Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 306 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Χρήστος
28 Σεπτεμβρίου 2021 13:45
Καλησπέρα. Θα ήθελα να σας ρωτήσω. Εχω διαγραφή από τον Στρατό και έστειλα τα χαρτιά μου στον ΕΛΟΑΣ για την επιστροφή των πάγιων κρατήσεων. Γνωρίζει κάποιος να μου πει πόσο χρόνο περίπου κάνουν μέχρι να μου επιστρέψουν τα χρήματα; Σας ευχαριστώ
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Στυλιανός
28 Σεπτέμβριος 2021 11:49
Καλημέρα σας! Οι πινακες υπολογισμού της συνταξης του Στρατού Ξηράς είναι ενημερωμένοι με την εφαρμογή της ψήφισης του Νόμου Βρούτση?
Πάντα οι εφαρμογές στο site υλοποιούνται με βάση τους ψηφισμένους νόμους, χωρίς να αναμένεται η επίσημη υλοποίηση από το κράτος. Για το συγκεκριμένο θέμα υπήρξε πλήρης ενημέρωση πριν από 19 μήνες (Φεβρουάριος 2020), όπως καταγράφεται στο ΥΓ. (υστερόγραφο) εδώ: Νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο 2020
.
ΥΓ. Επειδή φαίνεται ότι δεν εκμεταλλεύεσαι σωστά τα εργαλεία του site, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να ακολουθήσεις τις υποδείξεις των παρ. Α και Ε.1 ~ 6 του τελευταίου άρθρου: Διόρθωση σελίδων σύνταξης μετά την έκδοση ΣΠ
Καλημέρα.Εχω μια κράτηση 109 ευρώ από εξαγορά πενταετίας.Ξερει κάποιος αν όλο αυτό το ποσό θα μπει στο ακέραιο στον μισθό μου;Αν όχι πόσο θα είναι το ποσό που θα ενσωματωθεί στο μισθό μου.Ευχαριστω
Όχι δεν θα ενσωματωθεί όλο το ποσό. Στα 109€ θα επιβληθεί φόρος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης και το υπόλοιπο θα αυξήσει το πληρωτέο ποσό που λαμβάνεις.
Αν θέλεις να δεις πόση ακριβώς θα είναι η διαφορά συμπλήρωσε σωστά τα στοιχεία σου στην σελίδα https://enstoloi.net/ergalia/neo-misthologio-2017/ και δες πόσο είναι το πληρωτέο βάζοντας στο πεδίο Αναγνώριση & Διαφ. Προαγωγής εναλλάξ 109€ και 0€.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιώργος
26 Σεπτέμβριος 2021 23:35
Καλησπέρα. Λόγω επικείμενης αποστρατείας 35ετίας, υπάρχει πληροφόρηση για την απονομή των συντάξεων (χρόνος έκδοσης, προσωρινή, οριστική, ποσά κλπ) και χρόνος αναμονής για το εφάπαξ (θα πάει όλο σε δάνειο τπδ). ευχαριστώ
Καλησπέρα, Αρχές Ιουνίου έγεινε η διαγραφή μου. Πριν από 15 ημέρες έλαβα τη ΣΠ από τον ΕΦΚΑ. Δεν υπάρχει πλέον προσωρινή, η απονομή της κύριας σύνταξης πραγματοποιήται σε 4 μήνες. Το ΕΦΑΠΑΞ καταβάλετε σε 2-3 μήνες, εξαρτάται το πότε θα καταθέσετε την αίτηση (αρχές, μέσα ή τέλος του έτους, οι συνάδελφοι στο ΜΤΣ είναι πολύ εξυπηρετικοί).
Σχετικά με ΤΠΔ, κάνετε αιτηση για μη παρακράτηση του δανείου με σχετική βεβαίωση από το ΜΤΣ. Το ΤΠΔ θα σας κάνει παρακράτηση αν και εφόσον η σύνταξη σας είναι κάτω απο 800,00€ (ενημέρωση από υπάλληλο ΤΠΔ).
Σας εύχομαι καλή σύνταξη με υγεία!!!
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Αν κατάλαβα καλά, εφόσον δεν υπάρχει προσωρινή θα μείνω χωρίς χρήματα για ένα τετράμηνο. Σχετικά με το ΤΠΔ μπερδεύτηκα λίγο. Το ΜΤΣ μου ζήτησε βεβαίωση δέσμευσης ή αποδέσμευσης του ΕΦΑΠΑΞ από ΤΠΔ. Έχω δόση 800 € και η σύνταξη γύρω στα 1.300 € με τα μερίσματα. Μπορώ να ζητήσω αποδέσμευση πλήρη για να κάνω κάποια διαπραγμάτευση μετά?
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Μ.Γιώργος
25 Σεπτέμβριος 2021 23:27
Καλησπέρα κ. Αχιλλέα πάνω σε αυτό που ρώτησε ο Δημήτρης δεν το κατάλαβα ουτε και στην παράγραφο Β.6.
Το ερώτημα μου δεν είναι αν ισχυει η τριετία η αν χαθούν οι εισφορές (σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατίας). Αλλα εάν μπορεί να αναγνωριστουν – πληρωθούν τα 8 ετη 5πλασμ. και 3ετια μαζί στα 32 πραγμ. συμπληρώνοντας 40, ώστε να εχει δικαίωμα σύνταξης.
Μ. Γιώργο ακριβώς αυτός ήταν ο προβληματισμός και έθεσα αυτήν την ερώτηση. Διότι συνάδελφοι αναγνωρίζουν λίγο μετά τα 25 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας την πενταετία έτσι όταν φτάσουν στα 32 χρόνια πραγματικής να μπορούν να κάνουν χρήση και της τριετίας. Αν συνάδελφος κάνει αυτό που ρωτάς και εσύ είναι σύμφωνο και εντάξει με το νόμο ή υπάρχει πρόβλημα.
Εννοείται ότι μπορεί να γίνει αυτό, ποτέ δεν ήταν προαπαιτούμενο να έχει περατωθεί μία αναγνώριση για να ξεκινήσει η επόμενη. Ομοίως μπορεί κάποιος να κάνει αίτηση αναγνώρισης 5ετίας κατά την αποστρατεία και δικαιούται σύνταξη (μετρώντας φυσικά και την 5ετία) πριν καν αρχίσει να πληρώνει την αναγνώριση!
Τέλος εάν κάποιος έχει και ΑΕΙ μπορεί να ζητήσει ταυτόχρονα την αναγνώριση πχ. 12 ετών (ΑΕΙ + 5ετία + 3ετία) στα 28 χρόνια υπηρεσίας υποβάλλοντας παράλληλα αίτηση αποστρατείας (όχι παραίτηση).
Προσοχή στο συνολικό κόστος διότι οι δόσεις αναγνώρισης που θα κρατούνται από τη σύνταξη θα είναι σημαντικές!
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορεί, κάποιος που το δικαιούται, να αναγνωρίσει και να πληρώσει ταυτόχρονα, τόσο την πενταετία όσο και την τριετία μαζί, στα 32 χρόνια υπηρεσίας. Η μήπως βασική προϋπόθεση της εξαγοράς της τριετίας είναι να έχει δρομολογήσει από πριν την εξαγορά της πενταετίας σε 60 ισόποσες δόσεις ήτοι το αργότερο στα 27 χρόνια υπηρεσίας. Ευχαριστώ πολύ.
Παράγραφος Β.6 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση
Οπότε εάν αποστρατευθείς αυτεπάγγελτα (πχ. λόγω ορίου ηλικίας) η τριετία δεν ισχύει και οι εισφορές χάνονται.
Σας ευχαριστώ πολύ κύριε Καρασσαβίδη (και οφείλω να σας συγχαρώ για αυτό που έχετε δημιουργήσει και την βοήθεια που προσφέρετε) για την άμεση ανταπόκριση. Οπότε συμπερασματικά για να κάνεις χρήση μέρους της τριετίας πρέπει πρώτα να έχεις ήδη αναγνωρίσει την πενταετία. Δεν μπορείς να αναγνωρίσεις και τα οκτώ χρόνια μαζί και να υποβάλλεις παραίτηση στα 32 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας. Ευχαριστώ πολύ και καλό βράδυ.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝΙΚΟΛΑΣ
24 Σεπτέμβριος 2021 14:39
Καλησπέρα, μια ερώτηση σχετικά με το ΒΟΕΑ.
Ο γιός μου υπέβαλλε την αίτηση για την λήψη του, είμαι απόστρατος από τον Δεκ. 2012.
Όταν λάβει το ποσό που του αναλογεί, θα το λάβει όλο ή έναντι λόγω κάποιας απόφασης που εκκρεμεί για χορήγηση ΒΟΕΑ;
Ευχαριστώ.
Θα το λάβει ολόκληρο και θα είναι ακριβώς όσο υπολογίζεται στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ”.
Το πρόβλημα αφορά μόνο όσους διαγράφηκαν μετά την 1-1-2017, διότι για αυτούς δεν έχουν καθοριστεί από το ΜΤΣ τα μερίδια (ούτε και το μέρισμα) με βάση τα κλιμάκια του νέου μισθολογίου.
Καλησπέρα! Κ. Αχιλλέα μήπως γνωρίζουμε πότε αναμένεται να λυθεί το θέμα των μεριδίων που αφορά πολλούς συναδέλφους? Έχουν περάσει τόσα χρόνια κι ακόμα τίποτα!
Καλησπέρα κύριε Καρασαββίδη, σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΣΙΛΗΣ
24 Σεπτέμβριος 2021 10:10
Νομίζω έχουμε λίγο μπερδευτεί με το θέμα της προαιρετικής ασφάλισης. Απ’ ότι καταλαβαίνω, κάποιος με 30 πραγματικά και 5 εξαγορασμένα μπορεί να παραιτηθεί (χωρίς δικαίωμα άμεσης συνταξιοδότησης), να καταβάλλει εισφορές για την αναγνώριση των 5 ετών που υπολείπονται για τη συμπλήρωση 40ετίας (χωρίς να εργάζεται αυτά τα 5 χρόνια) διότι η έξτρα τριετία (90-95) χάνεται και ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΕΥΣΗ ΠΕΝΤΕ ΕΤΩΝ να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης στον ΕΦΚΑ. Όπως και να ‘χει όμως, μια επίσκεψη σε κάποιον δικηγόρο – εργατολόγο είναι επιβεβλημένη για όποιον ενδιαφέρεται νομίζω.
