Σελίδα υπ' αριθ. 321 με σχόλια ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Τελευταία άρθρα
Πλοήγηση
Σελίδα υπ' αριθ. 321 με σχόλια ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Ανεβηκαν στο ΜΤΑ τα μερισματα Μαιου προς ενημερωση
https://paymta.haf.gr/Login
Το θέμα είναι ότι πολλοί αλλάζουν κλίμακα από 10%σε 15% όσο αφορά άθροισμα σύνταξης και μερίσματα για υπολογισμό της κράτησης του Ν.4093.
Αναμένουμε τη σύνταξη για να δούμε αν θα υπάρξουν μειώσεις.
Υπολόγισε την σύνταξη σου, απο την εφαρμογή σύνταξη ΓΕΑ (με επιλογή ΕΦΚΑ 16), να δείς την διαφορά που θα έχεις.
Αγαπητέ Σπυρο έχεις δίκιο αλλά όσο και να αυξήσουν τις κρατήσεις όταν έχεις μια αυξηση της τάξης του 45-50 ℅ όλο και θα μείνει κάποια καθαρή αυξηση το μήνα.
Δεν νομίζω να μείνει σέντς.
Όταν η μείωση από τον ν.4093 πηγαίνει από 193ευρώ (σύνταξη και μέρισμα) που είχα , στα 261 ευρώ λόγω αλλαγής κλίμακος (από 10 σε 15%) τι μένει?
Θα παίρνω σύνταξη λιγότερη από κάποιον κατώτερό μου.
Είναι συνταγματικό?
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.εχω ακόμη μια απορία.Ειμαι.εμθ καταταγείς 29/6/92 επειδή έχω ακούσει πολλά και δε ξέρω τι ισχύει παρακαλώ να με διαφωτίσετε.Κλεινοντας 35 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας χωρίς να έχω αναγνωρίσει την πλασματική πενταετία, η υπηρεσία θα με διώξει με μειωμένη η θα με κρατήσει ως την συμπλήρωση τον 40 χρόνων … ευχαριστώ εκ το προτερων.
Σύμφωνα με ότι ισχύει σήμερα, με την συμπλήρωση 30 ετών υπηρεσίας θα προαχθείς στον βαθμό του ανθυποσμηναγού και με την συμπλήρωση 35 ετών υπηρεσίας θα αποστρατευτείς αυτεπάγγελτα.
Δεν υπάρχει η έννοια/όρος μειωμένη σύνταξη για τις συντάξεις του δημοσίου.
Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη η παραμονή στην υπηρεσία πέραν των 35 ετών για συμπλήρωση επιπλέον συντάξιμου χρόνου. Μόνη εξαίρεση, με προϋποθέσεις, η δυνατότητα παραμονής ως ΕΟΘ μέχρι την συμπλήρωση του 58ου έτους της ηλικίας για όσους εξακολουθούν να ισχύουν ορισμένες από τις διατάξεις του Ν2439/1996.
https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/312725
Εσύ δεν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία αφού την 31/12/2012 δεν είχες 25 έτη υπηρεσίας.
https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/242266
Georgiosp ο γιαννης αν δεν αναγνωρισει 5ετια δεν πρεπει να κατσει 40 πραγματικα; Μπηκε το 92 λεει και στα εργαλεια της σελιδας τον βγαζει το 2032. Βοηθησε με αν κατι δεν εχω καταλαβει καλα.
Όχι Βασίλη. Η σελίδα υπολογίζει την ημερομηνία θεμελίωσης για την περίπτωση αίτησης αποστρατείας. Διάβασε την συζήτηση και ειδικά το σχόλιο του κου Καρασαββίδη.
https://enstoloi.net/stratos/comment-page-296/#comment-98790
Υπάρχει ένα κείμενο στην κορυφή της σελίδας Δικαίωμα Σύνταξης –> https://i.imgur.com/CxXnLyr.png
Ισχύει ότι πριν τα 55 χρόνια ηλικίας,αν βγούμε στη σύνταξη , είναι μειωμένη? Και αν ναι,ποιο είναι το ποσοστό μείωσης?
Βάλε εδώ τα δεδομένα σου και πειραματίσου!
https://enstoloi.net/calculation/sintaxi-gea/
Όμως, πριν απ’ όλα, σου συνιστώ να διαβάσεις
https://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/
Η μείωση για την οποία πιθανόν διάβασες αφορά ΔΥ και όχι στρατιωτικούς (ερωτήσεις 2.7 και 2.8 στην ενότητα FAQ).
Καλησπέρα σας.
Είμαι ΕΜΘ στην Πολεμική Αεροπορία, με έτος κατάταξης το 1997. Προτίθεμαι να αναγνωρίσω ως χρόνο εφάπαξ με εξαγορά, το χρόνο που διένυσα στον Στρατό Ξηράς ως Δόκιμος Αξιωματικός και ως Ανθυπολοχαγός Βραχείας Ανακατάταξης (συνολικά 5 έτη).
Όσο αναφορά τα τρία έτη της ανακατάταξης (1993-1996) και σύμφωνα με τον α.ν . 833/1937 ΦΕΚ 351 όπως αυτός τροποποιήθηκε από το ν.δ. 2109/1992 ΦΕΚ 205 : «Οι έφεδροι αξιωματικοί παντός βαθμού , εφόσον μετά την εκπλήρωση της θητείας τους καλούνται στην ενεργό υπηρεσία του στρατού, λαμβάνουν τις προβλεπόμενες από τον ειδικό νόμο περί μισθολογίου αποδοχές του βαθμού τους, υποκείμενες σε όλες τις νόμιμες κρατήσεις ».
Όντως κατά τη διάρκεια της τριετής υπηρεσίας μου είχα μηνιαίες κρατήσεις τόσο υπέρ ΜΤΣ όσο και ΤΑΣ. Γνωρίζει κανείς εάν είναι εφικτή η αναγνώριση αυτών των τριών ετών στο ΜΤΑ χωρίς κάποια οικονομική επιβάρυνση?
Ευχαριστώ.
Λογικά οι κρατήσεις του ΜΤΣ μπορούν να μεταφερθούν στο ΜΤΑ και να αυξήσουν το μέρισμα.
Όσο για τις κρατήσεις εφάπαξ (ΤΑΣ), κανονικά έπρεπε να σου επιστραφούν άτοκα όταν απολύθηκες από Ανθλγός.
Καλησπέρα σας, θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος να με ενημερώσει όσον αφορά το επίδομα αλλοδαπής και την συσχέτιση που μπορεί να έχει με σύνταξη – μερίσματα – εφάπαξ. Π.χ εγώ υπηρέτησα στο εξωτερικό τα έτη 2016-2018 (2 έτη). Το επίδομα αυτό, αυξάνει τη σύνταξη – μερίσματα – εφάπαξ ή δεν επηρεάζει τίποτα απο αυτά. Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
Δεν επηρεάζει τίποτα από τα ανωτέρω πλην ότι ελπίζω να πέρασες καλά.
ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ.ΘΑ ΠΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΩ.ΑΣ ΜΗΝ ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΜΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ…ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΑΣ.ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΜΕ Κ ΝΑ ΤΣΑΚΩΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ?ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΝΕΝΑ.Κ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΧΩ Κ ΑΛΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΩ ΥΠΕΡΑΝΩ.ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΟΥ ΕΧΩ.ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΥΓΙΕΙΣ Κ ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ.ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ Κ ΑΠΟ ΕΚΕΙ Κ ΠΕΡΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ…ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΣΑΙΤ ΖΩΝΤΑΝΟ ΝΑ ΑΝΤΑΛΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟΨΕΙΣ Κ Ο ΕΝΑΣ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΟΛΟΥΣ.ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΤΟΥ κ.ΑΧΙΛΛΕΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑ.ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΟΜΑΔΕΣ.ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ…
Συμφωνώ απολύτως έτσι και αλλιώς ότι είναι να δούμε θα το δούμε εξάλλου στην Ελλάδα ζούμε που σήμερα ισχύει το ένα και αύριο κάτι διαφορετικό επομένως υγεία να έχουμε και τίποτα άλλο.
