Αεροπορία

Σελίδα υπ' αριθ. 358 με σχόλια ειδικά για την Πολεμική Αεροπορία (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).

Subscribe
Notify of
guest

20.2K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Ηλίας
Ηλίας
16 Οκτωβρίου 2022 19:34

Καλησπέρα σας.Εχω υπηρετήσει ως δόκιμος την θητεία μου και επειδή θέλω να αναγνωρίσω ως συνταξιμο τον χρόνο θέλω να ρωτήσω αν θα πληρώσω για την αναγνώριση.Δεν θυμάμαι αν μου γινόταν κρατήσεις (έχουν περάσει Πανω απο 20 χρόνια )καθώς δεν έχω καποιο φάκελο μισθοδοσίας από τότε.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ηλίας
Ηλίας
16 Οκτωβρίου 2022 21:18

Αν και δεν έχει σχέση φαντάζομαι δόκιμος ήμουν στο ΓΕΣ.Που μπορώ να απευθυνθώ για της κρατήσεις ΜΤΣ και ΕΛΟΑΣ;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΣ
ΒΣ
15 Οκτωβρίου 2022 22:22

Καλησπέρα έχω καταταγεί 25-2-91 είμαι εμθ, έχω αναγνωρίσει τη μάχιμη πενταετία και ασφαλισμενη στο ΙΚΑ από το 2-11-1987 έως 25-2-91 που καταχθηκα στην αεροπορία λόγω διαδοχικής ασφάλισης, αν έχω καταλάβει σωστά μπορώ να φύγω με πλήρη σύνταξη 40 έτη το 2023 είμαι και τρίτεκνη αν και αυτό δε παίζει ρόλο τώρα. Σωστά;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιώργος
Γιώργος
Απάντηση σε  ΒΣ
16 Οκτωβρίου 2022 07:40

https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/
πρεπει να κανεις καταμετρηση των ενσημων σου στο υποκαταστημα του ΕΦΚΑ(πρωην ΙΚΑ) της περιοχης σου. π.χ. 900 ενσημα που αντιστοιχουν σε 900/25=36 μηνες ασφαλισης. Επισης ποτε απεκτησες την ιδιοτητα της τριτεκνης μητερας; Βεβαιως και παιζει ρολο σε εσενα….

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΣ
ΒΣ
Απάντηση σε  Γιώργος
17 Οκτωβρίου 2022 13:36

Οκ ευχαριστώ το έχω ήδη κάνει αυτό

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  ΒΣ
16 Οκτωβρίου 2022 11:22

https://enstoloi.net/aeroporia/comment-page-358/#comment-112274
Στον χρόνο ΙΚΑ θα βάλεις 40 μήνες.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΒΣ
ΒΣ
Απάντηση σε  Γιάννης.
17 Οκτωβρίου 2022 14:39

Ναι τα βγάζω 39 μήνες περιμένω το χαρτί από την εφκα που τα έχω δώσει για καταμέτρηση σε ευχαριστώ πολύ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΣ
ΒΣ
17 Οκτωβρίου 2022 14:45

Δεν καταλαβαίνω γιατί μέχρι τα 67 τη σύνταξη δεν την παίρνεις από τον τελευταίο ασφαλιστικό φορέα;
Ασφαλισμένη από το 1987 στο ΙΚΑ και μετά στην αεροπορία από το 1991 δεν είναι διαδοχική ασφάλιση;
Δεν έχω 40 έτη όπου μπορώ να φύγω;
Έχοντας αναγνωρίσει και τα 5 εκστρατείας; Τρίτεκνη έγινα το 2004

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΒΣ
ΒΣ
18 Οκτωβρίου 2022 09:26

Ευχαριστώ πάρα πολύ κατάλαβα ελπίζω πως τον Μάρτιο του 23 θα φύγω θα περιμένω λίγο μήπως μισθολογικά μας δώσουν το βαθμό του ανθσγου γιατί τώρα παίρνουμε του ανθστη

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.
14 Οκτωβρίου 2022 23:24

Καλησπέρα σας. Έχω καταταγεί στην Π.Α. με τον θεσμό τον ΟΠΥ (ΕΜΘ) στις 26-3-91 είμαι πολύτεκνος, με έτη γέννησης τέκνων (99/01/08/15) με πληρωμένα την πλασματική (5) πενταετία και το 2% και θα ήθελα να ρωτήσω αν έχω δικαίωμα σύνταξης. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.
15 Οκτωβρίου 2022 00:15

Για αρχή συμπλήρωσε την παρακάτω εφαρμογή https://enstoloi.net/ergalia/dikaioma-sintaxis/
Και διάβασε το παρακάτω άρθρο https://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.
15 Οκτωβρίου 2022 08:50

Φίλε μου είσαι οκ λόγω πολυτεκνίας. Εάν συμπληρώσεις τον σύνδεσμο που σου υποδεικνύει ο Γιάννης θα δεις και από πότε έχεις θεμελιώσει.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ.
17 Οκτωβρίου 2022 22:37

Γιάννης και ΚΩΣΤΑΣ Σας ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
14 Οκτωβρίου 2022 19:35

Καλησπέρα. Ο γιος μου συμπλήρωσε την τετραετή του φοίτηση στο πανεπιστήμιο στις 31/8/2022 και στις 12/9/2022 κατατάχθηκε στην Πολεμική Αεροπορία (Στρατεύσιμος). Θα ήθελα να ρωτήσω ΑΝ θα συνεχίσω να λαμβάνω το ΕΟΒ γαι το χρονικό διάστημα που ο γιος μου θα υπηρετεί την θητεία του.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
14 Οκτωβρίου 2022 11:12

Καλημέρα. Γνωρίζει κάποιος, που μπορώ να απευθυνθώ για να μάθω αν έχω αναγνωρίσει την θητεία ως συντάξιμη γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια και δεν είμαι σίγουρος.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΚΩΣΤΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ
Απάντηση σε  Γιάννης
14 Οκτωβρίου 2022 12:08

Φίλε μου καλησπέρα. Πρέπει να έχεις ένα χαρτί από το ΓΛΚ το ποσό που έπρεπε να πληρώσεις.Μετά πρέπει να έχεις ένα αποδεικτικό ότι πλήρωσες εφάπαξ ή από φακέλους μισθοδοσίας να βρεις το ποσό που πλήρωνες κάθε μήνα εάν πλήρωσες με δόσεις. Διαφορετικά μίλα με τον ΟΛΚΑ. Στα λέω αυτά γιατί έκανα τα ίδια το 2016.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης
Γιάννης
Απάντηση σε  ΚΩΣΤΑΣ
14 Οκτωβρίου 2022 15:56

Ευχαριστώ πολύ Κώστα

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Γιάννης
15 Οκτωβρίου 2022 14:35

Κάνε μια δοκιμη να δείς μήπωςυπάρχει κάτι https://enstoloi.net/astynomia/comment-page-553/#comment-111692

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Αγγελης
Αγγελης
13 Οκτωβρίου 2022 19:01

Συνάδελφοι η μείωση φόρου για οποιαδήποτε κράτηση πότε γίνεται ; Αφού αποπληρωθέι το ποσό ή συμψιφίζεται στη κάθε δόση; Ευχαριστώ!

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Αγγελης
13 Οκτωβρίου 2022 21:08
Αντωνης
Αντωνης
11 Οκτωβρίου 2022 23:00
Τάκης Τ.
Τάκης Τ.
11 Οκτωβρίου 2022 19:31

https://armyvoice.gr/2022/10/poes-katargiste-tin-eisfora-1/ Είμαστε με τα καλά μας ???

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Τάκης Τ.
11 Οκτωβρίου 2022 20:50
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
10 Οκτωβρίου 2022 12:45

Καλησπέρα,
Θα ηθελα να ρωτησω το ποσο συνταξης που αναλογη σε περιπτωσης απολυσης για λογους υγειας με 22 χρονια υπηρεσιας απο σχολη υπαξιωματικων, αγαμος. Καθως κ αν αναγνωριζεται η μαχιμη 5ετια..
Ευχαριστω..

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Κωνσταντίνος
10 Οκτωβρίου 2022 12:54

Ερώτηση 2.3 παρ. Β.3 και 2.4
https://enstoloi.net/voithimata/faq-erotisis/
Διαβάζεις το άρθρο και κάνεις τους υπολογισμούς.
https://enstoloi.net/tropos-chrisis-aksiopoiisis-site/

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βασίλης
Βασίλης
Απάντηση σε  Κωνσταντίνος
15 Οκτωβρίου 2022 23:58

Γύρω στα 950€ συνάδελφος είπε ότι πήρε για λόγους υγείας στο γνα ψυχιατρική με 22 χρόνια φέτος.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βασίλης
Βασίλης
Απάντηση σε  Κωνσταντίνος
16 Οκτωβρίου 2022 00:00

Αυτός ήταν ΕΜΘ όμως

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΝΤΖ
ΝΤΖ
9 Οκτωβρίου 2022 15:27

Υπάρχει καμμία ενημέρωση για μείωση στο 6% της τιμής της 3τιας;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ιωάννης
Ιωάννης
8 Οκτωβρίου 2022 20:09

Καλησπέρα.
Έχω καταταγεί ως ΕΜΘ τον Ιουνιο του1993 και εχωντας 24 μήνες θητεία την οποία έχω εξαγοράσει και με πληρωμένη την μάχιμη 5ετια, πότε μπορώ να δηλώσω παραίτηση χωρίς την εξαγορά της 3ετιας, και πότε με την 3ετια;
Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
andr
andr
Απάντηση σε  Ιωάννης
8 Οκτωβρίου 2022 21:53

ιουνιο/2026 χωρίς 3ετια, Ιούνιο 23 με 3ετια.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ιωάννης
Ιωάννης
Απάντηση σε  andr
8 Οκτωβρίου 2022 22:59

Ευχαριστώ πολύ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΜΠΑΜΠΗΣ
ΜΠΑΜΠΗΣ
Απάντηση σε  Ιωάννης
9 Οκτωβρίου 2022 16:22

Γιάννη καλησπέρα.
Κάτω από 15 χιλιάρικα θα σου βγει η 3ετία, που την κάνεις σε δόσεις με τον ΕΦΚΑ και δεν σου κρατάνε βάση νόμου πάνω από το 1/4 των συντάξιμων αποδοχώ και επίσης θα έχεις από 22 έως 27% απαλλαγή φόρου επί του μηνιαίου ποσού ==> κάνα 180άρι το μήνα θα σου κρατάνε γοα χ μήνες αποπληρωμής 3ετίας.Μακάρι να ήμουν στη θέση σου…

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΝΤΖ
ΝΤΖ
Απάντηση σε  ΜΠΑΜΠΗΣ
12 Οκτωβρίου 2022 21:07

Καλησπέρα Μπάμπη.
Από τον ΕΦΚΑ μου έβγαλαν γύρω στα 460€ το μήνα δόση.
Επίσης νομίζω ότι πρέπει να το εξοφλήσεις πρώτα και να καταθέσεις το αντίστοιχο χαρτί στον ΟΛΚΑ για να βγάλεις σύνταξη…. Νομίζω

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΜΠΑΜΠΗΣ
ΜΠΑΜΠΗΣ
Απάντηση σε  ΝΤΖ
17 Οκτωβρίου 2022 11:08

Καλημέρα και σε σένα. 1. Τί βαθμό έχεις και από ποια σχολή είσαι για να σου βγάλει 460 μηνιαία δόση (που δεν είναι 460 αφού υπάρχει φοροαπαλλαγή γύρω στο 27% άρα περίπου 336 ευρώ είναι η μηνιαία κράτηση από την σύνταξή σου)?Επίσης το 460 που σου είπαν δεν θα πρέπει να είναι > 1/4 της σύνταξης που βγάζεις.Άρα αν σου είπαν 460, σίγουρα συνολική σύνταξη θα βγάζεις πάνω από 1600 ευρώ. 2.Εγώ έκανα αίτηση περίπου πριν από 1 χρόνο, είμαι Υποσμηναγός με κλειστά 27 χρόνια και μου τα έβγαλαν 16560 στα 32 έτη που θα την ρίξω.Δηλαδή 365 ευρώ μηνιαία παρακράτηση από την σύνταξη ==> 365 – 365*0,27 = 266 περίπου ευρώ μηνιαία κράτηση από 1450 συνολική σημερινή σύνταξη. 3.Δεν χρειάζεται να εξοφλήσεις και ούτε να ενημερώσεις τον ΟΛΚΑ, γιατί μετά την διαγραφή σου θα επικοινωνήσεις με τον ΕΦΚΑ και θα κανονιστούν σε δοσεις τα < 3 έτη προς αναγνώριση, που αυτοί ενημερώνουν τον ΟΛΚΑ.Ο ΟΛΚΑ έχει άμεση σχέση αυτή την στιγμή με την μάχιμη 5ετία και όχι με την… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιαννης
Γιαννης
Απάντηση σε  ΜΠΑΜΠΗΣ
24 Οκτωβρίου 2022 13:27

Φίλε μου μετά από ερώτηση στο κλιμάκιο της αεροπορίας στον ΕΦΚΑ δεν υπάρχει η μείωση του 20-27% που αναφέρεις, συγκεκριμένα εμένα που έχω ΕΦΚΑ ΣΥΝ. 466.80 μου είπαν ότι τόση θα είναι η δόση Χ36
Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Αντώνης Τ.
Αντώνης Τ.
8 Οκτωβρίου 2022 12:37

Καλησπέρα σας.
Θα ήθελα να ρωτήσω εάν κάποιος γνωρίζει ποια έτη προσμετρούνται για τον υπολογισμό της 35ετίας και κατά συνέπεια την αυτεπάγγελτη αποστρατεία. Διάβασα πολλές απαντήσεις και ιδιαίτερα του GEORGIOSP, τις FAQ αλλά και την αντίστοιχη νομοθεσία χωρίς να το κατανοήσω πλήρως.
Προσωπικά είμαι παλαιός ασφαλισμένος, υπηρέτησα 5 έτη στο ΣΞ από το 1991 έως το 1996 (ΔΕΑ και με ανακατάταξη) κατατάχτηκα στην ΠΑ ως ΕΠΥ το 1997 και έχω αναγνωρίσει τη μάχιμη πενταετία.
Αυτή τη στιγμή έχω συμπληρώσει 25 έτη ένστολης υπηρεσίας (ΕΠΥ-ΕΜΘ), 30 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας (ΕΠΥ-ΕΜΘ+ΘΗΤΕΙΑ) και 35 έτη συντάξιμης υπηρεσίας (ΕΠΥ-ΕΜΘ+ΘΗΤΕΙΑ+ΜΑΧ. 5ετία).
Με αυτά τα δεδομένα πότε συμπληρώνεται η 35ετία για αυτεπάγγελτη αποστρατεία?
Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Αντώνης Τ.
8 Οκτωβρίου 2022 15:05

Καλησπέρα Αντώνη.
Για αρχή, στην προσμέτρηση των 35 ετών υπηρεσίας για αυτεπάγγελτη αποστρατεία δεν μετράει η μάχιμη πενταετία.
Επομένως σίγουρα για την επόμενη πενταετία δεν προβλέπεται αυτεπάγγελτη αποστρατεία λόγω συμπλήρωσης 35ετίας.
Για την θητεία δεν είμαι σίγουρος τι ισχύει.
Για αξιωματικούς που υπάγονται στις διατάξεις του Ν2439/1996 δεν μέτραγε η θητεία για τον υπολογισμό της 35ετίας. Βλ. τις παραγράφους 14 έως 16 στο άρθρο 16 εδώ https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/208971 .
Στον Ν3883/2010 δεν αναφέρεται ρητά κάτι αλλά νομίζω ότι ισχύει το ίδιο.
Γενικότερα δεν έχω ακούσει καμία περίπτωση που να έχει αποστρατευτεί συνάδελφος αυτεπάγγελτα με 35ετία στην οποία προσμετρήθηκε ο χρόνος θητείας.
Προσωπικά πιστεύω ότι δεν μετράει ο χρόνος θητείας για την συμπλήρωση 35ετίας (για αυτεπάγγελτη αποστρατεία). Μπορείς όμως να επικοινωνήσεις με το αρμόδιο τμήμα του ΓΕΑ για να μάθεις έγκυρα τι ισχύει.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Αντώνης Τ.
Αντώνης Τ.
Απάντηση σε  GEORGIOSP
8 Οκτωβρίου 2022 16:52

Καλησπέρα και ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.

Σε παλαιότερη ανάρτησή σου για παρόμοιο θέμα είχες αναφερθεί στο Ν4609/2019 και στις τροποποιήσεις που επέφερε. Τον διάβασα και συγκεκριμένα στην παράγραφο 1 του Άρθρου 4 αναφέρει για τους Ε.Μ.Θ. «….παραμονή στις Ένοπλες Δυνάμεις με τον βαθμό που φέρουν ως Εθελοντές Mακράς Θητείας (E.M.Θ.) μέχρι τη συμπλήρωση 35ετούς συντάξιμης υπηρεσίας». Απ όσο έχω διαβάσει εδώ στη συντάξιμη υπηρεσία υπολογίζεται και η μάχιμη πενταετία (σε αντίθεση με την πραγματική συντάξιμη). Αυτό με είχε προβληματίσει .

Όσο αναφορά το χρόνο της θητείας στο Ν2439/1996 που μου υπέδειξες (Άρθρο 16, παράγραφος 15, εδάφιο (α)), αναφέρει πως συνυπολογίζεται η υπηρεσία που πραγματικά διανύθηκε με οποιαδήποτε σχέση. Αντίστοιχα στο παράγραφο 17 εδάφιο (α) αναφέρει πως δεν λαμβάνεται υπόψη ο τυχόν χρόνος της στρατιωτικής θητείας. Άρα κάπου στο ενδιάμεσο υποθέτω θα είμαι. Δεν θα προσμετρηθεί η θητεία ως ΔΕΑ αλλά πιθανόν να υπολογιστεί η τριετή σύμβαση ως αξιωματικός βραχείας ανακατάταξης.

Ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Αντώνης Τ.
8 Οκτωβρίου 2022 18:14

Έχεις δίκιο να προβληματίζεσαι Αντώνη με την ερμηνεία της έκφρασης ¨ 35ετούς συντάξιμης υπηρεσίας¨.
Άλλη έννοια έχει αυτή η έκφραση όταν αναφέρεται σε ασφαλιστικό νομοσχέδιο και άλλη όταν αναφέρεται σε νόμο που αφορά εξέλιξη, προαγωγές αποστρατείες κτλ.
Διάβασε τα σχόλια https://enstoloi.net/stratos/comment-page-243/#comment-78077 και https://enstoloi.net/stratos/comment-page-243/#comment-78082 .
Για το θέμα της θητείας συμφωνώ με την εκτίμηση που κάνεις. Δεν γνωρίζω όμως τίποτα για το τι ισχύει για τον χρόνο που υπηρέτησες ως αξιωματικός βραχείας ανακατάταξης.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ηλίας
Ηλίας
8 Οκτωβρίου 2022 10:46

Καλημέρα σας. Εισήχθη στην Αεροπορία ώς ΕΠΟΠ το 2002.Έχω ένσημα ΙΚΑ το 1992 και ΤΕΒΕ αλλά 3 χρόνια.Υπηρετησα ως δόκιμος 23 μήνες.Ειμαι τριτεκνος από το 2015.Η ερώτηση μου είναι αν θεωρούμε παλιός ασφαλισμένος για θεμελίωση σύνταξης το 2014 που χρειάζεται 20 χρόνια συνταξιμης υπηρεσίας.τα πλασματικά 5 δεν τα αναγνώρισα ακόμα.Το 2014 είχα στην ουσία 12 σαν ΕΠΟΠ+3 ΤΕΒΕ=15.Αν αναγνωρίσω τώρα τα πλασματικά θα συμπληρώνω 20 το 2014;Συγνώμη αν κούρασα αλλά πριν απευθυνθώ σε εργατολογο θα ήθελα μια απάντηση από εσάς.Ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Ηλίας
Ηλίας
9 Οκτωβρίου 2022 12:36

Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας.Εχω κάποιο ώφελος να υποβάλλω αναφορά για τα ένσημα του 1992 ώστε να υπαχθω στους παλιούς ασφαλισμενους ή να το αφήσω όταν συνταξιοδοτηθώ που πλησιάζω με την αυτεπάγγελτη αποστρατεία σαν ΕΠΟΠ;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βασίλης
Βασίλης
Απάντηση σε  Ηλίας
16 Οκτωβρίου 2022 00:27

Σειρά θα σου έλεγα να περιμένεις την αυταπάγγελτη και να σου βγεί η κύρια σύνταξη και μετά να βάλεις ότι άλλο έχεις γιατί αν τα βάλεις όλα μπροστά θα αργήσει να σου βγεί. Κάνε λίγο υπομονή θα έλεγα μέχρι τα 50 . Τα 5 εκστρατείας θα προσμετρούνται μόνο αν σε αποστρατευσει η υπηρεσία και πριν τα 25 . Εγώ τα πληρώνω γιατί μπήκα στα 22 μου βγήκε 4600€ και 59 ο μήνας για 2002 με 2005 και 2011 με 2013.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Θοδωρης
Θοδωρης
7 Οκτωβρίου 2022 20:55

Καλησπέρα σας
Θα ήθελα να ρωτήσω εάν κάποιος γνωρίζει τι ισχύει σχετικά με τις αναπηρικές συντάξεις στην πολεμική αεροπορία..Είμαι εν ενέργεια και ακριβώς πριν από ένα χρόνο διαγνώστηκα με πολλαπλή σκλήρυνση..με βγάζουν αναγκαστικά εδάφους χωρίς να με ρωτήσουν και χωρίς να θέλω.Εάν κάποιος γνωρίζει εάν μπορώ να αποστρατεύτω με την αντίστοιχη σύνταξη ή εάν κάποιος γνωρίζει που μπορώ να απευθυνθώ θα το εκτιμούσα απεριόριστα.Σας ευχαριστώ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Θοδωρης
9 Οκτωβρίου 2022 09:50

Δεν γνωρίζω αν μπορείς να κάνεις κάτι ή που θα μπορούσες να απευθυνθείς για βοήθεια.
Για να πάρεις όμως μια ιδέα του τι ισχύει κατέβασε από την σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου το ΠΔ11/2014 (ΦΕΚ Α17/2014).
Είναι το ΠΔ που αφορά την Κρίση Σωματικής Ικανότητας των στρατιωτικών.
Στην σελίδα 263 υπάρχει ο Ειδικός Πίνακας Νοσημάτων Παθήσεων και Βλαβών ο οποίος ορίζει τις ασθένειες οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε κρίση ως ανίκανου για την υπηρεσία ένα μόνιμο στέλεχος με την προϋπόθεση ότι έχει αποτύχει η κατάλληλη θεραπεία.
Στην σελίδα 278 υπάρχει το παράρτημα Β που καθορίζει τα κριτήρια πτητικής καταλληλόλητας.
Υπάρχει λοιπόν η περίπτωση η ασθένεια σου να περιλαμβάνεται και στους δύο πίνακες και να κρίνεσαι ακατάλληλος για πτήσεις αλλά επειδή δεν υπάρχει ακόμα απόφαση/διάγνωση της επιτροπής ότι έχει αποτύχει η κατάλληλη θεραπεία να μην κρίνεσαι ανίκανος για την ενεργό υπηρεσία και να σε θέτουν σε κατάσταση εδάφους.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Μάκης
Μάκης
7 Οκτωβρίου 2022 17:19

Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω για την μαχιμη πενταετία του νέου νομοσχεδίου, μπορείς να αναγνωρίσεις υπηρεσία οποιαδήποτε χρονικά δλδ και από το 2016 και μετά και το κόστος θα είναι το ίδιο? η ανάλογα την μισθολογική σου κλιμακα που έχεις εκείνη την περίοδο που αναγνωρίζεις;

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΜΠΑΜΠΗΣ
ΜΠΑΜΠΗΣ
Απάντηση σε  Μάκης
7 Οκτωβρίου 2022 18:28

Καλησπέρα Μάκη.Αναγνωρίζεις όποια 5ετία θέλεις.Το κόστος είναι λιγότερο όταν αναγνωρίζεις την 5ετία που είχες τις χαμηλότερες αποδοχές.Εγώ για πάράδειγμα αναγνώρισα 97 – 02 (την πρώτη μου –> με τις χαμηλότερες αποδοχές) που ήμουν Σμίας και Εσμίας (απόφοιτος ΑΣΣΥ) με κόστος 3.675 ευρώ (τα πλήρωσα εφάπαξ στη ΔΟΥ μου και πήρα φέτος επιστροφή 1.000 ευρώ από την Εφορία).

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΜΠΑΜΠΗΣ
ΜΠΑΜΠΗΣ
Απάντηση σε  ΜΠΑΜΠΗΣ
7 Οκτωβρίου 2022 18:34

Επίσης πιστεύω ότι θα δοθούν διευκρινιστικές οδηγίες από το ΓΕΑ, μετά από την ψήφιση του νόμου από τη Βουλή.Επίσης το μόνο που αλλάζει είναι ο όρος ‘5ετία’ πλέον αντί ‘μάχιμη 5ετία’.Οικονομικά εκτιμώ ότι θα ισχύει ότι και στο παρελθόν.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΜΠΑΜΠΗΣ
ΜΠΑΜΠΗΣ
Απάντηση σε  ΜΠΑΜΠΗΣ
7 Οκτωβρίου 2022 18:54

Επίσης και κλείνοντας, βλέπω στην επόμενη νομοθετική ρύθμιση για το ασφαλιστικό μας, να δίνεται σε όλους και η 3ετία του νόμου του Βενιζέλου αλλά δυστυχώς με 20%.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Contributor
Απάντηση σε  Μάκης
7 Οκτωβρίου 2022 18:57
Μάκης
Μάκης
Απάντηση σε  Γιάννης.
7 Οκτωβρίου 2022 19:45

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!!δλδ για την εξαγορά ισχύει ότι για αιτήσεις εξαγοράς το 2017, ειναι με ποσοστό 10% επί των μηνιαίων συντάξιμων αποδοχών τους το 2018 με ποσοστό 13,34 %, το 2019 ποσοστό 16,67% και από το 2020 και μετά 20%.??

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΜΠΑΜΠΗΣ
ΜΠΑΜΠΗΣ
Απάντηση σε  Μάκης
7 Οκτωβρίου 2022 22:34

Μάκη η 5ετία πλέον (η μάχιμη όπως λεγόταν προ διαβούλευσης) όποτε και αν την αναγνωρίσεις είναι με 6,67%.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Μάκης
Μάκης
Απάντηση σε  ΜΠΑΜΠΗΣ
8 Οκτωβρίου 2022 11:16

Καλημέρα, Ευχαριστώ πολυ

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Μάκης
8 Οκτωβρίου 2022 11:18

@Μπάμπης Αν και σε πρακτικό επίπεδο δεν έχει διαφορά, ο ¨χαρακτηρισμός¨ της πενταετίας ως ¨μάχιμης¨ δεν αλλάζει. Αρχικά καθιερώθηκε για όσους είχαν υπηρετήσει κατά την διάρκεια εμπόλεμης κατάστασης. (Βλ. παράγραφο 1 του άρθρου 40 του ΠΔ169/2007 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/393111) Στον νόμο αν και περιγράφεται ως μάχιμη δεν ονομάζεται έτσι. Απλά επικράτησε να την λέμε έτσι αντί του ¨υπηρεσία λογιζόμενη στο διπλάσιο¨ που είναι το σωστό. Σιγά σιγά επεκτάθηκε σε διάφορες κατηγορίες (και για μη εμπόλεμες περιόδους). Η παράγραφος 5, στην οποία υπαγόμαστε οι περισσότεροι σύγχρονοι, αρχίζει ¨Επίσης λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε: …¨ και με την προτεινόμενη τροποποίηση δεν αλλάζει κάτι. Έτσι είτε λέμε ¨μάχιμη πενταετία¨ είτε ¨πενταετία¨ ουσιαστικά αναφερόμαστε στον χρόνο που λογίζεται διπλάσιος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του ΠΔ169/2007. @Μάκης Όπως λέει ο Μπάμπης το ποσοστό εισφορών είναι πάντα 6,67%. Όμως αν κάποιος συνάδελφος αποκτήσει, με την προτεινόμενη τροποποίηση, το δικαίωμα αναγνώρισης της πενταετίας (που δεν το είχε μέχρι σήμερα), μπορεί να επιλέξει την χρονική περίοδο που… Διαβάστε τη συνέχεια »

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Λευτέρης
Λευτέρης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
8 Οκτωβρίου 2022 13:14

Θα μπορούσε να αναγνωριστεί και ο χρόνος των στρατιωτικών σχολών ή υποχρεωτικών σχολείων για όσους πληρώνουν εξάμηνα και δεν έχουν χρόνο;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Λευτέρης
8 Οκτωβρίου 2022 19:21

Ο χρόνος σχολής δεν μετράει μέχρι σήμερα και η προτεινόμενη ρύθμιση θα αναφέρεται σε εν ενεργεία μονίμους ή επί θητεία στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Λογικά δεν θα ισχύει για τους μαθητές των σχολών εκτός και αν υπάρξει εγκύκλιος που θα ορίζει διαφορετικά.
Για τον χρόνο υποχρεωτικών σχολείων δεν βλέπω να υπάρχει κώλυμα με την προϋπόθεση ότι ο χρόνος δεν θα συμπίπτει με αναγνωρισμένο χρόνο εξαμήνου.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία