Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 316 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
21.5K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Φωτης
10 Φεβρουαρίου 2022 08:55
Καλημερα έχω αναγνωρίσει 1 έτος μαθητείας και αλλάζω 1 χρόνο νωρίτερα μισθολογική κλίμακα, γνωρίζετε αν αυτός ο χρόνος προσμετράται για την συμπληρωση 35 ετιας δηλαδή μπορώ αιτηθω αποστρατεια στα 34 ή είναι απλώς συνταξιμος?
Επί του παρόντος οι στρατιωτικοί μπορούν να αναγνωρίσουν μόνο τα έτη σπουδών ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, όπως αναφέρεται στην παρ. Β.4 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση
Άρα ο χρόνος μαθητείας μετράει μόνο για το μισθό και έμμεσα για τη μελλοντική σύνταξη (διότι αυξάνεται ο μέσος όρος αποδοχών), αλλά δεν μπορεί να γίνει συντάξιμος (δεν αναγνωρίζεται) και φυσικά δεν μετράει ούτε για θεμελίωση.
στα εργαλεία σύνταξη στρατού βάζω 35+5 έτη εκστρατείας το επιπλέον έτος μαθητείας που το πληκτρολογο για να δω την διαφορά στο ύψος της σύνταξης?Ευχαριστώ για την απάντηση
Εάν αυτός ο χρόνος εκτός του μισθολογικού βαθμού αυξάνει και το ΕΧΥ, τότε μπορείς να τον εισάγεις ως θητεία (=12 μήνες) χωρίς αναγνώριση ΕΦΚΑ. Έτσι αυτό το έτος θα μετρήσει μόνο ως προϋπηρεσία αλλά όχι ως συντάξιμο.
Υπόψιν ότι με τον τρόπο αυτό αυξάνεται ο μισθολογικός βαθμός και ΕΧΥ για όλα τα έτη από την ημερομηνία κατάταξης, δεν υπάρχει τρόπος να μετρήσει μόνο από συγκεκριμένη ημερομηνία και μετά.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠ.
9 Φεβρουαρίου 2022 09:03
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1400 ΦΕΚ Α ‘ 114/28.5.1973 ΟΙ Α/Ξ-Υ/Ξ ΠΟΥ ΒΓΕΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΕΝ ΑΣΚΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.ΕΝΑΣ Α/Ξ ΥΠ. ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΗΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΑΥΤΟΣ ΑΣΚΕΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ;;;;;;;;;;.ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
“Ασκώ Διοίκηση” σου έχουν ανατεθεί καθήκοντα Διοικητή (Σ.Κ. 20-1 Σ.Κ. 20-2)
Ο Διευθυντής γραφείου δεν ασκεί τέτοια καθήκοντα.
Τα τελευταία 2 χρόνια έχουν βγάλει μεταθέσεις για Αξκους Ε.Υ σε θέσεις Διευθυντή ΛΑΦ και πρατηρίων. Πέσανε βεβαίως οι ανάλογες προσφυγές ( με χαρτιά από τους θεράποντες ιατρούς και τις ακυρωσαν)
Πολλοι Αξκοι Ε.Υ. εκτελούν καθήκοντα διευθυντή γραφείου.
Γνωρίζει κάποιος που μπορούμε να ανατρέξουμε για να δούμε π.χ πόσο στοιχίζει η αναγνώριση πενταετίας 1991-1995. Κατάταξη Σεπ 1990.Γνωρίζω ότι δεν χρειάζεται εισφορές η αναγνώριση από εμένα όμως η παρακράτηση από το ΕΦΑΠΑΞ είναι 2.900 ευρώ. Αν ισχύουν τα λεγόμενα του Γιάννη χθες με αναγνώριση 800-900 ευρώ τότε θα πρέπει να το δούμε σοβαρά αφού μιλάμε για όφελος περί τίς 2000 ευρώ .
Από ότι έχω καταλάβει μάλλον μπερδεύεις τη μάχιμη 5ετία με την αρχική πενταετία ΙΚΑ των ΕΜΘ.
Η αναγνώριση 5ετίας στη σύνταξη κοστίζει 6,67% επί των αρχικών αποδοχών (του 1991).
Η αναγνώριση της πενταετίας ΕΜΘ στο εφάπαξ κοστίζει 2% επί των αποδοχών κατά τη διαγραφή (πχ. του 2021).
Και το εφάπαξ και η συγκεκριμένη κράτηση υπολογίζονται στη σελίδα “Εφάπαξ ΓΕΣ” και στην περίπτωσή σου πρέπει να είναι ακριβώς 2.892 € (όχι 2.900) –> https://i.imgur.com/gvbcEBm.png
Δεν γνωρίζω τι ισχύει για την αναγνώριση – εξαγορά της συγκεκριμένης πενταετίας για εσένα ΓΙΩΡΓΟ. Κ διότι σου παρέχεται δωρεάν ( νομίζω). Όσο αφορά εμένα,ο υπολογισμός των δόσεων που μου γίνεται είναι με βάση του Ν. 2084/92 ( έτσι μου εχουν πει) που άρχισε να ισχύει από 1/1/93 και οι κρατήσεις στο μισθό για εμένα ηταν 2.085 δραχμές το 1997 και είχε φτάσει τις 9.158 δραχμές. Βέβαια ήμουν σε μονάδα εκστρατείας το ’92-97. Αν μια μονάδα ή σχηματισμός είναι εκστρατείας την 5ετια που θέλει να αναγνωρίσει κάποιος( αναγνωρίζονται τα 5 πρώτα χρόνια σε μονάδες εκστρατείας) το γνωρίζει η διεύθυνση του όπλου του, γιατί ανά 5 χρόνια αλλάζει ο σχεδιασμός( θεωρείται απόρρητος) και μπορεί μια μονάδα ή σχηματισμός να χαρακτηριστεί από εκστρατείας σε μη εκστρατείας ή το αντίστροφο (γνωρίζω τέτοιες περιπτώσεις).
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ
8 Φεβρουαρίου 2022 13:48
ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ Α/Ξ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΙ ΠΧ :ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΙΣΤΑΤΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟ :::::::
Γιώργο, στο ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1400 ΦΕΚ Α ‘ 114/28.5.1973 Περί Καταστάσεων των Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων στο ΤΜΗΜΑ 3, ΑΡΘΡΟ 14 θα βρεις την απαντηση σ’αυτό που ζητας. Ωστόσο υπάρχουν συνάδελφοι που αν και ελαφράς υπηρεσίας δέχονται και ασκούν καθήκοντα Δντή Γραφείου.