Ποιες είναι ακριβώς οι ακαθάριστες αποδοχές που υπολογίζονται για να βγει η σύνταξη; Ποιος είναι ο νόμος που το διευκρινίζει ;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Παρ. Β εδώ: Υπολογισμός σύνταξης ΕΦΚΑ με προηγούμενα μισθολόγια
και παρ. Α εδώ: Επιπτώσεις από την αύξηση των συντάξιμων αποδοχών
Θα καταχραστώ λίγο από τον χρόνο σας ρωτώντας πιο συγκεκριμένα: Σε σχέση με ένα συνάδελφο που η διαφορά μεταξύ μας είναι ότι εγώ εισέπραξα και αποζημιώσεις πχ διδασκαλίας η σύνταξη διαφοροποιείται προς τα πάνω;
Για να απαντηθεί αυτό χρειάζονται τρεις διευκρινίσεις:
α. Παρακρατήθηκαν εισφορές σύνταξης από την αποζημίωση;
β. Είσαι παλιός ή νέος ασφαλισμένος;
γ. Ποιά έτη έλαβες τις αποζημιώσεις;
Εάν η απάντηση στο (α) είναι όχι, εννοείται ότι δεν έχουν σημασία το (β) και το (γ).
Λαμβάνω αποζημιώσεις επί πολλά έτη και ακόμα και σήμερα. Είμαι παλαιός ασφαλισμένος (1989) και οι αποζημιώσεις φορολογούνται και γίνονται κρατήσεις ΕΦΚΑ. ΕΛΛΟΑ, ΜΤΑ, ΕΙΣΦΟΡΈΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΎΗΣ, και ΥΓΕΙΟΝΟΜ.
Θεωρητικά δεν θα έπρεπε να προσαυξάνεται το εφάπαξ-τουλαχιστον για τα έτη από το 2017 και μετά- αφού γίνονται κρατήσεις υπέρ ΕΛΛΟΑ στις αποζημιώσεις;
Στην περίπτωση αυτή και επειδή είσαι παλιός ασφαλισμένος προσαυξάνουν το μέσο όρο αποδοχών μόνο για τα έτη μετά την 1-1-2017, διότι με το νέο μισθολόγιο καθορίστηκαν ως συντάξιμες οι ακαθάριστες αποδοχές.
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας! Άραγε λαμβάνονται υπόψη τέτοιες λεπτομέρειες ή θα πρέπει να το ψάχνουμε όταν συνταξιοδοτούμαστε; Υπάρχει κάποιος που να έχει συνταξιοδοτηθεί πρόσφατα και να έχει εντοπίσει ότι συνυπολογίστηκαν τυχόν αποζημιώσεις που λάμβανε μετά το 2017;
Στο ΓΝΑ οι χρήζοντες νοσηλείας θα πηγαίνουν μονά ζυγά σε 401 και Ναυτικό Νοσοκομείο…. συγχαρητήρια σε όλους μας διακλαδικότητα λόγω κοβιντ 19….Αν είναι δυνατόν.
Σχετικά με το ΒΟΕΑ, υπάρχει ανάρτηση στο fb με το όνομα Geo Rep όπου έχει αναρτήσει στις 3 Απριλίου, την απάντηση του ΜΤΑ σε ερώτημα του σχετικά με τον νέο τρόπο υπολογισμού του ΒΟΕΑ.
Αυτό που έλεγα εγώ με το καλημέρα σας για εμένα : από 9-5-96 εως 31-12-2003: 26*11=286*60=17160*91 Μήνες(9/5/96 έως 31/12/2003)/300=5.205,2 (αυτό το ποσό θα έπαιρνε με βάση τα παλιά δεδομένα) το νέο ποσό βάση ΚΥΑ = 26*7,8=202,8*60=12168*91/300=3690,96 Διαφορά -1514,24 με το καλημέρα!!!
Αυτό είναι σωστό, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν και πόσο αυξάνεται το ΒΟΕΑ μετά το 2003 με το καλησπέρα!
Οπότε είναι πρόωρο να βγαίνουν συμπεράσματα επειδή ακριβώς δεν γνωρίζουμε το ΒΟΕΑ μετά το 2003.
Ας ελπίσουμε να είναι στα επίπεδα πριν τον 2/2021! Και να είναι σύντομος ο χρόνος που θα υπολογιστούν και θα δοθούν!
Εχεις δίκιο Αλέξανδρε, με το καλημέρα -1500, φαντάσου να φτάσουμε στο καλησπέρα….και ο τρόπος π.χ. του εφάπαξ αλλαξε (μεχρι το 2014 και αλλιως για το μετά) αλλα δεν πήγε να πιάσει 25 χρόνια πρίν, είναι μεγάλο φάουλ αυτό.
Δηλαδή εάν το “καλησπέρα” (που το καταδικάζεις χωρίς να το γνωρίζεις) είναι +2.000 € θα σε χαλάσει;
Αυτό που δεν έχεις καταλάβει είναι ότι, σύμφωνα με τα ποσά που αναφέρει το ΜΤΑ, το ΒΟΕΑ φαίνεται ότι βγαίνει μεγαλύτερο με τον υπολογισμό των κρατήσεων παρά με τον παλαιό τύπο, οπότε θα σύμφερε να πιάσει τις εισφορές 25 χρόνων πριν και να μην χρησιμοποιηθεί καθόλου ο παλαιός τύπος, αλλά προφανώς δεν υπάρχουν μηχανογραφημένα στοιχεία για τα μερίσματα πριν το 2003 και για αυτό τέθηκε αυτό το όριο.
@Σπύρος @Αλεξανδρος
Κύριοι συνάδελφοι.
Κι εγώ ήμουν επιφυλακτικός αναφορικά με τον νέο τρόπο υπολογισμού του ΒΟΕΑ αλλά ύστερα από την ανάλυση του Αχιλλέα και δικές μου δοκιμές, έχω αλλάξει γνώμη.
Τί εννοώ δικές μου δοκιμές?
Κατέγραψα από τους φακέλους μισθοδοσίας-σύνταξης τις εισφορές υπερ ΒΟΕΑ μετά το 2003 και τις κεφαλαιοποίησα σύμφωνα με τα επιτόκια της ΤτΕ.
Το συμπέρασμα (για τα δικά μου δεδομένα) είναι ότι το τέκνο μου θα λάβει μεγαλύτερο ΒΟΕΑ απ’ ότι υπολόγιζα με τον παλιό τρόπο.
Πόσο μεγαλύτερο?
Δεν μπορώ να το υπολογίσω με ακρίβεια, καθώς δεν μπόρεσα να βρω τα επιτόκια των ετών 2011~2014 και έθεσα προσεγγιστικά 3%, αλλά και πάλι το όφελος το εκτιμώ σε 600 έως 1500€.
Ας περιμένουμε να δούμε τα πρώτα ΒΟΕΑ με το νέο τρόπο υπολογισμού και ας μην βγάζουμε γρήγορα (και αυθαίρετα) συμπεράσματα.
Έχω καταθέσει τα χαρτιά και θα είμαι από τους πρώτους που θα δω την διάφορα! Μακάρι να είναι αυτό που είπε και ο Αχιλλέας. Πάντως στο πρώτο στάδιο υπάρχει κάποια μείωση, και μακάρι να καλύπτετε με την αύξηση στο άλλο στάδιο που λέτε εσείς!
Μην “τρελαίνεσαι” με ιδιότυπες ανθυπο-αναλύσεις Αλέξανδροσ… (με το τελικό “σιγμα” να συναρπάζει 🙂 )
ΔΕΝ χάνει ΤΙΠΟΤΑ το παιδί σου από τον νέο τρόπο υπολογισμού…
(ΥΓ… Μην ρωτάς για πετρελαιο – ΠΗΓΕΣ και συναφείς μπούρδες… Απλά σε ταξίδι μετά την άρση των διαδημοτικών μετακινήσεων στους Δελφούς, η ΠΥΘΙΑ ήταν ευδιάθετη 🙂 )
Λέω εγώ τώρα….
Πυθία είναι αυτή… Πάντα μπερδεμένα τα έλεγε 🙂
Έχεις τον σύνδεσμο με τα επιτόκια.
https://imgur.com/2P5dCLM
https://imgur.com/kwtYwHx
Σε ευχαριστώ πολύ.
Ερώτηση..π.χ. κεφάλαιο 1000€ επιτόκιο Α 3,5% και Β 3,4% ο υπολογισμός γίνεται ανα εξάμηνο και τόκοι παρακρατούνται απο την απόδοση ή οχι.
Φόρος επι των τόκων ηθελα να πώ ή είναι καθαρή η απόδοση.
Δεν γνωρίζω.
Για εμβάθυνση σε θέματα Κοινού Κεφαλαίου ΝΠΔΔ που τηρείται στην ΤτΕ
δες https://www.bankofgreece.gr/statistika/koino-kefalaio-npdd-kai-asfalistikwn-forewn
και στο νόμο ν. 4549/2018 στο https://www.kodiko.gr/
Προσωπικά, δεν το ψάχνω παραπάνω.
Ας περιμένουμε να δούμε τα πρώτα ΒΟΕΑ όπως θα μας ενημερώσει ο Αλέξανδρος ο οποίος το έχει ήδη αιτηθεί.
Στη βεβαίωση αποδοχών έτους 2020 τα αναδρομικά αναφέρονται ως 2017<= και όχι στα έτη που αφορούσαν. Θα πρέπει να περιμένουμε κάποια διόρθωση?
Θα περιμένουμε να τα δούμε στο taxis πως θα εχουν καταχωρηθεί, οπότε περιμένουμε.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-336/#comment-98640
Ευχαριστώ.
Κ Καρασαββιδη Μάιο είναι να καταθέσω τα χαρτιά για ΒΟΕΑ. Ο τρόπος υπολογισμού μου είπαν από το ΜΤΑ έχει αλλάξει. υπάρχει κάποιος τύπος υπολογισμού? Τα 26 Μερίδια έβγαζαν 17100 (βάση προγράμματος) τώρα?
https://enstoloi.net/tropopoiisi-voea-aeroporias-mta/
Δηλαδή γεννημένα το 1996 δεν αλλάζει τίποτα?
Επειδή εγώ έστειλα τα χαρτιά στις 18/3 τους πήρα τηλέφωνο για να μάθω νέα. Η απάντηση τους ήταν ότι δεν γνωρίζουν τίποτα, γιατί δεν υπάρχει λογισμικό ακόμα για τον υπολογισμό. Ως εκ τούτου μου είπαν ότι θα καθυστερήσει η καταβολή. Απαράδεκτο να βγάζουν νόμο μέσα Φεβρουαρίου και να μην έχουν προνοήσει για λογισμικό.
Το ίδιο είπαν και σε μένα σήμερα !! Πληρώναμε για 18 χρόνια ποσά μεγάλα γιατί ήταν το ΒΟΕΑ 26000 και 7 χρόνια δίνουμε λίγο λιγότερα για να κατέβει στα 17100 ….. μην είναι και πιο κάτω!!!
Τί σε κάνει να πιστεύεις ότι παλιότερα θα έπαιρνες 26 χιλ.€ ενώ τώρα έχει πέσει στα 17 χιλ.€ ?
Προσωπικά, γνωρίζω ότι για τα δικά μου δεδομένα,
το ΒΟΕΑ “προ μνημονίων” ήταν 25,8 χιλ. € και το α’ τέκνο μου έλαβε πέρσι 21,8 χιλ.€.
.
Αν διαβάσουμε προσεκτικά το άρθρο του κ. Καρασαββίδη, θα δούμε ότι λέει (στη παραγρ. Γ3):
“… το νέο ΒΟΕΑ είναι μεγαλύτερο μεσοσταθμικά κατά 9% …” .
.
Τέλος, για το ερώτημά σου αν υπάρχει κάποιος τύπος υπολογισμού,
αυτό απαντάται στη τελευταία παράγραφο του άρθρου.
” … πρακτικά είναι ανέφικτος ο υπολογισμός του νέου ΒΟΕΑ μέσω αλγορίθμων …”
Βάση του προγράμματος του κ Καρασαββιδη με 26 μερίδιά και 25 χρόνια πληρωμής του ΒΟΕΑ βγαίνει 17100. Συνάδελφος με τα ίδια μερίδια το 2011 πήρε αυτό που εισπράξατε και εσείς . Στα 10 χρόνια (απο το 2011 έως το 2021) με τα 20 ε λιγότερα που πληρώνουμε (μύωση κρατήσεων ΒΟΕΑ )κάθε μήνα είναι 20Χ120 μηνες =2400 άρα έπρεπε να πάρουμε 21800-2400=19400) γύρω στα 19000 (χοντρικά) γιατί από το 2010 οι κρατήσεις είναι 46ε ενώ πριν το 2010 ήταν 65ε
Το άλλο θέμα που προκύπτει είναι ο χρόνος που θα εισπράξουν τα παιδιά μας το βοήθημα γιατί όπως ανάφερε συνάδελφος πιο πάνω από τον Φεβρουάριο έχει κάνει την αίτηση και ακόμα δεν υπάρχει πρόγραμμα υπολογισμού!!
Η μείωση του ΒΟΕΑ, σε σχέση με αυτό του 2011, οφείλεται στη μείωση της τιμής μεριδίου.
Το μερίδιο έως τον 7/2011 είχε τιμή 14,52€ άρα το τότε (2011) ΒΟΕΑ για συνταξιούχο με 26 μερίδια, ήταν 26x60x14,52=22.651€.
Μετά το 2011, λόγω μνημονίων, PSI κτλ η τιμή μεριδίου μειώθηκε, οπότε μειώθηκε και το ΒΟΕΑ.
Έως το 2/2021, το ΒΟΕΑ υπολογιζόταν με σταθερή τιμή μεριδίου 11€ (αν και η τιμή μεριδίου είχε πέσει ακόμη πιο κάτω, στα 7,80€).
Άρα υπάρχουν παιδιά 2 ταχυτήτων για παράδειγμα αυτά του 6/2011 και αυτά του 8/2011 !!! και τριών ταχυτήτων με αυτά του 1/2021 και αυτά του 3/2021 Νομίζω μεγάλη διαφορά χρημάτων για 2 Μήνες Καλημέρα και ευχαριστώ για τις πληροφορίες αν και έχω δουλέψει στο τμήμα οικονομικού της Τανάγρας (Τμήμα προιπολογισμου) μου είναι δύσκολο να πω ότι είναι δίκαιο!! Α και αν θυμάται ο κ Καρασαββιδη ήμουν από τους πρώτους που του έδωσα πληροφορίες για να δημιουργήσει το εξαιρετικό πρόγραμμα.
Αλέξανδρε είναι λάθος το σκεπτικό σου και κατά συνέπεια τα συμπεράσματά σου.
α. Ποτέ δεν άλλαξε το ποσοστό κράτησης ΒΟΕΑ, απλά μειώθηκε το μέρισμα λόγω της κρίσης και ήταν λογική συνέπεια να μειωθεί αναλογικά το ποσό της κράτησης.
β. Είναι λανθασμένο να αφαιρείς ένα αυθαίρετο ποσό κρατήσεων (τα “20 € λιγότερα”) από το παλιό ΒΟΕΑ προ κρίσης, το οποίο προέκυπτε από ένα μαθηματικό τύπο που δεν έχει καμία σχέση με τις κρατήσεις!
γ. Είναι αδόκιμο να συγκρίνεις το ΒΟΕΑ πριν και μετά την κρίση, διότι ενδιάμεσα προέκυψε η κρίση!!!
Είναι σαν να συγκρίνεις (ακόμη) τις σημερινές συντάξεις ή τα μερίσματα με αυτά που ίσχυαν πριν το 2010.
.
Η μόνη σωστή προσέγγιση είναι να συγκρίνεις το ΒΟΕΑ που ίσχυε μέχρι το Φεβρουάριο 2021 με το ΒΟΕΑ που ισχύει από το Μάρτιο 2021, όμως για το δεύτερο δεν υπάρχουν ακόμη ολοκληρωμένα στοιχεία και είναι πρώιμο να βγάζεις οποιοδήποτε συμπέρασμα.
Κ. Καρασαββίδης,
στην σελίδα του δικαιώματος συνταξιοδότησης ως προς την κατηγορία των τριτέκνων φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιες μεταβολές και πλέον δεν λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία κατάταξης. http://www.opengov.gr/minlab/?p=4700
Ποια είναι η γνώμη σας;
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Δεν υπήρξε καμία μεταβολή: https://enstoloi.net/stratos/comment-page-287/#comment-95988
διότι ο περιορισμός της 20ετίας προβλέπεται σε άλλο νόμο –> Δεν ισχύει η 20ετία για τρίτεκνους μετά το 1993
Έχω 33 έτη πραγματικής υπηρεσίας και υπάρχει μια ανησυχία σχετικά με τις συνταξιμες αποδοχές για όσους βγαίνουν στη σύνταξη μετά το 2021 κλπ. Θα ήθελα την άποψη σας κύριε Καρασαββιδη εάν είναι προς το συμφέρον μας τελικά να παραμείνουμε μέχρι τα 35 έτη, διότι γράφεται ότι πιθανόν να υπάρξουν μειώσεις στις συντάξεις με τη εφαρμογή του νεου νόμου. Επίσης βλέπω ότι τα ταμεία που χορηγούν το ΕΦΆΠΑΞ είναι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση. Ευχαριστώ και είμαστε ευγνώμονες για τις πληροφορίες που παρέχονται από το site.
Υπάρχει κάποιο link για να σχολιάσουμε ή μιλάμε για “αποκλειστικές” πληροφορίες “ενημερωμένου” συναδέλφου;
Καλημέρα διαβάζω ότι μειώνεται 1% η ανταποδοτική σύνταξη για αυτούς που βγαίνουν στην σύνταξη εντός του 2021.
Το 2022 θα υπάρχει και άλλη μείωση;
Δηλαδή όσο μένουμε στην υπηρεσία έχουμε μπόνους τιμωρία;
Η ανταποδοτική σύνταξη όσα πιο πολλά χρόνια έχεις δεν αυξάνεται η όχι;
Η κυβέρνηση τα λέει όχι εγώ εκτός αν κάνω λάθος και ζητώ συγγνώμη, αλλά δεν σας κρύβω έπαθα πρωί πρωί ένα σοκ.
Ευχαριστώ.
Πιθανώς προκαλείται σοκ (κάπως ηθελημένο) σε όσους δεν γνωρίζουν πως υπολογίζεται η σύνταξη ΕΦΚΑ, αλλά οι υπόλοιποι γνωρίζουν ότι η σύνδεση σύνταξης – πληθωρισμού είναι θεμελιώδης αρχή του νέου ασφαλιστικού και χωρίς την αναπροσαρμογή αποδοχών η σύνταξη θα ήταν αρκετά μικρότερη.
.
Η κεντρική ιδέα του άρθρου είναι ότι η σύνταξη εξαρτάται από τον πληθωρισμό, οπότε εάν ο πληθωρισμός του 2020 είναι και πάλι αρνητικός τότε ναι, θα ξαναμειωθεί του χρόνου η σύνταξη.
Όμως ακόμη και χωρίς γνώσεις οικονομικής θεωρίας, ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχουμε και φέτος κρίση και να μειωθεί ξανά το ΑΕΠ.
Αντίθετα εάν έχουμε φέτος ανάπτυξη (που είναι πολύ πιθανότερο) και θετικό πληθωρισμό, τότε η σύνταξη θα αυξηθεί.
Το σωστό συμπέρασμα είναι [αρνητικός πληθωρισμός 2019-20 = μείωση σύνταξης 2021] με ελάχιστη πιθανότητα να ξανασυμβεί σύντομα, ενώ [θετικός πληθωρισμός 2020-21 = αύξηση σύνταξης 2022] που είναι και το πιθανότερο να συμβαίνει για αρκετά χρόνια στο μέλλον.
Το πρώτο άρθρο για αυτό το θέμα (2017): Τεχνικές λεπτομέρειες υπολογισμού νέας σύνταξης
Ευχαριστώ
Καλησπέρα .΅Είμαι σε δίλημμα και θέλω την γνώμη σας.Σκέφτομαι να αναγνωρίζω την στρατιωτική θητεία(14 μήνες)εκτός από συντάξιμη την οποία έχω αναγνωρίσει με το παλιό καθεστώς 6,67% και για το εφάπαξ.Στην εφαρμογή της σελίδας για το εφάπαξ βάζω ημερομηνία 14 μήνες πριν την κατάταξη μου ως Εθελοντής(1994). Δηλαδή 28-11-1994 κατάταξη ως Εθελοντής μείον 14 μήνες, 28/09/1993 βάζω ημερομηνία κατάταξης. Η εισφορά σύμφωνα με την τρέχουσα μισθοδοσία υπέρ ΕΛΟΑΑ για τους 14 μήνες ειναι 1,190 ευρώ (84*14μηνες).Η εφαρμογή μου δίνει μεγάλη απόδοση.Η διαφορά με θητεία και χωρίς θητεία περίπου 3100 ευρώ.Είναι σωστή η διαδικασία που βάζω τις ημερομηνίες η΄ κάνω κάτι λάθος.
Ευχαριστώ
Δεν κάνεις κάτι λάθος, ο παλιός τρόπος καθορισμού του εφάπαξ (μέχρι το 2014) έχει πολύ μεγάλη απόδοση κεφαλαίου.
Γενικά είναι σωστή αυτή η διαδικασία, προσέχοντας ώστε:
α. Μετά τη μετατόπιση της ημερομηνίας να εισάγεις θητεία 0 μήνες.
β. Να ελέγξεις (διά παν ενδεχόμενο) εάν υπολογίζεται σωστά το τελευταίο κλιμάκιο.
.
Μπορείς να υπολογίσεις ακόμη πιο εύκολα την αύξηση στο εφάπαξ χωρίς μετατόπιση της κατάταξης, παίρνοντας τις “Αποδοχές υπολογισμού” και πολλαπλασιάζοντας επί τη θητεία σε έτη (14 μήνες = 1,167 έτη).
Πχ. “αποδοχές υπολογισμού” 2.650 x 1,167 έτη θητείας = 3.092,55 αύξηση στο εφάπαξ.
Το ποσό αυτό κανονικά πρέπει να είναι ακριβώς ίδιο με την αύξηση που προκύπτει με τη διαδικασία της μετατόπισης.
Ευχαριστώ κ.Καρασαββιδη για την βοήθεια και την ακριβή επεξήγηση.Θα προχωρήσω στην αναγνώριση.Από τι είδα η αναγνώριση βγαίνει ακόμη πιο φτηνή κατά 20 ευρώ το μήνα λόγω μείωσης στη μηνιαία παρακράτηση φόρου μάλλον επειδή θεωρείται ασφαλιστική εισφορά .
Σωστά, ουσιαστικά το κράτος δίνει κίνητρο για αποταμίευση μέσω του εφάπαξ.