμματεία,ΓΕΣ/ΔΟΙ πήρα αριθμό πρωτοκολλου ,πως θα βλέπω την πορεία της αίτησης μου?που να ρωτάω για την σύνταξη μου?
Να υπολογίσεις ότι, αρχικά θα ελεγχθούν τα δικαιολογητικά σου απο το ΓΕΣ/ΔΟΙ και περίπου (max) σε 1 μήνα θα διαβιβαστούν στον ΕΦΚΑ για τον κανονισμό της σύνταξης και στο ΜΤΣ για τα μερίσματα (ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ). Το διαβιβαστικό θα σου κοινοποιηθεί με συστημένη επιστολή στη διευθυνση που δήλωσες. Αν υπάρχει κάτι που λείπει ή δεν είναι σωστο θα σε ενημερώσουν με email. Απο εκει και πέρα υπολόγισε αλλους 2 μηνες μεχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να σου καταβληθεί η σύνταξη απο τον ΕΦΚΑ , μαζί με τα αναδρομικά και μετα την εκκαθάριση, αν τυχόν έχεις αχρεωστητως καταβληθείσες αποδοχες. Για τα μερίσματα υπολόγισε 6 μηνες.(π.χ. αν έστειλες τα έγγραφα στο ΓΕΣ /ΔΟΙ τον Ιουνιο λογικά θα πληρωθείς το αργότερο τέλος Σεπτεμβρίου συνταξη ΕΦΚΑ (με σύνταξη Οκτωβρίου και αναδρομικά ) και το αργότερο Δεκέμβριο για ΜΤΣ , το ΕΚΟΕΜΣ ισως αργήσει λίγο παραπάνω. Ολα αυτα είναι οι μεγιστοι χρόνοι , μπορεί και νωρίτερα ! Για ενημερωση στον ΕΦΚΑ υπάρχει το email: [email protected] που ισως σου απαντησουν και στον e-εφκα.
Θελω να υποβαλω αναφορα αποστρατειας εχοντας αναγνωρισει την πενταετια και εχοντας παρει αριθμο πρωτοκολλου απο τον ΕΦΚΑ για την αναγνωριση της τριετιας. Στο υποδειγμα της αναφορας αποστρατειας στον 20-1 ζητανε να δηλωσω αν εχω αναλαβει υποχρεωσεις λογω εκπαιδευσεως. Επειδη εχω αναλαβει τετοια υποχρεωση η οποια ληγει θεωρητικα 9 μηνες μετα την ημερομηνια που συμπληρωνω τα 32 πραγματικα ετη και που θελω να υποβαλω αναφορα αποστρατειας, υπαρχει προβλημα και ενδεχομενο να μην εγκριθει η αναφορα αποστρατειας? Γενικα ξερω οτι αν ενας αξιωματικος αποχωρησει απο την υπηρεσια χωρις να εχει εκπληρωσει τον υποχρεωτικο χρονο παραμονης του γινεται καταλογισμος ενα ποσο που ισοδυναμει με τους οφειλομενους μηνες επι τις καθαρες αποδοχες που λαμβανει την ημερομηνια της αναφορας με την οποια ζητησε την αποχωρηση του. Δεν εχω θεμα να πληρωσω αυτο το ποσο εφοσον καταλογιστει . Μηπως πρεπει να συνυποβαλω καποια υπεθυνη δηλωση μαζι με την αναφορα αποστρατειας? Αλλιως αν κανω αναφορα παραιτησεως στα 32 πραγματικα ετη και με αναγνωρισμενα τα 5 μαχιμα και με αριθμο πρωτοκολλου στον ΕΦΚΑ για αναγνωριση της 3ετιας απο τη συνταξη θα προχωρησει η αναφορα και θα βγει συνταξη?… Διαβάστε τη συνέχεια »
Αν η προγραμματισμένη επαίδευση είναι στο εξωτερικό, τότε υπάρχει θέμα εξ όσων γνωρίζω, για εκπαιδεύσεις εντός της επικράτειας σε Σχολές ή άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν υπάρχει πρόβλημα. Τώρα και στη δεύτερη απορία σας πάλι δεν υφίσταται κάποιο θέμα διότι, υποχρέωση παραμονής ένας αξκός, έχει για το διπλάσιο χρονικό διάστημα από την ονομασία του ως Αξκός (ορκωμοσία του), από αυτό των ετών φοίτησής του, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δηλάδη 8 έτη για ΣΣΕ, 6 για τη ΣΜΥ κ.ο.κ. Εφοσον πήρατε πρωτόκολλο από τον ΕΦΚΑ, σημαίνει ότι καταταχθήκατε πριν την 31/12/1995, συνεπως έχετε εκπληρώσει την υποχρέωση παραμονής σας στο στράτευμα, σχεδόν εδώ και δύο δεκαετίες. Αλοίμονο αν χρειαζόταν να πληρώσει κάποιος, ο οποίος επιθυμεί να παραιτηθεί ενώ έχει ας πουμε 20 πραγματικά έτη υπηρεσίας, απλά δεν δικαιουται τη νενομισμένη σύνταξη, θα λάβει μόνο την επιστροφή των εισφορών του στον ΕΛΟΑΣ.
