Σύνταξη, εφάπαξ & μισθολόγιο στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Στρατός Ξ.
Σελίδα υπ' αριθ. 138 με σχόλια ειδικά για το Στρατό Ξηράς (διαβάστε πρώτα την ενότητα FAQ / Συχνές Ερωτήσεις).
Subscribe
19.7K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
Σχης ε.α.
26 Οκτωβρίου 2016 21:07
Καλησπέρα.
Αποστρατεύθηκα 6/5/2016 και έλαβα τρίμηνες αποδοχές.
Τέλη Αυγούστου πληρώθηκα τη σύνταξη μηνός Σεπτεμβρίου μαζί με αναδρομικά του Αυγούστου. Τέλη Σεπτεμβρίου πληρώθηκα σύνταξη Οκτωβρίου + ΜΤΣ (με αναδρομικά) + ΕΚΟΕΜΣ (με αναδρομικά). Σήμερα πληρώθηκα τη σύνταξη Νοεμβρίου + ΜΤΣ + ΕΚΟΕΜΣ. Παρατήρησα ότι ενώ το μέρισμα ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜΣ που υπολογίζει η σελίδα είναι ίδιο με αυτό που μου ¨έβγαλαν¨ επίσημα (διαφορά ΜΤΣ πραγματικό με σελίδας μηδέν διαφορά ΕΚΟΕΜΣ πραγματικό με σελίδας + 0,08 ευρώ)το πληρωτέο ποσό του ΜΤΣ και του ΕΚΟΕΜΣ είναι μικρότερο από αυτό που υπολογίζει η σελίδα. Για να είναι ίδια τα ποσά θα πρέπει να βάλω οφειλή αναγνώρισης στο ΜΤΣ 56,51 ευρώ και στο ΕΚΟΕΜΣ 13,69, μια συνολική διαφορά 70,20 ευρώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά.
Αχιλλέα είμαι απόφοιτος ΣΣΑΣ, εισαγωγή στη σχολή 1991.
Αν η υπηρεσία με αποστρατεύσει ως ευδοκίμως τερματίσαντα στα 33 ή 35 χρόνια, όπως έχει συμβεί με πολλούς συναδέλφους μου και δεν έχω αναγνωρίσει τα πλασματικά χρόνια (5+3) επί πληρωμή τι θα ισχύει θα πρέπει να να πληρώσω? Ή εφόσον η αποστρατεία δεν είναι επιλογή μου θα μου τα δώσει δωρεάν?
Είχα την ίδια απορία με εσένα και είχα γράψει το παρακάτω σχόλιο http://enstoloi.net/astynomia/comment-page-106/#comment-35343 . Τότε , χωρίς να το ψάξω όσο θα έπρεπε θεώρησα δεδομένο ότι όσοι αποστρατεύονται με οποιονδήποτε τρόπο με θεμελίωση (24,5 έτη) μετά την 1/1/2015, έπρεπε να έχουν 40 συντάξιμα έτη ή να έχουν συμπληρώσει το 60ο έτος της ηλικίας τους. Με το άρθρο 20 παρ. 5 του Ν3865/2010 όμως καθορίζεται ότι σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας “η σύνταξη καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του χρόνου που αντιστοιχεί στα τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή με τη συμπλήρωση του εξηκοστού (60ού) έτους της ηλικίας.” Σύμφωνα λοιπόν με ότι ισχύει σήμερα αν αποστρατευτείς αυτεπάγγελτα με 35 πραγματικά χρόνια και δεν πληρώσεις για την αναγνώριση της 5ετίας θα πάρεις την σύνταξη που αντιστοιχεί σε 35 συντάξιμα χρόνια. Άσχετα με το ότι δεν είναι επιλογή σου η αποστρατεία δεν πιστεύω να αναγνωριστούν δωρεάν συντάξιμα χρόνια. Αυτό το κενό νομίζω ότι προσπαθούν να καλύψουν όσοι μιλούν για αλλαγή της νομοθεσίας έτσι ώστε να είναι δυνατή η εθελοντική παραμονή στην υπηρεσία μέχρι την… Διαβάστε τη συνέχεια »
Το άρθρο 20 παρ. 5 του Ν.3865/10 αναφέρεται σε αυτεπάγγελτη απομάκρυνση (λόγω πειθαρχικού παραπτώματος) και όχι σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία. Αυτό το άρθρο προβλέπει ότι όταν σε διώχνει η υπηρεσία για πειθαρχικούς λόγους δεν λαμβάνεις άμεσα σύνταξη, αλλά όταν θα συμπληρωθούν 35 έτη συντάξιμης υπηρεσίας. Επίσης δεν έχει σχέση με τον κανονισμό του ποσού της σύνταξης, ο οποίος γίνεται πάντα με βάση τα συντάξιμα έτη. Με το άρθρο 6 του Ν.1902/90 θεσπίστηκαν οι εισφορές σύνταξης, δηλαδή ο απλός κανόνας στην ερώτηση 4.1 στις FAQ: “… για να λάβει κάποιος μία συγκεκριμένη παροχή θα πρέπει να έχει πληρώσει τις ανάλογες εισφορές για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.” Άρα με όποιο καθεστώς σύνταξης και εάν φύγεις (αυτεπάγγελτα ή με παραίτηση) και ασχέτως ετών υπηρεσίας (που μπορεί να είναι ελάχιστα σε περιπτώσεις σωματικής ανικανότητας), η σύνταξή σου θα υπολογιστεί με βάση τα συντάξιμα έτη για τα οποία πλήρωσες εισφορές. Όπως αναφέρει και ο GeorgiosP πιθανότατα να υπάρξουν διορθωτικές νομοθετικές ρυθμίσεις μέχρι τότε (πχ. να προβλεφθεί η λύση της παράλληλης επετηρίδας μέχρι να συμπληρωθούν τα 40… Διαβάστε τη συνέχεια »
Το πρόβλημα με όλα αυτά είναι ότι πραγματικά δεν μπορεί να προβλέψει κανείς τίποτα. Εγώ είχα μείνει σε αυτά που έλεγε ο Καμμένος, δηλ περί παράλληλης επετηρίδας, υποχρεωτική αποστρατεία με ευθύνη της υπηρεσίας στα 58 έτη και τα σχετικά. Τίποτα όμως δεν ψηφίστηκε. Και συνάδελφοί μου αποστρατεύτηκαν πέρυσι ως ευδοκίμως τερματίσαντες στα 32 και 33 έτη. Και τώρα φτάσαμε να αναρωτιώμαστε αν θα κάνουμε αναγνώριση πλασματικών ή όχι με το πιστόλι στον κρόταφο μέσα σε 2 μήνες, γιατί αλλιώς θα πρέπει να τους πληρώσoυμε ποσό όσο το εφάπαξ για την αναγνώριση.
Αχιλλέα η λέξη απομάκρυνση (και όχι αποστρατεία) χρησιμοποιείται στο ΠΔ169/2007 (άρθρο 26 παρ. 1α και 1γ) και τον Ν2084 (άρθρο 7 παρ. 3) και στις περιπτώσεις εκούσιας αποστρατείας. Ο όρος αποστρατεία δεν αναφέρεται σε αυτούς τους νόμους (ούτε και στον Ν3865). Ο διαχωρισμός γίνεται μεταξύ εκούσιας απομάκρυνσης και σε απομάκρυνση χωρίς την θέληση τους ή αυτεπάγγελτη. Το άρθρο 20 παρ. 5 του Ν.3865/10 αναφέρεται σε αυτεπάγγελτη απομάκρυνση, χωρίς να εξειδικεύει συγκεκριμένους λόγους. Η αυτεπάγγελτη αποστρατεία κατά τις κρίσεις νομίζω ότι ανήκει στην κατηγορία μη εκούσιας απομάκρυνσης. Τώρα για την περίπτωση της αποστρατείας στα 32 ή 33 χρόνια που αναφέρει ο ΙΤ υπάρχει η δυνατότητα ΕΟΘ. Για τους παλαιότερους αξιωματικούς που ισχύει ο Ν2439/1996 στο άρθρο 18 παρ. 8 δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς που κρίνονται ευδοκίμως τερματίσαντες να παραμείνουν ΕΟΘ μέχρι την συμπλήρωση πλήρους συντάξιμης υπηρεσίας (όχι μετά τα 35 χρόνια). Το ίδιο γίνεται και με τον νεότερο Ν3883/2010 στο άρθρο 34. Επομένως όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης μετά την 1/1/2015 και δεν έχουν αναγνωρίσει επιπλέον συντάξιμα χρόνια, εάν κριθούν ευδοκίμως… Διαβάστε τη συνέχεια »
Όντως ο νόμος δεν εξειδικεύει τη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως αυτό γίνεται στη σελίδα 7 της σχετικής εγκυκλίου (ΑΔΑ:4ΑΛ3Η-4Β): Εγκύκλιος Ν.3865/10 (pdf) “β) Ειδικά για τους στρατιωτικούς, γενικά, που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 01-01-2015 και μετά και οι οποίοι απομακρύνονται αυτεπαγγέλτως από την Υπηρεσία λόγω πειθαρχικού παραπτώματος, με εξαίρεση τις περιπτώσεις επιβολής καταστατικής ποινής που συνεπάγεται απώλεια του δικαιώματος καταβολής της σύνταξης, η σύνταξη καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας τους, ή την ημεροχρονολογία κατά την οποία, εάν ο στρατιωτικός δεν είχε απομακρυνθεί από την Υπηρεσία, θα συμπλήρωνε 35ετή πραγματική υπηρεσία.”
Θα ήταν εξαιρετικά άδικο (και πιθανότατα αντισυνταγματικό) να “τιμωρούνται” χωρίς άμεση λήψη σύνταξης όσοι αποστρατεύονται με πρωτοβουλία της υπηρεσίας λόγω κρίσεων ή για λόγους υγείας.
Όσον αφορά τα 35 έτη έχεις δίκιο που επισημαίνεις το πρόβλημα (για όσους εμπίπτουν στην 40ετία) και θα πρέπει η υπηρεσία να αρχίσει να ασχολείται με αυτό το θέμα.
Αυτό γίνεται συχνά τα τελευταία χρόνια, οι νόμοι γράφονται πρόχειρα υπό την πίεση του χρόνου και στη συνέχεια τα τυχόν λάθη ή παραλείψεις μπαλώνονται με εγκυκλίους, οι οποίες αρκετές φορές είναι “αυθαίρετες” και ουσιαστικά η υπηρεσία που εκδίδει τις εγκυκλίους υποκαθιστά το νομοθέτη.
Εδώ ακόμη δεν γνωρίζουμε ποιος εμπίπτει τελικά στο νέο νόμο και οι συνάδελφοι που αναμένουν σύνταξη θα το μάθουν από τη διευκρινιστική εγκύκλιο, άσχετα τι εννοούσε και ήθελε ο νομοθέτης (ο οποίος βέβαια ήταν ασαφής)!
Το ίδιο θα γίνει και με τις εγκυκλίους που θα καθορίσουν τις “λεπτομέρειες” στον υπολογισμό των συντάξεων (αποζημίωση εξαμήνων, όριο συντάξιμων ετών κλπ), για τα οποία ο νόμος δεν λέει τίποτα.
Περιγράφεις την κατάσταση ακριβώς όπως συμβαίνει τα τελευταία 6 χρόνια. Παλαιότερα το βασικό πρόβλημα με τις εγκυκλίους ήταν η καθυστερημένη έκδοση με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην εφαρμογή των ήδη ψηφισμένων νόμων και διατάξεων. Τώρα πια, σε πολλά θέματα, οι δημόσιες αρχές ουσιαστικά νομοθετούν με την έκδοση ερμηνευτικών εγκυκλίων υποκαθιστώντας την νομοθετική εξουσία. Επικίνδυνοι δρόμοι για ένα πολίτευμα που θέλει να θεωρείται δημοκρατικό.
δημητρης
26 Οκτωβρίου 2016 12:41
ΚΑΛΗΜΕΡΑ Κ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΑΝ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΟΤΕ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΕΓΡΑΦΗΝ 3-6 ΠΗΡΑ ΤΡΙΜΙΝΑ 27-7 ΜΟΥ ΕΙΠΑΤΕ 3 ΜΗΝΕς ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΓΡΑΦΗ ,ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΒΡΗ ΜΕ ΑΦΑΙΡΕΣΗ 3 ΜΕΡΕς?
Οι τρίμηνες αποδοχές τελειώνουν στις 3-9.
Από τις 4-9 αρχίζει να μετρά ο χρόνος απονομής της σύνταξης σου και θα σου καταβληθούν αναδρομικά όταν εκδοθεί η σύνταξη σου.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ότι επιθυμείς.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙς ΕΥΧΕΣ ΣΟΥ ,
Λευτερης
26 Οκτωβρίου 2016 03:35
Γεια σας.
Ειμαι 6η σειρα εποπ στο πολεμικο ναυτικο και εχω συμπληρωση αιτηση μη μονιμοποιησης.
Σε περιπου 5 με 6 μηνες ολοκληρωνω την εφταετια.
Εχω απορια εαν μπορειτε να με βοηθησετε ποσο στο περιπου ειναι η αποζημιωση που θα παρω.
Εαν καποιος ξερει και μπορει να μου απαντησει.
Ευχαριστω πολυ
Οι επαγγελματιες ΕΠΟΠ που απολυονται μετα την ευδοκιμη συμπληρωση 7 ετους υποχρεωσης δικαιουνται εφαπαξ αποζημιωση.
Το υψος αυτης καθοριζεται στο διπλασιο των ετων υπηρεσιας επι τις αντιστοιχες μηνιαιες αποδοχες που λαμβανουν κατα την απολυση τους. Αρθρο 12 σχετικου… http://www.geetha.mil.gr/files/prosopiko/nomothesia/%CE%9D2936-01.pdf
Προς Γιώργο: Όταν ερμηνεύεις νόμους και διατάξεις θα πρέπει να δίνεις ιδιαίτερη σημασία σε κάθε λέξη ξεχωριστά, διότι κάθε λέξη έχει επιλεγεί προσεκτικά από το νομοθέτη.
Ο Λευτέρης δεν απολύεται (από την υπηρεσία) αλλά παραιτείται (με τη θέλησή του), άρα το άρθρο 12 που αναφέρεις δεν ισχύει στην περίπτωσή του.
Το άρθρο αυτό αφορά μόνο αυτούς που απολύει η υπηρεσία μετά τα 7 έτη με δική της πρωτοβουλία, δηλαδή δεν τους μονιμοποιεί παρά τη θέλησή τους.
Ακριβώς το ίδιο ισχύει και στον ιδιωτικό τομέα, πάντα δικαιούσαι αποζημίωση όταν σε απολύει ο εργοδότης (παρά τη θέλησή σου), όμως όταν παραιτείσαι δεν δικαιούσαι καμία αποζημίωση.
Κυριε Καρασαββιδη συγνωμη που επανερχομαι στο θεμα αποζημιωσης ΕΠΟΠ αλλα επειδη ειμαι απο καταταξεως των πρωην ΕΠΥ και μετα ακολουθησαν οι ΕΠΟΠ με τον νομο 2936/01 η λεξη παραιτηση με την θεληση του μετα γινεται Απολυση Αρθρο 13 1α σχετικου.http://www.geetha.mil.gr/files/prosopiko/nomothesia/%CE%9D2936-01.pdf. Επειδη αυτες οι κατηγοριες στρατιωτικων ηταν με εγκυκλιους 5 ετων η 7 αντιστοιχα παντα επαιρναν εφαπαξ αποζημιωση καθως και παιρνουν οσοι δεν επιθυμουν να μονιμοποιηθουν.Ολα τα παραπανω τα εγραφαν και οι εγκυκλιοι διαγωνισμων αλλα και ο νομοθετης των παραπανω σχετικων.
Τελικά Γιώργο έχεις δίκιο για την αποζημίωση και η διαφορά δεν είναι μεταξύ απόλυσης και παραίτησης, αλλά υπάρχει διαφορά μεταξύ αίτησης μη μονιμοποίησης και παραίτησης.
Όταν υποβάλλεται αίτηση μη μονιμοποίησης (μόνο στην συμπλήρωση 7ετίας) δίνεται αποζημίωση.
Όταν υποβάλλεται παραίτηση (πριν την 7ετία ή μετά τη μονιμοποίηση) δεν δίνεται αποζημίωση.
Αυτή ήταν η περίπτωση στο προηγούμενο σχόλιο που παρέθεσα (παραίτηση στα 8,5 χρόνια), όπου δεν δικαιούνταν αποζημίωση.
Οπότε ανακεφαλαιώνοντας:
α. Εάν κάποιος κάνει αίτηση μη μονιμοποίησης κατά τη συμπλήρωση 7ετίας δικαιούται αποζημίωση (14 μισθούς).
β. Εάν κάποιος υποβάλλει παραίτηση πριν συμπληρώσει την 7ετία (πχ. στα 6 χρόνια) δεν δικαιούται αποζημίωση.
γ. Επίσης εάν κάποιος μονιμοποιηθεί στην 7ετία και παραιτηθεί αμέσως μετά (πχ. στα 8 χρόνια) πάλι δεν δικαιούται αποζημίωση.
δ. Τέλος όταν κάποιος λάβει την αποζημίωση της παραγράφου (α), τότε τα 7 χρόνια που υπηρέτησε δεν μετρούν ως συντάξιμα (είναι σαν να μην δούλεψε ποτέ).
Εάν θέλει να τα προσμετρηθούν ως συντάξιμα, θα πρέπει να επιστρέψει το ποσό της αποζημίωσης στο ΓΛΚ εντός 5 ετών από τη λήψη του.
Α Α
25 Οκτωβρίου 2016 17:57
Υπάρχει κάτι νεότερο για εμάς που περιμένουμε την καταβολή της συντάξεις που έχουμε διαγραφεί από την 12 Μάιου και μετά ; και τα χαρτιά μας είναι εδώ και 4 μήνες στο ΓΛΚ χωρίς καν ακόμη να χρεωθεί σε κανέναν υπάλληλο τους ; εάν γνωρίζει κάποιος κάτι ας μας ενημερώσει, ευχαριστώ !!!
Συνάδελφοι καλημέρα.Σε σημερινη επικοινωνία με ΕΛΟΑΣ σειρα εφαπαξ 200. Προηγούμενη σειρα 369(τηλ.επικ.30/8/16). (καταχ. στον ΕΛΟΑΣ 15/1/2016)
ΓΙΩΡΓΟΣ+ΚΟΜΟ
23 Οκτωβρίου 2016 18:51
Προς κύριο Καρασαββιδη μια απορία:Πως είναι δυνατόν να μην πληρώνω αναγνώριση 5 ετών (κατάταξη σεπ 1990)και να πρέπει να πληρώσω τα 3 χρόνια πάντα σύμφωνα με το προγραμμα.τα 3 έτη κονδυλη πότε σταματούν είναι μια άλλη ερώτηση (κατά την ψήφιση του νόμου είχα 19 έτη και 10 μήνες’ ευχαριστώ.
Οι αναγνωρίσεις θεσπίστηκαν με διαφορετικούς νόμους σε διάφορες χρονολογίες, δεν ισχύει ένας κανόνας για όλες.
Για τις 2 πρώτες αναγνωρίσεις παράγραφος “Πλασματικός χρόνος” (α.1 και γ) στην ερώτηση 4.2 στις FAQ.
Προϋποθέσεις για τα έτη Κονδύλη στην ερώτηση 2.4 στις FAQ.
Όταν συμπληρώνεις τη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” θα πρέπει να εισάγεις ΟΧΙ στο πεδίο “Θεμελίωση το 2014” και θα δεις τη διαφορά στα πεδία που πρέπει να συμπληρώσεις.
ΜΙΧΑΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
23 Οκτωβρίου 2016 08:49
Παρακαλώ πολύ θα ήθελα να με ενημερώσετε σε ποιο e/mail μπορώ να σας ζητήσω ένα ενημερωτικό σημείωμα της σύνταξής μου. Εάν μπορείτε να μου το στείλετε με αυτό το εσείς θα σας ήμουν υπόχρεη.
ΣΕ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΜΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΛΚ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ:
ΟΤΙ ΑΝ ΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΑΠΟ 1 ΜΕΡΑ ΕΩΣ ΟΣΕΣ ΘΕΛΕΙ …
ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΠΧ ΕΝΑ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΤΟ ΜΗΝΑ Η 5 ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ ΘΑ ΤΟΥ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΕΣ Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΟΥ 60% ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ……
ΑΛΛΑ ΜΕΤΕΒΕΙ ΣΤΟ ΓΛΚ ΓΙΑ ΠΕΡΡΙΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΣΕ 3 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ 7 ΟΡΟΦΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ …
1) ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΩΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΟΥ 60%
2) ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΣΤΗΣ ΗΜΕΡΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΟ 60% ΚΑΙ
3) ΟΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΒΓΑΛΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!
Πιστεύω ότι ο νόμος εννοεί το (1), αλλά σχεδόν σίγουρα θα περιμένουν το (3)!
ΙΤ
21 Οκτωβρίου 2016 14:14
Παρακαλώ πολύ γνωρίζει κάποιος ακριβώς πόσο κοστίζει η εξαγορά των πλασματικών χρόνων, συγκεκριμένα 8 συνολικά, 5 τα εκστρατείας και 3 γιατί κατετάγησα στη ΣΣΑΣ το 1991 και αν θα αλλάξει αυτό το ποσό τελικά από το νέο έτος?
Υπολογίζονται στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” (διάβασε και την πρόταση με κόκκινη γραμματοσειρά στην κορυφή αυτής της σελίδας).
Στη σελίδα υπάρχουν 2 επιλογές στο πεδίο [Αίτηση αναγνώρισης], “το 2016” και “από 2017”.
Ως υπηρεσιακά δεδομένα (βαθμοί και ΕΧΥ) θα βάλεις ότι ισχύει τώρα.
Ευχαριστώ Αχιλλέα
Είναι μεγάλη η διαφορά μεταξύ των δύο ετών και δεν ξέρω τι να κάνω.
Η αλήθεια είναι ότι αν δεν το κάνω στο 2016 και το αφήσω για το 2017 είναι σαν να εκχωρώ το εφάπαξ, δηλ. 44000 ευρώ περίπου για τα 8 χρόνια. Μιλάμε για κλοπή.
Μας παγίδευσαν για τα καλά, δυστυχώς.
Δυστυχώς θα πρέπει να αποφασίσεις εντός 2 μηνών εάν σκοπεύεις να φύγεις στα 32 ή στα 40 έτη υπηρεσίας, χωρίς φυσικά να γνωρίζεις (κανένας δεν μπορεί) τι θα ισχύει το 2023 αναφορικά με μισθούς και συντάξεις.
Ευχαριστώ πολύ Αχιλλέα και συγχαρητήρια για το site και την προσπάθεια. Είναι ότι πιο ολοκληρωμένο υπάρχει και το έχω συστήσει σε πολλούς συναδέλφους.
Και κάτι ακόμα.
Το καινούριο έγγραφο του ΓΛΚ που παρέθεσες, αν κατάλαβα καλά λέει ότι αν δούλευες και στον ιδιωτικό τομέα μέχρι το Μάιο 2016, που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, και παραιτηθείς στην περίπτωση που δικαιούσαι σύνταξη πχ 50 ετών και είσαι στο ΤΣΑΥ λαμβάνεις το 70%?
Σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 6 του Ν.4387/16, για τα πρόσωπα που ανέλαβαν εργασία ή αυτοαπασχόληση πριν τη δημοσίευση του παρόντος νόμου διατηρούνται σε ισχύ οι παλιές διατάξεις περικοπών, σύμφωνα με αυτή τη σελίδα: http://enstoloi.net/voithimata/apascholisi-2015/
Βέβαια το άρθρο γενικά αναφέρεται σε έναρξη εργασίας από συνταξιούχο (όχι από εν ενεργεία), αλλά όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη κατά πάσα πιθανότητα καλύπτεσαι (υπάρχει πάντα η πιθανότητα να βγει κάποια “περίεργη” εγκύκλιος)!
καλημερα…..Γνωριζεις καποιος τι γινεται με τις προκαταβολες εφαπαξ?? Σκεφτομαι να ζητησω. Τι ποσο να περιμενω περιπου?? (Ανθλγος απο ΣΜΥ στο 21 ετος υπηρεσιας) Επισης θα ηθελα αποψεις σχετικα με την αναγνωριση της μαχιμης πενταετιας (με την προσφορα που κυκλοφορει 6,67% μεχρι 31/12/16) αξιζει ή οχι??
Ευχαριστω…
Μέσα στην σελίδα του ΕΛΟΑΣ υπάρχουν οδηγίες καθώς και το εντυπο της αίτησης που πρέπει να υπβάλεις. Από ενημέρωση δίδονται πολύ δύσκολα και κατά προτεραιότητα για σοβαρούς λόγους υγείας. Το ποσό είναι το 1/3 του δικαιούμενου για 21 χρόνια που έχεις αλλά μπορείς να ζητήσεις και λιγότερα. Αν πάρεις τηλέφωνο θα σε κατευθύνουν.
Καλησπέρα.
Αποστρατεύθηκα 6/5/2016 και έλαβα τρίμηνες αποδοχές.
Τέλη Αυγούστου πληρώθηκα τη σύνταξη μηνός Σεπτεμβρίου μαζί με αναδρομικά του Αυγούστου. Τέλη Σεπτεμβρίου πληρώθηκα σύνταξη Οκτωβρίου + ΜΤΣ (με αναδρομικά) + ΕΚΟΕΜΣ (με αναδρομικά). Σήμερα πληρώθηκα τη σύνταξη Νοεμβρίου + ΜΤΣ + ΕΚΟΕΜΣ. Παρατήρησα ότι ενώ το μέρισμα ΜΤΣ και το ΕΚΟΕΜΣ που υπολογίζει η σελίδα είναι ίδιο με αυτό που μου ¨έβγαλαν¨ επίσημα (διαφορά ΜΤΣ πραγματικό με σελίδας μηδέν διαφορά ΕΚΟΕΜΣ πραγματικό με σελίδας + 0,08 ευρώ)το πληρωτέο ποσό του ΜΤΣ και του ΕΚΟΕΜΣ είναι μικρότερο από αυτό που υπολογίζει η σελίδα. Για να είναι ίδια τα ποσά θα πρέπει να βάλω οφειλή αναγνώρισης στο ΜΤΣ 56,51 ευρώ και στο ΕΚΟΕΜΣ 13,69, μια συνολική διαφορά 70,20 ευρώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά.
Καλησπέρα!Είμαι ακριβως ίδια περίπτωση με σένα,διαγραφή 6/5/16,πληρώθηκα εξίσου λίγα αυτό το μήνα. Παρακολουθώ….
Αφορά διάφορες οφειλές όπως αυτές: http://enstoloi.net/stratos/comment-page-128/#comment-35750
Αχιλλέα είμαι απόφοιτος ΣΣΑΣ, εισαγωγή στη σχολή 1991.
Αν η υπηρεσία με αποστρατεύσει ως ευδοκίμως τερματίσαντα στα 33 ή 35 χρόνια, όπως έχει συμβεί με πολλούς συναδέλφους μου και δεν έχω αναγνωρίσει τα πλασματικά χρόνια (5+3) επί πληρωμή τι θα ισχύει θα πρέπει να να πληρώσω? Ή εφόσον η αποστρατεία δεν είναι επιλογή μου θα μου τα δώσει δωρεάν?
Είχα την ίδια απορία με εσένα και είχα γράψει το παρακάτω σχόλιο http://enstoloi.net/astynomia/comment-page-106/#comment-35343 . Τότε , χωρίς να το ψάξω όσο θα έπρεπε θεώρησα δεδομένο ότι όσοι αποστρατεύονται με οποιονδήποτε τρόπο με θεμελίωση (24,5 έτη) μετά την 1/1/2015, έπρεπε να έχουν 40 συντάξιμα έτη ή να έχουν συμπληρώσει το 60ο έτος της ηλικίας τους. Με το άρθρο 20 παρ. 5 του Ν3865/2010 όμως καθορίζεται ότι σε περίπτωση αυτεπάγγελτης αποστρατείας “η σύνταξη καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του χρόνου που αντιστοιχεί στα τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή με τη συμπλήρωση του εξηκοστού (60ού) έτους της ηλικίας.” Σύμφωνα λοιπόν με ότι ισχύει σήμερα αν αποστρατευτείς αυτεπάγγελτα με 35 πραγματικά χρόνια και δεν πληρώσεις για την αναγνώριση της 5ετίας θα πάρεις την σύνταξη που αντιστοιχεί σε 35 συντάξιμα χρόνια. Άσχετα με το ότι δεν είναι επιλογή σου η αποστρατεία δεν πιστεύω να αναγνωριστούν δωρεάν συντάξιμα χρόνια. Αυτό το κενό νομίζω ότι προσπαθούν να καλύψουν όσοι μιλούν για αλλαγή της νομοθεσίας έτσι ώστε να είναι δυνατή η εθελοντική παραμονή στην υπηρεσία μέχρι την… Διαβάστε τη συνέχεια »
Το άρθρο 20 παρ. 5 του Ν.3865/10 αναφέρεται σε αυτεπάγγελτη απομάκρυνση (λόγω πειθαρχικού παραπτώματος) και όχι σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία. Αυτό το άρθρο προβλέπει ότι όταν σε διώχνει η υπηρεσία για πειθαρχικούς λόγους δεν λαμβάνεις άμεσα σύνταξη, αλλά όταν θα συμπληρωθούν 35 έτη συντάξιμης υπηρεσίας. Επίσης δεν έχει σχέση με τον κανονισμό του ποσού της σύνταξης, ο οποίος γίνεται πάντα με βάση τα συντάξιμα έτη. Με το άρθρο 6 του Ν.1902/90 θεσπίστηκαν οι εισφορές σύνταξης, δηλαδή ο απλός κανόνας στην ερώτηση 4.1 στις FAQ: “… για να λάβει κάποιος μία συγκεκριμένη παροχή θα πρέπει να έχει πληρώσει τις ανάλογες εισφορές για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.” Άρα με όποιο καθεστώς σύνταξης και εάν φύγεις (αυτεπάγγελτα ή με παραίτηση) και ασχέτως ετών υπηρεσίας (που μπορεί να είναι ελάχιστα σε περιπτώσεις σωματικής ανικανότητας), η σύνταξή σου θα υπολογιστεί με βάση τα συντάξιμα έτη για τα οποία πλήρωσες εισφορές. Όπως αναφέρει και ο GeorgiosP πιθανότατα να υπάρξουν διορθωτικές νομοθετικές ρυθμίσεις μέχρι τότε (πχ. να προβλεφθεί η λύση της παράλληλης επετηρίδας μέχρι να συμπληρωθούν τα 40… Διαβάστε τη συνέχεια »
Το πρόβλημα με όλα αυτά είναι ότι πραγματικά δεν μπορεί να προβλέψει κανείς τίποτα. Εγώ είχα μείνει σε αυτά που έλεγε ο Καμμένος, δηλ περί παράλληλης επετηρίδας, υποχρεωτική αποστρατεία με ευθύνη της υπηρεσίας στα 58 έτη και τα σχετικά. Τίποτα όμως δεν ψηφίστηκε. Και συνάδελφοί μου αποστρατεύτηκαν πέρυσι ως ευδοκίμως τερματίσαντες στα 32 και 33 έτη. Και τώρα φτάσαμε να αναρωτιώμαστε αν θα κάνουμε αναγνώριση πλασματικών ή όχι με το πιστόλι στον κρόταφο μέσα σε 2 μήνες, γιατί αλλιώς θα πρέπει να τους πληρώσoυμε ποσό όσο το εφάπαξ για την αναγνώριση.
Αχιλλέα η λέξη απομάκρυνση (και όχι αποστρατεία) χρησιμοποιείται στο ΠΔ169/2007 (άρθρο 26 παρ. 1α και 1γ) και τον Ν2084 (άρθρο 7 παρ. 3) και στις περιπτώσεις εκούσιας αποστρατείας. Ο όρος αποστρατεία δεν αναφέρεται σε αυτούς τους νόμους (ούτε και στον Ν3865). Ο διαχωρισμός γίνεται μεταξύ εκούσιας απομάκρυνσης και σε απομάκρυνση χωρίς την θέληση τους ή αυτεπάγγελτη. Το άρθρο 20 παρ. 5 του Ν.3865/10 αναφέρεται σε αυτεπάγγελτη απομάκρυνση, χωρίς να εξειδικεύει συγκεκριμένους λόγους. Η αυτεπάγγελτη αποστρατεία κατά τις κρίσεις νομίζω ότι ανήκει στην κατηγορία μη εκούσιας απομάκρυνσης. Τώρα για την περίπτωση της αποστρατείας στα 32 ή 33 χρόνια που αναφέρει ο ΙΤ υπάρχει η δυνατότητα ΕΟΘ. Για τους παλαιότερους αξιωματικούς που ισχύει ο Ν2439/1996 στο άρθρο 18 παρ. 8 δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς που κρίνονται ευδοκίμως τερματίσαντες να παραμείνουν ΕΟΘ μέχρι την συμπλήρωση πλήρους συντάξιμης υπηρεσίας (όχι μετά τα 35 χρόνια). Το ίδιο γίνεται και με τον νεότερο Ν3883/2010 στο άρθρο 34. Επομένως όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης μετά την 1/1/2015 και δεν έχουν αναγνωρίσει επιπλέον συντάξιμα χρόνια, εάν κριθούν ευδοκίμως… Διαβάστε τη συνέχεια »
Όντως ο νόμος δεν εξειδικεύει τη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως αυτό γίνεται στη σελίδα 7 της σχετικής εγκυκλίου (ΑΔΑ:4ΑΛ3Η-4Β): Εγκύκλιος Ν.3865/10 (pdf)
“β) Ειδικά για τους στρατιωτικούς, γενικά, που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 01-01-2015 και μετά και οι οποίοι απομακρύνονται αυτεπαγγέλτως από την Υπηρεσία λόγω πειθαρχικού παραπτώματος, με εξαίρεση τις περιπτώσεις επιβολής καταστατικής ποινής που συνεπάγεται απώλεια του δικαιώματος καταβολής της σύνταξης, η σύνταξη καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας τους, ή την ημεροχρονολογία κατά την οποία, εάν ο στρατιωτικός δεν είχε απομακρυνθεί από την Υπηρεσία, θα συμπλήρωνε 35ετή πραγματική υπηρεσία.”
Θα ήταν εξαιρετικά άδικο (και πιθανότατα αντισυνταγματικό) να “τιμωρούνται” χωρίς άμεση λήψη σύνταξης όσοι αποστρατεύονται με πρωτοβουλία της υπηρεσίας λόγω κρίσεων ή για λόγους υγείας.
Όσον αφορά τα 35 έτη έχεις δίκιο που επισημαίνεις το πρόβλημα (για όσους εμπίπτουν στην 40ετία) και θα πρέπει η υπηρεσία να αρχίσει να ασχολείται με αυτό το θέμα.
Αχιλλέα αν και δεν καταλαβαίνω πως από την διατύπωση του νόμου προκύπτει η ερμηνεία της εγκυκλίου, συμφωνώ απόλυτα ότι είναι σωστή και δίκαια.
Αυτό γίνεται συχνά τα τελευταία χρόνια, οι νόμοι γράφονται πρόχειρα υπό την πίεση του χρόνου και στη συνέχεια τα τυχόν λάθη ή παραλείψεις μπαλώνονται με εγκυκλίους, οι οποίες αρκετές φορές είναι “αυθαίρετες” και ουσιαστικά η υπηρεσία που εκδίδει τις εγκυκλίους υποκαθιστά το νομοθέτη.
Εδώ ακόμη δεν γνωρίζουμε ποιος εμπίπτει τελικά στο νέο νόμο και οι συνάδελφοι που αναμένουν σύνταξη θα το μάθουν από τη διευκρινιστική εγκύκλιο, άσχετα τι εννοούσε και ήθελε ο νομοθέτης (ο οποίος βέβαια ήταν ασαφής)!
Το ίδιο θα γίνει και με τις εγκυκλίους που θα καθορίσουν τις “λεπτομέρειες” στον υπολογισμό των συντάξεων (αποζημίωση εξαμήνων, όριο συντάξιμων ετών κλπ), για τα οποία ο νόμος δεν λέει τίποτα.
Περιγράφεις την κατάσταση ακριβώς όπως συμβαίνει τα τελευταία 6 χρόνια. Παλαιότερα το βασικό πρόβλημα με τις εγκυκλίους ήταν η καθυστερημένη έκδοση με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην εφαρμογή των ήδη ψηφισμένων νόμων και διατάξεων. Τώρα πια, σε πολλά θέματα, οι δημόσιες αρχές ουσιαστικά νομοθετούν με την έκδοση ερμηνευτικών εγκυκλίων υποκαθιστώντας την νομοθετική εξουσία. Επικίνδυνοι δρόμοι για ένα πολίτευμα που θέλει να θεωρείται δημοκρατικό.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ Κ ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗ ΑΝ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΟΤΕ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΕΓΡΑΦΗΝ 3-6 ΠΗΡΑ ΤΡΙΜΙΝΑ 27-7 ΜΟΥ ΕΙΠΑΤΕ 3 ΜΗΝΕς ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΓΡΑΦΗ ,ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΒΡΗ ΜΕ ΑΦΑΙΡΕΣΗ 3 ΜΕΡΕς?
Οι τρίμηνες αποδοχές τελειώνουν στις 3-9.
Από τις 4-9 αρχίζει να μετρά ο χρόνος απονομής της σύνταξης σου και θα σου καταβληθούν αναδρομικά όταν εκδοθεί η σύνταξη σου.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ότι επιθυμείς.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙς ΕΥΧΕΣ ΣΟΥ ,
Γεια σας.
Ειμαι 6η σειρα εποπ στο πολεμικο ναυτικο και εχω συμπληρωση αιτηση μη μονιμοποιησης.
Σε περιπου 5 με 6 μηνες ολοκληρωνω την εφταετια.
Εχω απορια εαν μπορειτε να με βοηθησετε ποσο στο περιπου ειναι η αποζημιωση που θα παρω.
Εαν καποιος ξερει και μπορει να μου απαντησει.
Ευχαριστω πολυ
Όταν κάποιος παραιτείται (είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα) δεν δικαιούται αποζημίωση.
Παίρνεις πίσω άτοκα μόνο τις εισφορές υπέρ ΕΛΟΑΝ.
http://enstoloi.net/stratos/comment-page-46/#comment-12265
http://enstoloi.net/stratos/comment-page-46/#comment-12049
Οι επαγγελματιες ΕΠΟΠ που απολυονται μετα την ευδοκιμη συμπληρωση 7 ετους υποχρεωσης δικαιουνται εφαπαξ αποζημιωση.
Το υψος αυτης καθοριζεται στο διπλασιο των ετων υπηρεσιας επι τις αντιστοιχες μηνιαιες αποδοχες που λαμβανουν κατα την απολυση τους. Αρθρο 12 σχετικου…
http://www.geetha.mil.gr/files/prosopiko/nomothesia/%CE%9D2936-01.pdf
Προς Γιώργο: Όταν ερμηνεύεις νόμους και διατάξεις θα πρέπει να δίνεις ιδιαίτερη σημασία σε κάθε λέξη ξεχωριστά, διότι κάθε λέξη έχει επιλεγεί προσεκτικά από το νομοθέτη.
Ο Λευτέρης δεν απολύεται (από την υπηρεσία) αλλά παραιτείται (με τη θέλησή του), άρα το άρθρο 12 που αναφέρεις δεν ισχύει στην περίπτωσή του.
Το άρθρο αυτό αφορά μόνο αυτούς που απολύει η υπηρεσία μετά τα 7 έτη με δική της πρωτοβουλία, δηλαδή δεν τους μονιμοποιεί παρά τη θέλησή τους.
Ακριβώς το ίδιο ισχύει και στον ιδιωτικό τομέα, πάντα δικαιούσαι αποζημίωση όταν σε απολύει ο εργοδότης (παρά τη θέλησή σου), όμως όταν παραιτείσαι δεν δικαιούσαι καμία αποζημίωση.
Κυριε Καρασαββιδη συγνωμη που επανερχομαι στο θεμα αποζημιωσης ΕΠΟΠ αλλα επειδη ειμαι απο καταταξεως των πρωην ΕΠΥ και μετα ακολουθησαν οι ΕΠΟΠ με τον νομο 2936/01 η λεξη παραιτηση με την θεληση του μετα γινεται Απολυση Αρθρο 13 1α σχετικου.http://www.geetha.mil.gr/files/prosopiko/nomothesia/%CE%9D2936-01.pdf. Επειδη αυτες οι κατηγοριες στρατιωτικων ηταν με εγκυκλιους 5 ετων η 7 αντιστοιχα παντα επαιρναν εφαπαξ αποζημιωση καθως και παιρνουν οσοι δεν επιθυμουν να μονιμοποιηθουν.Ολα τα παραπανω τα εγραφαν και οι εγκυκλιοι διαγωνισμων αλλα και ο νομοθετης των παραπανω σχετικων.
Τελικά Γιώργο έχεις δίκιο για την αποζημίωση και η διαφορά δεν είναι μεταξύ απόλυσης και παραίτησης, αλλά υπάρχει διαφορά μεταξύ αίτησης μη μονιμοποίησης και παραίτησης.
Όταν υποβάλλεται αίτηση μη μονιμοποίησης (μόνο στην συμπλήρωση 7ετίας) δίνεται αποζημίωση.
Όταν υποβάλλεται παραίτηση (πριν την 7ετία ή μετά τη μονιμοποίηση) δεν δίνεται αποζημίωση.
Αυτή ήταν η περίπτωση στο προηγούμενο σχόλιο που παρέθεσα (παραίτηση στα 8,5 χρόνια), όπου δεν δικαιούνταν αποζημίωση.
Οπότε ανακεφαλαιώνοντας:
α. Εάν κάποιος κάνει αίτηση μη μονιμοποίησης κατά τη συμπλήρωση 7ετίας δικαιούται αποζημίωση (14 μισθούς).
β. Εάν κάποιος υποβάλλει παραίτηση πριν συμπληρώσει την 7ετία (πχ. στα 6 χρόνια) δεν δικαιούται αποζημίωση.
γ. Επίσης εάν κάποιος μονιμοποιηθεί στην 7ετία και παραιτηθεί αμέσως μετά (πχ. στα 8 χρόνια) πάλι δεν δικαιούται αποζημίωση.
δ. Τέλος όταν κάποιος λάβει την αποζημίωση της παραγράφου (α), τότε τα 7 χρόνια που υπηρέτησε δεν μετρούν ως συντάξιμα (είναι σαν να μην δούλεψε ποτέ).
Εάν θέλει να τα προσμετρηθούν ως συντάξιμα, θα πρέπει να επιστρέψει το ποσό της αποζημίωσης στο ΓΛΚ εντός 5 ετών από τη λήψη του.
Υπάρχει κάτι νεότερο για εμάς που περιμένουμε την καταβολή της συντάξεις που έχουμε διαγραφεί από την 12 Μάιου και μετά ; και τα χαρτιά μας είναι εδώ και 4 μήνες στο ΓΛΚ χωρίς καν ακόμη να χρεωθεί σε κανέναν υπάλληλο τους ; εάν γνωρίζει κάποιος κάτι ας μας ενημερώσει, ευχαριστώ !!!
Υπάρχει κανένα νεότερο τα αποθέματα τέλος
Πόσο διάστημα περίπου χρειάζεται το ΜΤΣ, μετά την πρώτη σύνταξη, για να καταβάλει το μέρισμα;
Μαρια το πολυ 2 μηνες.
Ευχαριστώ πολύ Γιώργο.
Συνάδελφοι καλημέρα.Σε σημερινη επικοινωνία με ΕΛΟΑΣ σειρα εφαπαξ 200. Προηγούμενη σειρα 369(τηλ.επικ.30/8/16). (καταχ. στον ΕΛΟΑΣ 15/1/2016)
Προς κύριο Καρασαββιδη μια απορία:Πως είναι δυνατόν να μην πληρώνω αναγνώριση 5 ετών (κατάταξη σεπ 1990)και να πρέπει να πληρώσω τα 3 χρόνια πάντα σύμφωνα με το προγραμμα.τα 3 έτη κονδυλη πότε σταματούν είναι μια άλλη ερώτηση (κατά την ψήφιση του νόμου είχα 19 έτη και 10 μήνες’ ευχαριστώ.
Οι αναγνωρίσεις θεσπίστηκαν με διαφορετικούς νόμους σε διάφορες χρονολογίες, δεν ισχύει ένας κανόνας για όλες.
Για τις 2 πρώτες αναγνωρίσεις παράγραφος “Πλασματικός χρόνος” (α.1 και γ) στην ερώτηση 4.2 στις FAQ.
Προϋποθέσεις για τα έτη Κονδύλη στην ερώτηση 2.4 στις FAQ.
Όταν συμπληρώνεις τη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” θα πρέπει να εισάγεις ΟΧΙ στο πεδίο “Θεμελίωση το 2014” και θα δεις τη διαφορά στα πεδία που πρέπει να συμπληρώσεις.
Παρακαλώ πολύ θα ήθελα να με ενημερώσετε σε ποιο e/mail μπορώ να σας ζητήσω ένα ενημερωτικό σημείωμα της σύνταξής μου. Εάν μπορείτε να μου το στείλετε με αυτό το εσείς θα σας ήμουν υπόχρεη.
https://portal.gsis.gr/portal/page/portal/SYNTMIST/Content/Syntaxeis
πατάς κάτω αριστερά “Προσωποποιημένη Πληροφόρηση”
Καλημερα μηπως γνωριζετε τον αριθμο fax του ΓΛΚ για να στειλω την αιτηση για την παρακρατηση των 0.20 ευρω
http://enstoloi.net/sxolia/comments/comment-page-115/#comment-39887
ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ
ΣΕ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΜΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΛΚ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ:
ΟΤΙ ΑΝ ΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΑΠΟ 1 ΜΕΡΑ ΕΩΣ ΟΣΕΣ ΘΕΛΕΙ …
ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΠΧ ΕΝΑ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΤΟ ΜΗΝΑ Η 5 ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ ΘΑ ΤΟΥ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΕΣ Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΟΥ 60% ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ……
ΑΛΛΑ ΜΕΤΕΒΕΙ ΣΤΟ ΓΛΚ ΓΙΑ ΠΕΡΡΙΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΣΕ 3 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ 7 ΟΡΟΦΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ …
1) ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΩΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΟΥ 60%
2) ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΣΤΗΣ ΗΜΕΡΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΟ 60% ΚΑΙ
3) ΟΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΒΓΑΛΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!
Πιστεύω ότι ο νόμος εννοεί το (1), αλλά σχεδόν σίγουρα θα περιμένουν το (3)!
Παρακαλώ πολύ γνωρίζει κάποιος ακριβώς πόσο κοστίζει η εξαγορά των πλασματικών χρόνων, συγκεκριμένα 8 συνολικά, 5 τα εκστρατείας και 3 γιατί κατετάγησα στη ΣΣΑΣ το 1991 και αν θα αλλάξει αυτό το ποσό τελικά από το νέο έτος?
Υπολογίζονται στη σελίδα “Σύνταξη ΓΕΣ” (διάβασε και την πρόταση με κόκκινη γραμματοσειρά στην κορυφή αυτής της σελίδας).
Στη σελίδα υπάρχουν 2 επιλογές στο πεδίο [Αίτηση αναγνώρισης], “το 2016” και “από 2017”.
Ως υπηρεσιακά δεδομένα (βαθμοί και ΕΧΥ) θα βάλεις ότι ισχύει τώρα.
Επίσης διάβασε και αυτό: http://enstoloi.net/anagnorisi-plasmatikou-xronou/
Ευχαριστώ Αχιλλέα
Είναι μεγάλη η διαφορά μεταξύ των δύο ετών και δεν ξέρω τι να κάνω.
Η αλήθεια είναι ότι αν δεν το κάνω στο 2016 και το αφήσω για το 2017 είναι σαν να εκχωρώ το εφάπαξ, δηλ. 44000 ευρώ περίπου για τα 8 χρόνια. Μιλάμε για κλοπή.
Μας παγίδευσαν για τα καλά, δυστυχώς.
Δυστυχώς θα πρέπει να αποφασίσεις εντός 2 μηνών εάν σκοπεύεις να φύγεις στα 32 ή στα 40 έτη υπηρεσίας, χωρίς φυσικά να γνωρίζεις (κανένας δεν μπορεί) τι θα ισχύει το 2023 αναφορικά με μισθούς και συντάξεις.
Θα πρέπει να συγκρίνεις τις 2 λύσεις (32 ή 40 έτη υπηρεσίας): http://enstoloi.net/paramoni-i-apostratia-ikonomiki-sygkrisi/
Ευχαριστώ πολύ Αχιλλέα και συγχαρητήρια για το site και την προσπάθεια. Είναι ότι πιο ολοκληρωμένο υπάρχει και το έχω συστήσει σε πολλούς συναδέλφους.
Και κάτι ακόμα.
Το καινούριο έγγραφο του ΓΛΚ που παρέθεσες, αν κατάλαβα καλά λέει ότι αν δούλευες και στον ιδιωτικό τομέα μέχρι το Μάιο 2016, που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, και παραιτηθείς στην περίπτωση που δικαιούσαι σύνταξη πχ 50 ετών και είσαι στο ΤΣΑΥ λαμβάνεις το 70%?
Σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 6 του Ν.4387/16, για τα πρόσωπα που ανέλαβαν εργασία ή αυτοαπασχόληση πριν τη δημοσίευση του παρόντος νόμου διατηρούνται σε ισχύ οι παλιές διατάξεις περικοπών, σύμφωνα με αυτή τη σελίδα: http://enstoloi.net/voithimata/apascholisi-2015/
Βέβαια το άρθρο γενικά αναφέρεται σε έναρξη εργασίας από συνταξιούχο (όχι από εν ενεργεία), αλλά όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη κατά πάσα πιθανότητα καλύπτεσαι (υπάρχει πάντα η πιθανότητα να βγει κάποια “περίεργη” εγκύκλιος)!
ΥΓ. Η περικοπή λόγω εργασίας υπολογίζεται στις σελίδες σύνταξης για όλες τις περιπτώσεις και περιγράφεται εδώ (τελευταία παράγραφος): http://enstoloi.net/epilogi-nomothesias-kai-xrisi-selidon-sintaxis/
Καλημερα.
Σημερινή ενημέρωση για εφάπαξ: Σειρά 140 με ημερομηνία κατάθεσης δικαιολογητικών 4/11/2015
Προηγούμενη σειρά Κώστα;και ημερομηνία ενημέρωσης;
Είχα σειρά 211 με ενημέρωση την 23/9
Γνωριζει καποιος γιατι με βγαζει φορο εισοδηματος το ΓΛΚ ως διαζευγμενου και οχι ως εγγαμου . Διαφορα 7 ευρώ
http://enstoloi.net/afxisi-forologias-sta-enimerotika-glk/
ευχαριστω πολυ
καλημερα…..Γνωριζεις καποιος τι γινεται με τις προκαταβολες εφαπαξ?? Σκεφτομαι να ζητησω. Τι ποσο να περιμενω περιπου?? (Ανθλγος απο ΣΜΥ στο 21 ετος υπηρεσιας) Επισης θα ηθελα αποψεις σχετικα με την αναγνωριση της μαχιμης πενταετιας (με την προσφορα που κυκλοφορει 6,67% μεχρι 31/12/16) αξιζει ή οχι??
Ευχαριστω…
Μέσα στην σελίδα του ΕΛΟΑΣ υπάρχουν οδηγίες καθώς και το εντυπο της αίτησης που πρέπει να υπβάλεις. Από ενημέρωση δίδονται πολύ δύσκολα και κατά προτεραιότητα για σοβαρούς λόγους υγείας. Το ποσό είναι το 1/3 του δικαιούμενου για 21 χρόνια που έχεις αλλά μπορείς να ζητήσεις και λιγότερα. Αν πάρεις τηλέφωνο θα σε κατευθύνουν.
Λευτέρη για την αναγνώριση της πενταετίας συμβουλέψου το άρθρο του Αχιλλέα http://enstoloi.net/anagnorisi-plasmatikou-xronou/