Για πολλοστή φορά, ένας ιδιώτης δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης στον ΕΦΚΑ με 40 έτη ασφάλισης, όπως αναφέρεται στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α στην ενότητα FAQ, την οποία κανένας δεν κάνει τον κόπο να διαβάσει.
.
Ένας ιδιώτης μπορεί να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης με 40 έτη ασφάλισης και ηλικία 62 ετών (κλεισμένα).
Όλοι κάνετε το κλασικό λάθος να “μετράτε τα κουκιά” με στρατιωτικούς όρους, ενώ όποιος παραιτηθεί είναι πλέον ιδιώτης και υπάγεται στις ασφαλιστικές διατάξεις που ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους έλληνες.
Άρα με πραγματικά 30 χρόνια έχεις ηλικία 48 ~ 52 έτη και θα περιμένεις 10 ~ 14 χρόνια για να πάρεις σύνταξη και εφάπαξ (και θα πληρώνεις για 5 έτη εισφορές από την τσέπη σου).
Και όλα αυτά για να μην περιμένεις μόλις 2 έτη ακόμη και με την bonus 3ετία να συμπληρώσεις 40ετία (32 + 5 +3) και να πάρεις άμεσα σύνταξη!
Ακριβώς, διότι αυτή η δυνατότητα (σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας) οφείλεται στην ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος.
Εάν ίσχυε για όλους, τότε θα υπήρχε κίνητρο στους στρατιωτικούς να παραιτηθούν στα 25 έτη υπηρεσίας (για να πάρουν την 5ετία) και μετά θα δούλευαν για 10 χρόνια ακόμη στον ιδιωτικό τομέα και θα ζητούσαν άμεση σύνταξη!
Σαφέστατα. Απλά εξαιτίας λανθασμένων πληροφοριών που αναρτήθηκαν στα σχόλια αυτής εδώ της ιστοσελίδας, ξεκίνησε μια συζήτηση, η οποία δεν έπρεπε να ξεκινήσει ποτέ. Κάποιος συνάδελφος εξομοίωσε άθελά του τον ιδιωτικό τομέα με το Στρατό. Ευτυχώς όλα ξεκαθαρίστηκαν εγκαίρως. Έτερον ουδέν, συνεχίζουμε.
Δεν είναι ακριβώς ετσι Βασίλη η έννοια της προαιρετικής συνέχισης είναι όταν για κάποιους λόγους δεν μπορεί κάποιος να συμπληρώσει στο φορέα του τις προυποθέσεις συνταξιοδότησης να μπορει να καταβάλει εισφορές ωστε να συμπληρώσει δεν μιλάμε για διαδοχική που εχει αλλη εννοια. Αλλιως θα είχαμε το παράδοξο των συμμαθητών που ανεφερα παρακάτω ..
Ανδρέα, δεν είμαι και εργατολόγος φυσικά, αλλά συμφωνώ με τον Αχιλλέα. Από τη στιγμή που θα παραιτηθείς από τον ενεργό Στρατό, χάνεις την ιδιότητα του στρατιωτικού και σε αφορούν άλλες διατάξεις. Ως ιδιώτης που θα είσαι πλέον, συνταξιοδοτείται στα 62 σου χρόνια αν έχεις συμπληρωμένα 40 χρόνια εργασίας (στην περίπτωση μας αυτά αποτελούνται από 30 πραγματικά, 5 πλασματικά και 5 προαιρετικής ασφάλισης). Όπως και να ‘χει, μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιον εργατολόγο όπως προείπα. Πιθανότατα το μόνο που έχεις να χάσεις είναι 20-50 ευρώ. Προσωπικά, δεν θα το πράξω για δύο λόγους. Πρώτον, διότι εμπιστεύομαι την ερμηνεία του Αχιλλέα σχετικά με το προαπαιτούμενο των 62 ετών και δεύτερον, διότι δεν εμπιστεύομαι το Ελληνικό δημόσιο, σχετικά με την ερμηνεία συνταξιοδοτικών διατάξεων πάσης φύσεως. Δεν προσπαθώ να επηρεάσω κανέναν, εννοείται. Όποιος επιθυμεί, μπορεί να ρωτήσει και αν θες, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να το πράξει.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Andreas
23 Σεπτέμβριος 2021 09:22
Κύριε Αχιλλέα, σχετικά με την https://enstoloi.net/stratos/comment-page-306/#comment-102315 παρέμβασή σας, παρόλο που όπως σωστά λέτε δεν είναι συμφέρουσα, θα ήταν ενδιαφέρον εάν ισχύει, να υπήρχε η δυνατότητα υπολογισμού στο εργαλείο που έχετε κατασκευάσει. Θεωρώ ότι είναι σχεδόν απίθανο κάποιος να κάνει χρήση αλλά εάν δεν είναι δύσκολο θα ήταν θετικό να υπήρχε. Μπορεί έστω και ένας συνάδελφος που για τους δικούς του λόγους και έχοντας την οικονομική δυνατότητα να το κάνει χρήση. Ευχαριστώ.
Η παρέμβασή μου έγινε για να τονίσω ότι η περίπτωση αυτή αναλύεται ήδη στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α (παραίτηση χωρίς σύνταξη) και η προαιρετική ασφάλιση δεν είναι η μαγική λύση που αναζητούν οι συνάδελφοι, καθώς η μόνη διαφορά είναι ότι αντί να δουλέψει κάποιος τα υπολειπόμενα χρόνια για να συμπληρώσει 40ετία, απλά κάθεται και πληρώνει από την τσέπη του εισφορές στον ΕΦΚΑ.
Επίσης δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εφαρμογή για το κόστος αφού υπάρχει πίνακας: ΕΦΚΑ – ασφαλιστικές κατηγορίες
.
Ο δεύτερος λόγος που θεωρώ περιττή μία τέτοια εφαρμογή είναι ότι εάν κάποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να παραμείνει χωρίς κανένα εισόδημα για μία δεκαετία περίπου μέχρι την ηλικία των 62 ετών, πληρώνοντας μάλιστα εισφορές για πάνω από 5 έτη από τη τσέπη του, τότε δεν έχει και τόση σημασία να ασχολείται με το ύψος της σύνταξης που θα πάρει στα 62 έτη, διότι προφανώς η σύνταξη είναι απλά μία συμπληρωματική και όχι η κύρια πηγή εσόδων του.
Σύμφωνα με το σχόλιο του Βασίλη https://enstoloi.net/stratos/comment-page-306/#comment-102320 η δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης δεν έχει ακόμα εφαρμογή στους στρατιωτικούς επειδή δεν είναι έτοιμες οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ να την εφαρμόσουν. Κατά την γνώμη μου μετά την παραίτηση χωρίς δικαίωμα άμεσης λήψης σύνταξης (FAQ 2.3 παρ. Γ.1.α) οι επιλογές είναι δύο. α. Συνέχιση του εργασιακού βίου στον ιδιωτικό τομέα και συνταξιοδότηση σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης και με βάση τα όρια ηλικίας του τελευταίου φορέα ασφάλισης. β. Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης, πληρωμή από τον ασφαλισμένο του συνόλου των προβλεπόμενων εισφορών, εργαζομένου και εργοδότη, και συνταξιοδότηση άμεσα με την συμπλήρωση 40 συντάξιμων ετών. Αυτός νομίζω είναι και ο αντικειμενικός σκοπός όσων θελήσουν να ενταχθούν στην προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης. Οι απαιτούμενες εισφορές για τους μισθωτούς υπολογίζονται με βάση τον μέσο όρο των αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την αποχώρηση από την υπηρεσία. Οι κλίμακες του ΕΦΚΑ επηρεάζουν τον υπολογισμό των εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους. Παρ.3 Άρθρο 18 ΝΟΜΟΣ… Διαβάστε τη συνέχεια »
δηλαδή κ. Αχιλλέα αν κάποιος παραιτηθεί με 35 συνολικά χρόνια συνταξιμα λόγω μεταθεσης η εχει αλλη πηγη εισοδηματος πχ ενοικια, και πληρώσει 5 χρόνια διαδοχική δεν θα βγει άμεσα λόγω συμπλήρωσης 40 ετών. Ο οδηγός συνταξιοδότησης του ΓΕΣ αλλά και ο νόμος λέει καθαρά στην συμπλήρωση 40 ετων υπολογίζονται η σχολή, τα παραγματικά , τα διπλά αναγνωρισμένα και ο χρόνος διαδοχικής. Αυτό τουλάχιστον μου είπαν και από τον ΕΦΚΑ που επικοινώνησα αλλά λείπει το λειτουργικό σύστημα υλοποίησης του νόμου αλλά και της εγκυκλίου εισφορών. Άρα το 62 που λέτε που προκύπτει? Διότι τα 35 τα έχει συμπληρώσει στα 48 χρόνια ο στρατιωτικός και 5 διαδοχική θα συνταξιοδοτηθεί στα 53. Δεν βλέπετε που το πάνε με τα σώματα ασφαλείας? Μην τα μεταφράζουμε και εμείς όπως θέλουν. Πάντως ευχαριστούμε για το χώρο στην ενημέρωση που παρέχετε που το απαράδεκτο σύστημα έχει αφήσει.
Ο χρόνος προαιρετικής οχι διαδοχικης λέει ο οδηγός του ΓΕΣ στα αλλα συμφωνώ. Εκεί στον ΕΦΚΑ τα εχουν παίξει οι δικοί μας που πήγαν να βοηθήσουν, δε μας σώζει τιποτα….
Ο οδηγός του ΓΕΣ τα λέει πολύ σωστά, αλλά το “Σ” στο όνομα σημαίνει “Στρατού” και αφορά αποκλειστικά στρατιωτικούς – όμως όταν παραιτηθείς δεν θα έχεις καμία σχέση με το στρατό και θα ισχύει για σένα ο οδηγός ΕΦΚΑ που ισχύει για τους υπόλοιπους (εργάτες, υπαλλήλους, ταξιτζήδες, μαγαζάτορες, αγρότες κλπ).
Εάν διάβαζες την ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α που προανέφερα, θα έβλεπες ότι οι προϋποθέσεις θεμελίωσης για τους ιδιώτες είναι τα 40 συντάξιμα έτη και ηλικία 62 ετών.
Εξακολουθώ να θεωρώ τεράστιο λάθος την όλη συζήτηση, διότι με 35 συντάξιμα έτη χρειάζεται κάποιος μόλις 2 ακόμη για να μπορεί να εξαγοράσει τα υπόλοιπα 3 που λείπουν μέχρι την 40ετία.
Δεν μπορω να φανταστώ ότι σκέφτεται κάποιος να παρατήσει τη στρατιωτική του καριέρα και να χάσει την άμεση σύνταξη για μόλις 2 έτη εξαιτίας μιας μετάθεσης, εκτός εάν σε στέλνουν στο Αφγανιστάν!
Και όμως υπάρχουν καταστάσεις που το επιβάλλουν, δεν νομιζω να χρειαζεται να επεκταθώ… Μπορειτε τότε να μου πειτε τότε ο οδηγός του ΓΕΣ που αναφερει οτι για την συμπλήρωση 40 ετων υπολογιζεται και η προαιρετικη , Πότε μπορεί να κάνει χρήση ο στρατιωτικός? Επιπλέον εδω μιλάμε για περιπτωση που δεν θα εργαστεί σε αλλο φορέα ΆΡΑ ο ΕΦΚΑ θα δει την αίτηση του κ. Αλφα που λέει συμπληρώνει ασφαλιστικά 40 έτη στον υποφορέα του Στρατου δεν θα τον ρωτήσει αν θα πάει στον Παρμενιωνα φέτος για να δικαιωθεί σύνταξη. Ιδάλως σκεφτείτε 2 συμμαθητές ο ένας παραιτείται και συνεχιζει για 5 ετη πληρωμη ασφαλιστικών εισφορών. Στα 5 ετη και οι δύο θα εχουν πληρώσει στον ίδιο φορέα 40 ετη εισφορών και μόνο ενας συμφωνα με εσας θα δικαιωθει σύνταξης ..Δεν ξέρω ποσο συνταγματικο ειναι αυτό. Τονίζω δε μιλάμε για διαδοχική ώστε να υπαχθεί παλαιό ΙΚΑ , αυτή την έννοια έχει η εισαγωγή της προαιρετικής.
Δηλαδή κάποιος παραιτηθεί στα π.χ. με 35 έτη (30+5), πληρώσει τα 5 προαιρετικής και δεν εργαστεί, δεν δικαιούται σύνταξη στα 60? Δεν θεωρείται απόστρατος?
Ο έλεγχος θεμελίωσης δεν αφορά τους απόστρατους (οι οποίοι είτε δικαιώθηκαν ήδη σύνταξης είτε όχι), αλλά εργαζόμενους (ή αυτασφαλισμένους) και ειδικά στην περίπτωσή μας τους στρατιωτικούς.
Όλα τα δεδομένα που αναφέρεις ισχύουν αποκλειστικά για ένστολους, διότι ο νόμος (που όλοι τον επικαλούνται αλλά ελάχιστοι τον έχουν διαβάσει) προβλέπει αυτά –> https://i.imgur.com/vPLg3FE.png
Θεωρείται προφανές ότι ο παραιτημένος δεν θα είναι στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων όταν θελήσει να κάνει αίτηση συνταξιοδότησης, οπότε σαφώς δεν θα εμπίπτει στο άρθρο 20 του Ν.3865/10.
Και όταν δεν είσαι ένστολος την αίτηση συνταξιοδότησης δεν την υποβάλλεις στο ΓΕΣ / ΟΛΚΑ, αλλά στον ΕΦΚΑ που θα σε ενημερώσει τότε ότι με βάση τη νομοθεσία που ισχύει για τους πολίτες δικαιούσαι σύνταξη στα 62.
.
ΥΓ. Εάν ο νόμος ανέφερε “Για τα πρώην στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ….” τότε θα το συζητούσαμε το θέμα!
Όντως πως αν ενας ειχε ενσημα ικα πριν το στρατό τελικά κρίνεται με το ασφαλιστικο του στρατού και όμοια:ένας με παραιτηθείς στρατιωτικός και συνέχεια μετα ασφαλισμένος εστω και για 1 χρόνο ικα κρινεται με τον τελευταίο δηλαδή τους νομους για το ικα. Δηλαδή γιατί ενας παραιτηθείς στρατιωτικός χωρίς άλλη εργασία να μην κριθεί με τον τελευταίο φορέα ??? Μας τα εχετε μπερδέψει κ. Αχιλλέα, μπορείτε με τη πολύχρονη ενασχόληση σας στο θέμα να δώστε λίγο φως? Οπως φυσικά και όποιος γνωρίζει?
Οταν εξετάζεται η αίτηση του στρατιωτικου για σύνταξη απο τον ΕΦΚΑ είναι ήδη πολιτης (έχει βγει το ΦΕΚ αποστρατείας) άρα θα έπρεπε να κριθεί σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ.Αχιλλέα σαν πολίτης δηλ ακόμη και με 40 θα του λέγανε 62 χρονών. Ο ΈΦΚΑ ξρίνει και έτσι πρέπει να κρίνει σύμφωνα με τον τελευτσίο ασφσλιστικό φορέα. Αρα αυτά που μας λέτε ισχύουν αν μετά ασφαλιστεί σε άλλο φορέα (είναι πιθανό αλλά οχι πάντα).
Ξεκίνησα να γράφω απάντηση με επιχειρήματα για να αντικρούσω ακόμη μία φήμη, αλλά θεωρώ χάσιμο χρόνου να ασχολείται κάποιος με προφορικές / ανώνυμες / αυθαίρετες εικασίες.
Θεωρώ σχεδόν σίγουρο ότι κάποιος δεν γνωρίζει πως υπολογίζεται το εφάπαξ και δεν κατάλαβε αυτό που διάβασε.
Υπάρχει κάποιο link με σχετικό άρθρο που να αναφέρει τα παραπάνω για σχολιασμό;
.
ΥΓ. Επειδή δεν έχουμε όλοι μνήμη χρυσόψαρου, θυμίζω προηγούμενες “φήμες” ότι οι συντάξεις και το εφάπαξ θα μειωνόταν από 1-1-2021 (μέχρι και 20%): https://enstoloi.net/sxolia/epikerotita/comment-page-56/#comment-78457 https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-468/#comment-99742
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΑΣΙΛΗΣ
20 Σεπτέμβριος 2021 08:40
Όσον αφορά την προαιρετική ασφάλιση. Μόλις επικοινώνησα τηλεφωνικά με τον ΕΦΚΑ και μου είπαν ότι ναι μεν η προαιρετική είναι νόμος του κράτους, άλλα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η φόρμα εφαρμογής για στρατιωτικούς. Αυτό για να γίνει χρειάζεται χρόνο, που σημαίνει ότι όσοι βρισκόμαστε στα 30 πραγματικά, δεν προλαβαίνουμε να ακολουθήσουμε αυτήν τη διαδικασία διότι στο μεταξύ θα έχουμε συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια (32) προς θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Αυτό προς ενημέρωση των συναδέλφων που μπορεί να μπήκαν στην διαδικασία προβληματισμού σχετικά με την προαιρετική ασφάλιση.
Τι σημαίνει αυτό Βασίλη ότι επειδή κάποια υπηρεσία δεν έχει φτιάξει ακόμη την εφαρμογή δεν ισχύει? θα πούμε δεν πειράζει μόλις τη φτιάξουν? Εσύ εχεις το δικαίωμα να λες οτι δεν μπορω να το κάνω γιατί δεν εχω excel εγκατεστημένο? Λοιπόν για πληροφόρηση: Η προαιρετική ανεξάρτητα αν η λογιστική εφαρμογή των κρατήσεων του ΕΦΚΑ δεν ειναι ακόμη έτοιμη ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία υποβολής αίτησης οπότε για εμάς εκεί γύρω στα 30 πραγματικά, μπορούμε να υπαχθούμε για την συμπλήρωση 40ετίας με την πληρωμή εισφορών με την εκδοση της σύνταξης. Εσένα δηλαδή σε ικανοποίησε η απάντηση δεν εχω το λογιστικό γι’αυτό μην κάνεις αιτηση? Τόσο ποια?
Δεν είπα ότι δεν ισχύει. Είπα ότι ισχύει αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμο το λογιστικό (;) κομμάτι, το οποίο θα πάρει χρόνο να ετοιμαστεί, σύμφωνα με την πιο ΕΓΚΥΡΗ πηγή μέσα από το τμήμα στρατιωτικών συντάξεων του ΕΦΚΑ. Κι επειδή για να ενταχθείς στην προαιρετική θα πρέπει πρώτα να παραιτηθείς χωρίς δικαίωμα άμεσης συνταξιοδότησης και μετά να περιμένεις πότε θα είναι έτοιμοι να σε εντάξουν (αν θα σε εντάξουν τελικά, γιατί στην Ελλάδα ζούμε) ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ότι το ρίσκο είναι μεγάλο. Έχω 30 πραγματικά και προτιμώ να πορευθώ με βάση τα ήδη ισχύοντα (32 + 8) παρά να ρισκάρω την παραίτηση και μετά βλέπουμε. Όσο κι αν ο πειρασμός της ΑΜΕΣΗΣ απεμπλοκής από τον ενεργό Στρατό είναι ομολογουμένως δελεαστικός. Δεν παρακινώ κανέναν να πράξει το οτιδήποτε προς Θεού. Απλά εκθέτω προσωπικές απόψεις και καταθέτω τι ΕΓΚΥΡΑ μου είπαν επί του θέματος. Από κει και πέρα, είναι επιλογή του καθενός από εμάς το τι θα πράξει.
Σωστά τα λες, αλλά σκέψου περίπτωση που μου δίνουν μετάθεση στα 30 χρόνια πραγματικά , η οικογένεια να μην μπορεί να ακολουθήσει και όπως καταλαβαίνεις το ψυχολογικό βάρος και οι αρνητικές οικογενειακές συνέπειες μεγάλες. Στην περίπτωση αυτή θα αρκεστώ στην απάντηση οτι δεν εχουν τοποθετήσει το λογιστικό. οκ οικονομικά υπάρχει τρόπος επιβίωσης μη φανταστείς ότι πηγαίνοντας στη μετάθεση δε θα άνοιγα ακόμη ενα σπίτι κτλ. Αρα επειδή δεν είναι όλα χρήμα η απάντηση δεν έχουμε ακόμη το λογιστικό ή οτιδήποτε αλλο να εφαρμόσουν το νομο δεν έχει καμία αξία. Ισως να μην ειναι απαραίτητα κακό αυτό, γιατι σε 2 χρόνια που θα δικαιωθώ συνταξη να πληρώσω αναδρομικά τις εισφορές με το εφάπαξ.
Ότι και να πω θα σε γελάσω. Ο τόνος της φωνής του συνομιλητή μου, έλεγε φωναχτά, “ΜΗΝ το κάνεις, είναι χαζομάρα”. Αυτήν την αίσθηση έχω και πιθανότατα θα σταματήσω εδώ κάθε σκέψη περί προαιρετικής. Και μιλάω ΜΟΝΟ για μένα και για κανέναν άλλον εννοείται. Από κει και πέρα, τα δεδομένα είναι αυτά, όποιος θέλει το τολμά, ο τολμών νικά άλλωστε. Ενδεχομένως.
Βασίλη μπράβο για την πρωτοβουλία και σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Το “Δεν υπάρχει φόρμα εφαρμογής για τους στρατιωτικούς” όμως θα πρέπει να μας αφήνει παγερά αδιάφορους. Το ότι ξύνονται στον ΕΦΚΑ δεν μπορεί να αναιρεί ένα κατοχυρωμένο με νόμο δικαίωμα!
ΣΩΜΑ:
Στρατός
IT
19 Σεπτέμβριος 2021 13:58
Επίσης κάτι άλλο αν κάποιος ξέρει.
Οι κρατήσεις υπέρ ΜΤΣ σταματούν αυτόματα μόλις συμπληρωθούν 35 χρόνια υπηρεσίας, ή απαιτείται αναφορά?
Και αν ναι ενσωματώνονται στο μισθό στη συνέχεια?
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΣΙΛΗΣ
19 Σεπτέμβριος 2021 10:19
Αυτή η προαιρετική ασφάλιση είναι ένα ιδιαιτέρως σοβαρό θέμα. Δηλαδή κάποιος με 30 πραγματικά, με αναγνωρισμένη 5ετία και με ρυθμισμένη 3ετία, μπορεί να παραιτηθεί και να αιτηθεί την αναγνώριση των 2 ετών (μέσω της προαιρετικής ασφάλισης) που υπολείπονται για τη συμπλήρωση 40ετίας και να συνταξιοδοτηθεί άμεσα; Παρακαλώ αν κάποιος γνωρίζει τι ισχύει ας ενημερώσει, γιατί αυτό το θέμα ενδεχομένως να αφορά πάρα πολύ κόσμο.
Αχιλλέα, μπορείς μήπως να μας πεις για την προαιρετική ασφάλιση? Πρώτη φορά το ακούω…
Εγώ έχω 30 κλεισμένα και 5 εκστρατείας και 3 (91-93), χρειάζομαι ακόμη 2….
Εδώ κολλάει η προαιρετική? Οι εφαρμογές του site δεν δίνουν πάντως αυτή την επιλογή στο δικαίωμα θεμελίωσης σύνταξης…
Όποιος θέλει να παραιτηθεί χωρίς σύνταξη (πχ. εσύ με 35 συντάξιμα έτη) υπάγεται στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α. Εάν μετά την παραίτηση δεν θέλεις να δουλέψεις τα υπόλοιπα 5 έτη που σου λείπουν, μπορείς να αυτασφαλιστείς στο ΙΚΑ (= προαιρετική ασφάλιση), πληρώνοντας από την τσέπη σου εισφορές σύνταξης και υγείας 26,95%, χωρίς όμως αυτά τα 5 χρόνια να έχεις οποιαδήποτε πηγή εισοδήματος! Πως θα πληρώνεις τις εν λόγω εισφορές και τι θα τρώς αυτά τα 5 χρόνια χωρίς σύνταξη και χωρίς δουλειά; Είναι δυνατόν το παρόν site να δίνει την επιλογή μίας τέτοιας απαράδεκτης οικονομικά λύσης, απλά για να φύγει κάποιος λίγα χρόνια πριν συμπληρώσει τα 40 συντάξιμα έτη; . ΥΓ 1. Επιπρόσθετα τα 3 έτη που υπολογίζεις θα πρέπει να τα ξεχάσεις εάν επιλέξεις αυτή την οδό συνταξιοδότησης, διότι παραιτούμενος με 35 έτη δεν είσαι πλέον ένστολος και ως πολίτης δεν δικαιούσαι την επιπλέον τριετία για να συμπληρώσεις 40ετία. . ΥΓ 2. Μην χάνετε χρόνο ψάχνοντας “παραθυράκια” για να εκμεταλλευτείτε ή να ξεγελάσετε το σύστημα. Η συγκεκριμένη διάταξη υπάρχει… Διαβάστε τη συνέχεια »
Κ. Αχιλλέα αν μπορείτε να μου απαντήσετε, πέστε ότι στα 30 χρόνια επιλέγει κάποιος αυτό τον δρόμο συνταξιοδοτησης με προαιρετική ασφαλιση, επιδη έχει εισοδειματα από άλλους πόρους (π.χ. εργασία σύζυγου κ.α ).
Κατά την παραίτησή του στα 30 όπως προανέφερα θα λάβει εφάπαξ ? Η με την συμπλήρωση των 40 ετών (30+5 πλασματικα +5προαιρετικη) μετά από 5 ετη?
Κατανοητόν. Όμως προς τι ο διαχωρισμός της τριετίας από την πενταετία; Με άλλα λόγια, γιατί κάποιος που παραιτείται πρέπει να ξεχάσει την τριετία και όχι την πενταετία; Από πού προκύπτει αυτό;
Η 5ετια αναγνωρίζεται μετά από 25 έτη τα οποία και θα έχεις, ενώ η 3ετια αναγνωρίζεται εάν έχεις 37 έτη, άλλα εσύ δεν θα έχεις (ΥΣ1 της απάντησης παραπάνω)
Έχεις απόλυτο δίκιο και δεν είναι μόνο αυτό επειδή αυτά τα χρήματα είναι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλεις ο ίδιος ναι μεν γράφονται στον 351 κωδικό στην δήλωση αλλά εάν δεν έχεις άλλα εισοδήματα που να προκύπτει φόρος δεν έχεις το ευεργέτημα της μείωσης φόρου.
Έτσι ακριβώς είναι η περίπτωση του αδελφού μου που καταβάλει κάθε μήνα στον ΕΦΚΑ 266€ (από τον ιδιωτικό τομέα, αλλά η επιλογή αυτή ήταν μονόδρομος αφού απολύθηκε και είναι μεγάλος σε ηλικία και άνεργος) αλλά χωρίς άλλο εισόδημα παρα μόνο από ένα μικρό ενοίκιο και δεν έχει επιστροφή φόρου.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ευαγγελος
18 Σεπτέμβριος 2021 09:40
Γεια σας είμαι συνταξιούχος και εργαζόμουν, εχω 450 ενσημα βαρεα με εταμ. Γνωριζει κάποιος πια είναι η διαδικασία αναγνωρισεως; α) Θα βγει νέα η συμπληρωματική πράξη συνταξης ; β) επηρεάζει την προσωπικη διαφορα που πληρώνομαι ; γ) υπάρχει κάποιο όριο ηλικίας η είναι άμεσα πληρωτεα; και τέλος τι γίνεται με εταμ; Σας ευχαριστώ καλό σαββατοκύριακο σε ολους
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ανδρέας
18 Σεπτέμβριος 2021 08:34
Χαιρετώ όλους τους συναδέλφους .Διότι είμαι σε μεγάλο δίλημμα για να δηλώσω παραίτηση θα ήθελα να μου απαντήσετε στο ερώτημα μου .Είμαι ΕΜΘ απ το 05/1993, έχω αναγνώριση την πρώτη πενταετία. Απ το 2007 έχω 24εξάμηνα δίπλα αναγνωρισμενα κ το 1992 6μηνες ΙΚΑ. Μπορώ να δηλώσω αποστρατεία .Ευχαριστώ εκ τον προτέρων για της απάντησης σας.
Καλησπέρα. Και εγώ 5/93 ΕΜΘ είμαι και έχω προγραμματίσει να φύγω 6/22, με 29 εξάμηνα και 5ετια. Είσαι συμπληρωμένο αλλά αν αντέχεις βάστα μέχρι 6/22 για εφάπαξ και ΒΟΕΑ παιδιών. Έχω την εντύπωση ότι οι 6 μήνες ΙΚΑ Ίσως κάνουν ζημιά. Συμβουλέψου και συμπλήρωσε τις φόρμες στο παρών Site : ΣΎΝΤΑΞΗ ΓΕΣ, ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ, ΕΦΆΠΑΞ ΣΤΡΑΤΟΣ. ΚΑΛΉ ΜΑΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ
Ενημερώθηκε η σελίδα υπολογισμού αποδοχών Μισθολόγιο 2025 με την αύξηση του επιδόματος επικινδυνότητας από 1-7-2025: Μισθολόγιο 2025 με νέο επίδομα επικινδυνότητας
.
Η νέα ημερομηνία έκδοσης της εφαρμογής είναι 18-12-2024.
Εάν βλέπετε παλαιότερη ημερομηνία πατήστε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Control + F5 για ανανέωση της σελίδας.
Καλησπέρα. Θα ήθελα να σας ρωτήσω. Εχω διαγραφή από τον Στρατό και έστειλα τα χαρτιά μου στον ΕΛΟΑΣ για την επιστροφή των πάγιων κρατήσεων. Γνωρίζει κάποιος να μου πει πόσο χρόνο περίπου κάνουν μέχρι να μου επιστρέψουν τα χρήματα; Σας ευχαριστώ
Καλημέρα σας! Οι πινακες υπολογισμού της συνταξης του Στρατού Ξηράς είναι ενημερωμένοι με την εφαρμογή της ψήφισης του Νόμου Βρούτση?
Πάντα οι εφαρμογές στο site υλοποιούνται με βάση τους ψηφισμένους νόμους, χωρίς να αναμένεται η επίσημη υλοποίηση από το κράτος. Για το συγκεκριμένο θέμα υπήρξε πλήρης ενημέρωση πριν από 19 μήνες (Φεβρουάριος 2020), όπως καταγράφεται στο ΥΓ. (υστερόγραφο) εδώ: Νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο 2020
.
ΥΓ. Επειδή φαίνεται ότι δεν εκμεταλλεύεσαι σωστά τα εργαλεία του site, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να ακολουθήσεις τις υποδείξεις των παρ. Α και Ε.1 ~ 6 του τελευταίου άρθρου: Διόρθωση σελίδων σύνταξης μετά την έκδοση ΣΠ
Σας ευχαριστώ πολυ.
Καλημέρα.Εχω μια κράτηση 109 ευρώ από εξαγορά πενταετίας.Ξερει κάποιος αν όλο αυτό το ποσό θα μπει στο ακέραιο στον μισθό μου;Αν όχι πόσο θα είναι το ποσό που θα ενσωματωθεί στο μισθό μου.Ευχαριστω
Όχι δεν θα ενσωματωθεί όλο το ποσό. Στα 109€ θα επιβληθεί φόρος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης και το υπόλοιπο θα αυξήσει το πληρωτέο ποσό που λαμβάνεις.
Αν θέλεις να δεις πόση ακριβώς θα είναι η διαφορά συμπλήρωσε σωστά τα στοιχεία σου στην σελίδα https://enstoloi.net/ergalia/neo-misthologio-2017/ και δες πόσο είναι το πληρωτέο βάζοντας στο πεδίο Αναγνώριση & Διαφ. Προαγωγής εναλλάξ 109€ και 0€.
Καλησπέρα. Λόγω επικείμενης αποστρατείας 35ετίας, υπάρχει πληροφόρηση για την απονομή των συντάξεων (χρόνος έκδοσης, προσωρινή, οριστική, ποσά κλπ) και χρόνος αναμονής για το εφάπαξ (θα πάει όλο σε δάνειο τπδ). ευχαριστώ
Καλησπέρα, Αρχές Ιουνίου έγεινε η διαγραφή μου. Πριν από 15 ημέρες έλαβα τη ΣΠ από τον ΕΦΚΑ. Δεν υπάρχει πλέον προσωρινή, η απονομή της κύριας σύνταξης πραγματοποιήται σε 4 μήνες. Το ΕΦΑΠΑΞ καταβάλετε σε 2-3 μήνες, εξαρτάται το πότε θα καταθέσετε την αίτηση (αρχές, μέσα ή τέλος του έτους, οι συνάδελφοι στο ΜΤΣ είναι πολύ εξυπηρετικοί).
Σχετικά με ΤΠΔ, κάνετε αιτηση για μη παρακράτηση του δανείου με σχετική βεβαίωση από το ΜΤΣ. Το ΤΠΔ θα σας κάνει παρακράτηση αν και εφόσον η σύνταξη σας είναι κάτω απο 800,00€ (ενημέρωση από υπάλληλο ΤΠΔ).
Σας εύχομαι καλή σύνταξη με υγεία!!!
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Αν κατάλαβα καλά, εφόσον δεν υπάρχει προσωρινή θα μείνω χωρίς χρήματα για ένα τετράμηνο. Σχετικά με το ΤΠΔ μπερδεύτηκα λίγο. Το ΜΤΣ μου ζήτησε βεβαίωση δέσμευσης ή αποδέσμευσης του ΕΦΑΠΑΞ από ΤΠΔ. Έχω δόση 800 € και η σύνταξη γύρω στα 1.300 € με τα μερίσματα. Μπορώ να ζητήσω αποδέσμευση πλήρη για να κάνω κάποια διαπραγμάτευση μετά?
Καλησπέρα κ. Αχιλλέα πάνω σε αυτό που ρώτησε ο Δημήτρης δεν το κατάλαβα ουτε και στην παράγραφο Β.6.
Το ερώτημα μου δεν είναι αν ισχυει η τριετία η αν χαθούν οι εισφορές (σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατίας). Αλλα εάν μπορεί να αναγνωριστουν – πληρωθούν τα 8 ετη 5πλασμ. και 3ετια μαζί στα 32 πραγμ. συμπληρώνοντας 40, ώστε να εχει δικαίωμα σύνταξης.
Μ. Γιώργο ακριβώς αυτός ήταν ο προβληματισμός και έθεσα αυτήν την ερώτηση. Διότι συνάδελφοι αναγνωρίζουν λίγο μετά τα 25 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας την πενταετία έτσι όταν φτάσουν στα 32 χρόνια πραγματικής να μπορούν να κάνουν χρήση και της τριετίας. Αν συνάδελφος κάνει αυτό που ρωτάς και εσύ είναι σύμφωνο και εντάξει με το νόμο ή υπάρχει πρόβλημα.
Εννοείται ότι μπορεί να γίνει αυτό, ποτέ δεν ήταν προαπαιτούμενο να έχει περατωθεί μία αναγνώριση για να ξεκινήσει η επόμενη. Ομοίως μπορεί κάποιος να κάνει αίτηση αναγνώρισης 5ετίας κατά την αποστρατεία και δικαιούται σύνταξη (μετρώντας φυσικά και την 5ετία) πριν καν αρχίσει να πληρώνει την αναγνώριση!
Τέλος εάν κάποιος έχει και ΑΕΙ μπορεί να ζητήσει ταυτόχρονα την αναγνώριση πχ. 12 ετών (ΑΕΙ + 5ετία + 3ετία) στα 28 χρόνια υπηρεσίας υποβάλλοντας παράλληλα αίτηση αποστρατείας (όχι παραίτηση).
Προσοχή στο συνολικό κόστος διότι οι δόσεις αναγνώρισης που θα κρατούνται από τη σύνταξη θα είναι σημαντικές!
Ευχαριστούμε πολύ κύριε Καρασσαβίδη.
Ευχαριστούμε κ. Αχιλλέα
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορεί, κάποιος που το δικαιούται, να αναγνωρίσει και να πληρώσει ταυτόχρονα, τόσο την πενταετία όσο και την τριετία μαζί, στα 32 χρόνια υπηρεσίας. Η μήπως βασική προϋπόθεση της εξαγοράς της τριετίας είναι να έχει δρομολογήσει από πριν την εξαγορά της πενταετίας σε 60 ισόποσες δόσεις ήτοι το αργότερο στα 27 χρόνια υπηρεσίας. Ευχαριστώ πολύ.
Παράγραφος Β.6 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση
Οπότε εάν αποστρατευθείς αυτεπάγγελτα (πχ. λόγω ορίου ηλικίας) η τριετία δεν ισχύει και οι εισφορές χάνονται.
Σας ευχαριστώ πολύ κύριε Καρασσαβίδη (και οφείλω να σας συγχαρώ για αυτό που έχετε δημιουργήσει και την βοήθεια που προσφέρετε) για την άμεση ανταπόκριση. Οπότε συμπερασματικά για να κάνεις χρήση μέρους της τριετίας πρέπει πρώτα να έχεις ήδη αναγνωρίσει την πενταετία. Δεν μπορείς να αναγνωρίσεις και τα οκτώ χρόνια μαζί και να υποβάλλεις παραίτηση στα 32 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας. Ευχαριστώ πολύ και καλό βράδυ.
Καλησπέρα, μια ερώτηση σχετικά με το ΒΟΕΑ.
Ο γιός μου υπέβαλλε την αίτηση για την λήψη του, είμαι απόστρατος από τον Δεκ. 2012.
Όταν λάβει το ποσό που του αναλογεί, θα το λάβει όλο ή έναντι λόγω κάποιας απόφασης που εκκρεμεί για χορήγηση ΒΟΕΑ;
Ευχαριστώ.
Θα το λάβει ολόκληρο και θα είναι ακριβώς όσο υπολογίζεται στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ”.
Το πρόβλημα αφορά μόνο όσους διαγράφηκαν μετά την 1-1-2017, διότι για αυτούς δεν έχουν καθοριστεί από το ΜΤΣ τα μερίδια (ούτε και το μέρισμα) με βάση τα κλιμάκια του νέου μισθολογίου.
Καλησπέρα! Κ. Αχιλλέα μήπως γνωρίζουμε πότε αναμένεται να λυθεί το θέμα των μεριδίων που αφορά πολλούς συναδέλφους? Έχουν περάσει τόσα χρόνια κι ακόμα τίποτα!
Πιθανότατα υπάρχει παρασκήνιο για την τόσο μεγάλη καθυστέρηση –> https://i.imgur.com/h6dSW8y.png
Καλησπέρα κύριε Καρασαββίδη, σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
Νομίζω έχουμε λίγο μπερδευτεί με το θέμα της προαιρετικής ασφάλισης. Απ’ ότι καταλαβαίνω, κάποιος με 30 πραγματικά και 5 εξαγορασμένα μπορεί να παραιτηθεί (χωρίς δικαίωμα άμεσης συνταξιοδότησης), να καταβάλλει εισφορές για την αναγνώριση των 5 ετών που υπολείπονται για τη συμπλήρωση 40ετίας (χωρίς να εργάζεται αυτά τα 5 χρόνια) διότι η έξτρα τριετία (90-95) χάνεται
και ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΕΥΣΗ ΠΕΝΤΕ ΕΤΩΝ να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης στον ΕΦΚΑ. Όπως και να ‘χει όμως, μια επίσκεψη σε κάποιον δικηγόρο – εργατολόγο είναι επιβεβλημένη για όποιον ενδιαφέρεται νομίζω.Για πολλοστή φορά, ένας ιδιώτης δεν μπορεί να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης στον ΕΦΚΑ με 40 έτη ασφάλισης, όπως αναφέρεται στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α στην ενότητα FAQ, την οποία κανένας δεν κάνει τον κόπο να διαβάσει.
