Διακλαδικά

Σελίδα υπ' αριθ. 388 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.

Subscribe
Notify of
guest

21.1K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
ΤΑΣΟΣ
ΤΑΣΟΣ
24 Ιανουαρίου 2023 11:58

Καλημέρα. Το κόστος αναγνώρισης 1 έτους (το 2022), ως αλεξιπτωτιστής είναι το ίδιο με το κόστος αναγνώρισης του ιδίου έτους ως μέρος της μάχιμης πενταετίας; Ρωτάω, διότι έχω 5 εξάμηνα από το 2020 και έπειτα, τα οποία δεν τα έχω αναγνωρίσει ως αλεξιπτωτιστής και θα ήθελα να μάθω, μήπως με συμφέρει, οικονομικά, να τα αναγνωρίσω ως μέρος της μάχιμης πενταετίας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
γιωργος
γιωργος
24 Ιανουαρίου 2023 09:59

Παιδιά οι εκαθαρισεις στο ΒΟΕΑ ποτέ θα γίνουν;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
26 Ιανουαρίου 2023 14:03

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΑΧΙΛΛΕΑ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν.4093 ΣΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
Κωστας
22 Ιανουαρίου 2023 23:05

Έχω ένσημα ΙΚΑ την περίοδο 78-80. Είναι απόστρατος από το 14.
Δεν τα έχω αναγνώριση. Μπορώ τώρα η παραγράφηκε κάθε αξίωση

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος
Γιωργος
Απάντηση σε  Κωστας
23 Ιανουαρίου 2023 13:33

Μπορεις κανονικα και ζητας επανυπολογισμο της συνταξης σου

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Κωστας
23 Ιανουαρίου 2023 15:21

Αν η κατάταξη σου ήταν έως 31-12-1982 δεν ισχύει η διαδοχική ασφάλιση, η προσμέτρηση γίνεται με αναγνώριση (καταβολή ποσού) και δεν συμφέρει συνήθως. Το κόστος είναι αποδοχές Χ 7% Χ μήνες αναγνώρισης, και έχει μόνο ένα έτος αναδρομικότητας και όχι από τότε που άρχισε να σου καταβάλλεται η σύνταξη.

Εάν έγινε από 1-1-83 και μετά είναι χωρίς κόστος, θα πάρεις τα ένσημα σου (κράτα φωτοτυπίες) και θα τα καταθέσεις στον ΕΦΚΑ/ΓΛΚ για συνυπολογισμό.
Εάν είχες και κρατήσεις για επικουρικό θα καταθέσεις και στο ΜΤΣ για προσμέτρηση του χρόνου και σε αυτό.
Επειδή όμως κάποιες φορές δεν συμφέρει στο ΜΤΣ πριν κάνεις την αίτηση συμπλήρωσε την φόρμα σύνταξη ΓΕΣ να δεις με το χρόνο αυτό, πόσο θα παίρνεις και από το ΜΤΣ και αποφασίζεις εάν θα κάνεις και εκεί αίτηση.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Jaly
Jaly
Απάντηση σε  Γιάννης.
23 Ιανουαρίου 2023 20:09

Σε ποιες αποδοχές υπολογίζεται το 7%, στις συντάξιμες αποδοχές ή στις μικτές όπως φαίνονται στη σελίδα της σύνταξης της ιστοσελίδας; Με ενδιαφέρει και εμένα το θέμα.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Jaly
23 Ιανουαρίου 2023 20:28

Δές το σχόλιο του κ. Αχιλλέα σε παρόμοιο ερώτημα https://enstoloi.net/stratos/comment-page-262/#comment-86058

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
Κωστας
Απάντηση σε  Γιάννης.
24 Ιανουαρίου 2023 06:21

Άρθρο 5Ν.4387/2016 και εγκύκλιος 37/2017 ΕΦΚΑ καταργεί την υποχρεώσει εξαγοράς από 13 Μαΐου 2016 και μετά

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Κωστας
24 Ιανουαρίου 2023 10:58

Αρθρο 19 παρ.6 διαδοχική ασφάλιση.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Κωστας
24 Ιανουαρίου 2023 13:08

Ζ. Ασφάλιση στο Δημόσιο (παρ.5 του άρθρου 19 του Ν.4387/2016)
β) Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του άρθρου 19 εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 1 έως 6 του Ν.1405/1983 (καταβολή συμπληρωματικής εισφοράς), μόνο για τα πρόσωπα τα οποία δεν έχουν καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές για κύρια σύνταξη στο Δημόσιο ή σε άλλους εντασσόμενους φορείς, εφόσον υπήρχε υποχρέωση για αυτό.
https://www.taxheaven.gr/circulars/27226/egkyklios-e-f-k-a-ar-37-2017

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
Κωστας
Απάντηση σε  Γιάννης.
23 Ιανουαρίου 2023 22:55

Κατατάχθηκα το 1982

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Airwolf
Airwolf
21 Ιανουαρίου 2023 13:23

Η προσωπική διαφορά και η «ισόβια καταδίκη» για χιλιάδες αποστράτους

https://www.militaire.gr/i-prosopiki-diafora-kai-i-isovia-katadiki-gia-chiliades-apostratoys/

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Johnny
Johnny
20 Ιανουαρίου 2023 12:04

Διαβάζω στο σταρατα λόγια ότι οι ενώσεις των ε.ε μεσολαβούν με βουλευτές στον κύριο Μανωλακο που είναι ο εισηγητής του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ για διάφορες αλλαγές που τους ενδιαφέρουν. Οι ενώσεις των αποστράτων τι κάνουν ? Δεν βλέπω να ενδιαφέρονται για το άρθρο 35 που αφορά την κατάργηση του νόμου 4093.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Peter
Peter
Απάντηση σε  Johnny
20 Ιανουαρίου 2023 15:45

Ειμαστε υπερανω εμεις οι αποστρατοι φιλε…με ψιλα δεν ασχολουμαστε!!!

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Δημήτρης
Δημήτρης
Απάντηση σε  Peter
21 Ιανουαρίου 2023 20:43

Οι Ενώσεις ενδιαφέρονται μόνο για τις καρέκλες τους.. να τους δίνουν την ψευδή αίσθηση ότι κάτι “διοικούν” (οπως όταν ήταν ε.ε.).
Δεν τους νοιάζει τίποτα, διότι αυτοί παίρνουν τις παχυλές συντάξεις και τα μερίσματα..

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  Δημήτρης
23 Ιανουαρίου 2023 11:53

Οι ενώσεις θα πρέπει να γνωμοδοτήσουν επίσημα για το νομοσχέδιο, στην Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας της Βουλής που θα συνεδριάσει στην Αίθουσα της Γερουσίας την Τετάρτη 25 Ιαν. / 16:00.
https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikes-Epitropes/Evdomadiaio-Deltio

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γρηγόρης
Γρηγόρης
20 Ιανουαρίου 2023 10:26

Καλημέρα και καλό σαββατοκύριακο σε όλους. Μια ερώτηση για την 5ετία: παίζει κάποιο ρόλο το συνολικό ύψος της εισφοράς αναγνώρισης, στη σύνταξη; Για να γίνω πιο συγκεκριμένος: αν έχω επιλογή να “πληρώσω” πιο ακριβά την 5ετία, θα εξασφαλίσω μεγαλύτερη σύνταξη; Ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Γρηγόρης
20 Ιανουαρίου 2023 21:05
Στέλιος
Στέλιος
19 Ιανουαρίου 2023 16:07

Καλησπέρα,
Θα ήθελα να ρωτήσω αν, για τον στρατό, η απόκτηση Μεταπτυχιακού ισοδυναμεί με απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΦΩΤΗΣ
ΦΩΤΗΣ
Απάντηση σε  Στέλιος
20 Ιανουαρίου 2023 07:32

Το μεταπτυχιακό είναι τίτλος ειδίκευσης. Χρειάζεται πτυχίο πανεπιστημίου για να συμμετάσχεις στην διαδικασία επιλογής ενός μεταπτυχιακού αλλά ο συγκεκριμένος τίτλος δεν αποτελεί πτυχίο πανεπιστημίου γενικά. Φανταστείτε έναν γιατρό που κάνει πχ μεταπτυχιακό στο ήπαρ. Αυτό είναι η ειδίκευση του. Δεν τον κάνει αυτό γιατρό αλλά το αρχικό πτυχίο του.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Νίκος
Νίκος
19 Ιανουαρίου 2023 12:19

Καλημέρα σε όλους και όλες. Τελικά τι διαβάζουμε και τι ακούμε ? Ο Υφυπουργός δήλωσε ότι οι ΕΠΟΠ που αποστρατεύονται αυταπάγγελτα λόγω ορίου ηλικίας δεν δικαιούνται σύνταξη και πρόθεση του είναι να το λύσει το θέμα. Δεν είναι δηλαδή ήδη λυμένο ? https://www.staratalogia.gr/2023/01/blog-post_34.html

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Νίκος
Νίκος
19 Ιανουαρίου 2023 12:33

Κύριε Αχιλλέα ακόμα και να μην αυξηθεί το όριο ηλικίας, δηλαδή να μην αλλάξει τίποτα, δεν δικαιούνται σύνταξη λόγω αυτεπάγγελτης αποστρατείας ? Πως κάνει τέτοια δήλωση ο υπουργός ?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
aris
aris
Απάντηση σε  Νίκος
19 Ιανουαρίου 2023 14:16

Μα γιατί είναι υπουργός…της μπανανίας

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Νίκος
19 Ιανουαρίου 2023 15:10

Καλησπέρα.
Και βέβαια ισχύει ότι σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας δικαιούνται άμεσα σύνταξη.
Με την υπενθύμιση ότι τα δύο σενάρια που αναφέρω στο σχόλιο https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-385/#comment-114931 αποτελούν προϊόν μυθοπλασίας και δεν αφορούν πραγματικά πρόσωπα και καταστάσεις.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
22 Ιανουαρίου 2023 13:52

Καλησπέρα μια χαρά τα λέει ο υπουργος αυτό που θέλει να πει και ισχύει είναι ότι στην ηλικία των 50 δεν μπορεί να πάρει πλήρη σύνταξη κανενασ ΕΠΟΠ αλλα πρέπει μετά τα 50 να κάνει περικοπή τη σύνταξης και στα πλαίσια της διαδοχικής ασφάλισης να αναζητήσουν ένσημα στον ιδιωτικό τομέα έτσι ώστε να μπορούν να πάρουν πλήρη σύνταξη στα 60 η 62 .Μάλιστα αυτή την απάντηση είχε δώσει ο υπουργος το 2020 γιατί η γραμμή της κυβέρνησης ήταν και είναι να φύγουν οι ΕΠΟΠ με ψυχούλα μάλιστα μεταξύ των απαντήσεων του ήταν το ότι η παραμονη των ΕΠΟΠ εκτός ότι είναι μεγάλοι για το βαθμο που θα φέρουν θα είναι μισθολογικό κοστος .Φυσικά άρχιζε να τα αλλάζει μετά ο υπουργος γιατί για το θέμα των ΕΠΟΠ έχουν γίνει πολλές ερωτήσεις όχι μόνο από τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλα και από το κυβερνών κόμμα ,δλδ ακομα βουλευτές και στελέχη του κυβερνώντος κόμματος έχουν άλλη γνώμη Επίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για μειωνενη σύνταξη που σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι με 22… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΚΩΣΤΑΣ
22 Ιανουαρίου 2023 15:29

Καλησπέρα Κώστα. Προσωπικά έχω την εντύπωση ότι εσύ τα λες μια χαρά αλλά όχι ο υπουργός. Είναι αλήθεια ότι υπάρχει θέμα με τους ΕΠΟΠ. Το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι φθάνουν μέχρι τον βαθμό του αρχιλοχία και με τα σημερινά δεδομένα αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα σε ηλικία 50 ετών. Έτσι όταν έλθει η ώρα της αποστρατείας θα έχουν από 32 έως 22 χρόνια υπηρεσίας αφού οι ηλικία κατάταξης είναι από 18 έως 28 ετών. Ακόμα και αν προσθέσουμε την πενταετία τα συντάξιμα χρόνια θα είναι από 37 έως 27 χρόνια. Υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι αφού κατά την αποστρατεία τους κανείς δεν θα έχει 40 συντάξιμα χρόνια δεν θα μπορούν να πάρουν σύνταξη μέχρι την ηλικία των 60 ετών. Πρόσφατα σε συνεντεύξεις ο ΥΕΘΑ είπε ¨Οι ΕΠΟΠ οι οποίοι αποστρατεύονται γύρω στα 50 αλλά δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη παρά μόνο αρκετά χρόνια αργότερα.¨ και ο ΥΦΕΘΑ ¨Το συνταξιοδοτικό καθεστώς των ΕΠ.ΟΠ, που με το ισχύον νομικό καθεστώς αποστρατεύονται γύρω στην ηλικία των πενήντα ετών, αλλά δεν συνταξιοδοτούνται άμεσα, συνιστά ένα… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
22 Ιανουαρίου 2023 18:09

Αυτό δεν λέω; ο υπουργος το έχει πει σε απάντηση στη Βουλή ότι παίρνεις σύνταξη κανονικά το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι πλήρες και πι συνδέσμου και οι ΕΠΟΠ αυτό λενε ας δώσουν την επιλογη

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΚΩΣΤΑΣ
22 Ιανουαρίου 2023 19:09