η εκπαιδευση εγινε στο εσωτερικο δημιουργησε ομως επιπλεον χρονο παραμονης. Ο προβληματισμος μου ειναι στο οτι οταν θα υποβαλλω την αιτηση αποστρατειας θα εχω υποχρεωση παραμονης αλλους 9 μηνες. Το οτι ο ΕΦΚΑ δεχθηκε το δικαιωμα μου για την αναγνωριση της τριετιας εχει να κανει μονο με το χρονο καταταξης στο στρατο που ειναι πριν 31/12/1995. Το θεμα ειναι αν θα γινει αποδεκτη απο την υπηρεσια η αναφορα αποστρατειας ή θα απορριφθει μεχρι να συμπληρωσω ολο τον υποχρεωτικο χρονο παραμονης μου, ασχετα αν συμπληρωνω τα συνταξιμα χρονια με την αναγνωριση της 5ετιας και της 3ετιας. Η πλειοψηφια εχει συνηθως εκλπηρωσει τον υποχρεωτικο χρονο παραμονης αλλα οχι τα συνταξιμα, εγω εχω το αναποδο ζητημα.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Dimitris
26 Ιουνίου 2025 19:23
Στην αιτηση προς τον ΕΦΚΑ για την αναγνωριση της 3ετιας ως συνταξιμης υπηρεσιας συμφωνα με το νομο 3865/2010 εχει ενα πεδιο που ζηταει τον ΑΡ.ΜΗΤΡΩΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: . Τι εννοει με αυτο? Ειμαι εν ενεργεια και θελω να αναγνωρισω την 3ετια προκειμενου μαζι με την ηδη αναγνωρισμενη μαχιμη 5ετια να υποβαλω αναφορα αποστρατειας. Να το αφησω κενο ή να παρω τον ΕΦΚΑ να ρωτησω? Η αιτηση μου θα γινει με email και τηλεφωνα δε σηκωνουν ευκολα.
για τη συμπληρωση 32 ετων υπηρεσιας ποια ημερομηνια πρεπει να λαβει καποιος , αυτη που καταταχθηκε ως μαθητης στη στρατιωτικη σχολη ή την ημερα της ορκομωσιας του ως μαθητης στη Σχολη. Εχουν μεταξυ τους δυο εβδομαδες διαφορα. Η ερωτηση γινεται λογω επικειμενης αναφορας αποστρατειας οποτε θελω να ξερω ποτε συμπληρωνω ακριβως τα 32 ετη. Εχω αναγνωρισει την πενταετια και θα κανω αναγνωριση της 3ετιας στον ΕΦΚΑ.
Δλδ δεν μπορώ να αναγνωρίσω πλασματικά τα έτη σπουδών ΑΕΙ (με κόστος μεγάλο) για να συμπληρώσω 40ετία; Υπάρχει κάποια διαταγή Που να αναφέρει σχετικά με την αναγνώριση σπουδών, όταν σπουδάζει κάποιος παράλληλα με την υπηρεσία! Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Δεν έχει καμία σχέση με το κόστος, ο λόγος που δεν μπορείς να αναγνωρίσεις τις σπουδές αναφέρεται στην παράγραφο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ στο κάτω μέρος της σελίδας Δικαίωμα Σύνταξης, καθώς και στην ερώτηση 3.2 παρ. Ε στην ενότητα FAQ.
.
Ακριβώς για τον ίδιο λόγο εάν κάποιος ασφαλιστεί για 20 έτη ταυτόχρονα και στον ΟΑΕΕ και στο ΙΚΑ, στο τέλος θα διαθέτει μόνο 20 συντάξιμα έτη και όχι 40.
Καλησπέρα κύριε Καρασαββίδη θέλω να ρωτήσω: αν γίνει η αύξηση του Οκτώβριο όπως λένε, περίπου πόσο θα είναι το ποσό καθαρά (αυξ. Οκτωβρίου) πληρωτεω για έναν ΕΠΟΠ ΕΠΧΙΑ ?
Η απάντηση σας δεν σας δεσμεύει! μια δική σας γνώμη θέλω σαν πιο έμπειρος σε τέτοια θέματα.
Καλησπέρα . Έχω κάνει αναφορά παραιτησης τέλος Μαΐου λόγω μεταθεσης και προσφυγη μαζί. Υπάρχει περίπτωση να συνεχίσει να έρχεται το φυλλο πορειας ώστε να πρέπει να μετατεθω την καιουργια μοναδα μέχρι να μου ερθει η διαγραφη ? Η θα παγώσει το φυλλο πορειας μεχρι την διαγραφη ?
Καλησπέρα. Τα 3 χρόνια που είχα υπηρετήσει ως Ανθυπολοχαγός Βραχείας Ανακατάταξης (1993 – 1996) αναγνωρίζονται ως συντάξιμα; Πως μπορώ να τα αναζητήσω; Ευχαριστώ.
Καλησπέρα Γιώργο. Και εγώ είχα υπηρετήσει ως Ανθυπολοχαγός Βραχείας Ανακατάταξης (1993 – 1996) και τα αναγνώρισα ως συντάξιμα πριν πολλά χρόνια. Τότε μου είχαν απαντήσει από το ΓΛΚ ότι μοναδική προϋπόθεση για να αναγνωρισθούν είναι να επιστραφεί η αποζημίωση που λάβαμε κατά την απόλυση (2 ΒΜ Ανθλγού αν θυμάμαι καλά). Φυσικά έκανα αναφορά να τα αναγνωρίσω καθώς και το ποσό που λάβαμε ήταν μικρό. Τελικά μου ήρθε να πληρώσω πάνω από 2.000€ γιατί δεν τους ενδιέφερε το ποσό που έλαβα. Σε ερώτηση που έκανα μου απάντησαν πως δύο βασικούς μισθούς Ανθλγού έλαβες το 1996, δύο θα επιστρέψεις (με την τέχουσα αξία) συν προσαυξήσεις. Εκεί που δυσκολεύτηκα ήταν να μου δώσει βεβαίωση το ΓΕΣ για το ποσό της αποζημίωσης που είχα λάβει κατά την απόλυση, ώστε να τη στείλω στο ΓΛΚ.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Αλέξανδρος
22 Ιουνίου 2025 17:18
Καλησπέρα. Κάτι που δεν μπορώ να καταλάβω …. Στην εφαρμογή ΕΦΆΠΑΞ ΓΕΣ για αναγνώριση 15 μηνών θητείας μου βγάζει κόστος 1170 ευρώ ενώ στην εφαρμογή ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΕΣ αναγνώριση ΕΦΚΑ για 15 μηνες μου βγάζει κόστος 7.185. Δεν για το ίδιο πράγμα?
Όχι φυσικά, όπως αναλύεται στην ερώτηση 2.1 στην ενότητα FAQ.
Για τη σύνταξη ισχύει η παρ. Β.2 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης & αναγνωρίσεις
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Δημητρης
21 Ιουνίου 2025 15:43
Έχω τελειώσει την ΣΜΥ και στην συνέχεια πέρασα ΣΣΕ…..πώς θα μπορέσω να περάσω τα στοιχεία αυτά στη σελίδα υπολογισμού σύνταξης για να έχω ποιο ακριβή αποτελέσματα;
Βασικά για τη σύνταξη δεν επηρεάζει τι ήσουν (υπξκός ή αξκός) αλλά τι αποδοχές είχες μετά το 2002.
.
Εάν πέρασες στη ΣΣΕ πριν το 2002 είναι αρκετά απλά τα πράγματα, εισάγεις τους μήνες από εισαγωγή στη ΣΜΥ μέχρι εισαγωγή στη ΣΣΕ ως θητεία και επιλέγεις αναγνώριση [ΕΦΚΑ+ΜΤΣ] ώστε να μετρήσουν παντού.
Οπότε μετά την 1-1-2002 οι αποδοχές αφορούν αξκό κατηγορίας Α –> https://i.imgur.com/awGZ26b.png
.
Εάν έγινες αξκός μετά το 2002 υπάρχει λύση μόνο εάν πληρωνόσουν ως υπξκός όταν σπούδαζες στη ΣΣΕ.
Στην περίπτωση αυτή επιλέγεις προέλευση [Υπ–>Αξκός], δηλαδή μετάταξη από υπξκός σε αξκό και εισάγεις την ημερομηνία αποφοίτησης από ΣΣΕ / ονομασίας σε Ανθλγό –> https://i.imgur.com/SWMXznM.png
Τότε οι αποδοχές μέχρι το 2003 είναι υπξκού και μετά το 2003 αξκού κατηγορίας Α.
Ο πρώτος τρόπος υπολογισμού που υποδεικνύετε, δηλαδή για είσοδο στη ΣΣΕ πριν το 2002, δεν έχει εφαρμογή για αυτούς που μπήκαν στη ΣΜΥ μεταξύ 1990-1995, διότι δεν υπολογίζεται η αποπληρωμή 3ετιας. Τί γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις? Στην περίπτωση τη δικιά μου, μπήκα στη ΣΜΥ 11/93, στη ΣΣΕ 9/1997 και ονομάστηκα Ανθλγός 6/2001.
Τότε είναι ακόμη ευκολότερη (και σωστότερη) η δεύτερη μέθοδος –> https://i.imgur.com/3SMXrBG.png
Παρεμπιπτόντως, για να εισαχθείς στη ΣΣΕ χρειάστηκε να παραιτηθείς πρώτα ή όχι;
Δηλαδή όσο σπούδαζες στη ΣΣΕ (1997 ~ 2001) λάμβανες αποδοχές δοκίμου ή υπξκού;
Δεν έχει σημασία για σένα (αφού δεν επηρεάζονται οι αποδοχές μετά το 2002), αλλά έχω απορία.
Εγώ που μετατιθομαι απο Αθήνα Θεσσαλονίκη και τον Δεκέμβριο συμπληρώνω δικαιουμε έξοδα ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑΣ ή όχι;
(Επειδή είμαι στον ίδιο χρόνο μέσα ή δεν παίζει ρόλο;)
Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε. Καλή συνέχεια, να είσαι καλά.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
19 Ιουνίου 2025 14:31
Εχει κάποιος κάποια ενημέρωση ποτε το ΜΤΣ θα αρχίσει να πληρώνει το ΒΟΕΑ στους δικαιούχους που εκαναν αιτήσεις απο Ιαν.2025 και μετα;Εχει βγει η ΚΥΑ που καθορίζει την τιμή του μεριδίου;
Κ.Καρασαββίδη καλημέρα. Στον υπολογισμό σύνταξης στρατό ξηράς δεν ξέρω αν αλλάζει ο υπολογισμός ο βασικός μισθός κλιμακίου Γ1 ΕΜΘ πρέπει να είναι 2245 ευρώ. Στον υπολογισμό του εφάπαξ είναι ήδη ενημερωμένο. Συγνώμη αν κάνω κάποιο λάθος.
Δεν κάνεις λάθος και είναι σωστή η επισήμανση, απλά οι εφαρμογές σύνταξης δεν έχουν ενημερωθεί με τις αυξήσεις του 2025 (30 € στο κλιμάκιο και 100 € στο επίδομα συνθηκών).
Φυσικά θα γίνει η ενημέρωση, αλλά η διαφορά είναι απειροελάχιστη για όσους φύγουν το επόμενο διάστημα, όπως αναλύεται στις παρ. ΣΤ. 4 & 5 εδώ: Διαδικασία υπολογισμού μέσου όρου αποδοχών
Ενημέρωση εφαρμογών υπολογισμού εφάπαξ ΕΛΟΑΣ – ΕΛΟΑΝ – ΕΛΟΑΑ με την πρόσφατη τροπολογία περί εξαίρεσης της αύξησης 100 € του επιδόματος συνθηκών από τον υπολογισμό του εφάπαξ: Εφάπαξ στρατιωτικών και επίδομα συνθηκών
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 23-7-2025. Εάν εμφανίζεται παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Τα χαρτιά για την σύνταξη μου φτάσανε στην αρμόδια γραμματεία,ΓΕΣ/ΔΟΙ πήρα αριθμό πρωτοκολλου ,πως θα βλέπω την πορεία της αίτησης μου?που να ρωτάω για την σύνταξη μου?
Να υπολογίσεις ότι, αρχικά θα ελεγχθούν τα δικαιολογητικά σου απο το ΓΕΣ/ΔΟΙ και περίπου (max) σε 1 μήνα θα διαβιβαστούν στον ΕΦΚΑ για τον κανονισμό της σύνταξης και στο ΜΤΣ για τα μερίσματα (ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ). Το διαβιβαστικό θα σου κοινοποιηθεί με συστημένη επιστολή στη διευθυνση που δήλωσες. Αν υπάρχει κάτι που λείπει ή δεν είναι σωστο θα σε ενημερώσουν με email. Απο εκει και πέρα υπολόγισε αλλους 2 μηνες μεχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να σου καταβληθεί η σύνταξη απο τον ΕΦΚΑ , μαζί με τα αναδρομικά και μετα την εκκαθάριση, αν τυχόν έχεις αχρεωστητως καταβληθείσες αποδοχες. Για τα μερίσματα υπολόγισε 6 μηνες.(π.χ. αν έστειλες τα έγγραφα στο ΓΕΣ /ΔΟΙ τον Ιουνιο λογικά θα πληρωθείς το αργότερο τέλος Σεπτεμβρίου συνταξη ΕΦΚΑ (με σύνταξη Οκτωβρίου και αναδρομικά ) και το αργότερο Δεκέμβριο για ΜΤΣ , το ΕΚΟΕΜΣ ισως αργήσει λίγο παραπάνω. Ολα αυτα είναι οι μεγιστοι χρόνοι , μπορεί και νωρίτερα ! Για ενημερωση στον ΕΦΚΑ υπάρχει το email: [email protected] που ισως σου απαντησουν και στον e-εφκα.
Στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ στην ενότητα δημόσιοι υπάλληλοι
https://www.efka.gov.gr/el/elektronikes-yperesies/elektronikes-yperesies-gia-demosioys-ypalleloys-kai-npdd
Θελω να υποβαλω αναφορα αποστρατειας εχοντας αναγνωρισει την πενταετια και εχοντας παρει αριθμο πρωτοκολλου απο τον ΕΦΚΑ για την αναγνωριση της τριετιας. Στο υποδειγμα της αναφορας αποστρατειας στον 20-1 ζητανε να δηλωσω αν εχω αναλαβει υποχρεωσεις λογω εκπαιδευσεως. Επειδη εχω αναλαβει τετοια υποχρεωση η οποια ληγει θεωρητικα 9 μηνες μετα την ημερομηνια που συμπληρωνω τα 32 πραγματικα ετη και που θελω να υποβαλω αναφορα αποστρατειας, υπαρχει προβλημα και ενδεχομενο να μην εγκριθει η αναφορα αποστρατειας? Γενικα ξερω οτι αν ενας αξιωματικος αποχωρησει απο την υπηρεσια χωρις να εχει εκπληρωσει τον υποχρεωτικο χρονο παραμονης του γινεται καταλογισμος ενα ποσο που ισοδυναμει με τους οφειλομενους μηνες επι τις καθαρες αποδοχες που λαμβανει την ημερομηνια της αναφορας με την οποια ζητησε την αποχωρηση του. Δεν εχω θεμα να πληρωσω αυτο το ποσο εφοσον καταλογιστει . Μηπως πρεπει να συνυποβαλω καποια υπεθυνη δηλωση μαζι με την αναφορα αποστρατειας? Αλλιως αν κανω αναφορα παραιτησεως στα 32 πραγματικα ετη και με αναγνωρισμενα τα 5 μαχιμα και με αριθμο πρωτοκολλου στον ΕΦΚΑ για αναγνωριση της 3ετιας απο τη συνταξη θα προχωρησει η αναφορα και θα βγει συνταξη?… Διαβάστε τη συνέχεια »
Αν η προγραμματισμένη επαίδευση είναι στο εξωτερικό, τότε υπάρχει θέμα εξ όσων γνωρίζω, για εκπαιδεύσεις εντός της επικράτειας σε Σχολές ή άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν υπάρχει πρόβλημα. Τώρα και στη δεύτερη απορία σας πάλι δεν υφίσταται κάποιο θέμα διότι, υποχρέωση παραμονής ένας αξκός, έχει για το διπλάσιο χρονικό διάστημα από την ονομασία του ως Αξκός (ορκωμοσία του), από αυτό των ετών φοίτησής του, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δηλάδη 8 έτη για ΣΣΕ, 6 για τη ΣΜΥ κ.ο.κ. Εφοσον πήρατε πρωτόκολλο από τον ΕΦΚΑ, σημαίνει ότι καταταχθήκατε πριν την 31/12/1995, συνεπως έχετε εκπληρώσει την υποχρέωση παραμονής σας στο στράτευμα, σχεδόν εδώ και δύο δεκαετίες. Αλοίμονο αν χρειαζόταν να πληρώσει κάποιος, ο οποίος επιθυμεί να παραιτηθεί ενώ έχει ας πουμε 20 πραγματικά έτη υπηρεσίας, απλά δεν δικαιουται τη νενομισμένη σύνταξη, θα λάβει μόνο την επιστροφή των εισφορών του στον ΕΛΟΑΣ.
η εκπαιδευση εγινε στο εσωτερικο δημιουργησε ομως επιπλεον χρονο παραμονης. Ο προβληματισμος μου ειναι στο οτι οταν θα υποβαλλω την αιτηση αποστρατειας θα εχω υποχρεωση παραμονης αλλους 9 μηνες. Το οτι ο ΕΦΚΑ δεχθηκε το δικαιωμα μου για την αναγνωριση της τριετιας εχει να κανει μονο με το χρονο καταταξης στο στρατο που ειναι πριν 31/12/1995. Το θεμα ειναι αν θα γινει αποδεκτη απο την υπηρεσια η αναφορα αποστρατειας ή θα απορριφθει μεχρι να συμπληρωσω ολο τον υποχρεωτικο χρονο παραμονης μου, ασχετα αν συμπληρωνω τα συνταξιμα χρονια με την αναγνωριση της 5ετιας και της 3ετιας. Η πλειοψηφια εχει συνηθως εκλπηρωσει τον υποχρεωτικο χρονο παραμονης αλλα οχι τα συνταξιμα, εγω εχω το αναποδο ζητημα.
Στην αιτηση προς τον ΕΦΚΑ για την αναγνωριση της 3ετιας ως συνταξιμης υπηρεσιας συμφωνα με το νομο 3865/2010 εχει ενα πεδιο που ζηταει τον ΑΡ.ΜΗΤΡΩΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: . Τι εννοει με αυτο? Ειμαι εν ενεργεια και θελω να αναγνωρισω την 3ετια προκειμενου μαζι με την ηδη αναγνωρισμενη μαχιμη 5ετια να υποβαλω αναφορα αποστρατειας. Να το αφησω κενο ή να παρω τον ΕΦΚΑ να ρωτησω? Η αιτηση μου θα γινει με email και τηλεφωνα δε σηκωνουν ευκολα.
Το αφήνεις κενό.
για τη συμπληρωση 32 ετων υπηρεσιας ποια ημερομηνια πρεπει να λαβει καποιος , αυτη που καταταχθηκε ως μαθητης στη στρατιωτικη σχολη ή την ημερα της ορκομωσιας του ως μαθητης στη Σχολη. Εχουν μεταξυ τους δυο εβδομαδες διαφορα. Η ερωτηση γινεται λογω επικειμενης αναφορας αποστρατειας οποτε θελω να ξερω ποτε συμπληρωνω ακριβως τα 32 ετη. Εχω αναγνωρισει την πενταετια και θα κανω αναγνωριση της 3ετιας στον ΕΦΚΑ.
Αυτή της ημερομηνίας κατάταξης.
Ερώτηση 3.2 παρ. Α.1 στην ενότητα FAQ.
Δλδ δεν μπορώ να αναγνωρίσω πλασματικά τα έτη σπουδών ΑΕΙ (με κόστος μεγάλο) για να συμπληρώσω 40ετία; Υπάρχει κάποια διαταγή Που να αναφέρει σχετικά με την αναγνώριση σπουδών, όταν σπουδάζει κάποιος παράλληλα με την υπηρεσία! Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Δεν έχει καμία σχέση με το κόστος, ο λόγος που δεν μπορείς να αναγνωρίσεις τις σπουδές αναφέρεται στην παράγραφο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ στο κάτω μέρος της σελίδας Δικαίωμα Σύνταξης, καθώς και στην ερώτηση 3.2 παρ. Ε στην ενότητα FAQ.
.
Ακριβώς για τον ίδιο λόγο εάν κάποιος ασφαλιστεί για 20 έτη ταυτόχρονα και στον ΟΑΕΕ και στο ΙΚΑ, στο τέλος θα διαθέτει μόνο 20 συντάξιμα έτη και όχι 40.
Σας ευχαριστώ πολύ Κ. Καρασαββίδη!
Καλησπέρα κύριε Καρασαββίδη θέλω να ρωτήσω: αν γίνει η αύξηση του Οκτώβριο όπως λένε, περίπου πόσο θα είναι το ποσό καθαρά (αυξ. Οκτωβρίου) πληρωτεω για έναν ΕΠΟΠ ΕΠΧΙΑ ?
Η απάντηση σας δεν σας δεσμεύει! μια δική σας γνώμη θέλω σαν πιο έμπειρος σε τέτοια θέματα.
Δες παρόμοια ερώτηση και την απάντηση του κ. Καρασαββίδη
https://enstoloi.net/sxolia/epikerotita/comment-page-79/#comment-136824
Καλησπέρα . Έχω κάνει αναφορά παραιτησης τέλος Μαΐου λόγω μεταθεσης και προσφυγη μαζί. Υπάρχει περίπτωση να συνεχίσει να έρχεται το φυλλο πορειας ώστε να πρέπει να μετατεθω την καιουργια μοναδα μέχρι να μου ερθει η διαγραφη ? Η θα παγώσει το φυλλο πορειας μεχρι την διαγραφη ?
Kαλησπέρα λογικά παγώνει με την αναφορά παραίτησης το ΦΠ. Παραιτήθηκες με συντάξιμα χρόνια?
Όχι . Με 21 χρόνια υπηρεσίας έχω
Καλησπέρα Κώστα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση Φ.411/12/362832/Σ.8977 , 1 Δεκ 2021, Άρθρο 2 παρ 7 το λέει ξεκάθαρα, αναστέλλεται.
Κανονικά κάνεις και μία άλλη αναφορά και αιτείσαι αναστολή εκτέλεσης του ΦΠ λόγω της αναφοράς παραιτήσεως.
Σας ευχαριστώ.
Καλησπέρα. Τα 3 χρόνια που είχα υπηρετήσει ως Ανθυπολοχαγός Βραχείας Ανακατάταξης (1993 – 1996) αναγνωρίζονται ως συντάξιμα; Πως μπορώ να τα αναζητήσω; Ευχαριστώ.
Καλησπέρα Γιώργο. Και εγώ είχα υπηρετήσει ως Ανθυπολοχαγός Βραχείας Ανακατάταξης (1993 – 1996) και τα αναγνώρισα ως συντάξιμα πριν πολλά χρόνια. Τότε μου είχαν απαντήσει από το ΓΛΚ ότι μοναδική προϋπόθεση για να αναγνωρισθούν είναι να επιστραφεί η αποζημίωση που λάβαμε κατά την απόλυση (2 ΒΜ Ανθλγού αν θυμάμαι καλά). Φυσικά έκανα αναφορά να τα αναγνωρίσω καθώς και το ποσό που λάβαμε ήταν μικρό. Τελικά μου ήρθε να πληρώσω πάνω από 2.000€ γιατί δεν τους ενδιέφερε το ποσό που έλαβα. Σε ερώτηση που έκανα μου απάντησαν πως δύο βασικούς μισθούς Ανθλγού έλαβες το 1996, δύο θα επιστρέψεις (με την τέχουσα αξία) συν προσαυξήσεις. Εκεί που δυσκολεύτηκα ήταν να μου δώσει βεβαίωση το ΓΕΣ για το ποσό της αποζημίωσης που είχα λάβει κατά την απόλυση, ώστε να τη στείλω στο ΓΛΚ.
Καλησπέρα. Κάτι που δεν μπορώ να καταλάβω …. Στην εφαρμογή ΕΦΆΠΑΞ ΓΕΣ για αναγνώριση 15 μηνών θητείας μου βγάζει κόστος 1170 ευρώ ενώ στην εφαρμογή ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΕΣ αναγνώριση ΕΦΚΑ για 15 μηνες μου βγάζει κόστος 7.185. Δεν για το ίδιο πράγμα?
Όχι φυσικά, όπως αναλύεται στην ερώτηση 2.1 στην ενότητα FAQ.
Για τη σύνταξη ισχύει η παρ. Β.2 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης & αναγνωρίσεις
Έχω τελειώσει την ΣΜΥ και στην συνέχεια πέρασα ΣΣΕ…..πώς θα μπορέσω να περάσω τα στοιχεία αυτά στη σελίδα υπολογισμού σύνταξης για να έχω ποιο ακριβή αποτελέσματα;
Βασικά για τη σύνταξη δεν επηρεάζει τι ήσουν (υπξκός ή αξκός) αλλά τι αποδοχές είχες μετά το 2002.
.
Εάν πέρασες στη ΣΣΕ πριν το 2002 είναι αρκετά απλά τα πράγματα, εισάγεις τους μήνες από εισαγωγή στη ΣΜΥ μέχρι εισαγωγή στη ΣΣΕ ως θητεία και επιλέγεις αναγνώριση [ΕΦΚΑ+ΜΤΣ] ώστε να μετρήσουν παντού.
Οπότε μετά την 1-1-2002 οι αποδοχές αφορούν αξκό κατηγορίας Α –> https://i.imgur.com/awGZ26b.png
.
Εάν έγινες αξκός μετά το 2002 υπάρχει λύση μόνο εάν πληρωνόσουν ως υπξκός όταν σπούδαζες στη ΣΣΕ.
Στην περίπτωση αυτή επιλέγεις προέλευση [Υπ–>Αξκός], δηλαδή μετάταξη από υπξκός σε αξκό και εισάγεις την ημερομηνία αποφοίτησης από ΣΣΕ / ονομασίας σε Ανθλγό –> https://i.imgur.com/SWMXznM.png
Τότε οι αποδοχές μέχρι το 2003 είναι υπξκού και μετά το 2003 αξκού κατηγορίας Α.
Ευχαριστώ για την συμβουλή!
Ο πρώτος τρόπος υπολογισμού που υποδεικνύετε, δηλαδή για είσοδο στη ΣΣΕ πριν το 2002, δεν έχει εφαρμογή για αυτούς που μπήκαν στη ΣΜΥ μεταξύ 1990-1995, διότι δεν υπολογίζεται η αποπληρωμή 3ετιας. Τί γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις? Στην περίπτωση τη δικιά μου, μπήκα στη ΣΜΥ 11/93, στη ΣΣΕ 9/1997 και ονομάστηκα Ανθλγός 6/2001.
Τότε είναι ακόμη ευκολότερη (και σωστότερη) η δεύτερη μέθοδος –> https://i.imgur.com/3SMXrBG.png
Παρεμπιπτόντως, για να εισαχθείς στη ΣΣΕ χρειάστηκε να παραιτηθείς πρώτα ή όχι;
Δηλαδή όσο σπούδαζες στη ΣΣΕ (1997 ~ 2001) λάμβανες αποδοχές δοκίμου ή υπξκού;
Δεν έχει σημασία για σένα (αφού δεν επηρεάζονται οι αποδοχές μετά το 2002), αλλά έχω απορία.
Στη ΣΣΕ παίρνεις αποδοχές του Εύελπι και όχι το μισθό του μόνιμου υπαξκού.
Καλημέρα, γνωρίζει κάποιος πως κλείνεται ραντεβού με τον εφκα στη φιλελλήνων (το δικό μας); Ευχαριστώ
Ραντεβού στο 1555 για εφκα,Δ Δνση,απονομής συντάξεων και εφάπαξ δημόσιο τομέα Φιλελλήνων,13,15,το,10557, Αθήνα
Έξοδα φύλου πορείας από αποστρατεία σε πόσο καιρό καταβάλονται;
3μηνες μετά την διαγραφή σου περιπου
Εγώ που μετατιθομαι απο Αθήνα Θεσσαλονίκη και τον Δεκέμβριο συμπληρώνω δικαιουμε έξοδα ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑΣ ή όχι;
(Επειδή είμαι στον ίδιο χρόνο μέσα ή δεν παίζει ρόλο;)
Πώς γίνεται;μετάθεση και Δεκέμβριος αποστρατεία;
Δεν έδωσα λογαριασμό που θα κατατεθούν τα έξοδα φύλου πορείας;
Με υποβολη δικαιολογητικών στις 10 Ιανουαρίου τα έλαβα 12 Μαρτιου
Kαλησπέρα αποστρατευτικα 31/5 έλαβα μισθοδοσια 26/5 σημερα για μισθοδοσία Ιουλίου είδα όλο το ποσόν μειον? Τι σημαίνει αυτό? έγραφε παύση ΕΛΟΑΣ+ΜΤΣ.
Λακη παντα προπληρωνεσαι
Δηλαδη 26 μαιου πηρες ιουνιου ως ε.ε
Ομως εσυ διαγραφηκες 31/5
Οποτε θα το διορθωσουνε στις26/6
Πλεον δεν εισαι στρατιωτικος κ το υπεθα δεν σε πληρωνει ως συνταξιουχο
Καλοφαγωτη οταν την παρεις
Βάλανε και την αύξηση χωρίς να την έχω πάρει.Θα τον κρατήσουν εφάπαξ στην εκκαθάριση?
οτι χρωστάς τον Ιούνιο!
Αυτά θα τα κρατήσουν με δόσεις;
Βάλανε και την αύξηση συν 100€ την οποία δεν πήρα
Ολο το ποσό στην πρώτη καταβολή της σύνταξης.
Μόλις σου καταβάλλουν την σύνταξη με τα αναδρομικά θα σου αφαιρέσουν το ποσό που είδες μείον
Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε. Καλή συνέχεια, να είσαι καλά.
Εχει κάποιος κάποια ενημέρωση ποτε το ΜΤΣ θα αρχίσει να πληρώνει το ΒΟΕΑ στους δικαιούχους που εκαναν αιτήσεις απο Ιαν.2025 και μετα;Εχει βγει η ΚΥΑ που καθορίζει την τιμή του μεριδίου;
Καλησπέρα.
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η ΚΥΑ.
https://search.et.gr/el/fek/?fekId=782747
Λογικά σύντομα θα ακολουθήσει ανακοίνωση του ΜΤΣ.
Κ.Καρασαββίδη καλημέρα. Στον υπολογισμό σύνταξης στρατό ξηράς δεν ξέρω αν αλλάζει ο υπολογισμός ο βασικός μισθός κλιμακίου Γ1 ΕΜΘ πρέπει να είναι 2245 ευρώ. Στον υπολογισμό του εφάπαξ είναι ήδη ενημερωμένο. Συγνώμη αν κάνω κάποιο λάθος.
Δεν κάνεις λάθος και είναι σωστή η επισήμανση, απλά οι εφαρμογές σύνταξης δεν έχουν ενημερωθεί με τις αυξήσεις του 2025 (30 € στο κλιμάκιο και 100 € στο επίδομα συνθηκών).
Φυσικά θα γίνει η ενημέρωση, αλλά η διαφορά είναι απειροελάχιστη για όσους φύγουν το επόμενο διάστημα, όπως αναλύεται στις παρ. ΣΤ. 4 & 5 εδώ: Διαδικασία υπολογισμού μέσου όρου αποδοχών