Καλημέρα σας. Γνωρίζει κάποιος, να με κατευθύνει για τα δικαιώματα ενός υπαξιωματικού που έχει κριθεί ελαφράς υπηρεσίας; δηλαδή τι προβλέπεται να κάνει και τι όχι, από καθήκοντα, κινήσεις, εκπαιδευόμενος/εκπαιδευτής, υπηρεσίες, ασκήσεις κτλ. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
σε τηλεφωνικη ερωτηση μου χθες στη ΔΕΝΔΗΣ μου ειπαν οτι τις προσεχεις μερες θα σταλουν στην Ενωση οι καταστασεις με τους δικαιουχους προκειμενω να πιστωθουν οι λογαριασμοι
Έχει βγει έγγραφο της ΓΕΣ/ΔΕΝΔΗΣ με ημερομηνία 4 Φεβρουαρίου όπου εγκρίνει το ποσό και έχει αποσταλεί στα Κεντρικά Ταμεία και στον ΟΛΚΕΣ. Τί να σας πω, ελπίζω να μην καθυστερήσουν πολύ.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ευαγγελος
7 Φεβρουαρίου 2022 19:19
Καλησπέρα σας. Είμαι ΕΜΘ Ανστης καταγής το 1996. Με έκρινε η ΑΣΥΕ για δυσίατο νόσο αποστρατευτεω θα ήθελα να σας ρωτήσω αν δικαιούμαι σύνταξη , προαγωγή στο βαθμό του Ανθλγου με την αποστρατεία και με τη βασικό να υπολογίσω την σύνταξη μου εφόσον δικαιούμαι. Ευχαριστώ εκ τον προτέρο
Κατ’ αρχήν από το 2016 και μετά ο τελευταίος μισθός δεν επηρεάζει τη σύνταξη!
Εάν θέλεις να μάθεις όλα όσα δικαιούσαι (σύνταξη, μέρισμα, εφάπαξ, ΒΟΕΑ) πρώτα διαβάζεις τις παρ. Α3 και Α.4 εδώ: Τρόπος χρήσης και αξιοποίησης του site
και μετά συμπληρώνεις τη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” και “Εφάπαξ ΓΕΣ” με τα υπηρεσιακά δεδομένα σου, εισάγοντας στο πεδίο “Β. Αιτία Συνταξιοδότησης → Ανικανότητα (ΑΣΥΕ)“.
.
Δεν χρειάζεται να διαβάσεις νόμους ούτε άρθρα στο διαδίκτυο, γιατί μάλλον θα μπερδευτείς περισσότερο. Απλά συμπλήρωσε όλα τα πεδία με ότι ισχύει (πχ. θητεία κλπ) και τυχόν αναγνωρίσεις που έκανες (Αναγνώριση → ΕΦΚΑ).
Εάν έχεις καμιά απορία ως προς τι συμπληρώνεις σε κάποιο πεδίο επανέρχεσαι.
Βαγγέλη καλησπέρα! Εύχομαι καταρχήν όλα να πάνε καλά από εδώ και πέρα για σένα. Θα ήθελα να ρωτήσω επειδή με αφορά το θέμα και θα έχω μάλλον την ίδια πορεία με τη δική σου τι αναρρωτικες έλαβες για να φτάσεις ως εδώ?
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βασίλης
7 Φεβρουαρίου 2022 17:37
Θα ήθελα να ρωτήσω αν η στρατιωτική θητεία συμπεριλαμβάνεται – προσμετράται ως πραγματική υπηρεσία (εννοείται αν το αναγνωρίσουμε) ή μόνο ως πλασματική?? Και επίσης που ακριβώς (νόμος, ΠΔ κτλ) το λέει- διευκρινίζει αυτό?
Το ανωτέρω άρθρο αναφέρει πως μετράει η θητεία στη θεμελίωση, πως μετράει στη σύνταξη και πως γίνεται η αναγνώριση, άρα τι σημασία έχει εάν την ονομάσεις πραγματική ή πλασματική ή φανταστική ή οτιδήποτε άλλο;
Ποια ακριβώς απορία έχεις που επηρεάζεται από το διαχωρισμό πραγματικός / πλασματικός;
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
demisant
7 Φεβρουαρίου 2022 12:47
Χαίρεται! Θέλω να σας κάνω μιαν ερώτηση. Στα 19 χρόνια υπηρεσίας, απόφοιτος ΣΜΥ, δικαιούμαι αποζημίωση ή κάποιου άλλου είδους χρηματικό ποσό αν υποβάλλω αναφορά παραίτησης; Σας ευχαριστώ!
Μπορώ να υπολογίσω (φαίνονται στα φύλλα μισθοδοσίας;) τις εισφορές που έχω καταβάλλει για το εφαπαξ που θα μου επιστραφούν αν δηλώσω παραίτηση; Κι επίσης, οι εισφορές μου επιστρέφονται άμεσα ή μετά από κάποια χρόνια; Ευχαριστώ πολύ!
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΑΛΑΝΤΗΣ ΕΒΡΟΣ
7 Φεβρουαρίου 2022 12:40
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ 3ΕΤΙΑΣ 90-95 ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΑΛΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ Η ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ιωάννης
7 Φεβρουαρίου 2022 08:36
Καλημέρα σας.
Για την Επιπλέον Τριετία όσοι Ήμαστε Απόστρατοι τι Ισχύει;
Κατάταξη το 1989 αποστρατεία το 2017, με 28 Έτη Πραγματικά και 51 Συντάξιμα.
Αναγνωρίζονται Αυτεπάγγελτα, Πρέπει να Αιτηθούμε;
Καταβάλουμε Εισφορές;
Μεγάλη Απάτη εις Βάρος σε Συγκεκριμένη Ομάδα Κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Αφού μας “Πέταξαν” εμάς τους πριν το 1990 από την Τριετία Κονδύλη, τώρα την Επαναφέρουν μέσω Εισφορών για να “Τσιμπήσουν” Πολλοί και αν την “Χρυσοπληρώσουν”.
Το Θέμα είναι αν Στέκει Νομικά, κι εδώ Χρειάζομαι την Βοήθεια του Αχιλλέα Καρασαββίδη. ενώ Αποσύρθηκε η Τριετία για Μεγάλη Μερίδα Στελεχών τώρα και Πάλι Επανέρχεται Μόνο για Ελάχιστους και αυτό Μόνο Μέσω Εισφορών.
Εμείς που Αποστρατευθήκαμε το 2016 γιατί να μην την Δικαιούμαστε ενώ Προηγούμενοι και με Λιγότερα Έτη την Δικαιούνται καθώς και οι Επόμενοι.