Δεν γνωρίζω πότε είπε ο υπουργός στην βουλή ότι παίρνεις σύνταξη κανονικά.
Όμως στις 6/1 είπε ¨ Κοιτάξτε, οι Επαγγελματίες Οπλίτες, οι οποίοι αποστρατεύονται γύρω στην ηλικία των 50 ετών ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ , θέλουν να λυθεί αυτό τους το πρόβλημα.¨
https://www.mod.mil.gr/synenteyxi-ypoyrgoy-ethnikis-amynis-nikolaoy-panagiotopoyloy-ston-r-s-real/
και ο υφυπουργός στις 18/1 είπε
¨Το συνταξιοδοτικό καθεστώς των ΕΠ.ΟΠ., που με το ισχύον νομικό καθεστώς αποστρατεύονται γύρω στην ηλικία των πενήντα ετών, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ, συνιστά ένα ζήτημα που μας απασχολεί σοβαρά.¨
https://www.amna.gr/home/article/701498/N-Chardalias-Xekatharo-to-minuma-mas-eirini-dia-tis-uperteris-ischuos
Αυτά είπαν και με αυτά διαφωνώ.
Με εσένα συμφωνώ στο ότι παίρνουν άμεσα σύνταξη αλλά είναι μικρή λόγω λίγων συντάξιμων ετών.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  GEORGIOSP
22 Ιανουαρίου 2023 20:51

Αν μπεις στη σελίδα του υπεθα στον κοινοβουλευτικό έλεγχο το 2020 ο υπουργος λεει ότι ΕΠΟΠ μπορούν να εργαστούν μετά την αποστρατεία με το καθεστώς της διαδοχικής ασφάλισης ξεκάθαρα το λεει δεν μπορώ τώρα να μπω να το ψάξω .Οι άνθρωποι θέλουν να πουν ότι δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη πλήρες στα 50 αυτό είναι ξεκάθαρο ,είναι γνωστό ότι όσοι αποστρατεύονται μετά από 15 χρόνια αυτεπάγγελτα λαμβάνουν σύνταξη αναγράφεται έχω ρωτήσει και εργατολόγο επίσης αν έφευγαν χωρίς σύνταξη μιλάμε για απόλυση δημοσίου υπαλλήλου άνευ σύνταξης .Πιστεύω ότι ο υπουργος κάνει τέχνασμα έτσι ώστε να λύσουν το πρόβλημα και να το παρουσιάσουν για επιτυχία της κυβέρνησης μη ξεχνάμε ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ΕΜΘ αλλά με 20000 ΕΠΟΠ βάλτε κάτω τους ψήφους

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Νικος
Νικος
19 Ιανουαρίου 2023 23:36

Μια μικρή διόρθωση τον Μαρτιο 2002 που κατετάγησαν οι πρώτοι ΕΠΟΠ και στα τρία σωματα το όριο ηλικίας ήταν 26 ετών το ίδιο έτος και τον μήνα Νοέμβριο με αρχή σε σειρά του ΠΝ άλλαξε το όριο στα 28 έτη για τους ΕΠΟΠ….ενώ σήμερα μπορούν ως 31 ετών αν είναι πρώην Οβα.Το στράτευμα χρειάζεται νέους σε ηλικία ανθρώπους δυστυχώς το δημογραφικό είναι τεράστιο πρόβλημα και άλυτο με αποτέλεσμα να είμαστε χώρα γερόντων και κάνεις να μην ασχολείστε σοβαρά και το μόνο που μας νοιάζει είναι αν θα πάρουμε 10 ευρώ παραπάνω.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  Νικος
22 Ιανουαρίου 2023 13:59

Καλησπέρα δλδ η λύση ειναι να βγαζει διαγωνισμούς για ΕΠΟΠ να γράφουν μέχρι 28 να μην αναφέρουν πουθενά για αυτεπάγγελτη και στα 50 να φεύγουν ;αν είναι έτσι να περνούν συμβασιούχους αλλά δεν το κάνουν γιατί δεν έρχονται .Επίσης υπάρχουν χιλιάδες ΕΠΟΠ νοσοκόμοι φρουροί κτλ κτλ που μπορούν άνετα να προσφέρουν μετά τα 50.Το θέμα ειναη ότι κανείς δεν πήγαινε έβγαζαν διαγωνισμούς και τώρα τους πετάνε ,αλλά με τους πρώτους που θα φύγουν θα αρχίσουν και οι άλλες σειρές να φεύγουν αυτή την εικόνα παίρνω καθημερινά από μέσα ποιος νέος θα μπει να φάει τη ζωή του στα καράβια η από χωριό σε χωριό για βα φύγει με 700e

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
ΚΩΣΤΣ
ΚΩΣΤΣ
22 Ιανουαρίου 2023 13:36

Καλησπέρα δεν είναι όμως ειρωνικό και κοροιδια να μην έχουν λύση το ασφαλιστικό των ΕΠΟΠ και από την άλλη να βγάζουν προσλήψεις για ΕΠΟΠ χωρίς να αναφέρουν το όριο ηλικιας αυτεπάγγελτης η έστω να μειώνουν τα όρια ηλικιας ;

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Man
Man
19 Ιανουαρίου 2023 08:27

Καλημέρα Αχιλλέα, μια ερώτηση θα ήθελα να υποβάλλω , είμαι Αξιωματικος  ΣΞ ε.α και περιμένω να εκδοθεί η σύνταξη μου ,διαγράφηκα Οκτ 2022, στον υπολογισμο σύνταξης , υπάρχει ενα πεδίο το Δ..στο οποίο έχετε μια επιλογή για ετη στα νησιά μετα το 2018, αυτο το λαμβάνουν υπόψη στην απονομή σύνταξης στον ΕΦΚΑ?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κκ
Κκ
18 Ιανουαρίου 2023 17:53

καλησπέρα. στον στρατό ξηράς σε πόσο χρόνο στο περίπου εκδίδεται το ΦΕΚ της αποστρατείας από την στιγμή που φεύγει με διαβιβαστικό από μονάδα της επαρχίας?. ευχαριστώ εκ τον προτέρων για την απάντηση. αίτηση αποστρατείας 12 12 2022 αποστολή από την μονάδα με διαβιβαστικό 12 1 2023.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Anestis
Anestis
Απάντηση σε  Κκ
24 Ιανουαρίου 2023 21:19

Ένα μήνα χρειάστηκε ο συνάδελφος του 1ου Γραφείο να κάνει ένα διαβιβαστικό;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
NICK_
NICK_
18 Ιανουαρίου 2023 15:33

Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος να μας εξηγήσει γιατί στο ενημερωτικό του Ιαν. 2023, υπάρχει αύξηση μόνο στην ανταποδοτική σύνταξη (γ’ στήλη / ν. 4370/20) και όχι στην εθνική, (όχι σε όλους), αφού όπως πολύ καλά γνωρίζουμε οι αυξήσεις του 7,75% συνολικά, θα δοθούν από τον επόμενο μήνα αναδρομικά ?
Πως η κατάργηση της ειδικής εισφοράς του άρθρο 29 ν. 3986/11, που έγινε από αυτό το μήνα – Ιαν. 2023, επηρεάζει την αύξηση της ανταποδοτικής(*) και μόνο ?
(*) –> Aφού στον υπολογισμό της ανταποδοτικής ισχύει: “Ανταποδοτική σύνταξη = συντάξιμες αποδοχές * άθροισμα των κατ’ έτος ποσοστών αναπλήρωσης που αντιστοιχεί στο σύνολο του χρόνου ασφάλισης” και οι συντάξιμες αποδοχές μας (ΒΜ + Χρονοεπίδομα + ειδικών συνθηκών + επίδομα ευθύνης ή 176€) είναι σταθερές με την αποστρατεία μας (για τους παλιούς πάντα ομιλώ) και αναγράφονται στη πίσω σελίδα του σημειώματος σύνταξης. Ενώ για τους νέους ΟΚ, ισχύει ο ΜΟ αποδοχών από το 2002 και μετά.
Επίσης, μιλάμε για έχοντες υψηλή +. Δεν ξέρω αν είδαν το ίδιο και κάποιοι με – πδ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
aero
aero
Contributor
Απάντηση σε  NICK_
18 Ιανουαρίου 2023 21:13

Μήπως αυτό βοηθάει?
https://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-369/#comment-115364

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
NICK_
NICK_
Απάντηση σε  aero
19 Ιανουαρίου 2023 10:03

Kαλημέρα σας. Συνέβη όπως στο συνάδελφο, βλέποντας αναλυτικά το αρχείο μου. Ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιωργος Ταμβακης
Γιωργος Ταμβακης
18 Ιανουαρίου 2023 14:39

Επανέρχομαι σου θέμα της απασχόλησης συνταξιουχων,όπου προβλέπεται αναλογικη περικοπη των ημερών εργασίας,σύμφωνα και με την έγγραφη απάντηση του ΕΦΚΑ Δ. Δ/ΝΣΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ:
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 του ν.4670/2020 ( ΦΕΚ 43/28-02-2020) όπως συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 78 του Ν.4690/2020 στους εξ΄ιδίου δικαιώματος συνταξιούχους του ΕΦΚΑ οι οποίοι έχουν ήδη αναλάβει ή αναλαμβάνουν από της δημοσίευσης του νόμου εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται
μειωμένες κατά ποσοστό 30% για όσο χρονικό διάστημα απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. ( η περικοπή θα γίνει ανάλογα των ημερών που απασχολείστε )
Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για όσους αναλαμβάνουν εργασία ή αυτοαπασχοληθούν, γενικά από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιωργος Ταμβακης
18 Ιανουαρίου 2023 18:08

Καλησπέρα.
Αν η απάντηση του ΕΦΚΑ αφορά εργασία με μειωμένες ημέρες ή ώρες απασχόλησης έρχεται σε αντίθεση με την τελευταία εγκύκλιο (που έχει πέσει στην αντίληψη μου) που λέει ¨ Παράδειγμα 3: Συνταξιούχος του e-ΕΦΚΑ….είτε με μερική (ανεξαρτήτως τις ώρες ή ημέρες απασχόλησης)….¨ σελ. 3 και ¨Επισημαίνεται ότι η μείωση της σύνταξης κατά 30%, εφαρμόζεται ανεξαρτήτως του εάν ο συνταξιούχος παρέχει εργασία με μειωμένο ωράριο ή με μειωμένη απασχόληση, δηλαδή δεν υφίσταται η δυνατότητα αναλογικής περικοπής της σύνταξής του βάσει των ημερών απασχόλησής του ανά μήνα.¨ σελ. 4 .
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%94%CE%9E446%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%9A-%CE%93%CE%92%CE%9E?inline=true

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  GEORGIOSP
18 Ιανουαρίου 2023 18:35

Αν και δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιο ήταν το ερώτημα στον ΕΦΚΑ, μπορεί στην περίπτωση που κάποιος εργαστεί μόνο 1 ημέρα (πρόσληψη – απόλυση) να μην του γίνει περικοπή για όλο το μήνα. Ισως να εφαρμόζουν αυτό., αλλα και παλι εκτιμώ θα ειχαν βγάλει κάποια εγκύκλιο.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-386/#comment-115056

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιάννης.
18 Ιανουαρίου 2023 19:26

Γιάννη καλησπέρα.
Έχεις δίκιο στο παράδειγμα που αναφέρεις.
Έστω για παράδειγμα κάποιος εργάζεται εποχικά για 2,5 μήνες. Πρόσληψη 1/5/202Χ και απόλυση 15/7/202χ.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο για τους δύο πρώτους μήνες η περικοπή θα είναι 30% όπως στο παράδειγμα 3. Για τον τρίτο μήνα η περικοπή θα πρέπει να είναι μόνο για 15 ημέρες αφού μετά την 16/7 δεν απασχολείται ο συνταξιούχος και στην παρ. 1α του άρθρου 20 όπως ισχύει αναφέρεται
¨α. Στους εξ ιδίου δικαιώματος συνταξιούχους του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι οποίοι έχουν ήδη αναλάβει ή αναλαμβάνουν από της δημοσιεύσεως του νόμου εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες κατά ποσοστό 30% για όσο χρονικό διάστημα απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή τη δραστηριότητα.¨.
Οπότε αν το ερώτημα του Γιώργου αφορά πρόσληψη-απόλυση μέσα στον ίδιο μήνα είναι σωστή η απάντηση του ΕΦΚΑ.
Αν όμως μιλάμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από μήνα η απάντηση δεν ταιριάζει με την εγκύκλιο.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  GEORGIOSP
18 Ιανουαρίου 2023 20:09

Οι ημέρες απασχόλησης ειναι διαφορετικές απο τις ημέρες ασφάλισης, και με βάση τι θα γίνεται η περικοπή, ημερολογιακά ή ασφαλιστικά. Επί τη ουσιας τότε το μόνο που άλλαξε ειναι το ποσοστό περικοπής σε 30%, σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να εκδωσουν καποια εγκύκλιο.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιάννης.
18 Ιανουαρίου 2023 21:33

Όχι Γιάννη υπήρξε αλλαγή.
Με την αρχική μορφή του άρθρου 20 του Ν4387/2016 προβλεπόταν περικοπή 60% και με εγκύκλιο είχε οριστεί ότι η περικοπή θα γίνεται αναλογικά ανάλογα με τις ημέρες (ασφάλισης) και τις ώρες απασχόλησης μέσα στον μήνα.
Βλ. παράδειγματα 2, 3 και 4 εδώ https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%A6%CE%A6%CE%92465%CE%981%CE%A9-%CE%9B%CE%A5%CE%A1?inline=true
Άσχετα με το ότι δεν υπάρχει γνωστή περίπτωση που να εφαρμόστηκε η αναλογική περικοπή σύμφωνα με τις ώρες και υπήρξε ενημέρωση σε συνάδελφο ότι δεν είχαν σκοπό να την εφαρμόσουν.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-219/#comment-73967
Με τη σημερινή του μορφή, μετά την τροποποίηση με τον Ν4670/2020, προβλέπεται περικοπή 30% για ολόκληρο τον μήνα ανεξαρτήτως του εάν ο συνταξιούχος παρέχει εργασία με μειωμένο ωράριο ή με μειωμένη απασχόληση.
Η αλλαγή άλλους ευνοεί και άλλους τους επιβαρύνει.
Μένει να διευκρινιστεί τι εννοεί ο ΕΦΚΑ στην απάντηση που έδωσε στον Γιώργο.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  GEORGIOSP
18 Ιανουαρίου 2023 23:13

Γνωρίζω την νομοθεσία και επι της ουσίας το ιδιο με μενα λές, σημασία εχει τι ισχύει σήμερα και πως θα γίνεται η περικοπή.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος Ταμβακης
Γιωργος Ταμβακης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
19 Ιανουαρίου 2023 18:05

Η ερωτηση μου ήταν σαφής,συγκεκριμένα εάν εργασθω έστω και με ένα ένσημο το μήνα τι περικοπη θα έχω?Δηλαδή 30% επι της κυρίας και επικουρικής συνταξης η αναλογικά του χρόνου εργασίας κάθε μήνα.Εστω υπόψιν και άλλοι συνάδελφοι που έχουν προβεί σε αυτό το ερώτημα έχουν πάρει ανάλογη με μένα απάντηση,ότι προβλέπεται αναλογικη του χρόνου εργασίας περικοπη.Οπως αναφέρθηκε και από εσάς,τα ανωτέρω έρχονται σε αντίθεση με το παράδειγμα 3 της εγκυκλίου που έχει δημοσιευθεί και σε αυτό το site και είναι μια νεώτερη εξέλιξη σε ένα ζήτημα που καιρό με έχει απασχολήσει εντονα και θεωρούσα ότι το παράδειγμα δεν ερμηνεύει σωστά το νόμο.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιωργος Ταμβακης
20 Ιανουαρίου 2023 09:24

Καλημέρα. Μετά τα χθεσινά σας σχόλια βρήκα και το παλαιότερο που είχατε κάνει την 10/1 κατάλαβα την φύση του ερωτήματος. Η περιπτώσεις του Ευάγγελου (παρακάτω σχόλιο) και η δική σας είναι διαφορετικές. Στην περίπτωση του Ευάγγελου υπήρχε πρόσληψη με την ανάληψη εργασίας και απόλυση με την παύση της εργασιακής σχέσης. Σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζεται μηνιαία η περικοπή 30% ανά μήνα όπως ακριβώς περιγράφεται στο παράδειγμα 3 της εγκυκλίου. Όταν όμως υπάρχει πρόσληψη και απόλυση την ίδια ημέρα δεν μπορεί να εφαρμοστεί η περικοπή για όλο τον μήνα αφού με την απόλυση παύει και η υποχρέωση ασφάλισης. Όπως αναφέρεται στην παρ. 1α του άρθρου 20 του Ν4387/2016 ¨οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες κατά ποσοστό 30% για όσο χρονικό διάστημα απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή τη δραστηριότητα.¨ και στην σελίδα 3 της εγκυκλίου αναφέρεται ¨… για όσο χρονικό διάστημα ο συνταξιούχος απασχολείται και έχει υποχρέωση ασφάλισης στους Κλάδους Κύριας και Επικουρικής Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ. Ως εκ τούτου, το ποσό της σύνταξης που λαμβάνει ο συνταξιούχος που εμπίπτει… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΑ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΑ
Απάντηση σε  Γιωργος Ταμβακης
19 Ιανουαρίου 2023 00:50

Το 2020 δούλευα πλήρες και το 2021 δώδεκα ημέρες το μηνα 4ωρο δηλαδή μειωμένο η μείωση στην σύνταξη ήταν η ίδια 30%. Να υπενθυμίσω ότι το σύστημα είναι πολύ αργό όταν αναλαμβάνεις εργασία και ενημέρωνης η μείωση αρχίζει μετα από 4-5 μήνες και με την λήξη εμένα έκαναν 9 μήνες να σταματήσουν τη μειωση

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος Ταμβακης
Γιωργος Ταμβακης
Απάντηση σε  ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΑ
19 Ιανουαρίου 2023 23:47

Ευάγγελε,δεν έχω αναλογη προηγούμενη ασφαλιστική περίπτωση όπως εσύ, αλλά ύστερα από την εγγραφη και προφορική απαντηση που είχα και σας την παρέθεσα ως ανωτέρω,θα εκδίδονται στο όνομα μου ένσημα με αυθημερόν προσληψη/απόλυση,τα οποία θα κοινοποιώ στο αρμόδιο τμήμα μεταβολών συντάξεων. Άποψη μου είναι όλοι οι ενδιαφερόμενοι να απευθυνθούν εγγράφως,για να τελειώνει μια και καλή αυτό το ζήτημα.

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Παντελής
Παντελής
18 Ιανουαρίου 2023 10:24

Καλημέρα!! θα ήθελα να ρωτήσω εάν γνωρίζει κάποιος -α συνάδελφος τα τηλέφωνα του ΓΛΚ στη Φιλελλήνων, στο τμήμα ενημέρωσης για ανάληψη εργασίας και εάν υπάρχει τμήμα εξυπηρέτησης ΣΤΡΑΤΟΎ ΞΗΡΑΣ όπως της ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ. Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιωργος Ταμβακης
Γιωργος Ταμβακης
Απάντηση σε  Παντελής
18 Ιανουαρίου 2023 14:42

Αυτό είναι κ.συναδελφε:
E – ΕΦΚΑ
Τμήμα Μεταβολών
Δ Διεύθυνση Απονομής Συντάξεων και Εφάπαξ Δημοσίου Τομέα
Γεν. Δ/νση Απονομής Συντάξεων και Εφάπαξ Δημοσίου Τομέα
ΤΗΛ.: +30 2103275210

ΣΩΜΑ:
Αστυνομία τ.ΧΦ
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος
18 Ιανουαρίου 2023 10:15

Συγχαρητήρια για την υποστήριξη που δίνετε στους συναδέλφους. Επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω περί του άρθρου 20, παρ.5 του Ν.3865/10. Αναφέρεται μόνο σε όσους απομακρύνονται αυτεπάγγελτα λόγω πειθαρχικού θέματος, ή μπορεί να έχει και άλλες προεκτάσεις (είναι ασαφές), σε άλλες αυτεπάγγελτες αποστρατείες (π.χ κρίση πριν τη συμπλήρωση 35ετίας, και σύνταξη όχι άμεσα, αλλά στα 35 έτη). Σίγουρα το έχετε απαντήσει ξανά. Ζητώ συγγνώμη που επανέρχομαι. Όμως οι ετήσιες κρίσεις Σχων (και με λιγότερα από 35 έτη) πλησιάζουν.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Αλέξανδρος
18 Ιανουαρίου 2023 10:55

Καλημέρα.
Είναι αλήθεια ότι η διατύπωση της παραγράφου 5 του άρθρου 20 του Ν3865/2010 όπως ψηφίστηκε και δημοσιεύτηκε είναι ασαφής.
Όμως έχει εκδοθεί εγκύκλιος https://diavgeia.gov.gr/doc/4%CE%91%CE%9B3%CE%97-4%CE%92?inline=true με την οποία στην ενότητα 2. ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ / παρ. β (σελ. 7) γίνεται σαφές ότι η παράγραφος 5 αφορά μόνο περιπτώσεις αυτεπάγγελτης αποστρατείας λόγω πειθαρχικού παραπτώματος.
Η αυτεπάγγελτη αποστρατεία γίνεται με την παρ. 1γ του άρθρου 26 του ΠΔ169/2007 όπως λέει και ο Αχιλλέας στην απάντηση του εδώ https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-387/#comment-115277 .
Δείτε και στο έγγραφο του ΓΕΣ που έχει αναρτηθεί εδώ https://www.pomens.gr/enimerosi/deltia-typou/1436-dikaiosi-ep-op-apodekto-to-aitima-tis-pomens-apo-tin-stratiotiki-igesia .
Γίνεται ξεκάθαρος διαχωρισμός της περίπτωσης απομάκρυνσης λόγω πειθαρχικού παραπτώματος παρ. 1δ που ρυθμίζεται από την παρ. 5 του άρθρου 20 του Ν3865/2010 από την περίπτωση απομάκρυνσης της περίπτωσης ε(2) που αφορά τις κρίσεις και ρυθμίζεται από την παρ. 1γ του άρθρου 26 του ΠΔ169/2007 .

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Αλέξανδρος
Αλέξανδρος
Απάντηση σε  GEORGIOSP
18 Ιανουαρίου 2023 11:11

Πραγματικά η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει που αναφέρεται η συγκεκριμένη παράγραφος, και το έγγραφο του ΓΕΣ όντως αναφέρει την αμεσότητα της απονομής σύνταξης σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία. Επίσης η απάντηση του κ. Αχιλλέα είναι κατατοπιστική για τη νομοθεσία. Σας ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δημητρης
Δημητρης
17 Ιανουαρίου 2023 22:12

Ευχαριστω για την απάντηση για την προκαταβολή εφάπαξ το τελευταίο που θα ήθελα να ρωτήσω είναι εάν θα πρέπει να συντρέχουν ειδικοί λόγοι για την έγκριση του η από την στιγμη που βάση χρόνων υπηρεσίας έχω το δικαίωμα να το αιτηθώ δεν θα έχω κάποιο θέμα.Να είστε καλα

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Δημητρης
17 Ιανουαρίου 2023 22:59

Καλησπέρα.
Αν διαβάσεις τα link που σου πρότεινε ο aero θα δεις ότι η προκαταβολή χορηγείται για απόκτηση ή βελτίωση κατοικίας.
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-387/#comment-115327

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία