Σελίδα υπ' αριθ. 26 για φορολογικά θέματα. Επισημαίνεται ότι οι πληροφορίες δίνονται από συναδέλφους, κατά συνέπεια αποτελούν προσωπικές εκτιμήσεις και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν έναν επαγγελματία λογιστή.
Τελευταία άρθρα
Πλοήγηση
Σελίδα υπ' αριθ. 26 για φορολογικά θέματα. Επισημαίνεται ότι οι πληροφορίες δίνονται από συναδέλφους, κατά συνέπεια αποτελούν προσωπικές εκτιμήσεις και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν έναν επαγγελματία λογιστή.
Επιστροφή Τριμήνων Αποδοχών στο ΓΛΚ
Από επικοινωνία με τον ΟΛΚΑ ενημερώθηκα σήμερα, ότι για όσους νέους απόστρατους της ΠΑ επέστρεψαν ολόκληρες ή μερος των Τριμήνων αποδοχών που έλαβαν στις αρχες του 2017, θα γίνει την ερχόμενη Παρασκευή 8/5 αποστολή στην ΑΑΔΕ νέου αρχείου αποδοχών 2017 όπου θα απαληφθεί το ποσό που τους παρακράτησε το ΓΛΚ από την Προσωρινή Σύνταξη. Στην συνέχεια, μόλις τα νέα ποσά εμφανιστούν στα προσυμπληρωμένα πεδία του Ε1 θα μπορέσουμε να υποβάλουμε τη Δήλωση Εισοδήματος (E1).
Δυστυχως για την ΕΛ.ΑΣ. ΔΕΝ ισχύει το ίδιο. Δεν θα αποστείλει στην ΑΑΔΕ νέο αρχείο αποδοχών 2017 και πρέπει να κάνουμε τροποποιητική φορολογική δήλωση.
Πιθανόν δεν μπορούμε να κάνουμε τροποποιητική γιατί το σύστημα δεν αφήνει να επέμβεις στο πεδίο με τα εισοδήματα.
ΓΙΑΝΝΗΣ Κ. Σε παρακαλώ ενημέρωσέ μας αν έγινε η αλλαγή στο Ε1 γιατί σε επικοινωνία που είχα με την Δ/νση οικονομικών της ΕΛ.ΑΣ με ενημέρωσαν οτι δεν τους αφήνει το σύστημα να κάνουν τις αλλαγές γιατί είναι μεγαλύτερη η παρακράτηση φόρου από το εισόδημα. Πάντα μιλάμε για την παρακράτηση των τρίμηνων αποδοχών απο την προσωρινή. Σ΄ευχαριστώ.
Ενώ στη ΔΟΥ μου είπαν να υποβάλλω την δηλωση κανονικα και στη συνέχεια θα υποβαλλω τροποποιητική διορθώνοντας το πεδίο με τα εισοδήματα βλέπω ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει. Θα την υποβάλλω με επιφύλαξη κάτι που μάλλον έπρεπε να έχω κάνει από την αρχή.
Άνοιξε η εφαρμογή τροποποιητικών δηλώσεων
https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/40882
Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Υπέβαλα την τροποποιητικη με βάση την διορθωμένη βεβαίωση αποδοχών και το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι ίδιο με αυτό της αρχικής. Ίσως το λάθος να το είχαν κάνει μόνο στην αναγραφή του καθαρού ποσού και οι υπολογισμοί να είχαν γίνει με τα σωστά ποσά και στην αρχική εκκαθάριση.
Ένα μπάχαλο…κάνε έναν υπολογισμό (εσύ έχεις τις γνώσεις και δες αν θα πρέπει να είναι αυτό το αποτέλεσμα).
Τουλάχιστον στην δική μου δήλωση δεν υπάρχει συμφωνία εισοδήματα με τον φόρο που θα έπρεπε να καταλογισθεί (είναι υπέρ μου φυσικά).
Ελπίζω να μην έχουμε νέες περιπέτειες με νέα εκκαθαριστικά.
Όπως είχατε πει σε προηγούμενο σχόλιο εσύ και ο Αχιλλέας το επιπλέον ποσό θα επιβαρυνθεί με 24,2%. Στην περίπτωση μου το ποσό είναι 118,97 και η επιβάρυνση είναι <29€. Επειδή η διαφορά είναι μικρότερη από 30€ το νέο εκκαθαριστικό έχει την σημείωση {Ποσό μέχρι 30€ δεν βεβαιώνεται} και το τελικό χρεωστικό ποσό παραμένει αυτό της αρχικής εκκαθάρισης. Εδώ γεννάται το ερώτημα. Αν κάνουν την νέα εκκαθάριση ,όπως λεει το δημοσίευμα που ανέφερα το πρωί, θα ακυρωθεί η αρχική και η τροποποιητικη δήλωση και θα με χρεώσουν όλο το ποσό ή θα παραμείνουν οι δηλώσεις που έκανα ως έχουν; Αν πάλι παραμείνουν (όπως με βολεύει) τι θα γίνει με αυτούς που δεν θα κάνουν τροποποιητικη αλλά θα περιμένουν να γίνει αυτόματα η νέα εκκαθάριση; Θα χρεωθούν αυτοί περισσότερο από αυτούς έκαναν τροποποιητικη; Μπερδεμένα πράγματα. Μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε να λήξει η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων για να δούμε τι θα πληρώσουμε φέτος.
Γιώργο,
νομίζω ότι το ταλαιπωρείς πολύ το πράγμα. Ας καθίσουν πρώτα να ελέγξουν τα χιλιάδες εκκαθαριστικά συνταξιούχων για να εντοπίσουν που έχουν κάνει λάθος στο καθαρό ποσό που είχαν προ-συμπληρωμένο μέχρι τα τέλη Μαίου και που θα επιφέρει επιπλέον φόρο στον φορολογούμενο κατά 15-20 ευρώ από ότι καταλαβαίνω γενικώς.
Αφού ολοκλήρωσες τη δήλωσή σου όμορφα και ωραία, έγινε κανονικά αποδοχή από το σύστημα και εκκαθάριση. Τώρα τι συζητάμε δηλαδή? Ας βάλουν μια τάξη στα του οίκου τους και ύστερα να αναζητήσουν ευθύνες, φόρους και πρόστιμα για κάτι που ευθύνονται οι ίδιοι!
ΥΓ: Εσύ έχεις την ανησυχία αυτή, εντάξει, εγώ ο “χψ” φορολογούμενος συνταξιούχος που δεν διάβασα τίποτα σχετικό ή έχω τις όποιες επιφυλάξεις μου, αν δεν μου ανακοινωθεί επίσημα τίποτα π.χ. μέσω μηνύματος taxisnet ή επίσημης ανακοίνωσης από το ΑΑΔΕ για το πρόβλημα, ποια ανάγκη μου επιβάλλει να τρέχω να κάνω υποβολή ηλεκτρονικής τροποποιητικής τώρα με όλα τα ρίσκα και τις αβεβαιότητες που αναφέρεις? Δεν το καταλαβαίνω!
Γιάννη θα πάρεις επίσημη ενημέρωση εντός της εβδομάδας και προβλέπεται να κάνεις τροποποιητική δήλωση. https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/40894
Αντιληπτό. Προφανώς, το ίδιο θα ισχύσει και με τα Α21 που έχουν υποβληθεί.
(Θα πρέπει δηλαδή και εκεί να γίνουν τροποποιητικές να υποθέσω)
Τέλος, αντιλαμβάνομαι ότι με το νέο εκκαθαριστικό θα εκδίδεται μόνο νέα ξεχωριστή οφειλή (όπου υπάρχει άνω των 30 ευρώ), σωστά?
Για να δούμε και με τον ΕΝΦΙΑ τι αλαλούμ μας περιμένει…
GEORGIOSP,
όταν ανοίξει κάποιος την τροποποιητική δήλωση 2018 για εισοδήματα 2017 (ήδη από σήμερα είναι διαθέσιμη) σε ενημέρωνουν με “NOTE” για την αλλαγή που έχει επέλθει στις ετήσιες βεβαιώσεις. Αυτό που ουσιαστικά μπορεί κάποιος να κάνει, είναι να την ανοίξει και να την οριστικοποιήσει απευθείας χωρίς να παρέμβει πουθενά. Πράγματι οριστικοποιείται αμέσως και στην κεντρική σελίδα γράφει ότι τίθεται σε “προσωρινή κατάσταση” το νέο Ε1, ενώ είναι διαθέσιμο και το νέο εκκαθαριστικό (που σε μένα δεν βεβαιώνει κάτι περισσότερο από τον αρχικό φόρο, δηλαδή ισχύει ότι ποσό μικρότερο των 30 ευρώ έχει μηδέν επιπρόσθετο φόρο).
ΥΓ1: Βέβαια, δεν ξέρω αν πρέπει να περιμένουμε ώστε να φανεί μεταβολή της ένδειξης του Ε1 σε “μόνιμη/οριστική κατάσταση” άρα να γίνει κσι κατανοητό ότι “έκλεισε” η υπόθεση και από πλευράς Εφορίας.
ΥΓ2: Εκτιμώ ότι ανάλογες ενέργειες θα πρέπει να γίνουν και με το έντυπο Α21 για όσους το έχουν οριστικοποιήσει με την προηγούμενη εκκαθάριση. (Ακύρωση Προηγούμενης Αίτησης Α21 στην ΗΔΙΚΑ -άσχετα αν εγκρίθηκε- και υποβολή νέας εμπρόθεσμης)
GEORGIOSP Σε άφηζε το taxis να διορθώσεις το κουτάκι με τις αποδοχές?
Όχι . Ήταν ήδη προσυμπληρωμένες σύμφωνα με την διορθωμένη βεβαίωση αποδοχών.
https://www.newsit.gr/oikonomia/xoris-telos-sta-provlimata-stis-forologikes-diloseis-neos-ypologismos-gia-80-000-syntaksiouxous/2542013/ .
Ίσως τελικά γλυτώσουμε την τροποποιητικη όσοι είχαμε υποβάλλει δηλώσεις Φ.Ε με βάση τις πρώτες , λανθασμένες βεβαιώσεις εισοδήματος.
Καλήμερα με το θέμα των λάθος βεβαιώσεων αποδοχών για τους συνταξιουχους τι κάνουμε;
Έχω υποβαλει την δηλωση. Τωρα βλεπω στο ταχινετ 70€ στο καθαρο ποσο της κυριας συνταξης.
Τροποποιητικη δεν εχει ανοιξει. Τι κανουμε περιμενουμε ; παμε στη ΔΟΥ?
Υπαρχει προστιμο ; μεχρι ποτε πρεπει να κανουμε τροποιητικη;
Ευχαριστω
Θα περιμένουμε να ανοίξει η εφαρμογή της τροποποιητικής να την υποβάλουμε.
Χωρίς πρόστιμο θα είναι μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων (30-6-18) εκτός και αν δώσουν παράταση.
εκανα ελεγχο την παλια βεβαιωση με την καινουργια το ποσο συνταξης το ιδιο οι κρατησεις ιδιες πως αλλαζει το καθαρο στην παλια βεβαιωση ακουσον ακουσον αν κανεις την αφαιρεση ειναι λαθος ενω στη καινουργια ειναι το σωστο μαλλον εσκεμμενα εγινε οτι εγινε για να τα αρπαξουν παλι πως γινεται μεσω υπολογιστη να βγηκε λαθος η αφαιρεση
Και σε μένα έγινε το ίδιο λάθος και βιάστηκα να την υποβάλλω όπως ο GEORGIOSP.
Θεωρητικά θα πρέπει επίσης να αυξηθεί ο συνολικός φόρος στη νέα εκκαθάριση κατά 22% επί της αύξησης στο καθαρό ποσό, αφού η πρώτη εκκαθάριση έλαβε υπόψη το (λανθασμένο) μικρότερο καθαρό ποσό συντάξεων.
1. Επίσης και 2,2% επί του πρόσθετου ποσού για την εισφορά αλληλεγγύης (έως 20000 €) ή 5% για πάνω από 20001 €.
2. Όσοι ήταν δικαιούχοι του επιδόματος ΚΕΑ και σε αυτό έγιναν αλλαγές γιατί δεν είχαν συμπεριλάβει την δόση που καταβλήθηκε τον 1/2018 η οποία αφορούσε τον 12/2017.
3. Τέλος άνοιξε η εφαρμογή για την υποβολή του Α21.
https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/40860
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Εμένα π.χ. υπήρχε διαφορά 59,11 ευρώ επιπλέον στο καθαρό ποσό της κύριας σύνταξης μόνον. Όλα τα άλλα ποσά (φόροι, μερίσματα κλπ) ήταν ακριβώς ίδια με εκείνα που υπέβαλλα στην φορολογική δήλωση. Η δήλωσή μου έχει οριστικοποιηθεί και έχω αποπληρώσει μέσω τράπεζας το φόρο μου σε μηνιαίες δόσεις. Φινίτο!!!!
Δεν ξέρω τελικά πόσο συνολική αύξηση στον τελικό φόρο εισοδήματος θα μου αναλογούσε να πληρώσω με την αλλαγή αυτή (δεν αλλάζω φορολογική κλίμακα με το ποσό αυτό). Ένα έχω να πω. Εφόσον δεν μου κοινοποιηθεί προσωπικά από κάπου επίσημα το λάθος (πέραν το τι γράφεται στις εφημερίδες ή λένε στην TV) π.χ. με μήνυμα στη σελίδα μου στο TAXISNET, ειλικρινά δεν ξέρω αν θα προχωρήσω σε ηλεκτρονική τροποποιητική αργότερα (όταν ανοίξουν) για να είμαι μόνο και μόνο “σωστός πολίτης”….όπως είπα φινίτο με αυτό… (προσωπική μου άποψη)
ΥΓ: ‘Ελεος δηλαδή 1,5 εκατ. φορολογούμενοι έχουν υποβάλλει δηλώσεις, τώρα “κυκλοφόρησε” η “γκέλα” αυτή? Δεν αξίζει να αγχωνόμαστε και γι’ αυτό!
https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/40847
Έκανα έλεγχο στην δική μου βεβαίωση αποδοχών και επαλήθευσα τα αναφερόμενα στην παραπάνω ανακοίνωση. Στην σελίδα του ΓΛΚ έχει αναρτηθεί νέα βεβαίωση αποδοχών με αυξημένο το καθαρό ποσό κατά 119€ περίπου. Είχα υποβάλει δήλωση Φ.Ε και τώρα πάω για τροποποιητική. Το κ&@$#ο τους μέσα.
Εχεις δικιο….και σε εμενα ”εβγαλε” νεα βεβαιωση οπου το καθαρο ποσο ειναι αυξημενο κατα 77 ευρω….αντε τωρα να περιμενω να ”ανοιξει” η τροποποιητικη και να πληρωσω και επιπλεον φορο απο αυτον που μου εβγαλε το εκκαθαριστικο…Σε ευχαριστω για την ενημερωση που μας εκανες και το ”πηρα χαμπαρι”’αλλιως……
στη βεβαίωση του ΓΛΚ διαπίστωσα ότι δεν έχει γίνει ουδεμία μεταβολή σ’ εμένα (αναγράφονται κανονικά αναδρομικά κύριας σύνταξης 2016)
Δεν θα πιστέψετε που είχε γίνει το λάθος. Διαβάστε το σχόλιο Ο….α Φ…..ή 01/06/2018, 18:38 εδώ https://www.protothema.gr/economy/article/792780/alaloum-kai-kapsoni-aneu-proigoumenou-me-tis-diloseis-e1-ton-sudaxiouhon/ . Στη βεβαίωση την δική μου ισχύει. Ουτε μια αφαίρεση σωστή;
Επί ποιού ποσού (εισοδήματος) πρέπει να μαζεύουμε αποδείξεις και αν υπολογίζονται και οι τόκοι καταθέσεων.
Μαζεύουμε αποδείξεις που αντιστοιχούν σε ποσοστό του εισοδήματος που προέρχεται από μισθωτή εργασία και συντάξεις. Αν όμως το τεκμαρτό εισόδημα, δηλαδή αυτό που προκύπτει από την εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, είναι μεγαλύτερο του πραγματικού, και η φορολόγηση γίνει με βάση το τεκμαρτό εισόδημα, οι αποδείξεις που πρέπει να έχουμε υπολογίζονται στο τεκμαρτό εισόδημα.
Καλημέρα. Έχω την εξής ερώτηση :Φοιτητής με υποχρέωση ΦΔ λόγω εισοδήματος απο τόκους 0,80ευρώ (δεν είμαι συνδικαιούχος ) πού τον δηλώνω φιλοξενούμενο; α. φοιτητική κατοικία που το συμβόλαιο είναι στο δικό μου όνομα (δευτερεύουσα στο Ε1) ή β. πατρική στο όνομα της συζύγου (κύρια στο Ε1, κάνουμε κοινή δήλωση). Ο αγαπητός GEORGIOSP μου έδωσε πολλές συμβουλές και τον ευχαριστώ. Πολλά οικονομικά αρθρα γράφουν ( Στις δευτερεύουσες κατοικίες δεν υπάρχει η έννοια της φιλοξενίας. Η χρήση της από κάποιον άλλον έστω και για μικρό χρονικό διάστημα, αποτελεί δωρεάν παραχώρηση και αν δεν είναι σε γονείς ή παιδιά, πρέπει να υπολογίσουμε τεκμαρτό ενοίκιο στο έντυπο Ε2, το οποίο θα μεταφέρουμε στους σχετικούς κωδικούς που αφορούν το εισόδημα από ακίνητα).
Τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι στις δευτερεύουσες κατοικίες δεν υπάρχει η έννοια της φιλοξενίας έχουν δίκιο. Δεν αφορά όμως προστατευόμενα μέλη αλλά άλλες περιπτώσεις.
Ένα παράδειγμα μπορείς να δεις στην ερώτηση 37 εδώ https://www.aade.gr/sites/default/files/2018-04/FAQs__E1_2017.pdf .
Το παιδί σαν φοιτητής-προστατευόμενο μέλος θεωρείται πρόσωπο που συνοικεί με το γονέα, ανεξάρτητα αν έχει απομακρυνθεί σε άλλη πόλη για λόγους σπουδών. Βλ. την σημείωση στην παρ. 1ε εδώ https://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=203585 .
Στην περίπτωση σου οικογενειακή εστία θεωρείται η κύρια κατοικία της οικογένειας και η δευτερεύουσα, νοικιασμένη στο όνομα σου, κατοικία. Αφού λοιπόν το παιδί θεωρείται ότι συνοικεί με τον γονέα μπορεί να δηλώσει στο Ε1 φιλοξενούμενο σε όποια από τις δύο κατοικίες της οικογένειας θέλει.
Σε τελείως πρακτικό επίπεδο όποια από της δύο κατοικίες και να δηλώσει το παιδί στο Ε1 δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για αυτόν ή για εσένα.
Στη φορολογική δήλωση δηλώνονται χρήματα που είχε ο πατέρας σου στη τράπεζα και μεταβιβάστηκαν σε εσένα μετά το θάνατό του ως συν δικαιούχος ;
Τί εννοείς “μεταβιβάστηκαν” ?
Αν είσαι συνδικαιούχος σε ένα λογαριασμό, τα χρήματα είναι δικά σου.
Δηλώνουμε στη φορ. δήλωση τα χρήματα που έχουμε στους λογαριασμούς μας?
Μήπως εννοείς αν θα δηλώσεις τους τόκους?
Κωδικοί 781 – 782, συμπληρώνονται τα ποσά που δεν αποτελούν εισόδημα. Στην ανάλυση των περιπτώσεων μεταξύ των άλλων συμπεριλαμβάνεται, ‘’Κληρονομιές, Δωρεές ή Γονικές Παροχές Χρηματικών Ποσών, Λοιπές περιπτώσεις (στις περιπτώσεις αυτές συγκαταλέγονται και ποσά που δεν έχουν τα εννοιολογικά γνωρίσματα του εισοδήματος, ήτοι δεν υπάρχει περιοδικότητα και μόνιμη πηγή προέλευσης)’’.
Τα υπόψη δηλωθέντα χρηματικά ποσά μπορούν στο μέλλον να χρησιμοποιηθούν για δικαιολόγηση αγοράς.
γνωριζει καποιος το κοινωνικο μερισμα που ειχε δοθει αν το δηλωνουμε στη φορολογικη δηλωση και σε ποιο κωδικο?
Πίνακας 6 Κωδικός 781
GEORGIOSP σ ευχαριστω γιατι το ειχα στο 617 πινακα 6 ως ποσο που εξαιρειται απο φορο
Μια ερώτηση :έχω υποβάλει μια φορά ενώ έχω διαγραφή πόθεν έσχες το 2017 έχω υποχρέωση να κάνω πάλι δήλωση το 2018. Διαγραφή 8/2017.
Αν η ερώτησή σου είναι:
Έχω υποβάλει μια φορά δήλωση πόθεν έσχες το 2017 (εισοδήματα 2016).
Διαγράφηκα τον Αυγ. 2017.
Έχω υποχρέωση υποβολής δήλωσης πόθεν έσχες το 2018 ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ΝΑΙ
Η ερώτηση είναι ότι μετά την διαγραφή μου έχω υποβάλει μία φορά δήλωση. Έχω υποχρέωση να υποβάλω και δεύτερη. Ευχαριστώ για την απάντηση aero απλά η πρώτη δήλωση έγινε τον ίδιο χρόνο διαγραφής.
https://www.pothen.gr/pothen/main/
Ερώτηση 3
“Ο υπόχρεος υποβάλλει κάθε έτος, εφόσον διατηρεί την ιδιότητά του και για ένα (1) έτος μετά την απώλεια αυτής. Η υποχρέωση υποβολής της ΔΠΚ για ένα (1) έτος μετά την απώλεια της ιδιότητας του υπόχρεου αφορά στο αμέσως επόμενο ημερολογιακό έτος, από το έτος απώλειας αυτής.”
Ευχαριστώ πολύ.
Εαν καποιος γνωριζει…εγγαμος με 2 ανηλικα τεκνα[ τα οποια δεν εχουν εισοδημα] πηρε το 2017 ας πουμε,4000 ευρω[πληρωτεο και φορολογητεο ειναι το ιδιο] απο δημο ως συμβασιουχος και η συζυγος ως ιδιωτικος υπαλληλος ενα ποσο.Ενω η συζυγος φορολογειται κανονικα και αφαιρειται και το προβλεπομενο 2000 αφορολογητο για το δικο της ποσο,ο συζυγος γιατι δεν φορολογειται ?το δικο του εισοδημα ειναι αφορολογητο?Η δηλωση εννοειται ειναι κοινη.