Χρήζει Νομική Ερμηνεία.
Ιωάννη δεν ισχύει απολύτως τίποτε από αυτά που αναφέρεις και όλα τα συμπεράσματά σου είναι λανθασμένα λόγω ελλιπούς ενημέρωσης, οπότε και ο θυμός σου είναι εντελώς αδικαιολόγητος. α. Τα έτη Κονδύλη υπολογίζονται (δωρεάν) για όσους διαγράφηκαν μέχρι 31-12-2018 (άρα και για σένα). β. Η πρόσθετη τριετία με πληρωμή (υπέρογκων) εισφορών δεν έχει καμία σχέση με τα έτη Κονδύλη, εκτός από το γεγονός ότι έτυχε να έχουν ίδια διάρκεια (3 έτη). γ. Τα έτη Κονδύλη δεν ήταν συντάξιμα και δεν θεμελίωνε κάποιος με αυτά (ερώτηση 3.4 στις FAQ). δ. Η πρόσθετη τριετία θεσπίστηκε για τους συναδέλφους που παραιτούνται και εμπίπτουν στην 40ετία, ενώ εσύ ήσουν από τους τελευταίους τυχερούς που μπορούσαν να φύγουν με 25ετία. . Εάν θέλεις να ενημερωθείς (σωστά) για την τριετία, πρώτα πρέπει να ξεχάσεις ότι νομίζεις ότι γνωρίζεις. Μετά θα διαβάσεις την παρ. Β.6 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση και τέλος αυτό το άρθρο: Αλλαγή τρόπου εισαγωγής πρόσθετης τριετίας . ΥΓ 1. Λογικά η τριετία Κονδύλη έχει ήδη υπολογιστεί στη σύνταξή σου, εφόσον πληροίς τις προϋποθέσεις της ερώτησης 3.4 στην ενότητα FAQ. Μπορείς να το μάθεις πολύ… Διαβάστε τη συνέχεια »
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
6 Φεβρουαρίου 2022 20:52
Καλησπέρα Κύριε Καρασαββίδη.
Συγχαρητήρια για την άψογη ιστοσελίδα σας. Θα ήθελα να κάνω την εξής παρατήρηση:
Σύμφωνα με τον 3883/ 10 – κεφάλαιο 10- άρθρο 27 – παραγραφος 7,αναφέρει τα κάτωθι,
7. Ως ευδοκίμως τερματίσαντες κρίνονται οι Αξιωματικοί που έχουν συμπληρώσει πραγματική συντάξιμη υπηρεσία τριάντα πέντε (35) ετών και κατά την κρίση των Συμβουλίων Κρίσεων με βάση τη συνεκτίμηση των προσόντων τους σε όλη τη σταδιοδρομία τους, απέδωσαν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και δεν κατέστη δυνατή η προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό, όπου αυτός προβλέπεται.
Με δική μου ερμηνεία, στα 35 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας η Υπηρεσία σε κρίνει ευδοκίμως τερματίσαντα, άρα δεν χρειάζονται τα 40 ασφαλιστικά χρόνια για να πάρει κάποιος σύνταξη ούτε χρειάζεται να πληρώσει τα 5 πλασματικά.
Ποια είναι η γνώμη σας;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Καλημέρα.
Τα 40 συντάξιμα έτη απαιτούνται για περιπτώσεις αποστρατείας με αίτηση του ασφαλισμένου.
Βλ. στην σελίδα https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/ στην ενότητα 3. Τρόποι αποχώρησης… την περίπτωση Α. ΟΙΚΙΟΘΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΜΕ ΣΥΝΤΑΞΗ.
Η αποστρατεία για όσους κριθούν ευδοκίμως τερματίσαντες είναι μια από τις μορφές αυτεπάγγελτης αποστρατείας (Βλ. περίπτωση Β1 ή Β2 στην παραπάνω σελίδα), δεν απαιτείται η 40ετής ασφάλιση και όντως δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή αναγνώρισης της πενταετίας.
Όμως παρά το ότι η αναγνώριση της πενταετίας δεν είναι υποχρεωτική θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο να προχωρήσεις σε αυτήν γιατί είναι συμφέρουσα.
Η παρατήρηση που έκανα είναι γιατί
α) υπάρχουν συνάδελφοι που πιστεύουν ότι θα τους “κρατήσουν” στο στράτευμα μέχρι 40 χρόνια υπηρεσίας.( Όσοι ΔΕΝ έχουν προέλευση από ΑΣΕΙ, στα 35 χρόνια υπηρεσίας θα μας κρίνουν ολους “Ως ευδοκίμως τερματίσαντες” )
β) Δεν είναι υποχρεωτική η εξαγορά πενταετίας σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας (έτερον εκάτερον αν είναι συμφέρουσα η εξαγορά ή όχι – σίγουρα είναι για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων)
Ευχαριστώ για την ανταπόκρισή σας και καλή συνέχεια στην καταπληκτική δουλειά που κάνετε.
Υ.Γ. Έχω προβεί στην αναγνώριση της 5ετιας (1992 – 1997) γιατί κατατάχθηκα το 1991 (με το θεσμό των εθελοντών) και το ποσό που πληρώνω είναι πολύ μικρό.
(13,8€ Χ 60μήνες=828€)
Συμφωνώ μαζί σου. Μάλιστα σε ορισμένους υπάρχει η εντύπωση ότι αν δεν αναγνωρίσουν την πενταετία θα μπορούν να παραμείνουν σε υπηρεσία για να συμπληρώσουν 40 συντάξιμα. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει (όπως λες) και η αναγνώριση ή μη της πενταετίας δεν επηρεάζει σε τίποτα την αυτεπάγγελτη αποστρατεία.
Η κρίση ως ευδοκίμως τερματίσαντες, για όσους υπάγονται στις διατάξεις του Ν3883/2010, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 25 (όχι 27) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/514305/2019-05-03 .
Σύμφωνα με αυτές δεν είναι απόλυτος κανόνας η 35ετία για καμία κατηγορία.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Nikos
4 Φεβρουαρίου 2022 20:56
Από ενημέρωση του ΜΤΣ όσοι ζητούν προκαταβολή έναντι εφαπαξ και έχουν ξαναπάρει παλαιότερα δεν θα δίδεται ξανά.
Στην φορμα για υπολογισμο συνταξης για εθελοντρια που ειναι τωρα Τχης και ζηταει να βαλουμε τα χρονια δεν εχει στον υπολογισμο το βαθμο του Δνεα που εκατσε 2 χρονια.Τι να βαλουμε στην φορμα?Επισης στον υπολογισμο του Εφαπαξ μου γραφει αν βαλω τις αντιστοιχες προαγωγες Λαθος διοικ.βαθμος |πινακας προαγωγων.Τι δεν κανουμε σωστα?
Εάν εισάγεις Σχολή Υπξκών (μήνες) = 24 μήνες, τότε ο βαθμός Λοχία (και οι επόμενοι) υπολογίζονται στα σωστά έτη.
Εναλλακτικά μπορείς να αυξήσεις κατά 2 τα έτη Λοχία, ώστε να ταιριάζει το έτος από Επιλοχία και μετά.
Η εφαρμογή (όπως και ο ΕΦΚΑ) έτσι κι αλλιώς λαμβάνει υπόψη μόνο τους βαθμούς μετά το 2002.
Εφόσον συνειδητοποιήσεις ότι για το έτος 2001 (και όλα τα προηγούμενα) δεν έχει καμία σημασία εάν ήσουν στρατηγός ή λοχίας, τότε έχεις κατανοήσει το ασφαλιστικό!
.
Στο εφάπαξ ο “Βαθμός αποστρατείας” δεν μπορεί να απέχει πάνω από 2 βαθμούς σε σχέση με τον τελευταίο βαθμό του πίνακα εξέλιξης, αφού απαιτείται παραμονή τουλάχιστον 1 έτους στον προτελευταίο βαθμό.
α. Λάθος συμπλήρωση (προτελευταίος βαθμός Λγός / τελευταίος Ανχης) –> https://i.imgur.com/SkjzEeV.png
α. Σωστή συμπλήρωση (προτελευταίος βαθμός Τχης / τελευταίος Ανχης) –> https://i.imgur.com/DNeAhTk.png
Η 3ετία στην οποία μάλλον αναφέρεσαι είναι του Ν.3865/10 άρθρο 22 παράγρ.4 που καλό είναι να διαβάσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι τι ακριβώς λέει ή ακόμα καλύτερα με το που ανοίγετε το enstoloi.net είναι στην αρχική σελίδα ανάλογη ενημέρωση. Η δουλειά που έχει γίνει απο τον κύριο Καρασαββίδη είναι απλά άψογη.Μπορούν να την χρησιμοποιήσουν πληρώνοντας οι καταταγέντες απο 1/7/1990 ΕΩΣ 31/12/1995 και μόνο και οι οποίοι δεν έχουν κάποιες άλλες προυποθέσεις ώστε να γλυτώσουν τη 40ετία (3τεκνία,εργασία πρίν την κατάταξη,στρκη θητεία κλπ). Το 1993 που έχεις γράψει δεν ξέρω που το βρήκες και τι εννοείς. Η απάντηση στο ερώτημα είναι οχι καμία εξέλιξη. Εαν δεν ψηφιστεί Νόμος για την αλλαγή του ποσοστού εισφοράς μην πιστεύετε ότι σας λένε κι οτι διαβάζετε απο εδω κι απο κει. Ούτε έχει δικαίωμα ο ΕΦΚΑ αυθαίρετα να κατεβάσει το ποσοστό! Ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει ψηφισμένους Νόμους του Κράτους και μόνο.Εδώ και 10 χρόνια ακούω για μείωση του συγκεκριμένου ποσοστού και διάφορα “δωράκια” για τους στρκους αλλά μέχρι τώρα άνθρακες ο θησαυρός. Μόνο κοροιδία και τίποτα άλλο διαχρονικά απο ΟΛΟΥΣ. Σε αναμονή λοιπόν για το νομοσχέδιο του… Διαβάστε τη συνέχεια »
Όχι ότι ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει ψηφισμένους νόμους του κράτους, τον 4609/19 για την πρόσθετη πενταετία γιατί δεν τον εφαρμόζει? Το ΥΠΕΘΑ συνέχεια απαντάει: Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, το ΥΠΕΘΑ στο πλαίσιο της διαρκούς μέριμνας για το εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό των ΕΔ και προκειμένου να συμπληρωθούν τα προαναφερθέντα όρια ετών υπηρεσίας, έχει διαβιβάσει στοΥΠΕΚΥ πρόταση για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 11 τουν.4609/2019 (Α΄67) που αφορούν στην δυνατότητα αναγνώρισης πέντε (5) ετώνπραγματικής συντάξιμης Υπηρεσίας σε Μονάδες εκστρατείας, χωρίς γεωγραφικόπεριορισμό, για το σύνολο των στελεχών των ΕΔ. Ειδικότερα, προτάθηκαν τα παρακάτω: Η υπόψη 5ετία να προσμετράται επιπλέον του χρόνου που αναγνωρίζεταιστο διπλάσιο ή τριπλάσιο σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 40 του ΠΔ 169/2007. Το δικαίωμα αναγνώρισης να ανατρέχει σε υπηρεσίες πουπραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της στρατιωτικής υπηρεσίας των δικαιούχωνκαι ανεξάρτητα από την ημερομηνία διορισμού τους, ήτοι πριν ή μετά την 30 Σεπ 90. Για την καταβολή των εισφορών αναγνώρισης όπως τυγχάνουν πλήρουςεφαρμογής οι σχετικές οδηγίες των Αρ.Πρωτ.: Φ.10042/οικ.13567/329/08 Ιουν18/ΥΠΕΚΑ&ΚΑ (ΑΔΑ: 7ΑΛ2465Θ1Ω- Α46) και Αρ.Πρωτ.: Φ.10042/40444/1053/21 Μαϊ19/ΥΠΕΚΑ&ΚΑ (ΑΔΑ: 7Μ6Ξ465Θ1Ω-ΦΒΖ) εγκυκλίων. Δικαίωμα… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλημερα έχω αναγνωρίσει 1 έτος μαθητείας και αλλάζω 1 χρόνο νωρίτερα μισθολογική κλίμακα, γνωρίζετε αν αυτός ο χρόνος προσμετράται για την συμπληρωση 35 ετιας δηλαδή
μπορώ αιτηθω αποστρατεια στα 34 ή είναι απλώς συνταξιμος?Επί του παρόντος οι στρατιωτικοί μπορούν να αναγνωρίσουν μόνο τα έτη σπουδών ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, όπως αναφέρεται στην παρ. Β.4 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση
Άρα ο χρόνος μαθητείας μετράει μόνο για το μισθό και έμμεσα για τη μελλοντική σύνταξη (διότι αυξάνεται ο μέσος όρος αποδοχών), αλλά δεν μπορεί να γίνει συντάξιμος (δεν αναγνωρίζεται) και φυσικά δεν μετράει ούτε για θεμελίωση.
στα εργαλεία σύνταξη στρατού βάζω 35+5 έτη εκστρατείας το επιπλέον έτος μαθητείας που το πληκτρολογο για να δω την διαφορά στο ύψος της σύνταξης?Ευχαριστώ για την απάντηση
Εάν αυτός ο χρόνος εκτός του μισθολογικού βαθμού αυξάνει και το ΕΧΥ, τότε μπορείς να τον εισάγεις ως θητεία (=12 μήνες) χωρίς αναγνώριση ΕΦΚΑ. Έτσι αυτό το έτος θα μετρήσει μόνο ως προϋπηρεσία αλλά όχι ως συντάξιμο.
Υπόψιν ότι με τον τρόπο αυτό αυξάνεται ο μισθολογικός βαθμός και ΕΧΥ για όλα τα έτη από την ημερομηνία κατάταξης, δεν υπάρχει τρόπος να μετρήσει μόνο από συγκεκριμένη ημερομηνία και μετά.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1400 ΦΕΚ Α ‘ 114/28.5.1973 ΟΙ Α/Ξ-Υ/Ξ ΠΟΥ ΒΓΕΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΕΝ ΑΣΚΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.ΕΝΑΣ Α/Ξ ΥΠ. ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΗΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΑΥΤΟΣ ΑΣΚΕΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ;;;;;;;;;;.ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
“Ασκώ Διοίκηση” σου έχουν ανατεθεί καθήκοντα Διοικητή (Σ.Κ. 20-1 Σ.Κ. 20-2)
Ο Διευθυντής γραφείου δεν ασκεί τέτοια καθήκοντα.
Τα τελευταία 2 χρόνια έχουν βγάλει μεταθέσεις για Αξκους Ε.Υ σε θέσεις Διευθυντή ΛΑΦ και πρατηρίων. Πέσανε βεβαίως οι ανάλογες προσφυγές ( με χαρτιά από τους θεράποντες ιατρούς και τις ακυρωσαν)
Πολλοι Αξκοι Ε.Υ. εκτελούν καθήκοντα διευθυντή γραφείου.
ΓΙΑΝΝΗ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Γνωρίζει κάποιος που μπορούμε να ανατρέξουμε για να δούμε π.χ πόσο στοιχίζει η αναγνώριση πενταετίας 1991-1995. Κατάταξη Σεπ 1990.Γνωρίζω ότι δεν χρειάζεται εισφορές η αναγνώριση από εμένα όμως η παρακράτηση από το ΕΦΑΠΑΞ είναι 2.900 ευρώ. Αν ισχύουν τα λεγόμενα του Γιάννη χθες με αναγνώριση 800-900 ευρώ τότε θα πρέπει να το δούμε σοβαρά αφού μιλάμε για όφελος περί τίς 2000 ευρώ .
Από ότι έχω καταλάβει μάλλον μπερδεύεις τη μάχιμη 5ετία με την αρχική πενταετία ΙΚΑ των ΕΜΘ.
Η αναγνώριση 5ετίας στη σύνταξη κοστίζει 6,67% επί των αρχικών αποδοχών (του 1991).
Η αναγνώριση της πενταετίας ΕΜΘ στο εφάπαξ κοστίζει 2% επί των αποδοχών κατά τη διαγραφή (πχ. του 2021).
Και το εφάπαξ και η συγκεκριμένη κράτηση υπολογίζονται στη σελίδα “Εφάπαξ ΓΕΣ” και στην περίπτωσή σου πρέπει να είναι ακριβώς 2.892 € (όχι 2.900) –> https://i.imgur.com/gvbcEBm.png
Δεν γνωρίζω τι ισχύει για την αναγνώριση – εξαγορά της συγκεκριμένης πενταετίας για εσένα ΓΙΩΡΓΟ. Κ διότι σου παρέχεται δωρεάν ( νομίζω). Όσο αφορά εμένα,ο υπολογισμός των δόσεων που μου γίνεται είναι με βάση του Ν. 2084/92 ( έτσι μου εχουν πει) που άρχισε να ισχύει από 1/1/93 και οι κρατήσεις στο μισθό για εμένα ηταν 2.085 δραχμές το 1997 και είχε φτάσει τις 9.158 δραχμές. Βέβαια ήμουν σε μονάδα εκστρατείας το ’92-97. Αν μια μονάδα ή σχηματισμός είναι εκστρατείας την 5ετια που θέλει να αναγνωρίσει κάποιος( αναγνωρίζονται τα 5 πρώτα χρόνια σε μονάδες εκστρατείας) το γνωρίζει η διεύθυνση του όπλου του, γιατί ανά 5 χρόνια αλλάζει ο σχεδιασμός( θεωρείται απόρρητος) και μπορεί μια μονάδα ή σχηματισμός να χαρακτηριστεί από εκστρατείας σε μη εκστρατείας ή το αντίστροφο (γνωρίζω τέτοιες περιπτώσεις).
ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ Α/Ξ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΙ ΠΧ :ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΙΣΤΑΤΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟ :::::::
Γιώργο, στο ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1400 ΦΕΚ Α ‘ 114/28.5.1973 Περί Καταστάσεων των Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων στο ΤΜΗΜΑ 3, ΑΡΘΡΟ 14 θα βρεις την απαντηση σ’αυτό που ζητας. Ωστόσο υπάρχουν συνάδελφοι που αν και ελαφράς υπηρεσίας δέχονται και ασκούν καθήκοντα Δντή Γραφείου.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
Άρθρο 14 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/526162/n.d.-1400-1973
Καλημέρα σας. Γνωρίζει κάποιος, να με κατευθύνει για τα δικαιώματα ενός υπαξιωματικού που έχει κριθεί ελαφράς υπηρεσίας; δηλαδή τι προβλέπεται να κάνει και τι όχι, από καθήκοντα, κινήσεις, εκπαιδευόμενος/εκπαιδευτής, υπηρεσίες, ασκήσεις κτλ. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Ριξε μια ματιά στο ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 1400 ΦΕΚ Α ‘ 114/28.5.1973 Περί Καταστάσεων των Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ευχαριστω πολύ
Καλημέρα.Ξερεις κάποιος συνάδελφος να μου πει πότε θα κατατεθεί το επίδομα στους αριστούχους μαθητές για ε.ε
σε τηλεφωνικη ερωτηση μου χθες στη ΔΕΝΔΗΣ μου ειπαν οτι τις προσεχεις μερες θα σταλουν στην Ενωση οι καταστασεις με τους δικαιουχους προκειμενω να πιστωθουν οι λογαριασμοι
Ευχαριστώ πολυ
Έχει βγει έγγραφο της ΓΕΣ/ΔΕΝΔΗΣ με ημερομηνία 4 Φεβρουαρίου όπου εγκρίνει το ποσό και έχει αποσταλεί στα Κεντρικά Ταμεία και στον ΟΛΚΕΣ. Τί να σας πω, ελπίζω να μην καθυστερήσουν πολύ.
Καλησπέρα σας. Είμαι ΕΜΘ Ανστης καταγής το 1996. Με έκρινε η ΑΣΥΕ για δυσίατο νόσο αποστρατευτεω θα ήθελα να σας ρωτήσω αν δικαιούμαι σύνταξη , προαγωγή στο βαθμό του Ανθλγου με την αποστρατεία και με τη βασικό να υπολογίσω την σύνταξη μου εφόσον δικαιούμαι. Ευχαριστώ εκ τον προτέρο
Ερώτηση 2.4 https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
Κατ’ αρχήν από το 2016 και μετά ο τελευταίος μισθός δεν επηρεάζει τη σύνταξη!
Εάν θέλεις να μάθεις όλα όσα δικαιούσαι (σύνταξη, μέρισμα, εφάπαξ, ΒΟΕΑ) πρώτα διαβάζεις τις παρ. Α3 και Α.4 εδώ:
Τρόπος χρήσης και αξιοποίησης του site
και μετά συμπληρώνεις τη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” και “Εφάπαξ ΓΕΣ” με τα υπηρεσιακά δεδομένα σου, εισάγοντας στο πεδίο “Β. Αιτία Συνταξιοδότησης → Ανικανότητα (ΑΣΥΕ)“.
.
Δεν χρειάζεται να διαβάσεις νόμους ούτε άρθρα στο διαδίκτυο, γιατί μάλλον θα μπερδευτείς περισσότερο. Απλά συμπλήρωσε όλα τα πεδία με ότι ισχύει (πχ. θητεία κλπ) και τυχόν αναγνωρίσεις που έκανες (Αναγνώριση → ΕΦΚΑ).
Εάν έχεις καμιά απορία ως προς τι συμπληρώνεις σε κάποιο πεδίο επανέρχεσαι.
Βαγγέλη καλησπέρα! Εύχομαι καταρχήν όλα να πάνε καλά από εδώ και πέρα για σένα. Θα ήθελα να ρωτήσω επειδή με αφορά το θέμα και θα έχω μάλλον την ίδια πορεία με τη δική σου τι αναρρωτικες έλαβες για να φτάσεις ως εδώ?
Θα ήθελα να ρωτήσω αν η στρατιωτική θητεία συμπεριλαμβάνεται – προσμετράται ως πραγματική υπηρεσία (εννοείται αν το αναγνωρίσουμε) ή μόνο ως πλασματική?? Και επίσης που ακριβώς (νόμος, ΠΔ κτλ) το λέει- διευκρινίζει αυτό?
https://enstoloi.net/themeliosi-sintaksis-me-paraitisi/
Δεν γράφει αν μετράει ως πραγματικός.
Τον μετράει όμως στο πρόγραμμα της θεμελιώσεις.
Το ανωτέρω άρθρο αναφέρει πως μετράει η θητεία στη θεμελίωση, πως μετράει στη σύνταξη και πως γίνεται η αναγνώριση, άρα τι σημασία έχει εάν την ονομάσεις πραγματική ή πλασματική ή φανταστική ή οτιδήποτε άλλο;
Ποια ακριβώς απορία έχεις που επηρεάζεται από το διαχωρισμό πραγματικός / πλασματικός;
Χαίρεται! Θέλω να σας κάνω μιαν ερώτηση. Στα 19 χρόνια υπηρεσίας, απόφοιτος ΣΜΥ, δικαιούμαι αποζημίωση ή κάποιου άλλου είδους χρηματικό ποσό αν υποβάλλω αναφορά παραίτησης; Σας ευχαριστώ!
https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
2. Aσφαλιστικό
3. Τρόποι αποχώρησης …
Γ. …..
Θα σου επιστραφούν άτοκα οι εισφορές που έχεις καταβάλει για το εφάπαξ, και για το ΒΟΕΑ εάν έχεις κρατήσεις γιαυτό,
Μπορώ να υπολογίσω (φαίνονται στα φύλλα μισθοδοσίας;) τις εισφορές που έχω καταβάλλει για το εφαπαξ που θα μου επιστραφούν αν δηλώσω παραίτηση; Κι επίσης, οι εισφορές μου επιστρέφονται άμεσα ή μετά από κάποια χρόνια; Ευχαριστώ πολύ!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ 3ΕΤΙΑΣ 90-95 ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΑΛΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ Η ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Καλημέρα σας.
Για την Επιπλέον Τριετία όσοι Ήμαστε Απόστρατοι τι Ισχύει;
Κατάταξη το 1989 αποστρατεία το 2017, με 28 Έτη Πραγματικά και 51 Συντάξιμα.
Αναγνωρίζονται Αυτεπάγγελτα, Πρέπει να Αιτηθούμε;
Καταβάλουμε Εισφορές;
Η εξαγορά τριετίας αφορά όσους κατατάχθηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις από 1/10/90 εως και 31/12/95, για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Α!!! Καλά,
Πάλι για να τα Πάρουν από Μία Μερίδα Στελεχών Προσδοκούν.
Ευχαριστώ πάντως Γιάννη.
Οχι μόνο να τα “πάρουν”, αλλά με τα ισχύοντα μέχρι σήμερα, να τα “χρυσό πάρουν”.
Καλή συνέχεια.
Μεγάλη Απάτη εις Βάρος σε Συγκεκριμένη Ομάδα Κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις.Αφού μας “Πέταξαν” εμάς τους πριν το 1990 από την Τριετία Κονδύλη, τώρα την Επαναφέρουν μέσω Εισφορών για να “Τσιμπήσουν” Πολλοί και αν την “Χρυσοπληρώσουν”.
Το Θέμα είναι αν Στέκει Νομικά, κι εδώ Χρειάζομαι την Βοήθεια του Αχιλλέα Καρασαββίδη. ενώ Αποσύρθηκε η Τριετία για Μεγάλη Μερίδα Στελεχών τώρα και Πάλι Επανέρχεται Μόνο για Ελάχιστους και αυτό Μόνο Μέσω Εισφορών.
Εμείς που Αποστρατευθήκαμε το 2016 γιατί να μην την Δικαιούμαστε ενώ Προηγούμενοι και με Λιγότερα Έτη την Δικαιούνται καθώς και οι Επόμενοι.
Χρήζει Νομική Ερμηνεία.
Ιωάννη δεν ισχύει απολύτως τίποτε από αυτά που αναφέρεις και όλα τα συμπεράσματά σου είναι λανθασμένα λόγω ελλιπούς ενημέρωσης, οπότε και ο θυμός σου είναι εντελώς αδικαιολόγητος. α. Τα έτη Κονδύλη υπολογίζονται (δωρεάν) για όσους διαγράφηκαν μέχρι 31-12-2018 (άρα και για σένα). β. Η πρόσθετη τριετία με πληρωμή (υπέρογκων) εισφορών δεν έχει καμία σχέση με τα έτη Κονδύλη, εκτός από το γεγονός ότι έτυχε να έχουν ίδια διάρκεια (3 έτη). γ. Τα έτη Κονδύλη δεν ήταν συντάξιμα και δεν θεμελίωνε κάποιος με αυτά (ερώτηση 3.4 στις FAQ). δ. Η πρόσθετη τριετία θεσπίστηκε για τους συναδέλφους που παραιτούνται και εμπίπτουν στην 40ετία, ενώ εσύ ήσουν από τους τελευταίους τυχερούς που μπορούσαν να φύγουν με 25ετία. . Εάν θέλεις να ενημερωθείς (σωστά) για την τριετία, πρώτα πρέπει να ξεχάσεις ότι νομίζεις ότι γνωρίζεις. Μετά θα διαβάσεις την παρ. Β.6 εδώ: Θεμελίωση σύνταξης με παραίτηση και τέλος αυτό το άρθρο: Αλλαγή τρόπου εισαγωγής πρόσθετης τριετίας . ΥΓ 1. Λογικά η τριετία Κονδύλη έχει ήδη υπολογιστεί στη σύνταξή σου, εφόσον πληροίς τις προϋποθέσεις της ερώτησης 3.4 στην ενότητα FAQ. Μπορείς να το μάθεις πολύ… Διαβάστε τη συνέχεια »
Καλησπέρα Κύριε Καρασαββίδη.
Συγχαρητήρια για την άψογη ιστοσελίδα σας. Θα ήθελα να κάνω την εξής παρατήρηση:
Σύμφωνα με τον 3883/ 10 – κεφάλαιο 10- άρθρο 27 – παραγραφος 7,αναφέρει τα κάτωθι,
7. Ως ευδοκίμως τερματίσαντες κρίνονται οι Αξιωματικοί που έχουν συμπληρώσει πραγματική συντάξιμη υπηρεσία τριάντα πέντε (35) ετών και κατά την κρίση των Συμβουλίων Κρίσεων με βάση τη συνεκτίμηση των προσόντων τους σε όλη τη σταδιοδρομία τους, απέδωσαν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους και δεν κατέστη δυνατή η προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό, όπου αυτός προβλέπεται.
Με δική μου ερμηνεία, στα 35 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας η Υπηρεσία σε κρίνει ευδοκίμως τερματίσαντα, άρα δεν χρειάζονται τα 40 ασφαλιστικά χρόνια για να πάρει κάποιος σύνταξη ούτε χρειάζεται να πληρώσει τα 5 πλασματικά.
Ποια είναι η γνώμη σας;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Καλημέρα.
Τα 40 συντάξιμα έτη απαιτούνται για περιπτώσεις αποστρατείας με αίτηση του ασφαλισμένου.
Βλ. στην σελίδα https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/ στην ενότητα 3. Τρόποι αποχώρησης… την περίπτωση Α. ΟΙΚΙΟΘΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΜΕ ΣΥΝΤΑΞΗ.
Η αποστρατεία για όσους κριθούν ευδοκίμως τερματίσαντες είναι μια από τις μορφές αυτεπάγγελτης αποστρατείας (Βλ. περίπτωση Β1 ή Β2 στην παραπάνω σελίδα), δεν απαιτείται η 40ετής ασφάλιση και όντως δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή αναγνώρισης της πενταετίας.
Όμως παρά το ότι η αναγνώριση της πενταετίας δεν είναι υποχρεωτική θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο να προχωρήσεις σε αυτήν γιατί είναι συμφέρουσα.
Η παρατήρηση που έκανα είναι γιατί
α) υπάρχουν συνάδελφοι που πιστεύουν ότι θα τους “κρατήσουν” στο στράτευμα μέχρι 40 χρόνια υπηρεσίας.( Όσοι ΔΕΝ έχουν προέλευση από ΑΣΕΙ, στα 35 χρόνια υπηρεσίας θα μας κρίνουν ολους “Ως ευδοκίμως τερματίσαντες” )
β) Δεν είναι υποχρεωτική η εξαγορά πενταετίας σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας (έτερον εκάτερον αν είναι συμφέρουσα η εξαγορά ή όχι – σίγουρα είναι για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων)
Ευχαριστώ για την ανταπόκρισή σας και καλή συνέχεια στην καταπληκτική δουλειά που κάνετε.
Υ.Γ. Έχω προβεί στην αναγνώριση της 5ετιας (1992 – 1997) γιατί κατατάχθηκα το 1991 (με το θεσμό των εθελοντών) και το ποσό που πληρώνω είναι πολύ μικρό.
(13,8€ Χ 60μήνες=828€)
Συμφωνώ μαζί σου. Μάλιστα σε ορισμένους υπάρχει η εντύπωση ότι αν δεν αναγνωρίσουν την πενταετία θα μπορούν να παραμείνουν σε υπηρεσία για να συμπληρώσουν 40 συντάξιμα. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει (όπως λες) και η αναγνώριση ή μη της πενταετίας δεν επηρεάζει σε τίποτα την αυτεπάγγελτη αποστρατεία.
Η κρίση ως ευδοκίμως τερματίσαντες, για όσους υπάγονται στις διατάξεις του Ν3883/2010, γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 25 (όχι 27) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα https://www.kodiko.gr/nomologia/document_pdf/514305/2019-05-03 .
Σύμφωνα με αυτές δεν είναι απόλυτος κανόνας η 35ετία για καμία κατηγορία.
Από ενημέρωση του ΜΤΣ όσοι ζητούν προκαταβολή έναντι εφαπαξ και έχουν ξαναπάρει παλαιότερα δεν θα δίδεται ξανά.
Είναι επίσημο αυτό; Γιατί μέχρι τώρα απλά δεν επέτρεπαν σε κάποιον να πάρει δύο φορές μέσα σε ένα έτος
Έτσι μου είπαν.
Στην φορμα για υπολογισμο συνταξης για εθελοντρια που ειναι τωρα Τχης και ζηταει να βαλουμε τα χρονια δεν εχει στον υπολογισμο το βαθμο του Δνεα που εκατσε 2 χρονια.Τι να βαλουμε στην φορμα?Επισης στον υπολογισμο του Εφαπαξ μου γραφει αν βαλω τις αντιστοιχες προαγωγες Λαθος διοικ.βαθμος |πινακας προαγωγων.Τι δεν κανουμε σωστα?
Εάν εισάγεις Σχολή Υπξκών (μήνες) = 24 μήνες, τότε ο βαθμός Λοχία (και οι επόμενοι) υπολογίζονται στα σωστά έτη.
Εναλλακτικά μπορείς να αυξήσεις κατά 2 τα έτη Λοχία, ώστε να ταιριάζει το έτος από Επιλοχία και μετά.
Η εφαρμογή (όπως και ο ΕΦΚΑ) έτσι κι αλλιώς λαμβάνει υπόψη μόνο τους βαθμούς μετά το 2002.
Εφόσον συνειδητοποιήσεις ότι για το έτος 2001 (και όλα τα προηγούμενα) δεν έχει καμία σημασία εάν ήσουν στρατηγός ή λοχίας, τότε έχεις κατανοήσει το ασφαλιστικό!
.
Στο εφάπαξ ο “Βαθμός αποστρατείας” δεν μπορεί να απέχει πάνω από 2 βαθμούς σε σχέση με τον τελευταίο βαθμό του πίνακα εξέλιξης, αφού απαιτείται παραμονή τουλάχιστον 1 έτους στον προτελευταίο βαθμό.
α. Λάθος συμπλήρωση (προτελευταίος βαθμός Λγός / τελευταίος Ανχης) –> https://i.imgur.com/SkjzEeV.png
α. Σωστή συμπλήρωση (προτελευταίος βαθμός Τχης / τελευταίος Ανχης) –> https://i.imgur.com/DNeAhTk.png
Eυχαριστω Αχιλλεα.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΗ ΚΑΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕ ΤΗΝ 3ΕΤΙΑ 1993-1995.
Η 3ετία στην οποία μάλλον αναφέρεσαι είναι του Ν.3865/10 άρθρο 22 παράγρ.4 που καλό είναι να διαβάσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι τι ακριβώς λέει ή ακόμα καλύτερα με το που ανοίγετε το enstoloi.net είναι στην αρχική σελίδα ανάλογη ενημέρωση. Η δουλειά που έχει γίνει απο τον κύριο Καρασαββίδη είναι απλά άψογη.Μπορούν να την χρησιμοποιήσουν πληρώνοντας οι καταταγέντες απο 1/7/1990 ΕΩΣ 31/12/1995 και μόνο και οι οποίοι δεν έχουν κάποιες άλλες προυποθέσεις ώστε να γλυτώσουν τη 40ετία (3τεκνία,εργασία πρίν την κατάταξη,στρκη θητεία κλπ). Το 1993 που έχεις γράψει δεν ξέρω που το βρήκες και τι εννοείς. Η απάντηση στο ερώτημα είναι οχι καμία εξέλιξη. Εαν δεν ψηφιστεί Νόμος για την αλλαγή του ποσοστού εισφοράς μην πιστεύετε ότι σας λένε κι οτι διαβάζετε απο εδω κι απο κει. Ούτε έχει δικαίωμα ο ΕΦΚΑ αυθαίρετα να κατεβάσει το ποσοστό! Ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει ψηφισμένους Νόμους του Κράτους και μόνο.Εδώ και 10 χρόνια ακούω για μείωση του συγκεκριμένου ποσοστού και διάφορα “δωράκια” για τους στρκους αλλά μέχρι τώρα άνθρακες ο θησαυρός. Μόνο κοροιδία και τίποτα άλλο διαχρονικά απο ΟΛΟΥΣ. Σε αναμονή λοιπόν για το νομοσχέδιο του… Διαβάστε τη συνέχεια »
Η απάντηση από τον ΥΕΘΑ είναι η παρακάτω, και ουδέν νεώτερο.
¨Σε κάθε περίπτωση όμως τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά θέματα και επομένως και το τεθέν ζήτημα εμπίπτουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ΥΠ.Ε.Κ.Υ.)¨ —Συνεπώς ο ΥΕΘΑ είναι αναρμόδιος, κατά δήλωσή του.
Η ερώτηση
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11596461.pdf
Η απάντηση
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/11625477.pdf
Όχι ότι ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει ψηφισμένους νόμους του κράτους, τον 4609/19 για την πρόσθετη πενταετία γιατί δεν τον εφαρμόζει? Το ΥΠΕΘΑ συνέχεια απαντάει: Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, το ΥΠΕΘΑ στο πλαίσιο της διαρκούς μέριμνας για το εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό των ΕΔ και προκειμένου να συμπληρωθούν τα προαναφερθέντα όρια ετών υπηρεσίας, έχει διαβιβάσει στοΥΠΕΚΥ πρόταση για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 11 τουν.4609/2019 (Α΄67) που αφορούν στην δυνατότητα αναγνώρισης πέντε (5) ετώνπραγματικής συντάξιμης Υπηρεσίας σε Μονάδες εκστρατείας, χωρίς γεωγραφικόπεριορισμό, για το σύνολο των στελεχών των ΕΔ. Ειδικότερα, προτάθηκαν τα παρακάτω: Η υπόψη 5ετία να προσμετράται επιπλέον του χρόνου που αναγνωρίζεταιστο διπλάσιο ή τριπλάσιο σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 40 του ΠΔ 169/2007. Το δικαίωμα αναγνώρισης να ανατρέχει σε υπηρεσίες πουπραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της στρατιωτικής υπηρεσίας των δικαιούχωνκαι ανεξάρτητα από την ημερομηνία διορισμού τους, ήτοι πριν ή μετά την 30 Σεπ 90. Για την καταβολή των εισφορών αναγνώρισης όπως τυγχάνουν πλήρουςεφαρμογής οι σχετικές οδηγίες των Αρ.Πρωτ.: Φ.10042/οικ.13567/329/08 Ιουν18/ΥΠΕΚΑ&ΚΑ (ΑΔΑ: 7ΑΛ2465Θ1Ω- Α46) και Αρ.Πρωτ.: Φ.10042/40444/1053/21 Μαϊ19/ΥΠΕΚΑ&ΚΑ (ΑΔΑ: 7Μ6Ξ465Θ1Ω-ΦΒΖ) εγκυκλίων. Δικαίωμα… Διαβάστε τη συνέχεια »