.
Ένας ιδιώτης μπορεί να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης με 40 έτη ασφάλισης και ηλικία 62 ετών (κλεισμένα).
Όλοι κάνετε το κλασικό λάθος να “μετράτε τα κουκιά” με στρατιωτικούς όρους, ενώ όποιος παραιτηθεί είναι πλέον ιδιώτης και υπάγεται στις ασφαλιστικές διατάξεις που ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους έλληνες.
Άρα με πραγματικά 30 χρόνια έχεις ηλικία 48 ~ 52 έτη και θα περιμένεις 10 ~ 14 χρόνια για να πάρεις σύνταξη και εφάπαξ (και θα πληρώνεις για 5 έτη εισφορές από την τσέπη σου).
Και όλα αυτά για να μην περιμένεις μόλις 2 έτη ακόμη και με την bonus 3ετία να συμπληρώσεις 40ετία (32 + 5 +3) και να πάρεις άμεσα σύνταξη!
Αυτό και μόνο (62 ετών) κάνει απαγορευτική την οποιαδήποτε συνέχιση της συζήτησης νομίζω.
Ακριβώς, διότι αυτή η δυνατότητα (σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας) οφείλεται στην ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος.
Εάν ίσχυε για όλους, τότε θα υπήρχε κίνητρο στους στρατιωτικούς να παραιτηθούν στα 25 έτη υπηρεσίας (για να πάρουν την 5ετία) και μετά θα δούλευαν για 10 χρόνια ακόμη στον ιδιωτικό τομέα και θα ζητούσαν άμεση σύνταξη!
Σαφέστατα. Απλά εξαιτίας λανθασμένων πληροφοριών που αναρτήθηκαν στα σχόλια αυτής εδώ της ιστοσελίδας, ξεκίνησε μια συζήτηση, η οποία δεν έπρεπε να ξεκινήσει ποτέ. Κάποιος συνάδελφος εξομοίωσε άθελά του τον ιδιωτικό τομέα με το Στρατό. Ευτυχώς όλα ξεκαθαρίστηκαν εγκαίρως. Έτερον ουδέν, συνεχίζουμε.
Δεν είναι ακριβώς ετσι Βασίλη η έννοια της προαιρετικής συνέχισης είναι όταν για κάποιους λόγους δεν μπορεί κάποιος να συμπληρώσει στο φορέα του τις προυποθέσεις συνταξιοδότησης να μπορει να καταβάλει εισφορές ωστε να συμπληρώσει δεν μιλάμε για διαδοχική που εχει αλλη εννοια. Αλλιως θα είχαμε το παράδοξο των συμμαθητών που ανεφερα παρακάτω ..
Ανδρέα, δεν είμαι και εργατολόγος φυσικά, αλλά συμφωνώ με τον Αχιλλέα. Από τη στιγμή που θα παραιτηθείς από τον ενεργό Στρατό, χάνεις την ιδιότητα του στρατιωτικού και σε αφορούν άλλες διατάξεις. Ως ιδιώτης που θα είσαι πλέον, συνταξιοδοτείται στα 62 σου χρόνια αν έχεις συμπληρωμένα 40 χρόνια εργασίας (στην περίπτωση μας αυτά αποτελούνται από 30 πραγματικά, 5 πλασματικά και 5 προαιρετικής ασφάλισης). Όπως και να ‘χει, μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιον εργατολόγο όπως προείπα. Πιθανότατα το μόνο που έχεις να χάσεις είναι 20-50 ευρώ. Προσωπικά, δεν θα το πράξω για δύο λόγους. Πρώτον, διότι εμπιστεύομαι την ερμηνεία του Αχιλλέα σχετικά με το προαπαιτούμενο των 62 ετών και δεύτερον, διότι δεν εμπιστεύομαι το Ελληνικό δημόσιο, σχετικά με την ερμηνεία συνταξιοδοτικών διατάξεων πάσης φύσεως. Δεν προσπαθώ να επηρεάσω κανέναν, εννοείται. Όποιος επιθυμεί, μπορεί να ρωτήσει και αν θες, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να το πράξει.
Κύριε Αχιλλέα, σχετικά με την https://enstoloi.net/stratos/comment-page-306/#comment-102315 παρέμβασή σας, παρόλο που όπως σωστά λέτε δεν είναι συμφέρουσα, θα ήταν ενδιαφέρον εάν ισχύει, να υπήρχε η δυνατότητα υπολογισμού στο εργαλείο που έχετε κατασκευάσει. Θεωρώ ότι είναι σχεδόν απίθανο κάποιος να κάνει χρήση αλλά εάν δεν είναι δύσκολο θα ήταν θετικό να υπήρχε. Μπορεί έστω και ένας συνάδελφος που για τους δικούς του λόγους και έχοντας την οικονομική δυνατότητα να το κάνει χρήση. Ευχαριστώ.
Η παρέμβασή μου έγινε για να τονίσω ότι η περίπτωση αυτή αναλύεται ήδη στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α (παραίτηση χωρίς σύνταξη) και η προαιρετική ασφάλιση δεν είναι η μαγική λύση που αναζητούν οι συνάδελφοι, καθώς η μόνη διαφορά είναι ότι αντί να δουλέψει κάποιος τα υπολειπόμενα χρόνια για να συμπληρώσει 40ετία, απλά κάθεται και πληρώνει από την τσέπη του εισφορές στον ΕΦΚΑ.
Επίσης δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εφαρμογή για το κόστος αφού υπάρχει πίνακας: ΕΦΚΑ – ασφαλιστικές κατηγορίες
.
Ο δεύτερος λόγος που θεωρώ περιττή μία τέτοια εφαρμογή είναι ότι εάν κάποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να παραμείνει χωρίς κανένα εισόδημα για μία δεκαετία περίπου μέχρι την ηλικία των 62 ετών, πληρώνοντας μάλιστα εισφορές για πάνω από 5 έτη από τη τσέπη του, τότε δεν έχει και τόση σημασία να ασχολείται με το ύψος της σύνταξης που θα πάρει στα 62 έτη, διότι προφανώς η σύνταξη είναι απλά μία συμπληρωματική και όχι η κύρια πηγή εσόδων του.
Σύμφωνα με το σχόλιο του Βασίλη https://enstoloi.net/stratos/comment-page-306/#comment-102320 η δυνατότητα προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης δεν έχει ακόμα εφαρμογή στους στρατιωτικούς επειδή δεν είναι έτοιμες οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ να την εφαρμόσουν. Κατά την γνώμη μου μετά την παραίτηση χωρίς δικαίωμα άμεσης λήψης σύνταξης (FAQ 2.3 παρ. Γ.1.α) οι επιλογές είναι δύο. α. Συνέχιση του εργασιακού βίου στον ιδιωτικό τομέα και συνταξιοδότηση σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης και με βάση τα όρια ηλικίας του τελευταίου φορέα ασφάλισης. β. Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης, πληρωμή από τον ασφαλισμένο του συνόλου των προβλεπόμενων εισφορών, εργαζομένου και εργοδότη, και συνταξιοδότηση άμεσα με την συμπλήρωση 40 συντάξιμων ετών. Αυτός νομίζω είναι και ο αντικειμενικός σκοπός όσων θελήσουν να ενταχθούν στην προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης. Οι απαιτούμενες εισφορές για τους μισθωτούς υπολογίζονται με βάση τον μέσο όρο των αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την αποχώρηση από την υπηρεσία. Οι κλίμακες του ΕΦΚΑ επηρεάζουν τον υπολογισμό των εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους. Παρ.3 Άρθρο 18 ΝΟΜΟΣ… Διαβάστε τη συνέχεια »
Η ποιο εμπεριτατωμένη φωνή για εμένα εδώ μέσα. Αυτό είναι το πνεύμα και το γράμμα της προαιρετικής. Σε ευχαριστούμε πολύ!
δηλαδή κ. Αχιλλέα αν κάποιος παραιτηθεί με 35 συνολικά χρόνια συνταξιμα λόγω μεταθεσης η εχει αλλη πηγη εισοδηματος πχ ενοικια, και πληρώσει 5 χρόνια διαδοχική δεν θα βγει άμεσα λόγω συμπλήρωσης 40 ετών. Ο οδηγός συνταξιοδότησης του ΓΕΣ αλλά και ο νόμος λέει καθαρά στην συμπλήρωση 40 ετων υπολογίζονται η σχολή, τα παραγματικά , τα διπλά αναγνωρισμένα και ο χρόνος διαδοχικής. Αυτό τουλάχιστον μου είπαν και από τον ΕΦΚΑ που επικοινώνησα αλλά λείπει το λειτουργικό σύστημα υλοποίησης του νόμου αλλά και της εγκυκλίου εισφορών. Άρα το 62 που λέτε που προκύπτει? Διότι τα 35 τα έχει συμπληρώσει στα 48 χρόνια ο στρατιωτικός και 5 διαδοχική θα συνταξιοδοτηθεί στα 53. Δεν βλέπετε που το πάνε με τα σώματα ασφαλείας? Μην τα μεταφράζουμε και εμείς όπως θέλουν. Πάντως ευχαριστούμε για το χώρο στην ενημέρωση που παρέχετε που το απαράδεκτο σύστημα έχει αφήσει.
Ο χρόνος προαιρετικής οχι διαδοχικης λέει ο οδηγός του ΓΕΣ στα αλλα συμφωνώ. Εκεί στον ΕΦΚΑ τα εχουν παίξει οι δικοί μας που πήγαν να βοηθήσουν, δε μας σώζει τιποτα….
Ο οδηγός του ΓΕΣ τα λέει πολύ σωστά, αλλά το “Σ” στο όνομα σημαίνει “Στρατού” και αφορά αποκλειστικά στρατιωτικούς – όμως όταν παραιτηθείς δεν θα έχεις καμία σχέση με το στρατό και θα ισχύει για σένα ο οδηγός ΕΦΚΑ που ισχύει για τους υπόλοιπους (εργάτες, υπαλλήλους, ταξιτζήδες, μαγαζάτορες, αγρότες κλπ).
Εάν διάβαζες την ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α που προανέφερα, θα έβλεπες ότι οι προϋποθέσεις θεμελίωσης για τους ιδιώτες είναι τα 40 συντάξιμα έτη και ηλικία 62 ετών.
Εξακολουθώ να θεωρώ τεράστιο λάθος την όλη συζήτηση, διότι με 35 συντάξιμα έτη χρειάζεται κάποιος μόλις 2 ακόμη για να μπορεί να εξαγοράσει τα υπόλοιπα 3 που λείπουν μέχρι την 40ετία.
Δεν μπορω να φανταστώ ότι σκέφτεται κάποιος να παρατήσει τη στρατιωτική του καριέρα και να χάσει την άμεση σύνταξη για μόλις 2 έτη εξαιτίας μιας μετάθεσης, εκτός εάν σε στέλνουν στο Αφγανιστάν!
Και όμως υπάρχουν καταστάσεις που το επιβάλλουν, δεν νομιζω να χρειαζεται να επεκταθώ… Μπορειτε τότε να μου πειτε τότε ο οδηγός του ΓΕΣ που αναφερει οτι για την συμπλήρωση 40 ετων υπολογιζεται και η προαιρετικη , Πότε μπορεί να κάνει χρήση ο στρατιωτικός? Επιπλέον εδω μιλάμε για περιπτωση που δεν θα εργαστεί σε αλλο φορέα ΆΡΑ ο ΕΦΚΑ θα δει την αίτηση του κ. Αλφα που λέει συμπληρώνει ασφαλιστικά 40 έτη στον υποφορέα του Στρατου δεν θα τον ρωτήσει αν θα πάει στον Παρμενιωνα φέτος για να δικαιωθεί σύνταξη. Ιδάλως σκεφτείτε 2 συμμαθητές ο ένας παραιτείται και συνεχιζει για 5 ετη πληρωμη ασφαλιστικών εισφορών. Στα 5 ετη και οι δύο θα εχουν πληρώσει στον ίδιο φορέα 40 ετη εισφορών και μόνο ενας συμφωνα με εσας θα δικαιωθει σύνταξης ..Δεν ξέρω ποσο συνταγματικο ειναι αυτό. Τονίζω δε μιλάμε για διαδοχική ώστε να υπαχθεί παλαιό ΙΚΑ , αυτή την έννοια έχει η εισαγωγή της προαιρετικής.
Δηλαδή κάποιος παραιτηθεί στα π.χ. με 35 έτη (30+5), πληρώσει τα 5 προαιρετικής και δεν εργαστεί, δεν δικαιούται σύνταξη στα 60? Δεν θεωρείται απόστρατος?
Ο έλεγχος θεμελίωσης δεν αφορά τους απόστρατους (οι οποίοι είτε δικαιώθηκαν ήδη σύνταξης είτε όχι), αλλά εργαζόμενους (ή αυτασφαλισμένους) και ειδικά στην περίπτωσή μας τους στρατιωτικούς.
Όλα τα δεδομένα που αναφέρεις ισχύουν αποκλειστικά για ένστολους, διότι ο νόμος (που όλοι τον επικαλούνται αλλά ελάχιστοι τον έχουν διαβάσει) προβλέπει αυτά –> https://i.imgur.com/vPLg3FE.png
Θεωρείται προφανές ότι ο παραιτημένος δεν θα είναι στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων όταν θελήσει να κάνει αίτηση συνταξιοδότησης, οπότε σαφώς δεν θα εμπίπτει στο άρθρο 20 του Ν.3865/10.
Και όταν δεν είσαι ένστολος την αίτηση συνταξιοδότησης δεν την υποβάλλεις στο ΓΕΣ / ΟΛΚΑ, αλλά στον ΕΦΚΑ που θα σε ενημερώσει τότε ότι με βάση τη νομοθεσία που ισχύει για τους πολίτες δικαιούσαι σύνταξη στα 62.
.
ΥΓ. Εάν ο νόμος ανέφερε “Για τα πρώην στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ….” τότε θα το συζητούσαμε το θέμα!
Δηλαδή κατά την κρίση συνταξιοδότησης , ο τελευταίος ασφαλιστικός φορέας δεν ισχύει?
Όντως πως αν ενας ειχε ενσημα ικα πριν το στρατό τελικά κρίνεται με το ασφαλιστικο του στρατού και όμοια:ένας με παραιτηθείς στρατιωτικός και συνέχεια μετα ασφαλισμένος εστω και για 1 χρόνο ικα κρινεται με τον τελευταίο δηλαδή τους νομους για το ικα. Δηλαδή γιατί ενας παραιτηθείς στρατιωτικός χωρίς άλλη εργασία να μην κριθεί με τον τελευταίο φορέα ??? Μας τα εχετε μπερδέψει κ. Αχιλλέα, μπορείτε με τη πολύχρονη ενασχόληση σας στο θέμα να δώστε λίγο φως? Οπως φυσικά και όποιος γνωρίζει?
Οταν εξετάζεται η αίτηση του στρατιωτικου για σύνταξη απο τον ΕΦΚΑ είναι ήδη πολιτης (έχει βγει το ΦΕΚ αποστρατείας) άρα θα έπρεπε να κριθεί σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ.Αχιλλέα σαν πολίτης δηλ ακόμη και με 40 θα του λέγανε 62 χρονών. Ο ΈΦΚΑ ξρίνει και έτσι πρέπει να κρίνει σύμφωνα με τον τελευτσίο ασφσλιστικό φορέα. Αρα αυτά που μας λέτε ισχύουν αν μετά ασφαλιστεί σε άλλο φορέα (είναι πιθανό αλλά οχι πάντα).
Εάν έλεγε για πρώην δε θα ίσχυε ο τελευταίος ασφαλιστικός φορέας.
Αληθεύουν οι φήμες περί μείωσης του εφάπαξ 5% ανά έτος αρχομένης από το έτος 2021; Είμαι ασφαλισμένος από το 1988.
Ξεκίνησα να γράφω απάντηση με επιχειρήματα για να αντικρούσω ακόμη μία φήμη, αλλά θεωρώ χάσιμο χρόνου να ασχολείται κάποιος με προφορικές / ανώνυμες / αυθαίρετες εικασίες.
Θεωρώ σχεδόν σίγουρο ότι κάποιος δεν γνωρίζει πως υπολογίζεται το εφάπαξ και δεν κατάλαβε αυτό που διάβασε.
Υπάρχει κάποιο link με σχετικό άρθρο που να αναφέρει τα παραπάνω για σχολιασμό;
.
ΥΓ. Επειδή δεν έχουμε όλοι μνήμη χρυσόψαρου, θυμίζω προηγούμενες “φήμες” ότι οι συντάξεις και το εφάπαξ θα μειωνόταν από 1-1-2021 (μέχρι και 20%):
https://enstoloi.net/sxolia/epikerotita/comment-page-56/#comment-78457
https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-468/#comment-99742
Όσον αφορά την προαιρετική ασφάλιση. Μόλις επικοινώνησα τηλεφωνικά με τον ΕΦΚΑ και μου είπαν ότι ναι μεν η προαιρετική είναι νόμος του κράτους, άλλα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η φόρμα εφαρμογής για στρατιωτικούς. Αυτό για να γίνει χρειάζεται χρόνο, που σημαίνει ότι όσοι βρισκόμαστε στα 30 πραγματικά, δεν προλαβαίνουμε να ακολουθήσουμε αυτήν τη διαδικασία διότι στο μεταξύ θα έχουμε συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια (32) προς θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Αυτό προς ενημέρωση των συναδέλφων που μπορεί να μπήκαν στην διαδικασία προβληματισμού σχετικά με την προαιρετική ασφάλιση.
Τι σημαίνει αυτό Βασίλη ότι επειδή κάποια υπηρεσία δεν έχει φτιάξει ακόμη την εφαρμογή δεν ισχύει? θα πούμε δεν πειράζει μόλις τη φτιάξουν? Εσύ εχεις το δικαίωμα να λες οτι δεν μπορω να το κάνω γιατί δεν εχω excel εγκατεστημένο? Λοιπόν για πληροφόρηση: Η προαιρετική ανεξάρτητα αν η λογιστική εφαρμογή των κρατήσεων του ΕΦΚΑ δεν ειναι ακόμη έτοιμη ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία υποβολής αίτησης οπότε για εμάς εκεί γύρω στα 30 πραγματικά, μπορούμε να υπαχθούμε για την συμπλήρωση 40ετίας με την πληρωμή εισφορών με την εκδοση της σύνταξης. Εσένα δηλαδή σε ικανοποίησε η απάντηση δεν εχω το λογιστικό γι’αυτό μην κάνεις αιτηση? Τόσο ποια?
Δεν είπα ότι δεν ισχύει. Είπα ότι ισχύει αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμο το λογιστικό (;) κομμάτι, το οποίο θα πάρει χρόνο να ετοιμαστεί, σύμφωνα με την πιο ΕΓΚΥΡΗ πηγή μέσα από το τμήμα στρατιωτικών συντάξεων του ΕΦΚΑ. Κι επειδή για να ενταχθείς στην προαιρετική θα πρέπει πρώτα να παραιτηθείς χωρίς δικαίωμα άμεσης συνταξιοδότησης και μετά να περιμένεις πότε θα είναι έτοιμοι να σε εντάξουν (αν θα σε εντάξουν τελικά, γιατί στην Ελλάδα ζούμε) ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ότι το ρίσκο είναι μεγάλο. Έχω 30 πραγματικά και προτιμώ να πορευθώ με βάση τα ήδη ισχύοντα (32 + 8) παρά να ρισκάρω την παραίτηση και μετά βλέπουμε. Όσο κι αν ο πειρασμός της ΑΜΕΣΗΣ απεμπλοκής από τον ενεργό Στρατό είναι ομολογουμένως δελεαστικός. Δεν παρακινώ κανέναν να πράξει το οτιδήποτε προς Θεού. Απλά εκθέτω προσωπικές απόψεις και καταθέτω τι ΕΓΚΥΡΑ μου είπαν επί του θέματος. Από κει και πέρα, είναι επιλογή του καθενός από εμάς το τι θα πράξει.
Σωστά τα λες, αλλά σκέψου περίπτωση που μου δίνουν μετάθεση στα 30 χρόνια πραγματικά , η οικογένεια να μην μπορεί να ακολουθήσει και όπως καταλαβαίνεις το ψυχολογικό βάρος και οι αρνητικές οικογενειακές συνέπειες μεγάλες. Στην περίπτωση αυτή θα αρκεστώ στην απάντηση οτι δεν εχουν τοποθετήσει το λογιστικό. οκ οικονομικά υπάρχει τρόπος επιβίωσης μη φανταστείς ότι πηγαίνοντας στη μετάθεση δε θα άνοιγα ακόμη ενα σπίτι κτλ. Αρα επειδή δεν είναι όλα χρήμα η απάντηση δεν έχουμε ακόμη το λογιστικό ή οτιδήποτε αλλο να εφαρμόσουν το νομο δεν έχει καμία αξία. Ισως να μην ειναι απαραίτητα κακό αυτό, γιατι σε 2 χρόνια που θα δικαιωθώ συνταξη να πληρώσω αναδρομικά τις εισφορές με το εφάπαξ.
Ότι και να πω θα σε γελάσω. Ο τόνος της φωνής του συνομιλητή μου, έλεγε φωναχτά, “ΜΗΝ το κάνεις, είναι χαζομάρα”. Αυτήν την αίσθηση έχω και πιθανότατα θα σταματήσω εδώ κάθε σκέψη περί προαιρετικής. Και μιλάω ΜΟΝΟ για μένα και για κανέναν άλλον εννοείται. Από κει και πέρα, τα δεδομένα είναι αυτά, όποιος θέλει το τολμά, ο τολμών νικά άλλωστε. Ενδεχομένως.
Βασίλη μπράβο για την πρωτοβουλία και σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Το “Δεν υπάρχει φόρμα εφαρμογής για τους στρατιωτικούς” όμως θα πρέπει να μας αφήνει παγερά αδιάφορους. Το ότι ξύνονται στον ΕΦΚΑ δεν μπορεί να αναιρεί ένα κατοχυρωμένο με νόμο δικαίωμα!
Επίσης κάτι άλλο αν κάποιος ξέρει.
Οι κρατήσεις υπέρ ΜΤΣ σταματούν αυτόματα μόλις συμπληρωθούν 35 χρόνια υπηρεσίας, ή απαιτείται αναφορά?
Και αν ναι ενσωματώνονται στο μισθό στη συνέχεια?
Αυτή η προαιρετική ασφάλιση είναι ένα ιδιαιτέρως σοβαρό θέμα. Δηλαδή κάποιος με 30 πραγματικά, με αναγνωρισμένη 5ετία και με ρυθμισμένη 3ετία, μπορεί να παραιτηθεί και να αιτηθεί την αναγνώριση των 2 ετών (μέσω της προαιρετικής ασφάλισης) που υπολείπονται για τη συμπλήρωση 40ετίας και να συνταξιοδοτηθεί άμεσα; Παρακαλώ αν κάποιος γνωρίζει τι ισχύει ας ενημερώσει, γιατί αυτό το θέμα ενδεχομένως να αφορά πάρα πολύ κόσμο.
Αχιλλέα, μπορείς μήπως να μας πεις για την προαιρετική ασφάλιση? Πρώτη φορά το ακούω…
Εγώ έχω 30 κλεισμένα και 5 εκστρατείας και 3 (91-93), χρειάζομαι ακόμη 2….
Εδώ κολλάει η προαιρετική? Οι εφαρμογές του site δεν δίνουν πάντως αυτή την επιλογή στο δικαίωμα θεμελίωσης σύνταξης…
Όποιος θέλει να παραιτηθεί χωρίς σύνταξη (πχ. εσύ με 35 συντάξιμα έτη) υπάγεται στην ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1.α. Εάν μετά την παραίτηση δεν θέλεις να δουλέψεις τα υπόλοιπα 5 έτη που σου λείπουν, μπορείς να αυτασφαλιστείς στο ΙΚΑ (= προαιρετική ασφάλιση), πληρώνοντας από την τσέπη σου εισφορές σύνταξης και υγείας 26,95%, χωρίς όμως αυτά τα 5 χρόνια να έχεις οποιαδήποτε πηγή εισοδήματος! Πως θα πληρώνεις τις εν λόγω εισφορές και τι θα τρώς αυτά τα 5 χρόνια χωρίς σύνταξη και χωρίς δουλειά; Είναι δυνατόν το παρόν site να δίνει την επιλογή μίας τέτοιας απαράδεκτης οικονομικά λύσης, απλά για να φύγει κάποιος λίγα χρόνια πριν συμπληρώσει τα 40 συντάξιμα έτη; . ΥΓ 1. Επιπρόσθετα τα 3 έτη που υπολογίζεις θα πρέπει να τα ξεχάσεις εάν επιλέξεις αυτή την οδό συνταξιοδότησης, διότι παραιτούμενος με 35 έτη δεν είσαι πλέον ένστολος και ως πολίτης δεν δικαιούσαι την επιπλέον τριετία για να συμπληρώσεις 40ετία. . ΥΓ 2. Μην χάνετε χρόνο ψάχνοντας “παραθυράκια” για να εκμεταλλευτείτε ή να ξεγελάσετε το σύστημα. Η συγκεκριμένη διάταξη υπάρχει… Διαβάστε τη συνέχεια »
Κ. Αχιλλέα αν μπορείτε να μου απαντήσετε, πέστε ότι στα 30 χρόνια επιλέγει κάποιος αυτό τον δρόμο συνταξιοδοτησης με προαιρετική ασφαλιση, επιδη έχει εισοδειματα από άλλους πόρους (π.χ. εργασία σύζυγου κ.α ).
Κατά την παραίτησή του στα 30 όπως προανέφερα θα λάβει εφάπαξ ? Η με την συμπλήρωση των 40 ετών (30+5 πλασματικα +5προαιρετικη) μετά από 5 ετη?
Κατανοητόν. Όμως προς τι ο διαχωρισμός της τριετίας από την πενταετία; Με άλλα λόγια, γιατί κάποιος που παραιτείται πρέπει να ξεχάσει την τριετία και όχι την πενταετία; Από πού προκύπτει αυτό;
Η 5ετια αναγνωρίζεται μετά από 25 έτη τα οποία και θα έχεις, ενώ η 3ετια αναγνωρίζεται εάν έχεις 37 έτη, άλλα εσύ δεν θα έχεις (ΥΣ1 της απάντησης παραπάνω)
Έχεις απόλυτο δίκιο και δεν είναι μόνο αυτό επειδή αυτά τα χρήματα είναι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλεις ο ίδιος ναι μεν γράφονται στον 351 κωδικό στην δήλωση αλλά εάν δεν έχεις άλλα εισοδήματα που να προκύπτει φόρος δεν έχεις το ευεργέτημα της μείωσης φόρου.
Έτσι ακριβώς είναι η περίπτωση του αδελφού μου που καταβάλει κάθε μήνα στον ΕΦΚΑ 266€ (από τον ιδιωτικό τομέα, αλλά η επιλογή αυτή ήταν μονόδρομος αφού απολύθηκε και είναι μεγάλος σε ηλικία και άνεργος) αλλά χωρίς άλλο εισόδημα παρα μόνο από ένα μικρό ενοίκιο και δεν έχει επιστροφή φόρου.
Γεια σας είμαι συνταξιούχος και εργαζόμουν, εχω 450 ενσημα βαρεα με εταμ. Γνωριζει κάποιος πια είναι η διαδικασία αναγνωρισεως; α) Θα βγει νέα η συμπληρωματική πράξη συνταξης ; β) επηρεάζει την προσωπικη διαφορα που πληρώνομαι ; γ) υπάρχει κάποιο όριο ηλικίας η είναι άμεσα πληρωτεα; και τέλος τι γίνεται με εταμ; Σας ευχαριστώ καλό σαββατοκύριακο σε ολους
Χαιρετώ όλους τους συναδέλφους .Διότι είμαι σε μεγάλο δίλημμα για να δηλώσω παραίτηση θα ήθελα να μου απαντήσετε στο ερώτημα μου .Είμαι ΕΜΘ απ το 05/1993, έχω αναγνώριση την πρώτη πενταετία. Απ το 2007 έχω 24εξάμηνα δίπλα αναγνωρισμενα κ το 1992 6μηνες ΙΚΑ. Μπορώ να δηλώσω αποστρατεία .Ευχαριστώ εκ τον προτέρων για της απάντησης σας.
Καλησπέρα. Και εγώ 5/93 ΕΜΘ είμαι και έχω προγραμματίσει να φύγω 6/22, με 29 εξάμηνα και 5ετια. Είσαι συμπληρωμένο αλλά αν αντέχεις βάστα μέχρι 6/22 για εφάπαξ και ΒΟΕΑ παιδιών. Έχω την εντύπωση ότι οι 6 μήνες ΙΚΑ Ίσως κάνουν ζημιά. Συμβουλέψου και συμπλήρωσε τις φόρμες στο παρών Site : ΣΎΝΤΑΞΗ ΓΕΣ, ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ, ΕΦΆΠΑΞ ΣΤΡΑΤΟΣ. ΚΑΛΉ ΜΑΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ
Ευχαριστώ ΝΙΚ
Καλησπέρα ξέρει κανείς σας τηλ και mail ώστε να επικοινωνήσω με το τμήμα στρατιωτικών συντάξεων