Πρακτικά, για να μην σε κουράζω με παραπομπές σε άρθρα του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, κάθε ένας από τους συζύγους (με δύο παιδιά) έχει ατομικό αφορολόγητο 9090€. Σωστά λοιπόν ο εργοδότης του συζύγου με εισόδημα 4000€ δεν του παρακράτησε φόρο αφού το εισόδημα του είναι κάτω από το όριο του αφορολόγητου. Στην περίπτωση της συζύγου το ετήσιο εισόδημα υπερβαίνει το όριο των 9090€ και φορολογείται για το υπερβάλλον ποσό σύμφωνα με την φορολογική κλίμακα.
Ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση.Ακριβως αυτη την γνωση ειχα και εγω[ειμαι αγαμος και αφορουσε τον αδελφο μου που φοβοτανε…].
Καλημέρα στους συναδέλφους, θα ήθελα να υποβάλλω κάποιες ερωτήσεις προς όποιον γνωρίζει (δες GEORGIOSP). Ο γιος μου 26 ετών έχει αναπηρία 90% και παίρνει προνοιακό επίδομα 6300 ευρώ.
1 .Θα κάνει δική του φορολογική δήλωση;
2. Αν κάνει θα τον δηλώσω σαν προστατευόμενο μέλος στον πίνακα 8 και την αναπηρία του στον πίνακα 3 κωδ. 005;
3. Θα δηλωθεί σαν φιλοξενούμενος;
Όποιος γνωρίζει σχετικά ας απαντήσει. Ευχαριστώ όσους θα μπουν στην διαδικασία να απαντήσουν.
Στην δήλωση του γιου σου, το επίδομα στον κωδικό 659, και θα δηλώσει φιλοξενούμενος σε σένα κωδικοί 801, 092, 091, 097.
Στην δική σου δήλωση, τον αναγράφεις στον πίνακα 8 ως προστατευόμενο και τους κωδικούς 003, 005.
G.G. σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Θα ήθελα μόνο μια διευκρίνηση. Αν στην δική μου δήλωση δηλώσω στον κωδ. 005 την αναπηρία του θα δηλωθεί παράλληλα και στην δική του στον κωδ. 001;
Αυτό μήπως δεν ισχύει και πρέπει να δηλωθεί μόνο από έναν από τους δύο.
Συμπληρωματικά στις πληροφορίες του G.G.
Θα πρέπει να συμπληρωθούν στην δήλωση του παιδιού, ανάλογα με την περίπτωση, ο κωδικός 905 ή 913 στον πίνακα 2, ο κωδικός 001 στον πίνακα 3 και ο κωδικός 659 σε περίπτωση που δεν είναι προσυμπληρωμένος ο κωδικός 619.
Σημ.: Για να γίνει αποδεκτή η καταχώρηση στους κωδικούς 905 ή 913 θα πρέπει να έχει εκδοθεί απόφαση πιστοποίησης αναπηρίας από ΚΕΠΑ.
Υπάρχει blog που ασχολείται με θέματα ΑΜΕΑ στο οποίο μπορείς να βρεις πολλές πληροφορίες για θέματα που απασχολούν περιπτώσεις σαν την δική σου (logistis-amea.blogspot.gr). Διάβασε και αναρτήσεις σχετικά με την φορολόγηση των προνοιακών επιδομάτων εδώ
https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/36167
http://logistis-amea.blogspot.gr/2017/08/blog-post_15.html
Ευχαριστώ πολύ GEORGIOSP .
Απλά αν κάποιος από τους δύο σας μπορεί να μου λύσει και την πιο πάνω απορία θα είναι τέλειος.
Ναι. Πρέπει και οι δύο να συμπληρώσετε τους αντίστοιχους κωδικούς. Είναι διαφορετικός ο λόγος συμπλήρωσης του κάθε κωδικού. Εσύ θα συμπληρώσεις τον κωδικό 005 όπως σου έγραψε ο G.G. αφού έχεις προστατευόμενο μέλος στον πίνακα 8 που έχει αναπηρία πάνω από 67%. Έτσι δικαιολογείς την εγγραφή του παιδιού στον πίνακα 8 και μετά το καθορισμένο όριο ηλικίας (25 ετών) και θα έχεις την προβλεπόμενη μείωση φόρου λόγω ύπαρξης προστατευόμενου μέλους. Στη δήλωση του παιδιού όταν συμπληρωθεί ο κωδικός 905 ή 913 και προχωρήσεις στην υποβολή της δήλωσης θα συμπληρωθεί αυτόματα η ένδειξη στον κωδικό 001. Μπορείς όμως να τσεκάρεις εσύ το κουτάκι πριν την υποβολή. Για την συμπλήρωση των κωδικών 001, 005, 905, 913 είναι απαραίτητη η πιστοποίηση της αναπηρίας από ΚΕΠΑ. Για τους κωδικούς 905 και 913 είναι σίγουρο ότι ο έλεγχος για την πιστοποίηση γίνεται αυτόματα από το TAXIS. Για τους 001 και 005 δεν είμαι σίγουρος. Μπορείς όμως να κρατήσεις στο αρχείο σου το έγγραφο πιστοποίησης που δίνει το ΚΕΠΑ σε περίπτωση που γίνει έλεγχος δικαιολογητικών από… Διαβάστε τη συνέχεια »
Και πάλι ευχαριστώ. Με εξέπληξες με τις γνώσεις σου.
Το προνοιακό επίδομα που λαμβάνει ο γιος σου είναι αφορολόγητο. Συνεπώς δεν καταλογίζεται φόρος και άρα δεν μπορεί να έχει εφαρμογη ο κωδικός 001 στην δική του δήλωση, ακόμα και αν συμπληρωθεί. Θα είχε εφαρμογή και θα έπρεπε να συμπληρωθεί αν είχε φορολογητέο ποσό τουλάχιστον 9545 € πέραν του επιδόματος, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα λογιζόταν σαν εξαρτώμενο μέλος, αφού θα είχε εισόδημα πέραν των 6000 €, και δεν θα τον δήλωνες στο δικό σου Ε1. Επειδή δεν είναι φορολογούμενο το ποσό που λαμβάνει, τότε ο νομοθέτης μετέφερε το ευεργέτημα της μείωσης του φόρου λόγω των αυξημένων αναγκών του, σε σένα συμπληρώνοντας στην δική σου δήλωση το κωδικό 005. Επιπρόσθετα δεν μπορεί για την ίδια αιτία, δηλαδή τη μείωση φόρου λόγω αναπηρίας να λαμβάνουν το ίδιο ευεργέτημα δυο διαφορετικοί φορολογούμενοι (και εσύ και ο γιος σου). Όσο για τους κωδικούς 905 ή 913 έχω την εντύπωση – δεν είμαι σίγουρος ότι αναγράφονται τα επιδόματα που λαμβάνει κάποιος λόγω ασφαλιστικής ή επαγγελματικής αναπηρίας, για να έχει την ανάλογη μείωση… Διαβάστε τη συνέχεια »
Προς G.G. Καλημέρα. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σωστά, το προνοιακό επίδομα είναι αφορολόγητο σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν4172/2013. Λάθος ότι για να έχει εφαρμογή ο κωδικός 001 για το τέκνο θα έπρεπε να έχει φορολογητέο ποσό τουλάχιστον 9545€ πέραν του επιδόματος. Μπορεί να υπάρχει ακίνητο στο όνομα του από το οποίο να εισπράττεται νοίκι πχ. 2400€ το χρόνο. Τα εισοδήματα από ενοίκια δεν απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος λόγω αναπηρίας, φορολογούνται αυτοτελώς χωρίς αφορολόγητο, επομένως θα φορολογηθεί με 342€ και η συμπλήρωση του κωδικού 001 θα μείωνε τον φόρο κατά 200€. Βέβαια στην περίπτωση του SSpyros, αφού δεν υπάρχει άλλο εισόδημα, δεν υπάρχει όφελος από την συμπλήρωση του. Πουθενά στον ΚΦΕ (Ν4172/2013), ούτε στο βιβλίο οδηγιών 2017, δεν αναφέρεται ότι ένα τέκνο που έχει τις προϋποθέσεις να χαρακτηριστεί σαν προστατευόμενο με αναπηρία >67% σύμφωνα με το άρθρο 11 δεν μπορεί να γραφτεί στον πίνακα 8 και τον κωδικό 005 επειδή στο δικό του Ε1 έχει συμπληρώσει τον κωδικό 001. Μπορούν κάλλιστα να… Διαβάστε τη συνέχεια »
Όσο αφορά τους κωδικούς 905 και 913 η συμπλήρωση τους γίνεται με check box, και η συμπλήρωση ενός από τους δύο μάλλον οδηγεί στην αυτόματη συμπλήρωση του κωδικού 001 (βλ. σχετική συζήτηση εδώ https://www.taxheaven.gr/acforum/topic/99230-κλειδωμενοι-μεν-μετακινουμενοι-δε-κωδικοι-ε1-σε-περιπτωση-αναπηριας/ ). ΚΩΔ905: Με την συμπλήρωση του κωδικού αυτού ο φορολογούμενος δηλώνει ότι είναι τυφλός ή έχει κινητική αναπηρία >80%. Τυχόν μισθοί και συντάξεις που έχει απαλλάσσονται από την φορολογία σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν4172/2013 και από την εισφορά αλληλεγγύης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 43Α του Ν4172/2013 όπως προστέθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 112 του Ν4387/2016. Τα παραπάνω ποσά καταχωρούνται στον κωδικό 657 (ή 617). (Βλ. Οδηγίες 2017 σελ. 55-56). Αν παίρνει εξωϊδρυματικό επίδομα και κάθε συναφές ποσό που καταβάλλεται σε αναπήρους και το οποίο συγκεντρώνει τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος όπως περιοδικότητα, μόνιμη πηγή προέλευσης καταχωρείται στον κωδικό 659 (ή 619) απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος αλλά όχι από την εισφορά αλληλεγγύης. ΚΩΔ913: Με την συμπλήρωση του κωδικού αυτού ο φορολογούμενος δηλώνει ότι έχει αναπηρία >80%… Διαβάστε τη συνέχεια »
Η ουσία είναι μια και δεν μπορεί να αλλάξει (επί πραγματικών γεγονότων) ότι ο συγκεκριμένος φορολογούμενος δεν μπορεί να έχει καμία ωφέλεια – μείωση φόρου λόγω της αναπηρίας του, παρά μόνο ο γονέας που τον δηλώνει σαν εξαρτώμενο.
ΥΣ. Επί των υποθετικών σεναρίων που ανέπτυξες (εισόδημα από ενοίκια) έχεις δίκιο μπορούμε όμως να κάνουμε και άλλους πολλούς υποθετικούς συνδυασμούς ή και επί τεκμαρτών εισοδημάτων που μπορεί να προκύψουν για την διαμόρφωση του φορολογητέου εισοδήματος. Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και έχει διαφορετικούς χειρισμούς.
Λάθος μου. Δεν είχα καταλάβει ότι εννοούσες ότι συμπληρωθεί δεν συμπληρωθεί ο κωδικός 001 ο συγκεκριμένος φορολογούμενος δεν θα έχει όφελος. Αυτό που είχα καταλάβει ότι λες είναι ότι αφού ο πατέρας θα δήλωνε στον κωδικό 005 το παιδί σαν προστατευόμενο δεν μπορούσε το παιδί να συμπληρώσει τον κωδικό 001 στο δικό του Ε1. Για αυτό απάντησα ότι δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός. Μάλιστα σε κάθε περίπτωση οι κωδικοί 001, 005, 905, 913 (όπως και άλλοι στο Ε1) πρέπει να συμπληρώνονται από τον φορολογούμενο εφόσον πληρούνται τα κριτήρια ακόμα και αν δεν επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα της εκκαθάρισης.
Υ.Γ Το υποθετικό σενάριο του ενοικίου το ανέφερα μόνο σαν παράδειγμα για να δείξω ότι δεν είναι απαραίτητο το ποσό των 9545€ πέραν του επιδόματος για να ενεργοποιηθεί ο κωδικός 001.
Ξέρω ότι έχει γίνει η ερώτηση πολλές φορές, σε εμένα υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την δήλωση του ΕΦΑΠΑΞ. Πάω στον κωδικό 781, επιλέγω “εφάπαξ ταμείων πρόνοιας….κλπ” αλλά δεν μπορώ να εισάγω το ποσό (δεν υπάρχει πουθενά κουτάκι για να γράψω, παραμένουν απενεργοποιημένα).
Ευχαριστώ.
Στο κάτω μέρος του πίνακα που ανοίγει για να συμπληρώσεις έχει μια μπάρα που πρέπει να μετακινήσεις για να εμφανιστεί το δεξιό μέρος της.
Ευχαριστώ. Εντάξει το τερμάτισα… 🙂
Ξέρει κανείς αν οι Ευέλπιδες φέτος πρέπει να υποβάλουν φορολογική δήλωση; Μέχρι πέρσι δεν είχαν υποχρέωση καταβολής φορολογικής δήλωσης καθώς το επίδομα που λαμβάνουν δεν υπερέβαινε τα 3.000 € ετησίως. Φέτος έχω ακούσει ότι αυτό έχει καταργηθεί. Ισχύει;