Διακλαδικά

Σελίδα υπ' αριθ. 427 με σχόλια αναφορικά με την ισχύουσα νομοθεσία, τις επίσημες ανακοινώσεις και τις διαδικασίες κρατικών υπηρεσιών (ΓΛΚ, ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, ΗΔΙΚΑ) που αφορούν όλους τους στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας.

Subscribe
Notify of
guest

21.1K Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
8 Φεβρουαρίου 2024 22:08

NEA ΑΠΟΦΑΣΗ 1344/2024 ΚΑΤΑ ΜΤΑ ΕΛΟΑΑ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛ ΕΦΑΠΑΞ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΚΗΣΑΝ ΑΓΩΓΗ

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
8 Φεβρουαρίου 2024 12:07

Καλημέρα σε όλους. Γνωρίζει κάποιος να μου απαντήσει, σε περίπτωση εργασίας στο εξωτερικό (Γερμανία) σε ποια διεύθυνση στέλνω αντίγραφο του συμβολαίου εργασίας; Και εάν υπάρχει κάποιο τηλέφωνο επικοινωνίας. Ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Γιάννης.
Γιάννης.
Απάντηση σε  Κωνσταντίνος
8 Φεβρουαρίου 2024 22:53
Κωνσταντίνος
Κωνσταντίνος
Απάντηση σε  Γιάννης.
9 Φεβρουαρίου 2024 15:24

Σε ευχαριστώ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
nikos
nikos
7 Φεβρουαρίου 2024 12:47

καλησπερα..εχω καταταγει απο ιδιωτης στην σχολη υπαξ/κων Λ.Σ και φερω τον βαθμο του Υποπλοιαρχου απο το 2021. προσπαθω να βγαλω την συνταξη με τα χρονια που εχω συν την 5 ετια τον στρατο και 30 μηνες ικα και το 2031 το προγραμμα με βγαζει με το βαθμο του πλωταρχη και οχι τον επομενο βαθμο της αποστρατειας του αντιπλοιαρχου . μπορειται να μ πειτε γτ?

ΣΩΜΑ:
Λιμενικό
GEORGIOSP
GEORGIOSP
7 Φεβρουαρίου 2024 11:57

Κυκλοφόρησε η εγκύκλιος με τις οδηγίες καταβολής του μη ανταποδοτικού πόρου υπέρ ΕΦΚΑ.
https://www.ot.gr/2024/02/07/forologia/ergazomenoi-syntaksiouxoi-ti-tha-plirosoun-anoigei-i-platforma-egkyklios
Ο οδηγίες απευθύνονται κυρίως στους διαχειριστές μισθοδοσίας.
Υπάρχει υποχρέωση των εργαζόμενων συνταξιούχων να ενημερώσουν τον εργοδότη τους για την ιδιότητα τους ως συνταξιούχων του ΕΦΚΑ.
Στο άρθρο επαναλαμβάνεται η πρόβλεψη για έναρξη λειτουργίας πλατφόρμας δήλωσης εργασίας.
Προς το παρόν δεν είναι σαφές αν η καταχώρηση δήλωσης στην εν λόγω πλατφόρμα θα υποκαθιστά την υποχρέωση δήλωσης ανάληψης εργασίας στον ΕΦΚΑ και στον εργοδότη.
Επίσης δε είναι σαφές αν υπάρχει υποχρέωση νέας δήλωσης για όσους είχαν δηλώσει την εργασία τους και είχαν περικοπή μέχρι την 31/12/2023.
Βλ. το άρθρο που κοινοποίησε ο aero https://enstoloi.net/sxolia/epikerotita/comment-page-77/#comment-126204

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Απάντηση σε  GEORGIOSP
7 Φεβρουαρίου 2024 17:04

Σε ερώτηση στον ΕΦΚΑ από ενδιαφερόμενο, η πληροφορία ειναι ότι θα πρέπει να δηλωθεί και στην πλατφόρμα από όλους, για την ηλεκτρονική αντιπαραβολή – διασταύρωση με τις ΑΠΔ ότι όντως κρατάνε και καταβάλουν οι εργοδότες στον ΕΦΚΑ την εισφορά.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Γιάννης.
7 Φεβρουαρίου 2024 19:49

Ευχαριστώ Γιάννη, χρήσιμη η πληροφορία.
Συνοψίζοντας λοιπόν οι συνταξιούχοι που εργάζονται έχουν υποχρέωση:
α. Να δηλώνουν στον ΕΦΚΑ την έναρξη εργασίας. Ταυτόχρονα θα πρέπει να δηλώνεται αν υπάρχει λόγος εξαίρεσης από την επιβολή του πόρου.
β. Να ενημερώσουν τον εργοδότη τους για την ιδιότητα τους ως συνταξιούχου.
γ. Να συμπληρώσουν την σχετική φόρμα όταν ενεργοποιηθεί. Αυτό ισχύει και για όσους εργαζόντουσαν ήδη μέχρι την 31/12/2023.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Chris
Chris
6 Φεβρουαρίου 2024 18:35

Καλησπέρα και ευχαριστούμε για την προσπάθεια ενημέρωσης που κάνετε τα τελευταία χρόνια. Σε δοκιμές προσομοίωσης της ημερομηνίας αποστρατείας, ο υπολογισμός της σύνταξη για το 30-11-2025 βγαίνει χαμηλότερη από το τέλος Νοεμβρίου 2024, είναι σωστό?

