Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 399 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
20.6K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Θωμάς
12 Ιουνίου 2024 14:58
Καλησπέρα! Σε συνέχεια σχολίου της 6 Ιουν, ρώτησα τη ΔΟΙ/ΓΕΣ και μου απάντησε ότι προσμετράται κανονικά η 3ετία για την συμπλήρωση 40 ετών (που ξεκίνησα να αποπληρώνω από Ιουν 22), ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κρίθηκα αποστρατευτέος από ΑΣΥΕ τον Απρ 24.
Λέτε ότι δεν ισχύει η χρήση 3ετίας σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία (ανικανότητα κλπ). Αυτό που ακριβώς αναφέρεται στο Ν.3865/10 ; Αναφέρεται κάπου αλλού;
Αναφέρεται στο άρθρο 22 παρ. 4 με το οποίο θεσπίστηκε η τριετία: “4. Ο συντάξιμος χρόνος ……. προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη ….. για τη συμπλήρωση σαράντα (40) ετών συντάξιμης υπηρεσίας.”
.
Ομοίως στην εγκύκλιο του ίδιου νόμου: “β) Με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 22 του ν.3865/2010, προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη η συντάξιμη υπηρεσία …… Ο χρόνος αυτός, (3 έτη) λαμβάνεται υπόψη για τη συμπλήρωση των ετών υπηρεσίας που απαιτούνται για τη συνταξιοδότηση των ανωτέρω προσώπων (40 έτη).”
.
Σημειώνεται ότι η σύνταξή σου δεν υπολογίζεται από τη ΔΟΙ/ΓΕΣ αλλά από τον ΕΦΚΑ.
Εάν παρόλα αυτά ο ΕΦΚΑ σου προσμετρήσει την τριετία (που δεν το νομίζω) ενημέρωσέ μας σχετικά.
Πώς ξεκίνησες να πληρώνεις την 3 ετιας ;;;;αφού σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ δεν υφίσταται παρακράτηση πριν την αποστρατεία((γράφεις από Ιούνιο 2022));;;;;; ενω εσύ σύμφωνα με τα γραφόμενα σου αποστρατευτηκες Απρίλιο 2024 ;;;;
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ιωάννης Βακόγλου
12 Ιουνίου 2024 13:45
Καλησπέρα, θέλω να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος. Έκανα ενδικοφανη προσφυγή διότι δεν συμπεριλήφθηκα σε μετάθεση ενώ έχω 50, 60 και 90 μόρια παραπάνω από άτομα που μετατέθηκαν. Ενώ ορίζεται σε 15 να λάβω απάντηση αιτιολογημένη έχουν περάσει 50 ημέρες κ έχω λάβει μόνο ότι θα εξεταστεί βάση νομοθετικού πλαισίου και θα ενημερωθώ με νεότερη διαταγή. Μπορώ να κάνω κάτι για αυτό? Για οποιαδήποτε περαιτέρω έννομη ενέργεια χρειάζομαι εγράφη απάντηση (αρνητική). Ξέρει κανείς κάτι άλλο?
Ευχαριστώ.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Sk
12 Ιουνίου 2024 00:45
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος απόστρατος στο portal ΜΤΣ για μερίσματα αποστράτων στο πεδίο αριθμός μητρώου ΜΤΣ και αριθμός φάκελο ποιον αριθμό συμπληρώνουμε κ που μπορούμε να τον βρούμε γιατι δεν τον γνωρίζω?? Ευχαριστώ πολύ!!!!
Καλημέρα Sk. Καταρχάς υπάρχει νέο link του ΜΤΣ για εκτύπωση μερισμάτων
► https://mts-portal.gr/web/mts/dividend-check
διότι για τα μερίσματα πριν από το 2023 υπάρχει αυτό το link (παλιό)
► https://bebeosis.army.gr/index.php?action=en_apostrateia
Τώρα στο νέο link, συμπληρώνουμε ή τον αριθμό φακέλου ή τον αριθμό μητρώου, όχι και τα δύο. (όποιο από τα δύο έχεις). Στα νέα σημειώματα από το νέο link, αναγράφονται και τα δύο, πάνω αριστερά (στη 2η γραμμή). Ενώ στα παλιά σημειώματα, από το παλιό link, αναγράφονταν μόνο ο αριθμ. φακέλου. Οπότε σε κάποιο παλιό σημείωμα, θα δεις τουλάχιστον τον αριθμ. φακέλου. Αν δεν έχεις τίποτα από τα δύο, καλύτερα μίλα τφ με το ΜΤΣ να σου τα δώσουν.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Νεκτάριος 46
11 Ιουνίου 2024 17:06
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα ένα σχόλιο για την πρόσφατη τοποθέτηση του κ. Τσακλόγλου στη Βουλή σχετικά με το θέμα της αποστρατείας των ΕΠΟΠ στα 50. Είπε ότι ανεξαρτήτως αιτίας αποστρατείας των ΕΠΟΠ (όριο ηλικίας ή υγείας) σύνταξη θα πάρουν με αίτησή τους μόλις γίνουν 60 και ότι είναι θέμα του ΥΠΕΘΑ να το αλλάξει (το όριο ηλικίας); Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Η απάντηση δεν αναφέρεται μόνο στους ΕΠΟΠ, αλλά είναι μία παράθεση της ισχύουσας νομοθεσίας.
Επίσης εάν διαβαστεί προσεκτικά γίνεται σαφές ότι επιβεβαιώνει όλα όσα γνωρίζουμε για τα στελέχη με κατάταξη πριν από το 2011 (ασφάλιση δημοσίου).
Σύμφωνα όμως με την απάντηση ισχύουν διαφορετικές διατάξεις για τα στελέχη με κατάταξη μετά το 2011 λόγω ασφάλισης στο ΙΚΑ, το οποίο βέβαια αφορά όλους τους στρατιωτικούς και όχι μόνο τους ΕΠΟΠ.
Όταν υπάρχουν επαρκείς πληροφορίες θα ανέβει άρθρο για τη συγκεκριμένη κατηγορία στελεχών.
Καλησπέρα , έχω μια απορία σχετικά με την αναγνωριση της στρατιωτικής μου θητείας ..
Αν π.χ βγάζω σε 2 χρόνια που συμπληρώνω 25ετια (+πλασματικα)
Ας πούμε 1300e,, κ δηλώσω να αναγνωρίσω την θητεία μου( +40 περίπου στο πληρωτέο,,) η ερώτηση μου είναι αν το πληρωτέο μου στην σύνταξη θα πάει άμεσα 1340 η θα πάει μετά την αποπληρωμη όλων των δόσεων;;
(Δηλαδή με την υποτιθέμενη δόση 300ε θα περνω 1040;;;
Πιστευω να καταλάβατε το ερώτημα μου
Ευχαριστώ κ αναμενω απάντηση
Η θητεία μετράει άμεσα (και φυσικά ολόκληρη) από την ημέρα που θα καταθέσεις την αίτηση.
Εάν δεν μετρούσε άμεσα η αναγνώριση, τότε κανένας δεν θα θεμελίωνε πριν από την πλήρη αποπληρωμή της θητείας ή/και της πενταετίας, που φυσικά δεν ισχύει.
.
Το μόνο λάθος στο σκεπτικό σου είναι ότι σε 2 χρόνια δεν βγάζεις 1.300 € σύνταξη, αλλά εάν συμπληρώσεις τη σελίδα Σύνταξη ΓΕΣ θα δεις ότι βγάζεις 0 (μηδέν) σύνταξη, διότι θεμελιώνεις με 40 συντάξιμα έτη (όχι με 25).
Αχιλλέα 25 πραγματικά και 30 εξάμηνα
40 θα έχω .. έγινε παρερμηνεία ,,
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Δ. Μιλτιάδης
8 Ιουνίου 2024 00:27
Βγήκε το ΦΕΚ της αποστρατείας μου 30, ιουνίου.παραδιδω ταυτότητα και βιβλιάριο υγείας.ποιες ενέργειες πρέπει να κάνω πρώτη Ιουλίου Δευτέρα αν ξέρετε.μου παν ότι με το ΦΕΚ θα πάω να βγάλω πολιτική ταυτότητα και προσωρινή ασφάλεια στο εφκα μήπως χρειάζεται και κάτι άλλο ευχαριστώ
Διάβασε στο army. gr στην ενότητα θέματα προσωπικού αναλυτικά όλες τις ενέργειες και δικαιολογητικά που πρέπει να στείλεις και που για σύνταξη, εφάπαξ κλπ. Εξάλλου μια επίσκεψη στην ΔΟΙ του σχηματισμού που ανήκεις θα σου έλυνε όλες τις απορίες.
Επισήμανση. Κλείσε ραντεβού την ημέρα διαγραφής σου και πηγαίνεις με τη προσωρινή ταυτότητα στο αστυνομικό τμήμα. Να έχεις υπόψη ότι θα την παραλάβεις περίπου μία εβδομάδα μετά, οπότε τότε θα είσαι σε θέση να υποβάλεις όλα τα δικαιολογητικά. Βέβαια αν έχεις στη κατοχή σου νέου τύπου δίπλωμα ή διαβατήριο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά.
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας έχω άρα εκεί που λέει ταυτότητα να βάλω διαβατήριο η δίπλωμα σωστά? Έκλεισα ραντεβού διαφραφομαι 30ιουνιου πρώτη Ιουλίου θα πάω για ταυτότητα και δύο του μηνός στον εργατολογο για να φτιάξω τα χαρτιά.να κάνω μια ερώτηση ακόμη γιατί ξέρετε πολλά .εγώ συμπλήρωσα σύνταξη με εξάμηνα αλεξιπτωτιστή εμθ 1997 αλλά ήμουν στο ΙΚΑ από το 97 μέχρι τό 2000 είχε έρθει μια διαταγή να να μετατρέψουμε σε δημοσίου εγώ δεν έκανα τίποτα τότε γι’αυτό έβαλα και εργατολογο τώρα μα μου φτιάξει τα χαρτιά 700ευρβ του δωσα μήπως ξέρετε κάτι γι’αυτό και πάλι ευχαριστώ
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Χαράλαμπος
7 Ιουνίου 2024 23:46
Καλησπέρα σας κ. Καρασαβιδη.
Θα ήθελα να σας κανω μια ερώτηση που αφορά τον πατερα μου .
Προέλευση ΣΜΥ κατάταξη 01-04-1969 αποστρατεία έπειτα απο δικη του αίτηση στης 28-04-1980 (βασική εκπαίδευση Αλεξπ/στη 5 αλματα) με τον βαθμο του Ανθστη.
Τώρα είναι 75 ετων .
Το ερώτημα μου είναι αν δικαιούται σύνταξη ή εφάπαξ.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτερων
Από όσα αναφέρεις (και κυρίως όσα δεν αναφέρεις) προκύπτει ότι ο πατέρας σου δεν ξανασφαλίστηκε ποτέ μετά το 1980, οπότε ισχύει η ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1. υποπαρ. α.3. στην ενότητα FAQ.
Όσον αφορά το εφάπαξ, όταν παραιτήθηκε σίγουρα του επιστράφηκαν οι αντίστοιχες εισφορές.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Θωμάς
6 Ιουνίου 2024 21:30
Είμαι ΣΜΥ 1993 και πληρώνω 3+5. Κρίθηκα το Μάρτιο αποστρατευτεος για λόγους υγείας από ΑΣΥΕ. Δεν προσμετράται η 3ετια (που πληρώνω ήδη σε δώσεις) για την συμπλήρωση των 40, επειδή με διώχνει η υπηρεσία ;
Προσωπικά δεν θα βιαζόμουν σε καμία περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη:
α. Τον Ιούνιο μπορείς να υποβάλλεις μόνο αίτηση παραίτησης και όχι αίτηση αποστρατείας.
β. Αίτηση παραίτησης αξιωματικού δεν ανακαλείται.
γ. Εάν διαγραφείς 31 Σεπτεμβρίου δεν δικαιούσαι σύνταξη.
δ. Κάθε μήνα επιπλέον που εργάζεσαι κερδίζεις πάνω από 1.000 € από τη διαφορά μισθού – σύνταξης, από το εφάπαξ και από τη μείωση του κόστους αναγνώρισης τριετίας.
.
Λόγω των παραπάνω το ερώτημα “να πάρω το ρίσκο να χάσω τη σύνταξη για να φύγω μερικούς μήνες νωρίτερα και ταυτόχρονα να χάσω αρκετές χιλιάδες ευρώ” μου φαίνεται σχεδόν ανόητο (προσωπικά πάντα).
.
ΥΓ. Τι ακριβώς εννοείς πληρώνω τριετία, σου κρατούν ήδη την τριετία από το μισθό;
Ευχαριστώ για τις συμβουλές σας. Από τον Σεπ 22 έχω αρχίσει να πληρώνω την τριετία από τον μισθό.
Επιθυμία μου είναι να καταφέρω την διαγραφή στις 31 Οκτ 24.
Υπάρχει μία λογική σε αυτό, αλλά το ΦΕΚ αποστρατείας δεν πρέπει να βγει πριν από το Σεπτέμβριο.
Δεν γνωρίζω τους χρόνους για την αποδοχή παραίτησης στο στρατό αλλά δεν χρειάζεται να παίζεις με τη φωτιά, ακόμη και εάν αργήσει η διαγραφή δεν θα είναι και το τέλος του κόσμου εάν πληρώσεις 1 ~ 2 μήνες εισφορών παραπάνω, αφού αυτές θα ισοφαριστούν από τη διαφορά εφάπαξ & μισθού – σύνταξης.
Εάν υπολογίσεις κόστος και κέρδος, θα δεις ότι ακόμη και το Δεκέμβριο να διαγραφείς δεν χάνεις τίποτε.
Συγγνώμη, πως είναι δυνατόν να σας κρατούνται από τώρα χρήματα για την 3τία? Ο ΕΦΚΑ, έκανε διακανονισμό με ποιόν? με τι δεδομένα? αφού είστε ακόμα ε.ε. πως καθόρισε το ποσό , αφού η ημνια διαγραφής είναι αόριστη/άγνωστη, δεν το καταλαβαίνω.
Ήταν λάθος πολιτική του ΕΦΚΑ που τώρα δεν ακολουθείται, όμως λόγω αυτής ο Θωμάς (στην άλλη συζήτηση αμέσως παραπάνω) χάνει όλες τις εισφορές που κατέβαλε επειδή αποστρατεύεται αυτεπάγγελτα.
ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γρηγορης
5 Ιουνίου 2024 20:47
Ενημερώθηκα σήμερα από τον ΕΛΟΑΣ κατόπιν mail που έστειλα χτες ότι η αίτηση μου για εφάπαξ από 07 Φεβ 24 θα εξεταστεί το «πιθανότατα» το Νοέμβριο. Μου έκανε τρομερή εντύπωση η άμεση απάντηση από τον ίδιο το διευθυντή. Τελικά υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι παντού. Τα καλά πρέπει να τα λέμε.
Καλησπέρα στον κύριο Καρασαββίδη και σε όλους τους συναδέλφους…. Υπάρχει κάποια εξέλιξη με το θέμα τής περίφημης 3 ετιας Ν.3865/2010 ;;; όπως είναι γνωστό η αναγνώριση πλέον γίνεται με το 20% του συνόλου των αποδοχών για κάθε μήνα εξαγοράς…διορθώσετε με εάν έγραψα κάτι που δεν ισχύει… Υπάρχει κάποια εξέλιξη θετική ;;;;Σας ευχαριστώ.!
Δεν καταλαβαίνω το ερώτημα, τι “θέμα” μπορεί να υπάρχει με ένα νόμο που ισχύει από το 2010;
Εάν ελπίζεις σε μείωση του κόστους, βάσει νόμου η τριετία αναγνωρίζεται όπως και ο χρόνος σπουδών (το ίδιο και η θητεία), άρα αφορά όλους τους ασφαλισμένους και όχι μόνο τους στρατιωτικούς.
Οποιαδήποτε αλλαγή ποσοστού θα επηρέαζε ταυτόχρονα το κόστος αναγνώρισης χρόνου όλων των δημοσίων υπαλλήλων, των ιδιωτικών υπαλλήλων ΙΚΑ και των ελεύθερων επαγγελματιών, οπότε προσωπικά δεν το βλέπω να συμβαίνει ποτέ, λαμβάνοντας υπόψη ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση ουσιαστικά “λήγει” το 2030.
Έχετε δίκιο…. έπρεπε να έγραφα συγκεκριμένα… ” για το ενδεχόμενο μείωσης του ποσοστού αναγνώρισης “… όμως σας ευχαριστώ για την απάντηση.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ANTONIS
4 Ιουνίου 2024 18:51
Καλησπέρα, θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση για όποιον από τους συναδέρφους γνωρίζει. Πληρώθηκα πριν λίγες μέρες για πρώτη φορά τα μερίσματα ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ Ιουνίου. Στο site του ΜΤΣ όμως δεν μου εμφανίζεται το ενημερωτικό σημείωμα πληρωμής, παρόλο που στον αριθμό φακέλου βάζω το μητρώο ΦΚΑ που εμφανίζεται στο ενημερωτικό σημείωμα σύνταξης. Μήπως καθυστερεί κάποιο χρονικό διάστημα η εμφάνιση των μηνιαίων φύλλων για τους νέους μερισματούχους ή κάνω κάτι λάθος; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Ελπίζω να μην βάζεις το αρθ. Μητρώου ΦΚΑ της κύριας σύνταξης! Στο εκκαθαριστικό σημείωμα της κυρίας σύνταξης, σου εμφανίζεται στην δεύτερη σελίδα το ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ με το δικό τους αρθ. Μητρώου!
Έβαλα και τον αριθμό μητρώου ΜΤΣ αλλά πάλι τίποτα. Ίσως κάποιος που πληρώθηκε τώρα μερίσματα πρώτη φορά να μπορούσε να μου πει αν του εμφάνισε το μηνιαίο φύλλο ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ. Ευχαριστώ πάντως!
Ναι, διαγράφηκα 31 Δεκ 23 και πληρώθηκα την πρώτη σύνταξη τέλος Απριλίου.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΙΩΑΝΝΗΣ
4 Ιουνίου 2024 14:14
τελικα ειστε φανταστικος κατα την γνωμη μου ο καλυτερος σε θεματα πυ αφορουν συνταξεις εφαπαξ και το γραφω αυτο για το τελευταιο σχολιο για πληρη συνταξη ειναι ετσι ακριβως οπως το εχετε αναλυσει αυτο το συγκεγριμενο το εμαθα χαρη τις σελιδας αυτης και για τις αυτεπαγελτες αποστρατειες κατα την γνωμη μου θα επρεπε να σας αξιοποιησουν εσας αν φυσικα το επιθυμουσατε και εσεις κ καρασσαβιδη
ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας
4 Ιουνίου 2024 09:11
Κύριε καρασαββιδη στα 31 Χρόνια υπηρεσίας αν έχεις 90 μέρες φυλακή συνολικά πρέπει να τα υπηρετήσεις η διαγράφονται
Στρατιώτης είσαι για να τις υπηρετήσεις? το site είναι σοβαρό για να δέχεται τέτοιες ερωτήσεις.
ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΙΤ
3 Ιουνίου 2024 23:54
Αγαπητοί φίλοι συγνώμη αν σας μπέρδεψα. Φυσικά δεν είχα τέτοια πρόθεση.
Ήθελα μόνο να ξεκαθαρίσω με τη βοήθεια σας αν στην υποπερίπτωση που κάποιος προερχόμενος από ΣΣΑΣ ή ΣΣΕ και είναι ΣΧΗΣ με 37-39 έτη συντάξιμης υπηρεσίας, δηλαδή 32 συν 5 έτη πλασματικά, κατόπιν φιλικής αποστρατείας και αφού έχει κριθεί ως “ευδοκίμως τερματίσας”, όπως σωστά είπε ο Αχιλλέας, μπορεί να εξαγοράσει επιπλέον μήνες – χρόνια για να φύγει με 40 έτη συνολικά και να προσαυξήσει τη σύνταξή του.
Γιατί αν αυτό ήταν εφικτό δεν θα είχε καμιά περικοπή στη σύνταξή του, αν και θα ήταν στην ηλικία των 52-53 ετών.
Επ’ ευκαιρία να σχολιάσω τη ευρέως διαδεδομένη (αλλά λανθασμένη) άποψη ότι υπάρχει “πλήρης” σύνταξη που επιτυγχάνεται με 40 συντάξιμα έτη.
Όταν μία σύνταξη υπολογίζεται με βάση τα υφιστάμενα συντάξιμα έτη είναι πλήρης.
Πχ. μία σύνταξη ανικανότητας στρατιωτικού με 22 συντάξιμα έτη σε ηλικία 40 ετών είναι πλήρης, αφού μετρούν όλα τα έτη και δεν εφαρμόζεται κανενός είδους περικοπή ανεξαρτήτως ηλικίας.
. Δεν υπάρχει η έννοια της μειωμένης σύνταξης στις αυτεπάγγελτες αποστρατείες, διότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για λήψη σύνταξης όπως στους υπόλοιπους Έλληνες.
Αντίθετα σε ΔΥ με 39 συντάξιμα έτη που φεύγει σε ηλικία 62 ετών, η αναλογική σύνταξη υπολογίζεται με 39 έτη, αλλά η εθνική σύνταξη μειώνεται κατά 30% λόγω λήψης σύνταξης πριν το όριο ηλικίας των 67 ετών.
.
Άρα στους στρατιωτικούς μία σύνταξη με 22 έτη είναι πλήρης, με 39 έτη είναι πλήρης, με 46 έτη είναι πλήρης και επίσης μία σύνταξη με 65 συντάξιμα έτη είναι πλήρης! Η σύνταξη συνεχίζει να αυξάνεται μέχρι τα 69 συντάξιμα έτη, η οποία είναι η μέγιστη (όλες είναι πλήρεις).
Σύμφωνα με το ΠΔ 200/1993 τα έξοδα μετάθεσης καθορίζονται ακόμη με βάση το παλιό μισθολόγιο, οπότε δημιουργήθηκε νέα εφαρμογή για τον υπολογισμό τους: Οδοιπορικά έξοδα μετάθεσης εσωτερικού
.
Ως πρώτη προσπάθεια υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο λαθών, οπότε εάν υπάρχει οποιαδήποτε διαφορά με τα πραγματικά ποσά θα πρέπει να αναφέρεται στα σχόλια με λεπτομέρειες (στοιχεία που εισάγονται) για έλεγχο και διόρθωση εάν απαιτείται.
Καλησπέρα! Σε συνέχεια σχολίου της 6 Ιουν, ρώτησα τη ΔΟΙ/ΓΕΣ και μου απάντησε ότι προσμετράται κανονικά η 3ετία για την συμπλήρωση 40 ετών (που ξεκίνησα να αποπληρώνω από Ιουν 22), ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κρίθηκα αποστρατευτέος από ΑΣΥΕ τον Απρ 24.
Λέτε ότι δεν ισχύει η χρήση 3ετίας σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία (ανικανότητα κλπ). Αυτό που ακριβώς αναφέρεται στο Ν.3865/10 ; Αναφέρεται κάπου αλλού;
Αναφέρεται στο άρθρο 22 παρ. 4 με το οποίο θεσπίστηκε η τριετία: “4. Ο συντάξιμος χρόνος ……. προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη ….. για τη συμπλήρωση σαράντα (40) ετών συντάξιμης υπηρεσίας.”
.
Ομοίως στην εγκύκλιο του ίδιου νόμου: “β) Με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 22 του ν.3865/2010, προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη η συντάξιμη υπηρεσία …… Ο χρόνος αυτός, (3 έτη) λαμβάνεται υπόψη για τη συμπλήρωση των ετών υπηρεσίας που απαιτούνται για τη συνταξιοδότηση των ανωτέρω προσώπων (40 έτη).”
.
Σημειώνεται ότι η σύνταξή σου δεν υπολογίζεται από τη ΔΟΙ/ΓΕΣ αλλά από τον ΕΦΚΑ.
Εάν παρόλα αυτά ο ΕΦΚΑ σου προσμετρήσει την τριετία (που δεν το νομίζω) ενημέρωσέ μας σχετικά.
Ευχαριστώ και θα ενημερώσω ανάλογα. Αυτεπάγγελτη αποστρατεία δεν βρήκα κάπου. Λογικά προκύπτει από ερμηνεία του υπόψιν άρθρου…
Πώς ξεκίνησες να πληρώνεις την 3 ετιας ;;;;αφού σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ δεν υφίσταται παρακράτηση πριν την αποστρατεία((γράφεις από Ιούνιο 2022));;;;;; ενω εσύ σύμφωνα με τα γραφόμενα σου αποστρατευτηκες Απρίλιο 2024 ;;;;
Καλησπέρα, θέλω να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος. Έκανα ενδικοφανη προσφυγή διότι δεν συμπεριλήφθηκα σε μετάθεση ενώ έχω 50, 60 και 90 μόρια παραπάνω από άτομα που μετατέθηκαν. Ενώ ορίζεται σε 15 να λάβω απάντηση αιτιολογημένη έχουν περάσει 50 ημέρες κ έχω λάβει μόνο ότι θα εξεταστεί βάση νομοθετικού πλαισίου και θα ενημερωθώ με νεότερη διαταγή. Μπορώ να κάνω κάτι για αυτό? Για οποιαδήποτε περαιτέρω έννομη ενέργεια χρειάζομαι εγράφη απάντηση (αρνητική). Ξέρει κανείς κάτι άλλο?
Ευχαριστώ.
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος απόστρατος στο portal ΜΤΣ για μερίσματα αποστράτων στο πεδίο αριθμός μητρώου ΜΤΣ και αριθμός φάκελο ποιον αριθμό συμπληρώνουμε κ που μπορούμε να τον βρούμε γιατι δεν τον γνωρίζω?? Ευχαριστώ πολύ!!!!
Καλημέρα Sk. Καταρχάς υπάρχει νέο link του ΜΤΣ για εκτύπωση μερισμάτων
► https://mts-portal.gr/web/mts/dividend-check
διότι για τα μερίσματα πριν από το 2023 υπάρχει αυτό το link (παλιό)
► https://bebeosis.army.gr/index.php?action=en_apostrateia
Τώρα στο νέο link, συμπληρώνουμε ή τον αριθμό φακέλου ή τον αριθμό μητρώου, όχι και τα δύο. (όποιο από τα δύο έχεις). Στα νέα σημειώματα από το νέο link, αναγράφονται και τα δύο, πάνω αριστερά (στη 2η γραμμή). Ενώ στα παλιά σημειώματα, από το παλιό link, αναγράφονταν μόνο ο αριθμ. φακέλου. Οπότε σε κάποιο παλιό σημείωμα, θα δεις τουλάχιστον τον αριθμ. φακέλου. Αν δεν έχεις τίποτα από τα δύο, καλύτερα μίλα τφ με το ΜΤΣ να σου τα δώσουν.
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα ένα σχόλιο για την πρόσφατη τοποθέτηση του κ. Τσακλόγλου στη Βουλή σχετικά με το θέμα της αποστρατείας των ΕΠΟΠ στα 50.
Είπε ότι ανεξαρτήτως αιτίας αποστρατείας των ΕΠΟΠ (όριο ηλικίας ή υγείας) σύνταξη θα πάρουν με αίτησή τους μόλις γίνουν 60 και ότι είναι θέμα του ΥΠΕΘΑ να το αλλάξει (το όριο ηλικίας); Ευχαριστώ εκ των προτέρων.Η απάντηση δεν αναφέρεται μόνο στους ΕΠΟΠ, αλλά είναι μία παράθεση της ισχύουσας νομοθεσίας.
Επίσης εάν διαβαστεί προσεκτικά γίνεται σαφές ότι επιβεβαιώνει όλα όσα γνωρίζουμε για τα στελέχη με κατάταξη πριν από το 2011 (ασφάλιση δημοσίου).
Σύμφωνα όμως με την απάντηση ισχύουν διαφορετικές διατάξεις για τα στελέχη με κατάταξη μετά το 2011 λόγω ασφάλισης στο ΙΚΑ, το οποίο βέβαια αφορά όλους τους στρατιωτικούς και όχι μόνο τους ΕΠΟΠ.
Όταν υπάρχουν επαρκείς πληροφορίες θα ανέβει άρθρο για τη συγκεκριμένη κατηγορία στελεχών.
Σας ευχαριστώ.
Καλησπέρα , έχω μια απορία σχετικά με την αναγνωριση της στρατιωτικής μου θητείας ..
Αν π.χ βγάζω σε 2 χρόνια που συμπληρώνω 25ετια (+πλασματικα)
Ας πούμε 1300e,, κ δηλώσω να αναγνωρίσω την θητεία μου( +40 περίπου στο πληρωτέο,,) η ερώτηση μου είναι αν το πληρωτέο μου στην σύνταξη θα πάει άμεσα 1340 η θα πάει μετά την αποπληρωμη όλων των δόσεων;;
(Δηλαδή με την υποτιθέμενη δόση 300ε θα περνω 1040;;;
Πιστευω να καταλάβατε το ερώτημα μου
Ευχαριστώ κ αναμενω απάντηση
Η θητεία μετράει άμεσα (και φυσικά ολόκληρη) από την ημέρα που θα καταθέσεις την αίτηση.
Εάν δεν μετρούσε άμεσα η αναγνώριση, τότε κανένας δεν θα θεμελίωνε πριν από την πλήρη αποπληρωμή της θητείας ή/και της πενταετίας, που φυσικά δεν ισχύει.
.
Το μόνο λάθος στο σκεπτικό σου είναι ότι σε 2 χρόνια δεν βγάζεις 1.300 € σύνταξη, αλλά εάν συμπληρώσεις τη σελίδα Σύνταξη ΓΕΣ θα δεις ότι βγάζεις 0 (μηδέν) σύνταξη, διότι θεμελιώνεις με 40 συντάξιμα έτη (όχι με 25).
Αχιλλέα 25 πραγματικά και 30 εξάμηνα
40 θα έχω .. έγινε παρερμηνεία ,,
Βγήκε το ΦΕΚ της αποστρατείας μου 30, ιουνίου.παραδιδω ταυτότητα και βιβλιάριο υγείας.ποιες ενέργειες πρέπει να κάνω πρώτη Ιουλίου Δευτέρα αν ξέρετε.μου παν ότι με το ΦΕΚ θα πάω να βγάλω πολιτική ταυτότητα και προσωρινή ασφάλεια στο εφκα μήπως χρειάζεται και κάτι άλλο ευχαριστώ
Δες στο https://enstoloi.net/voithimata/eggrafa/
Οδηγός αποστρατείας και ενέργειες αποτρατευομένων.
Διάβασε στο army. gr στην ενότητα θέματα προσωπικού αναλυτικά όλες τις ενέργειες και δικαιολογητικά που πρέπει να στείλεις και που για σύνταξη, εφάπαξ κλπ. Εξάλλου μια επίσκεψη στην ΔΟΙ του σχηματισμού που ανήκεις θα σου έλυνε όλες τις απορίες.
Επισήμανση. Κλείσε ραντεβού την ημέρα διαγραφής σου και πηγαίνεις με τη προσωρινή ταυτότητα στο αστυνομικό τμήμα. Να έχεις υπόψη ότι θα την παραλάβεις περίπου μία εβδομάδα μετά, οπότε τότε θα είσαι σε θέση να υποβάλεις όλα τα δικαιολογητικά. Βέβαια αν έχεις στη κατοχή σου νέου τύπου δίπλωμα ή διαβατήριο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά.
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας έχω άρα εκεί που λέει ταυτότητα να βάλω διαβατήριο η δίπλωμα σωστά? Έκλεισα ραντεβού διαφραφομαι 30ιουνιου πρώτη Ιουλίου θα πάω για ταυτότητα και δύο του μηνός στον εργατολογο για να φτιάξω τα χαρτιά.να κάνω μια ερώτηση ακόμη γιατί ξέρετε πολλά .εγώ συμπλήρωσα σύνταξη με εξάμηνα αλεξιπτωτιστή εμθ 1997 αλλά ήμουν στο ΙΚΑ από το 97 μέχρι τό 2000 είχε έρθει μια διαταγή να να μετατρέψουμε σε δημοσίου εγώ δεν έκανα τίποτα τότε γι’αυτό έβαλα και εργατολογο τώρα μα μου φτιάξει τα χαρτιά 700ευρβ του δωσα μήπως ξέρετε κάτι γι’αυτό και πάλι ευχαριστώ
Καλησπέρα σας κ. Καρασαβιδη.
Θα ήθελα να σας κανω μια ερώτηση που αφορά τον πατερα μου .
Προέλευση ΣΜΥ κατάταξη 01-04-1969 αποστρατεία έπειτα απο δικη του αίτηση στης 28-04-1980 (βασική εκπαίδευση Αλεξπ/στη 5 αλματα) με τον βαθμο του Ανθστη.
Τώρα είναι 75 ετων .
Το ερώτημα μου είναι αν δικαιούται σύνταξη ή εφάπαξ.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτερων
Από όσα αναφέρεις (και κυρίως όσα δεν αναφέρεις) προκύπτει ότι ο πατέρας σου δεν ξανασφαλίστηκε ποτέ μετά το 1980, οπότε ισχύει η ερώτηση 2.3 παρ. Γ.1. υποπαρ. α.3. στην ενότητα FAQ.
Όσον αφορά το εφάπαξ, όταν παραιτήθηκε σίγουρα του επιστράφηκαν οι αντίστοιχες εισφορές.
Είμαι ΣΜΥ 1993 και πληρώνω 3+5. Κρίθηκα το Μάρτιο αποστρατευτεος για λόγους υγείας από ΑΣΥΕ. Δεν προσμετράται η 3ετια (που πληρώνω ήδη σε δώσεις) για την συμπλήρωση των 40, επειδή με διώχνει η υπηρεσία ;
Αν όχι, τότε που αναφέρεται αυτό;
Δεν μετράει επειδή δεν χρειάζονται 40 έτη όταν λαμβάνεις σύνταξη με αυτεπάγγελτη αποστρατεία, όπως αναλύεται στην παρ. Α εδώ: Προσμέτρηση πρόσθετης τριετίας
και περιπτώσεις σαν τη δική σου περιγράφονται στην παρ. Β.3 του ανωτέρω άρθρου.
.
Υπήρχαν και παλαιότερα αμφισβητήσεις στα σχόλια, αλλά το θέμα θεωρείται πλέον λήξαν:
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-391/#comment-116015
.
Ακριβώς για αυτό το λόγο η αναγνώριση γίνεται πλέον από τον ΕΦΚΑ κατά την αποστρατεία και όχι νωρίτερα:
https://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-364/#comment-109420
Ευχαριστώ πολύ!
Καλησπέρα. Κύριε Καρασαββίδη χρειάζομαι την συμβουλή σας. Κατάταξη 12 Οκτ 92 στη ΣΜΥ, πληρώνω 5ετία και 3ετία. Σκέφτομαι να υποβάλλω παραίτησης 11 Ιουν 24. Βιάζομαι;
Προσωπικά δεν θα βιαζόμουν σε καμία περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη:
α. Τον Ιούνιο μπορείς να υποβάλλεις μόνο αίτηση παραίτησης και όχι αίτηση αποστρατείας.
β. Αίτηση παραίτησης αξιωματικού δεν ανακαλείται.
γ. Εάν διαγραφείς 31 Σεπτεμβρίου δεν δικαιούσαι σύνταξη.
δ. Κάθε μήνα επιπλέον που εργάζεσαι κερδίζεις πάνω από 1.000 € από τη διαφορά μισθού – σύνταξης, από το εφάπαξ και από τη μείωση του κόστους αναγνώρισης τριετίας.
.
Λόγω των παραπάνω το ερώτημα “να πάρω το ρίσκο να χάσω τη σύνταξη για να φύγω μερικούς μήνες νωρίτερα και ταυτόχρονα να χάσω αρκετές χιλιάδες ευρώ” μου φαίνεται σχεδόν ανόητο (προσωπικά πάντα).
.
ΥΓ. Τι ακριβώς εννοείς πληρώνω τριετία, σου κρατούν ήδη την τριετία από το μισθό;
Κύριε αχιλλέα καλησπέρα είμαι συνάδελφος κατάταγής 1994 Οκτώβριο και ήδη πληρώνω την τριετία εδώ και δύο χρόνια.
Ακόμη ένας λόγος να προσέχεις τον εαυτό σου, για να μη βρεθείς στην ίδια θέση με το Θωμά παραπάνω!
Ευχαριστώ για τις συμβουλές σας. Από τον Σεπ 22 έχω αρχίσει να πληρώνω την τριετία από τον μισθό.
Επιθυμία μου είναι να καταφέρω την διαγραφή στις 31 Οκτ 24.
Υπάρχει μία λογική σε αυτό, αλλά το ΦΕΚ αποστρατείας δεν πρέπει να βγει πριν από το Σεπτέμβριο.
Δεν γνωρίζω τους χρόνους για την αποδοχή παραίτησης στο στρατό αλλά δεν χρειάζεται να παίζεις με τη φωτιά, ακόμη και εάν αργήσει η διαγραφή δεν θα είναι και το τέλος του κόσμου εάν πληρώσεις 1 ~ 2 μήνες εισφορών παραπάνω, αφού αυτές θα ισοφαριστούν από τη διαφορά εφάπαξ & μισθού – σύνταξης.
Εάν υπολογίσεις κόστος και κέρδος, θα δεις ότι ακόμη και το Δεκέμβριο να διαγραφείς δεν χάνεις τίποτε.
Συγγνώμη, πως είναι δυνατόν να σας κρατούνται από τώρα χρήματα για την 3τία? Ο ΕΦΚΑ, έκανε διακανονισμό με ποιόν? με τι δεδομένα? αφού είστε ακόμα ε.ε. πως καθόρισε το ποσό , αφού η ημνια διαγραφής είναι αόριστη/άγνωστη, δεν το καταλαβαίνω.
Ήταν λάθος πολιτική του ΕΦΚΑ που τώρα δεν ακολουθείται, όμως λόγω αυτής ο Θωμάς (στην άλλη συζήτηση αμέσως παραπάνω) χάνει όλες τις εισφορές που κατέβαλε επειδή αποστρατεύεται αυτεπάγγελτα.
Ενημερώθηκα σήμερα από τον ΕΛΟΑΣ κατόπιν mail που έστειλα χτες ότι η αίτηση μου για εφάπαξ από 07 Φεβ 24 θα εξεταστεί το «πιθανότατα» το Νοέμβριο. Μου έκανε τρομερή εντύπωση η άμεση απάντηση από τον ίδιο το διευθυντή. Τελικά υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι παντού. Τα καλά πρέπει να τα λέμε.
Ποτε διαγραφηκες αν επιτρεπεται;
31 Δεκεμβρίου 23 και κατέθεσα τις αιτήσεις τέλος Ιανουαρίου λόγω καθυστέρησης έκδοσης της ταυτότητας.
Σε εμένα που διαγράφηκα Νοε 23 μου Νοέμβριο με πήγε αρχές 2025.
Εγώ με αίτηση εφάπαξ την 2 Νοέ 23 ο ελοας ζήτησε χθες την έκδοση φορολογικής ενημερότητας.
Ημερομηνια διαγραφής?
Όχι διαγραφή…35ετια έκλεισα
Ελπίζω να είχες ενημερωθεί από το site και να αιτήθηκες τη συνέχιση της ασφάλισης στον ΕΛΟΑΣ:
Λήψη εφάπαξ στην 35ετία και συνέχιση ασφάλισης
Καλησπέρα στον κύριο Καρασαββίδη και σε όλους τους συναδέλφους…. Υπάρχει κάποια εξέλιξη με το θέμα τής περίφημης 3 ετιας Ν.3865/2010 ;;; όπως είναι γνωστό η αναγνώριση πλέον γίνεται με το 20% του συνόλου των αποδοχών για κάθε μήνα εξαγοράς…διορθώσετε με εάν έγραψα κάτι που δεν ισχύει… Υπάρχει κάποια εξέλιξη θετική ;;;;Σας ευχαριστώ.!
Δεν καταλαβαίνω το ερώτημα, τι “θέμα” μπορεί να υπάρχει με ένα νόμο που ισχύει από το 2010;
Εάν ελπίζεις σε μείωση του κόστους, βάσει νόμου η τριετία αναγνωρίζεται όπως και ο χρόνος σπουδών (το ίδιο και η θητεία), άρα αφορά όλους τους ασφαλισμένους και όχι μόνο τους στρατιωτικούς.
Οποιαδήποτε αλλαγή ποσοστού θα επηρέαζε ταυτόχρονα το κόστος αναγνώρισης χρόνου όλων των δημοσίων υπαλλήλων, των ιδιωτικών υπαλλήλων ΙΚΑ και των ελεύθερων επαγγελματιών, οπότε προσωπικά δεν το βλέπω να συμβαίνει ποτέ, λαμβάνοντας υπόψη ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση ουσιαστικά “λήγει” το 2030.
Έχετε δίκιο…. έπρεπε να έγραφα συγκεκριμένα… ” για το ενδεχόμενο μείωσης του ποσοστού αναγνώρισης “… όμως σας ευχαριστώ για την απάντηση.
Καλησπέρα, θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση για όποιον από τους συναδέρφους γνωρίζει. Πληρώθηκα πριν λίγες μέρες για πρώτη φορά τα μερίσματα ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ Ιουνίου. Στο site του ΜΤΣ όμως δεν μου εμφανίζεται το ενημερωτικό σημείωμα πληρωμής, παρόλο που στον αριθμό φακέλου βάζω το μητρώο ΦΚΑ που εμφανίζεται στο ενημερωτικό σημείωμα σύνταξης. Μήπως καθυστερεί κάποιο χρονικό διάστημα η εμφάνιση των μηνιαίων φύλλων για τους νέους μερισματούχους ή κάνω κάτι λάθος; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Ελπίζω να μην βάζεις το αρθ. Μητρώου ΦΚΑ της κύριας σύνταξης! Στο εκκαθαριστικό σημείωμα της κυρίας σύνταξης, σου εμφανίζεται στην δεύτερη σελίδα το ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ με το δικό τους αρθ. Μητρώου!
Έβαλα και τον αριθμό μητρώου ΜΤΣ αλλά πάλι τίποτα. Ίσως κάποιος που πληρώθηκε τώρα μερίσματα πρώτη φορά να μπορούσε να μου πει αν του εμφάνισε το μηνιαίο φύλλο ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ. Ευχαριστώ πάντως!
Αν μπορείς και θέλεις να μας πεις ποτέ διαγράφηκες διότι εγώ με διαγραφή 31 Δεκ 23 ακόμα περιμένω.
Ναι, διαγράφηκα 31 Δεκ 23 και πληρώθηκα την πρώτη σύνταξη τέλος Απριλίου.
τελικα ειστε φανταστικος κατα την γνωμη μου ο καλυτερος σε θεματα πυ αφορουν συνταξεις εφαπαξ και το γραφω αυτο για το τελευταιο σχολιο για πληρη συνταξη ειναι ετσι ακριβως οπως το εχετε αναλυσει αυτο το συγκεγριμενο το εμαθα χαρη τις σελιδας αυτης και για τις αυτεπαγελτες αποστρατειες κατα την γνωμη μου θα επρεπε να σας αξιοποιησουν εσας αν φυσικα το επιθυμουσατε και εσεις κ καρασσαβιδη
Κύριε καρασαββιδη στα 31 Χρόνια υπηρεσίας αν έχεις 90 μέρες φυλακή συνολικά πρέπει να τα υπηρετήσεις η διαγράφονται
Στρατιώτης είσαι για να τις υπηρετήσεις? το site είναι σοβαρό για να δέχεται τέτοιες ερωτήσεις.
Αγαπητοί φίλοι συγνώμη αν σας μπέρδεψα. Φυσικά δεν είχα τέτοια πρόθεση.
Ήθελα μόνο να ξεκαθαρίσω με τη βοήθεια σας αν στην υποπερίπτωση που κάποιος προερχόμενος από ΣΣΑΣ ή ΣΣΕ και είναι ΣΧΗΣ με 37-39 έτη συντάξιμης υπηρεσίας, δηλαδή 32 συν 5 έτη πλασματικά, κατόπιν φιλικής αποστρατείας και αφού έχει κριθεί ως “ευδοκίμως τερματίσας”, όπως σωστά είπε ο Αχιλλέας, μπορεί να εξαγοράσει επιπλέον μήνες – χρόνια για να φύγει με 40 έτη συνολικά και να προσαυξήσει τη σύνταξή του.
Γιατί αν αυτό ήταν εφικτό δεν θα είχε καμιά περικοπή στη σύνταξή του, αν και θα ήταν στην ηλικία των 52-53 ετών.
Επ’ ευκαιρία να σχολιάσω τη ευρέως διαδεδομένη (αλλά λανθασμένη) άποψη ότι υπάρχει “πλήρης” σύνταξη που επιτυγχάνεται με 40 συντάξιμα έτη.
Όταν μία σύνταξη υπολογίζεται με βάση τα υφιστάμενα συντάξιμα έτη είναι πλήρης.
Πχ. μία σύνταξη ανικανότητας στρατιωτικού με 22 συντάξιμα έτη σε ηλικία 40 ετών είναι πλήρης, αφού μετρούν όλα τα έτη και δεν εφαρμόζεται κανενός είδους περικοπή ανεξαρτήτως ηλικίας.
.
Δεν υπάρχει η έννοια της μειωμένης σύνταξης στις αυτεπάγγελτες αποστρατείες, διότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για λήψη σύνταξης όπως στους υπόλοιπους Έλληνες.
Αντίθετα σε ΔΥ με 39 συντάξιμα έτη που φεύγει σε ηλικία 62 ετών, η αναλογική σύνταξη υπολογίζεται με 39 έτη, αλλά η εθνική σύνταξη μειώνεται κατά 30% λόγω λήψης σύνταξης πριν το όριο ηλικίας των 67 ετών.
.
Άρα στους στρατιωτικούς μία σύνταξη με 22 έτη είναι πλήρης, με 39 έτη είναι πλήρης, με 46 έτη είναι πλήρης και επίσης μία σύνταξη με 65 συντάξιμα έτη είναι πλήρης!
Η σύνταξη συνεχίζει να αυξάνεται μέχρι τα 69 συντάξιμα έτη, η οποία είναι η μέγιστη (όλες είναι πλήρεις).