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Kostas
Kostas
Απάντηση σε  Chris
7 Φεβρουαρίου 2024 12:06

Συμβαίνει όταν η μεικτή σύνταξη περνά κάποιο πλαφόν αυξάνεται η κράτηση ΕΑΣ.Ελεγξε τις κρατήσεις.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Chris
Chris
7 Φεβρουαρίου 2024 22:39

Σωστά, ευχαριστώ πολύ. Η μικτή σύνταξη από 1697 € γίνεται 1730€, αλλά η ΕΑΣ από 52€ σε 103€! Φαντάζομαι η ίδια έκπληξη θα συμβεί και στην πρώτη αναπροσαρμογή λόγω τιμαρίθμου μόλις πάρεις αύξηση που θα κάνει τη μικτή πάνω από 1700€.

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Cris
Cris
5 Φεβρουαρίου 2024 23:10

Στα επιδόματα παιδιών που παίρνουμε οι παλιοί συνταξιούχοι θα γίνει η αύξηση που ανακοινώθηκε για τους δημοσίους υπαλλήλους;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
Κωστας
4 Φεβρουαρίου 2024 13:28

Καλησπέρα σε όλους.Διαβασα τον νόμο 169/2007 που λέει ότι στρατιωτικός που απομακρυνθεί για οποιοδήποτε λόγο δικαιούται σύνταξη εάν έχει 25 έτη πραγματικής συνταξιμης υπηρεσίας.Αν για παράδειγμα κάποιος έχει είκοσι χρόνια υπηρεσίας δηλαδή να έχει καταταγεί το 2004 και απομακρυνθεί από την υπηρεσία το 2024 δικαιούται σύνταξη άμεσα σαν να έχει 25 χρόνια αν έχει αναγνωρίσει τη μάχιμη πενταετία;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κωστας
Κωστας
4 Φεβρουαρίου 2024 21:01

Δεν αφορά παραίτηση αλλά αυτεπάγγελτη απόστρατεια στα 20 χρόνια λόγο κρισεων.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΑ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΑ
3 Φεβρουαρίου 2024 01:00

Γεια σας, ο νέος νόμος για τους εργαζόμενους συνταξιούχους λέει για τους μισθωτούς προβλέπεται η καταβολή πόρου ύψους 10% επί των ασφαλίστεων αποδοχων. Καταλαβαίνω ότι θα γίνεται και στα δώρα (Χριστουγέννων,Πάσχα,Επίδομα άδειας) η κάνω λάθος;

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΑ
4 Φεβρουαρίου 2024 13:58

Σωστά καταλαβαίνεις Ευάγγελε.
Αφού στα δώρα επιβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές αποτελούν ασφαλιστέες αποδοχές και λογικά θα επιβάλλεται και ο επιπλέον μη ανταποδοτικός πόρος.
Επίσημα βέβαια ακόμα δεν έχουν εκδοθεί οι εγκύκλιοι/οδηγίες για τις διαδικασίες καταβολής αυτού του πόρου που να επιβεβαιώνουν τα παραπάνω.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Γιάννης.
Γιάννης.
Απάντηση σε  GEORGIOSP
7 Φεβρουαρίου 2024 10:23

Ακριβώς οπως το είπες είναι.
https://www.taxheaven.gr/news/66336/ergazomenoi-syntaxioyxoi-oi-krathseis-kai-h-apeikonish-sthn-apd

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΑ
7 Φεβρουαρίου 2024 11:41

UPDATE
Κυκλοφόρησε εγκύκλιος στην οποία αναφέρεται ρητά ότι ο μη ανταποδοτικός φόρος υπέρ ΕΦΚΑ επιβάλλεται και στα επιδόματα εορτών (Δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων) και αδείας.
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%95%CE%99%CE%A3%CE%A446%CE%9C%CE%91%CE%A0%CE%A3-6%CE%97%CE%A3?inline=true

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
ΓΙΩΡΓΟΣ15
ΓΙΩΡΓΟΣ15
2 Φεβρουαρίου 2024 00:09

Ανέβηκαν τα ενημερωτικά σημειώματα σύνταξης μηνός Φεβ. 24. Καλό βράδυ.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Ευάγγελος
Ευάγγελος
Απάντηση σε  ΓΙΩΡΓΟΣ15
5 Φεβρουαρίου 2024 20:58

Και βλέπω δύο διαφορετικά μητρώα φκα αντίστοιχα για ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ, στη 2η σελίδα (εικόνα πολλαπλών συντάξεων), αντί του ενός ενιαίου αριθμού φακέλου. Κατά συνέπεια δεν μπορούμε να δούμε τα ενημερωτικά από την σελίδα bebeosis army. Νέα επερχόμενη ταλαιπωρία!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
1 Φεβρουαρίου 2024 19:39

Καλησπερα! Εν ενεργεια ανθστης ΕΜΘ καταταξη 11/1997 .Πριν την καταταξη ΙΚΑ απο 1991 ενδιαμεσα ειχα διαστηματα ασθενειας και ανεργιας εχω κανει καταμετρηση ενσημων.Μπορω να αναγνωρισω για θεμελιωση συνταξης τα διαστηματα ανεργιας και ασθενειας καθως τοτε ημουν στον ιδιωτικο τομεα.Ετος γεννησης 1970 το 2027 παιρνοντας το βαθμο του Σημαιοφορου και 57 ετων θα γινει αυτεπαγγελτη αποστρατεια λογω οριου ηλικιας καταληψης του βαθμου,με 30 χρονια υπηρεσιας? Ευχαριστω!

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
andr
andr
Απάντηση σε  ΔΗΜΗΤΡΗΣ
2 Φεβρουαρίου 2024 15:32

Καλησπέρα.Δημητρη εκτός της αναλυτικής απάντησης του κυρίου Καρασαββιδη θα ήθελα να συμπληρώσω ότι έχω την εντύπωση ότι δεν ισχύει αυτό που γράφεις για αυτεπαγγελτη αποστρατεία λόγο κατάληψης ορίου ηλικιας στο βαθμό του σημαιοφορου

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  andr
2 Φεβρουαρίου 2024 16:47

Σωστά andr.

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Παναγιώτης
Παναγιώτης
1 Φεβρουαρίου 2024 13:41

Είμαι συνταξιούχος, ο γιός μου έκλεισε τα 25, η κράτηση για το ΒΟΕΑ θα σταματήσει αυτόματα?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
andr
andr
Απάντηση σε  Παναγιώτης
3 Φεβρουαρίου 2024 00:00

Καλησπέρα.Παναγιωτη είμαι ε.ε αλλά πιστεύω ισχύουν τα ίδια. Με το που θα κλείσει τα 25 ο γιος σου θα κάνει αίτηση για να πάρει το βοεα. Η κράτηση προς εσένα θα συνεχίσει να υφίσταται για περίπου 2 έως 3 μήνες ακόμη μετά την αίτηση αλλά αυτούς τους τελευταίους μήνες θα σου τους επιστρέψουν αναδρομικα

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Παναγιώτης
Παναγιώτης
Απάντηση σε  andr
3 Φεβρουαρίου 2024 13:58

Σ’ ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας
Κώστας
1 Φεβρουαρίου 2024 09:37

καλημέρα κύριε Καρασαββιδη. Τι έχετε ακούσει για την κράτηση αλληλεγγύης των συνταξιούχων?

ΣΩΜΑ:
Ναυτικό
Ηλίας
Ηλίας
Απάντηση σε  Κώστας
1 Φεβρουαρίου 2024 19:54

ακρα του ταφου σιωπή

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Βασίλης
Βασίλης
29 Ιανουαρίου 2024 20:07

Καλησπέρα. Μπορείτε να με ενημερώσετε εάν ο χρόνος της άδειας ανατροφής τέκνου (9μηνο μετ’ αποδοχων) θεωρειται ως πραγματική συνταξιμη υπηρεσία και προσμετράται στην 25ετια ?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
ΝΙΚΟΣ
ΝΙΚΟΣ
Απάντηση σε  Βασίλης
29 Ιανουαρίου 2024 20:44

Ναι.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Βασίλης
Βασίλης
Απάντηση σε  ΝΙΚΟΣ
29 Ιανουαρίου 2024 20:56

Είναι σίγουρο? Στη σελίδα FAQ 3.2 και 3.3 αναφέρονται ως πλασματικοι χρόνοι. Συγγνώμη που επιμένω αλλά ψάχνοντας στο ΠΔ 169/2007 συμπέρανα ότι η αδεια ανατροφης τέκνου αναγνωρίζεται ως πραγματική υπηρεσια μόνο για τους πολιτικούς υπαλλήλους

ΣΩΜΑ:
Στρατός
JR63
JR63
Απάντηση σε  ΝΙΚΟΣ
31 Ιανουαρίου 2024 16:34

Κύριε Συνάδελφε, ναι οι επικεφαλείς των Γρ. εναλλάσσονται στα καθήκοντά τους, αλλά όταν διορθώνεται μια Πα. Δ ή έρχεται μια νέα ΕΔΥΕΘΑ, τότε υπάρχει μια διαδικασία ενημερώσεις των εγγράφων προκειμένου να υπάρχουν τα κατάλληλα έντυπα ενημερωμένα και επικαιροποιημενα για την αδιάλειπτη ενημέρωση του προσωπικού.
Συνεπώς υπάρχει συνέχεια!!!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
JR63
JR63
Απάντηση σε  Βασίλης
30 Ιανουαρίου 2024 22:24

Γιατί συνάδελφε, δεν απευθύνεστε στο 1ο Γρ. της Μονάδας σας;
Εκεί σίγουρα ο επικεφαλής Άξκος, θα σας ενημερώσει.

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Νικος
Νικος
Απάντηση σε  JR63
31 Ιανουαρίου 2024 12:10

Με τί γνώσεις θα γίνει αυτό;
Δεν γνωρίζετε ότι εναλλάσσονται κύριε τα στελέχη στα γραφεία με κάθε μετάθεση και όχι μόνο;
Δυστυχώς και ο συνάδελφος που έχει την απορία μπορεί να του ανατεθούν τα ίδια καθήκοντα!

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Αργύρης
Αργύρης
25 Ιανουαρίου 2024 20:18

Καλησπέρα Νέος ασφαλισμένος
Ξέρω ότι οι παλαιοί ασφαλισμένοι μπορούσαν να πάρουν το εφάπαξ πλήρως με τη συμπλήρωση 35 ετών μετοχικής σχέσης.
Αν κάποιος νέος ασφαλισμένος θέλει να αποστρατευτεί με τη συμπλήρωση για παράδειγμα 37 ή 38 ετών προϋπηρεσίας μπορεί να έχει εισπράξει πλήρως το εφάπαξ του στα 35 έτη η το παίρνει με τη συνταξιοδότηση του; Προσοχή μιλάμε για νέο ασφαλισμένο μετά το 1993

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Σταθης
Σταθης
25 Ιανουαρίου 2024 08:41

Καλησπερα καταταχθηκα στη ΣΜΥ το 1996 αποφοιτησα το 1998 και εκτοτε υπηρετω στις ειδικες δυναμεις. Μπορω να υποβαλω αιτηση συνταξιοδοτησης απο 25 Σεπτεμβριου 2021 καθως εχω αναγνωρισει 30 εξαμηνα αλεξιπτωτιστη (εως 2013)απο τα 54 εξαμηνα που εχω συνολικα
Με το ενδεχομενο να υποβαλλω αναφορα αποστρατειας τον Σεπτεμβριο του 2025 θα με συνεφερε οικονομικα να αναγνωρισω και τα υπολοιπα 24 εξαμηνα που εχω?

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Κώστας
Κώστας
Απάντηση σε  Σταθης
25 Ιανουαρίου 2024 10:56

Καλημέρα Στάθη, έχεις την επιλογή να αναγνωρίσεις την 5ετια ( που μάλλον είναι φτηνότερη από τα εξάμηνα) και να αναγνωρίσεις και 14 εξάμηνα, το αν σε συμφέρει μπορείς να το δεις αν βάλεις τα παραπάνω στοιχεία στην εφαρμογή ” σύνταξη ΓΕΣ” αφού προσθέσεις περίπου 200 ευρώ στο μέσο όρο του αποδοχών ( λόγο του επιδόματος κινδύνου που λαμβάνεις).

ΣΩΜΑ:
Στρατός
Σταθης
Σταθης
Απάντηση σε  Κώστας
25 Ιανουαρίου 2024 12:25

ευχαριστω πολυ καλημερα

ΣΩΜΑ:
Στρατός
GEORGIOSP
GEORGIOSP
Contributor
Απάντηση σε  Σταθης
25 Ιανουαρίου 2024 12:29

Αναγνώρισε όλα τα εξάμηνα.
Διάβασε την συζήτηση https://enstoloi.net/stratos/comment-page-353/#comment-117974

ΣΩΜΑ:
Αεροπορία
Λευτέρης
Λευτέρης
Απάντηση σε  GEORGIOSP
25 Ιανουαρίου 2024 15:42

Πενταετία για το χρονικό διάστημα από έξοδο από σχολή έως και έναρξη εξαμήνων αλεξιπτωτιστών και επιπλέον για χρήση αν τυχόν δεν έβαλες ή δεν θα βάλεις εξάμηνο κάποια στιγμή.

ΣΩΜΑ:
Στρατός